(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 13 تير 1389- شماره 19685

پيشكسوت شهادت در پيچ و خم زندگي
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي كردستان:
هدفمند كردن يارانه ها بهترين طرح براي كنترل مصرف آب است
كوتاه از ورزش شهرستانها
ناظر گمركات استان: مكانيزه ترين گمركات كشور در گيلان است
معاون عمراني استانداري ايلام:
دهلران ظرفيت تبديل شدن به قطب كشاورزي را دارددهلران ظرفيت تبديل شدن به قطب كشاورزي را دارد
وزير صنايع و معادن از سرمايه گذاري در پروژه تله كابين كليبر خبر داد
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تشريح كرد نقاط قوت و ضعف بخش كشاورزي همدان
 اعتبار 2ميليارد ريالي براي ترويج فرهنگ زيست محيطي در كشور
مديركل كميته امداد استان: 13 هزار يتيم زيرپوشش كميته امداد هرمزگان قرار دارند
استعدادسنجي مددجويان كميته امداد براي اشتغالزايي
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان: احداث مترو از قزوين به هشتگرد 5 سال طول مي كشد
طرح محدوديت ترافيكي اطراف حرم مطهر در مشهدالرضا(ع)
استاندار اردبيل: آغاز نهضت علمي درباره تاريخ منطقه قفقاز ضروري است
انتقاد امام جمعه بناب از صرف بودجه هاي فرهنگي در امور غيرضروري
مديركل اوقاف استان كرمانشاه: طرح نشاط در بقاع متبركه استان اجرا مي شود
خروج پساب شهرك صنعتي مينودشت، سلامتي مردم را تهديد مي كند



پيشكسوت شهادت در پيچ و خم زندگي

نامش غلامحسين نوري بنه صفري است 5 فرزند دارد از زمان تشكيل بسيج مستضعفان عضو اين تشكيلات شد و هنوز هم افتخار مي كند بسيجي است. در كربلاي 4 و 5 به گواه همرزمانش حماسه ها آفريد و روز عراقي ها را تلخ و خواب شب را از چشمانشان ربود. در سخت ترين عمليات هاي رزمي و شناسايي حضوري فعال داشت، در سال 65 به شدت مجروح شيميايي شد و سر از بيمارستان لبافي نژاد تهران درآورد و به توصيه پزشكان بيمارستان مي بايست استراحت كامل مي كرد تا طول درمانش به پايان برسد اما عشق به جبهه و اجراي فرامين فرماندهي كل قوا، غلامحسين را بارديگر با جراحات شيميايي به جبهه ها كشاند تا افتخار 8 سال حضور در دفاع مقدس را در كارنامه درخشانش به يادگار داشته باشد. اما...؟!
امروز با كوهي از مشكلات و پيكري رنجور بر روي تخت مستعمل خانه استيجاريش در دزفول روزگار مي گذراند، به علت اثرات بمب هاي شيميايي هر دو چشمش نابينا شده است، ديگر نمي تواند حرف بزند، توان راه رفتن ندارد،كرايه خانه و مخارج آمپول هاي گران قيمت كمرش را خم كرده است هرچه مي خواهد تنها با دستان ضعيفش مي نويسد تا شايد افراد خانواده بتوانند كمكش كنند، هنوز شكرگزار است اما از مسئولان و بي مهري آنها گلايه ها دارد. خود مي نويسد: هيچ كس سراغي از من نمي گيرد، بنياد شهيد و امور ايثارگران شوشتر به من بي توجه است و به ناچار منزلي در دزفول كرايه كردم تا شايد ازطريق بنياد دزفول بتوانم مشكلات درمانم را پيگيري كنم كه نتيجه نگرفته ام، گاهي سخت دلم مي گيرد كه چرا از جامعه طرد شده ام؟ هنوز كه نيم نفسي دارم با من اين گونه رفتار مي كنند بعد از خودم چه بر سر خانواده ام خواهد آمد راستي جمله معروف امام را فراموش كرده ايم كه «خدمت به جانباز خدمت به نبي اكرم است». اين جانباز هم اينك به كمك هاي فوري نياز دارد و به شدت مقروض بستگان و دوستان است و زندگي او به سختي مي گذرد و از مسئولان مي خواهد كه سراغي از او بگيرند، و البته يادمان باشد كه هرچه داريم از ايثار و فداكاري همين عزيزان است كه سلامت خودشان را به خطر انداخته تا ما صحيح و سالم با خانواده هايمان زندگي كنيم و فراموش نكنيم كه در قبال اين عزيزان هم در جامعه و هم در پيشگاه خداوند تبارك و تعالي مسئوليم و ذكر اين سفارش امام گوياترين گواه تاريخ براي كمك به شيرمردان دوران دفاع مقدس است كه فرمودند:
«نگذاريد پيشكسوتان خون و شهادت در پيچ و خم زندگي روزمره به فراموشي سپرده شوند.»
شوشتر- جهانگير تركستاني

 



مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي كردستان:
هدفمند كردن يارانه ها بهترين طرح براي كنترل مصرف آب است

سنندج- خبرنگار كيهان:
هدفمند كردن يارانه ها بهترين طرح، روش و اقدام مناسب براي كنترل و مصرف آب است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي كردستان در نشست خبري به مناسبت هفته صرفه جويي آب برگزار شد. با اعلام اين مطلب افزود: صرفه جويي و استفاده بهينه از اين عنصر حياتي و ارزشمند با اجراي اين طرح ملي امكان پذير خواهد بود.
«رحمان رحيمي» تشكيل اداره آب بدون درآمد، مديريت رسيدگي به آب هاي سرگردان، نصب كنتور حجمي در ايستگاه هاي پمپاژ، نصب «وي اف بي» براي كنترل فشار پمپ ها، كنترل مصرف آب در مساجد و تكايا را از ديگر برنامه ها براي صرفه جويي آب دانست و گفت: از يك هزار و 731 روستاي داراي آب آشاميدني سالم 800 روستا پرجمعيت تحت پوشش خدمات اين شركت قرار دارند كه حدود 5/88 درصد از روستاها را دربرمي گيرد.
رحيمي گفت: بقيه روستاها نيز از تاسيسات آب شرب برخوردار هستند ولي زير پوشش خدمات اين شركت قرار ندارند.وي از اجراي پروژه هاي جديد آبرساني به روستاهاي كردستان خبر داد و گفت: در سالجاري 20 پروژه از محل مصوبات سفر رهبري به كردستان انجام خواهد شد كه با اجراي اين پروژه ها، شاخص بهره مندي 18 درصد افزايش پيدا خواهد كرد.رحيمي شاخص بهره مندي آب شرب روستاهاي كردستان را در حال حاضر 73 درصد اعلام كرد كه به ميانگين كشوري بسيار نزديك است.
مديرعامل شركت آبفاي كردستان با اشاره به اجراي 80 پروژه در 221 روستاي استان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب گفت: با اجراي اين پروژه ها تا پايان سال 90 مجموعا 24 هزار و 117 خانوار از آب شرب سالم و بهداشتي بهره مند خواهند شد.
مديرعامل شركت آبفار كردستان با بيان اينكه روزانه 98 هزار ليتر آب پمپاژ مي شود افزود: مصرف سرانه آب در روستاهاي كردستان در روز 37 ليتر است. رحيمي گفت:
9 آزمايشگاه مجهز در سطح استان براي بهبود كيفيت آب شرب فعال هستند و هر ماه يك بار آب شرب كليه روستاهاي استان مورد آزمايش قرار مي گيرند تا آب آشاميدني سالم به دست مردم برسد.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

تجليل از قهرمانان ورزشي
زرين شهر-خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور استاندار اصفهان از قهرمانان ورزشي باشگاه ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر تجليل شد.
در اين مراسم مديرعامل باشگاه ذوب آهن اجراي 30 طرح در حوزه عمراني را از برنامه هاي اين باشگاه عنوان كرد و گفت: تجهيز ورزشگاه فولادشهر مطابق استانداري هاي بين المللي، طراحي بزرگترين آي سي تي كشور و راه اندازي اتوماسيون اداري ازآن جمله هستند.
اصغر دليلي همچنين قهرماني تيم واليبال نشسته ذوب آهن در جهان، كسب مدال برنز در رشته هاي هندبال و بسكتبال در آسيا، حضور تيم فوتبال ذوب آهن در جمع هشت تيم برتر آسيا و قهرماني در مسابقات پينگ پنگ و شمشيربازي ليگ كشور را از جمله افتخارات اين باشگاه در سال 88 عنوان كرد.
شازند ميزبان تور بين المللي دوچرخه سواري
اراك-خبرنگار كيهان: دومين و سومين مرحله از دوازدهمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري ميلاد دو نور از 16تيرماه جاري به مدت هشت روز در پنج مرحله و به مسافت 530 كيلومتر در شهرستان شازند برگزار مي شود.تاكنون كشورهاي آلمان، اسپانيا، قرقيزستان براي شركت در اين دوره از مسابقات اعلام آمادگي كرده اند.
درخشش 2كاراته كار خراسان شمالي
اسفراين-خبرنگار كيهان: تيم خراسان شمالي با هشت بازيكن در وزنهاي مختلف در چهارمين دوره مسابقات كاراته قهرماني كشور سبك كيوكوشين كاراته تزوكا كه در تهران برگزار شده بود شركت كرد. در اين مسابقات دو نفر از تيم خراسان شمالي به نام هاي رضا زبيدي فر مقام سوم كشوري 70 كيلوگرم بزرگسالان و مهدي خانزاده تنها مقام سوم كشوري 80 كيلوگرم بزرگسالان را كسب كردند. اين دو بازيكن به اردوي ملي راه يافتند
پياده روي خانواده هاي اصفهاني
اصفهان-خبرنگار كيهان: همايش بزرگ پياده روي «نسيم مهر» با حضور جمع كثيري از خانواده هاي اصفهاني برگزار شد.
در اين همايش بيش از يكهزار شهروند اصفهاني مسافت پارك ناژوان و باغ پروانه ها تا دو كيلومتري اين مسير را طي كرده و پس از آن، ضمن شركت در مراسم اختتاميه، از برنامه هاي شاد و مفرح و جوايز ارزنده بهره مند شدند.اجراي نمايشهاي خياباني و صحنه اي، اهداي بسته هاي جامع محصولات شهروندي، اهداي 10 سفر زيارتي مشهد مقدس، چندين دستگاه دوچرخه و 50 ست كامل ورزشي از جمله بخش هاي اين همايش است.
ساخت فضاهاي ورزشي درمسجد سليمان
مسجدسليمان-خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان از احداث چندين سالن ورزشي چند منظوره استخر سرپوشيده شنا، زمينهاي تمرين ورزشي سالن مجهز وزنه برداري، بازسازي زمين تنيس خاكي خاورميانه، مرمت اولين باشگاه گلف كشور همراه با بكار گيري دستگاهها و ادوات مجهز و استاندارد ورزشي به منظور افزايش سرانه فضاي ورزشي و بهره مندي شهروندان مسجدسليماني و شهرهاي مجاور از امكانات ورزشي خبر داد.صفرعلي رئيسي بر حضور پررنگ نفت مسجدسليمان در ميادين ورزشي ملي و استاني تاكيد كرد.
آغاز ساخت مجتمع ورزشي هويزه
هويزه-خبرنگار كيهان: كار ساخت مجتمع ورزشي هويزه با حضور مدير كل نوسازي مدارس استان خوزستان و مسئولان محلي و مردم آغاز شد.براي مرحله اول اين پروژه مبلغ 145 ميليون تومان مصوب شده است كه مبلغ يكصد ميليون تومان آن صرف خريد بالغ بر دو هكتار زمين پروژه شده است كه نيم هكتار ديگر را صاحب ملك به عنوان هديه اضافه كردند و 45 ميليون مابقي صرف ديواركشي آن خواهد شد.
تجليل از مربي تيم ملي واليبال نوجوانان
سوادكوه-خبرنگار كيهان: در مراسمي از رحمت نوريان مربي سوادكوهي تيم ملي واليبال نوجوانان كشور به خاطر پيروزي اين تيم و كسب مقام اول آسيا و راهيابي به مسابقات جهاني و المپيك در سوادكوه تجليل و قدرداني شد. در اين مراسم كه با حضور پيشكسوتان ورزشي، ورزشكاران و مسئولان سوادكوه برگزار شده بود هدايايي به نوريان اهدا شد.
همايش پياده روي خانوادگي در بناب
بناب-خبرنگار كيهان: همزمان با سالروز ولادت امام علي(ع) روز جهاني مبارزه با مواد مخدر همايش بزرگ پياده روي خانوادگي به مسافت 5 كيلومتر از مصلاي اعظم تا حوزه علميه حضرت ولي عصر (عج) بناب برگزار شد.
در اين همايش كه صدها نفر به صورت خانوادگي براي اولين بار در سطح شهرستان بناب برگزار مي شد فرماندار و جمعي از مسئولان نيز دوشادوش قشرهاي مختلف مردم حضور داشتند كه در پايان علاوه بر اهداي هدايا به افرادي كه نام آن ها علي بود، ده ها قلم جايزه از جمله سفر به عتبات عاليات به قيد قرعه به شركت كنندگان در همايش اهدا شد.
كسب
مقام اول پرس سينه
اراك-خبرنگار كيهان: عليرضا مسگر از كاركنان معاونت بازرگاني شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه استان مركزي در مسابقات قهرماني رشته تك پرس سينه استان د ررده پيشكسوتان موفق به كسب مقام نخست شد.
معرفي برترين تيراندازان بسيجي
اصفهان-خبرنگار كيهان: تيم بسيج استان اصفهان در مسابقات تيراندازي با تفنگ بادي و طپانچه بسيج كشور كه با حضور سيزده تيم از استان هاي كشور برگزار شد، به مقامهاي دوم و سوم تيمي دست يافت.در اين مسابقات كه بصورت انفرادي و تيمي برگزار شد در رشته تفنگ بادي تيم بسيج استان مركزي مقام اول و تيم هاي بسيج استان هاي تهران و اصفهان مقام هاي دوم و سوم اين رشته را كسب كردند. در رشته تيراندازي با طپانچه نيز تيم بسيج استان سمنان مقام اول و تيم هاي بسيج استان هاي اصفهان و آذربايجان مقام هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
صعود به قله علم كوه
بندرعباس-خبرنگار كيهان: گروه كوهنوردي حوزه معاونت برنامه ريزي استانداري هرمزگان موفق به صعود به قله 4 هزار و 850 متري علم كوه مازندران شد. اين افراد اولين گروه صعودكننده به دومين قله مرتفع كشور در سال 89 هستند. منطقه علم كوه داراي 47 قله بالاي 4 هزار متر دارد، كه به آلپ ايران نيز معروف است. اين صعود پنجمين صعود گروه كوهنوردي اين معاونت در خارج از استان است. بركت صادقي، عنايت صفدار، عين الله پاكدامن، محمد صادق حيدري، موسي شيراني، كامران آور و غلام صفرزاده از اعضاي اين گروه صعودكننده بودند.
ساخت زمين چمن مصنوعي در فيروزكوه
فيروزكوه-خبرنگار كيهان: شهردار فيروزكوه از افتتاح چمن مصنوعي خيابان تختي اين شهر به متراژ 360 متر مربع در روزهاي آينده خبر داد. شريفي گفت: زمين چمن مصنوعي ديگري در شهرك ولي عصر اين شهر به متراژ 485 متر مربع احداث شده است.وي توسعه اماكن ورزشي و احداث موسسه فرهنگي-ورزشي را از اقدامات شهرداري اعلام كرد.




 



ناظر گمركات استان: مكانيزه ترين گمركات كشور در گيلان است

رشت - خبرنگار كيهان:
ناظر گمركات استان گيلان گفت: در حال حاضر تمامي رويه و كار صادرات كالا در گمركات اين استان ظرف مدت 30 دقيقه انجام مي شود.
غلامحسين نوحي افزود: اين در حالي است كه كار صادرات در كشورهاي پيشرفته تا 120 دقيقه به طول مي انجامد.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر بيش از 70 درصد كالاهاي صادراتي از گيلان به خارج از كشور شامل محصولات اين استان است از محصولات لبني، گچ، سيمان، سراميك، شيشه و موادمعدني از جمله اين كالاها نام برد.
مديركل گمرك بندرانزلي با اشاره به استقرار سامانه مديريت كيفيت (2008 - ايزو 9001)، سامانه كنترل درهاي الكترونيك با حاكميت و نظارت گمرك و همكاري سازمان هاي همجوار همچنين سامانه توزين و انجام تشريفات يكپارچه گمركي بصورت الكترونيكي در گمركات گيلان افزود: استقرار اين سامانه ها موجب شد تا گمركات گيلان به عنوان مكانيزه ترين گمركات كشور شناخته شود.

 



معاون عمراني استانداري ايلام:
دهلران ظرفيت تبديل شدن به قطب كشاورزي را دارددهلران ظرفيت تبديل شدن به قطب كشاورزي را دارد

دهلران- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استانداري ايلام گفت: دهلران زمينه خوبي براي تبديل شدن به قطب كار و كشاورزي را در اين استان دارد.
مهندس گلشن در جريان بازديد از طرح هاي عمراني دهلران با بيان اين مطلب افزود: زمين هاي كشاورزي و زيرساخت هاي موجود در دهلران از مهم ترين سرمايه هاي موجود در اين منطقه به شمار مي روند. وي با اشاره به سرمايه گذاري هايي كه در دهلران انجام شده است اظهار داشت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته حدود 100هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين منطقه در آينده نزديك به زير كشت خواهد رفت. همچنين سرمايه گذاري هاي خوبي در زمينه نفت صورت گرفته است كه اين مسئله مي تواند توسعه استان ايلام را به همراه داشته باشد. گلشن تصريح كرد: امسال با صرف اعتباري بالغ بر 60 ميليارد ريال 81 طرح هادي در روستاهاي استان ايلام اجرا مي شود و در شهرستان دهلران نيز با اعتباري بالغ بر 6 ميليارد ريال 14 طرح هادي اجرا مي شود.
گلشن با اشاره به سرمايه گذاري هاي انجام شده در حوزه سدسازي و تأمين آب كشاورزي گفت: با اين سرمايه گذاري هاي انجام شده مي توان بيش از 5هزار شغل در دهلران ايجاد كرد و اين به علاوه سرمايه گذاري هايي است كه در زمينه پتروشيمي و سرمايه گذاري هاي پائين دستي نفتي انجام شده است.

 



وزير صنايع و معادن از سرمايه گذاري در پروژه تله كابين كليبر خبر داد

تبريز- خبرنگار كيهان:
وزير صنايع و معادن گفت: با توجه به صرفه اقتصادي و استقبال گردشگران يكي از شركت هاي وابسته به اين وزارتخانه در پروژه تله كابين كليبر سرمايه گذاري مي كند.
علي اكبر محرابيان در شهرستان كليبر افزود: عمليات مطالعاتي اجراي طرح هاي معدني در جهت توسعه اين منطقه نيز آغاز شده است و اساسا توجه ويژه به مناطق محروم جزو سياست هاي اصل دولت و شخص رئيس جمهور است.
وي همچنين در مراسم اجرايي «توليد رينگ خودروهاي سبك و سنگين» و نيز «توليد قطعات الكترونيكي خودرو» در شهرك صنعتي كليبر، كه منجر به اشتغال زايي براي 22هزار و 200نفر در شهرك صنعتي يوزبند مي شود، از تبديل ناحيه صنعتي فوق به شهرك صنعتي خبر داد و گفت: با دستورات لازم، ناحيه فوق به شهرك صنعتي ارتقا مي يابد و تا پايان سال جاري، كليه امكانات زيربنايي مورد نياز براي سرمايه گذاران در بخش هاي آب، برق، گاز و آسفالت فراهم مي شود.
وزير صنايع و معادن تاكيد كرد: با اعطاي تسهيلات ويژه از احداث صنايع پايين دستي در اين منطقه حمايت مي شود.
شهرستان كليبر در استان آذربايجان شرقي قرار دارد.

 



رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تشريح كرد نقاط قوت و ضعف بخش كشاورزي همدان

همدان - خبرنگار كيهان
بخشي از 30 درصد اعتبار هدفمند كردن يارانه ها به جهاد كشاورزي اختصاص دارد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان همدان با بيان اين خبر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: قرار است 30 درصد از اعتبارات ناشي از طرح هدفمندي كردن يارانه ها در قالب سود تسهيلات وجوه اداره شده و كمك هاي بلاعوض به 9 بخش اختصاص داده شود كه يكي از اين بخش ها جهاد كشاورزي است.
عليرضا رنجبر ضرابي گفت: اين اعتبارات در قالب 9 طرح كشاورزي هزينه مي شود كه بهينه سازي مصرف سوخت در مرغداري ها، گاوداري هاي صنعتي شيري، جايگزيني تراكتورها و كمباين هاي فرسوده، اصلاح سيستم هاي حرارتي گلخانه ها، بهبود روش هاي آبياري و بهينه سازي مصرف آب، كشاورزي حفاظتي به منظور حفظ رطوبت آب در خاك و ارتقاي سطح موارد آلي آن، اصلاح و احياي نباتات، عمليات آب و خاك، پرداخت مستقيم يارانه نقدي به كشاورزان از جمله موارد تحت پوشش خواهد بود.
رنجبر ضرابي ميزان اعتبار پيش بيني شده براي اجراي طرح ها در سال اول در كشور را 34 هزار و 120 ميليارد ريال اعلام كرد.
وي ادامه داد: برنامه پنجم توسعه نيز از سال آينده در كشور اجرايي مي شود و بخش كشاورزي استان بايد براساس اين برنامه و با در نظر گرفتن فرصت ها و تهديدهاي موجود حركت كند.

 



قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست خبر داد
 اعتبار 2ميليارد ريالي براي ترويج فرهنگ زيست محيطي در كشور

ساري- خبرنگار كيهان:
قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست كشور گفت: دولت با هدف توسعه فرهنگ زيست محيطي 2ميليارد ريال اعتبار در اختيار استان ها قرار داده است.
علي محمد شاعري با اعلام اين خبر در اولين گردهمايي هم انديشي سازمان هاي مردم نهاد زيست محيطي شمال كشور در ساري افزود: آيين نامه نحوه آموزش هاي زيست محيطي به استان هاي كشور ابلاغ خواهد شد.
وي با تأكيد بر نقش محوري سازمان هاي مردم نهاد در زمينه ترويج مسايل زيست محيطي افزود: محيط زيست در مديريت جديد مشاركت مردم و فرهنگ سازي را اصل محوري مي داند.
شاعري حفاظت از محيط زيست را تكليف شرعي و قانوني همگان دانست و گفت: توسعه صنعت در كشور نيازمند اجراي قواعد و الزامات زيست محيطي است.
وي با اشاره به پيشتازي مازندران در سازماندهي تشكل هاي مردم نهاد يادآور شد: تمامي تشكل هاي مردم نهاد در كشور داراي پروانه فعاليت خواهند شد.وي افزود: اعتبارات دولت در زمينه حمايت از سازمان هاي مردم نهاد از طريق وزارت كشور توزيع مي شود.

 



مديركل كميته امداد استان: 13 هزار يتيم زيرپوشش كميته امداد هرمزگان قرار دارند

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
مديركل كميته امداد امام خميني هرمزگان گفت: 13 هزار و 800 فرزند يتيم از خدمات كميته امداد استان بهره مند هستند.
مهدي مجلس آرا افزود: ارتقاي سطح علمي و فرهنگي فرزندان خانواده هاي زير پوشش تاثير زيادي در ايجاد اشتغال و خودباوري خانواده ها دارد.
وي از جمله برنامه هاي اين كميته درسال جاري را ايجاد فضاي توليد فكر و نوآوري متكي بر ارزش هاي انقلاب اسلامي، كار و تلاش بي وقفه و ماندگار، توانمندسازي خانواده هاي تحت پوشش، توسعه فرهنگ و مشاركت مردم عنوان كرد.
مديركل كميته امداد امام خميني هرمزگان ادامه داد: سال گذشته 439 طرح خوداشتغالي از اعتبارات امدادي و 584 طرح نيز از اعتبارات بانكي ايجاد شد كه به طور ميانگين بيش از 5 هزار نفر داراي كسب و درآمد شدند.
مجلس آرا در بخش ديگري از سخنان خود گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 223 فرصت شغلي براي مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) در هرمزگان ايجاد شده است كه تا پايان امسال به 2 هزار فرصت افزايش مي يابد. وي افزود: اين فرصت هاي شغلي در بخش هاي توليدي، خدماتي و فني است كه 50 درصد آن در بخش كشاورزي، دامپروري و شيلات است. اين مسئول عنوان داشت براي ايجاد اين فرصت ها 20 ميليارد تومان تسهيلات از صندوق قرض الحسنه امداد و قرض الحسنه بانك ها اختصاص يافته است.
وي گفت: تسهيلات پرداختي به هر مددجو 10 ميليون تومان با سود 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله است.

 



استعدادسنجي مددجويان كميته امداد براي اشتغالزايي

كرج- خبرنگار كيهان:
طرح استعدادسنجي توانائي هاي خانواده هاي مددجوي تحت حمايت كميته امداد براي اشتغالزايي پايدار و توانمندسازي اجرا مي شود.
مديركل كميته امداد امام خميني غرب استان تهران در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: اجراي طرح استعداد سنجي مددجويان تحت پوشش كميته امداد در غالب بانك اطلاعاتي رايانه اي و نظام ثبت اطلاعات خانوارها اجرا مي شود.حسين علي عروجي گفت: اين بانك اطلاعاتي از سال گذشته در حال ثبت اطلاعات مددجويان است و تا پايان سال جاري ثبت اطلاعات خانوارهاي تحت حمايت كميته امداد به پايان خواهد رسيد.وي تصريح كرد: در اجراي طرح شناسايي مددجويان، ابتدا در يك عمليات گسترده اطلاعات كليه اعضاء خانوارهاي تحت پوشش جمع آوري مي شود و در مرحله بعد تمام افراد واجدشرايط به دفاتر كارآفريني امداد دعوت و برنامه مصاحبه و مشاوره شغلي براي آنها انجام مي شود.عروجي گفت: در اين مرحله توانمندي هاي جسمي، روحي و مهارت هاي فني و حرفه اي مددجويان مورد ارزيابي قرار مي گيرد سپس براساس مصاحبه و مشاوره هاي انجام شده نوع و رشته شغل مددجو كه قرار است در آن فعاليت كند، تعيين مي شود.

 



رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان: احداث مترو از قزوين به هشتگرد 5 سال طول مي كشد

قزوين- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان قزوين گفت: احداث مترو قزوين به هشتگرد جزو پروژه هاي اقتصادي حمل و نقل كشور است كه احداث آن پنج سال به طول مي انجامد.
محمد نادر محمدزاده اظهار داشت: اين طرح از مصوبات هيئت دولت است كه پس از پيش بيني هزينه هاي آن به شوراي عالي ترافيك شهرسازي ارسال شده است.
وي خاطرنشان كرد: احداث قطار مسافربري قزوين به هشتگرد و اتصال آن به شبكه قطار درون شهري تهران، سرعت انتقال مسافر بين شهرهاي قزوين و تهران را افزايش مي دهد و امكان دسترسي آسان و مطمئن به نقاط مختلف شهر تهران را براي ساكنين قزوين فراهم مي كند.
وي اعتبار اجراي اين طرح را 3 هزار و 570 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: هزينه هاي اين طرح به دو گروه هزينه هاي سرمايه گذاري اوليه پروژه شامل تملك ارضي، زيرسازي خط، روسازي، علايم و ارتباطات، تأسيسات و تجهيزات، برق رساني، خريد ادوات ناقله شامل لوكوموتيو و واگن، ابنيه اداري و كارگاهي و هزينه هاي نگهداري و تعميرات و بهره برداري تقسيم مي شود.

 



طرح محدوديت ترافيكي اطراف حرم مطهر در مشهدالرضا(ع)

مشهد- خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد از آغاز اجراي طرح محدوديت تردد خودروهاي شخصي در محدوده حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با شروع فصل تابستان خبر داد.
سيدمهدي امامي ميبدي در نشست خبري اطلاع رساني طرح محدوديت ترافيك تابستان در مشهد مقدس افزود: محدوده اين طرح اطراف حرم مطهر رضوي در خيابان هاي دانش شرقي و غربي، ميدان 10دي، خيابان امام خميني، ميدان شهدا، خيابان شهيد هاشمي نژاد تا ميدان راه آهن، بلوار شهيد كاوه، بلوار وحدت، خيابان 17شهريور خواهد بود.وي با اشاره به اينكه محدوده طرح ترافيك شهر مشهد حدود 3/5 كيلومترمربع است و 5/2درصد از سطح شهر مشهد را شامل مي شود افزود: حضور گسترده زائران بارگاه مطهر رضوي(ع) همزمان با شروع تعطيلات تابستاني در مشهد مقدس منجر به ايجاد گره هاي متعدد در خيابان هاي اطراف حرم مي شود كه با اجراي طرح محدوديت تردد در اين خيابان ها از بروز اين مشكلات كاسته خواهد شد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل ترافيك مشهد خاطرنشان كرد: طرح محدوديت ترافيك مشهد در ايام تابستان از ساعت هشت صبح تا 30/21دقيقه اجرا مي شود.

 



استاندار اردبيل: آغاز نهضت علمي درباره تاريخ منطقه قفقاز ضروري است

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: آغاز نهضتي علمي براي مقابله با تافته هاي دروغين درباره تاريخ منطقه قفقاز ضروري است.
منصور حقيقت پور در ديدار با جمعي از قفقاز شناسان آذربايجان شرقي افزود: ادعاهايي كه روس ها در طول ساليان متمادي درباره تاريخ قفقاز طراحي كرده اند واقعيت ندارد و لذا براي زدودن تحريفات صورت گرفته در اين باره بايد تلاش هاي علمي آغاز شود.
وي راه اندازي مباحث تبارشناسي در حوزه قفقاز جنوبي را مفيد دانست و افزود: مي شود با مدارك علمي ثابت كرد كه ترك زبان بودن با ترك تبار بودن و ترك نژاد بودن متفاوت است.
وي با انتقاد از برخي محافل فرهنگي و حتي آكادميك در انفعال نسبت به حوزه قفقاز گفت: امروز جاي فيلم هاي تاريخي، آموزشي و علمي درباره حوزه قفقاز كه واقعيات را به افكار عمومي معرفي كند خالي است.

 



انتقاد امام جمعه بناب از صرف بودجه هاي فرهنگي در امور غيرضروري

بناب- خبرنگار كيهان:
امام جمعه شهرستان بناب از هزينه بودجه هاي فرهنگي در بخش هاي غيرضروري انتقاد كرد و گفت: معلوم نيست بودجه هاي نجومي فرهنگي كشور در كجا هزينه مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ مصطفي باقري بنابي در مصلاي شهرستان افزود: هزينه كردن بودجه هاي فرهنگي در حفظ آثار باستاني چه توجيهي دارد.
وي تأكيد كرد: هيچ دولتي نمي تواند در اجراي قانون حجاب در جامعه شانه خالي كند.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي بناب گفت: نمي شود خواسته به حق يك ملت را فداي يك عده اقليت بدحجاب و بي حجاب كنيم وطرفداران دين و حجاب و محجبه ها با ترس در شهر راه رفته و اما مخالفان اندك حجاب و افراد هنجارشكن به راحتي در بيرون قدم بزنند.
شهرستان بناب در استان آذربايجان شرقي قرار دارد.

 



مديركل اوقاف استان كرمانشاه: طرح نشاط در بقاع متبركه استان اجرا مي شود

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
به منظور غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان طرح نشاط در بقاع متبركه استان اجرا مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيداسماعيل حسيني مقدم در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: در راستاي تحقق ديدگاه رهبر انقلاب مبني بر تبديل شدن بقاع متبركه به قطب فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه در نظر دارد تا با محوريت فعاليت فرهنگي در بقاع متبركه تابستان امسال برنامه ويژه اي براي جوانان و نوجوانان اجرا كند.
وي تصريح كرد: اين برنامه ها در 24 پايگاه كه عموما امامزادگان استان و خانه هاي نور هستند اجرا مي شود.
حسيني مقدم در ادامه پيش بيني كرد: بيش از دو هزار نفر در اين پايگاه ها در طرح نشاط معنوي ثبت نام كنند.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان كرمانشاه در ادامه تصريح كرد: با استفاده از مبلغين و دانشجويان علوم قرآني طرح نشاط معنوي در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان براي دانش آموزان اجرا مي شود.
حسيني مقدم در ادامه با بيان اين مطلب كه برنامه هاي فرهنگي مذهبي براي شركت كنندگان در طرح نشاط معنوي در نظر گرفته ايم افزود: در اين كلاسها، داستان پيامبران، آموزش احكام، كلاس هاي هنري، اصول عقايد، بصيرت سياسي، كارگاه هاي آموزشي، فعاليت هاي تفريحي در نظر گرفته شده است.

 



خروج پساب شهرك صنعتي مينودشت، سلامتي مردم را تهديد مي كند

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
فرماندار شهرستان مينودشت با بيان اينكه خروج پساب هاي شهرك صنعتي اين شهر، سلامت مردم را به خطر مي اندازد، خواستار تلاش مسئولان ذيربط براي حل اين مشكل شد.
محمد عجم در ادامه افزود: مسئولان شهرك صنعتي مينودشت، علي رغم برخورداري از امكانات لازم براي رفع اين مشكل، در اين زمينه كوتاهي مي كنند.وي گفت: مسئولان محيط زيست شهرستان موظف هستند با عوامل اين مشكل برخورد قانوني انجام دهند.فرماندار مينودشت اظهار داشت: خروج پساب ها از شهرك صنعتي سبب مي شود تا علاوه بر بهداشت منطقه، سلامت مردم اين منطقه را كه از سيفي جات باغ هاي اطراف اين شهرك استفاده مي كنند به خطر افتد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14