(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 تير 1389- شماره 19660

مقام آمريكايي به جرم جاسوسي براي كوبا به حبس ابد محكوم شد
اعتصاب پزشكان ايتالياعليه سياست هاي برلوسكن
جزئيات تازه اي از كشف شبكه جاسوسي اسرائيل در مخابرات لبنان
رايزني هاي فرستاده اروپا براي لغو محاصره غزه جهاد اسلامي: بي فايده است
نمايندگان 70 كشور در اجلاس امروز كابل
سرقت تكنولوژيك صهيونيست ها!
فرانسه در آتش نظاميان در جنوب مستقر شدند
شعارهاي ضد مبارك در تظاهرات اسكندريه
مالكي از طرح تازه دولت عراق براي سركوب تروريست ها خبر داد
امضاي 17 توافقنامه همكاري ميان حريري و اسد در دمشق
14 كشته در درگيري هاي پايتخت سومالي



مقام آمريكايي به جرم جاسوسي براي كوبا به حبس ابد محكوم شد

دادگاهي در آمريكا يكي از مقامات ارشد پيشين وزارت خارجه اين كشور را به جرم جاسوسي براي كوبا به حبس ابد محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، پس از تحقيقات پليس فدرال آمريكا (اف بي آي) مشخص شد «كندال ميرز» و همسرش «گيوندلين استينگه ابرميرز» از سال 1980 تاكنون در خدمت سرويس اطلاعاتي كوبا بوده اند.براساس اين گزارش، ميرز فعاليت خود را در سال 1977 به عنوان استاد علوم سياسي در وزارت خارجه آمريكا آغاز كرد و از سال 1988 تا زمان بازنشستگي اش در سال 2007 در اداره اطلاعات و تحقيقات اين وزارتخانه مشغول به كار بود.
براساس ادعاي دادگاه، وي در سال 1978 به دعوت يك مقام امنيتي كوبا به اين كشور سفر كرد و پس از دو سال اقامت در هاوانا، به آمريكا بازگشت و در خدمت سرويس جاسوسي كوبا قرار گرفت.

 



اعتصاب پزشكان ايتالياعليه سياست هاي برلوسكن

اعتصاب گسترده ضددولتي پزشكان ايتاليايي، 40 هزار عمل جراحي را در اين كشور متوقف كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از رم، ديروز در پي اعتصاب پزشكان، كاركنان بهداري و بيمارستان هاي ايتاليا، فعاليت در بخش بهداشت اين كشور مختل شد.
براساس اين گزارش، 40 هزار عمل جراحي و هزاران ويزيت تخصصي متوقف شد. اين اعتصاب در اعتراض به برنامه رياضت اقتصادي دولت «سيلو يو برلوسكني» نخست وزير ايتاليا انجام گرفت. اعتصاب كنندگان ظهر ديروز مقابل مجلس نمايندگان اجتماع كردند.
برنامه رياضت اقتصادي دولت رم به تصويب سنا رسيد و مجلس نمايندگان نيز بايد طي هفته هاي آتي آن را تصويب كند.

 



جزئيات تازه اي از كشف شبكه جاسوسي اسرائيل در مخابرات لبنا
نرئيس حزب توحيد لبنان جزئيات تازه اي از شبكه جاسوسي اسرائيل در بيروت را مطرح كرد.

«وئام وهاب» در گفت وگو با شبكه تلويزيوني لبنان اظهار داشت: حزب الله نام شخصيت هاي سياسي طراز اول لبنان را كه با طرح هاي جاسوسي موساد در لبنان همكاري مي كنند در اختيار دارد و در صورت لزوم اسامي آنها را فاش خواهد كرد.
وهاب با اشاره به سخنان سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان كه گفته بود در سطح وزيران و رهبران سياسي نيز جاسوساني خطرناك تر از دو جاسوس مهمي كه در شركت تلفن آلفا دستگير شدند وجود دارد اظهار داشت: مقاومت براي مقابله با هر توطئه اي آمادگي كامل دارد. «حسن فضل الله» رئيس كميسيون ارتباطات در مجلس لبنان و از فراكسيون حزب الله اظهار داشت، حزب الله لبنان با همكاري نيروهاي امنيتي موفق شد خطرناكترين طرح اسرائيل در لبنان از سال 2006 را يعني نفوذ جاسوسان موساد به شبكه هاي مخابراتي و ارتباطي كشور را كشف و خنثي كند.
وي در عين اين كه تاكيد كرد از هر تلاشي براي نابودي دسيسه هاي اسرائيل كوتاهي نخواهيم كرد گفت، شناسايي جاسوسان كوچك در نهايت موجب شناسايي جاسوسان بزرگ خواهد شد.
شيح «محمد يزبك» عضو شوراي حزب الله نيز گفت، دستگيري جاسوس اسرائيلي در شركت تلفن آلفا يكي از مهمترين و موفق ترين پروژه هاي خنثي سازي توطئه هاي دشمن صهيونيستي است چرا كه اين شركت تلفن از موقعيت حساسي در سيستم ارتباطي كشور برخوردار بود. «امين حطيط» ژنرال بازنشسته ستاد مشترك ارتش لبنان نيز اظهار داشت: كشف شبكه هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي در لبنان و دستگيري جاسوسان اين رژيم حاصل تلاش و همكاري نيروهاي امنيتي لبنان با مقاومت است و پيروزي بزرگي براي لبنان به شمار مي آيد.
وي افزود، كشف اين شبكه هاي جاسوسي گام خوبي براي رسوايي اسرائيل به حساب مي آيد و ممكن است پاي برخي از سياستمداران لبناني نيز كه با اين شبكه هاي جاسوسي همكاري مي كرده اند به وسط كشيده شود.
اين كارشناس نظامي تاكيد كرد، جاسوسان اسرائيلي در تمام بخش هاي لبنان نفوذ كرده بودند اما خطرناك ترين اين بخش ها مخابرات است.
وي همچنين تصريح كرد: اگر جاسوسي دستگير يا شبكه جاسوسي در بخشي از ساختار لبنان كشف و منهدم شود به اين معنا نيست كه آن بخش از وجود جاسوسان اسرائيلي پاك شده است چرا كه لبنان كشوري است كه دچار بيماري جاسوسي شده است بنابراين ما نيازمند زمان هستيم تا بتوانيم اين بيماري كشورمان را درمان كنيم.
همچنين «زياد بارود» وزير كشور لبنان درباره تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه كشورش گفت: وحدت ملي در لبنان بهترين راه مقابله با تهديدها و توطئه هاي رژيم صهيونيستي است.
وي افزود، همكاري و هماهنگي ملت، ارتش و مقاومت راه را بر هرگونه توطئه و دسيسه رژيم صهيونيستي مي بندد.
گفتني است به دنبال دستگيري دو تن از كارمندان شركت تلفن همراه لبنان موسوم به «آلفا» به جرم جاسوسي براي سازمان موساد، سومين كارمند جاسوس در اين شركت دستگير شد.
پس از دستگيري «شربل قزي» و «طارق الربعه» دو جاسوس مهم رژيم صهيونيستي كه از مسئولان شركت تلفن همراه لبنان هستند اعترافات آنان موجب شناسايي سومين جاسوس از كارمندان سابق در شبكه تلفن همراه لبنان شد.

 



رايزني هاي فرستاده اروپا براي لغو محاصره غزه جهاد اسلامي: بي فايده است

سرويس خارجي -
جنبش جهاد اسلامي فلسطين رايزني هاي فرستاده اروپا در منطقه را براي لغو محاصره غزه بي فايده دانست.
به دنبال سفر بي نتيجه «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به غزه، جنبش جهاد اسلامي فلسطين در بيانيه اي اعلام كرد كه اروپا قادر به اتخاذ موضع واقعي براي شكستن محاصره غزه نيست و مردم غزه به دلسوزي و اشك ديگران نيازي ندارد.
وي افزود، محاصره غزه سياسي است و دولت ها بايد با اراده اي سياسي، اشغالگران را مجازات كرده و به محاصره غزه پايان دهند.
به گزارش فارس، «شيخ خضر حبيب»، يكي از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين در گفت وگو با پايگاه خبري «فلسطين اليوم» گفت: اتحاديه اروپا بايد بيش از اين در مقابله با صهيونيست ها نقش داشته باشد و ما اميدوار بوديم كه نتايج سفر اشتون مثبت و به نفع قضيه فلسطين باشد.
وي درباره مخالفت اشتون براي ديدار با گروه هاي فلسطيني غزه گفت: اين امر نشانگر جانبداري اروپا از سياست اسرائيل است و اشتون اگر قصد كسب اطلاع از درد و رنج فلسطينيان را داشت بايد با گروه هاي فلسطيني ديدار مي كرد.
شبكه تلويزيوني الجزيره قطر نيز در گزارشي با اشاره به سفر «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا به غزه اعلام كرد كه اشتون در سفر دومش به غزه همان صحنه هاي پيشين را مشاهده كرد و سخنان تكراري بر زبان آورد.از سوي ديگر شبكه الجزيره قطر درباره سفر جرج ميچل فرستاده ويژه آمريكا به خاورميانه نيز اعلام كرد كه فرستاده اوباما دست خالي به واشنگتن بازگشت.
ميچل كه با نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين ديدارهاي جداگانه اي داشت روز يكشنبه با عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب ديدار كرد و حاصل اين ديدارها بي نتيجه بود.
هدف اصلي ميچل در اين سفر تحت فشار قرار دادن فلسطيني ها و اعراب براي موافقت با خواسته اسرائيل براي ورود به مذاكرات مستقيم بود اما وي نه در رام الله و نه در قاهره پاسخ مطلوب خود را دريافت نكرد.
عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب و محمودعباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در ديدار با ميچل مخالفت صريح خود را با مذاكره مستقيم با طرف اسرائيلي اعلام كردند، اين در حالي است كه نتانياهو از ميچل خواسته بود طرف فلسطيني را براي ورود به مذاكرات مستقيم تحت فشار قرار دهد.
كاملا روشن بود كه فرستاده ويژه اوباما به خاورميانه فقط وعده هايي از آمريكا با خود به همراه داشت نه تضمين هاي واقعي و عملي براي مطمئن كردن اعراب و فلسطين به آينده روشن مذاكرات صلح.
دولت قاهره نيز در اين مذاكرات و ديدارهاي مقامات فلسطيني و اسرائيلي كاملا همسو با تل آويو و واشنگتن عمل كرد و از تشكيلات خودگردان خواست تا به مذاكره مستقيم روي آورد.
در ديدارهاي جداگانه حسني مبارك رئيس جمهور مصر با نخست وزير رژيم صهيونيستي و رئيس تشكيلات خودگردان، مبارك بر مذاكره مستقيم به عنوان تنها راه حل دستيابي به صلح تاكيد كرده بود.
اين در حالي است كه احزاب و گروه هاي فلسطيني به ويژه جنبش هاي حماس و جهاد اسلامي و جبهه دموكراتيك براي آزادي فلسطين بارها مخالفت خود را با مذاكرات مستقيم بين تشكيلات خودگردان و رژيم صهيونيستي اعلام كرده اند.
در همين رابطه نايف حواتحه دبيركل جبهه دموكراتيك براي آزادي فلسطين اظهار داشت، گفت وگوها با رژيم صهيونيستي شكست خورده است.
وي افزود، تا زماني كه شهرك سازي و محاصره غزه به صورت كامل برطرف نشود و اقدامات ترور، قتل و بازداشت و تبعيد در قدس و كرانه باختري متوقف نشود اين گفت وگوها بيهوده است.
ساير رويدادها
¤ عضو شوراي قانونگذاري تشكيلات خودگردان فلسطين از ساخت 100 واحد مسكوني جديد اسرائيل در منطقه بيت جالا در نزديكي بيت لحم در كرانه باختري خبر داد.
¤ يك موسسه حقوقي فاش كرد كه زندانبانان رژيم صهيونيستي به شرط جاسوسي بيماران فلسطيني به آنها وعده درمان مي دهند.
¤ انتشار سند محرمانه اي در اسرائيل از توافق آمريكا با اين رژيم براي تاسيس پايگاه اتمي در منطقه نقب پرده برداشت.

 



نمايندگان 70 كشور در اجلاس امروز كابل

وزيران خارجه و نمايندگان بيش از 70 كشور جهان در كنفرانس بين المللي افغانستان كه امروز در كابل برگزار مي شود، شركت مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، امروز وزيران خارجه حدود 40 كشور و نمايندگان بيش از 30 كشور ديگر در كنفرانس بين المللي افغانستان شركت مي كنند. اين كنفرانس امروز در كابل برگزار مي شود و رياست آن را «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا، برعهده دارد. هدف از برگزاري آن، تعهدات كشورها در مورد افغانستان و برنامه هايي كه قرار است در آينده در مورد اين كشور جنگ زده اجرا شود اعلام شده است. «اشرف غني»، برگزاركننده كنفرانس گفت: اين كنفرانس، دو هدف اصلي دارد؛ نخست، نمايش اراده سياسي و برنامه اجرايي منسجم از طرف دولت كابل و دوم، تنظيم مجدد طرح هاي كمك رساني از طرف جامعه بين المللي است.
اين كنفرانس در حالي برگزار مي شود كه شرايط امنيتي در افغانستان روز به روز بدتر مي شود و اشغالگران مشروعيت خود را از دست مي دهند. براساس آخرين نظرسنجي، كه ايرنا آن را گزارش كرد، ناتو و آمريكا در جلب حمايت مردم، ناكام مانده اند. اين نظرسنجي كه در ولايت هاي قندهار و هلمند انجام شد، نشان مي دهد كه 70درصد مردم مخالف عمليات ناتو در اين مناطق هستند.
در مورد ناآرامي هاي جاري افغانستان نيز گزارش شد، يك نظامي آمريكايي در حملات ولايت هلمند به هلاكت رسيد و شهر «برگ متال» مركز ولايت «نورستان» در شرق افغانستان نيز به تصرف عناصر طالبان درآمد.
حضور ما هميشگي است
«آندرس فوك راسموسن» دبير كل ناتو حضور اين سازمان در افغانستان را هميشگي دانسته و در مقاله اي نوشته است: حتي اگر نيروهاي ما فقط نقش هدايت كننده داشته باشند، باز هم افغانستان به حمايت دايمي جامعه بين المللي نياز دارد كه شامل ناتو نيز مي شود. به گزارش ايرنا، راسموسن افزود: پس از 9 سال حضور در افغانستان، به گونه دردناكي فهميديم كه بايد هزينه اي به مراتب بيشتر پرداخت كنيم. دبير كل ناتو به قتل عام گسترده غيرنظاميان به ويژه زنان و كودكان در افغانستان توسط نظاميان خارجي و مخالفت مردم اين كشور با ادامه حضور اين نيروها اشاره اي نكرده است.

 



سرقت تكنولوژيك صهيونيست ها!

معروف است كه صهيونيست ها و دولتشان اصولاً عاشق «تكنولوژي» هستند! به خصوص از نوع آمريكايي اش. و معمولاً هم، براي به چنگ آوردن اين تكنولوژي از جيب ماليات دهندگان آمريكايي مايه مي گذارند و يا اينكه از طريق مأمورانشان كه در مراكز تحقيقات تكنولوژيك آمريكا كار مي كنند، آن را مي دزدند! و البته، بعدش هم تكنولوژي خريده يا دزيده شده را با زرنگي تمام دوباره به چيني ها و يا حتي روس ها مي فروشند.
حالا حرف از تكنولوژي شد، روزنامه «يديعوت آحارونوت» اخيراً مقاله اي نوشته و در آن در مورد توانايي هاي يك هواپيماي نظامي آمريكايي كلي «به به» و «چه چه» كرده كه، بله، هواپيماي «وي 22» اين خصوصيت را دارد كه مي تواند برحسب نياز هم مثل هلي كوپتر پرواز كند، هم مثل هواپيما! و تيتر هم زده است: «وي 22، آينده اينجاست!» احتمالاً، جناب «هيتلر» هم زمان خودش به خاطر موشك هاي «وي 2» آلماني همين قدر «ذوق زده» شده بود، چون از موشك هايش با اسم «سلاح معجزه آسا» صحبت مي كرد! امروز هم صهيونيست ها، مثل «هيتلر» در زمان خودش، خيال مي كنند كه جنگ فقط يك مسئله تكنولوژي است! و همان خطايي را انجام مي دهند كه همه آنهايي كه از «قانون زور» استفاده مي كنند، مرتكب مي شوند.
سرويس خارجي كيهان

 



گزارش خبري -تحليلي كيهان
فرانسه در آتش نظاميان در جنوب مستقر شدند

عصر جمعه 25 تيرماه وقتي پليس شهر گرونوبل فرانسه آن جوان مسلمان 27 ساله و بيگناه را به قتل رساند، شايد در راستاي يك عادت هميشگي بود؛ اما ظاهرا اين بار صبر مردم مسلمان شهر گرونوبل لبريز شد و قضيه را به يك بحران سياسي-اجتماعي براي دولت پاريس تبديل كرد.
قتل جوان مسلمان در حالي اتفاق افتاد كه 12 روز پيش از آن، «فرانسوا فيون» نخست وزير فرانسه در اقدامي نادر صريحا به وجود تبعيض نژادي عليه مسلمانان اين كشور اذعان كرد و همين امر بود كه باعث شد خشم مسلمانان و البته آزادگاني از ساير مذاهب دوچندان شده و خيابان هاي جنوب فرانسه صحنه درگيري نيروهاي امنيتي و مردم شود.
روز نخست درگيري ها با آتش گرفتن 65 خودرو و دستگيري ده ها معترض همراه بود و با بي توجهي دولت پاريس به خواسته هاي مردم درباره بررسي ماجرا و محاكمه عوامل«جنايت عصر جمعه»، اعتراضات ادامه يافت و به روزهاي بعد كشيده شد.
حضور «بريك هارتيفاكس» وزير كشور فرانسه در گرونوبل و اعلام اينكه «مي خواهيم به هر وسيله ممكن اوضاع را آرام كنيم» با به آتش كشيده شدن 15 خودروي ديگر در خيابان هاي اين شهر پاسخ داده شد.
آخرين گزارش ها حاكي است دولت پاريس دو گردان زرهي در گرونوبل مستقر كرده و با برقراري يك حكومت نظامي اعلام نشده، تلاش مي كند اوضاع را كنترل كند.
ريشه هاي جنايت
موضوع نژاد پرستي در فرانسه و حمايت دولت اين كشور از جنايات نيروهاي امنيتي و شهروندان نژادپرست عليه مسلمانان سال ها مورد بحث بوده است. آخرين آمارهاي رسمي حاكي است ميزان نژاد پرستي و اسلام ستيزي در فرانسه به طور فزاينده اي در حال رشد بوده و به عنوان مثال يك نفر از هر 10 فرانسوي نژادپرست بودن خود و داشتن ديدگاه هاي تعصب آميز را نسبت به گروه هاي اقليت ديني و نژادي تصديق كرده است.
آنگونه كه از شواهد موجود بر مي آيد، دولت «نيكلا ساركوزي» با سياست هاي نفاق آميز از يك سو نژادپرستي را ترويج كرده و از سوي ديگر براي جلوگيري از اعتراض مسلمانان به اين امر، توافق هاي صوري با آنها امضا مي كند. آخرين مورد از اين توافقنامه هاي صوري امضاي يك قرارداد ميان پاريس و «شوراي آئين اسلام» فرانسه در اواخر خرداد ماه است كه دولت فرانسه طي آن متعهد شد روند اقدامات وتهديدات ضد مسلمانان در اين كشور را قبل از وقوع رديابي و خنثي كند. اما فقط چند روز از اين ماجرا مي گذشت كه اطلاعيه هاي تهديد آميزي عليه مسلمانان بر در و ديوار خانه هاي پاريس آويخته شد. در اين اطلاعيه مسلمانان به دليل استفاده نكردن از مشروبات الكلي مورد حمله قرار گرفتند و نژادپرستان مدعي شدند اين كار موجب شده كه مردم پاريس از مشروبات الكلي متنفر شوند و احساس ناخوشايندي داشته باشند!
بي توجهي دولت پاريس به اين دست تهديدات و وقوع جناياتي چون قتل جوان 27 ساله كه مستقيما و به شكل سازماندهي شده اي از سوي نيروهاي دولتي رخ داد، نقش كاخ اليزه را در اسلام ستيزي و مسلمان كشي در فرانسه برجسته تر مي كند. دولت پاريس پيشتر نشان داده كه علي رغم ادعاهاي پلوراليستي، تحمل اسلام را ندارد؛ چند سال پيش يك امام جمعه در شهري در اطراف ليون فقط به دليل اينكه اظهار نظر كرده بود «ما مي خواهيم قوانين اسلام درباره ما جاري شود»، از فرانسه اخراج شد. آخرين اقدام هدفمند كاخ اليزه تصويب قانوني است كه به موجب آن زنان مسلمان حق استفاده از روبند را نخواهند داشت. گفتني است ساير مذاهب آزادند از نمادهاي مذهبي خود استفاده كنند.
ريشه بسياري از رفتارهايي كه امروز عليه مسلمانان در فرانسه صورت مي گيرد در بستري از چند دهه جنگ نرم عليه گرايش ها و رويكردهاي اسلامي و تبليغات مستقيم، غيرمستقيم و كاملا حساب شده رسانه هاي اين كشور قابل بررسي است. به ندرت مي توان ميز گرد، گفت و گو، فيلم و مقاله اي را در رسانه هاي فرانسه درباره مسلمانان يافت كه عاري از سياه نمايي باشد. اين جريان تبليغي هدايت شده، نمايي غير واقعي و زننده از اسلام و مسلماني را ارائه مي كند، و چون عرصه هاي رسانه اي فرانسه معمولا از حضور كارشناسان اسلامي خالي است، به شكل يكجانبه اي ذهن مخاطب را به بازي مي گيرد. بي ترديد اين جريان در افزايش ميزان اسلام ستيزي در فرانسه بي تاثير نبوده است.
به هر صورت آنچه در اين ميان اهميت دارد نقش بارز دولت فرانسه در جنايت اخير پليس شهر گرونوبل است؛ هم اكنون دولت ساركوزي مي خواهد از طريق برخورد نظامي با يك خواسته انساني، روند سابق خود را پيش گرفته و از پاسخگويي فرار كند. روزنامه فرانسوي لوپوئن نيز در واكنش به رويدادهاي اخير گرونوبل نوشت: نيكلاساركوزي در تامين امنيت مردم ناتوان است.

 



شعارهاي ضد مبارك در تظاهرات اسكندريه

صدها تن از جوانان و فعالان مصري در چهلمين روز كشته شدن يك جوان در اسكندريه با برپايي تظاهرات ضد مبارك، خواستار لغو قانون حالت فوق العاده در مصر شدند.
به گزارش رسانه هاي خبري مصر، اين تظاهرات كه در مقابل دادگاه عالي شهر اسكندريه برگزار شد، تظاهركنندگان شعار، «قاتلان خالد سعيد اعدام بايد گردند» و «قانون حالت فوق العاده لغو بايد گردد» را سر دادند.
خالد سعيد جوان مصري كمتر از دو ماه پيش توسط دو مامور امنيتي مصر بازداشت و پس از ضرب و شتم شديد كشته شدو مرگ او موجي از تظاهرات و اعتراض ضددولتي را در آن كشور براه انداخت. فعالان و جوانان مصري نيز با پوشيدن لباس هاي سياه و تشكيل زنجيره انساني در سواحل اسكندريه و برخي از شهرهاي مصر با عنوان «نهضت سكوت سياه» عزم خود را براي مبارزه با رژيم فرتوت حسني مبارك در روزهاي اخير آغاز كردند. تجمع كنندگان مصري با اشاره به ماده 52 قانون مصر مبني بر برپايي تظاهرات آرام، اقدامات دولت را در جلوگيري از برگزاري تجمع هاي مسالمت آميز سياسي را به شدت محكوم كردند.
از سوي ديگر، گروه اخوان المسلمين از جمع آوري ده ها هزار امضا براي درخواست تغيير در قانون اساسي در مصر در روزهاي اخير خبر دادند.
به گزارش ايسنا به نقل ا ز روزنامه «الشروق»، چاپ مصر، گروه اخوان المسلمين اعلام كرد كه توانسته است 60 هزار امضا را در چارچوب تبليغاتي كه «محمد البرادعي» مدير كل سابق انرژي اتمي در زمينه تغيير و اصلاح هدايت مي كند، جمع آوري كند.
اين گروه اعلام كرد كه سرعت در جمع آوري امضا نشان دهنده ميزان توجه مصري ها به درخواست هاي گروه «البرادعي» است.
«ناصر عبدالحميد»، هماهنگ كننده تبليغات اعلام كرد: شركت كنندگان طي سه روز نخست تبليغات توانست بيش از 4000 امضا را جمع آوري كند.
اين اقدام اخوان المسلمين و جنبش ملي تغيير در مصر با هدف جمع آوري يك ميليون امضا طي سه ماه كه اكتبر آينده پايان مي يابد، صورت گرفته است.
عبدالحميد تاكيد كرد كه تبليغات جمع آوري 10 هزار امضا در يك روز تا زمان رسيدن به يك ميليون امضا ادامه خواهد داشت.

 



مالكي از طرح تازه دولت عراق براي سركوب تروريست ها خبر داد

نخست وزير عراق از طرح تازه دولت براي مقابله با تروريست ها در اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، در واكنش به انفجار تروريستي اخير شهر «رضوانيه» كه شهادت 51 عضو شوراهاي بيداري و جراحت 58 تن ديگر را در پي داشت، «نوري مالكي» گفت: تدابير امنيتي شديدي عليه تروريست ها به اجرا درمي آيد. وي گفت: سازمان هاي امنيتي و نيروهاي مسلح ما بايد مقابل جنايتكاران و قاتلان بايستند و فرصت را از آنها بگيرند.
«عمار حكيم»، رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق نيز در بيانيه اي، حمله مذكور را محكوم كرد و اظهار داشت: اين جنايت عليه غيرنظاميان بي گناه صورت گرفت و هدف آن، ضربه زدن به عزم و اراده عراقي ها است.
طرح تازه العراقيه
به گزارش خبرگزاري فارس، فهرست «العراقيه»، طرح جديدي را براي دولت جديد عراق پيشنهاد داد. در اين طرح، نخست وزيري به «اياد علاوي» رهبر فهرست مذكور مي رسد و «جلال طالباني» رئيس جمهور باقي مي ماند و پارلمان نيز به مجلس اعلا مي رسد. العراقيه تاكنون در پيشنهادهاي خود، پست رياست جمهوري را براي «نوري مالكي» در نظر مي گرفت.
آخرين خبرها ازعراق حاكي است، ديروز بمبي مقابل يك ساختمان متعلق به انگليسي ها در شهر موصل منفجر شد اين انفجار مرگ چهار تن و جراحت پنج نفر ديگر را در پي داشت.

 



امضاي 17 توافقنامه همكاري ميان حريري و اسد در دمشق

سرويس خارجي-
نخست وزير لبنان در ديدار با رئيس جمهور سوريه درباره همكاري هاي دوجانبه و آخرين تحولات منطقه به بحث و گفت وگو پرداخت.
سعدالدين حريري كه با 13 وزير كابينه خود به دمشق سفر كرده بود يكشنبه شب با بشار اسد رئيس جمهور سوريه ديدار و گفت وگو كرد.
بررسي افق هاي جديد همكاري بين دو كشور، بررسي سخنان دبير كل حزب الله لبنان درباره دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري نخست وزير فقيد لبنان و آخرين تحولات منطقه از مهم ترين موضوعات مورد بحث طرفين بود. هيئت هاي سوري و لبناني در اين سفر 17 توافقنامه اقتصادي و امنيتي امضا كردند.
از زمان ترور رفيق حريري در سال 2005 كه مناسبات سوريه و لبنان به تيرگي گراييد اين نخستين باري است كه اين چنين توافقنامه هايي در اين سطح امضا مي شود.
بشار اسد در ديدار با حريري بر لزوم سازوكار و برنامه ريزي اجرايي براي اجرايي كردن توافقنامه ها و پيگيري آن با هدف رفع موانع ميان دو كشور تاكيد كرد.
رئيس جمهور سوريه و نخست وزير لبنان در اين ديدار همچنين به بررسي عميق مسائل سياسي و اظهارات سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان به ويژه درباره دادگاه جنايي بين المللي ترور رفيق حريري پرداختند.
از سوي ديگر، «وليد معلم» وزير خارجه سوريه قول داد كه دست داشتن هر شهروند سوري در ترور رفيق حريري ثابت شود قطعا محاكمه خواهد شد.
وي افزود، همه براي كشف حقيقت تلاش مي كنيم و از سياسي شدن مسئله به نفع اين حزب يا آن حزب جلوگيري خواهيم كرد.

 



14 كشته در درگيري هاي پايتخت سومالي

درگيري شورشيان و نيروهاي دولتي در سومالي 14 كشته برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، شاهدان عيني روز دوشنبه گفتند كه بر اثر درگيري بين شورشيان موسوم به گروه الشباب با نيروهاي دولتي در موگاديشو پايتخت سومالي تاكنون 14 نفر كشته شده اند.
اين درگيري ها عصر روز يكشنبه با آتشباري سلاح هاي سنگين از سوي گروه الشباب به سوي مقرهاي دولتي در جبهه شمالي موگاديشو آغاز و تا پاسي از شب ادامه داشت.
«علي موسي» رئيس گروه امداد پزشكي موگاديشو در گفت وگو با فرانس پرس گفت: گروه هاي امداد تاكنون جسد 10 شهروند را از صحنه نبرد خارج كردند و 23 نفر نيز جراحت هاي مختلف برداشته اند.
اين در حالي است كه شاهدان عيني از كشته شدن حداقل چهار نفر در بخش جنوبي موگاديشو بر اثر سقوط گلوله توپ و راكت در روز دوشنبه خبر دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14