(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 31 خرداد 1389- شماره 19675

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس قوه قضائيه : دشمنان نظام سرنوشتي بهتر از ريگي نخواهند داشت
احمدي نژاد در جمع ناشران جهان اسلام: اساس شوراي امنيت بر ظلم و بي عدالتي استوار است
قدرداني ايران از برزيل و تركيه به دليل راي منفي به قطعنامه 1929
بروجردي: آمريكا و انگليس از اعدام عبدالمالك عبرت بگيرند
به جرم 79 اقدام جنايتكارانه عبدالمالك ريگي اعدام شد
نماينده مردم زاهدان درمجلس: اعدام ريگي خوشحال كننده ترين خبر براي سيستان و بلوچستان بود
ايجاد 500 هزار فرصت شغلي توسط كميته امداد در برنامه پنجم توسعه
طي پنج سال گذشته ظرفيت سيلوهاي كشور 2 برابر شد
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان: تصويب يك فوريت انتخاب شهرداران توسط مردم خلاف قانون اساسي است
به قلم آيت الله مصباح يزدي بهترين ها و بدترين ها از ديدگاه نهج البلاغه منتشر شد
127 بيمارستان تا پايان عمر دولت فعلي در كشور ساخته مي شود
معاون پارلماني رئيس جمهور: هدفمندسازي يارانه ها يك طرح كاملا اسلامي است
معاون وزير مسكن و شهرسازي: ميزان وام مسكن مهر تغيير نمي كند
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه: موشك هاي ايران قابل رديابي نيستند
اخبار ادبي و هنري



رئيس قوه قضائيه : دشمنان نظام سرنوشتي بهتر از ريگي نخواهند داشت

رئيس قوه قضاييه گفت: به كساني كه به خيال خام خود در مقابل امت و نظام اسلامي ايران ايستاده اند توصيه مي كنم از مسير اشتباه برگردند چرا كه سرنوشت آنان سرنوشتي بهتر از ريگي نخواهد بود.
آيت الله آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به اعدام عبدالمالك ريگي خطاب به تروريست ها و حاميان آنان گفت: تروريست هاي متجاوز به حقوق مردم و امت اسلامي بايد بدانند كه هر چند كشورهاي غربي حامي آنها باشند باز هم با تدبير و تلاش و درايت نيروهاي امنيتي، قضايي و انتظامي به تيغ قانون سپرده مي شوند.
رئيس قوه قضاييه به كساني كه به «خيال خام خود در مقابل امت و نظام اسلامي ايران ايستاده اند» توصيه كرد؛ از مسير اشتباه برگردند و با ملت خود درگير نشوند چرا كه سرنوشت آنان سرنوشتي بهتر از ريگي نخواهد بود.
وي با اشاره به مباحث پيش آمده در خصوص حجاب گفت: تمام افراد دلسوز نظام و جامعه اسلامي نسبت به هنجارشكني و وضعيت حجاب و بي توجهي برخي از افراد نگران هستند و اميد داريم كه در اين زمينه برخورد قانوني مناسبي صورت گيرد.
لاريجاني با مطلوب نداستن افراط كاري در برخورد با مسئله بدحجابي گفت: افراط در برخوردها مطلوب هيچكس نيست و تمام بزرگان ضمن تأكيد بر ضرورت حجاب و مقابله با بي بندوباري، با افراط كاري نيز مخالفند و قوه قضاييه نيز مقيد به اجراي قانون است.
رئيس قوه قضاييه افزود: در هر جايي ممكن است مأموري تخلف كند كه آن را نمي توان و نبايد به كل مجموعه نسبت داد.
لاريجاني تأكيد كرد: آنچه مدنظر قوه قضاييه و نيروي انتظامي به عنوان ضابط قضايي است اجراي قانون بدون گذشت و مسامحه است.
رئيس قوه قضاييه عمل به قانون را ملاك عمل قوه قضاييه و نيروي انتظامي دانست و افزود: برخورد با بي حجابي و بدحجابي قانوني است و اگر نيروي انتظامي و قوه قضاييه به قانون عمل نكنند، متخلف هستند.
لاريجاني بي توجهي به اجراي قانون به بهانه انجام كار فرهنگي و نيز اين برداشت را كه «تنها بي حجابي هايي كه سازمان دهي شده و با برنامه ريزي قبلي است» جرم محسوب مي شود، نادرست توصيف كرد و گفت: انجام كار فرهنگي نبايد بهانه اي براي سرباز زدن از انجام وظيفه دستگاه ها و ضابطان در برخورد قانوني با بي حجابي شود چرا كه با چنين استدلالي كه مي گويند كار فرهنگي اولويت دارد بايد برخورد با ساير جرايم از جمله، سرقت، تجاوز، قاچاق موادمخدر و ديگر جرايم را هم تعطيل كرد.
رئيس قوه قضاييه با تأكيد بر اين نكته كه مقابله با تمام جرايم نيازمند كار فرهنگي است، اظهار كرد: ضرورت فرهنگ سازي براي كاهش جرايم بر كسي پوشيده نيست اما اين مسئله هم قابل قبول نيست كه برخورد با جرائمي مانند سرقت، قاچاق، تجاوز و نيز بي حجابي را تعطيل كنيم و بگوييم ابتدا بايد كار فرهنگي كرد.
لاريجاني با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران يك جامعه ديني و تشكيل يافته براساس شرع مقدس اسلام است و در اين جامعه حفظ حجاب و عفاف از ضروريات است، تأكيد كرد: مقابله با برخي از جرايم براي بازدارندگي از جرايم بزرگتر ضروري است و در تمام دنيا نيز همين گونه عمل مي شود.
رئيس قوه قضاييه از تمام كساني كه تاكنون به نحوي از انحاء در مسئله پوشش و عفاف كوتاهي كرده اند خواست به ضوابط و ارزش هاي قابل قبول جامعه اسلامي احترام بگذارند.
لاريجاني تأكيد كرد: متأسفانه ليبراليسم به عنوان يك ايدئولوژي غربي ابزاري است براي دامن زدن به مسائلي همچون بي بندوباري هاي جنسي و ترويج آزاديهاي افسارگسيخته و غيره كه مي خواهد خود را به تمام كشورها و تمام ايدئولوژي ها تحميل كند درحاليكه فرهنگ اسلامي و مضامين بلند كتاب و سنت همه ابعاد وجودي انسان را مدنظر قرار داده و وصول به كمال انساني را براي انسان ها ممكن ساخته است و اميدواريم كه جامعه اسلامي نسبت به اين ادعاها هوشيار باشد.
در ادامه عملكرد آماري سازمانهاي وابسته قوه قضاييه و دادگستريهاي سراسر كشور مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار گرفت.

 



احمدي نژاد در جمع ناشران جهان اسلام: اساس شوراي امنيت بر ظلم و بي عدالتي استوار است

رئيس جمهور تاكيد كرد كه قدرت طلبان در عرصه سياسي ساختاري به نام شوراي امنيت را بنا نهاده اند كه اساس آن بر ظلم و بي عدالتي استوار است.
محمود احمدي نژاد در نخستين اجلاس بين المللي ناشران جهان اسلام عنوان كرد: در عرصه سياسي قدرت طلبان، ساختاري به نام شوراي امنيت را بنا نهاده اند كه اساس آن بر ظلم و بي عدالتي استوار است و پنج كشور زورگو مي گويند هيچ كشور ديگري حق ندارد و همه كشورهاي ديگر دسته دوم، سوم و يا عقب افتاده هستند.
احمدي نژاد گفت: شوراي امنيت در برابر حمله هاي وحشيانه رژيم صهيونيستي به كشتي هاي كمك رسان به فلسطيني هاي محاصره شده آن هم در آبهاي آزاد بين المللي و در روز روشن هيچ واكنشي از خود نشان نمي دهد اما در برابر هر حركت استقلال طلبانه ملت ها و كشورهاي مستقل مي ايستد و آنها را مورد سنگين ترين فشارها قرار مي دهد.
وي افزود: هيچ گاه انديشه هاي مادي را براي مديريت بر جوامع انساني نمي پذيريم و معتقديم موضوعاتي مانند حقوق بشر، بمب اتم و نظاير آن بهانه هايي براي نبرد فرهنگي انديشه هاي مادي نظام هاي سرمايه داري در برابر ديدگاههاي الهي است و نيازهاي اصلي امروز انديشه جهان نيز شناساندن حقيقت انسان به انسان ها و تلاش براي اعمال مديريت در جامعه براساس عدالت است.
احمدي نژاد ادامه داد: تحقق اين هدف نيازمند تلاش هاي فرهنگي است و ناشران كتب اسلامي و توليدكنندگان فكر و انديشه بايد ضمن نقد انديشه هاي مادي گرايانه به معرفي الگوهاي برقراري عدالت واقعي و انسان هاي كامل بپردازند.
رئيس جمهور بحران امپراطوري مادي گراها بر بشر را رو به پايان دانست و گفت: تلاش هاي مذبوحانه برخي جريان ها و افراد براي نجات آنها نيز راه به جايي نخواهد برد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش، توليد و نشر فرهنگ و انديشه را ماموريتي الهي توصيف كرد و افزود: توليد و نشر فرهنگ و انديشه دو بال حركت انسان به سوي فرهنگ متعالي است.
رئيس جمهور اضافه كرد: در مقوله فرهنگ، انسان و مديريت در جامعه انساني مهم ترين موضوعات به شمار مي روند، به گونه اي كه اگر نوع نگاه به انسان، انساني و الهي نباشد، جامعه بشري به گمراهي كشيده خواهد شد.
احمدي نژاد با تاكيد بر اهميت كار ناشران، خاطرنشان كرد كه نشر انديشه به اندازه خود انديشه و شايد بالاتر از آن اهميت دارد و اگر انديشه اي نشر نيابد، مانند آن است كه اصلا توليد نشده است.

 



قدرداني ايران از برزيل و تركيه به دليل راي منفي به قطعنامه 1929

وزير امور خارجه كشورمان در گفت وگوي تلفني همتاي ترك خود از مقامات برزيل و تركيه به دليل راي منفي به قطعنامه غيرقانوني شوراي امنيت قدرداني كرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، احمد داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه روز شنبه درباره چگونگي ادامه رايزني ها با منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان تلفني گفت و گو كرد.
در اين تبادل نظر راهكارهاي مختلف درباره جايگاه بيانيه تهران به عنوان گزينه اي شايسته و نافي رويكردهاي شكست خورده تقابلي مورد بررسي قرار گرفت.
منوچهر متكي نيز در اين گفت وگوي تلفني با تشكر از مقامات كشورهاي تركيه و برزيل به دليل راي منفي به قطعنامه غيرقانوني شوراي امنيت عليه ملت ايران به ظرفيت هاي فراوان كشورهاي مستقل براي توسعه همكاري هاي همه جانبه اشاره كرد.

 



بروجردي: آمريكا و انگليس از اعدام عبدالمالك عبرت بگيرند

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: اعدام عبدالمالك ريگي بايد براي كشورهايي همچون آمريكا، انگليس و همچنين پاكستان كه سرويس هاي امنيتي اطلاعاتي آنها از وي حمايت كرده اند، درس عبرتي باشد تا اين روند و سياست را در آينده ادامه ندهند.
علاءالدين بروجردي روز يكشنبه درگفت وگو با ايرنا افزود: اين اعدام، موضوع ساده اي نيست و در واقع مقابله با تروريسم و حمايت هاي آمريكا از گروهك هاي تروريستي است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تصريح كرد: دستگيري و اعدام سركرده اين گروهك نشان از شكست قدرت هاي مستكبر در مصاف با ملت جمهوري اسلامي ايران دارد.
وي افزود: اقدامات اخير كشورهاي حامي تروريسم همچون آمريكا، در منطقه نشان داد كه اين كشورها درصددند منطقه را تبديل به ميداني براي اعمال تروريستي و مزدوران خود كنند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ادامه داد: اعدام عبدالمالك ريگي اين سركرده گروهك تروريستي، ملت ايران به خصوص شهداي جنايت هاي اين گروهك تروريستي را شاد كرد.
سحرگاه ديروز با اعدام عبدالمالك ريگي در تهران پرونده يكي ديگر از تروريست هاي تحت الحمايه قدرت هاي سلطه طلب ضدانقلاب اسلامي ايران به بايگاني تاريخ پيوست و برگي ديگر به توفيقات سربازان گمنام امام زمان(عج) در مسير حراست و صيانت از اين انقلاب افزوده شد.
عبدالمالك ريگي در سال 1382 با جمع كردن شماري از افراد شرور، يك گروهك تروريستي را تشكيل داد.

 



به جرم 79 اقدام جنايتكارانه عبدالمالك ريگي اعدام شد

عبدالمالك ريگي سركرده تروريست هاي شرق كشور ديروز به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، با حكم صادره از سوي دادگاه انقلاب اسلامي، عبدالمجيد ريگي با نام مستعار عبدالمالك سحرگاه روز يكشنبه با حضور تعدادي از خانواده هاي شهدا و جانباختگان جنايات تروريستي وي در محل زندان اوين به دار مجازات آويخته شد.
در پي برگزاري جلسه محاكمه عبدالمجيد (عبدالمالك) ريگي در يكي از شعب دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي توحيدي به اتهام محاربه و افساد في الارض، نامبرده به اتهام 79 مورد اقدامات جنايتكارانه، به استناد مواد 190، 191، 186، 185 و 183قانون مجازات اسلامي به اعدام از طريق آويختن از چوبه دار با حضور مجروحين و خانواده هاي جانباختگان و شهداي جنايات وي محكوم شده بود.
محكوم عبدالمجيد ريگي سركرده گروهك ضدانقلاب مسلحانه در شرق كشور كه سال گذشته با هوشياري ماموران امنيتي بازداشت شد، با تشكيل گروهك مسلحانه خود اقدام به راهزني، سرقت مسلحانه، بمب گذاري در اماكن عمومي، حمله مسلحانه به نيروهاي نظامي و انتظامي و مردم بي دفاع، قتل و جرح، اخاذي، ايجاد رعب و وحشت و هراس و سلب امنيت مردم، آدم ربايي و گروگان گيري، همكاري با بيگانگان و اخذ كمك هاي مالي و اطلاعاتي از آنان كرده بود.
بنابراين گزارش، بخشي از اعمال مجرمانه ارتكابي محكوم عبدالمجيد ريگي به شرح ذيل است:
1-تشكيل و اداره دسته و گروهك تروريستي موسوم به جنبش مردمي جندالله به قصد مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران و ايجاد ناامني در منطقه و كشور.
2- مباشرت و آمريت در 15فقره آدم ربايي مسلحانه.
3- حمل و نگهداري سلاح و مهمات به صورت عمده و قاچاق سلاح و مهمات به داخل كشور.
4- به وجود آوردن شش فقره راهبندان مسلحانه و ايجاد رعب و وحشت در جاده ها و بين مردم.
5- اقرار صريح به مباشرت در سه فقره قتل عمدي.
6- آمريت در قتل عمدي دهها نفر از شهروندان و مسئولين نظامي، انتظامي و... از طريق بمب گذاري و اقدام مسلحانه.
7- سرقت مسلحانه سلاح، مهمات و خودرو به دفعات به شرح موجود در پرونده.
8- تحصيل مال نامشروع از طرق مختلف از قبيل آدم ربايي، گروگانگيري، سرقت از بيت المال، اخذ دلار از سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه، اخذ وجه از قاچاقچيان مواد مخدر.
9- فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران از طريق مصاحبه هاي متعدد با شبكه هاي معاند و ضد انقلاب.
10-ارتباط با عناصر سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه از جمله افسران اطلاعاتي آمريكا و رژيم صهيونيستي در پوشش ناتو، برخي افسران اطلاعاتي بعضي كشورهاي عربي و گروهك هاي ضدانقلاب خارج از كشور مانند گروهك منافقين.
11-ورود و خروج غيرمجاز از خاك جمهوري اسلامي ايران.
لازم به توضيح است گروهك تروريستي تحت هدايت محكوم عبدالمجيد ريگي از سال 82، 35 مورد گروگانگيري از اتباع داخلي و خارجي، 25 مورد اخاذي و بيش از 40فقره عمليات راهبندي مسلحانه توام با انفجار انجام داده كه در نتيجه اين اقدامات شرورانه، 154نفر از نيروهاي انتظامي و مردم بي گناه به دست نامبرده و عوامل اين گروهك شهيد و تعداد 320 نفر نيز مجروح گرديده اند.
اين گزارش افزود: متهم ريگي در جريان دادگاه، مسئوليت اقدامات گروهك خود را پذيرفت و اذعان كرد در برخي از قتل ها مباشرت و در برخي نيز آمريت داشته است.
نامبرده همچنين تمامي موارد اتهامي مطروحه در كيفرخواست صادره از سوي دادستاني را پذيرفت و توضيح داد كه تصميمات تمامي اقدامات تخريبي، بمب گذاري، قتل و غيره با مسئوليت وي انجام شده است.
اين گزارش اضافه كرد: در جلسه دادگاه كه با حضور نماينده مدعي العموم، وكيل محكوم عليه، شكات و خانواده هاي شهداي اقدامات تروريستي گروهك مذكور برگزار شده بود، نماينده دادستان پس از قرائت كيفرخواست، خواستار اشد مجازات براي متهم شده بود.
متعاقبا ريگي در جريان دفاع از خود ضمن قبول اتهامات و جنايات ارتكابي، اقدامات خود را اشتباه خواند و تاكيد كرد، جناياتش با موازين اسلامي و انساني در تضاد بوده است و در ادامه از عوامل گروهك خود نيز خواست كه اشتباهات او را تكرار نكنند.
وي همچنين خواستار بخشش از سوي شكات پرونده شد.
در پي صدور حكم دادگاه، حكم صادره مطابق مقررات به نامبرده ابلاغ، وي اعلام داشت: «حكم صادره را قبول داشته و تقاضاي عفو دارم» كه متعاقبا با درخواست عفو نامبرده توسط رياست محترم قوه قضاييه مخالفت شد.
گفتني است؛ با توجه به اهميت پرونده و اتهامات محكوم عليه ريگي، رسيدگي به اتهامات وي به دستور رئيس قوه قضاييه و موافقت ديوان عالي كشور به دادسرا و دادگاههاي تهران احاله شده بود.
خوشحالي مردم و طايفه ريگي از اعدام عبدالمالك
پس از انتشار خبر اعدام عبدالمالك ريگي، مردم شهرستان هاي مختلف سيستان و بلوچستان و همچنين طايفه ريگي خوشحالي خود را ابراز كردند.
سازمان ها، نهادها و ادارات سيستان و بلوچستان در بيانيه هاي جداگانه اي از اعدام عبدالمالك ريگي ابراز خرسندي كردند.
گزارش خبرنگاران از شهرستان هاي اين استان بيانگر شادماني و خوشحالي مردم از اعدام عبدالمالك ريگي است.
طايفه ريگي ساكن در بخش ميرجاوه زاهدان نيز از اعدام ريگي ابراز خوشحالي كردند.
در همين حال، مدير دفتر العالم در تهران با تاكيد بر اينكه با اعلام خبر اعدام «عبدالمالك ريگي» سركرده تروريست هاي شرق كشور موجي از شادي و سرور استان سيستان و بلوچستان را فرا گرفته است تصريح كرد: اعدام ريگي آغاز دوره اي جديد در توسعه و پيشرفت اين استان است.
«نويد بهروز» مدير دفتر شبكه تلويزيوني العالم در تهران با حضور در استوديوي اخبار اين شبكه در رابطه با اجراي حكم اعدام «عبدالمالك ريگي» سركرده تروريست هاي شرق كشور گفت: پس از اعلام اين خبر «احمد بشير» رئيس طايفه ريگي در سيستان و بلوچستان ضمن ستايش از اجراي حكم اعدام ريگي، اين اقدام را موجب پاك شدن ننگ طايفه بزرگ ريگي دانست.
وي همچنين تصريح كرد كه ريگي و برادرش در اعترافات خود تاكيد كرده بودند كه با مسئولان آمريكايي در سفارت اين كشور در پاكستان ديدار داشتند و اين موضوع دليل ديگري بر حمايت شدن اين فرد از سوي دولت آمريكا و همچنين برخي كشورهاي عربي است.
همچنين فرهاد تجري نايب رئيس كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايرنا اعدام عبدالمالك ريگي را درس عبرتي براي اربابان اين شرور (آمريكا و برخي كشورهاي غربي) دانست و تاكيد كرد: اعدام عبدالمالك نشان دهنده قاطعيت دستگاه قضايي و نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي ايران است.
گفتني است؛ رسانه هاي تصويري غرب از جمله فرانس 24، بي بي سي و سي .ان.ان ديروز خبر اعدام ريگي را بازتاب دادند.

 



نماينده مردم زاهدان درمجلس: اعدام ريگي خوشحال كننده ترين خبر براي سيستان و بلوچستان بود

نماينده مردم زاهدان درمجلس شوراي اسلامي گفت:اعدام شرور عبدالمالك ريگي دل داغدار پدران و مادراني كه درغم شهادت اعضاي خانواده بودند، تسكين داد.
حسينعلي شهرياري ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي جنايتكاري است كه دستش به خون افراد بي گناه به ويژه درمنطقه سيستان و بلوچستان آلوده شده است.
رئيس كميسيون مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اعدام عبدالمالك ريگي درتهران بنا به مصلحت قوه قضائيه بوده و مهم نيست كه در تهران اين اقدام انجام مي شد يا در زاهدان، همين كه اين جرثومه فساد به سزاي اعمال ننگين خود رسيد كافي است.
وي خبراعدام عبدالمالك ريگي را خوشحال كننده ترين خبر عنوان كرد و اين رخداد مهم را به تمام ملت ايران به ويژه خانواده هاي شهدا تبريك گفت.
براساس همين گزارش حجت الاسلام والمسلمين سيدكاظم طباطبايي امام جمعه زابل نيز با اشاره به اعدام عبدالمالك ريگي گفت: او به گونه اي جنايت مي كرد كه انگار هيچ گاه گرفتار نمي شود، اما سرنوشت عبدالمالك ريگي مي تواند براي بسياري از ستمگران دنيا عبرت باشد.
وي افزود: خبر دستگيري عبدالمالك ريگي خوشحال كننده ترين خبر براي مردم ايران، سيستان و بلوچستان و خانواده شهدا بود و به لطف خداوند خبر اعدام اين شرور بر شيريني آن خبر افزود.

 



سرپرست كميته امداد امام خميني خبر داد
ايجاد 500 هزار فرصت شغلي توسط كميته امداد در برنامه پنجم توسعه

سرپرست كميته امداد امام خميني كشور اعلام كرد: در برنامه پنجم توسعه به شوراي عالي اشتغال پيشنهاد شده است كه 500 هزار فرصت شغلي توسط كميته امداد امام خميني كشور ايجاد شود.
به گزارش ايرنا، حسين انواري شنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران در فريدونكنار با بيان اين كه فرهنگ احسان و نيكوكاري در كشور از روندي رو به رشد برخوردار است، تصريح كرد: در اين نهاد تحول خوبي در زمينه توانمندسازي خانواده ها ايجاد شده و معتقديم كه خانواده هاي تحت پوشش كه توان كار دارند بايد مورد حمايت قرار گيرند.
وي اعلام كرد: آموزش هاي زودبازده و ايجاد مشاغلي با سرمايه زير 200 ميليون ريال از اقدامات كميته امداد است و به طور قطع اين حركت در ارتقاي عزت و كرامت خانواده ها نقش اساسي دارد.
وي همچنين از رسيدگي به امور دانشجويان تحت پوشش خبر داد و افزود: دانشجويان از طريق معرفي به دانشگاهها وام دريافت مي كنند.
همچنين سرپرست كميته امداد امام خميني در مراسم افتتاح سالن اجتماعات شهيد آويني مجتمع فرهنگي تربيتي شهيد رجايي در فريدونكنار با اشاره به منافع اجتماعي و تربيتي تشكيل اردوگاه هاي دانش آموزي گفت: اردوگاه ها، دانش آموزان را در آينده به عناصري سازنده در كشور تبديل مي كند.
انواري اظهار داشت: بايد از اردوگاه در تمام فصول سال استفاده بهينه صورت گيرد و تنها مختص به كميته امداد و يا زمان خاصي نباشد بلكه تمام دستگاهها از اين مكان استفاده كنند.
معاون فرهنگي كميته امداد امام خميني كشور نيز اعلام كرد: 200 هزار دانش آموز مددجوي كميته امداد در برنامه هاي اوقات فراغت 18 اردوگاه كشور شركت مي كنند.
اكبر ميرشكار افزود: كميته امداد همراه با ساير دستگاه ها با شروع فصل تابستان براي اوقات فراغت دانش آموزان برنامه هايي را طراحي كرده است.
وي با بيان اين كه سعي شده در برنامه هاي اوقات فراغت، دانش آموزان از جاذبه هاي هوشمندانه و سرشار از معنويت، احكام، قرآن، آموزش فني و حرفه اي بهره مند شوند.

 



طي پنج سال گذشته ظرفيت سيلوهاي كشور 2 برابر شد

قائم مقام وزير بازرگاني در امور بين الملل گفت: ظرفيت سيلوهاي كشور در پنج سال اخير دو برابر شده است.
به گزارش ايرنا، مسعود موحدي روز شنبه در مراسم بهره برداري از سيلوي فلزي 50 هزار تني بندر شهيد هاشمي نژاد بهشهر كه با سرمايه گذاري 200 ميليارد ريالي بخش هاي خصوصي ايران و قزاقستان در اين منطقه ويژه اقتصادي احداث شد، افزود: افزايش ظرفيت سيلوي كشور به معني نياز به واردات نيست بلكه دليل اصلي آن، سرمايه گذاري بخش خصوصي براي افزايش ظرفيت نگهداري از اين محصول استراتژيك است.
وي اظهار داشت: در سال گذشته، سه ميليون و 243 هزار تن از ظرفيت سيلوي كشور متعلق به بخش دولتي و سه ميليون و 695 هزار تن در اختيار بخش خصوصي بود كه با توجه به نگاه ويژه دولت به حضور بخش خصوصي در سرمايه گذاري هاي كلان كشور، ميزان ظرفيت سيلوهاي بخش خصوصي افزايش يافت.
قائم مقام وزير بازرگاني در امور بين الملل ادامه داد: تا پايان سال آينده، دولت تلاش خواهد كرد ظرفيت سيلوهاي موجود در كشور را به 9 ميليون تن برساند كه نزديك به نيمي از اين ظرفيت ها، متعلق به بخش خصوصي است.
وي با اشاره به فرا رسيدن فصل برداشت و خريد گندم در كشور بيان داشت: رضايت كشاورزان از گندم كاري امسال، نويد سال پربركت و پرباري را مي دهد كه اميدواريم با توجه به افزايش ميزان توليد گندم در كشور، ذخيره اين محصول نيز به ميزان قابل توجهي بيشتر گردد.
موحدي اضافه كرد: پيش بيني مي شود تا پايان زمان خريد تضميني گندم از كشاورزان در اواسط آبان ماه، بيش از 11 ميليون تن گندم وارد سيلوهاي كشور شود.
وي خاطرنشان ساخت: مصرف فعلي گندم در كشور 10 ميليون تن برآورد شده كه با توجه به ميزان توليد فعلي، خودكفايي گندم كماكان ادامه خواهد يافت.

 



رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان: تصويب يك فوريت انتخاب شهرداران توسط مردم خلاف قانون اساسي است

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصويب طرح يك فوريت انتخاب مستقيم شهرداران در مجلس را خلاف قانون اساسي دانست و گفت: در صورت تصويب اين طرح، شوراهاي اسلامي كارآيي خود را از دست داده و منحل مي شوند.
عباس حاج رسوليها افزود: در قانون اساسي از انتخاب شهردار توسط مردم مطلبي نوشته نشده است و شوراها از اركان تصميم گيري و اداره امور شهر معرفي شده اند.
وي تصويب چنين طرحي در مجلس را منجر به افزايش درگيري و تنش هاي محلي ميان شهرداران و شوراهاي اسلامي بيان كرد و آن را مغاير با قانون اساسي و ديدگاه ها و نظرات امام خميني(ره) دانست و پس از 11 سال از گذشت تجربه موفق شوراهاي اسلامي برخي تلاش مي كنند تنها وظيفه پيش بيني شده و تأثيرگذار در قانون شوراها يعني انتخاب شهردار را از اختيارات اين نهاد خارج كنند.
به گفته حاج رسوليها، طرح انتخاب شهرداران توسط مردم فقط ظاهر زيبايي دارد و تحقق اين امر توسط منتخبان مردم كه زمينه و بستر نظارت شوراي اسلامي شهر را بر عملكرد شهرداري فراهم مي آورد بيشتر تامين كننده منافع مردم است.
وي آمادگي شوراي اسلامي شهر اصفهان براي نشست مشترك با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي بررسي معايب طرح پيشنهادي آنان را اعلام و اظهار اميدواري كرد: نمايندگان با بررسي كارشناسي اين طرح به آن راي مثبت ندهند.
گفتني است هر چند زمان تعيين شده براي اتمام اين پروژه ارديبهشت ماه 1390اعلام شده، اما حسيني از بهره برداري اين پروژه در آغاز نيمه دوم سالجاري خبر داد.

 



به قلم آيت الله مصباح يزدي بهترين ها و بدترين ها از ديدگاه نهج البلاغه منتشر شد

كتاب بهترين ها و بدترين ها از ديدگاه نهج البلاغه از سوي آيت الله مصباح يزدي تاليف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در اين كتاب كه توسط آيت الله محمد تقي مصباح يزدي تاليف شده در 21 بخش به بيان موضوعاتي نظير دوستان برگزيده خدا در پيكار با نفس، جلوه حيات انساني در دوستان خدا، آستانه بندگي دوستان خدا و گام برداشتن در مسير حق، ويژگي هاي بدترين ها در نگاه امير المومنان(ع)، عالم نمايان خودپرست در كلام اميرالمومنان(ع)، بازتاب انحرافات و روي برتافتن از حق در كلام اميرالمومنان(ع)و ... پرداخته است.
در مقدمه اين كتاب آمده است: حقيقت اصيل ترين و جاودانه ترين راز هستي و نياز آدمي است كه سلسله مومنان و عالمان صادق چه جان ها كه در راه نباخته و جاهلان و باطل پرستان چه توطئه ها و ترفندها كه براي محو و مسخ آن نساخته اند.
در ادامه مقدمه اين كتاب بيان شده است: در عصر بحران معنويت كه دشمنان حقيقت و آدميت هر لحظه با توليد و انتشار فزون از شمار آثار نوشتاري و ديداري و به كارگيري انواع ابزارهاي پيشرفته سخت افزاري و نرم افزاري در عرصه هاي گوناگون براي سيطره بر جهان مي كوشند و در اين ميان رسالت حقيقت خواهان و انديشمندان حوزوي و دانشگاهي به ويژه عالميان دين بس عظيم تر و سخت دشوارتر است.
در مقدمه اين كتاب ذكر شده است: در جهان تشيع پژوهشگران حوزوي در علوم فلسفي و كلامي، تفسيري و حديثي، فقهي و اصولي كارنامه درخشاني دارند و تاملات ايشان بر تارك پژوهش هاي اسلامي مي درخشد.
همچنين در بخش ديگري از اين مقدمه تصريح شده است: علاوه بر استنباط، استخراج، تفسير و تبيين آموزه هاي ديني و سازماندهي معارف اسلامي، كاوش در مسائل علوم انساني و تبيين آنها از اهداف و اولويت هاي موسسات علمي و به ويژه مراكز پژوهشي حوزه هاي علميه است.

 



127 بيمارستان تا پايان عمر دولت فعلي در كشور ساخته مي شود

معاون وزير مسكن و شهرسازي گفت: تا پايان عمر دولت دهم 127 بيمارستان توسط وزارت مسكن و شهرسازي در كشور ساخته مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، محمد جعفر عليزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه در كل كشور بيشتر عمليات ما متمركز بر ساخت بيمارستان ها است، اظهار داشت: در حال حاضر 146 بيمارستان با بيش از 17 هزار و 800 تخت در كل كشور در دست اقدام است.
وي افزود: از اين تعداد بيمارستان، 19 مورد از آنها پروژه هاي جديد است و مابقي ادامه پروژه هاي نيمه تمام سال هاي گذشته است.
وزير مسكن و شهرسازي و مديرعامل سازمان مجري تأسيسات و اماكن دولتي و عمومي ادامه داد: برنامه ريزي ما اين است كه به غير از اين 19 پروژه، همه پروژه هاي قبلي را در دولت دهم به اتمام برسانيم كه شامل 13 هزار و 500 تخت مي شود كه تحويل اين بيمارستان ها در ارتقاي شاخص هاي بهداشتي كشور نقش ارزنده اي خواهد داشت.
وي ادامه داد: امسال بالغ بر 40 بيمارستان هدف گذاري شده كه با بيش از 2 هزار و 800 تخت و سرمايه گذاري بالغ بر 300 ميليارد تومان افتتاح مي شود.
عليزاده با اشاره به اين كه خيلي ها وزارت مسكن و شهرسازي را تنها با نام تأمين مسكن مي شناسند، تصريح كرد: حجم عظيمي از ساخت و سازهاي دولتي و عمومي مانند مصلاي تهران و طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) و خيلي از ورزشگاه هاي كشور را وزارت مسكن و شهرسازي بر عهده دارد و علاوه بر آن 9 اداره كل، 12 پروژه ورزشي و 11 ندامتگاه در سطح كشور از پروژه هاي سنگين وزارت مسكن و شهرسازي محسوب مي شود كه تا پايان سال افتتاح مي شود.
وي در خصوص افتتاح پروژه مصلاي تهران گفت: كل زيربناي مصلاي تهران بيش از 650 هزارمترمربع است كه فاز اول آن با 327 هزارمترمربع در دست اقدام داريم و هدف گذاري كرديم كه تا سال 91 فاز اول آن را به اتمام برسانيم كه كار بسيار بزرگ، سنگين و شاخصي محسوب مي شود.
معاون وزير مسكن و شهرسازي ادامه داد: طرح توسعه حرم حضرت معصومه(س) كه شامل 6 هزار مترمربع است نيز تا سال 91 به اتمام مي رسد.

 



معاون پارلماني رئيس جمهور: هدفمندسازي يارانه ها يك طرح كاملا اسلامي است

تبريز - خبرنگار كيهان:
معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: هدفمندسازي يارانه ها، مبناي ليبرالي ندارد و يك طرح كاملا اسلامي است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا ميرتاج الديني روز شنبه در همايش هدفمندسازي يارانه ها در تبريز، افزود: يكي از نتايج اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها كاهش 30 درصدي مصرف انرژي در كشور است كه با كل بودجه عمراني يك سال كشور برابر است.
وي ادامه داد: با اين رويه كليه طرح هاي عمراني داراي پيشرفت فيزيكي 100 درصدي خواهد شد.
ميرتاج الديني با بيان اين كه مبلغ واريزي به حساب افراد، از نرخ تورم بالاتر خواهد بود گفت: تا 60 درصد درآمد حاصل از اجراي طرح به مردم بازگردانده مي شود و اصولا بهبود شرايط و سطح معاش مردم كشور بستگي به اجراي اين طرح دارد.
وي همچنين در جمع مديران استاني در نشست هدفمندسازي يارانه ها در تبريز اظهار داشت: دولت براي اجراي قانون فوق، جدي است و در اين راه مواد 7 تا 9 آيين نامه اجرايي قانون را بررسي و مصوب ساخته است.
معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: در صورت اجراي كامل طرح، مشكلات اقتصادي، بيكاري و سرمايه گذاري در ايران، حل مي شود و اين طرح از نيمه دوم سال جاري، اجرا خواهد شد.
وي از در نظر گرفته شدن بسته هاي حمايتي نان، گندم، كالاهاي مصرفي، برق، گاز، كشاورزي، نيرو، صنعت و حمل ونقل خبر داد.

 



معاون وزير مسكن و شهرسازي: ميزان وام مسكن مهر تغيير نمي كند

معاون شهرسازي وزارت مسكن و شهرسازي گفت: براساس مطالعات انجام شده و سياست هاي وزارت مسكن و شهرسازي، ميزان وام مسكن مهر درسال جاري تغييري نخواهد كرد.
به گزارش ايرنا، «ميرمحمد غراوي» درحاشيه بازديد از بندرشهيد رجايي با بيان اين مطلب افزود: براي ساخت مسكن مهر به شيوه صنعتي 250 ميليون ريال و به شيوه سنتي 200ميليون ريال وام در نظرگرفته شده است.
معاون وزير مسكن و شهرسازي از برنامه اين معاونت براي اعتلاي معماري ايراني -اسلامي درسال جاري خبر داد و گفت: پيرو تاكيد رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور، ما در تلاش هستيم با انجام سياستگذاري هاي خاص در شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور، اقدام به برنامه ريزي براي اعتلاي معماري ايراني -اسلامي كنيم.
غراوي، روز شنبه به منظور شركت در همايش مديريت يكپارچه مناطق ساحلي كشور به بندر شهيد رجايي سفركرده بود.

 



جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه: موشك هاي ايران قابل رديابي نيستند

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: دشمنان كه حماسه هاي گذشته ملت ايران را ديده اند، مي دانند هيچكدام از 32 پايگاه آمريكا و اسرائيل در منطقه نقطه امني در مقابل موشك هاي ايران نيست، ديگر اجازه تجاوز به اين مرز و بوم را به خود نخواهند داد.
حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور در حاشيه يادواره شهداي روحاني كردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بيان اين كه در هيچ تاريخي سپاه در طول عمر بابركت خود در ابعاد مختلف به اين حد از آمادگي و توانمندي نبوده است، اظهار داشت: سپاه پاسداران با توجه به سوابق و تجارب دوران دفاع مقدس، تاكتيك هاي ابداعي، استفاده از شيوه هاي نوين و مطالعه نوع تاكتيك و تحركات دشمن و نوع تجهيزاتي كه شايد در آينده عليه ما استفاده شود، به يك نوع آمادگي كامل رسيده كه در طول عمر خود بي سابقه بوده است.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به اين كه در استراتژي دفاعي علاوه بر دفاع سرزميني، دفاع موزائيكي نيز طراحي شده است تصريح كرد: در اين گونه دفاع، تمام كشور را به صورت موزائيكي و منطقه عملياتي تبديل مي كند كه حتي يك نقطه امن در دل كوير هم، براي دشمن باقي نمي ماند.
ذوالنور اضافه كرد: دشمنان كه حماسه هاي گذشته ملت ايران را ديده اند، مي دانند هيچكدام از 32 پايگاه آمريكا و اسرائيل در منطقه نقطه امني در مقابل موشك هاي ايران نيست، ديگر اجازه تجاوز به اين مرز و بوم را به خود نخواهند داد.
وي همچنين با اشاره به سرعت عمل بسيار بالاي موشك بالستيك، افزود: اگر دشمن موشكي را به خاك ما بزند و گرد و خاك بر پا كند قبل از نشستن اين گرد و خاك موشك ايران در وسط تل آويو فرود مي آيد و آنها بازنده اند چرا كه موشك هاي ايران قابل رديابي نيستند.
ذوالنور در بخش ديگر از سخنانش تصريح كرد: اگر غواصان ايراني بر روي بدنه ناو آمريكايي آرم جمهوري اسلامي را ترسيم مي كنند معنايش اين است كه ما مي توانيم آنها را در معرض خطر قرار دهيم.
وي ادامه داد: هواپيماي بدون سرنشين ايران ساعت ها بالاي ناو هواپيمابر آمريكايي، عكس و فيلم ارسال مي كند و آنها به دليل سبكي و قدرت مانورش توان آسيب زدن به اين هواپيما را ندارند كه اين خود بزرگترين پيام براي آنهاست.
به گفته جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه اگر آمريكايي ها جهالتي به خرج دهند و قصد تعرض به كشورمان را داشته باشند، در ده ها كشور دنيا همزمان منافع آنها در معرض تهديد و خطر قرار مي گيرد.

 



اخبار ادبي و هنري

مرور خاطرات رهبر انقلاب از روزهاي جنگ
صد و نود و چهارمين مراسم «شب خاطره» پنجشنبه سوم تيرماه با محوريت بيان خاطرات مقام معظم رهبري از روزهاي جنگ تحميلي در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود.
در اين برنامه ميهمانان به بيان خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامي مي پردازند و علاوه بر اين در ادامه پس از اقامه نماز مغرب و عشا فيلمي با موضوع دفاع مقدس به نمايش درمي آيد. صد و نود و چهارمين مراسم «شب خاطره» پنجشنبه سوم تيرماه ساعت 18 در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود.
نامه يك نويسنده ايراني به صلح طلبان جهان درباره ريگي
حبيب احمدزاده نويسنده و پژوهشگر دفاع مقدس، در نامه اي خطاب به مردم كشورهاي غربي و صلح طلبان جهان از آنا ن خواست به دولت هاي فريب كار خود اعتماد نكنند.
احمدزاده اين نامه را به بهانه دستگيري عبدالمالك ريگي و حمايت هاي غربي ها از اين تروريست نوشته است. نويسنده رمان «شطرنج با ماشين قيامت» در بخشي از نامه خود نوشته: «در زماني كه دولت آمريكا به پخش مصاحبه هاي بن لادن و الظواهري از شبكه هاي الجزيره و العربيه اعتراض مي كرد، گويندگان «صداي آمريكا» كاري را كردند كه حتي گردانندگان مرعوب عربي نيز با تمام ترسشان جرأت انجام چنين كاري و خوش خدمتي به بن لادن را نداشتند. اين كار چه بود؟ مصاحبه مستقيم با عبدالمالك ريگي و خوش و بش با او در مقابل چشم خانواده هاي داغداري كه روز قبل ماجراي سر بريده شدن فرزندان بي گناه رهگذر از جاده ها را ديده بودند.» وي در بخش ديگري از اين نامه با يادآوري حمايت ها دولت آمريكا از بن لادن و صدام تصريح نموده: «ديكتاتور خوب، تروريست خوب. ذهن دولتمردان غربي لبريز از عشق به چنين افرادي است... شايد با آمدن اوباما ما در خاورميانه گمان برده بوديم كه زمانه در حال عوض شدن است و تروريست خوب ديگر وجود ندارد ولي مسافرت هاي آزادانه عبدالمالك ريگي در سطح منطقه و نيز آخرين سفر مشكوكش به پايگاه آمريكا در كشور قرقيزستان براي همگان اين شك را باقي نمي گذارد كه هيچ چيز در مخيله دولتمردان غرب عوض نشده است.»
استقبال خوب ايرانيان مقيم امارات از راوي كتاب «دا»
سيده زهرا حسيني راوي كتاب «دا» كه چندي پيش ميهمان باشگاه ايرانيان دوبي بود، با استقبال خوب هموطنان ايراني مقيم كشور امارات مواجه شد. دفتر شب خاطره حوزه هنري همچنين در سالگرد آزادسازي خرمشهر و همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س) جلساتي را با حضور سيده زهرا حسيني راوي «دا» در كشور امارات برگزار كرد.
اين برنامه كه به همت حوزه هنري و باشگاه ايرانيان دوبي برگزار شد، قرار بود سه روز ادامه داشته باشد، اما به علت استقبال گسترده مردم هشت روز به طول انجاميد.
علاقمندان براي ديدار با راوي «دا» در برنامه شب خاطره مي توانند به ستاد مراسم شب خاطره حوزه هنري مراجعه كنند.
كارگاه هنري با موضوع غزه
هنرمندان رشته هاي مختلف تجسمي از حوزه هنري استان هاي گيلان و اصفهان روزهاي اول و دوم تير ماه براي برگزاري كارگاهي با موضوع غزه گردهم مي آيند. اين كارگاه روزهاي اول و دوم تيرماه در كارگاه سيدحسن حسيني حوزه هنري برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14