(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 خرداد 1389- شماره 19673

حديث دشت عشق
رقابت هاي وزنه برداري جوانان جهان- بلغارستان
درخشش رستمي و كسب سه طلا براي ايران
نكته ورزشي
عملكرد قابل قبول كامراني فر در ديدار فرانسه- مكزيك
اخبارجام جهاني 2010
صنعتكاران : جوانان با مشكلات زياد قهرمان جهان شدند
داورزني: تيم هاي فاقد سالن استاندارد حق حضور در ليگ واليبال را ندارند
اخبار كوتاه از فوتبال
شكست آلمان 10 نفره
شكست ميزبان و قهرمان يورو 2008
فرانسه در آستانه حذف از جام جهاني



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «حسين پرتوي گرم جواني»
و من يخرج من بيته مهاجرا الي...

آن دم كه با نام خدا و با نيت خير و صلاح قدم از خانه بيرون بگذاري مقدمه شهادت خويش را فراهم ساخته اي، چه رسد به اين كه با نام خدا قدم در راه خدا و جهاد در راه او نهاده باشي!
جواناني كه فرصت شكوفايي و دل انگيز زندگي خود را صرف راه خدا كردند و وجود خويش را كه امانتي است از او نذر راهش كردند، بي شك شهادت سزاوارترين هديه اي خواهد بود كه خدا برايشان در نظر مي گيرد.كساني كه در جواني سعادت آن را مي يابند كه در راه خدا جهاد كنند، شهيد شوند و با روي گلگون به ديدار حق بشتابند، در اين پرواز رويايي، فرودگاه آنان بهشت خواهد بود. بهشت آخريان جايي است كه آنان در آن قرار مي گيرند و در آن مخلد مي گردند.پاسدار شهيد «حسين پرتوي گرم جواني» در 28/7/1360 در تهران به شهادت رسيد.

 



رقابت هاي وزنه برداري جوانان جهان- بلغارستان
درخشش رستمي و كسب سه طلا براي ايران

رقابت هاي وزنه برداري جوانان جهان روز پنج شنبه در شهر صوفيه بلغارستان ادامه يافت و طي آن در وزن 77 كيلوگرم كيانوش رستمي از ايران با درخشش بي نظير خود عنوان قهرماني اين دوره از رقابت ها را كسب كرد.
رستمي در اين رقابت ها كه تنها يك بار وزنه از دستش افتاد، حركات خود را در يك ضرب با مهار وزنه هاي 152 و 157 كيلوگرم آغاز كرد و در پايان با مهار وزنه 160 كيلوگرمي مدال طلاي حركت يكضرب را به خود اختصاص داد.او در حركت دو ضرب نيز ابتدا وزنه 182 كيلوگرمي را مهار كرد و در دومين تلاش موفق به مهار وزنه 187 كيلوگرمي نشد. او در سومين فرصتي كه داشت اين وزنه را مهار كرد تا در دو ضرب نيز مدال طلا را از آن خود كند.بدين ترتيب رستمي با ركورد مجموع 347 كيلوگرم قهرمان جوانان جهان شد.
ركورد حركت يك ضرب رستمي از جمله بهترين ركوردهاي كشور محسوب مي شود كه مي تواند حد نصابي در بخش جوانان ايران باشد.
در اين رقابت ويكتور خارچنكو از روسيه با بالاي سر بردن وزنه هاي 145 و 186 كيلوگرم دوم شد و ديگر هموطن اش آلبرت ساياخوف با ركورد مجموع 330 كيلوگرم در مكان سوم ايستاد.اما در ادامه اين مسابقات سعيد محمدپور، نماينده دسته 94 كيلوگرم ايران، امروز در پيكارهاي جوانان جهان از ساعت 19 به وقت محلي (30:20 به وقت ايران) در سالن اسپورتس هال شهر صوفيه بلغارستان به مصاف حريفان خواهد رفت تا براي كسب عنوان قهرماني با آنها رقابت كند. سي و ششمين دوره رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جوانان جهان روز يكشنبه در صوفيه به پايان خواهد رسيد.
زالاي: غم مرگ مادرم را فراموش كردم
جورج زالاي پس از قهرماني كيانوش رستمي در دسته 77 كيلوگرم وزنه برداري جوانان جهان، گفت: من بسيار خوشحالم كه كيانوش نتيجه تلاش چند ماهه خودش و كادر فني را گرفت. او شايسته كسب اين سه مدال طلا بود و با قدرت به عنوان قهرماني رسيد.سرمربي مجارستاني تيم وزنه برداري جوانان در ادامه افزود: من مادرم را اخيراً از دست داده ام اما به جاي او كيانوش را دارم. مدال هاي طلاي او باعث شد غم مرگ مادرم را فراموش كنم.
زالاي در پايان در خصوص سعيد محمدپور و بهادر مولايي، ديگر وزنه برداران كشورمان نيز گفت: اين دو وزنه بردار بسيار جوان هستند و تنها براي كسب تجربه به اين رقابت ها آمده اند. ما انتظار مدال از اين دو وزنه بردار نداريم. با اين حال آنها نيز اين شايستگي را دارند كه همچون كيانوش رستمي روي سكو بروند.

 



نكته ورزشي

كسي جلودارشان نيست !

سرويس ورزشي-
جام جهاني فوتبال از يك هفته پيش آغاز شده است و اينك همه نگاه و توجه علاقمندان به اين رشته ورزشي پرطرفدار و جذاب در سراسر جهان از جمله كشور ما به اين مسابقات دوخته شده است. مسابقاتي در اين سطح و با اين همه مخاطب كه نگاه جهانيان را به خود مشغول داشته از جنبه ها و ابعاد مختلف ورزشي و غيرورزشي، قابل مطالعه، بررسي و تأمل و بالاخره الگوبرداري است. به ديگر سخن داشته ها و آموزه هاي اين گونه رقابت ها، فقط به ميدان سبز و جابه جا شدن بازيكنان و حركت توپ در آن محدود نمي شود و نگاه اين چنيني به مسابقاتي اين چنيني، ساده ترين و سطحي ترين نوع نگاه ممكن است. خلاصه كلام آن كه آنها كه ورزش را جدي گرفته اند و آن را در ابعادي فراتر از «بازي» و «سرگرمي» مورد توجه قرار مي دهند، اين روزها سخت مشغول هستند و به جاي وقت تلف كردن و حرف تكراري زدن و فضل فروختن و... ريز و درشت اين رويداد بزرگ را در ابعاد انساني و مادي، ورزشي و غيرورزشي آن زير ذره بين مطالعات تيم هاي كارشناسي خود قرار داده اند و... از آن براي ساختن آينده بهتر و ارتقاء وضع موجود و حركت به سمت نقطه مطلوب بهترين و بيشترين بهره ها را مي برند. اما اين كه چنين بررسي ها و مطالعات و اصولا چنين طرز تلقي و ديدگاهي هم در ورزش ما و فوتبال ما وجود دارد يا خير؟ سؤالي است كه پاسخ آن نياز به بحث جداگانه اي دارد، اما كوتاه سخن اينكه واقعيات و تجربيات گذشته در اين باره به ما جواب «منفي» مي دهد و به جستجوگر دلسوز مي گويد كه اصولا چنين باوري در ورزش ما وجود ندارد و ما به جاي تكيه بر كارهاي اصولي و برنامه ريزي هاي حساب شده و استفاده از تجربيات دنيا و درس گرفتن از اشتباهات گذشته و... براي ساختن ورزش خود و كسب موفقيت ها كماكان به «تقدير»، بيش از «تدبير» معتقديم. هر چند كه در «حرف» خيلي علمي و امروزي و آينده نگرانه ظاهر شويم. و اما حرف اصلي و پايان اين مقال: تا شروع بازي هاي آسيايي 2010 (گوانگجو- چين) چند ماهي بيشتر باقي نمانده است. در حالي كه انتظار مي رود تيم هاي شركت كننده ايران در اين بازي ها، با يك برنامه ريزي دقيق و علمي مراحل آماده سازي و اردوهاي تداركاتي خود را يكي پس از ديگري طي كنند و در بهترين و مطلوب ترين شرايط در بازي هاي در پيش رو شركت كنند- و ظاهرا هم چنين اردوهايي برقرار است- اما خبرها از وجود بعضي ناهماهنگي ها و اختلاف هاي اساسي ميان مسئولان و دست اندركاران ورزش حكايت مي كند. اختلاف هايي كه در چند شماره قبل هم در اين ستون به آن اشاره داشته و درباره آن تذكر داده بوديم.
اما گويا در اين باره هم حرف هاي دلسوزانه و ناصحانه از نظر مسئولان ورزش ما باد هواست و آنان بر ادامه اين راه و روش اصرار دارند. اينجاست كه ياد سخن آن شاعر مي افتيم كه:
به شادكامي دشمن كسي سزاوار است
كه نشنود سخن دوستان خيرانديش
وقتي دبيركل كميته ملي المپيك، كه معمولا در حرف زدن و اظهارنظر كردن، محتاطانه و سياستمدارانه عمل مي كند، از «بي پولي» كميته ملي المپيك و عدم پرداخت هزينه هاي مربوط به آماده سازي تيم هاي اعزامي به چين، نزد خبرنگاران گلايه مي كند، آن هم در سالي كه بودجه ورزش با تلاش دولت و همكاري مجلس پنج برابر شده است، خود، شاهدي است بر نظر ما مبني بر وجود اختلافات اساسي ميان دست اندركاران و مديران ارشد ورزشي با كساني كه غالبا چند صباحي ميهمان ورزش هستند و دل مشغولي و تخصص آنها، جايي ديگر است، و وقتي براي مديريت ورزش مي آيند، به جاي اينكه در اين چند صباح يار ورزش باشند و در جهت كم كردن از حاشيه ها و اختلافات و موانع پيش پاي ورزش بكوشند، با خود، كلي مشكل و حاشيه و اختلاف وارد مي كنند و عمر مديريتي خود را بيشتر به «تصفيه حساب»هاي شخصي و در هر حال غيرورزشي صرف مي كنند و... در نهايت آنها دير يا زود از ورزش جدا و جايي ديگر مشغول مديريت! مي شوند و اين ورزش است كه ضرر مي كند و... جام جهاني ها مي آيند و مي روند، المپيك ها از راه مي رسند و از كنار چشم ما مي گذرند، زمان به سرعت مي گذرد، و ما كماكان بر روش هاي غلط و شيوه هاي نادرست ناشي از خوي و خصلت هاي خودخواهانه، اصرار مي ورزيم و مانع از پيشرفت بايسته ورزش و به حق خود رسيدن آن مي شويم و... جام جهاني را كه به لطف درايت مسئولان ورزشي و مديران فوتبال از دست داديم و اين روزها با حسرت به تماشاي هنرنمايي فوتباليست هاي كره شمالي و كره جنوبي و ژاپن و...-شكست خوردگان سنتي فوتبال ايران- در اين مسابقات مشغول هستيم و... ظاهرا بعضي از مسئولان هم اين روزها با عملكرد خودخواهانه و لجبازانه خود دارند شرايط ناكامي در گوانگجو را فراهم مي آورند و...!! انگار كسي هم جلودار آنها نيست!

 



عملكرد قابل قبول كامراني فر در ديدار فرانسه- مكزيك

كمك داور ايراني ديدار تيم هاي ملي فوتبال فرانسه و مكزيك عملكرد قابل قبولي داشت و تصميم هوشيارانه اي گرفت.
حسن كامراني فر كه تنها نماينده فوتبال ايران در نوزدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني است، پس از آن كه ديدار تيم هاي آرژانتين و نيجريه را با عنوان كمك داور ذخيره پشت سر گذاشت، در ديدار پنجشنبه شب فرانسه و مكزيك به عنوان كمك داور اول قضاوت كرد.
كامراني فر در دقيقه 64 اين ديدار و به هنگام به ثمر رسيدن گل تيم ملي مكزيك عملكرد خوبي داشت كه باعث تمجيد كارشناسان داوري فيفا شده است.«توني برايان» يكي از مسئولان كميته داوران انگليس در مورد اين صحنه گفت: اين كمك داور با هوش خود قضاوت خوبي داشت و آفسايد را اعلام نكرد. او مطلوب و هوشيارانه صحنه را اداره كرد.

 



اخبارجام جهاني 2010

خشك كردن چمن ورزشگاه ها
در پي برگزاري مسابقات در يك هفته ا خير و بارش زياد باران د رشهرهاي ميزبان، يك گروه 320 نفره سعي فراواني براي خشك كردن چمن ورزشگاه ها داشته است. براي بازي ديروز آلمان و صربستان در ورزشگاه پورت اليزابت، گروه فني متشكل از تكنسين هاي خبره، با استفاده از دستگاه هاي پيشرفته سعي زيادي در خشك كردن چمن ورزشگاه داشتند.
انتقاد كلينزمن از آفريقاي جنوبي
يورگن كلينزمن گفت: تصور نمي كردم ميزبان تا اين حد ضعيف ظاهر شود. با وجود مربي بزرگي مثل كارلوس البرتو پرييرا، به خود مي گفتم اين تيم مي تواند نتايج شگفتي سازي بگيرد؛ به خصوص كه از حمايت تماشاگران برخوردار است اما اينطور نشد.
فيلتر صدا در شبكه هاي تلويزيوني آلمان
در پي افزايش ناراحتي بينندگان تلويزيوني از صداي ناهنجار شيپورهاي مخصوص تماشاگران آفريقاي جنوبي معروف به ووووزلا، شبكه هاي ARD و ZDF كه مسئوليت پخش كليه اين بازي ها به صورت زنده را دارا هستند، تصميم گرفتند تا پايان جام، فيلترهايي اختصاص داده تا بينندگان با ناراحتي از بابت صداي گوش خراش اين وسيله روبرو نشوند.
ادامه درگيري ها در آفريقا
درگيري ها و اعتراضات كاركنان دولتي و كارگران در شهرهاي ژوهانسبورگ، دوربان و كيپ تاون همچنان ادامه دارد. پنجشنبه شب در حالي كه اعتصاب برخي كاركنان بخش هاي مختلف ادامه داشت، ماموران پليس با گاز اشك آور به جمع عده اي از آنها حمله كردند. شماري دستگير شده و پليس به سخت گيري هاي خود درمقابله با اعتراضات افزوده است.
درخواست مطبوعات از مارادونا
در پي كسب برد 4 بر يك آرژانتين مقابل تيم ملي كره جنوبي، نشريات پرتيراژي چون لارازون از ديه گو مارادونا خواستند در شرايط حساس فعلي، بر اعصاب و گفتار خود مسلط باشد. آنها از مارادونا خواستند به حواشي نپرداخته و تمام انرژي خود را صرف تيم ملي كند.
ناراحتي شديد فرانسوي ها
خبرنگاران فرانسوي حاضر در آفريقاي جنوبي كه از عملكرد سرمربي و بازيكنان اين تيم به شدت ناراحت هستند، پنجشنبه شب پس ا ز شكست مقابل مكزيك اعلام كردند: فرانسه ضعيف ترين عملكرد خود را در دوره هاي اخير داشته است.
سه سال حبس به دليل سرقت بليت
يك نيجريه اي سوداگر كه هفته گذشته 30 قطعه بليت اين مسابقات را سرقت كرده بود، توسط دادگاهي در شهر پروتوريا تحت جريان قضايي دادگاهي قرار گرفت و محكوم شد اين فرد خاطي به خاطر حركت اشتباه خود به سه سال حبس محكوم شد.
هشدار پزشكان به روبن
پزشكان هلند، از آرين روبن خواستند براي حضور در ميدان زياد عجله نكنند. آنها افزودند مصدوميت روبن تقريبا برطرف شده اما هنوز آثار جزيي باقي مانده و با توجه به اينكه مصدوميت وي بسيار حساس است احتمال دارد در صورت حضور در ميدان شدت پيدا كند.
گردش مالي جام جهاني بر صنعت پوشاك تركيه
براساس اعلام انجمن توليدكنندگان و صادركنندگان پوشاك و البسه آماده تركيه گردش مالي اين صنعت با آغاز جام جهاني 2010 در آفريقاي جنوبي حدود 15درصد افزايش يافته است. بسياري از برندهاي مطرح صنعت پوشاك جهان فعاليت هاي توليدي گسترده اي در تركيه دارند و جام جهاني تقاضا براي خريد پوشاك ورزشي توليدي تركيه را افزايش داده است.
ساخت تمبر شيپور پر سر و صدا
در حالي كه واكنش هاي منفي درخصوص ووووزلا همچنان ادامه دارد، اداره پست دولت آفريقاي جنوبي اقدام به انتشار تمبر از اين شيپور پر سر و صدا كرد تا نشان دهد دولت آفريقاي جنوبي و مقامات برگزار كننده جام جهاني از آفريقاي جنوبي براي ووووزلا حمايت خواهد كرد.
افزايش تقاضا براي خريد پيراهن آلمان
يكي از سخنگويان شركت آديداس، توليدكننده پوشاك و تجهيزات ورزشي گفت: تقاضا براي پيراهن تيم ملي آلمان افزايش چشمگيري داشته است به گونه اي كه در برخي موارد از پيش بيني خوش بينانه برنامه هاي شركت آديداس، فدراسيون فوتبال آلمان و بازار فراتر رفته است.

 



صنعتكاران : جوانان با مشكلات زياد قهرمان جهان شدند

نايب رئيس فدراسيون كشتي گفت: تيم هاي كشتي جوانان ايران عليرغم تمامي مشكلات موجود با اقتدار بر بام قاره كهن ايستادند.
محمدعلي صنعتكاران با بيان اين مطلب افزود: جوانان ايراني در رقابت هاي قهرماني آسيا عملكرد بسيار خوبي را از خود نشان دادند و عليرغم اين كه بيشتر نفرات اين تيم ها بي تجربه بودند توانستند با اقتدار در هر دو رشته قهرمان قاره كهن شوند.
وي ادامه داد: اين تيم ها قبل از حضور در رقابت هاي آسيايي با مشكلاتي از جمله نبود خوابگاه مناسب براي اسكان نفرات خود روبرو بودند كه اين امر باعث شد تعداد نفرات در اردوي پاياني را كاهش دهند به هرحال اگر به فكر پشتوانه سازي هستيم بايد بستري فراهم شود تا تيم هاي جوانان و نوجوانان بهترين امكانات را داشته باشند كه اميدوارم اين مشكلات بزودي برطرف شود.

 



داورزني: تيم هاي فاقد سالن استاندارد حق حضور در ليگ واليبال را ندارند

رئيس فدراسيون واليبال با تاكيد بر اين مطلب كه تمام تيم هاي حاضر در ليگ برتر بايد سالن استاندارد داشته باشند، گفت: در غير اين صورت از حضور آنها در ليگ برتر جلوگيري مي شود.
محمدرضا داورزني با بيان اين مطلب كه برنامه بلندمدت پنج ساله واليبال را در فدراسيون تدوين كرديم و برنامه هاي سالانه را نيز در تقويم فدراسيون قرار داديم، گفت: با اين برنامه ريزي توانستيم در سال هاي گذشته به عنوان هاي خوبي دست يابيم. ما به نسل جوان در واليبال اعتماد و روي آنها سرمايه گذارري كرديم و به اين دليل است كه پشتوانه خوبي در رده هاي مختلف واليبال داريم.داورزني گفت: در سال آينده حتي اگر قرار باشد، از تيم هاي كمتري استفاده كنيم، تمام تيم هاي حاضر در ليگ برتر بايد سالن استاندارد براي خود داشته باشند و در غير اين صورت از حضور آنها در ليگ برتر جلوگيري مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كاشاني ميهمان استقلالي ها
حبيب كاشاني كه خود هنوز عنوان سرپرستي باشگاه پيروزي را يدك مي كشد صبح پنجشنبه به باشگاه استقلال رفت تا در ديدار با علي فتح الله زاده، انتخاب وي به عنوان سرپرست اين باشگاه را تبريك بگويد.
توافق آشوبي با استقلال
فرزاد آشوبي كه فصل نهم رقابتهاي ليگ برتر را در تيم فوتبال مس كرمان سپري كرد و در فصل نقل و انتقالات ليگ دهم مورد توجه تيم هاي ذوب آهن، استقلال قرار داشت و در نهايت پنجشنبه با مسئولان باشگاه استقلال به توافق رسيد.
تمديد قرارداد عقيلي
مدافع ملي پوش تيم فوتبال سپاهان قرار دادش با اين تيم اصفهاني را براي يك فصل ديگر تمديد كرد. هادي عقيلي پس از تمديد قرارداد با تيم سپاهان اصفهان گفت: بهترين خاطرات زندگي ام را با سپاهان گذراندم. نمي توانم اين خاطرات را فراموش كنم. از حضور دوباره در سپاهان خوشحالم.
انصاري فرد در سايپا ما ندگار شد
كريم انصاري فرد كه يك فصل ديگر از قراردادش با سايپا باقي مانده بود در هفته هاي گذشته مذاكراتي را با باشگاه هاي استيل آذين و پيروزي انجام داد روز پنجشنبه با مسئولان باشگاه به توافق رسيد تا در اين تيم بماند.
تمديد قرارداد سه استقلالي
وحيد طالب لو، مهدي اميرآبادي و اميرحسين صادقي پس از توافق با مسئولان استقلال قرارداد خود را با اين باشگاه تمديد كردند. همچنين مجتبي جباري در حال مذاكره با مسئولان باشگاه است تا در صورت توافق يك فصل ديگر آبي پوش بماند.
تكذيب خبر حضور خسرو حيدري در سپاهان
خسرو حيدري با تكذيب خبر امضاي قرارداد داخلي اش با باشگاه سپاهان گفت: من نه با سپاهان و نه با هيچ تيم ديگري قرارداد نبسته ام. اولويتم براي ادامه بازي باشگاه هاي اروپايي است و اگر نتوانستم با يكي از باشگاه هاي اروپايي به توافق برسم آن موقع سپاهان يكي از گزينه هاي داخلي ام خواهد بود.

 



شكست آلمان 10 نفره

آلمان دومين ديدار خود در جام جهاني 2010 را با شكست پشت سر گذاشت.
عصر جمعه در بيست و يكمين ديدار از جام جهاني 2010 تيم ملي آلمان و صربستان از گروه چهارم به ديدار هم رفتند. در اين ديدار كه آلبرتو اونديانو از اسپانيا قضاوتش را بر عهده داشت، صربستان با تك گل دقيقه 38 يووانوويچ توانست آلمان را شكست دهد.
در اين مسابقه كه در ورزشگاه نلسون ماندلا شهر پورت اليزابت انجام شد داور اسپانيايي مسابقه بارها و بارها از كارت زرد خود استفاده كرد. او در دقيقه 37 ميروسلاو كلوزه مهاجم تيم ملي آلمان را از بازي اخراج كرد.

 



شكست ميزبان و قهرمان يورو 2008

سوئيس در نخستين ديدار خود در جام جهاني 2010 توانست قهرمان يورو 2008 را شكست دهد.
در آخرين ديدار دور نخست رقابتهاي جام جهاني، تيم هاي ملي فوتبال سوئيس و اسپانيا در ورزشگاه موزس ماب هيدا شهر دوربان، به ديدار هم رفتند. در اين ديدار كه قضاوت آن را هاوارد وب از انگليس برعهده داشت، گلون فرناندس در دقيقه 52 تك گل سه امتيازي مسابقه را به ثمر رساند تا مردان اوتمار هيتسفلد برابر يكي از مدعيان قهرماني جام نوزدهم به سه امتياز ارزشمند دست پيدا كرده و نخستين شگفتي جام جهاني 2010 را رقم بزنند. در ديگر ديدار چهارشنبه شب تيم اروگوئه موفق شد شكست سنگيني را به ميزبان مسابقات تحميل كند. شكست 3 بر صفر آفريقاي جنوبي برابر اروگوئه در نخستين ديدار دور دوم رقابتهاي مرحله گروهي جام جهاني 2010 باعث شد تا اميدهاي بافانا بافانا براي راهيابي به دور بعد اين رقابتها كمرنگ شود. ديگو فورلان (24، 80 پنالتي) و پريرا (3+90) زننده گل مسابقه در ورزشگاه لوفتوس فرزفلد شهر پرتوريا بودند.

 



فرانسه در آستانه حذف از جام جهاني

روز هفتم مسابقات جام جهاني 2010 با برتري تيم هاي آرژانتين، يونان و مكزيك به پايان رسيد.
در نخستين بازي تيم آرژانتين با چهار گل كره جنوبي را شكست داد. در نيمه اول چو يونگ پارك در دقيقه 17 به اشتباه دروازه خودي را باز كرد و در دقيقه 33 هيگواين گل دوم آرژانتين را به ثمر رساند و در دقيقه 45 لي يو چونگ تنها گل كره جنوبي را به ثمر رساند. با شروع نيمه دوم باز هم آرژانتين توپ و ميدان را در اختيار داشت و توانست دو بار ديگر در دقايق 67 و 80 باز هم توسط هيگواين به گل برسد تا در نهايت با نتيجه 4بر 1 حريف خود را شكست دهد. در بازي دوم تيم يونان نيجريه را با دو گل شكست داد. در اين ديدار كه به قضاوت «اسكار روزي» از كلمبيا در ورزشگاه «بلومفنتين» شهر مانگوانگ برگزار شد، ابتدا «اوچه» در دقيقه 16 گل تيم نيجريه را به ثمر رساند اما يونان دو بار دروازه نيجريه را گشود تا همچنان براي صعود داراي شانس باشد. اما در آخرين بازي مكزيك، فرانسه را شكست داد تا قهرمان جهان در سال 1998 در خطر حذف قرار گيرد. مكزيك با گلهاي هرناندس (64) و كواتموك بلانكو (79 پنالتي) از سد خروس ها عبور كرد و به خاطر تفاضل گل كمتر پايين تر از اروگوئه 4 امتيازي در مكان دوم جدول گروه نخست رقابت هاي جام جهاني 2010 ايستاد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14