(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 تير 1389- شماره 19693

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي جمعه تهران: حيثيت آمريكا با آدم ربايي شهرام اميري بر باد رفت
احمدي نژاد در ديدار زلماي رسول: امنيت افغانستان بايد توسط مردم اين كشور تأمين شود
طي انتخاباتي در جلسه شوراي مركزي دبيركل، نائبان و سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري ابقا شدند
شناخت « امامت » راه صحيح شناخت امام
متكي: موضع تركيه و برزيل درباره بيانيه تهران تغيير نكرده است
سردار سلامي: تمام اهداف آمريكا در منطقه زير پوشش برد موشك هاي سپاه است
صبح پنج شنبه انجام شد برگزاري مراسم تحليف بسيجيان در حرم مطهرامام خميني(ره)
بنا به گفته پورمحمدي رسانه ها از اعلام اسامي مفسدان اقتصادي استقبال نمي كنند
ششمين گردهمايي سراسري مديران مراكز قرآني مردمي سازمان تبليغات استان تهران برگزار شد
پيكر آيت الله مروجي در كوهدشت به خاك سپرده شد



حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي جمعه تهران: حيثيت آمريكا با آدم ربايي شهرام اميري بر باد رفت

خطيب موقت نمازجمعه تهران، تاكيد كرد: حيثيت آمريكا در بحث شهرام اميري بر باد رفت و كشوري كه دم از تمدن مي زد، آدم ربايي اش بر همه نمايان شد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي خطيب نمازجمعه اين هفته تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اينكه تقوا موجب اصلاح رفتار مي شود، گفت: در قرآن كريم آمده است، مومنان بايد دو امر را رعايت كنند و آن رها نكردن خود و مواظبت از چشم، زبان، درآمد و هزينه است.
وي افزود: مواظبت از انحرافات سياسي و انحراف از ولايت و به فكر حكومت بودن از ديگر موارد مهم اشاره شده در قرآن كريم است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران خاطرنشان كرد: مسئله حكومت و ولايت در قرآن و روايات به روشني بيان شده و اهميت بسياري به اين دو امر داده شده است.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در ادامه تصريح كرد: اگر انسان همه عبادات را انجام دهد، اما در برقراري حكومت الله در نظام اسلامي خود اقدامي نكند، فردي بي تقواست.
وي با اشاره به اينكه عدم مواظبت از زبان و دروغ گويي و غيبت و تهمت، بي بركتي به بار مي آورد، تاكيد كرد: اگر اين مسائل توسط انسان ها رعايت شود، خداوند وعده داده كه رفتار انسان ها را اصلاح مي كند و آنان را به جاده صلاح رهنمون مي سازد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به ميلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، اظهار داشت: هيچ جانبازي در عالم همانند حضرت ابوالفضل (ع) نبود و افتخار ما اين است كه مقام معظم رهبري همانند عمويش حضرت ابوالفضل(ع)، جانباز است.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي خاطرنشان كرد: حضرت ابوالفضل(ع) جايگاهي دارد كه همه شهداي عالم غبطه اين جايگاه را مي خورند و خداوند متعال گره هايي را كه به دست حضرت ابوالفضل(ع) در عالم باز مي كند به دست احدي از انبياء باز نمي كند و خوش به حال جانبازان كشورمان كه زير پرچم حضرت عباس(ع) هستند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران در بخش ديگري از سخنان خود، تاكيد كرد: جانبازان كشورمان سند حقانيت نظام اسلامي ايران بوده و سند جنايت هاي كشورهاي مستكبر هستند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي اظهار داشت: جانبازان كشورمان اكنون در پشت جبهه و در حوزه هاي علمي و فن آوري به فعاليت مي پردازند.
وي با اشاره به ولادت امام حسين(ع) و گراميداشت روز پاسدار، خاطرنشان كرد: پاسداران به حق عاشقان حسين بوده و دل به ولايت دارند و موحدان واقعي هستند و پيش از جنگ تحميلي نيز در مقابل توطئه هاي بدخواهان نظام اسلامي ايستادگي كردند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي بااشاره به اينكه مقام معظم رهبري هويت پاسداران را در 3 ضلع دل مشتاق، زبان با صداقت و نگاه عفيف و حكيم ترسيم كردند، تاكيد كرد: سپاه پاسداران نيروي نظامي نيست و نيرويي عرفاني و فرهنگي است.
وي با تاكيد بر اينكه پاسداران،تبلور انديشه هاي امام خميني(ره) هستند، تصريح كرد: پاسداران امروز، احياگران سنت امام حسين(ع) در روز عاشورا بوده و انسان هاي با عظمتي هستند كه با امكانات خود در مقابل دشمنان مي ايستند.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به اينكه پاسداران مالك اشتر ها و عمار ياسر هاي زمانه هستند، گفت: پاسداران اهل نماز شب هستند، اما هنگام مقابله با دشمن مانند شير در مقابل آنان مي ايستند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در بخش ديگري از سخنان خود، خاطرنشان كرد: شوراي نگهبان در بعد مرزباني از مشروعيت نظام و صيانت از مجلس شوراي اسلامي و صيانت از قانون اساسي فعاليت مي كند و در انتخابات كشورمان، صافي هايي هستند كه اگر نبودند، هر دزد از راه رسيده اي به ايفاي نقش مي پرداخت.
وي با اشاره به اينكه شوراي نگهبان در بعد معنويت و سياست به نگهباني مي پردازد، تاكيد كرد: جوسازي ها عليه اين نهاد مقدس به دليل فعاليت هاي مهم اين نهاد انقلابي است، چون دشمنان كشورمان نظام اسلامي را نمي پسندند، پس به جوسازي عليه شوراي نگهبان مي پردازند.
خطيب نمازجمعه تهران در خصوص اصلاح الگوي مصرف، گفت: مقام معظم رهبري نسبت به اصلاح الگوي مصرف عنايت ويژه اي دارند و ما اكنون در شرايط تحريم هستيم و دشمنان قدار ما همه سلاح هاي زنگ زده خود را به كار بردند تا مشكلاتي را بر ما ايجاد كنند.
وي افزود: ملت بلند پرواز ايران كه وارث خون شهدا و تربيت يافتگان امام خميني (ره) هستند، بايد خود را براي اين مشكلات آماده كنند و مطمئنا يكي از كلاس هاي خودسازي، اصلاح الگوي مصرف است.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي اظهار داشت: صرفه جويي در همه امور و به خصوص در نيرو و برق بايد به دقت انجام شود و دولت بايد در اين خصوص برنامه ريزي كند.
وي با اشاره به عمليات تروريستي روز پنج شنبه گذشته در مسجد جامع زاهدان، خاطرنشان كرد: جنايتي كه در زاهدان اتفاق افتاد، دست پليد آمريكا را از آستين انسان هاي خودفروخته درآورد.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران تأكيد كرد: حيثيت آمريكا در بحث شهرام اميري بر باد رفت و كشوري كه دم از تمدن مي زد، آدم ربايي اش بر همه نمايان شد.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در پايان تاكيد كرد: با افشاگري هايي كه در خصوص شهرام اميري به وقوع پيوست، مشخص شد آمريكا كشوري دست پايين بوده و در ضعف و حقارت بنيه اطلاعاتي و سياسي آن، شكي نيست.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه اين هفته نيزاظهار داشت: در قرآن كريم آمده است كه همه انسان ها گرفتار آتش مي شوند و تنها گروهي از اين آتش نجات پيدا مي كنند كه با پل تقوا از روي آتش عبور مي كنند و البته ستمگران فاقد اين پل بوده و در آتش خواهند سوخت.
وي با بيان اينكه تقوا موجب نجات انسان از همه بلاها مي شود، گفت: خداوند در سوره طلاق مي فرمايد «هر نوع بن بست و هر نوع گرفتاري و دردي با كليد تقوا گشوده مي شود.»
خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود كه به موضوع پاكي و طهارت اختصاص داشت، با ذكر روايتي از حضرت رسول اكرم(ص) افزود: پيامبر(ص) به عايشه فرمودند كه اين دو لباس را بشوي! مگر نمي بيني لباسي كه كثيف مي شود تسبيح نمي گويد.
حجت الاسلام صديقي ادامه داد: وقتي كه لباس تن ما تسبيح خدا را مي گويد چرا بايد خودمان گناه كنيم؛ زميني كه بر روي آن قرار داريم تسبيح خدا را مي گويد، اما ما خدا را از ياد مي بريم.
وي افزود: اگر طهارات و نظافت را رعايت نكنيم رابطه مان با خدا قطع مي شود.
خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در روايتي ديگر نيز آمده است خانه را تميز كنيد زيرا خانه اي كه جارو نمي شود در آن فقر مي آيد.
صديقي با بيان اينكه انسان ها بايد هم خودشان و هم محيط زندگي شان را براي رضاي محبوب و معشوق پاك كنند، گفت: آدم آلوده را كسي نگاه نمي كند؛ بايد ظاهر و باطنمان را جوري زيبا كنيم كه كسي كه اين زيبايي را آفريده آن را بپسندد.

 



احمدي نژاد در ديدار زلماي رسول: امنيت افغانستان بايد توسط مردم اين كشور تأمين شود

رئيس جمهور كشورمان در ديدار وزير امور خارجه افغانستان گفت: امنيت افغانستان بايد توسط مردم اين كشور و بدون دخالت ديگران تأمين شود.
دكتر محمود احمدي نژاد خطاب به زلماي رسول اظهار داشت: امنيت افغانستان موجب تثبيت امنيت و ثبات در منطقه و جهان است و بهترين راه براي ايجاد امنيت، تلاش براي تكميل زيرساخت هاي عمراني و پيشرفت اين كشور است.
او خاطرنشان كرد: اگر زيرساخت هاي افغانستان مانند راه، راه آهن، آب و برق تكميل و تجهيز شود، به دنبال آن امنيت و آباداني نيز ايجاد خواهد شد و جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد در اين زمينه تجربيات خود را در اختيار مردم افغانستان قرار دهد.
رئيس جمهور در ادامه با تأكيد بر اين كه امنيت افغانستان را بايد خود مردم اين كشور در اختيار داشته باشند، گفت: دولت و مردم افغانستان بدون دخالت ديگران قادر هستند با تقويت وحدت و همدلي بين طوائف مختلف افغاني امنيت را در كشور خود برقرار كنند.
زلماي رسول- وزير امور خارجه افغانستان- نيز در اين ديدار تقويت و ارتقاي سطح همكاري ها و هماهنگي هاي دو كشور در روابط دوجانبه و منطقه اي را خواستار شد و گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره از ايجاد ثبات و امنيت در افغانستان حمايت كرده است و افغانستان همكاري دو كشور را به نفع دو ملت و منطقه مي داند.

 



طي انتخاباتي در جلسه شوراي مركزي دبيركل، نائبان و سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري ابقا شدند

طي انتخاباتي توسط اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري، دبيركل، نائبان و سخنگوي اين تشكل ابقا شدند.
سيدكمال سجادي سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري در گفت وگو با فارس با اشاره به برگزاري جلسه شوراي مركزي اين تشكل كه صبح پنجشنبه برگزار شد، اظهار داشت: در اين جلسه كه با حضور اكثريت اعضا برگزار شد، با توجه به سوابق تشكيلاتي آقاي حبيب الله عسگراولادي در قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دبيران 14تشكل طي انتخاباتي ايشان را به عنوان دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري ابقا كردند.
وي افزود: با راي اكثريت اعضا محمدرضا باهنر به عنوان نايب رئيس اول و كوهكن به عنوان نايب رئيس دوم جبهه پيروان خط امام و رهبري انتخاب شدند.
براساس اين گزارش، سيدكمال سجادي نيز توسط اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري به عنوان سخنگوي اين تشكل ابقا شد.

 



شناخت « امامت » راه صحيح شناخت امام

آنچه وظيفه امت اسلامي در عصر غيبت ولي عصر (أرواحنا فداه) است ، شناخت راستين آن حضرت است . شناخت يك حقيقتي هرگز از غير راه آن حقيقت ممكن نيست . اگر كسي امام را روي شناسنامه اش بشناسد ، در حقيقت امام را نشناخت ! مرحوم مفيد نقل مي كند : يكي از فرزندان امام صادق (ع) به آن حضرت عرض كرد : شما در بين فرزندان تان به موسي بيش از ديگران علاقمنديد ؛ من برادر موسايم ، جدّ هر دوي ما يكي است و پدر هر دوي ما يكي: اليس اصل ي و اصله واح داً و ابي و ابوه واح داً . وجود مبارك امام صادق در پاسخ اين فرزندش فرمود : انت ا بن ي و هو م ن نفس ي(1). تو فرزند مني ؛ همانطوري كه هر پدر ، پسري دارد . ولي موسي از جان من است ! شناخت امام در حقيقت به شناخت امامت است . اگر موسي بن جعفر، جان امام صادق است ؛ بر اساس انفسنائي(2) است كه همه ائمه بر همان اساس جان يكديگرند.
اگر چنانچه اوّلين وظيفه ما شناخت امام است كه: من مات و لم يعرف ا مام زمان ه مات م يتهً جاه ليّه(3)؛ هر اندازه اين معرفت عميق تر باشد ، از جاهليّت دورتريم ؛ هر اندازه اين معرفت سطحي تر باشد ، به جاهليّت نزديك تريم . پس در اين مطلب سخني نيست كه مهم ترين وظيفه ما در زمان غيبت ولي عصرمان (أرواحنا فداه) ، شناخت و معرفت آن حضرت است .
چگونگي شناخت خدا ، پيامبر (ص) و امامان معصوم (ع)
امّا چگونه او را بشناسيم ؟ مرحوم كليني (رض) اين حديث شريف را در جامع قيّم كافي نقل كرد كه : ا عر فواالله ب الله و الرّسول ب الرّ ساله و اول ي الأمر ب الأمر ب المعروف و العدل و الحسان (4). فرمود : شما اگر خواستيد خدا را بشناسيد ، خدا را به خدائي بشناسيد . اگر « الوهيّت» را شناختيد ، ( الله ) را مي شناسيد ؛ و اگر « رسالت » را شناختيد ، (رسول ) را مي شناسيد ؛ و اگر «ا مارت » را و « امامت » را و امر به معروف و نهي از منكر و امر به قسط و عدل و احسان را شناختيد ، (امام ) را مي شناسيد . امامت را وسيله شناخت امام قرار بدهيد ؛ يعني از حقيقت امام به خود امام پي ببريد و رسالت را وسيله شناخت رسول قرار بدهيد ، چه اينكه الوهيّت را بايد وسيله شناخت الله قرار داد . اگر كسي الله را شناخت ، آنگاه مي فهمد كه الوهيّت به وحدت شهادت مي دهد. ممكن نيست الوهيّت با تعدّد سازگار باشد : شه د الله انّه لا له لا هو (5)، يعني الوهيّت منادي وحدت است ؛ اين هم مطلب دوّم .
وابستگي شناخت ( رسالت ) و ( امامت ) به « خدا شناسي »
مطلب سوّم آن است : اگر چيزي ذاتاً مستقل بود ، شناخت آن هم مستقل خواهد بود و اگر موجودي ذاتاً مستقل نبود ، شناخت آن،مستقل نخواهد شد. غير خدا هر كه هست و هر چه هست ، فاقد استقلال است ؛ به خدا متّكي است. اگر چيزي اصل هستي اش به خدا متّكي بود ، شناخت آن هم به وساطت شناخت خدا حاصل مي شود . بنابراين اگر كسي خواست امام را بشناسد ، بايد امامت را بشناسد ؛ خواست پيامبر را بشناسد ، بايد پيامبري را بشناسد ؛ چون امامت و رسالت ، شئوني است كه از طرف ذات أقدس له به بندگانش ا فاضه و اضافه مي شود ، چاره اي نيست ؛ بايد اوّل « خدا » را شناخت. براي اينكه اينها هر چه دارند ، از ناحيه ذات أقدس خداست . اگر خدا را با اوصاف حسنايش شناختيم ؛ آنگاه خلفاي او را مي شناسيم ، انبياء و مرسلين را مي شناسيم ، اولياء و ائمه (عليهم السّلام) را مي شناسيم ؛ اين هم مطلب بعدي .
مهم ترين وظيفه شيعيان در عصر غيبت ولي عصر (عج)
اين مطالب ياد شده، زمينه آن دعا را فراهم مي كند كه از طرف وجود مبارك امام صادق (ع) درباره موضوع غيبت ولي عصر به ما دستور رسيد . زراره به عرض امام صادق رساند : اگر من آن زمان را ادراك كردم ، وظيفه ام چيست ؟ فرمود : وظيفه تو در عصر غيبت ولي عصر (أرواحنا فداه) ، اگر آن زمان را ادراك كردي اين است كه اين دعا را بخواني : اللّهمّ عرّ فن ي نفسك فنّك ا ن لم تعرّ فن ي نفسك لم اعرف نبيّك . اللّهمّ عرّ فن ي رسولك فنّك ا ن لم تعرّ فن ي رسولك لم اعرف حجّتك . اللّهمّ عرّ فن ي حجّتك فنّك ا ن لم تعرّ فن ي حجّتك ضللت عن د يني(6). اين مهم ترين وظيفه شيعيان است در عصر غيبت كه از خدا بخواهند كه خدا را بشناسند ، به خدا عرض كنند : خدايا ! خودت را آنطوري كه مقدور ماست ، به ما معرفي كن كه ما تو را بشناسيم . زيرا اگر تو را نشناختيم ، هرگز پيامبرت را نمي شناسيم و اگر پيامبرت را نشناختيم ، هرگز جانشين پيامبر را نمي شناسيم و اگر جانشين پيامبر را نشناختيم ، گمراه مي شويم . اين ضلالت همان جاهليّت است كه اين زندگي همان زندگي جاهليّت است و زندگي جاهليّت در زمان مرگ به صورت مات م يتهً جاه ليّه ظهور مي كند .
دليل ضرورت شناخت « خدا » ، « پيامبر » و « امامان معصوم » براي شيعيان
از اينجا ضرورت طرح مسائل كلامي براي شيعيان عموماً و براي حوزه شيعه خصوصاً روشن مي شود ؛ كه چه اصراري است كه انسان خدا را ، نبوّت را ، امامت وولايت را بشناسد . گرچه آن سخني كه مرحوم كليني نقل كرد ، يك سخن دلپذيري است ؛ امّا اين دو سخن ، هر دو گفته امام است . امام در يك جا فرمود : امام را با امامت بشناسيد ، رسول را با رسالت بشناسيد ؛ در جاي ديگر فرمود : اگر خواستيد رسول را بشناسيد ، بايد الله را بشناسيد و اگر خواستيد امام را بشناسيد ، بايد رسول را بشناسيد . چون امام، جانشين رسول است و رسول ،خليفه الله است . تا انسان، آن اصل را نشناسد ، خليفه او را نمي شناسد .
كلامي بودن مسأله « امامت »
گروهي كه نتوانستند رسالت را درست تحليل كنند ، فكر مي كردند امامت يك امر انتخابي است ، با سقيفه بني ساعده هم مي توان امام معيّن كرد و خليفه انتخاب كرد ! قهراً بحث از مسأله ولايت و امامت به مسأله انتخاب و وكالت منتقل مي شود و اين مسأله عميق كلامي به صورت يك مسأله فقهي تنزّل مي كند . اگر مسأله اي داشتيم كه موضوع مسأله، فعل مكلّف بود ، چنين مسأله اي، مسأله « فقهي » است ؛ زيرا موضوع اين مسأله ،فعل مكلّف است ، محمول مسأله، حكمي از احكام فعل مكلّف . ولي اگر مسأله اي داشتيم كه موضوع مسأله، فعل خدا بود ، نه فعل مكلّف ؛ محمول مسأله، فعلي از افعال خدا ، وصفي از اوصاف خدا ، شأني از شئون ذات أقدس له خواهد بود؛ چنين مسأله اي مي شود مسأله « كلامي » .
مسأله امامت به عقيده ما شيعيان ، مسأله كلامي است . يعني مسأله اي است كه موضوع آن فعل خداست ، نه فعل مكلّف ! بحث در اين است كه آيا ذات أقدس له بعد از رسول اكرم (ص) كسي را منصوب كرده يا نكرده است . شيعه بر اين باور است كه اين مسأله ، مسأله كلامي است ؛ اوّلاً و ذات أقدس له براي رسولش كسي را معيّن كرده ، ثانياً . آنگاه اين مسأله به عنوان مسأله امامت از طرف خدا تعيين مي شود . وقتي از طرف خدا تعيين شد ، چنين كسي متولّي دين است و از طرف خدا به عنوان ولي براي ما معيّن شده است.
دو تا مسأله فقهي زير مجموعه اين يك مسأله كلامي هست و آن اين است كه بر خود آن امام واجب است تكليفاً كه اين سمت را بپذيرد ، حفظ كند ، حراست كند ، ادامه بدهد . دوّم اينكه بر مكلّفين و بر پيروان امت اسلامي واجب است امام را به امامت و ولايت بپذيرند ، به رهبري بپذيرند و مانند آن . اين دو تا مسأله ، مسأله فقهي است ؛ امّا آن مسأله ، مسأله كلامي است .
وظيفه رسمي شيعه ها در عصر غيبت ؛ خواه در نمازها ، خواه بعد از نماز خواندن اين دعاست كه : اللّهمّ عرّ فن ي نفسك ... . دعا ، خواندن است . صرف اينكه انسان لفظي را بر زبان جاري كند ، در حقيقت خدا را نخوانده ! بايد انسان از قلب بيدار، مدد بگيرد و خدا را بخواند تا پاسخ بشنود . اگر دعاي رسمي شيعه ها عموماً و حوزه هاي علمي خصوصاً در عصر غيبت اين است : اللّهمّ عرّ فن ي نفسك .... روشن مي شود كه تا ما امامت را از بالا نشناسيم ، يعني مسأله نبوّت و رسالت به صورت تحليل عميق براي حوزه ها روشن نشود، امامت هم حل نمي شود . گاهي خيال مي كنند امامت يك امر انتخابي است، با سقيفه هم ساخته است ! در حالي كه جز انتصاب چيز ديگر نخواهد بود ، و جز از غدير و امثال غدير نشأت نمي گيرد .
سخنراني آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) به مناسبت سالروز ميلاد حضرت ولي عصر (عج) در ديدار با فضلاء ، طلاب ، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ دفتر مقام معظّم رهبري ـ 1375
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) الرشادمفيد / 2 / 218 (2) اشاره به : آل عمران / 61 (3) وسائل الشيعه / 16 / 246
(4) الكافي / 1 / 85 (5) آل عمران / 18 (6) الكافي / 1 / 337
خوان حكمت در دهه مهدويت(5 تا 15 شعبان) هر روز منتشر مي شود.

 



متكي: موضع تركيه و برزيل درباره بيانيه تهران تغيير نكرده است

وزير امورخارجه كشورمان با تاكيد بر اينكه مواضع تركيه و برزيل در قبال بيانيه تهران تغيير نكرده است گفت: اين دو كشور همچنان خواهان اجراي بيانيه تهران هستند.
به گزارش خبرگزاري ها، متكي در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با «زلماي رسول» همتاي افغان خود افزود: امروز آنچه در اخبار شنيده مي شود و به چشم مي خورد بحث بيانيه تهران است نه بحث قطعنامه و اين حاكي از آنست كه آنچه درست و منطقي بود بيانيه تهران بود و آنچه غير منطقي و نادرست و عجولانه بود قطعنامه اخير شوراي امنيت بود.
وي اضافه كرد امروز بسياري از دولت ها از بيانيه تهران حمايت كرده و بر ضرورت اجراي آن تاكيد كردند.
متكي در اين نشست خبري همچنين از تصميم تهران براي شركت در كنفرانس بين المللي كابل خبر داد و گفت: جمهوري اسلامي ايران در سطح وزير خارجه در اين كنفرانس شركت خواهد كرد.
وي با تاكيد بر اينكه ظرفيتهاي منطقه اي بهترين راه حل كمك به مسائل منطقه و بويژه افغانستان است، اظهار اميدواري كرد: كنفرانس كابل بتواند به تصميم گيري هاي خوبي براي حل مسايل افغانستان منجر شود.
متكي همچنين از برگزاري اجلاس سه جانبه ايران، افغانستان و تاجيكستان در سطح سران در آينده خبر داد و بدون اشاره به زمان دقيق آن گفت: اين اجلاس در يكي از پايتخت هاي اين سه كشور برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينكه آنچه مهم است اصل برگزاري اين اجلاس است و ما پيشنهاد كرده ايم كه ميزبان آن باشيم افزود: طرف افغان موافقت خود را با ميزباني تهران اعلام كرده در صورتي كه با تاجيكستان هم در اين زمينه به توافق برسيم ممكن است تهران ميزبان اجلاس سه جانبه ايران، افغانستان و تاجيكستان باشد.
نامه خانم اشتون
در دست بررسي است
وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه پاسخ نامه خانم اشتون به نامه جليلي دريافت شده است گفت: نامه خانم اشتون در دست بررسي است و چنانچه لازم باشد پاسخ خاصي به آن بدهيم، در زمان مناسب اخبار آن را به آگاهي مي رسانيم.
وي همچنين با بيان اينكه پاسخ تهران به نامه هاي گروه وين به صورت شفاهي داده شده است افزود: ارائه پاسخ مكتوب به اين نامه ها نيز در دست بررسي است و انجام خواهد شد.
متكي در ادامه با يادآوري اين نكته كه گروه وين شامل كشورهاي آمريكا، روسيه و فرانسه براي حضور برزيل و تركيه در گفت وگوهاي اين گروه اعلام آمادگي كرده اند، اظهار داشت: امروز هر يك از اعضاي گروه وين و كشورهايي كه بيانيه تهران را بوجود آوردند، در حال انجام بررسي هايي هستند تا گفت وگوهاي گروه وين شكل مناسب خود را پيدا كند.
پرونده ربايش شهرام اميري پيگيري مي شود
متكي در پاسخ به سؤالي درباره ربايش شهرام اميري، ضمن ابراز خوشحالي از بازگشت اين شهروند ايراني كه حدود 14 ماه پيش بدست عوامل سازمان اطلاعاتي آمريكا و عربستان ربوده شده بود، گفت: پيگيري پرونده ربايش شهرام اميري با در نظر گرفتن همه جوانب آن در دستور كار است و بعد از انجام بررسي هاي اوليه، نحوه انجام مراحل بعدي اين پيگيري ها اعلام خواهد شد.
تركيه قائل به كناره گيري
از بيانيه تهران نيست
وزير امورخارجه ايران با يادآوري ديدار دوجانبه اي كه در ليسبون پايتخت پرتغال با داوود اوغلو همتاي تركيه اي خود داشت، گفت: در اين ديدار آخرين شرايط و تحولات مربوط به بيانيه تهران را بررسي و ارزيابي كرديم و نكته قابل توجه اينكه طرف تركيه قائل به پذيرش درخواست برخي دولت ها براي كناره گيري از بيانيه تهران نيست.
وي افزود: ايران، تركيه و برزيل ايجادكنندگان بيانيه تهران هستند و راي منفي تركيه و برزيل به قطعنامه اخير شوراي امنيت نيز نشان دهند حمايت آنها از كاري (بيانيه تهران) بود كه در شكل گيري آن سهم داشتند.
از سوي ديگر وزير امور خارجه جمهوري آذربايجان نيز بر حمايت از بيانيه تهران تاكيد كرد.
المارمحمد ياراف در ديدار با همتاي پرتغالي خود گفت: آذربايجان اقدام انجام شده از سوي برزيل، تركيه، و ايران را در امضاي بيانيه تهران، اقدامي به هنگام و در راستاي اعتمادسازي مي داند.

 



سردار سلامي: تمام اهداف آمريكا در منطقه زير پوشش برد موشك هاي سپاه است

جانشين فرمانده كل سپاه تاكيد كرد كه موشك هاي سپاه قادرند هدف هاي منطقه اي استكبار را با هر كميت و كيفيتي مورد تهاجم قرار دهند.
سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينكه خدا را شاكريم كه در عصر يك انقلاب بزرگ و نبردهاي بزرگ اسلام با دنياي استكبار قرار داريم، شهادت جمعي از هموطنان به دست ايادي مزدور استكبار نوين، آمريكا و انگليس درمقابل مسجد جامع زاهدان را تسليت گفت و ادامه داد: انقلاب اسلامي مفاهيم زيبايي مثل آزادي و قدرت دادن به مستضعفين را به وجود آورد ولي اين مسير يك نبرد سهمگين بين انقلاب و نظام استكباري را ايجاد كرد.
وي خاطرنشان كرد: دشمن با بر هم زدن امنيت ما در هر نقطه اي و شعله ور كردن آتش تروريسم، در حال صدمه زدن به انقلاب است، ولي سپاه با داشتن مرداني شهادت طلب توانسته در مقابل آنها بايستد.
سلامي با بيان اينكه امروز سپاه همه سازوكارهاي لازم براي مقابله با استكبار در همه جبهه ها را فراهم كرده است، گفت: سپاه آماده مقابله با استكبار چه در مقياس جهاني و چه در سطح ملي است و امروز موشك هاي سپاه بدون هيچ محدوديتي توليد و بومي شده و حاضرند هدف هاي منطقه اي را با هر كميت و كيفيتي مورد هدف قرار دهند و اين نشان دهنده اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.
جانشين فرمانده كل سپاه ادامه داد: ما در سيستم هاي پدافند هوايي به جهش هاي قابل قبولي دست يافته ايم و اين نشان مي دهد ما در هر جا محاصره شده ايم پيشرفت كرده ايم و قدرت دفاعي ما مبناي ملي دارد و به هيچ جا وابسته و متكي نيست.
وي تاكيد كرد: امروز شناورهاي سپاه قادرند در آب هاي جنوب كشور در هر نقطه اي، با هر كميتي و حجمي، با هر دشمني و با هر كيفيتي مقابله كنند و حافظ آب هاي ايران باشند.
وي افزود: امروز بسيج شامل هزاران گردان رزمي است كه اگر آنها در يك صف بايستند هيچ كس نمي تواند انتهاي آن را ببيند و آنها حاضرند در دفاع از مرزهاي كشور اقدام كنند.
سلامي با بيان اينكه دستگاه هاي اطلاعاتي خارجي در حال رصد توانمندي هاي نظامي ما هستند، گفت: پرنده هاي بدون سرنشين ما قادرند تا صدها كيلومتر فضاي اطلاعاتي را براي ما باز كنند و سپاه براي مقابله با جنگ نرم دشمن نيز شبكه هاي گسترده بسيج را تقويت كرده است.
سلامي در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه دشمن نتوانسته است در نبردهاي سخت به پيروزي دست يابد به تهاجم فرهنگي و جنگ نرم متوسل شده و در تلاش است چهره عفيف و زيباي جوانان ايراني را با نمادهاي شيطاني عوض كند و مي خواهد حجاب را از سر ملت ما بردارد اما سنگرداران حجاب ما يعني زنان و دختران ايراني با تمام وجود از حجاب پاسداري مي كنند.
جانشين فرمانده كل سپاه در پايان تصريح كرد: ايران همه علائم و نشانه ها و لوازم يك قدرت بزرگ جهاني را به بركت داشتن يك رهبر، ملت و كشور بزرگ و نيروهاي مسلح قدرتمند دارد.

 



صبح پنج شنبه انجام شد برگزاري مراسم تحليف بسيجيان در حرم مطهرامام خميني(ره)

باشد و چه حادثه اي مانند اتفاق اخير در سيستان و بلوچستان، متوجه آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي خواهد بود.
وي تاكيد كرد: دشمنان هيچ گاه نخواهند ديد كه بر اثر اين كارها، كوچكترين احساسات بدي نسبت به برادران ديني مان داشته باشيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: كساني كه دست به چنين جناياتي مي زنند نه شيعه اند و نه سني بلكه آنها آموزش ديدگان دستگاههاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي بوده و كوچكترين اعتقادي به دين و انسانيت ندارند.
فضلي و نقش بيشتر بسيجيان در برقراري امنيت
سرتيپ پاسدار علي فضلي، جانشين سازمان بسيج مستضعفين هم در حاشيه اين مراسم گفت: از اين به بعد بسيجيان بايد نقش بيشتري را در برقراري امنيت برابر با فرآيندي كه مسئولين تعيين كرده اند برعهده بگيرند تا ديگر شاهد رئيس سازمان بسيج مستضعفين صبح ديروز به همراه ساير فرماندهان و جمعي از بسيجيان در مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) با قرائت ميثاق نامه بسيجي مراسم تحليف بجا آوردند.
در بخشي از ميثاق نامه بسيجيان، ضمن اعلام آمادگي براي جهاد تصريح شده است كه هرگز تسليم زر و زيور دنياطلبان نخواهند شد و با آگاهي و بصيرت روزافزون، پرده هاي تزوير را كنار زده و لحظه اي از مسير ولايت جدا نمي شوند.
بسيجيان در بخش ديگري از اين ميثاق نامه تاكيد كردند كه تا آخرين منزل، آخرين نفس، آخرين قطره خون، براي اعتلاي كلمه الله مي ايستند و شهادت در اين راه را قله افتخار تلقي مي كنند. بسيجيان در بخش ديگري از اين ميثاق نامه تصريح كردند كه به دوستان خدا مهر خواهند ورزيد و با دشمنان او سازش نخواهند كرد.
بسيجيان همچنين تاكيد كردند كه تا بانگ لااله الي الله و محمد رسول الله بر تمام جهانيان طنين نيفكند دست از مبارزه با شرك و كفر و نفاق برنخواهند داشت.
محمدرضا نقدي در ادامه اين مراسم در گفت وگو با خبرنگاران تاكيد كرد: از اين پس كساني كه قصد ورود به بسيج را دارند طي آيين خاصي مراسم تحليف و ميثاق با آرمان هاي انقلاب اسلامي را به جاي خواهند آورد.
دشمن آرزوي اختلاف ميان شيعه و سني را به گور مي برد
نقدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جنايت خونين پنجشنبه شب در زاهدان و به شهادت رسيدن جمعي از هموطنان مسلمان در مراسم دعاي كميل اين حادثه را در راستاي اختلاف افكني ميان شيعه و سني ارزيابي كرد و گفت: استعمارگران و در راس آنها آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي بايد بدانند حتي اگر تمام ايادي خود را به كار بگيرند و مسلمانان را در هر نقطه اي به شهادت برسانند اين آرزوي ديرينه خود يعني اختلاف افكني ميان مسلمانان را به گور خواهند برد.
وي حفظ وحدت ميان مسلمين را مرام امام راحل و دستور پيامبر اسلام و قرآن كريم دانست و گفت: اگر همه ما را بكشند، دست از وحدت با برادران ديني خودبرنمي داريم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين خاطرنشان كرد: موفقيت شبكه بزرگ مسلمانان در جهان كه امروز آماده مي شوند تا همه جهانخواران عالم را به زير بكشند در اين است تا با يكديگر متحد شوند.
نقدي افزود: اگر ايادي استكبار اين جنايات خود را ادامه دهند بدانند كه نفرين و لعنت ما به خاطر اين قتل ها و خونريزي ها چه در حرم امام موسي كاظم(ع) جامع زاهدان نباشيم.
وي نيز با اشاره به حادثه اخير زاهدان به نقش بسيج در جلوگيري از وقوع اين گونه حوادث گفت: حضور بسيج در برقراري امنيت بايد از حالت شعاري خارج شده و ما معتقديم كه امنيت در اين منطقه بدون حضور مردم ممكن نيست.
وي تاكيد كرد: اين اقدام كه توسط عناصر خودفروخته و وابسته به مستكبرين انجام شد در حقيقت در راستاي ايجاد اختلاف بين شيعه و سني صورت گرفته و وحدت مسلمانان را نشان رفته است.
فضلي افزود: با توجه به اينكه ما در سيستان و بلوچستان با يك جنگ سخت روبه رو نيستيم اما مي بينيم اين گروهكها و عوامل خودفروخته، نمادهاي قرآني، اسلامي و وحدت بخش مسلمانان را هدف قرار داده اند.
فضلي خاطرنشان كرد: مسئولين كشور بايد با توجه جدي، مانع از تكرار اين حوادث شوند و بسيج نيز در اين مسير با تمام وجود مي تواند وارد عمل شود.

 



بنا به گفته پورمحمدي رسانه ها از اعلام اسامي مفسدان اقتصادي استقبال نمي كنند

زنجان- خبرنگار كيهان:
به گفته رئيس سازمان بازرسي كل كشور، اسامي مفسدان اقتصادي پس از قطعي شدن حكم اعلام مي شود اما از آنجايي كه اين اسامي، مشهور و معروف نيستند، رسانه ها از آن استقبال نمي كنند.
مصطفي پورمحمدي كه در جمع شوراي اداري زنجان نيز شركت كرده بود، با حضور در جمع خبرنگاران رسانه هاي استان ضمن اظهارنظر فوق گفت: معمولا رسانه ها به دنبال اطلاع رساني از فساد شخصيت هاي معروف و مشهور هستند، ذائقه مبارزه با فساد تغيير كرده و اشكال كار اينجاست. وي افزود: آنهايي كه مسئول اعلام اسامي مفسدان اقتصادي هستند، اين اسامي را اعلام مي كنند اما آنهايي كه غيرمسئولند و اين صحبت ها را مي كنند، چون مسئول اعلام اين اسامي نيستند، نمي توانند اعلام كنند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پاسخ به سؤالي درباره دوشغله ها گفت: صدها دوشغله از يك شغل شان استعفا دادند، افرادي را هم به دادگاه معرفي كرديم و در اين زمينه سعي شد حساسيت ها را بالا ببريم.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي در پاسخ به سؤالي درباره لغو حق فني داروخانه ها توسط ديوان عدالت اظهار كرد: پيشنهاد سازمان بازرسي بود كه ديوان عدالت اين را لغو كند. اين كه چرا لغو حق فني ها اجرا نمي شود به خاطر اين است كه ديوان با طيف گسترده داروخانه ها روبروست و براي عمل به دستورالعمل قانوني بايد مكانيزم اجراي آن باشيم. وي با بيان اين كه چرا اساسنامه شركت ملي نفت پس از گذشت 30 سال ارائه نشد گفت: ما نمي توانيم تحمل كنيم كه بزرگترين بنگاه اقتصادي كشور بدون اساسنامه باشد و مهمترين آن كه در اين بخش استراتژي جامع وجود ندارد و سازمان بازرسي كل كشور در اين راستا پيشنهادهايي نيز دارد.

 



ششمين گردهمايي سراسري مديران مراكز قرآني مردمي سازمان تبليغات استان تهران برگزار شد

به همت اتحاديه مراكز قرآني مردمي و با همكاري سازمان تبليغات اسلامي ششمين گردهمايي بزرگ مراكز قرآني مردمي چهارشنبه گذشته در سازمان تبليغات اسلامي استان تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين گردهمايي كه با حضور 210 نفر از مديران مراكز مردمي قرآني استان تهران برگزار شد ابتدا برادر انجم شعاع مسئول اتحاديه مراكز قرآني مردمي گزارشي از كارهاي انجام شده ارائه داد. سپس مسئول بازرسي اين اتحاديه به بيان نقاط ضعف و قدرت كارهاي انجام شده و نيز نيازهاي مراكز مردمي قرآني پرداخت.
در ادامه جلسه، سومين دوره انتخابات هيأت مديره و بازرسان اتحاديه مراكز قرآني مردمي استان تهران برگزار شد و از 20 نفري كه كانديداي اين دوره بودند 7 نفر به عنوان اعضاي اصلي و 2 نفر به عنوان اعضاي علي البدل هيأت مديره جديد و نيز 2 نفر هم بعنوان بازرس انتخاب شدند.
يادآوري مي شود كه مراكز مردمي قرآني سازمان تبليغات استان تهران بيش از بيست درصد مراكز مردمي كشور را تشكيل مي دهد و با حمايت جدي مسئول بخش قرآني سازمان تبليغات اسلامي، از جهت كيفي و كمي رشد چشمگيري داشته اند.

 



پيكر آيت الله مروجي در كوهدشت به خاك سپرده شد

پيكر مطهر آيت الله حاج شيخ ماشاالله مروجي، موسس حوزه علميه باقر العلوم كوهدشت روز پنج شنبه با حضور گسترده مردم استان لرستان در اين شهرستان تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، مراسم تشييع پيكر آن عالم رباني صبح پنج شنبه از مقابل مسجد امام حسين(ع) آغاز و با حضور گسترده مردم مومن و ولايتمدار استان در بهشت زهراي شهرستان كوهدشت به خاك سپرده شد.
آيت الله ماشاءالله مروجي (مبلغي) موسس حوزه علميه باقرالعلوم شهرستان كوهدشت استان لرستان، دو روز پيش در شهر قم دار فاني را وداع گفت.
حجت الاسلام طهماسبي امام جمعه كوهدشت در مراسم خاكسپاري اين عالم وارسته ضمن اشاره به ويژگي هاي علماي بزرگ اسلام، داشتن زندگي بدون زرق و برق و عدم دلبستگي به مال دنيا را از ويژگيهاي بارز اخلاقي آيت الله مروجي عنوان كرد.
حجت الاسلام احمد مبلغي مروجي رئيس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم (فرزند آيت الله مروجي) نيز در اين مراسم گفت: مرحوم آيت الله مروجي در منطقه كوهدشت منشأ خدمات و تلاشهاي بسياري براي مردم فهيم اين شهرستان بوده است.
در مراسم تشييع پيكر اين عالم رباني كه با حضور گسترده مردم استان لرستان برگزار شد، امام جمعه، فرماندار، نماينده مردم كوهدشت در مجلس شوراي اسلامي و تعدادي از مقامات اجرايي و فرهنگي و علمي استان حضور داشتند.
فرمانداري شهرستان كوهدشت به پاس قدرداني از خدمات فراوان اين عالم رباني، پنج شنبه و جمعه را در شهرستان كوهدشت عزاي عمومي اعلام كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14