(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 13 تير 1389- شماره 19685

حديث دشت عشق
محروميت در انتظار علي حسيني 14 ماه تلاش فدراسيون وزنه برداري جواب نداد؟!
اخبارجام جهاني 2010
كسب چهار مدال طلا و نقره تا پايان روز دوم دووميداني جوانان ايران در رده سوم آسيا
پرواز ملي پوشان واليبال به قزاقستان
اخبار كوتاه از فوتبال
مسابقات كاراته بين المللي- يونان كسب 10 مدال توسط نمايندگان ايران
خداحافظي آخرين نماينده آفريقا با جام جهاني اروگوئه -هلند درنيمه نهايي جام نوزدهم
بازگشت طهماسبي به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «جواد نعيمي»
عاقبت عاشقي ،دادن جان است و بس
شهيد «جواد نعيمي» تنها فرزند پسر خانواده، سال 1339 در محله اي از محله هاي مستضعف نشين جنوب تهران چشم به جهان گشود. دوران كودكي را پشت سر گذاشت و در سن 7 سالگي وارد مدرسه شد و در دوران راهنمايي باتوجه به تراكم درس و مشق و با تمام مشقاتي كه از لحاظ اقتصادي موجود بود به تحصيلات پرداخت و درنهايت موفق به اخذ ديپلم رياضي با نمرات بالا شد.در سال هاي 57، 56 با تشكيل جلسات مخفي جوانان را جذب و در حادثه 17 شهريور فرماندهي يك گروه را در رويارويي با دژخيمان به عهده داشت و عاقبت دستگير و با يورش جوانان حزب الهي از چنگال آنها نجات يافت.
در حادثه خونين 21 و 22 بهمن دائم مشغول نبرد بود و در تسخير پادگان عشرت آباد، زندان اوين و باغشاه شركت فعال داشت. در پي انسجام تشكيلات حزب الله و تشكل بسيج به عنوان سرپرست گروه مقاومت انتخاب و از اماكن حساس حفاظت مي كرد.به محض پيروزي انقلاب اسلامي جزء اولين گروه هايي بود كه بنابر وظيفه اسلامي و حكم امام دوره آموزشي را گذراند و با اصرار زياد به جبهه هاي عملياتي وارد پل ذهاب شد و از همان روزهاي اول شكارچي تانك هاي دشمن شد و با بازگشت از منطقه جنگي لباس مقدس سبزپوشان سپاه را برتن كرد و افتخار حفاظت از بيت امام را به مدت 4 ماه به او سپردند و در محضر امام از نزديك خود را براي پيروي از آن رهبر بزرگ اسلام قوت بخشيد سپس با چندين مرحله اعزام به جبهه در عمليات هاي تنظيم شده به ويژه عمليات فتح المبين به عنوان شكارچي تانك ها و فرمانده دسته، حضوري چشم گير داشت و پس از پيروزي هاي مكرر رزمندگان اسلام جهت مبارزه با تجاوزگران اسرائيل عازم لبنان شد. به محض شنيدن پيام امام در 20 رمضان 1361 به تهران برگشت و مهياي حضور در عمليات رمضان شد.سردار پاسدار شهيد جواد نعيمي پس از يك عمر مبارزه و ستيز و حضور در ميدان هاي جنگ و جهاد و شهادت عاقبت درحالي كه فرمانده دسته شكارچيان تانك بود در عمليات رمضان و در روز عيدفطر، تيرماه 1361 در سن 22 سالگي به شهادت رسيد.

 



محروميت در انتظار علي حسيني 14 ماه تلاش فدراسيون وزنه برداري جواب نداد؟!

پس از چهارده ماه تلاش فدراسيون وزنه برداري و خانواده سعيد علي حسيني براي رفع محروميت از اين پديده وزنه برداري دنيا، نه تنها تاكنون شواهدي مبني بر تبرئه علي حسيني نيست، بلكه شايعه هايي پيرامون محروميت مادام العمر اين قهرمان نامي در گوشه و كنار مطرح مي شود.
در حدود شش ماه پيش بود كه اجازه وزنه زدن- با ساختن نمايش ساختگي- به سعيد علي حسيني در رقابت هاي جهاني داده نشد. دو ماه پس از آن مسئولان جديد فدراسيون وزنه برداري در اقدامي عجيب نام سعيد علي حسيني را به عنوان وزنه بردار دوپينگي اعلام كردند. از دو ماه پيش هم با دستور اين رئيس و آن يكي، موضوع تشكيل پرونده براي دفاع از علي حسيني قوت گرفت و پاي وكلاي مختلف به ميان آمد تا هم چنان اميدها حفظ شود.
همين دو هفته پيش هم بود كه نمايندگان- بخوانيد مدافعان علي حسيني- براي دفاع از او به بلغارستان رفتند و فدراسيون وزنه برداري پس از اين نشست با غرور و افتخار اعلام كرد كه وقت بيشتري براي دفاع از سعيد علي حسيني گرفته است. يعني نمايندگان فدراسيون بين المللي وزنه برداري و نمايندگان ايران بار ديگر گرد هم مي نشينند تا ببينند بايد چه حكمي براي علي حسيني صادر كنند. اما از سوي ديگر يك منبع آگاه در فدراسيون جهاني به خبرگزاري ايسنا گفت: موضوع سعيد علي حسيني موضوعي نيست كه چندان در دستور كار فدراسيون بين المللي باشد. من احساس مي كنم فدراسيون به نتيجه رسيده و علي حسيني را محروم خواهد كرد.
مرادي، وكيل تسخيري علي حسيني كه از سوي سازمان تربيت بدني و فدراسيون وزنه برداري براي دفاع از قهرمان ايراني به كار گرفته شده در ارتباط با نشست خود در بلغارستان با نمايندگان فدراسيون بين المللي به خبرنگار ايسنا گفت: ما در صوفيه دو نشست با نمايندگان فدراسيون بين المللي داشتيم و به صورت مفصل در ارتباط با اتهام هاي وارده به بحث و بررسي پرداختيم. ما بايد بپذيريم كه نمونه دوپينگ سعيد مثبت است، اما پيگير اين هستيم كه روي مباحثي همچون چگونگي گرفتاري او در اين مساله را بررسي كنيم. ما مي خواهيم به اثبات برسانيم كه علي حسيني بي گناه است و در اين مورد توطئه اي در كار بوده است. احتمالا تعمدي در كار بوده و مي خواهيم بر بندهايي از قانون تاكيد كنيم كه علي حسيني به هيچ وجه قصدي در استفاده از مواد غيرمجاز نداشته است.
حسن مرادي در پاسخ به اين سؤال كه شنيده شده رأي محروميت علي حسيني صادر شده و شما با تقاضاي استيناف وقت مجدد براي دفاع گرفته ايد، گفت: نه، در اين نشست هيچ رأيي صادر نشد.
وكيل سعيد علي حسيني ادامه داد: به هر حال ما بايد بدانيم كه جريمه شامل حال علي حسيني خواهد شد. ما تنها برآنيم كه اين جريمه را به حداقل برسانيم. چرا كه اين براي دومين بار است كه او دچار چنين مشكلي مي شود، اگر قرار باشد محكوميت اصلي شامل حال علي حسيني شود، به طور حتم او مادام العمر محروم خواهد شد، اما اميدوارم خدا كمك كند كه اين اتفاق نيفتاد.
وكيل سعيد علي حسيني در پايان گفت: به طور حتم اگر ما از همان ابتدا نام علي حسيني را اعلام نمي كرديم و خودمان او را به عنوان متهم اعلام نمي كرديم و اين شلوغ بازي ها نبود، به طور حتم كارمان اكنون راحت تر بود. ما موضوع سعيد علي حسيني را پيراهن عثمان كرديم و اين مسئله باعث شد مشكلات ما براي دفاع سخت تر شود. اگر نام او اعلام نمي شد، حساسيت ها امروز كمتر بود.

 



اخبارجام جهاني 2010

دو نگا از مربيگري برزيل استعفا كرد
سرمربي تيم ملي فوتبال برزيل پس از شكست مقابل هلند و حذف از جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي از سمت خود كناره گيري كرد.
كارلوس دونگا، درباره بازي مقابل هلند گفت: هيچ كس تحمل شكست را ندارد، همه از ما انتظار داشتند به راحتي هلند را شكست دهيم اما در جام جهاني هيچ ديدار آساني وجود ندارد آن هم در اين مرحله، نمي خواهم از زير بار شكست شانه خالي كنم اما قبول كنيد بازي كردن با يك يار كمتر مقابل تيم باكيفيتي مانند هلند كار بسيار دشواري است.
دونگا با پذيرش مسئوليت شكست گفت: سرمربي تيم هميشه نقش اول را در موفقيت و شكست تيم دارد. من هم به عنوان مربي و نفر اول نيمكت برزيل مسئوليت اين شكست را مي پذيرم و از هواداران عذرخواهي مي كنم.
دونگا در پايان گفت: اين آخرين حضور من در تيم ملي برزيل است، براي مربي بعدي تيم آرزوي موفقيت مي كنم.
ملو: اگر مي خواستم، پاي روبن را مي شكستم!
فيليپ ملو كه نقش مهمي در شكست برزيل و حذف تيمش از جام جهاني داشت، اخراج از زمين مسابقه را تصميم سليقه اي دانست و از داور مسابقه انتقاد كرد.
فيليپ ملو مدافع 27ساله تيم ملي برزيل درباره اخراج از زمين مسابقه گفت: فكر مي كنم درگيري ما كاملاً عادي بود. در چنين صحنه هايي اين سليقه داور است كه رنگ كارت را مشخص مي كند.
ملو درباره درگيري اش با روبن هم گفت: واقعاً مسخره بود. تا كوچكترين تماسي به وجود مي آمد خودش را روي زمين مي انداخت. من مي خواستم توپ را بردارم و سريع ضدحمله را شروع كنم. نمي خواستم به او آسيب برسانم. اگر چنين قصدي داشتم آن قدر قدرت داشتم كه پايش را بشكنم.
سوارز: بهترين شيرجه جام جهاني را من زدم
لوييز سوارز پس از اينكه در ديدار با غنا با دست مانع ورود توپ به دروازه اروگوئه شد گفت بهترين شيرجه جام جهاني را او زده است.
تيم ملي فوتبال اروگوئه بامداد ديروز درحالي مقابل غنا به برتري رسيد كه اين برتري را مديون شيرجه لوييز سوارز مهاجم خود مي داند. سوارز در پايان اين ديدار اظهار داشت: من تا اينجاي كار بهترين شيرجه رقابت ها را زده ام. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين كار خود را «دست خدا» مي نامد، گفت: نه، اين دست سوارز بود.
ماندلا: اشك هاي تو اشك هاي آفريقا بود
رهبر آفريقا در پايان بازي غنا و اروگوئه خطاب به جيان و هم تيمي هايش گفت: اشك هاي تو اشك هاي آفريقا بود. نلسون ماندلا به رغم توصيه پزشكان براي دوري از استرس و هيجان بازي غنا و اروگوئه را تماشا كرد.
وي پيش از اين بازي، غنا را تيم ملي آفريقا خطاب كرده بود و پس از حذف تراژديك اين تيم برابر نماينده آمريكاي جنوبي خطاب به جيان بازيكن كليدي غنا گفت: اشك هاي تو اشك هاي آفريقا بود. نگران نباش، تو كارت را كردي و اكنون همه كودكان آفريقا به وجود تو افتخار مي كنند. دست هاي شما را ديدم كه به سمت آسمان بلند بود. شما فرزندان آفريقا بوديد و ما از فرزندان خود راضي هستيم.
در ادامه متن ارسال شده از دفتر كار ماندلا از قول وي آمده است: آفريقا نبايد گريه كند. شادي تنها كاري است كه بايد انجام داد، لبخند كودكان يعني پيروزي شما و يادتان باشد كودكان آفريقايي نشاني از حضور خداوند هستند و هر كه آنها را شاد مي كند در نظر ما پيروز واقعي است.
جشن و شادي مردم آرژانتين به خاطر حذف برزيل!
مردم آرژانتين از شكست و حذف تيم ملي فوتبال برزيل خوشحال شده و به جشن پرداختند.
لحظاتي پس از باخت ناباورانه برزيل برابر هلند و حذف از جام جهاني 2010، مردم شهرهاي مختلف آرژانتين با تجمع گسترده در خيابان ها به جشن و سرور مشغول شدند. شادي مردم اين كشور آمريكاي لاتين به حدي بود كه براي ساعاتي تا پاسي از شب ادامه يافت.
شهروندان آرژانتيني آنقدر خوشحال بودند كه گويي تيم كشورشان به جاي نارنجي پوشان هلند مقابل رقيب ديرينه هم قاره اي به برتري رسيده است.
فورلان بهترين بازيكن ديدار اروگوئه و غنا
درپايان ديدار اروگوئه و غنا ديه گو فورلان كاپيتان تيم اروگوئه به عنوان بهترين بازيكن ميدان انتخاب شد.
وي درجريان بازي تك گل اروگوئه را از روي يك ضربه ايستگاهي به ثمر رساند و در ضربات پنالتي هم زننده نخستين گل تيمش بود.

 



كسب چهار مدال طلا و نقره تا پايان روز دوم دووميداني جوانان ايران در رده سوم آسيا

درپايان دومين روز از رقابت هاي دووميداني قهرماني جوانان آسيا در ويتنام تيم ايران با كسب چهارمدال طلا و نقره در رده سوم ايستاد.
درپايان دومين روز از چهاردهمين دوره رقابت هاي دووميداني قهرماني جوانان آسيا درهانوي ويتنام تيم ايران با كسب چهار مدال خود شامل دو طلا و دو نقره در رده سوم قرار گرفته است.دراين بخش چين با 10مدال (3 طلا، 6نقره و يك برنز) اول و هند با 5مدال (دوطلا، يك نقره و دو برنز) دوم است. تا پايان دومين روز از اين ديدارها 17كشور از مجموع 37كشور حاضر درمسابقات قهرماني آسيا صاحب مدال شده اند.تيم دووميداني ايران در دومين روز اين ديدارها صاحب يك مدال طلا درماده 400متر شد. سجاد هاشمي دونده دوي 400متر كشورمان در فينال اين ماده با ركورد 47 ثانيه و 18 صدم ثانيه دومين مدال طلاي ايران در اين مسابقات را از آن خود كرد.
پيش از اين ايران در روز نخست اين مسابقات صاحب يك مدال طلا و دو نقره شده بود.چهاردهمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني جوانان آسيا از 10 تا 13 تيرماه درهانوي ويتنام برگزار مي شود.

 



پرواز ملي پوشان واليبال به قزاقستان

تيم ملي واليبال كشورمان به منظور حضور در مسابقات قهرماني جام رياست جمهوري قزاقستان صبح روز گذشته تهران را به مقصد آلماتي ترك كرد.
عادل غلامي، سعيد معروف، محمد موسوي عراقي، حمزه زريني، عليرضا نادي، محسن عندليب، فرهاد نظري افشار، مهدي مهدوي، حسام بخششي، علي عليزاده، مجتبي شبان و محمد محمدكاظم بازيكناني هستند كه براي سفر به قزاقستان و حضور در رقابت هاي جام رياست جمهوري اين كشور انتخاب شدند.
مسابقات واليبال جام رياست جمهوري قزاقستان با حضور 6تيم از 15تيرماه در آلماتي آغاز خواهد شد. تونس، الجزاير و روسيه به همراه دو تيم از قزاقستان و تيم ملي كشورمان شركت كنندگان در اين رقابت ها هستند كه رقابت هاي خود را تا 20 تيرماه و به صورت دوره اي دنبال خواهند كرد.تيم ملي واليبال كشورمان در نخستين روز اين مسابقات به مصاف تونس مي رود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سرمربي سرشناس يوگسلاوي در راه استيل آذين
گزينه مربيگري استيل آذين وارد تهران شد، مذاكرات نهايي با «تومباكوويچ»
«لوبيسا تومباكوويچ» مربي صاحب نام و سرشناس فوتبال يوگسلاوي بامداد ديروز جهت مذاكره با مسئولان باشگاه استيل آذين وارد تهران شد.تومباكوويچ كه يكي از بهترين مربيان تاريخ فوتبال يوگسلاوي به حساب مي آيد در باشگاه پارتيزان اين كشور بارها موفق به كسب عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ و جام حذفي شد. وي دوره اي هدايت تيم آ اك آتن يونان را در اختيار داشت و مدت كوتاهي در النصر عربستان فعاليت كرد و پس از آن به شاندونگ چين پيوست. قرار است اين مربي يوگسلاو طي امروز و فردا مذاكرات نهايي اش را با مسئولان باشگاه استيل آذين براي قبول هدايت اين تيم پرستاره در ليگ برتر انجام دهد.
باشگاه استقلال اهواز تا اطلاع ثانوي تعليق شد
با حكم كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تمام فعاليت هاي باشگاه استقلال اهواز تا اطلاع ثانوي به حالت تعليق درآمد.كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اعلام كرد باتوجه به آراء قطعي كميته انضباطي درخصوص پرداخت مطالبات تعداد زيادي از بازيكنان تيم فوتبال استقلال اهواز و تمكين نكردن اين باشگاه از آراء كميته انضباطي، تمام فعاليت هاي اين باشگاه درخصوص نقل و انتقال بازيكن تا زمان كسب رضايت شكات و اعلام از سوي كميته انضباطي تا اطلاع ثانوي تعليق شد. پيش از اين نيز كميته انضباطي بدليل شاكيان مالي فعاليت هاي باشگاه ابومسلم را به حالت تعليق درآورده بود. كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اعلام كرده از فعاليت باشگاه هايي كه با تعهدات مالي و پرداخت ديون به اعضاي خود روبرو باشند جلوگيري خواهدكرد.
گلايه پيرواني از باشگاه ها ادامه دارد
دبيركل كميته ملي المپيك با حضور در كمپ تيم هاي ملي فوتبال از اردوي تيم اميد بازديد و با سرمربي و ديگر اعضاي كادر فني اين تيم گفتگو كرد.در بازديد بهرام افشارزاده از اردوي تيم فوتبال اميد كه ديروز (شنبه) انجام شد، دبيركل كميته ملي المپيك ضمن پيگيري وضعيت تمرينات و آماده سازي اين تيم با اعضاي كادر فني درخصوص آخرين وضعيت اردونشينان گفتگو كرد.در مذاكرات انجام شده غلامحسين پيرواني سرمربي تيم فوتبال اميد از بي توجهي مسئولان باشگاه ها براي همكاري با اين تيم انتقاد كرد. شكايت پيرواني در اين زمينه قول مساعد بهرام افشارزاده براي رسيدگي به اين موضوع و حتي كمك گرفتن از رئيس سازمان تربيت بدني براي پوشش اين مشكل را به همراه داشت.

 



مسابقات كاراته بين المللي- يونان كسب 10 مدال توسط نمايندگان ايران

نخستين روز مسابقه هاي بين المللي يونان با كسب 10 مدال براي نمايندگان ايران به پايان رسيد.
رقابت هاي روز نخست در دو رده سني 14-15 و 16-17 سال درحالي برگزار شد كه ملي پوشان ايراني با كسب 8 مدال طلا، يك نقره و يك برنز كار خود را آغاز كردند.
نتايج مسابقات روز اول به اين شرح است:
14-15 سال (كاتا): ابوالفضل شهرجردي مدال طلا، فواد قبادي مدال نقره
15-14 سال بانوان كاتا: فاطمه چيذري مدال طلا
17-16 سال بانوان (كاتا): زكيه رحماني مدال طلا
منهاي 54 (كوميته) بانوان: مهتاب اسماعيلي مدال طلا
منهاي 57 (كوميته) آقايان: امين تقي پور مدال طلا
منهاي 57 (كوميته): محمد شايگان مدال طلا
منهاي 70 (كوميته): سجاد باراني مدال طلا
به علاوه 70 (كوميته): مسعود پرويز مدال طلا
منهاي 63 (كوميته): ميلاد خانمحمدي مدال برنز
در پايان رقابت هاي روز نخست در بخش كاتا و كوميته و در قسمت هاي مردان و زنان تيم ملي ايران با كسب 10 مدال، در صدر قرار دارد.

 



خداحافظي آخرين نماينده آفريقا با جام جهاني اروگوئه -هلند درنيمه نهايي جام نوزدهم

تيم ملي فوتبال اروگوئه در ضربات پنالتي مقابل غنا به برتري رسيد و حريف هلند درمرحله نيمه نهايي رقابت هاي جام جهاني 2010 شد.
تيم هاي ملي فوتبال اروگوئه وغنا بامداد ديروز در ورزشگاه «ساكرسيتي» ژوهانسبورگ درپايان 120 دقيقه با نتيجه تساوي يك بريك به كار خود پايان دادند اما اين اروگوئه بود كه در نهايت با حساب 4 بر 2 درضربات پنالتي تنها نماينده آفريقا را از دور رقابت ها حذف كرد و پس از 40سال راهي دور نيمه نهايي جام جهاني شد.
علي مونتاري در دقيقه 45 براي غنا گل زد و ديه گو فورلان 10دقيقه بعد بازي را به تساوي كشيد. نكته قابل توجه دراين ديدار، از دست دادن ضربه پنالتي توسط غنايي ها بود. سوارز در دقيقه 120 درحالي كه دروازه اروگوئه درآستانه بازشدن بود به سان يك واليباليست با دو دست توپ را گرفت و يك ضربه پنالتي به غنايي ها تقديم كرد اما آساموا جيان موفق به گلزني نشد.
اروگوئه در نهايت در ضربات پنالتي با نتيجه 4 بر 2مقابل غنا به عنوان تنها بازمانده آفريقا دراين دوره از رقابت ها پيروز شد و حريف هلند در مرحله نيمه نهايي شد. ديدار اين دو تيم روز سه شنبه درورزشگاه «گرين پوينت» كيپ تاون برگزار خواهد شد.

 



بازگشت طهماسبي به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي

سامان طهماسبي فرنگي كار وزن 84 كيلوگرم كشورمان به اردوي تيم ملي دعوت شد.
سامان طهماسبي دارنده دو مدال برنز جهان كه اواخر خردادماه بدون هماهنگي با فدراسيون كشتي در رقابت هاي قهرماني آذربايجان شركت كرده بود و حضور او در اين مسابقات شايعات مختلفي در مورد تابعيت وي به اين كشورها را ايجاد كرد با درخواست محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي به اردوي ملي پوشان كه از روز پنجشنبه 10 تيرماه در محل خانه كشتي تهران آغاز شده است، دعوت شد.طهماسبي روز جمعه نيز اولين تمرين خود را همراه با ساير اردونشينان انجام داد و تمرين سخت و فشرده اي را زيرنظر مربيان با مدعيان اين وزن نعمت پور و اخباري پشت سرگذاشت.
دليل دعوت طهماسبي به اردوي فرنگي كاران كه تا روز 24 تيرماه ادامه دارد بازگرداندن روحيه به اين كشتي گير كردستاني و پايان دادن به شايعات مربوط به تابعيت وي به كشور آذربايجان است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14