(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 14 تير 1389- شماره 19686

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
علامه سيدمحمدحسين فضل الله به لقاءالله پيوست
برگزاري نشست سه جانبه ايران ، تركيه و برزيل در آينده نزديك
سراج: ديپلماسي فعال بهترين راه مقابله با سياست هاي دشمن است
حضور قاريان و حافظان 60 كشور در بيست وهفتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن
پيام تسليت جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پي ارتحال علامه سيدحسين فضل الله
عزيمت دانشجويان دانشگاه اميركبير به اردوهاي جهادي
رئيس سازمان پدافند غيرعامل: «جنگ بي قاعده» آخرين مدل طراحي براندازانه آمريكا عليه ايران است
مادگي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء براي كمك به بهينه سازي مصرف انرژي در كشور
اخبار ادبي و هنري
اعزام متخصصان و فارغ التحصيلان پزشكي به شهرهاي كوچك
ساخت شناور بدون سرنشين كاتاماران در اصفهان
آخرين آمار جمعيتي كشور، نام هاي پربسامد دختران و پسران و جمع آوري تمامي كارت هاي ملي موجود
آيت الله نمازي: رأي دهندگان به احمدي نژاد امروز خواستار برخورد با بدحجابي هستند
وزير دادگستري: فتنه گران از سال ها قبل تحت كنترل سيا بودند
در پارك علم و فناوري خراسان دستگاه نقشه خوان صوتي فرش دستباف ساخته شد
مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران:
96 درصد از سرانه مصرف آب در كشور صرف امور غيرشرب مي شود
در تبريز پيكر منوچهر مرتضوي استاد ادبيات فارسي تشييع شد



علامه سيدمحمدحسين فضل الله به لقاءالله پيوست

علامه سيدمحمدحسين فضل الله مرجع عالي شيعيان لبنان روز گذشته دار فاني را وداع گفت.
علامه سيدمحمدحسين فضل الله كه به دليل خونريزي معده در بيمارستان بستري شده بود روز گذشته در 75سالگي درگذشت.
وي در سال 1935 ميلادي (1354 قمري) در نجف اشرف در خانواده اي روحاني ديده به جهان گشود.
علامه فضل الله تحت نظر پدرش سيدعبدالروف فضل الله كه از مراجع مذهبي شيعه بود مراحل تربيت و تعليم را به شيوه اي كه در آن زمان مرسوم بود گذراند.
وي در 9 سالگي تحصيلات حوزوي را آغاز كرد و همزمان با تحصيلات حوزوي و به تناسب سن و ذهنيت خويش به فضاي پيرامون و اوضاع زمانه توجه داشت و انديشه ها و دغدغه هاي فرهنگي و سياسي زمانه اش را از طريق مجلات مصر و لبنان و روزنامه هاي عراقي پيگيري مي كرد.
سيدمحمدحسين دروس مرسوم حوزوي از صرف و نحو و معاني و بيان تا منطق و اصول فقه را نزد پدر خود فرا گرفت و در اين مرحله استادي غير از پدرش نداشت تا اين كه براي فراگيري جلد دوم كتاب كفايه الاصول به محضر يكي از استادان ايراني اش به نام شيخ مجتبي لنكراني رفت.
اسلام گرايي سياسي و مردم گرايي از وجوه بارز شخصيت او به شمار مي آيد. زماني كه كشور لبنان مورد تهاجم رژيم صهيونيست واقع شد جواناني كه غالبا تحت تاثير انديشه و حركت علامه فضل الله بودند و گويا از پيش براي چنين دوره اي تربيت شده بودند حركت نامنظم و غيرتشكيلاتي مقاومت اسلامي را كه برخوردار از بدنه اي مردمي و مستحكم بود به راه انداختند اين حركت كه امروزه حزب الله شكل سازمان يافته و اصلي ترين شاخه آن است همواره از علامه فضل الله تغذيه فكري و سياسي شده است.
وسايل ارتباط جمعي جهان هميشه از فضل الله به عنوان رهبر معنوي حزب الله ياد مي كنند اما وي انتساب تشكيلاتي و سازماني خود را به هر گروه سياسي رد مي كرد و مي گفت حضور در نمازهاي جمعه يا درس ها و سخنراني هاي من باعث شده كه در اذهان اين مسئله تداعي شود كه من سمت رهبري را به عهده دارم شاگردان و دانش آموختگان فضل الله كه به رجال فضل الله معروفند معتقدند هرچند ارتباط مستقيمي بين فضل الله و حزب الله وجود نداشته اما هيچ كس حمايت هاي معنوي و ارتباط غيرمستقيم علامه فضل الله با حزب الله را نمي تواند ناديده بگيرد.
از سيد محمد حسين فضل الله تاكنون بيش از 07 عنوان كتاب منتشر شده است.
علامه فضل الله حامي سرسخت انقلاب اسلامي ايران به شمار مي رفت و همواره ضمن ارادت به حضرت امام خميني(ره) بر ضرورت دفاع از جمهوري اسلامي تأكيد مي كرد.
روحاني برجسته لبنان همواره تأكيد داشت انقلاب اسلامي ايران نماد آرزوهاي همه آزادگان در لبنان و جهان است و با حمله ددمنشانه رژيم صهيونيستي به لبنان در سال 1982 و اشغال پايتخت اين كشور وي نقش بسيار مهمي در بسيج جوانان شيعه براي رويارويي عليه اشغالگران ايفا كرد و همين نقش سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) را بر آن داشت كه براي ترور او اقدام كند.
در اظهاراتي كه ويليام كيسي رئيس وقت سيا بعدها به آن اعتراف كرد مشخص شد كه يك خودرو بمب گذاري شده در مسير حركت علامه فضل الله قرار داده شده بود كه اين خودرو منفجر شد. در جريان اين حادثه 150 نفر از مردم منطقه شهيد و زخمي شدند ولي به علامه فضل الله آسيبي نرسيد.
3 روز عزاي عمومي
گفتني است حزب الله لبنان در بيانيه اي ضمن تسليت درگذشت علامه محمدحسين فضل الله سه روز عزاي عمومي در اين كشور اعلام كرد.
در اين بيانيه آمده است: با از دست دادن چنين الگويي كه لبنان به آن نياز داشت متحمل خسارت بزرگي شديم. جهان امروز يك مبارز و رهبر واقعي را از دست داده است. وي از برجسته ترين مبلغان و طرفداران وحدت اسلامي و مخالفان تفرقه و آشوب بود. راه او و تمامي مبارزان آزاده ادامه خواهد داشت.
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين نيز درگذشت مرجع شيعيان لبنان را تسليت گفت.
پيكر علامه محمدحسين فضل الله فردا در بيروت تشييع خواهد شد.




 



متكي خبر داد
برگزاري نشست سه جانبه ايران ، تركيه و برزيل در آينده نزديك

وزير امور خارجه كشورمان از برگزاري نشستي سه جانبه ميان وزراي خارجه ايران، برزيل و تركيه درباره بيانيه تهران در آينده نزديك خبر داد.
«منوچهر متكي» ديروز در حاشيه مراسم بيست وهشتمين سالگرد ربايش چهار ديپلمات ايراني در بيروت در جمع خبرنگاران دراين باره گفت: باتركيه و برزيل در تماس هستيم در هفته گذشته چهار بار مكالمه تلفني داشته ايم، شرايط منطقه شرايط خاصي است؛ سه وزير از سه منطقه مختلف كه با توجه به دستور كارهاي فشرده، ما براي انجام اين گفت وگو و مذاكرات به دنبال انجام زمان مناسبي هستيم كه براي هر سه وزير مقدور باشد تا بتوانيم نشستي داشته باشيم و در اين جلسه توافقنامه تهران را مرور خواهيم كرد و ادامه مسير را براساس مشورت ها و رايزني هايي خواهيم داشت كه تبيين مي كنيم.
وي همچنين درباره محل برگزاري اين نشست سه جانبه گفت: محل آن چندان فرقي نمي كند ما پيشنهاد داديم اين نشست در تهران برگزار شود و در عين حال اين آمادگي را داريم كه جاي ديگري نيز اين نشست را برگزار كنيم.
وي خطاب به كشورهاي غربي تاكيد كرد: آنها اگر برخوردهاي خود را تصحيح كنند و چارچوب منطقي براي ادامه راه طراحي شود مواضع ايران در اين زمينه همواره روشن و مشخص بوده است. اين موضوعي است كه در دستور گفت وگوهاي ما با كشورهاي مختلفي كه در برنامه ديدارهايمان قرار دارند در نظر گرفته شده و اميدواريم براي حوزه گسترده تري از كشورها مواضع به حق ايران روشن شود.
خبرنگاري از امضاي قرارداد سپر دفاع موشكي ميان لهستان و آمريكا پرسيد و گفت كه وزير امورخارجه آمريكا اعلام كرده كه اين قرارداد براي مقابله با تهديدها عليه ايران بوده است كه متكي پاسخ داد: مردم منطقه و دنيا حرف هاي خانم كلينتون را خيلي جدي نمي گيرند اين موضوعي است كه ميان آمريكا و روسيه است و به آنها توصيه مي كنيم اين موضوع را مسالمت آميز حل كنند.
وزيرخارجه كشورمان همچنين در اين مراسم با بيان اينكه رژيم صهيونيستي در سراشيبي سقوط قرار گرفته است، تصريح كرد: اين رژيم همچون رژيم آپارتايد قادر به ادامه حيات نخواهد بود.
وي از مردم و دولت لبنان، گروه هاي لبناني، فلسطيني ها و مجامع بين المللي خواست تا به تلاش هاي خود در راستاي آزاد كردن 4 ديپلمات ربوده شده عمل كنند.
پيام احمدي نژاد به مراسم سالگرد ربايش 4 ديپلمات ايراني در بيروت
رئيس جمهور كشورمان در پيامي به بيست و هشتمين سالگرد ربايش چهار ديپلمات ايراني در بيروت توسط نظاميان رژيم صهيونيستي بر ادامه روند پي گيري سرنوشت آنان از سوي دستگاه هاي ذي ربط تاكيد كرد.
احمدي نژاد در بخش هايي از اين پيام كه خانم مجتهدزاده، مشاور رئيس جمهور و رئيس سازمان امور زنان و خانواده قرائت شد آورده است:
اينجانب ضمن تجليل از خانواده هاي صبور و مقاوم چهار ديپلمات مخلص جمهوري اسلامي ايران كه قرباني طمع ورزي ها و ددمنشي هاي رژيم جعلي صهيونيستي شده اند، به خاطر تقديم چنين فرزندان برومندي به ايران عزيز و سرافراز، اطمينان مي دهم كه دولت خدوم و مسئول آنان از هيچ كوشش و فعاليت اساسي و مستمر در راستاي بازگرداندن فوري اسطوره هاي مقاومت و نام آوران شهامت، دريغ نخواهد ورزيد.
كليه دستگاه هاي ذي ربط در جمهوري اسلامي ايران از جمله وزارت امور خارجه طي بيست و هشت سال گذشته، مساعي درخور توجهي را براي پي گيري موضوع به عمل آورده اند. مجدداً از اين وزارت و ساير دستگاه هاي ذي ربط مي خواهم در راستاي تلاش هاي گذشته، روند پي گيري امر را تا حصول نتيجه قطعي و انشاءالله نويدبخش با جديت بيشتر استمرار بخشند.

 



سراج: ديپلماسي فعال بهترين راه مقابله با سياست هاي دشمن است

كارشناس مسائل استراتژيك كشور، ديپلماسي فعال را بهترين راه مقابله با سياست هاي مجازي دشمن در جنگ نرم معرفي كرد.
رضا سراج، كارشناس مسائل استراتژيك كشور در افتتاحيه دومين دوره طرح ولايت در سالن اجتماعات دانشكده تربيت بدني رشت عنوان كرد: بحثي به نام «هارتلند بين الملل» در مباحث ژئو دكترا و دكترين جغرافيايي وجود دارد كه به معناي قلب حياتي سرزمين هاي جهان از آن ياد مي شود.
سراج اضافه كرد: به وقوع پيوستن هر اتفاق در منطقه هارتلند در دنيا تاثير دارد، و از آنجا كه ايران مركز و قلب حياتي سرزمين هاي جهان است، از اين تعريف بايد متوجه شد كه هر تحولي در ايران دنيا را متاثر مي كند.
وي به نقل از نيكسون رئيس جمهور اسبق آمريكا گفت: ايران كليد توازن قوا در دنياست و هر كشوري كه ايران را در اختيار داشته باشد، كليد دنيا را در دست دارد.
به گفته سراج خليج فارس مركز هارتلند است كه مناسبات آينده را تعيين مي كند و به اين دلايل ما همچنان در كشور درگير منازعات سخت و نرم هستيم.
وي در ادامه تسخير خاورميانه بزرگ (هارتلند) را عاملي براي تضمين آينده و رهبري جهاني آمريكا دانست و تصريح كرد: آمريكا براي رسيدن به اهداف خود در نظر دارد تاسيسات را نيز به صورت نرم افزاري و سخت افزاري تسخير كند و براي اجراي اين نظريه به فكر نفوذ در كشورهاي همسايه ايران افتاده است.
سراج افزود: به طور كلي ايران محور جنگ سخت و نرم براي آمريكا به شمار مي رود زيرا به گفته خانم رايس «ايران كشور توليدكننده و حمايت كننده تروريست است».
كارشناس مسائل استراتژيك كشور به تصويرسازي، فضاهاي مجازي، ديپلماسي پنهان و فروپاشي به عنوان سياست هاي نرم دشمن اشاره كرد و گفت: دشمنان با تصويرسازي تلاش مي كنند تا تصويري از ايران به دنيا ارائه دهند كه كشوري سركوب گر و غيردموكراتيك براي دنيا تعريف شود.
وي ديپلماسي فعال را بهترين راه مقابله با سياست هاي مجازي در جنگ نرم معرفي كرد و اظهار داشت: بيان طرح پيوستن رژيم صهيونيستي به NPT نمونه يك ديپلماسي فعال است كه بايد پيگيري شود.
كارشناس مسائل استراتژيك كشور با بيان ا ينكه جريان هاي فتنه اخير سبب توسعه جنگ نرم در كشور شد، گفت: اين جريان آمريكا را در دستيابي به هارتلند اميدوار كرد زيرا تلاش ها، صدمه ها و خسارت هايي كه از جريان فتنه به جمهوري اسلامي ايران و جهان مستضعف وارد شد، ابعاد گسترده اي دارد.
وي از دانشجويان خواست با بيداري، بصيرت و الگوپذيري از قهرمانان هشت سال دفاع مقدس و مطالعه بسيار از ضربه خوردن ابعاد نظام جلوگيري كنند.

 



نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه اعلام كرد
حضور قاريان و حافظان 60 كشور در بيست وهفتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن

بيست وهفتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن با حضور قاريان و حافظان 60 كشور در تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان حجت الاسلام والمسلمين محمدي در نشست خبري و مطبوعاتي ديروز ضمن اعلام اين خبر افزود:مسابقات امسال از نظر كيفي و كمي نسبت به سال گذشته رشد چشمگير داشته و 90 نفر از قاريان و حافظان ممتاز بين المللي از 60 كشور جهان با هم مسابقه خواهند داد.
وي افزود: بيست وهفتمين دوره مسابقات قرآن از 18 تا 23 تيرماه امسال در سالن اجلاس سران برگزار مي شود.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه با تاكيد بر گسترش فرهنگ قرآن و وظيفه همگاني دستگاههاي مختلف كشور در عرصه اين امر مهم گفت: قرآن كريم بزرگترين امانت الهي و ثقل اكبر در دست بشر و بويژه در بين مؤمنين است و به همين جهت مي توان فهميد كه جايگاه فوق العاده رفيع و با عظمتي نزد خدا دارد و سر الهي بين خدا و انسان است.
قرآن كتاب: سياست و مديريت، حكمت، اخلاق و قرآن كتاب جامعه آسماني است كه در جهان نظير ندارد.
وي افزود: متاسفانه قرآن در بين مسلمانان مهجور واقع شد اما به بركت جمهوري اسلامي فرهنگ قرآن در كشور ما رايج شده اما بايد بيش از اين تلاش كنيم.
سرپرست سازمان اوقاف گفت:مسابقات بين المللي قرآن نماد فعاليتهاي قرآني در كشور است.
وي هدف از برگزاري اين مسابقات را ترويج فرهنگ قرآن و انس با مفاهيم و تلاوت قرآن در بين عموم مردم بويژه جوانان ذكر كرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي ضمن تاكيد بر توجه خاص به تبليغ و ترويج و توسعه فرهنگ قرآني در ايران و جهان اسلام افزود:
لازم است كه در خصوص شكوفايي استعدادهاي قرآني نوجوانان و جوانان اقدامات جدي تر و بيشتري انجام گردد كه اين مسابقات مي تواند كمكي به اين هدف نمايد.
سرپرست سازمان اوقاف اظهار داشت: لازم است كه ما به نورآوريها و فعاليتهاي جديدي كه ساير كشورها در عرصه قرآن داشته اند بهره برداري كنيم.
وي برنامه هاي حاشيه اي مسابقات بين المللي قرآن كريم را به شرح زير عنوان كرد:
- برگزاري جشنواره قصه هاي قرآني
- مسابقات مقاله نويسي
- برگزاري نمايشگاه قرآني جنبي مسابقات
حجت الاسلام محمدي در پاسخ خبرنگار كيهان كه پرسيد: درباره كيفيت بخشي به مسابقات بين المللي قرآن كريم چه اقداماتي انجام شده است گفت: اينكار يكي از مواردي است كه مقام معظم رهبري بر آن تاكيد دارد. ما دو كار را تابحال انجام داده ايم.
1- حمايت از دستگاههايي كه در اين خصوص كار مي كنند و به آنها مساعدت مي كنيم.
2- برگزاري برنامه تخصصي، تفسيري در بعضي از بقاع متبركه و محافل قرآني و تفسيري در ماه رمضان و در قالب ساير برنامه هاي جمعي و اردويي.

 



پيام تسليت جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پي ارتحال علامه سيدحسين فضل الله

سرويس شهرستان ها:
در پي درگذشت عالم برجسته جهان تشيع آيت الله شيخ محمدحسين فضل الله جامعه مدرسين حوزه علميه قم اطلاعيه اي صادر كرد.
در اين اطلاعيه كه آن را آيت الله يزدي رئيس شوراي عالي اين جامعه امضا كرده آمده است: خبر درگذشت عالم مجاهد و فقيه وارسته علامه سيدحسين فضل الله موجبات تاثر و اندوه فراوان را پديد آورد. اين عالم وارسته و انديشمند كه مرجعيت شيعيان لبنان را برعهده داشت، پناهگاه مردم مظلوم لبنان بود و دل مستضعفان و محرومان همواره به يادش مي تپيد. او كه از زمزه نخستين مجاهدان در صف مبارزه با دشمنان اسلام - بويژه اسرائيل و آمريكا - بود تا آخرين لحظه عمر شريف خود بر اين هدف استوار ماند و مرشد معنوي و روحي رزمندگان مقاومت اسلامي لبنان و حزب الله بود. خطبه هاي پرشور نمازجمعه او، ضمن ايجاد عاطفه انقلابي، انديشه مبارزه با مستكبران را در دلها مي پروارند و مواضع پر صلابت او در ماجراي مقاومت 33 روزه مردم لبنان، برگ زرين ديگري در كتاب فضايل اوست.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: خدمات فرهنگي آن دانشمند وارسته نيز فراوان بود. جلسات هفتگي تفسير قرآن كريم، ميزگردهاي علمي در موضوعات مختلف علوم اسلامي، تاسيس مراكز بزرگ اسلامي در لبنان، تاليف و تدوين كتابها و مقالات فراوان در گستره هاي مختلف علوم اسلامي و نيز كرسي تدريس علوم ديني در مدارس علميه، بخشي از خدمات آن مرد بزرگ بود كه آثار آن در سرتاسر لبنان ساري و جاري است.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پايان رحلت اين عالم بزرگوار را به عموم مسلمانان جهان، بويژه مردم مظلوم لبنان تسليت گفته است.

 



عزيمت دانشجويان دانشگاه اميركبير به اردوهاي جهادي

به گزارش شبكه خبر دانشجو، با بدرقه سردار نقدي 120نفر از دانشجويان دانشگاه اميركبير براي خدمت به مناطق محروم استان خراسان جنوبي عازم اردوهاي جهادي شدند.
سردار محمدرضا نقدي روز گذشته پيش از آغاز افتتاحيه اردوهاي جهادي دانشجويان بر سر مزار شهداي گمنام دانشگاه اميركبير حضور يافت و با قرائت فاتحه ياد و خاطره شهيدان 8 سال دفاع مقدس را گرامي داشت.
همچنين وي پس از تجمع دانشجويان به گفتگو با آنان پرداخت و به دغدغه ها و مطالباتشان پاسخ گفت.
پس از پايان سخنراني، سردار نقدي به صورت نمادين چفيه هايي را بر گردن يكايك دانشجويان عازم به اردوهاي جهادي انداخت و براي آنان آرزوي موفقيت كرد.
در پايان اين مراسم دانشجويان با بدرقه سردار نقدي و عبور از زير كلام الله مجيد رهسپار اردوهاي جهادي شدند.

 



رئيس سازمان پدافند غيرعامل: «جنگ بي قاعده» آخرين مدل طراحي براندازانه آمريكا عليه ايران است

رئيس سازمان پدافند غيرعامل عنوان كرد كه آمريكا مدلي را براي مقابله با ايران با عنوان جنگ بي قاعده طراحي كرده است.
سردار غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور در سومين همايش نظام اداري الكترونيك، اظهار داشت: عنصر فناوري در موارد مختلف مي تواند كشور صاحب آن را داراي قدرت كند، هم اكنون تقسيم بندي تهديدات براساس فناوري هاست و هم اكنون شاهديم كه از تهديدات نسل چهارم نام برده مي شود كه محور آن فناوري اطلاعات است كه مي تواند قابليت هاي بسياري ايجاد كند.
وي با بيان اينكه امروزه از جنگ سايبري به عنوان چارچوب جديدي از جنگ نام مي برند، تصريح كرد: در اين جنگ نظاميان نمي توانند مدافع باشند بلكه عناصر فني و دانشمند كشور بايد به مقابله با آن برخيزند.
جلالي در ادامه خاطرنشان كرد: قدرت دولت ها به نفع صاحبان فناوري كاسته شده است و در اين فضا يك ابرقدرت مي تواند بر ساير دولت ها تاثير بگذارد و يا كشورها را تحت كنترل خود قرار دهد، با توجه به پيشرفت هاي تكنولوژي در حوزه نظامي مفاهيم جديدي در اين باره ايجاد شده است.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به حضور آمريكايي ها در بالكان و عراق اظهار داشت: آمريكايي ها مدلي را براي مقابله با ايران با عنوان جنگ بي قاعده طراحي كرده اند، اين جنگ بر مردم متمركز بوده و با جنگ هاي كلاسيك نيز كاملاً متفاوت است.
وي ادامه داد: براساس اين مدل مي گويند كه بايد قدرت اداره مردم را از دولت بگيريم و دولت در شرايط بحراني كاملاً ناتوان باشد، اهدافي مانند شبكه هاي فاضلاب و يا منبع آب روستايي به عنوان اهداف نظامي تبديل مي شود و نمونه اين موضوع را مي توان در جنگ 33 روزه لبنان مشاهده كرد كه رژيم صهيونيستي به اين اهداف حمله كرد، در اين جنگ توان دولت در اداره مردم هدف دشمن قرار مي گيرد و با آنچه كه از جنگ در ذهن وجود دارد متفاوت است.
جلالي افزود: مردم به خدماتي مانند آب، برق، نان، ارتباطات، بهداشت و امنيت نيازمندند و كاستي ها مي تواند مشكلات فراواني ايجاد كند و سازمان پدافند غيرعامل مسئوليت پالايش و كنترل تهديدات را در حوزه هاي مختلف بر عهده دارد.

 



سردار قاسمي خبر داد
آمادگي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء براي كمك به بهينه سازي مصرف انرژي در كشور

قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) آمادگي خود را براي ورود به عرصه بهينه سازي مصرف انرژي اعلام كرد.
سرتيپ پاسدار رستم قاسمي فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) ضمن حمايت از كنفرانس مديريت و بهينه سازي انرژي بر اهميت و نقش اينگونه گردهمايي ها در اصلاح مصرف انرژي در كشور تأكيد كرد. قاسمي با اشاره به كنفرانس مديريت و بهينه سازي انرژي براهميت و نقش اينگونه گردهمايي ها در اصلاح الگوي مصرف و تسهيل جنبه هاي اجتماعي هدفمند كردن يارانه ها تأكيد كرد و گفت: برگزاري اين كنفرانس مي تواند سهم قابل توجهي در مديريت مصرف انرژي كشور ايفا كند.
وي همچنين از برگزاري نمايشگاه در حاشيه اين كنفرانس، استقبال كرد و افزود: با توجه به حضور مديران بسياري از شركت هاي دولتي در اين كنفرانس، نمايشگاه جانبي مي تواند امكان شناسايي و معرفي پيمانكاران جديد را به پروژه هاي مختلف صنعت نفت كشور فراهم كند.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خبر داد
 اعزام متخصصان و فارغ التحصيلان پزشكي به شهرهاي كوچك

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: متخصصان و فارغ التحصيلان پزشكي به شهرهاي كوچك اعزام و مستقر مي شوند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «مرضيه وحيد دستجردي» روز شنبه درجلسه بررسي مسايل و مشكلات بهداشتي و درماني شهرهاي محلات و دليجان، در شهرستان محلات افزود: خدمت رساني به مناطق دور افتاده و كم جمعيت در راستاي ارتقاي سطح بهداشت و رفاه اجتماعي مردم و برقراري عدالت اجتماعي انجام مي شود.
وي با اشاره به افزايش سه برابري استفاده از متخصصان پزشكي دراستان مركزي نسبت به سال 85 گفت:مكان يابي و به كارگيري متخصصان و پزشكان عمومي در درمانگاه ها وشهرهاي كوچك از ضرورتهايي است كه درچند سال اخير به آن توجه ويژه اي شده است.
وزير بهداشت اضافه كرد: نبود متخصص در ايام تعطيل و روزهاي مرخصي، باعث سلب اعتماد مردم به درمانگاه ها و بيمارستانها و نگاه ترديد آميز مردم نسبت به درمان بموقع بيماران خود به اين سيستم شده است.
وي با اشاره به طرح پاره اي از مشكلات بخش بهداشت شهرهاي محلات توسط مردم اظهار داشت: اولويت شبكه بهداشت افزايش رضايتمندي مردم بوده و براي ايجاد اين زمينه، بازديدهاي مكرر از مراكز مختلف درشهرستانهاي سطح كشور دراولويت قرارگرفته است.
وحيد دستجردي ادامه داد: كار اعطاي چارت، بهسازي، بازسازي و افزايش نيرو در برخي مراكز و درمانگاه هاي محلات، دليجان، نيم ور و نراق در دست بررسي است.
بر اساس اين گزارش بخش اورژانس وخونگيري بيمارستان امام خميني شهرستان محلات با حضور وزير بهداشت و درمان ، استاندار مركزي و جمعي از مسئولان اين شهرستان افتتاح شد.
بخش اورژانس بيمارستان امام خميني اين شهرستان به منظور بهسازي، تجهيز، استانداردسازي و افزايش تخت هاي بيمارستاني از 6 به10تخت، تعمير شد.
براي تجهيز اين بخش به سيستم اكسيژن و ساكشن مركزي بهبود CPR، ايجاد سقف آكوستيك و استانداردسازي سيستم تهويه در فضايي به وسعت 400متر مربع، سه ميليارد و 200ميليون ريال از محل اعتبارات دانشكده علوم پزشكي و اعتبارات ملي هزينه شده است.
همچنين مركز خونگيري بيمارستان نيز پس از دو سال وقفه و با انجام استانداردسازي به منظور ايجاد بستر لازم براي توليد محصولات خوني سالم به بهره برداري رسيد.
اين مركز، روزانه توانايي خونگيري از 20نفر را دارد و براي بهسازي فضاي 40متر مربعي آن، 70ميليون ريال از محل اعتبارات دانشكده علوم پزشكي هزينه شده است.

 



ساخت شناور بدون سرنشين كاتاماران در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
شناور بدون سرنشين كاتاماران با بالچه هاي عرضي پايدار كننده از سوي دو پژوهشگر اصفهاني طراحي و ساخته شد.
«پدرام مقيم» يكي از اين پژوهشگران، با اعلام اين خبر گفت: اين شناور بدون سرنشين يك وسيله تحقيقاتي، امدادرساني و نظامي است.
وي با بيان اينكه اين وسيله در ابعاد واندازه هاي مختلف با قابليت هاي متفاوت طراحي و ساخته شده است، افزود: با اصلاحات و تست هاي انجام شده در شناور مذكور و افزايش قابليت آن راندمان آن به بيش از 40 درصد افزايش داده شد.
مقيم گفت: از قابليت هاي ديگر اين شناور با توجه به شكل آن مي توان به قرار دادن بالچه هاي پايداركننده براي جلوگيري از غلتش عرضي در برخورد با امواج و شرايط ناپايدار و جلوگيري از واژگوني شناور اشاره كرد.
اين مخترع اضافه كرد: به منظور اصلاح سيستم رانش اين شناور از سيستم هاي آب بند با اصطكاك كم استفاده شده است و همچنين پروانه شناور از لحاظ توسعه اي و نو آوري بويژه در نصب بالچه ها در جهان نظير ندارد كه اين طرح مورد تاييد موسسه آموزش تحقيقاتي وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامي قرار گرفته است.

 



در كنفرانس مطبوعاتي رئيس سازمان ثبت احوال كشور در قزوين تشريح شد
آخرين آمار جمعيتي كشور، نام هاي پربسامد دختران و پسران و جمع آوري تمامي كارت هاي ملي موجود

قزوين- خبرنگار كيهان:
معاون وزير كشور و رئيس سازمان ثبت احوال از لزوم افزايش ده برابري صدور كارت هوشمند ملي خبر داد.
«محمد ناظمي اردكاني» در جلسه شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي استان قزوين اظهار داشت: طراحي و مطالعه اجراي كارت هوشمند در مراحل پاياني است كه با اتمام آن از سال 1390 طي مدت 4 تا 5 سال براي همه ايرانيان كارت هوشمند ملي با ظرفيت ها و امكانات جديد صادر مي شود.
وي گفت: با اين اقدام براي نخستين بار در كشور فضاي امضاي ديجيتال در ساختار مجازي كشور قابل ارائه مي باشد.
ناظمي اردكاني تاكيد كرد: در حال حاضر پايگاه هاي داده هاي ثبت احوال كشور 27 ترابايت ظرفيت دارد كه در آينده با صدور كارت هوشمند ملي بايد اين ظرفيت حدود 10 برابر افزايش پيدا كند و به 200 ترابايت برسد، چرا كه ارائه اطلاعات گسترده به وضعيت هاي بالاتري نياز است.
همچنين به گزارش فارس، ناظمي اردكاني در نشست خبري خود در قزوين اعلام كرد: هزينه صدور كارت هوشمند ملي براي 70 ميليون جمعيت كشور منهاي زيرساختهاي اين موضوع 500 تا 600 ميليارد تومان برآورد شده است.
وي امكان جعل كارت هوشمند ملي و امضاي الكترونيك را غيرممكن و درحد صفر دانست و افزود: تنها با فناوريهاي بسيار جديد شايد اين جعل امكان پذير بشود.
رئيس سازمان ثبت احوال همچنين اعلام كرد: تمامي كارتهاي شناسايي ملي موجود جمع آوري خواهد شد و در سال آينده، كارتهاي جديد هوشمند صادر مي شود كه بين 7 تا 10 سال اعتبار خواهد داشت.
ناظمي اردكاني آخرين آمار جمعيت كشور را 72 ميليون و 874 هزار نفر اعلام كرد كه از اين مقدار 4/68 درصد ساكن شهرها و 6/31 درصد ساكن روستاها هستند. همچنين به لحاظ تركيب جنسيني 1/49 درصد جمعيت كشور را زنان و 9/50 درصد را مردان تشكيل مي دهند.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور درباره پربسامدترين نامها در كشور نيز گفت: نامهاي «محمد» با 2 ميليون و 420 هزار، «علي» با 3 ميليون و 209 هزار و «حسين» با يك ميليون و 671 هزار نفر بيشترين نامهاي پسران در كشور و «فاطمه» با 3 ميليون و 908 هزار، «زهرا» با 2 ميليون و 630 هزار و «مريم» با يك ميليون و 708 بيشترين نامهاي انتخابي براي دختران است.

 



آيت الله نمازي: رأي دهندگان به احمدي نژاد امروز خواستار برخورد با بدحجابي هستند
<
br>كاشان- خبرنگار كيهان:
عضو خبرگان رهبري گفت: اگر امروز با موج فساد و فحشايي كه توسط استكبار در كشور ايجاد شده، مبارزه نشود در آينده اي نزديك تبديل به سونامي شده و امواج آن هستي و استقلال كشور را از بين مي برد.
آيت الله عبدالنبي نمازي، تصريح كرد: مردم و نيروهاي بسيج اجازه نمي دهند اقليتي با احساسات ديني اين ملت بازي كنند.
وي كه در اجتماع مردم كاشان سخن مي گفت، اظهار داشت: همه بدانند ملت ما كه پيرو مكتب علوي و فاطمي هستند در برابر تهاجمات و شبيخون فرهنگي دشمنان ايستاده و با آنها مقابله مي كنند.
وي با اشاره به قيام ملي و حضور ميليوني ملت براي مبارزه با بدحجابي و بي حجابي در كشور تصريح كرد: همان اكثريتي كه به دولت رأي دادند، امروز خواهان مبارزه و برخورد با مفاسد از جمله مظاهر بي حجابي و بدحجابي در جامعه هستند.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان، راهپيمايي هاي گسترده اخير براي مسئله حجاب را اتمام حجت براي اقليت غيرمذهبي در جامعه دانست و خاطرنشان كرد: حجاب به عنوان يك اصل معروف و واجب براي همگان مشخص و روشن است بنابراين امر به آن يك اصل مسلم اسلامي است و اجراي آن واجب شرعي است.
وي با اشاره به جايگاه و نقش مؤثر بانوان در عرصه هاي مختلف سياسي و اجتماعي كشور گفت: ما با حضور بانوان در زمينه هاي مختلف مخالف نيستيم بلكه با اختلاط آنها با مردان نامحرم مخالفيم و نيروي انتظامي صرفاً با مواردي برخورد مي كند كه احساسات عموم را خدشه دار مي سازد.
آيت الله نمازي تاكيد كرد: همه صنوف اين شهرستان ممنوعيت ورود بانوان بدحجاب و بي حجاب را بر در فروشگاه هاي خود بنويسند و رانندگان تاكسي ها و اتوبوس ها از پذيرش بانوان بي حجاب و بدحجاب خودداري كنند.
وي تسامح و تساهل برخي از افراد جامعه در اجراي شئونات اسلامي را ناراحت كننده و مايه تأسف خواند و از مجلس شوراي اسلامي خواست تا با تصويب قوانيني، جبهه مبارزه با فساد و بدحجابي را در كشور تقويت كنند.
عضو خبرگان رهبري تاكيد كرد: مسئولان بايد مطالب خود را حساب شده بگويند تا مايه يأس دوستان و سوءاستفاده دشمنان نشوند.

 



وزير دادگستري: فتنه گران از سال ها قبل تحت كنترل سيا بودند

ورامين- خبرنگار كيهان:
وزير دادگستري گفت: فتنه گران از سال ها قبل تحت كنترل سازمان سيا زندگي مي كردند.
مرتضي بختياري در مراسم سومين يادواره شهداي كارخانه روغن كشي ورامين با بيان اين مطلب افزود: بعضي ها فكر مي كنند ما نمي دانيم سران فتنه از چه زماني تحت پوشش سازمان جاسوسي آمريكا بوده اند.
وي تصريح كرد: پرونده هر يك از سران فتنه دير يا زود منتشر مي شود و چهره نفاق آنان بيشتر هويدا خواهد شد.
بختياري با بيان اينكه عده اي در دوران پيامبر«ص» در ركاب آن حضرت مبارزه كردند ولي در دوران امامت و رهبري حضرت علي(ع) در مقابل آن بزرگوار قرار گرفتند اظهار داشت: عده اي از خواص كه خود را يار امام خميني معرفي مي كنند، در مقابل ولي فقيه قرار گرفته اند و البته خداوند با همين كار، چهره نفاق آنان را برملا كرد.
وزير دادگستري تاكيد كرد: ما تمام حركت هاي سران فتنه و اربابان آنان را زير نظر داريم چرا كه آنان هنوز دست از بيگانگان برنداشته اند.
بختياري با تجليل از قيام مردم ورامين در 15 خرداد 42 گفت: همين مردم براي حمايت از ولي فقيه به همان شكل مسير 50 كيلومتري ورامين تا تهران را طي كردند. وي در پايان ياد و خاطره 370 شهيد منطقه روغن كشي ورامين را گرامي داشت.

 



در پارك علم و فناوري خراسان دستگاه نقشه خوان صوتي فرش دستباف ساخته شد

رئيس پارك علم و فناوري خراسان گفت: براي نخستين بار در جهان دستگاه نقشه خوان صوتي تابلو فرش هاي دستباف در اين پارك توسط يكي از مؤسسات فناور ساخته شد.
به گزارش ايرنا، دكتر سيدحسن علم الهدايي روز شنبه در مشهد افزود: يكي از مؤسسات فناور پارك علم و فناوري خراسان به منظور گسترش هنر اصيل ايراني در زمينه صنعت فرش كشور اقدام به تركيب هنر و صنعت با بهره گيري از متخصصان فرش، نرم افزار و الكترونيك جهت ساخت نرم افزار تخصصي طراحي و دستگاه نقشه خوان صوتي فرش نموده است.
وي ادامه داد: تاكنون بافت فرش دستي از روي نقشه هاي كاغذي بود لذا براي افزايش سرعت بافت، يك نفر بايد نقشه را براي بافنده مي خواند اما با ساخت اين دستگاه، ماشين جايگزين فرد به عنوان استاد فرش مي شود.
رئيس پارك علم و فناوري خراسان اظهار داشت: اطمينان از درستي رج و رنگ در حال بافت، عدم وابستگي بافنده به فرد نقشه خوان، حذف نقشه هاي كاغذي، حمايت از صاحبان نقشه به دليل عدم قابليت كپي برداري از دستگاه، قابليت استفاده براي نابينايان و كم بينايان ازجمله مزاياي اين دستگاه است.
علم الهدايي افزود: جلوگيري از خستگي چشم بر اثر جابه جايي مداوم ديد بر روي فرش و نقشه، افزايش سرعت بافنده به ميزان حداقل 30 درصد، كاهش اشتباهات بافنده در گره زدن و تشخيص رنگ كه نهايتاً باعث افزايش كيفيت فرش مي شود نيز از ديگر مزيت هاي استفاده از اين دستگاه است.

 



مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران:
96 درصد از سرانه مصرف آب در كشور صرف امور غيرشرب مي شود

مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران گفت: تنها 4 درصد از سرانه مصرف آب هر ايراني به آشاميدن اختصاص مي يابد و مابقي صرف امور غيرشرب مي شود.
«علي رضا الماسوندي» كه براي شركت در نشست معاونان شركت مديريت منابع آب ايران به استان چهارمحال وبختياري سفر كرده است در گفت وگو با ايرنا افزود: سرانه مصرف آب هر ايراني 230 ليتر در روز است كه غير از مصرف چهار درصدي آب شرب، مابقي صرف مصارفي ديگري از جمله استحمام و ظرفشويي و ساير امور روزمره مي شود.
به گفته وي، اگر بحث بسته بندي آب با رعايت استانداردهاي ملي مورد توجه قرار گيرد، مي توان از هزينه هدر رفت و استحصال آب، در كشور كاست.
الماسوندي افزود: اگر يك ميليارد متر مكعب آب از چشمه هاي معدني بسته بندي و توليد شود علاوه بر تامين آب شرب مورد نياز كشور، مي توان به عنوان منابع صادراتي خاورميانه مورد استفاده قرار گيرد.
وي اظهار داشت: اكنون ميزان برداشت آب از چاه هاي غيرمجاز پنج ميليارد متر مكعب و ميزان برداشت از چاه هاي مجاز و پروانه دار حدود 51 ميليارد متر مكعب است.
الماسوندي ميزان اضافه برداشت از چاه هاي مجاز و داراي پروانه را بيش از هفت ميليارد متر مكعب اعلام كرد و گفت: براي جلوگيري از اضافه برداشت از چاه هاي پروانه دار و مجاز بايد طرح نصب كنتورهاي هوشمند و كنترل ميزان استحصال و مصرف اجرايي شود تا بيش از 11 ميليارد متر مكعب آب در كشور ذخيره گردد.

 



در تبريز پيكر منوچهر مرتضوي استاد ادبيات فارسي تشييع شد

تبريز- خبرنگاركيهان:
پيكر منوچهر مرتضوي رئيس سابق دانشگاه تبريز و استاد معروف ادبيات فارسي در تبريز تشييع و در وادي رحمت اين شهر به خاك سپرده شد.
شادروان مرتضوي روز چهارشنبه در منزل شخصي خود در تبريز در سن 81 سالگي و به علت كهولت سن درگذشت و پيكر وي روز يكشنبه از مقابل دانشكده ادبيات دانشگاه تبريز تشييع شد.
وي داراي تاليفات ارزشمندي بود و در سال 56 و 57 رياست دانشگاه تبريز را برعهده داشت و جزو چهره هاي نام آور و مشهور ادبيات فارسي كشور بود.
گفتني است در مراسم تشييع پيكر اين استاد نامي زبان و ادبيات فارسي جمع كثيري از دانشگاهيان و مردم حضور داشتند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14