(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 مرداد 1389- شماره 19702

وجود نيروگاه اتمي در سوريه دروغ صهيونيست هاست
مجمع عمومي سازمان ملل درباره استقلال كوزوو تصميم مي گيرد
مذاكرات معاون سيا با پادشاه عربستان در مغرب
سيدحسن نصرالله در مراسم تكريم شهداي مقاومت: دادگاه رفيق حريري اسرائيلي است قابل اعتماد نيست
30 سال زندان براي جلاد خمرهاي سرخ
كارشناسان يمن: رژيم سعودي در صدد راه انداختن جنگ هاي قبيله اي است
تروريست ها در كربلاشيفتگان امام زمان (عج) را به خاك و خون كشيدند
دادخواست وكلاي عرب براي محاكمه سران جنايتكار اسرائيل
افشاي سؤال برانگيز90هزار سند از پشت پرده جنگ افغانستان
چاوز: كلمبيا حمله كند صدور نفت به آمريكا را قطع مي كنيم
اعتراض مردم كره جنوبي به رزمايش مشترك واشنگتن - سئول
درگيري هاي قومي در يك شهر تركيه



وجود نيروگاه اتمي در سوريه دروغ صهيونيست هاست

بازرس سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي وجود نيروگاه هاي اتمي در سوريه را تكذيب و آن را دروغ صهيونيست ها دانست.
روزنامه «الوطن» چاپ سوريه به نقل از «يسري ابوشادي»، رييس سابق بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي نوشت، اخبار مربوط به نيروگاه اتمي سوريه دروغ آشكار رژيم صهيونيستي است.
وي در جريان بررسي كتاب جديد خود به نام «واقعيت نيروگاه هاي اتمي سوريه» در محل انتشارات «السفير» در قاهره گفت: هيچ كشوري نيست كه هفت بار پرونده آن در شوراي حكام آژانس مطرح شده باشد و به شوراي امنيت ارجاع داده نشود. «ابوشادي» در ادامه افزود: اگر سوريه به داشتن نيروگاه هاي اتمي متهم است چرا پرونده آن به شوراي امنيت ارجاع داده نمي شود؟ بنابراين اين موضوع ، دروغي بيش نيست و در سوريه هيچ نيروگاه اتمي وجود ندارد.

 



مجمع عمومي سازمان ملل درباره استقلال كوزوو تصميم مي گيرد

پس از اعلام نظر دادگاه لاهه درباره مغاير نبودن استقلال كوزوو با قوانين بين المللي، پارلمان صربستان تصميم گيري درباره اين منطقه را به مجمع عمومي سازمان ملل واگذار كرد.
به گزارش ايلنا، نمايندگان پارلمان صربستان پس از نشستي 12 ساعته كه براي بررسي اعلام نظر دادگاه بين المللي لاهه درباره كوزوو برگزار شد، با 192 راي موافق در برابر 26 راي مخالف و دو راي ممتنع، مطرح شدن مسئله استقلال كوزوو در مجمع عمومي سازمان ملل را تصويب كردند.
چندي پيش دادگاه لاهه طي رايي «غيرالزام آور» اعلام كرد استقلال كوزوو از صربستان با قوانين بين المللي مغايرتي ندارد. كوزوو در سال 2008 اعلام استقلال كرد و 69 كشور از جمله آمريكا و 22 كشور عضو اتحاديه اروپا آن را به رسميت شناختند.

 



مذاكرات معاون سيا با پادشاه عربستان در مغرب

پادشاه عربستان در مغرب با معاون رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش روزنامه عربستاني الجزيره ملك «عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود» در مقر اقامت خود در شهر «دار البيضاء» با «مايكل موريل» نفر دوم سازمان جاسوسي آمريكا بحث و تبادل نظر كرد.
به گزارش رسانه هاي خبري عربستان، در اين ديدار كه شاهزاده «سعود الفيصل» وزيرخارجه، شاهزاده «مقرن بن عبدالعزيز» رئيس سازمان امنيت عربستان، شاهزاده «محمدبن نايف بن عبدالعزيز» معاون امور امنيتي وزارت كشور عربستان حضور داشتند، مايكل موريل مرد شماره دو «سيا» پيام «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا را به ملك عبدالله پادشاه عربستان ابلاغ كرد.
با اينكه هيچكدام از رسانه هاي خبري عربستان از محتواي اين ديدار گزارشي ارائه نكرده اند، اما منابع خبري بي طرف اعلام كردند كه موضوعاتي همچون صلح اعراب و اسرائيل، ايران و لبنان در اين ديدار مطرح بوده است.
مقامات دولت عربستان كه در چارچوب توافقات امنيتي هرچند يك بار با مقام هاي امنيتي آمريكا و اسرائيل ديدار مي كنند، در اكثر اين ديدارها، خبري از آن منتشر نمي كنند.
از سوي ديگر يك روزنامه مصري از ديدار مخفيانه ماه گذشته رئيس سازمان جاسوسي اسرائيل (موساد) از عربستان خبر داد.
روزنامه «المصريون» به نقل از منابع اطلاعاتي رژيم صهيونيستي فاش كرد كه «مئير داگان» ماه گذشته به طور مخفيانه وارد عربستان شده بود و با مقامات بلندپايه سعودي در مورد مسائل مهم منطقه از جمله فعاليت هاي اتمي ايران ديدار و گفت وگو كرده است.
اين منابع به نقل از «اهارون كلاين» تحليل گر امور امنيتي يك مجله اسرائيلي كه خبر آن نيز در روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» به چاپ رسيده اعلام كردند كه اين سفر، در نوع خود اولين سفر يك مقام بلندپايه امنيتي اسرائيل به عربستان نبوده است. سال گذشته نيز مئيرداگان به رياض رفت تا توافقاتي با مقام هاي آل سعود به امضا رساند.بر پايه اين گزارش در سفر ماه گذشته داگان به عربستان، رئيس سازمان جاسوسي اسرائيل موساد موافقت رهبران آل سعود را با استفاده هواپيماهاي رژيم صهيونيستي از فضاي عربستان براي حمله به ايران به دست آورده است.در همين حال ملك عبدالله پادشان عربستان در چارچوب سفر منطقه اي خود، امروز به مصر، اردن، سوريه و لبنان سفر خواهد كرد.
پادشاه عربستان در اين سفر تلاش خواهد كرد با كمك حسني مبارك رئيس جمهور مصر، برنامه هاي آمريكا براي عادي سازي هر چه بيشتر روابط اعراب با اسرائيل و در هم شكستن مقاومت در لبنان را اجرا كند.

 



سيدحسن نصرالله در مراسم تكريم شهداي مقاومت: دادگاه رفيق حريري اسرائيلي است قابل اعتماد نيست

سرويس خارجي-
دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد، دادگاه رفيق حريري را آمريكايي، انگليسي و وابسته به موساد دانست و اعلام كرد اين دادگاه قابل اعتماد نيست.
سيدحسن نصرالله در مراسم تكريم شهداي مقاومت با اعلام مطلب فوق افزود، ما خواهان كشف حقيقت درباره ترور رفيق حريري هستيم و در اين مورد اجماع لبناني وجود دارد و نمي خواهيم كه هيچ يك از اعضاي خانواده حريري اين موضوع را فراموش كنند.
وي تصريح كرد، همه خواهان روشن شدن حقيقت هستند اما بايد ديد چه كساني از اين ترور بهره بردند و به همين دليل بايد تمام لبناني ها بايد با هم همكاري كنند.
دبيركل حزب الله گفت، تحقيق اگر مبتني بر حقيقت نباشد به منزله ترور مجدد رفيق حريري است.
سيدحسن نصرالله تصريح كرد، عدالت آن است كه هركسي كه حريري را به قتل رسانده مجازات شود و غير از اين ظلم است.
وي تاكيد كرد، آمريكا و غرب براي تخريب چهره مقاومت صدها ميليون دلار هزينه صرف كرده اند و امروز نيز مي خواهند به بهانه دادگاه ترور حريري مقاومت را تضعيف كنند در حالي كه ما اجازه تعرض به مقاومت را به هيچ كس، بزرگ و كوچك نخواهيم داد.
دبيركل حزب الله لبنان اظهار داشت، آيا شيوه كميته بين المللي تحقيق قبل از تشكيل دادگاه موجب شناخت واقعيت خواهد شد، قطعا خير. من مدارك و دلايلي دارم كه درباره آن سخن خواهم گفت.
وي اضافه كرد، افسران حاضر در كميته بين المللي تحقيق با موساد در ارتباط هستند و به همين دليل مي توان گفت اين دادگاه، يك دادگاه اسرائيلي است.
سيدحسن نصرالله تصريح كرد، شاهدان دروغيني كه در چهار سال گذشته جريان تحقيق در مورد ترور حريري را به بيراهه كشاندند مورد بازخواست قرار گيرند.دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد، ما حاضر به پاسخگويي دولت لبنان و ميزگرد گفت وگوهاي ملي در مورد اتهام دادگاه بين المللي ترور حريري هستيم.سيدحسن نصرالله گفت، مقاومت تنها عاملي در تاريخ لبنان است كه توانست معادلات منطقه را دگرگون كند به همين دليل اجازه تحريف و خدشه دار كردن چهره مقاومت را نخواهيم داد و از آن حفاظت خواهيم كرد.
وي تاكيد كرد، دشمنان لبنان مي دانند كه لبنان داراي چه فاكتور با ارزشي است و به اين دليل است كه مي كوشند تا آن را از چنگ لبنان خارج كنند و اين در حالي است كه بيشتر لبناني ها اين را نمي دانند.
دبيركل حزب الله لبنان با قدرداني از ايران و سوريه براي كمك به مقاومت گفت، هدف از جنگ سال 2006 نابودي مقاومت بود. به نظر ما آمريكا همان رژيم اسرائيل است و اين رژيم به لبنان حمله كرد تا طرح هاي آمريكا را اجرا كند.وي اظهار داشت، اكنون رژيم صهيونيستي از تارهاي عنكبوت هم سست تر شده و سعي دارد با كمك آمريكا مقاومت را تضعيف و به سازش بكشاند در حالي كه ما به هيچ وجه سازش نخواهيم كرد.
دبيركل حزب الله تاكيد كرد، جايگاه مقاومت به دليل خون شهيدان به دست آمده و اين جايگاه با ارزش را از دست نخواهيم داد.
در همين رابطه «علي مقداد» عضو فراكسيون حزب الله در مجلس نيز گفت، براي نابودي فتنه در لبنان بايد سعدالدين حريري صادقانه به مردم بگويد كه ترور پدرش ربطي به حزب الله ندارد.
وي افزود، سناريوهاي سياسي ساخته و پرداخته دادگاه است و اتهام به افراد حزب الله در مورد نقش داشتن در ترور رفيق حريري از گناه افترا و تهمت زدن مستقيم به سران حزب الله بدتر است.
شيخ «عبدالكريم عبيد» معاون اجرايي حزب الله نيز اظهار داشت، هرگونه حكمي از سوي اين دادگاه براي ما بي ارزش است.
گفتني است 16فروند جنگنده رژيم صهيونيستي روز دوشنبه حريم هوايي لبنان را نقض كردند.
همچنين قايق هاي جنگي رژيم صهيونيستي به سمت تعدادي از قايق هاي ماهيگيري لبناني در منطقه مرزي «راس الناقوره» در جنوب لبنان شليك كردند.
فرماندهي ارتش لبنان روز گذشته با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن اين تجاوزات رژيم صهيونيستي آن را ادامه نقض استقلال و تماميت ارضي اين كشور و همچنين ناديده گرفتن قطعنامه 1701شوراي امنيت سازمان ملل متحد دانست.
ارتش لبنان اعلام كرد كه قرار است تعدادي از نيروهاي زميني خود را به مناطق مرزي اعزام كند.

 



30 سال زندان براي جلاد خمرهاي سرخ

سرويس خارجي-
رئيس زندان كامبوج در دوره حكومت «خمرهاي سرخ» به دليل ارتكاب جنايت جنگي و جنايت عليه بشريت به 30 سال زندان محكوم شد.
دادگاه مربوط به رسيدگي به جنايات رژيم «خمرهاي سرخ» در كامبوج، «كاينگ گوك ايو» - معروف به «دويك» - رئيس شكنجه گاه «اس 21» را به تحمل 30 سال حبس محكوم كرد. البته با توجه به سپري شدن 11 سال اخير از عمر وي در زندان، «دويك» بايد 19 سال ديگر در حبس باشد. او هم اكنون 67 سال دارد.
در مدت حكومت رژيم خمرهاي سرخ از سال 1975 تا 1979 ميلادي، 14 هزار نفر در زندان «اس 21» زنداني و شكنجه شده و بسياري نيز با انتقال به «مزارع مرگ» كشته شدند. گفته مي شود تنها در سال 1977 وي حكم اعدام بيش از 160 كودك را صادر كرده است.
براساس مطالعه اي كه در دانشگاه «ييل» آمريكا انجام شده، در دوران حكومت خمرهاي سرخ قريب به دو ميليون نفر از هشت ميليون جمعيت كامبوج بر اثر شكنجه و اعدام جان باختند.
براساس اسناد رسمي منتشر شده، واشنگتن حامي اصلي «خمرهاي سرخ» بوده است. سند شماره 7524631 وزارت خارجه آمريكا كه متن پياده شده ملاقات 26 نوامبر 1975 «هنري كيسينجر» وزير وقت خارجه آمريكا با وزير خارجه وقت تايلند است، تنها يكي از اين مدارك غيرقابل انكار است. كيسينجر در اين ديدار به «چاتيچاي» مي گويد: «شما بايد به كامبوجي ها بگوئيد كه ما دوستان آنها خواهيم بود. آنها آدمكش هاي بي شرفي هستند. اما ما اجازه نخواهيم داد اين مسئله در روابط ما خللي ايجاد كند. ما آماده ارتقاي روابط با آنان هستيم».
با وجود اين، دولت آمريكا در سال هاي اخير مدعي ترين دولت در جريان محاكمه سران رژيم خمرهاي سرخ بوده است. سرويس مطالعات كنگره آمريكا مدعي است «اهداف اصلي دولت آمريكا درباره كامبوج شامل «ارتقاي كيفيت حكومت»، «دموكراسي» و «حقوق بشر»، «كاهش خطر تروريسم» و سپردن سران خمرهاي سرخ به دست «عدالت» است».
سياست آمريكا در قبال هم پيمانان ديكتاتور و جنايتكار خود همواره «حمايت در دوره جنايت» و سپس «پيشتازي در محاكمه» است به نحوي كه رهبري جريان محاكمه و مجازات را به دست مي گيرد تا هيچ گاه روند محاكمه به بررسي نقش آمريكا در جنايات انجام شده نرسد. نمونه اخير اين سياست، سناريوي محاكمه «صدام حسين» ديكتاتور سابق عراق بود كه به وي اجازه افشاگري درباره نقش و شراكت كاخ سفيد در جناياتش داده نشد.

 



كارشناسان يمن: رژيم سعودي در صدد راه انداختن جنگ هاي قبيله اي است

منابع يمني از اقدامات دستگاه اطلاعاتي عربستان براي به راه انداختن جنگ هاي داخلي و قبيله اي در يمن عليه الحوثي ها پرده برداشتند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، منابع يمني با اشاره به وجود مدارك و دلايلي درباره نقش مزدوران دستگاه اطلاعاتي عربستان در برانگيختن درگيري هاي داخلي بين قبايل يمني، تاكيد كردند: اين مزدوران ماموريت دارند از طريق برقراري ارتباط با سران عشاير طرفدار رژيم يمن و كمك مالي و تسليحاتي، آنها را به جنگ با الحوثي ها تشويق كنند، تا از اين طريق از ثبات اوضاع امنيتي در مناطق الحوثي ها به ويژه «حرف سفيان» و مناطق مجاور آن جلوگيري كنند.
از سوي ديگر «پايگاه اينترنتي «نهرين نت» به نقل از اين منابع اعلام كرد: شيوه درگيري ها در شمال حرف سفيان و به خصوص در مناطق «الحمشيه»، الزعله»، «المسحاط»، «المدائن» و «السمسره»، بيانگر آن است كه قبايل اين مناطق و به ويژه قبيله «بن عزيز» (كه طرفدار دولت است)، به سلاح و مهمات بسياري دست يافته اند.
اين منابع افزودند: به كارگيري اين مقدار موشك، خمپاره و سلاح هاي نيمه سنگين عليه الحوثي ها، بيانگر وقوع تحولي در توان و قدرت اين قبايل به شمار مي رود و اين قبايل، اكتبر سال گذشته و بعد از ناتواني نيروهاي دولتي از تسلط بر مواضع الحوثي ها، شبه نظامياني را تشكيل دادند.
اين منابع يمني اظهار داشتند: از زمان اعلام آتش بس بين الحوثي ها و نيروهاي دولت يمن در اواخر فوريه گذشته، دستگاه اطلاعاتي عربستان، سران قبايل مجاور الحوثي ها را به «صنعا» فرا خواند، و امكانات مالي در اختيار آنها قرار داد تا عليه آنها در آينده بجنگند.
به گفته اين منابع، دستگاه امنيتي عربستان تصميم گرفته است، جنگ قبايل با الحوثي ها را جايگزين جنگ دولت با الحوثي ها كند، چرا كه اين جنگ بيشتر مي تواند الحوثي ها را تحت فشار قرار دهد.
اين منابع خاطرنشان كردند: واقعيت نشان مي دهد كه سفارت عربستان و مزدوران دستگاه اطلاعاتي اين كشور در توزيع اموال براي برانگيختن جنگ قبيله اي بين الحوثي ها و قبايل يمن، اقدام گسترده اي انجام مي دهد.

 



تروريست ها در كربلاشيفتگان امام زمان (عج) را به خاك و خون كشيدند

همزمان با مراسم نيمه شعبان و حضور صدها هزار زائر در كربلاي معلا، دو خودروي بمب گذاري شده در حومه اين شهر منفجر شد و 40 شهيد و 68 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، دوشنبه گذشته همزمان با برگزاري مراسم نيمه شعبان توسط صدها هزار زائر شيعه در كربلاي معلا، دو خودروي بمب گذاري شده در حومه اين شهر و در جاده مواصلاتي كربلا-نجف، منفجر شدند. بر اثر اين انفجارها، 40زائر جان خود را از دست دادند و 68نفر ديگر نيز مجروح شدند، كه حال برخي از آنها، وخيم گزارش شده است. در مورد مليت شهدا و زخمي هاي حادثه و هويت عاملان حمله، گزارشي نرسيده است. مركز شهر بغداد نيز يكشنبه شاهد انفجار بمب بود. اين انفجار هم چهار شهيد و 16مجروح بر جاي گذاشت.اين بمب در نزديكي دفتر شبكه تلويزيوني العربيه منفجر شده است.خبر ديگر اينكه به گزارش ايلنا، «اياد علاوي»، رهبر فهرست «العراقيه» در گفت وگو با شبكه «سي. ان. ان»، حق خود را براي تصاحب پست نخست وزيري محفوظ دانست. اين اظهارات علاوي در واكنش به انتشار خبر شنبه گذشته مبني بر انصراف وي، انجام شد. علاوي در اين مصاحبه همچنين گفت، دولت جديد عراق پيش از ماه رمضان (تا 20 مرداد) تشكيل نخواهد شد. رهبر فهرست العراقيه در مورد حضور نظاميان آمريكايي در عراق نيز ابراز عقيده كرد، عقب نشيني آمريكا از عراق در شرايط كنوني امكان پذير نيست.
اين در حالي است كه ژنرال «مايكل مولن» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا، به بغداد رفته است و هم اكنون با مقامات بغداد در مورد مسئله خروج و يا حضور نيروهاي آمريكايي در عراق مذاكره مي كند.

 



در پي حمله صهيونيست ها به كاروان آزادي صورت گرفت
دادخواست وكلاي عرب براي محاكمه سران جنايتكار اسرائيل

سرويس خارجي-
اتحاديه وكلاي عرب خواستار محاكمه جنايتكاران صهيونيستي به دليل حمله به ناوگان آزادي غزه در دادگاه هاي مصر شد.
معاون دبيركل اتحاديه وكلاي عرب اظهار داشت، اين اتحاديه خواستار پيگرد سران جنايتكار رژيم صهيونيستي در دادگاه هاي مصر به علت ارتكاب جنايت ضدبشري عليه ملت فلسطين و مردم مسلمان منطقه است.
«عبدالعظيم مغربي» تاكيد كرد، براساس توافقنامه ژنو كه كشورهاي عضو را ملزم به پيگرد جنايتكاران جنگي مي كند همه كشورهاي امضا كننده آن بايد جنايتكاران جنگي را تحت پيگرد قرار دهند.
وي افزود، از آنجايي كه تعدادي از شهروندان مصري در ناوگان كمك هاي انسان دوستانه براي ملت فلسطين به نام ناوگان آزادي حضور داشتند و مورد حمله نظاميان صهيونيست قرار گرفتند دستگاه قضايي مصر حق دارد عاملان اين جنايت را مورد پيگرد قرار دهد.
اين حقوقدان مصري تصريح كرد، ما دادخواستي در اين باره به دادستان كل مصر تقديم كرده ايم چرا كه جنايتكاران صهيونيست از مجازات در امان نبايد باشند و از قوانين بين المللي نبايد مستثني شوند.
وي همچنين گفت، اگر قانون رعايت شود و جنايتكاران صهيونيست مجازات شوند صهيونيست ها ديگر هرگز جرئت ارتكاب چنين عملي را نخواهند داشت.
سردبير روزنامه تشرين سوريه نيز خواستار تحرك رسانه هاي جهان اسلام براي مقابله با تهديدات رژيم صهيونيستي شد. وي اظهار داشت، افشاي طرح هاي اسرائيل براي يهودي سازي قدس كه تلاش مي شود با گمراه كردن افكار عمومي جهان انجام مي گيرد يكي از مهمترين اهداف رسانه هاي خبري جهان اسلام است.
تجاوز به كرانه باختري
نيروهاي نظامي ارتش رژيم صهيونيستي با حمله به مزارع كشاورزي فلسطينيان در كرانه باختري، تخريب و به آتش كشيدن آن براي مهاجرت اجباري شهروندان فلسطيني از خانه هاي خود تلاش مي كنند.
اين در حالي است كه پايگاه خبري «فلسطين اليوم» نيز گزارش داد كه تاكنون بيش از 80 هزار نفر از ساكنان فلسطيني قدس مجوز اقامت خود را از دست داده اند.
رژيم صهيونيستي همچنين اوايل روز دوشنبه جنوب نوار غزه را مورد هدف حملات هوايي خود قرار داد.
در درگيري نظاميان صهيونيست با فلسطينيان و فعالان صلح طلب خارجي در الخليل نيز كه در اعتراض به ساخت ديوار حائل صورت گرفت تعدادي از فلسطينيان زخمي و دستگير شدند.
همچنين بولدوزرهاي رژيم صهيونيستي صبح روز گذشته بيش از 20 منزل فلسطيني را در روستاي العراقيب در نقب تخريب كردند.
اين حملات و تجاوزات مكرر در شرايطي صورت مي گيرد كه وزير خارجه رژيم صهيونيستي بار ديگر تاكيد كرد كه شهرك سازي ها بايد ادامه پيدا كند و گروه هاي تندرو يهودي با پخش اعلاميه هايي به زبان عربي از فلسطينيان ساكن قدس خواستند كه از سرزمين به اصطلاح موعودشان خارج شوند.
ساير رويدادها
¤ آمريكا و رژيم صهيونيستي توافقنامه اي براي ارتقاي سيستم هاي دفاع موشكي «آرو-2» را امضا كردند.
¤ در رزمايش مشترك با روماني يك هلي كوپتر نظامي رژيم صهيونيستي با هفت سرنشين سقوط كرد.
¤ وزير خارجه فرانسه از بالا بردن سطح روابط ديپلماتيك پاريس و تشكيلات خودگردان فلسطين خبر داد.
¤ منابع خبري اعلام كردند كه عربستان سعودي بخشي از نيازهاي اقتصادي خود را از طريق واردات كالاهاي صهيونيستي برطرف مي كند.
¤ شمار زيادي از فلسطيني هاي نوار غزه با محكوم كردن حكم دادگاه صهيونيستي عليه شيخ «رائد صلاح» رئيس جنبش اسلامي در اراضي اشغال شده با وي اعلام همبستگي كردند.
¤ روزنامه هاآرتص نوشت، در زندان هاي صهيونيستي از انواع شكنجه ها براي اخذ اطلاعات از اسيران استفاده مي شود.
¤ مقام هاي رژيم صهيونيستي از ورود چهار نماينده پارلمان اسپانيا به نوار غزه جلوگيري كردند.
¤ همايشي در يكي از دانشگاههاي فرانسه، به دليل حضور نويسنده اسرائيلي لغو شد.
¤ رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا از تل آويو خواست تا اجازه ورود كالاهاي بيشتر به غزه را بدهد.

 



افشاي سؤال برانگيز90هزار سند از پشت پرده جنگ افغانستان

افشاي اسناد محرمانه و رسواكننده مربوط به كشتار مردم افغانستان توسط نيروهاي آمريكايي، كاخ سفيد را به دردسر انداخت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، پايگاه اينترنتي «ويكي ليكس» اخيراً 90هزار سند مربوط به جنگ افغانستان را بر روي سايت خود قرار داد. «جوليان اسانچ» مؤسس اين پايگاه اينترنتي، در لندن به خبرنگاران گفت: اين اسناد، داستان جنگ افغانستان را از سال 2004 تا 2009 بر اساس اتفاقات روزانه روايت مي كند.
وي افزود: ما قبل از انتشار اسناد، تا آنجا كه ممكن بود، از صحت آنها اطمينان حاصل كرده ايم. بخشي از اين اسناد به كشتار غيرنظاميان افغان توسط نيروهاي آمريكايي مربوط مي شود، كه عمليات پنهان «بگير و بكش» كماندوهاي آمريكايي نيز جزو آنهاست.
در پي انتشار اين اسناد، «جيمز جونز» مشاور امنيت ملي آمريكا، اعلام كرد، انتشار اطلاعات طبقه بندي شده در مورد جنگ افغانستان ممكن است جان انسان ها (فرماندهان و كماندوهاي آمريكايي) را به خطر اندازد و امنيت ملي ايالات متحده را نيز مورد تهديد قرار دهد. وي اين اقدام پايگاه اينترنتي مذكور را به شدت محكوم كرد و آن را غيرمسئولانه خواند.به اعتقاد كارشناسان درز اين اسناد به شبكه هاي خبري توسط جمهوريخواهان آمريكا انجام شده است و هدف آنها، ضربه زدن به جايگاه «باراك اوباما» در انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا است.
روزنامه انگليسي «گاردين» درز اين اسناد را در تاريخ ارتش آمريكا بي سابقه دانست. دولت لهستان نيز نسبت به پيامدهاي اين افشاگري ابراز نگراني كرد. ائتلاف ضد جنگ انگليس نيز اعلام كرد، اسناد محرمانه فوق تنها گوشه هايي از واقعيت هاي جنگ افغانستان را فاش ساخت.
«حامد كرزاي»، رئيس جمهور افغانستان نيز به آن بخش از اسناد كه به ارتباط سازمان اطلاعاتي پاكستان با طالبان مربوط مي شود اشاره كرد و گفت، اين افشاگري، حقانيت موضع دولت كابل را روشن مي كند. وي گفت، اين اسناد بار ديگر ثابت كرد كه مراكز آموزش و تجهيز تروريست ها در آن سوي مرزها (پاكستان) قرار دارد.
يك شبكه تلويزيوني روسيه با اشاره به اين افشاگري، اعلام كرد: تصويري كه از اين افشاگري ترسيم مي شود، حاكي از شكست آمريكا و انگليس در جنگ افغانستان است.
آخرين خبرها نيز از افغانستان حاكي است، حملات هوايي آمريكا به روستايي در شهرستان «سنگين» ولايت «هلمند» كه دوشنبه انجام گرفت، مرگ 45 غيرنظامي روستايي را در پي داشت.

 



چاوز: كلمبيا حمله كند صدور نفت به آمريكا را قطع مي كنيم

ونزوئلا در واكنش به حمايت واشنگتن از تهديدات نظامي كلمبيا اعلام كرد صدور نفت به آمريكا را متوقف مي كند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، «هوگو چاوز»، رئيس جمهور ونزوئلا در پاسخ به اعلام حمايت واشنگتن از حمله احتمالي كلمبيا به كشورش گفت: در صورت هرگونه تجاوز نظامي به خاك كشورش، صادرات نفت به آمريكا را متوقف مي كند حتي اگر اين اقدام باعث ضرر فراوان شود.
هفته گذشته به دنبال ادعاي «بوگوتا» مبني بر حضور پنج فرمانده گروه شورشي فارك در خاك ونزوئلا و حمايت كاراكاس از آنها، روابط بين دو كشور همسايه تيره تر شد. در حال حاضر روابط ديپلماتيك طرفين به طور كامل قطع شده و نظاميان نيز به حال آماده باش در آمده اند. به دنبال بحراني شدن اوضاع، واشنگتن كه سال گذشته هفت پايگاه نظامي در كلمبيا را در اختيار گرفته اعلام كرد، در صورت وقوع جنگ از كلمبيا حمايت خواهد كرد.
از سوي ديگر روسيه نيز از برنامه فروش هواپيماهاي حمل ونقل نظامي به ونزوئلا خبر داد. رئيس شركت «روس آبارون اكسپرت» ديروز از تمايل مسكو نسبت به افزايش بازار تسليحاتي خود در آمريكاي لاتين خبر داد و افزود، احتمال دارد به زودي اين هواپيماها به ونزوئلا فروخته شود. گفتني است واشنگتن مخالف فروش تسليحات نظامي روسيه به ونزوئلاست.

 



اعتراض مردم كره جنوبي به رزمايش مشترك واشنگتن - سئول

مردم كره جنوبي در اعتراض به رزمايش مشترك سئول- واشنگتن تظاهرات كردند.
صدها تن از مردم سئول همزمان با آغاز رزمايش جنجال برانگيز سئول- واشنگتن كه با تهديدات اتمي پيونگ يانگ روبرو شده است با تجمع مقابل سفارت آمريكا اعتراض خود به اين رزمايش را اعلام كردند.
هزاران تفنگدار دريايي آمريكا همراه با صدها هواپيماي جنگنده، كشتي و زيردريايي از جمله ناو بزرگ اتمي «يو اس اس واشنگتن» از روز يكشنبه، رزمايش گسترده اي را عليه پيونگ يانگ آغاز كرده اند. مردم سئول با سر دادن شعارهاي ضدآمريكايي خواستار توقف اين رزمايش و آشتي با مردم كره شمالي شدند.
روزنامه «چاينا ديلي» نيز ديروز با انتشار خبر برگزاري اين رزمايش كه امروز (چهارشنبه) پايان مي يابد، ضمن انتقاد از برگزاري آن نوشت، برگزاري چنين مانور تحريك آميزي اوضاع منطقه را پيچيده كرده است.
براساس اين گزارش، گستردگي اين رزمايش كه از سال 1976 ميلادي سابقه نداشته آن هم به بهانه غرق شدن يك ناوچه جنگي، اوضاع امنيتي منطقه را به شدت مختل كرده طوري كه پيونگ يانگ را مجبور به واكنش بسيار تندي عليه برگزاركنندگان مانور كرده است.
به نوشته چاينا ديلي، مردم و مقامات چين به شدت از بي توجهي آمريكا به هشدارهاي كشورهاي منطقه خشمگين شده و نگران وقوع جنگ جديدي در منطقه هستند.
خبر ديگر اين كه، گروهي از كارشناسان نظامي روسيه ديروز اعلام كردند، علت غرق شدن ناوچه «چئونان» كه آمريكا به بهانه آن به منطقه لشكركشي كرده، چيزي غير از آنچه است كه پيش از اين اعلام شده بود. به عبارت ديگر روس ها معتقدند، يك مين دريايي پس از برخورد با «چئونان» منجر به غرق شدن آن شده است. پيش از اين پيونگ يانگ بارها اتهام هاي وارد شده به خود را رد كرده بود. كارشناساني از آمريكا، انگليس و استراليا مدعي شده بودند كه زيردريايي كره شمالي با شليك يك اژدر منجر به غرق شدن ناوچه كره جنوبي و كشته شدن 46 خدمه آن شده اند. خبر آخر اين كه پيونگ يانگ روز گذشته در تازه ترين واكنش خود به اين رزمايش تاكيد كرد، توان بازدارندگي هسته اي خود را باز هم افزايش مي دهد. اين كشور پيش از آغاز رزمايش تهديد به حمله اتمي كرده بود.

 



درگيري هاي قومي در يك شهر تركيه

سرويس خارجي-
كشته شدن چهار مامور پليس تركيه به دست عوامل ناشناس در جنوب، اقوام ترك و كرد اين كشور را به درگيري خياباني كشاند.
به نوشته روزنامه زمان چاپ تركيه، عصر دوشنبه گذشته در شهر «دورتيول» مردان مسلحي كه سوار بر يك خودرو بودند به روي چهار نيروي پليس آتش گشودند و همه را در دم كشتند. با اين كه هويت اين افراد مسلح مشخص نشده اما مردم ترك اين شهر گروهك تروريستي پ.ك.ك را مسئول اين جنايت دانسته و تظاهراتي عليه اين گروهك به راه انداختند.
در مقابل اين تظاهرات، جمع ديگري كه از قوم كرد تركيه بودند در حمايت از پ.ك.ك به خيابان ها ريختند و همين امر باعث رويارويي و درگيري دو قوم شد. تظاهر كنندگان كرد شعارهايي در حمايت از رهبر بازداشت شده پ.ك.ك سر مي دادند.
با بالا گرفتن درگيري ها پليس وارد عمل شد و سعي كرد با استفاده از گاز اشك آور تظاهر كنندگان دو طرف را متفرق كند.
براساس شواهد موجود پ.ك.ك از سوي آمريكا و رژيم صهيونيستي حمايت مالي و لجستيكي مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14