(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 تير 1389- شماره 19660

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سبز و بنفش و زرشكي (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
گاو (گفت و شنود)
ارزيابي فعالان سياسي از نقش آمريكا در حادثه تروريستي سيستان و بلوچستان
متن كامل نامه مديران مسئول 17 روزنامه به رئيس جمهور
سوغات كديور از دومين سفر به تل آويو (خبر ويژه)
امنيت مردم در خاورميانه يا امنيت صهيونيست ها؟! (خبر ويژه)
رفيق شهرام جزايري از خجالت سلطنت طلبان درآمد (خبر ويژه)
نتانياهو: آمريكا مثل موم در دستان ماست (خبر ويژه)
شورش ژنرال هاي ناتو عليه پروژه آمريكا در افغانستان (خبر ويژه)
چوب جايگزيني موسوي با خاتمي يا چوب ارتباط با بيگانگان؟! (خبر ويژه)
كشف سرنخ هاي جديد از پشت پرده عمليات تروريستي زاهدان



سبز و بنفش و زرشكي (يادداشت روز)

«زمان با سرعت به نفع ايران و به ضرر آمريكا پيش مي رود». اين گزاره، تحليلي برآمده از انبوه خبرها و گزارش ها پيرامون چالش گسترده دو قطب قدرت است. با گزاره اخير مي توان پاسخ داد كه چرا هيئت حاكمه آمريكا به رفتارهايي به غايت عجولانه، ناشيانه، ناقض غرض و فلاكت آميز در قبال ايران دست مي زند؟
هر ناظري مي تواند گذر زمان را با موفقيت هاي ايران جمع بزند و با شكست هاي پياپي دولت آمريكا و «فقدان گزينه موثر روي ميز براي توقف يا مهار ايران» ضرب كند تا معلوم شود چرا آن سوي اين تساوي، رفتارهايي آميخته به اضطراب و شتاب زدگي و خبط و خرابكاري خوابيده است. يا معلوم كند در حالت قفل شدگي گزينه هايي چون حمله نظامي و تحريم اقتصادي، چرا وزارت خارجه، سازمان سيا و پنتاگون دست به دامن تروريست هاي وامانده ريگي و پژاك و منافقين مي شوند و يكي در قواره هاي ريچارد هالبروك (فرستاده ويژه اوباما در امور پاكستان و افغانستان) به بيشكك قرقيزستان اعزام مي شود تا طرف مذاكره يك جنايتكار كم مقدار نظير ريگي شود و چرا آمريكا ننگ انفجار بمب در يك مكان عمومي (مسجد جامع) زاهدان را به جان مي خرد؟
با اين محاسبه است كه مي توان فهميد چرا دادگاه آمريكايي خروج گروهك منافقين از ليست سياه گروه هاي تروريستي را در دستور قرار مي دهد و همزمان دستگاه اطلاعاتي فرانسه به دستور ايستگاه مركزي و مافوق خود در آمريكا، ورشكسته هاي منافقين را در حومه پاريس (شهر تاورني) فرامي خواند تا «بالماسكه بنفش» راه بيندازند. يا اينكه چرا سازمان سيا در جنجال عليه برنامه هسته اي ايران مدام به كاهدان مي زند و كارهاي سفاهت آميز انجام مي دهد كه در تاريخ سازمان هاي جاسوسي و اطلاعاتي جهان بي سابقه است و مي تواند زرشك زرين جاسوسي را بلامنازع به خود اختصاص دهد. «زمان با شتاب تمام به نفع ايران و به ضرر آمريكا پيش مي رود»، گزاره دقيق و جامعي است كه توضيح مي دهد چرا زمامدار «تغيير» و بازسازي حيثيت در آمريكا- آقاي باراك اوباما- تن به هم پيالگي علني با انواع گروه هاي تروريستي آن هم در حد برنامه ريزي براي ملاقات فرستاده ويژه خود با سركرده دون پايه يك سازمان تروريستي داده و به تعبير ضرب المثل معروف، از سر لاعلاجي به گربه خان باجي مي گويد.
چند سال است دستپاچگي و خبط و خرابكاري و ناشيگري در رفتارهاي سياسي، اطلاعاتي و ديپلماتيك دولت آمريكا حرف اول را مي زند. تصور مافياي قدرتي كه نومحافظه كاران را پس از كوبيدن به در بسته كنار گذاشت و اوباماي گريم كرده با ژست اصلاح سياست ها و مذاكره و تعامل و تفاهم را روي كار آورد، اين بود كه وي براي هيئت حاكمه آمريكا، راهي به روشنايي مي گشايد. اما اگر در دنيا درباره بوش گفته مي شد «اميدواريم آن قدر كه قيافه اش نشان مي دهد، احمق نباشد»، امروز شايد درباره اوباما گفتني باشد كه او حتما كاريكاتور سفاهت است. اگر واقعيت غير از اين بود او نبايد به اسم تغيير در تك روي و سياست هاي زورگويانه آمريكا براي درك ملت ها، از مذاكره با ايران سخن مي گفت و پس از چندي تهديد به حمله اتمي عليه ايران مي كرد يا دم دستگاه اطلاعاتي و ديپلماسي خود را با انواع تروريست ها از منافقين و ريگي تا پژاك و تندر گره مي زد. يا از درك ملت فلسطين و حل بحران خاورميانه سخن مي گفت و همين اواخر كنار نتانياهو مي ايستاد و مي گفت ما كنار اسرائيل ايستاده ايم و از آنها نخواهيم خواست قدمي از برنامه هاي دفاعي خود و ابهام هسته اي عقب نشيني كنند. خروجي اين روند همان مي شود كه دولت وي هم چوب را بخورد و هم پياز را و هم سر آخر، تاواني را كه نمي خواست بپردازد، بپردازد. هم تلفات ناتو و اشغالگران در افغانستان ركورد بشكند و هم فرمانده آمريكايي اشغالگران (مك كريستال) به جاي طالبان، پاي باراك اوباما را بگيرد و بكشد وسط معركه. هم تروريست ها را به سمت جنايت وحشيانه هل دهد و هم از ترس افكار عمومي منزجر ايران، به همان تروريست ها ناسزا بگويد. هم ناظر ربايش پژوهشگر ايراني و انتقال او به خاك آمريكا باشد و هم شاهد لگدمال شدن اقتدار سازمان سيا و بازگشت تبعه ايراني به كشور خود.
اجازه بدهيد با يك پرسش معادله گون ديگر واقعيت را روشن تر كنيم. اگر سازمان جاسوسي دولت اوباما حاضر است در ازاي 10 دقيقه مصاحبه يك متخصص «فيزيك بهداشت» 10 ميليون دلار - دقيقه اي يك ميليون دلار- بدهد تا او جور همه بدبياري هاي 7-6 سال گذشته سازمان عريض و طويل سيا (آژانس مركزي اطلاعات و جاسوسي) در قبال برنامه هسته اي ايران را بكشد يا 50 ميليون دلار بدهد كه همان پژوهشگر عادي درخواست پناهندگي كند و اين اعتباري براي سازمان CIA باشد، حدس بزنيد رقم هنگفت خسارت هاي آمريكا از پيشرفت هاي ايران چه قدر است؟ 500 ميليارد دلار؟ هزار ميليارد دلار؟ اندازه هزينه هاي گزاف و بر باد رفته آمريكا در چالش هاي عراق و افغانستان و لبنان و فلسطين و بحرين و يمن؟ به راستي اوباما و دولت وي به چه ميزان ورشكسته شده است؟ البته پرسش ديگري هم در اين ميان خود را به ذهن هر ناظر و تحليل گري تحميل مي كند. اگر قرار است ايران قرار اطلاعاتي به كلّي سرّي آمريكا در مسير دوبي- بيشكك را در آسمان قيچي كند، ديپلمات ربوده شده خود (حشمت الله عطارزاده) را از پاكستان آزاد كند و به كشور برگرداند، با تبعه ربوده شده خود در عربستان و منتقل شده به آمريكا ارتباط ويديويي بگيرد و سيا را وادار به عودت تبعه مذكور كند و... اگر قرار است برنامه هاي پيشرفت ايران در حوزه هاي فناوري و علمي- كه حوزه هسته اي بخش كوچكي از آن است-، ديپلماتيك و سياسي با شتاب به پيش برود، پس ديگر چه نيازي هست كه دولت آمريكا بودجه هنگفت سازمان اينتليجنس سرويس خود را پرداخت كند؟ در اين صورت آيا نمي توان 95 درصد فعاليت هاي سيا را تعطيل كرد و به جاي آن كار را به آدم كش ها و آدم رباهاي حرفه اي يا حداكثر به چند كاربلد فتوشاپ و تروكاژهاي تصويري كه بتوانند عليه ايران و برنامه هسته اي آن سند جعل كنند، سپرد؟!
اين وضعيت توضيح مي دهد كه چرا رابرت گيتس وزير دفاع دولت هاي بوش و اوباما و رئيس اسبق سازمان سيا، چند ماه پيش نامه اي تلخ به رئيس جمهور نوشت حاكي از اينكه آمريكا در برابر ايران فاقد هر نوع گزينه قابل استفاده و فاقد استراتژي است و بدتر اينكه كسي براي اين وضع چاره جويي هم نمي كند. شايد پرسيده شود اگر دولت آمريكا در وضعيت فقدان استراتژي و خلأ راهبرد، معلق و پا در هواست پس چرا انواع ترورها را در ايران- از كردستان و سيستان و بلوچستان تا شيراز و تهران- سازمان مي دهد، به آشوب و اغتشاش متوسل مي شود، فراتر از قطعنامه شوراي امنيت، تحريم هاي اقتصادي يكجانبه وضع مي كند، و حتي مراودات سياسي- نظامي را در مسير تل آويو- واشنگتن تعمدا علني مي كند و يكي در ميان در رسانه ها در زمينه حمله آمريكا يا اسرائيل عليه ايران تصويرسازي مي شود گويي كه جنگي در پيش است. آيا جنگ در خواهد گرفت؟ در 3 سطح مي توان به اين پرسش پاسخ گفت. پاسخ اول همان است كه پيشتر گفته شد؛ در همه حوزه ها به ويژه حوزه هسته اي زمان به نفع ايران و به ضرر آمريكاست؛ يك سند كوچك 2 برابر شدن ذخيره اورانيوم غني شده ايران در كمتر از 9ماه است. پاسخ دوم اين است كه جنگ سالها بلكه 3دهه است كه آغاز شده و در هر مقطعي صرفا فاز آن فرق كرده است. «آيا جنگ خواهد شد؟» سؤال غلط اندازي است كه تحليلگر را به خطا مي كشاند. ما در تمام اين سال ها در جنگ تمام عيار با آمريكا و صهيونيسم بين الملل بوده ايم، ميدان جنگي به وسعت فاصله تهران تا تل آويو و نيويورك. البته هرگز نبايد از تهديد خاص نظامي غافل شد اما حقيقت آن است كه ايران، هم در اين زمينه روئين تن شده و هم سالي چند بار از اين تهديدها مي شنود.
پاسخ سوم را چنين بايد مطرح كرد كه جنگ هست و نيست. دشمن اگر شمشير نظامي اش مي بريد، مضايقه نمي كرد همچنان كه در سال هاي آغازين انقلاب مضايقه نكرد و نتيجه آن را در روي كار آمدن متحدين استراتژيك جمهوري اسلامي در عراق كه هنگام جنگ تحميلي در كنار ايراني ها با صدام و آمريكا مي جنگيدند- و علاوه بر اين، نترس و روئين تن شدن ملت ايران- ديد. جنگ هست و نيست به اين معنا كه اقدامات سخت و نيمه سخت- شامل ترور، تحريم، آشوب (فتنه سبز)، آدم ربايي و غائله آفريني- صرفا قرار است به عنوان چاشني انفجاري «جنگ نرم» عمل كند. آنها قدرت بازدارندگي و پدافندي و تهاجمي ايران را به خوبي مي شناسند. مي دانند كه آغاز جنگ با آنها اما رقم زدن پايان آن با جمهوري اسلامي است. مي دانند كه در چنان جنگي اگر چه آغازگر باشند، تعيين زمين و گستره جنگ با آنها نخواهد بود. بنابراين به تحركات سخت و نيمه سخت صرفا به عنوان چاشني انفجاري جنگ نرم نگاه مي كنند، مانند ماده انفجاري تعبيه شده در پوكه يك فشنگ.
برآيند رفتارهاي وزارت خارجه، سازمان هاي اطلاعاتي و نظامي آمريكا در حوزه هاي ترور و آدم ربايي و آشوب و تحريم و فشار سياسي بر ايران، «انگاره سازي» و «تصويرسازي» است. حقيقي ترين ميدان جنگي كه آمريكا و متحدانش در آن مي كوشند آتش تهيه بريزند، حوزه «القائات» و «مجازيات» است كه بايد واقعي جلوه كند. از نگاه آنها اين روند بايد به 3 سطح افكار عمومي، نخبگان و سياستمداران ايران چنين القا كند كه ايران، مقتدر و قدرت اول منطقه نيست. القا كند كه تهديد، جدي است، بحران واقعيت دارد، امواج متلاطم «بي ثباتي» ايران را درميان گرفته و اوضاع به سمت فروپاشي سياسي و اجتماعي پيش مي رود. همه تحركات پرتناقض آمريكا بر آن است تا تصور «بي ثباتي» و «آسيب پذيري» را در جان ملت- دولت روئين تن ايران تزريق كند. اگر اين جنگ روحيه ها و اراده ها و اميدها مغلوبه شد، آنگاه آمريكا مي تواند كورسويي به سوي مذاكره از موضع بالا، تعطيلي برنامه هسته اي، باج گيري در خاورميانه و تغيير ]سياست هاي[ حاكميت ايران پيدا كند.
كيست كه نداند انفجار تروريستي در يك مسجد عمومي يا حسينيه حائز كوچك ترين ارزش اطلاعاتي نيست يا تهديد به حمله نظامي و تحريم اقتصادي در تناقض با جلب اعتماد ملت مورد تهديد است. اما هيچ يك از اين حادثه ها را نبايد به عنوان تصويري مستقل مشاهده كرد. كنار هم گذاشتن اين تصاوير- آشوب88 كه اتفاقا فتنه گران با تروريست ها همكاري داشتند و آنها را «مردان خداجو» هم خواندند، تحريم و القاي انزواي ايران، و عمليات تروريستي- نشان مي دهد كه كارگردان اين تصاوير هم مستأصل و لاعلاج است و هم در حضيض شكست، اين سودا را در سر مي پزد كه با زدن ريشه هاي «ايمان و اميد، انسجام و وحدت، بينش و بصيرت، همت و كار و پيشرفت»، مسير جنگ باخته را تغيير دهد. اعتماد 85 درصدي يك ملت به نظام برگزيده خود در سي ودومين سال پيروزي انقلاب به عنوان انرژي و سرمايه بزرگ پيشرفت، همان قدر براي مستكبران عالم سنگين بود كه حضور معنادار و حيرت انگيز همان ها در كف خيابان در تاريخ 9دي و 22 بهمن.88 اين سرمايه را بايد با ويروس هاي يأس، ترس، حيرت، ترديد، اختلاف، نزاع و شكاف و تفرقه، و فشلي و بي ارادگي هدف گرفت، بي ترديد. اين درخت پربرگ و بار، ريشه هايي دارد كه آنها را بايد زد. آنها كه صحنه را رصد مي كنند شهادت مي دهند كه در دهه اخير به ويژه سال گذشته هجمه سياسي به اركاني چون دين، اخلاق، انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي و ولايت فقيه، امام خميني و آيت الله خامنه اي، و قانون اساسي پيوسته رو به تشديد و تزايد بوده است.
آن كه در جنگ در خط مقدم است و بيشتر مقاومت مي كند و مي ايستد و تير به قلب دشمن مي زند، بيشتر مورد هجمه قرار مي گيرد. اين فضيلت مجاهدين و سابقون است. انتظار نيست همه ظرفيت حضور در صف مقدم چنين جنگي را داشته باشند. هر كس به اندازه بصيرت و طاقت و شجاعت خود بايد بجنگد. اما حتما توقع است كه كسي در چنين جبهه اي خواسته يا ناخواسته، همراه دشمن براي كوبيدن خاكريزها و كانون هاي مقاومت نشود. زمين و نقشه دشمن كاملا روشن است. هر حركتي كه در آن زمين و براساس آن نقشه تعريف شود، متضمن نتايج خيانت است حتي اگر به قصد خيانت نباشد. آنها كه اجازه مي دهند در چنين نقشه هايي تعريف شوند و بر خطا هم اصرار مي كنند، ستم و جنايت و خيانتشان به ملت كمتر از خيانت و جنايات گروهك رجوي و ريگي نيست.
محمد ايماني

 



كيهان و خوانندگان

¤ ضمن تسليت شهادت عاشقان آقا اباعبدا...(ع) در مسجد جامع سيستان و بلوچستان توسط عده اي مزدور به پيشگاه امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب و امت قهرمان كشورمان به دشمنان كوردل مي گويم آرزوي تفرقه در ميان امت اسلامي را با خود به گور خواهند برد.
8157---0915
¤ مي خواستم بدانم تا كي مسئولين مي خواهند سران فتنه را رها كنند و آنها به خيانت خويش ادامه دهند چرا اين وطن فروش ها را دستگير نمي كنند.
3741---0916
¤ سياست كلي استكبار جهاني در كشورهاي اسلامي به ايجاد تفرقه، شكاف و اختلاف به انحاء مختلف و غارت سرمايه هاي مادي و انساني و فروش تسليحات و حفظ غده سرطاني اسرائيل خلاصه شده است.
اردهالي
¤ ضعف و سوء مديريت بازرگاني در خريد گندم از كشاورزان در سالجاري و واگذاري آن به بخش خصوصي علاوه بر ضرر و زيان مادي بر كشاورزان و متعاقب آن بر دولت موجب نااميدي بخش كشاورزي در اين زمينه گرديده است. سرگرداني كشاورز در كشت خود و سودجويي دلالان در اين زمينه از اهم موضوعات است.
طالعي
¤ شبكه 5 تهران هر شب جمعه حدود ساعت 22 اقدام به پخش دعاي كميل مي كرد كه ما با سن بالاي 70 سال از پخش و ترجمه زيرنويس آن لذت مي برديم ولي در تاريخ 24/4 متاسفانه ديديم زيرنويس شد ساعت نيم بامداد؟! خيلي ها قادر نيستند تا 30 دقيقه بامداد بيدار بمانند و به دعاگوش دهند آنوقت نماز صبح اينها چه مي شود؟ لطفا مسئولين شبكه تهران به خاطر برنامه هاي فاقد ارزشي يك برنامه ارزشي و تاثيرگذار را بي جهت تاخير نياندازند.
تجارتچي
¤ بارها اعلام نمودند كه سود سهام عدالت بازنشستگان قبل از عيد پرداخت خواهد شد و با گذشت قريب به 4 ماه از سال 89 نيز هنوز پرداخت نشده است و حالا صحبت از پرداخت سهام به جاي مطالبات است.
فتاحي
¤ با توجه به گرماي بيش از 50 درجه و گرد و غبار، بحران قطع آب مسجد سليمان چه وقت حل خواهد شد. چگونه بدون كولر و آب مي توان در اين گرما زندگي را به روال عادي ادامه داد؟
3418---0937
¤ جانباز 55% هستم، پاي چپم قطع شده و ريه هايم نيز مشكل دارد چرا تاكنون سهميه بنزيني براي ما اعلام نشده است.
4254---0912
¤ سلسله مطالب خوان حكمت چه وقت به كتاب تبديل خواهد شد تا ما صد جلد بخريم و به دوستان هديه كنيم. بسيار ارزشمند و مطالب نابي است چشم به راه چاپ كتاب خوان حكمت هستيم.
مازندراني
¤ ساعت 11 ديشب اراذل و اوباش در خيابان پنجم نيروي هوائي با قمه و قداره و زنجيرهاي ميخ دار به طرز وحشيانه اي به اتومبيلهاي عبوري، مردم و مغازه ها حمله كرده و خسارت هاي زيادي بوجود آوردند. متاسفانه اين كار در فاصله حدود 100 متري ايستگاه سيار پليس مستقر در فلكه دوم نيروي هوايي انجام گرفت. منطقه نيروي هوائي خصوصا خيابان پنجم مدتي است كه ناامن شده و سارقان حتي در روز روشن مبادرت به زورگيري كرده و اتومبيلها را مورد سرقت قرار مي دهند. از مسئولين محترم نيروي انتظامي تقاضاي مقابله با اين جرايم را داريم.
از تلفنهاي متعدد اهالي نيروي هوائي
¤ دريافت سيگنال هاي صدا و سيما در شهرستان رامهرمز به سختي امكان پذير است. به طوري كه بسياري از متدينين هم براي دريافت برنامه هاي صدا و سيما مجبور شده اند از آنتن ماهواره استفاده كنند. لطفاً رسيدگي شود.
وراپور از رامهرمز
¤ چند ماهي است كه شهرك سعيديه اسلامشهر به محل امن براي اراذل و اوباش و موادفروشان تبديل شده است. به طوري كه اراذل و اوباش با ايجاد رعب و وحشت در دل ساكنين اين شهرك، در روز روشن با حمله به ساكنين و زخمي كردن آنها، اقدام به اخاذي و جيب بري مي كنند. از فرمانده ناجا مي خواهيم قاطعانه با اين مسئله برخورد شود.
جمعي از اهالي شهرك سعيديه اسلامشهر
¤ از مسئولين به ويژه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواهشمنديم موضوع شهرستان شدن اروند كنار را به طور جدي پيگيري نمايند.
9539---0916
¤ بهمن ماه سال گذشته مجلس شوراي اسلامي قانون ماده 147جهت ششدانگ كردن سند را تا سال90 ابقاء نمود با گذشت 4 ماه از سال 89 هنوز اين قانون به ادارات ثبت ابلاغ نشده است.
0479---0912
¤ با توجه به تبليغ جهت استفاده مردم ازناوگان حمل و نقل عمومي چرا خطوط اتوبوس شهرك نفت و صدف به تجريش برچيده شده است؟ چرا بر مشكلات مردم اضافه مي كنند؟
6027---0912
¤ عوارض آزادراه رشت- قزوين با فاصله 190كيلومتر 350 تومان و با فاصله 158كيلومتر 1800تومان است. مسئولين وزارت راه پاسخ دهند كه اخذ عوارض چگونه و بر چه معياري تعيين مي شود .
نيك پور
¤ خيابان باهنر تهران فاقد نانوايي است.
خالقي
جوابيه روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 19/3/89 روزنامه تحت عنوان «محل تعويض پلاك موتورسيكلتها خارج از تهران است» به اطلاع مي رساند پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ آدرس مراكز تعويض پلاك در شهر تهران را به شرح ذيل اعلام نموده است.

 



گاو (گفت و شنود)

گفت: محسن كديور بعد از بازگشت از دومين سفر خود به اسرائيل، نامه سرگشاده اي خطاب به هاشمي رفسنجاني و عليه رهبر انقلاب نوشته است.
گفتم: خواسته از خجالت نتانياهو دربياد!
گفت: چند گروه ضدانقلاب ديگر هم به وي اعتراض كرده و گفته اند، نوشتن اين نامه بعد از سفر به اسرائيل، احمقانه بوده است زيرا جمهوري اسلامي دشمني اسرائيل با خود را افتخار مي داند و از نامه كديور ناراحت نمي شود.
گفتم: يكي از سايت هاي وابسته به ماركسيست ها نوشته اين اقدام كديور از روي ناچاري بوده و خودش هم مي دانسته كه چند هفته بعد از سفر به اسرائيل نبايد اين نامه را مي نوشت.
گفت: پس چرا نوشت؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو رفت دكتر و گفت؛ آقاي دكتر، همه به من ميگن گاو. دكتر پرسيد از كي تا حالا؟ گفت؛ از همون وقت كه گوساله بودم!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

ارزيابي فعالان سياسي از نقش آمريكا در حادثه تروريستي سيستان و بلوچستان

فعالان سياسي با پررنگ توصيف كردن نقش آمريكا در انفجارهاي تروريستي زاهدان تصريح كردند واشنگتن از اين طريق به دنبال جبران شكست هاي خود در مقابل ملت ايران است.
نورالله حيدري عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: امروزه آمريكا و هم پيمانانش با تشديد جنگ تبليغي و رواني عليه ايران درصدد هستند كه اوضاع اجتماعي ايران را مختل نشان دهند و از آنجا كه اقتدار سياسي يك جامعه در گرو تامين امنيت اجتماعي آن است حكام صهيونيست و كاخ سفيد در تكميل پروژه تضعيف نظام اسلامي ايران با شانتاژبازي هاي تبليغاتي عليه ايران، درصدد افول امنيت اجتماعي جامعه هستند.
وي با محكوميت حادثه تروريستي زاهدان ادامه داد: استكبار جهاني سعي دارد تا از اين طريق ناكامي هاي پي درپي خود را در آشوب هاي پس از انتخابات رياست جمهوري جبران كند.
يك عضو جامعه روحانيت مبارز هم با بيان اينكه آمريكا و همفكرانش با اصل تشكيل حكومت اسلامي به شدت مخالف بوده اند، گفت: براي تحقق اين دشمني، آنها در زمينه هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي، سياسي و حتي نظامي تلاش هاي بسياري را انجام داده اند.
حجت الاسلام سالك در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه آمريكا در زمينه نظامي به دو شكل منظم و نامنظم وارد عمل شده است، تصريح كرد: شكل منظم اين دشمني ها جنگ 8ساله و عمليات هاي تروريستي كه هرچند يكبار در كشور رخ مي دهد و ادامه اين عمليات ها در شكل نامنظم است.
وي ادامه داد: آمريكا در دهه چهارم با حمله به افغانستان، عراق و شكست مفتضحانه در مقابل فلسطين و حزب الله لبنان ضربه سختي خورده كه اين شكست هاي پي درپي ضربه بزرگي نيز از نظر اقتصادي براي آنها به همراه داشته است.
نتيجه جابجايي فرمانده نظامي آمريكا در افغانستان
عضو جامعه روحانيت مبارز تصريح كرد: آمريكا براي حفظ پرستيژ خود دست به عمليات تروريستي مي زند تا با سرپوش گذاشتن به شكست هاي خود مردم را به اين امور مشغول كند.
وي در ادامه با اشاره به عاملان عمليات تروريستي زاهدان كه مردم را در حال جشن و شادي به شهادت رساندند، تصريح كرد: اين عمليات منجر به شهادت و زخمي شدن عده زيادي از هموطنان ما شد كه تا مدتي شكست هاي آمريكا و صهيونيست ها را در هاله اي از فراموشي فرو مي برد.
حجت الاسلام سالك با بيان اينكه دست پنهان سازمان سيا و موساد حتي در كشورهاي همجوار ايران در اين گونه عمليات هاي تروريستي آشكار مي شود، گفت: جابه جايي فرمانده نظامي آمريكا در عراق به افغانستان براي تشديد عمليات ها در افغانستان دليل موجهي بر اين قضيه است.
محكوميت حادثه زاهدان بازي سياسي آمريكاست
سيدعليرضا مرندي نماينده مردم تهران هم با اشاره به همزماني اقدام تروريستي زاهدان و درخواست خروج گروهك منافقين از ليست گروههاي تروريستي، اظهار داشت: ماهيت دولت آمريكا مخالف با اسلام است و نظام اسلامي هم اسلامي ترين نقطه دنياست در نتيجه دشمني آنها ديرپا بوده و 31سال است كه ادامه دارد.
وي كه با فارس گفت وگو مي كرد تصريح كرد: استكبار جهاني با استفاده از راههايي مثل انفجار براي ايجاد ناامني، اختلاف در جريان انتخابات، شناسايي منافقين به عنوان افراد غيرتروريست، حمايت از اسرائيل و تهديد نظامي جمهوري اسلامي ايران به دنبال ضربه زدن به كشورمان هستند.
نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آمريكا، اسرائيل و كشورهاي اروپاي غربي با فشار آوردن به چين، روسيه و حتي كشورهاي جهان سوم تلاش مي كنند تا ارتباط آنها را با ايران قطع كنند، اين دشمني ها چيز جديدي نبوده بلكه شكل آن تغيير مي كند از اين رو براي ملت ايران تعجب انگيز نيست.
وي با بيان اينكه بايد ديپلماسي فعال دولت در زمينه مقابله با دشمني ها ادامه يابد، افزود: رسانه هاي گروهي ما به اندازه آنها نيست و تبليغ منفي عليه ما دارند از اين رو بايد حداقل بتوانيم مظلوميت خود را به دولت ها و ملت ها تفهيم كنيم.
مرندي گفت: آمريكا و همفكرانش وقتي ريگي را از دست مي دهند، مجبور هستند اطرافيان او، منافقين و سلطنت طلبان و افرادي كه در جريان انتخابات كشور فريب خوردند را به كار گيرند و از همه اين وسيله ها استفاده خواهند كرد.
وي با اشاره به اينكه همزماني خروج منافقين از ليست گروههاي تروريستي با حادثه زاهدان تفاوت زيادي با يكديگر ندارد، گفت: تحريم ها و دشمني هاي استكبار جهاني هميشگي بوده و هيچگاه متوقف نشده است.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: دشمني آنها در هر نقطه اي عليه جمهوري اسلامي وجود دارد.
وي در خصوص محكوم كردن حادثه تروريستي مسجد زاهدان توسط شوراي امنيت و آمريكا اظهار داشت: اين محكوم كردن ها بازي سياسي است و مانند اين است كه به شخصي سيلي بزنند و درصدد جبران آن باشند از اين رو اين محكوميت دروغ و ظاهرسازي بوده و آمريكا با اين كار مي خواهد، خود را بي گناه نشان داده و با تبليغات رسانه اي آن را القا كند.
حادثه زاهدان تلاش غرب براي تسليم ايران است
يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم گفت: اقدام تروريستي اخير در مسجد جامع زاهدان در ادامه جنايات آمريكا و جوسازي هاي رسانه اي غرب است تا ايران را وادار به تسليم در مقابل آمريكا كنند. تصويب قطعنامه 1929، مصوبه كنگره آمريكا در خصوص تحريم هاي ايران و حركت مدودف كه يك معامله با آمريكا است نيز در راستاي همين اقدامات است.
احمدي بيغش خاطرنشان كرد: انفجارها و اقدامات تروريستي اخير آخرين داشته هاي آمريكا در مقابله با ملت ايران است و آنها راه ديگري به جز قتل عام مردم بي گناه ندارند.
وي با اشاره به شكست هاي متعدد سرويس هاي امنيتي و اطلاعاتي بيگانه در مقابله با سربازان گمنام امام زمان(عج) اظهار داشت: آمريكا قصد دارد با انجام اقدامات تروريستي اعلام كند كه آنها قصد دارند تا دوباره افراد ديگري مانند رجوي و ريگي را پرورش دهند.
نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اقدام مقامات دولتي آمريكا در محكوم كردن جنايات زاهدان گفت: اعلام محكوميت اقدامات تروريستي زاهدان توسط كساني كه خود آن را به وجود آورده اند بيشتر به طنز شبيه است و مردم دنيا مشاهده كردند كه ريگي در چند ماه گذشته به طور رسمي اعتراف كرد كه با عوامل سيا و مسئولان ناتو در منطقه ارتباط داشته است.
آمريكا به دنبال اختلاف افكني ميان شيعه و سني است
نماينده مردم بيرجند در مجلس هم در خصوص حادثه تروريستي مسجد جامع زاهدان، اظهار داشت: جنايتي كه در محكم ترين پايگاه اسلامي و همزمان با ولادت امام حسين عليه السلام انجام شد، با هدف تفرقه افكني در ميان مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان بود.
حجت الاسلام ابراهيمي با ذكر مثالي به سفر خود به مالي و نيجريه همراه با رئيس جمهور اشاره كرد و گفت: در اين سفر عده زيادي از مردم نيجريه ساعت ها زير باران منتظر رئيس جمهور ايران بودند كه اين مساله نشان مي دهد، هدف انقلاب اسلامي تامين و صادر شده است.عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه استكبار در ميان ملتهاي جهان اعتبار خود را از دست داده است، افزود: ملت ها، خود را پيدا كرده و دوباره روئيده اند از اين رو راه رهايي از سلطه و استكبار را مي دانند.
ابراهيمي تصريح كرد: به بركت امام راحل و اسلام ناب محمدي (صلي الله عليه وآله) بيداري و هوشياري ملت ها در سرتاسر جهان به وجود آمده و آمريكا نيز اين را به خوبي احساس كرده است و انقلاب با يارگيري از خانه هاي اروپايي ها و آمريكايي ها توانسته هدف خود را محقق كند.
وي با بيان اينكه اين بيداري در آفريقا و آمريكاي لاتين نيز وجود دارد، اضافه كرد: مردم اين كشورها به دنبال اسلام ناب محمدي (صلي الله عليه و آله) هستند و امروز هيچ چيز به اندازه پيشرفت ايران، اسلام گرايي و معنويت خواهي، آمريكا را به هراس نمي اندازد و جنايت تروريستي سيستان و بلوچستان تائيد همين موضوع است.
اين نماينده مجلس يادآور شد: هدف آمريكا و استكبار اختلاف افكني است كه نتيجه آن چيزي جز اضمحلال و نابودي نيست و با هوشياري شيعه و سني و شركت آنها در تشييع جنازه شهدا اين توطئه نقش بر آب شد.
 



با درخواست لغو انحصار چاپ آگهي هاي دولتي ارسال شد
متن كامل نامه مديران مسئول 17 روزنامه به رئيس جمهور

17 مدير مسئول روزنامه در نامه اي به رئيس جمهور خواهان برداشتن انحصار چاپ آگهي هاي دولتي تنها در روزنامه دولتي ايران شدند.
به گزارش فارس متن كامل نامه مديران مسئول 17 روزنامه به رئيس جمهور به شرح زير است:
با سلام و دعا
احتراما به اطلاع مي رساند، بر اساس ضوابط اجرايي بودجه سال 1389، دستگاه ها و سازمان هاي دولتي و شركتهاي وابسته موظف شده اند، آگهي هاي خود را صرفا در اختيار روزنامه «ايران» قرار دهند و صريحا از چاپ آگهي در ساير مطبوعات منع شده اند.
اين موضوع تأثير زيادي در اقتصاد مطبوعات گذاشته و مي گذارد. خوشبختانه سخنان جنابعالي در مصاحبه مطبوعاتي مورخ 07/04/1389 كه فرموديد: «موضوع را بررسي خواهيد كرد و اگر از اين تصميم آسيبي به مطبوعات وارد شود، حتما جبران خواهد شد» باعث خوشحالي و اميدواري گرديد.
لذا امضاء كنندگان ذيل (جمعي از مديران مسئول مطبوعات) از جنابعالي تقاضا دارند با حذف اين بند از ابلاغيه بودجه، از وارد آمدن آسيب جدي به مطبوعات امروز و آينده جلوگيري نماييد.
با سپاس و تجديد احترام
حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان، بيژن مقدم مدير مسئول روزنامه جام جم ، سيد نظام الدين موسوي مدير مسئول روزنامه جوان، سيد مرتضي نبوي مدير مسئول روزنامه رسالت، محمد آخوندي مدير مسئول روزنامه وطن امروز، محمد پيرعلي مدير عامل روزنامه سياست روز، ، سيد محمود دعايي مدير مسئول روزنامه اطلاعات، كورش شجاعي مدير مسئول روزنامه خراسان، مسيح مهاجري مدير مسئول روزنامه جمهوري اسلامي، سيد محمد باقر خرازي مدير مسئول روزنامه حزب الله، عليرضا بختياري مدير مسئول روزنامه دنياي اقتصاد، فرزانه خرقاني مدير مسئول روزنامه جهان اقتصاد، افشين جمشيدي لاريجاني مدير مسئول اقتصاد پويا، نعمت الله شهبازي مدير مسئول روزنامه ورزشي گل، محمد علي وكيلي مدير مسئول روزنامه ابتكار، مدير مسئول روزنامه قدس و مديرمسئول روزنامه كار و كارگر

 



سوغات كديور از دومين سفر به تل آويو (خبر ويژه)

علاقه افراطي آقاي دوربيني حلقه لندن به خودنمايي و نامه پراكني باعث حرف و حديث هايي درباره او شده است.
كديور پس از نامه نگاري سرگشاده به سيدحسن خميني و طرح اين توقع كه وي سيره امام خميني و حاج سيداحمدآقا- رضوان الله تعالي عليهما- را نقد و رد كند، نامه سرگشاده اي هم به هاشمي و عليه رهبري منتشر كرد.
هرچند كه با توجه به سوابق قلم به مزدي برادرزن مهاجراني، سفارشي و رپرتاژ بودن نامه هاي اخير از سوي محافل آمريكايي دور از ذهن نيست و از طرفي نمي توان سفر اخير وي به تل آويو را در اين ميان ناديده گرفت، اما شهرت طلبي زياده از حد و ميل افراطي كديور به هر قيمت گمانه ديگري است كه اتفاقا مورد توجه سايت ضدانقلابي خودنويس قرار گرفته است.
خودنويس در تحليل خودنمايي حجت الامسال هرمنوتيك نوشت: آيا نامه به نوه امام خميني مبني بر رد نظريه ولايت فقيه، كه پدربزرگش با آن جمهوري اسلامي را بنيانگذاري كرد و پدربزرگ و پدرش براي حفظ آن هر تلاشي انجام دادند، تا آنجا كه پدربزرگ گفت حفظ نظام از اوجب واجبات است، انتظاري واقعي را دنبال مي كرد؟ آيا حسن خميني، كه هرچه دارد ناشي از پدر و پدربزرگش هست، مي تواند به كل به ميراث آن دو پشت پا بزند و همه آنها را رد كند؟ اگر سيدحسن خميني با ولايت فقيه مخالف باشد، آيا در شرايط كنوني كشور رد علني آن ركن اساسي قانون اساسي براي او مقدور است؟ اگر نيست، متن نامه دال بر چه چيزي است؟ وقتي هدف اصلي نگارش نامه محقق شدني نباشد، نامه چه دستاوردي خواهد داشت؟ نويسنده مي تواند دهها مقاله و كتاب بنويسد و در آنها ولايت فقيه را رد كند. اما نامه و درخواست از ديگري چيز ديگري است. متن نامه سرگشاده كديور به هاشمي رفسنجاني هم همين مشكل را دارد. اگر يك درهزارم هم براي هاشمي رفسنجاني و ديگر اعضاي مجلس خبرگان چنان درخواستي امكان طرح ندارد، اين متن چه دستاوردي دارد؟ كديور آن قدر هوشيار است كه تند تند نامه هاي بدون رسيدن به هدف اصلي و تصريح شده ننويسد. برخي مدعي هستند كه چون هاشمي رفسنجاني از طريق مهدي هاشمي هزينه مالي جرس را تامين مي كند (گفته مي شود آقاي كديور به يكي از روشنفكران ديني كه از او پرسيده بود منابع مالي شما از كجا تامين مي شود؟ گفته بود كه از يكي از بزرگان از طريق فرزندش كه در خارج از كشور است هزينه هاي جرس را مي پردازد) حجت الاسلام كديور بايد هواي هاشمي رفسنجاني را داشته باشد و نه تنها در جرس انتقادي از او نشود، بلكه او را مخاطب درخواست هاي حل بحران هاي جمهوري اسلامي قلمداد كنند. اما رسيدن به اين هدف بدون نگارش اين نامه هم قابل دستيابي است. اين نامه يك در ميليون امكان تحقق ندارد. پس متن نامه چه مقصودي را برآورده خواهد كرد؟
اين سايت ضدانقلابي مي افزايد: «نامه هايي كه به هيچ وجه به اهداف تصريح شده نمي رسند، به چه چيز مي رسند؟ نامه تك نفره، با درخواست هايي ناممكن از نظر تجربي، چه نتيجه اي دارد؟ شايد تنها نتيجه عملي اين نوع نامه ها، خود نامه تك نفره باشد؟ مگر اين كم نتيجه اي است كه حجت الاسلامي وجود دارد كه نامه هاي تك امضايي بدون نتيجه مي نويسد؟ به جاي آنكه به محال تجربي بودن اهداف مصرح توجه كنيد، به خود نامه بنگريد كه نويسنده اي دارد كه از موضع بالا نامه مي نويسد. درست است كه سياست محل كارهاي شدني و نتيجه بخش است. اما اگر خواننده نامه به اين نكته بينديشد كه نويسنده در آمريكا نشسته و از فلوشيپ هاي آمريكايي استفاده مي كند و بدون ترس از پرداخت كمترين هزينه اين نامه ها را مي نويسد، باز هم نگاه نادرستي به متن دارد و خوانش او به تفسيري درست منتهي نمي شود. نامه اي داريم و نويسنده اي. نويسنده اي كه شعارهاي معترضان پس از انتخابات را عوض مي كند. نويسنده اي كه حد و مرز جنبش سبز را تعيين مي كند كه چه كساني عضو آنند و چه كساني بيرون آن؟ نويسنده اي كه به همه نامه مي نويسد و براي آنها تعيين تكليف مي كند. نويسنده مهم است، نه نامه. نتيجه مهم است، اما نتيجه آني نيست كه به عنوان هدف تصريح شده، نتيجه اين است كه نويسنده بسيار مهم است»(!)
شايان ذكر است كديور اخيرا در گفت وگو با صداي آمريكا مدعي شد آشوبگران در تظاهرات روز قدس شعار «هم غزه هم لبنان سر مي دادند» و نه شعار «نه غزه، نه لبنان».
اين ادعا باعث هو شدن وي از سوي ضدانقلاب و رد كردن انبوه فيلم هاي تظاهرات آن روز شد.
كديور در پوشش لباس آخوندي پيش از اين ارتباطاتي با بيت منتظري از يك سو و برخي حلقه هاي بهايي در خارج از طرف ديگر داشت و از اين طريق مورد عنايت محافل اطلاعاتي آمريكا بود. اما گويا با درگذشت آقاي منتظري و سرآمد عمر فتنه سبز با پوشش دين، تاريخ انقضاي مزدوري او هم رسيده است. شايد به همين دليل هم هست كه او مي كوشد با انكار واقعيات از طرفي و قلمبه گويي و موج سازي از طرف ديگر، به اربابان خود چنين القا كند كه هنوز هم به درد مي خورد.

 



امنيت مردم در خاورميانه يا امنيت صهيونيست ها؟! (خبر ويژه)

وزيرخارجه عربستان گفت: ايران درصدد است به يك رهبر برتر در منطقه تبديل شود و استحقاق آن را نيز دارد اما بايد مانند يك رهبر رفتار كند و به ثبات خاورميانه كمك كند و تلاش كند كه بحران ايجاد نشود.
سعود الفيصل كه با روزنامه فرانسوي ليبراسيون گفت وگو مي كرد، بدون در نظر گرفتن بدعهدي كشورهاي غربي در تبادل اورانيوم كم غني سازي شده با اورانيوم 20 درصدي براي مقاصد پزشكي، گفت: «تهران مي گويد كه مقاصدي كاملاً صلح آميز دارد. بنابراين ديگر چه اصراري است كه به غني سازي كامل ادامه دهد؟»
فيصل گفت: رياض ترجيح مي دهد كه از اجراي تحريم ها خودداري كند اما ايران نيز بهتر است پيشنهاد 1+5 كه در مسير اهداف تهران قرار دارد را بعنوان يك فرصت تلقي كند.
اظهارات اين مقام سعودي در زمينه ثبات در منطقه و نگراني از بحران در حالي است كه ردپاي اين رژيم در ناامني هاي عراق، يمن و برخي كشورهاي ديگر منطقه ديده مي شود. عربستان تا همين اواخر پايگاه حمايت مالي و ايدئولوژي از گروهك طالبان بود، و هم اكنون نيز از گروه هاي افراطي سلفي و وهابي در زمينه هاي تروريستي پشتيباني مي كند. سعودالفيصل توضيح نداده كه آيا منظور وي از ثبات خاورميانه، ثبات و امنيت براي ملت هاي منطقه است يا رژيم اشغالگر صهيونيستي كه در جنگ افروزي هاي 33 روزه و 22 روزه عليه ملت هاي لبنان و فلسطين، حمايت بي سابقه رژيم سعودي را در كنار خود داشت.
گفتني است روند تحولات چند سال اخير در عراق، افغانستان، فلسطين و لبنان ضربه شديدي به موقعيت رژيم سعودي در منطقه زده است.

 



رفيق شهرام جزايري از خجالت سلطنت طلبان درآمد (خبر ويژه)

رقيب ناكام آراي باطله در انتخابات سال گذشته مدعي شد: رژيم شاه رفتاري را كه جمهوري اسلامي با خانواده زندانيان انجام مي دهد، انجام نمي داد و من به عنوان عضوي از اين نظام شرمنده هستم.
مهدي كروبي كه به منزل يكي از عناصر بازداشت شده رفته بود، افزود: اين رفتارها را به حساب اسلام و امام نگذاريد وي در عين حال حاضر نشد علناً عليه تروريست هايي كه جنايت انفجار بمب را در مسجد جامع زاهدان ترتيب دادند و 330 نفر را به خاك و خون كشيدند موضع بگيرد. كروبي در جملاتي قابل تأمل گفت « وقوع چنين حوادثي در كشور مايه شرمساري و ناراحتي است»!
ترجيح رژيم پهلوي بر جمهوري اسلامي از سوي اين عنصر جاه طلب و ساده لوح در حالي است كه پيش از اين سلطنت طلبان فاسدي چون رضا پهلوي و مادر وي، داريوش همايون وزير اطلاعات رژيم پهلوي و داماد زاهدي عامل كودتاي 28مرداد، نوري زاده، عبادي و... بارها از خيانت ها و دروغ پراكني هاي كروبي تمجيد و تعريف كرده اند كه لابد همه اين تمجيدها نيز در راستاي توبه اين عناصر فاسد و طرفداري شان از اسلام و امام است!!
كروبي در انتخابات يك سال پيش 330 هزار رأي كسب كرد كه 85 صدم درصد (زير يك درصد) كل آراي مأخوذه و كمتر از آراي باطله بود و اين در حالي بود كه وي تمام سرمايه سياسي خود را به حراج ضد انقلاب گذاشته بود.

 



نتانياهو: آمريكا مثل موم در دستان ماست (خبر ويژه)

نخست وزير رژيم صهيونيستي با تحقير هيئت حاكمه آمريكا گفت: آمريكا مومي در دستان اسرائيل است.
نتانياهو در اين اظهارات كه به صورت ويدئو در اينترنت منتشر شده مي گويد: آمريكا مانند موم در دستان اسرائيل است و مي توان به راحتي آن را به هر طرف كشاند.
اين اظهارات در حالي است كه اوباما به تازگي در واشنگتن ميزبان نتانياهو بود و پس از ملاقات با وي در جمع خبرنگاران گفت: من قبل از انتخاب به رياست جمهوري با او ملاقات كردم و به او اعتماد داشته ام. ما از سياست ابهام اتمي و سياست هاي دفاعي اسرائيل دفاع مي كنيم و حاضر نيستيم اسرائيل قدمي عقب بگذارد.

 



شورش ژنرال هاي ناتو عليه پروژه آمريكا در افغانستان (خبر ويژه)

تشديد اعتراض ژنرال هاي ناتو به سياستمداران آمريكايي و اروپايي درباره جنگ افغانستان حاكي از تشديد و تعميق اين بحران است.
سايت ضدانقلابي اخبار روز نوشت: «در طول يك سال اخير اظهارنظرهاي صريح و شفافي از سوي بلندپايگان نظامي ارتش هاي عضو ناتو در انتقاد از استراتژي هاي ناكارآمد غرب در مبارزه با طالبان و تثبيت امنيت در افغانستان، بيان شده است. اين اظهارات نشانه هاي روشني از يك گسست سياسي- نظامي در وضعيت تعميق بحران مي باشد. يك اصل خدشه ناپذير در نظام دمكراتيك وجود دارد كه اجازه نمي دهد نظاميان در امور سياسي دخالت كنند و به همين دليل حساسيت نسبت به نقض اين موضوع به شدت برانگيخته مي شود. معمولا در شرايط ثبات و موقعيت بهنجار چنين اصلي هرگز مورد ترديد قرار نمي گيرد ولي در شرايط تعميق بحران و سلب مسئوليت از پذيرش تبعات يك شكست متصور، نرم معمول و قاعده كلي به هم مي ريزد. اين كه ژنرال «استنلي مك كريستال» با لحني گزنده سياست و استراتژي دولت «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا در افغانستان را به زير سؤال مي برد، دقيقا زاييده چنين شرايطي بوده است. چند روز بعد از مصاحبه مك كريستال كه به بركناري وي نيز منجر گرديد، ژنرال «دپورت» رئيس كالج دفاعي فرانسه در مصاحبه با روزنامه لوموند، هم چون همتاي آمريكايي خود ضمن انتقاد از استراتژي واشنگتن در جنگ افغانستان، گفت كه «به نظر نمي رسد كه اين استراتژي كارآيي لازم را داشته باشد.» فرمانده ستاد كل ارتش فرانسه ضمن غيرمسئولانه خواندن اين اظهارات، وي را براي پاره اي توضيحات به وزارت دفاع فرا خوانده است. قبلا هم ژنرال ريچارد فرمانده ارتش انگليس انتقادهاي مشابهي را مطرح كرده بود. سير تحولات در جنگ افغانستان و عرصه ميداني اين نبرد نشان مي دهد كه ژنرال هاي نظامي از ناكامي هاي فزاينده در عرصه اين جنگ و تعميق بحران به شدت آشفته شده و اعتماد خود را به تصميم گيري هاي سياستمداران از دست داده اند.»
سايت مذكور اضافه مي كند: نارضايتي بلندپايگان نظامي ناتو كه در عرصه ميداني جنگ حضور دارند گوياي گسست هاي اجتناب ناپذير ايجاد شده در يك بحران عميق است. ناتو براي پاسخ به تهديد در حوزه جغرافيايي خود بنا شده اما اكنون اين سازمان در خارج از مرزهاي خود ايفاي نقش مي كند. از سويي ديگر از آنجا كه ماهيت پيمان نظامي ناتو و اصولا ساختار نيروهاي مسلح كشورهاي غربي براساس عكس العمل واكنش سريع و دستيابي به نتيجه در كمترين زمان ممكن بنا شده است، فرسايشي شدن جنگ و عدم نتيجه گيري مطلوب در جنگ افغانستان، جدا از سرريز شدن هزينه هاي تصاعدي، اتوماتيك وار ميزان آسيب پذيري و خلاء انگيزه را موجب شده است. در چنين وضعيتي به طور كلي اولين نيروهايي كه دچار فروپاشي يا ضعف ناشي از ترديد مي شوند، صفوف مقدم در ميدان منازعه مي باشند كه به جهت اشراف بر موقعيت ميداني و پرداخت هزينه مستقيم تر، خود را بيش از ديگران محق به اظهارنظر يا دخالت در موضوع مي دانند. نتيجه اين روند، ناخشنودي و ايجاد بن بست در روند اجرايي امور صف مقدم خواهد بود و مي تواند به ابعاد فزون تر بحران بينجامد.

 



چوب جايگزيني موسوي با خاتمي يا چوب ارتباط با بيگانگان؟! (خبر ويژه)

يك عضو اقليت مجلس با بيان اينكه اصلاح طلبان چوب اشتباهات خود را خوردند، گفت كنار رفتن خاتمي و جايگزيني موسوي در انتخابات يك اشتباه بزرگ بود.
احمدرضا دستغيب در گفت وگو با ايلنا و درباره سخنان اخير خاتمي مبني بر اشتباه اصلاح طلبان در غفلت از فرهنگ و جامعه و متمركزشدن در حوزه سياست و قدرت گفت: اصلاح طلبان در دوران اصلاحات عجله كردند و روي اصول و مباني تكيه كمتري داشتند. آنها به صرف داشتن مناصب سياسي كفايت كردند كه در نتيجه آن تا حد زيادي از لايه هاي دروني جامعه انقطاع يافته و همين باعث ضعف آنها شد.
وي با اذعان به فاصله گرفتن افكار عمومي از مدعيان اصلاحات گفت: اصلاح طلبان بايد با برنامه ريزي براي آينده، اهداف خود را به لايه هاي پايين جامعه تزريق مي كردند. زيرا تئوري هايي را كه فقط مختص روشنفكران است بايد با زبان لايه هاي جامعه مطرح كرد.
به گفته وي «اگر جنبش اصلاحات به 10سال پيش برگردد، بسياري از حركات را انجام نمي دهد و به طور مثال مانند انتخابات دوره نهم رياست جمهوري با چند كانديدا وارد عرصه نمي شوند. زيرا اصلاحات چوب اشتباهات خود را مي خورد و اگر به گذشته باز مي گشتند شايد در رفتار خود كاملا تغيير جهت مي دادند. در انتخابات دهم رياست جمهوري كنار رفتن خاتمي از عرصه يك اشتباه بزرگ بود. زيرا شناخت مردم نسبت به وي، وصف ناشدني است و جايگزيني موسوي براي ستادها و مردم دشوار بود.
شايان ذكر است در انتخابات سال گذشته اعلام نامزدي موسوي و كناره گيري خاتمي با اعتراضات گسترده در ميان طيفي از اصلاح طلبان روبرو شد اما بي ميلي خاتمي براي هزينه شدن و نگراني از تشديد شكاف ها باعث تن دادن به نامزدي موسوي شد. بعدها خاتمي در برخي جلسات از اينكه همه سرمايه و آبروي اصلاح طلبان نزد نظام خرج اقدامات كور و راديكال موسوي شد، گله كرد. هرچند كه به تازگي اين دو ديدار آشتي كنان برگزار كردند تا معلوم شود سروته اصلاح طلبي كذايي از كرباس تندروي است.
گفتني است در همان هنگام كه خاتمي نامزدي خود را براي رياست جمهوري دهم اعلام كرده بود، روزنامه كيهان طي يادداشتي تصريح كرد كه خاتمي كانديداي اصلي نيست و اين اظهارنظر با توجه به اعلام حمايت همه گروههاي مدعي اصلاحات از خاتمي، براي بسياري از صاحب نظران تعجب آور بود، اما بعدها، پيش بيني كيهان تحقق يافت و خاتمي به نفع موسوي كنار رفت. پيش بيني كيهان به اين علت بود كه فتنه 88 براساس يك فرمول ديكته شده از سوي بيگانگان مديريت مي شد و مختصات خاتمي با مختصاتي كه در فرمول مشترك جين شارپ، ريچارد رورتي و جرج سوروس درباره كانديداي جريان فتنه ذكر شده بود، همخواني نداشت. ظاهرا نماينده اقليت مورد اشاره در اين خبر، به علت ناآگاهي و يا با تجاهل سعي دارد رد پاي بيگانگان در وادار كردن خاتمي به كناره گيري از كانديداتوري رياست جمهوري دهم و نيز روابط خيانت آميز خاتمي با بيگانگان را، پاك كند!

 



وزير كشور خبر داد
كشف سرنخ هاي جديد از پشت پرده عمليات تروريستي زاهدان

وزير كشور با اشاره به حادثه اخير تروريستي در زاهدان گفت: سرنخ هايي مشخص شده است.
مصطفي محمد نجار دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با بيان اين مطلب افزود: هر چند براي ما عوامل اين اقدام مشخص هستند ضمن آنكه در درگيري با اين افراد 6 نفر از اشرار به هلاكت رسيده اند.
وزير كشور گفت: به زودي اقدامات جديدي براي مقابله جدي با تروريست ها و افراد شرور آغاز خواهد شد. وي افزود: تروريست ها بدانند كه از نظر اعمال تاكتيكي، رفتارهاي آنان هيچ ارزشي ندارد و با هوشمندي و هوشياري، فعاليت هاي آنان رصد مي شود و كاملاً بر اوضاع مسلط هستيم.
وي اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي و نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي به زودي با كساني كه تروريست ها را حمايت، كمك و يا تجهيز مي كنند برخورد خواهد كرد.
محمد نجار ادامه داد: طرح جامع ساماندهي مرز در وزارت كشور تهيه شده است و اين طرح به زودي به استانداران به خصوص در شمال غرب، جنوب شرق و شرق كشور براي حفاظت بيشتر ابلاغ خواهد شد.
وزير كشور افزود: همچنين طرح انسداد مرز، توجه به معيشت مرزنشينان و فعال كردن بازارچه هاي مرزي نيز كه در طرح جامع ديده شده مجموعه اي از اقدامات امنيتي مكمل كارهاي قبلي است كه در وزارت كشور در حال طراحي است و به دست نيروهاي امنيتي، اطلاعاتي، نظامي و مرزبانان اجرا خواهد شد.
وي گفت: تروريست هايي كه در كشورهاي همسايه براي اعمال ننگين و كارهاي شرارت آميز به داخل كشور مي آيند توسط سرويس هاي جاسوسي موساد و سيا حمايت مي شوند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14