(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 خرداد 1389- شماره 19673

معاون پرورشي وزير آموزش و پرورش:150 هزار دانش آموز به اردو مي روند
اردوهاي تابستاني دانش آموزان سراسر كشور آغاز شد
اعلام نتايج آزمون دستياري
در شهرستان مرند سيل و رگبار به 400 واحد مسكوني و تجاري خسارت زد
افتتاح نخستين ايستگاه جزيره اي متروي تهران
زورگير مسلح با مقاومت راننده خودرو دستگير شد
تصويربرداري از خشونت پليس آمريكا ممنوع شد
احداث 5 تالار براي ازدواج آسان جوانان
دفن صدها قطعه مرغ تلف شده در چاه هاي آب دورود
ثبت نام و كارنامه دانش آموزان اينترنتي شد
برقراري خط مستقيم تهران - آلماتي
استقرار 2 هزار واحد صنفي در مجتمع خاوران
حوادث كوتاه از كشور
كشف 850 تن شيشه در فرودگاه هاي كشور
الزام مراجعه هفتگي رانندگان متخلف به روانپزشك
زنان 20 تا 24 سال ركورددار طلاق در كشور



معاون پرورشي وزير آموزش و پرورش:150 هزار دانش آموز به اردو مي روند

150 هزار دانش آموز در اردوي «طرح هجرت 3» شركت مي كنند.
علي اصغر يزداني، معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش با اعلام اين خبر افزود: در اين اردو دانش آموزان با مشاركت سازمان بسيج سازندگي و سازمان نوسازي به مرمت و بهسازي مدارس كشور مي پردازند.
وي افزود: 70 هزار نفر از دانش آموزان شركت كننده در اردو راهيان نور دانش آموزي به مناطق جنگي اعزام خواهند شد.
اين اردو با هدف آشنايي دانش آموزان با فرهنگ كار و تلاش و تقويت حس مسئوليت پذيري آنان در سراسر كشور برگزار مي شود.

 



كميته امداد امام خميني (ره)، اعلام كرد
اردوهاي تابستاني دانش آموزان سراسر كشور آغاز شد

تابستان امسال 200هزار دانش آموز و دانشجو از برنامه هاي اوقات فراغت كميته امداد امام خميني (ره) بهره مند مي شود.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني(ره)، حسين انواري، سرپرست كميته امداد در مراسم افتتاح اين اردوها گفت: 18 اردوگاه منطقه اي و كشوري براي اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجويان تدارك ديده شده است.وي اهدف برگزاري اين اردوها را ارتقاء سطح بينش ديني، فرهنگي و اجتماعي جوانان عنوان كرد و افزود: كميته امداد حدود 800 هزار دانش آموز و 100هزار دانشجو تحت پوشش دارد كه هر ساله تعدادي از آنان با توجه به ظرفيت ها از خدمات فراغتي امداد بهره مي گيرند.
انواري با اشاره به فعال بودن 94 كانون تربيتي كميته امداد در طول سال افزود: 600 كانون موقت در تابستان به اين تعداد افزوده مي شود تا از فرصت فراغتي 76 هزار دانش آموزان و دانشجويان به منظور جلوگيري از بروز آسيب هاي اجتماعي استفاده شود.
وي خاطر نشان كرد: اجتماعي شدن نوجوانان و جوانان، عمق بخشيدن به معرفت دين آنان، كسب مهارت هاي زندگي و تعاملات گروهي در حوزه فراغت تابستاني نوجوانان و جوانان مورد توجه قرار مي گيرد.
انواري راه اندازي كانونهاي پيروان ولايت جهت استفاده 40هزار نفر از دانش آموزان تحت حمايت و برنامه ضيافت انديشه كه با همكاري نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها جهت 20هزارنفر از دانشجويان تحت حمايت از اول تا بيستم ماه رمضان برگزار مي شود را از ديگر برنامه هاي كميته امداد در تابستان امسال عنوان كرد و افزود: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده 5هزارنفر از جوانان تحت حمايت در مراسم معنوي اعتكاف شركت خواهند كرد.
حسين انواري با اشاره به 90 خوابگاه شبانه روزي براي بچه هاي روستايي يادآور شد: نوجوانان و جوانان روستايي با حضور شبانه روزي در اين خوابگاهها علاوه بر مراقبت تحصيلي از مراقبت هاي غيرتحصيلي هم بهره مند مي شوند.

 



اين هفته انجام مي شود
اعلام نتايج آزمون دستياري

معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اعلام اين نكته كه بررسي نتايج نهايي آزمون دستياري دوره سي و هفتم به پايان رسيده است گفت: نتايج نهايي دستياري اين هفته اعلام مي شود.
دكتر محمدعلي محققي افزود: بررسي هاي آماري در مورد آزمون دستياري به پايان رسيده است و سعي مي شود در اين هفته نتايج نهايي اعلام شود.
وي گفت: در اين دوره 20درصد افزايش ظرفيت نسبت به دوره قبل داشته ايم.
به گزارش مهر، سي و هفتمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي صبح پنجشنبه 29بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحاني و 25رشته تخصصي برگزار شد. آزمون از سوي وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي به دليل لو رفتن سؤالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد.
آزمون مجدد نيز پس از اعلام نتايج با اعتراض برخي داوطلبان روبرو شد به طوري كه شاهرخ رامين عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيگيري اعتراضات داوطلبان آزمون دستياري سال 88 به مهر گفت: با وزارت بهداشت توافق شد تا زمان بررسي كامل و تحليل آماري نمرات و رتبه هاي دستياري نتايج آزمون دوره سي و هفتم اعلام نشود.

 



در شهرستان مرند سيل و رگبار به 400 واحد مسكوني و تجاري خسارت زد

مرند- خبرنگار كيهان:
رگبارهاي تند و ناگهاني همراه با تگرگ به مدت 20دقيقه سيلاب سنگيني را روز پنجشنبه در شهرستان مرند ايجاد كرد و به 400 واحد مسكوني و تجاري در اين شهرستان خسارت زد.
در اين حادثه به خودروها و موتورسيكلت هاي پارك شده در حاشيه مسير سيل نيز بين 10تا 100درصد خسارت وارد شد.
ستاد حوادث غيرمترقبه شهرستان مرند با بهره گيري از ماشين آلات سبك و سنگين شهرهاي همجوار و بخش خصوصي وارد عمل شد و بازگشايي معابر و خيابانها را از سرگرفت. نظر به لحاظ كردن رديف اعتباري خاص از طرف دولت در بودجه سالانه براي حوادث غيرمترقبه جبران خسارت وارد شده به شهروندان و كسبه از طرف مسئولان انتظاري به جا و به حق است.
مسدود شدن مسير سيلاب در يكي از پل ها و لايروبي نامنظم مسير در طول سال و عدم رعايت شهروندان در ريختن آشغال و نخاله به مسير سيلاب از خطاهاي انساني حادثه به شمار مي آيند كه نبايد به راحتي از كنار آنها گذشت.
نداشتن تلفات جاني از الطاف خداوند بوده كه حادثه اي با اين عظمت فقط خسارت مالي در برداشته است و حضور شهردار مرند در هنگام وقوع حادثه در صحنه و مديريت اين بحران در جاي خود تأمل برانگيز است.
شهرستان مرند در استان آذربايجان شرقي قرار دارد.

 



افتتاح نخستين ايستگاه جزيره اي متروي تهران

ايستگاه متروي شهيد كلاهدوز، نخستين ايستگاه جزيره اي مترو صبح امروز افتتاح شد.
به گزارش مهر، ايستگاه شهيد كلاهدوز كه به شكل جزيره اي براي اولين بار در شبكه خطوط متروي تهران ساخته شده در مسيري به طول 5/5 كيلومتر از ميدان شهدا افتتاح شد.
اين مسير 5/5 كيلومتري كه بخشي از خط 4 را تشكيل مي دهد از ميدان شهدا آغاز و با عبور از ايستگاه هاي شيخ الرئيس، پيروزي، نبرد و نيروي هوايي به ايستگاه شهيد كلاهدوز منتهي مي شود.
در ايستگاه جزيره اي مترو برخلاف ديگر ايستگاه ها سكوي مسافري در ميان خطوط ريلي قطار قرار گرفته است كه اين طراحي سر فاصله زماني حركت قطارها را به حداقل مي رساند و از اتلاف وقت به منظور تعويض خط (شانت) در انتهاي مسير جلوگيري مي كند.
در حال حاضر امتداد خط 4 و ايستگاه هاي بعدي اين خط از سوي شركت متروي تهران در دست ساخت است.

 



زورگير مسلح با مقاومت راننده خودرو دستگير شد

رشت- خبرنگاركيهان:
مقاومت راننده خودرو سمند در رشت موجب دستگيري زورگير مسلح توسط پليس شد.
ماموران انتظامي پاسگاه سراوان رشت، به دنبال اطلاع از وقوع درگيري بين راننده و مسافر يك دستگاه خودرو سمند در منطقه، بلافاصله وارد عمل شدند و اقدام به دستگيري هر دو طرف درگير كردند.
پليس در بررسي اوليه متوجه شد، مسافر به صورت دربستي سوار خودرو شده و در بين راه با استفاده از يك قبضه سلاح كلت كمري قصد زورگيري و سرقت وسيله نقليه راداشت كه با مقاومت راننده روبه رو و در نهايت با حضور به موقع ماموران انتظامي در صحنه نامبرده دستگير شد.

 



تصويربرداري از خشونت پليس آمريكا ممنوع شد

انتشار فيلم هاي حاوي رفتار خشونت آميز پليس آمريكا با شهروندان بر روي سايت هاي مختلف باعث وضع قانون جديد در برخي از ايالت هاي اين كشور شد.
به گزارش شبكه خبري «راشاتودي»، با پخش تصاوير رفتار خشونت آميز پليس آمريكا در برخورد با مردم، تاكنون در سه ايالت فيلمبرداري از افسران پليس هنگام برخورد قهرآميز با مردم ممنوع شده است، حتي اگر اين كار شهروندان به عنوان مدركي براي دفاع از خود باشد.
به عبارت ديگر، اكنون در اين ايالت ها با تصويربرداران همانند حاملان اسلحه غيرمجاز برخورد مي شود، اسلحه اي جديد كه غيرنظاميان براي دفاع از خود عليه پليس از آن استفاده مي كنند.گفتني است افزايش روز افزون خشونت و برخوردهاي قهرآميز پليس با شهروندان و انتشار گاه و بيگاه آن در رسانه ها و بخصوص سايت ها باعث بلند شدن زمزمه هاي اعتراض آميز و جريحه دار شدن احساسات عمومي شده است.
با مشاهده برخورد خشونت آميز ماموران پليس با افراد اين سوال در ذهن هر بيننده و شنونده اي خطور مي كند: وقتي آمريكا كه هميشه بظاهر سردمدار آزادي بيان و مهد تمدن بزرگ جهان بوده است اينگونه قهر آميز با شهروندان خود برخورد مي كند در ديگر كشورها چه رفتار وحشيانه اي در برابر ساكنان آن از خود بروز مي دهد.
در واقع آمريكا بجاي تربيت پليس سگ هاي هاري را پرورش مي دهد كه گاه و بيگاه انسان هاي بيگناه و خلع سلاح شده را به بهانه هاي واهي مي درند.
و اين روند از اين به بعد بدون باقي ماندن كوچكترين مدركي در سطح وسيعي ادامه خواهد يافت.

 



معاون اجتماعي شهرداري تهران خبر داد
احداث 5 تالار براي ازدواج آسان جوانان

معاون امور اجتماعي، فرهنگي شهرداري تهران از احداث پنج مجموعه براي ازدواج آسان جوانان با مشاركت بخش خصوصي و افراد خير پايتخت خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران محمدهادي ايازي سه مشكل عمده جوانان را ازدواج، اشتغال و مسكن عنوان كرد و گفت: هزينه هاي اوليه ازدواج براي جوانان مشكلات زيادي را ايجاد كرده و بر اين اساس ساخت تالارهاي ويژه ازدواج جوانان پيش بيني شده است تا آنان با هزينه هاي بسيار كم نيز بتوانند جشن آغاز زندگي خود را برگزار كنند.
به گفته وي طرح احداث تالارهاي شهر تهران در مناطق جنوبي پايتخت آغاز شده و منطقه 19در اين زمينه پيشگام بوده است.
ايازي با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده براي گسترش اين تالارها در ديگر مناطق شهر تهران يادآور شد: اولويت گسترش اين تالارها در مناطق جنوبي خواهد بود و طبق برنامه ريزي هاي انجام شده، مناطق مركزي و مناطق شمالي نيز براساس نيازسنجي ها به تالارهاي «گل ياس» مجهز مي شوند.
بنابر اعلام سخنگوي شهرداري تهران، اين تالارها طي يك سال تكميل خواهند شد.

 



دفن صدها قطعه مرغ تلف شده در چاه هاي آب دورود

دورود- خبرنگار كيهان:
دفن صدها قطعه مرغ تلف شده مرغداريها در چاههاي آب آشاميدني دورود، سلامت مردم اين شهر را به خطر انداخت.
مدير شركت آبفاي شهري دورود در اين باره گفت: مأموران اين اداره پس از اطلاع از دفن تعداد زيادي مرغ تلف شده مرغداريهاي دورود در چاههاي فرعي آب اين شهرستان به منظور جلوگيري از آلودگي احتمالي اين چاهها جريان آب را قطع كرده و با كمك سازمان آتش نشاني و شركت صنايع زرهي بني هاشم پس از 10 ساعت موفق به تخليه اين مرغها از چاه آب شديم.
وي افزود: اين مرغها به جاي امحاء و دفن بهداشتي به چاههاي آب ريخته شده بود و شيوع و بوي تعفن آن، مردم و مأموران حفاظت محيط زيست و شركت آبفاي شهر دورود را متوجه اين قضيه كرد كه اقدامات لازم براي حفظ سلامت آب آشاميدني صورت گرفت.
معاون پليس پيشگيري نيروي انتظامي دورود از آغاز شناسايي عامل يا عاملان آلوده كردن آب آشاميدني اين شهر خبر داد.
دادستان و رئيس دادگستري دورود نيز از برخورد شديد دستگاه قضايي با عاملان اين حادثه خبر داد.
آب آشاميدني شهر دورود از چاههاي آب تأمين مي شود.

 



ثبت نام و كارنامه دانش آموزان اينترنتي شد

صدور كارنامه ثبت نام دانش آموزان در مدارس شهر تهران اينترنتي شد.
محمود حسيني، معاون آموزشي ونوآوري سازمان آموزش و پرورش شهر تهران دراين رابطه گفت: درراستاي خدمات دولت الكترونيك و كاهش سفرهاي درون شهري همچنين صرفه جويي در وقت و هزينه اوليا از خرداد ماه امسال كارنامه هاي دانش آموزان تمامي و مقاطع تحصيلي شهرتهران اينترنتي شد و دانش آموزان مي توانند با درج كد ملي خود كه همان كد دانش آموزي آنها نيز محسوب مي شود نتايج امتحانات خود را مشاهده كنند.
وي با بيان اينكه تمام مدارس شهر تهران اعم از دولتي وغير دولتي، اين خدمات الكترونيكي را به دانش آموزان ارائه مي كنند، افزود: كارنامه مقطع ابتدايي در هفته اول خرداد از طريق اين سامانه قابل دسترسي بود و نتايج امتحانات دانش آموزان مقطع راهنمايي نيز درحال اعلام است.
به گفته حسيني، كارنامه دانش آموزان دبيرستاني نيز پس از آماده شدن سرورهاي كليه مناطق از سايت هاي آموزش و پرورش شهر تهران اعلام مي شود.
حسيني درباره پاسخگويي به نحوه اعتراض دانش آموزان به نتايج امتحانات نيز گفت: در صورتي كه دانش آموزي نسبت به نتيجه امتحانات معترض بود بايد به مدرسه محل تحصيل خود مراجعه كند.
وي همچنين از اينترنتي شدن ثبت نام دانش آموزان شهر تهران خبر داد وافزود: طبق آيين نامه آموزشي ثبت نام براي سال تحصيلي جديد از اواسط تير ماه آغاز مي شود و سازمان آموزش و پرورش شهر تهران براي ارائه خدمات بهتر به دانش آموزان ثبت نام الكترونيكي را نيز راه اندازي كرده است و دانش آموزان با درج كد ملي خود مي توانند با توجه به مدرسه مقصد هر منطقه و محدوده جغرافيايي خود از طريق اينترنت درسال تحصيلي ثبت جديد نام كنند.
معاون آموزشي و نوآوري سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تاكيد كرد: براساس دستور وزير آموزش و پرورش مدارس دولتي حق دريافت هيچگونه شهريه اي را از دانش آموزان ندارند.
وي درپايان خاطر نشان كرد: دانش آموزان مي توانند
جهت دريافت كارنامه
و ثبت نام به سايت هاي
wwwtehraneduir،http://karnamehtehraneduirو wwwkarntehraneduir مراجعه كنيد.

 



برقراري خط مستقيم تهران - آلماتي

وزارت حمل ونقل و ارتباطات قزاقستان اعلام كرد: يك شركت هواپيمايي ايران براي نخستين بار خط مستقيم پروازي ميان تهران و آلماتي برقرار كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ترند نيوز، شركت هواپيمايي ماهان اير قصد دارد سه بار در هفته در روزهاي چهارشنبه، شنبه و يكشنبه پرواز مستقيم آلماتي به تهران را با ايرباس اي 310 انجام دهد. اين هواپيما ظرفيت 196 مسافر را دارد و 12 صندلي آن در حد بيزينس كلاس است.
گفتني است مدت زمان اين پرواز سه ساعت و 15 دقيقه است.

 



استقرار 2 هزار واحد صنفي در مجتمع خاوران

تاكنون دو هزار واحد صنفي در مجتمع خاوران واقع در منطقه 15 مستقر شده اند و به زودي تمامي مشاغل و صنوف مزاحم به خارج شهر انتقال خواهند يافت.
به گزارش برنا، كمال عليپور مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران با اعلام اين خبر از پيشرفت 75 درصدي پروژه صنفي خدماتي خاوران خبر داد و گفت: بهره برداري از اين مجتمع با وسعت 240 هكتار و سه هزار و 164 واحد از سال 76 تاكنون 75 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي با اشاره به اينكه مجموعه هاي مختلفي براي صنفوف متعدد در اين منطقه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: قرار است واحدهايي همچون چوب فروشان، درودگران، ماشين سازان، فلزتراشان شهري، آهنكاران و فناوران در اين محدوده مستقر شوند.
عليپور تصريح كرد: در حال حاضر بخشي براي آهنكاران در نظر گرفته شده كه در آستانه بهره برداري است، همچنين نزديك به 670 واحد چوب فروشي در اين محدوده استقرار يافته اند.

 



حوادث كوتاه از كشور

انهدام باند حميد خودكار
كيش-خبرنگاركيهان: سارق حرفه اي معروف به حميد خودكار پس از مرخصي از زندان بندرعباس به همدستي 2 برادرش به نام هاي مهدي و عليرضا و پسرعموهايش با نام هاي پيمان، محمد و ايمان و چند تن ديگر از دوستانش و با تشكيل يك باند، اقدام به سرقت، كيف زني، گروگانگيري و ايجاد تهديد و زورگيري در جزيره كيش مي كرد.اين افراد در يك عمليات دستگير شدند و از مخفي گاه آنان اموال سرقتي كشف شد.
كشف سيگار قاچاق
اصفهان-خبرنگاركيهان: بيش از 71 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در بازرسي از يك واحد صنفي در شهرستان برخوار واقع در استان اصفهان كشف شد.در اين رابطه متصدي واحد صنفي مذكور دستگير شد.
نجات افغاني از چاه
كاشان-خبرنگاركيهان: فردي كه به علت ريزش آوار در درون چاه گرفتار شده بود، نجات پيدا كرد.اين فرد كه از اتباع افغانستان و 40ساله است در حال حفر چاه در مجاورت ديوار يك واحد مسكوني در حال ساخت بود كه به علت نامناسب بودن محل حفر چاه و سست شدن سطح زير ديوار درون چاه محبوس شد.ماموران آتش نشاني كاشان پس از اطلاع از واقعه، با برداشت آوار از دهانه چاه اقدام به نجات فرد حادثه ديده از داخل چاه كردند. مصدوم روانه بيمارستان شد.
دستگيري 6 شرور، سارق و آدم ربا
گنبدكاووس-خبرنگاركيهان: دو شرور سابقه دار بنام هاي «محمود-م» و «قهرمان-ح» در حالي كه سوار بر يك دستگاه موتورسيكلت بودند، مورد تعقيب پليس گنبدكاووس قرار گرفتند كه در نهايت با تيراندازي ماموران و زخمي شدن اشرار فوق دستگير و جهت مداوا به مركز درماني منتقل شدند. همچنين دو آدم ربا بنام هاي «وهاب- ط» و «بهزاد-ن» كه اقدام به آدم ربايي و اخاذي از يكي از شهروندان اين شهر كرده بود به هنگام دستگيري آدم رباها با كارد و قمه به ماموران حمله و فرار كردند اما دستگير شدند. همچنين دو سارق يك دستگاه خودرو پرايد در گنبدكاووس دستگير شدند.
كشف مشروبات الكلي
اراك-خبرنگاركيهان: اعضاي يك باند تهيه و توزيع مشروبات الكلي در اراك دستگير شدند و از آنها 5 هزار بطري انواع مشروبات الكلي خارجي كشف شد.متهمان كه چهار نفر بودند مشروبات را از عراق وارد كشور مي كردند. از اين افراد تعدادي اسپري هاي اشك آور و كپسول دودزا نيز به دست آمد. اعضاي باند در حال خريد تعداد زيادي مشروبات در سنندج به دام افتادند.
جاسازي مواد مخدر در كاميون روغن
يزد-خبرنگاركيهان: ماموران ايستگاه شهيد مدني مهريز يزد در بازرسي از يك دستگاه خودرو بنز حامل روغن نباتي كه از كرمان عازم اصفهان بود مقدار 40 كيلوگرم ترياك شامل 4 بسته كه زير محموله روغن نباتي جاسازي شده بود، كشف كردند.
انهدام باند قاچاق سلاح
شهركرد-خبرنگاركيهان: پليس لردگان از يك قاچاقچي سلاح به نام ك- ج 26 قبضه سلاح جنگي، 20 قبضه سلاح شكاري و 5 تير جنگي كه به طرز ماهرانه اي در داخل يك دستگاه خودرو كاميون جاسازي شده بود كشف كردند. نامبرده دستگير و روانه زندان شد. همچنين دو نفر ديگر به نام م-ح و ك-م در اين رابطه دستگير شدند.
دستگيري رمال و شياد
سمنان-خبرنگاركيهان: شيادي كه در قالب رمالي و دعانويسي از مردم سراسر كشور بويژه زنان كلاهبرداري مي كرد به اتفاق همدستش توسط پليس سمنان دستگير شد. متهم به نام و-ف با همدستي يك زن و نصب دوربين مداربسته در حياط و اتاق منزل خود پس از ضبط تصاوير به دنبال ايجاد فرصت هاي بيشتري براي اخاذي از مراجعه كنندگان بود.در بازرسي از منزل متهم وسايلي مانند گوشي پزشكي، انواع متنوعي از چاقو، دستگاه دورنگار، يك سري كامل تجهيزات دريافت از ماهواره، گوشي هاي متعدد تلفن همراه، كتاب ها و جزوه هاي مختلف دعانويسي و رمالي و... كشف شد.
كشف حشيش
بابل-خبرنگاركيهان: يكي از توزيع كنندگان مواد مخدر در بابل به نام ق- ي36ساله دستگير شد. وي كه در حين معامله 16كيلوگرم حشيش به دام پليس افتاد روانه زندان و مواد مذكور كشف شد.

 



كشف 850 تن شيشه در فرودگاه هاي كشور

سال گذشته 850 تن شيشه هنگام صادرات در فرودگاه توسط نيروي انتظامي وزارت اطلاعات كشف و ضبط شد.
مسعود زاهديان، مديركل اجرايي ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اينكه در سال گذشته 970 تن شيشه در كشور توسط نيروهاي انتظامي وزارت اطلاعات كشف شد، اظهار داشت: بيشتر اين كشفيات در فرودگاه هاي كشور اتفاق افتاد.
وي افزود: 850 تن آن در حال صادرات از كشور و حدود 120 تن آن در حال ورود به كشور كشف شد.
زاهديان گفت: در حال حاضر شيشه به عنوان جايگزين هروئين و كراك مطرح است درحاليكه 2مورد آخر فرد را بي حال مي كند ولي شيشه توان مضاعف براي فرد ايجاد مي كند و خشونت قتل را در پي دارد. بايد روي مراكز تامين مواد اوليه و فروشندگان آن كار كنيم.

 



الزام مراجعه هفتگي رانندگان متخلف به روانپزشك

رئيس بازرسي راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان متخلفي كه اقدام به ارتكاب تخلفات حادثه ساز كنند علاوه بر توقيف گواهينامه بايد هر هفته يكبار به روانپزشك مراجعه كنند.
سرهنگ علي فتحعلي پور با بيان اين مطلب افزود: رانندگاني كه اقدام به ارتكاب 6 تخلف حادثه ساز كنند علاوه بر توقيف گواهينامه هر هفته يكبار به روانپزشك فرستاده مي شوند تا سلامت رواني آنها براي پليس احراز شود.وي ادامه داد: پس از اينكه سلامت رواني اين افراد پس از گذشت 6 ماه از توقيف گواهينامه تائيد شد گواهينامه به آنان بازگردانده مي شود.رئيس بازرسي پليس راهور تهران بزرگ گفت: با حكمي كه از دادستاني گرفته شده رانندگان متخلف احضار و تست سلامت از آنها گرفته مي شود و اگر واجد شرايط براي ادامه رانندگي نباشند گواهينامه آنها ابطال و از ادامه رانندگي آنها خودداري مي شود.

 



زنان 20 تا 24 سال ركورددار طلاق در كشور

رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: بيشترين طلاق در سال گذشته بين زنان گروه سني 20 تا 24 سال و در مردان بين 25 تا 29 ساله رخ داده است.
محمد ناظمي اردكاني، با بيان اينكه آمار طلاق نسبت به سال هاي گذشته رشد صعودي داشته است اظهار داشت: آمار طلاق در هر شهر، روستا و استاني متفاوت است.
وي با بيان اينكه ازدواج تقريباً يك نرم مشخص در كشور دارد، گفت: با توجه به وضعيت اجتماعي، اقتصادي كشور اين روال وجود دارد ولي در ارتباط با طلاق با توجه به مباحث مختلف اجتماعي، فراز و نشيب هاي فرهنگي، اجتماعي و مهاجرت ها اتفاقاتي رخ مي دهد كه باعث بروز طلاق مي شود.وي ادامه داد: سير طلاق در شهرهاي استان تهران به يك شكل و در خود تهران و شهرك هاي آن به نوعي ديگر است. همچنين نرخ طلاق در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران نيز متفاوت است.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه نرخ طلاق در شهرهاي بزرگ بالاست، گفت: براساس تحليل ما در شهرهايي كه فرهنگ هاي بومي و ايراني حاكم بوده است آمار طلاق پايين و در شهرهايي كه از لحاظ فرهنگي و اجتماعي تزلزل هايي بوده است، آمار طلاق بالاست.معاون وزير كشور افزود: بيشترين طلاق در سال گذشته در زنان در گروه سني 20 تا 24 سال و در مردان بين 25 تا 29 سال رخ داده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14