(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30  تير 1389- شماره 19661

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله خاتمي: ملاقات نمي كنم پرونده انگليس سياه است
تريبون نماز جمعه يكي از قوي ترين رسانه ها است
با تقدير از تلاش هاي كاظمي قمي رئيس جمهور عراق :
هيچ اراده اي نمي تواند مانع گسترش روابط ايران و عراق شود
هشدار ايران به پاكستان و آمريكا آزاد: حمايت از تروريست ها را متوقف كنيد
پيكر دو شهيد حادثه تروريستي در اصفهان و زاهدان تشييع شد
وال استريت ژورنال: برآورد اطلاعاتي آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران سياسي است
بروجردي: هرگونه مذاكره پارلماني ايران و آمريكا منتفي است
مسلمانان آمريكا : مدافعان حقوق بشر چرا در مقابل تروريسم ساكتند
انتقاد كارآفرين نمونه كشوري از كمبود اعتبار در بخش معدن
 اختصاص 7 ميليارد تومان براي مقاوم سازي مدارس كشور
 ابداع روش تازه براي افزايش بازده پيل هاي سوختي
نماينده كارگران كشور در شوراي عالي كار:افزايش 6 درصدي حقوق بازنشستگان راضي كننده نيست
مجري طرح برنج كشور:ضريب خودكفايي برنج كشور به 81درصد افزايش يافت
تأمين زمين براي 940 هزار واجد شرايط مسكن مهر در كشور
آيت الله ابوالقاسم خزعلي: غرب بزرگ ترين ناقض دموكراسي و حقوق بشر است
پيوستن شركت هاي سرمايه گذاري سهام عدالت 10 استان به بورس
اخبار ادبي و هنري



پاسخ امام جمعه موقت تهران به درخواست سفير انگليس
آيت الله خاتمي: ملاقات نمي كنم پرونده انگليس سياه است

امام جمعه موقت تهران حاضر به ملاقات با سفير انگليس نشد و اعلام كرد كه پرونده انگليس در خيانت و توطئه عليه مسلمانان و به ويژه در فتنه 88 سياه است.
سايمون گس ، سفير كشور انگلستان در جمهوري اسلامي ايران با ارسال نامه اي به آيت الله سيداحمد خاتمي در تاريخ 6/4/89 از وي تقاضاي اختصاص زماني براي ملاقات كرده بود كه آيت الله خاتمي از پاسخ نامه سفير انگلستان امتناع ورزيد.
دفتر آيت الله خاتمي با اعلام اين موضوع اعلام كرد كه سفارت دولت انگلستان مجددا با ارسال نامه اي به وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران درخواست خود براي ملاقات سفير اين كشور با آيت الله خاتمي را تكرار نمود كه وزارت خارجه با ارسال نامه اي در تاريخ 27/4/89 به ستاد برگزاري نمازجمعه تهران خواستار ارسال درخواست سفير دولت انگلستان، توسط اين ستاد به آيت الله خاتمي شد.
امام جمعه موقت تهران در پاسخ به نامه ستاد برگزاري نمازجمعه تهران به شدت با انجام اين ملاقات مخالفت كرد كه متن پاسخ وي به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاي سيد يدالله شيرمردي مسئول محترم ستاد نمازجمعه تهران
سلام عليكم
با توجه به پرونده سياه دولت انگليس در عرصه خيانت به اسلام و توطئه گري مداوم اين دولت عليه مسلمانان و نيز شيطنت پيوسته عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به ويژه در فتنه سال 88، به وزارت محترم امور خارجه اطلاع دهيد كه اينجانب اجازه ملاقات به سفير انگليس نمي دهم.
28/4/89
سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران

 



معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در همايش نمازجمعه و رسانه:
تريبون نماز جمعه يكي از قوي ترين رسانه ها است

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در همايش نماز جمعه و رسانه طي سخناني گفت: نماز جمعه و منبر جماعت، قوي ترين رسانه است زيرا با جمعي از انسان هاي مشتاق و طالب شنيدن به صورت چهره به چهره مواجه است.
وي افزود: نمازجمعه و جماعت از ويژگي هاي خاص اسلام است و ما در هيچ مكتب و فرهنگ ديگري چنين ظرفيتي را در اختيار نداريم، از اين رو بايد از اين ظرفيت بهره ببريم تا به قدرتمندترين رسانه در جهان تبديل شويم.
وي يادآور شد: همواره از بلندگوهاي نمازجمعه اخبار مهم، نكات ارزشمند، ضروري و با اولويت مطرح مي شود و افرادي كه در نمازجمعه حضور دارند آمادگي برقراري ارتباط با رسانه ها را دارند از اين رو رسانه ها بايد از اين فرصت براي تبديل نماز جمعه به محل تجمع بهره ببرند.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: براي كيفي كردن هر چه بيشتر نماز جمعه مي توان منبر را متنوع و خطبه ها را كوتاه كرد زيرا مردمي كه در نماز جمعه شركت مي كنند انتظار دارند پيام هاي مقام معظم رهبري كه در طول هفته در ديدارها و سخنراني هاي مختلف بيان مي شود توسط امام جمعه تشريح شود نه اينكه خطيب جمعه صرفاً به عنوان يكي از اخبار هفته از آن عبور كند.
رامين اضافه كرد: اگر ائمه جمعه مصاديق فرمايشات رهبري را به سمع نمازگزاران جمعه برسانند حرف تازه اي خواهد بود كه افكار عمومي را از يك سو با منويات رهبري آشنا كرده و از سوي ديگر صدها برابر از مخاطبان در نماز جمعه و جماعات شركت خواهند كرد.
وي يادآور شد: اگر نمازگزاران در نماز جمعه با رهبر خود توسط امام جمعه پيوند خورده و انديشه هاي آنان به انديشه رهبرش وصل شود قدرت عظيمي در ميان اهالي نماز جمعه ايجاد مي شود.
وي تصريح كرد: اگر انديشه هاي نو امام راحل را درست مي دانيم بايد در نمازجمعه به گوش جهانيان برسانيم اين سخنان تازه مي تواند در نماز جمعه نشاط ايجاد كرده و هم به عنوان گفتمان ديني، امت اسلامي را جذب كند و بستري براي ظهور حضرت ولي عصر(عج) باشد.
نمازجمعه اي كه با افزايش بصيرت همراه نباشد
مورد تاييد اسلام نيست
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه افزايش بصيرت را از جمله اهداف نمازهاي جمعه توصيف كرد و گفت: بصيرت سازي و افزايش بصيرت يكي از اهداف مهم و رسالت هاي كلان نماز جمعه است كه توسط ائمه جماعات دنبال مي شود چرا كه ما معتقديم نماز جمعه اي كه با افزايش بصيرت همراه نباشد، مورد تائيد اسلام نيست.
به گزارش ايرنا و فارس، حجت الاسلام سيدرضا تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور كه در همايش نمازجمعه و رسانه سخن مي گفت، با بيان اينكه ائمه جماعات به عنوان خادمان نماز و نمازگزاران به خود مي بالند، اظهار داشت: نمازجمعه، رسانه اي است كه مي تواند كشور را به سوي اهداف كلان به پيش ببرد.
وي با بيان اينكه نمازجمعه تنها عبادت نيست، بلكه يك رسانه و يك پيام است، افزود: متأسفانه ما هنوز آن نماز جمعه اي را كه اسلام، پيامبر اكرم و اميرالمؤمنين انتظار داشتند در جامعه اسلامي معرفي نكرده ايم، برخي از ائمه جماعات تصور مي كنند كه نماز جمعه تنها عبادت است در حالي كه نماز جمعه انسان را به لحاظ معنوي، دنيوي و اخروي شادمان مي كند و احساس آرامش به مسلمانان اعطا مي كند.
وي وحدت را از جمله دستاوردهاي نماز جمعه دانست و گفت: جامعه به مقوله وحدت نياز دارد و در نماز جمعه اجتماع كثيري از مؤمنان در كنار يكديگر جمع مي شوند و با شنيدن خطبه هاي امام جمعه به مسائل روز آگاه شده و نسبت به آينده خود اميدوارتر مي شود.
تقوي افزايش بصيرت را از جمله اهداف نمازهاي جمعه توصيف كرد و گفت: بصيرت سازي و افزايش بصيرت يكي از اهداف مهم و رسالت هاي كلان نمازجمعه است كه توسط ائمه جماعات دنبال مي شود چرا كه ما معتقديم نماز جمعه اي كه با افزايش بصيرت همراه نباشد، مورد تائيد اسلام نيست.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه به توانمندي و مديريت ائمه جمعه در حوزه فرهنگ اشاره كرد و خطاب به ائمه جمعه گفت: ما بايد توجه داشته باشيم كه هر خطيبي سخنران نيست و هر سخنراني يك خطيب توانمند نيست چرا كه خطيب نمازجمعه بايد از منبر خود به عنوان رسانه و پيامي براي تبليغ اسلام و تقويت نظام جمهوري اسلامي ايران استفاده كند لذا متذكر مي شوم كه ائمه جماعات بايد به نوع ادبيات به نمازگزاران، سخن گفتن در خطبه ها و حتي نوع پوشش لباس حساس باشند.
تقوي افزود: سلاح هاي اتمي و هسته اي امروز در جهان توانايي قدرت آفريني را ديگر ندارند چرا كه امروز اطلاعات، قدرت آفرين است و هر كس بتواند اطلاعات علمي، اجتماعي و سياسي بيشتري كسب و آن را به نحو درست تجزيه كند، بر دشمن خود موفق خواهد شد.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه افزايش كارآمدي و توانمندي يك نظام صاحب اطلاعات را از ديگر اهميت هاي كسب اطلاعات دانست و گفت: در جامعه اي كه كسب اطلاعات در دستور كار نباشد، آن جامعه ضعيف خواهد شد چرا كه تبادل اطلاعات، گرايش هاي فطري انسان را در همه امور سامان مي دهد.
وي در ادامه با بيان اينكه گناه مطبوعاتي يك گناه كبيره است، گفت: انتشار اخبار محرمانه و همچنين اخبار مربوط به زندگي شخصي افراد نيز يك گناه كبيره است چرا كه در اين صورت آبروي يك فرد در كشور به خطر مي افتد.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، نماز جمعه را يك رسانه حكومتي، مردمي و غيرحزبي خواند و گفت: از تريبون نمازجمعه ها بايد حمايت و تقويت نظام به گوش برسد چرا كه مخاطبان نماز جمعه نيز دوست دارند تا امام جمعه عادل در نمازجمعه تنها از نظام و انقلاب اسلامي حمايت كند.
تقوي در حاشيه اين همايش در پاسخ به سؤالي در خصوص اينكه آيا هاشمي رفسنجاني به نمازجمعه تهران بازخواهد گشت يا خير، گفت: اينكه برخي از ائمه جماعات بعد از مدتي نمي خواهند امام جمعه باشند، طبيعي است و تنها به آقاي هاشمي رفسنجاني مربوط نمي شود چرا كه آيت الله مهدوي كني، يزدي و خرم آبادي خواستند كه امام جمعه نباشند. اما در خصوص آقاي هاشمي بايد گفت كه من با ايشان تماس گرفتم خود آقاي هاشمي گفت كه برخي ها از نمازجمعه من سوءاستفاده مي كنند و من صلاح نمي دانم در نماز جمعه ها حاضر شوم.
وي افزود: نماز جمعه جاي سرايت ناكامي هاي سياسي نيست و اگر قرار باشد هر جرياني كه در رقابت هاي سياسي ناكام شد، ناكامي خود را به نمازجمعه انتقال دهد ما ديگر نمي توانيم نمازجمعه در كشور برگزار كنيم.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه افزود: تغيير ائمه جمعه بحثي طبيعي است و به طور مثال تابستان امسال 60 امام جمعه را بنا به دلايلي تغيير خواهيم داد.
گفتني است اولين همايش يك روزه نماز جمعه و رسانه ديروز در مجتمع فرهنگي و آموزشي آدينه با حضور ائمه نماز جمعه استان تهران و جمعي از مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

 



با تقدير از تلاش هاي كاظمي قمي رئيس جمهور عراق :
هيچ اراده اي نمي تواند مانع گسترش روابط ايران و عراق شود

جلال طالباني با تقدير از تلاش هاي سفير ايران در بغداد تاكيد كرد كه هيچ اراده اي نمي تواند مانع گسترش روابط ايران و عراق شود.
دفتر اطلاع رساني رياست جمهوري عراق با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: روز دوشنبه «جلال طالباني» رئيس جمهوري عراق به مناسبت پايان ماموريت سفير ايران در بغداد با «حسن كاظمي قمي» ديدار كرد.
در اين ديدار رئيس جمهور عراق ضمن تاكيد بر ضرورت تحكيم روابط ميان دو كشور، تصريح كرد: هيچ اراده اي نمي تواند مانع گسترش هر روز روابط عراق و ايران شود.
سفير جمهوري اسلامي ايران نيز از حمايت هاي «طالباني» قدرداني كرد و گفت: خوشبختانه دستاوردهاي دو طرف در همه زمينه ها در حال گسترش چشم گيري است.
در بيانيه مذكور آمده است: رئيس جمهور عراق در پايان اين ديدار از تلاش هاي سفير جمهوري اسلامي ايران در گسترش روابط دو جانبه قدرداني كرد.
در همين حال، حسن كاظمي قمي سفير كشورمان در بغداد از پايان مأموريتش در عراق خبر داد.
وي كه با ايسنا گفت وگو مي كرد با اشاره به ديدارش با جلال طالباني گفت: در حال انجام ديدارهاي خداحافظي با مقامات عراقي هستم.
وي گفت: در اين ديدارها از تلاش هاي انجام شده براي گسترش روابط و تقويت همكاري ها و پيگيري آنها در تمام زمينه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و غيره گفت وگو شد.
قمي با بيان اين كه جمعه آينده به ايران بازمي گردم اظهار كرد: سفير جديد كشورمان در عراق چند روز پس از بازگشتم وارد بغداد مي شود و سكان ديپلماسي در عراق را برعهده مي گيرد. مطمئن هستم روابط ايران و عراق در يك افق روشن حركت مي كند و آرزوي موفقيت براي سفير جديد كشورمان در عراق را دارم.
سفير كشورمان در بغداد درباره تاخير در تشكيل حكومت در عراق و برخي تحريم ها مبني بر رقابت ايران و تركيه با عنوان مانع بر سر تشكيل دولت گفت: اين اظهارات و تحليل ها مغاير با سياست هاي ايران مبني بر مداخله نكردن در امور داخلي كشورهاست. همانطور كه ما نمي خواهيم ديگران در امور داخلي مان دخالت كنند حق هر كشوري است براي مسائلش خودش تصميم بگيرد.
كاظمي قمي تاكيد كرد: عراقي ها نياز به تصميم گيري ديگران ندارند، اشغالگران با حضور نظامي و ديپلماتيك قوي خود امروز مجبور به خروج از اين كشور هستند.
وي تاخير در تشكيل حكومت را به خاطر گفت وگوها و چانه زني ها ميان فراكسيون ها و ليست هاي برنده در انتخابات پارلماني عراق دانست و گفت: اين رايزني ها طبيعي است. با توجه به قانون عراق زمان زيادي براي ادامه اين تاخيرها وجود ندارد و گفت وگوها به طور فشرده در حال انجام است، اميدواريم بعد از تشكيل جلسه دوم پارلمان عراق توافق براي تشكيل حكومت صورت گيرد.
كاظمي قمي با بيان اين كه دخالت ايران در روند تشكيل دولت عراق صحت ندارد خاطر نشان كرد: اگر چه ايران از روند سياسي عراق و مشاركت همگان در انتخابات و تشويق به تشكيل يك حكومت ملي براساس نتايج انتخابات تاكيد دارد، اما در تصميم گيري ها دخالتي ندارد؛ چرا كه اين بحثي داخلي است.
سفير ايران در بغداد درباره هشدار سازمان ملل براي تشكيل دولت تا دو هفته آينده در عراق گفت: پيش بيني اين است كه دولت و حكومت تا اين زمان تشكيل خواهد شد.
وي درباره آزادي 14 تن از هموطنانمان از زندان هاي عراق گفت: در چارچوب پيگيري ها براي آزادي اتباع ايران كه به دليل ورود غيرمجاز به عراق دستگير و بازداشت شده بودند درخواستي براي عفو اين نوع از زنداني ها آماده كرديم كه شوراي رياست جمهوري عراق با درخواست عفو 14 نفر از اين تعداد موافقت كرد. اميدواريم با عفو تعداد افرادي كه درخواست شده است موافقت شود.
نقش سازنده ايران در عراق
از سوي ديگر؛ رهبر جريان صدر در يك نشست خبري در دمشق با اشاره به نقش مثبت ايران در عراق تاكيد كرد كه ايران از تشكيل سريع دولت در اين كشور حمايت مي كند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه بي بي سي، «مقتدي صدر» رهبر جريان صدر در اين نشست خبري پس از ديدار با «اياد علاوي» رئيس فهرست العراقيه تاكيد كرد كه در مورد برخي از برنامه ها با العراقيه به توافقاتي دست يافته است.
وي افزود: مشكل اصلي در تشكيل دولت آينده عراق نام اشخاص براي تصدي سمت هاست كه از آن جمله پست نخست وزيري است.
صدر در اين نشست خبري با اشاره به تمركز جريان صدر بر برنامه ها ابراز داشت كه نسبت به اشخاص در دولت آينده ملاحظاتي نخواهد داشت.
وي گفت: من در وضعيت كنوني از افراد حمايت نمي كنم بلكه از سازكارها و برنامه ها حمايت مي كنم.
صدر تاكيد كرد كه فرد منطبق با برنامه هاي جريان صدر مورد حمايت براي رسيدن به پست نخست وزير است.
وي در اين ديدار همچنين نقش ايران در عراق را سازنده توصيف كرده و تاكيد كرد كه ايران به دنبال تشكيل سريع دولت در عراق است.
وي در پايان حضور عناصر بعثي و تروريست ها در دولت آينده را غير قابل قبول دانست و حضور اين افراد را باعث تشديد ناامني در عراق دانست.

 



هشدار ايران به پاكستان و آمريكا آزاد: حمايت از تروريست ها را متوقف كنيد

علي محمد آزاد اعترافات عبدالمالك ريگي را بهترين سند براي نشان دادن دخالت بيگانگان اعم از پاكستان و عواملي از افغانستان در حادثه تروريستي اخير دانست.
استاندار سيستان و بلوچستان در گفت وگو با باشگاه خبري فارس «توانا»، گفت: هم اكنون در مرز ايران با دو كشور افغانستان و پاكستان، مخالفان و معاندان نظام جمهوري اسلامي مانند آمريكايي ها، انگليسي ها و وهابيون عليه اين نظام صف كشيده و به دنبال ايجاد اختلاف بين شيعه و سني هستند.
وي ادامه داد: گروهك ريگي كه سركرده هاي آن از خانواده عبدالمالك ريگي بودند، اعدام شده و هنوز بازمانده هايي دارند كه استكبار در جهت اهداف تروريستي از آنها استفاده مي كند.
آزاد با اعلام اسامي دو تروريست انتحاري حادثه زاهدان تاكيد كرد: نام اين دو فرد، عبدالباسط و محمد ريگي معروف به جنيد است كه از مرز پاكستان به قصد انجام اين عمليات انتحاري وارد ايران شده كه خود نيز كشته شدند.
وي با بيان اينكه به لحاظ امنيتي، اين گروهك تا مرحله انهدام كامل پيشرفته است، تصريح كرد: تا به حال حدود 200 عمليات از سوي گروهك ريگي به سمت استان سيستان و بلوچستان هدايت شده كه تنها در 4 مورد موفق شدند و اين موضوع به معني توفيق نيروهاي امنيتي و نظامي به ويژه نيروهاي اطلاعاتي ايران قابل تقدير است.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: اين گروهك تروريستي در شكل هاي مختلف مانند نيروهايي كه تبادل مرزي، تجارت يا تردد مي كنند و با سوءاستفاده از شناختي كه از منطقه و مرز دارند، وارد ايران مي شوند.
وي با تاكيد بر اينكه اين دو تروريست كشته شده بزرگ شده زاهدان بودند و مدتي به پاكستان رفته و آموزش تروريستي ديده بودند، افزود: پاكستان نمي تواند از مسئوليت حمايت از گروهك ريگي شانه خالي كند؛ چرا كه اين گروهك در خاك پاكستان آموزش ديده و حمايت شدند و اعترافات عبدالمالك ريگي بهترين سند براي نشان دادن دخالت بيگانگان اعم از پاكستان و عواملي از افغانستان در اين حادثه است.
آزاد با اشاره به اينكه در كشورهاي مختلف مانند پاكستان، افغانستان، هندوستان و عراق عمليات انتحاري صورت مي گيرد، تصريح كرد: در مورد مقابله با عمليات انتحاري، بايد كار اطلاعاتي تقويت شود تا گروهك هاي تروريستي از ريشه خشكانده شوند.
وي با بيان اينكه همه قبايل اقدامات گروهك ريگي را محكوم كرده اند، گفت: بشير احمد ريگي از سران طايفه ريگي بارها از اين گروهك و به ويژه عبدالمالك اعلام برائت كرده است.
استاندار سيستان و بلوچستان ادامه داد: ريگي طايفه اي بزرگ در سيستان و بلوچستان است و اين امكان وجود دارد كه در هر ايل و طايفه اي فرد نخاله اي پيدا شود كه اين را نبايد به مردم بلوچستان و اهل سنت و طايفه ريگي نسبت دهيم و استكبار اين افراد را شناسايي، تقويت و جذب كرده است.

 



پيكر دو شهيد حادثه تروريستي در اصفهان و زاهدان تشييع شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
پيكر پاك دانشجوي اصفهاني حادثه ديده در جريان انفجار تروريستي مسجد جامع زاهدان در اصفهان تشييع و در گلستان شهداي اين شهر به خاك سپرده شد.
پيكر شهيد عليرضا ويزش فرد دانشجوي اصفهاني دانشگاه علوم پزشكي زاهدان كه در حادثه تروريستي مسجد جامع زاهدان مجروح شد و به دليل شدت جراحات وارده به درجه رفيع شهادت نائل آمد صبح ديروز در كنار شهداي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس استان اصفهان به خاك سپرده شد.
شهيد عليرضا ويزش فرد كه در رشته علوم آزمايشگاهي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان تحصيل مي كرد. در تاريخ 30 فروردين ماه سال 1366 در شهر شيراز متولد شد اما به همراه خانواده خود به اصفهان نقل مكان كردند و سال ها بود كه در اصفهان زندگي مي كرد.
اين شهيد والامقام، در رشته علوم آزمايشگاهي دانشگاه علوم پزشكي شهر زاهدان مشغول به تحصيل بود و پنج شنبه شب گذشته هنگامي كه براي اداي فرايض ديني و شركت در مراسم جشن ايام شعبانيه، در مسجد جامع زاهدان به سر مي برد، در جريان انفجار تروريستي اين مسجد، به شدت مجروح شد اما به دليل شدت جراحات به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
پيكر اين شهيد، دوشنبه شب از تهران به اصفهان منتقل شد و صبح ديروز نيز از ميدان فيض به سمت گلستان شهدا تشييع شد.
تشييع شهيد حادثه تروريستي در زاهدان
مراسم تشييع و خاكسپاري «شهيد محمدرضا خمر» يكي ديگر از شهداي حادثه تروريستي مسجد جامع زاهدان روز سه شنبه در اين شهر برگزار شد.
به گزارش ايرنا پيكر شهيد خمر با حضور جمع كثيري از مردم شيعه و سني زاهدان، استاندار سيستان و بلوچستان، امام جمعه زاهدان و ديگر مسئولان در گلزار شهداي اين شهر به خاك سپرده شد.
محمدرضا خمر متولد 1354 شهرستان زاهدان، متأهل و داراي دو فرزند بود كه در مغازه اي در اطراف مسجد جامع به كاسبي اشتغال داشت.
وي كه در شب حادثه براي امدادرساني به مجروحان رفته بود هنگام انفجار بمب دوم مجروح و در همان شب در بخش ICU بيمارستان خاتم الانبيا زاهدان بستري شد.
شهيد خمر به سبب جراحات وارده با وجود تلاش زياد پزشكان در بيمارستان به فيض شهادت نايل آمد.

 



وال استريت ژورنال: برآورد اطلاعاتي آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران سياسي است

وال استريت ژورنال برآوردهاي اطلاعاتي آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران را گزارش هايي با ماهيت سياسي به منظور تاثيرگذاري بر سياست واشنگتن ارزيابي كرد.
وال استريت ژورنال روزنامه چاپ نيويورك طي مقاله اي پيرامون گزارش جديد جامعه اطلاعاتي آمريكا در مورد ابعاد برنامه اتمي جمهوري اسلامي ايران كه انتظار مي رود در آينده نزديك انتشار يابد، با اشاره به برآورد اطلاعات ملي در سال 2007 ميلادي ابراز عقيده كرده است كه چنين گزارشي بايد از طريق يك گروه بيطرف مورد ارزيابي قرار گيرد.
وال استريت ژورنال مي نويسد: آنچه حدود سه سال پيش به عنوان برآورد اطلاعات ملي درباره توقف برنامه تسليحات اتمي ايران منتشر شد در واقع گزارشي با هدف سياسي بود تا در آخرين سال رياست جمهوري جرج بوش گزينه نظامي عليه ايران را منتفي سازد.
وال استريت ژورنال در مقاله تحليلي خود به شواهدي در مورد برآورد اطلاعات ملي سال 2007 اشاره مي كند كه آشكارا هدف سياسي اين گزارش را برملاء مي سازد و از قول پل گيلار يك تحليلگر پيشين سازمان اطلاعات مركزي آمريكا مي نويسد كه در آن هنگام كم اهميت جلوه دادن تهديد اتمي ايران با هدف تأثيرگذاري بر سياست واشنگتن صورت گرفت و مهمترين دليل آن نيز دوري گزيدن از تكرار اشتباه اطلاعاتي سال 2002 ميلادي پيرامون سلاح هاي كشتار جمعي عراق و صدام حسين بود.
وال استريت ژورنال در اين زمينه همچنين به اظهار نظري از رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا و يكي از رئيسان پيشين سي آي اي در كتاب ديويد سنگر از نويسندگان نيويورك تايمز اشاره مي كند. در اين كتاب كه پارسال انتشار يافت از قول گيتس نوشته شده است كه در تمام دوران خدمت او در سازمان اطلاعات مركزي آمريكا وي هرگز چنين برآوردي را با چنان تأثيري در عرصه ديپلماسي ايالات متحده آمريكا شاهد نبوده است و اين تعريف البته تحسين از نويسندگان آن را معنا نمي كرد.
به نوشته وال استريت ژورنال از اواخر سال گذشته سازمان اطلاعات ايالات متحده آمريكا مشغول تدوين برآورد تازه اي از برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران است و پرسش مهم اين است كه كساني كه در سال 2007 چنين برآوردي را به رنگ سياسي آلودند، آيا كنار رفته اند آيا تدوين كنندگان برآورد جديد در مورد برنامه اتمي حكومت تهران بار ديگر از سازمان اطلاعاتي به عنوان يك عامل سياسي بهره خواهند گرفت.
وال استريت ژورنال در ادامه مي نويسد كه برخي اشاره ها از هم اكنون تصاويري را در اين زمينه ارائه مي دهند از جمله در اواخر ماه ژوئن گذشته لئون پانتا رئيس سازمان سي آي اي چنين عنوان كرد كه ايراني ها آشكارا مشغول گسترش توانايي هاي اتمي خود هستند و بر روي طرح هاي تسليحاتي آن كار مي كنند. چنين بيانيه بي پرده اي تغيير جهت در نگاه سازمان جاسوسي آمريكاست؛ ولي آيا اين تغيير جهت شگفت آور مي تواند مانند برآورد اطلاعات ملي سال 2007 ميلادي ماهيت سياسي داشته باشد. چنين امكان مشكل آفريني نمي تواند از نظر دور نگاه داشته شود.
به نوشته وال استريت ژورنال، پانتا عضو پيشين كنگره و رئيس امور كاركنان كاخ سفيد در دوران رياست جمهوري بيل كلينتون يك شخصيت كاملاً سياسي است و تغيير جهت در نگرش و برنامه اتمي جمهوري اسلامي و تأكيد بر خطرهاي ناشي از آن امروزه هم مي تواند دقيقاً با همان نيت سياسي صورت گرفته باشد و هدف آن مي تواند همانا حذف گزينه نظامي باشد. چنين برداشتي مي تواند در جهت سياست فعلي دولت باراك اوباما در قبال تهران باشد كه بر تحريم هاي توافق شده بين المللي تأكيد مي كند و تنها راه دوري گزيدن از گزينه نظامي است.

 



بروجردي: هرگونه مذاكره پارلماني ايران و آمريكا منتفي است

رئيس كميسيون امنيت ملي بررسي درخواست مذاكره پارلماني از سوي كنگره آمريكا را در كميسيون كاملاً منتفي دانست.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به انتشار اخبار مختلفي در مورد بررسي موضوع درخواست كنگره آمريكا براي مذاكره با ايران گفت: با توجه به مواضع خصمانه مكرر ايالات متحده آمريكا نسبت به كشورمان، بررسي اين موضوع در كميسيون كاملاً منتفي است.
وي افزود: كميسيون امنيت ملي مجلس در اين زمينه هيچ گونه بررسي خاصي انجام نمي دهد چرا كه ايالات متحده آمريكا با مواضع و اقدامات خود همواره خلاف منافع ملت ايران عمل مي كند.
گفتني است كه اخيراً جان كري يكي از سناتورهاي كنگره آمريكا، موضوع مذاكره كنگره با پارلمان ايران را مطرح كرده بود.

 



مسلمانان آمريكا : مدافعان حقوق بشر چرا در مقابل تروريسم ساكتند

جمعيت مسلمانان ايراني مقيم آمريكا طي بيانيه اي سكوت مدعيان دفاع از حقوق بشر در قبال حادثه تروريستي زاهدان را به شدت محكوم كرد.
جمعيت مسلمانان ايراني مقيم آمريكا در اين بيانيه با محكوميت حادثه تروريستي زاهدان نوشت: امروز پرده از نقاب طرفداران به اصطلاح حقوق بشر برداشته شد.
اين جمعيت در بيانيه خودافزوده است: امروز، همه شاهد آن هستيم كه رهبران حقوق بشري كه به خارج فرار كرده و كشورهايي كه ژست طرفداران حقوق بشر مي گيرند، و به اين بهانه به زندگي خود مشغول هستند هيچ بويي از انسانيت نبرده اند. حال بايد پرسيد مگر مردم زاهدان در ايران در چارچوب بشري كه شما تعريف مي كنيد نمي گنجند؟ پس چرا اين جنايت را محكوم نمي كنيد؟ مگر مردم بي دفاع استان سيستان و بلوچستان انسان نيستد؟ مگر ايراني نيستند، پس چرا خود را به خواب خرگوشي زده ايد و صدايي از شما شنيده نمي شود؟
اين بيانيه تصريح كرده است: آيا اين جز اين نيست كه اربابان شما دستشان به اين جنايت آغشته است؟ و شما غلامان جيره خوار آنها، اهداف آنها را به پيش مي بريد؟

 



انتقاد كارآفرين نمونه كشوري از كمبود اعتبار در بخش معدن

كارآفرين نمونه بخش صنعت و معدن كشور در جشنواره ملي جوان ايراني از كمبود اعتبار براي توسعه فعاليت هاي معدني ابراز نگراني كرد.
بيژن پناهي زاده گفت: انتظار فعالان بخش معدن اين است كه دولت با اختصاص اعتبار بيشتر به صندوق بيمه سرمايه گذاري فعاليت هاي معدني، امكان حضور هرچه بيشتر معدنكاران را فراهم كند.
رئيس خانه صنعت و معدن خوزستان افزود، حداقل انتظار معدنكاران اين است كه تنها 30درصد از منابعي را كه دولت به بخش صنعت اختصاص مي دهد را در اختيار معدنكاران قرار دهد تا ايجاد اشتغال در اين بخش چندين برابر افزايش يابد.
پناهي زاده با انتقاد از رشد لجام گسيخته قيمت ماشين آلات معدني اظهار داشت: متاسفانه عده اي دلال و افراد سودجو بدون هيچ گونه نظارتي از سوي دستگاههاي ذيربط تعادل بازار ماشين آلات معدني را برهم زده و با ايجاد فضاي انحصاري براي خود از ارائه خدمات مناسب براي معدنكاران خودداري مي كنند.

 



معاون فني نظارت و توسعه مدارس كشور خبر داد
 اختصاص 7 ميليارد تومان براي مقاوم سازي مدارس كشور

معاون فني نظارت و توسعه مدارس كشور از اختصاص 7 ميليارد و 500 هزار تومان براي مقاوم سازي مدارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس در مشهد، محمد حسين ترابي زاده شامگاه دوشنبه در نشست مطبوعاتي اظهار داشت: اين مبلغ در ابتدا 4 ميليارد تومان بوده است كه بنابر تصميم مجلس شوراي اسلامي اين ميزان به 7 ميليارد و 500 هزار تومان افزايش يافت.
وي افزود: براي اجراي طرح مقاوم سازي مدارس مصوب مجلس شوراي اسلامي براي كل كشور بالغ بر 40 هزار كلاس درس، مطالعاتي صورت گرفت و 8 هزار كلاس درس عمليات مقاوم سازي آنها تمام شده است و در سال جاري بالغ بر 10 هزار كلاس درس برنامه اجرايي آنها تدوين و آماده اجراست.
معاون فني نظارت و توسعه مدارس كشور خاطرنشان كرد: 45 هزار كلاس درس، تخريب و تحويل آموزش و پرورش داده شد و روي 131 هزار كلاس درس، تخريب، بازسازي و مقاوم سازي انجام شده است.

 



در دانشگاه صنعتي اصفهان انجام شد
ابداع روش تازه براي افزايش بازده پيل هاي سوختي

محققان دانشكده مهندسي شيمي دانشگاه صنعتي اصفهان، موفق به ابداع روش تازه براي افزايش بازده جريان و قدرت پيل هاي سوختي ميكروبي به روش نانوفناوري شدند.
استاديار دانشكده مهندسي شيمي دانشگاه صنعتي اصفهان روز سه شنبه به ايرنا گفت: توليد پيل هاي سوختي ميكروبي يكي از روشهايي است كه در سالهاي اخير مورد توجه دانشمندان قرار گرفته و با توجه به چالشهاي موجود در تامين انرژي به سمت آن گرايش پيدا كرده اند.
علي اكبر دادخواه افزود: پيل هاي سوختي ميكروبي، انرژي شيميايي موجود در پيوند تركيبات را به طور مستقيم به انرژي الكتريكي تبديل مي كند.
وي گفت: باكتري ها در اين نوع پيل ها نقش كاتاليست را دارد و با مكانيزم هاي متابوليستي خود وظيفه توليد جريان را برعهده مي گيرد.
استاديار دانشكده مهندسي شيمي دانشگاه صنعتي اصفهان افزود: در اين تحقيق براي اولين بار در جهان در كاتوليت پيل سوختي ميكروبي از ذرات نانو نقره با غلظت هاي مختلف استفاده شده است.
دادخواه ادامه داد: در تمام تست هاي صورت گرفته در اين تحقيق بر روي دو نوع الكترود متفاوت با جنس ورقه كربني و پارچه كربني، جريان الكتريسيته تا 19درصد و توان تا 29درصد نسبت به كاتوليت خالص (بدون نانو ذرات) افزايش يافت.
وي گفت: يكي از جاذبه هاي اين پيل هاي سوختي علاوه بر توليد جريان الكتريسيته، كاربرد آن در تصفيه پساب هاي صنعتي، نفتي و صنايع غذايي حاوي هيدروكربن هاست.
دادخواه تاكيد كرد: دستگاه كنترل و اندازه گيري به همراه نرم افزار رايانه اي جهت جمع آوري اطلاعات و كنترل دماي اين نوع پيل به دليل تحريم هاي علمي عليه ايران توسط يك تيم تحقيقاتي از دانشگاه صنعتي اصفهان ساخته شد.
نتايج تحقيق ياد شده، موضوع پايان نامه كارشناسي ارشد «رحمان كاظميان» از دانش آموختگان دانشگاه صنعتي اصفهان است.

 



نماينده كارگران كشور در شوراي عالي كار:افزايش 6 درصدي حقوق بازنشستگان راضي كننده نيست

نماينده كارگران كشور در شوراي عالي كار گفت: با تصويب افزايش شش درصدي حقوق بازنشستگان مخالفيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از قائمشهر، سيد محمد سليم بهرامي دوشنبه شب در جمع اعضاي شوراهاي اسلامي كار و كانون هاي بازنشستگان و انجمن هاي صنفي شهرهاي مازندران در قائمشهر گفت: هر ساله برابر ماده 96 قانون اساسي پس از افزايش حقوق كارگران، افزايش حقوق بيمه شدگان نيز انجام مي گرفت.
وي تصريح كرد: اما امسال بحث افزايش 6 درصدي مطرح شده و اين با نرخ 12 درصدي تورم كه اعلام كردند همسويي نداشته و راضي كننده نيست.
نماينده كارگران كشور در شوراي عالي كار گفت: سازمان تأمين اجتماعي نبايد كسري بودجه خود را در سفره كارگران بجويد.
بهرامي تصريح كرد: در راستاي اجرايي كردن اصل 44 قانون اساسي مراكز درمان تأمين اجتماعي نبايد به وزارت بهداشت واگذار شود زيرا اين مراكز مختص كارگران است.
وي به فعاليت هاي بازنشستگان در شركت ها بدون بيمه مجدد اشاره كرد و اظهار داشت: اگر قرار است منافع سازمان تأمين اجتماعي تأمين شود، نبايد اجازه داد از بازنشستگان با كاركرد 20 ساله به دليل اينكه بيمه نمي شوند دوباره به همان صورت كار كشيد.

 



مجري طرح برنج كشور:ضريب خودكفايي برنج كشور به 81درصد افزايش يافت

مجري طرح برنج كشور گفت: ضريب خودكفايي برنج در كشور به بيش از 81درصد رسيده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، بهمن ناصحي در نشست تخصصي مكانيزاسيون كشاورزي گيلان در حاشيه چهارمين نمايشگاه تخصصي دام و طيور در رشت افزود: در وزارت جهادكشاورزي كتاب «استراتژي هاي برنج» تدوين و طرح ساماندهي توليد برنج و برنامه هاي راهبردي اين محصول نيز نوشته شده است.
وي با تأكيد بر خودكفايي برنج ادامه داد: ضريب خودكفايي برنج در كشور به2/81درصد افزايش يافته كه تا مرز خودكفايي كامل اين محصول فاصله اي وجود ندارد و براساس فرمول، هر ايراني در روز يك وعده برنج مصرف مي كند كه اين مقدار 100 گرم است.
ناصحي افزود: براساس برنامه پنجم توسعه كه بر محوريت آب است، پيش بيني مي شود 4 ميليون تن شلتوك از 620 هزار هكتار اراضي كشاورزي كشور تامين شود.
به گفته وي در برنامه پنجم توسعه بخش كشاورزي با افزايش عملكرد رو به رو مي شود كه براي تحقق اين مهم به مكانيزاسيون نياز دارد.
مجري طرح برنج كشور افزود: در بخش كشاورزي با بالا رفتن سن نيروي كار رو به رو هستيم.
وي اضافه كرد: بايد از خرد شدن اراضي كشاورزي جلوگيري كرد و شرايط را براي حضور افراد تحصيل كرده در بخش كشاورزي فراهم آورد.
ناصحي مسئوليت استان هاي شمالي را در توليد برنج زياد دانست و خاطرنشان كرد: با توجه به افزايش جمعيت در سال هاي آينده و كاهش اراضي زيركشت، ديگر نمي توان برنج را در هيچ جاي دنيا پيدا كرد و استان هاي گيلان و مازندران كه 82 درصد از برنج كشور را تامين مي كنند، مسئوليت سنگيني را بر عهده دارند.
ناصحي اظهار داشت: اگر از 620هزار هكتار اراضي كشاورزي كشور كاسته شود ديگر در هيچ جاي كشور نمي توان زمين براي كشت ايجاد كرد و ما نيازمند توليد پايدار هستيم و بايد برنج را اقتصادي توليد كنيم.

 



وزير مسكن و شهرسازي خبر داد
تأمين زمين براي 940 هزار واجد شرايط مسكن مهر در كشور

وزير مسكن و شهرسازي از تأمين زمين براي 940 هزار واجد شرايط شهري مسكن مهر در سراسر كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، علي نيكزاد صبح ديروز در بدو ورود خود به استان يزد در جمع خبرنگاران گفت: تاكنون براي يك ميليون واحد عقد قرارداد شده و 810 هزار واحد از شهرداري هاي سراسر كشور پروانه ساخت دريافت كرده اند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: فوندانسيون 820 هزار واحد مسكن مهر نيز در سراسر كشور به اتمام رسيده است.
نيكزاد با اشاره به وضعيت اين طرح در روستاها نيز عنوان كرد: تا پايان نيم سال نخست سال جاري نيز 200 هزار واحد روستايي از سوي بنياد مسكن انقلاب اسلامي تعهد شده بود كه 134 هزار واحد تاكنون به بانك هاي عامل براي دريافت تسهيلات معرفي شده اند كه اصلي ترين بانك عامل در اين زمينه هم اكنون بانك مسكن است.
وي افزود: هم اكنون در سراسر كشور تسهيلات مسكن مهر بدون مشكل به صورت قرض الحسنه در جريان است و مقرر شده هزار و 200 ميليارد تومان با دستور رئيس جمهور براي تأمين زيرساخت هاي مسكن مهر كشور پرداخت شود.
وزير مسكن و شهرسازي ادامه داد: از اين مبلغ 400 ميليارد تومان توسط دولت، 400 ميليارد تومان توسط وزارت نيرو و 400 ميليارد تومان نيز توسط استانداران سراسر كشور تأمين خواهد شد.
نيكزاد در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: براي مسكن مهر شهرهاي زير 20 هزار نفر و بالاي 25 هزار نفر نيز تصميماتي اتخاذ شده كه براساس آن مقرر شده از واحدهاي مسكن مهر در اين شهرها فقط حق انشعاب دريافت شود و هزينه هاي شبكه گذاري انشعابات آب، برق و گاز دريافت نشود كه اين اقدام، حركت بسيار بزرگي است.
وي عنوان كرد: بر همين اساس، شركت گاز نيز به دستور وزير نفت و رئيس جمهور، تنها حق انشعاب گاز را از مردم دريافت مي كند و بقيه هزينه ها از طريق منابع استاني تامين خواهد شد.

 



آيت الله ابوالقاسم خزعلي: غرب بزرگ ترين ناقض دموكراسي و حقوق بشر است

دبير كل بنياد بين المللي غدير گفت: هيچ آزادي در دنياي غرب وجود ندارد و غربي ها بزرگ ترين ناقض دموكراسي و حقوق بشر هستند و مكرراً اين كار را ادامه مي دهند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه، آيت الله ابوالقاسم خزعلي دوشنبه شب در جمع مردم كرمانشاه در مسجد حاج شهبازخان اين شهر اظهار داشت: غرب براي ايجاد مانع در راه رشد و شكوفايي كشورهاي در حال پيشرفت تمام تلاش خود را به كار گرفته است.
آيت الله خزعلي با تأكيد بر اينكه هيچ نوع آزادي در غرب وجود ندارد گفت: غربي ها تحمل ندارند دختر محجبه اي با اختيار و آزادي به مدرسه يا دانشگاه برود و اين حداقل آزادي را به ديگران هم نمي دهند.
دبير كل بنياد بين المللي غدير در پايان گفت: پوشش حجاب در كشورهاي غربي مايه ننگ آنهاست و با بي بندوباري قصد دارند جوامع مختلف را به نابودي كشانده و مقاصد خود را جامه عمل بپوشانند.

 



وزير تعاون خبر داد
پيوستن شركت هاي سرمايه گذاري سهام عدالت 10 استان به بورس

وزير تعاون گفت: شركت هاي سرمايه گذاري سهام عدالت 10 استان كشور به بورس پيوستند.
محمد عباسي در حاشيه سفر خود به گيلان در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعيت پيوستن شركت هاي سرمايه گذاري استاني به بورس افزود: به لحاظ قانوني تمام استان ها موظف هستند تا موضوع پيوستن به بورس را پيگيري كنند.
وي ادامه داد: اگر مجلس قانون اين امر را تغيير داد، همه بايد طبق آن عمل كنند زيرا موضوع استفساري نيز مطرح شده و برخي منتظر پاسخ آن هستند اما قانون بايد پيگيري و اجرا شود.
عباسي درباره پيش نويس قانون جديد تعاون اظهار داشت: اين قانون بررسي مي شود.
وي گفت: در برنامه پنجم توسعه بخش تعاون بايد 25 درصد سهم اقتصاد كشور را در اختيار بگيرد.
وزير تعاون درباره ايجاد يك ميليون فرصت شغلي در كشور طي سال جاري گفت: طي چند سال اخير وزارت تعاون در عرصه هاي نيازهاي اساسي مردم مطابق با برنامه دولت وارد عمليات شد.
عباسي از افتتاح نخستين بيمه تعاوني كشور در هفته تعاون خبر داد. و با اشاره به زمان اجراي اساسنامه بيمه تعاون افزود: حضور تعاون در بيمه و بانك پس از اجرايي شدن سياست هاي اصل 44 قانون اساسي ممكن شده است.
وي با اشاره به واگذاري سهام عدالت به مردم تصريح كرد: حدود 41 ميليون نفر از مردم برگه سهام عدالت خود را دريافت كردند كه بايد به 43 ميليون نفر برسند.
وزير تعاون گفت: صندوق ضمانت سرمايه گذاري بخش تعاون در نيمه شعبان افتتاح مي شود.
وي با اشاره به وجود مزيت هاي فراوان نيروي انساني در كشور، گفت: استفاده از نيروي انساني در ايران هم اكنون 10 تا 15 درصد هزينه هاي توليد را تشكيل مي دهد كه اين ميزان از متوسط جهاني پايين تر است.
وي با اشاره به جلسه اخير شورايعالي اشتغال، گفت: در اين جلسه كه با حضور رئيس جمهور برگزار شد،ز بانك ها موظف به تامين تسهيلات مورد نياز طرح هاي مصوب سالهاي گذشته براي سال جاري شدند.
وزير تعاون در پايان از احداث خط آهن گرگان - ساري - آستارا توسط دولت خبر داد و گفت: احداث اين خط آهن مورد نظر دولت است و اميدواريم بزودي شاهد اجراي آن باشيم.

 



اخبار ادبي و هنري

يك هنرمند ايراني در 22 كشور ممنوع الورود شد
هنرمند كاريكاتور ايران حضور در مسابقه اكو كارتون كشور برزيل را باعث ممنوع الورود شدن خود در 22كشور دانست.
مسعود شجاعي طباطبايي مدير خانه كاريكاتور ايران كه به عنوان يكي از پنج داور اين مسابقه انتخاب شده بود درباره بازتاب هاي اين حضور گفت: بعد از دعوت از سوي مسئولان كاريكاتور كشور برزيل، لابي صهيونيست آنان را تهديد به مرگ كرده بود كه در اعتراض به اين مساله، جمع زيادي از هنرمندان برزيل اعتراض كرده و اعلام كردند كه آنان هم آماده اند، كشته شوند. با اين وجود مسابقه با حضور 61 كشور به خوبي برگزار شد. مدير خانه كاريكاتور ايران افزود: سه اتفاق مهم در جريان برگزاري اين مسابقه به وقوع پيوست.
صهيونيست ها ما را تهديد به مرگ كردند، 22كشور مرا ممنوع الورود كردند كه آمريكا، اروپا و كانادا از جمله آنان بودند اما در مقابل بسياري از كشورها نيز از من دعوت به عمل آوردند از جمله كشورهاي آمريكاي لاتين. از سوي ديگر سايتمان را حك كردند و ما اعلام كرديم به ازاي حك كردن هر سايت، سه سايت ديگر تاسيس مي كنيم.
وزير ارشاد: منتظريم شهرداري تهران
محل نمايشگاه كتاب را آماده كند
سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در صورتي كه شهرداري تهران فضاي برگزاري نمايشگاه كتاب را فراهم نسازد، انتخاب و آماده سازي محل نمايشگاه را در هيئت دولت دنبال خواهيم كرد.
حسيني به خبرگزاري كتاب گفت: ما در اين باره بررسي هاي لازم را داشته ايم، ولي با توجه به اين كه شهرداري تهران در زمان برگزاري بيست و سومين نمايشگاه كتاب تهران (ارديبهشت سال جاري) اعلام كرد كه فضاي برگزاري نمايشگاه را تا سال آينده آماده مي كند، در انتظار آماده شدن آن فضا هستيم.
وي ادامه داد: در هيئت دولت نيز اين مساله را مطرح كرده ايم و در كارگروه كتاب درباره آن بحث و بررسي خواهد شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: اميدواريم مانند ساير استانها كه شهرداري ها فضاي برگزاري نمايشگاه كتاب را آماده مي سازند، در تهران نيز اين فضا از سوي شهرداري تهران آماده شود.
پيشواز از كتاب دفاع مقدسي «شنام»
مراسم پيشواز از كتاب «شنام»؛ خاطرات خودنوشت كيانوش گلزار راغب از دوران اسارتش در زندان كومله برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور حجت الاسلام خاموشي؛ رئيس سازمان تبليغات اسلامي، محسن مؤمني؛ رئيس حوزه هنري، دكتر محمدباقر بهرامي؛ سفير ايران در كشور آذربايجان، مرتضي سرهنگي؛ مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت، رضا كيانيان؛ بازيگر سينما و تئاتر، حبيب احمدزاده؛ نويسنده و سينماگر و جمع زيادي از نويسندگان و نيز مشتركان انتشارات سوره مهر در محل تالار مهر حوزه هنري برگزار شد، خاموشي گفت: ممنونم از اين پردازش روايي دقيق چرا كه آدرس ها درست است. دو گروه حزب دموكرات و كومله نسبت به منافقان مجهول هستند كه بايد شناسايي شوند چرا كه دايه دارند و دايه بد هم دارند، بحث كردستان آزاد بحث جدي است و بايد كنكاش شود كه اينها چه كساني هستند و در مرزهاي اسلامي دنبال چه هستند.
محسن مؤمني؛ رئيس حوزه هنري نيز در اين مراسم گفت: «شنام» منبع خوبي براي توليد فيلم است.
نخستين دوره اهداي نشان ملي ملاقلي پور
نخستين دوره اهداي نشان ملي رسول ملاقلي پور شهريورماه سال جاري برگزار مي شود.
به گزارش فارس نخستين دوره اهداي نشان ملي ملاقلي پور شهريورماه امسال مصادف با سالروز تولد اين فيلمساز فقيد كشورمان در سه بخش كارگرداني، فيلمنامه نويسي و سينماي مستند برگزار خواهد شد.
اكبر نبوي، دبير اين نشان اعضاي شوراي مركزي اين نشان را معرفي كرد و گفت: ابراهيم حاتمي كيا، رضا ميركريمي، مرتضي سرهنگي، احمد مرادپور، محمد داودي، اكبر نبوي و علي ملاقلي پور اعضاي هفت نفره مسئولان اهداي نشان سينمايي ملاقلي پور هستند.
راديوي زنان در فلسطين راه اندازي شد
راديوي «نساء اف ام» كه در فلسطين راه اندازي شده است قصد دارد تا چهره زن مقاوم فلسطيني را به جهان ارائه كند.
به گفته «ميسون عوده» مدير اين راديو «نساء اف ام» قرار است تا چهره زن مقاوم فلسطيني را به جهان ارائه كند.وي در اين باره مي گويد: زنان فلسطيني نقش مهمي در جامعه و حيات همه فلسطينيان دارند و بايد بتوانند صداي خود و نقش خود را ابراز كنند. به گزارش فارس، عوده مي افزايد: ما در داخل جامعه فلسطين زناني داريم كه در حوزه هاي اجتماعي، سياسي و تبليغاتي به موفقيت هايي رسيده اند كه بايد تجارب و داستان خود را به عنوان الگويي در اختيار ديگر فلسطينيان قرار دهند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14