(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 31 خرداد 1389- شماره 19675

افزايش خودكشي در تل آويو
گزارش فعالان صلح در ناوگان آزادي از وحشيگري صهيونيست ها
جنايات بي پايان
چامسكي به پرسش هاي الكفاح العربي پاسخ داد
رژيم صهيونيستي شعبه پنتاگون در خاورميانه



افزايش خودكشي در تل آويو

در سال هاي اخير آمار خودكشي در جامعه صهيونيستي به طور فزاينده اي افزايش يافته است.
در گزارش جديد وزارت بهداشت رژيم صهيونيستي از شعار صهيونيست هايي كه درسال هاي گذشته خودكشي كردند پرده برداشته است.
وزارت بهداشت دليل اين خودكشي ها را وضعيت بسيار بد روحي و اوضاع بد اقتصادي اعلام كرده است.
بخش اورژانس بيمارستان هاي عمومي رژيم صهيونيستي سال 2008 حدود 4510 مورد خودكشي ثبت كرد كه درمقايسه با سال 2007 چهار درصد افزايش نشان مي دهد.
در فاصله زماني ميان سالهاي 2004 تا 2008، 4300 مورد خودكشي موفق در رژيم صهيونيستي ثبت شده است كه در مقايسه با دوره زماني ميان سال هاي 1999 تا 2002 به ميزان 19درصد افزايش داشته است.
اطلاعات و نتايج تحقيقات صورت گرفته دراين باره همچنين نشان مي دهد كه يك سوم از تلاش ها براي خودكشي دربين مردان جوان و كم سن و سال رواج دارد و ازطرف ديگر نيمي از خودكشي هايي كه در بين زنان اسراييلي رخ مي دهد مربوط به نسل دختران جواني مي شود كه در دهه دوم از عمر خود زندگي مي كنند.
از سوي ديگر در گزارش جديد وزارت بهداشت رژيم صهيونيستي به افزايش خودكشي در بين سربازان اسراييلي 18 تا 21ساله اشاره شده است.
جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي عليه لبنان و جنگ 22روزه عليه مردم غزه از جمله علت هايي بوده كه باعث افزايش خودكشي در ميان نظاميان اسراييلي شده است.
نداشتن انگيزه براي رفتن به جبهه جنگ و كشتار غيرنظاميان، اجباري بودن خدمت سربازي و اوضاع نابسامان روحي از جمله علت هايي بوده كه باعث افزايش خودكشي درميان سربازان اسراييلي شده است.
اواخر سال 2009 ميلادي يكي از افسران موساد به علت نامعلومي با سلاح شخصي اش خودكشي كرد.
همچنين يك افسر عالي رتبه كه فرماندهي نظاميان رژيم صهيونيستي در منطقه شمال سرزمين هاي اشغالي را عهده دار بوده اوايل سال 2010 ميلادي با شليك گلوله به زندگي خود پايان داد.
هرچند رژيم صهيونيستي براي خودكشي نظاميان خود به خصوص افسران ارشد اين رژيم هيچ دليل قانع كننده اي را ارائه نمي دهد ليكن تحليلگران نظامي منطقه معتقدند بي هويتي، نداشتن انگيزه براي جنگ، اختلاف با فرماندهان نظامي از مهمترين علل خودكشي دراين افراد است.
«داني باراك» مديرعامل يكي از بزرگترين بانك هاي سرمايه گذاري رژيم صهيونيستي نيز اخيرا در تل آويو خودكشي كرد.
باراك 48ساله مديرعامل بانك «ليدر كپيتال ماركتس» بود كه از دفتر كارش درطبقه هفدهم يكي از معروف ترين برج هاي تل آويو پايين پريد و خودكشي كرد.
اوضاع نابسامان اقتصادي، تحريم كالاهاي اسراييلي و شركتهاي اقتصادي به ويژه پس از جنايت اخير رژيم صهيونيستي در حمله به ناوگان كمك رساني به مردم غزه سرمايه داران اين رژيم را با بحران و چالش هاي رواني مواجه كرده است.
درهمين رابطه يك مورخ اسراييلي اظهارداشت: تمامي پيش بيني ها براي اضمحلال و نابودي رژيم صهيونيستي دركوتاه مدت درحال وقوع است.

 



گزارش فعالان صلح در ناوگان آزادي از وحشيگري صهيونيست ها
جنايات بي پايان

فريده شريفي
حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان حامل كمك هاي غذايي، دارويي و مصالح ساختماني براي مردم محاصره شده غزه به تيتر مهم بسياري از روزنامه ها و خبرگزاري هاي جهان تبديل شده و موجي از خشم و نفرت را در بين جهانيان برانگيخته است.
آنچه كه باعث بهت و حيرت جهاني شده است افزايش خوي تجاوزكارانه و ددمنشانه اين رژيم اشغالگر است چرا كه رژيم صهيونيستي دامنه تجاوزات خود را از سرزمين هاي اشغالي گسترش داده و در آب هاي بين المللي به كشتي هايي حمله مي كند كه از سوي كشورهاي مختلف جهان براي كمك به مردم غزه اعزام شده اند. فعالان صلح كه از 40 كشور مختلف به منطقه غزه سفر كرده بودند نمايندگي كشورشان را برعهده داشتند و سران تل آويو با اين اقدام به نوعي با اين كشورها اعلام جنگ دادند.
بعد از حمله تروريستي به ناوگان آزادي، تظاهرات هاي گسترده اي در سراسر جهان برپا شد كه شايد پيش از آن در تاريخ اين كشورها سابقه نداشته است. درخواست براي قطع رابطه با رژيم صهيونيستي و تعطيلي سفارتخانه ها و اخراج سفيران رژيم صهيونيستي از جمله درخواست هاي تظاهركنندگان بود.
درخواست براي اعزام بيشتر كشتي هاي آزادي به غزه از سوي ساير كشورهاي جهان و لغو هرچه سريع تر محاصره غزه از ديگر پيامدهاي اين حمله است.
حملات وحشيانه رژيم اشغالگر قدس به مردم بي دفاع غزه در سال 2009 هنوز فراموش نشده است كه نظاميان سفاك صهيونيست جنايتي ديگر را شكل دادند و به فعالان حامي مردم فلسطين حمله كردند.
ناوگان بين المللي آزادي غزه متشكل از شش فروند كشتي بود كه از سوي يك ائتلاف بين المللي شامل جنبش آزادي غزه و چند موسسه و نهاد از كشورهاي مختلف مامور رساندن كمك هاي بشردوستانه جهاني به مردم اين منطقه شده بود.
حدود يك هزار فعال بين المللي از بيش از 40 كشور جهان در اين ناوگان حضور داشتند كه 44 تن از آنان از شخصيت هاي رسمي، پارلماني و سياسي از كشورهاي اروپايي و عربي بودند.
اين ناوگان يكشنبه دوم خرداد از بندر آنتالياي تركيه راهي غزه شد و قصد داشت بيش از 10 تن كمك هاي پزشكي، 500 دستگاه ويلچر براي معلولان، مصالح ساختماني براي كساني كه خانه هاي خود را در جنگ اخير رژيم صهيونيستي از دست داده اند ارسال كند كه در تاريخ 10 خرداد يعني يك روز قبل از رسيدن به بندر غزه مورد حمله تروريستي قرار گرفت.
اين حمله وحشيانه يكي ديگر از موارد متعدد نقض قوانين بين المللي و قطعنامه هاي سازمان ملل متحد است كه در سايه همگامي و همكاري با آمريكا صورت گرفت.
غيرقابل باور است كه اسرائيل اين حمله تروريستي را بدون موافقت واشنگتن انجام داده باشد.
چرا كه مقامات كاخ سفيد بارها اعلام كرده اند كه امنيت اسرائيل، امنيت آمريكا است و از اقدامات تجاوزكارانه اين رژيم غاصب حمايت مي كنند.
رژيم صهيونيستي تنها رژيمي است كه به بهترين وجه منافع زورمدارانه آمريكا را در منطقه تامين مي كند و مسلما رابطه آمريكا با اين رژيم رابطه اي حياتي و استراتژيك است.
در ريشه يابي اين دزدي دريايي مي توان به علل و عواملي اشاره كرد از جمله اينكه رژيم صهيونيستي مي خواست فضاي ايجاد شده در زمينه مذاكرات صلح با طرف فلسطيني را به كلي تغيير دهد و معادله را به كه نفع خويش تمام كند.
به عبارت ديگر، همزمان با آغاز گفت وگوهاي سازش ميان طرف فلسطيني و اسرائيلي، مقامات تل آويو با شرايط اين مذاكره كه از سوي رئيس جمهور آمريكا و كشورهاي غربي عنوان شده بود به ويژه توقف شهرك سازي و توقف اخراج فلسطينيان از كرانه باختري به شدت مخالف بودند و مي خواستند به خيال خود با تحقق اين حادثه تروريستي، اوضاع را به نفع خويش تغيير دهند كه دچار اشتباه استراتژيك شدند و نتيجه به ضرر آنان تمام شد.
از سوي ديگر، جريان موسوم به راست افراطي (حزب ليكود) كه نسبت به حزب كارگر يا حزب چپ ميانه در كابينه اين رژيم از قدرت بيشتري برخوردار است مخالف شديد تشكيل دولت فلسطيني به ويژه در بيت المقدس است و مذاكره با فلسطيني ها را نه براي تشكيل دولت فلسطيني بلكه در راستاي فراهم آمدن امنيت اسرائيل مي پذيرد.
اين جريان معتقد به راهبردهاي تهاجمي است و در برابر خواسته هاي آمريكا به ويژه در مورد گفت وگوهاي صلح به شدت مخالفت مي كند.
به همين دليل اين تجاوز دريايي دقيقا در راستاي اهداف اين جريان افراطي در دولت صهيونيستي شكل گرفت.
شكست رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه با لبنان و جنگ 22 روزه با غزه نيز زمينه هاي رواني اين اقدام تروريستي را به وجود آورد چرا اين شكست ها باعث شد كه اشتباهات فاحش حزب كاديما كه سران آن براساس گزارش وينوگراد عاملين شكست هاي رژيم صهيونيستي معرفي شده بودند، برجسته تر شود و افكار عمومي به جريان هاي افراطي تري همچون حزب ليكود روي آورند و همين مسئله راهكارهاي اين حزب را در اولويت ديپلماسي اين رژيم قرار داد.
سران افراطي رژيم صهيونيستي تصور مي كردند با حمله به اين كاروان و ادعاي حمل سلاح از سوي فعالان حامي فلسطين مي توانند مظلوم نمايي كنند و مدعي شوند كه براي حفظ امنيت خود دست به اين اقدام تروريستي زده اند و افكار عمومي جهان را با خود همراه سازند در حالي كه نتيجه كاملا برعكس شد و تمامي جهانيان عزم خود را براي مقابله با رژيم صهيونيستي و رفع محاصره غزه جزم كردند.
فعالان صلح حاضر در ناوگان آزادي اظهار داشتند كه نه تنها سلاحي با خود حمل نمي كردند بلكه با نهايت سبوعيت و ددمنشي و شليك گلوله از سوي سربازان رژيم صهيونيستي روبه رو شدند.
«حسن غني» خبرنگار اسكاتلندي شاغل در «پرس تي وي» از جمله شاهدان عيني بر عرشه كشتي «ماوي مرمره» بود كه با هدف كمك به ساكنان غزه به سمت اين منطقه حركت كرد اما با حمله جنايتكارانه كماندوهاي اسرائيلي مواجه شد.
اين خبرنگار درباره مشاهدات خود از درگيري سربازان اسرائيلي با فعالان صلح در ناوگان آزادي اظهار داشت، كماندوهاي اسرائيلي با گاز اشك آور و تجهيزاتي كه سروصدا و دود زيادي به راه مي انداخت ما را هدف قرار دادند و فعالان صلح با دستان خالي يا هرآنچه كه دم دست مي يافتند مانند تكه اي چوب يا صندلي هاي پلاستيكي از خود دفاع مي كردند.
وي افزود، سربازان اسرائيلي نخستين قرباني را با شليك گلوله اي به پيشاني اش به قتل رساندند و ديگر قربانيان هم به همين صورت از نزديك هدف اصابت گلوله قرار گرفتند. بنابراين، ادعاي رژيم صهيونيستي كه قصد كشتار نداشتند دروغ محض است.
حسن غني تصريح مي كند، در شرايطي كه تنها سلاح فعالان صلح صندلي پلاستيكي و تكه هاي چوب بود رژيم صهيونيستي چرا آن همه تسليحات را به كار برد و مسافران را مورد حمله قرار داد و اصولا چرا از خود اسرائيلي ها كسي كشته نشد؟
اين خبرنگار اسكاتلندي مي افزايد؛ فعالان صلح براي عزيمت به غزه اهداف سياسي نداشتند بلكه بيشترين تلاششان كمك به مردم مظلوم و رنج ديده غزه بود و مي خواستند به انسان هايي كمك كنند كه حتي سقفي بالاي سر خود براي زندگي نداشتند و رژيم صهيونيستي آنها را از داشتن ابتدايي ترين حقوق محروم كرده است.
وي در مورد ادعاي اسرائيل مبني بر رساندن تجهيزات نظامي به حماس اظهار داشت پيش از حركت ناوگان آزادي به سمت غزه، ناظران بين المللي تمامي محموله اين كشتي ها را مورد بازرسي قرار دادند و محموله اين ناوگان چيزي جز ويلچر، تجهيزات پزشكي و دارو و مصالح ساختماني نبود، اسرائيل براي ادعاهاي خنده دار و دور از منطق خود حتي يك مدرك مستدل و قابل قبول هم در اختيار ندارد. در كشتي هاي اين كاروان حتي يك مورد سلاح گرم گزارش نشده است.
حسن غني تاكيد كرد، حتي اگر قبول كنيم كه اين فعالان سلاح در اختيار داشتند طبق قوانين بين المللي، رژيم صهيونيستي حق حمله و ورود به اين كشتي ها و آسيب رساندن به مسافران آن را نداشت.
از سوي ديگر، ساير شاهدان عيني در ناوگان آزادي اظهار داشتند كه سربازان صهيونيست سلاح هاي خود را به سوي سرهاي مسافران و كودك يكساله حاضر در ناوگان نشانه رفته بودند و آنها را تهديد به خروج از كشتي مي كردند.
يكي از ديگر از شاهدان حاضر در ناوگان آزادي گفت؛ سربازان اسرائيلي مسافران را پس از مجروح كردن در دريا مي انداختند، همچنين تمامي فعالان صلح بازداشت شده از سوي رژيم صهيونيستي به رفتارهاي توهين آميز، تحقير، تمسخر و گرسنه نگه داشتن آنان براي ساعت هاي طولاني اشاره كردند.
در همين رابطه «جيمز پتراس» استاد دانشگاه و نويسنده آمريكايي نيز در مقاله اي به بررسي تاريخچه جنايات رژيم صهيونيستي پرداخته و اظهار مي دارد، جنايت حمله به ناوگان آزادي در آب هاي آزاد بسيار شبيه به حمله رژيم صهيونيستي به ناو آمريكايي «ليبرتي» است كه نشان مي دهد اين رژيم تحت حمايت آمريكا دست به هر جنايتي مي زند.
در هشت ژوئن 1967 دو اسكادران هوايي اسرائيل، كشتي اطلاعات آمريكا به اسم «يو اس اس ليبرتي» را در آب هاي بين المللي مورد هدف قرار دادند و 34 ملوان آمريكايي را كشتند و 172نفر ديگر را زخمي كردند.
اين نويسنده آمريكايي با بيان اينكه اين كشتي با پرچم آمريكا حركت مي كرد و به راحتي قابل شناسايي بود افزود: اسرائيلي ها آنتن ارتباطي كشتي را هدف قرار دادند تا مانع از تماس خدمه آن براي درخواست كمك شوند.
آنها همچنين قايق هاي نجات را نيز از بين بردند تا اطمينان حاصل كنند كه هيچ كس نجات پيدا نمي كند.
البته خدمه كشتي توانستند آنتن آن را تعمير كرده و درخواست كمك كنند اما واشنگتن شاهد يك خيانت بي سابقه بود به طوري كه رئيس جمهور وقت «جانسون» كه روابط نزديكي با صهيونيست هاي قدرتمند آمريكايي داشت دستور داد تا هواپيماهاي آمريكايي كه براي نجات ناو ليبرتي اعزام شده بودند بازگردند و بعدها نيز بازماندگان ليبرتي را تهديد كرد كه اگر حقايق حمله رژيم صهيونيستي را افشا كنند دادگاهي خواهند شد.
وي همچنين با پيروي از خط مشي صهيونيست ها ادعا كرد كه اين حمله به دليل اشتباه در تشخيص هويت ناو ليبرتي به وقوع پيوسته است.
پتراس خاطرنشان كرد: 43سال بعد، كشتي ها و هلي كوپترهاي جنگي و كماندوهاي اسرائيلي به يك كشتي ديگر از كاروان بين المللي كمك به مردم غزه در آب هاي بين المللي حمله كردند اين در حالي بود كه پيش از حركت ناوگان آزادي مقامات تركيه مسافران و محموله آن را مورد بررسي قرار دادند تا از نبود تسليحات نظامي در آن اطمينان حاصل كنند.
اين نويسنده مشهور آمريكايي اضافه كرد، سربازان اسرائيلي به طور برنامه ريزي شده اي شروع به نابودسازي همه دوربين ها، نوارهاي ويدئويي و ضبط صوت هايي كردند كه يورش وحشيانه آنها را ثبت مي كرد اين اقدام همچنين به آنها اجازه مي داد تا بعدها ادعا كنند كه مسافران كشتي مسلح بوده اند. در واقع صهيونيست ها همان دروغ هايي را كه در مورد كشتي ليبرتي مطرح كرده بودند بازهم در مورد ناوگان آزادي تكرار كردند و با جار و جنجال هاي تبليغاتي چنين وانمود كردند كه از خود دفاع كرده اند در حالي كه افكار عمومي جهان دقيقاً ماهيت اين رژيم صهيونيستي و سردمداران فريبكار آن را مي شناسند و مي داند كه در تمامي پيكره صهيونيستي حتي يك فرد
قابل اعتماد وجود ندارد و افكار غيرانساني آنها دقيقاً مشابه كساني است كه در كاخ سفيد و كنگره به تصميم گيري عليه ملت هاي مظلوم مي پردازند.
در هر صورت حمله وحشيانه نظاميان صهيونيست به كشتي هاي كمك رسان به غزه فاجعه اي عليه بشريت به حساب مي آيد كه به اين زودي ها از اذهان مردم پاك نخواهد شد.
تجاوزهاي مكرر رژيم صهيونيستي به غزه و به آتش كشيدن منازل، مساجد، مدارس، كتابخانه ها و ناديده گرفتن ابتدايي ترين حقوق انساني زنان و كودكان بي پناه فلسطيني نشان داده كه اين رژيم جنگ طلب براي صلح و حقوق بشر ارزشي قائل نيست و محكوم كردن اين رژيم و دادن بيانيه ها و قطعنامه هاي بين المللي نمي تواند جلو اقدامات گستاخانه اين رژيم متجاوز را بگيرد.
نگاهي به تاريخچه 62 ساله رژيم غاصب صهيونيستي نشان مي دهد كه اين رژيم به محكوميت جهاني و قطعنامه هاي خود سازمان ملل هم توجهي نمي كند و با حمايت اصلي ترين حامي خود يعني آمريكا به كشتار، جنايت و اشغالگري همچنان ادامه مي دهد. آيا جنايات اسرائيل عليه مردم مظلوم فلسطين پاياني ندارد

 



چامسكي به پرسش هاي الكفاح العربي پاسخ داد
رژيم صهيونيستي شعبه پنتاگون در خاورميانه

اشاره
نوام چامسكي تحليلگر مشهور آمريكايي در گفت وگو با هفته نامه «الكفاح العربي» رژيم صهيونيستي را شاخه نظامي آمريكا در خاورميانه مي داند و معتقد است واشنگتن به رژيم صهيونيستي به عنوان شاخه نظامي خود در منطقه نگاه مي كند. آنچه پيش روي شماست برگردان بخشي از اظهارات چامسكي در قبال تحولات منطقه اي و جهاني است.
سرويس خارجي
حمايت روزافزون آمريكا از رژيم صهيونيستي مردم آمريكا را متحير كرده است چرا كه مردم از خود مي پرسند چرا رژيم صهيونيستي با توجه به مخالفت هاي جهاني بازهم به جنايات خود عليه مردم غزه ادامه مي دهد؟
واشنگتن براي حفظ منافع خود در منطقه احتياج به رژيم هايي دارد كه خود را به طور كامل در اختيار اين كشور قرار دهند تا همه چيز براي آمريكا مجاني تمام شود و چه كسي بهتر از رژيم صهيونيستي؟
به همين دليل دولت، سياستمداران، نظاميان آمريكا، تاجران و كارتل هاي بزرگ صنعتي و نفتي از اسرائيل حمايت مي كنند. كنگره، رسانه هاي تبليغاتي و لابي يهودي آمريكا را نيز مي توان به فهرست حاميان اسرائيل اضافه كرد.
نفت سلاحي دو بعدي است و آمريكا اين موضوع را مي داند؛ بعد اول اين سلاح فشار بر آمريكا و غرب است و بعد دوم آن نيز به عنوان رشد اين كشورها به كار مي رود، اما اعراب بايد بدانند كه از اين سلاح مي توانند به بهترين وجهي استفاده كنند و آمريكا را وادار به گفت وگو و مذاكره و پذيرش خواسته هايشان كنند و از حالت كشورهايي كه به صورت مجاني به آمريكا خدمات ارائه مي دهند خارج شوند و معادلات منطقه را نيز به نفع خويش تغيير دهند.
اختيارات اوباما مانند اختيار رؤساي كشورهاي عربي نيست كه اولين و آخرين مرجع در تصميم سازي باشند، در آمريكا زنجيره طولاني از تصميم سازاني قرار دارند كه آخرين آنها خود رئيس جمهور است.
بازرگانان آمريكايي، كارتل هاي نفتي و صنعتي، وال استريت به عنوان اهرم مالي، كنگره، رسانه ها و لابي صهيونيستي تصميم سازان اصلي در دستگاه ديپلماسي آمريكا هستند و اوباما در مسير گذشتگان جمهوري خواه و دموكرات در كاخ سفيد گام برمي دارد و بر حفاظت و حمايت از اسرائيل تاكيد مي كند.
اوباما در مشكلات داخلي كشور از جمله وضعيت بحران مالي و قراردادن ارتش اين كشور در عراق و افغانستان غرق است و همچنين سعي دارد ثابت كند كه مسلمان نيست، علاوه بر تمام اينها با وجود تيمي كه وي در اطرافش چيده است و همچنين وابستگي خود وي به اسرائيل، انجام اصلاحاتي در اين روند براي وي غيرممكن است.
مشكل منطقه خاورميانه را بايد در خود كشورهاي عربي جست وجو كرد چرا كه اين كشورها با سياست هاي آمريكا نه تنها مخالفت نمي كنند بلكه از ديپلماسي آمريكا در منطقه حمايت نيز مي كنند.
ايده عرب ها دادن امتياز بدون گرفتن چيزي در ازاي آن است. اعراب منطقه بايد با ايجاد جنبشي قوي و پكپارچه بر آمريكا و اسرائيل فشار وارد كنند و امكانات نظامي و اقتصادي خود را در اختيار آمريكا قرار ندهند.
آمريكا با داشتن پايگاه نظامي در منطقه سعي مي كند در كشورهاي منطقه نظام هاي ديكتاتور بر سر كار آورد و جنبش هاي مقاومت را سركوب كند تا منافع خود به خطر نيفتد و اين حقيقتي است كه اعراب بايد آن را درك كنند.
لابي اسرائيل به دليل ضعف حضور كشورهاي عربي در آمريكا قدرت پيدا كرده است، كشورهاي عربي و اسلامي 57 سفارتخانه در آمريكا دارند اما آنها به دليل مواضع منفعلانه نمي توانند نقشي در سياست خارجي آمريكا بازي كنند. من منكر تسلط لابي اسرائيل بر تمام قفل هاي آمريكا نيستم اما كليد اين قفل ها آماده است تا در صورت اتخاذ مواضع قدرتمند از سوي اعراب به نفع آنان بچرخد و سياست كاخ سفيد را تغيير دهد.
با توجه به شكل گيري لابي اسرائيلي جديدي در آمريكا با عنوان «ملت يهودي» و شكاف در ميان جامعه يهوديان در آمريكا، اعراب مي توانند از اين اختلاف استفاده كنند وخود را به طبقه حاكمه در آمريكا نزديك سازند.
اختلافات فعلي ميان واشنگتن و تل آويو موقت است چرا كه اعراب در آمريكا قدرت مؤثري ندارند. اوباما مانند جرج بوش پدر نيست. جرج بوش پدر در سال 1992 با كمك وزير خارجه اش «جيمز بيكر» موفق شد تا از اسرائيل انتقام بگيرد چون آنها از جمهوري خواهان و ثروتمندان آمريكا بودند و موفق شدند تا خودكامگي شامير را كه نخست وزير اسرائيل بود و شهرك هاي صهيونيستي را افزايش داده بود، مجازات كنند. اما اوباما به اين شكل نيست، نتانياهو و ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي پشت سر هم به فرستاده ويژه اوباما به خاورميانه اهانت مي كنند و پيام هاي تحريك آميز براي اوباما مي فرستند و آب از آب هم تكان نمي خورد تا جايي كه اين اهانت ها «جوبايدن» معاون اوباما را بي نصيب نكرده است.
اعراب بايد از اين اختلاف هرچند جزيي، تبليغاتي و ... باشد، استفاده كنند و به آمريكا فشار بياورند. جامعه جهاني نيز بايد بيدار شود و اسرائيل را به خاطر جناياتش زير فشار قرار دهند، تحريم جهاني اسرائيل از جمله راهكارهايي است كه سريع پاسخ مي دهد و رژيم صهيونيستي را وادار به پذيرش خواسته هاي اعراب مي كند. گفت وگوهاي اعراب و رژيم صهيونيستي نيز تا زماني كه اعراب يك موضع قوي اتخاذ نكنند، بيهوده است و راه به جايي نخواهد برد. اعراب در حال حاضر فقط تسليم هستند و اين مسئله درد ملت مظلوم فلسطين را درمان نمي كند. اعراب بايد كاري كنند كه جهان ضرورت حمايت از ملت فلسطين را درك كند و اسرائيل را تحت فشار قرار دهند، چرا كه رژيم صهيونيستي تا زماني كه حمايت آمريكا را داشته باشد صلح نخواهد كرد و در صددگرفتن امتيازات بيشتر از اعراب است.
منبع : خبرگزاري ها

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14