(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول تير  1389- شماره 19676

حديث دشت عشق
تهديدي كه بعيد است عملي شود
محروميت در انتظار متخلفان ليگ برتر
اخبارجام جهاني 2010
او براي «جايزه» مسابقات در آذربايجان كشتي گرفت
يزداني خرم : طهماسبي برمي گردد
قهرماني جوانان روسيه در رقابت هاي جام جهاني وزنه برداري
عنوان سومي ايران در رده بندي مدالي و شانزدهمي تيمي
اخبار كوتاه از فوتبال ايران
پرتغال ، كره شمالي را گلباران كرد
دومين تساوي مدافع عنوان قهرماني
صعود قاطع برزيل با شكست ساحل عاج



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «علي معطري»
تنها ره سعادت، ايمان جهاد، شهادت

شهيد «علي معطري» در 21 تيرماه 1344 درايام ولادت پيامبر اكرم(ص)، حضرت محمد(ص) در خانواده مذهبي درشهرري چشم بدنيا گشود. پدرش يك كارگر و مداح اهل بيت عصمت و طهارت است.
شهيد معطري دربدو تولد با تربيت اسلامي آشنا و درمجالس تعزيه سرور شهيدان حضرت حسين بن علي (ع) به همراه پدرش شركت مي كرد و با فلسفه شهادت بخوبي مأنوس گشته بود. به هنگام حركت رهائي بخش امت مسلمان ايران به رهبري امام خميني دراكثر تظاهرات، شركت داشت. با آنكه سني نداشت لكن بعلت تربيت خاص گوئي با اين شعارامت بپا خاسته پيوندي ناگسستني دارد«كه تنها راه سعادت ايمان، جهاد شهادت است.»اطرافيانش مبحوت اخلاق وي بودند، مرتبا به اقوام و آشنايان سرميزد و هر مشكلي بدست او رفع مي شد از انجامش ابا نداشت. در مدرسه با هرگونه حركت ضد اسلامي كه بوسيله منافقان طرح ريزي مي شد مبارزه مي كرد و از آنجا كه مقيد بود به پدرش كمك كند،آخرين سال تحصيليش را در مدرسه شبانه گذراند.
او درس خواندن، كمك به پدر و فعاليت در بسيج را تكليف مي دانست ولي هميشه مي گفت جبهه هوائي ديگر دارد. آنجاست كه خداي تبارك و تعالي صديقان را به مهماني خود مي خواند و بر آنان منت مي گذارد و شهادت را نصيبشان مي كند. درمقابل اين مطلب كه مي گفتند درست را بخوان، و در اينجا نيز به انقلاب خدمت كن، مي گفت:عمري است كه از خدا مي خواستيم كاش در كربلا مي بوديم و مولايمان را كمك مي داديم، الان مولايمان ما را به كمك مي خواند. صداي حسين (ع) از جبهه بگوش مي رسد.با نداي امام امت كه رفتن به جبهه واجب كفائي است درتاريخ 14/10/61 راهي جبهه شد تا به مصاف با دشمنان قرآن بپردازد و در عمليات والفجر «يك» (22/1/62) به عشق زيارت كربلا در فكه دعوت حق را لبيك گفت و به لقاء الله پيوست.

 



تهديدي كه بعيد است عملي شود
محروميت در انتظار متخلفان ليگ برتر

سرويس ورزشي-
در روزهايي كه تيم هاي ليگ برتري تلاش دارند، تيم ايده آل خود را آماده دهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر كنند، رئيس سازمان ليگ هشدار داد باشگاه هايي كه سقف تعيين شده براي قرارداد مربيان و بازيكنان را رعايت نكنند با كسر امتياز، جريمه و محروميت روبرو خواهند شد.
عزيز محمدي با اعلام اينكه فصل نقل و انتقالات 28تيرماه به پايان خواهد رسيد از باشگاهها، مربيان داخلي و خارجي و بازيكنان ليگ برتر خواست تا سقف 350ميليون توماني را براي قراردادهاي خود رعايت كنند تا با جرائم تعيين شده از سوي سازمان ليگ مواجه نشوند.
وي تأكيد كرد: سازمان ليگ در نامه اي كه به باشگاهها ارسال كرده است تمامي جزئيات تخلف از سقف تعيين شده را مشخص كرده است كه بر اين اساس كسر امتياز از باشگاهها، محروميت بازيكنان و جريمه نقدي براي هر دو طرف قرارداد از جمله اين جرائم خواهد بود.رئيس سازمان ليگ برتر اضافه كرد: قراردادهاي ثبت شده در هيئت هاي فوتبال مي بايست ظرف 72ساعت به كميته نقل و انتقالات ليگ برتر ارائه شود.
دور زدن قوانين از سوي باشگاه ها
اما پرسشي كه مطرح مي شود اين است كه آيا قوانين نقل و انتقالات آنقدر شفاف است كه اگر تخلفي صورت گيرد، سازمان ليگ به راحتي متوجه مي شود؟!
اگر باشگاه ها پولي بيشتر از رقمي كه در برگه قراردادها به ثبت رسيده پرداخت كنند، چه كسي متوجه مي شود؟! و مصداق بارز اين اتفاق مورد اشاره باشگاه ذوب آهن است. اين باشگاه اصفهان روز گذشته با صدور بيانيه اي مدعي شده استقلال تهران بابت انتقال فرزاد آشوبي به تيمش متحمل پرداخت رقم سنگيني شده، رقمي كه از سقف قراردادها هم بيشتر است. در قسمتي از اين بيانيه آمده است: «فرزاد آشوبي كه در مصاحبه هاي خود در طول يك هفته اخير بر قول مردانه خويش به مديريت شفاف و باصداقت باشگاه ذوب آهن اشارات بسياري كرده و تيم فوتبال ذوب آهن را صاحب جايگاهي مي داند كه همه پارامترهاي خواستني او را اجابت مي نمايد، در اين ميانه حتي به اين نكته نيز اشاره مي كند كه با دادن پيشنهاد مالي سنگين، استقلالي ها را كه به دنبال قرارداد با او هستند كنار زده و ادعا مي كند كه به پيروزي هم ديگر تا آخر عمر بازنمي گردم و براين مسأله پافشاري مي كند كه ملاك براي او پول نبوده و نخواهد بود و هيچ پيشنهادي او را اغوا نخواهد كرد اما آن چه به وقوع مي پيوندد حديث تلخ بازار نقل و انتقالات فوتبال ايران است و قصه تكراري پول و پول و پول... به ناگهان در يك چرخش يك شبانه روزي، پيشنهاد سنگين مالي استقلال به مسئولين باشگاه ذوب آهن مي گويد با وجود قرارداد مالي بسيار بالاي استقلالي ها، اغوا شده و آينده و زندگي ام را با قرارداد مالي بالاي آبي پوشان بهتر تأمين مي بينم.»
اگر فرض را بر صحت بيانيه باشگاه ذوب آهن بگذاريم، در فصل آينده شايد بسياري از تيم ها با خطر كسر امتياز روبرو شوند، البته اگر راههاي دور زدن قوانين در قراردادها مسدود شده باشد.

 



اخبارجام جهاني 2010

پيام ماندلا به بازيكنان بافانا بافانا
رهبر آزادي خواه آفريقاي جنوبي در پيامي خطاب به بازيكنان اين كشورخواستار شكست فرانسه شد و گفت: به خاطر مردم بجنگيد. زناني ماندلا، نوه 13 ساله نلسون ماندلا، تنها يك ساعت پس از مراسم ابتدايي افتتاحيه جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در يك سانحه رانندگي جان باخت و اين موضوع باعث شد ماندلا در اين مدت سكوت كرده و هيچ اظهارنظري درخصوص جام جهاني انجام ندهد، اما او سرانجام اين سكوت را شكست و در پيامي از بازيكنان آفريقاي جنوبي خواستار تلاش بيشتر در رقابت ها شد.
كارت هاي زرد قبل از نيمه نهايي پاك مي شود
فيفا به منظور كاهش احتمال غيبت ستاره ها در فينال جام جهاني قانون محروميت را اصلاح كرد. طبق قوانين جديد فيفا اخطارها تنها تا انتهاي مرحله يك چهارم نهايي محسوب و پرونده تمام بازيكنان قبل از ديدار نيمه نهايي پاك خواهد شد. به اين ترتيب ديگر بازيكني با دريافت يك كارت زرد در ديدار نيمه نهايي از حضور در ديدار پاياني محروم نخواهد شد.
آسيب ديدگي الانو جدي نيست
الانو هافبك تيم ملي برزيل كه در ديدار مقابل ساحل عاج دچار آسيب ديدگي شده بود مشكل چنداني ندارد و مي تواند تيمش را براي ديدار مقابل پرتغال همراهي كند. لوئيس فابيانو كه در پايان ديدار بهترين بازيكن ميدان شناخته شد درباره وضعيت الانو گفت: در دقيقه 67 ضربه محكمي به پاي راست الانو اصابت كرد، اما خوشبختانه آسيب ديدگي او جدي نيست و با پشت سر گذاشتن مراحل درماني مي تواند در ديدار مقابل پرتغال به ميدان برود.
فابيانو: با دست زدم!
مهاجم تيم ملي فوتبال برزيل به استفاه از دست براي زدن گل به تيم ملي فوتبال ساحل عاج در دور گروهي بازي هاي جام جهاني اذعان كرد و البته اين گل را زيباترين گل دوران بازيگري خود دانست.«لوييز فابيانو» مهاجم تيم ملي برزيل كه دو گل از سه گل اين تيم را درون دروازه ساحل عاج قرار داد، درباره گل دوم خود اظهار داشت: اين زيباترين گلي بود كه تاكنون به ثمر رسانده بودم! توپ ابتدا به دستم و سپس به كتفم برخورد كرد، اما براي اينكه گلي زيباتر شود بايد كمي شك و شبهه همراه آن وجود داشته باشد.
آرزوي مسي همبازي شدن با روني است
مهاجم تيم ملي فوتبال آرژانتين گفت: آرزو مي كنم وقتي جام جهاني تمام شد و به قهرماني رسيديم به بارسلونا بازگشته تا شاهد حضور وين روني در تيم باشگاهي ام باشم. ليونل مسي به خبرنگار روزنامه ديلي استار انگليس گفت: آرزوي من بازي در كنار وين روني است و اينكه منچستر يونايتد اجازه دهد او به بارسا بيايد.
تري اعتصاب و جنجال را تكذيب كرد
مدافع باتجربه تيم ملي انگليس شايعه بروز اختلاف در اردوي تيم كشورش را تكذيب كرد. جان تري گفت: در اردوي ما هيچ گونه ناهماهنگي وجود ندارد و جاروجنجال نيست. اعتصابي عليه مربي به وجود نيامده و همه بازيكنان از فابيو كاپلو حمايت مي كنند.
تمديد قرارداد سرمربي نيوزيلند
در پي كسب نتايج درخشان نيوزيلند در رقابت هاي جام جهاني فدراسيون فوتبال اين كشور از تمديد قرارداد ريكي هربرت خبر داد. هربرت توانست در بازي اول مقابل اسلوواكي تيمش را به تساوي يك-يك برساند و با كسب تساوي يك-يك مقابل قهرمان جهان باعث خلق نتيجه اي درخشان شد.
انفجار در مجاورت ورزشگاه
چند ساعت مانده به مسابقه تيم هاي برزيل و ساحل عاج بود كه انفجار مهيبي در مجاورت ورزشگاه ساكر سيتي رخ داد كه توجه همگان را به خود جلب كرد. پس از اين ماجرا فيفا با صدور اطلاعيه اي آزمايش يك كارخانه مهمات سازي را دليل اين انفجار دانست.
خداحافظي اينيستا با جام جهاني
اندرس اينيستا دچار آسيب ديدگي جدي شده و از ديد پزشك ارشد كاروان فوتبال اسپانيا ديگر قادر به همراهي تيمش نيست. اين در حالي است كه اينيستا هنوز خاك آفريقا را ترك نكرده و مجوز حضور در كمپ تيم ملي كشورش را دارد.
دومنك كوتاه آمد
ريموند دومنك، سرمربي فرانسه پس از دريافت نامه رسمي نيكولا ساركوزي، رئيس جمهور فرانسه تا حدودي كوتاه آمد و اعلام كرد آنلكا در صورت عذرخواهي از وي مي تواند به اردو بازگشته و در جام جهاني بازي كند. ساركوزي در نامه اي به كادر فني خواستار اعلام جزييات بيشتري در مورد درگيري آنلكا شد.
عذرخواهي دكو از سرمربي پرتغال
دكو كه پس از بازي نخست تيم كشورش مقابل ساحل عاج انتقادات شديدي عليه كارلوس كوئيرز در چند گفت وگو كرده بود و وي را ناوارد با مسائل فني خواند روز يكشنبه در ابتداي شروع تمرين تيم در مقابل اعضاي تيم كشورش اظهار پشيماني كرد.

 



او براي «جايزه» مسابقات در آذربايجان كشتي گرفت
يزداني خرم : طهماسبي برمي گردد

حضور سامان طهماسبي ملي پوش كشتي فرنگي ايران در المپيك پكن و دارنده دو مدال برنز جهان و طلاي آسيا در مسابقات قهرماني آذربايجان بازتاب هاي مختلفي را به همراه داشته است.
محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي درباره حضور «طهماسبي» در مسابقات قهرماني كشور آذربايجان مي گويد: او براي جايزه مسابقه به آذربايجان رفته و به زودي به ايران بازخواهد گشت. وي در ادامه با بيان اين كه طهماسبي به آذربايجان نرفته كه برنگردد گفت: مگر روس ها هم به ايران نمي آيند. او هم رفته مسابقه داده، پنج هزار دلار گرفته و به زودي به ايران باز خواهد گشت. او براي جايزه مسابقات در آذربايجان كشتي گرفت. اگر شما امروز از حضور طهماسبي در آذربايجان باخبر شديد من چند روز است كه مي دانم. صحبت هاي كامل يزداني خرم در ذيل مي آيد.
يعني طهماسبي به ايران برمي گردد؟
- بله، حتما.
يعني يك كشتي گير روسي مي تواند در مسابقه قهرماني ايران شركت كند، بعد به كشورش بازگردد و در آنجا كشتي بگيرد؟
- بله، مي تواند! ما در قانون داريم كه هر باشگاهي مي تواند دو كشتي گير خارجي جذب كند! آذربايجان كه باشگاه ندارد. اصلا آذربايجان در و پيكر ندارد. حالا آذربايجان پر است از كشتي گيران روس.
با توجه به مشكلات مالي طهماسبي، آيا فدراسيون نمي خواهد از اين كشتي گير حمايت كند؟
- ما به اندازه كافي حمايت كرده ايم. هر روز كه طهماسبي در اردو بوده به او روزي 20 هزار تومان پرداخت شده است. در مسابقات ليگ هم كه حضور داشته پول مي گرفته است.
آيا اين مبلغ با پولي كه يك بازيكن دست چندمي فوتبال مي گيرد قابل مقايسه است؟
- پولي كه در فوتبال خرج مي شود پول باشگاه است و به دولت ربطي ندارد. فدراسيون فوتبال كه براي بازيكنان خود پول خرج نمي كند. فوتبال حرفه اي است و به همين خاطر باشگاه ها براي آن پول خرج مي كنند، اما ساير رشته ها آماتوري هستند.
آيا آيين نامه جوايز قهرمانان مي تواند راهگشا باشد؟
- در حال حاضر هم سازمان تربيت بدني و هم كميته المپيك به ورزشكاران قهرمان جايزه مي دهند. آيين نامه نيز نوشته شده و تا چند ماه ديگر تصويب خواهد شد. هر چند كه حالا هم ورزشكاران كم جايزه نمي گيرند. براي هر قهرماني جهان 80 تا 100 سكه به ورزشكار داده مي شود.
طهماسبي هم اين تعداد سكه جايزه گرفته است!؟
- بله.

 



قهرماني جوانان روسيه در رقابت هاي جام جهاني وزنه برداري
عنوان سومي ايران در رده بندي مدالي و شانزدهمي تيمي

تيم مردان روسيه به عنوان قهرماني سي و ششمين دوره رقابتهاي وزنه برداري جوانان جهان دست يافت.
تيم مردان روسيه با 8/529 امتياز به عنوان قهرماني رقابتهاي جوانان جهان دست يافت. لهستان با 8/433 و تركيه با 8/424 امتياز به ترتيب درجايگاههاي دوم و سوم ايستادند. تيم ايران كه با سه وزنه بردار دراين رقابتها حضور يافته بود با 3/166 امتياز در ميان 47 كشور در رده شانزدهم ايستاد.
دربخش زنان هم چين با 6/504 امتياز بر سكوي نخست ايستاد و تيم هاي روسيه و تركيه به ترتيب با 6/418 و 7/416 امتياز در رده هاي بعدي ايستادند.
در رده بندي مدالي مردان چين با 7 مدال طلا، 4نقره و 2 برنز در رده نخست ايستاد. روسيه با 3 طلا، 5نقره و 3 برنز دوم شد و ايران با 3 طلا و يك برنز در جايگاه سوم قرارگرفت.
در بخش زنان هم چين با 18 مدال طلا اول شد و تيم هاي روسيه با 3 طلا، 6نقره و كلمبيا با 4نقره و يك برنز در رده هاي دوم و سوم ايستادند.
نمايندگان ايران در اين مسابقات عبارت بودند از كيانوش رستمي در دسته77 كيلوگرم، سعيد محمدپور در 94 كيلوگرم و بهادر مولايي در 105+كيلوگرم. رستمي در اين رقابتها صاحب سه مدال طلا شد و مولايي با يك برنز به كار خود پايان داد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال ايران

خليلي از فهرست پيروزي خط خورد
محسن خليلي مهاجم فصل پيش تيم پيروزي در ليگ دهم اين تيم را همراهي نخواهد كرد.علي دايي سرمربي تيم پيروزي در رابطه با حضور نداشتن خليلي در اردوي اردبيل اظهار كرد: خليلي يكي از بزرگترين بازيكنان كشور است، ما نتوانستيم با وي به توافق برسيم و وي قراردادش را تمديد نكرده و از ليست تيم پيروزي خط خورد.وي در مورد محكوم شدن فدراسيون فوتبال به پرداخت 450 ميليون تومان به وي گفت: اين حق من بود، چون من با تيم ملي سه سال قرارداد داشتم و دو سال از اين قرارداد باقي مانده بود و اين حق من بود كه بايد مي گرفتم.شايان ذكر است كه رحمان احمدي دروازه بان فصل گذشته تيم سپاهان هم پس از عقد قراردادي دوساله با باشگاه پيروزي ديروز به اردوي تيم در اردبيل ملحق شد.
آغاز تورنمنت شش جانبه تهران از 26 تيرماه
تورنمنت شش جانبه تيم هاي فوتبال تهراني و تيم اميد در هفته آخر تيرماه برگزار مي شود.تورنمنت شش جانبه تيم هاي فوتبال تهراني و تيم ملي اميد، پيش ازآغاز دهمين دوره مسابقات ليگ برتر از 26 تيرماه تا يكم مردادماه در تهران برگزار مي شود. در اين تورنمنت كه به همت اداره كل تربيت بدني استان تهران برگزار مي شود تيم هاي پيروزي، استقلال، استيل آذين، سايپا و راه آهن به همراه تيم اميد شركت خواهند كرد.
آذرنيا دستيار ياوري در صباي قم شد
حسن آذرنيا سرپرست فصل گذشته تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز به عنوان مربي و دستيار اول محمود ياوري به تيم صباي قم پيوست.آذرنيا با تأييد اين خبر، افزود: قرارداد من با تيم صبا يك ساله بوده و هم اكنون نيز تمرينات تيم را از دو روز قبل در تهران آغاز كرده ايم و چون ياوري در آفريقاي جنوبي به سر مي برد، مسئوليت فني تيم برعهده من گذاشته شده است.
شفق استعفا كرد
مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز از سمت خود دراين باشگاه كناره گيري كرد تا وضعيت سرخپوشان تبريزي در فاصله اندك تا زمان آغاز مسابقات ليگ برتر درهاله اي از ابهام قرارگيرد.ناصر شفق، مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز درنامه اي به علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال ضمن ارائه گزارش مختصري از دو سال حضور در باشگاه تراكتورسازي كناره گيري خود را از سمت مديرعاملي اين باشگاه اعلام كرد.
اعتراض دايي و فدراسيون فوتبال به حكم كميته انضباطي
علي دايي و فدراسيون فوتبال به حكم صادره توسط كميته انضباطي اعتراض كردند.مجتبي شريفي رئيس كميته انضباطي درباره حكم اين كميته مبني بر پرداخت 450 ميليون تومان به علي دايي توسط فدراسيون فوتبال گفت: من خودم درجلسه صدور راي كميته انضباطي حضور نداشتم و دهمياني، روغني و عبداللهي اين حكم را صادر كردند. استدلال اين دوستان اين بود با توجه به اينكه فدراسيون فوتبال به صورت يك طرفه دايي را اخراج كرده، بايد اين مبلغ را بپردازد اما استدلال ديگري هم وجود داشت مبني بر اينكه دايي پس ازگذشت نه ماه از جدايي اش از تيم ملي، با پيروزي قرار داد بسته و بايد فقط مبلغ 9 ماه را دريافت كند. وي افزود: شنيده ام دايي وفدراسيون به اين حكم معترض هستند و اعتراض آن ها پس از وصول به كميته انضباطي به كميته استيناف ارسال خواهد شد.

 



پرتغال ، كره شمالي را گلباران كرد

پرتغال برابر كره شمالي جشنواره اي از گل به راه انداخت. تيم هاي ملي فوتبال كره شمالي و پرتغال برگزار كننده چهارمين ديدار گروه هفتم رقابت هاي جام جهاني 2010 بودند. در اين ديدار شاگردان كارلوس كرش توانستند حريف آسيايي خود را با 7 گل شكست دهند. در اين ديدار كه به نوعي تكرار ديدار دو تيم در جام جهاني 1966 لندن بود، پرتغال با گل هاي مايرلس (29)، سيمائو (53)، آلميدا (56)، تياگو (60 و 89)، ليد سون (81) و كريستيانو رونالدو (88) به پيروزي رسيد.

 



دومين تساوي مدافع عنوان قهرماني

تيم ملي فوتبال ايتاليا با تساوي برابر نيوزلند شانس صعود به مرحله بعد نوزدهمين دوره رقابتهاي جام جهاني را كاهش داد. در ادامه دهمين روز از نوزدهمين دوره رقابتهاي فوتبال جام جهاني عصر روز يكشنبه از گروه ششم اين رقابتها تيم هاي ملي فوتبال ايتاليا و نيوزلند به مصاف هم رفتند.
در اين ديدار كه در ورزشگاه «ام بومبلا» شهر نلسپرويت و به قضاوت «كارلوس باترس» برگزار شد، دو تيم در پايان به تساوي يك بر يك دست يافتند. در اين ديدار «اسملتز» در دقيقه 7 براي نيوزلند گل زد و «ياكوئينتا» در دقيقه 29 از روي نقطه پنالتي براي ايتاليا گل زدند.
تيم ملي فوتبال ايتاليا كه در نخستين ديدارخود برابر پاراگوئه به تساوي يك بر يك رضايت داده بود، با كسب اين تساوي دو امتيازي شد و شانس خود براي صعود به مرحله بعد را كاهش داد. در اين گروه تيم ملي پاراگوئه با پيروزي 2 بر صفر برابر اسلوواكي با 4 امتياز در صدر جدول قرار دارد.

 



صعود قاطع برزيل با شكست ساحل عاج

تيم ملي فوتبال برزيل با پيروزي برابر ساحل عاج صعود خود از مرحله گروهي رقابتهاي جام جهاني 2010 را قطعي كرد. در آخرين ديدار از روز دهم نوزدهمين دوره رقابتهاي فوتبال جام جهاني از ساعت 23 روز يكشنبه تيم هاي برزيل و ساحل عاج از گروه G در شهر ژوهانسبورگ به مصاف هم رفتند.
در اين ديدار كه به قضاوت «استفان لانوي» از فرانسه و در ورزشگاه ساكر سيتي برگزار شد، تيم ملي فوتبال برزيل بانتيجه 3بر1 به پيروزي رسيد. فابيانو دو بار و الانو براي برزيل گل زدند و تك گل ساحل عاج را دروگبا به ثمر رساند.
شاگردان دونگا كه در نخستين ديدار خود برابر كره شمالي به پيروزي 2بر1 رسيده بودند، با اين پيروزي 6 امتيازي شدند و صعودشان به مرحله بعدي را قطعي كردند. كاكا كه دو پاس گل در اين ديدار داد در اواخر بازي از زمين اخراج شد تا بازي با پرتغال را از دست بدهد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14