(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول تير  1389- شماره 19676

جشنواره ملي جوان سرباز
اجساد دانشجويان ايراني تحويل خانواده هايشان شد
دماي تهران به 37 درجه سانتي گراد مي رسد
امام جمعه اهل سنت ديواندره: عاقبت كشتن برادران شيعه و سني طناب دار است
زلزله «اوز» را لرزاند
ارسال محموله 10 تني دارو به قرقيزستان
سرقت در پوشش ماموران پليس
اسامي 53 نفر برتر آزمون دستياري اعلام شد
حوادث كوتاه از كشور
صدور گواهينامه هوشمند در 5 استان كشور
رويدادهاي خارجي
فريب تبليغات سوء دندانپزشكي را نخوريد
6 سرنشين يك لنج از مرگ حتمي نجات يافتند
كلاهبرداري پيامكي در بازي هاي جام جهاني
اسارت 35 كودك به اتهام پرتاب سنگ
11مسافر در آتش اتوبوس سوختند



22 تيرماه برگزار مي شود
جشنواره ملي جوان سرباز

رئيس اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا از برگزاري جشنواره جوان سرباز در چارچوب جشنواره ملي جوان ايراني در تيرماه امسال خبر داد.
سرهنگ «حجت اله واعظي نژاد» با اعلام اين خبر گفت: جشنواره جوان سرباز يكي از پانزده جشنواره موضوعي و تخصصي جشنواره ملي جوان ايراني است كه قرار است با حضور سربازان برتر و موفق نيروهاي مسلح سراسر كشور در 22 تير امسال در تهران برگزار شود.
وي افزود: اين جشنواره با همكاري نيروهاي مسلح و سازمان ملي جوانان به منظور معرفي و تجليل از سربازان برتر و موفق در عرصه هاي مختلف دفاعي، امنيتي و سازندگي كشور برگزار مي شود.
رئيس دبيرخانه جشنواره ملي جوان سرباز يادآور شد: اين جشنواره در ده محور شامل1- سرباز و ايثارگري 2- سرباز، دفاع و امنيت 3- سرباز، نظم و انضباط اجتماعي 4- سرباز و مبارزه با موادمخدر 5- سرباز و سازندگي 6- سرباز و اقدام شايسته 7- سرباز و فداكاري 8- سرباز و امور فرهنگي هنري 9- سرباز، خلاقيت و نوآوري 10- سرباز، ورزش و تربيت بدني برگزار مي گردد.
سرهنگ واعظي نژاد اعلام كرد: در هر محور سه سرباز برتر به عنوان رتبه اول تا سوم و در مجموع سي سرباز موفق و برتر در عرصه هاي دفاعي، امنيتي و سازندگي كشور با نظر هيئت داوران نيروهاي مسلح انتخاب شده و در مراسم جشنواره از آنها تجليل خواهد شد.
سرهنگ واعظي نژاد تصريح كرد: از ميان سي سرباز برتر و موفق نيروهاي مسلح، يك سرباز به عنوان سرباز نمونه كشور به جشنواره ملي جوان ايراني راه خواهد يافت.

 



اجساد دانشجويان ايراني تحويل خانواده هايشان شد

هواپيماي اختصاصي حامل كشته شدگان و آسيب ديدگان حادثه سقوط اتوبوس دانشجويان ايراني در فيليپين عصر يكشنبه در فرودگاه امام خميني (ره) به زمين نشست.
حسن قشقاوي، معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه- در جمع خبرنگاران و در حضور خانواده كشته شدگان اين حادثه با تسليت به اين خانواده ها، از كشته شدن 20 نفر و مجروح شدن 22 نفر از دانشجويان ايراني در فيليپين كه اغلب دانشجويان پزشكي و دندان پزشكي بودند خبر داد و تصريح كرد: چند نفر از مجروحان اين حادثه حال شان وخيم بوده كه پزشكان اجازه انتقال آنان به ايران را نداده اند، اما هشت مجروح به ايران منتقل شدند و بقيه حادثه ديدگان نيز به صورت سرپايي درمان شدند و در فيليپين به سر مي برند.
وي افزود: از سفير فيليپين در تهران براي بررسي اين موضوع دعوت شده و فردا وي با اجابت اين دعوت در وزارت خارجه حضور خواهد يافت تا با بررسي ابتدايي موضوع، در صورت نياز هيأتي متشكل از وزارت دادگستري، نيروي انتظامي و معاونت حقوقي وزارت خارجه به همراه معاونت كنسولي به اين كشور اعزام شوند و از نزديك تمام ابعاد حقوقي، موضوع غرامت و ساير مسائل را پيگيري كنند؛ زيرا ظاهراً طبق گزارش هاي اوليه اتوبوس حامل دانشجويان داراي اشكال فني بوده است.
قشقاوي هم چنين در پاسخ به سأال يكي از خبرنگاران درباره اين كه آيا حادثه رخ داده توطئه بوده يا خير؟ اظهار كرد: گزارش اوليه اي كه تنظيم شده چنين مسأله اي را نمي رساند و نمي توان نفيا يا اثباتاً چنين موضوعي را مطرح كرد.
گفتني است اجساد برخي از دانشجويان كه متعلق به خانواده هاي شهرستاني بود تحويل اولياي دم شد و اجساد دانشجويان متعلق به خانواده هاي تهراني نيز فردا به آنان تحويل خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين نظام زاده- نماينده مقام معظم رهبري در امور دانشجويان آسيا و اقيانوسيه- نيز در فرودگاه امام خميني(ره) حضور يافت و به خانواده حادثه ديدگان تسليت گفت.

 



دماي تهران به 37 درجه سانتي گراد مي رسد

براساس پيش بيني هاي سازمان هواشناسي، گرمترين دما در تهران به 37 درجه سانتي گراد و حداقل دماي امشب نيز به 27 درجه سانتي گراد مي رسد.
براساس گزارش سازمان هواشناسي، نقشه هاي موجود، تضعيف الگوي پايداري را روي كشور نشان مي دهد. همچنين تزريق رطوبت از شرق نيز منجر به رشد ابر، وزش باد، گرد و خاك، رعد و برق و رگبار در ساعت هايي از بعدازظهر و اوايل شب در ارتفاعات زاگرس و دامنه هاي جنوبي البرز و برخي نقاط نيمه شرقي كشور مي شود.
سازمان هواشناسي اين شرايط را به صورت متناوب تا اواخر هفته براي مناطق ذكر شده و شمال غرب كشور پيش بيني كرد.
بنابراين گزارش همچنين با توجه به شرايط مناسب براي تشكيل گرد و خاك از كشورهاي عراق و سوريه، بروز پديده گرد و غبار به طور متناوب براي نواحي غربي و جنوب غربي كشورمان دور از انتظار نيست.

 



امام جمعه اهل سنت ديواندره: عاقبت كشتن برادران شيعه و سني طناب دار است

امام جمعه اهل سنت ديواندره با اشاره به اعدام عبدالمالك ريگي گفت: عاقبت كشتن برادران سني و شيعه و كساني كه اين جنايت ها را مرتكب مي شوند، طناب دار است.
به گزارش فارس، ماموستا عبدالحميد حسني با بيان اينكه خداوند تبارك و تعالي در برابر ظلم و ستم ظالمان همواره با عدل الهي خود زمينه مجازات آنان را فراهم مي كند، افزود: حلقه طناب به دور گردن ريگي جنايتكار نشان از اجراي حكم الهي در زمين است.
وي با بيان اينكه مجازات عبدالمالك ريگي مرهمي بر داغ دل پدران و مادراني بود كه عزيزشان توسط اين جنايتكار شهيد شده اند اظهار داشت: ريگي به صورت ناجوانمردانه تعداد زيادي از برادران و خواهران شيعه و سني مذهب ما را به شهادت رساند، لذا اعدام او گام بزرگي محسوب مي شود.
ماموستا حسني تصريح كرد: ريگي حيوان بسيار خطرناكي بود كه با تبعيت از دستورات سران ظلم، خون بسياري از انسان هاي بي گناه را به زمين ريخت.
از سوي ديگر رئيس طايفه شه بخش در گفت وگو با ايرنا، با اشاره به شرارت هاي عبدالمالك ريگي عليه مردم منطقه گفت: به طور قطع اعدام عبدالمالك ريگي ريشه توطئه را در منطقه خواهد خشكاند و ديگر استكبار نمي تواند با استفاده از مزدوراني مانند وي، به نظام ضربه بزند.
همچنين رئيس طايفه رخشاني سيستان و بلوچستان نيز گفت: اعدام بحق عبدالمالك ريگي موجب خوشحالي فارس و بلوچ و شيعه و سني سراسر كشور بويژه اين استان شد.
«مهدي رخشاني» افزود: دستگيري، محاكمه و اعدام اين جنايتكار موجب ريشه دواندن ترس در دل دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران شده است. وي ادامه داد: در گذشته بسياري از سرمايه گذاران حتي مردم بومي استان تمايلي به كار اقتصادي در سيستان و بلوچستان نداشتند اما امروز با دستگيري و اعدام اين جنايتكار سيل سرمايه گذاران به اين منطقه روان مي شود.

 



زلزله «اوز» را لرزاند

شبكه لرزه نگاري شيراز وابسته به مركز لرزه نگاري كشور اعلام كرد: زمين لرزه اي به شدت چهار و سه دهم ريشتر عصر روز يكشنبه حوالي بخش اوز لارستان فارس را لرزاند.
به گزارش ايرنا، اين زمين لرزه ساعت18 و پنج دقيقه و دو ثانيه رخ داد. اين زمين لرزه تلفات جاني و يا زيان مالي نداشته اما موجب هراس و وحشت مردم شد به نحوي كه منازل خود را ترك كردند و به فضاي باز آمدند.
شهر اوز مركز بخش اوز از توابع شهرستان لارستان است كه در فاصله 340كيلومتري جنوب شرقي شهر شيراز و 40كيلومتري شمال غربي شهرلار قرار دارد.

 



جمعيت هلال احمر ايران خبر داد
ارسال محموله 10 تني دارو به قرقيزستان

مديركل امور بين الملل جمعيت هلال احمر از ارسال يك محموله كمك جديد 10 تني دارو و تجهيزات پزشكي اين جمعيت براي كشور قرقيزستان در روزهاي آينده خبر داد.
عبدالرووف اديب اظهار داشت: به درخواست وزارت امور خارجه قرقيزستان محموله كمك جديدي از طرف جمعيت هلال احمر ايران با همكاري وزارت امورخارجه كشورمان ارسال خواهد شد.
وي با بيان اينكه چندي قبل نيز محموله كمك هاي جمعيت هلال احمر از جمله پتو، دارو و تجهيزات به قرقيزستان ارسال شده بود، گفت: محموله جديد كنوني به عنوان دومين محموله كمك هاي ارسالي اين جمعيت با درخواست كشور قرقيزستان ارسال مي شود.
اديب اظهار داشت: دومين محموله كمك هاي ارسالي جمعيت هلال احمر ايران براي كشور قرقيزستان شامل اقلام دارويي و تجهيزات پزشكي است.
وي خاطرنشان كرد: ارسال محموله نخست جمعيت هلال احمر و همچنين دومين محموله كمكي اين جمعيت براي قرقيزستان به صورت هوايي به بيشكك ارسال مي شود.
به گزارش فارس، عبدالرووف اديب، با اشاره به ارسال نخستين محموله 8 تني پتو، دارو و تجهيزات پزشكي جمعيت هلال احمر به قرقيزستان گفت: در اين راستا محموله دوم اين جمعيت شامل 10 تن دارو و تجهيزات پزشكي خواهد بود كه در روزهاي آينده به بيشكك ارسال مي شود.

 



سرقت در پوشش ماموران پليس

3 سارق سابقه دار و حرفه اي كه در پوشش ماموران مبارزه با مواد مخدر تراول چك هاي مردم را به سرقت مي بردند، توسط ماموران اداره يكم پليس آگاهي دستگير شدند.
سرهنگ محمديان، رئيس پليس آگاهي فرماندهي تهران بزرگ در اين رابطه گفت: اين سه سارق براي ارتكاب جرايم خود از شيوه هاي متعددي استفاده مي كردند كه از جمله مي توان به تحت نظر قرار دادن اطراف مراكز اقتصادي به ويژه شعبه هاي بانكي براي شناسايي اشخاص به عنوان طعمه و تعقيب آنان با هدف شناسايي محل سكونت آنها اشاره كرد.
وي تاكيد كرد: با شناسايي محل سكونت افراد مورد نظر خود، متهمان كه ظاهري موجه براي خود ايجاد و تجهيزات نظامي از قبيل بي سيم و دستبند نيز به همراه داشتند ضمن مراجعه به درب منازل، به مالباختگان عنوان مي كردند كه تراول هاي دريافت شده از سوي آنها تقلبي است و موضوع بايد بررسي شود.
«متهمان در ادامه شيوه و شگرد خود، از مالباختگان درخواست مي كردند تا براي رسيدگي به موضوع به همراه آنها به مراجع قضايي و انتظامي مراجعه كنند اما قبل از حركت از آنان مي خواستند تا تراول چك ها را نيز با خود بياورند.»
«مالباختگان نيز پس از مراجعه به داخل منزل و آوردن تراول چك ها، در حاليكه به متهمان اطمينان پيدا كرده بودند در مقابل درخواست آنها اقدام به تحويل تراول چك ها به متهمان كرده و آنها نيز در يك لحظه و با استفاده از غفلت مالباختگان با سرقت تراول ها به سرعت از محل متواري مي شدند.»
رئيس پليس آگاهي پايتخت گفت: از ديگر شيوه هاي اين افراد اين بود كه يكي از اعضاي گروه با استفاده از تراول چك هاي مسروقه به مراكز خريد و فروش به ويژه مراكز خريد و فروش قطعات و لوازم خودرو مراجعه و با ارائه تراول چك هاي مسروقه اقدام به خريد مي كرد.
«پس از گذشت مدت كوتاهي دو عضو ديگر گروه در حاليكه به دست هاي همدست خود دستبند مي زدند با استفاده از بي سيم و ديگر تجهيزات پليسي به مغازه مالباخته مراجعه و عنوان مي كردند اين شخص (همدست خودشان) سارق است و تراول چك هاي ارائه شده به مالباخته سرقتي است و بدين شيوه اقدام به بازپس گيري تراول چك ها كرده و از مالباخته مي خواستند تا براي طرح شكايت به مراجع انتظامي و قضايي مراجعه كند.»
«متهمان بلافاصله پس از گرفتن تراول چك ها از محل متواري مي شدند، مالباخته نيز پس از مراجعه به دادسرا و مراجع انتظامي متوجه هويت جعلي و كذب بودن گفته هاي آنها مي شد و متهمان نيز اقلام بدست آمده از مالباخته را در سطح بازار به فروش مي رساندند.»
سرهنگ محمديان يادآور شد: كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه تحقيقات خود موفق به شناسايي محل ارتكاب سرقت ها از سوي اين سه نفر شدند. به گفته وي، متهمان علاوه بر تهران در ديگر استان ها و شهرها نيز با استفاده از شيوه هاي فوق اقدام به سرقت از مالباختگان مي كردند.
وي تاكيد كرد: اين سه سارق در خيابان دماوند، اتوبان بسيج، پارك بسيج، مشيريه، تهرانپارس، جواديه تهرانپارس، ميدان آقانور، آزادي، هاشمي، خوش، پيروزي، سه راه افسريه، ميدان امام حسين(ع) اقدام به سرقت تحت پوشش مامور مي كردند.
محمديان خاطرنشان كرد: اين افراد علاوه بر شهر تهران در شهرهاي «اصفهان، كاشان، شيراز، مرودشت، آباده، اسلامشهر، كرج، دليجان، ملاير، ساوه، اهواز و ورامين» نيز اقدام به سرقت تحت پوشش مامور كرده اند كه تحقيقات در خصوص اين سرقت ها از سوي پليس ادامه دارد.

 



اسامي 53 نفر برتر آزمون دستياري اعلام شد

اسامي 53 نفر برتر آزمون دستياري ديروز اعلام شد.
دكتر جبرائيل نسل سراجي، رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت با اشاره به پذيرش 2 هزار و 400 تن در آزمون دستياري، اظهار داشت: ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون دستياري از 15 تيرماه آغاز مي شود.
وي در خصوص نحوه ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون دستياري، گفت: پذيرفته شدگان بايد از 15 تا 24 تيرماه براي انجام مراحل ثبت نام به دانشگاه محل پذيرش مراجعه كنند.
به گفته سراجي، پذيرفته شدگان در هنگام ثبت نام بايد با توجه به سهميه پذيرش خود، اصل مدارك لازم جهت استفاده از سهميه مربوطه را براساس مندرجات راهنما و دستورالعمل هاي مرتبط، به دانشگاه محل پذيرش ارائه كنند.
وي با بيان اينكه نوع سهميه پذيرش به دانشگاه هاي علوم پزشكي محل آموزش اعلام مي شود، اظهار داشت: دوره تحصيلي پذيرفته شدگان از اول شهريور ماه آغاز مي شود، البته شروع به آموزش دانشجويان پزشكي كه با استفاده از مقررات رتبه هاي برتر، استعدادهاي درخشان، قانون تسهيل ازدواج جوانان و ... مجاز به شركت و پذيرش در آزمون شده اند از اول مهرماه است.
به گزارش ايسنا، سراجي در عين حال تاكيد كرد: عدم ثبت نام در موعد مقرر و يا عدم شروع به آموزش در زمان هاي اعلام شده به منزله انصراف قطعي پذيرفته شده محسوب مي شود.
گفتني است، سي وهفتمين دوره آموزش پذيرش دستياري در رشته هاي تخصصي پزشكي باليني با رقابت 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحاني 13 اسفندماه سال گذشته برگزار شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري دو سارق طلاهاي كودكان
اصفهان- خبرنگار كيهان: دو برادر كه اقدام به سرقت طلاجات كودكان مي كردند در اصفهان به دام افتادند. يكي از اين سارقان حين سرقت طلاجات يك دختربچه توسط مردم به دام پليس افتاد. متهم در بازجويي به چندين فقره سرقت طلاجات اطفال با همدستي برادر و همسر برادرش اعتراف كرد. ديگر همدستان اين سارق دستگير و روانه زندان شدند.
شكارچيان متخلف به دام افتادند
¤ 4 شكارچي كه به صورت غيرمجاز اقدام به شكار در پناهگاه حيات وحش موته كرده بودند توسط محيط بانان اداره حفاظت محيط زيست شهرستان گلپايگان دستگير شدند. يكي از اين شكارچيان براي سومين مرتبه دستگير شده است. از شكارچيان يك لاشه آهو كشف شد.
سرقت منجر به قتل
¤ سارقي سابقه دار به نام حسين- ب كه در جريان سرقت در اصفهان مرتكب قتل شده بود دستگير شد. متهم در جريان سرقت فردي به نام صفرعلي -پ را به قتل رسانده بود.
كشف تجهيزات ماهواره
¤ بيش از 2 هزار و 700 قطعه انواع تجهيزات دريافت از ماهواره در اصفهان كشف شد. در اين رابطه 3 نفر كه مبادرت به تهيه و توزيع تجهيزات ماهواره در اين شهر مي كردند دستگير شدند. اردلان-هـ ، مهرداد-م و نادر-ط از جمله دستگير شدگان هستند.
دستگيري جاعل اسناد دولتي
¤ يك جاعل حرفه اي كه قصد جعل اوراق بهادار و اسناد دولتي را داشت پيش از عمل مجرمانه خود شناسايي و دستگير شد.
وي در كارگاه خود حين جعل اسناد دولتي به دام پليس افتاد. در بازرسي از اين كارگاه تعدادي ابزارآلات سنتي جعل، سيستم هاي رايانه اي، چاپگر و اسكنر و مدارك جعلي كشف شد.
آتش سوزي مزارع كشاورزي
گرگان- خبرنگار كيهان:بيش از 20 هكتار زمين كشاورزي و يك هزار بسته كاه در كلاله بر اثر بي احتياطي كشاورزان در آتش زدن سفال گندم در آتش سوخت. در اين حادثه بيش از 8 هزار بسته كاه نيز كه در يك دامداري جاسازي شده بود طعمه حريق شد و به بخشي از دامداري نيز خسارت وارد آمد.
مرگ دو موتورسوار
طبس- خبرنگار كيهان: بر اثر برخورد يك دستگاه موتورسيكلت با خودرو سواري پرايد در خيابان خرمشهر طبس، موتورسوار به نام حميد شاكر اردكاني 45 ساله بر اثر شدت صدمات وارده جان خود را از دست داد. همچنين بر اثر برخورد موتورسيكلت با كاميون در بلوار 22 بهمن اين شهر مالك مو تورسيكلت به نام مسعود كاشي 20 ساله در دم جان خود را از دست داد.
كشف صدها سي دي غيرمجاز
گرگان- خبرنگار كيهان: بيش از 2500 حلقه لوح فشرده غيرمجاز در شهرهاي كلاله، گنبدكاووس و گرگان كشف شد. اين تعداد سي دي غيرمجاز طي 48 ساعت گذشته در بازديد از بازارهاي هفتگي و دفاتر خدمات رايانه اي كشف شد. در اين رابطه 3 دستگاه كيس حاوي موارد ممنوعه به همراه 255 حلقه دي وي دي غيرمجاز نيز كشف شد و 4 نفر در اين عمليات دستگير شدند.
رد پيشنهاد رشوه ميليوني
قم- خبرنگار كيهان: پليس آگاهي استان قم به يك دستگاه خودرو سواري پژو پارس در عوارضي تهران- قم مظنون شد. پليس پس از چندين كيلومتر تعقيب و گريز خودرو را توقيف و راننده و سرنشين وسيله نقليه را دستگير كرد. متهمان در حين انتقال به اداره آگاهي براي فرار از چنگ قانون پيشنهاد پرداخت 6 ميليون ريال رشوه را دادند اما پليس اين پيشنهاد را رد كرد.

 



صدور گواهينامه هوشمند در 5 استان كشور

رئيس مركز صدور گواهينامه پليس راهنمايي و رانندگي با موفقيت آميز بودن فرآيند صدور گواهينامه هوشمند در تهران گفت: به زودي اين طرح در پنج استان ديگر نيز اجرا مي شود.
سرهنگ رمضان آقايي افزود: در حال حاضر فرآيند صدور گواهينامه هوشمند با موفقيت كامل در تهران درحال اجراست و به طور ميانگين تاكنون 200 هزار گواهينامه هوشمند صادر شده است.
وي ادامه داد: صدور گواهينامه هوشمند طي سه فرآيند در كشور انجام مي شود كه در مرحله اول در تهران بزرگ، در مرحله دوم در پنج استان كشور و در مرحله آخر در سراسر كشور صدور اين گواهينامه اجرايي مي شود.
رمضان آقايي گفت: طرح راه اندازي سيستم صدور گواهينامه هوشمند در پنج استان كشور در نيمه اول امسال اجرا مي شود.
وي اظهار داشت: راه اندازي سيستم گواهينامه هوشمند در كشور بستگي به فراهم كردن تجهيزات از سوي موسسه پژوهش ناجي دارد كه به زودي اين زيرساختها آماده مي شود.

 



رويدادهاي خارجي

برف ايتاليايي ها را غافلگير كرد

ايتاليايي ها با برف به استقبال تابستان رفتند
به گزارش واحد مركزي خبر از رم، به فاصله يك روز مانده به آغاز فصل تابستان، بارش برف سنگين در شمال ايتاليا، كاهش محسوس دما و بارش شديد باران در ديگر مناطق اين كشور، چهره ايتاليا را زمستاني كرد.
يك شهروند ايتاليايي ساكن منطقه «التو اديجه» بارش برف در اين فصل از سال را عجيب خواند و گفت من به ياد ندارم در اين ماه از سال برف باريده باشد.
ايتاليايي ها كه تا هفته گذشته براي فرار از گرما به سواحل دريا و درياچه هاي اين كشور پناه آورده بودند، با سرد شدن ناگهاني هوا، بار ديگر لباس هاي زمستاني بر تن كردند.
بارش باران شديد در ايتاليا هم موجب جاري شدن سيل و رانش زمين در برخي از استان هاي شمالي و جنوبي ايتاليا شده و مشكلات زيادي را براي مردم وجود آورده است.
يك خانم در منطقه سيل زده در حالي كه كودك خردسال خود را در آغوش گرفته بود به تلويزيون ايتاليا گفت: نمي دانيم از مصيبتي كه بر سر ما آمده چكار كنيم.
بارش باران هاي سيل آسا در ايتاليا، موجب تصادفات شديد رانندگي در جاده ها شده و دهها زخمي و كشته برجاي گذاشته است. طوفان و وزش باد شديد هم خسارات زيادي به منازل و تاسيسات عمومي وارد كرده است.

 



رئيس دانشكده دندانپزشكي هشدار داد
فريب تبليغات سوء دندانپزشكي را نخوريد

رئيس دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: مردم فريب ادعاي متقلبانه «مرتب كردن فرم دندانها در يك جلسه» را نخورند.
دكتر عباس منزوي گفت: كتابچه هاي تبليغي زيادي درب منازل مردم فرستاده مي شود كه حاوي تبليغات سوء در مورد دندانپزشكي است كه هموطنان بايد مراقب باشند فريب اين تبليغات واهي را نخورند.
وي گفت: گاهي در اين قبيل تبليغات ادعاهاي عجيبي تحت عناوين «زيبا كردن لبخند شما در يك روز»، «مرتب كردن فرم دندانها در يك جلسه»، «بيمه كردن دندانهاي شما تا آخر عمر» و مواردي از اين دست به چشم مي خورد كه هيچ مبناي علمي و عملي ندارد.
منزوي افزود: واضح است كسي كه ادعا مي كند مي تواند تا آخر عمر دندانهاي يك فرد را بيمه كند به دنبال چيست زيرا اساساً انجام چنين كاري امكان ندارد.
به گزارش مهر، اين دندانپزشك با اشاره به ادعاي متقلبانه ليزر درماني توسط اين شركتهاي تبليغي گفت: شايد بتوان گفت تعداد متخصصاني كه به ليزر درماني به طور اصولي و حرفه اي واقف هستند در كشور به تعداد انگشتان دست هم نمي رسد ولي متأسفانه در برخي تصاوير تبليغات سوء دندانپزشكي مشاهده مي شود كه نور آبي كه در دندانپزشكي به ماده پركننده دندان تابانده مي شود تا آن ماده محكمتر شود را نشان افرادي كه آگاهي ندارند، مي دهند و نام آن را ليزر درماني مي گذارند.
وي، قوانين نظام پزشكي كشور را در اين خصوص بسيار جامع و سخت ارزيابي كرد كه مي تواند جلوي بسياري از اين عوام فريبي ها را بگيرد.

 



6 سرنشين يك لنج از مرگ حتمي نجات يافتند

رئيس اداره ايمني و حفاظت دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر اعلام كرد: 6 سرنشين يك لنج باري در 11مايلي لنگرگاه بندر بوشهر از مرگ حتمي نجات يافتند.
به گزارش ايرنا، به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر علي ابراهيم زاده افزود: اين موتور لنج از دبي به سمت گناوه در حركت بود.
وي گفت: در پي اعلام اضطرار اين شناور به مركز هماهنگي جست و جو و نجات دريايي بوشهر مبني بر آبگرفتگي شديد، بلافاصله شناور هادي 5 به همراه يك تيم مجهز آتش نشان از اين اداره كل براي عمليات نجات به موقعيت اعزام شد.
ابراهيم زاده اضافه كرد: شناور هادي 5 پس از رسيدن به منطقه موردنظر، همه سرنشينان شناور را نجات داد و براي جلوگيري از غرق شدن شناور حادثه ديده، اقدام به يدك كردن لنج به سمت بندر بوشهر كرد.

 



كلاهبرداري پيامكي در بازي هاي جام جهاني

كلاهبرداران تلفن همراهي با استفاده از جام جهاني فوتبال، استراليايي ها را با وعده ميليون ها دلار جوايز واهي به دادن اطلاعات بانكي شخصي شان ترغيب مي كنند.
سازمان ارتباطات و رسانه استراليا شماري از شيوه هاي كلاهبرداري مربوط به اين رويداد فوتبال جهاني را شناسايي كرده است.به گفته ريئس هيئت مديره اين سازمان، اين گونه پيام ها معمولاً به صورت انبوه ارسال شده و از علاقه معمول كاربران به اين رويداد به عنوان دام استفاده مي كنند.براساس گزارش سيدني مورنينگ هرالد، پيام هايي مانند شماره تلفن شما برنده صد هزار دلار شده و براي تماشاي زنده مسابقه فينال به اين آدرس ايميل كنيد يا با اين شماره تماس بگيريد، از جمله پيام هايي است كه با هدف كلاهبرداري به شماره هاي تلفن همراه كاربران استراليايي ارسال مي شود.مقامات سازمان تنظيم مقررات مخابراتي اين كشور به كاربران توصيه كرده اند اين پيام ها را ناديده بگيرند و هرگز اطلاعات بانكي يا شخصي ديگر خود را ارايه نكنند زيرا حتي اگر پولي از آن ها گرفته نشود، ممكن است اين اطلاعات براي سرقت هويت در آينده مورد استفاده قرار بگيرند.

 



اسارت 35 كودك به اتهام پرتاب سنگ

نظاميان رژيم صهيونيستي در ماه مي ميلادي سي وپنج كودك فلسطيني را در شهرهاي مختلف كرانه باختري و نوارغزه به اسارت گرفتند.
به گزارش خبرگزاري فلسطيني معا، سازمان آزادي بخش فلسطين (ساف) در گزارشي از وضعيت اسراي فلسطيني اعلام كرد كه نظاميان رژيم صهيونيستي تنها در ماه مي 2010 حدود 290 فلسطيني اهل كرانه باختري را به اسارت گرفتند كه از اين تعداد سي وپنج نفر كودك بوده اند. براساس اين گزارش، 62 نفر از اسراي فلسطيني ساكن بيت المقدس، 44 نفر از الخليل، 38 نفر از نابلس و 27 نفر از قلقليه بودند. رژيم صهيونيستي در موارد اتهامي كودكان فلسطيني عمدتا موضوع پرتاب سنگ به سوي نظاميان اسرائيلي را عنوان مي كند.

 



11مسافر در آتش اتوبوس سوختند

مقامات پليس السالوادور اعلام كردند: در پي حمله مسلحانه و به آتش كشيدن يك اتوبوس شهري در حومه پايتخت اين كشور، دست كم 11 نفر جان خود را از دست دادند و هشت نفر هم مجروح شدند.
يكي از مقامات ارشد پليس السالوادور- در اين باره گفت: اين حادثه زماني رخ داد كه اعضاي گروه «مارا 18» يك اتوبوس عمومي را با تهديد اسلحه متوقف كرده و سپس در حالي كه مسافران از وحشت فرياد مي كشيدند، اتوبوس را به آتش كشيدند.
گفتني است، دولت «مائوريسيو فانز»- رئيس جمهور السالوادور- از سال گذشته به شدت با گروه ها و باندهاي مخوف قاچاق موادمخدر و قاچاق انسان به مقابله پرداخته و براي اين منظور چهار هزار نيروي نظامي را در خيابان هاي «سن سالوادور»- پايتخت اين كشور- مستقر كرد به طوري كه با انجام اين كار عملاً باندهاي خلافكار و سازمان يافته قادر به فعاليت نبودند.در گزارش خبرگزاري فرانسه آمده است كه السالوادور اخيراً با خشونت هاي سازمان يافته باندهاي مخوف مافيايي و خياباني برخورد مي كند به گونه اي كه روزانه به طور ميانگين 13 نفر در اين كشور به ويژه در پايتخت و در پي حملات و سرقت هاي مسلحانه كشته مي شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14