(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 تير 1389- شماره 19690

خانه نشيني مردم برخي از استان هاي كشور در اثر گرماي بي سابقه
گرمازدگي مراجعات اورژانسي را 6 برابر كرد
طي 48 ساعت گذشته ده ها هكتار از جنگل ها و مزارع كشور طعمه حريق شد
رئيس شعبه با اسناد مشتريان وام مي گرفت
راه اندازي بزرگترين خط توليد كپسول ژلاتيني
سرقت تحت عنوان مامور پرداخت يارانه نقدي
مادر تبريزي 5 قلو به دنيا آورد
حضور 30هزار پليس در طرح تابستاني در جاده ها
در خرم آباد انفجار در محل حنابندان 9 كشته و مجروح بر جاي گذاشت
تا آخر هفته 100 قلم دارو برچسب اصالت دارو مي گيرند
تصادف خونين در محور طبس 5 كشته و زخمي بر جاي گذاشت
در محور ساوه- همدان برخورد دو خودرو 5 قرباني گرفت
نظارت 200 نفر بر ثبت نام دانش آموزان تهراني
جمعيت 6 ميلياردي جهان
سيل چين 9 هزار نفر را آواره كرد
كالبد شكافي جسد ماندلا!



خانه نشيني مردم برخي از استان هاي كشور در اثر گرماي بي سابقه

سرويس شهرستانها-
افزايش بي سابقه دما در برخي از استان هاي كشور، مردم اين مناطق را خانه نشين و يا باغ نشين كرد و افرادي را نيز روانه بيمارستان ساخت.
گزارش خبرنگاران كيهان و خبرگزاريها را در اين باره مي خوانيد: به گزارش خبرگزاري فارس، استان ايلام دماي 52 درجه بالاي صفر را تجربه كرد. شهرستان مرزي مهران با 52 درجه سانتي گراد بالاي صفر گرم ترين نقطه استان ايلام گزارش شد و اين شهرستان در رديف گرمترين مناطق كشورمان طي روزهاي اخير قرارگرفت. به گزارش خبرنگار كيهان از دهلران، اين شهرستان نيز با درجه سانتي گراد بالاي صفر روزهاي گرمي را پشت سرگذاشت و افزايش دما باعث شد شهروندان دهلراني را خانه نشين كرده و آنها مجبور شوند به جز انجام كارهاي ضروري از منزل خارج نشوند و جزو دومين شهر گرم استان به حساب آيند.اين ميزان افزايش دما در استان ايلام بي سابقه بوده است.
گزارش ايرنا از دزفول نيز حاكي است، گرماي شديد هوا در اين شهرستان در 25 سال گذشته كم سابقه بوده است. حداكثر دماي هوا در اين شهر روز يك شنبه به 50 درجه بالاي صفر رسيد كه اين رقم در 25 سال گذشته سابقه نداشته است. به گزارش رسيده گرماي هوا در استان قم در روزهاي آينده ادامه خواهد داشت. گرما باعث تعطيلي ادارات استان شد و بسياري از كسبه در ساعات پاياني روز فعاليت خود را آغاز كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز دماي هوا در خوزستان به 43 درجه سانتي گراد در روز يك شنبه رسيد. اما اين ميزان در بيشترين حد خود به 47 درجه افزايش يافت. گرماي هوا در خراسان شمالي طي چند روز اخير در استان در اين موقع از سال بي سابقه گزارش شده است. به گزارش ايرنا، حداكثر دماي هوا طي روز يك شنبه در جاجرم به بيش از 42 سانتي گراد رسيد و ميزان دما در ديگر شهرهاي استان بين 39 تا 41 درجه سانتي گراد بود. گرماي هوا در چند روز اخير سبب افزايش آبياريها در مزارع كشاورزي بويژه صيفي جات استان شده است.
گزارش خبرنگار كيهان از بناب نيز حاكي است گرماي شديد در اين شهر موجب هجوم مردم به پاركها و روستاهاي اطراف شد. دماي هوا در چند روز اخير در اين شهر به 42 درجه سانتي گراد رسيد و باعث شد تا تعداد زيادي از شهروندان به علت گرمازدگي روانه مراكز درماني شوند و عده اي ديگر نيز براي در امان ماندن از گرما به باغ ها، پاركها و فضاي سبز پناه بردند.
گرماي بي سابقه هوا طي 10 سال گذشته در كهگيلويه و بوير احمد موجب شد كه مردم شهرهاي سردسيري اين استان از جمله ياسوج و سي سخت دماي بالاي 40درجه سانتي گراد را تحمل كنند. دماي هوا در مناطق گرمسيري اين استان نيز به بيش از 48درجه سانتي گراد رسيد و استان را تعطيل كرد. افزايش دما در قزوين نيز به 40درجه رسيد كه تا پايان تابستان ادامه دارد.

 



گرمازدگي مراجعات اورژانسي را 6 برابر كرد

رئيس اورژانس كشور از افزايش شش برابري مراجعات به اورژانس هاي پيش بيمارستاني به دليل گرمازدگي در روزهاي اخير نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
دكتر غلامرضا معصومي با اشاره به مراجعات سرپايي به پايگاه هاي اورژانس پيش بيمارستاني در پي تشديد گرماي هوا و ماندگاري آن طي چند روز اخير، گفت: تغيير رخ داده در مراجعات به اورژانس هاي پيش بيمارستاني نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بيشتر مربوط به استان كرمانشاه است. هرچند كرمانشاه از مناطق نسبتاً خنك كشور است اما طي پنج روز اخير 108 مورد گرمازدگي در اين استان گزارش شده، اين در حالي است كه در مدت مشابه سال گذشته در اين استان مورد خاصي به دليل گرمازدگي ثبت نشده است.
رئيس اورژانس كشور با تاكيد بر آن كه عمده مراجعات به اورژانس ها به دليل گرمازدگي، سرپايي بوده و به اعزام به بيمارستان منجر نشده، افزود: طي پنج روز اخير، 244 مورد مراجعه به اورژانس پيش بيمارستاني به دليل گرمازدگي ثبت شده است. اين مراجعات در مدت مشابه سال گذشته 42 مورد بوده است.
معصومي ادامه داد: همچنين به نظر مي رسد مراجعات سرپايي به اورژانس ها (بيمارستاني و پيش بيمارستاني) به دليل گرمازدگي حدود 15 تا 30 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
وي با بيان اين كه افزايش خاصي در مورد بستري در بيمارستان ها به دليل گرمازدگي گزارش نشده است، گفت: اين در حالي است كه پيش بيني ها براي موارد بستري يا مراجعات به بيمارستان ها به دليل گرمازدگي بيشتر از موارد كنوني بود. تعطيلات اعمال شده در جهت كاهش بروز موارد گرمازدگي و همچنين مسافرت مردم به مناطق خنك تر بسيار موثر بود.
به گفته دكتر معصومي، معمولا 97 تا 98 درصد موارد گرمازدگي با رسيدگي هاي عادي مانند مصرف محلول ORS، سرم، انتقال فرد به مكاني خنك و مواردي از اين قبيل برطرف مي شود. در مجموع اغلب تهوع، اسهال و استفراغ در فرد گرمازده به دليل نفس وجودي گرماست و مشكل خاصي فرد را تهديد نمي كند.
رئيس اورژانس كشور به افراد گرمازده توصيه كرد كه از مايعات املاح دار مانند دوغ، محلول ORS و موادي از اين قبيل استفاده كنند و گفت: فرد گرمازده در صورت مشاهده خون در مدفوع اسهالي، دل درد شديد، تهوع و اسهال شديد و اسهال و استفراغ همراه با تب بايد سريع به بيمارستان مراجعه كند تا اقدامات درماني لازم براي وي صورت گيرد.
به گزارش ايسنا، معصومي نسبت به تهيه موادغذايي از دست فروش ها و همچنين صرف غذا در رستوران هاي غيرمجاز بين راهي به مسافران هشدار داد و گفت: مواد غذايي كه مسافران طي سفر همراه خود مي برند، به شدت در برابر گرما حساس است. بنابراين لازم است كه مسافران در تهيه موادغذايي و صرف غذا طي سفر، نكات بهداشتي لازم را رعايت كنند.

 



طي 48 ساعت گذشته ده ها هكتار از جنگل ها و مزارع كشور طعمه حريق شد

سرويس شهرستانها-
2هزار اصله درخت خرما در شهرستان ريگان، 20 هكتار از جنگل هاي ارس واقع در كوه هاي هزار مسجد، 20 هكتار جاي گندمزار بخش نوبران ساوه و 7 هكتار از مراتع بينالود در آتش سوختند.
فرماندار ريگان گفت: بيش از 2 هزار اصله درخت خرما در منطقه آبگرم گريچ شهرستان ريگان در آتش سوختند.
«محمد برزنگ» ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ريگان با اشاره به آتش سوزي در بزرگ ترين نخلستان مناطق كوهستاني اين شهرستان اظهار داشت:در اين آتش سوزي 60 تن خرما از نوع مضافتي و ربي از بين رفت و باغداران متحمل خسارت بسياري شدند.
برزنگ تصريح كرد: 10 هكتار از اين نخلستان در آتش سوزي دچار خسارت شد كه بيش از يك ميليارد ريال خسارت به كشاورزان اين منطقه وارد شد.
اين آتش سوزي جمعه شب در اثر بي احتياطي گردشگران محلي به وقوع پيوست كه با تلاش اهالي روستا آتش مهار شد.
از سوي ديگر محمد سبحاني معاون اداره منابع طبيعي شهرستان چناران به همين خبرگزاري بدنبال بي احتياطي دو چوپان 20 هكتار از مراتع و جنگل هاي ارس اطراف روستاي «بهمن جان عليا» واقع در كوه هاي هزارمسجد اين شهرستان در آتش سوخت.
وي افزود: برآورد اوليه ما اين است كه در اين آتش سوزي 150 اصله درخت كهنسال نابود شده است. در همين حال «علي محمد گلستاني فرد» معاون استاندار مركزي نيز به ايرنا گفت: آتش سوزي در حدود 20 هكتار از جاي گندمزار روستاي مقصود آباد از توابع بخش نوبران ساوه رخ داد كه قبل از آنكه به ساير گندمزارهاي منطقه سرايت كند با تلاش نيروهاي امدادي مهار شد.
وي افزود: دستگاه پرس زني كه در جاي گندمزار مشغول بسته بندي سفال ها بود ناگهان دچار حريق شد و باد به سرعت دامنه آتش را گسترش داد.
گلستاني فرد گفت: علت دقيق آتش سوزي و ميزان خسارت وارده توسط كارشناسان در دست بررسي است.
از سوي ديگر خبرنگار كيهان از چناران گزارش داد رئيس منابع طبيعي اين شهرستان گفت: بر اثر آتش سوزي در مراتع منطقه درگاه فريزي بيش از 7 هكتار از مراتع درجه دو ارتفاعات بينالود در آتش سوخت.
حسين رجبي با بيان اينكه علت اين آتش سوزي در دست بررسي است اظهار داشت: ممكن است اين آتش سوزي به دليل خطاي انساني يا افزايش بيش از حد دماي هوا رخ داده باشد. با وجود اين كارشناسان در حال بررسي ميزان خسارات وارده هستند.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس گرماي بيش از حد هوا مزارع زنجان را دچار حريق و ميليون ها ريال خسارت به كشاورزان وارد كرد.

 



رئيس شعبه با اسناد مشتريان وام مي گرفت

با شكايت 30 نفر، رئيس شعبه يك موسسه مالي كه با دريافت مدارك و اسناد مشتريان بخش قابل توجهي از وام ها را به حساب خود واريز مي كرد دستگير شد.
وكيل موسسه مالي درباره شكايت از رئيس يكي از شعبه ها به بازپرس دادسرا گفت: 10 سال پيش فردي با مدرك ديپلم در اين موسسه استخدام و به عنوان رئيس شعبه مشغول به كار شد.
وكيل اين موسسه مالي افزود: مسئولان مجموعه به تازگي دريافته اند اين شخص بدون رعايت قوانين، مقررات و آئين نامه هاي مصوب، با اعطاي تسهيلات بدون دريافت ضمانتنامه هاي لازم پرداخته است.
وي گفت: با دريافت گزارش هاي چند مشتري متوجه شديم وي به بهانه پرداخت 30 فقره تسهيلات، بخش قابل توجهي از مبالغ افراد حقيقي يا حقوقي را به شيوه هاي مختلف تصاحب كرده و همه وام را به مشتري نپرداخته است.
با بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد متهم به جرم مشابهي در زندان فشافويه بازداشت است، بنابراين دستور انتقال متهم به دادسرا صادر شد و وي در دادسرا كليه اتهامات را منكر شده و مدعي گرديد به دليل اعتماد بيش از حد به مشتريان آنان با جعل دستخط وي مرتكب كلاهبرداري شده اند.
بررسي هاي تخصصي در پرونده جزئيات ديگري را روشن كرد، در پرونده يك جوان 12 ساله اسناد و مدارك پرداخت 17 ميليون تومان وام به چشم مي خورد و پسري 15 ساله با نام بابك نيز با سابقه 10 سال كار خواروبارفروشي براي دريافت وام معرفي شده بود.
بازپرس پرونده با قرار عدم صلاحيت پرونده را براي رسيدگي به دادسراي كاركنان دولت فرستاد تا درباره مدير متخلف تصميم گرفته شود. به گزارش ايران آخرين بررسي هاي كارشناسان از كلاهبرداري 100 ميليون توماني متهم حكايت دارد.

 



با حضور وزير بهداشت صورت گرفت
راه اندازي بزرگترين خط توليد كپسول ژلاتيني

بزرگترين خط توليد كپسول ژلاتيني نرم كشور با حضور وزير بهداشت در تهران افتتاح شد.
به گزارش موج، مرضيه وحيددستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در آيين افتتاح اين خط توليد توانمندي دانشمندان جوان كشور در پشت سر گذاشتن تحريم ها را ستود و گفت: افتتاح خط توليد كپسول ژلاتيني نرم با بهره گيري از آخرين فناوري هاي روز دنيا و در شرايط تحريم دستاورد جديدي براي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود.
در آيين افتتاح اين خط توليد محمدحسن ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي، جمعي از نمايندگان ملت و چند تن از مديران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي حضور داشتند.
مجموعه توليد كپسول ژلاتيني نرم در يكي از شركت هاي صنعتي خصوصي كشور راه اندازي شده است. اين مجموعه قابليت توليد ده ها قلم دارو و مكمل دارويي را دارد.

 



سرقت تحت عنوان مامور پرداخت يارانه نقدي

2 مرد ميانسال كه با معرفي خود به عنوان مامور پرداخت يارانه نقدي كلاهبرداري مي كردند دستگير شدند.
با مراجعه يك پيرزن به كلانتري 128 تهران نو ماموران در جريان يك كلاهبرداري قرار گرفتند كه طي آن 2 نفر تحت عنوان مامور آمار به منزل اين شخص در ميدان امام حسين مراجعه كرده و ضمن ورود به خانه با بستن دست و پاي پيرزن وجوه نقد و طلاهاي وي را به سرقت برده اند.
كارآگاهان پايگاه ششم در ادامه تحقيقات و جمع بندي سرقت هاي مشابه ديگر متوجه شدند كه سرقت هاي ديگري نيز در مناطق مختلف تهران از جمله در خيابان هاي گاندي، انقلاب و خزانه اتفاق افتاده است كه بلافاصله ضمن شناسايي مالباختگان، تحقيقات از آنها در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.
با شناسايي ديگر محل هاي سرقت از سوي كارآگاهان پايگاه ششم تعدادي از مالباختگان مدعي شدند كه سارقان 2 مرد ميانسال بودند كه اين بار تحت عنوان مامور اداره برق و آب به در منازل مراجعه كرده و در زمان سرقت نيز علاوه بر چاقو و قمه سلاح گرم به همراه خود داشته اند.
تلاش سارقان براي بستن چشمان مالباختگان اين فرضيه را در دستور بررسي كارآگاهان قرار داد كه به احتمال زياد اين 2 سارق از مجرمان سابقه دار پليس هستند كه تلاش داشته اند با اين كار مانع از شناسايي خود شوند.
با اين وجود تعدادي از مالباختگان قبل از بسته شدن چشمانشان توسط سارقان موفق به ديدن دقيق چهره آنها شده بودند كه در ادامه تحقيقات، همين موضوع بيشترين كمك را جهت شناسايي سارقان از سوي مالباختگان كرد.
كارآگاهان در ادامه تحقيقات متوجه شدند تصوير يكي از متهمان در سيستم ذخيره تصاوير افراد مراجعه كننده به در منزل يكي از مالباختگان موجود است.
با مشخص شدن تصوير دقيق متهم و با دستگيري وي همدست اين متهم نيز دستگير و به پايگاه ششم پليس آگاهي منتقل شد.
به گزارش فارس رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ افزود: از همه مالباختگان كه بدين شيوه تحت سرقت قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت پيگيري شكايت و شناسايي متهمان به پايگاه ششم پليس آگاهي واقع در خيابان خاوران مراجعه كنند.

 



مادر تبريزي 5 قلو به دنيا آورد

يك مادر تبريزي ديروز و در دومين زايمان خود در بيمارستان 29 بهمن تبريز 5قلو به دنيا آورد.
به گزارش فارس كارشناس روابط عمومي مديريت درمان تامين اجتماعي تبريز در اين باره گفت: اين مادر اهل تبريز كه 34 سال سن دارد اين تعداد نوزاد را در دومين زايمان خود به دنيا آورده و پيش از اين نيز يك فرزند دختر داشته كه هم اكنون 9 سال دارد.
مريم امجدي ادامه داد: اين مادر تبريزي در اين زايمان يك پسر و چهار دختر به دنيا آورده است كه حال عمومي آنها خوب و مطلوب است.
وي مجموع وزن نوزادان را پنج كيلو و 680 گرم اعلام كرد و گفت: بزرگ ترين نوزاد با يك كيلو و 420گرم و كوچك ترين آن 670 گرم وزن دارد.
دكتر حسن سيدي پزشك اين نوزادان نيز گفت: وضعيت عمومي تمامي نوزادان هم اكنون مطلوب است.
محمد شعاعي پدر 40 ساله پنج قلوهاي تبريزي كه در حاضر به عنوان نگهبان يك شركت خصوصي، چند ماهي است كه مشغول فعاليت است، گفت: قبلاً حدود 18 سال در سازمان آب به عنوان كارگر فني كار مي كردم و هم اكنون چند ماهي است به عنوان نگهبان در يك شركت خصوصي فعاليت مي كنم.
وي افزود: از زمان فعاليت در امر نگهباني تا به امروز حقوقي دريافت نكرده ام اما مي گويند پايه حقوق را برايم در نظر گرفته اند كه زياد شود اما فكر نمي كنم بيشتر از 350هزار تومان باشد.
شعاعي كه قبل از زايمان دوم همسرش صاحب يك فرزند دختر 9 ساله نيز مي باشد، ادامه داد: در حال حاضر يك آپارتمان 70 متري داريم كه به علت ديركرد در پرداخت اقساط سند آن در گرو بانك است.
پدر پنج قلوهاي تبريزي گفت از حالا به فكر اين هستم كه اين كودكان را چگونه در آپارتمان 70 متري فقط جابه جا كنيم، خانه اي كه نه بالكن دارد و نه چيز ديگر.
گفتني است هفته گذشته نيز يك بانوي تبريزي 4 قلو به دنيا آورده بود.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي خبر داد
حضور 30هزار پليس در طرح تابستاني در جاده ها

فرمانده پليس راه كشور از حضور 30هزار نيروي پليس در جاده ها در طرح تابستاني امسال خبر داد.
سردار اسكندر مومني افزود: در طرح تابستاني امسال 30هزار نيروي پليس، 2هزار و 700 گشت خودرويي و 20 بالگرد در جاده ها و نقاط حادثه خيز حضور خواهند داشت.به گزارش فارس، وي اظهار داشت: پليس در جاده ها و معابر با تخلفات 6گانه برخورد مي كند، اين تخلفات شامل سبقت و سرعت غيرمجاز، حركت مارپيچ، رعايت نكردن فاصله طولي، نبستن كمربند ايمني، استفاده نكردن از كلاه ايمني و استفاده از تلفن همراه حين رانندگي است.

 



در خرم آباد انفجار در محل حنابندان 9 كشته و مجروح بر جاي گذاشت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
انفجار مهيب در محل حنابندان عروس و داماد 9 كشته و مجروح بر جاي گذاشت.
فرمانده انتظامي لرستان با اعلام اين خبر افزود: بر اثر وقوع اين حادثه كه در نخستين ساعات بامداد روز يكشنبه در جنب گرداب سنگي رخ داد 6 نفر به نام هاي ثروت، سوسن، الميرا، عسل و محمدامين رستمي و نرگس شمس الديني بر اثر شدت انفجار و ريزش آوار ساختمان در دم جان سپردند.
همچنين فاطمه شمس الديني و دو تن ديگر در اين حادثه مجروح شدند و در بيمارستان شهداي عشاير تحت درمان قرار گرفتند.
سرتيپ حسين رحيمي افزود: به محض وقوع حادثه، پليس نيروي انتظامي و آتش نشاني و اورژانس 115 در محل حاضر شدند و به امدادرساني پرداختند.
وي با بيان اين مطلب كه سه واحد مسكوني بين 80 تا 100 درصد تخريب شده اند گفت: اين حادثه حدود 24 نيمه شب در ساختماني كه مراسم حنابندان در آنجا برگزار شده بود رخ داد و ترك محل حادثه از سوي ميهمانان مانع بروز فاجعه سنگين تر شد.
وي افزود: كارشناسان نيروي انتظامي و ارتش در حال بررسي علت انفجار هستند. انفجار به چند خودرو نيز خساراتي وارد كرد. در اين حادثه ثروت مادر عروس كه باردار بود از جمله سه خواهر، يك برادر و خاله آنها جان باختند اما به عروس و داماد كه لحظاتي قبل از انفجار محل را ترك كرده بودند آسيبي نرسيد.

 



تا آخر هفته 100 قلم دارو برچسب اصالت دارو مي گيرند

مديركل نظارت بر داروي وزارت بهداشت گفت: 30 قلم دارو از ابتداي امسال برچسب اصالت دارو دريافت كردند كه تا آخر هفته به 100 قلم مي رسند.
محمدرضا شانه ساز با عنوان اين مطلب اظهار داشت: مكمل ها را نيز جزء دريافت كنندگان برچسب اصالت دارو قرار داديم اما فعلا درج برچسب اصالت بر روي داروها اولويت است و تا آخر هفته بيش از 100 قلم دارو اين برچسب را دريافت مي كنند.
وي افزود: به كمك اين برچسب كه روي آن شماره اي مندرج است مصرف كننده مي تواند با پيگيري شماره از طريق شماره تلفن موجود تقلبي بودن يا نبودن دارو را استعلام كند.
شانه ساز تصريح كرد: در حال حاضر پس از ابلاغ آئين نامه داروخانه ها، آئين نامه هاي جديد ساخت و ورود كه در واقع ضوابط جديد واردات و ساخت و توليد دارو در دستور كار قرار دارد كه علاوه بر اينكه كيفيت محصولات توليد داخل را بالا مي بريم سياست اين است كه واردات ما منجر به توليد شود.
وي ادامه داد: به عنوان مثال يكي از سياست ها اين است كه داروهاي وارداتي بعد از مدت زمان تعريف شده منجر به توليد شود. همچنين استفاده از ظرفيت خالي صنايع و توجه جدي تر به محصولات توليد داخل و شفافيت بيشتر جزء برنامه هاي مهم اين آئين نامه است.
مديركل نظارت بر داروي وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: آمار بين المللي قاچاق دارو در آمريكا يك يا 3 درصد، در اروپا 3 تا 5 درصد و در كشورهاي در حال توسعه 10 تا 25 درصد است. از سال 87 كه حجم داروهاي قاچاق در حال بالا رفتن بود طرح هاي ضربتي انجام شد.
به گزارش فارس، وي اضافه كرد: در حال حاضر حداكثر بين 80 تا 120 ميليارد تومان داروي قاچاق و تقلبي وارد كشور مي شود كه اگر مكمل هاي غذايي را به آن اضافه كنيم تا 150 ميليارد تومان است كه با توجه به كشورهاي منطقه آمار خوبي است.

 



تصادف خونين در محور طبس 5 كشته و زخمي بر جاي گذاشت

طبس- خبرنگار كيهان:
بر اثر برخورد يك دستگاه پژو 206با يك دستگاه كاميون در كيلومتر 15جاده طبس به ديهوك چهار سرنشين پژو كه همگي زن بودند در دم جان باختند و يك بچه يك ساله به شدت مجروح شد.
اين پژو سواري به همراه چند سواري ديگر از مشهد عازم طبس بود تا سرنشينان آن در مراسم جشن عروسي يكي از اقوام خود شركت كنند. راننده پژو يك زن 57 ساله بود و سه نفر ديگر خانم هاي 18، 35 و 80 ساله بودند كه كشته شدند.گفتني است يك پسر بچه يك ساله هم در داخل پژو سواري بوده كه به شدت مجروح شده كه جهت مداوا به بيمارستان هاي يزد اعزام شده است.علت سانحه از سوي مقامات مربوطه در دست بررسي است.
لازم به ذكر است كه جاده هاي منتهي به طبس و حوزه اين شهرستان غيراستاندارد و همگي آنها دو طرفه هستند و علت بروز بيشتر حوادث رانندگي منجر به فوت برخورد از روبه روست.

 



در محور ساوه- همدان برخورد دو خودرو 5 قرباني گرفت

اراك- خبرنگار كيهان:
بر اثر برخورد دو خودرو سمند در محور ساوه- همدان، پنج نفر از سيزده سرنشين دو خودرو كشته شدند.
پليس راه علت بروز اين سانحه را بي احتياطي از سوي راننده سمند خاكستري به علت انحراف به چپ و برخورد با سمند مشكي اعلام كرد.
در اين سانحه همچنين 8 نفر از سرنشينان ديگر دو خودرو مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.

 



نظارت 200 نفر بر ثبت نام دانش آموزان تهراني

مدير مشاركت هاي مردمي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از نظارت 200 نفر بر امر ثبت نام دانش آموزان شهر تهران در سال جاري تحصيلي خبر داد.
مهدي جلالي افزود: سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در اين زمينه جلسات توجيهي مناسبي را باحضور معاون وزير آموزش و پرورش براي ناظران خود برگزار كرده است.
مدير مشاركت هاي مردمي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران افزود: الگوي تعيين شهريه توسط شوراي نظارت مركزي مشخص مي شود و تمام مدارس غيردولتي ومراكز آموزشي شهر تهران ملزم هستند براساس آن شهريه هاي مورد نظر خود را از دانش آموزان دريافت كنند.
وي با اشاره به اينكه 2 هزار و 300 مدرسه غيردولتي و مركز آموزشي در شهر تهران وجود دارد، تصريح كرد: سال گذشته سقف دريافت شهريه هاي مدارس و آموزشگاه هاي غيردولتي در مقطع ابتدايي تا پيش دانشگاهي، 600 هزار تومان تا 4ميليون تومان بود كه امسال با رشد 15درصدي همراه خواهد بود.
جلالي گفت: بامدارس و آموزشگاه هاي غيردولتي كه در زمينه اخذ شهريه از دانش آموزان مرتكب تخلف شوند طبق قانون برخورد مي شود.
به گزارش فارس وي افزود: مبلغ شهريه مدارس و آموزشگاه هاي غيردولتي با پوسترهاي متعددي كه در سالن هاي اين مدارس و آموزشگاه ها نصب شده، مشخص شده است.

 



جمعيت 6 ميلياردي جهان

براساس سرشماري عمومي در 60 كشور جهان در سال 2010 جمعيت جهان از شش ميليارد نفر در سال 2000 به شش ميليارد و هشتصد ميليون نفر در سال 2009 افزايش يافته است.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، شعار امسال روز جهاني جمعيت، «همه افراد، مهم هستند» است.يك ميليارد و دويست ميليون نفر يعني كمتر از يك پنجم جمعيت جهان در كشورهاي پيشرفته زندگي مي كنند.جمعيت كشورهاي در حال توسعه و فقير پنج ميليارد و ششصد ميليون نفر است. متوسط نرخ رشد جمعيت در كشورهاي پيشرفته به دو دهم درصد و كشورهاي فقير به دو و چهار دهم درصد مي رسد.چين پرجمعيت ترين كشور جهان قصد دارد، امسال سرشماري عمومي انجام دهد كه شش ميليون و پانصد هزار نفر مأمور اين سرشماري خواهند بود. جمعيت چين ده سال پيش يك ميليارد و سيصد ميليون نفر بود.

 



سيل چين 9 هزار نفر را آواره كرد

در حالي كه آمار رسمي تلفات ناشي از بارش هاي اخير در چين به 50 تن رسيده است، امروز 9 هزار نفر از بيم سيل از منازل خود تخليه شدند.
به گزارش شين هوا، ديروز 9 هزار نفر از ساكنان شهر گملود در جنوب شرق چين، با بالاتر آمدن سطح آب مجبور به ترك منازل خود شده اند، اين در حالي است كه زلزله اي خفيف روز گذشته اين شهر را لرزانده بود. بنابر گزارش رسانه رسمي چين، آمار تلفات ناشي از سيل در جنوب چين به 50 تن رسيده است.در پي بارش هاي سيل آسا، جاري شدن سيل و رانش زمين در مناطق جنوبي اين كشور همچنين 15 نفر مفقود شده اند. بنابر گزارش وزارت امور اجتماعي بيش از 17 ميليون و 200 هزار نفر در 9 ايالت مختلف از اين سيل آسيب ديده اند و 597 هزار نفر نيز مجبور به ترك منازل خود شده اند.اين وزارت چين در گزارش خود تأكيد كرده است 946 هزار و 500 هكتار از زمين هاي كشاورزي و 42 هزار خانه مسكوني تخريب شده است.خسارت ناشي از بارش هاي اخير كه روز هشتم ماه جولاي (پنج شنبه) آغاز شده، 9/8 ميليارد يوآن
(3/1 ميليارد دلار آمريكا) برآورد شده است.بنابراين گزارش 6 هزار چادر را به ايالت هوبي كه بيشترين خسارت را متحمل شده ارسال كرده اند. در ماه ژوئن گذشته نيز باران هاي شديد منجر به مفقود شدن 211 تن در 11 ايالت مختلف شده بود.

 



كالبد شكافي جسد ماندلا!

تابلوي نقاشي از جسد نلسون ماندلا در حاليكه تحت بررسي چند پزشك قانوني قرار دارد، خشم اعضاي حزب حاكم كنگره ملي آفريقا را برانگيخت.
به گزارش روزنامه فرانسوي لوفيگارو، حزب حاكم كنگره ملي آفريقا ترسيم تابلوي بزرگ نقاشي از پيكر نلسون ماندلا رهبر آفريقاي جنوبي را يك توهين بزرگ به ارزش هاي ملي آفريقاي جنوبي دانست.مقامات كنگره ملي آفريقا ارائه اين تابلوي نقاشي را كه در آن پيكر نلسون ماندلا پس از مرگ و در حالي كه توسط چند پزشك قانوني (كه همه از سران آفريقاي جنوبي هستند) تحت بررسي قرار دارد، اقدامي غيرمسئولانه و توهين به ارزش هاي ملي اين كشور توصيف كردند.ترسيم اين تابلو در حالي صورت گرفته است كه ماندلا رهبر 91 ساله آفريقاي جنوبي و مبارز ضد آپارتايد، اين روزها به دليل كهولت سن حتي نتوانسته است به عنوان تماشاگر در رقابت هاي جام جهاني فوتبال حضور يابد.بنابراين گزارش، «ايل داماسو» نقاش اين تابلوي بزرگ درباره نقاشي خود گفته است: من قصد داشتم با به تصوير كشيدن اين صحنه، از مبارز سال هاي ديكتاتوري و آپارتايد قدرداني كرده باشم!وي افزود: در اين تابلو به مخاطب خود نشان دادم كه نلسون ماندلا همانند همه انسان ها گوشت و استخوان دارد و اين ايمان او به مبارزه بوده كه باعث شده وي اين همه سال را در زندان سپري كند.نلسون ماندلا رهبر آفريقاي جنوبي به مدت 30 سال از عمر خود را در زندان رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي سپري كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14