(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 خرداد 1389- شماره 19673

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ترفندي براي خروج از انزوا (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
جيب (گفت و شنود)
جزئيات پاسخ رسمي ايران به قطعنامه 1929
متكي: قطعنامه براي ايران ارزشي ندارد
نيويورك تايمز: جنبش سبزهمان جريان سكولار مورد نظر آمريكاست (خبر ويژه)
يهودسوزي دروغ است به صنعت هولوكاست پايان دهيد (خبر ويژه)
پز پرهزينه! (خبر ويژه)
مخالفت 82 درصد مردم روسيه با ماه عسل تلخ مسكو- واشنگتن (خبر ويژه)
با گندي كه اوباما زد اپوزيسيون در ايران تا سال ها سربلند نمي كند (خبر ويژه)
خيابان مسدود است كروبي و موسوي و خاتمي هم ظرفيت اين بار را ندارند (خبر ويژه)



ترفندي براي خروج از انزوا (يادداشت روز)

دفتر بنيامين نتانياهو، پنجشنبه پيش طي بيانيه اي اعلام كرد؛ كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي با طرحي براي «كاهش محاصره غزه» موافقت كرده است. منابع صهيونيستي اعلام كرده اند دولت نتانياهو قصد دارد واردات اقلام ضروري به نوار غزه را تسهيل كند. آنها تاكيد دارند كه محاصره دريايي اين منطقه همچنان اعمال خواهد شد. تل آويو مدعي است با اين اقدام قصد دارد از ارسال سلاح و مهمات براي جنبش حماس جلوگيري كند. صهيونيست ها همين استدلال فريبكارانه را نيز درباره علت حمله به كاروان كمك هاي مردمي «آزادي» به غزه مطرح كردند اين در حالي است كه اين كاروان تنها حامل كمك هاي بشردوستانه فعالان صلح به زنان و كودكان فلسطيني بود. با اين وجود كماندوهاي اسرائيلي با شبيخون به ناوگان آزادي 19 تن را كشته، دهها نفر را زخمي و مانع ورود آن به غزه شدند.
واقعيت چيست؟ آيا اسرائيل پس از 4 سال محاصره بي حاصل غزه، كوتاه آمده و تسليم مقاومت مردم فلسطين و فشارهاي بين المللي براي پايان دادن به محاصره غزه شده است؟
رژيم صهيونيستي از 4 سال پيش محاصره غزه را آغاز و با ايجاد شرايط بحراني، منطقه را دچار يك فاجعه بزرگ انساني كرد. دولت مصر نيز در گذرگاه رفح همدست صهيونيست ها شد و با مسدود كردن مرز خود با غزه در احداث ديوار فولادي با اسرائيل مشاركت كرد. اين ديوارها با هدف تخريب تونل ها يعني تنها كانال ارتباطي مردم مظلوم و بي پناه غزه با بيرون از مرزها بنا شدند؛ تونل هايي كه مي توانست امكانات اوليه مردم براي زنده ماندن را فراهم كند.
مجامع بين المللي و مردم جهان با غيرقانوني و غيرانساني خواندن محاصره غزه، بارها خواستار پايان آن شده بودند. حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي سرآغاز تشديد فشارهاي بين المللي بر اين رژيم به منظور شكستن حصر غزه بود. پيش از آن نيز ماجراي حمله به لبنان در سال 2006 و شكست در جنگ 33 روزه، حمله به نوارغزه در اواخر 2008 و شكست در جنگ 22 روزه و افتضاحي كه از عمليات ترور محمود المبحوح در دبي اوايل سال 2010 دامان رژيم صهيونيستي را گرفت، مقامات اين رژيم را در كانون اعتراضات مردم جهان و نهادهاي بين المللي و همچنين انزواي شديد سياسي قرار داد.
اواسط هفته گذشته يك رسانه چاپ مناطق اشغالي فلسطيني از وحشت و نگراني شديد شيمون پرز درباره آينده نامعلوم رژيم صهيونيستي به سبب وخامت اوضاع سياسي و متزلزل شدن جايگاه آن در سطح جهاني پرده برداشت. پس از ابراز نگراني شديد رئيس رژيم صهيونيستي، وزير جنگ اسرائيل نيز درباره منزوي شدن اين رژيم در جهان به ويژه پس از جنايت حمله به كاروان آزادي هشدار داد.
روز يك شنبه پيش ايهود باراك - وزير جنگ رژيم صهيونيستي - برنامه سفر خود به فرانسه را لغو كرد. تحليل گران معتقدند اين اقدام بي ارتباط با حمله دو هفته پيش نظاميان صهيونيست به ناوگان آزادي نبوده است. باراك به خاطر ترس از دستگيري و آبروريزي بيشتر سفر خود به فرانسه را لغو كرد، چرا كه در فرانسه تعدادي از فعالان صلح حاضر در ناوگان آزادي عليه باراك طرح شكايت كردند، امري كه منجر به تعقيب قضايي وزير جنگ رژيم صهيونيستي شد.
انزوايي كه اكنون مقامات صهيونيستي را آزار مي دهد باعث شده تا براي خلاصي از آن دنبال راه چاره بگردند. «هاآرتص» به نقل از باراك از لزوم اتخاذ ابتكار عمل جسورانه در سياست هاي تل آويو به منظور جلوگيري از انزواي بيشتر اين رژيم در عرصه بين الملل خبر داد. وي طي سخناني كه در نشست 7 وزير ارشد كابينه نتانياهو ايراد كرد با اشاره به پيامدهاي منفي حمله نظاميان صهيونيست به ناوگان آزادي، بر ضرورت بازسازي چهره تل آويو تاكيد مي كند.
باراك معتقد است بكارگيري يك طرح سياسي ابتكاري مي تواند ضمن آنكه رژيم صهيونيستي را - تا حدودي - از انزوا خارج كند، جلوي پيش آمدهاي ناخواسته اي مثل تحقيقات بين المللي درباره حمله آنان به ناوگان آزادي را نيز بگيرد.
در اين ميان اتحاديه اروپا هم به كمك رژيم صهيونيستي آمد. اين اتحاديه كه تا پيش از اين در قبال حوادث فلسطين و جناياتي كه اسرائيل در كرانه باختري بيت المقدس و نوار غزه مرتكب شده بود، واكنشي نشان نمي داد، اين بار براي رهايي از انزواي اين رژيم، آستين هاي خود را بالا زد.
اروپا -كه رامسفلد، وزير دفاع سابق آمريكا، آن را «قاره پير» ناميده - تاكنون در قبال مسايل فلسطين نتوانسته موضع مستقلي از خود ارايه كند و همواره دنباله رو آمريكا در اين موضوع بوده است. موضع گيري هاي كشورهاي اروپايي حتي در مناقشه عربي - اسرائيلي كاملا منطبق با مواضع آمريكا و رژيم صهيونيستي ارزيابي مي شود.
حتي وزيران امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در نشست اخير خود در بروكسل نيز نتوانستند از جانبداري محض خود نسبت به مواضع آمريكا عدول كرده و بر شكستن محاصره ظالمانه غزه تاكيد كنند. آنها تنها به اعزام هيئتي اروپايي به تل آويو بسنده كردند.
حالا همين اتحاديه اروپا دست بكار شده و مقدمات تصويب طرحي در كابينه نتانياهو را فراهم مي كند تا با آنچه تسهيل در رفت و آمد به غزه خوانده مي شود، قدري از انزواي تل آويو در عرصه بين الملل بكاهد. آنان برخلاف سياست هاي جانبدارانه خود از رژيم صهيونيستي، هفته گذشته با صدور بيانيه اي محاصره غزه را از لحاظ سياسي بي فايده خوانده و پيشنهاد كردند كه اسرائيل به اين محاصره پايان دهد. در همين راستا كميته سياست خارجي اتحاديه اروپا دوشنبه پيش طي نشستي اعلام كرد كه محاصره نوار غزه غيرقابل تحمل شده و بايد پايان بپذيرد.
به دنبال اين پيشنهاد «توني بلر» نماينده كميته چهارجانبه - به اصطلاح - صلح خاورميانه راهي تل آويو مي شود تا اين پروژه را عملياتي كند. پس از ديدار بلر با مقامات صهيونيستي، رسانه هاي اين رژيم از بررسي طرح تسهيل محاصره نوار غزه در ديدار نتانياهو و بلر خبر مي دهند. جالب اينكه، پيش از اين بلر از حمله نظاميان اسرائيلي به ناوگان آزادي حمايت كرده و گفته بود كه وي از هر آنچه امنيت اسرائيل را تامين مي كند طرفداري مي كند!
مسلما براي بلر و يا اتحاديه اروپا 4 سال محاصره و هولوكاست انساني در غزه و فقدان امكانات اوليه زندگي براي 5/1 ميليون ساكن اين منطقه و يا حمله به ناوگان كمك هاي بشردوستانه و كشته و زخمي شدن دهها نفر از سرنشينان آن، اهميتي ندارد، بلكه آنچه براي آنها مهم تلقي مي شود امنيت و يافتن راهي براي ادامه بقاي رژيم نامشروع و جعلي اسرائيل است.
«خوزه مارياازنار» نخست وزير اسبق اسپانيا طي مقاله اي كه در تايمز لندن به چاپ رسانده براي تحريك غربي ها با هدف تداوم حمايت بي چون و چرا از رژيم صهيونيستي و جنايات آن چنين مي نويسد؛ «اسرائيل بخشي اساسي از جهان غرب است. غربي كه ريشه هاي آن به ريشه هاي مسيحي - يهودي باز مي گردد و اگر عامل يهوديت از تمدن غرب حذف شود و اسرائيل از بين برود، سرنوشت غربي ها هم نابودي است زيرا سرنوشت غربي ها به اسرائيل گره خورده و جدا نشدني است.»
جنبش مقاومت فلسطين - حماس - نيز در قبال تصميم اخير كابينه صهيونيستي موضع گرفته و مدعي شده؛ اعطاي مجوز ورود برخي كالاها به غزه در راستاي دور زدن تصميمات بين المللي براي رفع محاصره كامل غزه و مشروعيت بخشيدن به حصر غيرقانوني اين منطقه است. حماس اين تصميم را بي ارزش خوانده و آن را اقدامي ناچيز و تبليغات رسانه اي ناميده است.
فقدان مشروعيت اسرائيل و جنايات اين رژيم ننگي است كه با هزار رنگ و لعاب اين چنيني پاك شدني نيست. موج فزاينده احساسات ضد صهيونيستي مردم جهان لرزه بر اندام پوشالين مترسك اسرائيل انداخته است. طرح تسهيل محاصره غزه نيز نمي تواند چهره اين رژيم را بازسازي كند. خون مردم مظلوم فلسطين و جنايات تحميل شده صهيونيست ها به زنان و مردان و كودكان اين سرزمين روزي دامان اسرائيل را خواهد گرفت. آن روز نزديك است. نفس هاي مسموم جنايتكاران صهيونيست به شماره افتاده است.
حميد اميدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323
كيهان و خوانندگان

¤ به دشمنان فتنه گر بايد گفت: اربابان تان قبل از شماها متوجه مرگ مغزي تان شده اند كه هيچ اميدي به شما نيست. به خاطر همين است كه قطعنامه جديد را صادر كردند.
2303---0916
¤ يادداشت روز 25/3/ شما بجا و شايسته است چون بايد از ظرفيت بالاي مراجع به نفع اسلام و نظام استفاده شود نه شخص خاص.
5044---0911
¤ زير علم غريبه رأيت نشديم
با حضرت دوست بي صحبت نشديم
در سال غبار فتنه يا رب
شكرت كه شرمنده درگاه ولايت نشديم
2063---0911
¤ نمك خوردند و نمكدان را شكستند/ به راه دوست پيمان را شكستند/ به سوداي رياست هاي جمهور/چه راحت دين و ايمان را شكستند/ براي فتنه خود سبز بستند/ به روي نيزه قرآن را شكستند/ همه فاسد شدند اصلاح خواهان/ چنان ديوي سليمان را شكستند/ تقلب رمز و راز خدعه شان بود/ به خنجر پشت ياران را شكستند/ چه خوني در دل رهبر نمودند/ چگونه قلب ايشان را شكستند/ زبير و طلحه هاي اين زمانه/ابوذرها و سلمان را شكستند
2861---0912
¤ به اطلاع رياست محترم جمهوري برسانيد وضعيت ظاهري بعضي از خانم ها و آقايان در سطح جامعه بسيار زننده است. و متأسفانه اين وضعيت آزار دهنده رو به افزايش مي باشد. وظيفه دولت بعنوان مسئول اجرايي كشور در اين مورد چيست؟
6476---0935
¤ لطفاً راجع به خريد زمين در عراق توسط صهيونيستها افشاگري كنيد آنها به زعم خود در پي سرزمين به اصطلاح موعود هستند.
4298---0912
¤ سال مرگ فتنه سبز اموي را در 22 خرداد 89 به شما و ملت بزرگ ايران اسلامي و آگاه و بصير تبريك مي گويم.
5896---0912
¤ در مورد نقش ولايت فقيه در شكست فتنه 88 مطالب بيشتري چاپ كنيد تا بر بصيرت خوانندگان افزوده شود.
6406---0912
¤ چرا نقش قانون گذاري كمرنگ شده. من از مجلس مي خواهم قانوني مبتني بر تشديد مبارزه با بدحجابي تصويب كنند كه در آن با پديده بدحجابي از طريق محروميت هاي اجتماعي و... برخورد شود.
4300---0937
¤ در تفسير آيه 188 سوره بقره از قول رسول الله(ص) گرفتن هديه با داشتن مقام حكم رشوه را دارد حال چگونه يكي از نمايندگان در طرح نظارت مجلس بر نمايندگان قصد دارد گرفتن رشوه نماينده ها را به نام هديه ضابطه مند كند؟!
9527---0913
¤ همواره از طرفي فرياد مسئولين امر از سطحي بودن فيلمهاي سينمايي بلند است و از سويي ديگر وزارت ارشاد مجوز ساخت چنين فيلمهاي مبتذلي را صادر مي كند! چرا؟
8516---0919
¤ خانواده هايي هستند كه با تمام تلاش شبانه روزي باز هشتشان گرو نه است. ولي از آن طرف در ورزش فوتبال فوتباليست هايي وجود دارند كه هر ماه بيش از هشت يا نه ميليون درآمد دارند.
1681---0911
¤ از سازمان تبليغات استان كرمانشاه خواهشمند است در خصوص سامان بخشيدن به وضعيت امور فرهنگي و مسجد شهرك معلم شهر كرمانشاه تدبيري جدي اتخاذ فرمايند.
0275---0918
¤ آيا وزير بهداشت از قيمت داروهاي بيماران پيوندي اطلاع دارد كه چه بر سر آنها مي آيد؟
4950---0917
¤ در سال 1384 اقدام به تاسيس مجموعه پرورش گوساله 80 راسي نمودم زير نظر جهاد كشاورزي شهرستان سنقر كليايي. با توجه به پيگيريهاي خسته كننده با گذشت پنج سال هنوز موفق به دريافت وام نشدم.
5760---0919
¤ مي خواستم مسئولين نظام وظيفه عمومي پاسخ بدهند قانون كسر خدمت براي افرادي كه پدرشان سربازي را در جبهه گذرانده اند تا چه زماني ضمانت اجرايي دارد. آيا شامل حال بنده كه سال 1390فارغ التحصيل مي شوم ميشود يا خير؟
2405--0913
¤ ظاهراً براي مسئولين استان گيلان مهم نيست كه مردم رشت در اين هواي گرم حدود 3 ساعت در صف گاز سي ان جي بمانند. در اين شهر فقط 4 جايگاه سوخت گاز وجود دارد كه بيشتر وقت ها 2 جايگاه خراب و تعطيل است.
8210--0911
¤ خيابان بيست متري افسريه در هنگام غروب پر از دستفروش است به طوري كه موجب ترافيك و كندي عبور و مرور خودروها و عابرين مي شود از مسئولين انتظار اصلاح وضع موجود را داريم.
6892--0912
پاسخ وزارت راه و ترابري
با عنايت به درج شكوائيه شهروندان گرامي در ستون كيهان وخوانندگان آن روزنامه به ترتيب صفحات 2 و 9 مورخ هاي 3/3 و 19/3/89 در خصوص (تاخير در ساخت و بهره برداري از محور ورامين) جوابيه ذيل در راستاي اطلاع رساني شفاف و تنوير افكار عمومي به آگاهي مي رساند: پروژه 8 خطه نمودن محور ري- ورامين به طول 15 كيلومتر در دست اجرا مي باشد. عواملي چون وجود معارضين شخصي و دولتي موجب به تاخير افتادن اجرا كامل پروژه مذكور گرديده، هم اكنون با همكاري مسئولين محلي رفع معارض شده و مراحل پاياني را سپري مي نمايد تا در آينده نزديك زير خط عبور قرار گيرد.
¤ خسته نباشيد به شما عزيزان كه در اوج فتنه امويان پاي اين انقلاب و امام و رهبري ايستاديد و از هياهوي اين منافقان نهراسيديد.
2775--0919
¤ وقتي مترو كه دولتي است بليط تك سفره را يك دفعه 250 تومان مي كند از مسافركش هاي شخصي چه توقعي بايد داشت.
9654--0937
¤ در مهرماه سال گذشته خانواده اينجانب پس از بازگشت از مشهد مقدس با قطار رجاء به علت آتش گرفتن واگن كليه وسايل و اثاثيه آنها در آتش سوخت و كسي هم پاسخگو نيست.
2077--0935
¤ نيروي انتظامي مبارزه با بدحجابي را ابتدا از بازيگران سينما و تلويزيون شروع كند.
0048--0936
¤ فتنه گران فراري را بيشتر معرفي كنيد بگذاريد چهره پر از نفاقشان براي همه روشن شود چه گذشته و چه حالشان.
2227--0912
¤ چرا بايد يك زيرگذر بيش از سه سال طول بكشد و شهر از بي سرو ساماني و كثيفي كوچه ها و خيابان هايش به نفس تنگي دچار شود؟ از مسئولين شهر رباط كريم تقاضا مي شود در اين مورد تسريع نمايند.
0956--0936
¤ از مسئولين امر تقاضا مي شود نسبت به پرداخت مرخصي آزادگان اقدام نمايند فكر كنم پس از 20 سال بودجه اي براي اين امر وجود داشته باشد.
3253--0913
¤ از شهرداري و مسئولين استان زنجان تقاضا مي شود نسبت به آسفالت خيابان ها كه به صورت منقطع و تكه تكه اقدام مي نمايند و تازگي مد شده نظارت نمايند.
0076--0919
¤ طرح انتقال از شهر تهران شامل حال شهرستاني هايي چون رباط كريم هم مي شود يا خير؟
2394--0937
¤ در بلوار جمهوري شهر قم روبروي بيمارستان حضرت ولي عصر(عج) دوربرگردان احداث شده بار ترافيكي را در اين محل كه متأسفانه در حريم بيمارستان نيز هست ايجاد كرده مسئولين امر چاره جويي نمايند.
5056--0919
¤ باتوجه به كثرت افراد تحصيل كرده در كشور بكارگيري بازنشستگان در سازمان بازرسي و... خلاف قانون است مسئولين امر رسيدگي نمايند.
2446--0913
¤ برنامه ديروز- امروز - فردا آينه اي است كه چهره واقعي نفاق و فتنه گران را در آن منعكس مي كند لذا بايد كمك و به تقويت آن پرداخت.
2816--0918
¤ براي نوزادان قرار شد از تاريخ تولد امام رضا(ع) 8/8/88 مبلغ يك ميليون تومان به حسابشان واريز گردد ولي بعداً رياست جمهوري ازابتداي سال 89 را بيان كردند. بالاخره ما نفهميديم كدام تاريخ صحيح است.
8856--0913
¤ از دولت خدمتگزار تقاضا مي شود فكري براي جانبازان زير 25% نمايد.
2500--0938
¤ شركت سايپا ده هزار دستگاه خودروي تيبا (مينياتور) را پيش فروش كرده ولي خبري از تحويل خودرو نيست و مشتريان در بلاتكليفي به سر مي برند. لطفاً مسئولين ذيربط پاسخگو باشند.
5450--0910
¤ ما فرزندان شهدا پيرو راه پدرانمان و امام عزيزمان و شادي دل حضرت مهدي(عج) اين جان ناقابلمان را فداي رهبر معظم انقلاب اسلامي و آزادي قدس شريف مي كنيم.
5071--0911
¤ كيهان تنها روزنامه اي است كه دلسوزانه پاي دفاع از نظام ايستاده است و هر روز استوارتر از قبل اين راه را ادامه مي دهد.
معصومه حسني (خواهر شهيد حسني)
¤ محكوم كردن اعتراض به حق مردم در مراسم 14خرداد، بروز جهل در مقابل بصيرت است. اين افراد مي گويند، اين اعتراض مردم موجب خوشحالي منافقين و ضدانقلاب شده است. چرا اين آقايان از شادي دشمنان به خاطر رفتارهاي فتنه گران نگران نشدند؟
اميني از قزوين
¤ نماينده مجلسي كه گفته بايد با معترضان به سيدحسن خميني برخورد شود ظاهراً يا در خواب است و يا خودش را به خواب زده. زيرا انتظار دارد، اكثريت مردم ايران محاكمه شوند.
بيژن طاهري
¤ از مسئولان تقاضا مي شود كه با وانت هاي دوره گرد نان خشكي و ميوه فروش كه با بلندگو، آلودگي صوتي ايجاد مي كنند و مزاحم مردم مي شوند برخورد شود.
يك شهروند از شيراز
¤ شاخص همه ما، امام خميني(ره) است و هركس به اين شاخص نزديك تر باشد، خط امامي تر محسوب مي شود. در اين تعريف نسبت خويشاوندي با آن حضرت شاخص محسوب نمي شود.
علي باباپوري
¤ در شهرك والفجر تهران، سنگ فرش پياده روها، بدون هيچ ضرورتي كنده كاري و تعويض شده است. از شهرداري تهران تقاضا مي شود از اين گونه هزينه هاي غيرالزامي بكاهد و بودجه خود را صرف موارد ضروري تر نمايد.
لطفي
¤ اهالي خيابان حيدرخاني، واقع در منطقه2 آب و فاضلاب تهران، مدتي است كه با مشكل كمبود آب دست و پنجه نرم مي كنند. به طوري كه روزهاي پنجشنبه و جمعه، در اين خيابان، آب به طور كامل قطع مي شود. به رغم مراجعه به مراكز مربوطه هنوز رسيدگي نشده است.
يك شهروند
¤ دامن زدن به اختلافات ميان سران نظام، باعث افزايش تنش هاي اجتماعي مي شود. ديگر وقت آن رسيده كه به فكر همدلي و يكدلي آحاد مردم براي ساختن كشور عزيزمان باشيم.
يك هموطن
¤ چرا مسئولان هيچ اعتراضي به حذف وصيتنامه شهدا از قبور مبارك آن ها نمي كنند؟
نوربخش از قائمشهر
¤ جاي تعجب است كه در اوج خفقان شاهنشاهي كه جوانان بسياري زير شكنجه هاي ساواك به شهادت رسيدند و حتي يك انتخابات هم برگزار نمي شد، دغدغه حقوق بشر در ايران را نداشتند. اما حالا كه ملت ايران آزاد است و بر سرنوشت خودشان حاكم است، دم از حقوق بشر مي زنند. معلوم است كه آن ها فقط درپي منافع خودشان هستند و نه حقوق بشر و آمريكا.
كاشاني
¤لطفاً قوه قضائيه اعلام نمايد فروش و خريد مشاعات آپارتمانها قانوني است به ويژه زماني كه فروش مشاعات به غير از صاحبان واحدها باشد چنانچه قانوني است ماده قانوني آن را بيان كنيد.
فريبرز بيرامي
¤ متأسفانه در سالنهاي عروسي و تالارها هيچ گونه نظارتي صورت نمي گيرد و ارگ و نوار و سي دي به راحتي پخش و به نمايش درمي آيد و متوليان امر هيچگونه نظارتي ندارند شايسته نيست از قدرت و توان نظام براي مقابله با فساد و مظاهر آن برخورد نشود.
خانم اسلامي
¤ آن چيزي كه براي بنده خيلي جالب توجه بود موضع گيري آقاي فيدل كاسترو درمورد مسابقات جهاني فوتبال بود. اين شخصيت گفته است آمريكايي ها براي تحت شعاع قرار دادن مسائل فلسطين و غزه مسابقات جهاني فوتبال را در رأس مسائل قرار داده اند.
تجارتي
¤ چند ماه نمي شود كه يخچال... خريده ام ولي در اين مدت چندين مرتبه تعمير شده ولي عيب آن برطرف نشده است. از طرف شركت گفته اند براي اينكه يخچال برفك نزند آب در داخل آن نگذاريم. پس بفرمائيد يخچال را براي چه خريده ايم.
عباسي
¤ سرنوشت فتنه سبز به جايي رسيده كه شعارهاي خود را در داخل توالت هاي عمومي آن هم بصورت بي ادبانه مي نويسند. سران فتنه با يك مشت افراد فاسدالاخلاق به كجا مي خواهند برسند.
عسگرزاده
¤ اعتراض مردمي در حرم مطهر حضرت امام نشان از بالا بودن بصيرت مردم دارد. مردم با اين حركت اعتراض خود را نشان دادند كه در فرهنگ انقلاب شخص براي آنان مهم نيست بلكه اصل انقلاب مهم است.
8538--0935
¤ اميدواريم سيدحسن با هشدار مردم در مراسم 14خرداد امسال در حرم مطهر امام خميني(ره) بيدار شود و نسبت به اصلاح رفتار خود بكوشد.
3922--0913
¤ حقوق بنده در يك كارگاه جوشكاري و در اين گرماي سوزان روزي 10هزار تومان است ولي حقوق فوتباليست ها ماهانه به چندين ميليون تومان مي رسد. مي خواهم بگويم اين تبعيض ناروا را با تمام وجودم حس مي كنم و ناراحت هستم.
7262--0916
¤ نزديك سه سال است يك ميدان و يك بلوار در ورودي شهر كوركاء آستانه اشرفيه بدون تزيين و تكميل به حال خود رها شده اند. اگر مسئولين منطقه همكاري داشته باشند، آباداني به سراغ اين شهر مي آيد.
5641--0911

 



جيب (گفت و شنود)

گفت: توبه تاج زاده هم مشكل او را حل نكرد.
گفتم: توبه از چي؟ كدام مشكل؟!
گفت: تاج زاده با نوشتن يك مقاله چند صفحه اي اعلام كرده بود كه از همراهي خود با ديدگاه هاي حضرت امام(ره) در دهه اول انقلاب پشيمان است و...
گفتم: حالا مگر ايشان كي هست؟ و در دوران انقلاب سر پياز بوده يا ته پياز و كجا با ديدگاه هاي حضرت امام(ره) همراه بوده كه حالا قرار است نباشد؟!
گفت: سايت هاي ضدانقلاب هم به جاي اين كه اعتراف صريح تاج زاده به مخالفت با امام(ره) را تحويل بگيرند، او را مسخره كرده و خطاب به وي نوشته اند «آقاي سرباز صفر! اداي گورباچف رو در نيار!» و يك سايت ديگر نوشته است؛ «آقاي تاج زاده! از كجا معلوم كه فردا يك موضع ديگر نداشته باشي؟»
گفتم: به يارو گفتند با كلمه «نجيب» جمله بساز، گفت يك شلوار خريده ام كه «نه جيب» جلو داره، «نه جيب» عقب!

 



با صدور بيانيه اي اعلام شد
جزئيات پاسخ رسمي ايران به قطعنامه 1929

جمهوري اسلامي ايران با غيرقانوني دانستن ادامه رسيدگي به برنامه هسته اي ايران در شوراي امنيت هشدار داد كه هرگونه اقدام عليه منافع قانوني و مشروع ملت ايران پاسخ قانوني و قاطع تهران را به همراه خواهد داشت.
در بيانيه اي كه روز جمعه در اين مورد صادر شد، آمده است: برخلاف انتظار جامعه جهاني اين قطعنامه براي محكوميت حمله به كشتي آزادي كه كمتر از 10 روز قبل آن اتفاق افتاده بود و وضع مجازات عليه عاملان آن صادر نشد، بلكه جامعه جهاني شاهد بود ايالات متحده كه رسما خود را متعهد به حمايت از رژيم صهيونيستي مي داند در پشتيباني و حمايت از جنايت مزبور مانع اقدام شوراي امنيت شد.
در بيانيه شوراي عالي امنيت ملي آمده است: قطعنامه 1929 همچنين پاسخي به سند نهايي اجلاس بازنگري NPT نبود كه 15 روز قبل از آن 189 كشور بر الزام رژيم صهيونيستي به پيوستن به NPT تاكيد كرده بودند.
شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در بيانيه خود خاطرنشان كرده است: جامعه جهاني پيش از اين نيز هيچ قطعنامه اي از شوراي امنيت درباره چگونگي اشاعه سلاح هاي هسته اي به رژيم صهيونيستي نديده بود و هيچگاه شوراي امنيت نخواسته است بررسي كند چه كساني سلاح هسته اي را در اختيار اين رژيم قرار داده اند؟! چرا كه برخي اعضاء ثابت شوراي امنيت خود متهمان اصلي اين اشاعه هستند.
در اين بيانيه آمده است: موضوع قطعنامه 1929 نگراني درباره توليد، ساخت، تكثير و آزمايش نسل جديد سلاح هاي هسته اي از سوي اعضاء ثابت شوراي امنيت نيست و در آن اشاره اي به 11 پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران در كنفرانس بازنگري NPT براي خلع سلاح و عدم اشاعه نشده است؛ پيشنهادهايي كه استقبال جامعه جهاني را به دنبال داشت.
شوراي عالي امنيت ملي در بيانيه خود خاطرنشان كرده است: موضوع قطعنامه 1929 برخلاف انتظار جامعه جهاني درباره فعاليت هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران بر مبناي اتهاماتي واهي است كه نه تنها هيچگاه ثابت نشده بلكه در آخرين گزارش مديركل آژانس كه تنها يك روز قبل از قطعنامه منتشر شد، براي بيست و دومين بار به صراحت تاكيد شد اين فعاليت ها هيچگونه انحرافي از اهداف صلح آميز نداشته است.
همچنين صادركنندگان قطعنامه خود را در حالي در معرض قضاوت جامعه جهاني قرار دادند كه جهان كمتر از يك ماه قبل از صدور قطعنامه، شاهد بيانيه تهران بود كه در آن به صراحت بر همكاري هاي صلح آميز هسته اي و اجتناب از مقابله با حقوق ملت ها تاكيد شده بود.
در اين بيانيه خاطرنشان شده است: ايالات متحده آمريكا در حالي كه تركيه و برزيل را براي تعامل با تهران تشويق مي كرد، يك ماه پس از صدور بيانيه تهران و استقبال جهاني از آن كه در بيانيه 120 كشور عضو جنبش عدم تعهد بروز كرد، به مقابله با آن برخواست.
در بيانيه شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينكه صدور قطعنامه 1929 در فضاي بيانيه تهران و حمله به كشتي آزادي براي جامعه جهاني صحت ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران را اثبات نمود به موارد ذيل تاكيد شده است:
1- اثبات كرد شوراي امنيت نمي تواند مرجع مناسبي براي تامين امنيت و حقوق ملت ها باشد و نشان داد مادام كه ايالات متحده آمريكا رسما خود را متعهد به امنيت رژيم صهيونيستي و حمايت از جنايات آن مي داند شوراي امنيت، قطعنامه اي در محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي صادر نخواهد كرد.
2- اثبات كرد ايالات متحده آمريكا امروز بيش از هميشه با بي اعتباري و بحران اعتماد در جهان روبروست و شعار تغيير نيز نتوانست اعتبار از دست رفته دولت آمريكا را برگرداند. جامعه جهاني به روشني شاهد بود رئيس جمهور اين كشور بسان اسلاف خويش حاضر است با دروغ از اعتبار كشورهاي ديگر هزينه كند. اظهارات رئيس جمهور محترم برزيل و نخست وزير محترم تركيه در تبيين رفتار غيرصادقانه رئيس جمهور آمريكا امروز در معرض قضاوت جامعه جهاني است.
3- اثبات كرد دولت ايالات متحده آمريكا به عنوان مجرم اصلي استفاده از سلاح هسته اي و تكثير و توليد و آزمايش آن، بزرگترين تهديد جامعه جهاني است كه اين تهديد بيش از همه متوجه امنيت شهروندان آن كشور است. رژيمي كه قادر به مهار يك چاه نفت نيست چگونه مي تواند اعتماد جامعه جهاني براي مهار زرادخانه هاي هسته اي خود كه امنيت جهاني را به خطر مي اندازد، فراهم سازد؟
4- اثبات كرد دولت آمريكا براي انحراف افكار عمومي از تهديدهاي واقعي كه حاصل سياست هاي غلط اين رژيم در انباشت سلاح هاي هسته اي و حمايت از تروريسم دولتي است، سعي دارد با ساخت تهديدهاي فرضي و دروغين، توجه جامعه جهاني را از تهديدهاي واقعي منحرف نمايد.
5- اثبات كرد برخي دولتهاي انحصار طلب، درصدد هستند ساير ملت ها را از فن آوري صلح آميز هسته اي و داشتن چرخه سوخت كه از مصاديق بارز «حق توسعه»، «حق ملت ها نسبت به منابع طبيعي» و «حق تعيين سرنوشت ملت ها» است، محروم سازند.
اينك با استفاده از فرصتي كه در افكار عمومي جهاني براي اثبات ديدگاه هاي فوق به وجود آمده است جمهوري اسلامي ايران اعلام مي نمايد:
1- ورود شوراي امنيت در موضوع فعاليت هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران غيرقانوني، بي اعتبار و برخلاف نص صريح ماده 39 منشور و در مغايرت كامل با الزامات سازماني و پادماني آژانس بين المللي انرژي اتمي است و اين شورا بايد سريعا نسبت به اتخاذ اقدامات جبراني و رفع اشتباهات گذشته خود اقدام نمايد.
2- جمهوري اسلامي ايران به صراحت اعلام مي نمايد هرگونه اقدام عليه منافع قانوني و مشروع ملت ايران متقابلا پاسخ قانوني و اقدام مقتضي ايران را به همراه خواهد داشت.
3- ناكامي دولت آمريكا در به دست آوردن تمام آراء شوراي امنيت عليرغم فشارهاي غيرمعمول و تماس هاي رئيس جمهور اين كشور و عدم همراهي جامعه جهاني با اراده برخي قدرت ها كه در بيانيه جنبش عدم تعهد به نمايندگي از دو سوم كشورهاي جهان مشهود است، گوياي شروع دوران جديدي از مناسبات جهاني براي تامين حقوق ملتها بر پايه عدالت و احترام است.
4- ما از اينكه هدف انساني «انرژي صلح آميز هسته اي براي همه، سلاح هسته اي براي هيچ كس» به فرصتي براي همكاري و همبستگي دولتهاي مستقل تبديل شده است، استقبال مي كنيم و آن را پديده مباركي در دفاع از حقوق اساسي ملت ها مي دانيم. از اين رو اصرار دولت آمريكا در ادامه مسير غلط گذشته را براي آنها پرهزينه، بي فايده و بن بست مي دانيم كه فقط موجب آن مي شود پرده از چهره مناسبات ناعادلانه و غلط شوراي امنيت برداشته شود و عزم ملت ها را براي ايجاد مناسباتي صحيح در صحنه بين المللي جدي تر كند.
5- جمهوري اسلامي ايران با تاكيد مجدد بر مفاد بيانيه تهران آن را مبنايي شايسته براي همبستگي دولت هاي مستقل در مقابله با زياده خواهي ها و تعامل بيشتر براي صلح، عدالت و سعادت مي داند.
 



متكي: قطعنامه براي ايران ارزشي ندارد

رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان قطعنامه اخير شوراي امنيت را براي ايران فاقد ارزش اعلام كرد.
منوچهر متكي روز چهارشنبه در حاشيه جلسه دولت در استان چهار محال و بختياري در پاسخ به پرسشي در مورد ارزيابي اش از قطعنامه اخير شوراي امنيت عليه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان، اقدام صورت گرفته در اين راستا را براي حفظ آبرو و خروج از انفعالي كه غرب در آن واقع شده است، دانست و افزود: اين قطعنامه از سوي ايران هيچ ارزشي ندارد؛ چرا كه غيرحقوقي، غيرعادلانه و صدور حكم براي امري است كه در عمل واقع نشده است.
وي ادامه داد: درحالي كه 20 گزارش آژانس بر اين نكته تاكيد دارد كه نشانه اي از غير صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي در ايران وجود ندارد و تنها بحث چند سوال در آن مطرح شده است، شوراي امنيت براي آن قطعنامه صادر مي كند. در حالي كه براي امر ديگري كه جرم واقع شده در آب هاي بين المللي توسط يك رژيم تروريست است، كاري انجام نمي دهد.
متكي اضافه كرد: شوراي امنيت درباره حمله به كاروان آزادي تنها به اين نكته اكتفا مي كند كه تحقيقاتي در اين خصوص انجام مي شود؛ لذا اين مسئله نشان مي دهد كه شوراي امنيت ارزشي براي حيثيت و جايگاه خود قائل نيست.
وزير امور خارجه اين رويكرد را بيش از گذشته باعث از دست رفتن جايگاه شوراي امنيت دانست و ادبيات تحريم را مربوط به 40 سال گذشته عنوان كرد و افزود: امروز بحث تحريم ها معنا ندارد؛ لذا تصور ما اين است كه كساني كه در اين مسير حركت مي كنند بيشترين ضرركنندگان هستند كه در راس آن ها آمريكاست و ما از كساني كه با اين قطعنامه همراهي داشتند، گلايه هاي به موقع و بجايي داريم و آن چه در اين ارتباط مدنظر ماست مصالح و منافع كشور است.

 



نيويورك تايمز: جنبش سبزهمان جريان سكولار مورد نظر آمريكاست (خبر ويژه)

روزنامه نيويورك تايمز نوشت: جنبش سبز كه خواهان تغيير در ايران است همان چيزي است كه آمريكا به ويژه بعد از 11 سپتامبر منتظر ظهور آن در خاورميانه بود، جنبشي با گرايش هاي كم و بيش ليبرال دموكراتيك كه از نظر فلسفي سكولار است.
به يقين آمريكا در منطقه دنبال آزادي و دموكراسي نيست كه اگر چنين بود از رژيم هاي استبداد و ارتجاعي در اردن و مصر و عربستان و... حمايت نمي كرد و در واقع منظور نيويورك تايمز، جريان دنباله رو آمريكا در ايران است.
نيويورك تايمز كه جنبش سبز را به عنوان جرياني براي «نبرد درون اسلام» توصيف مي كرد، در مقاله خود به قلم رئول مارك گركت (متخصص سابق امور خاورميانه در سازمان سيا و عضو بنياد دفاع از دموكراسي) نوشت: اوباما به نسبت ريگان فرصت بيشتري دارد و مي تواند با حمايت از جنبش سبز، احتمال براندازي رژيم اسلامي و ضديهودي ] ضدصهيونيستي[ را افزايش دهد.
مارك گركت در اين مقاله مي نويسد: هنگامي كه در حوزه ايران در سازمان سيا كار مي كردم، همكاري قديمي داشتم كه گرايش ليبرالي داشت و معتقد بود تئوري هاي كارل پوپر پاسخ استبداد مذهبي حاكم بر ايران است. روشنفكران حامي جنبش سبز در ايران نيز عاشق پوپر و دفاع او از ليبرال دموكراسي اند. محمد خاتمي، رئيس جمهور سابق ايران به اعتقاد من تحت تاثير فلسفه غرب و انديشه هاي پوپر در زمينه اقتصاد پويا در دموكراسي ليبرال بود. و البته عبدالكريم سروش، فيلسوف مذهبي، احترام خاصي براي پوپر قائل است.
نويسنده نيويورك تايمز اضافه مي كند: وقتي به وقايع يك سال گذشته ايران نگاه مي كنم فوراً كارل پوپر، ارتش دموكراسي و روحانيون روشنفكري به نظرم مي آيد كه براي تغيير فرهنگ و مباني اخلاقي فعاليت مي كنند. اين عده بايد در تعيين سياست هاي دولت اوباما در نظر گرفته شوند. جريان سبز مي تواند روشنفكران آزاد و روحانيون مخالف حكومت و افراد پاكسازي شده را گردهم متحد كند.
افسر سابق سيا تأكيد مي كند: «جريان سبز در تاريخ اسلام منحصر به فرد است اما چگونه يك ملت مغرور مي تواند بهترين و بدترين چيزها را از غرب اقتباس كرده و در عين حال به هويت تاريخي اش وفادار بماند؟ اين مسئله براي حاميان خاتمي اهميتي ندارد.»
نويسنده نيويورك تايمز در بخش ديگري از اين مقاله، با اشاره به تصويب قطعنامه جديد شوراي امنيت عليه ايران، مي نويسد: كاخ سفيد به اين تحريم ها به عنوان شكل هاي درجه بندي شده و قابل برگشت فشار به جمهوري اسلامي نگاه مي كند. جنبش سبز دنبال ليبراليزه كردن دولت نيست بلكه از تغيير رژيم حرف مي زند.
افسر سابق سيا از دولت آمريكا خواست با حمايت از آشوبگران سبز به جمهوري اسلامي فشار آورد تا ايران از اين طريق در چالش هسته اي امتياز بدهد! رئول مارك گركت در عين حال سقوط خاتمي و دولت اصلاح طلب را حاصل ناسازگاري رويكرد اين جريان با سنت ايراني و اسلامي توصيف كرد و نوشت: اين يك نبرد درون اسلام است و ما واقعاً مي خواهيم طرفي برنده شود كه طرفداران كارل پوپر است.
يان سكولار مورد نظر آمريكاست (خبر ويژه)

روزنامه نيويورك تايمز نوشت: جنبش سبز كه خواهان تغيير در ايران است همان چيزي است كه آمريكا به ويژه بعد از 11 سپتامبر منتظر ظهور آن در خاورميانه بود، جنبشي با گرايش هاي كم و بيش ليبرال دموكراتيك كه از نظر فلسفي سكولار است.
به يقين آمريكا در منطقه دنبال آزادي و دموكراسي نيست كه اگر چنين بود از رژيم هاي استبداد و ارتجاعي در اردن و مصر و عربستان و... حمايت نمي كرد و در واقع منظور نيويورك تايمز، جريان دنباله رو آمريكا در ايران است.
نيويورك تايمز كه جنبش سبز را به عنوان جرياني براي «نبرد درون اسلام» توصيف مي كرد، در مقاله خود به قلم رئول مارك گركت (متخصص سابق امور خاورميانه در سازمان سيا و عضو بنياد دفاع از دموكراسي) نوشت: اوباما به نسبت ريگان فرصت بيشتري دارد و مي تواند با حمايت از جنبش سبز، احتمال براندازي رژيم اسلامي و ضديهودي ] ضدصهيونيستي[ را افزايش دهد.
مارك گركت در اين مقاله مي نويسد: هنگامي كه در حوزه ايران در سازمان سيا كار مي كردم، همكاري قديمي داشتم كه گرايش ليبرالي داشت و معتقد بود تئوري هاي كارل پوپر پاسخ استبداد مذهبي حاكم بر ايران است. روشنفكران حامي جنبش سبز در ايران نيز عاشق پوپر و دفاع او از ليبرال دموكراسي اند. محمد خاتمي، رئيس جمهور سابق ايران به اعتقاد من تحت تاثير فلسفه غرب و انديشه هاي پوپر در زمينه اقتصاد پويا در دموكراسي ليبرال بود. و البته عبدالكريم سروش، فيلسوف مذهبي، احترام خاصي براي پوپر قائل است.
نويسنده نيويورك تايمز اضافه مي كند: وقتي به وقايع يك سال گذشته ايران نگاه مي كنم فوراً كارل پوپر، ارتش دموكراسي و روحانيون روشنفكري به نظرم مي آيد كه براي تغيير فرهنگ و مباني اخلاقي فعاليت مي كنند. اين عده بايد در تعيين سياست هاي دولت اوباما در نظر گرفته شوند. جريان سبز مي تواند روشنفكران آزاد و روحانيون مخالف حكومت و افراد پاكسازي شده را گردهم متحد كند.
افسر سابق سيا تأكيد مي كند: «جريان سبز در تاريخ اسلام منحصر به فرد است اما چگونه يك ملت مغرور مي تواند بهترين و بدترين چيزها را از غرب اقتباس كرده و در عين حال به هويت تاريخي اش وفادار بماند؟ اين مسئله براي حاميان خاتمي اهميتي ندارد.»
نويسنده نيويورك تايمز در بخش ديگري از اين مقاله، با اشاره به تصويب قطعنامه جديد شوراي امنيت عليه ايران، مي نويسد: كاخ سفيد به اين تحريم ها به عنوان شكل هاي درجه بندي شده و قابل برگشت فشار به جمهوري اسلامي نگاه مي كند. جنبش سبز دنبال ليبراليزه كردن دولت نيست بلكه از تغيير رژيم حرف مي زند.
افسر سابق سيا از دولت آمريكا خواست با حمايت از آشوبگران سبز به جمهوري اسلامي فشار آورد تا ايران از اين طريق در چالش هسته اي امتياز بدهد! رئول مارك گركت در عين حال سقوط خاتمي و دولت اصلاح طلب را حاصل ناسازگاري رويكرد اين جريان با سنت ايراني و اسلامي توصيف كرد و نوشت: اين يك نبرد درون اسلام است و ما واقعاً مي خواهيم طرفي برنده شود كه طرفداران كارل پوپر است.

 



يهودسوزي دروغ است به صنعت هولوكاست پايان دهيد (خبر ويژه)

نماينده شهر درسدن در نشست پارلمان ايالت سكسونياي آلمان ادعاي يهودسوزي در دوران آلمان نازي را دروغ خواند و آن را صنعتي براي سوءاستفاده از عواطف مردم جهان و پيشبرد اهداف استعماري برشمرد.
به گزارش خبرگزاري قدس، هولگر آفل نماينده مردم درسدن در پارلمان ايالتي سكسونياي آلمان در اظهاراتي كه روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت آن را شبيه انفجار و طوفان تند توصيف كرد گفت: نبايد با «صنعت شكوفاي هولوكاست» همكاري كرد بلكه بايد «دولت اشغالگران يهود» از بين برود.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت در واكنش به اين اظهارات كم سابقه هشدار داد: خطر اينجاست كه بدانيم اين اظهارات از تهران ايراد نشده بلكه در آلمان و از سوي يك رهبر راستگراي افراطي بيان شده است.
برپايه اين گزارش، به هنگام سخنراني هولگر آفل ساير نمايندگان اين پارلمان سعي كردند آفل را وادار به تغيير موضعش كنند اما او همچنان بر مواضع قبلي خود پافشاري كرد و اعلام نمود كه اسرائيل بايد در حوزه اقتصادي تحريم شود.
زماني كه از او خواسته شد سخنانش را قطع كند آفل نپذيرفت و در ادامه با لحن تندي اسرائيل را مورد خطاب قرار داد و گفت: اسرائيل «دولت تروريست يهودي است».
وي همچنين در مورد تجاوز اخير اسرائيل به ناوگان آزادي غزه كه به كشته شدن 10 نفر انجاميد، آن را نمونه اي از تروريست دولتي دانست كه اسرائيل به انجام آن اقدام مي كند.
سناي آمريكا به دنبال بازسازي يك گروهك تروريستي
يك مقام سابق دادگستري آمريكا فاش كرد مذاكراتي ميان گروهك تروريستي منافقين و وزارت خارجه آمريكا براي حذف نام اين گروهك از فهرست گروه هاي تروريستي در جريان است.
به گزارش آسوشيتدپرس، آلن گرسون از مقامات ارشد و سابق دادگستري آمريكا، اعلام كرد: سناي آمريكا تلاش هايي را براي ادامه حمايت از اعضاي پادگان اشرف در عراق جهت ضربه زدن به ايران سامان داده است. مجاهدين]منافقين[ قصد دارند با كمك واشنگتن نام خود را از ليست سازمان هاي تروريستي خارج كنند تا راحت تر به انجام اعمال تروريستي بپردازند.
«آلن گرسون» تصريح كرد: در جمع شماري از نمايندگان سناي آمريكا بر لزوم ادامه حمايت دولت آمريكا از افراد مستقر در كمپ اشرف عراق تاكيد شده است. مجاهدين]منافقين[ از وزارت امور خارجه آمريكا درخواست كرده اند تا براي خروج نام اين گروه از ليست سازمان هاي تروريستي به آنها كمك كنند. آنها همچنين از دولت آمريكا خواسته اند تا با حمايت بيشتر از اين گروه، در جهت ايجاد ناآرامي هاي سياسي در ايران آنها را ياري كنند.

 



پز پرهزينه! (خبر ويژه)

مصاحبه زهرا رهنورد با يك روزنامه اسپانيايي كه در آن گفته بود؛ «من براي چوبه دار آماده ام»!، سران فتنه را با دردسر جديدي روبرو كرده است. بسياري از كساني كه عضو خانواده آنها در جريان فتنه 88 به زندان افتاده و يا به علت بازداشت، داراي سوءسابقه در مراكز قضايي و امنيتي شده اند، طي تماس هاي مكرر از طريق تلفن، ايميل و يا ارسال پيامك براي موسوي و خاتمي و برخي ديگر از عوامل فتنه، ضمن تمسخر زهرا رهنورد به آنها گفته اند، خودتان در عيش و عشرت زندگي مي كنيد و به قول كيهان بدون آب پرتقال و شيرنارگيل صبحانه نمي خوريد ولي اعضاي خانواده ما را به فلاكت انداخته ايد. در پي گسترش اين اعتراض ها، يكي از اعضاي مجمع روحانيون و يك عضو حزب مشاركت در تماس تلفني با برخي از خانواده هاي معترض به آنها گوشزد كرده اند كه موسوي و خاتمي هم از اظهارات خانم رهنورد دل خوشي ندارند و از معترضين خواسته اند اين اظهارات را به حساب كهولت سن او بگذارند. ولي از آنجا كه تماس با تمامي خانواده هاي معترض امكا ن پذير نبوده است، قرار مي شود به گونه اي غيرمستقيم و از طريق سايت هاي وابسته به جريان فتنه، از آنها دلجويي شود.
گفتني است برخي از دست اندركاران فتنه 88 از موسوي خواسته اند به زهرا رهنورد تذكر بدهد كه پز دادن ايشان براي آنها هزينه ساز شده و تاكيد كرده اند اينگونه اظهارات فقط زمينه تمسخر جنبش سبز! از سوي اصولگرايان را فراهم مي كند و خانواده كساني كه اعضاي آنها در جريانات بعد از انتخابات آسيب ديده اند را نيز عصباني مي كند.

 



مخالفت 82 درصد مردم روسيه با ماه عسل تلخ مسكو- واشنگتن (خبر ويژه)

براساس نظرسنجي «مركز مطالعات معاصر ايران در روسيه»، 82 درصد مردم روسيه همراهي مسكو با سياست هاي ضد ايراني واشنگتن و راي مثبت عليه ايران در شوراي امنيت را اشتباه ارزيابي كرده اند. رجب صفروف رئيس اين مركز در مصاحبه با «سرويس خبري مسكو» اظهار داشت: آمريكا و غرب، روسيه را به سوي خود مي كشانند و در نهايت اين روسيه است كه متضرر خواهد شد.
اين كارشناس، با اشاره به نفوذ و نقش ايران در معادلات منطقه اي و بين المللي گفت: «روسيه با دوري از ايران، منافع خود را به خطر انداخته است.»
صفروف ادامه داد، ايران به عنوان كشوري قدرتمند در منطقه اجازه نخواهد داد تا ديگران براي اين كشور تصميم بگيرند و توافق هسته اي تهران ميان ايران، برزيل و تركيه سند بين المللي و راهگشاي كل جهان در ارتباط با برنامه هسته اي ايران به شمار مي آيد.
صفروف افزود: مسكو مي بايست نسبت به سياست خود در قبال ايران تجديدنظر كرده و از جمله در امر راه اندازي نيروگاه بوشهر و اجراي قرارداد «اس 300» به تعهدات خود پاي بند باشد.
شايان ذكر است ماه عسل روسيه و آمريكا بر سر صدور قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران به سرعت تمام شده و جاي خود را به اظهارات تند عليه يكديگر داده است. تنش جديد پس از تلاش آمريكا و اروپا براي دور زدن روسيه رخ داد. آمريكا و اروپا در بيانيه هاي جداگانه اي اعلام كردند علاوه بر قطعنامه شوراي امنيت، تحريم هاي ديگري را عليه ايران در نظر خواهند گرفت كه معناي اين اقدام، فريب روسيه و لطمه بر منافع اين كشور بود.
در واكنش به اين اقدام فريبكارانه، مدودف رئيس جمهور روسيه اعلام كرد: تحريم هاي جديد به توافقات ما با اروپا و آمريكا لطمه مي زند. ما هنگامي كه براي قطعنامه مشترك برنامه ريزي مي كرديم، در اين باره توافقي نكرده بوديم و تحريم هاي يكجانبه آمريكا اوضاع را وخيم تر خواهد كرد چون با هيچ كس به توافق نرسيده اند.
وزارت خارجه روسيه هم در واكنش به اقدامات يكجانبه آمريكا و اروپا بيانيه اي صادر و تاكيد كرد: مسكو از مواضع اخير آمريكا و اتحاديه اروپا دلسرد شده و اقدام آنها را بي توجهي نسبت به شراكت با روسيه مي شمارد. اين اقدامات، ديالوگ همكاري ما را در خصوص يافتن راه هاي مطلوب حل مسئله هسته اي ايران تخريب مي كند. عملا هر بار ما به تلاش ها و درك هاي مشترك مي رسيم، آن كشورها از خود بي توجهي نشان مي دهند.
ريبگوف معاون وزير خارجه روسيه هم در سخنان مشابهي گفت: ما از اين بابت كاملا مايوس شده ايم، ما از آنها خواسته بوديم از برداشتن چنين گام هايي اجتناب كنند. عمل آنها را نمي توان جز «خود را بالاتر از شوراي امنيت ديدن» ناميد.
در واكنش به اين مواضع روس ها، رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا گفت: رفتار روسيه اسكيزوفرنيك (مبتلا به روان پريشي) است.
وي كه در جلسه كميته نيروهاي مسلح سنا سخن مي گفت، افزود: روس ها از يك سو ايران را تهديد امنيتي تلقي مي كنند و از سوي ديگر دنبال روابط تجاري با اين كشور هستند. 30 سال پيش در مسكو، پوتين به من گفت ايران را بزرگترين تهديد عليه منافع ملي روسيه مي داند، با اين وجود روسيه منافع تجاري نسبت به ايران دارد كه ريشه آن به 20 سال پيش برمي گردد.
رابرت گيتس در ادامه به سفر ديگر خود در سال 1992 به روسيه اشاره كرد؛ زماني كه وي رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا، سي آي اي بود. وي گفت: در آن هنگام از همتاي خود پرسيدم كه چرا از ساخت رآكتور اتمي ايران حمايت مي كنيد كه وي چنين پاسخ داد: «همه اش براي پول است.»

 



با گندي كه اوباما زد اپوزيسيون در ايران تا سال ها سربلند نمي كند (خبر ويژه)

يك روزنامه آمريكايي اعلام كرد برخلاف برخي برداشت ها، روند حوادث يك سال گذشته در ايران به ضرر اپوزيسيون تمام شده و اين جريان به سادگي به عرصه سياست باز نخواهد گشت.
وال استريت ژورنال با تأكيد بر اينكه دولت اوباما بايد بيش از آنچه كرد، از مخالفان حمايت مي كرد، نوشت: يك سال گذشته و ما با عواقب ناكارآمدي خود روبرو هستيم. توافق اتمي به هيچ جا نرسيد. آن تحريم هاي گزنده هم كه دولت آمريكا وعده مي داد، بدون دندان شد. سياست اجماع جهاني هم به جاي توقف ايران به اين سمت پيش مي رود كه حالا مي شود با ايران هسته اي زندگي كرد. رژيم ايران گستاخ تر از هر زمان شده و اسرائيل كه شايد مي توانست كليد حل مسئله باشد ، بيش از هر زمان ديگري منزوي شده است. بدتر از همه، اين جنبش سبز است كه به جاي شكوفايي و فراگيري، به يك هسته كوچك تبديل شده و شايد ديگر تا چند نسل شاهد آن جمعيتي كه به خيابان آمدند، نباشيم. من با اين تصور كه اپوزيسيون در ايران بازمي گردد، مشكل دارم.
برت استفنز نويسنده وال استريت ژورنال اضافه مي كند: گفته مي شود اتحاد جماهير شوروي به اين دليل سقوط كرد كه رهبرانش (مانند گورباچف) از نسل مقاومت روسيه در برابر آلمان نازي نبودند اما در مقابل، مردان و دانشجوياني كه براي خميني انقلاب كردند هنوز در ميانسالي هستند و مي خواهند انقلاب خود را زنده نگه دارند. پس منتظر جنبش ديگري در ايران در آينده نزديك نباشيد. اوباما يك سال پيش فرصت حضور در ديناميك سياسي ايران را داشت اما مانند جيمي كارتر گند زد و ما آمريكايي ها هنوز بهاي خطاهاي سياسي سال هاي دهه 1960 را مي پردازيم.

 



خيابان مسدود است كروبي و موسوي و خاتمي هم ظرفيت اين بار را ندارند (خبر ويژه)

علني شدن مرگ جريان فتنه در ايام سالگرد انتخابات، جريان هاي ضدانقلاب را واداشت تا همه بي عرضگي هاي خود را پاي درماندگي كساني چون كروبي و موسوي و ديگر سران فتنه بنويسند. فعالان اپوزيسيون اكنون مي گويند از اول هم معلوم بود كساني چون كروبي و موسوي به كار زورآزمايي با جمهوري اسلامي نمي آيند.
مهرداد مشايخي از عناصر اپوزيسيون مقيم خارج كه ناگهان در اوج آشوب هاي خياباني فعال شد، در گفت وگو با راديو زمانه، كفايت سران فتنه را به چالش كشيد و اظهار داشت؛ آنچه در يك سال گذشته به نام رهبري سياسي جنبش سبز عمل كرد، يك رهبري سمبليك و اتفاقي(!) بود و ما در اين ضعف و مشكل داريم. گير اصلي و بزرگترين مشكل، در همين مسئله خلاصه مي شود. حكومت يك قدرتي دارد و وضع آن مشخص است. متاسفانه آقايان موسوي و كروبي ظاهرا ظرفيتي بيش از اين ندارند. اين ظرفيت نيز به اين معناست كه هر از گاه به طور سمبليك اعلاميه يا اطلاعيه اي را بدهند و دعوت به برخي فعاليت ها كنند كه آن نيز در نوع اخيرش بسيار متضاد بود زيرا ابتدا به راهپيمايي دعوت كردند و بلافاصله چند روز بعد لغو كردند. در اين صورت طبيعي است كه جنبش به جايي نخواهد رسيد. شايد لازم باشد بخشي از رهبري حركت به خارج منتقل شود.
اين اپوزيسيون فراري اضافه كرد: من مشكلم اين است كه چگونه در عرض چند روز دعوت به تظاهرات كردند و بعد ناگهان متوجه شدند امكان خشونت هست. اين نوعي عقبگرد بود. مسئله اين است كه حكومت از اين به بعد اين مسير را ادامه خواهد داد. يعني بايد قبول كنيم راه خيابان از اين به بعد مسدود است و جنبش اين حيطه را از دست داده است. از نظر سازماندهي هم ظاهرا شكل سازماندهي باز كه در يك سال اخير بود، هزينه بالايي براي جنبش داشت و اين فرم شبكه بندي بايد عوض شود.
احمد صدري از همكاران مهاجراني در مديريت شبكه جرس هم در گفت وگو با جرس تاكيد كرد: قدرت جنبش سبز به خاطر رهبري آقايان موسوي و كروبي و خاتمي نبود و اين جنبش راس ايده آل خود را پيدا نكرده است. رهبران جنبش اصلاحات قبلا با جمهوري اسلامي بوده و اكنون به اپوزيسيون پيوسته اند. رهبران اصلي جنبش سبز، ناشناس و محروم از فعاليت سياسي يا محبوسند.
در اين ميان بر سر اينكه افراطيون مدعي اصلاحات بي عرضه ترند يا گروهك هاي قديمي تر ضدانقلاب، بين دو طيف دعوا افتاده است. از جمله يكي از كاربران سايت ضدانقلابي بالاترين نوشت: جناب اپوزيسيون 31 ساله لطف كن چند صباحي مزه نريز! فعلا سخنگوي جنبش موسوي است. دوستان اپوزيسيون اگر خيلي ناراحتند، يك تجمع 100نفره برگزار كنند، كاري كه 31 سال از انجام آن عاجزند.
اما كاربري ديگر در جواب نوشت: شما احتمالا ضعف بينايي داري كه كسي با درايت تر از موسوي نمي بيني همين كه مخالفان برخلاف نظرش باز در تظاهرات شركت كردند به معني اين هستش كه دنباله رو موسوي نيستند! شما مبارزه خودت را بكن و براي ديگران تكليف مشخص نكن! و مزه نريز و از شعور مردم مايه نگذار.
در همين حال راديو فردا از قول سيامك طاهري گفت: آقاي موسوي در دوران انتخابات جمله جالبي را مطرح كرد و گفت وقتي به ميتينگ هاي انتخاباتي رفتم به اين نتيجه رسيدم كه افراد نمي آيند به حرف هاي من گوش دهند.
شايد با جمع بندي همين تلقي ها بود كه خبرگزاري رويتر پس از ملاحظه آرامش مطلق تهران در سالگرد انتخابات نوشت: بسياري اين احساس را دارند كه موسوي نخست وزير سابق فاقد شجاعت كافي براي مقابله با جمهوري اسلامي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14