(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 13 تير 1389- شماره 19685

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي: محتواي كتب درسي پيش دانشگاهي تغيير نمي كند
ديدار 21 هزار ايراني مقيم خارج كشور از ايران
سينماها در ماه رمضان تا سحر اكران دارند
سخنگوي شهرداري تهران: مجسمه هاي جديد جايگزين مي شوند
تحقيق و تفحص از شهرداري منطقه 2 در صورت ادامه ساخت و سازهاي غيرمجاز
تصادف 5 خودرو و يك موتورسيكلت در پايتخت
ممنوعيت توزيع گوشت يخي در فروشگاه هاي شهروند
فروش زمين جعلي به 2 هزار اصفهاني
رويدادهاي خارجي خودروهاي پرنده
دبير شوراي انضباطي وزارت بهداشت: توزيع و مصرف كنندگان مواد اعتيادآور از دانشگاه اخراج مي شوند
40 خودرو در يك خودرو
به مناسبت ميلاد حضرت علي اكبر(ع) صورت مي گيرد تقدير از جوانان برتر شهرستان هاي استان تهران
از سال آينده آزمون گواهينامه به دانشگاه ها واگذار مي شود
واژگوني كاميون حامل بتون
اختلاس 4 ميلياردي كارمند متخلف بانك در مازندران
ابراز احساسات كلينتون در جمع همجنس بازان



رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي: محتواي كتب درسي پيش دانشگاهي تغيير نمي كند

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش از تغيير نيافتن محتواي كتب درسي دوره پيش دانشگاهي تا 5 سال آينده خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين محي الدين بهرام محمديان در پاسخ به اين سؤال كه آيا محتواي كتب درسي پيش دانشگاهي با توجه به تجميع اين دوره با مقطع متوسطه تغيير خواهد كرد اظهار داشت: محتواي كتب درسي پيش دانشگاهي در سال تحصيلي جديد تغيير نخواهد كرد.
وي گفت: در سال تحصيلي جديد مراكز پيش دانشگاهي مستقل با دبيرستان ها تجميع خواهد شد.
محمديان ادامه داد: تا پنج سال آينده نيز محتواي كتب اين دوره تحصيلي تغييري نخواهد كرد اما طي پنج سال محتواي كتب درسي همسو با برنامه درسي ملي تكميل مي شود.
گفتني است برنامه درسي ملي به عنوان قانون اساسي آموزش و پرورش كه در نوبت بررسي در شوراي عالي آموزش و پرورش است، پس از تصويب نهايي اجرايي مي شود كه در واقع، نقشه كلان و چارچوب نظام درسي و پرورشي كشور خواهد بود.
براساس سند برنامه درسي ملي، ايمان، علم، عمل و اخلاق در بطن برنامه درسي دانش آموزان گنجانيده مي شود.
گزارش ايرنا حاكي است با توجه به چند ضلعي بودن اين برنامه، حضور دانش آموز و معلم فقط به كلاس درس منحصر نخواهد شد و آنان علاوه بر حضور در كلاس و مدرسه، در فضاهاي آموزشي، اجتماعي و فرهنگي جامعه نيز حضور خواهند داشت.

 



ديدار 21 هزار ايراني مقيم خارج كشور از ايران

21 هزار ايراني مقيم خارج كشور در يك پروژه بلند مدت گردشگري از هفت شهر توريستي ايران براي نخستين بار ديدن مي كنند.
مجتبي قرائيان، مديرعامل شركت بين المللي بازرگاني حديقه به مهر گفت: 80 درصد اين گردشگران ايراني در رده سني 17 تا 28 سال و تبعه كشورهاي آمريكاي شمالي و كانادا هستند كه تا به حال ايران را نديده اند.
وي افزود: برنامه سفر ايرانيان خارج كشور به اين صورت است كه هر گروه به مدت 15 روز از هفت استان مهم گردشگري ايران بازديد مي كنند.
وي توضيح داد: گردشگران ايراني علاقه زيادي دارند از كشورشان بازديد كنند اما متأسفانه به خاطر تبليغات منفي عليه ايران، تصور مي كنند به هنگام ورودشان به كشور بايد يك گارد ويژه آنها را همراهي كند. بنابراين قصد داريم با ورود اين افراد به كشور به آنها نشان دهيم كه مي توانند با خيال راحت از سرزمين پدريشان ديدن كنند.
قرائيان تصريح كرد: ورود اين 21 هزار گردشگر ايراني را در زمان طولاني تقسيم بندي كرديم تا پرواز بين دو كشور كانادا و ايران از نظر فني، امنيتي و اجرايي بررسي شود.
مديرعامل شركت بين المللي بازرگاني حديقه كه راه اندازي خطوط هوايي تهران- تورنتو را نيز در دستور كار دارد، بيان كرد: در 50 سال گذشته هيچ پرواز مستقيمي از ايران به كانادا وجود نداشته اما براي ورود گردشگران كانادايي و آمريكايي شمالي با همكاري سازمان ترانسپورت كانادا، هواپيمايي ايركانادا و شركت هواپيمايي ايران پرواز مستقيم تورنتو به تهران را راه اندازي مي كنيم. وي افزود: اميدواريم با همكاري مسئولان كشوري به ويژه شوراي عالي ايرانيان خارج كشور، سازمان مناطق آزاد و شركت هواپيمايي ايران مشكلي براي ورود اين تعداد گردشگر به كشور پيش نيايد.

 



سينماها در ماه رمضان تا سحر اكران دارند

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از موافقت پليس با اكران سينماهاي پايتخت در ماه مبارك رمضان تا هنگام سحر خبر داد.
سردار سرتيپ حسين ساجدي نيا گفت: پليس موافقت كرده تا تعدادي از سينماهاي مشخص در ايام ماه مبارك رمضان به استثناي شب هاي قدر تا سحرگاه اكران داشته باشند.
به گزارش ايسنا وي با اشاره به اين كه وزارت ارشاد به منظور اكران فيلم در سينماهاي تهران طي ماه مبارك رمضان تا هنگام سحر از پليس استعلام كرده بود، در رابطه با تامين امنيت سينماها نيز گفت: موضوع امنيتي داخل سينماها با خود سينماداران و امنيت بيرون سينماها هم مانند ساير شب هابرعهده پليس است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ:

 



سخنگوي شهرداري تهران: مجسمه هاي جديد جايگزين مي شوند

سخنگوي شهرداري تهران گفت: مجسمه هاي جديد در هفته جاري جايگزين مجسمه هاي مسروقه مي شوند.
محمد هادي ايازي در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه 12 مجسمه در سه ماهه اول سال جاري در تهران به سرقت رفته است، گفت: بيش از هشت قطعه از اين مجسمه ها ساخته شده است كه طي هفته جاري در تهران نصب مي شوند.
ايازي با بيان اينكه مجسمه هاي جايگزين را همان سازندگان اوليه ساخته اند، گفت: به جز چند مجسمه كه سازندگان آنها در قيد حيات نيستند؛ بقيه توسط سازندگان اصلي ساخته شده است.
سخنگوي شهرداري تهران با بيان اينكه قالب تعدادي از مجسمه ها وجود داشته است، گفت: سازندگان مثل مجسمه هاي سرقتي را دوباره ساخته اند.
وي درباره هزينه هاي صرف شده براي ساخت مجسمه هاي جديد رقمي را اعلام نكرد و گفت: در حال حاضر حضور ذهن ندارم.
گفتني است، در سه ماهه اول سال جاري در تهران مجسمه «ستارخان» واقع در خيابان ستارخان اثر شهريار ضرابي، «باقرخان» واقع در خيابان شهرآرا اثر شهريار ضرابي، صنيع خاتم واقع در پارك ملت اثر حميد شانس، دو مجسمه در خانه هنرمندان ايران از آثار محمد مددي و فاطمه امداديان، «استاد شهريار» در مقابل تئاتر شهر اثر علي قهاري، دو مجسمه «شريعتي» در پارك شريعتي اثر حميد شانس و «مادر و فرزند» اثر هژبر ابراهيمي واقع در شهرك غرب و مجسمه ابن سينا، نظامي گنجوي، دادمان، استاد معين و مجسمه پارك استقلال به سرقت رفته است.

 



تحقيق و تفحص از شهرداري منطقه 2 در صورت ادامه ساخت و سازهاي غيرمجاز

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: تاكنون با صبر و حوصله درباره ساخت وسازهاي غيرمجاز برخورد كرده ايم اما اگر اقدامات لازم صورت نگيرد، تحقيق و تفحص در منطقه 2 را به طور جدي در دستور كار قرار مي دهيم.
خسرو دانشجو در گفت وگو با فارس درباره ساخت وسازهاي غيرمجاز اسلام آباد در منطقه 2 و مرتضي گرد در منطقه 19 شهرداري تهران اظهار داشت: بهتر است براي ساخت وسازهاي غيرمجاز منطقه 2 نام «اسلام آباد» را بر آن نگذاريم چرا كه اين اسم توسط مردم آن محل گذاشته شده است؛ در واقع «اسلام آباد» دره فرحزادي است.
وي افزود: متاسفانه در بسياري از موارد مسئولان منطقه 2 شهرداري تهران آن طور كه بايد و شايد اقدامي جدي درباره جلوگيري از ساخت وسازهاي غيرمجاز انجام نداده اند؛ اما بنده و چند عضو ديگر شورا تذكرات جدي در اين زمينه داده ايم.
دانشجو با بيان اينكه تاكنون اقدامي جدي از سوي شهرداري منطقه صورت نگرفته است، تصريح كرد: تاكنون با صبر و حوصله با اين قضيه برخورد كرده ايم اما اگر اقدام لازم صورت نگيرد تحقيق و تفحص از منطقه را به صورت جدي در دستور كار قرار مي دهيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا فرجه اي براي انجام اقدام جدي از سوي شهردار منطقه 2 در نظر گرفته شده است يا خير؟ خاطرنشان كرد: اين موضوع از وظايف معمول هر شهردار است و بحث فرجه مطرح نيست.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران درباره ساخت و سازهاي غيرمجاز مرتضي گرد واقع درمنطقه 19 گفت: مرتضي گرد در حوزه شهر تهران نيست، اما در مقطعي شورا اعلام آمادگي كرد تا با همكاري استانداري و قوه قضائيه و استفاده از توان شهرداري با متخلفان برخورد كند.
دانشجو با بيان اينكه شهرداري براي همكاري در اين زمينه اعلام آمادگي كرده است گفت: براي انجام برخورد لازم با ساخت وسازهاي غيرمجاز در اين محدوده به صدور حكم از قوه قضائيه نياز است و استانداري كه متولي موضوع حريم شهر تهران محسوب مي شود، نيز بايد در اين ارتباط اقدام جدي داشته باشد ولي اين مهم تاكنون محقق نشده است.

 



تصادف 5 خودرو و يك موتورسيكلت در پايتخت

تصادف شديد پنج دستگاه خودرو و يك موتورسيكلت در بزرگراه اشرفي اصفهاني 6مجروح بر جا گذاشت.
به گزارش ايسنا، در پي وقوع يك فقره تصادف شديد در ساعت 18:5 صبح ديروز در بزرگراه اشرفي اصفهاني، آتش نشانان ايستگاه 55 به محل حادثه اعزام شدند.
عطاالله شيشه، معاون عمليات منطقه 4 سازمان آتش نشاني در رابطه با جزييات اين خبر گفت: آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه مشاهده كردند كه پنج دستگاه خودرو و يك موتورسيكلت به شدت با هم برخورد كرده اند كه در پي آن، يكي از خودروها با تير چراغ برق برخورد كرده و خودرو ديگري نيز در پياده رو واژگون شده بود.
وي افزود: به دليل شدت برخورد خودرو سواري با تير چراغ برق، هر سه سرنشين درون خودرو محبوس شده بودند كه آتش نشانان بلافاصله پس از ايمن سازي تير چراغ برق كه نيمه واژگون شده بود، با استفاده از تجهيزات ويژه نجات، سرنشين هاي محبوس شده كه حال وخيمي داشتند را از داخل آهن پاره هاي خودرو خارج و تحويل عوامل اورژانس دادند.
معاون عمليات منطقه 4 سازمان آتش نشاني تهران ادامه داد: آتش نشانان با بكارگيري جرثقيل خودرو واژگون شده در پياده رو را نيز به حالت اوليه برگردانده و راكب موتورسيكلت را همراه دو نفر از سرنشينان خودروهاي سواري كه مصدوم شده بودند، تحويل اورژانس دادند.

 



ممنوعيت توزيع گوشت يخي در فروشگاه هاي شهروند

عرضه گوشت يخ زده به دليل شيوع تب برفكي در فروشگاه هاي شهروند ممنوع شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، قدرت گودرزي در مورد كيفيت گوشتهاي عرضه شده در فروشگاه هاي شهروند با توجه به شيوع تب برفكي يادآور شد: تمامي گوشتهايي كه به شعبه هاي فروشگاه شهروند وارد مي شوند، توسط تيم كارشناسي مورد بررسي قرار مي گيرند.
مديرعامل شركت فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند افزود: كارشناسان كنترل كيفيت فروشگاه شهروند ابتدا سلامت گوشتها، نحوه بسته بندي و شرايط نگهداري را در كارخانه توليد كننده بررسي كرده و در صورت دارا بودن شرايط مطلوب و استاندارد و همچنين قيمت مناسب، در فروشگاه هاي شهروند عرضه مي شود.
وي با بيان اينكه تا چند ماه آينده عرضه گوشت و ميوه فله در فروشگاه هاي شهروند آغاز مي شود، گفت: در رايزنيهاي انجام شده با وزارت بازرگاني، مجوز عرضه اين محصولات به صورت فله صادر شده است.
وي افزود: سامانه عرضه گوشت و ميوه فله ابتدا در فروشگاه هاي بزرگي مثل بيهقي، بوستان و بهرود آغاز مي شود و به مرور در فروشگاه هايي كه شرايط لازم را داشته باشند راه اندازي مي شود.

 



فروش زمين جعلي به 2 هزار اصفهاني

اصفهان- خبرنگار كيهان:
پليس آگاهي استان اصفهان 2 نفر را كه به عنوان فروش زمين از دو هزار شهروند اصفهاني كلاهبرداري كرده بودند، شناسايي و دستگير كرد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر اينكه فردي به نام «مرتضي-م» به اتفاق دو نفر ديگر اقدام به كلاهبرداري از طريق فروش غيرقانوني زمين كرده اند، مشخص شد كه متهمان با داير كردن دفتر مشاوراملاك، به وسيله اسناد و مدارك جعلي اقدام به فروش زمين هاي اطراف شهر اصفهان كرده اند.سرهنگ حسين حسين زاده افزود: پليس مخفيگاه متهم اصلي پرونده را شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه وي دستگير شد و به كلاهبرداري از طريق فروش تقلبي زمين به مردم اقرار كرد. سرهنگ حسين زاده با بيان اينكه هيچ كدام از شاكيان در هنگام خريد، زميني را مشاهده نكرده و هيچ آدرسي هم از زمين خريداري شده خود ندارند، گفت: متهمان با جلب اعتماد خريداران توانسته بودند دو هزار قطعه زمين را با اسناد مالكيت جعلي به فروش رسانده و از هر نفر مبلغ دو تا پنج ميليون تومان دريافت كنند.
وي اضافه كرد: متهم تحويل مراجع قضايي شد و هم اكنون اين پرونده با دو هزار شاكي در بازپرسي شعبه پنجم دادسراي اصفهان در حال رسيدگي است.

 



رويدادهاي خارجي خودروهاي پرنده

فرصت پرواز كردن به زودي براي همه به وجود خواهد آمد زيرا خودروي پرنده «ترافوگي يا» كه در حال حاضر تنها 20 ساعت توانايي پرواز دارد در آينده اي نه چندان دور چنين فرصتي را براي دوستداران پرواز به وجود خواهد آورد.
به گزارش مهر، اين خودرو يا هواپيماي كوچك كه با عنوان اولين خودروي پرنده به ثبت رسيده است يك قدم به دريافت مجوز براي استفاده عمومي نزديكتر شده است.
اين خودرو پرنده دو سرنشين به دليل نياز به تجهيزات حفظ ايمني از قبيل سپرها 50 كيلوگرم سنگينتر از استانداردهاي FAA است با اين حال به نظر مي رسد اين سازمان با ثبت خودرو تحت اين شرايط نيز موافق است و به اين شكل Terrafugia مي تواند تجهيزات سنگين خود مانند كيسه هوا و سپرها را نگه دارد.
شركت سازنده اين خودروي پرنده ادعا مي كند اين خودرو - هواپيماي كوچك نسبت به ديگر هواپيماهاي خصوصي از ايمني بالاتري برخوردار است زيرا خلبان آن در صورت نياز و تحت شرايطي از قبيل نامناسب بودن شرايط آب وهوا مي تواند از گزينه رانندگي با سرعتي برابر 104 كيلومتر بر ساعت بر روي جاده استفاده كنند و يا در عرض 30 ثانيه خودروي خود را به هواپيمايي كوچك تبديل كند كه سرعتي برابر 158 كيلومتر بر ساعت خواهد داشت و قبل از پايان يافتن سوخت مي تواند مسافتي برابر 644 كيلومتر را طي كند.

 



دبير شوراي انضباطي وزارت بهداشت: توزيع و مصرف كنندگان مواد اعتيادآور از دانشگاه اخراج مي شوند

دبير شوراي انضباطي وزارت بهداشت گفت: قانونگذار با دانشجوياني كه در خريد و فروش و توزيع مواد اعتيادآور مشاركت كنند با تعليق از تحصيل، تبديل دوره روزانه به شبانه يا اخراج بسته به نوع جرم برخورد مي كند.
سيدمهدي طيبي تفرشي گفت: با توجه به گزارشهاي دريافتي به شوراي انضباطي اكثريت گزارش ها در مورد مصرف مواد اعتيادآور از سوي دانشجويان پسر است و گزارشها در مورد دانشجويان دختر در اين حوزه تنها به تعداد كمتر از 10 نفر است.
وي خاطرنشان كرد: مصرف مواد اعتيادآور با توجه به آمارهاي موجود در قشر دانشجو عموميت ندارد و همه گير نيست چرا كه هنوز قبح اين مسئله در ميان دانشجويان وجود دارد.
دبير شوراي انضباطي دانشجويان وزارت بهداشت با تأكيد بر سختگيري در زمينه خريد و فروش مواد اعتيادآور به مهر گفت: قانونگذار به شدت با اين گونه مسائل برخورد مي كند و در صورتي كه گزارشي از نگهداري، خريد و فروش و توزيع مواد مخدر و مشروب الكلي در مورد دانشجويي به ما داده شود بسته به نوع جرم تا مرحله اخراج از دانشگاه نيز براي متخلف اعمال مي شود.
براساس شيوه نامه جديد انضباطي دانشجويان كه براي كليه دانشگاههاي كشور اعمال مي شود، مصرف مواد اعتيادآور (مخدر، توهم زا، روان گردان و...) يا شرب خمر يا قمار يا مداخله در خريد و فروش و توزيع اين گونه موارد جزء تخلفات اخلاقي دانشجويان محسوب مي شود.
براساس بند دوم اين بخش، در صورت استفاده از مواد اعتيادآور؛ متخلف به يكي از تنبيهات مندرج در بندهاي 4 تا 10 (به جز بند 6) محكوم مي شود كه در صورت تكرار تا بند 12 قابل تشديد است.
منظور از بند 4 تا 10، تذكر كتبي و درج در پرونده، توبيخ كتبي و درج در پرونده، محروميت از تسهيلات رفاهي دانشگاه، دريافت خسارت از دانشجو در صورت ايجاد ضرر و زيان، منع موقت از تحصيل به مدت يك نيمسال بدون احتساب سنوات و منع موقت از تحصيل به مدت يك نيمسال، با احتساب سنوات است.
براساس بند سوم اين بخش از شيوه نامه اعتياد به مواد اعتيادآور براي متخلف يكي از تنبيهات مندرج در بندهاي 3 تا 5 به معني اخطار تا توبيخ كتبي را به همراه دارد و در صورت توجه نكردن به تنبيهات قبلي به يكي از بندهاي 8 تا 18 محكوم مي شود كه در نهايت بند 18 به تبديل دوره تحصيلي دانشجو از روزانه به شبانه منجر مي شود.
همچنين در صورت نگهداري، خريد و فروش يا توزيع مواد اعتيادآور؛ متخلف، به يكي از تنبيهات مندرج در بندهاي 8تا13 محكوم مي شود.
اگر تخلف در اماكن وابسته يا مربوط به دانشگاه رخ داده و آثار سوء عمومي داشته باشد، تنبيه فرد متفاوت خواهد بود و بخش هاي ديگري از تنبيهات براي وي اعمال مي شود.
جرائم نگهداري و توزيع مشروبات الكلي
براساس بند 7 اين بخش از شيوه نامه نگهداري، خريد و فروش و توزيع مشروبات الكلي موجب مي شود كه متخلف به يكي از تنبيهات مندرج در بندهاي 8 تا 12 محكوم شود كه شامل دريافت خسارت تا منع موقت از تحصيل به مدت دو نيمسال است.
تشكيل يا مشاركت در جلسه يا جلسات براي استفاده از مشروبات الكلي و دعوت از ديگران براي شركت در آن نيز تخلف محسوب مي شود.

 



40 خودرو در يك خودرو

يك خودرو كه در طول يك دهه با اجزاي بيش از 40 ماشين ديگر ساخته شده است 950 هزار دلار قيمت گذاري شد.
اين خودرو به نام فينجت كه 7/6 متر طول و بيش از 3 هزار و 400 كيلوگرم وزن دارد شامل يك اجاق گاز، مايكروويو، فريزر، تلويزيون، دو دستگاه تهويه مطبوع و حتي يك سوناست.سه باتري خودرو در اين ماشين به كار رفته است تا بتواند انرژي مورد نياز همه وسايل برقي را فراهم كند و چهار لاستيك يدك هم در آن تعبيه شده است.با وجود وزن سنگين، اين خودرو مي تواند با يك گالن ديزل مسافت 25 مايل را طي كند. پايه اين خودرو دو استيشن واگن مرسدس بنز بود كه به يكديگر متصل شده بودند.علاوه بر آن اجزايي از يك خودروي كرايسلر امپريال 1962 به همراه 86 لامپ و 36 آينه نيز در اين خودرو به كار رفته است.
طراح اين خودرو به نام آنتي راهكو آن را به عنوان يك ليموزين فرودگاه به كار مي برد و تا 10 مسافر را مي توان با آن حمل كرد. اكنون آقاي راهكو خودروي خود را در سايت اي.بي به فروش گذاشته است.

 



به مناسبت ميلاد حضرت علي اكبر(ع) صورت مي گيرد تقدير از جوانان برتر شهرستان هاي استان تهران

سازمان ملي جوانان استان تهران با همكاري فرمانداري هاي شهرستانها مراسم انتخاب جوانان برتر را با هدف بزرگداشت هفته جوان در 15 بخش آغاز كرده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان جوانان استان تهران محمدخدام رضوي معاون فرهنگي و اجتماعي اين سازمان با اعلام خبر فوق افزود: جوانان برگزيده در بخش هاي مختلف توسط فرماندار تا اول مرداد انتخاب شده و با دريافت تنديس ويژه مراسم و معرفي و تصاحب سكوي برترين ها در هر بخش اعلام مي شوند.

 



از سال آينده آزمون گواهينامه به دانشگاه ها واگذار مي شود

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي از واگذاري آزمون گواهينامه دوره تخصصي پزشكي به تعدادي از گروه هاي آموزشي دانشگاه هاي منتخب خبر داد.
دكتر سيداميرمحسن ضيايي افزود: در حال حاضر آزمونهاي ارتقاي دستياري به دانشگاه هاي علوم پزشكي دارنده دستيار واگذار شده است و ارزيابي هاي وزارت بهداشت نيز نشان مي دهد كه اين واگذاري درست و نتيجه بخش بوده است.
وي اضافه كرد: با توجه به شاخص هاي ارزيابي وزارت بهداشت در زمينه واگذاري موضوع آزمونهاي ارتقا به دانشگاهها، دانشگاهها كارنامه موفقي داشته اند از همين رو تصميم گرفته شد كه واگذاري آزمون پاياني دوره يعني آزمون گواهينامه به دانشگاهها به صورت مرحله اي عملياتي شود.
ضيايي خاطرنشان كرد: شوراي آموزش پزشكي و تخصصي موافقت كرده است كه آزمون گواهينامه به تعدادي از گروه هاي آموزشي به صورت منتخب واگذار شود كه اين كار با آيين نامه اجرايي كه براي اين موضوع تدوين شده، عملياتي مي شود.
به گزارش مهر وي تاكيد كرد: اين طرح براي سال آينده تحصيلي در چند گروه منتخب اجرا مي شود و در صورت موفقيت آميز بودن به ساير گروه هاي آموزشي نيز تسري مي يابد.

 



واژگوني كاميون حامل بتون

يك كاميون ميكسر حامل بتون در بزرگراه آيت الله سعيدي واژگون و راننده آن در خودرو گرفتار شد.
به گزارش ايرنا، نوروزعلي محمدي فرمانده آتش نشانان اعزامي به محل حادثه گفت: با اطلاع از اين حادثه، آتش نشانان ايستگاه 33 بلافاصله به محل اعزام شدند و راننده گرفتار را كه از ناحيه سر، صورت و پا آسيب ديده بود با رعايت اصول ايمني از داخل اتاقك كاميون خارج كردند.
وي اضافه كرد: خودرو كاميون نيز با جرثقيل به حالت اوليه برگردانده شد و رفت و آمد خودروها در اين مسير به حالت عادي بازگشت.
علي محمدي گفت: علت حادثه از سوي كارشناسان راهنمايي و رانندگي در دست بررسي است.

 



اختلاس 4 ميلياردي كارمند متخلف بانك در مازندران

سرويس شهرستان ها-
حسابدار يكي از بانكها كه با اقدامات متقلبانه خود بيش از 4ميليارد ريال اختلاس كرده بود شناسايي و دستگير شد.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ روحي رئيس پليس آگاهي استان مازندران در بيان جزئيات اين خبر گفت: كارآگاهان مبارزه با جرائم اقتصادي آگاهي استان مازندران در پي اعلام شكايت نماينده حقوقي يكي از بانكهاي شهرستان بابل مبني بر كسر بودجه موضوع را بصورت ويژه مورد بررسي قرار دادند.
كارآگاهان به همراه كارشناسان بانك با مراجعه به شعبه كليه اسناد و مدارك را به دقت مورد بررسي قرار داده و مشخص شد صندوق شعبه كسر موجودي دارد كه با تحقيق از كارمندان بانك، با توجه به اظهارات ضد و نقيض فردي بنام (علي -د) به وي مظنون و براي تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي انتقال دادند.
هرچند در بازجويي ها انجام شده متهم منكر هرگونه برداشت غيرقانوني شد اما سرانجام در مواجهه با دلايل و مدارك مستند و علمي، ديگر راهي براي انكار بزه خود نداشته و گفت اين مبلغ را طي چند مرحله با انجام عمليات متقلبانه به حساب خود واريز و بانك را با كسر موجودي مواجه كرده و همچنين اعلام كرد با اين شيوه و شگرد مبلغ 4 ميليارد و 200 ميليون ريال اختلاس كرده است.با اعترافات متهم پرونده تكميل و با صدور قرار قانوني روانه زندان شد.

 



ابراز احساسات كلينتون در جمع همجنس بازان

هيلاري كلينتون در نشستي با همجنس بازان زن و مرد با بيان اين كه سالها منتظر بودم تا در جمع شما ابراز احساسات كنم، گفت كه حمايت از همجنس بازان بخشي از سياست خارجي آمريكاست.
به گزارش فارس، روزنامه آمريكايي «ميامي هرالد» در گزارشي نوشت كه هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا در ميان جمعي از همجنس بازان مرد و زن گفت كه حمايت از گروه هاي همجنس باز و حقوق آنها بخشي از ديپلماسي عمومي آمريكا است.
وزير خارجه آمريكا كه در زمان سخنراني خود مدام از طرف همجنس بازان مورد تشويق قرار مي گرفت، تاكيد كرد: مقامات و سازمان هاي آمريكا بايد از حقوق همجنس بازان حمايت كنند.
كلينتون در اين باره گفت: ما در وزارت خارجه آمريكا به ارتقاء يك برنامه جامع حقوق بشر براي رفع خشونت و تبعيض در گرايش هاي جنسي و هويت جنسيتي ادامه مي دهيم. وزير خارجه آمريكا در ادامه تصريح كرد: ما براي حمايت از حقوق همجنس بازان، افراد دو جنسيته و افرادي كه داراي اختلالات جنسي هستند، تلاش مي كنيم تا با دولت هاي ديگر مذاكره كنيم و ديپلماسي عمومي را در اين زمينه هدايت نمائيم. كلينتون در بخشي از سخنراني خود در برابر مقامات و كاركنان وزارت امور خارجه آمريكا و تعداد زيادي از سازمان هاي مختلف اين كشور گفت: از اين كه توانسته ام در اين مراسم شركت كنم و درباره همجنس بازان صحبت كنم، بسيار خوشحالم و سال ها منتظر اين چنين روزي بوده ام تا احساسات قلبي خود را در اين باره ابراز كنم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14