(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2  تير  1389- شماره 19677

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تجليل از حسين شريعتمداري و فرج الله سلحشور
تجمع اعتراض آميز دانشجويان مقابل مجلس شوراي اسلامي
دستگيري دو بمب گذار وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي اروپا
متكي: آمريكايي ها با صدور قطعنامه اخير خودشان را در وضعيت كيش و مات قرار داده اند
سردار وحيدي: روسيه در مقابل خسارت هاي ناشي از عدم تحويل اس300 مسئوليت دارد
پيكر داماد امام خميني(ره) در قم تشييع و به خاك سپرده شد
دو محقق ارشد آمريكايي: ايران و تركيه چالشي استراتژيك در مقابل اسراييل ايجاد كرده اند
سفير آلمان در تهران به وزارت خارجه احضار شد
مدير مشمولين نيروهاي مسلح: كسر خدمت مشمولين وظيفه قبل از اعزام آنان به خدمت رسيدگي خواهد شد
اخبار ادبي و هنري
تا پايان سال جاري قانون جامع رسانه ها به مجلس تقديم مي شود
پيكر دو شهيد دوران دفاع مقدس در مهران كشف شد
معاون وزير راه و ترابري: خط ريلي بافق- بندرعباس برقي مي شود
قائم مقام وزير آموزش و پرورش: 20هزار معلم تربيت بدني براي مدارس كشور استخدام مي شوند
در دانشگاه تبريز نرم افزار كنترل رايانه هاي تحت شبكه طراحي شد
با حضور رئيس جمهوري جشن سازه هاي آبي- تاريخي شوشتر هفته جاري برگزار مي شود
نماينده ولي فقيه در هرمزگان: مباني اسلام از ناحيه دگرانديشان در معرض خطر قرار دارد
فرمانده نيروي انتظامي كشور: هنجارشكنان نمي توانند به اميد كار فرهنگي، آزاد باشند
قدرداني خانواده سردار شهيد محمدزاده از مجازات ريگي
كار ساخت نخستين نيروگاه بادي خوزستان آغاز شد
اطلاعيه جامعه مدرسين به مناسبت سالگرد رحلت آيت الله مشكيني



طي مراسمي در شهرري صورت گرفت
تجليل از حسين شريعتمداري و فرج الله سلحشور

در دومين همايش بزرگداشت هشت ماه نبرد سايبري حسين شريعتمداري به عنوان سردار جنگ نرم و فرج الله سلحشور به عنوان سمبل هنر متعهد در عرصه جنگ نرم تجليل شدند.
بنابر گزارش فارس در دومين نشست سلسله همايش هاي بزرگداشت هشت ماه نبرد سايبري با عنوان «فصلي تازه در بصيرت» در كانون سميه شهرري و در حضور غلامحسين الهام از حسين شريعتمداري به عنوان سردار جنگ نرم و فرج الله سلحشور به عنوان سمبل هنر متعهد در عرصه جنگ نرم تجليل شد.
در ادامه اين مراسم همچنين از خانواده شهيد حسين كبيري شهيد جريان فتنه نيز تجليل به عمل آمد.
در اين مراسم از بين يك هزار و 200 سايت و وبلاگ نامزد در دومين همايش بزرگداشت هشت ماه نبرد سايبري، هشت پايگاه معرفي شدند.
در اين همايش در بخش پايگاه فعال و وبلاگ نويسي، پايگاه «يك سال پيش همين روزها» به عنوان برگزيده معرفي شد و در بخش پايگاه هاي فعال در فيلم و صوت با حضور نامزدهاي فراوان پايگاه «نفوذي» رتبه برگزيده را از آن خود كرد و پايگاه سايبري «تل خندك» نيز رتبه برگزيده را كسب كرد. در بخش خبرگزاري ها و سايت هاي خبري «جوان آنلاين» برگزيده شد و در بخش سايت ها و پورتال ها نيز پورتال «بچه هاي قلم» موفق به كسب عنوان برگزيده شدند. در بين شبكه هاي اجتماعي نيز شبكه «نت ايران» برگزيده شد و در نهايت «مانور سايبري ولايت» در بخش جنبش هاي وبلاگي و وبلاگ هاي گروهي عنوان برگزيده را از آن خود كرد.
گفتني است، پس از برگزاري نخستين نشست سلسله همايش هاي «بزرگداشت هشت ماه نبرد سايبري» در اسفند 88 در شهرك غرب تهران، دومين نشست از اين سلسله همايش ها با عنوان «فصلي تازه در بصيرت» در كانون سميه شهرري برگزار شد.
هدف از اين همايش كه به وسيله جمعي از وبلاگ نويسان، صاحبان پايگاه هاي اينترنتي، فعالان شبكه هاي اجتماعي و كاربران حرفه اي اينترنت به صورت خودجوش به ميزباني فعالان فضاي مجازي شهرري برگزار مي شود، يادآوري و تجليل از حماسه 40ميليوني خرداد ماه سال 88 در انتخابات رياست جمهوري، ثبت نصاب هاي جديد در عرصه مردم سالاري، بزرگداشت هشت ماه نبرد موثر در برابر جنگ نرم دشمن به ويژه در فضاي سايبر، شبكه سازي و آشنايي افسران جوان جنگ نرم با يكديگر، تقويت روحيه همدلي و وحدت در ميان حاميان اينترنتي انقلاب اسلامي، يادآوري و بزرگداشت شهداي جبهه انقلاب اسلامي در جريان فتنه 88، اعتراض به برخي حركت هاي ناشايست مديران بلاگفا و الگوسازي و تقدير از فعالان پيشتاز در اين عرصه است.
عنوان «فصلي تازه در بصيرت» كه براي دومين نشست هشت ماه نبرد سايبري انتخاب شده است، خود برگرفته از جمله مقام معظم رهبري در نخستين روز سال 89 در حرم مطهر رضوي است كه فرمودند: «از 22 خرداد تا 22 بهمن- هشت ماه- يك فصل پرافتخار و پرعبرتي براي ملت ايران بود؛ اين يك درس شد. آگاهي جديدي به وجود آمد. فصل تازه اي در بصيرت ملت ايران گشوده شد. اين زمينه بسيار مهمي است از اين رو بايد براساس اين زمينه، حركت كنيم.»
از ديگر برنامه هاي اين همايش مي توان به اعلام رسمي آغاز به كار «شوراي فعالان سايبري انقلاب اسلامي» كه در بيانيه پاياني نشست نخست درخواست شده است، ارائه متون طنز و اشعار توسط وبلاگ نويسان، پخش آخرين نماهنگ هاي توليد شده توسط فعالان فضاي مجازي، تقدير از بهترين هاي فضاي مجازي در عرصه جنگ نرم در قالب هاي گوناگون، برپايي نمايشگاهي از طرح ها و كاريكاتورها و برنامه هاي متنوع و متعدد ديگر اشاره كرد.

 



در مخالفت با مصوبه وقف دانشگاه آزاد صورت گرفت
تجمع اعتراض آميز دانشجويان مقابل مجلس شوراي اسلامي

سرويس سياسي -
هزاران دانشجو و استاد انقلابي دانشگاههاي تهران و شهرستانهاي كشور صبح ديروز در اعتراض به مصوبه غيرقانوني نمايندگان در برابر مجلس تجمع كردند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان در اين اجتماع اعتراض آميز كه از ساعت 10 صبح در برابر درب شمالي خانه ملت آغاز شد دانشجويان دختر و پسر دانشگاههاي مختلف كشور با سر دادن شعارهايي خواستار لغو مصوبه روز يكشنبه مجلس درباره وقف اموال دانشگاه آزاد شدند.
شعارهاي دانشجويان عبارت بود از «نماينده جاسبي اخراج بايد گردد»، «نماينده خائن شرمت باد شرمت باد»، «جاسبي قانون شكن شرمت باد شرمت باد» مجلس جاسبي گرا استعفا استعفا»، «مرگ بر اسلام آمريكايي»، «عباسپور تهراني استعفا استعفا»، «برادر زن جاسبي استعفا استعفا»، «مجلس لاريجاني تو مشت رفسنجاني» ، «جاسبي حيا كن بيت المال را رها كن»، «نمايندگان جاسبي، خجالت خجالت»، اجتماع كنندگان همچنين با در دست داشتن پلاكاردها و دست نوشته هايي با مضامين زير از مصوبه غيرقانوني و غيرشرعي وقف دانشگاه آزاد انتقاد كردند.
«دانشجو مي ميرد اين ننگ مجلس را نمي پذيرد»، «134 كيف انگليسي» (اشاره به راي موافق 134 نماينده به طرح وقف دانشگاه آزاد) «مدرس بيدار شو كه مجلسيان خوابيده اند و بد خوابي براي كشور ديده اند»، «نماينده ملت يا نماينده دانشگاه آزاد»،«شهدا از راي وكلاي جاسبي به غارت بيت المال شرمنده ايم»، «دانشگاه آزاد ميراث خاندان هاشمي نيست» و... از جمله دست نوشته هاي دانشجويان بود كه در اعتراض به مصوبه مجلس در دست گرفته بودند.
تعدادي از نمايندگان تشكل هاي دانشجويي نيز در اين تجمع طي سخناني با انتقاد از مصوبه مجلس به كنايه گفتند كه از جاسبي تشكر مي كنيم كه با ارائه طرح وقف دانشگاه آزاد دست مافياي ثروت و قدرت را در مجلس رو كرد.
كيهان در دستان دانشجويان
گروهي از دانشجويان نيز صفحه نخست روزنامه كيهان مورخ 31/3/89 را بر بالاي سر گرفته بودند.
تيتر درشت روزنامه در آن تاريخ اين عبارت بود:«موافقت سوال برانگيز مجلس با وقف اموال دانشگاه آزاد» دانشجويان همچنين در گفت وگو با خبرنگار امور مجلس كيهان از مواضع انقلابي و اصول گرايانه اين روزنامه در جريان فتنه وقف اموال دانشگاه آزاد تشكر كردند.
حضور نمايندگان انقلابي
در ميان اجتماع كنندگان
بنابراين گزارش تعدادي از نمايندگان انقلابي مجلس شوراي اسلامي نيز با حضور در ميان اجتماع كنندگان طي سخناني به ابراز برائت از مصوبه وقف اموال دانشگاه آزاد پرداختند.
دانشجويان هم در مقابل با سر دادن شعارهايي همچون «وكيل انقلابي تشكر تشكر» از مواضع اين وكلاي اصولگراي مجلس قدرداني نمودند.
كوچك زاده: اسامي را
اعلام كنيد
دكتر كوچك زاده نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي در اجتماع عظيم دانشجويان با اشاره به اظهارات لاريجاني مبني بر اينكه خود او هم پذيرفته آنچه در روز يكشنبه اتفاق افتاد مورد رضايت خدا نبود گفت: از ايشان سوال مي كنيم پس چرا آن شدت و همت را براي اصلاح مصوبه نداريد؟
وي سپس با اشاره به توصيه رهبر انقلاب به نمايندگان مبني بر طراحي راهكاري براي نظارت بر خود گفت: ما به عنوان اولين راهكار از هيئت رئيسه مجلس مي خواهيم روابط بين نمايندگان و دانشگاه آزاد اعم از عضويت در هيئت علمي، ميزان تحصيلات، نوع مدارك تحصيلي و... را بررسي كنند و اسامي همه نمايندگاني را كه در دانشگاه آزاد درس خوانده و پست و مقام گرفته اند را اعلام كند. (تكبير حضار)
رسايي: مردم تكليف را روشن مي كنند
حجت الاسلام رسايي نماينده تهران هم در اين تجمع با بيان اين كه «تجمع امروز از مقدس ترين تجمع ها در راستاي دفاع از شأن و جايگاه مجلس است» تأكيد كرد: نبايد تجمع امروز را به نام مخالفت با مجلس و يا زير سؤال بردن شأن مجلس بدانند. اولا اين تجمع خودجوش است و ثانياً دليل اصلي اين تجمع مصوبه اي است كه مخالفت صريح با مواضع رهبر معظم انقلاب و امام خميني(ره) دارد.
وي خطاب به تجمع كنندگان ادامه داد: ترديد نداشته باشيد كه شور و هيجاني كه براي دفاع از ولايت و مبارزه با فساد در شما وجود دارد، بيش و پيش از اين در مجلس هم هست؛ البته نه در همه نمايندگان. در مورد مصوبه اخير برخي از نمايندگان معترض بودند و مي گفتند كه دست اندركاران مصوبه كلاه سر ما گذاشته اند. البته من هم مثل شما معترضم كه چرا بصيرت نداشته اند. وقتي برخي مصوبات معلوم است كه يكسري نماينده نه اصول گرا بلكه جاسبي گرا پشت آن هستند، اصلا لازم نيست كه آدم فكر كند.
حجت الاسلام رسايي در ادامه با اشاره به تهيه طرح دوفوريتي براي اصلاح مصوبه مجلس گفت: به موجب اين طرح دوفوريتي كليه مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخصوص دانشگاه آزاد اسلامي همچنان معتبر و لازم الاتباع است اگر اين دو فوريتي رأي بياورد، يعني مجلس در برابر يك آزمون بزرگ سربلند بيرون مي آيد و حتي درخواست ما اين است كه رأي ها علني باشد. در غير اين صورت حق نمايندگاني كه براي رأي نياوردن اين طرح دوفوريتي تلاش كرده اند در زمان خودش كه ان شاءالله انتخابات بعدي است كف دست آن ها گذاشته خواهد شد.
رسايي در پايان گفت: برخي مي گويند چرا رهبري براي حل اين مناقشه وارد نمي شوند. من مي گويم رهبري بارها نظر خود را بيان كرده اند و اگر عده اي نمي خواهند بشنوند، مردم بايد تكليف آن ها را مشخص كنند.
شهرزاد: دانشگاه آزاد نبايد خارج از نظارت باشد
كريم شهرزاد عضو كميسيون اصولگرايان مجلس هم با بيان اين كه «ما مخالف آموزش، دانشگاه و دانشگاه آزاد نيستيم و دانشجويان اين دانشگاه فرزندان ما هستند» گفت: ما به دنبال اين هستيم كه بگوييم هيچ قسمتي از حاكميت در اين كشور نمي تواند خارج از نظارت باشد و به صورت جزيره اي عمل كند.
وي افزود: دانشگاه آزاد با گستردگي كه دارد، محل تلاقي ثروت، قدرت و مدرك شده است و جاي بسيار حساسي است و اگر احتمال دهيم كه اين مجموعه از نظام فاصله گرفته است، تكليف شرعي داريم كه با اين حركت مقابله كنيم.
وي خطاب به تجمع كنندگان در مقابل مجلس اظهار كرد: قول مي دهم كه برادران و خواهران شما در مجلس از مسيرهاي مختلف تلاش خواهند كرد و از همه ظرفيت هاي ممكن استفاده مي كنند تا اين مسير انحرافي به وجود آمده را درست كنند.
صفايي: 11 عضو كميسيون آموزش استعفا دادند
طيبه صفايي عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز در اين تجمع گفت: موضع كميسيون آموزش با موضع رئيس كميسيون (عباسپور تهراني) متفاوت است. به دليل اينكه اگر طرح وقف اموال دانشگاه آزاد به كميسيون مي آمد اعضا با آن مخالفت مي كردند ولي آن را به كميسيون نياوردند و مستقيماً به صحن علني بردند. (شعار عباسپور تهراني استعفا استعفا)، (برادر زن جاسبي استعفا استعفا)
صفايي همچنين اظهار داشت: 11تن از اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس طي نامه اي به رئيس مجلس اعلام كردند كه به دليل مواضع رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات ديگر در جلسات كميسيون شركت نخواهند كرد.
دانشجويان با سردادن شعارهايي از اين اقدام نمايندگان تشكر كردند.
اسامي نمايندگان مذكور عبارت است از حيدري دستايي، كريمي فيروزجايي، فرهاد بشيري، طيبه صفايي، لاله افتخاري، فاطمه آجرلو، اسدالله عباسي، سيد قدرت حسيني، عليرضا سليمي، مرتضي آقاتهراني و اعزازي.
پس از اظهارات خانم صفايي، زاكاني نيز طي سخناني به طرح دو فوريتي اصلاح مصوبه وقف دانشگاه آزاد اشاره كرد و درباره آن مطالبي ايراد نمود. بنا به گفته نمايندگان بيش از 100نماينده طرح دو فوريتي مذكور را امضا كرده اند.
الياس نادران نماينده تهران هم در تجمع فوق اعلام كرد كه به دليل تخلفات صورت گرفته در جريان بررسي طرح وقف دانشگاه آزاد طرح استيضاح اعضاي هيات رئيسه مجلس را پيگيري مي كنم.
محمد دهقان عضو اصولگراي هيات رئيسه مجلس هم با حضور در اجتماع دانشجويان از حضور پرنشاط آنان قدرداني كرد و خطاب به آنان اظهار داشت: من به عنوان كارشناس حقوق قبلا هم اعلام كرده بودم كه وقف دانشگاه آزاد غيرقانوني است.
وي همچنين با بيان اينكه كفه ترازوي اصلاح مصوبه وقف در مجلس به سمت ماست از دانشجويان خواست تا به تجمع خود پايان دهند.
پس از اين سخنان، افكانه يكي از نمايندگان دانشجويان معترض اتمام موقت تجمع را اعلام كرد و گفت: جنبش دانشجويي دوباره صبح چهارشنبه در مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع مي كند تا مصوبه غيرقانوني و غيرشرعي وقف دانشگاه آزاد لغو شود.

 



وزير اطلاعات خبر داد
دستگيري دو بمب گذار وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي اروپا

وزير اطلاعات از دستگيري دو بمب گذار وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي اروپا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبرداد.
حجت الاسلام حيدر مصلحي، وزير اطلاعات در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به دستگيري دو بمب گذار توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) عنوان كرد: اين بمب گذاران جزو گروهك تروريستي منافقين و وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي اروپا بودند.
وي اضافه كرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) از مدتها قبل در وزارت اطلاعات نسبت به اقدامات و شناسايي اين تروريستها توجيه شده بودند.
وزير اطلاعات در ادامه افزود: با دستگيري اعضاي گروهك منافقين بوسيله نيروهاي وزارت اطلاعات، ارتباط و همكاري اين گروه از منافقين با گروهك هاي تروريستي برانداز وابسته به غرب شناسايي شد.

 



متكي: آمريكايي ها با صدور قطعنامه اخير خودشان را در وضعيت كيش و مات قرار داده اند

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به صدور قطعنامه ضد ايراني 1929 تاكيد كرد كه آمريكايي ها با اين اقدام خودشان را در وضعيت كيش و مات قرار داده اند.
منوچهر متكي قطعنامه 1929 را شكست و افتضاحي سياسي براي آمريكا خواند و گفت: اگر روزنامه هاي آمريكا را رصد كنيم و اظهارات بسياري از صاحبنظران آمريكايي را بررسي كنيم هيچ كس از اين قطعنامه به عنوان پيروزي ياد نكرد.
وي كه در برنامه گفت وگوي خبري شبكه دوم سيما سخن مي گفت از آماده شدن نامه هايش به 12 عضو شوراي امنيت كه به قطعنامه 1929 عليه ايران راي مثبت دادند خبر داد و گفت: در اين نامه ها مواضع مان را شفاف بيان كرده و گله خود را مطرح كرده ايم.
وي همچنين گفت كه ايران به نامه 3 كشور آمريكا، فرانسه و روسيه و همچنين نامه كاترين اشتون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا پاسخ خواهد داد.
وزير خارجه كشورمان با بيان اين كه ايران از تحريم استقبال نمي كند، تصريح كرد: ما به طرف تحريم و قطعنامه نمي رويم.
متكي درخصوص ممانعت از ورود 2 تن از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران و در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين اقدام به منزله تصميم ايران براي كاهش روابط با آژانس تلقي مي شود، اظهار داشت: اين اقدام به منزله تذكر آئين نامه اي به آمانو است كه اطرافيان و بازرسانش را مراقبت كند كه از اساسنامه آژانس بين المللي انرژي اتمي تخطي نكنند.
وي گفت: آمانو بايد از فضاي آماتوري بيرون بيايد و آژانس را حرفه اي مديريت كند.
متكي در بخش ديگري از سخنانش درباره مواضع چين و روسيه گفت: روسيه در مورد گام هايي كه درباره ديگران برمي دارد، بايد توضيح دهد.
وي در اين زمينه به تماس تلفني لاوروف وزير خارجه روسيه با وي قبل از صدور قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران اشاره كرد و به مقامات اين كشور توصيه كرد كه مروري بر اين مكالمه تلفني دوساعته و گفت وگوهاي قبلي داشته باشند. متكي با بيان اين كه ما روسيه و چين را دو كشور مهم مي دانيم، گفت: ما همكاري هاي تعريف شده اي با اين كشورها داريم اما طبيعي است كه نسبت به بعضي از رويكردها و سياست هايشان نيز نقدهايي داريم.

 



سردار وحيدي: روسيه در مقابل خسارت هاي ناشي از عدم تحويل اس300 مسئوليت دارد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: اجراي مفاد قرارداد «اس300» هيچ مغايرتي با قوانين داخلي روسيه و مقررات بين المللي دو كشور ندارد.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در گفت وگو با فارس در خصوص تاثير قطعنامه 1929 بر تحويل سامانه اس300 اظهار داشت: روس ها پس از اين قطعنامه، هنوز درباره تحويل اس300 موضع رسمي خود را اعلام نكرده اند و قرار است به زودي اين مسئله را اعلام كنند. زماني كه روس ها موضع خود را اعلام كنند، ما نيز متعاقبا نقطه نظرات خود را بيان خواهيم كرد.
وي يادآور شد: از نظر ما روسيه موظف به اجراي تعهدات خود بوده و اجراي مفاد اين قرارداد كه در خود قرارداد نيز تصريح شده است، هيچ مغايرتي با قوانين داخلي روسيه و مقررات بين المللي دو كشور ندارد و ما در چارچوب قرارداد في مابين، پيگير موضوع هستيم.
وحيدي با بيان اين كه انتظار ايران اين است كه هرچه سريعتر اين موضوع اجرايي شود، افزود: عرف بين المللي ايجاب مي كند وقتي كشوري پاي قراردادي را امضا مي كند به اجراي آن نيز در موعد مقرر پاي بند باشد و بديهي است در مقابل خسارت هاي ناشي از عدم اجراي آن نيز مسئوليت دارد. البته ضمانت اجراي عدم تعهد نيز جهت پيگيري پيش بيني شده است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با تاكيد بر اين كه قاعدتا نبايد قطعنامه اخير هيچگونه تاثيري در تحويل سامانه موشكي اس 300 داشته باشد، گفت: البته ما پيش بيني هاي لازم را انجام داده ايم.

 



پيكر داماد امام خميني(ره) در قم تشييع و به خاك سپرده شد

پيكر مرحوم حاج محمدحسن اعرابي داماد دوم امام خميني روز سه شنبه در قم تشييع و در گلزار شهداي علي بن جعفر قم به خاك سپرده شد.
به گزارش ايرنا، در مراسم تشييع پيكر آن مرحوم كه از مسجد امام حسن عسكري «ع» قم آغاز شد مردم، نمايندگان بيوت مراجع عظام، استاندار قم، سيدحسن خميني و رجال سياسي حضور داشتند.
براساس اين گزارش پس از اقامه نماز توسط آيت الله جوادي آملي، جنازه آن مرحوم از حرم مطهر حضرت معصومه«س» تا گلزار شهداي قم تشييع و در آرامگاه ابدي خود به خاك سپرده شد.
مراسم گراميداشت مرحوم اعرابي ديروز بعد از نماز مغرب و عشا، از سوي بيت بنيانگذار جمهوري اسلامي در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مرحوم اعرابي در سال 1303هجري شمسي در قم به دنيا آمد و در سال 1332 با دومين دختر امام خميني ازدواج كرد. وي فرزند آيت الله شيخ محمدجواد آقا و نوه مرحوم آيت الله حاج آخوند از علماي بزرگ و زاهد زمان خويش بود.
حضور در كوران مبارزات و همدوشي با بنيانگذار جمهوري اسلامي از نقاط درخشان زندگي وي است.
مرحوم اعرابي در سال هاي تبعيد امام، وكيل ايشان در ايران بود و با ثبات شخصيتي منحصر به فرد و امانت داري، بسياري از امور مالي امام خميني را تصدي كرد.
وي پس از انقلاب از پذيرش هرگونه مسئوليت دولتي خودداري كرد و زندگي زاهدانه خويش را در قم و منزل قديمي خويش ادامه داد.
وي روز دوشنبه در منزل شخصي خود در قم دچار ايست قلبي شد و دارفاني را وداع گفت.

 



دو محقق ارشد آمريكايي: ايران و تركيه چالشي استراتژيك در مقابل اسراييل ايجاد كرده اند

دو محقق ارشد مسائل خاورميانه در دانشگاه هاي آمريكا اقدامات ايران و تركيه را چالش جدي در مقابل اسراييل دانستند.
«فلينت لورت» مدرس روابط بين الملل در دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا و مدير پروژه ايران در
«New American Foundation» و «هيلاري مان لورت» محقق و رئيس موسسه «Analysis Strategic Energy Global»، با انتشار يادداشتي در پايگاه تحليلي «The Race for Iran»، تصريح كردند: ايران و تركيه چالشي استراتژيك در مقابل اسراييل وضع كرده اند.
به عقيده اين پژوهشگران آمريكايي، همچنان كه ماجراهاي داغ و متقابلا مرتبط حمله اسرائيل به كشتي هاي غيرنظامي تركيه در آب هاي آزاد و فشار دولت اوباما براي تحريم جديد ايران در جريان است، برخي در دستگاه ديپلماسي خارجي آمريكا دارند مي فهمند كه خاورميانه - و جايگاه آمريكا در آن - به طرزي ژرف در حال تغيير است.
اين مقاله اضافه مي كند: پس از نقشي كه تركيه به همراه برزيل در انجام معامله اخير هسته اي با ايران بازي كرد و همچنين واكنش محكم و شديدي كه اردوغان نسبت به حمله اسرائيل به كشتي هاي تحت پرچم تركيه نشان داد، دستگاه ديپلماسي خارجي آمريكا اكنون ناچار است، تحت فشار وقايع، اين مسئله را تشخيص دهد كه اتفاقي مهم در شرف وقوع است.
فلينت لورت و هيلاري مان لورت معتقدند؛ تركيه كه يك زماني مهم ترين متحد اسرائيل در منطقه بود، اكنون در پي به چالش كشيدن سيطره تل آويو به عنوان ابر قدرت منطقه است. نخست وزير رجب طيب اردوغان يك مسلمان است و پيامي بسيار محبوب در دست دارد: «ما اجازه نخواهيم داد اسرائيل به ما تحكم كند».
اين دو محقق آمريكايي ادامه دادند: اسرائيل چه منافعي در انكار حق ايران نسبت به داشتن صنايع اتمي دارد در حالي كه برنامه اتمي جمهوري اسلامي به ندرت «تهديدي بالفعل» عليه اسرائيل است. ولي يك ايران توانا از لحاظ هسته اي ممكن است، محدوديت هايي را براي آزادي كامل اسرائيل جهت بكارگيري يك طرفانه نيروي نظامي - هر وقت كه اراده كند و به هر منظوري كه صلاح بداند - ايجاد كند.
نويسندگان اين مقاله در نهايت نتيجه گرفتند:
ايران و تركيه تهديدات مشابهي را عليه اسرائيل مطرح مي سازند. ظهور مجدد ايران به عنوان يك بازيگر قدرتمند منطقه (كه دشمنان اصلي اش در منطقه يعني عراق و افغانستان در اثر حمله آمريكا به اين دو كشور خنثي شده اند) با گزينه بالقوه تسليحات اتمي مي تواند به نحو موثري بكارگيري يكجانبه نيروي نظامي اسرائيل را - هر زمان و هر جا كه اراده كند - مهار كند. و مخالفت تركيه با محاصره غزه توسط اسرائيل، اگر موفق شود، مي تواند تاثيري مشابه بر مهار اسرائيل داشته باشد.

 



در پي ضرب و جرح يك تبعه ايراني در سفارت آلمان
سفير آلمان در تهران به وزارت خارجه احضار شد

به دنبال ضرب و جرح يك تبعه ايراني در سفارت آلمان در تهران، سفير اين كشور به وزارت خارجه احضار شد.
به دنبال ضرب و جرح يك تبعه ايراني در سفارت آلمان در تهران، سفير اين كشور در تهران توسط مديركل امور ايرانيان خارج از كشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد دولت جمهوري اسلامي ايران به وي ابلاغ گرديد.
سفير آلمان در تهران هم ضمن بي اطلاعي از وقوع حادثه مذكور متعهد گرديد موضوع را با جديت رسيدگي و نتيجه اقدامات را به وزارت امور خارجه اعلام نمايد.

 



مدير مشمولين نيروهاي مسلح: كسر خدمت مشمولين وظيفه قبل از اعزام آنان به خدمت رسيدگي خواهد شد

مدير مشمولين نيروهاي مسلح اعلام كرد كه از اين پس موضوع كسر خدمت مشمولين پيش از اعزام افراد، رسيدگي و ميزان آن در برگ اعزام درج خواهد شد.
سردار سرتيپ دوم پاسدار موسي كمالي در خصوص رفع مشكلات كسر خدمت مشمولين وظيفه اعلام داشت: در اجراي مقررات خدمت يكي از فرزندان جانبازان به ازاي يك درصد 21 روز، رزمندگان به ازاي هر ماه جبهه 18 روز، آزادگان هر ماه اسارت 15 روز كسر مي گردد. همچنين خدمت بسيجيان فعال به ازاي هر سال خدمت در بسيج 45 روز تا 3 ماه جزء خدمت دوره ضرورت آنان محاسبه و حداكثر تا 9 ماه ازخدمت آنان كسر مي گردد.
مدير مشمولين نيروهاي مسلح درخصوص شرايط جديد كسر خدمت اظهار داشت: از آنجائي كه ارايه اسناد و مدارك و بررسي موارد فوق در حين خدمت دوره ضرورت مشكلاتي را براي مردم و نيروهاي مسلح ايجاد مي كند، تصميم گرفته شد، مدارك كليه افراد واجد شرايط قبل از اعزام رسيدگي و ميزان كسر خدمت آنان در برگ اعزام درج گردد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: به همين منظور كليه افراد واجد شرايط قبل از اخذ برگ اعزام به خدمت بايستي به مبادي ذيربط مراجعه و مدارك قانوني كسر خدمت خود را اخذ و به همراه ساير مدارك لازم جهت اخذ برگ اعزام به خدمت به مراكز پليس +10 تحويل نمايند. مدارك فوق ازسوي سازمان وظيفه عمومي بررسي و مدت كسر به خدمت ارائه شده در برگ اعزام به خدمت آنان درج مي گردد.
ضمنا وي يادآوري كرد: كساني كه به خدمت اعزام شده اند يا قبلا برگ اعزام دريافت نموده اند كماكان كسر خدمت آنان در حين خدمت رسيدگي خواهد شد و از مراجعه به پليس +10 يا مراكز وظيفه عمومي ناجا خودداري نمايند. وي افراد در شمول اين مقررات را بالغ بر يكصد و پنجاه هزار نفر اعلام كرد.
سردار كمالي در پايان تاكيد نمود كليه افراد وظيفه عمومي كه جهت انجام خدمت دوره ضرورت فراخواني مي شوند. بايستي به موقع خود را جهت انجام خدمت دوره ضرورت معرفي نمايند و جهت احترام به مشموليني كه به موقع خود را جهت انجام خدمت دوره ضرورت معرفي مي كنند، هيچ برنامه اي جهت بخشش اضافه خدمت مشمولين غايب وجود ندارد.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت از قلم هاي طلايي در جشنواره فيلم دفاع مقدس
همزمان با برگزاري يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در بخش جداگانه اي مسابقه بزرگ فيلمنامه نويسي «قلم طلايي» در جشنواره فيلم دفاع مقدس برگزار مي شود.
مسابقه بزرگ فيلمنامه نويسي «قلم طلايي» در قالب بخش هاي «خلاصه فيلمنامه سينمايي، خلاصه فيلمنامه سينما ويديويي و فيلمنامه كوتاه داستاني طراحي و پيش بيني شده است.
در همين حال انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با قراردادي 20ميليون توماني از فيلمنامه هاي برگزيده و مورد نظر خود در يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس حمايت مي كند.
اعتراضات ضد دولتي هنرمندان تئاتر در ايتاليا
تماشاخانه مشهور شهر ميلان اعلام كرد به دليل اعتصاب دست اندركاران اپرا در اعتراض به كاهش بودجه دولتي، اجراي روز دوشنبه «فاوست» اثر شارل گونو لغو شد.
به گزارش خبر آنلاين، اصلاحات جنجالي دولت سيلويو برلوسكوني نخست وزير ايتاليا موجب شكل گرفتن مجموعه اي از اعتصاب ها و لغو شدن اجراهاي اپرا در چند ماه اخير شده است.
خارج ازلااسكالا پلاكاردهايي با شعارهاي زير به چشم مي خورد: «اصلاحات اپرا و انجمن هاي فرهنگي را به زانو درمي آورد» و «فرهنگ مرده است اما پول كافي براي دفن آن نداريم.»
اتحاديه هايي كه به نمايندگي كاركنان تئاتر فعال هستند روز دوشنبه براي تصميم گيري در مورد آينده اين افراد جلسه اي تشكيل دادند.
جشنواره فيلم مستند غزه در فلسطين
يك شركت فلسطيني تهيه فيلم اعلام كرد كه فعاليت هاي خود را براي برگزاري دومين جشنواره فيلم مستند غزه با شعار «آزادي زمين و انسان» آغاز كرده است.
مدير برگزاركننده اين جشنواره در نشستي خبري در غزه با اعلام اين خبر گفت: 29نوامبر 2010 (8آذر 1389) به عنوان روز افتتاحيه اين جشنواره و همبستگي با مردم غزه انتخاب شده است و اين جشنواره چهار روز ادامه مي يابد.
مفيد ابوشماله از حضور هنرمندان عرب از جمله محمد صبحي هنرمند مصري، يوسف العميري رئيس خانه هنر كويت و اسعد عيد كارگردان برجسته سوري و دبيركل اتحاديه هنرمندان عرب در اين جشنواره خبر داد و گفت: شركت هاي تهيه فيلم بايد با ساخت فيلم هاي سينمايي و مستند صداي ملت فلسطين را به زبان هاي گوناگون و بخصوص به صورت تلويزيوني به جهانيان برسانند.
رمان سرشار درباره پيامبر اعظم به لبنان رفت
رمان «آنك آن يتيم نظركرده» محمدرضا سرشار با ترجمه عربي بتول مشكين فام، استاد زبان و ادبيات عرب دانشگاه الزهرا، مراحل چاپ را در كشور لبنان طي مي كند.
اين كتاب كه نسخه عربي آن توسط سوره مهر منتشر خواهد شد حاصل تحقيقات محمدرضا سرشار در متون معتبر تاريخي مرتبط با زندگي و سيره پيامبر اسلام(ص)، در قالب داستاني و به لحني شاعرانه است.
معرفي نامزدهاي قلم زرين
سه نويسنده به عنوان نامزدهاي بخش داستان هفتمين دوره جايزه قلم زرين معرفي شدند. احمد شاكري دبير جايزه قلم زرين به فارس گفت: در پايان جلسه داوري كتاب هاي بخش داستان جايزه قلم زرين، كتاب هاي «مامور» اثر علي موذني، «سفركرده ها» اثر حسين نوش آذر و «روز گراز» اثر مرحوم محمد ايوبي به نامزدهاي اين بخش معرفي شدند. شاكري گفت: اين آثار از ميان كتابهاي منتشر شده در سال 1388 انتخاب شده اند. سرداور بخش داستان سميرا اصلان پور و دو داور ديگر اين بخش حسين فتاحي و راضيه تجار بوده اند. مراسم نهايي جايزه قلم زرين كه توسط انجمن قلم ايران برگزار مي شود، روز دوشنبه 14تير همزمان با روز ملي قلم در ايران در محل انجمن قلم ايران برگزار مي شود.
نخستين نمايشگاه كتاب مهدويت برگزار مي شود
نخستين نمايشگاه تخصصي مهدويت در كتابخانه فرهنگسراي انقلاب با 12000عنوان كتاب برپا شده است.
در حاشيه اين نمايشگاه همچنين كارگاههاي تخصصي مهدويت هر روز در اين فرهنگسرا برگزار مي شود.

 



تا پايان سال جاري قانون جامع رسانه ها به مجلس تقديم مي شود

شهركرد - خبرنگار كيهان:
تا پايان امسال قانون جامع رسانه ها تدوين و از طريق هيئت وزيران جهت تصويب به مجلس شوراي اسلامي تقديم مي شود.
معاون امور مطبوعات و خبرگزاري هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام مطلب فوق در شهركرد افزود: در قانون ياد شده نيازها و خواسته هاي اساسي رسانه ها مورد توجه خاص قرار گرفته است.
دكتر محمدعلي رامين تاكيد كرد: معاونت امور مطبوعات و خبرگزاري هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خود را خادم مطبوعات و خبرگزاري هاي كشور مي داند و نگاه حزبي، گروهي و باندي نسبت به مسائل مطبوعات ندارد.
وي تصريح كرد: سياست اين معاونت بر اين است كه مطبوعات متخلف را به قوه قضائيه ارجاع ندهد و به جاي تشكيل پرونده قضايي صرفا به آنان تذكر دهد تا مطابق با قانون مطبوعات مطالب و اخبار و گزارشها را منتشر كنند.

 



پيكر دو شهيد دوران دفاع مقدس در مهران كشف شد

در آستانه سالروز آزادسازي شهر مهران در عمليات كربلاي يك پيكر پاك و مطهر دو شهيد دوران دفاع مقدس در اين شهرستان مرزي تفحص شد.
به گزارش ايرنا، فرمانده سپاه ناحيه مهران دوشنبه در اين زمينه گفت: با نزديك شدن دهم تيرماه سالروز عمليات غرورآفرين كربلاي يك و آزادسازي مهران، پيكر مطهر دو شهيد دوران دفاع مقدس در منطقه جاسم آباد مهران تفحص شد.
سرهنگ «رحم خدا تركتاز» افزود: پيكر اين دو شهيد توسط كشاورزي كه در حال تسطيح مزرعه اش بود، كشف شده است.
وي ادامه داد: اين دو شهيد از شهداي ارتش بودند كه نام آنها بر روي اتيكت هايشان با نام هاي «مصطفي عساكرد» و «حسام نصراللهي» درج شده است.
وي اظهار داشت:اسامي اين دو شهيد به بنياد حفظ آثار داده شده تا بررسي هاي بيشتري در زمينه گردان محل اعزام و ساير مشخصات تكميلي آنان انجام دهد.منطقه عملياتي جاسم آباد كه در عمليات كربلاي يك در دهم تيرماه سال 1365 به دست رزمندگان اسلام آزاد شد، در پنج كيلومتري جنوب شهر مهران استان ايلام قرار دارد.

 



معاون وزير راه و ترابري: خط ريلي بافق- بندرعباس برقي مي شود

معاون وزير راه و ترابري گفت: برقي كردن مسير بافق- بندرعباس در دستور كار راه آهن جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، عبدالعلي صاحب محمدي عصر دوشنبه در بازديد از شهرستان بافق در استان يزد با اشاره به اهميت شبكه حمل و نقل ريلي اظهار داشت: امروزه موضوع حمل و نقل ريلي در كشور جاي خود را باز كرده است و رهبر معظم انقلاب، رياست جمهور و همه مسئولان نيز بر ضرورت آن تاكيد دارند.
وي افزود: در ستاد مديريت مصرف سوخت كشور، بسته سياستي خوبي ارائه شده است كه مي تواند انتظارات وزارت راه در زمينه توسعه حمل و نقل ريلي برآورده كند.
معاون وزير راه و ترابري خصوصي سازي را از رويكردهاي راه آهن جمهوري اسلامي ايران دانست و خاطرنشان كرد: تاكنون هفت شركت از مجموع 15شركت وابسته به راه آهن به بخش خصوصي واگذار شده و 2 شركت ديگر نيز در حال واگذاري است.
صاحب محمدي ادامه داد: اميدواريم تا پايان سال بتوانيم تمامي شركت هاي وابسته به راه آهن را به بخش خصوصي واگذار كنيم.وي از تامين ناوگان و ماشين آلات ريلي، بهره برداري و تعمير، نگهداري و راهبري به عنوان سه حلقه خصوصي سازي در ناوگان ريلي كشور ياد كرد.

 



قائم مقام وزير آموزش و پرورش: 20هزار معلم تربيت بدني براي مدارس كشور استخدام مي شوند

قائم مقام وزير آموزش و پرورش از استخدام 20هزار معلم تربيت بدني در مدارس كشور خبر داد.
«جلال رحيمي» روز دوشنبه در حاشيه معارفه جعفر حبيبي رئيس جديد سازمان آموزش و پرورش استان قزوين در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد 11هزار معلم در مقطع ابتدايي و 9هزار معلم در مقطع راهنمايي به كار گرفته خواهند شد.
وي تصريح كرد: امسال 40هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش استخدام مي شوند كه بيشترين اولويت با مقاطع ابتدايي است.
رحيمي اظهار كرد: همچنين 10هزار نفر مشاور و 10هزار نفر نيز در رشته هاي مختلف ديگر در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد.
رحيمي، ساماندهي نيروي انساني، فضاهاي آموزشي و مسائل مالي را از اهداف اساسي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد و گفت: روساي آموزش و پرورش براي تحقق كامل اين موضوع بايد به صورت جدي اقدام كنند.
وي مدرسه محوري را يكي از اولويت هاي اساسي وزارت آموزش و پرورش نام برد.

 



در دانشگاه تبريز نرم افزار كنترل رايانه هاي تحت شبكه طراحي شد

تبريز- خبرنگاركيهان:
نرم افزار كاربردي ارتباط براي كنترل رايانه هاي تحت شبكه، در دانشگاه تبريز طراحي شد.
مجري اين طرح و عضو هيئت علمي دانشكده رياضي دانشگاه تبريز در اين باره گفت: هدف از اين طراحي، توليد نرم افزار جديد رايانه اي با امكانات ويژه براي كنترل، مديريت و حفظ امنيت رايانه هاي تحت شبكه است.
دكتر «ليلي- محمدخان لي» كنترل رايانه كاربر از طريق رايانه كارگزار، نظارت بر رايانه ها و كاربران شامل عكس برداري، فيلم برداري و نظارت داده اي را از امكانات موجود نرم افزار ارتباط توليد شده در دانشگاه تبريز عنوان كرد و گفت: منظم كاركردن كاربران و سرعت بخشيدن به آنان، نظارت بر رايانه، ثبت خرابي و يافتن نرم افزارهايي كه در آنها نصب شده، تهيه گزارش از كاربران، كامپيوترها و مقابله با مشكلات احتمالي، از ديگر امكانات اين نرم افزار مي باشد.
اولين فارغ التحصيل زن رشته مهندسي كامپيوتر- معماري در كشور همچنين افزود: طرح پژوهشي فوق در 9 ماه و با 25 ميليون ريال اعتبار در دانشكده رياضي دانشگاه تبريز و با حمايت معاونت پژوهشي اين دانشگاه، به اجرا درآمده است.

 



با حضور رئيس جمهوري جشن سازه هاي آبي- تاريخي شوشتر هفته جاري برگزار مي شود

شوشتر- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور به منظور شركت در جشن سازه هاي آبي- تاريخي شوشتر اواخر هفته جاري به استان خوزستان سفر مي كند.
استاندار خوزستان با اعلام اين خبر گفت: جشن سازه هاي آبي- تاريخي شوشتر قرار بود زمستان سال گذشته برگزار شود كه اين مراسم هفته جاري با حضور رئيس جمهوري برگزار مي شود.
گفتني است 13 اثر تاريخي شهرستان شوشتر در قالب سازه هاي آبي، تاريخي، چهارم تيرماه سال 1388 در يونسكو به ثبت جهاني رسيد.
در جشن ملي سازه هاي آبي قرار است لوح ثبت جهاني از طرف يونسكو به دكتر احمدي نژاد تقديم شود.

 



نماينده ولي فقيه در هرمزگان: مباني اسلام از ناحيه دگرانديشان در معرض خطر قرار دارد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در هرمزگان گفت: امروزه مباني اسلام از ناحيه دشمنان و دگرانديشان در معرض خطر جدي قرار گرفته است.
آيت الله غلامعلي نعيم آبادي با بيان اين مطلب افزود: تبيين مباني اسلام و انقلاب از ضروري ترين مسائلي است كه امروزه بايد ترويج آن مورد توجه مسئولان قرار بگيرد. البته به دليل غفلت در مسائل فرهنگي و ديني آسيب هاي زيادي به اين دو حوزه وارد شده است كه بايد با تدوين و اجراي برنامه هاي صحيح حوزه دين و فرهنگ را هرچه بيشتر تقويت كنيم.
نماينده ولي فقيه در هرمزگان تصريح كرد: شناخت دشمنان و دگرانديشان بايد در دستورالعمل بخش هاي مختلف قرار گيرد تا بتوان از اين طريق آسيب ها را به حداقل رساند. وي از دگرانديشان به عنوان افرادي ياد كرد كه علوم خود را از خارج گرفته اند و تصريح كرد: اين افراد مباني اسلام را طبق منطق نادرست خود و با عدم شناخت كافي از اين دين الهي معرفي و انعكاس مي دهند.

 



فرمانده نيروي انتظامي كشور: هنجارشكنان نمي توانند به اميد كار فرهنگي، آزاد باشند

فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر ضرورت شناسايي روش دشمن در جنگ نرم گفت: هنجارشكنان نمي توانند به اميد كار فرهنگي، آزاد باشند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم شامگاه دوشنبه در مراسم معارفه محمدرضا اسحاقي فرماندهي جديد انتظامي استان خوزستان اظهار داشت: زيرساخت توسعه، برقراري امنيت اجتماعي است.
وي با اشاره به اينكه نمي توان نسبت به بسترهاي جرائم بي تفاوت بود افزود: تامين نياز اساسي مردم، توجه به مسائل فرهنگي و ايجاد اشتغال از جمله مسائلي هستند كه موجب از بين بردن بستر جرائم در جامعه مي شوند.
وي با تاكيد بر توجه به مسائل فرهنگي اظهار داشت: با ظهور پديده جنگ نرم نمي توان به مسائل فرهنگي بي توجهي كرد، توسعه زندان ها و پاسگاه ها امري ضروري است اما بايد راه و روش دشمنان را شناسايي كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: نيروي انتظامي بايد با تبديل شدن به سازماني هوشمند به طور همه جانبه و توام با مدارا امنيت اجتماعي را در جامعه حاكم كند.
وي گفت: حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري، با وجود تمامي توطئه هاي دشمنان سبب افزايش آگاهي مردم شد و اين دستاورد بسيار بزرگي بود.
احمدي مقدم افزود: دشمنان با ايجاد اين فتنه سعي كردند تا به اهداف شوم خود دست يابند، اما ديديم كه با همدلي و وحدت بين مردم و مسئولان و آگاهي آنان نسبت به اين توطئه ها تمامي مشكلات برطرف شد.
وي افزود: به دنبال اين هستيم كه اگر واحدهاي ما كمبود تجهيزات دارند آنها را مجهزتر و در صورتي كه نيروها نياز به آموزش داشته باشند، در اين راستا گام برداريم.
فرمانده ناجا در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه استانداردسازي رفتار كاركنان اين نيرو در دستور كار قرار گرفته، اظهار داشت: تلاش ما اين است كه نيروي انتظامي هرچه بيشتر مردمي شود.

 



با صدور پيامي انجام گرفت
قدرداني خانواده سردار شهيد محمدزاده از مجازات ريگي

خانواده سرتيپ شهيد رجبعلي محمدزاده فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان طي پيامي از تلاش نيروهاي امنيتي، اطلاعاتي و قوه قضائيه براي دستگيري و مجازات ريگي قدرداني كردند.
به گزارش ايرنا از بجنورد در بخشي از اين پيام آمده است: اشرار، دشمنان و بدخواهان نظام از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون تلاش دارند تا با ترور و به شهادت رساندن چهره هاي خدوم و انقلابي به ويژه در نهادهاي نظامي و انتظامي دو مؤلفه اساسي امنيت پايدار و اقتدار نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را مخدوش كنند اما دشمنان نظام همواره غافل از اين واقعيت هستند كه خون به ناحق ريخته شده اميران، سرداران و ديگر اسوه هاي ايثار و مقاومت، درخت تنومند و ريشه دار انقلاب اسلامي را استوارتر و ريشه دارتر ساخته است.
در ادامه اين پيام آمده است: امروز توانايي جمهوري اسلامي ايران در تمام صحنه ها براي همه به ويژه دشمنان انقلاب اسلامي آشكار شده و امنيت، اقتدار و پيشرفت جمهوري اسلامي ايران در سايه توجهات حضرت ولي عصر(عج) و ولايت كم نظير رهبر معظم انقلاب چشم جهانيان را خيره كرده است.
سرتيپ رجبعلي محمدزاده فرمانده سپاه سلمان استان سيستان و بلوچستان به همراه سرلشكر شهيد نورعلي شوشتري، جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و جمعي از فرماندهان سپاه منطقه مهرماه پارسال در آخرين جنايت عبدالمالك ريگي در جريان بمبگذاري در محل نشست سران قبايل و طوايف بلوچ در منطقه «پيشين» سيستان و بلوچستان به شهادت رسيد.

 



كار ساخت نخستين نيروگاه بادي خوزستان آغاز شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
كار ساخت نخستين نيروگاه بادي خوزستان با حضور مديرعامل سازمان انرژي هاي نو ايران در منطقه اروند آغاز شد.
مديرعامل سازمان انرژي هاي نو ايران در مراسم آغاز ساخت اين نيروگاه گفت: آبادان و خرمشهر ظرفيت بسيار خوبي براي نصب توربين هاي بادي دارند كه مي توانند در توليد برق نقش زيادي داشته باشند.
يوسف آرمودلي درباره مشخصات نخستين توربين نصب شده در اروندكنار اظهار داشت: اين توربين بادي توانايي توليد 660 كيلووات انرژي الكتريكي دارد.
وي افزود: خوزستان منطقه مناسبي براي فعاليت بخش خصوصي در جهت نصب توربين هاي بادي است و دولت نيز برق توليدي توسط بخش خصوصي را به قيمت تضميني هر كيلووات ساعت 130 تومان خريداري مي كند.
آرمودلي هزينه اين پروژه را حدود 10 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: پس از احداث براي بهره برداري به برق منطقه اي خوزستان تحويل مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيروگاه هاي بادي منجيل و بينالود 220 ميليون كيلووات ساعت انرژي در سال توليد مي كنند. وي همچنين از توسعه اين نيروگاهها در برنامه پنجم و چشم انداز 1404 خبر داد و گفت: در برنامه پنجم توسعه بايد سه درصد كل انرژي كشور شامل حدود 2 هزار مگاوات از طريق انرژي هاي تجديد پذير توسط بخش دولتي و خصوصي تامين شود و تا پايان برنامه چشم انداز 10 درصد قدرت نصب شده نيروگاهي كشور را بايد نيروگاههاي تجديدپذير تشكيل دهند.
محمدعلي رمضاني معاون فني و اجرايي سازمان انرژي هاي نو ايران از شناسايي 34 نقطه براي نصب توربين هاي بادي در خوزستان و اجراي اين طرح در 8 نقطه استان خبر داد.

 



اطلاعيه جامعه مدرسين به مناسبت سالگرد رحلت آيت الله مشكيني

قم- خبرنگار كيهان:
جامعه مدرسين حوزه علميه قم به مناسبت سومين سالگرد رحلت آيت الله مشكيني اطلاعيه اي صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: تيرماه يادآور اندوه رحلت مردي است كه اسوه مجاهدت، تقوا و صبوري بود؛ ضايعه اسفباري كه هيچ گاه از يادها نخواهد رفت. مرحوم آيت الله ميرزاعلي مشكيني؛ رادمرد بزرگ، معلم اخلاق، اسوه تقوا و مربي عرصه هاي عرفاني، عمر خود را با مجاهدت در عرصه هاي ديني و تربيت طلاب حوزه هاي علميه گذراند و اخلاق ديني را با رفتار نيكوي خود سرمشق طلاب علوم اسلامي به يادگار گذاشت.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: صرف نظر از تهذيب نفس و تدريس و تحقيق علمي آن مرد بزرگ، سلوك سياسي و اجتماعي او نيز شايان تحسين بود. مجاهدت هاي آن شاگرد نمونه امام عزيز نقش مهمي در پيروزي انقلاب اسلامي داشت و اين تلاش پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز ادامه يافت. مرحوم آيت الله مشكيني در عرصه هاي مختلف سياسي همچون رياست مجلس خبرگان رهبري و رياست جامعه مدرسين حوزه علميه قم از هيچ تلاشي فروگذار نكرد و يار باوفاي امام و رهبر معظم انقلاب بود. آن مرحوم در فتنه ها و رخدادهاي سياسي همواره بيدارگري مي كرد و هوشيارانه در حفظ و حراست از ارزش هاي انقلاب اسلامي مي كوشيد و تا پايان عمر بر سر پيمان خود با امام و شهيدان استوار بود.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اين اطلاعيه سالگرد رحلت جانگداز مرحوم آيت الله ميرزاعلي مشكيني را به محضر رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقليد «دامت بركاتهم»، علما و فضلاي حوزه هاي علميه، بيت معظم ايشان و عموم ملت ايران تسليت عرض كرده و علو مقام را براي آن مرحوم از خداوند متعال خواستار شده است.
همچنين قرار است مجلس بزرگداشتي از سوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در روز پنجشنبه هفته جاري بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14