(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 تير 1389- شماره 19690

حديث دشت عشق
هلندي ها با نايب قهرماني جام جهاني را به پايان رساندند قهرماني اسپانيا در قاره سياه
اخبارجام جهاني 2010
يزداني خرم : علي آبادي چشم به كمك هاي سازمان دوخته است
اخبار كوتاه از فوتبال ايران
براي سومين دوره متوالي مشحون چهار سال ديگر رئيس فدراسيون بسكتبال ماند
قهرماني واليبال ايران در قزاقستان



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «ماشاءالله مرنجابيان»
چون بال به بال عشق بستي
تا هست جهان هميشه هستي

بسيجي شهيد «ماشاءالله مرنجابيان» در تاريخ 1/3/1346 در خانواده اي مذهبي و متدين چشم به جهان گشود. او در كودكي علاقه زيادي به ائمه اطهار(ع) داشت و در جلسات مذهبي عاشقانه و فعال شركت مي كرد. دوران نوجواني او در زمان انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام(ره) شكل گرفت. با شروع جنگ تحميلي با وجود سن كم علاقه زيادي به جبهه داشت. تحصيلاتش را تا سوم راهنمايي ادامه داد و سپس براي ثبت نام جبهه به بسيج مراجعه كرد ولي به علت سن كمش او را نپذيرفتند و پس از مدتي بالاخره ثبت نام كرد و براي اولين مرتبه به جبهه هاي كردستان اعزام شد و پس از آن در ديگر جبهه ها هم حضوري فعال داشت.
در يكي از عمليات ها از ناحيه صورت، گردن و پهلو مجروح شد و پس از مداوا در بيمارستان صحرايي به تهران منتقل شد و پس از بدست آوردن سلامت نسبي براي چندين مرتبه در جبهه ها حضور پيدا كرد و اين مرتبه در عمليات كربلاي 4 شركت كرد. در همين عمليات بود كه به تاريخ 4/10/1365 روحش به ملا اعلي رفت و پيكر مطهرش مفقود شد.

 



هلندي ها با نايب قهرماني جام جهاني را به پايان رساندند قهرماني اسپانيا در قاره سياه

تيم ملي فوتبال اسپانيا در ديدار نهايي مسابقات جام جهاني 2010 آفريقايي جنوبي و در دقايق پاياني وقت اضافه با گل اينيستا بر تيم ملي فوتبال هلند غلبه كرد تا جام جهاني فوتبال براي اولين بار در تاريخ به اسپانيا برده شود.
ديدار پاياني رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي يكشنبه شب در ورزشگاه ساكر سيتي ژوهانسبورگ با داوري «هووارد وب» از انگليس بين تيمهاي ملي فوتبال اسپانيا و هلند برگزار شد.
تيم ملي هلند در اين ديدار با تركيب استكلنبرگ، فان برونهورست، ماتيسن، هيتينگا، فان درويل، دي يانگ، فان بومل، كوئيت، اشنايدر، روبن و فان پرسي با مربيگري برت فان ماروويك وارد زمين شد.
تيم ملي اسپانيا هم با تركيب كاسياس، راموس، پيكه، پويول، كاپدويلا، بوسكتس، آلونسو، پدرو، ژاوي، اينيستا و ويا با مربيگري ويسنته دل بوسكه پا به اين ميدان گذاشت.
اسپانيا پس از آن كه در سال 2008 توانست قهرماني جام ملت هاي اروپا را از آن خود كند از اين پس عنوان قهرمان جهان را نيز با خود خواهد داشت.
مردان ويسنته دل بوسكه در ديدار پاياني بار ديگر بازي هميشگي خود را به نمايش گذاشتند: ژاوي، اينيستا و هم بازيانشان با بازي صبورانه و با حوصله و تغيير بي وقفه موقعيت بازي از اشتباه بازيكنان تيم ملي هلند بهره مند شدند و در نهايت ضربه كاري را به پيكر نارنجي ها وارد آوردند.
اين بار 116 دقيقه طول كشيد تا دفاع لاله هاي نارنجي از هم فرو بپاشد. دفاع هلند- در ديداري كه بيش از اندازه خشن و فشرده بود- جانانه از دروازه اش مراقبت مي كرد. تاكنون در هيچ يك از 18 فينال برگزار شده جام جهاني، داورها به 12 بازيكن كارت زرد خود را نشان نداده بودند.
نارنجي ها در مقابل به ندرت دست به ارائه بازي تهاجمي زده و تنها به فرصت هايشان در ضد حمله ها چشم داشتند.
اين استراتژي تا رسيدن به هدف نهايي فاصله بسيار كمي داشت اما آرين روبن دو بار دو فرصت طلايي را براي نارنجي ها از دست داد تا در نهايت افسوس براي هلند باقي بماند.
در دوئل فلسفه هاي فوتبال در نهايت بازي فني اسپانيا بر فوتبال نتيجه گراي هلند برتري يافت. هلند پس از پشت سر گذاشتن تورنمنتي دشوار بار ديگر همانند جام هاي جهاني 1974و 1978 بايد به رسيدن به نايب قهرماني بسنده كند و اسپانيا در تاريخ 80 ساله اين رقابت ها، نام خود را در فهرست قهرمانان جام جهاني جاي داد.
بازنده مسابقه: آرين روبن
مهاجم بايرن دو بار فرصت داشت تا تيمش را از اسپانيا جلو بيندازد اما هر دو بار تسليم كاسياس، بهترين دروازه بان جام جهاني 2010شد.
عدد مسابقه: يك
اسپانيا با چهار پيروزي يك بر صفر در چهار ديدار دور حذفي جام جهاني، نخستين عنوان قهرماني اش را به دست آورد. از اين گذشته اسپانيا نخستين تيم اروپايي است كه در يك جام جهاني خارج از مرزهاي اروپا، به قهرماني مي رسد.
توپ طلا به فورلان رسيد
ديگو فورلان عنوان بهترين بازيكن جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي را به خود اختصاص داد. دستكش طلايي هم به ايكر كاسياس رسيد.
فورلان مهاجم تيم ملي اروگوئه در پايان اين رقابت ها از سوي كميته فني به عنوان بهترين بازيكن شناخته شده و توپ طلاي آديداس را از آن خود كرد.
او كه در جام جهاني 2010، پنج گل براي تيمش به ثمر رساند، با نمايش خيره كننده خود در اين رقابت ها عنوان بهترين بازيكن جام جهاني و همچنين توپ طلا را به خود اختصاص داد. او در اين انتخاب بالاتر از بازيكناني همانند وزلي اشنايدر از هلند و داويد ويا از اسپانيا قرار گرفت.
اشنايدر و ويا توپ نقره اي و برنزي جام جهاني را از آن خود كردند.
فورلان با 5 گل خود براي نخستين بار در 40 سال گذشته اروگوئه را در جمع 4 تيم برتر رقابت هاي جام جهاني جاي داد.
كفش طلاي آديداس هم به توماس مولر 20ساله از تيم ملي آلمان رسيد. داويد ويا و وزلي اشنايدر به ترتيب كفش نقره اي و برنزي فيفا را دريافت كردند.دستكش طلايي آديداس هم از آن ايكر كاسياس دروازه بان تيم ملي اسپانيا شد.
توماس مولر بهترين بازيكن جوان جام جهاني و اسپانيا برنده جايزه بازي جوانمردانه فيفا شناخته شدند.

 



اخبارجام جهاني 2010

اينيستا گل خود را به «داني خاركه» تقديم كرد.
«آندرس اينيستا» گل برتري اسپانيا مقابل هلند در رقابت هاي جام جهاني 2010 را به «داني خاركه» تقديم كرد.
اين بازيكن 26 ساله كه سال گذشته با تيم اسپانيول در تور پيش فصل ايتاليا شركت كرده بود بر اثر حمله قلبي درگذشت.
اينيستا گفت: خاركه همواره با ماست. ما براي كسب عنوان قهرماني هر كاري كرديم و اين قهرماني به خاركه، خانواده ام و همه مردم تعلق دارد.
حركت تاريخي مردم اسپانيا در كمك به فقراي آفريقايي
مردم اسپانيا به درخواست پرنسس لتيسيا براي كمك به مردم آفريقا پاسخ تاريخي دادند. همسر وليعهد اسپانيا پيش از ديدار نهايي جام نوزدهم از مردم كشورش خواست تا در صورت قهرماني اسپانيا در جام جهاني تا هر مبلغي كه مي توانند به صندوق خيريه يونيسف متعلق به سازمان ملل متحد در بخش كودكان پول واريز كنند تا به بهانه جام جهاني به مردم فقير آفريقا كمك شده باشد.
حداقل 15 ميليون يورو تا ساعات اوليه صبح ديروز توسط مردم اسپانيا به حساب يونيسف پول واريز شده و پيش بيني مي شود اين مبلغ افزايش يابد.
مولر، جوان ترين و بلانكو پيرترين گلزن جام جهاني
دو بازيكن 20 ساله و 37 ساله، به عنوان جوان ترين و مسن ترين گلزنان جام جهاني 2010 شناخته شدند. توماس مولر از تيم ملي آلمان هنگامي كه 20 سال و 273 روز سن داشت، اولين گل خود را در رقابت هاي آفريقاي جنوبي مقابل استراليا به ثمر رساند.
همچنين كواتمو بلانكو، بازيكن مكزيك در حالي كه 37 سال و 151 روز سن داشت، در ديدار مكزيك و فرانسه گلزني كرد تا برد 2 بر صفر يارانش ثبت شود.
اوزيل، كوييت، كاكا، اشتايگر و مولر بهترين سازندگان گل
سه بازيكن آلمان در كنار دو بازيكن برزيل و هلند عنوان بهترين سازندگان گل را در رقابت هاي جام جهاني 2010 به خود اختصاص دادند. مسعود اوزيل، باستين شواين اشتايگر، و توماس مولر از آلمان در كنار ديرك كوييت از جمع نارنجي پوشان هلند و ريكاردو كاكا از برزيل، صاحب افتخار بهترين سازندگان گل اين جام شدند. اوزيل، شواين اشتايگر و مولر به همراه كوييت اين تعداد پاس گل را در 7 بازي از جام دادند. در حالي كه كاكا، در مجموع 5 بازي كه در برزيل انجام داد، موفق به ثبت اين ركورد شد.
پايان زندگي سه اسپانيايي همزمان با سوت پايان جام جهاني
زندگي سه پيرمرد اسپانيايي همزمان با سود پايان بازي فينال خاتمه يافت. در دو محله جنوبي مادريد سه پيرمرد اسپانيايي دچار سكته قلبي شده و با توجه به هياهوي مردم و شلوغي خيابان ها به موقع به بيمارستان نرسيدند و فوت كردند.
خبر درگذشت اين سه اسپانيايي باعث شد بازيكنان تيم ملي در كمپ اسپانيا واقع در آفريقاي جنوبي يك دقيقه سكوت كرده و به شدت غمگين شوند. به پيشنهاد كاسياس بازيكنان تيم ملي اسپانيا در بدو ورود به كشورشان به منزل اين سه اسپانيايي رفته و با بازماندگان آنها ديدار و دلجويي خواهند داشت. گفته مي شود هيجان اين سه پيرمرد تا حدي بوده كه پس از شنيدن سوت پايان بازي نتوانستند حتي نفس بكشند.
حمله ياغي اسپانيايي به جام قهرماني
يك هوادار ياغي اسپانيايي قبل از آغاز فينال جام جهاني 2010 براي برداشتن جام قهرماني به داخل زمين آمد و به سوي جام حمله برد. جيمي جامپ، ياغي بدنام كاتالان باز هم به جام قهرماني حمله كرد. وي اين بار در يك قدمي جام بود كه ماموران امنيتي دستگيرش كردند. يك تيم امنيتي كمي قبل از اين كه جامپ كلاه قرمز مخصوص خود را روي جام بيندازد، او را به زمين زد. اين كار مي توانست بزرگترين حمله او نام بگيرد.
شكستن ركورد المپيك و درآمد 2 ميلياردي فيفا
بازي نهايي جام جهاني 2010 ركورد تماشاگر تلويزيوني مراسم افتتاحيه المپيك 2008 را شكست.
فيفا اعلام كرد كه 700 ميليون بيننده تلويزيوني ديدار نهايي جام جهاني 2010 را كه ميان دو تيم اسپانيا و هلند برگزار شد تماشا كردند. اين رقم 100 ميليون بيشتر از بينندگان تلويزيوني مراسم افتتاحيه المپيك 2008 چين است. در شرايطي كه 26 ميليارد نفر 64 ديدار جام جهاني را تماشا كرده اند، فيفا هنوز رقم كلي بينندگان تلويزيوني جام جهاني 2010 را اعلام نكرده است. فيفا اعلام كرده كه از اعطاي حق پخش تلويزيوني جام جهاني 2010 مبلغ دو ميليارد دلار درآمد كسب كرده است.

 



گلايه هاي رئيس فدراسيون كشتي همچنان ادامه دارد
يزداني خرم : علي آبادي چشم به كمك هاي سازمان دوخته است

رئيس فدراسيون كشتي ضمن گلايه و انتقاد از عملكرد كميته ملي المپيك اظهار داشت: رئيس كميته ملي المپيك، چشم به مساعدت و كمك هاي سازمان تربيت بدني دوخته است.
محمدرضا يزداني خرم تصريح كرد: در آستانه شركت تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي جوانان و بزرگسالان ايران در پيكارهاي كشتي قهرماني سال 2010 جهان در مجارستان و روسيه، كميته ملي المپيك هنوز بودجه فدراسيون كشتي را نداده است.
وي گفت: اين در حالي است كه رئيس سازمان تربيت بدني به تازگي 10 ميليارد تومان در اختيار رئيس كميته ملي المپيك قرار داده تا وي اين مبلغ را بين فدراسيون هاي ورزشي تقسيم كند.
يزداني خرم افزود: كميته ملي المپيك، اين پول را براي خود نگه داشته و هيچ بودجه اي به فدراسيون ها از جمله فدراسيون كشتي نداده است.
وي يادآور شد: رئيس كميته ملي المپيك به جاي همكاري با فدراسيون هاي ورزشي به روساي اين فدراسيون ها از جمله اينجانب توهين و اهانت مي كند.
يزداني خرم اضافه كرد: علي آبادي اخيرا عنوان كرده رئيس فدراسيون كشتي مشغول موج سواري در كشتي و ورزش كشور است.
وي گفت: البته ما در اين مدت موجي نديده ايم كه بخواهيم روي آن سوار شويم و حرف رئيس كميته ملي المپيك، كاملا غيرمنطقي و براي سرپوش گذاشتن بر روي ضعف ها و كاستي هاي خودش است.
يزداني خرم افزود: بسيار متاسفم كه رئيس كميته ملي المپيك، بعد از 20 سال خدمت و موفقيت اينجانب در ورزش كشور و فدراسيون هاي واليبال و كشتي، اينگونه نسبت به من سخن مي گويد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال ايران

نكونام به يونان سفر كرد
نكونام ستاره ايراني تيم اوساسونا كه با پيشنهاد وسوسه كننده تيم المپياكوس يونان روبه رو شده است براي انجام مذاكرات با سران اين باشگاه يوناني به آتن سفر كرده است.باشگاه المپياكوس يونان با پيشنهاد يك ميليون و چهارصد هزار يورويي باشگاه اوساسونا براي صدور رضايت نامه نكونام موافقت كرده و هر چيز براي انجام اين انتقال به نظر نكونام بستگي دارد.نكونام به غير از اين پيشنهاد با چند پيشنهاد ديگر از كشورهاي مختلف از جمله آلمان، تركيه و اسپانيا هم روبه رو شده است. با اين حال با توجه به پيشنهاد باشگاه المپياكوس به نظر مي رسد اولويت اوساسونا براي اين انتقال حضور نكونام در فوتبال يونان است.قرار است نكونام تا پايان هفته به ايران بازگردد.
دايي : هاشميان در برنامه هاي ما جايي ندارد
علي دايي سرمربي تيم فوتبال پيروزي درخصوص جذب وحيد هاشميان اظهار كرد: هاشميان از بزرگان فوتبال ماست كه چند سال به طور منظم در ليگ آلمان بازي كرده و عملكرد بسيار خوبي در اروپا داشته است. با وجود احترام خاصي كه براي وحيد قائلم با توجه به برنامه هاي تاكتيكي مان نمي توانيم از او در پيروزي استفاده كنيم.دايي در پاسخ به اين سوال كه آيا پيروزي بازيكن جديدي جذب مي كند، تصريح كرد: سعي مي كنيم دو بازيكن ديگر را تا پايان فصل نقل و انتقالات به تيم مان اضافه كنيم. بازيكن بوركينافاسويي نيز كه در اردوي دورتموند او را پسنديده ام فردا (امروز) به تهران مي آيد و با او قرارداد مي بنديم.
صنعت نفت آبادان هجدهمين تيم ليگ دهم شد
تيم فوتبال صنعت نفت آبادان با پيروزي برابر داماش گيلان در دو بازي رفت و برگشت جواز حضور در دهمين دوره رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را بدست آورد.ديدار برگشت مرحله پلي آف رقابت هاي فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور روز پنج شنبه هفته گذشته بين تيم هاي داماش گيلان و صنعت نفت آبادان برگزار شد كه در پايان تيم صنعت نفت آبادان موفق شد با نتيجه 2 بر 1 برابر داماش گيلان به پيروزي دست يابد. بازي رفت دو تيم با برتري 5 بر يك تيم صنعت نفت آبادان همراه بود كه با توجه به نتيجه اين بازي، تيم صنعت نفت آبادان با برتري 7 بر 2 در دو بازي رفت و برگشت جواز حضور در دهمين دوره ليگ برتر را بدست آورد.
پخش مستقيم بازي ايران-لاتزيو
تيم ملي فوتبال كشورمان كه در اتريش به سر مي برد با هدف آمادگي هر چه بهتر براي شركت در جام ملت هاي آسيا طي روزهاي آينده سه بازي تداركاتي با تيم هاي باشگاهي اروپا انجام خواهد داد.
اولين ديدار تداركاتي تيم ايران با ستاره سرخ بلگراد در شهر ماريبور كشور اسلووني انجام مي شود و اين شهر تا هتل تيم ايران يك ساعت و نيم با اتوبوس فاصله دارد. بازي دوم با تيم «واشاش» مجارستان در زمين محل تمرين تيم ملي (سنت لئونارد) برگزار مي شود و براي انجام سومين بازي با لاتزيو تيم ايران بايد به ايتاليا برود. اين سه ديدار به ترتيب در روزهاي 24، 27 و 30 تيرماه برگزار مي شود و ديدار سوم با لاتزيو بنابر اعلام مدير رسانه اي تيم ملي در ايتاليا از طريق تلويزيون پخش خواهد شد.
سقوط 10 داور و كمك داور به ليگ دسته اول
مسعود عنايت رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال از مردود شدن 10 داور و كمك داور در تست آمادگي جسماني ليگ دهم خبر داد و گفت:در تست آمادگي جسماني كه بعدازظهر روز پنج شنبه 17 تيرماه از 35 داور و 45 كمك داور فوتبال كشور انجام شد، 4 داور و 6 كمك داور نتوانستند به نمرات قبولي دست يابند كه داوران مردودي از قضاوت در ليگ برتر محروم خواهند شد و پس از شركت در تست هاي مجدد بايد حداقل يك نيم فصل در ليگ دسته اول به قضاوت بپردازند.
وي با بيان اينكه خوشبختانه تمامي داوران مطرح ليگ برتر در تست هاي آمادگي جسماني نمره قبولي دريافت كردند، اظهار داشت: داوران سرشناس فوتبال كشور نظير مسعود مرادي، هدايت ممبيني، سعيد مظفري زاده، يدالله جهانبازي، محمود رفيعي و... در اين تست ها نمره قبولي گرفتند و خوشبختانه تمامي اين داوران نشان دادند كه از آمادگي مطلوبي برخوردارند.

 



براي سومين دوره متوالي مشحون چهار سال ديگر رئيس فدراسيون بسكتبال ماند

محمود مشحون با كسب اكثريت آرا در مجمع انتخابات رياست فدراسيون بسكتبال براي چهار سال ديگر عهده دار اين سمت در اين فدراسيون شد.
مجمع انتخابات رياست فدراسيون بسكتبال ديروز( دوشنبه) در سالن اجتماعات تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد و با معرفي محمود مشحون به عنوان رئيس چهار سال آينده اين فدراسيون به پايان رسيد.
در مجمع انتخاباتي ديروز كه با حضور دو كانديدا برگزار شد از مجموع 44 راي ماخوذه، محمود مشحون صاحب 42 راي شد. دو راي ديگر اين مجمع سفيد بود.
حسن ميرزاآقابيك ديگر كانديداي شركت كننده در مجمع انتخابات فدراسيون بسكتبال بود كه نتوانست هيچ رايي را به خود اختصاص دهد. البته پيش از آغاز مجمع انتخاباتي حميد سجادي كه رياست اين مجمع را برعهده داشت اجازه حضور آقابيك در مجمع به عنوان كانديدا را منوط به داشتن رضايت نامه از طرف سازمان تربيت بدني و رئيس اين سازمان دانست چرا كه آقابيك كارمند سازمان تربيت بدني به حساب مي آيد به همين دليل ميرزاآقابيك پس از اعلام رسمي برنامه هاي خود و اشاره به صحبت هاي مطرح شده از سوي سجادي، اعلام كرد كه از حضور در مجمع كناره گيري نمي كند اما به دلايل قانوني اجازه كسب راي هم ندارد. مشحون كه براي چهار سال آينده به عنوان رئيس فدراسيون بسكتبال معرفي شده است تقريبا از هشت سال پيش اين سمت را برعهده دارد.

 



قهرماني واليبال ايران در قزاقستان

تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران با شكست روسيه، قهرمان رقابت هاي جام رياست جمهوري قزاقستان شد.
در آخرين روز از رقابت هاي واليبال آلماتي قزاقستان، تيم ايران كه همه رقابت هاي خود را با پيروزي پشت سر گذاشته بود، موفق شد با نتيجه 3 بر صفر (با نتايج 19-25، 20-25و 16-25) تيم روسيه را از پيش رو بردارد و به قهرماني دست يابد. در اين رقابت ها كه براي اولين بار تيم ملي ايران در آن شركت داشت، مسابقه ها به صورت دوره اي برگزار شد.
تيم هاي روسيه، قزاقستان الف، تونس و قزاقستان ب نيز به ترتيب مقام هاي دوم تا پنجم را كسب كردند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ 9 وزنه برداري كه هفته گذشته نتيجه تست دوپينگ آنها مثبت اعلام شده بود، قرار بود اين هفته به ستاد ملي مبارزه با دوپينگ بروند كه با توجه به تعطيلات ابتداي هفته اين نشست به آينده موكول شد. گويا قرار است امروز در خصوص روز و ساعت اين جلسه تصميم گيري شود.
احتمالا جلسه بررسي استفاده از مواد نيروزا توسط اين 9 وزنه بردار پايان هفته و يا ابتداي هفته آينده برگزار خواهد شد.
¤ مجمع انتخاباتي فدراسيون بدمينتون عصر روز يكشنبه به رياست حميد سجادي رئيس امور مجامع سازمان تربيت بدني در محل فدراسيون بدمينتون برگزار شد كه در پايان اين مجمع محمدرضا پوريا با كسب 41 راي از 43 راي ماخوذه براي چهار سال آينده به رياست اين فدراسيون انتخاب شد. جواد قادري ديگر نامزد پست رياست فدراسيون بدمينتون تنها 2 راي مجمع را به خود اختصاص داد. گفتني است انتخابات فدراسيون دوچرخه سواري فردا (چهارشنبه) برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14