(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 6 تير 1389- شماره 19679

در روز جهاني مبارزه با مواد مخدر انجام مي شود امحاي بيش از 4 تن مواد مخدر
سرتيپ احمدي مقدم: مرزباني هاي كشور به امكانات پيشرفته مجهز مي شوند
مركز مديريت راه هاي كشور خبر داد افزايش شمار خودروها در محورهاي ورودي به تهران
شهردار تهران: ورزش بايد در سبد خانوار قرار گيرد
تهران از وجود ريزگردها پاك شد
گرد و غبار مردم ايلام و كرمانشاه را خانه نشين كرد
خيابان وسك در شهران نشست كرد
آموزش و پرورش تهران اعلام كرد سامانه 1820 آماده دريافت شكايات اوليا
رئيس بخش عفوني بيمارستان لقمان هشدار داد مشاهده تب مالت در اطراف تهران و سواحل شمال
17موتور لنج باري در اسكله بندر عامري آتش گرفت
دادسراي تهران اعلام كرد تمديد مهلت معرفي نماينده شكات نگين غرب
موافقت دادستان تهران با مرخصي نوري زاد و مرعشي
حوادث كوتاه از كشور
يورش پليس آذربايجان به زنان محجبه
ژاپن ركورددار بيشترين روز كاري در جهان
مرگ 75 برزيلي در سيل



در روز جهاني مبارزه با مواد مخدر انجام مي شود امحاي بيش از 4 تن مواد مخدر

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از امحاي بيش از 4 تن مواد مخدر به مناسبت روز جهاني مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
سردار ساجدي نيا با اشاره به برنامه هاي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ به مناسبت روز جهاني مبارزه با مواد مخدر از امحاي بيش از 4 تن مواد مخدر در اين روز خبر داد و خاطرنشان كرد: براي تعامل بيشتر با پليس در جهت مبارزه با مواد مخدر در اين مراسم جمعي از اعضاي شورايارهاي محلات، ائمه جماعات و غيره نيز حضور خواهند داشت.
وي در ادامه از اجراي سومين مرحله طرح دستگيري موادفروشان خرد و پاكسازي محلات پايتخت تا چند روز آينده خبر داد و گفت: اجراي اين مرحله از طرح شبيه به مراحل قبلي است كه پيش از اين از سوي پليس انجام شد.
ساجدي نيا افزود: در اين طرح پليس با شناسايي محله هايي كه خريد و فروش مواد مخدر در آن انجام مي شود، به صورت منطقه اي عمليات پاكسازي را انجام مي دهد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به اينكه به نظر مي رسد افرادي كه در رابطه با طرح هاي مربوط به مبارزه با مواد مخدر دستگير مي شوند، ظرف چند روز مجددا آزاد مي شوند اظهار كرد: در گذشته اين گونه بوده است، اما در حال حاضر با هماهنگي صورت گرفته با مراجع قضايي، برخوردها در اين زمينه موثرتر است.
به گزارش ايسنا، وي در رابطه با برخورد با كمپ هاي غيرمجاز ترك اعتياد هم گفت: طي ماه هاي گذشته تعدادي از كمپ هاي غيرمجاز شناسايي و از سوي پليس با آن ها برخورد و پلمپ شد. اين د رحاليست كه در طول اجراي طرح اگر ماموران با كمپ هاي غيرمجاز كه از روش هاي غيراستاندارد و غيرمعمول جهت ترك اعتياد استفاده مي كنند، مواجه شوند با آن ها برخورد خواهند كرد.

 



سرتيپ احمدي مقدم: مرزباني هاي كشور به امكانات پيشرفته مجهز مي شوند

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در راستاي تقويت مرزها و جلوگيري از اقدامات تروريستي، تمامي مرزباني هاي كشور به تجهيزات پيشرفته و نوين مجهز مي شوند.
به گزارش ايرنا سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم پنجشنبه در آيين معارفه فرمانده جديد انتظامي و مرزباني آذربايجان غربي افزود: دشمن به دنبال ضربه زدن به نيروهاي امنيتي كشور از طريق تله هاي انفجاري و بمب هاي كنترل از راه دور است كه براي مقابله با اين نوع اقدامات، امسال مرزباني هاي كشور را مجهز به فناوري هاي نوين مي كنيم.
وي گفت: امسال با اجراي برنامه هاي مختلف آموزشي، توسعه كاركردهاي عملياتي و اطلاعاتي نيروها، ميزان كارايي دشمن در مرزها را به حداقل خواهيم رساند.
سرتيپ احمدي مقدم تصريح كرد: مبارزه با اشرار، قاچاقچيان مواد مخدر و كالا در مرزهاي شرقي در اولويت برنامه هاي ناجا قرار دارد تا بتوانيم بسترهاي ناامني را در مرزهاي كشور از بين ببريم.
گفتني است در اين مراسم سرتيپ دوم پاسدار محمد علي نصرتي به عنوان فرمانده انتظامي و سرهنگ پاسدار شهرام عباسي به عنوان فرمانده مرزباني استان آذربايجان غربي معرفي شدند.

 



مركز مديريت راه هاي كشور خبر داد افزايش شمار خودروها در محورهاي ورودي به تهران

روز گذشته اطلاعات دريافتي مركز مديريت راههاي كشور از دستگاه هاي تردد شمار در سطح راههاي كشور از روند افزايش تردد خودروها در محورهاي ورودي به تهران خبر داد.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز مديريت راه هاي كشور وابسته به سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي وزارت راه و ترابري براساس آمار دريافتي از 74 دستگاه تردد شمار نصب شده در سطح راههاي كشور از ساعت 24 تا 12 ظهر ديروز (طي 12 ساعت گذشته) در مجموع 371 هزار و 878 دستگاه خودرو در راههاي داراي تردد شمار آمد و شد داشتند.
برپايه اين گزارش، از مجموع آمار ياد شده 55 هزار و 445 دستگاه خودرو در محورهاي ورودي به تهران بوده اند كه نسبت به روز جمعه چهارم تيرماه جاري پنج درصد كاهش ورودي نشان مي دهد.
از سوي ديگر دستگاه هاي تردد شمار، خروج 60 هزار و 885 دستگاه خودرو را در مدت 12ساعت گذشته ثبت كردند كه نسبت به روز جمعه كاهش چهاردرصدي را نشان مي دهد.
در اين گزارش با اشاره به كاهش تردد خودروها در محورهاي خروجي به سمت شمال كشور آمده است: محور كرج- چالوس و بلعكس در مجموع شاهد تردد 9هزار و 229 دستگاه خودرو بود كه سهم چالوس- كرج با چهارهزار و 813 دستگاه بيشتر بود.
همچنين محور رودهن- دماوند (فيروزكوه) و بلعكس در مجموع با آمار تردد 16 هزار و 907 دستگاه خودرو رو به رو بود كه سهم دماوند- رودهن با 9 هزار و 22 دستگاه بيشتر بود.
محور رودهن- آمل (هراز) به صورت رفت و برگشت در مجموع شاهد هشت هزار و 909 دستگاه بود و دستگاه هاي تردد شمار در محور قزوين- رشت و بلعكس نيز تردد 12 هزار و 827 دستگاه خودرو را ثبت كردند.
وقوع 750 تصادف
در جاده هاي كشور
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور از وقوع 750 مورد تصادف در روزهاي پنج شنبه و جمعه در جاده هاي كشور با 58فوتي خبر داد.
سرهنگ ضياءالدين در خصوص نوع تصادفات در روز پنجشنبه سوم تير ماه، گفت: در اين روز 405 تصادف رخ داد كه از اين ميان 27 فقره تصادف منجر به فوت و 378 فقره منجر به جرح بود.
وي بي توجهي به جلو با 49فقره تصادف را مهمترين علت تصادفات در اين روز عنوان كرد و افزود: در اين تصادفات 35 نفر كشته و 518 نفر مجروح شدند.
ضياءالدين در خصوص ميزان تلفات تصادفات در روز جمعه گفت: در اين روز 345 فقره تصادفات در جاده هاي كشور رخ داد كه 31 فقره منجر به فوت و 314 فقره نيز منجر به جرح بود.

 



شهردار تهران: ورزش بايد در سبد خانوار قرار گيرد

شهردار تهران گفت: به دليل اهميت سلامت جسمي و روحي شهروندان، شهرداري تهران برنامه هاي ورزشي را يكي از مهمترين مسائل در بحث مديريت شهري مي داند.
محمدباقر قاليباف در مراسم افتتاحيه مسابقات محلات شهر تهران، در مورد برنامه هاي شهرداري براي اوقات فراغت جوانان و شهروندان در فصل تابستان اظهار داشت: مجموعه شهرداري تهران مفتخر است كه كنار برنامه هاي خدمات شهري، فرهنگي و اجتماعي به موضوع ورزش پرداخته و آن را يكي از دغدغه هاي اصلي خود مي داند.
وي با اشاره به اين كه سه نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران را قهرمانان ملي كشور تشكيل مي دهتد، گفت؛ شهرداري تهران به حضور سه تن از قهرمانان كشور در شوراي شهر افتخار مي كند.
قاليباف ورزش را يكي از مهمترين دغدغه هاي شهرداري عنوان كرد و افزود: براي شهرداري تهران سلامت جسمي و روحي شهروندان از اهميت بالايي برخوردار است به نحوي كه در اين راستا توسعه برنامه هاي ورزشي را يكي از اصلي ترين مسائل در مديريت شهري مي داند.
شهردار تهران يادآور شد: امروز در هر محله و منطقه از شهر توسعه مكان هاي ورزشي را شاهد هستيم و در اين راستا شهرداري تهران به امر ورزش همگاني توجه خاصي مبذول داشته است.
وي در پايان افزود: در آينده اي نزديك روند رشد و توسعه ورزش براي شهروندان تهراني با شكوه بيشتري ادامه خواهد داشت.
شهردار تهران درباره برنامه هاي تابستاني و اوقات فراغت شهرداري تهران، گفت: امسال به دليل ماه رمضان كه دقيقا در ايام تابستان است يكي از برنامه هاي خود را در اين ماه به موضوعات فرهنگي و قرآني در كنار ساير فعاليت ها اختصاص داده ايم.
وي با بيان اينكه امسال چهارمين المپياد ورزشي محلات را آغاز كرده ايم، گفت: توسعه مراكز ورزشي در دستور كار شهرداري تهران بوده و توجه به تيم هاي ورزشي، ورزش هاي همگاني در پارك ها و محلات را در برنامه هاي خود قرار داده ايم.
شهردار تهران تصريح كرد: بيش از دو ميليون نفر در سطح شهر تهران اعم از آقايان و بانوان در تيم هاي ورزشي شهرداري تهران فعال هستند.
وي افزود: ورزش هزينه هاي بالايي را در بر دارد كه اگر شهرداري بتواند امكاني را فراهم كند تا همگان ورزش را در سبد خانوار خود قرار دهند و مكان هاي ورزشي در نزديك ترين محل زندگي شان باشد طبيعتا سلامت جسمي، روحي و نشاط را برايشان به ارمغان مي آورد.به گزارش ايسنا، شهردار تهران درباره احداث سالن هاي ورزشي براي بانوان نيز خاطرنشان كرد: ممكن است با شتاب روز اول احداث سالن ها انجام نشود ولي زماني تعداد آنها محدود بود و در حال حاضر بالاي 120 سالن داريم.

 



تهران از وجود ريزگردها پاك شد

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور گفت: اكنون هيچ گرد و غباري در تهران وجود ندارد.
پرويز رضازاده، افزود: همزمان با ورزش باد در روز جمعه، ريزگردهاي سيستمي و نيز گرد و غبارهاي محلي از پايتخت خارج شدند.
وي اظهار داشت: ريزگردها در غرب و جنوب كشور همچنان به صورت پراكنده وجود دارد.
رضازاده دماي هواي تهران را 27 درجه سانتيگراد اعلام كرد و گفت: اين دما تا 35 درجه سانتيگراد افزايش خواهد يافت.

 



گرد و غبار مردم ايلام و كرمانشاه را خانه نشين كرد

گرد و غبار شديد استان هاي غربي و جنوبي كشور را فرا گرفت به طوري كه در برخي استان ها ادارات تعطيل و مردم خانه نشين شدند.
به گزارش ايرنا استانداري هاي كرمانشاه و ايلام، پنجشنبه، ادارات، ارگان ها و بانك هاي اين استان ها را به دليل وجود گرد و غبار شديد در فضا تعطيل اعلام كرده اند. از استان خوزستان نيز خبر رسيد اين پديده زندگي مردم را در شهرهاي شمالي اين استان با مشكلات جدي روبرو ساخته است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در اطلاعيه استانداري كرمانشاه، مراكز آموزش عالي و پيش دانشگاهي استان شامل اين تعطيلي نشده اند.
براساس اين گزارش، آلودگي هوا در شهرهاي مختلف استان هاي ايلام و كرمانشاه افق ديد را به 100 متر كاهش داد و پروازهاي فرودگاه ايلام را لغو كرده.
شدت گرد و غبار در شهرستان دزفول به اندازه اي بود كه آسمان اين شهر تيره شد و تعدادي از شهروندان آن دچار تنگي نفس، سوزش سينه و خارش چشم شدند.
به گفته عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه، گرد و غبار شديد مي تواند به جنين مادران باردار آسيب برساند.
مسئولان بهداشتي و درماني غرب كشور از بيماران ريوي، سالمندان و كودكان خواستند كه در هنگام بروز بارش گرد و غبار از تردد در اماكن عمومي خودداري كنند. همچنين معاون اداره كل حفاظت محيط زيست استان بوشهر گفت: ميزان آلودگي هواي بوشهر در صبح پنجشنبه 12 برابر بيش از حد مجاز استاندارد بهداشت جهاني است.
حسين دلشب با بيان اينكه ميزان گرد و غبار معلق در آسمان مركز استان بوشهر به هزار و 800 ميكروگرم رسيد گفت: از نظر استاندارد بهداشت جهاني چنين وضعيتي به منزله مرحله قرمز و خطرناك از لحاظ پديده سلامت هوا تعيين شده است. از سوي ديگر مديركل فرودگاه هاي استان بوشهر گفت: پديده گرد و غبار كه منجر به كاهش ديد افق خلبان در فرودگاه بوشهر شده است باعث لغو چهار پرواز در مسيرهاي تهران- بوشهر و بالعكس شد.
حميدرضا سيدي افزود: گرد و خاك معلق در آسمان، شعاع ديد افقي خلبان را در فرودگاه بوشهر به 800 متر كاهش داده است كه اين امر مانع از نشست و برخاست هواپيما در فرودگاه بوشهر شده است.
از سوي ديگر مديركل حفاظت محيط زيست استان لرستان گفت: ميزان آلودگي و ريزگردهاي موجود در هواي اين استان با حدود سه هزار و 200 ميكروگرم بر متر مكعب، 21 برابر حد مجاز و استاندارد است.

 



خيابان وسك در شهران نشست كرد

خيابان وسك در شهران نشست كرد و براثر اين نشست، گودالي به وجود آمد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان آتش نشاني تهران و حومه، مهدي داوري، رئيس ايستگاه 74 آتش نشاني درباره اين حادثه گفت: با نشست زمين در اين خيابان يك دستگاه خودرو سنگين هنگام حركت از اين گذر به داخل گودال در حال سقوط بود كه آتش نشانان به موقع از اين حادثه جلوگيري كردند.
وي افزود: آتش نشانان با اطلاع از اين حادثه، بلافاصله با استفاده از تجهيزات نجات مشغول عمليات شدند و پس از مهار خودرو آن را به بيرون از گودال منتقل كردند. داوري علت اين حادثه را شسته شدن خاك هاي سطح زيرين خيابان و نيز سنگيني خودرو بيان كرد. اين حادثه هيچ آسيب جاني به همراه نداشت.

 



آموزش و پرورش تهران اعلام كرد سامانه 1820 آماده دريافت شكايات اوليا

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اولياي دانش آموزان مي توانند شكايات احتمالي خود درباره دريافت پول در مدارس شهر تهران را از طريق سامانه تلفني 1820 اعلام كنند.
زكريا يازرلو اظهار داشت: تاكنون شكايتي مبني بر دريافت اجباري پول در مدارس در هنگام ارائه كارنامه يا ثبت نام دانش آموزان، نداشته ايم.
وي با بيان اينكه تا پايان مهر حتي اجازه دريافت كمك هاي داوطلبانه را نيز به خود نمي دهيم، تصريح كرد: در صورت بروز هرگونه تخلف، اولياي دانش آموزان مي توانند شكايت خود را درباره دريافت پول در مدارس شهر تهران، از طريق سامانه تلفني 1820 اعلام كنند.
يازرلو در ادامه با اشاره به صدور كارت بيمه طلايي براي 120 هزار نفر از فرهنگيان در سطح شهر تهران به ايسنا گفت: مجموع فرهنگيان شهر تهران 63 هزار نفر هستند ولي با توجه به اينكه خدمات بيمه طلايي فرهنگيان شامل خانواده هاي آنان نيز مي شود، در شهر تهران آمار جمعيت تحت پوشش بيمه طلايي به 120 هزار نفر رسيده است.
وي خاطرنشان كرد: از اول تير امكان دريافت كارت بيمه طلايي از طريق مدارس محل خدمت، براي معلمان تهراني فراهم شده است و اين افراد از اين تاريخ مي توانند از بهترين امكانات و خدمات در تمام بيمارستان ها، درمانگاه ها و مراكز آزمايشگاهي استفاده كنند.

 



رئيس بخش عفوني بيمارستان لقمان هشدار داد مشاهده تب مالت در اطراف تهران و سواحل شمال

رئيس بخش عفوني بيمارستان لقمان حكيم گفت: تب مالت در اقصي نقاط كشور به ويژه ساوه، ورامين، اطراف تهران، سواحل درياي خزر نظير استان مازندران به ويژه در كلاردشت گزارش شده است.
دكتر علي مرداني دبير سمينار بروسلوز و رئيس بخش عفوني بيمارستان لقمان حكيم در گفت وگو با ايسنا با اشاره به شروع فصل گرما و مسافرت هاي تابستاني به ويژه به مناطق شمالي كشور در ادامه از هموطنان خواست از مصرف بستني هاي سنتي و غير پاستوريزه (راه انتقال بروسلوز) خودداري كنند و افزود: ارديبهشت ماه آغاز فصل زاد و ولد دام ها است با شروع شيردهي گاو و گوسفندها، بروز تب مالت آغاز مي شود بنابر گزارشهاي ارايه شده در سالهاي اخير شيوع تب مالت در كشور افزايش داشته است.
وي با بيان اينكه براساس گزارش سال پيش وزارت بهداشت شيوع تب مالت 23 در يكصد هزار نفر جمعيت بوده است، گفت: اين صرفا شامل موارد گزارش شده از مراكز بهداشتي درماني بخش دولتي است و بخش خصوصي را شامل نمي شود.
دبيرسمينار بروسلوز با تاكيد بر اينكه براي دستيابي به آمار واقعي مبتلايان به اين بيماري همكاري بخش خصوصي براي گزارش موارد شناسايي شده الزامي است، گفت: راه انتقال تب مالت (بروسلوز) استفاده از لبنيات غيرپاستوريزه و گوشت هاي خوب پخته نشده است.
دكتر مرداني با بيان اينكه مسافران به مناطق روستايي بايد شير را پيش از مصرف به خوبي بجوشانند، گفت: چنانچه سرشير از شير جوشيده تهيه شده باشد نمي تواند عاملي براي انتقال عامل تب مالت (بروسلا) به شمار آيد.
وي در پايان به هموطنان توصيه كرد كه در فصل تابستان از پاستوريزه بودن محصولات لبني اطمينان حاصل و از خريد بستني از دستفروشان و دوره گردان جدا خودداري كنند.

 



17موتور لنج باري در اسكله بندر عامري آتش گرفت

بر اثر وقوع آتش سوزي در نخستين ساعت بامداد روز پنجشنبه در اسكله بندرعامري از توابع شهرستان تنگستان بوشهر 17موتور لنج باري به طور كامل در آتش سوخت و 9 شناور نيز دچار خسارت با درصدهاي متفاوت شدند.
به گزارش ايرنا رئيس شيلات شهرستان تنگستان استان بوشهر افزود: آتش سوزي از يك شناور باري شروع شد و به علت نامناسب بودن شرايط جوي و وزيدن باد شديد باعث شد كه آتش به ديگر شناورها كه در اسكله توقف كرده بودند سرايت كند.
حميد خليلي اضافه كرد: براساس بررسي هاي صورت گرفته در اين حادثه 9 شناور صيادي و 8 شناور باري به صورت كامل در آتش سوختند و 4 شناور صيادي و پنج شناور باري نيز به صورت درصدي دچار خسارت شدند.
خليلي اظهار داشت: به دليل فاصله موجود بين بندر عامري تا استان بوشهر عمليات امداد و نجات با تاخير صورت گرفت و آتش با همكاري مردم و سيستم اطفاي حريق كه روي اسكله نصب است، خاموش شد.
وي گفت: عمليات امداد و نجات بعد از يك و نيم ساعت از وقوع حادثه صورت گرفت.
وي گفت: علت وقوع آتش سوزي اسكله بندرعامري و ميزان دقيق برآورد خسارت هنوز مشخص نشده و در دست بررسي است.
ابوطالب شفقت استاندار بوشهر نيز گفت: موضوع جبران خسارات وارد شده به موتور لنج هاي صيادي و باري بندر عامري تنگستان كه در آتش سوزي بامداد پنج شنبه از بين رفتند و زيان ديدند فوري به دولت منعكس و پيگيري مي شود.
همچنين به گفته رئيس اداره بندر جزيره خارك استان بوشهر 4 شناور در حوالي بندر ريگ اين جزيره دچار حادثه شدند كه تاكنون 13نفر از سرنشينان دو شناور نجات يافته و عمليات امداد و نجات دو شناور ديگر ادامه دارد.
ابراهيم زارع افزود: بر اثر شرايط جوي نامساعد موتور لنجي به نام رمضان كه از كويت به سمت بندر ريگ در حركت بود در 9 مايلي جنوب شرقي اين بندر غرق شد.
رئيس اداره بندر جزيره خارك استان بوشهر اضافه كرد: همچنين يك موتور لنج ديگر به نام صدف حامل مبل و صندلي كه آن نيز از كويت به مقصد بندر ريگ در حركت بود به علت شرايط نامساعد جوي، فرسودگي بدنه شناور و ناآشنايي ناخدا به استفاده از وسايل ناوبري دچار سانحه و آبگرفتگي شد.
زارع، محل وقوع حادثه براي اين شناور را 5 مايلي شمال غربي جزيره خارك و تعداد سرنشينان آن را 6 نفر اعلام كرد و گفت: به دليل نزديكي فاصله خارك تا محل حادثه اين موتورلنج باري و همه سرنشينان آن با سلامت به سمت خارك هدايت شدند.
رئيس اداره بندر جزيره خارك استان بوشهر گفت: دو شناور ديگر نيز در خليج فارس دچار حادثه شده اند كه عمليات امداد و نجات توسط ناجي 9 به اين دو شناور در حال انجام است.

 



دادسراي تهران اعلام كرد تمديد مهلت معرفي نماينده شكات نگين غرب

مهلت معرفي نماينده پيشنهادي شكات و افراد ذي نفع در پرونده موسوم به نگين غرب تمديد شد.
پيرو اطلاعيه قبلي دادستاني تهران مبني بر فراخوان معرفي نماينده پيشنهادي شكات و افراد ذي نفع در پرونده موسوم به نگين غرب، مهلت تعيين نماينده تمديد شد.
در اطلاعيه دادسراي تهران آمده است: نظر به اينكه برخي از شكات و يا افراد ذي نفع در پرونده به دلايل مختلف موفق نشده اند در موعد تعيين شده قبلي براي ارائه اسامي نمايندگان پيشنهادي خود اقدام كنند، لذا اين مهلت از تاريخ روز يكشنبه
6/4/1389 لغايت روز دوشنبه 14/4/1389 تمديد مي شود.
شكات و افراد ذي نفع در پرونده ياد شده مي بايست با ورود به سايت wwwtehrandadir نسبت به معرفي نماينده پيشنهادي خود اقدام كنند.
اطلاعيه ياد شده با اشاره به مراجعات حضوري برخي شكات و افراد ذي نفع و همچنين طرح سؤالاتي از طريق ارسال نامه و مراجعه به سايت، اضافه كرد: هر شاكي يا فرد ذي نفع حق دارد يك نفر را بنا به تصميم و شناخت خود به عنوان نماينده معرفي كند. بديهي است نمايندگان نهايي از بين افرادي كه صلاحيت آنان مورد تاييد قرار گيرد، با راي شكات پرونده انتخاب و معرفي خواهند شد.

 



موافقت دادستان تهران با مرخصي نوري زاد و مرعشي

عباس جعفري دولت آبادي
-دادستان تهران- با مرخصي «محمد نوري زاد» و «حسين مرعشي» موافقت كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران موافقت با مرخصي محكومان مذكور به مناسبت 13 رجب، سالروز ميلاد امام علي(ع) و با قرار تامين مناسب انجام گرفت.
بنابراين گزارش محمد نوري زاد به مدت يك هفته و حسين مرعشي به مدت پنج روز امكان استفاده از مرخصي را خواهند داشت.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 160دستگاه گيرنده ماهواره
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: 160دستگاه گيرنده ماهواره اي توسط ماموران انتظامي در حين ايست و بازرسي در تلگراه شهرستان مينودشت كشف شد. سرهنگ محمد غفارپور فرمانده انتظامي مينودشت گفت: اين تعداد دستگاه گيرنده ماهواره به همراه 60 دستگاه كنترل، 60 دفترچه راهنما و 5 قطعه كارت مخصوص باز كردن رمز ماهواره، از يك دستگاه پرايد كشف شده است.
زلزله محمدآباد در استان كرمان را لرزاند
كرمان- خبرگزاري ايرنا: زمين لرزه اي به بزرگي 4/2در مقياس امواج دروني (ريشتر) ساعت 19و50 دقيقه و 29ثانيه شامگاه چهارشنبه، حوالي محمدآباد واقع در استان كرمان را لرزاند.
بنابراين گزارش تاكنون از تلفات و خسارات احتمالي اين زمين لرزه گزارشي دريافت نشده است.
يك كشته و 7 زخمي
بر اثر تصادف در محور اصفهان- تهران
اصفهان- خبرگزاري فارس: در اثر برخورد دو دستگاه خودروي «پژو پارس» و «بي ام و» در محور اصفهان- تهران، 7 نفر زخمي و يك كودك5/2ماهه كشته شد. فخرالدين باقري كارشناس مركز فرماندهي عمليات فوريت هاي پزشكي (EOC) درباره اين حادثه گفت: اين حادثه در 50كيلومتري بعد از موته به سمت دليجان به وقوع پيوست و مجروحان آن به بيمارستا نهاي ميمه و دليجان منتقل شدند.
باند سارقان احشام متلاشي شد
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: سرهنگ غلام رضايي فرمانده نيروي انتظامي مراوه تپه از دستگيري اعضاي يك باند سارقان احشام در اين شهرستان خبر داد و گفت: دو نفر از اعضاي اين باند به نام هاي جعفر علي- الف و نايب علي- ك به عنوان اينكه دامدار هستند، احشام سرقتي از روستاهاي منطقه را با يك دستگاه وانت بار به شهرهاي مورد نظر انتقال و به فروش مي رساندند.
وي با بيان اينكه سارقان مذكور در حال انتقال 2 راس گاو سرقتي دستگير شدند، گفت: متهمان با تشكيل پرونده به همراه خودرو و احشام سرقتي در اختيار مرجع قضايي قرار گرفتند.

 



يورش پليس آذربايجان به زنان محجبه

به گزارش شيعه آنلاين، در پي اقدام پليس شهر يولاخ، تعدادي از مردم اين شهر با سفر به باكو، شكايت خود را از مسئولين شهر خود به اداره مسلمانان قفقاز و همچنين وزارت كشور آذربايجان تقديم كردند كه شكايت هاي آنان تاكنون بي نتيجه مانده و پليس يولاخ نيز پس از مراجعت اين عده، چند تن از آنان را دستگير كرد.
«رامن قولي اف» امام جماعت مسجد شهر يولاخ در سخناني با محكوم كردن هجوم پليس به شهروندان و دستگيري تعدادي از آنها، از استاندار و مسئولين اين شهر انتقاد كرد.
در پي اين اظهارات، استاندار يولاخ، از امام جماعت اين شهر بدليل توهين به مقامات آذربايجان شكايت كرد و امام جماعت مسجد شهر يولاخ نيز با حضور در دادگاه، خود را مقصر نشناخته و اعلام كرد كه در سخنان خود در مسجد اين شهر، از زنان محجبه و شيعيان شهر يولاخ دفاع كرده و سخني بر عليه حكومت آذربايجان بر زبان نرانده است.
وي همچنين اظهار داشت كه در سخنراني خود تنها فعاليت هاي «المار ولي اف»، استاندار يولاخ بر عليه زنان محجبه را به گوش مسلمانان كشور رسانده و از آنان درخواست كمك كرده است. با اين حال، دادگاه اين شهر، وي و سه نفر از هيئت امناي مسجد جامع يولاخ را به جرم تحريك مردم بر عليه حكومت آذربايجان به زندان محكوم كرد.گفتني است «المار ولي اف» در نوزدهم ماه رمضان سال 2006 با كفش وارد مسجد شده و به تحقير مأمنين پرداخت. وي كه از مخالفان سرسخت پخش اذان در اين شهر است، حياط و اراضي مخصوص مسجد شهر را نيز به يك سرمايه دار فروخته است.
شايان ذكر است كه برطبق يك سنت رسمي در كشورهاي غربي، هشتم ژوئن هر سال مصادف با روز جهاني زن، به زنان گل و هداياي كوچك ديگر داده مي شد. با اين حال، شيعيان آذربايجان، سوم ژوئن هر سال مصادف با سالروز ميلاد حضرت زهرا(س) را روز زن دانسته و در اين روز به زنان اين كشور گل هديه مي دهند.

 



ژاپن ركورددار بيشترين روز كاري در جهان

نتايج يك بررسي نشان مي دهد، مردم ژاپن تنها با داشتن 9 روز تعطيلي بيشترين روزهاي كاري را در بين مردم جهان دارند.
به گزارش خبرگزاري هند، نتايج يك بررسي نشان مي دهد كه كارگران و كارمندان ژاپني كمترين زمان تعطيلات را در بين مردم جهان در اختيار دارند و تنها نه روز در سال تعطيل هستند.بنابراين گزارش، كشور آمريكا در اين زمينه در رتبه دوم قرار دارد و كارگران و كارمندان اين كشور از مجموع 17 روز تعطيلات رسمي، از 14 روز آن استفاده مي كنند.اين گزارش حاكي است، بيشترين ميزان تعطيلات را كارگران و كارمندان فرانسوي با ميانگين 5/34 روز در اختيار دارند كه از بيشتر اين زمان نيز استفاده مي كنند.گفتني است، كشورهاي دانمارك، آلمان و نروژ نيز به ترتيب با 29، 5/27 و 28 روز تعطيلي پس از فرانسه قرار دارند.

 



مرگ 75 برزيلي در سيل

پس از وقوع سيل سنگين در ايالت هاي آلاگوآس و پرنامبوكو شمار قربانيان به دستكم 75 نفر رسيد و در شمال شرق برزيل وضع اضطراري برقرار است.
خبرگزاري اتريش از برانكوئينها و برازيليا گزارش داد لوئيس ايناسيولولا داسيلوا، رئيس جمهور برزيل پس از پرواز با بالگرد بر فراز منطقه از وقوع «تراژدي» سخن گفت.وي كمك هاي ميليوني براي اين شهرها در نظر گرفته است. پس از عبور جريان كند سيل، فقط مناطق ويران شده به جا مي ماند. بسياري از مناطق برق، آب آشاميدني و مواد غذايي كافي ندارند.بنابراين گزارش، مقامات در ابتدا از مفقود شدن تا 600 نفر در آلاگوآس خبر داده بودند، اما اين تعداد در چند روز گذشته به 56 نفر كاهش يافته است. دليل اين اصلاح اين گونه اعلام شده است كه بسياري از افرادي كه تصور مي شد ناپديد شده اند نزد دوستان و بستگان خود رفته و به خاطر وقوع چنين بلايي ارتباط شان با ديگر آشنايان شان به سختي ميسر بود. در مناطق بحران زده حدود 150 هزار نفر به خاطر سيل خانه خود را ترك كرده اند و ده ها هزار نفر هم بي خانمان شدند.برمبناي تخمين اوليه از خسارت ها، سيل فقط در آلاگوآس حدود 11 هزار و 500 خانه را ويران كرده است. 79پل هم آسيب ديده اند و در ايالت پرنامبوكو هم بيش از 2000كيلومتر جاده بر اثر سيل تخريب شده اند. مأموريت ارتش و نيروهاي امدادي هم آغاز شده تا محموله هاي كمكي را بين مردم توزيع كنند. در بسياري از مناطق پل هاي امدادي نصب و بيمارستان صحرايي مستقر شده است. كل اندازه اين فاجعه ظرف چند روز آينده و زماني كه سطح آب فروكش كند، قابل برآورد خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14