(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22  خرداد 1389- شماره 19667

مانور كشوري مقابله با عرضه كنندگان مواد غذايي غيربهداشتي
دستگيري 998 خلافكار و 1080 خودرو و موتورسيكلت
كمك 130 ميليارد ريالي مردم به جشن نيكوكاري
بهره برداري از نخستين سينماي سه بعدي كشور تا 2 ماه آينده
اقدامات كنترلي و نظارتي پليس در حوزه پوشاك تشديد مي شود
بزرگترين بانك اطلاعاتي نخبگان مقيم خارج راه اندازي مي شود
ثبت ركورد گران ترين و بزرگترين فرش هاي دنيا به نام ايران
دوربين هاي تونل توحيد 25 هزار راننده را جريمه كرد
درمان رايگان معتادان توسط شهرداري
رانندگان اتوبوس در تهران درجه دار مي شوند
شهرداري براي ساخت جايگاه سوخت امتياز مي دهد
دانش آموزان تهراني معتكف مي شوند
ايجاد تفرجگاه 400 هكتاري خليج فارس در مسير رودخانه كن
كشف جسد موميايي در كرمان
انتصاب در سازمان بهزيستي
صاعقه خواستگاري را به عزا تبديل كرد



وزارت بهداشت برگزار مي كند
مانور كشوري مقابله با عرضه كنندگان مواد غذايي غيربهداشتي

سرويس اجتماعي-
مدير نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي ايران از برگزاري دو مانور كشوري توسط وزارت بهداشت، دانشگاههاي علوم پزشكي و سازمانهاي مرتبط خبر داد.
به گزارش كيهان، دكتر عليرضا حبيبي مدير نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي ايران با اعلام اين مطلب نسبت به عوارض استفاده ناآگاهانه برخي افراد از مواد غذايي عرضه شده خارج از يخچال و مواد آرايشي، بهداشتي كه بدون هيچ مجوزي در متروها و مغازه ها فروخته مي شوند هشدار داد.
وي گفت: عليرغم نظارت جدي كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دانشگاههاي علوم پزشكي كشور و ديگر نهادهاي مرتبط دارند، در برخي از موارد شاهد عرضه مواد غذايي از جمله شير و لبنيات همچنين برخي از محصولات آرايشي بهداشتي كه بايد در دماي مناسب نگهداري شوند هستيم كه به سلامت مصرف كننده آسيب مي رساند.
حبيبي با تاكيد بر شيوع بيماري هاي روده اي در روزهاي گرم سال از مردم خواست تا از خريد مواد غذايي و آشاميدني كه به صورت فله و فاقد بسته بندي عرضه مي شوند جداً خودداري كنند.
اين متولي سلامت كشور از انجام دو مانور با هدف شناسايي و پلمب قانوني اماكن غيرمجاز عرضه مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي در كشور برگزار مي شود خبر داد و در ادامه تصريح كرد: با مشاركت وزارت بازرگاني، تعزيرات حكومتي، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي ايران و ديگر نهادهاي مرتبط به زودي شاهد برخورد با عرضه كنندگان كالاهاي قاچاق و پلمب مراكز متخلف خواهيم بود.
اين كارشناس با تاكيد بر اينكه عرضه مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي با مجوز مجاز است از تمام افراد جامعه خواست تا از خريد اين محصولات از دست فروشان در سطح شهر، پرهيز كنند.وي در پايان فرهنگ سازي عمومي را مهمترين ركن سلامت شهروندان عنوان كرد و گفت: در اين خصوص رسانه ها نقش اساسي دارند.

 



با اجراي 4 روزه طرح امنيت اجتماعي اعلام شد
دستگيري 998 خلافكار و 1080 خودرو و موتورسيكلت

معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان تهران از دستگيري بيش از 300 معتاد، 241 تبعه بيگانه، 48 سارق و 202 مزاحم نواميس خبر داد.
سرهنگ مهدي يارندي با اشاره به اجراي 4 روزه طرح امنيت اجتماعي در 80 نقطه سطح شهرستان هاي تابع استان تهران گفت: در اين طرح 84 نفر در خصوص طرح مبارزه با اوباش گري و مزاحمان نواميس دستگير و 185 نفر تذكر شفاهي دريافت كردند.
وي ادامه داد: 13 هزار و 648 قطعه سي دي و اقلام ضد فرهنگي در اين روز كشف شد كه در اين راستا 19 نفر دستگير شدند.
يارندي در ادامه با بيان اينكه در بخش كشف و مصرف مشروبات الكلي 17 ليتر مشروبات دست ساز و 21 قوطي مشروبات خارجي كشف و ضبط شد، گفت: در اين رابطه نيز 8 نفر دستگير شده اند.
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان تهران با بيان اينكه در اين طرح يك روزه 54 كيسه آرد و 700 ليتر گازوئيل قاچاق كشف و سه نفر نيز دستگير شدند، گفت: همچنين در اين طرح 174 نفر از اتباع بيگانه دستگير شدند.
وي درباره ميزان توقيف وسايل نقليه به توقيف 220 خودرو و 357 موتورسيكلت اشاره كرد و در خصوص كشف سرقت ها و سارقان گفت: در اولين روز اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي 18 سارق دستگير و 5 خودرو و 2 موتورسيكلت كشف و ضبط شد.
سرهنگ يارندي درخصوص نتايج حاصله در مرحله اول اجراي اين طرح كه در روز 13خردادماه سال جاري در يازده منطقه و 52 نقطه اجرا شد، گفت: در اين طرح درخصوص بحث موادمخدر 58 نفر معتاد دستگير و انواع موادمخدر نيز كشف شد.
وي در ادامه گفت: در اين طرح 9 سارق بازداشت و سه دستگاه خودرو نيز كشف و ضبط شد همچنين 31 نفر از اتباع بيگانه كه عموماً اهل كشور افغانستان بودند دستگير شدند.
يارندي گفت: در اين طرح يك روزه 100 ليتر گازوئيل قاچاق و در اين راستا يك نفر دستگير شد و همچنين درباره تهيه و توزيع و نگهداري تجهيزات ماهواره اي 21 قطعه ماهواره كشف و يك نفر بازداشت شد.
به گفته يارندي همچنين 62 ليتر مشروبات دست ساز و هزار و 820 صفحه سي دي و محصولات ضدفرهنگي در اين طرح كشف و ضبط شد.
وي گفت: 182 دستگاه خودرو و 232 موتورسيكلت نيز توقيف شد و در بحث مبارزه با مزاحمان نواميس 51 نفر دستگير شدند كه از 30 نفر تعهد كتبي گرفته شد و به 197 نفر تذكر شفاهي داده شد.
سرهنگ يارندي درخصوص روز سوم اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي كه در روز 14 خردادماه در ده منطقه و 25 نقطه سطح شهرستان هاي تابع استان تهران برگزار شد، گفت: در اين روز نيز 20 نفر به دليل اوباش گري و ايجاد مزاحمت براي نواميس مردم دستگير و 24 نفر تذكر شفاهي دريافت كردند.
وي افزود: درخصوص توزيع و مصرف مشروبات الكلي 11 نفر دستگير شدند و در بحث موادمخدر نيز 11 معتاد دستگير و 75 گرم انواع موادمخدر كشف و ضبط شد.
يارندي در ادامه با بيان اينكه در اين طرح 8 واحد صنفي پلمب شد گفت: در اين طرح يك روزه 29 خودرو و 56 دستگاه موتورسيكلت نيز توقيف شد.
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان تهران افزود: در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي 5 نفر سارق نيز شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ يارندي در ادامه صحبت هاي خود درخصوص روز چهارم اجراي اين طرح كه در 15 خردادماه در 11 منطقه و 77 نقطه اجرا شد با اعلام اينكه 47 نفر درخصوص طرح مبارزه با نواميس دستگير شدند گفت: در راستاي اين طرح 120 معتاد دستگير و 83 گرم انواع موادمخدر كشف و ضبط شد.
وي در ادامه از توقيف 196 دستگاه خودرو و 184 موتورسيكلت در اين روز خبر داد و گفت: 7 نفر از توليدكنندگان ناهنجاري هاي صوتي نيز دستگير شدند.
وي افزود: درخصوص بحث دستگيري سارقين و كشف سرقت ها 16 نفر سارق، 15 نفر مظنون دستگير و 12 خودرو و سه موتورسيكلت كشف و ضبط شد. همچنين در اين طرح 5/19 ليتر مشروبات دست ساز و 25 قوطي مشروبات خارجي كشف و 8 نفر در اين خصوص دستگير شدند.
وي در پايان گفت: در اين طرح يك روزه 36 نفر از اتباع بيگانه نيز دستگير شدند.

 



منصور قمشه خبر داد
كمك 130 ميليارد ريالي مردم به جشن نيكوكاري

ارزش كل هدايا و كمك هاي جمع آوري شده در جشن نيكوكاري سال 88 مبلغ 130 ميليارد ريال بوده كه نسبت به سال قبل 92درصد افزايش داشته است.
منصور قمشه، مشاور و مدير كل دفتر سرپرستي كميته امداد امام خميني(ره) با اعلام اين خبر افزود: از مبلغ جمع آوري شده، 4/58ميليارد ريال وجه نقد، 6/1ميليارد ريال انواع كادو، 5/3 ميليارد ريال مواد خوراكي و خواربار، 9/61ميليارد ريال البسه پوشاك و كفش، 3ميليارد ريال فرش، موكت و لوازم خانگي و 2 ميليارد ريال ساير اقلام از جمله مواد پاك كننده و شوينده بوده است.
وي اظهار داشت: كمك هاي مردمي جمع آوري شده در جشن نيكوكاري طي 20 سال گذشته، بين 1369 تا 1388 جمعا مبلغ 602 ميليارد ريال بوده كه بطور متوسط سالانه 6/36درصد افزايش داشته است.
گفتني است در سال گذشته بيشترين مبلغ هدايا و كمك هاي جمع آوري شده مربوط به منطقه غرب استان تهران و استان فارس مي باشد.

 



بهره برداري از نخستين سينماي سه بعدي كشور تا 2 ماه آينده

معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از تجهيز و بهره برداري سالن ايوان شمس به عنوان نخستين سالن سينمايي سه بعدي كشور تا دو ماه آينده خبر داد.
به گزارش مهر، سيدهادي منبتي با اشاره به تجهيز سالن حركت و تبديل آن به مجموعه فرهنگي ايوان شمس در محدوده خيابان كردستان اظهار داشت: در حال حاضر سالن ايوان شمس با آپاراتهاي معمولي به پخش فيلم هاي سينمايي مي پردازند و سفارش واردات آپاراتهاي سه بعدي نيز داده شده است.
وي گفت: پس از ورود آپاراتهاي ويژه نمايش فيلمهاي سه بعدي به كشور و نصب آن در سالن ايوان شمس، زمينه لازم براي اكران فيلمهاي سه بعدي در اين سالن با ظرفيت 420 نفر فراهم مي شود.
معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با بيان اينكه فيلم هاي سه بعدي با عينكهاي ويژه در سالن ايوان شمس به نمايش درمي آيد، افزود: تجهيزات لازم طي مدت يك تا دو ماه آينده وارد كشور شده و نصب شود.
وي با اشاره به تجهيز ايوان شمس به سيستم صوتي دالبي ديجيتال گفت: با افتتاح سيستم سه بعدي در سالن ايوان شمس، و فيلمهايي كه با شيوه سه بعدي تهيه شده به وسيله عينكهاي مخصوص پولاريزه براي شهروندان نمايش داده مي شود تا به تماشاي فيلم در محيطي زنده و پرنشاط بپردازند.

 



اقدامات كنترلي و نظارتي پليس در حوزه پوشاك تشديد مي شود

رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا از تشديد اقدامات كنترلي و نظارتي پليس در حوزه پوشاك در جهت اجراي طرح امنيت اخلاقي و اجتماعي خبر داد.
سرهنگ عباس ميرايي ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در جهت اجراي طرح امنيت اخلاقي و اجتماعي از سوي پليس نظارت بر اماكن عمومي اظهار داشت: تشديد اقدامات كنترلي و نظارتي در حوزه پوشاك به منظور رعايت شئونات اسلامي توسط فروشندگان، پرهيز از توليد و عرضه پوشاك نامناسب و مغاير با فرهنگ ايراني اسلامي و جمع آوري اقلام ممنوعه در سطح واحدهاي صنفي به رده هاي اجرايي در سراسر كشور ابلاغ شده است.
وي افزود: همچنين به ادارات نظارت بر اماكن عمومي سراسر كشور ابلاغ شده تا با تشكيل جلسه با طراحان و توليدكنندگان البسه در مورد توليد پوشاك با مدل ها و الگوهاي ايراني، اسلامي امكان تهيه لباس مناسب و موردنياز اقشار مختلف را بيش از پيش فراهم آورند.
رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا تاكيد كرد: موضوع استفاده از لباس متحد الشكل با رنگ و مدل هاي متنوع توسط فروشندگان و شاغلين در فروشگاه هاي پوشاك به منظور ترويج الگوهاي زيبا و مناسب و همچنين پيشگيري از تخلفات و سوءاستفاده عناصر معلوم الحال و رعايت شئونات جامعه اسلامي با همكاري مبادي ذيربط در دست بررسي است.

 



بزرگترين بانك اطلاعاتي نخبگان مقيم خارج راه اندازي مي شود

دبيركل شوراي عالي امور ايرانيان مقيم خارج كشور از راه اندازي بزرگترين بانك اطلاعاتي نخبگان ايراني مقيم خارج كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا، «محمدشريف ملك زاده» روز پنجشنبه در حاشيه نشست برنامه هاي تدارك ديده شده براي دومين همايش بزرگ ايرانيان خارج كشور در جمع خبرنگاران افزود: اين بانك اطلاعاتي تا هفت ماه آينده راه اندازي خواهد شد.
وي با بيان اينكه هشت نفر از نخبگان كشور براي راه اندازي اين بانك اطلاعاتي بكار گرفته شده اند، افزود: اطلاعات حدود 50 هزار نخبه و دانشمند ايراني مقيم خارج در اين بانك گنجانده مي شود.
ملك زاده همچنين از نبود آمار مستند و دقيق ايرانيان مقيم خارج از كشور طي سال هاي گذشته انتقاد كرد و گفت: به همين منظور بزرگترين بانك اطلاعاتي تخصصي ايرانيان مقيم خارج كشور در دولت دهم راه اندازي مي شود.
دبيركل شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور همچنين از راه اندازي دبيرخانه همايش هاي مربوط به ايرانيان خارج از كشور بنا به دستور رئيس جمهوري خبر داد و افزود: بخشنامه تشكيل اين دبيرخانه به تمامي استانداري هاي كشور ابلاغ شده است.
وي همچنين از راه اندازي خانه ايرانيان در 15 كشور تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: مديريت خانه هاي ايرانيان به صورت هيئت امنايي و بر عهده خود ايرانيان مقيم خارج از كشور خواهد بود.
ملك زاده با بيان اينكه بودجه خوبي از سوي دولت براي اين امر اختصاص يافته است، افزود: در حال حاضر در برخي كشورها مثل آلمان و مالزي، زمين هاي مورد نظر خريداري شده و در حال انجام مقدمات ساخت و ساز هستيم.
گفتني است: دومين همايش بزرگ ايرانيان مقيم خارج از كشور، يازدهم و دوازدهم مرداد ماه سال جاري در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد.

 



ثبت ركورد گران ترين و بزرگترين فرش هاي دنيا به نام ايران

فرش ايراني معروف به ويس كرمان و فرش مسجد شيخ زايد بن سلطان آل نهيان در امارات متحده عربي، ركورد گران ترين و بزرگترين فرش تاريخ جهان را به نام ايران ثبت كرده اند.
به گزارش خبرگزاري ميراث فرهنگي پس از عرضه دو فرش بزرگ ايراني براي مسجد شيخ زايد در ابوظبي مشهور به ويس كرمان كه آوريل سال جاري در حراج كريستي لندن به 20 برابر قيمت پيش بيني شده به فروش رسيد، عنوان گران ترين و بزرگترين فرش هاي تاريخ جهان به نام ايران در كتاب گينس به ثبت رسيد.
بنا به اين گزارش، فرش ويس كرمان صرف نظر از برخي تعميرات در ميانه اين فرش، از نظر كيفيت و سلامت در شرايط بسيار خوبي قرار دارد. به اين ترتيب اين فرش گران قيمت ترين فرش جهان است كه ركورد فرش مشهور «مرواريد بافت بارودا» متعلق به كشور هند را كه مارس سال 2009 به عنوان گران قيمت ترين فرش جهان در حراجي سادربي در قطر به فروش رفته بود، پشت سر گذاشت.
گفتني است در حال حاضر فرش ايراني موجود در مسجد بزرگ شيخ زايد در ابوظبي با ابعاد 132 متر طول، 42 تا 48 متر عرض و 2 ميليارد و 300 ميليون گره، بزرگترين فرش دستباف جهان است كه به دست فرشبافان نيشابوري بافته شده و از سوي نشنال جئوگرافي نيز به عنوان بزرگترين فرش جهان براي پرستش و عبادت شهرت گرفته است.
در اين فرش عظيم كه در سه كارگاه قاليبافي مجهز به بزرگترين دارهاي فرش جهان بافته شده، 38 تن الياف سيرجاني و نيوزلندي به كار رفته و 1200 قاليباف زن در دو شيفت كاري هشت ساعته و طي سه ميليون نفر ساعت كار در مدت 18 ماه، آن را بافته اند.

 



دوربين هاي تونل توحيد 25 هزار راننده را جريمه كرد

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران اعلام كرد: طي 2 ماه گذشته دوربين هاي ثبت سرعت تونل توحيد حدود 25 هزار راننده متخلف را جريمه كرده است.
سرهنگ سعيد اسماعيلي گفت: حدود 2 ماه از نصب دوربين ثبت سرعت در تونل توحيد مي گذرد، تونل توحيد به 12 دوربين مجهز است.
وي اظهار داشت: تخلف سرعت غيرمجاز توسط دوربين ها ثبت و در سامانه اجرايي تخلفات رانندگان قابل رسيدگي است.
به گزارش فارس، سرهنگ اسماعيلي افزود: سرعت مجاز داخل تونل 60 كيلومتر در ساعت است و دوربين هاي ثبت سرعت، تخلف رانندگاني كه بيش از سرعت تعيين شده برانند را جريمه مي كند.

 



درمان رايگان معتادان توسط شهرداري

رئيس سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهرداري تهران از تحت درمان قرار دادن معتادان پايتخت براي رهايي از اين بيماري و بازگرداندن آنها به كانون خانواده خبر داد.
به گزارش مهر، محمد جواد روزبهاني گفت: موضوع حمايت از معتادان و كارتن خواب ها يكي از برنامه هاي اصلي سازمان رفاه و خدمات اجتماعي است كه به اين منظور برنامه هاي متعددي در دست اجراست.
وي با بيان اينكه بسياري از كارتن خواب ها معتادند، تصريح كرد: با توجه به اينكه تعدادي از تشكلهاي غيردولتي تخصصي با ما همكاري مي كنند، درصدديم درمان معتادان شهر از طريق اين تشكلها و با حمايت شهرداري تهران انجام شود.
به گفته روزبهاني معتادان تهراني در سه مرحله تحت درمان قرار مي گيرند و هزينه درمان آنها را شهرداري پرداخت مي كند.

 



رانندگان اتوبوس در تهران درجه دار مي شوند

معاون بهره برداري شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه گفت: به رانندگان اتوبوس در پايتخت نشان خدمت اعطاء مي شود.
«اكبر عربي» روز جمعه به ايرنا افزود: درجه هاي خدمت برحسب سنوات شغلي و خوش خدمتي، وجدان كاري و انضباط اجتماعي به رانندگان اتوبوس داده مي شود.
وي با بيان اينكه تاكنون تعدادي از رانندگان اتوبوس از اين نشان خدمت برخوردار شده اند، تاكيد كرد: اعطاي نشان هاي خدمت بر ميزان امتياز، مزايا و حتي حقوق اتوبوسرانان تاثيرگذار است.
معاون بهره برداري شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه همچنين از الزام پوشيدن لباس فرم براي رانندگان اتوبوس خبر داد و گفت: طبق ابلاغيه يك ماه اخير تمام رانندگان اتوبوس در خطوط مختلف ملزم به پوشيدن لباس فرم يكسان شدند تا نظم ظاهري رانندگان از شرايط مطلوبتري برخوردار شود.
عربي تاكيد كرد: در صورت تخطي رانندگان از پوشيدن لباس فرم با آنان برخورد انضباطي و قانوني مي شود.

 



شهرداري براي ساخت جايگاه سوخت امتياز مي دهد

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص انتقاد اخير رئيس پليس تهران بزرگ درباره كمبود جايگاه عرضه سوخت در پايتخت گفت: شهرداري براي احداث جايگاه عرضه سوخت بنزين و گاز در تهران به بخش خصوصي امتياز مي دهد.
خسرو دانشجو در گفت وگو با ايرنا ضمن اشاره به اينكه جايگاه سوخت در تهران علاوه بر زمين مشكلات ديگري نيز دارد، افزود: يكي از اين مشكلات عدم استفاده از ظرفيت هاي فعلي جايگاه است به طوري كه بخشي از ظرفيت جايگاه ها به دليل مشكلات فني از كار افتاده است.
وي درباره درخواست برخي نهادها از شهرداري براي در اختيار گذاشتن زمين جهت ساخت جايگاه سوخت تصريح كرد: شهرداري زميني ندارد كه بخواهد به جايي بدهد، بحث تملك زمين در تهران به عهده سازمان زمين شهري است كه ظرفيت هاي مختلفي دارد.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام همكاري شهرداري با بخش خصوصي براي ساخت جايگاه افزود: عوارض مربوط به ساخت و ساز جايگاه سوخت به طور حداقلي از بخش خصوصي دريافت و تشويق هايي به آنها ارايه مي شود.
وي با اشاره به اينكه سرمايه گذاري و ساخت پمپ گاز و بنزين در تهران مقرون به صرفه نيست، گفت تملك زمين در تهران ميليون ها تومان هزينه دارد در حالي كه عرضه بنزين در جايگاه توجيه اقتصادي براي سرمايه گذار ندارد از اين رو شهرداري امتيازات استفاده از فضاي تجارت در جايگاه هاي عرضه سوخت را در دستور كار قرار داده است.

 



دانش آموزان تهراني معتكف مي شوند

همزمان با ايام البيض و ولادت حضرت علي(ع)، دانش آموزا ن تهراني معتكف مي شوند.
علي اكبر صفرپور، رئيس سازمان دانش آموزي شهر تهران، گفت: مراسم اعتكاف براي دومين سال متوالي در روزهاي 13 تا 15 ماه رجب، 5 تا 7 تيرماه براي حدود 600 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه دختران و پسران برگزار مي شود.
رئيس سازمان دانش آموزي شهر تهران گفت: نام نويسي براي حضور در اين مراسم معنوي از 22 خرداد ماه جاري آغاز مي شود.
صفرپور اظهار كرد: دانش آموزان دختر معتكف براي انجام مراسم اعتكاف در مسجد موسي ابن جعفر منطقه 17 و دانش آموزان پسر در مسجد المهدي منطقه 10 گردهم مي آيند.
وي به ايسنا گفت: در صورت استقبال دانش آموزان براي شركت در مراسم معنوي اعتكاف، تعداد مساجد افزايش خواهد يافت.

 



ايجاد تفرجگاه 400 هكتاري خليج فارس در مسير رودخانه كن

معاون فني عمراني شهرداري تهران از ساخت 70 پروژه مهم شهري در سالجاري خبر داد و گفت: تفرجگاه خليج نيلگون فارس در مسير رودخانه كن يكي از آنهاست.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 18، دكتر مازيار حسيني معاون فني، عمراني شهرداري تهران در حاشيه بازديد از طرحهاي عمراني اين منطقه افزود: طرح تفرجگاه خليج نيلگون فارس يك پروژه فرامنطقه اي است كه فرصت مناسبي براي گسترش ظرفيت هاي گردشگري پايتخت به شمار مي آيد.
وي ادامه داد: منطقه 400 هكتاري مسير رودخانه كن قبل از اجراي طرح ساماندهي به دليل برخي مسائل به عنوان يك تهديد قلمداد مي شد اما اكنون مي تواند يك فرصت براي اقتصاد شهر و سرمايه گذاري به منظور توسعه زيرساخت هاي گردشگري و تفرجگاهي منطقه و حتي شهرستان هاي اطراف باشد.
معاون شهردار تهران در ادامه بر تسريع اجراي طرح ساماندهي مسير رودخانه كن تاكيد كرد و از مديران اجرايي خواست كه همت خود را براي اجراي دقيق و سريع اين پروژه بزرگ به كار گيرند.
حسيني در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: 70 پروژه بزرگ عمران شهري تا پايان سال جاري در پايتخت به بهره برداري مي رسد كه در اين بين توجه هرچه بيشتر به گسترش شبكه هاي بزرگراهي از اهميت خاصي برخوردار است.

 



كشف جسد موميايي در كرمان

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان كرمان گفت: يك جسد موميايي شده انسان در كرمان كشف شد.
«عليرضا پريور» در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمان اظهار داشت: ماموران كلانتري 20 شهر كرمان شامگاه 18 خردادماه از طريق مركز فوريت هاي پليس 110 از كشف جسد موميايي شده در بلوار سيدي شهر كرمان مطلع شدند.
وي افزود: اين موميايي متعلق به دختربچه 9 تا 10 ساله اي است كه در داخل سطل زباله شهرداري كشف و براي بررسي و تعيين قدمت با هماهنگي دستگاه قضايي توسط كارشناسان آگاهي به پزشكي قانوني منتقل شد.
پريور گفت: تحقيقات پليس در اين زمينه ادامه دارد.

 



انتصاب در سازمان بهزيستي

طي حكمي از سوي سرپرست سازمان بهزيستي كشور، هادي بهداد به عنوان سرپرست اداره كل روابط عمومي آن سازمان منصوب شد.

 



صاعقه خواستگاري را به عزا تبديل كرد

ريچارد باتلر براي خواستگاري از دختر مورد علاقه اش برنامه خاصي تدارك ديده بود. او همراه بتاني لات به يك برنامه كوهنوردي در كوه هاي شمال كارولينا رفتند.
زماني كه اين دو كوهنورد جوان به قله كوه رسيدند در اين زمان آسمان سه بار رعد و برق زد و برق سوم به اين دو كوهنورد نگون بخت برخورد كرد. بر اثر اين رعد و برق بتاني لات 25 ساله در دم جان سپرد و ريچارد باتلر هم دچار سوختگي درجه سوم شد.او به رغم آسيب ديدگي شديدش نجات يافت و در گفت وگو با يك روزنامه محلي گفت: «زماني كه صاعقه به من خورد 180 درجه چرخيدم و چند قدم هم عقب رفتم. دود از كفش هايم بلند مي شد و احساس مي كردم پاهايم روي آتش هستند. بتاني هيچ حرفي نمي زد. به طرف او خزيدم. او نبض نداشت. براي نزديك به 15 دقيقه عمليات احيا را روي او انجام دادم اما متاسفانه نتيجه اي نداشت. هر چقدر تلاش كردم با تلفن همراه با كسي تماس بگيرم كه براي كمك كردن به ما اقدام كنند، نتيجه اي نگرفتم.» اين زوج راهپيمايي خود را در شرايطي آغاز كردند كه باران شديدي مي باريد. و اين مسئله باعث شد صعود آنها به قله اندكي به تاخير بيفتد. زماني كه آنها به قله رسيدند هوا دوباره خراب شد. پس از بروز حادثه آقاي باتلر كه نمي توانست جنازه دختر مورد علاقه اش را با خود به پايه كوه انتقال دهد و خودش را به اولين خانه اي كه در مسيرش قرار داشت رساند.
پدر و پسري كه ساكن آن خانه بودند براي نجات خانم لات خود را به قله رساندند اما تلاش هايشان براي نجات او بي نتيجه بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14