(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 6 تير 1389- شماره 19679

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
الگوي بصيرت (يادداشت روز)
جريان مدعي اصلاحات كژراهه بزرگ سياسي در كشور است
تابلو (گفت و شنود)
جوابيه مشايي و پاسخ كيهان
كيهان و خوانندگان
رئيس سازمان بسيج مستضعفين: بسيجيان سال گذشته از آزمون مقابله با فتنه سربلند بيرون آمدند
اپوزيسيون نوكر بي جيره مواجب كيهان شده! (خبر ويژه)
موسوي: ميرزاكوچك خان اگر عقل داشت با انگليس و رضاخان نمي جنگيد! (خبر ويژه)
گل طلايي ژنرال 4 ستاره به دروازه باراك اوباما (خبر ويژه)
گزينه هاي محدودي براي تحريم داريم اما تحريم نكنيم چه كنيم؟! (خبر ويژه)



الگوي بصيرت (يادداشت روز)

رهبر معظم انقلاب روز گذشته در سالروز ولادت حضرت علي(ع) در ديدار جمع كثيري از مردم بوشهر، برترين خصلت آن حضرت را بصيرت بخشي به افراد نيازمند بصيرت دانسته و تاكيد كردند: «روشن كردن افكار عمومي و آگاهي بخشي، امروز يكي از نيازهاي اصلي دنياي اسلام و جامعه است زيرا دشمنان براي مقابله با اسلام، با ابزارهاي دين و اخلاق وارد شده كه بايد كاملاً هوشيار بود.» معظم له، شخصيت اميرالمؤمنين(ع) را شخصيتي استثنايي و قله عظمت علمي، معنوي، اخلاقي، انساني و الهي برشمرده و مي فرمايند: «مهمترين درس از زندگي آن شخصيت بي نظير تاريخ بشر، براي دنياي اسلام و جامعه، بصيرت بخشي، روشن كردن فضا و عمق دادن به ايمان و انديشه كساني است كه نيازمند بصيرت هستند.»
از روزي كه جامعه اسلامي در زمانه پيامبر(ص) شكل گرفت تا به امروز «فتنه» يكي از عناصر جدايي ناپذير آن بوده است. فضاي غبارآلودي كه تشخيص حق از باطل را دشوار مي سازد و در هواي گرگ وميش برخاسته از فتنه، مرزهاي سره و ناسره در هم مي آميزد. «ايمان» و «فتنه» قرين با هم اند. هر جا پاي ايمان به ميان مي آيد، بساط فتنه و آزمايشهاي پيچيده گسترده مي شود؛ احسب الناس ان يتركوا ان يقولوا آمنا و هم لا يفتنون؟
اميرالمؤمنين(ع) در حكمت 93 نهج البلاغه چنين مي فرمايند:«دعا نكنيد كه خدايا مرا به فتنه گرفتار نكن ]بي شك همه گرفتار فتنه مي شوند[ دعا كنيد؛ خدايا مرا از گمراهي هاي فتنه نجات بده.»
«فتنه» قدري كوچكتر و قدري بزرگتر در طول حاكميت اسلامي، همراه جامعه مسلمين بوده است. از فتنه هاي زمان پيامبر(ص) گرفته تا فتنه هاي بزرگ و پيچيده تري چون صفين و نهروان و جمل در زمانه حضرت علي(ع). از فتنه معاويه و عمروعاص و دنيافريبي ياران امام حسن(ع) تا فتنه بزرگ كربلاي امام حسين(ع) و بي وفايي كوفيان و همينطور تا امروز تاريخ.
در خطبه 151نهج البلاغه آمده كه؛ فتنه از درجات پنهان شروع مي شود. آغازش مثل يك جوان خوش قامت است ولي وقتي مستقر شد دردآور و ناخوشايند مي شود. و عبرت آموزتر آنكه مولاي متقيان در خطبه 93 مي فرمايند: «وقتي فتنه مي آيد همه انكارش مي كنند ولي وقتي مي رود همه مي فهمند كه چه بر سرشان آمده است.»
فتنه 88 و اتفاقات و حوادثي كه پس از انتخابات در كشور رخ داد، يك عبرت و آزمايش بزرگ بود، هم براي خواص و هم براي مردم. خواصي كه با برخي مواضع و يا سكوت خود بر غلظت غبارآلودگي فضاي فتنه افزودند و تشخيص حق و باطل را دشوار ساختند و عبرتي بزرگ براي مردم كه بدانند «اعتبار» نام و جايگاه افراد با «وضع فعلي» آنان گره خورده و شاخص اصلي براي تشخيص، «راه امام» است و نصب و نسب ها، دخلي در آن ندارد.
اكنون غبار فتنه فرونشسته و ظاهراً قرآن ها از سر نيزه فرود آمده است، اما اين به معناي «پايان فتنه» نيست. فتنه گران و طراحان فتنه به خوبي مي دانستند كه بلواي پس از انتخابات و باد مسمومي كه به پا شد، هرگز نمي تواند شاخه طوبي انقلاب اسلامي را فرو نشاند. «فتنه 88» براي آنان استمرار خط دشمني با انقلاب و آرمانهاي آن و خط امام و رهبري بود. و اين يعني اينكه بايد به فرمايش مقام معظم رهبري براي كساني كه «نيازمند بصيرت» هستند- چه خواص و چه عوام- روشنگري و آگاهي بخشي داشت.
معظم له در ديدار روز گذشته با اشاره به غبارآلودگي فضا در دوران فتنه تاكيد مي كنند: «اين شرايط غبارآلود، گاهي به گونه اي است كه برخي نخبگان نيز دچار خطا و اشتباه مي شوند، بنابراين در دوران فتنه، شاخص لازم است و شاخص همان حق و بينه اي است كه حضرت علي(ع)، مردم را به آن ارجاع مي دادند و ما نيز امروز نيازمند آن هستيم.» رهبر انقلاب در ادامه مي افزايند: «شاخص و راه روشني كه اميرالمومنين(ع) معرفي مي كنند، اداره جامعه اسلامي با دستورات اسلام، برخورد قاطعانه با دشمنان متعرض، مرزبندي شفاف و روشن با دشمنان و هوشياري در مقابل فريب دشمنان است.»
يكي از مسايلي كه در سرنوشت جامعه و سقوط يا صعود آن نقش مهم و اساسي دارد، آگاهي و بصيرت مردم درباره مسايل و موضوعات پيراموني آنان است. حضرت علي(ع)، بر همين مبنا، بر آگاهي داشتن نسبت به امور جامعه تاكيد مي كنند و آن را يك اصل اساسي براي همه برمي شمارند: «به خدا سوگند از آگاهي لازم برخوردارم و هرگز غافلگير نمي شوم كه دشمنان مرا محاصره كنند و با نيرنگ دستگيرم كنند ... من آگاهي لازم به امور را دارم. نه حق را پوشيده داشتم و نه حق بر من پوشيده ماند.» اين مفهوم را مي توان از خطبه هاي 10 و 22 نهج البلاغه هم دريافت، آنجا كه حضرت علي(ع) قبل از برخورد با اصحاب جمل مي فرمايند: «آگاه باشيد كه همانا شيطان حزب و يارانش را بسيج كرده و سپاه خود را از هر سو فراهم آورده است، تا بار ديگر ستم را جاي خود نشانده و باطل را در جايگاه خويش پايدار گرداند.»
سادگي كرده ايم اگر باور كنيم بصيرت «گمشده» فقط برخي از آحاد جامعه است. چرا كه برخي از خواص نيز با بي بصيرتي خود، بر هزينه هاي نظام و انقلاب در برخورد با فتنه افزودند. نيازمندان بصيرت فقط مردم نيستند، شايد اولي تر نسبت به آنان برخي از خواص باشند. حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه ملت ايران به بركت انقلاب اسلامي هوشيار است و بسياري از مشكلات كشور نيز با بصيرت مردم حل شده، خاطرنشان مي كنند: «در موارد متعددي، توده مردم، حقايق را از برخي خواص و نخبگان بهتر متوجه مي شوند زيرا تعلقات آنان كمتر است و اين، از نعمت هاي بزرگ است.»
حميد اميدي

 



در كنگره جامعه اسلامي مهندسين مطرح شد
جريان مدعي اصلاحات كژراهه بزرگ سياسي در كشور است

محمدجواد لاريجاني با تاكيد بر اينكه عنوان مهم نيست و معنا مهم است گرايش اصلاح طلبي را كژ راهه بزرگ سياسي در كشور دانست.
اين فعال سياسي طي سخناني در نهمين كنگره جامعه اسلامي مهندسين كه پنج شنبه گذشته برگزار شد با اشاره به حوادث پس از انتخابات در سال گذشته تصريح كرد: بايد ديد چه شد جمعي كه خود را پيروان راه امام مي دانستند آرام آرام به تفكر ليبرال گرايش پيدا كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، وي هم چنين گرايش اصلاحات را «كژ راهه بزرگ سياسي در كشورمان» خواند و خاطرنشان كرد: عنوان مهم نيست معنا مهم است. انحراف اين جريان از جايي بود كه گفت اسلام و دين امر خصوصي است و زندگي جمعي بايد بر مبناي سكولار تنظيم شود. اين در حالي است كه چنين نگاهي با عقلانيت اسلام در تضاد است. اين كژ راهه آرام آرام رشد كرد و رسيد به جايي كه مصمم شد تا نظام را هر طور كه هست به دست بگيرد.
وي با بيان اين كه «در جريان انتخابات گذشته نفاق به اوج خود رسيد» اظهار كرد: حال بايد پرسيد كه آيا ما در مقابل چنين صدمه اي ديگر بيمه و واكسينه شده ايم؟ پاسخ اين است كه نه چنين چيزي نيست؛ چرا كه ما در مقابل آزمايشات ديگري هستيم. اين فتنه را كژ راهه اصلاحات به ما نشان داد و ما بايد با ملاك عمل كنيم تا شانس در امان بودن مان بالا رود.
مشاور رئيس قوه قضائيه در ادامه ضمن اين كه جنگ را يك فتنه خواند گفت: فتنه اي كه سال گذشته پشت سر گذاشتيم از جنگ عظيم تر و پيچيده تر بود و حتي مي توان گفت از لحاظ به كارگيري نيروها و امكانات با جنگ قابل مقايسه نبود. اين فتنه آن قدر تو در تو بود كه بزرگان نظام متوجه نشدند و اگر خداوند متعال لطفش نصيب حال ما نشده بود و يك سيد با دانش و فرزانه جليل القدر همچون مقام معظم رهبري نبود همه ما لغزيده بوديم. آن كسي كه پرده برداشت و براي بصيرت و روشن كردن اوضاع كمك و فتنه را ناكام كرد مقام معظم رهبري بود.
وي ادامه داد: حال بعد از اين فتنه بايد از يك ايران قدرتمند در نظام مدني كه براي كل جهان اسلام به عنوان الگو و ام القرا است پرده برداري شود. بايد ديد آنها چرا انتخابات ما را هدف قرار دادند، اين به اين علت است كه انتخابات پرجاذبه ترين بخش تجربه مدني اسلامي ما است. كشورهاي غربي در تمام پروژه هاي تحميل دموكراسي ليبرال در جهان اسلام بدون استثنا شكست خورده اند كه مفتضح ترين آن در تركيه رخ داد. امروز دولتمردان اسلام گراي تركيه از سرمايه عرق ديني مردم استفاده مي كنند. در اين راستا ايران هم مي گويد احكام شرع را انجام مي دهيم حال حقوق بشر جيغ بزند يا نه، ايران مي گويد ما به اين احكام شرع مان افتخار مي كنيم.
اين فعال سياسي در پاسخ به سوالي در مورد رويكرد دولت به احزاب گفت: سياست نظام ما تشويق تشكل هاي حزبي در چارچوب نظام جمهوري اسلامي ايران است و ما چون يك نظام دموكراتيك داريم حتما بايد احزاب فعال داشته باشيم و احزاب بايستي در چارچوب نظام اسلامي فعاليت كنند؛ لذا توسعه تشكل ها و فعاليت هاي حزبي تضمين كننده آينده نظام جمهوري اسلامي ايران است.
وي در پاسخ به اين سوال كه به نظر مي رسد آقاي رئيس جمهور نگاه مثبتي به احزاب ندارند نيز گفت: ما بايد اعتراف كنيم كه در طول 30 سال گذشته دولتمردان ما هيچ كدام نسبت به احزاب آن توجهي كه بايد باشد را نداشته اند و احزاب فقط در زمان انتخابات عزيز هستند و پس از آن ناپديد مي شوند و اين بدترين كاري است كه انجام مي شود.
هوشياري در برابر بازسازي جريان فتنه
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين نيز در اين كنگره بر ضرورت هوشياري در برابر بازسازي جريان فتنه تأكيد كرد.
محمدرضا باهنر گفت: اگرچه جريان موسوم به دوم خرداد و اصلاح طلب با گذر از مرزهاي باورهاي اسلامي و انقلاب در فتنه سال گذشته واقعيت خود را علني ساخت اما ضرورت حفظ هوشياري در برابر بازسازي تشكيلاتي اين جريان و حضور با شمايلي ديگر بعيد نيست؛ لذا ضروريست جريان اصولگرا با عنايت به فرصت به وجود آمده تهديد قريب الاحتمال را مديريت نموده و فرصت را براي استمرار خدمت صادقانه به مردم شايسته ايران زمين قدردان باشند و به شكرانه اين فرصت مغتنم در تعامل سازنده و مأثرساز و كارهاي حضور متحد در انتخابات پيش روي را فراهم نمايند.
وي در ادامه با اشاره به اقدامات ضد انقلابي بخش راديكال جريان مدعي اصلاحات، افزود: جريان موسوم به اصلاح طلب در حركت سياسي رقيب اصولگرايان است اما به آنها نصيحت مي كنم كه اگر مي خواهند در صحنه هاي سياسي و فرهنگي فعال باشند، بايستي حساب خود را از فتنه برانگيزان و ساختارشكنان جدا نمايند و با اعلام برائت از آنها و اعلام التزام به قانون اساسي و ولايت فقيه و قوانين موضوعه كشور تجديد سازمان نموده و سياست هاي راهبردي خود را هم جهت با منافع و مصالح ملي و رعايت شاخصه هاي امنيت ملي اعلام نمايند.
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين تصريح كرد: متأسفانه امروز در راستاي جنگ نرم، بعضي هنجارشكني هاي فرهنگي با نيت دهن كجي هاي سياسي در حال شكل گيري است و ضرورت دارد در كنار كار گسترده فرهنگي و تعيين سياست هاي راهبردي در بخش فرهنگ، با مظاهر جنگ نرم فرهنگي در جامعه برخورد قاطعانه صورت گيرد و مسئولين اجرايي در اين زمينه پيشتاز حركت شده و قانون معطل مانده مصوب شورايعالي انقلاب فرهنگي را اجرا نمايند.
با حضور مردم ختم فتنه
اعلام شد
همچنين در حاشيه اين كنگره، مرتضي نبوي در مورد جايگاه احزاب در ايران گفت: به نظر من به تدريج كه از پيروزي انقلاب اسلامي ما جلو آمده ايم نقش و جايگاه احزاب ارتقاء پيدا كرده است. زماني كه حزب جمهوري اسلامي تأسيس شد، خيلي از كساني كه آن روز به حزب جمهوري اسلامي حمله مي كردند و آن را تابلويي پيدا كرده بودند براي تيراندازي به سمت آن، امروز طرفداران پروپا قرص تشكيل حزب شدند و اين خود تحول و تغيير رويكرد است و همه جريان هاي سياسي به ضرورت حزب رسيده اند و اين كه فعاليت ها در قالب تحزب و تشكيل منسجم شود. البته ما تا رسيدن به اين جايگاه كاملاً مشخص و نهادينه شده فاصله داريم و بايد همه تلاش كنيم كه اين مسير را هموار كنيم و تعامل مثبت و راحتي بين احزاب رقيب نيز وجود داشته باشد كه در اين زمينه تجربياتي را در چند سال گذشته داشته ايم.
قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به اين سأال كه نقش احزاب در ناكام كردن فتنه چه بوده است؟ گفت: اين نقش متفاوت است. برخي از تشكل ها نقش منفي داشته اند و برخي هم نقش مثبت. اما ثقل اين قضيه در خنثي كردن فتنه، ايجاد بصيرت از سوي مقام معظم رهبري و شخصيت هايي بود كه اين مسئله را خوب درك و تبيين كردند. برخي از شخصيت هاي روحاني، دانشمند و جوانان ما و برخي از شخصيت هاي فرهيخته علمي ما با روشنگري خود توانستند آن چنان آگاهي در بين مردم ايجاد كنند كه با حضور مردم در 9 دي و 22 بهمن 88، ختم فتنه اعلام شد.
بيانيه پاياني: جريان فتنه
در چاهي كه خود كنده بود سقوط كرد
جامعه اسلامي مهندسين در نهمين كنگره خود طي بيانيه اي مبسوط تاكيد كرد كه جريان فتنه در چاهي كه خود كنده بود سقوط كرد.
در اين بيانيه آمده است: تاكنون به فضل الهي، انقلاب ما از گردنه هاي سخت و ارتفاعات بلندي عبور كرده، تهديدات بسياري را از ميان برداشت يا از آنها، فرصت ها ساخته است. يكي از تهديداتي كه نظام ما در طول سال گذشته با آن مواجه گرديد، جريان فتنه بود. يك جريان افراطي سياسي كه نگران از گرايش بيشتر جامعه به اصولگرايي بود، در تداوم دكترين فشار و چانه زني و بحران سازي هاي متداوم و هم افزا، «استراتژي نهادينه نمودن بحران در نظام اسلامي» را دنبال نمود.
اين بيانيه مي افزايد: اين جريان افراطي در اواخر دوران موسوم به دولت اصلاحات، كوشيد اولين كانون بحران را پديد آورد و در اين راستا، برنامه تعويق انتخابات رياست جمهوري را در دستور كار خود قرار داد. اين برنامه، با اقدامات رهبري و ملت، تقريبا با شكست كامل مواجه شد و به همين دليل، جريان مذكور دست بكار ايجاد كانون دوم بحران گرديد.
برنامه جريان مذكور آن بود كه ابتدا ورودي فعالانه و ناشي از تمايل به رقابتهاي داخل نظام به انتخابات را به انجام برساند و بلافاصله در پي انجام آن، شعار تقلب را پيش بكشد. البته طراحان اصلي اين نمايشنامه، خود مي دانستند كه صرف شعار تقلب، بدون ارائه مستندات لازم در هيچ كجاي جهان، مقبول نمي افتد و بنابراين، از تاكتيك فرار به جلو استفاده كرده و كوشيدند آنقدر بر طبل تقلب كوبيده و همهمه ايجاد كنند تا كسي نتواند تهي دستي ايشان را در ادعاهايشان به اثبات برساند.
جامعه اسلامي مهندسين در اين بيانيه تصريح مي كند: ترديدي نيست كه اين هجوم رواني- تبليغاتي براي يكي دو روز، كارگر افتد، با اين حال هرچه حوادث جلوتر رفت، حتي افراد متمايل به ايشان هم، تهي دستي جريان مذكور را دريافته و از اطراف ايشان پراكنده شدند. جريان افراطي مذكور كه با تدارك آن استراتژي و اين تاكتيك، در مركزيت فكري- عملياتي جريان فتنه قرار گرفته بود- چون بر تهي دستي خويش بيش از هركس آگاه بود- ناگزير شد وارد تعامل- ابتدا رسانه هاي بيگانه و سپس با خود دولت ها و محافل بيگانه- شود.
برنامه تعامل با رسانه هاي بيگانه از ماهها پيش، تنظيم و شماري از مقامات دولت اصلاحات، براي خبرنگاري و مقاله نويسي به استخدام رسانه هاي دول فخيمه استعمار درآمدند. در واقع جريان افراطي، آنقدر عجله براي فروپاشي داشت كه فرصت نكرد عناصر مذكور را لااقل در پشت پرده به مزدوري بگمارد. داد و ستد جريان فتنه با رسانه هاي بيگانه، فرصت خوبي براي دستگاه ديپلماسي آن كشورها، ايجاد كرد كه نفوذ خود را در داخل جريان مذكور، بيشتر گسترش دهد. تاثير اين بسط يكي آن بود كه با نمك گير كردن جريان مذكور و شعارهاي ضد ملي و ضد نظام آن را به سمت خواسته هاي خود بيشتر از پيش هدايت نمايد و اين به معناي سقوط بيشتر آن جريان در چرخه معيوب وابستگي به استعمار بود. سقوط جريان مذكور كه به پايين ترين نقطه خود رسيد، نوبت به دولتهاي بيگانه نيز رسيد تا به حمايت، وارد صحنه شوند و به اين ترتيب، آتش فتنه به بالاترين نهيب خود، دست يافت. البته در تاريخ پس از انقلاب، مشابه اين اتفاق به دفعات پيش آمده بود.
اين بيانيه اضافه مي كند: با اين همه و اشتباه استراتژيك به شكست جريان افراطي (كه بعدا تبديل به جريان فتنه شد)، انجاميد. اشتباه نخست آن بود كه تصور نمود با حجم سنگين عمليات رواني تبليغي مي توان جامعه ايراني را دچار واگشت نمود. البته مي شد تصور كرد كه برخي چند روزي را در ترديد بگذرانند تا بينه هاي خود را باز بخوانند و به تصميم برسند؛ اما آنچه كه تئوري پردازان فتنه از درك آن عاجز بودند اين بود كه ايراني با بوق و كرنا حقيقت را با شبهه، تعويض نمي كند. خطاي دوم استراتژيك جريان فتنه در داد و ستد حقيرانه با دولتهاي بيگانه بود كه خيلي زود علاقمندان را از اطراف ايشان پراكند و پيراهن چرك آنان را در برابر ديدگان همه، قرار داد و نهايتا دستگاههاي مسئول را ناگزير به مداخله نمود. به اين ترتيب كه بهم پيوستن سه ضلع: 1-جريان افراطي سنتي اصلاح طلب كه در دوران دولت اصلاحات، مرتبا تهديدسازي مي نمود، 2-شماري از چهره هاي اول انقلاب كه تحت عنوان كانديدا وارد صحنه شدند 3-دستگاههاي ديپلماسي و رسانه هاي انگليسي- آمريكايي- صهيوني، مثلث شوم فتنه را برساختند تا به خيال خودشان، مناصب قدرت را به كف گرفته و كشتي انقلاب را مطابق اميال خويش، برانند. اما حاصل اين شركت تعاوني منحوس چه بود؟
جامعه اسلامي مهندسي در بيان علت سقوط جريان فتنه تاكيد مي كند: برآيند اين مشاركت، در آغاز فتنه ، كاميابي انگليسي ها، آمريكايي ها و صهيونيست ها را به دنبال داشت كه طبق يك نسخه سنتي درسياست خارجي خود، دنبال شعله ور كردن تضادهاي داخلي كشورهاي مخالف هستند، اين بار فرصت يافتند تا به انقلاب ضربه بزنند. آنان اگرچه به انتظارات جريان فتنه نرسيدند، اما به همين ضربه شكاف داخلي و اميدواري هاي آينده آن، دل خوش داشتند و آمريكايي ها اگرچه در كنار انگليسي ها بودند، اما در عين حال، ضرر كردند زيرا دنبال روي آنها از انگليسي ها، باعث شد تا دستان چدني آنها از زير پوشش مخملين، هويدا گردد. جريان فتنه نيز جز ضرر، چيزي عايد خود نساخت. جريان فتنه تحت تاثير داد و ستد با بيگانگان، ناگزير شد از درون نظام خارج شود و به عنوان يك اپوزيسيون ايفاي نقش نمايد و اين همان خطاي دوم اين جريان بود. مردم هيچ گاه منتقد درون نظام را با يك اپوزيسيون بيرون نظام، يكسان نگرفته و شعارهاي اپوزيسيوني را برنمي تابند و نهايتا چنين شد كه جريان فتنه در چاهي كه خود كنده بود سقوط كرد.

 



تابلو (گفت و شنود)

گفت: طنزنويس فراري روزنامه هاي زنجيره اي و همكار بهاءالله مهاجراني به گروههاي اپوزيسيون توصيه كرده است مراقب باشند كه تبديل به نوكر بي جيره مواجب روزنامه كيهان نشوند!
گفتم: حرف حساب زده، چون از سيا و موساد براي حمايت از موسوي و كروبي و خاتمي حقوق مي گيرند و اگر در خدمت كيهان باشند حقوقشان حرام مي شود!!
گفت: اين اصلاح طلب فراري در سايت جرس خطاب به اپوزيسيون نوشته كه؛ به عنوان مثال روزنامه كيهان از شخصي كه نمي دانم كيست با حروف اختصاري «الف-ن» سوءاستفاده مي كند.
گفتم: حالا اين يارو كيست؟
گفت: ابراهيم نبوي است و منظور كيهان از «الف-ن» خود اوست.
گفتم: يارو به تماشاي يك نمايشگاه نقاشي رفته بود. جلوي يك تابلو ايستاد و به مدير نمايشگاه گفت؛ آخه اين احمق كه بي شعوري ازش مي باره، چه ارزشي داره كه تابلوي تمام قد او را كشيده و به نمايش گذاشته ايد؟! مدير نمايشگاه گفت؛ اون كه جلوش ايستادي، تابلو نيست، آينه است!
 



جوابيه مشايي و پاسخ كيهان

در واكنش به موضوع ستون گفت و شنود كيهان30/3/89 كه در آن به زبان طنز كه روال اين ستون است، برخي اظهارات آقاي مشايي در استان چهارمحال و بختياري نقد شده بود، بخش امور رسانه ها و پايگاههاي اينترنتي دفتر رئيس جمهور محترم جوابيه اي بدون ذكر نام و يا امضاء به كيهان ارسال كرده است كه ابتدا متن جوابيه و سپس توضيح كيهان از نظرتان مي گذرد.
جناب آقاي شريعتمداري
مدير مسئول محترم روزنامه كيهان
با سلام
احتراما، پيرو انتشار مطلبي در ستون طنز آن روزنامه تحت عنوان «گفت و شنود» مورخ 30/3/89 در خصوص مطالبي منتسب به رئيس دفتر محترم رئيس جمهور مبني بر «دادن بيت المال مسلمين به فلان هنرپيشه، توحيدي بودن آثار هنرپيشه مذكور و موعظه و جذب يك هنرپيشه و...» بدينوسيله ضمن تكذيب همه مطالب مطرح شده به استحضار مي رساند كه در فضاي خطير كنوني كه دشمنان داخلي و خارجي جمهوري اسلامي را هدف گرفته و از هر وسيله اي براي سياه نمايي و رويارويي بين مسئولان و مردم بهره مي برند اين انتظار از رسانه ها مي رود كه با اولويت دادن به مصالح و منافع ملي، از شايعه پراكني و سياه نمايي ساختگي پرهيز كنند.
خواهشمند است جوابيه فوق را مطابق قانون مطبوعات كشور منتشر نماييد.
دفتر امور رسانه ها و پايگاههاي اينترنتي
كيهان: در ستون گفت و شنود روز يكشنبه كيهان 30/3/89 به اظهارات آقاي مشايي در جلسه اي با حضور نمايندگان و برخي از مسئولان استان چهارمحال و بختياري اشاره شده بود. ايشان در آن جلسه وقتي با اعتراض يكي از حاضران روبرو مي شود كه با چه مجوزي بيت المال مسلمين را از حلقوم مستضعفين و مردم محروم بيرون كشيده و به يك هنرپيشه داده ايد؟! پاسخ مي دهد كه آثار او بوي توحيد مي داد! و من هم براي موعظه وي به ملاقات او رفته بودم! و...
اكنون معلوم نيست كه جناب مشايي كدام بخش از مطلب مندرج در ستون گفت و شنود كيهان را نفي و تكذيب مي كند؟! ايشان در جوابيه خود آورده است كه مطالب منتسب به وي مبني بر دادن بيت المال به فلان هنرپيشه، توحيدي بودن آثار هنرپيشه مذكور و موعظه و جذب يك هنرپيشه و... تكذيب مي شود! آقاي مشايي در حالي اقدام ناشايسته خويش يعني بخشيدن دهها ميليون تومان به يك هنرپيشه زن- آنهم از كيسه بيت المال مسلمين- را تكذيب مي كند كه آقاي بقايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، در پايان جلسه 7/11/88 هيئت دولت و در مصاحبه با خبرنگاران- از جمله خبرگزاري فارس- با صراحت تاكيد مي كند كه در دوران رياست آقاي مشايي بر سازمان گردشگري «هديه تهراني براي برگزاري نمايشگاه عكس خود مبلغ 200ميليون تومان درخواست كرد. اما با پرداخت 120ميليون تومان به وي موافقت شد» و توضيح مي دهد كه «از مجموع رقم پرداخت شده به هديه تهراني، مبلغ 60 ميليون تومان از محل اعتبارات سازمان مناطق آزاد و مبلغ 60 ميليون تومان ديگر نيز در قالب مشاركت در طرح از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري پرداخت شده است.»
اكنون بايد از آقاي مشايي پرسيد كه با توجه به اين سند و اعتراف صريح معاون وقت شما در سازمان گردشگري- كه اكنون به مقام معاونت رئيس جمهور و رياست سازمان گردشگري منصوب شده است- جنابعالي چگونه اين خبر موثق و آن اقدام ناشايسته خود را تكذيب مي كنيد؟! و با ادعاي كذب خود، كيهان را به درج مطالب كذب متهم مي فرماييد؟! و البته، اين نكته نيز جاي پرسش دارد كه جناب مشايي با چه حقي و با كدام مجوز شرعي و قانوني، بيت المال مسلمين را به يك هنرپيشه بخشيده است؟! و...
گفتني است جوابيه دفتر آقاي مشايي بدون امضاء و ذكر نام ارسال كننده براي كيهان فكس شده و اين احتمال را قوت مي بخشد كه برخي از افراد تحت مسئوليت ايشان در دفتر رياست جمهوري با اطلاع از غيرواقعي بودن ادعاي آقاي مشايي حاضر به امضاي جوابيه و ذكر نام و مشخصات خويش در ذيل آن نبوده اند!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ يكي از راه هاي مبارزه با صهيونيسم، كاهش مصرف در سطح جامعه است. زيرا اكثر بازارهاي جهاني، با رژيم صهيونيستي داراي شراكت هستند.
يك هموطن
¤ از سران فتنه تقاضا مي كنم كه فيلم زندگي گذشته خود را ببينند كه چگونه از قرآن، اهل بيت و ولايت فقيه و رهبري دفاع مي كردند و حالا چطور شده كه راي نياورده اند و به خاطر صندلي قرمز رياست بر همه گفته هاي گذشته خود پشت پا زدند. واقعاً جاي بسي تاسف است كه انسان زندگي كند براي صندلي؟!
حاج خليلي
¤ پيشنهاد مي كنم رئيس محترم صدا و سيما، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان تبليغات اسلامي در برنامه ديروز- امروز و فردا حاضر شوند و در مورد كارهاي خود درباره فرهنگ سازي حجاب و عفاف پاسخ دهند.
9824---0915
¤ از برادران بسيجي فاز يك شهرك انديشه كه با گشت هاي شبانه روزي خود امنيت را به شهرك برگردانده اند كمال تشكر و قدرداني را داريم.
3045---0935
¤ مصوبه اخير مجلس در خصوص آزاد گذاشتن مسئولين دانشگاه آزاد و خارج كردن آن از نظارت و كنترل مراجع قانوني در حقيقت ادامه حيات فتنه سال 88 در سال 89 مي باشد. بنويسيد مردم داراي بصيرت هستند و اين مسائل را زود تشخيص مي دهند.
رضايي و تعداد زيادي تلفن مشابه
¤ يك خانم چادري و عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد شريف واقفي هستم. در تاريخ 2/4/89 از فروشگاه سپه خيابان زنجان خريد داشتم. بعد از خريد وقتي به اتفاق چند خانم بدحجاب قصد بيرون آمدن از فروشگاه را داشتيم از بين ما چند نفر فقط از بنده كه چادري بودم خواستند كيفم را باز كنم تا بازرسي كنند. بنده اين توهين به خانم هاي چادري را كه توسط يك فرد معلوم الحال با هدف خاص صورت مي گيرد نخواهم بخشيد و شكايت خودم را تا نتيجه كار دنبال خواهم كرد.
دروديان
¤ از مديرمسئول كيهان به خاطر افشاگري در مورد شيرين عبادي تشكر مي كنم. خواهشمند است اين افشاگري درباره ساير فتنه گران نيز صورت گيرد تا هم به عنوان يك سند در تاريخ ثبت شود و هم باعث آگاهي عموم مردم شود.
ايمانوند
¤ براي تقويت عدالت و انسجام در سطح جامعه، لازم است همان طور كه با فرزندان آحاد مردم برخورد مي شود، با آقازاده هاي خطاكار هم برخورد شود.
يك شهروند
¤ چرا رئيس جمهور انقلابي و عزيز، برخلاف خواسته مردم، از برخي اطرافيان خود دل نمي كند. اين مسئله باعث دلخوري مردم از ايشان شده است.
جعفري از ساري
¤ تربيت خانوادگي يكي از اصلي ترين پايه هاي شخصيتي افراد است كه متأسفانه برخي خانواده ها انتظار دارند كمبودهاي تربيتي خود را مدارس يا نيروي انتظامي جبران كند و اين انتظار بي جايي است.
8078---0919
¤ از مسئولين و مديران شبكه هاي مختلف سيما تقاضا مي شود نسبت به تحت پوشش قرار دادن امور فرهنگي و كاروانهاي زيارتي و حركات نمادين بانوان محجبه شهرستانها به سمت زيارتگاه ها بويژه كريمه اهل بيت (عليهم السلام )كه باعث گسترش حجاب و عفاف مي شود را بيشتر به نمايش بگذارند.
مرادي از ايلام
¤ از وزارت بهداشت تقاضا مي شود كه نسبت به وضعيت بيمارستان هاي استان خوزستان رسيدگي شود. زيرا در اين بيمارستان ها، بهداشت رعايت نمي شود و برخورد با بيماران نامناسب است.
احمدي
¤ الحمدلله قوه قضائيه ريگي آدمكش را اعدام كرد. اي كاش اين اقدام در منطقه بلوچستان برگزار مي شد تا شادي بيشتري به اهالي آن خطه عطا كند. البته به نظر من جرم سران فتنه از جرم ريگي سنگين تر است.
يك هموطن از قم
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
ضمن تشكر از آن روزنامه وزين در خصوص انعكاس درخواست هاي مردمي در پاسخ مطلب مندرج در شماره مورخ 19/3/89 با عنوان «قطع برق» در محدوده شهر زيبا كه در ستون ارتباطات مردمي درج شده است به آگاهي مي رساند: ضمن عرض پوزش از مشترك گرامي، حسب پيگيري هاي بعمل آمده قطع برق در محدوده مذكور به دليل ايجاد مشكل فني در شبكه برق بوده كه مشكل مرتفع و در حال حاضر محل از جريان برق پايداري برخوردار مي باشد.
¤باخبر شديم كه چند نفر معلوم الحال به بيت شريف آيت الله نوري همداني از مراجع بزرگوار حوزه علميه حمله و هتك حرمت كرده اند حق اين است كه ساير مراجع با صدور اطلاعيه و موضع گيري تنفر خودشان را از عاملين حادثه اعلام مي كردند.
تجارتي
¤به آقاي احمدي نژاد بفرماييد همين خانمهاي چادري و محجبه بودند كه سال گذشته براي پيروزي مجدد شما 5 روز روزه گرفتند در خيابانها با اراذل و اوباش درگير شدند و نمايش اقتدار نظام را به نمايش گذاشتند.
خانم رحمتي
¤قضيه حمايت هاي برخي از حاميان فتنه گران زندان رفته و هم نشين با سران فتنه در طول يك سال گذشته بنده را به ياد ماجراي پسر حضرت نوح مي اندازد. البته ما براي عاقبت به خيري همه دعا مي كنيم.
باقري از بيرجند
¤در شهرك كوثر رودهن شهرداري به متقاضيان و كسانيكه زمين مسكوني خريده اند اجازه ساخت مي دهد ولي عملا از آب، برق، گاز و ساير خدمات شهري خبري نيست و همه سازمان ها از خود سلب مسئوليت مي كنند و تقصير را به گردن يكديگر مي اندازند. عرض بنده اين است كه چرا بايد در اختلاف في مابين مسئولين مردم بايد بسوزند.
اردكاني
¤چرا اصول گرايان اين حق را به آقاي رئيس جمهور محترم نمي دهند كه در مسئله اي مانند پديده بدحجابي موضع و نظري متفاوت از موضع و نظر آنان داشته باشد - تا ايشان در رابطه با موضوعي اظهارنظر مي كند به او فشار مي آورند كه چرا چنين و چنان گفته است.
محمدي
¤چرا وزارت كار بر عملكرد پيمانكاران طرف قرارداد با شهرداري تهران نظارت و كنترل ندارد. جهت اطلاع عرض مي كنم بسياري از حق و حقوق كاركنان شركت هاي پيمانكار شهرداري ضايع مي شود. دستمان هم بجايي نمي رسد حداقل شما مطبوعات به فرياد ما برسيد.
كارگر شركتي شهرداري
¤آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري در خيلي از امور مثل عمران و سازندگي تمام نقاط كشور و زنده كردن برخي ارزشها مانند ساده زيستي، پركار و كم هزينه بودن نمره قبولي گرفته اند ولي بايد بپذيرد كه در رابطه با مسائل فرهنگي كشور بخاطر تاثيرپذيري از اطرافيان فرد موفقي نيست و بايد طي نشست با عالمان دين در افكار خود تجديدنظر بكند.
فخرالساعه
¤آقاي احمدي نژاد عزيز به اصرار بنده كل اعضاي خانواده و بسياري از دوستانم به شما راي داديم ضمن تشكر از خدمات بي شائبه و بي سابقه شما حالا سزاوار نيست كه دل اكثريت مردم مسلماني را كه به شما راي داده اند بسوزانيد و بفرماييد مسائل اخلاقي و حجاب و عفاف به شما و دولت ربطي ندارد و از زير بار اين معروف و اين مسئوليت الهي شانه خالي كنيد. شما كليه ابزار و امكانات فرهنگي و ارشادي و انتظامي و امنيتي را در اختيار داريد چرا نعل وارونه مي زنيد.
عبدالكريم حياتي
¤از مدير مسئول محترم كيهان تقاضا مي شود نسبت به ارسال چند نسخه كيهان به تنها دكه روزنامه فروشي دركه مساعدت نمايند اكثر روزنامه ها را دارند ولي تنها روزنامه كيهان را ندارند با وجودي كه شايد 2 كيلومتري آن يعني جنب دانشگاه شهيد بهشتي دكه اي وجود دارد كه همه روزنامه ها از جمله كيهان هم در آنجا موجود است.
رنجبر
¤ممانعت رژيم صهيونيستي از امدادرساني نيروهاي مردمي پشتيبان صليب سرخ جهاني و جمعيت هلال احمر برخلاف تمامي قوانين حقوق بشر و منشور سازمان ملل متحد است در راستاي تداوم بخشيدن اعزام كمكهاي اوليه پزشكي و غذايي توسط كشتيهايي كه رهسپار شكستن حصر كامل غزه مي باشند تقاضا مي شود شكايتي از جانب متوليان صليب سرخ جهاني و جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران به ديوان داوري لاهه تقديم تا به ياري خداوند و دعاي خير آقا امام زمان(عج) يا جهت محاكمه و مجازات رژيم صهيونيستي به خاطر لگدكوب كردن و پايمال نمودن ابتدايي ترين قوانين حقوق بشر مندرج در سازمان جهاني ملل متحد هموارتر بشود.
گودرزي
¤ طي 16 سال دولت سازندگي و اصلاحات وضع جامعه امروزي ما را شكل داده است و حالا انصاف نيست كه به دولت اصولگرا گير داده شود.
محمدمهدي رحماني
¤ چاپ مقالات علي مطهري در روزنامه كيهان قبل از انتخابات مجلس وي را به عنوان يك اصولگرا به جامعه شناساند و مردم به وي راي دادند اما اكنون كه وي نظرياتش تغيير يافته براي كيهان تكليف است كه وضعيت فعلي وي را به مردم بشناساند تا مردم فريب اينگونه افراد را نخورند.
معتمدي
¤ از رياست محترم جمهوري و ديگر متوليان امور فرهنگي كشور تقاضا مي شود ضمن تشكيل جلسه و كارگروه نسبت به اتخاذ روش واحد براي برخورد با معضل ناهنجاري هاي اجتماعي و بويژه فرهنگ عفاف و حجاب از موضع گيري هاي يك جانبه و تنش زا به جد پرهيز شود.
كامياب
¤ ما جمع زيادي از كارمندان بازنشسته بهزيستي هستيم كه شركت تعاوني مصرف از سال 84 پول ما را كه هر نفر 150 هزار تومان است به اضافه فياض بخش كه از سال72 از هر فرد 300تومان كسر مي نمودند را پرداخت ننموده است از مسئولين امر تقاضا مي كنيم كه اين مشكل ما را مرتفع نمايند.
جمعي از بازنشستگان بهزيستي
¤ چرا اين همه روزنامه دولتي و بيت المال تبليغ شخصيت هاي بي شخصيت آمريكايي را مي كنند؟ چرا طي 3-2 سال اخير تنها ديدگاه يك فرد را مي خواهيد به جامعه قالب كنيد؟! مگر نويسندگان متبحر در روزنامه نداريد؟
يك شهروند
¤ ضمن گلايه به برخي اظهارات رياست محترم جمهور در خصوص مسائل بدحجابي يك سؤال اساسي مطرح است كه اين مسئله مربوط به زمان حال و ديروز و فردا نيست و در طول پنج سال رياست جمهوري ايشان به عنوان فردي دلسوز و مراقب از ارزشها چه معروفي را در اين خصوص الگو قرار داده اند تا ناصحان خاطيان را به آن جهت گسيل دارند.
طالعي
¤ اخيراً براي عبور از سمت راست خيابان به سمت چپ و يا براي سوار شدن به خودروهاي تندرو تمام نرده هاي اطراف خيابان را مسدود و فرد مجبور است از پل هوايي عبور كند با توجه به كهولت سن برخي افراد و نبود پله برقي بسيار براي اين افراد اين امر مشكل ساز است شايسته است مسئولين ابتداي خيابان انقلاب از مبدأ امام حسين(ع) و دروازه دولت فكري براي حل اين معضل نمايند.
مقدم
¤ به عنوان عضو يك خانواده ايثارگر از مواضع اخير رياست محترم جمهوري در باب حجاب و ناهنجاريهاي اجتماعي بسيار متاسفم. چنين اظهاراتي نه زيبنده ايشان است و نه مورد پسند خانواده شهدا و بلكه تحقير اين عزيزان است.
آقاجان زاده از قم
¤ از آقاي مهندس چمران تقاضا مي شود به جاي استحكام بناهاي قديمي تهران از ساخت و سازهاي غيرمجاز در حاشيه تهران بخصوص منطقه 5 (ناحيه كن) جلوگيري نمائيد كه باعث نابودي فضاي سبز شده و منطقه را تبديل به آلونك نشيني و كارگاه كرده است. معضلي كه جبران آن ممكن نيست؟
5357---0912
¤ چرا كيهان كه عليه صحبتهاي به حق رئيس جمهور موضع مي گيرد حتي يك بار هم به فرهنگ سازي هاي غلط صدا و سيما اعتراض نكرده است اين وظيفه نيست؟
1517---0935
¤ از وزير محترم راه و ترابري تقاضا مي شود به وضعيت ناهنجار جاده دو طرفه ماهشهر- آبادان كه طي 30 سال گذشته باعث مرگ صدها نفر شده و مي شود پايان دهند.
9240---0916
¤ آيا درگير شدن با زنان بدحجاب راحتتر است يا جلوي توليد و فروش لباسهاي مانكني را گرفتن؟ مادري با 45 سال سن قادر به خريد يك لباس راحت و مناسب نيست؟!
3407---0915
¤ از مسئولين صدا و سيما تقاضا مي شود آرم اخبار ساعت 14 و 21 را به حالت قبل برگردانند.
3942---0912
¤ نام گيلان در گذشته گيلان و تالش بود چرا اكنون تالش حذف شده است اين نوعي ظلم به قوم كهن و مظلوم كادوس يا همان تالش كنوني است.
2063---0911
¤ عجيب است كه جايگاه هاي سي ان جي تهران با درآمد بالا فاقد انشعاب آب شهري هستند؟ آيا از مسئولين انتظار انشعاب آب شهري خواستن جرم است؟
7669---0912
¤ مقالات خانم حسين خاني در صفحه دانشگاه بسيار عالي است از ايشان تشكر مي كنم و برايشان آرزوي توفيق روزافزون دارم.
5726---0914
¤ خداوند به حق حضرت زهرا حاج حسين را براي ولايت، مومنين و ملت حفظ كند.
5571---0919
¤ اتاق انجمن اسلامي دانشكده مديريت دانشگاه شهيد بهشتي، مملو از عكس هاي مصدق، منتظري، موسوي و خاتمي است. فكر نمي كنم اسم انجمن اسلامي براي اين اتاق مناسب باشد.
طاهري
¤ از تهيه كنندگان سريال آشپزباشي بخاطر حذف چند قسمت و به پايان رساندن آن كمال تشكر را داريم از كارگردان اين برنامه تلويزيوني بسيار پرهزينه و بدون پيام و معنوي نيز قدرداني مي شود.
8684---0938
¤ آقاي شريعتمداري در يادداشت اخير خود با عنوان «واگويه نياز با محرمان راز» حرف دل ما دلسوزان و عاشقان اسلام و امام(ره) را زده است. امام راحل فرمودند مردم اسلام را مي خواهند اگر من هم بر خلاف اسلام حرف بزنم مردم مرا كنار مي زنند. بنابراين هر كس در هر مقام و جايگاهي كه باشد چنانچه از روي بي بصيرتي از مسير انقلاب و امام خارج بشود براي ما هيچ ارزشي ندارد.
0359---0914
¤ از مسئولين اداره راه استان ايلام تقاضا داريم براي يك بار هم كه شده با ماشين شخصي از جاده ملكشاهي به ميمه عبور كنند. شايد وضعيت اسفناك اين جاده آنان را به فكر چاره بيندازد.
6323---0918
¤ افراد فاسد الاخلاق و كشف حجاب كنندگان بايد قدردان رئيس جمهور محترم باشند و از اين به بعد از اين كه در ساختارشكني تحت الحمايه دولت هستند افتخار نمايند.
9602---0912
¤ در خصوص مسئله حجاب و عفاف در جامعه مناسب است كه آقاي رئيس جمهور با حضور عالمان و كارشناسان موضوع به بيان اظهارنظر خود بپرداد نه خبرنگاري كه در اين حوزه تخصص ندارد و همه مطالب را با تكان دادن سر تاييد مي كند.
8068---0912
¤ مواضع كيهان را در خيلي از مسائل قبول دارم و مي پسندم ولي موضع اين روزنامه را در مورد سخت گيري با پديده بدحجابي قبول نداشته و آن را افراطي مي دانم.
8061---0911
¤ با مصاحبه تلويزيوني آقاي رئيس جمهور و اظهارنظر پديده بدحجابي و اين كه كسي حق برخورد با كشف حجاب كنندگان را ندارد معلوم شد بعضي از اطرافيان روي ايشان نفوذ دارند. اگر تا ديروز وجود حلقه اطرافيان دور ايشان شايعه بود با اين مصاحبه معلوم گرديد كه اين موضوع حقيقت دارد.
8924---0912
¤ تصويب انتخاب شهرداران با راي مردم باعث خواهد شد كه شهرداران كار خود را بيش از گذشته و با جديت انجام دهند و احساس كنند زير ذره بين هستند.
1347---0919
¤ از مديران دانشگاه تقاضا مي شود نگذارند عده اي آشوبگر محيط علمي، آموزشي را به محيط دانشگاه 58 برگردانند.
4326---0917
¤ پيشنهاد مي كنم يك صفحه از روزنامه را به نقدهاي علمي و اصولي از دولت قرار دهيد تا جلوي برخي مفاسد گرفته شود.
1655---0919
¤ تحليل شما نسبت به گفت وگوي زنده آقاي احمدي نژاد نادرست است. بنده به عنوان يك جوان 85% از سخنان وي را مي پسندم و موافقم. شما كمي انصاف دهيد.
2155---0918
¤ دو سال است كه برگه سهام عدالت را دريافت كرده ايم ولي از پول و سود سهام خبري نيست؟
6038---0915
¤ راهنمايي و رانندگي بابت هر پلاك 25000تومان مي گيرد و خدماتي هم ارائه نمي دهد و آن وقت بايد از شرق تهران به غرب تهران بروي و خودت پلاك را بگيري؟ آيا اين از نظر شرع و قانون صحيح است؟
9520---0912
¤ اين طور به ذهن مي رسد كه خوانندگان كيهان وقتشان را صرف حل جدول نمي كنند بنابراين با حذف ستون جدول كاملا موافقم.
9039---0915
¤ فوتباليست ها هم به فوتبال بوي سياسي دادند و با هر گل پيراهن ورزشي را بلند مي كردند كه زير آن نوشته شده بود: مرگ بر آپارتايد اسرائيل.
0989---0918
¤ از پزشكان متعهد تقاضا مي شود كمي نسخه ها را درشت و خوانا بنويسند تا بيمار مجبور به تردد بين مطب و داروخانه نشود.
8165---0912
¤ از آقاي شريعتمداري به خاطر برملا كردن چهره واقعي سران فتنه كه با دروغ جازدن خود به عنوان ياران امام خميني(ره) دست به هر كاري دشمن پسند مي زدند، تقدير و تشكر مي شود.
4052--0937
¤ تا حال چندين پيام مردمي از آزاردهنده بودن پخش موسيقي در اخبار 21 شبكه يك سيما چاپ شده پس چرا توجه نمي شود و رسيدگي نمي كنند.
6703--0912
¤ جمعه 21 خرداد هنگام زيارت امام زاده عمادالدين رباط كريم شاهد وضعيت نامناسب حجاب بعضي از خانم ها بودم. اعتراض كردم مسئولين امام زاده گفتند چندين مرتبه تذكر داده اند و در هر بار توسط دستگاه هاي مسئول مواخذه شده اند.
0370--0912
¤ مي خواهم سؤال بكنم آيا ورزش با شورت ورزشي در پارك جنگلي كه خانواده ها به تفريح آمده اند صحيح است؟ چرا نبايد در اينگونه اماكن عمومي شئونات اخلاقي رعايت شود.
0612--0912
¤ يك توليدكننده هستم. نياز شديد به سرمايه پيدا كرده ام براي گرفتن وام به چند بانك مراجعه كرده ام متأسفانه همكاري نمي كنند. اين مسائل را كجا و به چه كسي بگوييم كه رسيدگي بكنند.
3765--0912
¤ كسانيكه بوسيله رنگ و دست نوشته روي ديوارهاي شهر تبليغات تجاري مي كنند زيبايي هاي شهر را از بين برده اند چرا شهرداري با اين افراد متخلف برخورد نمي كند؟
5415--0936
¤ از وزير محترم نيرو درخواست داريم تمام نيروهاي شركتي زيرمجموعه را قراردادي كنند.
6757--0936
¤ آيا دردآور نيست كه عده اي مرفه بي درد جامعه در طول سالهاي گذشته به آلاف و علوف رسيده و امروز به غارت بيت المال مشغول باشند اما از اين طرف طرح جامع جانبازان كه حق واقعي جانبازان نيز مي باشد و نياز به اندكي بودجه دارد هنوز در مجمع تشخيص مصلحت نظام خاك بخورد و همچنان بلاتكليف بماند.
9689--0932
¤ آب آشاميدني در شهرستان گرداب غيربهداشتي است و بسياري از شهروندان اين شهرستان در اثر نوشيدن اين آب بيمار شده اند. از دولت محترم تقاضاي رسيدگي مي شود.
عزيزي از گرداب
¤ شير به اصطلاح يارانه اي، هرچند روز يك بار گران مي شود. آيا بهتر نيست قيمت آن ها آزاد شود تا ديگر با اين مسئله مواجه نشويم؟
سيدمجتبي ذوالفقاري
¤ آقاي احمدي نژاد پس چه زماني مبارزه با آقازاده ها را شروع مي كند؟ مردم همه منتظر عمل به اين وعده رئيس جمهور هستند.
يك هموطن
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع
نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 12/03/89 روزنامه با عنوان «پايه هاي روشنايي روز روشن است» به آگاهي مي رساند: حسب پيگيري هاي بعمل آمده در محدوده خيابان هاي پيروزي، مقداد، گلستان، كريم شاهيان و بلوار ابوذر پايه هاي روشنايي شبها به طور منظم روشن و روزها خاموش مي باشند.
پاسخ روابط عمومي
توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 04/03/89 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده ميدان شهدا، ميدان خراسان، فاز 2 به آگاهي مي رساند:
حسب پيگيري هاي بعمل آمده طرح روشنايي معابر خيابان هفده شهريور تهيه و در صورت تخصيص و تامين اعتبار مورد نياز نسبت به اجراي آن اقدام خواهد شد.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفين: بسيجيان سال گذشته از آزمون مقابله با فتنه سربلند بيرون آمدند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: همه بسيجيان كشور از آزمون مقابله با فتنه سال گذشته با سربلندي بيرون آمدند و برگ زرين ديگري بر كارنامه درخشان نهاد بسيج افزودند.
به گزارش ايرنا سرتيپ محمدرضا نقدي روز پنجشنبه در جمع بسيجيان منتخب استان اردبيل افزود: برنامه هاي امسال بسيج كه براساس شعار همت مضاعف و كار مضاعف تدوين شده، برنامه هاي سخت و سنگيني است.
وي بسيج را نيرويي ولايي و مردمي دانست و اظهار داشت: بسيجيان كشور با سازماندهي كامل، همه تهديدات را تبديل به فرصت براي آباداني و سازندگي كشور كرده اند و در اين زمينه بسيج سازندگي در قالب طرح هجرت نمونه خوبي محسوب مي شود.
نقدي همچنين روز جمعه در جلسه هم انديشي نخبگان و فعالان فرهنگي استان اردبيل افزود: براي پيشبرد امور فرهنگي در جامعه به فعاليت هاي يكپارچه و هماهنگ نياز است.

 



اپوزيسيون نوكر بي جيره مواجب كيهان شده! (خبر ويژه)

طنزنويس فراري روزنامه زنجيره اي كه پس از پيشنهاد نبوغ آميز اسب تروا (براي براندازي در 22 بهمن!) نطقش كور شده، به شدت عصباني شد و به منتقدان ضد انقلاب خود با اين بهانه كه براي كيهان سوژه فراهم مي كنند، تاخت.
«ا.ن» در سايت وابسته به مهاجراني (جرس) نوشت: بخشي از اپوزيسيون خارج از كشور به موسوي حمله مي كنند، آنها موسوي را چنان مي بينند كه در گذشته نخست وزير آيت الله خميني بود و خود را همانهايي مي بينند كه اكنون هستند. آقايي زماني تروريست بود يا چپ فاشيت بود يا طرفدار استبداد سلطنتي بود و الان هيچ كدام اينها نيست و يك دموكرات است... آن تروريست سابق و آن فاشيست سابق، گويي همه مان مبرا از هر تقويمي هستيم و فقط موسوي است كه بايد پاسخ گذشته اش را بدهد. از سوي ديگر انتقاد از موسوي دل بسياري از ايران شناسان ]مقامات سازمان سيا و اتاق فكرهاي آمريكايي[ را به دست مي آورد.
وي در ادامه حمله به عناصر تندرو اپوزيسيون كه مدعيان اسب تروا را متهم به خيانت و بي عرضگي كردند، مي نويسد: براي بسياري از نيروهاي اپوزيسيون حضور در صفحه دوم كيهان، به معني نشانه اي از حيات است. آنان ساده لوحانه احساس مي كنند كه با چنين ذكر شري لابد وجودشان اثبات شده و در گفتمان دروني كشور حضور يافته اند. تا اينجاي قضيه خير است و اتفاقاً در مواردي كه بحق باشد، عيبي كه ندارد، هزار حسن هم دارد كه مي دانم و مي دانيد كه اكثر اهل سياست صفحه دو كيهان را دماسنج حكومت مي دانند و چه بهتر كه آدمي از آن طريق هم حرفش را بزند، اما بازي زماني جدي مي شود كه بخودت مي آيي و مي بيني كه شده اي نويسنده ثابت بي جيره و مواجب كيهان و عمله ظلمه كه با قلم توپوست زنداني را مي كنند و تمشيت اسير را مي كنند. يواش يواش اگر از عقل هم كمي فاصله گرفته باشي يا خودت را به عصباني بودن بزني يا خوش خوشانت بشود، آن وقت است كه بازي ات مي دهند، مطلبي را منتشر مي كنند تا دوباره بنويسي و بدون اينكه خودت بداني اداره ات مي كنند. آنوقت ديگر كار از دستت در مي رود، يك باره تبديل مي شوي به موجودي كه چنان مي نويسي تا آنها مطلب ات را منتشر كنند. براي بسياري از مشرف به موت هايي كه شصت سال است سكولار نو يا روشنفكر نوگرا هستند و اگر به موزه هم بروند باز هم يادشان مي رود كه نو بودن يعني تازگي داشتن، اين بازي مي شود يك بازي جذاب. آن وقت در توهين وقيح تر و وقيح تر مي شوند و وقتي هم چيزي براي از دست دادن نداشته باشي، ديگر نه جاي دوستت را مي فهمي نه جاي دشمن ات را. اينگونه است كه اطلاعاتي هاي كيهاني اسم رمز را ياد بچه روزنامه نگارهاي اينطرف مي دهند كه چه كني كه ديده شوي.
وي به گزارش هاي كيهان به نقل از اظهارات و تحليل هاي افرادي نظير «ن.ك»، «الف. نون» و... استناد كرد. بي آن كه توجه داشته باشد «الف. نون» مورد اشاره در گزارش هاي كيهان، شخص شخيص خود وي يعني ابراهيم نبوي است! كه به ويژه با نسخه نبوغ آميز «درازگوش تراوا» به شهرت جهاني رسيد. وي سال گذشته از افسردگي شديد و به هم ريختگي مزاجي و روحي خود خبر داده بود كه در كيهان منتشر شد. كيهان با علم به اينكه نوشته اخير آقاي سابق طنزنويس در جرس نيز براي خودنمايي و درج در كيهان است، اقدام به انتشار اين تحليل كرد.


 



موسوي: ميرزاكوچك خان اگر عقل داشت با انگليس و رضاخان نمي جنگيد! (خبر ويژه)

سايت وابسته به يكي از بازيگران فتنه، قيام سردار جنگل و ديگر مبارزات ملت ايران در مناطق مختلف با رژيم استعماري انگليس را رفتار «دن كيشوت وار» و «خودكشي دسته جمعي» خواند!
«كلمه كه توسط موسوي و برخي عناصر همراه وي مديريت مي شود، با مرور تاريخ ايران، قيام هاي انجام گرفته را «خودكشي دسته جمعي و غيرعقلاني توصيف كرد و نوشت: چه كسي باور مي كند كه شورش چند صد نفري در جنگل منجر به پيروزي بر سپاه حاكم شود؟ يا چند صد نفر از ايلات بتوانند قواي انگليسي را در بخشي از ايران متوقف كنند؟ يا چند نفر مسلح با گرفتن يك پاسگاه در يك شهرستان بتوانند با رژيم مستقر در بيافتند؟ پس چرا به اين خودكشي دسته جمعي اقدام مي كنند؟ اين عمل عقلاني است؟
كلمه همچنين قيام هاي ضد استعماري مذكور را قيام هاي كم حاصل يا بي حاصل خواند و نوشت: كساني بودند كه دن كيشوت وار تسليم نمي شدند اما حاصلي هم به كف نمي آمد و در عوض تاريخ دچار تراكم قهرمان شد.
اين اهانت به مبارزات تاريخي ملت ايران - كه با انباشت تجربه و شجاعت و غيرت، منجر به پيروزي انقلاب اسلامي شد - در حالي است كه بازيگران سرگردان فتنه در سالگرد انتخابات رياست جمهوري ابتدا خواستار راهپيمايي شده و سپس با آگاهي از ريزش نيروها، اقدام به لغو آن كردند و مدعي شدند به خاطر عقلانيت و پرهيز از خشونت دست به اين كار زده اند.
تخطئه مبارزات ضد استعماري و ضد انگليسي ملت ايران با الفاظي نظير «رفتار دن كيشوت وار، و خودكشي دسته جمعي و غيرعقلاني» از آن جهت مضحك است كه تعابير به كار رفته در سايت وابسته به موسوي دقيقا درباره عملكرد كور، حماقت آلود و دن كيشوت وار جريان فتنه سبز تطابق دارد و جناب دن كيشوت به خيال اينكه عقب نشيني و سردرگمي خود را توجيه كند، ترجيح داده تاريخ مبارزات آگاهانه و ثمربخش ملت ايران با استعمار و استبداد را هجو كند كه اين هم نسخه جديد قهرمان خيالي و دن كيشوت فتنه سبز است كه معركه گيري را با توهم نسبت به موقعيت خود، باورهاي ملت و جايگاه مستحكم جمهوري اسلامي آغاز كرد.
گفته مي شود - و گزارش هاي رسانه اي هم اين گفته را تاييد مي كند - كه سران فتنه به خاطر بي كفايتي هاي 6-5 ماه اخير خود مورد اعتراض شديد محافل ضد انقلاب قرار گرفته اند يك سايت ضد انقلابي (خودنويس) كه مدير آن موسوي و كروبي را 10 سال بعد و پس از سيصدمين جلسه به كاريكاتوركشيده، در اين زمينه نوشت: در حال حاضر تنها كاري كه از آقاي موسوي برمي آيد اين است كه بيانيه صادر كند و به ديد و بازديد برود. آقاي موسوي و همراهان هيچ راه حل عملي براي برون رفت از بحران فعلي ارائه نمي دهند چون كاري از دستشان ساخته نيست.
جمهوري اسلامي اگر اوضاع وخيم تر مي شد مي توانست موسوي را دستگير و حتي اعدام نيز بنمايد. موسوي به خوبي فهميد در كجاي كار ايستاده است و خيلي محترمانه كنار كشيد ولي به ظاهر خودش را با بيانيه ها و ديدارها در صحنه نگه داشت تا لااقل از اعتبار نيافتد. كمي بردبار باشيم و اجازه دهيم زمان به پيش برود. خواهيم ديد با گذشت زمان روشنفكران و مفسران كه تا ديروز موسوي را قبله آمال خود و بهترين فرد براي رهبري جنبش سبز مي دانستند زبان به انتقاد خواهند گشود. اتفاقا اين روزها نشانه هايي از اين موج انتقاد را در رسانه ها مي توانيد مشاهده كنيد كه آرام آرام عملكرد موسوي را به زير سوال مي برند.
سايت گذار وابسته به خانه آزادي در آمريكا هم، جنبش سبز را فاقد پويايي خواند و تاكيد كرد: جنبش اكنون در حال جدال با خاموشي است، نخستين نشانه خاموشي، در اوايل پاييز گذشته به هنگام بازگشايي مدارس و دانشگاه ها بود كه تظاهرات خياباني به طور ناگهاني فروكش كرد و سبب نگراني و دلسردي شد. ماجراي روز عاشورا (6 دي) براي مقابله با اين ركود بود اما دومين مهار از سوي اصلاح طلبان در روز 22 بهمن زده شد و فرصت تاريخي با ياس و نااميدي از كف رفت. افت مبارزات خياباني پس از اين روز و لغو راهپيمايي 22 خرداد از سوي موسوي و كروبي، روشن كرد كه نبايد به اميد اصلاح طلبان و راهبردهايشان ماند و از سوي ديگر، آشكار كرد در شرايط فعلي راهپيمايي خياباني با وقفه هاي طولاني و شبكه ها و سازماندهي و تاكتيك و راهبردهاي ناكارآمد و نامشخص، كارايي ندارد.
سايت ضد انقلابي ايران گلوبال هم زمينگيري موسوي و كروبي را به چالش كشيد و نوشت: به جاي ناراحتي از يك كاريكاتور كه از سر هراس و دلهره نسبت به آينده جنبش ترسيم شده و سانسور آن در رسانه هاي خود، بايد جواب داد كه آيا همين رفتارها، تكرار گذشته و نقطه ضعف جنبش نيست و باعث نمي شود جنبش به خطاهايي چون «قاطر تروا» گردد؟ آيا ما در حال تكرار خطاهاي تراژيك گذشته نيستيم؟ آيا نبايد همين جا مكث كنيم و بپرسيم داري چه كار مي كني؟ چرا عصباني هستي و تحمل نقد را نداري؟

 



گل طلايي ژنرال 4 ستاره به دروازه باراك اوباما (خبر ويژه)

اظهارات فرمانده آمريكايي نيروهاي ناتو و ائتلاف در افغانستان كه به بركناري وي از سوي اوباما منجر شد، از عمق استيصال اشغالگران خبر مي دهد.
ژنرال استنلي مك كريستال كه از جنگجويان پرآوازه آمريكايي در عراق و افغانستان به شمار مي رود، به خبرنگار مجله رولينگ استون گفته بود: ترسوها در كاخ سفيد نشسته اند. كار ايكنبري سفير آمريكا در كابل به من خيانت كرد. برخي مقامات كاخ سفيد نظير جو بايدن معاون رئيس جمهور دلقك و حيوان هايي زخم خورده هستند. بحران افغانستان را با فرمول هاي غربي نمي شود حل كرد. اوباما اصلاً مرا نمي شناخت و از بحران افغانستان سر در نمي آورد، برخورد او با من در ملاقات دلسردكننده بود.
روزنامه لس آنجلس تايمز درباره گزارش مجله آمريكايي نوشت: مايكل هستينگز گزارشگر مجله رولينگ استون براي دقت در گزارشش وقت طولاني را در كنار ژنرال مك كريستال در افغانستان گذراند و به مسائلي دست پيدا كرد كه تعداد انگشت شماري از روزنامه نگاران حرفه اي قادر به دستيابي به آن هستند. اما مقاله هستينگز نهايتاً باعث استعفاي اجباري و استعفاي ژنرال 4ستاره استنلي مك كريستال شد. هستينگز نويسنده مقاله « ژنرال ياغي» گفت من هرگز تصور نمي كردم ژنرال مك كريستال را اخراج كنند و او شغلش را از دست بدهد. مقاله هستينگز لحظاتي را نشان مي دهد كه ژنرال و فرماندهان ارتش او به تمسخر و انتقاد شديد از مقامات كاخ سفيد مي پردازند. اين مقاله باعث بروز چنان عكس العمل هاي شديدي در جوامع مختلف ايالات متحده شد كه در نتيجه آن باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا، راهي جز اخراج ژنرال استنلي مك كريستال نداشت.
انتشار اين گزارش تحليلي از صحنه جنگ افغانستان آن قدر براي سران كاخ سفيد گران آمد كه باعث اخراج ژنرال پرسابقه و جايگزيني او با ژنرال پترائوس شد. رابرت گيبس سخنگوي كاخ سفيد به خبرنگاران گفت ژنرال مك كريستال اشتباه بزرگي را مرتكب شده و باراك اوباما از اقدام او عصباني است، اگر شما اوباما را مي ديديد اين عصبانيت را متوجه مي شديد.
اين در حالي بود كه اوباما در مصاحبه خود پس از بركناري مك كريستال مدعي شد «اين بركناري از روي عصبانيت نبود و من با تاسف زياد تصميم به جايگزيني ژنرال مك كريستال گرفتم. او در اعمال برخي استانداردها ناكام ماند». اين سخنان شايد تلاشي بود براي توجيه سخنان مك كريستال كه گفته بود پاسخ هاي اوباما به پيشنهادهاي من لحظه اي دردناك بود.
رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا نيز كه مسئوليت افتضاح اخير متوجه اوست، به خبرنگاران گفت: من مقاله رولينگ استون را با نگراني خواندم. ژنرال مك كريستال اشتباه جدي و بزرگي را مرتكب شده است. او از من و ديگراني كه از آنها نام برده عذرخواهي كرد.
برخي رسانه هاي غربي نظير بي بي سي انگليس، براي كتمان عمق فاجعه اي كه ژنرال مك كريستال در افغانستان درگير آن بوده مدعي شدند مك كريستال به دروازه خود گل زده است. گفتني است اوباما از سوي افكارعمومي آمريكا به شدت تحت فشار شديد است و طي يك سال گذشته به واسطه اقدامات تبليغاتي تلاش كرده تا اوضاع بحراني دولت خود در اين عرصه ها را روبه بهبود نشان دهد و از اين جهت گل ژنرال مك كريستال به دروازه اوباما شايد بدترين گلي باشد كه فرماندهان ارشد نظامي در بحبوحه يك جنگ به دروازه كاخ سفيد زده باشند.

 



گزينه هاي محدودي براي تحريم داريم اما تحريم نكنيم چه كنيم؟! (خبر ويژه)

مقارن با مانورهاي تبليغاتي دولت آمريكا براي موثر جلوه دادن تحريم هاي ضدايراني، وزير خارجه كانادا اعلام كرد: متاسفانه غرب گزينه هاي محدودي براي تحريم ايران در اختيار دارد.
لارنسن كنن وزير خارجه كانادا كه دولت متبوعش به عنوان دنباله سياست هاي آمريكا عمل مي كند روز جمعه اعلام كرد ما آماده تحريم هاي يك جانبه هستيم اما متاسفانه بايد گفت گزينه هاي محدودي در اختيار غرب است.
وي اضافه كرد: هدف از فشارها توقف برنامه غني سازي اورانيوم و ترغيب ايران به بازگشت بر سر ميز مذاكره است.
بسياري از مطبوعات آمريكايي هم بر اين باروند كه تحريم ها عليه ايران راه به جايي نمي برد. روزنامه وال استريت ژورنال در اين باره مي نويسد: ما با تاريخچه اي از پيش داوري هاي غلط درباره ايران مواجهيم. اعجاب آور است؛ توليدات نفتي اين كشور با وجود دهه هاي جنگ و تحريم پايين نيامده است. ايراني ها سالهاست با فشارهاي غرب دست و پنجه نرم مي كنند و راه غلبه بر آنها را مي دانند.
مجله فارين پاليسي هم نوشت با توجه به تجربه بي تاثير بودن تحريم ها، زمان تعامل ديپلماتيك با جمهوري اسلامي فرا رسيده است.
به نوشته اين نشريه، «حقيقت اين است كه تحريم ها كارايي ندارند و شايد فقط آثار موقتي داشته باشند. ايران و برخي نهادهاي اين كشور كه تحت تحريم قرار گرفته اند به خوبي مي دانند چگونه از فشارها دوري كرده و شرايط را به نفع خود تغيير دهند.
روزنامه واشنگتن پست هم با اشاره به مصوبه كنگره آمريكا براي تحريم كشورهاي صادركننده بنزين به ايران نوشت: اين كار به معناي دنبال نخود سياه رفتن است. تحريم ايران در حالي است كه ايراني ها با برنامه ريزي هاي قبلي و تمهيدات لازم، آماده مواجهه هستند.
واشنگتن پست مي افزايد: متخصصان و تحليلگران مي گويند كه در اثر فشار تحريم هاي غرب عليه ايران، اين كشور وابستگي خود به واردات بنزين از خارج را در 4 سال گذشته از 40درصد به 30درصد رسانده است. دولت ايران همچنين درصدد است تا وابستگي 30درصدي به بنزين خارجي را نيز با اعمال راهكارهايي همچون توسعه ظرفيت پالايشگاهي، جايگزين كردن سوخت هاي ديگر به جاي بنزين وكاهش مصرف بنزين به كمترين ميزان برساند.»
اين روزنامه آمريكايي در ادامه مي نويسد: «طبق آمارهاي رسمي مصرف بنزين در ايران 20درصد كاهش يافته است. همزمان دولت ايران تلاش كرده است تا با خريد و ذخيره سازي ميزان كافي بنزين از كشورهايي چون هند، تركمنستان و هلند ذخاير استراتژيك خود را افزايش دهد. بودجه دولتي ايران نشان مي دهد كه اين كشور از سال 2008 تاكنون 10ميليارد دلار را صرف اين كار كرده است.»
واشنگتن پست، مي نويسد:«ايران با كاهش وابستگي خود به واردات بنزين از خارج مي خواهد اين پيام را به غرب بدهد كه تحريم صادرات بنزين به اين كشور در واقع «رفتن به دنبال نخود سياه» و آب در هاون كوبيدن است.»
اين كارشناس آمريكايي مي افزايد: «خيلي از كمپاني ها و شركت هاي فعال در زمينه توليد بنزين وقعي به تحريم هاي آمريكا نمي گذارند.
دويچه وله آلمان هم در تحليل خود تاكيد كرد: تحريم ها براي مهار ايران ناكار آمد است. چون ايران از دو برگ برنده مهم برخوردار است؛ يكي درآمدهاي انبوه و سرشار نفتي است كه به هر حال بازار جهاني نفت در وضعيت خوبي به سر مي برد و از اول ژانويه سال 2010 تا آخر ماه مه، ايران حدود 30ميليارد دلار درآمد ارزي داشته است. اگر اين وضعيت ادامه پيدا كند كه به احتمال زياد ادامه پيدا خواهد كرد، ايران در سال 2010 ميلادي جمعاً بيش از 70 ميليارد دلار درآمد ارزي خواهد داشت. نكته ديگر آن است كه قدرت هاي نوظهوري مانند تركيه، برزيل و يا برخي از كشورهاي آسيايي مانند مالزي و اندونزي، وجود دارند كه مي توانند كالاهاي مورد نياز ايران را تامين كنند.چون ايران امكانات مالي لازم براي تامين آن ها را هم دارد آن ها مي توانند در مواردي به ايران كمك كنند و كمك هم كرده اند. بنابراين نتايج نمايش فوق العاده اي را از اين فشارها، نه آمريكا مي تواند انتظار داشته باشد و نه اتحاديه اروپا.
بي اعتنايي كشورهاي مختلف به فشارهاي آمريكا و غرب به حدي گسترده است كه نخست وزير پاكستان- كشور متحد آمريكا- اخيراً اعلام كرد طرح واردات گاز از ايران را به اجرا مي رساند و از تحريم هاي آمريكا اطاعت نخواهد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14