(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22  خرداد 1389- شماره 19667

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خطيب جمعه تهران: درايت رهبر انقلاب ، از غارت رأي مردم جلوگيري كرد
با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي چهلمين سالگرد شهادت آيت الله سعيدي برگزار شد
راهپيمايي نمازگزاران عليه قطعنامه شوراي امنيت
واكنش كشورهاي جهان به قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه: هيچ فتنه اي توانايي آسيب رساندن به انقلاب را ندارد
نايب رئيس كميسيون امنيت مجلس: پرونده محاكمه سران فتنه كامل است
با حضور فرمانده هوانيروز ارتش 5 بالگرد بازسازي شده در هوانيروز كرمانشاه رونمايي شد
نماينده مردم شاهرود در مجلس: تصويب قطعنامه جديد عليه ايران فاقد وجاهت قانوني است
وزير جهاد كشاورزي: امسال بار ديگر در توليد گندم خودكفا مي شويم
نايب رئيس مجلس: با تصويب نمايندگان ايران سطح همكاري خود با آژانس هسته اي را كاهش مي دهد
رئيس مجلس شوراي اسلامي: رفتار غربي ها در مسئله هسته اي برايشان ثمري نخواهد داشت
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: بن كارت سينما به زودي عرضه مي شود
هشدار آيت الله سبحاني نسبت به تخريب مسجد حضرت فاطمه(س) در مدينه
اخبار ادبي و هنري



خطيب جمعه تهران: درايت رهبر انقلاب ، از غارت رأي مردم جلوگيري كرد

امام جمعه موقت تهران قطعنامه اخير شوراي امنيت را بيانگر اين نكته دانست كه اين شورا، شوراي امنيت مستكبران است، نه شوراي امنيت كشورهاي مستقلي كه مي خواهند تحت سلطه نباشند.
آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه ديروز تهران قطعنامه اخير شوراي امنيت را بي اثر خواند و با اشاره به تلاش هاي آمريكا براي تصويب اين قطعنامه اظهار داشت: دنيا 31سال ملت ايران را تجربه كرده و مي داند كه اين ملت پاي آرمان هاي خود محكم ايستاده اند و با اين تهديدهاي تو خالي و قطعنامه هاي بي ارزش نه تنها اهل خالي كردن ميدان نيستند، بلكه مصمم تر در صحنه مي ماند.
وي با بيان اينكه 31سال است گوشمان از اين تحريم ها پر است، افزود: دنيا 31سال است كه مي بيند ملت ايران ملتي فرصت ساز است و حتي از بحران ها به عنوان فرصت براي خود استفاده مي كند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در طول اين 31سال كه تحت تحريم بوديم، فناوران و دانشمندان كشور به پيشرفت هاي چشم گير در عرصه هاي مختلف رسيدند و اين قطعنامه نيز بستري خواهد ساخت كه استعدادهاي عزيزمان بيشتر شكوفا شده و به سمت خودكفايي در عرصه هاي مختلف پيش بروند.
خاتمي مشكلات فراوان آمريكا در عرصه داخلي و بين المللي و مواجهه اين دولت با انواع بحران ها را يادآور شد و گفت: با اين شيطنت اخير يك بحران به بحران هاي آمريكا اضافه شد و آن بحران بي اعتباري و بي آبرويي است.
وي با اشاره به راي مخالف برزيل و تركيه به تصويب قطعنامه عليه ايران خاطرنشان كرد: چه كسي است كه نداند آمريكا و شخص اوباما ملتمسانه از رئيس جمهور برزيل و نخست وزير تركيه خواست وارد ميدان شوند و نيز اولين دولت مستكبري بود كه در مسير بيانيه تهران سنگ اندازي كرد.
امام جمعه موقت تهران تأكيد كرد: آمريكا به عنوان دولتي كه اولين ارزش هاي انساني را زير پا مي گذارد، به اين راحتي نمي تواند اين بي آبرويي و رسوايي را جمع كند.
خاتمي به تلاش آمريكا براي منزوي نشان دادن ايران اشاره كرد و گفت: با اين قطعنامه مشخص شد كه آمريكا خودش منزوي شده است، چرا كه نتوانست شوراي 15 نفره امنيت را به اجماع برساند و تركيه و برزيل راي مخالف و لبنان راي ممتنع دادند و اين شكست بزرگي براي آمريكا بود.
وي اضافه كرد: دنباله روهاي آمريكا در شوراي امنيت راي دادند و از سوي ديگر 120كشور غيرمتعهد جهان به نفع ايران بيانيه صادر كردند كه اين بيانيه تو دهني به قطعنامه اي بود كه آمريكا و شوراي امنيت صادر كردند؛ با اين وجود ايران اسلامي كه اينچنين پرقدرت در همه جاي دنيا حضور دارد، منزوي است يا آمريكا و چند كشور دنبال روي آن؟
امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: اين ماجرا بار ديگر حقانيت فرمايش 30سال پيش امام راحل كه فرمودند آمريكا شيطان بزرگ است و همچنين حقيقتي را كه مقام معظم رهبري در سال گذشته فرمودند ثابت و زنده كرد و دست چدني با روكش مخملي خود را نشان داد.
خاتمي با بيان اينكه بيانيه تهران هيچ تنازلي از مواضع نبود، تصريح كرد: دنيا اين چنين تلقي مي كرد كه ايران تنازل كرده است، در حالي كه ايران اصلاً تنازل نكرد.
وي افزود: آمريكا سيماي گرگ صفت خود را مخفي كرده بود و اين ماجرا موجب شد، پرده كنار برود و آمريكا سيماي گرگ منش خود را نشان دهد.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه دنيا بداند كه دروغ جزو هنجار ذاتي دولتمردان آمريكا شده است، ادامه داد: ادعاي حقوق بشر آنها گوش فلك را كر كرده است اما در زمينه حمله رژيم صهيونيستي به كاروان آزادي، آمريكاي دروغگوي به اصطلاح طرفدار حقوق بشر نمي گذارد يك بيانيه الزام آور عليه رژيم صهيونيستي صادر شود و از سوي ديگر در برابر اين همه حسن نيت ايران به سرعت تلاش مي كند قطعنامه تحريم عليه ايران صادر كنند كه دنيا بايد اين چهره دروغگوي آمريكا را بفهمد.
خاتمي اضافه كرد: فرياد مبارزه با تروريسم آمريكا گوش فلك را كر كرده است اما يك شهروند ايراني را با همكاري دولت عربستان مي ربايند و به آمريكا مي برند و به او فشار مي آوردند كه عليه ايران حرف بزند؛ آيا اسم اين كار آدم ربايي وحشيگري و جنايت نيست؟
وي دولت آمريكا را موظف دانست هرچه سريعتر نسبت به آزادي اين شهروند ايراني اقدام كنند و از مسئولان كشور نيز خواست در اين خصوص تمام توان خود را به كار بگيرند.
امام جمعه موقت تهران قطعنامه اخير شوراي امنيت را بيانگر اين نكته دانست كه اين شورا، شوراي امنيت مستكبران است نه شوراي امنيت كشورهاي مستقلي كه نمي خواهند تحت سلطه باشند.
خاتمي با بيان اينكه سازمان ملل سازمان ملتها نيست، بلكه سازمان مستكبرين است، تاكيد كرد: اين شوراي امنيت نيز شوراي امنيت ملت ها نيست و دنيا بايد به فكر شوراي امنيت و سازمان ملل مستقل باشد كه تحت سلطه ابرقدرت ها نباشد، چرا كه سالهاست طبل رسوايي اين سازمان ها از بام افتاده است.
وي حركت كاروان آزادي براي نجات مردم مظلوم غزه را يك ابتكار ارزشمند و ستودني خواند و اظهار داشت: ايران اسلامي كه در عرصه حمايت از فلسطين در خط مقدم بوده، بايد اين ابتكار را پي بگيرد و از ايران اسلامي نيز كشتي كاروان آزادي به راه بيفتد و ايران اسلامي در اين عرصه نيز به وظيفه خود عمل كند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بيست و يكمين سالگرد ارتحال ملكوتي امام راحل، ابراز عشق و ارادت مردم به امام و آرمان هاي ايشان را ستودني دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي عالمانه و فاخر خود خط امام و شاخص هاي اين خط را تبيين كردند و اگر نام اين خطابه را «منشور تفسير خط امام» بگذاريم، سخني به گزاف نگفته ايم و همه مدعيان خط امام را نيز بايد با اين تفسيري كه رهبر معظم انقلاب مطرح كردند، بشناسيم.
خاتمي افزود: كساني كه براساس آن شاخص ها حركت مي كنند، خط امامي هستند و كساني كه از اين شاخص ها تبعيت نمي كنند، فقط مدعي خط امامي هستند.
وي متن مراسم سالگرد ارتحال امام را دلدادگي مردم به امام(ره) و تفسير خط امام از سوي مقام معظم رهبري عنوان كرد و گفت كه نبايد حاشيه ها كاري كند كه اين متن فراموش شود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه حضور 85 درصدي مردم و راي 40ميليوني در انتخابات 22خرداد سال گذشته كه در بمباران تبليغاتي و رواني دشمن صورت گرفت را افتخار بزرگي براي مردم دانست و اين انتخابات را كاملا مشاركتي و رقابتي توصيف كرد.
خاتمي انتخابات 22خرداد سال گذشته را يك جشن بزرگ خواند و گفت: اگرچه برخي مغرضان و بازي خوردگان داخلي اين جشن بزرگ را به كام مردم تلخ كردند، اما همه بايد بدانند كه در طول اين 12ماه، مقام معظم رهبري در حقيقت پاسدار جمهوريت نظام بودند؛ يعني كساني مي خواستند راي مردم ابطال و غارت شود، اما مقام معظم رهبري ايستادگي كردند و اين افتخار ايشان است كه اين چنين از حقوق مردم دفاع مي كنند.
وي اضافه كرد: حضور باشكوه مردم مسئوليتي براي مسئولان آورد كه تمام تلاش خود را در مسير خدمت به مردم بگذارند، چرا كه اين مردم شايسته هر تجليل و تكريم و خدمتي هستند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: مردم فهميده اند كه ولايت فقيه است كه حافظ عزت مردم و عظمت و استقلال آنها و در حقيقت پاسدار حقوق مردم است.
به گفته خاتمي مردم تاكنون پشتيبان ولايت فقيه بودند و به فضل خدا پشتيبان هستند و خواهند بود.
وي در بخش ديگري از سخنانش رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در ديدار با نمايندگان مجلس را عامل موفقيتي در آينده كاري مجلس دانست.
امام جمعه موقت تهران همچنين بحث حجاب و عفاف را مسئله مهم كشور ذكر كرد و گفت: مردم نشان دادند كه اين خواست همه مردم است كه البته به كار اجرايي و فرهنگي نياز دارد و اين موج نبايد مقطعي باشد.
خاتمي تصريح كرد: بدنه اجرايي كشور از جمله قوه مقننه، مجريه و قضايي، انسان هاي پاك و مومن هستند اما آن اندك كه رعايت عفاف نمي كنند، در شان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نيست و اميدواريم مسئولان، اين امر مهم را از خود شروع كنند.
به گزارش فارس، آيت الله خاتمي در خطبه اول نماز جمعه خاطرنشان كرد: اگر قرار باشد قدرت، ابزاري براي زورگويي باشد، اين غفلت از خدا است و طغيان در پي دارد.
به گفته وي، امضايي كه در دست يك رئيس است و همچنين اختيارات رئيس، يك قدرت محسوب مي شود و اينكه بخواهند هر كاري دلشان بخواهد، انجام دهند، نشانه غفلت از خدا است.
امام جمعه موقت تهران قدرت را از جمله ابزار امتحان خدا برشمرد و افزود: برخي تا به قدرت مي رسند، خدا را فراموش مي كنند و اعتنايي به دين نمي كنند و كاري به وجدان ندارند كه اين افراد تربيت ناپذير هستند.
خاتمي همچنين به كساني كه قدرت دارند، توصيه كرد مراقب باشند كه غرور قدرت آنها را نگيرد.
وي مستي قدرت را از مستي هاي خطرناك دانست و گفت: اگر قدرت همراه با تقوا باشد، ابزار خدمت است و اگر با تقوا و خدمت همراه نباشد، طغيان آور مي شود.
امام جمعه موقت تهران خطاب به كساني كه با ارباب رجوع سر و كار دارند گفت كه ارباب رجوع را هديه خدا بدانند.

 



با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي چهلمين سالگرد شهادت آيت الله سعيدي برگزار شد

چهلمين سالگرد شهادت آيت الله سيدمحمدرضا سعيدي در جوار مقبره اين شهيد مبارز و انقلابي در قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در اين مراسم كه پنج شنبه شب در وادي السلام قم برگزار شد، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، آيت الله مقتدايي مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور، آيت الله حسيني بوشهري و حجت الاسلام والمسلمين سعيدي، ائمه جمعه قم، استاندار قم، نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از اقشار مختلف مردم قم حضور داشتند.
در اين مراسم كه به همت سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران قم برگزار شده بود، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحسن سعيدي فرزند شهيد آيت الله سعيدي و استاد حوزه علميه قم از ويژگي هاي علمي و اخلاقي اين شهيد بزرگوار و فعاليت هاي سياسي و انقلابي ايشان مطالبي را براي حاضران ارائه كرد.

 



پس از برگزاري نمازجمعه ديروز تهران صورت گرفت
راهپيمايي نمازگزاران عليه قطعنامه شوراي امنيت

نمازگزاران تهراني پس از برگزاري نماز جمعه ديروز، در اعتراض به صدور قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران راهپيمايي كردند.
به گزارش فارس، جمعي از نمازگزاران نماز جمعه تهران در اعتراض به صدور قطعنامه شوراي امنيت، عليه ايران و مسائل اخير كشور، پس از برگزاري خطبه هاي نمازجمعه، از دانشگاه تهران تا ميدان فلسطين راهپيمايي كردند.
نمازگزاران در اين راهپيمايي با سردادن شعارهاي «مرگ بر صهيونيزم»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر آشوبگر»، «مرگ بر انگليس»، «مرگ بر شوراي امنيت»، «مرگ بر فتنه گر»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر خوارج» و «اين است شعار رايج، مرگ بر خوارج»، نسبت به صدور اين قطعنامه بر عليه ايران و اقدامات فتنه گران در كشور اعتراض كردند.
در اين راهپيمايي كه حسين الله كرم حضور پيدا كرده بود، در سخناني گفت: كساني كه مي خواهند راي 40 ميليوني ملت ايران را با آمدن به خيابان ها مورد سوال قرار دهند، بدانند كه اين ملت آماده است تا9 دي ماه ديگري را خلق كند.
وي خاطرنشان كرد: سران فتنه بدانند كه با موضع گيري هاي خود، با دشمنان نظام و با كمونيست هاي آمريكايي متحد شده و اگر فرصتي به آنان براي بازگشت داده شود، بايد از اين فرصت استفاده كنند.
در پايان اين راهپيمايي، بيانيه اي قرائت شد كه در بخشي از آن آمده است: اينك جهان شاهد تهاجم فاشيستي رژيم صهيونيستي به كشتي هاي آزادي به امر ايهود باراك و حمايت ديگر سران صهيونيزم است. اين حمله موجب كشته شدن و مجروحيت ده ها و صدها تن شده است و هرگونه حمله به اين كاروان تصميمي جنايتكارانه بوده كه نشانگر درماندگي صهيونيزم است.
در بخش ديگري از اين بيانيه تاكيد شده است: ما راهپيمايان از مسئولان جمهوري اسلامي ايران مي خواهيم تا كاروان هايي را از راه هوا و دريا جهت كمك رساني به آوارگان و مردم غزه ارسال كنند و با توجه به اينكه راه اندازي كاروان آزادي اولين اقدام منسجم حاميان فلسطين در حمايت از اين كشور و در راستاي فرامين امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري است، ما نمازگزاران از همين جا اعلام مي كنيم كه آمادگي حضور در اين كاروان ها را داريم.
در پايان اين راهپيمايي اعتراض آميز، نمازگزاران نماز جمعه همچنين در واكنش به سخنان يكي از نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در خصوص وقايع رخ داده در روز 14 خرداد و سالگرد رحلت امام خميني(ره)، شعار «اي علي مطهري برگرد به خط رهبري»، «توهين به مردم عاقبت ندارد، نخبه حزبي بصيرت ندارد»، «اي يادگار شهيد، بصيرت بصيرت، اي نخبه سياسي بصيرت بصيرت»، «اي مدعي انديشه بصيرت بصيرت، اي يادگار امام بصيرت بصيرت» و «ادعاي انديشه با اهانت نمي شه»، به موضع گيري هاي اخير وي اعتراض كردند.

 



واكنش كشورهاي جهان به قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت

تصويب بدون اجماع قطعنامه تحريم ايران كه در شوراي امنيت با 12 راي موافق، 2 راي مخالف تركيه و برزيل و يك راي ممتنع لبنان صورت گرفت، واكنش هاي متفاوتي را از سوي كشورهاي مختلف به همراه داشت.
رئيس جمهور فريبكار آمريكا پس از صدور قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت با حضور در يك كنفرانس مطبوعاتي در كاخ سفيد به صراحت از هدف آمريكا براي مقابله با دانش هسته اي ملت ايران پرده برداشت.
باراك اوباما كه ادعاي تغيير در سياست خارجي كاخ سفيد را داشت با اظهارات جديدش نشان داد آن ادعا دروغي بيش نبوده است.
وي با حمايت از افزايش تحريم ها بر ضد ايران تصريح كرد كه قطعنامه 1929 براي جلوگيري از دستيابي ايران به دانش هسته اي تصويب شده است. وي در عين حال به دروغ ادعا كرد همچنان طرفدار ديپلماسي است.
در همين حال سخنگوي سياست خارجي اتحاديه اروپا با اتخاذ مواضعي دوپهلو مدعي مذاكره با ايران شد و اعلام كرد كه خانم كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا درخواست دارد كه در اسرع وقت با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان مذاكره كند.
به نظر مي رسد دستپاچگي غرب از واكنش متقابل ايران با توجه به اظهارات رئيس جمهور كشورمان مبني بر اين كه «گفت وگو و قطعنامه با يكديگر جمع نمي شوند»، موجب شده مقامات غربي در اظهارنظرهاي خود، ضمن تاكيد بر موفقيت در صدور قطعنامه، به باز بودن باب مذاكره و ديپلماسي تاكيد كنند.
به علاوه ويليام برنز، مقام ارشد وزارت خارجه آمريكا هم در ارزيابي راي منفي تركيه به قطعنامه اظهار داشت كه اين راي تركيه، مقامات آمريكا را مايوس كرد.
لاوروف: قطعنامه مانعي براي همكاري با ايران نيست
از سوي ديگر، سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه هم اعلام كرد كه منافع اين كشور به خاطر اعمال تحريم ها در قبال ايران مورد آسيب قرار نگرفته و قطعنامه جديد مانعي براي ادامه همكاري هاي تجاري- بازر گاني با ايران در عرصه هاي مهم نخواهد بود.
به گفته وي، روسيه از تمامي كانال هاي مهم تجاري- بازرگاني و همكاري هاي موجود در روابط بين روسيه و ايران بطور كامل دفاع كرده است.
وزير خارجه روسيه تاكيد كرد: «قطعنامه جديد هيچ محدوديتي در اين رابطه بوجود نخواهد آورد و اين مسئله نه تنها شامل طرح نيروگاه اتمي بوشهر نمي شود، بلكه تجهيز راكتورهاي جديد آب سبك، از نوع بوشهر را هم در بر نمي گيرد. چنين طرح هايي بين ما و شريك ايراني وجود دارد.»
وي در پاسخ به سؤالي در مورد سرنوشت قرارداد فروش سامانه هاي موشكي «اس-300» به ايران گفت: «در رابطه با همكاري هاي نظامي- فني بايد بگويم كه قطعنامه جديد محدوديت هايي را در همكاري با ايران در نظر گرفته، ولي اين مسئله صرفا در خصوص تسليحات نظامي تهاجمي است و تسليحات تدافعي شامل اين محدوديت ها نمي شود.»
ويتالي چوركين نماينده روسيه در سازمان ملل متحد هم با وجود دادن راي موافق اين كشور به قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت مدعي شد: همكاري روسيه در نيروگاه بوشهر، نشانگر حمايت مسكو از حق دستيابي ايران به انرژي هسته اي است.
از سوي ديگر حزب دفاع از قانون اساسي روسيه هم با انتشار بيانيه اي مخالفت شديد خود را با تصميم شوراي امنيت نسبت به اعمال تحريم هاي جديد عليه جمهوري اسلامي ايران اعلام و آن را غيرقانوني دانست و حمايت مقامات روسيه از اين تصميم را محكوم كرد.
چين: تحريم نمي تواند موضوع هسته اي ايران را
حل كند
«لي بائو دون» نماينده دائم چين در سازمان ملل نيز با وجود راي مثبت به اين قطعنامه اعلام كرد كه تحريم ايران نمي تواند موضوع هسته اي اين كشور را حل كند و راه حل نهايي بازگشت به ميز مذاكره و گفت وگو است.
به گزارش راديو بين المللي چين، وي افزود: تصويب قطعنامه فوق به معناي بسته شدن باب مذاكره ديپلماتيك در مورد مسئله هسته اي ايران نيست.
«كينگ گانگ»، سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه چين هم اظهار داشت، پكن معتقد است كه با تصويب تحريمي ديگر در رابطه با ايران، بايد تلاش هاي ديپلماتيك براي حل برنامه هسته اي تهران بيشتر افزايش يابد.
در اظهارات اين ديپلمات كه در سايت وزارت امور خارجه چين منتشر شده، آمده است: قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد به معناي بسته شدن درها براي ادامه تلاش هاي ديپلماتيك نيست. جامعه جهاني بايد از اين امكان استفاده كند تا تلاش هاي ديپلماتيك بيشتري براي حل سريع، جامع و درخور برنامه ايران انجام دهد.
اردوغان: نمي خواهيم
در چنين اشتباهي
مشاركت داشته باشيم
رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه نيز در نشستي كه با حضور وزيران 22 عضو اتحاديه عرب برگزار شد، اظهار كرد: ما نمي خواهيم در چنين اشتباهي مشاركت داشته باشيم زيرا تاريخ ما را نخواهد بخشيد.
نخست وزير تركيه گفت كه تركيه قصد دارد به همراه برزيل به تعامل با تهران ادامه دهد.
اردوغان اظهار كرد كه منزوي ساختن ايران راه حل مشكلات ايران نيست.
«حسين عوني بوطصالي» سفير تركيه در قاهره نيز در انتقاد از وضع تحريم جديد براي ايران، تاكيد كرد كه اين تحريم ها مشكلي را درخصوص برنامه هسته اي ايران حل نمي كند.
وي در گفت وگو با روزنامه الجمهوريه مصر، با بيان اينكه تحريم هايي كه پس از حمله عراق به كويت براي بغداد وضع شد، موفق نبود و به تركيه زيان هاي بسياري وارد كرد، تاكيد كرد كه تحريم ايران به زيان ملت هاي منطقه است.
برزيل: تحريم ها
يك پني هم ارزش ندارد
در اين راستا براساس گزارش پايگاه خبري داوجونز، لوييس ايناسيو لولا داسيلوا، رئيس جمهور برزيل نيز قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران را مورد سرزنش قرار داد و گفت: به عقيده من سازمان ملل به جاي آوردن ايران بر سر ميز مذاكره، تحريم هايي را اعمال كرد كه در نهايت احتمالا هيچ تاثيري بر ايران نخواهد داشت.
وي اين اظهارات را در سفر به شهر ناتال در شمال شرقي برزيل در گفت وگو با خبرنگاران بيان كرد.
لولا گفت: برزيل و تركيه دقيقا كاري را كردند كه ديگر اعضاي شوراي امنيت قادر به انجامش نبودند. ما ايران را بر سر ميز مذاكره آورديم. در سياست حداكثر گفت وگو همواره مسير قابل ترجيحي است.
همچنين بنابر گزارش خبرگزاري شينهوا، سلسو آموريم، وزير امور خارجه برزيل نيز اظهار كرد كه تحريم ها «يك پني هم ارزش ندارد».
اعتراض احزاب و سياسيون لبنان نسبت به راي ممتنع اين كشور
از سوي ديگر جنبش حزب الله اولين تشكل لبناني بود كه با انتشار اطلاعيه اي صدور قطعنامه جديد عليه ايران را قدمي ظالمانه و برخلاف ساده ترين قوانين بين المللي خواند.
حزب الله با اشاره به راي ممتنع لبنان در قبال قطعنامه افزايش تحريم ها عليه ايران، اعلام كرد: اين اقدام نشان مي دهد كه لبنان هنوز در دايره جهان يك قطبي دور مي زند و با استقلال سياسي فاصله دارد.
«جنبش امل» نيز با انتشار بيانيه اي صدور قطعنامه جديد عليه ايران را محكوم كرد و ضمن اعلام همبستگي با ايران، بر حق اين كشور در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي تاكيد كرد.
در ادامه اين بيانيه آمده بود: جنبش امل تاسف خود را در مورد موضع لبنان در قبال قطعنامه افزايش تحريم ها عليه ايران كه در تضاد كامل با منافع اين كشور است، ابراز مي كند.
«حزب قومي سوري» لبنان نيز با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: ما قطعنامه شوراي امنيت را محكوم و از حق هر كشوري در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي حمايت مي كنيم.
اين بيانيه در پايان راي ممتنع كشور لبنان در قبال قطعنامه افزايش تحريم ها عليه ايران را غيرقابل قبول دانست.
رئيس مجلس لبنان نيز نارضايتي خود را از تصميم دولت به راي ممتنع به قطعنامه افزايش تحريم ها عليه ايران اظهار داشت. «نبيه بري» گفت: تمايل داشتم لبنان در شوراي امنيت عليه افزايش تحريم ها عليه ايران راي بدهد.
وي افزود: چگونه ممكن است كه درباره ايران كه همواره در كنار لبنان بوده است اين گونه حكم كرد.
«تجمع علماي جبل عامل» نيز قطعنامه جديد شوراي امنيت را در افزايش تحريم ها عليه ايران محكوم كرد و با بيان اينكه ما از موضع لبنان در اين مورد تاسف مي خوريم، از مسئولان لبنان سوال كرد: آيا كرامت لبنان قابل مقايسه با كسب رضايت مجامع بين المللي است.
حماس: اين قطعنامه
يك ابزار صهيونيستي است
جنبش حماس هم با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن اين اقدام شوراي امنيت آن را يك نمونه از سياست هاي يك بام و دو هواي اين شورا خواند كه ايران را به خاطر برنامه صلح آميز هسته اي اش مجازات مي كند و از رژيم صهيونيستي كه بزرگ ترين زرادخانه هسته اي را در اختيار دارد و دست به جنايات ضد بشري در فلسطين اشغالي و منطقه عربي مي زند، حمايت مي كند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، حماس طي بيانيه اي گفت: ما اين قطعنامه را يك ابزار صهيونيستي جهت سلطه بر منطقه به منظور محروم كردن كشورهاي عربي و اسلامي از حقشان در زمينه كسب آگاهي و قدرت هسته اي مسالمت آميز تلقي مي كنيم.
چاوز: تحريم ايران
ارزشي ندارد
رئيس جمهوري ونزوئلا هم ضمن انتقاد از تصويب قطعنامه عليه ايران در شوراي امنيت، آن را بي تاثير توصيف كرد و در عين حال از بي توجهي جامعه جهاني و اين نهاد بين المللي به تسليحات هسته اي رژيم اسرائيل انتقاد كرد.
به گزارش پرس تي وي، هوگو چاوز كه در يك مصاحبه تلويزيوني در برزيل سخن مي گفت، تصويب قطعنامه عليه ايران را محكوم و از موضع غرب در برابر رژيم اسرائيل انتقاد كرد.

 



جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه: هيچ فتنه اي توانايي آسيب رساندن به انقلاب را ندارد

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: هيچ گونه فتنه اي چه داخلي و چه خارجي نمي تواند كمترين آسيبي به اين انقلاب وارد كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از نيشابور، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور پيش از ظهر پنج شنبه در جمع رزمندگان تيپ مستقل 21 زرهي امام رضا(ع) نيشابور در حسينيه ثارالله(ع) اين تيپ گفت: راز موفقيت ما در وجود ولايت فقيه بود و ولايت فقيه سبب خنثي شدن آن خطرات شد و اين امر موجب شد كه دشمن به فكر ضربه زدن به ستون خيمه انقلاب يعني ولايت فقيه بيفتد.
وي با ارزيابي پيشرفت هاي اخير جمهوري اسلامي به ويژه در حوزه هوافضا و انرژي هسته اي، اين پيشرفت ها را مرهون امنيت، اتحاد و انسجام فرزندان مومن انقلابي كشور در سايه رهبري ولايت فقيه دانست. ذوالنور با تحليلي از وضعيت كنوني كشور از حيث داخلي و خارجي اظهار داشت: مردم هميشه در صحنه از آنچنان درك و فهم بالايي برخوردار هستند كه قادرند اوضاع كشور را رصد كرده و هرگونه فتنه اي را نقش بر آب كنند، همچنان كه در عمر 30 ساله انقلاب اين كار را به خوبي انجام دادند.

 



نايب رئيس كميسيون امنيت مجلس: پرونده محاكمه سران فتنه كامل است

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به نقل از رئيس قوه قضاييه گفت: پرونده سران فتنه براي محاكمه كامل است.
اسماعيل كوثري، در حاشيه سفر به كرمان در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمان اظهار داشت: در ارتباط با محاكمه موسوي، كروبي، خاتمي و موسوي خوئيني ها مجلس دو بيانيه با 144 و 175 امضا از نمايندگان صادر كرد.
وي افزود: اين بيانيه ها براي محاكمه سران فتنه به قوه قضائيه ارائه شد، كه رياست قوه قضائيه گفتند: پرونده آن ها در محاكمه كامل است، اما در حال حاضر بايد كمي تامل كنيم كه اين تامل به دليل مصلحتي است كه قوه قضائيه در نظر دارد.
كوثري تصريح كرد: سران فتنه با اعمال و رفتار خود شايد بگويند كه براي براندازي اقدام نكرديم، اما گروهك هايي بودند كه براي اين ها فكر كرده بودند و اين ها نيز دقيقا همان صدايي را كه خارجي ها و گروهك هاي ديگري از جمله نهضت آزادي، مجاهدان انقلاب كه پشت اين قضيه بودند و براي براندازي نظام برنامه داشتند، تكرار مي كردند.

 



با حضور فرمانده هوانيروز ارتش 5 بالگرد بازسازي شده در هوانيروز كرمانشاه رونمايي شد

با حضور امير كيومرث احدي فرمانده هوانيروز ارتش و استاندار كرمانشاه از پنج بالگرد بازسازي شده در هوا نيروز استان رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه، ظهر پنج شنبه از پنج بالگرد بازسازي شده شامل 2 فروند بالگرد 206 شناسايي، 2 فروند بالگرد 205 پشتيباني و يك فروند بالگرد كبراي شكاري كه توسط نيروهاي هوانيروز كرمانشاه و بهره گيري از توان تخصصي داخلي بازسازي و نوسازي شده بود رونمايي شد.
استاندار كرمانشاه در اين مراسم گفت: جامعه اي كه همانند جمهوري اسلامي داراي روحيه ايثار و شهادت باشد، بر هر قدرتي فائق است و امروز اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي در عرصه هاي مختلف بر همگان آشكار و واضح است.وي از برپايي يادمان شهيد شيرودي در سرپل ذهاب به منظور تقدير از رشادت هاي نيروهاي پايگاه هوانيروز در آينده نزديك در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

 



نماينده مردم شاهرود در مجلس: تصويب قطعنامه جديد عليه ايران فاقد وجاهت قانوني است

عضو اصلي كميته حقوق بشر اتحاديه بين المجالس جهاني تاكيد كرد: تصويب قطعنامه جديد عليه ايران در شوراي امنيت سازمان ملل متحد فاقد وجاهت قانوني است و هر قطعنامه ديگري را نيز بدون وجاهيت مي دانيم.
كاظم جلالي همزمان با صدور قطعنامه جديد عليه ايران در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: يكي از وعده هاي رئيس جمهور آمريكا، حل موضوع هسته اي ايران بود كه محقق نشد.
وي تصريح كرد: البته وعده حل و فصل موضوع هسته اي ايران در قالب شعار تغيير از سوي اوباما مطرح شده بود كه مفهوم قطعنامه نمي داد اما گويا اوباما در سياست تغيير خود موفقيتي حاصل نكرده و همان روال و روش دولت گذشته يعني نومحافظه كاران تندرو را در پيش گرفته است.
نماينده مردم شاهرود در مجلس افزود: با توجه به اين شرايط، آمريكايي ها در شوراي امنيت به دنبال صدور قطعنامه عليه جمهوري اسلامي ايران بودند.
جلالي با تاكيد بر اينكه تصويب قطعنامه جديد در شوراي امنيت عليه ايران همچون گذشته هيچگونه وجاهت حقوقي و قانوني ندارد، اظهار داشت: قطعنامه هايي هم كه در گذشته عليه جمهوري اسلامي ايران صادر شد، داراي هيچگونه وجاهت حقوقي و قانوني نبود چه رسد به اين بار كه در شوراي حكام هم قطعنامه اي صادر نشد كه سازمان ملل بخواهد به استناد به آن قطعنامه اي در شوراي امنيت به تصويب برساند.
وي تاكيد كرد: حتي اگر شوراي حكام عليه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران قطعنامه اي صادر مي كرد، اين قطعنامه فاقد وجاهت حقوقي و قانوني بود زيرا موضوع هسته اي جمهوري اسلامي ايران كاملا شفاف و همكاري هاي ايران با آژانس هم كاملا مشخص است.

 



وزير جهاد كشاورزي: امسال بار ديگر در توليد گندم خودكفا مي شويم

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به افزايش 30درصدي خريد گندم از فصل خريد گندم تاكنون گفت: كشور امسال بار ديگر به خودكفايي در توليد گندم دست مي يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس صادق خليليان روز جمعه در اراك اظهار داشت: تاكنون 4 ميليون تن گندم توسط بخش دولتي از كشاورزان خريداري شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 30درصد افزايش داشته كه خريد بخش خصوصي جدا از اين ميزان خريد است.
وي تصريح كرد: پيش بيني مي شود با توجه به بارندگي هاي مطلوب امسال خريد گندم توسط بخش دولتي از مرز 11ميليون تن افزايش يابد كه با اين ميزان امسال بار ديگر به خودكفايي در توليد گندم خواهيم رسيد.
وزير جهاد كشاورزي همچنين در مراسم افتتاح شهرك گلخانه اي آوه شهرستان ساوه با تاكيد بر اينكه رسيدن به خودكفايي در محصولات اساسي و توسعه صادرات از سياست هاي مهم وزارت جهاد كشاورزي در دولت دهم است، ادامه داد: تلفيق اين دو سياست كمك مي كند كه بتوانيم امنيت غذايي كشور را تامين كنيم وبا توليد داخل از خروج ارز از كشور جلوگيري كرده و به اشتغال بپردازيم.
خليليان گفت: بدون شك لازمه رسيدن به اين اهداف عبور از كشاورزي معيشتي و حركت به سمت كشاورزي نوين با رويكرد استفاده بهينه از منابع است كه بايد در اين راستا كشاورزان و مسئولان همت و تلاش خود را مضاعف كنند.
وي همچنين پنجشنبه شب در حاشيه همايش سنگرسازان بي سنگر در شهر قم با اشاره به طراحي نوع جديدي از بيمه براي دامداران خاطرنشان كرد: اين بيمه دام ها را در مقابل بيماري هاي پرخطر بيمه مي كند.
خليليان با بيان اينكه حق بيمه اين نوع بيمه از سوي دولت پرداخت مي شود، خاطرنشان كرد: بر اين اساس اگر كشاورزان در ارتباط با نوع جديد تب برفكي دچار خسارت شوند، خسارت آنها پرداخت مي شود.
وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه دستور اجراي اين نوع بيمه در هفته گذشته به صندوق بيمه كشاورزي داده شده است، افزود: اين طرح به زودي عملياتي مي شود.
وي با اشاره به تلفات ناشي از نوع جديد تب برفكي گفت: دام هاي كشور در مقابل نوع جديد تب برفكي بيمه مي شوند.

 



نايب رئيس مجلس: با تصويب نمايندگان ايران سطح همكاري خود با آژانس هسته اي را كاهش مي دهد

نايب رئيس مجلس گفت: ايران با توجه به ناديده گرفته شدن حقوق ملتش تا چند روز آينده با تصويب مجلس سطح همكاري خود با آژانس هسته اي را كاهش مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد حسين ابوترابي فرد در نخستين يادواره شهداي روحاني آبادان در محل سينماي نفت اين شهر در سخناني با اشاره به برنامه جدي مجلس براي موظف كردن دولت براي كاهش هر چه سريعتر همكاري خود با آژانس هسته اي اظهار داشت: ايران تاكنون تمام تلاش خود را براي احقاق حق خود و تامين انتظارات جهاني به كار برد اما متاسفانه پاسخ خوبي از سوي آژانس مشاهده نكرد.
وي افزود: در مجلس شوراي اسلامي عملا بحث كاهش سطح همكاري جمهوري اسلامي ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي را در دستور كار خود قرار داده ايم و به طور جدي اين بحث را پيگيري مي كنيم.
نايب رئيس مجلس خاطرنشان كرد: از دولت نيز به طور مصمم درخواست مي كنيم كه براي تامين اورانيوم مورد نياز رآكتور تحقيقاتي تهران با شتاب هر چه بيشتر كار را به سرانجام برساند و اين مسير را با اقتدار تداوم بخشد.
وي با اشاره به تلاش غرب جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي گفت: يكي از آخرين توطئه ها، جريان فتنه اي بود كه خلق كردند كه با خيال و انديشه هاي خام خود در فكر خلق فتنه اي در متن صفوف ملت بودند كه ملت ايران با تدبير خود حماسه بي بديل را در 22 بهمن 88 كه نشان از همبستگي و پيوند ناگسستني با مقام معظم رهبري بود را آفريدند و به آنها تودهني خوبي زدند. ابوترابي فرد در ادامه تصريح كرد: امروز نظام جمهوري اسلامي نه تنها مرزهاي ايران اسلامي را در سايه خون هاي مقدس شهداي خود از بالاترين سطح امنيت برخوردار كرده بلكه مرزهاي لبنان مقاوم هم در سايه ظهور اسلام به يك قدرت بي بديل تبديل كرده است.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي: رفتار غربي ها در مسئله هسته اي برايشان ثمري نخواهد داشت

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موضع گيري كشورهاي غربي در شوراي امنيت در برابر فعاليت هاي هسته اي ايران گفت: اين رفتار آنها برايشان ثمري در پي نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، علي لاريجاني پنجشنبه شب در همايش فرهنگ و مديريت جهادي و تجليل از سنگرسازان بي سنگر كه در سالن اجتماعات مدرسه عالي امام خميني (ره) برگزار شد، در سخناني افزود: امروز با يك صف آرايي در برابر كشور مواجه هستيم كه اين صف آرايي حتي در برابر مسائل طبيعي هم ديده مي شود.
وي رفتار شوراي امنيت در مسئله هسته اي كشورمان را غيرعقلايي خواند و افزود: البته موضوع اساسي براي آنها پيشرفت ايران در مسئله هسته اي نيست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سخنان يكي از سران كشورهاي غربي در مجلسي خصوصي تصريح كرد: اين مقام مسئول اذعان كرد كه مسئله ايران و غرب مسئله هسته اي نيست، بلكه موضوعاتي از جمله موضع ايران در برابر مردم فلسطين مدنظر است.
وي با اشاره به ارائه سندي در ميان سردمداران كشور آمريكا دال بر دارا بودن قدرت تاثيرگذاري الهام بخش از سوي ايران در ميان كشورهاي منطقه اظهار داشت: آنها دريافته اند كه جرياني در منطقه باعث بيداري ملت ها شده است.
وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود بخشي از واردات محصولات كشاورزي به كشور را بدون توجيه دانست و گفت: وزارت جهاد كشاورزي بايد ابزار كنترل واردات را داشته باشد.
گفتني است كشاورزان نمونه استان قم در بخش هاي مختلف با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين همايش مورد تجليل قرار گرفتند.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: بن كارت سينما به زودي عرضه مي شود

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بن كارت هاي سينما به زودي عرضه مي شود.
جواد شمقدري در گفت وگو با خبرنگارفارس در اصفهان از ارائه بن كارت هاي سينما در آينده نزديك خبر داد و اظهار داشت: دانش آموزان، دانشجويان و كارمندان در مرحله نخست اجراي اين طرح قرار دارند و پس از آن ارائه بن كارت هاي سينما براي تمامي قشرهاي جامعه انجام مي شود.
وي تصريح كرد: اين طرح به منظور تشويق حضور مردم در سينماها انجام مي شود و براساس بودجه و اعتباري كه براي اجراي اين طرح اختصاص مي يابد، ميزان و تعداد دفعات پرداخت اين بن كارت ها نيز اعلام مي شود.
معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به وضعيت كنوني سينماي ايران خاطر نشان كرد: سينماي ايران در مقايسه با سينماي بسياري از كشورهاي خارجي از وضعيت مناسبي برخوردار است، اما به يك بازنگري نقادانه در برخي از عرصه ها نياز دارد.
شمقدري اظهار داشت: بايد صبر داشت تا برنامه هاي در نظر گرفته شده در دولت دهم براي بهبود وضعيت سينما به بار بنشيند و اين مهم نيازمند گذشت زمان است.

 



هشدار آيت الله سبحاني نسبت به تخريب مسجد حضرت فاطمه(س) در مدينه

آيت الله سبحاني با صدور پيامي تخريب و الحاق مسجد حضرت فاطمه(س) به پارك توسط شهرداري مدينه را گام جدي ديگري در راه محو آثار اسلامي و به فراموشي سپردن نام اهل بيت(ع) دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم آيت الله سبحاني در اين پيام آورده است: آگاه شديم كه شهرداري مدينه در عملي كاملا خلاف شرع، تاريخ و عرف، با تخريب و الحاق مسجد حضرت فاطمه(س) به پارك، گام جدي ديگري در راه محو آثار اسلامي و به فراموشي سپردن نام اهل بيت عصمت و طهارت(ع) برداشته است. محوطه اي كه سابقا مسجد حضرت فاطمه(س) در آن وجود داشت، به عنوان يكي از مساجد سبعه از اماكن مقدس و مورد زيارت حجاج و زائران بود. متاسفانه توسط شهرداري مدينه به پاركي براي تفرج و تفريح اختصاص داده شده و به نام «حديقه الفتح» نامگذاري شد.
اين مرجع تقليد تاكيد كرده است: البته اساس وهابي گري عبارت است از تخريب آثار اسلامي و نابود كردن هر نوع اثري است كه به پيامبر اكرم(ص) و ياران اهل بيت او منتسب است و اين كارها را به تدريج انجام مي دهند تا واكنش جهاني نداشته باشد، به طور مثال درب ورودي مسجد حضرت فاطمه(س) را از سال 1419با سيمان مسدود كردند تا تبديل به مخروبه و سپس نابود شد و اخيرا هم به كلي ناپديد و جزو پارك شد.
وي در ادامه اين پيام آورده است: قرن هاست كه اين مساجد برپا بوده و به نام ياران پيامبر و اهل بيت(ع) او ساخته شده اند تا نام و نشاني از آنان در اينجا باشد حالا به چه عنوان چيزي كه قرن ها معبد مسلمان ها بوده، امروز به نام توحيد تخريب مي شود؟!
وي در اين پيام آورده است: آثار گذشتگان تاريخ مجسم و شناسنامه ملي آنهاست و ملت بريده از نياكان و بزرگان خويش، حكم طفلي را دارد كه پدرومادرش را گم كرده باشد.

 



اخبار ادبي و هنري

مخملباف: ما را آدم حساب كنيد!
كارگردان ايراني خارج نشين كه مواضع ضدايراني وي طي يك سال اخير مورد توجه رسانه هاي غربي و مخالف جمهوري اسلامي قرار گرفته است طي مقاله اي نوشت: غربي ها ما را آدم حساب كنند.
به گزارش فارس، «محسن مخملباف» در روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال از كشورهاي غربي خواست تا مردم ايران ]مخالفين جمهوري اسلامي[ را آدم حساب كرده و ايراني ها ]مخالفين جمهوري اسلامي[ را نيز همانند خود بدانند. وي در ادامه مقاله خود از آمريكا و غرب طلب كمك كرد و گفت كه «باراك اوباما» و كشورهاي غربي هيچ اهميتي به فريادهاي سبزها ندادند. مخملباف در حالي اين ادعا را مطرح مي كند كه جداي از كمك هاي وسيع كشورهاي غربي به سران فتنه، رسانه هاي كشورهاي غربي نظير نيويورك تايمز، واشنگتن پست، لس آنجلس تايمز، وال استريت ژورنال، رويترز، بي بي سي، خبرگزاري فرانسه، خبرگزاري آلمان و شبكه هاي راديويي و تلويزيو ني به طور كامل از سران مخالف ايران و جريان آشوب گر حمايت كامل مي كردند. وي همچنين براي پيشبرد دمكراسي مورد نظر، به سران كاخ سفيد پيشنهادهايي را ارائه داد. مخملباف نوشت: نخستين گام بازسازي مهمترين ابزار ]رسانه اي[ آمريكا است كه اين ابزار VOA ]صداي آمريكا[ است. اين بازسازي مديريتي بايد به گونه اي باشد كه در جهت روشن فكر كردن مردم ايران باشد.
جنبش دمكراتيك ايران نيازمند اطلاعات است و من از اروپايي ها نيز خواستار پخش يورونيوز به زبان فارسي هستم. وي در ادامه از كشورهاي غربي خواست تا ايران را بمباران اطلاعاتي كنند.
انتقاد شديد يك كارگردان
از برخورد حذفي در خانه سينما
يك كارگردان درباره وقايع اخير كانون كارگردانان خانه سينما گفت: متاسفانه در برخي محافل؛ افراد را تا آن زماني مي خواهند كه او در جهت اهداف سياسي آنها عمل كند و به محض اينكه مشاهده كنند آن فرد مستقل است، بلافاصله به فكر حذف او برمي آيند. لذا اين ماجرا در كانون كارگردانان هم وجود دارد و برخوردهاي آقاي ]كامبوزيا[ پرتوي به عنوان نايب رئيس كانون كارگردانان نيز بر همين راستاست.
محمد درمنش با بيان اينكه آقاي پرتوي وظيفه معرفي بنده به عنوان نماينده كانون كارگردانان به شوراي پروانه ساخت را داشته است افزود: اما ايشان به وظيفه قانوني خود عمل نكرده و به سمت برخوردهاي حذفي گام برداشته در حالي كه برخوردهاي حذفي هيچگاه چاره ساز نبوده و اگر كسي به فضاي دموكراسي معتقد باشد بايد قدري هم صبوري پيشه كند. اما به نظر مي رسد كه اين مطلب هنوز براي افرادي همچون آقاي پرتوي قابل درك نيست.
عضو شوراي كانون كارگردانان سينماي ايران ريشه همه مخالفت هاي برخي از اعضاي اين كانون را به موضع گيري هاي خود و دوستانش در مقابل سياسي عمل كردن برخي از فعاليت هاي كانون كارگردانان دانست و به هنرنيوز يادآور شد: تا زمان ماموريت دو ساله ام در شوراي كانون كارگردانان بنا دارم از سياسي عمل كردن اين كانون جلوگيري كنم و اعتقاد دارم اين شورا نبايد به دنبال كشمكش هاي سياسي باشد، بلكه بايد به فكر جذب مطالبات صنفي خود باشد. بنابراين يكي از كارهاي ما پي گيري وضعيت معيشتي و بيمه اي كارگردانان است كه در سال هاي اخير به دليل بيكاري يا كم كاري دچار مشكلاتي شده اند. لذا ما كار صنفي خويش را در اين زمينه ادامه مي دهيم، حال كساني كه مي خواهند سياسي عمل كنند بدانند كه امثال بنده اجازه چنين فعاليت هايي را به آنها نخواهيم داد.
نويسنده سوئدي: اسرائيل بدترين تروريست است
هنينگ مانكل، رمان نويس مطرح سوئد و از افراد حاضر در كاروان دريايي كمك به مردم غزه گفت: رژيم اسرائيل بدترين تروريست است.
او در يادداشتي به شرح چگونگي حمله نيروهاي اشغالگر صهيونيست پرداخته و نوشته است: سربازهاي اسرائيلي مي خواستند كساني را كه روي عرشه بودند زير سقف ببرند. اگر كسي تكان مي خورد بلافاصله هدف گلوله قرار مي گرفت.
او در ادامه نوشته است كه يكي از مسافران كشتي تكان خورد و بلافاصله هدف گلوله هاي پلاستيكي قرار گرفت.
مانكل، نويسنده 62 ساله به همراه 8 سوئدي ديگر به دست نيروهاي رژيم صهيونيستي براي چند روز بازداشت شدند. از مانكل رماني با عنوان «راز آتش» با ترجمه بهمن رستم آبادي به فارسي ترجمه شده است.
كتابخانه تخصصي روايت هاي ماندگار راه اندازي مي شود
كتابخانه تخصصي دفتر «روايت هاي ماندگار» در سال روز شهادت سردار بزرگ اسلام، شهيد دكتر مصطظفي چمران، 31 خردادماه در فرهنگسراي رازي افتتاح مي شود. دفتر «روايت هاي ماندگار» به طور تخصصي به تحقيق، پژوهش، نشر، آموزش و پرورش استعدادها در حوزه ادبيات داستاني در موضوع هايي مانند انقلاب، دفاع مقدس، پايداري ملل و حماسه هاي مردمي در مقاطع مختلف تاريخي ايران مي پردازد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14