(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 6 تير 1389- شماره 19679

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امام جمعه موقت تهران: اصلي ترين ويژگي شهيد بهشتي ولايتمداري او بود
احمدي نژاد: ايران شرايط گفت وگو با 1+5 را اعلام خواهد كرد
نيويورك تايمز: تحريم ها تاثيري بر ايران ندارد
با هدف شكستن محاصره غزه كنفرانس اضطراري بين المجالس اسلامي در دمشق برگزار مي شود
با حضور رئيس جمهور و سفراي خارجي جشن ثبت جهاني سازه هاي آبي شوشتر برگزار شد
وزير امور خارجه خبر داد برگزاري نشست سه جانبه ايران با وزيران خارجه تركيه و برزيل
مراسم چهلمين روز خاكسپاري سرلشكر شهيد هاشمي برگزار شد
نماينده روسيه در اتحاديه اروپا:
وضع تحريم هاي يك جانبه عليه ايران بر همكاري مسكو با اتحاديه اروپا تاثير منفي مي گذارد
واشنگتن به تعهد خود در حمايت از فتنه گران پايبند است
با حضور آيت الله جوادي آملي بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء در قم افتتاح شد
نماينده اسبق بندرانزلي در مجلس شوراي اسلامي درگذشت
شيخ الاسلام: كمك هاي ايران از مسير غيردريايي به غزه ارسال مي شود
وزير اطلاعات با مراجع تقليد در قم ديدار كرد



امام جمعه موقت تهران: اصلي ترين ويژگي شهيد بهشتي ولايتمداري او بود

سرويس فرهنگ و معارف -
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران، با ابراز تاسف نسبت به تحريم هاي اخير صورت گرفته بر ضد ايران، از شوراي امنيت سازمان ملل انتقاد كرد و گفت: شوراي امنيت شوراي ضدامنيت است و از اول هم آبرو نداشت.
حجت الاسلام و المسلمين كاظم صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران خطاب به تحريم كنندگان ايران گفت: ملتي كه به خدا اتكاء دارد از اين تحريم ها نمي ترسد و هرچه شرارت شما بيشتر شود اتحاد و مقاومت ما هم بيشتر خواهد شد.
وي با بيان اين كه « دشمنان هنوز هم ملت ايران را نشناخته اند» اظهار كرد: امام(ره) اگر به اين حرف ها توجه مي كرد كه شرق يا غرب چه مي گويد كه انقلاب نمي كرد. ما در شرايطي انقلاب كرديم كه شما و مستشاران تان در مملكت ما بوديد و نيروهاي نظامي و فرهنگي ما در مشت شما بود.
وي يادآور شد: آن روزي كه ما نيروهاي مسلح، تشكيلات منظم و اين طور وحدت همه جانبه در مملكت نداشتيم مقابل شما ايستاديم. شما هشت سال با ما جنگ كرديد و بر سر ما بمب ريختيد و كشور ما را آماج حملات بي رحمانه توام با همه قساوت ها قرار داديد و از سلاح هاي شيميايي استفاده كرديد كه هنوز هم جانبازان شيميايي ما سندي براي جنايتكاري و درندگي شما و حقانيت ما هستند. ما آن روزها خم به ابرو نياورديم و نه از تحريم و نه از اتحاد شوم شما نترسيديم. هرچند كه در صحنه بين المللي اتحادي نيست و ملت ها در آن جا مي ايستند و سازمان مللي وجود ندارد.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران هم چنين در بخش ديگري از خطبه هاي اين هفته نمازجمعه تهران به سخنان اخير مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: ما امروز در محاصره و شرايط تحريم هستيم و فتنه اي را پشت سر گذاشتيم كه فتنه خطرناك و كوري بود و هنوز هم بايد از آن غافل نباشيم. وي ادامه داد: الحمدلله درياي همت مردم و حماسه حضور آنان خيلي از مشكلات را حل كرده است ولي بدانيد عواملي با خارج در ارتباط بودند و همه دنيا هم در كنارشان بودند و كل دنيا هنوز هم ته دل خود فكر مي كند كه توانسته است جمعي را از ما جدا كند و به خيابان ها بكشد.
وي با بيان اين كه « اساسا اتحاد نشانه حيات و زندگي است» خاطرنشان كرد: وقتي انساني مي ميرد بدن او زير خاك متلاشي مي شود و هر گاه ديديد كه ما داريم متلاشي مي شويم بدانيد ما مرده ايم. صديقي تاكيد كرد: حيات ما اقتضاي وحدت، همدلي و همراهي دارد و البته در كنار همين مساله مقام معظم رهبري در سخنراني خود در كنار مرقد امام(ره) خط امام(ره) را هم مشخص كردند. كسي كه از خط خارج شده باشد بايد برگردد ولي اگر گرايش به مخالفت با اين خط دارد او ديگر از ما و از اين ملت نيست و از امام (ره) و انقلاب خداحافظي كرده است و نمي شود كاري كرد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به قرار داشتن در هفته قوه قضاييه و سالگرد شهادت شهداي هفتم تير اشاره كرد و گفت: هفتم تير سالگرد شهادت هولناك 72 تن از سنگرنشينان، پرچمداران، مديران، متفكران و كارشناسان مومن، مخلص، متدين و افسران امام راحل و امام زمان(عج) است كه اگر جز حقانيت ما و شكست ناپذيري موضع و جايگاه ما بود، هر حكومت ديگري بود با اين اتفاق ساقط شده بود.
وي با اشاره به شخصيت شهيد بهشتي، اظهار كرد: شاخص زندگي مرحوم بهشتي مساله ولايت مداري است. در تدوين قانون اساسي، واقعا گرداننده خبرگان در آن روز از نظر اسمي شخص ديگري بود ولي واقعا شهيد بهشتي گرداننده بود و با چه عقلانيتي در مقابل غرب گراها ايستاد و مساله ولايت فقيه را جا انداخت.
وي خاطرنشان كرد: اين حركت شهيد بهشتي يك حركت سياسي نبود بلكه اعتقاد بهشتي و تز باطني وي بود؛ بنابراين آن موج عظيم تبليغاتي كه دنياي غرب با ايادي خود در درون مملكت ما راه انداخته بود عليه مرحوم بهشتي انجام شد و چون امام(ره) اجازه نداده بودند كه با اين ها مقابله كند، آقاي بهشتي هم سكوت كرد و زخم زبان ها و شماتت ها و موج تند عليه خود را متحمل شد.
صديقي در همين زمينه اضافه كرد: پيش از آن كه شهيد بهشتي را شهيد كنند، شخصيت ايشان را ترور كردند ولي ايشان خم به ابرو نياورد و چون خود را سرباز ولايت مي دانست هيچ حرفي نزد و خداوند متعال هم جبران كرد به طوري كه شهادت بهشتي، هم تولد مجدد بهشتي و احياي ايشان بود، هم تزريق خون در پيكره انقلاب بود و انقلابي كه با رفتن بهشتي، رحلت امام (ره) و با فتنه اي كور تكان نخورده است آيا با اين تحريم ها و تهديدها به جايي مي رسد؟ هرگز نه.
امام جمعه موقت تهران در ادامه نيز با تبريك ولادت حضرت علي(ع)، گفت: اميرالمومنين(ع) قرآن ناطق است و قرآن نيز تجلي حق تعالي است و چنين است كه اميرالمومنين(ع) نمازش حضور تام است ولي همين اميرالمومنين(ع) در نماز خود فقيري را كه براي كمك خدمت ايشان آمده بود فراموش نكرد. ارتباط با خالق است كه انسان را با خلق مرتبط مي كند و حكومت هاي بي خدا دروغ مي گويند و دشمنان امت خودشان هستند و اين حكومت هاي الهي و ائمه معصومين و امامان ما بودند كه هم ارتباط با خالق براي آن ها در رتبه اول بود و هم دغدغه خلق داشتند.
وي افزود: چرا امام (ره) گفتند ولايت فقيه استمرار حركت انبياست؟ اين دلسوزي را كه امام (ره) به مردم خودش داشت و مردم نيز نسبت به امام (ره) داشتند آيا در جاي ديگري نيز پيدا مي شود؟
صديقي به ذكر خاطره اي از رهبر معظم انقلاب در خصوص دلسوزي و پيگيري ايشان در باره وضعيت محرومان پرداخت و با اشاره به اينكه « جمهوري اسلامي براي احياي محرومان، مظلومان و مستضعفان است و خدا كند كه به ظهور امام زمان(عج) متصل شود» گفت: رييس ستاد اجرايي، نامه آقا را به من نشان دادند كه چقدر دعا كرده بود كه خدا خوشحالت كند كه مرا خوشحال كردي و در آن نقاطي كه محرومان بودند براي آن ها كارهايي كردي و آقا در پوست خود نمي گنجيد كه براي محرومين كارهايي شده است.

 



احمدي نژاد: ايران شرايط گفت وگو با 1+5 را اعلام خواهد كرد

رئيس جمهور از شرايط گفت وگوي ايران با گروه 1+5 درباره موضوع هسته اي كشورمان در هفته جاري خبر داد.
محمود احمدي نژاد روز پنج شنبه در گردهمايي ائمه جماعات با اشاره به اظهارات مقامات آمريكايي در خصوص صدور قطعنامه چهارم عليه كشورمان و خواست آنها براي گفت وگو با جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: 70 سال پيش كارهايي مي كردند كه فكر مي كنند امروز هم جواب مي دهد؛ قطعنامه صادر مي كنند. بسيار خوب گفت وگو مي كنيم اما طوري گفت وگو مي كنيم كه پشيمان شويد كه ديگر از اين غلط ها نكنيد.
وي افزود: آنها مي خواهند خاورميانه و از قبال آن، دنيا را بگيرند، اما ايران به آنها اين اجازه را نمي دهد؛ چيزي به نام قطعنامه درست كرده اند كه امروز خودشان بيشتر از آن مي ترسند و پس از صدور قطعنامه نيز مصاحبه كردند و نامه دادند كه اين قطعنامه براي تنبيه نيست بلكه براي گفت وگوست. آنها فكر مي كنند با بلند كردن چماق ما به آنها امتياز مي دهيم. ملت ايران بزرگ تر از شما را منزوي مي كند. برخي فكر مي كنند قطعنامه آن ها عليه ما نشانه قدرت آنهاست در حالي كه اين نشانه عجز آنها است و نه قدرت شان.
رئيس جمهور موفقيت هاي جمهوري اسلامي ايران در بحث هسته اي در نشست نيويورك را نيز به عنوان مثالي مهم توصيف كرد و افزود: من پس از قطعنامه اعلام كرده ام كه آن ها دقيقاً همان كاري را مي كنند كه ما مي خواهيم. ما براي استقرار نظام عادلانه جهان نقشه و طرح هايي داريم كه يكي از آن ها ناعادلانه معرفي كردن شوراي امنيت است، و آن ها با صدور قطعنامه حرف ما را مستند كرده و سند آن را روي ميز مي گذارند و ما خوشحاليم كه آنها در نقشه ما حركت مي كنند.
وي با بيان اين كه كار فرهنگي يعني دعوت به خوبي ها كه داراي شرايطي است، خلاصه شرايط را دعوت مردم به امام به عنوان تجلي و واسطه خوبي ها برشمرد و افزود: بالاترين كار فرهنگي عالم دعوت بشريت به امام است و همه رسالت انبياء در اين كلام خلاصه شده است. تبليغ دين نيز جز دعوت به امام نيست و وظيفه همه ما اين است كه جان مردم را به جان و دل امام گره بزنيم و اصولاً جمهوري اسلامي براي تحقق اين حقيقت برپا شده و پاك بودنش نيز به دليل همين مسئله است و اگر اين ارتباط قطع شود ايران مانند بقيه كشورهاست.
احمدي نژاد با اشاره به اظهارات «برخي افراد كه نسبت به وضعيت فرهنگي كشور نگرانند و غصه مي خورند» گفت: برخي راه را گم كرده اند و نمي دانند دل مردم را بايد به كجا بند كرد. هجوم و ناتوي فرهنگي در راه است، ما با چه مي خواهيم جلوي آن بايستيم، تنها برتري ما در برابر دنياي مادي و هجوم دشمنان عشق به امام و فرهنگ انتظار است. براي همين است كه ولايت تا اين حد مهم است.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از اظهارات خود، مسجد را به عنوان پايگاه اصيل، پايدار و ماندگار ترويج توحيد، عدالت و عشق و محبت معرفي كرد و با بيان اين كه «هيچ پايگاه فرهنگي و اجتماعي با مسجد قابل مقايسه نيست» گفت: مسجد ركن سازماندهي جامعه اسلامي است به همين دليل در كارگروه فرهنگي استان ها تأكيد داريم كه فعاليت هاي فرهنگي ما با مسجد گره بخورد تا اصالت آن حفظ و پايداري آن تضمين شود.

 



همزمان با تصويب تحريم هاي جديد در كنگره و سناي آمريكا مطرح شد
نيويورك تايمز: تحريم ها تاثيري بر ايران ندارد

همزمان با سماجت سران كاخ سفيد بر كوبيدن طبل تحريم ايران، رسانه هاي آمريكايي بر بي اثر بودن اين تحريم ها تاكيد كردند.
به گزارش منابع خبري، در شرايطي كه كنگره و سناي آمريكا لايحه تحريمهاي جديد ايران را با هدف تلاش براي قطع دسترسي تهران به واردات محصولات نفت پالايش شده همچون بنزين، سوخت هواپيما و همچنين قطع دستيابي ايران به سيستم بانكداري بين المللي را تصويب كردند اما روزنامه نيويورك تايمز در مقاله اي تصريح كرد در دولت اوباما هيچ كس باور ندارد اين تحريمها تاثير قابل ملاحظه اي بر فرآيند تصميم گيري در ايران داشته باشد.
بنابراين گزارش، لايحه تحريمهاي جديد آمريكا بر ضد ايران با راي موافق 408 عضو و 8 راي مخالف در مجلس نمايندگان آمريكا و با 99 راي موافق و بدون راي مخالف در سناي اين كشور تصويب شد.
به گزارش شبكه خبري بي بي سي، براساس اين مصوبه هر شركتي كه از طريق فروش فرآورده هاي نفتي پالايش شده به ايران عوايدي معادل يك ميليون دلار يا بيشتر كسب كند و يا در طول يك سال به تدريج به تامين از اين فرآورده ها به ارزش بيش از پنج ميليون دلار به ايران مبادرت ورزد، مشمول تحريمهاي آمريكا قرار مي گيرد. چنين شركت هايي اجازه فعاليت در بخش هاي مالي، بانكي يا بازارهاي سهام آمريكا را نخواهند داشت.
اين لايحه تحريمها علاوه بر آن مي تواند بانك هاي غيرآمريكايي را كه با برخي عناصر خاص ايراني كه در فهرست سيا قرار دارند از سيستم مالي آمريكا حذف كند.
قانونگذاران آمريكا ميزان جريمه نقدي اشخاصي را كه تحريم ايران را نقض كنند از ده هزار دلار به يك ميليون دلار، و مجازات حبس براي چنين اقدامي را هم از حداكثر 10سال به حداكثر 20سال افزايش داده اند.
كنگره آمريكا همچنين اختيار مسدود كردن دارايي هاي ديپلمات هاي ايراني و مقام ها يا شركت هاي سپاه پاسداران را به رئيس جمهوري اين كشور داده است.
پس از تصويب اين تحريمها، جان مك كين سناتور جمهوريخواه آمريكا در ادبياتي قلدرمآبانه مصوبه جديد كنگره را هشداري به شركت هاي طرف معامله با ايران توصيف كرد و گفت: ما براي شركت هاي سرتاسر جهان يك حق انتخاب مي گذاريم آيا مي خواهيد با ايران روابط تجاري داشته باشيد؟ يا مي خواهيد با آمريكا تجارت كنيد؟ ما شركت ها را مجبور مي كنيم كه اين انتخاب را انجام دهند! نمي توانند با هر دو طرف معامله كنند.
هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا هم روز جمعه از اقدام ضد ايراني كنگره استقبال كرد و در بيانيه اي گفت كه وي و باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا از تصويب لايحه اي كه روز پنجشنبه براي «تشديد تحريمها عليه ايران» تصويب شد و حمايت سنا و مجلس نمايندگان آمريكا را به دنبال داشت استقبال مي كنند.
كلينتون گفت: ما به اعمال كامل اين لايحه به صورتي كه استراتژي دوسويه چندجانبه مان را، يعني تعامل و فشار، به پيش ببرد متعهد خواهيم بود.
وزير امور خارجه آمريكا با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته اي ايران افزود: اين اقدامات جديد قطعنامه 1929 شوراي امنيت سازمان ملل را تقويت مي كند.
اين در حالي است كه مسئولان و مقامات كشورمان بارها تاكيد كرده اند كه اين تحريمها تاثيري بر اراده ايران براي استفاده صلح آميز از فناوري هسته اي ندارد و ايران به هيچ وجه از حق خود در اين باره نخواهد گذشت.
وزير امور خارجه كشورمان نيز اخيرا در ارتباط با تحريمها و قطعنامه اخير شوراي امنيت، تصريح كرده بود: تحريم ادبيات دهه هاي 60 و 70 بوده و به هيچ وجه كارايي ندارد.
همچنين علاوه بر مقامات كشورمان، تحليلگران غربي نيز به بي اثر بودن تحريمها بر ضد ايران اذعان داشته اند از جمله اريك بريل حقوقدان برجسته آمريكايي در مقاله اي در روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز نوشت: دولت آمريكا فقط فشار وارد آورد كه يك قطعنامه تحريمي ديگر عليه ايران در شوراي امنيت سازمان ملل تصويب شود اگرچه كه در دولت هيچ كس باور ندارد اين تحريمها تاثير قابل ملاحظه در فرآيند تصميم گيري ايران داشته باشد.
شبكه تلويزيوني روسيا اليوم نيز در گزارشي اعلام كرد اگرچه مجازات هاي جديد بر ضد ايران سنگين است اما اين كشور به تحريمها عادت كرده است.
خبرنگار اين شبكه كه از تهران گزارش مي داد تصريح كرد تحريمها و مجازات هاي جديد تاثيري بر اقتصاد ايران نخواهد داشت و دولت اقدامات احتياطي در اين زمينه لحاظ كرده است.

 



با هدف شكستن محاصره غزه كنفرانس اضطراري بين المجالس اسلامي در دمشق برگزار مي شود

مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: نخستين كنفرانس اضطراري بين المجالس اسلامي 9 تير ماه امسال در دمشق پايتخت سوريه برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا حسين شيخ الاسلام عصر پنجشنبه در رشت افزود: اين كنفرانس با محوريت شكستن محاصره غزه برگزار خواهد شد.
وي اضافه كرد: براي برگزاري اين كنفرانس 22 كشور از كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي موافقت خود را اعلام كردند.
به گفته دبيركل كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين، در اين كنفرانس رئيسان مجالس كشورهاي عضو كنفرانس اسلامي شركت خواهند كرد و دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران هم در آن حضور خواهد داشت.
وي همچنين از برگزاري كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين در اواخر دي ماه امسال در تهران همزمان با سالگرد مقاومت 22 روزه مردم غزه در مقابل رژيم صهيونيستي خبر داد.

 



با حضور رئيس جمهور و سفراي خارجي جشن ثبت جهاني سازه هاي آبي شوشتر برگزار شد

با حضور رئيس جمهور و سفيران 16 كشور خارجي جشن ثبت جهاني سازه هاي آبي شوشتر برگزار شد.
به گزارش ايرنا دكتر محمود احمدي نژاد در اين مراسم كه شامگاه چهارشنبه در شوشتر برگزار شد گفت: امروزه در هر نقطه جهان كه انسان ها آسيب ببينند ايرانيان آماده كمك به آنان هستند.
وي اظهار داشت: خاصيت ايرانيان برقراري عدالت و حاكميت ارزش هاي انساني و الهي است و اين موضوع خواسته و آمال همه جهانيان است و به عنوان يك تعهد همگاني مطرح است وي تصريح كرد: جهان امروز به شدت نيازمند فرهنگ و ارزش هاي انساني و الهي و عدالت و برابري است و فقدان اين فرهنگ و ارزش ها در هر كجاي جهان كه باشد به فقر و بي عدالتي، جنگ، كشتار و جنايت منجر شده است.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش سازه هاي آبي شوشتر را نشانه اي از فرهنگ متعالي و تمدن پيشرفته ايرانيان در بيش از دو هزار سال قبل خواند وگفت: اين آثار حكايت از اهميت و ارج گذاري ايرانيان به آب و تاثير آن بر زندگي انسانها دارد.
جشن سازه هاي آبي شوشتر در اين شهرستان و به مناسبت ثبت جهاني اين سازه ها در يونسكو برگزار شد.

 



وزير امور خارجه خبر داد برگزاري نشست سه جانبه ايران با وزيران خارجه تركيه و برزيل

ساري-خبرنگار كيهان:
وزير امور خارجه گفت: ما در آينده نزديك با وزيران خارجه تركيه و برزيل نشست سه جانبه را تشكيل مي دهيم.
دكتر منوچهر متكي كه در حاشيه برگزاري جشن بزرگ ولايت در ساري با خبرنگاران سخن مي گفت افزود: ايران اسلامي به صورت منطقي و در چارچوب نظامات بين المللي در مقابل هجمه هاي ديپلماتيك غربيها ايستادگي مي كند.
وي افزود: ايران در مقابل رفتار غيرمنطقي كشورهاي غربي واكنش مناسب نشان خواهد داد.
متكي گفت: هدف عمده غرب از تصويب قطعنامه هاي فاقد منطق و پشتوانه حقوقي وارد كردن فشار رواني به مردم ايران است.
وي افزود: قطعنامه جديد شوراي امنيت سازمان ملل به سرنوشت قطعنامه هاي گذشته دچار خواهد شد.
متكي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران بدون توجه به اين قطعنامه ها به راه روشن خود در مسير فعاليت هاي صلح آميز فن آوري هاي هسته اي ادامه خواهد داد.
وزير امور خارجه از بازنگري در بيانيه تهران با همكاري تركيه و برزيل خبر داد و افزود: بيانيه سه جانبه تهران مبناي همكاري هاي جامعه جهاني با ايران در زمينه فعاليت هاي هسته اي خواهد بود.
وي همچنين در اجتماع مردم ساري با اشاره به توفيقات بزرگ ايران در راه بالندگي و توسعه همه جانبه گفت: ايران در حوزه هاي فناوري و علمي در رديف 10 كشور اول دنيا قرار دارد.
وي با اشاره به تنفر فزاينده مردم دنيا از سياست هاي آمريكا افزود: براساس نظرسنجي مراكز معتبر آمريكا 80درصد مردم خاورميانه از سياست هاي سران كاخ سفيد متنفرند. وي افزود: منطق سران آمريكا براي حل مسايل جهاني كارآيي ندارد.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس منوچهر متكي در مراسم جشن بزرگ ولايت گفت: 10 كشور عضو شوراي حكام مخالف صدور قطعنامه اخير عليه ايران بودند.
وي افزود: قطعنامه هاي گذشته فقط يك مورد راي مخالف داشت ولي در اين نوبت 3 كشور ايستادند و راي مثبت عليه كشورمان ندادند.

 



مراسم چهلمين روز خاكسپاري سرلشكر شهيد هاشمي برگزار شد

مراسم چهلمين روز خاكسپاري پيكر پاك سرلشكر شهيد علي هاشمي روز پنجشنبه در حسينيه ثارالله اهواز برگزار شد.
به گزارش ايرنا، اين مراسم با حضور مسئولان، فرماندهان نظامي و انتظامي و خانواده هاي معظم شاهد و ايثارگر و اقشار مختلف مردم شهيدپرور شهرستان اهواز و با مداحي صادق آهنگران برگزار شد.
در اين مراسم قرباني از همرزمان شهيد هاشمي در خصوص ويژگي هاي شخصيتي اين شهيد سخنراني كرد.
همچنين در ساعت 21 پس از اقامه نماز مغرب و عشا دعاي پر فيض كميل در گلزار شهداي اهواز بر سر مزار آن شهيد سرافراز برگزار شد.
سرلشگر شهيد هاشمي پس از عمليات بيت المقدس با حكم فرماندهي وقت كل سپاه مامور تشكيل قرارگاه سري نصرت به منظور شناسايي منطقه عمومي هورالهويزه (جزاير مجنون) شد كه اين شناسايي ها منجر به عمليات هاي خيبر و بدر شد.
در سال 1365 با توجه به لياقت و شايستگي اين شهيد بزرگوار به فرماندهي سپاه ششم امام صادق(ع) منصوب شد.
در تيرماه سال 1367 دشمن اقدام به تك شديدي در جزاير مجنون كرد كه شهيد هاشمي با وجود تاكيد فرماندهان رده بالاي سپاه مبني بر ترك منطقه، تا آخرين لحظات در كنار ساير رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان بعثي جانانه دفاع كرد و سرانجام به همراه چند تن از يارانش به آرزوي ديرينه خود رسيد.
نيروهاي كميته جستجوي مفقودان ستاد كل نيروهاي مسلح، پيكر مطهر اين شهيد والامقام را پس از 22 سال اخيرا كشف و شناسايي كردند.
مراسم چهلمين روز خاكسپاري
سرلشكر شهيد هاشمي برگزار شد

 



نماينده روسيه در اتحاديه اروپا:
وضع تحريم هاي يك جانبه عليه ايران بر همكاري مسكو با اتحاديه اروپا تاثير منفي مي گذارد

نماينده روسيه در اتحاديه اروپا با انتقاد از اعمال تحريم هاي يك جانبه آمريكا و اروپا عليه ايران، درخصوص همكاري هاي آينده مسكو با اين اتحاديه هشدار داد.
به گزارش شبكه خبري پرس تي.وي ولاديمير چيژوف، نماينده روسيه در اتحاديه اروپا گفت: ما از اين تحريم ها حمايت نمي كنيم. معتقديم كه اين تحريم ها از نظر تاكتيكي و محتوايي كاملاً اشتباه است.
اين اظهارات، در پاسخ به اقدام يك جانبه آمريكا و اتحاديه اروپا در تحريم بخش هاي نفتي و گازي ايران مطرح شد كه تلاشي فراتر از دور چهارم تحريم هاي شوراي امنيت عليه ايران به شمار مي آيد.
مجلس نمايندگان آمريكا هفته گذشته تحريم هاي جديدي را عليه ايران به تصويب رساند و به دنبال اين رخداد، هيلاري كلينتون در بيانيه اي تصريح كرد كه به همراه باراك اوباما، چنين اقدامي را مورد استقبال قرار مي دهد و از اهداف گسترده اقدام كنگره حمايت مي كنند.
اين در حالي است كه نماينده روسيه در اتحاديه اروپا به اين اقدامات اروپا و آمريكا انتقاد كرد و آن را غيرهوشمندانه دانست.
خبرگزاري فرانسه به نقل از چيژوف گزارش داد: اگر شما قصد داريد برنامه هاي اتمي ايران را متوقف كنيد، پس چرا از انتقال تجهيزات صنايع نفت و گاز به ايران جلوگيري مي كنيد؟
نماينده روسيه در اتحاديه اروپا همچنين از اعمال دور جديد تحريم ها عليه ايران به علت زير سوال بردن تلاش هاي ديپلماتيك براي حل برنامه هسته اي تهران انتقاد كرد.
وي با ابراز نگراني درباره تاثير اين تحريم ها بر منافع بازرگاني روسيه در ايران هشدار داد كه اين اقدام مي تواند بر همكاري هاي مسكو با اتحاديه اروپا درباره برنامه اتمي ايران تاثيرگذار باشد.
چيژوف افزود: همكاري روسيه با اتحاديه اروپا مسلماً بر ميزان توجه اين اتحاديه در قبال حساسيت منافع بازرگاني شركت هاي روسيه در ايران بستگي خواهد داشت.
به علاوه در همين زمينه كارشناسان معتقدند كه با وجود ادامه سياست «از سرگيري مجدد روابط» اختلاف نظر مقامات روسيه و آمريكا بر سر مسائل مربوط به ايران، همچنان باقي است. به گزارش روزنامه وزگلاد، ملاقات مدودوف و اوباما در واشنگتن نشان داد كه سياست «از سرگيري مجدد روابط» همچنان ادامه دارد، ولي اختلافات دو طرف بر سر مسائل مهمي همچون موضوع هسته اي ايران همچنان باقي است.
براساس اين گزارش «آلن كوئن» كارشناس برجسته آمريكايي بر اين عقيده است كه روسيه و آمريكا همچنان اختلاف نظر جدي خود در رابطه با مسائل مربوط به ايران را حفظ كرده اند وي مي گويد: به عنوان نمونه روسيه نارضايتي خويش از تحريم هاي يك جانبه آمريكا و اتحاديه اروپا در قبال ايران را به طور علني اعلام كرده است.

 



برنز در نشست كميته روابط خارجي سنا تاكيد كرد
واشنگتن به تعهد خود در حمايت از فتنه گران پايبند است

معاون امور سياسي وزارت خارجه آمريكا بر حمايت واشنگتن از اقليت فتنه گر در ايران تاكيد كرد.
ويليام برنز معاون امور سياسي وزارت خارجه آمريكا در نشست اخير كميته روابط خارجي سنا كه با موضوع «سياست ايران به دنبال تحريم هاي سازمان ملل» برگزار شد، با تاكيد بر حمايت واشنگتن از اغتشاشگران در ايران گفت: همزمان با نخستين سالگرد انتخابات جنجال برانگيز رياست جمهوري ايران، ما بر تعهد خود به ايستادن در كنار معترضين مجددا تاكيد مي كنيم. پس از گذشت يكسال از رويدادهايي كه به دنبال انتخابات رياست جمهوري در ايران رخ داد، ما از رهبران جمهوري اسلامي مي خواهيم تا به مسئوليت هاي خود در قبال اين گروه از طريق احترام به حقوق آنها، پايبند باشند.
وي با تاكيد بر تلاش هاي جديد آمريكا براي افزايش فشار بر دولت ايران به بهانه دفاع از آزادي بيان، افزود: در حقيقت، درست اين هفته بود كه در انتقاد شديد از ايران در خصوص سوابق بسيار بد حقوق بشر اين كشور، ما نيز به 55كشور ديگر در شوراي حقوق بشر سازمان ملل ملحق شديم.
معاون هيلاري كلينتون در ادامه بر تلاش هاي جديد آمريكا براي مداخله در امور داخلي ايران تاكيدكرد و گفت: به دنبال اقدامات دولت ايران عليه مخالفان، آمريكا گام هايي را براي تسهيل آزادي بيان شهروندان ايران برداشته است. به عنوان بخشي از اين تلاش، دولت آمريكا در حال پيگيري روش هايي براي ارتقاي آزادي بيان در اينترنت و همچنين از طريق ديگر فناوري هاي ارتباطي است. ما در سراسر جهان با بيش از 40 شركت همكاري هايي را آغاز كرده ايم تا به افرادي كه توسط دولت ها سركوب شده اند، كمك كنيم و همچنين آزادي اينترنت را نيز به عنوان يك اولويت درسازمان ملل مطرح كرده ايم.
وي ادامه داد: وزارت خارجه و خزانه داري آمريكا تلاش كرده اند تا مجوزي كلي را صادر كنند كه از اين طريق نرم افزارهاي ارتباطي قابل دانلود بازارهاي جهان را كه در داخل ايران موجود هستند، به صورت رايگان در اختيار مردم ايران قرار دهند. همچنين برنامه ريزي ما بر اين موضوع متمركز شده است تا براي پروژه هاي خلاقانه اي كه از آزادي بيان و دسترسي آزادانه به اطلاعات از طريق اينترنتي حمايت مي كنند، مجوز فعاليت صادر شود.
معاون وزير امور خارجه آمريكا در بخش ديگري از اين اظهارات به موضوع تحريم ها اشاره كرد و افزود: از طريق تحريم هاي اعمال شده عليه ايران بوسيله قطعنامه 1929 شوراي امنيت سازمان ملل، دو اولويت مهم حاصل مي شود. اين قطعنامه تاثير تحريم ها بر قشر متوسط جامعه ايران را كاهش مي دهد و در عين حال نيز مجازات هايي حقيقي بر برنامه هاي نظامي و هسته اي ايران كه باعث برهم زدن ثبات مي شوند و نيز آن كساني كه از آنها حمايت مي كنند، اعمال مي كند.
وي با اشاره به اين موضوع كه تصويب تحريم ها در شوراي ملل آخرين اقدام خصمانه غرب در قبال ايران نيست، گفت: اجازه دهيد تاكيد كنم تحريم ها به خودي خود مهم نيستند. هدف نهايي ما- هدفي كه بين ديگر شركاي بين المللي ما نيز مشترك است- اين است كه به راه حل ديپلماتيك پايداري براي نگراني هاي جامعه بين المللي در خصوص برنامه هسته اي ايران و مسائل گسترده تر مربوط به ايران دست يابيم.
معاون هيلاري كلينتون مدعي شد كه قطعنامه اخير شوراي امنيت در عين حال كه تحريم هايي را عليه ايران اعمال مي كند اما فرصتي را در اختيار ايران قرار مي دهد تا از طريق پايبندي به تعهدات بين المللي خود اين تحريم ها را به حالت تعليق درآورد و اين در حالي است كه جمهوري اسلامي همواره حسن نيت خود را در پيگيري برنامه هسته اي به اثبات رسانده است و تمامي فعاليت هاي هسته اي ايران تحت نظارت كامل بازرسان آژانس صورت گرفته است و اينها تنها بهانه جويي هاي آمريكا و كشورهاي غربي را براي اقدام عليه ايران به اثبات مي رساند.

 



با حضور آيت الله جوادي آملي بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء در قم افتتاح شد

همزمان با سالروز ميلاد امام علي(ع) و با حضور آيت الله جوادي آملي، بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء در شهر قم افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري رسا، همزمان با شب ميلاد سراسر نور و بركت مولود كعبه حضرت امام علي(ع)، بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء، با حضور آيت الله جوادي آملي از اساتيد برجسته حوزه علميه قم و مفسر قرآن كريم افتتاح شد.
در اين مراسم كه جمعه شب برگزار شد، برخي از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، نمايندگان مركز مديريت حوزه هاي علميه، استاندار قم و شماري از طلاب و روحانيان حوزه علميه قم حضور داشتند.
آيت الله جوادي آملي، با تبريك ميلاد حضرت امام علي(ع)، جايگاه و منزلت اين امام همام را بسيار برجسته توصيف و تاكيد كرد: جايگاه مولاي متقيان امام علي(ع) به قدري رفيع و والا است كه بشر حتي توانايي درك گوشه اي از برجستگي هاي مولود كعبه را ندارد.
وي با اشاره به حديثي از پيامبرگرامي اسلام، حضرت علي را ميزان و معيار شناخت حق دانست و تصريح كرد: دين مبين اسلام ملاك سنجش و محور حق حضرت علي(ع) است و هر كس مي خواهد حق را بيابد، ابتدا بايد نسبت به ولايت مولاي متقيان(ع) معرفت و شناخت لازم را داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين سعيد جوادي واعظ، مديربنياد بين المللي علوم وحياني اسراء نيز در اين مراسم، گزارشي از اهداف و برنامه هاي اين بنياد علمي ارائه كرد و آثار و تاليفات حضرت آيت الله جوادي آملي را برگ زريني در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست.
وي با بيان اينكه آثار اين انديشمند فرهيخته بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از سوي انتشاراتي هاي متعدد به چاپ رسيده است تصريح كرد: آثار حضرت آيت الله جوادي آملي در عرصه هاي فقهي، اخلاقي، عرفاني و فلسفي تاليف و تدوين شده و امروز در اختيار طلاب، روحانيان و انديشمندان جهان اسلام قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمين جوادي واعظ، با اشاره به تعداد آثار منتشر شده از اين عالم و محقق برجسته جهان اسلام از سوي موسسه اسراء، برنامه هاي بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء را تشريح كرد و گفت: بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء، با دارا بودن سه پژوهشكده شامل پژوهشكده هاي قرآن پژوهي و عترت پژوهي، فقه و اخلاق و حقوق و فلسفه و عرفان و كلام، با هدف گسترش و نشر آثار ارزشمند حضرت آيت الله جوادي آملي به بهره برداري رسيده است.

 



نماينده اسبق بندرانزلي در مجلس شوراي اسلامي درگذشت

دكتر محمدمهدي پورگل نماينده اسبق بندرانزلي در مجلس شوراي اسلامي در سن 88 سالگي در اثر عارضه قلبي درگذشت.
به گزارش ايرنا، دكتر محمدمهدي پورگل سال ها عضو سازمان موتلفه اسلامي بود.
وي در دوره اول و دوم مجلس شوراي اسلامي نمايندگي مردم شهرستان انزلي را برعهده داشت.
پورگل همچنين مدتي به عنوان سفير ايران در نروژ و رئيس دانشكده الهيات دانشگاه فردوسي فعاليت كرد.
محمدمهدي پورگل داراي مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد ادبيات عرب و دكتراي الهيات بود و به فعاليت دانشگاهي خود تا زمان درگذشت ادامه داد.

 



شيخ الاسلام: كمك هاي ايران از مسير غيردريايي به غزه ارسال مي شود

دبيركل كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين گفت: كشتي ايراني حامل كمك هاي مردمي به غزه نخواهد رفت.
حسين شيخ الاسلام عصر روز پنجشنبه در يك كنفرانس رسانه اي در رشت افزود: اين كشتي قرار بود ابتدا در روز پنجشنبه سوم تيرماه به نوار غزه اعزام شود اما به دليل محدوديت هاي ايجاد شده از سوي رژيم غاصب صهيونيستي مبني بر عدم اجازه به ورود برخي كالاها، تصميم گرفته شد تا با چند روز تأخير در روز يكشنبه ششم تيرماه حركت كند كه اين حركت نيز انجام نمي شود.
وي مهمترين دليل عدم حركت كشتي ايراني حامل كمك هاي مردمي به مردم در محاصره رژيم صهيونيستي در نوار غزه را برخوردهاي خشن و غيرانساني اين رژيم با كمك هاي انساندوستانه عنوان كرد.
وي اظهار كرد: هر چند كه اين كمك ها با كشتي ايراني اعزام نمي شود اما كمك هاي جمع آوري شده از طريق ديگر به غزه اعزام خواهد شد.
وي اضافه كرد: رژيم صهيونيستي مسئله كمك به محاصره شدگان در غزه را سياسي كرده است و ما نمي خواهيم اين نوع اقدامات انساندوستانه سياسي شود زيرا براي ما مهمتر از همه شكسته شدن محاصره غزه است.
شيخ الاسلام تاكيد كرد: اسرائيل با ارسال نامه اي به سازمان ملل اعلام كرده است كه حضور كشتي هاي لبناني و ايراني در منطقه غزه نشانه جنگ با اين رژيم است و با آن برخورد خواهد شد.
وي گفت: براي اينكه اين بهانه از دست رژيم صهيونيستي گرفته شود، كمك هاي جمع آوري شده براي مردم مظلوم غزه بدون نام ايران و از شيوه هاي ديگر به اين منطقه ارسال خواهد شد. وي افزود: از نظر قوانين بين المللي اقدامات رژيم صهيونيستي در جلوگيري از رساندن كمك به مردم در محاصره غزه محكوم است اما اين رژيم هيچ گونه احترامي براي قوانين بين المللي و انساني قائل نيست. وي ادامه داد: كمك هاي جمع آوري شده توسط جمعيت هلال احمر به غزه قرار بود ارسال شود و اين كمك ها شامل مواد غذايي، دارويي، لوازم ساختماني و مايحتاج زندگي بود. وي تاكيد كرد: شكستن محاصره غزه كه امروزه به عنوان يك خواست بين المللي مطرح شده است از مهمترين دغدغه ها در اين زمينه است و ما هم تمام تلاش خود را در صحنه هاي مختلف بين المللي خواهيم كرد تا اين محاصره شكسته شود.

 



وزير اطلاعات با مراجع تقليد در قم ديدار كرد

وزير اطلاعات با آيات عظام نوري همداني و مكارم شيرازي ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات كه ديروز به قم سفر كرده بود در نخستين برنامه از سفر خود با آيت الله مكارم شيرازي ديدار و گفت وگو كرد.
براساس اين گزارش همچنين وزير اطلاعات ظهر ديروز با آيت الله نوري همداني ديدار كرد.
ديدارهاي وزير اطلاعات با مراجع قم به صورت خصوصي برگزار شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14