(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 خرداد 1389- شماره 19673

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در واكنش به قطعنامه اخير وزير دفاع: ايران توان صادرات تسليحات تحريمي را دارد
آيت الله جنتي: كاش احمدي نژاد مثل برنامه هسته اي مقابل بدحجابي مي ايستاد
اعزام تنها 20 ايراني از 150 هزار داوطلب به غزه به دليل توطئه هاي رژيم صهيونيستي
معاون وزير امور خارجه ايران: شركت هاي اروپايي از تحريم متضرر مي شوند
لاريجاني: تحريم هاي يك جانبه پوست خربزه آمريكا زير پاي اروپاست
آمادگي نيروي دريايي ارتش براي بازرسي از كشتي هاي خارجي در خليج فارس و درياي عمان
احضار سفير انگليس در تهران به وزارت امور خارجه ايران
رايزني تل آويو، واشنگتن و برخي كشورهاي عربي عليه ايران قبل از صدور قطعنامه 1929
مصر درخواست اسرائيل براي متوقف كردن كشتي هاي ايراني را نپذيرفت
معاون وزير جهاد كشاورزي: كشور سالانه به 400 هزار تن برنج خارجي نياز دارد
ساخت 2 هزار خانه بهداشت در روستاهاي كشور تا پايان امسال
وزير كشور: انتخابات شوراهاي اسلامي در موعد مقرر برگزار مي شود
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: يارانه خدمات دارويي حذف نمي شود
دبيركل حزب موتلفه اسلامي: نظام از انقلابيون بي دين آسيب هاي فراواني ديده است
معاون وزير تعاون: براي تامين منابع پروژه ها از ظرفيت ساير دستگاه ها استفاده مي كنيم
معاون وزير مسكن و شهرسازي: قيمت مسكن تا چند سال آينده ثابت مي ماند
وزير راه و ترابري: كار ساخت راه آهن اهواز- اصفهان شيراز بزودي آغاز مي شود
رئيس سازمان بسيج مستضعفان كشور: برخورد قانوني با عاملان منكر وظيفه دولت است
اخبار ادبي و هنري



در واكنش به قطعنامه اخير وزير دفاع: ايران توان صادرات تسليحات تحريمي را دارد

سردار احمد وحيدي بر توان جمهوري اسلامي ايران در صادرات تسليحات تحريمي تاكيد كرد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح روز پنجشنبه با اشاره به قطعنامه اخير شوراي امنيت و تحريم مجدد ايران اظهار داشت: در قطعنامه اخير، قدرت هاي استكباري فروش تسليحات را به ايران تحريم كردند كه ما نه تنها طالب اينگونه تسليحات نيستيم بلكه توان و آمادگي صادرات آنها را نيز داريم.
وحيدي در ادامه خاطرنشان كرد: ايران در زمينه ساخت و توليد انبوه توپ، تانك، بالگرد و كشتي هاي جنگي خودكفاست و تحريم هاي اخير نشان دهنده تسلط نداشتن قدرت هاي استكباري و شوراي امنيت به موضوعات و عمق كينه و سوء نيت آنان با ملت ايران است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: قطعنامه ها و فشارهاي گذشته آثار معكوسي بر اراده مستحكم ملت ايران داشته است، تحريم شركت هاي راهسازي، سدسازي، عمراني و مانند اينها نه تنها مانع توسعه كشور نمي شود بلكه جوانان و نخبگان ما را براي خودكفايي بيشتر تشويق مي كند.
وحيدي در پايان اظهار داشت: بار ديگر شاهد آبروريزي تمام عيار دولت هاي غربي بوديم و اين قطعنامه، شكسته شدن استخوان ها و ابهت پوشالي آنان را در پي دارد.

 



آيت الله جنتي: كاش احمدي نژاد مثل برنامه هسته اي مقابل بدحجابي مي ايستاد

سرويس فرهنگ و معارف-
خطيب نمازجمعه تهران مساله حجاب را يكي از مسائل روز عنوان كرد و با تاكيد بر اينكه كسي حق ندارد دست نيروي انتظامي را در برخورد با بدحجابي ببندد، گفت: «ما با مسائل و مشكلات سياسي و اقتصادي و غيره مواجه هستيم، اما مساله اخلاقي و امنيت اخلاقي نيز مساله اي بسيار مهم است كه نمي توان آن را ناديده گرفت.»
آيت الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان قانون اساسي در خطبه هاي ديروز نمازجمعه تهران، با تبريك ايام ماه رجب، مسائل اخلاقي را حكم قرآن و پيامبر(ص) دانست و افزود: «واجب است بر زن كه پوشش اسلامي داشته باشد و هيچ مسلماني منكر نشده كه زن با هر قيافه اي نمي تواند به خيابان بيايد.»
وي با تاكيد بر اين كه فضاي جامعه بايد اسلامي باشد و مظاهر اسلامي بايد در همه جاي كشور اسلامي به چشم بخورد، بيان كرد: «مملكتي كه مي خواهد الگوساز باشد و مدعي اسلام ناب محمدي است و مملكتي كه جوانان آن مي خواهند به ميدان شهادت روند و افتخار شهدايي را دارند كه براي عفت و پاكدامني زن و مرد جان خود را از دست داده اند، نبايد ناديده گرفته شود و هر زن به هر قيافه اي درآيد و ما سكوت كنيم، اينجا سكوت گناه است.»
امام جمعه موقت تهران افزود: «حرف هايي كه هيچ عقل سليمي نمي تواند قبول كند را با تكيه بر كار فرهنگي زده اند. چطور بايد اين جا كار فرهنگي كرد و هيچ جاي ديگر حرف از كار فرهنگي زده نمي شود؟»
وي اضافه كرد: «با قاچاقچي چطور برخورد مي كنيد؟ آيا كار فرهنگي مي كنيد؟ و چرا تروريست را اعدام مي كنيد و كار فرهنگي نمي كنيد؟ چرا دزد را مجازات مي كنيد و كار فرهنگي نمي كنيد؟ و حتي براي تخلف رانندگي مجازات قائل مي شوند. چطور آن جا كار فرهنگي مد نظرتان نيست؟ و اين سؤال را مطرح مي كنم كه آيا آن كه قانون را زير پا مي گذارد ول مي كنيد؟ و اينجا مي گوييد بايد كار فرهنگي شود و نبايد كار اجرايي صورت گيرد و شما را به دستگاههايي كه زير نظر خودتان است رجوع مي دهم كه حداقل آنجا رعايت كنيد و اگر در كوچه و خيابان جرات نداريد، حداقل در دستگاههاي زيرنظرتان اين موضوع را رعايت كنيد و مي پرسم كه تا كجا مي خواهيد پيش برويد؟»
جنتي ادامه داد: «مي گويند اگر روسري كمي عقب رود اشكالي ندارد، همين طور عقب تر مي روند تا به كشف حجاب منجر مي شود و اگر زماني زني بي حجاب به خيابان آمد بايد چه كار كرد؟ آيا بايد كار فرهنگي كرد و برايش روايت و حديث بخوانيم و سپس بگوييم برو ديگر با تو كاري نداريم؟ و اين همان چيزي است كه در قبل از انقلاب در اين كشور اتفاق افتاد و در كشورهاي غربي نيز چنين شد. پس اين چه حرف هايي است كه عده اي حساب نكرده به زبان مي آورند.»
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين كه نيروي انتظامي ما كارش را انجام مي دهد، گفت: «جايي كه ماموري كار خلافي انجام داده كه البته معلوم نيست درست است يا دروغ گفته شده، ابتدا بايد دروغگو را رسوا كرد و اگر درست بوده، بايد با مامور خاطي برخورد شود كه با خانمي محترم برخوردي نادرست داشته و بايد مجازات شود و تاكيد مي كنم كه با تخلف يك مامور كار را نبايد زمين بگذاريم.»
جنتي با اشاره به اين كه حتي در جاهايي نهي از منكر را نهي مي كنند، گفت: «در هواپيما خانم بدحجابي را ديدم و خواستم كه به او تذكر بدهم، اما پاسخ دادند كه به ما گفته شده چيزي نگوييد و مي پرسم چه اشكالي دارد در هواپيما و فرودگاه به خانم بدحجاب تذكر داده شود، طوري كه مشكلي ايجاد نكند؟»
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به تاكيداتي كه در كتاب هاي فقهي و اخلاقي آمده است، تصريح كرد: «چرا بگذاريم جوانانمان فاسد شوند؟ فسادي كه زن بدحجاب در خيابان پخش مي كند از سمي كه پخش مي شود بدتر است؛ چرا كه اخلاق بچه ها را فاسد مي كند و پسري كه بايد به ميدان مبارزه با دشمن رود و آماده جهاد باشد يك مرتبه به ورطه شهوت راني و عياشي كشيده مي شود.»
وي گفت: «من نيروي انتظامي را تشويق مي كنم كه خودشان اين موضوع را رعايت مي كنند و البته تاكيد دارم كه كسي حق ندارد دست نيروي انتظامي را ببندد و نيروي انتظامي بايد كارش را انجام دهد و ديگران هم به او كمك كنند.»
جنتي در ادامه خطاب به ائمه جمعه گفت: «ائمه جمعه در خطبه هاي نمازجمعه نسبت به اجراي احكام خدا تذكر دهند؛ چرا كه دستور خدا نبايد زير پا گذاشته شود و دستور خدا مافوق دستورات همه است و البته در اين زمينه قانون نيز وجود دارد؛ چرا كه مطابق گفته امام(ره)، مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حكم قانون است و بايد اجرا شود.»
خطيب نمازجمعه تهران همچنين با اشاره به مناسبت هاي گذشته افزود: «بايد از حضور مردم عزيزمان در مراسم روز 14خرداد تشكر كنم كه از راههاي دور و نزديك آمدند و آن جمعيت ميليوني را تشكيل دادند. سختي هاي آن مي گذرد و اجرش باقي خواهد ماند.»
وي خاطرنشان كرد: «روز 22خرداد نيز به آرامي برگزار شد و مشكلي نداشتيم براي هر دو روز كساني كه نه خودشان را مي شناسند نه مردم را و نه جايگاه شان را بين مردم مي دانند توطئه هايي پيش بيني كرده بودند اما هربار در عمل شكست مي خورند و از 9 دي و 22بهمن عبرت نمي گيرند. خدا و مردم نقشه هاي آنها را خنثي مي كنند.»
امام جمعه موقت تهران با تقدير از نيروهاي امنيتي و انتظامي براي برقراري امنيت 14خرداد اظهار كرد: «كشفياتي نيز صورت گرفت كه اگر اين كشفيات انجام نمي شد و دشمنان مي توانستند اقدامي كنند مشكل پيش مي آمد.»
وي با اشاره به سخنراني مقام معظم رهبري در روز 14خرداد گفت: «از مقام معظم رهبري هرچه مي خواهم حرف بزنم مي گويم بهتر است چيزي نگويم چون شايد حق مطلب ادا نشود. ايشان در دوران ولايت امري و رهبري، مردانه و شجاعانه با فتنه ها و فسادها برخورد كردند. از 18تير به بعد نقشه هايي براي براندازي نظام و ولايت فقيه از سوي دشمن طراحي شد اما با درايت، هوشياري و سخنراني ها و موضع گيري هاي به موقع مقام معظم رهبري و به لطف خدا از همه اين بحران ها عبور كرديم.»
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ديدگاههاي امام(ره) اظهار كرد: «عدالت خواهي، حمايت از مستضعفان و محرومان، مبارزه با مستكبران، عدم تسليم در مقابل زورگويان، پياده كردن احكام اسلام و ولايت فقيه كه آن را در راس امور مي دانست از ويژگي هاي امام خميني(ره) است.»
وي با بيان اين كه امام حاضر نبود با دشمن سازش كند خاطرنشان كرد: «امام به گونه اي عمل مي كرد كه دشمن اسلام با او دشمن مي شد.»
جنتي تاكيد كرد: «كساني كه مي خواهند دشمن از آنها تعريف كند خط امامي نيستند و دروغ مي گويند و با تمام قدرت بايد سركوب شوند. مردم هم آنها را سركوب كرده اند و آنها خودشان خجالت مي كشند وجرات نمي كنند در بين مردم ظاهر شوند.»
امام جمعه موقت تهران همچنين به مساله غزه و حمله به كاروان آزادي نيز اشاره كرد و افزود: «اين مساله واقعا دردناك بود و آنها وحشي گري كردند. خاك بر سر كساني كه در مقابل اين جنايت سكوت كردند و شوراي امنيت لعنتي هم كه واقعا براي سلب امنيت درست شده، آن را محكوم نكرد، اما بالاخره اين مساله جهاني شده و مردم دنيا آن را محكوم كردند.»
جنتي با بيان اين كه اسرائيل روز به روز منزوي تر مي شود ابراز اميدواري كرد كه قدس شريف در اسرع وقت آزاد شود و قدرت اسرائيلي و فوق اسرائيلي براي هميشه محكوم و نابود شود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: «بيانيه تهران آنها را خلع سلاح كرد و برملا كردن تهمت ها و دروغ هايشان نشان داد كه ما قصد توليد سلاح هسته اي نداريم و براي انجام كارهاي صلح آميز و توليد انرژي صلح آميز آمادگي داريم.»
وي افزود: «تقريبا عمده مردم دنيا بيانيه تهران را پذيرفتند و آن را نشانه صداقت و حقانيت ما دانستند. اما اينها در چنين شرايطي آن قطعنامه رسوا را صادر كردند تا جمهوري اسلامي را تحقير كنند.»
جنتي ادامه داد: «آفرين بر مجلس ما كه نمايندگان آن اعلام كردند مقابله به مثل خواهيم كرد و اگر آنها اقدام به بازرسي كشتي هاي ما كنند ما نيز در خليج فارس و درياي عمان همين رفتار را با كشتي هاي آنها خواهيم داشت.»
وي با اشاره به اعمال تحريم هاي جديد افزود: «مردم ما قطعنامه چشيده و تحريم چشيده هستند و وحشتي ندارند. اگرچه اين تحريم ها زحمت درست كرده ولي موجب رشد و پيشرفت علمي و فني ما نيز شده است.»
امام جمعه موقت تهران با تقدير از برخورد قاطع رئيس جمهور در برابر اين تحريم ها اظهار كرد: «آقاي احمدي نژاد در اين موارد مردانه مي ايستد و از موضع قدرت به آنها ريشخند مي زند كه در گذشته سابقه نداشته است. اي كاش ايشان قضيه حجاب را هم مطرح نكرده بود. ما بايد از كارهاي خوب تقدير كنيم و در حق شان دعا كنيم تا موفق باشند.»
خطيب نمازجمعه تهران در خطبه اول نماز نيز با تبريك فرا رسيدن ماه رجب گفت: «ماه رجب ماهي پرخير و بركت است كه در آن ولادت ائمه(ع)، حضرت امام جواد، امام علي و امام علي النقي در اين ماه است و مبعث شريف نيز در اين ماه مي باشد. همچنين در اين ماه اعتكاف را پيش رو داريم.»
وي با بيان اين كه در ماه رجب نبايد از روزه غفلت كرد، گفت: «خوشبختيم كه جوانان ما در اعتكاف شركت مي كنند و حجتي هستند بر همه جوانان تا بدانند كه مي توانند در اين شرايط عبادت و بندگي خدا را بكنند.»

 



رئيس سازمان داوطلبان هلال احمر اعلام كرد
اعزام تنها 20 ايراني از 150 هزار داوطلب به غزه به دليل توطئه هاي رژيم صهيونيستي

رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر اعلام كرد كه با توجه به توطئه هاي رژيم صهيونيستي بيش از 20نفر از 150هزار داوطلب را نمي توانيم به غزه اعزام كنيم.
ماشاءالله پورطلوعي در حاشيه نشست معاونان هلال احمر كشور در ارتباط با ثبت نام ايراني ها براي اعزام به غزه و اهداي عضو به مردم غزه خاطرنشان كرد: تاكنون 150هزار نفر ايراني براي اعزام به غزه و يا اهداي عضو به مردم غزه اعلام آمادگي كردند كه البته با توجه به توطئه هاي رژيم صهيونيستي، بيش از 20نفر از اعضا را نمي توانيم اعزام كنيم.
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر خاطرنشان كرد: در كشتي اول كه تا اواخر هفته آينده به سمت غزه حركت مي كند بيش از 3 هزار تن از انواع مواد غذايي، پوشاك و دارو نيز موجود است.
وي با اشاره به اهداي خون از سوي اعضا به نيازمندان اذعان داشت: طبق تفاهم نامه جمعيت هلال احمر و بانك خون جمهوري اسلامي ايران، همه ساله 10درصد از خون سالم اهدايي از سوي خيرين و نيكوكاران را به بانك خون جمهوري اسلامي ايران تقديم مي كنيم.
پورطلوعي در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر اظهار داشت: اين سازمان با بيش از 50 هزار عضو مردمي چون نيكوكاران، پزشكان و اساتيد دانشگاه براي رفع گرفتاري ها و درمان بيماران در مناطق محروم و روستاها و غيره تا قبل از انقلاب در شيرخوارگاهها مستقر بود.
وي ادامه داد: پس از انقلاب به صورت سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر با شعار «توان توانگران و نياز نيازمندان» فعاليت هاي خود را ساماندهي كرد.
پورطلوعي افزود: همچنين در حال حاضر حدود 2 ميليون نفر از هموطنان عضو جمعيت هلال احمر هستند كه از اين تعداد 430 هزار نفر در سازمان داوطلبان، عضو داوطلب هستند.

 



معاون وزير امور خارجه ايران: شركت هاي اروپايي از تحريم متضرر مي شوند

معاون اروپاي وزارت خارجه كشورمان با اشاره به تلاش برخي كشورهاي اروپايي براي اعمال تحريم هاي فراقطعنامه اي عليه ايران، اين اقدام را موجب متضرر شدن شركت هاي اروپايي دانست.
علي آهني معاون اروپاي وزارت امور خارجه كشورمان در ديدار با «رودولف روتهارد بورن» معاون وزير خارجه آلمان با اشاره به تصويب قطعنامه اخير ضد ايراني، يكي از اهداف آن را ضربه زدن به بيانيه تهران عنوان كرد و اظهار داشت: اين قطعنامه با هدف آسيب زدن به رويكرد تعاملي صادر شده است.
وي به تلاش برخي از كشورهاي اروپايي براي اعمال تحريم هاي فراقطعنامه اي عليه كشورمان اشاره و خاطرنشان كرد: سياست هاي تحريمي كمكي به حل موضوع نخواهد كرد و شركت هاي اروپايي را متضرر خواهد ساخت.
آهني پيگيري همزمان سياست فشار و مذاكره را رويكردي فريبكارانه و بي نتيجه خواند و آن را نشانگر عدم صداقت طرف مقابل دانست.
معاون وزارت امور خارجه كشورمان ضمن فراخواندن كشورهاي اروپايي به كنار گذاشتن رويكرد تقابلي تاكيد كرد پيگيري سياست تحريم از سوي اتحاديه اروپايي با پاسخ و واكنش مناسب و قاطع ايران روبرو خواهد شد.
معاون وزارت خارجه آلمان نيز با اشاره به موضوع هسته اي ايران اظهار داشت كه سياست آلمان و اروپا معطوف به پيگيري مسير مذاكره براي رفع تحريم ها است.
علي آهني همچنين به دعوت همتاي سوئيسي خود به منظور انجام ديدارهايي رسمي، پيش از ظهر پنجشنبه وارد برن پايتخت سوئيس شد.
وي در جريان اين سفر با خانم «ميشلين كالمي ري» وزير امور خارجه سوئيس ديدار كرد و در اين ملاقات طرفين به بررسي آخرين وضعيت روابط دوجانبه و مسائل و تحولات بين المللي و منطقه اي پرداختند.
معاون اروپاي وزارت امور خارجه كشورمان در ملاقات با وزير امور خارجه سوئيس از رويكرد اتحاديه اروپا در قبال موضوع هسته اي ايران انتقاد و اظهار داشت كه انتظار مي رفت اتحاديه اروپايي پس از معاهده ليسبون به جاي دنباله روي از آمريكا نقش مستقل و مقتدرانه از خود نشان مي داد. آهني از بيانيه تهران به عنوان تصميم كليدي و مهم جمهوري اسلامي ايران براي تقويت اعتماد سازي ياد كرده و تاكيد كرد: آمريكا و متحدانش با ناراحتي از موفقيت تركيه و برزيل و با هدف تخريب بيانيه تهران مسير تقابل و ارائه قطعنامه را پيگيري نمودند.
كالمي ري نيز با اشاره به تحولات اخير موضوع هسته اي ايران اظهار داشت كه از ديدگاه سوئيس به جز ديپلماسي، گزينه ديگري براي اين مسئله متصور نيست و طرفين بايد از طريق مذاكره به راه حل مناسبي دست يابند.
در ادامه اين ديدارها، آهني همچنين با خانم «كريستا مارك والدر» رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس شوراي ملي سوئيس نيز ديدار و گفت وگو كرد.

 



لاريجاني: تحريم هاي يك جانبه پوست خربزه آمريكا زير پاي اروپاست

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بيانيه تحريمي اتحاديه اروپا، تحريم هاي يك جانبه را پوست خربزه آمريكا زير پاي اروپا دانست.
علي لاريجاني روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به تلاش هاي غرب براي تشديد تحريم ها بر ضد ايران گفت: بيانيه اتحاديه اروپا همان مسائل قطعنامه شوراي امنيت را دنبال مي كند.
وي افزود: در طول 10 سال گذشته آمريكايي ها همواره اصرار داشته اند كه اروپا را در ماجراي دشمني عليه ايران با خود شريك كنند و اين قطعنامه صادر شده از سوي اروپا نيز پوست خربزه آمريكايي ها است كه زير پاي اتحاديه اروپا قرار گرفته است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه برخي رهبران كشورهاي اروپايي كه با هوش تر بودند، در گذشته مراقب اين مسئله بودند، اضافه كرد: اين يك شگرد آمريكايي و صهيونيستي است كه اروپا را به سمت اين مسئله هل دهند.
وي با بيان اينكه اين قطعنامه تاثيري در روند فعاليت هاي هسته اي ايران نخواهد داشت، اضافه كرد: اين اقدام فقط موجب كدورت هاي بيشتر مي شود و برخي از اقدامات اروپايي ها قابل مقابله به مثل است و اينگونه نيست كه آنها بخواهند نسبت به ايران سنگ اندازي داشته باشند و ايران هم دست روي دست بگذارد.
لاريجاني تاكيد كرد: اگر شما سنگي به سوي ملت ايران پرتاب كرديد، بايد اين آمادگي را داشته باشيد كه خاكي در چشم شما پاشيده شود، البته ما از اين روش استقبال نمي كنيم ولي اگر اين امر صورت گرفت، بايد به اين نكات توجه داشت.
وي در بخش ديگري از سخنانش درباره ملاقات خود با علما و مراجع تقليد گفت: از نظرات آنها بهره مند شديم و همچنين مراجع را از آخرين اقدامات قانونگذاري در مجلس با خبر كرديم.
وي افزود: در مورد برنامه پنج ساله پنجم توسعه كه در كميسيون تلفيق مجلس در حال بررسي است نيز گزارشي به مراجع داديم كه مراجع نيز ديدگاه هاي روشني داشتند.
لاريجاني كه نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي است پنج شنبه گذشته با علما و مراجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد.
وي در ديدار با آيت الله محمد مومن بر توجه به مدل اسلامي ايراني براي توسعه كشور تاكيد كرد.
لاريجاني در ديدار با آيت الله موسوي اردبيلي نيز تصريح كرد كه هدفمند كردن يارانه ها نبايد شوك اقتصادي به مردم وارد كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين پنج شنبه شب با آيت الله مصباح يزدي ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدار آيت الله مصباح يزدي بر توجه هرچه بيشتر به مسئله مهم امر به معروف و نهي از منكر تاكيد كرد.
لاريجاني در سفر خود به قم با آيت الله نوري همداني، آيت الله شبيري زنجاني و آيت الله مكارم شيرازي نيز ديدار و گفت وگو كرد.

 



دريادار سياري خبر داد
آمادگي نيروي دريايي ارتش براي بازرسي از كشتي هاي خارجي در خليج فارس و درياي عمان

فرمانده نيروي دريايي ارتش از آمادگي اين نيرو براي بازرسي از كشتي هاي خارجي در خليج فارس و درياي عمان خبر داد.
دريادار حبيب الله سياري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: نيروي دريايي ارتش آماده اجراي عمليات هاي بازدارنده در آب هاي بين المللي پيرو خواسته ها و تصميمات احتمالي نمايندگان مردم در مجلس در مقابله با بازرسي هاي احتمالي ناوگان تجاري دريايي كشور از طرف ديگر كشورها است.
وي در پاسخ سؤالي مبني بر اينكه آمادگي نيروي دريايي ارتش در آب هاي بين المللي در چه حدي است اظهار داشت: امروزه نيروي دريايي ارتش علاوه بر حضور در آب هاي دور دست، بر ارتقاء سطح دانش و آموزش ها نيز چشم دوخته و در همين راستا هر روزه به اقتدار بيش از پيش مي رسد و اين مسئله براي بسياري از كشورها ثابت است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه انقلاب اسلامي مردم ايران در طول 30 سال عمر خود از طرف مستكبران در تحريم بوده است، ابراز داشت: مسئله تحريم و تهديد براي اين كشور مسئله اي تازه نيست.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه ملت بزرگ ايران به تحريم ها به شكل فرصت نگاه مي كند، افزود: امروزه شاهد آن هستيم كه اين ملت روز به روز به خودكفايي و اقتدار بيشتر مي رسد و مؤيد اين گفته، ساخت شناوري به عظمت جماران است.
سياري در پاسخ سؤالي در مورد سخنان اخير رئيس مجلس در باب مقابله با كشورهايي كه قصد بازرسي احتمالي از شناورهاي ايراني را طبق قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل دارند، اظهار داشت: مطمئن باشيد كه اگر مجلس شوراي اسلامي هر تصميمي بگيرد نيروهاي مسلح و به ويژه نيروي دريايي ارتش اين آمادگي را دارند كه از منافع كشور با تمام توان در آب هاي بين المللي و ساير نقاط دفاع كند.
نمايندگان مجلس چهارشنبه گذشته در بيانيه اي با اخطار به آمريكا و انگليس تاكيد كردند كه چنانچه هر كشوري به روش خصمانه بازرسي و يا توقيف كشتي هاي ايراني روي آورد، بايد با عمل مقابله به مثل دولت به شكل جدي مواجه شود.

 



به دنبال افشاي همكاري تروريست ها با لندن صورت گرفت
احضار سفير انگليس در تهران به وزارت امور خارجه ايران

سفير انگليس در تهران به وزارت امور خارجه كشورمان احضار شد.
درپي دستگيري اعضاي دو تيم از منافقين كه قصد بمب گذاري و اقدامات ايذايي عليه مردم و نظام را داشتند و يافته هايي مبني بر حمايت انگليس و چند كشور غربي ديگر از اجراي اقدامات تروريستي توسط اين گروهك، سفير انگليس در تهران روز چهارشنبه به وزارت امور خارجه كشورمان احضار و اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران در خصوص اين موضوع به وي ابلاغ شد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، مديركل غرب اروپاي وزارت امور خارجه در اين ملاقات تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران خواستار بررسي جدي مسئله از سوي دولت انگليس و اعلام نتيجه در اين رابطه است.
سفير انگليس نيز با اشاره به مواضع دولت اين كشور در مخالفت با اقدامات تروريستي قول داد كه مراتب را به لندن منعكس كند و نتيجه بررسي ها را متعاقبا به اطلاع وزارت امور خارجه كشورمان برساند.
گفتني است؛ اعضاي اين دو تيم تروريستي در اعترافاتشان كه از صدا و سيماي جمهوري اسلامي نيز پخش شد بر وابستگي شان به دولت انگليس تاكيد داشتند.

 



المنار پشت پرده تحريم هاي اخير را فاش كرد
رايزني تل آويو، واشنگتن و برخي كشورهاي عربي عليه ايران قبل از صدور قطعنامه 1929

هفته نامه فلسطيني المنار فاش كرد مقامات بلندپايه نظامي رژيم صهيونيستي، آمريكا و برخي كشورهاي حوزه خليج فارس پيش از صدور قطعنامه تحريم تهران در نيويورك گرد هم آمده و عليه ايران رايزني كردند.
هفته نامه المنار به نقل از برخي منابع آگاه فاش كرد: چند روز قبل از صدور قطعنامه تحريم شوراي امنيت عليه ايران مقامات بلندپايه امنيتي و نظامي برخي از كشورهاي حوزه خليج فارس نشستي با مشاركت مقاماتي از سطوح امنيتي و نظامي رژيم صهيونيستي از جمله «مئير داگان»، رئيس موساد و «بيني گينس» معاون رئيس ستاد ارتش اين رژيم با حضور رهبران بلندپايه نظامي آمريكا در نيويورك برگزار كردند. به گزارش فارس، اين منابع افزودند: دولت آمريكا در اين نشست مدعي شده متحدان خود در منطقه را همچنان با سيستم هاي دفاعي پيشرفته مجهز كرده و هماهنگي و همكاري بين كشورهاي شركت كننده در نشست را افزايش دهد تا آنها را براي مقابله با متحدان واشنگتن در منطقه در صورت وقوع هرگونه اقدام نظامي از سوي ايران عليه پايگاه هاي نظامي آمريكا در خليج فارس آماده كند. منابع مذكور تاكيد كردند، شركت كنندگان در نشست بر افزايش همكاري هاي اطلاعاتي بين يكديگر توافق كردند. اين منابع به نقل از يك مقام بلندپايه آمريكا افزودند: ديدارهايي به صورت دوره اي در آمريكا و پايتخت كشورهاي حوزه خليج فارس و اسرائيل به منظور رايزني و هماهنگي براي مقابله با آنچه خطر ايران خوانده شد، برگزار مي شود.

 



مصر درخواست اسرائيل براي متوقف كردن كشتي هاي ايراني را نپذيرفت

در حالي كه قرار است ايران كمك هاي بشردوستانه خود را به غزه ارسال كند مقامات مصري به درخواست تل آويو براي متوقف كردن كشتي هاي ايراني «نه» گفتند.
روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» در خبري نوشت كه مقامات مصري درخواست اسرائيل براي متوقف كردن كشتي هاي ايراني كه قصد ارسال كمك هاي بشردوستانه براي مردم غزه را دارند، رد كرده است.
براساس اين گزارش، قاهره اعلام كرده است كه براساس توافقات بين المللي نمي تواند از عبور هيچ كشتي از كانال سوئز جلوگيري كند.
قرار است هلال احمر ايران با چند فروند كشتي كمك هاي بشردوستانه عازم غزه شود.
نوار غزه از چهار سال پيش در محاصره كامل رژيم صهيونيستي قرار دارد و اين رژيم اجازه ورود كالاهاي اساسي مردم اين منطقه را نمي دهد. رژيم صهيونيستي 31 ماه مه ]10 خرداد[ با حمله به كاروان فعالان صلح حامل كمك هاي بشردوستانه براي مردم غزه، 19 فعال صلح را كشت و بيش از 50 نفر را زخمي كرد.

 



معاون وزير جهاد كشاورزي: كشور سالانه به 400 هزار تن برنج خارجي نياز دارد

ساري-خبرنگار كيهان:
معاون وزير جهاد كشاورزي ميزان وابستگي سالانه كشور به برنج خارجي را 400 هزار تن اعلام كرد.
محمدرضا جهانسوز با اعلام مطلب فوق در جمع خبرنگاران در ساري افزود: وزارت جهاد كشاورزي مسئول واردات برنج نيست ولي با عزم پيگير مصمم است توليد داخل را براي قطع وابستگي افزايش دهد.
وي گفت: امسال سطح توليد محصولات زراعي در كشور به 95ميليون تن خواهد رسيد.

 



معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خبرداد
ساخت 2 هزار خانه بهداشت در روستاهاي كشور تا پايان امسال

كاشان - خبرنگار كيهان:
معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: حدود 2 هزار خانه بهداشت تا پايان سال جاري در روستاهاي كشور ساخته مي شود.
عليرضا مصداقي نيا در همايش خيرين سلامت شهرستان كاشان، هزينه ساخت اين تعداد خانه بهداشت را بيش از 250 ميليارد تومان ذكر كرد و افزود: با ساخت اين تعداد خانه بهداشت، نياز كشور در اين بخش برطرف مي شود.
وي اظهار داشت: برقراري پزشك خانواده در كشور از ديگر برنامه هاي كلان وزارت بهداشت در سال جاري است و هم اكنون اين طرح در مناطق زير 20 هزار نفر جمعيت كشور اجرا مي شود و درصدد هستيم آن را در سال جاري در شهرهاي بزرگتر اجرا كنيم.
وي خاطرنشان كرد: بيماري هاي قلبي و عروقي، فشارخون، ديابت و سرطان در كشور رو به افزايش است و وزارت بهداشت برنامه هايي براي پيشگيري آنها تدوين كرده كه در سال جاري اجرا مي شود.
هم اكنون حدود 16 هزار باب خانه بهداشت در كشور وجود دارد.

 



وزير كشور: انتخابات شوراهاي اسلامي در موعد مقرر برگزار مي شود

وزير كشور گفت: انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در شرايط كنوني قطعا امسال در زمان مقرر برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، مصطفي محمد نجار به هنگام سومين سفر هيئت دولت به استان چهارمحال و بختياري در گفت وگو با خبرنگاران اضافه كرد: تدابير لازم براي برگزاري اين انتخابات در وزارت كشور درنظر گرفته شده است و به سال آينده موكول نمي شود.
وي افزود: در صورت تغيير زمان يا تجميع اين انتخابات با انتخاباتي ديگر، وزارت كشور آمادگي تعيين زمان انتخابات براساس تصميم مجلس شوراي اسلامي را دارد.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: يارانه خدمات دارويي حذف نمي شود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: خدمات دارويي و درماني زير پوشش قانون هدفمند كردن يارانه ها قرار نمي گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهركرد به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي چهارمحال وبختياري، دكتر مرضيه وحيد دستجردي كه به عنوان نماينده هيئت دولت به شهرستان فارسان سفر كرده بود اظهار داشت: بر اساس درخواست اين وزارتخانه و مصوبه مجلس شوراي اسلامي يارانه هاي خدمات دارويي و درماني پرداخت مي شود.
وي افزود: بر همين اساس خدمات دارويي زيرپوشش قانون هدفمند كردن يارانه ها قرار نمي گيرد.
وحيد دستجردي به افزايش قيمت حمل ونقل حامل هاي انرژي و مواد غذايي در اين طرح اشاره كرد و افزود: اين تغيير قيمت، تعرفه هاي درماني را تا 10برابر افزايش مي دهد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد: در صورتي كه وزارت رفاه و تأمين اجتماعي به عنوان مجري طرح هدفمند كردن يارانه ها برنامه هاي پيشگيرانه خود را اجرايي نكند بر قيمت تمام شده خدمات بهداشتي و درماني تأثير مي گذارد.
وي از تسريع در فعاليت و تحقيقات بانك خون بندناف در كشور خبر داد و گفت: در اين بانك، سلول هاي بنيادي بندناف براي درمان برخي بيماري ها نگهداري و محافظت مي شوند و با ارتقاي تعداد اين سلول ها به 10هزار مورد سلول هاي بنيادي براي تمامي بيماران نيازمند تأمين خواهد شد.

 



دبيركل حزب موتلفه اسلامي: نظام از انقلابيون بي دين آسيب هاي فراواني ديده است

كاشان - خبرنگار كيهان:
دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: نظام جمهوري اسلامي از انقلابي هاي بي دين يا بي تعهد آسيب هاي فراواني ديده است.
محمدنبي حبيبي در مراسم گراميداشت شهداي موتلفه در مسجد صفاري كاشان، تصريح كرد: سران فتنه با ادعاي اعتقاد به خط امام و قانون اساسي و بيان دروغ «تقلب» در انتخابات به تشديد فتنه دامن زدند.
وي به تبيين گذشته هايي از جريان فتنه پرداخت و افزود: سران خائن فتنه در گذشته معتمد مردم بودند و امروز ملت ايران با دروغ هاي آنها دست از نظام و ولايت برنمي دارند.
وي اظهار داشت: مردم براساس سوابقي كه اين افراد داشتند به آنها اعتماد كردند، اما آنها با سوءاستفاده و اقدام هاي نابخردانه و همسو شدن با رسانه هاي غربي و صهيونيستي، دشمنان قسم خورده نظام جمهوري اسلامي را شاد كردند.
وي با تقدير از حضور مردم ولايتمدار ايران در صحنه، خاطرنشان كرد: مردم گرفتاري هاي زيادي دارند و بايد به آنها حق داد. اما وقتي پاي اسلام، نظام و ولايت فقيه در ميان باشد، جان خود را فدا مي كنند.

 



معاون وزير تعاون: براي تامين منابع پروژه ها از ظرفيت ساير دستگاه ها استفاده مي كنيم

معاون برنامه ريزي و اقتصادي وزارت تعاون خبر داد: به دليل عدم توازن بين منابع اعتباري و حمايتي و پروژه هاي اجرايي دربخش تعاون پيشنهادي به شوراي عالي اشتغال و مسكن ارائه مي شود تا اجراي اين طرحها دراين بخش با حمايت هاي مالي دستگاه هاي اجرايي مربوطه گسترده تر شود.
عبدالمجيد غريب رضا در گفت وگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: از آنجا كه مطابق سياست هاي كلي اصل 44 ابلاغي مقام معظم رهبري،قانون اساسي دولت را مكلف به حمايت از اقشار كم درآمد اجتماع به لحاظ ايجاد اشتغال، ساخت مسكن و توانمندسازي اين قشر با اعطاي تسهيلات حمايتي كرده است. وزارت تعاون به عنوان اقتصاد مردمي بخشي از مسئوليت ها شامل پروژه مسكن مهر، توزيع سهام عدالت و اشتغالزايي را متقبل شده كه نبايد جداي از وظيفه ذاتي آن تلقي شود.
وي ادامه داد: وزارت تعاون از سوي شوراي عالي كار به دليل ارتباط هاي حوزه اي با مردم وموضوع اشتغال مكلف شده است مباحث پايه اي پروژه اشتغالزايي اعم از ثبت نام، تفكيك و پالايش براساس توانمندي ها و تجارب حرفه اي، آموزش و توانمندسازي و هدايت نيروها به عرصه اشتغال كشور را عهده دار باشد اما از آنجا كه بخش تعاون از بدو تشكيل با موضوعات كلاني مانند توليد مسكن براي اقشار كم درآمد و اشتغالزايي عجين بوده است. معتقدم پروژه اشتغالزايي و تكليف آن به بخش تعاون در قالب يك پروژه جديد براي بخش تعاون نبايد تلقي شود.
وي با اشاره به اينكه بخش تعاون طي پنج سال گذشته به رغم محدوديت هاي اعتباري و حمايتي توانسته است به طور متوسط سالانه 200هزار شغل ايجاد كند، افزود: براساس بررسيهاي آماري از سال 74 تا سال 78 حدود يك ميليون و 800 هزار فرصت شغلي در بخش تعاون ايجاد شده بود كه حكايت از ايجاد بيش از 200هزار فرصت شغلي طي هر سال دارد.
غريب رضا خاطرنشان كرد: به دليل عدم توازن بين منابع اعتباري وحمايتي و پروژه هاي اجرايي در بخش تعاون مقرر شده است طي پيشنهادي مساعدت ديگر دستگاه ها در تامين منابع را جلب كنيم براين اساس مقرر شده است پيشنهادي به شوراي عالي اشتغال و مسكن ارائه شود تا با هدف توسعه بخش تعاون فضاي اجرايي دراين بخش با حمايت هاي ديگر دستگاه هاي اجرايي گسترده تر شود.
معاون برنامه ريزي و اقتصاد وزير تعاون درخصوص نحوه تامين مورد نياز براي تحقق پروژه هاي تكليفي «پروژه مسكن مهر، توزيع سهام عدالت و اشتغالزايي»، گفت: براي تحقق پروژه هاي مزبور تاكنون از منابع بودجه اي تخصيص يافته به «بخش تعاون» استفاده كرده ايم كه البته مقرر شده است ضمن ارائه پيشنهادي به شوراي عالي اشتغال از مساعدت و ظرفيت هاي اعتباري ديگر دستگاه ها نيز براي تحقق اين امر استفاده كنيم.

 



معاون وزير مسكن و شهرسازي: قيمت مسكن تا چند سال آينده ثابت مي ماند

معاون عمراني وزير مسكن و شهرسازي گفت: با برنامه هايي كه دولت در زمينه مسكن داشته است، به نظر مي رسد كه قيمت مسكن تا چند سال آينده ثابت بماند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، احمد صادقي بعدازظهر پنج شنبه در حاشيه برگزاري سومين گردهمايي مديران عامل شركت هاي عمران و مسكن سازان استان هاي كشور با بيان اينكه امسال، سال شكوفايي مسكن مهر در كشور است، گفت: براساس برنامه قرار است 500 هزار واحد مسكوني در قالب مسكن مهر امسال افتتاح شود كه آن تعداد معادل 10برابر سال گذشته است.
وي افزود: هم اكنون 900 هزار واحد مسكن مهر در سطح كشور در حال اجرا است كه 400 هزار واحد از اين تعداد در مرحله پي ريزي قرار دارد.
وي در ادامه با بيان اينكه پنج مركز استان كشور با مشاركت بانك جهاني، طرح هاي ساماندهي و سكونت گاههاي غيررسمي را به اجرا درآوردند، اظهار داشت: با هماهنگي كه بين مجلس و دولت وجود دارد 173 ميليارد تومان براي ساماندهي سكونت گاههاي غيررسمي اختصاص يافت كه اين اعتبار براي اجراي اين طرح در تمام مراكز استان ها صرف مي شود.
معاون عمراني وزير مسكن و شهرسازي در ادامه از شناسايي 65 هزار هكتار بافت فرسوده در كشور خبر داد و گفت: 37 درصد اين محدوده ها مطالعه و نقشه هاي اجرايي آن تهيه شده است.
صادقي اضافه كرد: يكي از مهم ترين طرح هاي دولت براي تسريع در بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده، ارائه تسهيلات وديعه مسكن است.
وي خاطرنشان كرد: اين وديعه در حقيقت وام دوساله اي است كه متناسب با اجاره بها در استانها متفاوت است.

 



وزير راه و ترابري: كار ساخت راه آهن اهواز- اصفهان شيراز بزودي آغاز مي شود

اهواز- خبرنگار كيهان:
وزير راه و ترابري از آغاز احداث راه آهن اهواز- اصفهان و اهواز- شيراز به عنوان عظيم ترين پروژه هاي خوزستان در آينده اي نزديك خبر داد.
حميد بهبهاني در آيين بهره برداري از باند دوم جاده كمربندي شمال شرق اهواز با اعلام اين خبر، گفت: پروژه هاي مذكور در كشور كم نظير است
وي درباره باند دوم جاده كمربندي شمال شرق اهواز نيز اظهار داشت: كلنگ اين پروژه 15سال قبل زده شده بود و تا پيش از دولت نهم تنها 17درصد پيشرفت داشت، اما از ابتداي دولت نهم كار ساخت باندهاي اين جاده آغاز شد و يك سال پيش باند اول بهره برداري شد و به فاصله يك سال، امروز شاهد بهره برداري از باند دوم آن هستيم.
نماينده مردم اهواز در مجلس نيز در اين مراسم از توافقات صورت گرفته در خصوص سپردن مسئوليت اجراي راه هاي روستايي به قرارگاه خاتم الانبياء خبر داد و گفت: در حاشيه سفري كه با رئيس جمهور به عسلويه صورت گرفت، رايزني هايي در اين باره انجام و قرار شد قرارگاه خاتم الانبياء 500كيلومتر از راه هاي روستايي استان خوزستان را احداث كند.
گفتني است باند دوم جاده كمربندي شمال شرق اهواز با اعتباري معادل 400 ميليارد ريال مشتمل بر 26 كيلومتر جاده، 2700 ابنيه فني، دو دستگاه پل بزرگ بر روي رودخانه كارون و يك دستگاه تقاطع غيرهمسطح احداث شده است.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفان كشور: برخورد قانوني با عاملان منكر وظيفه دولت است

تبريز-خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور گفت: برخورد قانوني با عاملان منكر وظيفه دولت است و بايد انجام شود.
سرتيپ محمدرضا نقدي در محل سپاه عاشوراي تبريز، افزود: مشكل عمده اشتغال در كشور، مشكلات فرهنگي است و بايد توجه كرد كه مصرف هر 50ميليون ريال كالاي خارجي، منجر به بيكاري يك نفر در جامعه مي شود.
وي با اشاره به مسائل قوميتي و نقش و جايگاه مطبوعات در اين مباحث اظهار داشت: اساساً در اسلام، تمايز قوميتي وجود ندارد و تقواي الهي مهم است. تفكر قوميت گرايي باطل بوده و مطبوعات نبايد حساسيت زايي كنند، اين قبيل تفكرات، توطئه غربي است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور ادامه داد: آموزش 100هزار فرمانده پايگاه و فرماند هان چهارهزار حوزه و نيز تشكيل 100هزار حلقه آموزش، از برنامه هاي بسيج در سال جاري است.
نقدي همچنين روز پنجشنبه در جمع فعالان فرهنگي- تبليغي آذربايجان شرقي افزود: ظرفيت بسيج در جنگ نرم بالا است و اصولاً با همين ظرفيت، خواب دشمنان نظام را در فتنه 88 خنثي كرديم.
وي همچنين در جمع فرماندهان گردان هاي امام حسين (ع) در عاشورا گفت: بسيج هيچوقت نبايد گرفتار نظام بوروكراتيكي شود. بسيج قلب ولايت فقيه، ستون فقرات نظام و رودخانه زلال حركت مردم است و يك فرهنگ و ذخيره اي پايان ناپذير و تمام نشدني براي نظام مقدس جمهوري اسلام مي باشد و به همين خاطر دشمن سعي دارد تا با استحاله سياسي و فرهنگي بسيج، به جايگاه ولايت فقيه ضربه وارد سازد ولي آنان اين آرزوهاي شوم خود را به گور خواهند برد.
وي همچنين در جمع بسيجيان و در كانون بسيج جوانان تبريز از راه اندازي پژوهشكده مجازي بسيج خبر داد و گفت: اساتيد ما بايد داراي بصيرت كافي باشند، وجود استادان خوب ولي فاقد بصيرت در دانشگاه ها و مراكز علمي كشور خطرناك است.

 



اخبار ادبي و هنري

تدوين تاريخ تمدن اسلامي در 120جلد
120عنوان كتاب در مورد تاريخ تمدن اسلامي براي گروه سني جوان و نوجوان در حوزه هنري در دست تدوين قرار گرفت.
محسن مؤمني رئيس حوزه هنري گفت: طبق برنامه ريزي هايي كه در حوزه هنري صورت گرفته قرار است مجموعه كتاب هايي درباره تاريخ تمدن اسلامي در 120جلد تدوين شود.
وي افزود: البته اين طرح به مرور و اين مجموعه كتاب براي مخاطبان جوان و نوجوان تدوين خواهد شد.
رئيس حوزه هنري در مورد چگونگي انجام اين طرح و اينكه نويسندگان اين كتاب ها چه كساني هستند گفت: هنوز اين طرح در ابتداي راه است و برنامه ريزي براي نوشتن كتاب ها و انتخاب نويسندگان در آينده نزديك صورت خواهد گرفت.
شرف الدين: جشنواره كن ضد دين است
مديرعامل انجمن سينماي دفاع مقدس خبر داد با انتقاد از رويكرد ضدديني و سياسي مسئولان جشنواره كن، گفت: ما به جشنواره هايي چون كن ديگر فكر نمي كنيم، اما با راهكارهاي نو براي حضور جهاني فيلم هاي دفاع مقدس تلاش مي كنيم.
محمدرضا شرف الدين كه يكي از مسئولين ايراني حاضر در جشنواره اخير كن بود گفت: متاسفانه مسئولين جشنواره كن با قوت جلوي هرگونه تفكر ديني را در فيلم ها مي گيرند و با آن برخورد مي كنند، به گونه اي كه اگر فيلمي همه اركان آن هم درست باشد اما يك نكته ديني در آن وجود داشته باشد، باز هم آن فيلم را به دليل همان يك نكته ديني رد خواهند كرد!
وي در گفت وگوي تازه خود با پايگاه خبري هيئت اسلامي هنرمندان، افزود: اين كه ما اميدوار باشيم يك روزي فيلم هاي دفاع مقدس ما با مضامين و اصول دفاع مقدس در جشنواره هايي همچون كن راه پيدا كنند، امكانپذير نيست لذا اين مهم ترين دستاوردي بود كه من از اين جشنواره داشتم.
شرف الدين با بيان اين كه دغدغه من، حضور فيلم هاي دفاع مقدس در جشنواره هاي جهاني است، تصريح كرد: با حضور در جشنواره كن متوجه شدم كه نمي توان فعلا بر روي حضور اين فيلم ها در اين جشنواره كن حساب باز كرد.
جهانگير الماسي و توليد انيميشن
انيميشن «افسانه قلعه آبي» به تهيه كنندگي جهانگير الماسي و محمد نجفي زاده با استانداردهاي روز انيميشن دنيا ساخته مي شود.
نجفي زاده به اهميت اين پروژه در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري اشاره كرد و خاطرنشان كرد: ايشان در مورد هنر انيميشن فرموده اند كه اين هنر پاك است و اساس ساخت اين انيميشن طبق سخنان مقام معظم رهبري بنا شده است و در كنار آن، با ساخت اين انيميشن مي خواهيم به اين هدف برسيم كه به فرهنگ ايثار و شهادت هم اهميت دهيم و موضوع اقتدار ملي ايران در عرصه علم و صنعت، در خصوص علوم انساني و ضرورت بازنگري در كاركرد اجتماعي در اين فيلمنامه لحاظ شده است.
وي ادامه داد: قصد داريم تا نيروهاي متخصص ايراني را كه در عرصه انيميشن در كمپاني هاي خارج از كشور به سر مي برند، براي اين پروژه دعوت كنيم.
80 كشور در جشنواره فيلم كوتاه تهران
در بيست و هفتمين دوره جشنواره فيلم كوتاه تهران 1400فيلم از 80 كشور جهان شركت كرده است.
از اين تعداد 57 فيلم از 13كشور مسلمان حضور يافته اند. بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران از 28 آبان تا 3 آذرماه سال جاري در تهران و همزمان در هشت منطقه فرهنگي كشور برگزار مي شود.
جشنواره فيلم كوتاه تهران در دو بخش اصلي سينماي ملي و سينماي بين الملل برگزار مي شود. بخش سينماي ملي جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران شامل «مسابقه ملي»، «پرتوي ايمان»، «چشم انداز سرزمين زيباي ما»، «چراغ راه» و بخش جنبي مي باشد و بخش مسابقه بين الملل شامل «مسابقه بين الملل»، «مسابقه آسيا» (جلوه گاه شرق) و «جهان اسلام» مي باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14