(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 تير 1389- شماره 19660

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد: نيروهاي ناتو و آمريكا اقدام تروريستي زاهدان را پشتيباني كردند
حواشي ديدار قاريان قرآن با رهبر معظم انقلاب
لاريجاني در ژنو: تحريم هيچ تاثيري بر اراده ملت ايران ندارد
حضرت ابا صالح المهدي (عج) خليفه خدا درعالم هستي
الحيات بررسي كرد بي تاثير بودن تحريم ها بر روابط اقتصادي ايران و روسيه
حسينيان: اختلاف نظر بين اصولگرايان در سليقه هاست
فرزند علامه فضل الله: پدرم علاقه خاصي به جمهوري اسلامي ايران داشت
وال استريت ژورنال: شكست اطلاعاتي آمريكا در قبال ايران عواقب شديدي به دنبال دارد



احمدي نژاد: نيروهاي ناتو و آمريكا اقدام تروريستي زاهدان را پشتيباني كردند

رئيس جمهور كشورمان در واكنش به پيام تسليت اوباما درباره حادثه تروريستي مسجد زاهدان اين حادثه را تفسير عيني بيانيه 22 خرداد اوباما دانست.
محمود احمدي نژاد در جلسه هيئت دولت با تسليت به ملت ايران و خانواده شهداي حادثه تروريستي اخير زاهدان و با اشاره به پيام تسليت اوباما براي اين حادثه اظهار داشت: در حالي كه نيروهاي ناتو و آمريكا به صورت مالي و تجهيزاتي از تروريست ها حمايت مي كنند، رئيس جمهور آمريكا پيام تسليت مي فرستد. در حقيقت اين اقدام، تفسير عيني بيانيه 22 خرداد اوباما است زيرا در آن بيانيه ملت ايران را تهديد كرد.
رئيس جمهور خطاب به رئيس جمهور آمريكا گفت: اگر اوباما از اقدامات نيروهاي آمريكايي اطلاع ندارد، به او مي گويم كه نيروهاي آمريكايي مستقر در افغانستان و پاكستان از اقداماتي مانند حادثه تروريستي زاهدان پشتيباني مي كنند.
وي افزود: اين اقدامات جز از گروه هاي تروريستي آمريكايي كه شقي و خالي شده از انسانيت هستند، برنمي آيد.
احمدي نژاد اقدام تروريستي زاهدان را «كور و بسته» دانست و گفت: وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اين موضوع را از طريق دولت پاكستان پيگيري مي كند.
رئيس جمهور با بيان اين كه اين اقدام تروريستي فاقد ارزش سياسي و نظامي است، خاطرنشان كرد: اين اقدام آنقدر زشت است كه حتي حاميان سياسي تروريست ها هم اين اقدامات را محكوم مي كنند كه البته اين نشانگر شكست آنها در بعد سياسي و نظامي است.
وي خطاب به ملت ايران اظهار داشت: همواره ملت ايران در برخورد با اين گونه حوادث، با حفظ متانت و آرامش، ايستادگي و مقاومت كرده است كه البته دشمنان از ايستادگي ملت ما عصباني هستند و مي دانند اين اقدامات كور آنها نتيجه اي ندارد.
احمدي نژاد خطاب به دولت پاكستان تصريح كرد: اگرچه ما با ملت پاكستان دوست و در كنار آنها هستيم اما بايد دولت پاكستان با مشخص كردن تكليف اين تروريست ها، در اين زمينه پاسخگو باشد.
وي افزود: كساني كه صحنه گردان اين ماجرا هستند چيزي را به دست نخواهند آورد زيرا اين سياست هاي تجاوزكارانه جز نفرت مردم حاصلي ندارد.
گفتني است، در اين جلسه هيئت دولت كه به رياست دكتر محمود احمدي نژاد تشكيل شد، تصميماتي براي برخورد و پيگيري حادثه تروريستي زاهدان اتخاذ شد.
براساس اين مصوبه مقرر شد به دولت پاكستان اعلام شود كه در خصوص اين حادثه پاسخگو باشد و وزارت امور خارجه نيز اين موضوع را پيگيري كند.
همچنين معاونت حقوقي رياست جمهوري براساس اسناد موجود شكايتي را در خصوص همكاري ناتو و رژيم صهيونيستي با تروريست ها در مجامع بين المللي پيگيري كند و ماموران امنيتي هم مسائل امنيتي را بدون وقفه پيگيري و دنبال كنند.

 



حواشي ديدار قاريان قرآن با رهبر معظم انقلاب

شركت كنندگان در بيست و هفتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم پنج شنبه گذشته ديدار صميمي با رهبر معظم انقلاب داشتند.
در اين ديدار ابتدا تعدادي از قاريان و حافظان قرآن با صوت دلنشين خود آياتي از كلام الهي را تلاوت كردند و سپس ولي امر مسلمين جهان ضمن ابراز خرسندي از جلسه مذكور به ايراد رهنمودهاي گهرباري پرداختند.
متن خبر اين ديدار چند روز پيش در كيهان درج شد و اينك حواشي خواندني آن را به روايت پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي از نظر مي گذرانيم:
هنوز دير نشده بود، اما «دو سيد روحاني» كه چهره هايشان آشناست، با عجله به سمت حسينيه امام خميني(ره) حركت مي كردند.
چهره هاي قرآني يكي يكي از راه مي رسيدند و وارد حسينيه مي شدند و ما براي چك شدن وسايلمان جلوي ورودي محوطه ايستاده بوديم. شركت كننده هاي خارجي مسابقات از جلوي مان رد مي شدند. تنوع رنگ و لباس و زبانشان جالب بود. از همسايگان عرب بودند تا آلماني و تانزانيايي و نماينده آفريقاي جنوبي كه به خاطر جام جهاني، كشورش اين روزها حسابي مورد توجه قرار گرفته است. آقاي محافظي كه قرار بود ما را ببرد داخل، از روي ليست، اسم هايمان را چك كرد و خودمان را مثل وسايلمان تحويل گرفت. پشت سرش راه افتاديم به سمت حسينيه.
دارم فكر مي كنم اگر ملت موبايل هايشان را همراه شان مي بردند داخل، چقدر عكس هاي متفاوت تر و جذاب تر از ديدارهاي آقا توي اينترنت پيدا مي شد و كمي از كادرهاي تكراري خلاص مي شديم. جلوي ورودي اصلي حسينيه بساط پذيرايي به صرف شربت آبليمو و شيريني برپاست و چه مي چسبد اين شربت خنك در اين هواي گرم.
از در جلويي وارد حسينيه مي شويم و يكدفعه جلوي جمعيتي كه از يك ساعت قبل آمده اند در مي آييم. معمولاً آنهايي كه كاره اي هستند از اين در وارد مي شوند اما ما كاره اي نبوديم. دقيقاً كنار خارجي ها نشسته ايم.
وقتي به مردمي كه يك ميله با ما فاصله دارند، نگاه مي كنم خجالت مي كشم كه ما اينطوري راحت نشسته ايم و مردم آن طرف تر در فشار و تنگي و كلافه از هواي گرم حسينيه نشسته اند. فرقش هم اين است كه اين طرفي ها كه راحت ترند اگر حالي داشته باشند، معمولاً شعارها را زير لب زمزمه مي كنند و آن طرفي ها فرياد مي زنند و با تمام وجود شعار مي دهند!
سيدوحيد مرتضوي مجري مسابقات قرآن، مجري ديدار امروز هم هست و از روي كاغذي كه دستش است، اسامي كساني را كه بايد تلاوت كنند با يكي دو نفر چك مي كند.
دقيقاً سمت چپ جايگاه رهبر، جايي براي داوران آماده كرده اند و هيئت داوران مسابقات آنجا نشسته اند. استاد عبدالرسول عبايي رئيس هيئت داوران مثل پدري مهربان، داوران ايراني و خارجي را كه وارد مي شوند تحويل مي گيرد و آنها را در جاي مناسبي مي نشاند. نعينع و شاذلي دو داور مصري آخر از همه مي آيند و عبايي، حسابي از آنها استقبال مي كند.
مردم با شعارهايشان از آقا دعوت مي كنند كه زودتر بيايد و بعد از چند دقيقه به جاي شعار دادن، شروع مي كنند به همخواني طلع البدر علينا.... كه تواشيح معروفي است درباره پيامبر اكرم(ص). نكته اينكه خانم ها معمولاً در شعار دادن حسابي پايه هستند و با اينكه تعدادشان خيلي كمتر است، بلندتر و بهتر شعار مي دهند.
سه شركت كننده در مسابقات از كشورهاي برونئي، اوگاندا و آفريقاي جنوبي كنارمان نشسته اند و معلوم نيست به كدام زبان با هم صحبت مي كنند.جوان اوگاندايي خيلي شاد و شلوغ است و دائم سر به سر بقيه مي گذارد. كمي آن طرف تر قاري قرقيزي با كلاه خاصي بر سر، ساكت نشسته و جم نمي خورد. انگار يك طورهايي جو حسينيه برايش عجيب است. يكي دو تا از شركت كننده هاي عرب هم هستند كه با دشداشه هاي سفيد، خيلي شيك و با وقار جلوه مي دهند. يكي از آفريقايي ها پاهايش را دراز كرده و مثل خانه خودشان راحت نشسته.
پرده پشت جايگاه كنار مي رود و آقا وارد حسينيه مي شوند. جمعيت به يك باره از جا برمي خيزد و شعارها محكمتر مي شود. البته اين طرفي ها كماكان به زمزمه اكتفا كرده اند...
مجري شروع مي كند و ملت هم بعد از لحظاتي كوتاه مي آيند. چفيه اي مثل هميشه روي دوش رهبر است و سعي مي كنم حدس بزنم كه امروز اين چفيه نصيب چه كسي مي شود.
عباس امام جمعه، اولين كسي است كه براي تلاوت قرآن به جايگاه مي رود و شروع مي كند: ان هذا القرآن يهدي للتي... تلاوت امام جمعه كه تمام مي شود مي رود پيش آقا و چند كلامي صحبت مي كنند و مردم بدون توصيه يا هماهنگي قبلي، صلوات قرآني با آن صوت و لحن خاص، مي فرستند. معلوم است اكثر جمعيت حاضر با جلسات و محافل قرآني آشنايند و كارت هاي ديدار با حساب و كتاب توزيع شده است.
مسعود نيك دستي به عنوان دومين قاري شروع مي كند به خواندن. لقد كان لكم في رسول الله اسوه حسنه... نيك دستي تمام تلاشش را به كار مي گيرد تا ثابت كند كسب رتبه اول مسابقات امسال حقش بوده و وقتي مي رود پيش آقا، چفيه را مي خواهد. رهبر هم پس از تمجيد از تلاوتش، مي پرسند: «اهل كجا هستي؟»، نيك دستي گفت: «اهل اصفهانم» و بعد مشكلات راه اندازي يك مركز قرآني در اصفهان را براي آقا شرح داد...
وقتي تلاوت استاد فرج الله شاذلي از قاريان مصري كه به عنوان داور در اين دوره از مسابقات حاضر بود تمام شد، مسئول صدا، ميكروفن را از جلويش برداشت ولي شاذلي با دست اشاره كرد كه مي خواهد حرف بزند. همه گوش هايشان را تيز كردند كه او بدون هماهنگي چه مي خواهد بگويد.
شاذلي عيد مبعث و اعياد شعبانيه را تبريك گفت و باخطاب قرار دادن رهبر با عناوين ولي و فقيه و رهبر همه مسلمين، به خاطر توجه ايشان به قرآن تشكر كرد. شاذلي ابتدا خيلي شمرده حرف مي زد و مردم كلمات آشنا را مي فهميدند وبا احسنت گفتن، همراهي اش مي كردند ولي اواخر حرف هايش احساساتي شد و سرعت حرف زدنش به زبان عربي زياد شد و حالا ديگر ملت نمي فهميدند او چه مي گويد. شاذلي هم كه سر ذوق آمده بود درباره وحدت مسلمين حول محور قرآن چيزهايي گفت و منبرش را تمام كرد. انگار مدت ها منتظر اين فرصت بود.
علي رجبي رتبه اول حفظ، نفر بعدي است كه آياتي را با ترتيل دلنشيني مي خواند و بعد مثل بقيه، پيش رهبر مي رود و از ايشان مي شنود كه «علاوه بر اينكه خوب تلاوت كردي، آيات را نيز براي تلاوت بسيار خوب انتخاب كردي».
و پس از او، مجري از حامد شاكرنژاد دعوت مي كند براي تلاوت قرآن .شاكرنژاد كه تا به حال در مسابقات قرآن شركت نكرده، به سبك خاصي تلاوت مي كند كه الهام گرفته از شحات و فرزندانش است. تشويق هاي مردم به اوج رسيده و معلوم است كه ملت از اين تلاوت لذت بيشتري برده اند. حالت هاي چهره او هنگام تلاوت، براي خيلي ها عجيب است و بيشتر خارجي ها تعجب كرده اند.
الله الله گفتن هاي مردم كار خودش را كرده و انگار شاكرنژاد به اين زودي ها قصد ندارد تلاوتش را تمام كند. متصدي صوت هم با ما هم نظر است و كاغذ يادداشتي به او مي دهد و او كمي بعدتر تلاوتش را تمام مي كند. صحبت رهبر با شاكرنژاد كمي بيشتر از ديگران طول مي كشد و كنجكاوي همه برانگيخته مي شود كه آقا به او چه مي گويد؟
رهبر به شاكرنژاد گفته بودند كه «من قرائت هاي شما را پيگيري مي كنم؛ پيشرفت خوبي داشته ايد. يك سري نكات هم هست كه در يك جلسه محدودتر بايد عرض كنم خدمتتان.»
دكتر احمداحمد نعينع مصري آخرين كسي است كه تلاوت مي كند. در 06 سالگي طوري مي خواند و اوج مي گيرد كه تشويق هاي قرآني جمعيت بيشتر از قبل مي شود و از سر تكان دادن هاي آقا، مي شود حدس زد كه ايشان هم اين تلاوت را پسنديده اند.
مجري از حجت الاسلام محمدي دعوت مي كند براي ارائه گزارش. سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه، گزارشي از نحوه برگزاري مسابقات بين المللي قرآن و برنامه هاي جنبي ارائه مي دهد.
بالاخره سخنان رهبر با اين جمله شروع مي شود كه «از استماع آيات كريمه قرآن از حنجره اين بلبلان بوستان قرآني حقيقتا لذت برديم». ساعت 52:21 است و آقا چند كلامي كوتاه درباره اهميت انس با قرآن مي گويند و بر حفظ قرآن، و اهميت حفظ براي تدبر در قرآن تاكيد مي كنند و در يك جمله بسيار روشن و كاربردي مي گويند: «اگر بتوانيم با قرآن انس بگيريم، زندگي ها قرآني خواهد شد. احتياج به فعاليت و فشار و سياست گذاري ندارد.»
رهبر دعا مي كند و از جايش بلند مي شود. مردم آن طرف ميله ها، پرانرژي تر از قبل شعار مي دهند و رهبرشان را بدرقه مي كنند. آقا كه به طرف در خروجي مي روند، اشاره مي كنند به جمعيت، و از كسي مي خواهند به سمت شان بيايد. «دو سيد روحاني» كه چهره هايشان آشناست، به سمت رهبر حركت مي كنند.
محمدحسين طباطبايي كه حالا لباس روحانيت به تن كرده به همراه پدرش، پشت سر آقا از حسينيه خارج مي شوند.
در ساختمان پشت حسينيه، رهبر ايستادند و با محمدحسين طباطبايي و پدرش حال و احوال كردند. از محمدحسين پرسيدند «كي معمم شده اي؟»، پدر محمدحسين گفت: «چند ماه پيش. مي خواستيم براي عمامه گذاري برسيم خدمت شما، مهيا نشد، رفتيم خدمت حضرت آيت الله صافي،» آقا هم گفتند: «خوب كاري كرده ايد؛ چه بهتر كه پيش ايشان رفته ايد» و براي محمدحسين دعا كردند كه «ان شاالله از علماي اسلام شوي.»

 



لاريجاني در ژنو: تحريم هيچ تاثيري بر اراده ملت ايران ندارد

رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه تحريم هيج تاثيري بر اراده جمهوري اسلامي ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي ندارد.
به گزارش ايسنا ، علي لاريجاني در سخناني در سومين كنفرانس جهاني روساي مجالس عضو اتحاديه بين المجالس كه در ژنو مقر سازمان ملل متحد برگزار شد، اظهار كرد: ساختار ناسالم قدرت در عرصه بين المللي منتهي به استفاده ابزاري از نهادهاي تخصصي بين المللي شده است، كه اين وضعيت براي امروز و آ ينده بشريت زيانبار و مخرب است. نمونه بارز اين وضعيت را مي توان در موضوع مربوط به انرژي اتمي و آژانس بين المللي انرژي هسته اي دانست.
وي افزود: در اين رابطه در يك طرف كشورهايي قرار دارند كه بر اساس معاهده ان پي تي به دنبال استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي هستند و در طرف ديگر كشورهاي معدودي قرار دارند كه هر روز به نوسازي سلاح هاي مخرب هسته اي و ديگر سلاح هاي كشتار جمعي مشغول مي باشند، و در اين بين رژيم صهيونيستي نيز بي اعتنا به قواعد بين المللي همچنان به انباشت سلاح هاي هسته اي ادامه مي دهد.
رييس قوه مقننه در ادامه اظهار كرد: در اين بين آژانس بين المللي انرژي هسته يي و شوراي امنيت به جاي پرداختن به كشورهاي داراي سلاح هاي هسته اي و كشتار جمعي هر روز به محدود تر كردن كشورهاي خواهان استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي مي پردازند. اين خود نمونه روشني از فساد ساختار قدرت بين المللي است كه بايد پارلمان هاي جهان و IPU براي آن چاره اي جدي بيانديشند.
لاريجاني در ادامه تاكيد كرد: بنده در اينجا اعلام مي كنم كه جمهوري اسلامي ايران صرفا به دنبال استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي در چارچوب ان پي تي مي باشد و در دكترين امنيتي و هم چنين اعتقادات ديني و اسلامي ما اندك جايي براي حركت به سمت استفاده غيرصلح آميز از تكنولوژي هسته اي وجود ندارد.
وي ادامه داد: ملت ما بر اين هدف خود مصمم است و اقدامات غيرحقوقي و غيرانساني همانند تحريم بر اراده ملي ما و پيگيري اين هدف تاثيري نخواهد گذاشت.
البته ايران همواره از راه هاي منطقي همانند مذاكرات هدفمند استقبال كرده است و امضاي توافقنامه اخير تهران با حضور تركيه و برزيل در همين راستا بوده است.
لاريجاني در قالب پرسشي گفت: سوال اساسي اينجاست كه چرا آمريكا علي رغم تشويق اوليه برزيل و تركيه در امضاي توافقنامه آن را ناديده گرفته است؟ آيا اين كد نشانگر يك نگاه متكبرانه و غير شرافتمندانه در عرصه بين المللي نيست؟

 



حضرت ابا صالح المهدي (عج) خليفه خدا درعالم هستي

خدا همه را مي بيند، با همه سخن مي گويد؛ اما يك نظر تشريفي و يك كلام تشريفي است كه با بعضي دارد، با بعضي ندارد. خليفه خدا هم همين كار را مي كند. اين تاي خليفه، تاي مبالغه است و گرنه انسان كه مؤنث نيست. اگر انسان بتواند خلف خوب و جانشين خوب باشد، مي شود » خليفه »: نّي جاع أ ف ي الأرض خليفه (1)، مثل علامه. انسان وقتي جانشين خدا شد، كار خدائي مي كند به اذن خدا.
وجود مبارك حضرت حجّت،خليفه خداست، يعني همه جا حضور دارد. چون مي دانيد او خليفه كسي است كه:هو الأوّل و الآخ ر و الظاه ر و الباط ن (2)، خليفه كسي است كه ب كلّ ش يء محيط(3) است؛ او ديگر پنهان نيست، خلأيي ندارد، غيبتي ندارد تا اين بيايد، جاي او را پر كند ! اگر خدا همه جا حضور و ظهور دارد: ل لّه المشر ق و المغر ب فأينما تولّوا فثمّ وجه الله(4)؛ تا انسان اينچنين نشود، خليفه آنچنان نخواهد بود ! خليفه در موارد ديگر معناي خاص خود را دارد؛ براي اينكه او محدود است، در ماوراي حد غيبت دارد؛ آن غيبتش را، آن خلأش را آن خليفه پر مي كند. ولي اگر كسي هو الأوّل و الآخ ر و الظاه ر و الباط ن بود؛ مع كلّ ش يء بود، لا ب المقار ن ه (5)؛ معكم بود، أينما كنتم؛ غيبتي ندارد! خلأ و خلفي ندارد تا ديگري آن خلف را پر كند !! مگر اينكه انسان،خدا را اينچنين ببيند. اگر خدا را اينچنين ديد و همه شئونش وقف له بود و گفت: نّ صلات ي و نسك ي و محياي و ممات ي ل لّه ربّ العالمين(6)؛ اين مي شود آيت هو المحيط.اگر آيت خداي محيط شد، همه جا حضور و ظهور دارد.در شرق عالم، غرب عالم؛ « أبا صالح مهدي» هست. اينچنين نيست كه اگر كسي سوار سفينه شد، به كرات ديگر رفت؛ آنجا نتواند بگويد: ( يا أبا صالح المهدي)، آنجا هم به شرح ايضاً. اگر كسي خليف، بلكه بالاتر؛ خليفه محيط مطلق شد؛ اگر به آسمانها برويد، آنجا هم خليفه: هو الّذ ي ف ي السّماء لأ (7)، أبا صالح مهدي است. اگر به عمق زمين ها برويد، خليفه هو المحيط، همان أبا صالح مهدي است. پس يك چنين انساني جان جانان است واز همه كارهاي ما با خبر است.
آلودگي به گناه، بي احترامي به امام عصر (عج)
به عنوان ناظر و مطّلع تمامي اعمال
اگر انسان يك چنين باوري داشته باشد، آيا ممكن است دستش به گناه دراز بشود ؟! زيرا امام دارد او را مي بيند !! وقتي امام دارد او را مي بيند،اين هتك وبي احترامي را انسان چه كند؟! يك وقت است مي گويد: غلبت علينا ش قوتنا (8)، امّا حالا آن بي ادبي، بي حرمتي و جسارت را چه كند ؟!اوچنين امامي است. آنگاه هر چه تاريخ علم بشر پيشرفت مي كند؛ جهان عالم تر، آگاه تر و مانند آن ميشود حتي اگر جنگ ستاره ها شد، بشود. كسي كه خليفه هو المحيط هست و: ليملأنّ الأرض ق سطاً و عدلاً بعد ما مل ئت ظلماً و جوراً (9)؛ يك چنين كسي دارد هستي را اداره مي كند.
ياوري ولي عصر (عج) توسط 313 شاگرد
نظيرامام راحل (رض)
اوحدأقل 313 تا شاگرد دارد، نظير امام. شاگردان او مثل امام راحلند ! مصمّمند، خوش دركند، در سرّاء و ضرّاء امتحان دادند. اينكه ذات أقدس له بعضي ها را مي ستايد، مي فرمايد: اينها در سرّاء و ضرّاء امتحان دادند. آن روزي كه ريختند خانه امام (رض)، تمام اين كتاب ها را در جوي هاي قم ريختند و همه را آواره كردند؛ گفت: (هو الله). آن روزي هم كه هزارها نفر به استقبال ايشان مي آمدند، مي گفت: (هو الله). يك چنين آدم مستقيمي، تازه يكي از شاگردان كوچك آن خليفه علي الطلاق خداست !! 313 تا چنين شاگردي دارد. آنگاه مشاوران امين دارد؛ ديگر كلأ يجرّ النار لي قرص ه(10) ندارد، ديگر فتنه اي در كار نيست ! آنگاه جهان را پر از عدل و داد مي كند، مي گويد: اسلام اين است.
تبيين آينده بشريت بر مدار عدل و داد
در 5 دسته از آيات قرآن كريم
ذات اقدس اله حدأقل در5 دسته از آيات قرآن، نه 5 آيه ! آينده بشر را عدل و داد مي داند.در يك دسته: ل يظه ره علي الدّين كلّ ه؛ و لو كر ه الكاف رون، و لو كر ه المشر كون (11)، و كفي ب الله شهيداً(12) و مانند آن است.در طائفه ديگر، سخن از كتب الله لأغل بنّ أنا و رسل ي(13) است.اما خدا كجا غالب شده ؟ اگر ا ن تط ع اكثر من ف ي الأرض يض لّوك (14) است؛ اكثرهم لا يعق لون(15) است، اكثرهم لا يشعرون(16) است؛ كه تا كنون اين آيات عمل نشده ! اين كدام زمان است كه: ل يظه ره علي الدّين كلّ ه(17) مي شود ؟! اين كدام زمان است كه: و العاق به ل لمتّقين(18) مي شود ؟! اين كدام مقطع تاريخي است كه: نّ الأرض ل لّه يور ثها من يشآء (19)، بعد فرمود: نّ الأرض ير ثها ع باد ي الصّال حون (20). اين كدام مقطع تاريخي است كه به صورت فعل مضارع استمرار بخش مي فرمايد: و نريد ان نمنّ علي الّذ ين استضع فوا ف ي الأرض و نجعلهم ائ مهً و نجعلهم الوار ثين (21)؟! اين چه زماني است كه بفرمايد: و قات لوهم حتّي لا تكون ف تنه و يكون الدّين كلّه ل لّه (22). اين كدام مقطع است ؟! اين صرف دستور محض و تئوري خشك است، يا عمل شدني است ؟!
شكوفائي ميوه علم و عمل صالح از درخت بشريت
در عصر ظهور مهدي موجود موعود (عج)
كلّ جهان به سمت عدل و داد مي رود. اگر مي بينيد كلّ جهان بشريت منتظر يك مهدي موعود است، براي اين است كه اين شجره جهان و درخت انسانيّت تا كنون ميوه نداده. آن ميوه اي كه منظور اين شجره طوبي است، ميوه علم و عمل صالح است، قسط و عدل است. روزي بالأخره بايد فرا برسد و اين درخت، ميوه خاص خود را بدهد. اين است كه همگان منتظر آن ظهورند و ما معتقديم آن شخص، « موجود» است و « موعود » و اميدواريم ظهور موفور السّرور او را ن شآء الله همه ما ادراك كنيم.
بيانات آيت الله جوادي آملي (دام ظلّه العالي) در خطبه دوّم نماز جمعه قم ـ 13/ 9/ 1377
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) بقره/ 30 (2) حديد/ 3 (3) فصّلت/ 54
(4) بقره/ 115 (5) برداشت از: نهج البلاغه/ خ 1 (6) انعام/ 162
(7) زخرف/ 84 (8) مؤمنون/ 106 (9) مستدرك الوسائل/ 12/ 283
(10) برداشت از: كتاب سليم بن قيس/ 868 (11) توبه/ 33 (12) فتح/ 28
(13) مجادله/ 21 (14) انعام/116 (15) عنكبوت/ 63
(16) تحف العقول/ 385 ـ وصيه المام الكاظم (ع) ل ه شام و ص فته ل لعقل
(17) توبه/ 33 (18) اعراف/ 128 (19) همان
(20) انبياء/ 105 (21) قصص/ 5 (22) انفال/ 39
خوان حكمت در دهه مهدويت(5 تا 15 شعبان) هر روز منتشر مي شود.

 



الحيات بررسي كرد بي تاثير بودن تحريم ها بر روابط اقتصادي ايران و روسيه

يك روزنامه فرامنطقه اي در تحليلي با اشاره به تلاش هاي غرب براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران اعلام كرد كه به رغم موافقت ضمني روسيه با رويكرد تحريم، روابط اقتصادي تهران و مسكو همچنان رو به گسترش است.
روزنامه الحيات در اين تحليل كه به قلم «جورج سمعان» نوشته شده آورده است: سخنان تند متقابل مقامات ايران و روسيه پس از تصويب بسته جديد تحريمهاي شوراي امنيت عليه جمهوري اسلامي تاثيري بر روابط دو كشور نگذاشت مسكو حتي پس از اعتراض به اعمال تحريمهاي اضافي از طرف آمريكا و اروپا در زمينه انرژي عليه ايران نقشه راهي را براي همكاري در زمينه هاي برق انرژي هسته اي و انرژيهاي تجديدپذير با تهران امضا كرد براساس اين توافق دو كشور در جهت انتقال گاز طبيعي مبادله و بازاريابي و نيز فروش مشتقات نفتي و محصولات پتروشيمي با يكديگر همكاري مي كنند.
اين تحول در روابط ايران و روسيه برخلاف انتظار بسياري از ناظران بود كه پيش بيني مي كردند روابط دو كشور تيره شود به ويژه كه جمهوري اسلامي از موضع مسكو در حمايت قطعنامه 1929 شوراي امنيت ابراز نارضايتي كرده بود حتي محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران از كلمات شديداللحني در مورد مقامات روسيه استفاده كرد اما به نظر مي رسد ايرانيها كه از سياست دوگانه شيطان كوچك انتقاد مي كنند از تجربه گذشته درباره چگونگي اولويت دادن به منافع سياسي اقتصادي و ژئوپلتيك خود درس گرفته اند.
در ادامه اين تحليل آمده است: سياست عمل گرايانه تهران و مسكو باعث آن شد كه دو كشور بين دو مساله تحريمها با همكاري اقتصادي و تجاري به ويژه در زمينه انرژي تفاوت قائل شوند ايران و روسيه اختلافات قديمي و زيادي در مورد تقسيم درياي خزر، تكميل نيروگاه هسته اي بوشهر، قراردادهاي تسليحاتي به ويژه فروش موشكهاي اس-300 به ايران و اخيراً مساله تحريم هاي بين المللي دارند.
در بخش ديگري از اين تحليل آمده است: روسيه و ايران در مجموع بيست درصد ذخاير جهاني نفت خام و چهل درصد ذخاير گاز جهان را در اختيار دارند به همين علت دو كشور به همكاري در زمينه انرژي تمايل نشان مي دهند. روسيه از مدتي پيش براي هماهنگ كردن سياست خود در زمينه گاز طبيعي با قطر ايران و الجزاير تلاش مي كند مسكو مقاصد خود درباره تشكيل سازماني شبيه اوپك از كشورهاي داراي ذخاير گازي را پنهان نمي كند روسيه در اين صورت مي تواند صادرات گاز به اروپا را همچنان در تسلط خود نگه دارد اين شرايط به روسيه اجازه مي دهد كه حداقل توازن راهبردي را در برابر آمريكا و اروپا ايجاد كند از سوي ديگر امضاي نقشه راه انرژي براي جمهوري اسلامي هم كه با تحريمهاي غرب روبروست اهميت زيادي دارد به ويژه كه شركتها و بانكهاي ايران و نيز سرمايه گذاري در اين كشور مشمول اين تحريمها قرار مي گيرد روسيه نمي تواند روابط و همكاريهاي خود با ايران را پس از دهها سال دشمني ناديده بگيرد. قرار گرفتن شاه مخلوع در كنار آمريكا در زمان جنگ سرد و نيز حمايت ايران پس از انقلاب اسلامي از مقاومت در افغانستان باعث دشمني بين مسكو تهران شده بود روسيه درك مي كند كه همسايه جنوبي آن يك ابرقدرت منطقه اي است كه تاثير سياسي و نظامي آن در مسايل مختلف از جمله فلسطين عراق و لبنان در حال گسترش است روسيه همچنين لزوم همكاري امنيتي بين دو كشور را به ويژه در آسياي ميانه كه عرصه رقابت شديد بين تركيه پاكستان و ايران است پنهان نمي كند.تهران هم به خوبي مي داند كه به روسيه به عنوان حامي سياسي در محافل بين المللي نياز جدي دارد هرچند كه روسيه در مواردي به علت منافع ملي خود و يا اشتباه در ارزيابي تهران را تنها گذاشته است.

 



حسينيان: اختلاف نظر بين اصولگرايان در سليقه هاست

رئيس كميسيون سياست داخلي و امور شوراهاي مجلس، اختلاف بين اصولگرايان را يك اختلاف جدي ندانست و گفت: اختلافات فرعي و جزيي كه وجود دارد موجب رشد اصولگرايي مي شود.
حجت الاسلام روح الله حسينيان در گفت وگو با ايسنا، با اعتقاد به اين كه اختلافات بين اصولگرايان يك اختلاف سليقه اي در فروع است و نه در اصول، عنوان كرد: هيچ جاي نگراني و جاي خوشحالي براي دوستان و دشمنان وجود ندارد؛ چرا كه همه اصولگرايان در اصل ولايت و مبارزه با آمريكا و اقمار آمريكا و كشورهاي غربي و در تبعيت از مقام معظم رهبري و اصول فكري امام (ره) كه شاخص اصولگرايي است با يكديگر متحدند.
رييس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس، اختلافات بين اصولگرايان را در برخي راهكارها و جزييات دانست و گفت: اين نوع اختلافات هيچ اشكالي ندارد، بلكه باعث رشد اصولگرايي مي شود.
نماينده تهران در مجلس گفت: اين نوسانات بين اصولگرايان باعث مي شود كه اين جريان راه خود را بهتر و شفاف تر پيدا كرده و بر اين اساس پيش رود.
حسينيان با اشاره به جلسه ي اخير جامعتين براي پيدا كردن راه حل جهت رفع اختلافات بين اصولگرايان گفت: من مشكلي نمي بينم كه بخواهد پيشنهادي براي آن مطرح شود. البته جامعتين هم لطف كردند و اين جلسه را برگزار كردند، هرچند كه مشكل اساسي بين اصولگرايان وجود ندارد. رئيس كميسيون سياست داخلي و امور شوراهاي مجلس در پاسخ به اين سوال كه آيا وحدت به اين معناست كه همه در جريان اصولگرايي يك حرف را بزنند؟ عنوان كرد: چنين نيست و وحدت اصولي دارد كه بايد بر مبناي آن اصول متحد شويم.
حسينيان مهم ترين عامل وحدت كه پيرامون آن بايد حركت كرد را طبق فرموده قرآن حبل الله عنوان كرد و گفت: محور وحدت اصولگرايان حبل الله است كه بر اساس روايات در اين مقطع حبل الله ائمه و مقام معظم رهبري تفسير مي شوند كه بحمدالله همه اصولگرايان هم امروز بر روي اين اصل توافق دارند.

 



فرزند علامه فضل الله: پدرم علاقه خاصي به جمهوري اسلامي ايران داشت

فرزند علامه فضل الله از علماي برجسته لبناني كه چند روز پيش دار فاني را وداع گفت درباره ارتباط پدرش با جمهوري اسلامي ايران گفت: پدرم همواره تاكيد داشت كه اگر سنگباران هم بشوم دست از حمايت از ايران برنخواهم داشت.
سيدعلي فضل الله در گفت وگو با ايرنا در اين باره اظهار داشت: جمهوري اسلامي هميشه در قلب علامه فضل الله جاي داشت و چشمان ايشان به سوي آن دوخته شده بود.
وي با اشاره به علاقه مجدانه علامه فضل الله به ايجاد وحدت اسلامي افزود: ايشان در جلسه اي به يكي از مسئولان گفت اگر كار به جايي برسد كه همه مرا سنگباران كنند و يا به من بي احترامي و توهين شود من از حمايت خود از جمهوري اسلامي ايران دست بردار نيستم زيرا ايران نماينده اسلام و خط اهل بيت رسول الله و خط مقدم مبارزه با استكبار جهاني است.
وي افزود: وصيت علامه فضل الله در خط حفظ اسلام، حركت در خط اهل بيت(ع)، حفظ ميراث فكري و عقيدتي اهل بيت و معرفي آنان به جهان بود اما هميشه بر موضوع حفظ مقاومت اسلامي در لبنان تاكيد داشت.
وي همچنين درباره گزارش برخي شبكه هاي خبري مانند بي بي سي، العربيه و سي ان ان در مورد خلاف بين علامه فضل الله و مقامات ايران افزود: اين اتهامات به هيچ وجه صحت ندارد زيرا علامه فضل الله علاقه مجدانه و شديدي به جمهوري اسلامي ايران داشت و رابطه وي با ايران يك رابطه عادي نبود بلكه علاقه و پيوند ايشان با ايران و مسئولان ايراني قوي و ريشه دار بود.
سيدعلي فضل الله درباره ديدار خود با رهبر معظم انقلاب افزود: مدتي قبل با آيت الله خامنه اي ديدار كردم و معظم له احساسات و محبت خود را به علامه فضل الله بيان كردند و من نيز احساسات و محبت علامه فضل الله نسبت به ايشان را به استحضار ايشان رساندم.
وي افزود: ميان دو طرف تماس و ارتباطات هميشه برقرار بود و هيچگاه قطع نشد؛ علامه فضل الله برخلاف ادعاي اين رسانه ها هيچ مشكلي با جمهوري اسلامي ايران نداشت.
سيدعلي فضل الله ادامه داد: اگر اختلاف ديدگاهي هم در مسايل فقهي با برخي مراجع ديگر وجود داشت طبيعي است زيرا مراجع مختلف در مكان هاي مختلف فتواهاي مختلفي صادر كرده اند و اختلاف در فتاوا نيز امري بديهي است.
سيدعلي فضل الله افزود: آخرين سخن علامه سيدفضل الله با يكي از برادرانم حفظ مسجد به عنوان پناهگاه امن براي همه بود و تاكيد داشت كه اسلام بدون مسجد و فضاي ايماني و فكري و عقيدتي آن معنا ندارد، چنانكه امام خميني(ره) نيز تاكيد داشتند كه مسجد سنگر است.
فرزند علامه فضل الله افزود: وقتي يكي از پرستاران در هنگام بيماري ايشان از وي سؤال كرد كه آيا احساس راحتي مي كنيد، افزود: من وقتي احساس راحتي مي كنم كه اسرائيل از بين برود و در هر خطبه نمازجمعه، اهتمام اساسي ايشان به موضوع فلسطين و قدس بود زيرا ايشان رژيم صهيونيستي را كليد همه مشكلات مي دانست.

 



وال استريت ژورنال: شكست اطلاعاتي آمريكا در قبال ايران عواقب شديدي به دنبال دارد

يك روزنامه آمريكايي در گزارشي با اشاره به شكست هاي اطلاعاتي يك دهه اخير آمريكا كه منجر به آغاز دو جنگ غيرقابل جبران انجاميد، هشدار داد كه ناكامي اطلاعاتي سوم آمريكا در قبال ايران عواقب شديدتري را براي واشنگتن به دنبال خواهد داشت.
به گزارش فارس، روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال » در گزارشي نوشت: آمريكا طي دو دهه گذشته شكست هاي اطلاعاتي سنگيني را متحمل شده است؛ يكي در زمان وقوع حمله يازده سپتامبر 2001 و ديگري نيز به دليل ارزيابي اشتباه در خصوص وجود تسليحات كشتار جمعي در عراق در دوره حاكميت«صدام حسين» ديكتاتور سابق اين كشور.
اين گزارش در ادامه افزود: با توجه به اين شكست هاي دهه اخير نهادهاي اطلاعاتي آمريكا، هم اكنون واشنگتن بايد مراقب باشد تا مانع از وقوع يك شكست اطلاعاتي ديگر در قبال ايران شود.
اين نشريه آمريكايي ادامه داد: هر دو شكست اطلاعاتي پيشين آمريكا طي يكدهه اخير موجبات آغاز جنگ هايي را فراهم آورد . شكست اطلاعاتي سوم آمريكا كه مي تواند اين بار در قبال ايران مطرح شود كه به طور حتم نيز عواقبي بسيار شديدتر از دو شكست پيشين به دنبال خواهد داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14