(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 مرداد 1389- شماره 19702

معلولان بالاي 70درصد پلاك ويژه مي گيرند
سردار ساجدي نيا: در ماه مبارك رمضان انجام مي شود تأمين امنيت شهروندان با 3 شيفت كاري
پيرمرد هرمزگاني در 157 سالگي درگذشت
رئيس اداره كل آموزش و پرورش تهران: مدرسه علوي غيردولتي مي شود
فرمانده نيروي انتظامي ملكان خبر داد كشف 2/1 ميليون نخ سيگار خارجي قاچاق در ملكان
پخت كيك تصويري 4 تني در پارك پرديسان
شهردار تهران: ساخت تقاطع كاروانسراي سنگي سال آينده به اتمام مي رسد
حوادث كوتاه از كشور
باند 100 نفره متكديان پاكستاني در اصفهان متلاشي شد
پس از 2 روز تلاش غواصان جسد پسر جوان از سد اكباتان بيرون كشيده شد
بهره برداري از 5 پل مكانيزه در منطقه 15
دستگيري سارقان غارنشين در اطراف اصفهان
فرمانده پليس مرزباني خبر داد كشف 6 تن ترياك در يك درگيري 2 ساعته
تبعيض عليه زنان مسلمان ازبكستان
جاده هاي اروپا هر 15دقيقه قرباني مي گيرند
300 بخيه در پي حمله كوسه



معلولان بالاي 70درصد پلاك ويژه مي گيرند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با اشاره به آغاز اعطاي پلاك ويژه معلولان گفت: در فاز اول يكهزار و 500 معلول بالاي 70درصد پلاك ويژه دريافت مي كنند.
سردار اسكندر مومني در مراسم رونمايي از پلاك ويژه معلولان با اشاره به فراهم شدن زيرساخت هاي لازم براي ارائه هر تعداد پلاك به معلولاني كه توسط سازمان بهزيستي معرفي مي شوند، افزود: با نصب اين پلاك، معلولان براي حركت، توقف، پارك، ورود به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد و مشكلي نخواهد داشت هرچند ديگر سازمان ها نيز بايد همكاري لازم را در اين خصوص انجام دهند.
اسفندياري، سرپرست سازمان بهزيستي كشور نيز در اين مراسم با انتقاد از عملكرد دستگاه هاي اجرايي خصوصا شهرداري ها براي مناسب سازي فضاهاي عمومي براي معلولان گفت: متاسفانه برخي دستگاه ها تنها حركات شعاري انجام مي دهند، به شكلي كه به طور مثال در اتوبوس ها محل نشستن معلولان تعبيه شده ولي هيچ ايستگاه مناسبي براي سوار و پياده شدن معلولان وجود ندارد و هيچ معلولي تاكنون موفق نشده است سوار اتوبوس شود.
وي ادامه داد: بعضا در برخي از پياده روها افراد سالم هم نمي توانند راه بروند چه برسد به معلولان!
سرپرست سازمان بهزيستي كشور افزود: براساس آمارها حدود سه ميليون معلول نياز به خدمات توانبخشي در كشور وجود دارد كه 5/1 ميليون نفر آنان شناسايي شدند كه يك ميليون و 250 هزار نفر از آنها خدمات مستمر توانبخشي مي گيرند.
وي افزود: 250هزار نفر از معلولان سرپرست خانوار بوده كه با احتساب خانواده آنها حدود يك ميليون و 780 هزار نفر معلول و خانواده هايشان از خدمات مستمر بهزيستي استفاده مي كنند.
وي در حاشيه اين مراسم در پاسخ به سوال ايسنا درخصوص توزيع پلاك ويژه معلولان، گفت: در مرحله اول معلولان شديد و بسيار شديد مي توانند با مراجعه به مراكز بهزيستي و دريافت معرفي نامه نسبت به تعويض پلاك خود و دريافت ويژه معلولان اقدام كنند.

 



سردار ساجدي نيا: در ماه مبارك رمضان انجام مي شود تأمين امنيت شهروندان با 3 شيفت كاري

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: طرح مبارزه با مزاحمان نواميس توسط پليس تهران در حال اجرا است و همچنان ادامه خواهد يافت و بررسي ها نشان از رضايتمندي مردم از اين طرح دارد.
به گزارش خبرگزاري ها سردار حسين ساجدي نيا ظهر دوشنبه با حضور در مركز نظارت همگاني نيروي انتظامي افزود: در حال حاضر وضعيت مطلوبي در زمينه برخورد با مزاحمان نواميس در تهران وجود دارد به نحوي كه اين مزاحمت ها در سطح تهران به حداقل رسيده است و رضايتمندي مردم نيز در اين زمينه افزايش يافته است.
وي ادامه داد: طرح برخورد با مزاحمان نواميس همچنان در تهران ادامه دارد و ماموران با حضور در محله ها با متخلفان برخورد مي كنند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از شهروندان تهراني درخواست كرد تا فروشندگان موادمخدر، اراذل و اوباش و سارقان را به پليس معرفي كنند.
ساجدي نيا گفت: شهروندان در صورتي كه از فعاليت اراذل و اوباش، فروشندگان موادمخدر، سارقان، زورگيران و ... اطلاع دارند موضوع را به پليس اطلاع دهند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ اعلام كرد: شهروندان در صورت اطلاع مي توانند اراذل و اوباش، سارقان و فروشندگان موادمخدر را به سامانه 110 معرفي كنند و مطمئن باشند كه پليس پيگيري هاي لازم را انجام خواهد داد و با مجرمان و افرادي كه باعث ناامني مي شوند برخورد خواهد كرد.
وي با اشاره به طرح ساماندهي اتباع غيرمجاز گفت: پليس در اجراي اين طرح تنها در محل ثبت نام به منظور نظم بخشي و نظارت حضور دارد.
سردار ساجدي نيا گفت: همچنين در بخشي از محله ها نيز پليس بر تجمع اتباع خارجي نظارت كرده و در صورتي كه اين افراد از مراجعه به مراكز ثبت نام سر باز زنند آنان را شناسايي و دستگير مي كند.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در بخش ديگري از سخنان خود از طرح هاي ويژه ترافيكي و امنيتي پليس تهران به مناسبت ماه رمضان خبر داد و گفت: پليس با 3 شيف كاري در اين ايام امنيت شهروندان را تامين مي كند.
ساجدي نيا افزود: مجموعه كاري نيروي انتظامي در اين ماه به 2 حوزه تقسيم بندي شده كه در حوزه اول بحث ترافيك مدنظر قرار گرفته است.
وي ادامه داد: با توجه به بار ترافيكي سنگيني كه در برخي از نقاط شهر به خصوص نقاط شمالي در ساعات قبل از افطار ايجاد مي شود طرحهاي ترافيكي ويژه اي از سوي نيروي انتظامي انجام مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ اظهار داشت: بخش دوم فعاليتهاي نيروي انتظامي در ماه رمضان تمهيدات ويژه اي است كه براي ساعات پس از افطار در شبهاي قدر پيش بيني شده است.
وي تصريح كرد: شيفت كاري نيروي انتظامي در اين ايام افزايش يافته و ماموران در سه شيفت امنيت را در سطح تهران تامين مي كنند.
ساجدي نيا افزود: در طول شب هاي قدر و احيا نيز تعداد قابل توجهي از گشت هاي پياده، موتوري و خودرويي پليس به تامين امنيت در سطح شهر خواهند پرداخت.
وي اظهار داشت: از ديگر تمهيدات ويژه پليس در ايام ماه مبارك رمضان افزايش فعاليت نگهبانان محله و پاركبانها است.

 



پيرمرد هرمزگاني در 157 سالگي درگذشت

مسن ترين مرد هرمزگاني كه در روستاي كشميران سندرك شهرستان ميناب زندگي مي كرد در 157 سالگي دارفاني را وداع گفت.
به گزارش روز يكشنبه ايرنا، اين پيرمرد به نام محمد اخلاصي طبق شناسنامه اش متولد 1232 هجري شمسي بود.
بنابه اعلام بستگان وي، مرحوم اخلاصي داراي يك همسر و چهار فرزند دختر و پسر و 80 نوه، نبيره و نتيجه بود و هرگز در عمر خود به دكتر و دارو نياز پيدا نكرد و براي سلامتي خود بيشتر از داروهاي گياهي منطقه استفاده مي كرد.
تمام دارايي اين شخص يك باغ مركبات و نخيلات است و تا توان داشت خود به آبياري اين باغ مي پرداخت.
او نماز و بسياري از مستحبات را به خوبي انجام مي داد و تعدادي از احاديث و روايات ائمه معصومين(ع) را حفظ كرده بود.
بخش سندرك از توابع ميناب در 160 كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع است.

 



رئيس اداره كل آموزش و پرورش تهران: مدرسه علوي غيردولتي مي شود

رئيس اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدرسه موقوفه علوي پس از اينكه در اختيار شاكي قرار گرفت، به مدرسه غيردولتي تبديل مي شود.
ذكريا يازرلوبا اشاره به اينكه اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران، تمام تلاش خود را براي حفظ مدرسه علوي به كار گرفته است، بيان كرد: در همين راستا بنده تاكنون 2 مرتبه براي دفاع از حقوق مدرسه علوي به دادگاه و 2 مرتبه نيز به شوراي تامين شهرستان فرا خوانده شده ام.
وي گفت: متاسفانه شكايت اين اداره كل به حكم صادره درخصوص مدرسه علوي راه به جايي نبرد و تا اين لحظه حكم تخليه اين مدرسه از سوي دادگاه صادر شده است.
يازرلو با بيان اينكه مدرسه علوي توسط شاكي به مدرسه غيردولتي تبديل خواهد شد گفت: خانواده هايي كه فرزندانشان تاكنون در مدرسه علوي تحصيل كرده اند در صورت تمايل به ثبت نام در مدرسه غيردولتي مي توانند فرزندان خود را در اين مدرسه ثبت نام كنند و در غير اين صورت مي توانند در يكي از مدارس منطقه 12 كه سازماندهي شده است به ثبت نام فرزندان خود اقدام كنند.
به گزارش فارس يازرلو با اشاره به اين كه درخصوص در اختيار گرفتن و تخليه مدرسه علوي تابع قانون هستيم خاطرنشان كرد: صاحب اصلي اين مدرسه را نيز قانون مشخص مي كند.

 



فرمانده نيروي انتظامي ملكان خبر داد كشف 2/1 ميليون نخ سيگار خارجي قاچاق در ملكان

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان ملكان از كشف يك ميليون و 200 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ملكان، مجيد ردكا يك شنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ماموران انتظامي شهرستان ملكان موفق شدند در بازرسي از داخل خودرو بيش از يك ميليون و 200 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق كشف كنند.
فرمانده نيروي انتظامي ملكان بيان داشت: ماموران در حين انجام وظيفه به خودروي سواري پژو پارس مشكوك شده و به راننده خودرو دستور توقف دادند ولي راننده بدون توجه به فرمان پليس بلافاصله از محل متواري شد.
ردكا تصريح كرد: ماموران بلافاصله اقدام به تعقيب وي كرده و پس از مدتي تعقيب و گريز موفق شدند خودروي مذكور را متوقف كرده و به منظور انجام بازرسي به پاركينگ انتقال دهند.
وي ادامه داد: در بازرسي از داخل خودرو تعداد يك ميليون و 200 هزار نخ انواع سيگار خارجي كه به طريق ماهرانه اي در قسمت هاي مختلف خودرو جاسازي شده بود كشف شد و راننده خودرو به هويت «ر-ش» به منظور انجام تحقيقات و بازجويي هاي اوليه به دايره تحقيقات و بازپرسي انتقال داده شد.
شهرستان ملكان در استان آذربايجان شرقي قرار دارد.

 



پخت كيك تصويري 4 تني در پارك پرديسان

سرويس اجتماعي-
همزمان با فرا رسيدن نيمه شعبان از بزرگترين كيك تصويري جهان در پارك پرديسان رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، محمدعلي بخارايي، در اين رابطه گفت: اين كيك با 50 متر مربع مساحت در 2 طبقه به سفارش شركت سايپا تهيه شده است كه طبقه پاييني آن 3 متر در 15 متر و طبقه فوقاني آن 1 متر در 5 متر مي باشد.
وي با اشاره به اينكه 5/1 تن شكلات براي ساخت اين كيك بكار رفته است، افزود: اين كيك تحت نظارت مسئولان وزارت بهداشت از 870 تله كه جمعاً 4 تن وزن دارد تهيه شده است.
بخارايي گفت: بر روي كيك جمله «سلام بر مهدي عج» نوشته شده و تصوير زيباي كبوتري نيز زينت بخش آن مي باشد.
وي افزود: براي تهيه اين كيك عظيم بالغ بر 40 قناد با تجربه 5 روز كه 3 روز آن بطور شبانه روزي بوده است، زحمت كشيده و آن را براي پذيرايي بيش از 20 هزار نفر مهيا كرده اند.
بخارايي در رابطه با اين كيك تصويري اظهار داشت: مزيت اين كيك، تصويري بودن آن است كه يك تكنولوژي نوين جهاني است.وي افزود: بزرگترين كيك تصويري تهيه شده در جهان 40*30 سانتيمتر بوده است. در حالي كه اندازه تصوير اين كيك يك متر در 5 متر مي باشد و ركورددار جهاني است.

 



شهردار تهران: ساخت تقاطع كاروانسراي سنگي سال آينده به اتمام مي رسد

شهردار تهران از اتمام ساخت تقاطع غيرهمسطح كاروانسراي سنگي در سال آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمدباقر قاليباف در حاشيه بازديد از چهار پروژه بزرگ عمراني در نقاط مختلف شهر تهران بر ضرورت توجه هرچه بيشتر به كيفيت اجراي پروژه هاي عمراني تاكيد كرد و افزود: همه تلاش ما اين است كه شرايط را به گونه اي آماده كنيم كه مردم در مبادي ورودي تهران گزينه هاي متعددي براي انتخاب مسير داشته باشند.
شهردار تهران افزود: اين اتفاق در شرق تهران رخ داده و شهرونداني كه از سمت جاجرود و سه راه آزمايش وارد مي شوند، مي توانند هر يك از گزينه هاي بزرگراهي شهيد همت، شهيد زين الدين، شهيد ياسيني و مسير قديمي دماوند را انتخاب كنند و ادامه مسير بدهند.
قاليباف گفت: همين شرايط در غرب تهران نيز در دست انجام است و به ياري خداوند سال آينده در چنين روزهايي با بهره برداري از پروژه احداث تقاطع غيرهمسطح كاروانسراي سنگي افرادي كه از غرب پايتخت وارد مي شوند مي توانند جاده قديم كرج، جاده مخصوص يا آزادراه تهران - كرج را براي ادامه مسير انتخاب كنند وحتي مي توانند به بزرگراه هاي شهيد حكيم و شهيد همت هم بروند و به راحتي وارد بزرگراه آزادگان شوند.
شهردار تهران با اشاره به حجم بالاي خودروها در مبادي ورودي كلانشهر تهران بر ضرورت كاناليزه شدن آنها براي حركت در مسيرهاي متعدد تاكيد و ابراز اميدواري كرد: اين برنامه در مبادي ورودي جنوب، شرق و غرب تهران به خوبي اجرا شود.
براساس اين گزارش، شهردار تهران در اين بازديد از چگونگي روند عمليات اجرايي پروژه احداث پل جديد جواديه، پروژه احداث تقاطع غير همسطح كاروانسرا سنگي، پروژه ادامه بزرگراه شهيد همت و پروژه بزرگراه شهيد باكري ديدن كرد و از نزديك در جريان اجراي اين پروژه ها قرار گرفت.
گفتني است؛ پروژه احداث پل جديد جواديه در حال حاضر با شروع عمليات نصب كابل ها مراحل پاياني را مي گذراند، پروژه احداث تقاطع غير همسطح كاروانسرا سنگي كه در مسير آن چهار دستگاه پل روي هم به طول پنج هزار و 655 متر احداث مي شود، در حال حاضر عمليات حفاري و بتون ريزي، آرماتوربندي و اجراي ستون هاي آن در حال انجام است. همچنين پروژه ادامه بزرگراه شهيد همت حد فاصل بلوار پژوهش تا انتهاي محدوده شهرداري منطقه 22 در چهار باند به طول 5200 متر در دست احداث است كه يك سوم عمليات اجرايي آن از جمله عمليات خاكبرداري انجام شده است.
بنا به اين گزارش چهار پنجم عمليات اجرايي مسير هفت كيلومتري بزرگراه شهيد باكري نيز انجام شده، همچنين در اين پروژه احداث هفت دستگاه پل نيز پيش بيني شده كه پنج دستگاه پل ساخته شده و دو دستگاه نيز در دست ساخت است.

 



حوادث كوتاه از كشور

سارق ميليوني در دام پليس گرفتار شد
تبريز - خبرگزاري فارس: رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي گفت: فردي كه اقدام به سرقت هاي متعدد كرده بود به صورت غافلگيرانه در دام پليس گرفتار شد. در پي اعلام شكايت فردي به نام «اسماعيل-ق» مبني بر سرقت لوازم منزل، فردي به نام «محمد-ز» به عنوان مظنون اصلي شناسايي و دستگير شد. متهم كه به ارتكاب 28فقره سرقت منزل و مغازه در مناطق مختلف تبريز اعتراف كرد پس از تشكيل پرونده به اتفاق 2 نفر مالخر به مراجع قضايي معرفي شدند.
مرگ 3 عابر در سقز
سنندج - خبرگزاري فارس: بر اثر تصادف دو دستگاه سواري پژو و پرايد در شهرستان سقز 3 عابرپياده جان خود را از دست دادند. در اين حادثه كه در كيلومتر 40 جاده اصلي سقز - ديواندره روي داد، خودروهاي عبوري براي كمك به حادثه ديدگان اين تصادف توقف مي كنند كه در اين هنگام يك دستگاه اتوبوس مسافربري كه به مقصد كرمانشاه در حركت بود به علت نبود ديد كافي در سر پيچ با عابران پياده برخورد و سه نفر از آنها را زير مي گيرد كه در دم كشته مي شوند. علت حادثه در دست بررسي است.
اعلام جزئيات كشته و مفقود شدن 2 كوهنورد
در دماوند
ساري - خبرگزاري فارس: رئيس هيئت كوهنوردي مازندران گفت: صعود انفرادي 2 نفر به قله دماوند سبب كشته شدن يك نفر و مفقودي كوهنورد ديگر شد. معين شجاعي با اعلام اينكه كوهنورد زخمي شده به علت جراحات زياد جان باخت، افزود: يك تيم پنج نفره براي جستجوي اين كوهنورد در ارتفاعات دماوند تشكيل شد.
وي با اشاره به اينكه فرد جان باخته اهل قزوين بوده است گفت: اين اتفاق در ضلع غربي دماوند و در ارتفاعات 5 هزار و 400متري اتفاق افتاد و تقاضاي بالگرد از مركز اورژانس كشور صورت گرفت كه با وجود باد زياد در ضلغ غربي امكان نجات اين كوهنورد فراهم نشد.
شناسايي و دستگيري 2 برادر شرور
شيراز - خبرگزاري فارس: رئيس پليس آگاهي استان فارس گفت: دو برادر شرور كه در سعادت شهر به سمت دو برادر كه قصد رفتن به جنگل براي چراي گوسفندان را داشتند، تيراندازي كرده و پس از مجروح كردن آنها، موتورسيكلت و گوشي هاي تلفن همراه آنها را سرقت كرده و از محل متواري شده بودند، شناسايي و دستگير شدند. محمدي با اشاره به اينكه متهمان به ده هافقره تيراندازي، تهديد و اخاذي با ايجاد ضرب و جرح، خريد و فروش و حمل و نگهداري سلاح و مهمات و اختفاي مجرمان مسلح متواري اعتراف كردند، گفت: در نهايت متهمان به همراه پرونده به دادسرا اعزام و با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.
كشف يك هزار قطعه تجهيزات دريافت ماهواره
در دليجان
اراك - خبرگزاري فارس: فرماندهي انتظامي دليجان از كشف يك هزار قطعه تجهيزات دريافت ماهواره از يك خودرو در اين شهرستان خبر داد.براساس اين گزارش، ماموران پليس آگاهي شهرستان دليجان موفق به كشف بيش از هزار قطعه تجهيزات دريافت ماهواره از يك دستگاه خودروي عبوري شدند.راننده خودرو در بازجويي هاي ماموران عنوان داشت؛ كه اموال كشف شده را از اصفهان بارگيري و قصد انتقال آنها را به تهران داشته است، اين متهم با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شد.

 



باند 100 نفره متكديان پاكستاني در اصفهان متلاشي شد

شهرضا-خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان از شناسايي و دستگيري اعضاي باند 100نفره متكديان پاكستاني خبر داد.
سرهنگ محسن عقيلي در اين خصوص گفت: در راستاي پاك سازي ميادين شهر اصفهان از حضور متكديان طرحي در دستوركار ماموران يگان امداد و شهرداري اصفهان قرار گرفت.
وي افزود: در اين طرح غافلگيرانه، يگان امداد فرماندهي انتظامي شهرستان با همكاري عوامل پيشگيري و رفع تخلفات شهرداري در 6 نقطه روستايي حوالي شهر اصفهان وارد عمليات شدند.
عقيلي گفت: در اين عمليات 100 متكدي كه همگي تبعه پاكستان بودند و عموما در باغ ها و گاوداري هاي حاشيه شهر بيتوته مي كردند، دستگير و براي اعزام به كشور متبوع به اردوگاه مركزي اتباع بيگانه تحويل شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان در پايان خطاب به آن دسته از افرادي كه در حال حاضر دور از چشم قانون در حال ارتكاب اين عمل هستند هشدار داد: اصفهان جايي براي تكدي گري نيست و احيانا اگر افرادي قصد و نيت اين كار را در سر دارند بر حذر باشند چون كه با برخورد قاطع پليس مواجه خواهند شد.

 



پس از 2 روز تلاش غواصان جسد پسر جوان از سد اكباتان بيرون كشيده شد

غواصان هلال احمر استان همدان پس از 2 روز تلاش جسد جوان 25 ساله اي را از آب سد اكباتان بيرون آوردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از همدان جمعه يكم مرداد ماه ساعت 15 گزارش يك مورد غرق شدگي در سد اكباتان به كشيك جمعيت هلال احمر استان همدان اعلام شد. به دنبال آن فراخوان تيم امداد سيلاب و غواصي انجام شد و اعضاي تيم متشكل از 6 غواص و سه نجاتگر به منطقه اعزام شدند.
پس از حضور در سد مشخص شد فرد غرق شده به نام جواد.ي 25 ساله پس از احوالپرسي با كشاورزان منطقه وارد آب شده و ديگراز آب خارج نشده است، همچنين معلوم شد فرد مغروق داراي سابقه بيماري صرع بوده و كسي از محل دقيق غرق شدن وي اطلاع نداشت.
اعضاي تيم با تجهيزات ويژه اقدام به گشتن در آب كردند كه تلاش آن ها در روز اول كه تا پاسي از شب نيز ادامه داشت بدون نتيجه به پايان رسيد.
روز بعد گروه دوباره به آب زد و پس از 6 ساعت تلاش و با انجام 18 عمليات فشرده غواصي در عمق 10 تا 15 متري توانست با شيوه خط دشتباني فرد را از آب خارج كرده و تحويل مراجع قانوني و خانواده دهد.

 



بهره برداري از 5 پل مكانيزه در منطقه 15

پنج دستگاه پل عابر پياده مكانيزه در بزرگراه بسيج آماده بهره برداري شد.
مهندس سيدجلال حسيني معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري منطقه 15 با اعلام اين خبر افزود: با نصب اين پل ها ايستگاههاي خط 3 بي آرتي از ابتداي بزرگراه بسيج تا 20 متري افسريه به پل مكانيزه مجهز شدند.
وي در تشريح ديگر فعاليت هاي حوزه حمل و نقل ترافيك در سه ماهه نخست جاري به نصب پنج دستگاه پل عابر پياده غيرمكانيزه در نواحي هشتگانه منطقه اشاره كرد و افزود: همچنين به منظور ايمن سازي تردد خودروها و عابران پياده در معابر بيش از 260 هزار متر خط كشي انجام شده است.
حسيني همسطح سازي معابر براي تردد معلولان، نصب 15 سرعتگير مجازي و 33 تابلو شناسايي معابر و احداث 28 ايستگاه اتوبوس را از ديگر اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافيك برشمرد.
معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه همچنين به نصب 28 پايه چراغ چشمك زن و 80 فانوس در تقاطع هاي منطقه اشاره كرد و اظهار داشت: در همين مدت صدها عدد دستك، استوانه ارتجاعي، موانع فيزيكي در معابر نصب شده است.
مهندس حسيني در پايان به نصب و تعمير 3871 متر گاردريل اشاره كرد و اظهار اميدواري نمود مجموع اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافيك تا پايان سال جاري شرايط مناسب و مطمئني را براي حركت روان و مطمئن خودروها و دسترسي ايمن شهروندان فراهم كند.

 



دستگيري سارقان غارنشين در اطراف اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان از دستگيري سه سارق داخل خودرو كه در غار يكي از كوه هاي اطراف شهر اصفهان مخفي شده بودند، خبر داد.
سرهنگ محسن عقيلي اظهار داشت: در پي چندين مورد شكايت مردمي مبني بر سرقت هاي داخل خودرو، موتورسيكلت و كيف قاپي، شناسايي متهمان آغاز شد و سرانجام مشخص شد متهمان كه سه نفر هستند در غاري در دامنه يكي از كوه هاي اطراف شهر سكونت دارند.
وي افزود: سه متهم كه هيچگاه فكر نمي كردند مخفيگاه آنان شناسايي شود، دستگير شدند. همچنين در بازرسي از اين غار تعدادي قطعات اوراقي مربوط به موتورسيكلت هاي مسروقه به همراه دو دستگاه تلفن همراه كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با بيان اينكه تاكنون 30نفر از اين افراد شكايت كرده اند، گفت: در اين خصوص پرونده تشكيل و متهمان به همراه شكات خود به مراجع قضايي معرفي شدند.

 



فرمانده پليس مرزباني خبر داد كشف 6 تن ترياك در يك درگيري 2 ساعته

فرمانده پليس مرزباني گفت: در يك درگيري 2 ساعته در سراوان قاچاقچيان با جا گذاشتن 4 دستگاه خودروي تويوتا و 6 تن ترياك متواري شدند.
سردار سرتيپ حسين ذوالفقاري گفت: در اين درگيري كه در مرز سراوان روي داد قاچاقچيان در كمين مأموران پليس مرزباني به دام افتاده و پس از يك درگيري 2 ساعته مجبور شدند از مرزهاي كشور متواري شوند.
وي اظهار داشت: مواد مخدر همراه اين قاچاقچيان كه با يك دستگاه موتورسيكلت و 4 دستگاه خودرو تويوتا اسكورت مي شد، بالغ بر 8 تن بود.
به گزارش فارس سردار ذوالفقاري افزود: در اين درگيري 4 خودرو تويوتا قاچاقچيان دچار حريق شد و براثر آن حدود 2 تن از مواد مخدر همراه قاچاقچيان در آتش سوخت.

 



تبعيض عليه زنان مسلمان ازبكستان

مسئولان بازاري در ازبكستان با صدور فرماني حجاب اسلامي براي زنان مسلماني را كه در اين بازار مشغول تجارت هستند، ممنوع كردند.
پايگاههاي اينترنتي روس زبان ازبكستان با تاييد اين خبر اعلام كردند: زنان مسلمان اين بازار در اعتراض به اين تصميم مسئولان بازار «چارسو» از ادامه فعاليت در اين بازار خودداري كردند.اين در حالي است كه بيشتر زنان تاجر بازار چارسو محجبه هستند و تمامي اين زنان به خاطر حفظ ايمان و ارزش هاي اسلامي خود از اين تصميم رئيس بازار ابراز نگراني كرده و اين اقدام را تبعيض ديگري از سوي دولت ازبكستان بر مسلمانان اين كشور، بخصوص زنان دانسته اند.كارشناسان منطقه اي معتقدند: مقامات ازبكستان طي سالهاي اخير با اعمال فشار و تبعيض بر جامعه مسلمانان اين كشور بويژه زنان محجبه به بهانه هاي مختلف، با ارزش هاي دين مبين اسلام در ازبكستان مقابله مي كنند.
به نظر اين كارشناسان علماي ديني در ازبكستان نيز به شدت تحت فشار مقامات دولت اين كشور بوده و امكان بيان احكام و معارف دين اسلام به صورت آشكار را ندارند.

 



جاده هاي اروپا هر 15دقيقه قرباني مي گيرند

شبكه تلويزيوني يورونيوز: در اتحاديه اروپا هر 15دقيقه يك نفر در سوانح جاده اي جان خود را از دست مي دهد.
بنابراين گزارش در سال 2009 بيش از 35 هزار نفر در جاده هاي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا جان خود را از دست دادند.
در حالي كه كميسر امور حمل و نقل اتحاديه اروپا معتقد است در آينده نيازمند همكاري مهندسي و فن آوري با شيوه هاي سنتي تر آموزش و اجراي قوانين خواهيم بود، كميسيون اروپا از وارد شدن به موضوع هماهنگ سازي محدوديت هاي سرعت هاي جاده اي و جريمه ها خودداري كرد.

 



300 بخيه در پي حمله كوسه

در پي حمله يك كوسه سفيد به يك جوان 20ساله در خليج مكزيك، اين موج سوار به دليل پارگي شديد 300 بخيه در پاي او زده شد.
اين جوان 20ساله كه دانشجوي يكي از دانشگاههاي آمريكا است، در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور، يادآور شد: اوايل هفته جاري در حال تمرين موج سواري در يكي از نواحي تحت حفاظت و ايمن خليج مكزيك بودم كه ناگهان يك كوسه سفيد به طرفم حمله ور شد و ديگر هيچ چيز متوجه نشدم.اين دانشجوي 20ساله كه «شولتز» نام دارد در مصاحبه اي با خبرگزاري آسوشيتدپرس، گفت: با دوستانم در ناحيه «جكسون ويل» در حال موج سواري بوديم كه اين رويداد ناگوار رخ داد.اين در حالي است كه سخنگوي بيمارستان ايالت «فلوريداي شمالي» در آمريكا نيز اعلام كرد كه اين جوان از ناحيه پا به شدت مورد آسيب و صدمه قرار گرفته و به همين دليل 300 بخيه بر روي پاي مجروحش زده شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14