(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 مرداد 1389- شماره 19702

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كت و شلوارها يادتان هست؟ (يادداشت روز)
آمادگي براي مذاكره بدون پيش شرط با گروه وين ايران : بيانيه تهران مبناي مذاكرات است
كيهان و خوانندگان
گفت و شنود (ماست)
درخواست دو نماينده مجلس براي اخراج سفير انگليس
وزير امور مالي تركيه: تحريم هاي آمريكا و اروپا عليه تهران را اجرا نخواهيم كرد
سردار جزايري: عقبه استراتژيك جمهوري اسلامي ايران تا عمق ايالات متحده امتداد دارد
نشان درجه يك هنري! به 2 عامل كودتاي مخملي (خبر ويژه)
دفاع آيت الله حائري از برخورد حاكميتي با مفاسد اجتماعي (خبر ويژه)
مشاور بوش: جنگ با ايران كمر آمريكا را مي شكند (خبر ويژه)
سيا و موساد سر كار بودند پيشرفت هسته اي ايران شتاب گرفت (خبر ويژه)
تيله نيندازيد، من خودم تيله بازم! (خبر ويژه)
عصبانيت سيا نيوز از هاشمي رفسنجاني (خبر ويژه)
فرقي نمي كند يا به ما امتياز بدهيد يا به آمريكا (خبر ويژه)
هلاكت 6 افسر نظامي اسرائيل در روماني (خبر ويژه)



كت و شلوارها يادتان هست؟ (يادداشت روز)

«هارت و هورت: اشتلم، داد و بيداد و فرياد تصنعي». اين معنايي است كه مرحوم دهخدا در جلد 49 لغت نامه خويش آورده است. او معناي «هارت و پورت» را به «هارت و هورت» ارجاع داده و اين دو را به يك معنا آورده است. اشتلم و داد و فرياد تصنعي. به نظر مي رسد در واژگان فارسي، نتوان واژه و تركيبي از اين رساتر براي مواضع چند ماه اخير دولت آمريكا و اسرائيل و برخي متحدان آنها پيدا كرد. چيزي از جنس پرگويي لاف زنانه.
مثلث شيطان - آمريكا و انگليس و اسرائيل - از 2 سال پيش كه تاكتيك ها و گزينه هاي خود براي «فروپاشي» يا «مهار» ايران را پس و پيش و بازآرايي كردند، گزينه كند شده تهديد نظامي و تحريم اقتصادي را موقتا از ويترين برداشتند و روي گزينه كودتاي مخملي - به واسطه ائتلاف مردان خاكستري سياست ايران با اپوزيسيون - متمركز شدند. بناشد فعلا «فريب» جاي «پتك» بنشيند. اين يكي از دلايل مهم كنار گذاشتن نو محافظه كاران و بازگرداندن دموكرات ها به قدرت در آمريكا بود. يك سال بعد، از پروژه آشوب مبتني بر فتنه رونمايي شد. اما 8 ماه بعد آنها يقين كردند كه نه تنها اين پروژه شكست خورده و شبكه نيروهاي مخفي سيا، ام آي 6 و موساد را يكجا و «كادو شده» تقديم سرويس اطلاعاتي ايران كرده بلكه يك فرصت طلايي 2 ساله را در اوج شتاب پيشرفت و موفقيت ايران در حوزه هاي گسترش انقلاب اسلامي، ديپلماتيك و به ويژه فناوري هسته اي نصيب اين كشور كرده است. آنها اكنون مي گويند در كنار گسترش ظرفيت هاي فعاليت هسته اي، اورانيوم غني شده در ايران به بيش از 2 برابر رسيده، متحدان تازه اي در حوزه ديپلماسي براي جمهوري اسلامي فراهم آمده كه كوچك ترين پيامدش 2 راي منفي براي اولين بار به قطعنامه شوراي امنيت بوده، ذخاير موشكي حزب الله لبنان بيخ گوش تل آويو به 40 هزار فروند رسيده كه به سادگي از تور پاره سپر موشكي «گنبد آهنين» عبور مي كند، متحدان ايران در عراق بر اوضاع مسلط شده اند و ... فهرستي طولاني از فرصت هاي به فعليت رسيده براي ايران كه مي توان در يك كتاب گردهم آورد. برآوردهاي مثلث استكبار از اين روند 2 ساله «هزينه و خسارت استراتژيك چند جانبه» است.
آنها دو روز پيش از سالگرد انتخابات رياست جمهوري در ايران (20 خرداد 1389) به اميد احياي كودتاي مخملي شكست خورده، دست به كار صدور قطعنامه 1929 شدند. در واقع روند حوادث در ايران از دي و بهمن 88 آنها را مجاب كرده بود ويترين شكسته قدرت آمريكا را بازآرايي كنند. آنچه در اين ويترين طي 5 ماه گذشته به ويژه 45 روز اخير بيش از همه خودنمايي مي كند، تقويت صداي بلندگوهاست. در اين 45 روز، ابتدا جنجال بزرگي بر سر قطعنامه تحريمي 1929 تدارك كردند حاكي از اينكه اين بار ايران فلج خواهد شد. سپس نوبت به كنگره آمريكا رسيد تا تحريم هاي جداگانه اي را «اعلام» كند. پس از آن نوبت به اقدام مشابهي از سوي اتحاديه اروپا رسيد و سپس بلندگوهاي اكودار آمريكا و صهيونيسم بين الملل به سفر نتانياهو به آمريكا، سخنان «رمز آلود و معنادار»! اوباما درباره حضور همه گزينه ها روي ميز، طرح 40 نماينده كنگره براي حمايت از حمله اسرائيل به ايران و سرانجام اظهارات ژنرال مايكل هايدن رئيس سازمان سيا در دولت بوش استناد كردند كه مي گفت «شايد گزينه حمله نظامي به ايران بدترين گزينه هم نباشد»؛ يك بازار مسگري تمام عيار. حقيقت در اين ميان كدام است؟
نفس پيش كشيدن تهديد نظامي، از نااميدي نسبت به تحريم هايي حكايت مي كند كه هنوز مركب آن خشك نشده است. همچنان كه مانور روي تحريم هاي خارج از شوراي امنيت حداقل بر اين حقيقت دلالت مي كند كه بخاري از «1929» بلند نمي شود. مجموعه اي از اظهارات و تحليل ها در اين باره به وضوح از مغشوش بودن دستگاه تصميم سازي در اتاق فرماندهي جبهه استكبار حكايت مي كند. روز گذشته كاترين اشتون مسئول انگليسي سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره مصوبه اين اتحاديه گفت «مصوبه ما فراتر از قطعنامه شوراي امنيت بود اما من فكر مي كنم پيام بسيار قانع كننده و قاطعي به ايران داديم». ورنر هوير وزير خارجه آلمان هم اظهار داشت «هدف ما برگرداندن ايران به ميز مذاكره است. ما دستمان را دراز مي كنيم و آنها صرفا بايد آن را بگيرند» و ويليام هيگ وزيرخارجه انگليس ادعا كرد «امتناع ايران از مذاكره جاي انتخابي براي ما جز تحريم باقي نگذاشته است. تصميم اتحاديه اروپا نشانه قدرت و يكپارچگي است.». اما اين لفاظي ها رنگ باخت آنجا كه مايكل هايدن رئيس پيشين سازمان سيا به سي ان ان گفت «تحريم ها براي متوقف ساختن ايران موفقيت آميز نيست. تلاش هاي واشنگتن در اين زمينه بي نتيجه مانده است. ما مذاكره مي كنيم، آنها به مسير خود ادامه مي دهند. ما راي به تحريم مي دهيم آنها به مسير خود ادامه مي دهند. ما سعي مي كنيم آنها را باز داريم، ايراني ها باز به مسير خود ادامه مي دهند. با اين روند به نظر مي رسد حمله نظامي محتمل تر شده است و چه بسا ديگر بدترين گزينه نباشد». او البته از سردمداران حمله به افغانستان و عراق در دولت بوش بوده كه اكنون آمريكا و ناتو زير بار آن مانده اند و تازه، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا ديروز پيش بيني كرده كه تلفات اشغالگران در افغانستان گسترش مي يابد. واشنگتن پست هم از قول ايهود باراك وزير دفاع رژيم صهيونيستي مي نويسد « در طولاني مدت تحريم ها راه حل مناسبي براي توقف برنامه غني سازي ايران نيست. آنها مصمم هستند برنامه اتمي خود را پيش ببرند. هنوز هم زمان اعمال تحريم هاست اما احتمالا در نقطه معيني بايد درك كنيم كه تحريم ها اثر نخواهد كرد.»
آنچه نگراني از ناكارآمدي تحريم را بيشتر توضيح مي دهد، گفته هاي بي سامان استوارت لوي معاون خزانه داري آمريكا در مصاحبه با شبكه بي بي سي است. او در پاسخ اين پرسش كه «آيا شواهدي وجود دارد كه تحريم ها موثر هم بوده اند» مي گويد «من مطمئنم كه موثر بوده اند» اما وقتي مي شنود كه «دقيقا چه شواهدي وجود دارد»، پاسخ مي دهد «هنوز خيلي زود است... بايد صبر كرد و ديد». او البته ناخواسته كلماتي چون «خيلي زود» و «صبر» را معنا مي كند آنجا كه مي گويد «من در خزانه داري آمريكا 6 سال است كه روي ايران كار مي كنم و از 4 سال پيش روي اين مسئله متمركز شده ايم». لوي آنگاه درباره اين كه «آيا 4 سال تمركز بر ايران مخصوصا با توجه به سرعت پيشرفت برنامه هسته اي ايران زمان كمي است و نتيجه اي هم گرفته ايد؟» مجبور مي شود بگويد «سال 2006 قطعنامه اي عليه ايران وجود نداشت اما حالا...]قطعنامه صادر شده است[»! يعني 4 سال گفتن اين كه «ما در مقابل ايران كاملا جدي هستيم» تقديم فرصت جهش 48 ماهه به ايران بوده است؟ گفت گوي او با بي بي سي با اين پرسش و پاسخ به پايان مي رسد «شما سالهاست اين تحريم ها را اعمال كرده ايد، به عنوان كسي كه 4 سال در اين زمينه فعاليت كرده، آيا نگران نيستيد كه موفق نبوده ايد يا وقت تان را تلف كرده ايد؟ نمي گويم تقصير شما يا دولت آمريكا يا دولت قبلي آمريكاست اما زمان به سرعت مي گذرد. آيا 4 سال گذشته اتلاف وقت نبوده؟ لوي: فكر نمي كنم. اما قبول دارم ما با شرايط اضطراري مواجهيم. درست است كه زمان تنگ است اما فكر مي كنم جهان متوجه اين شرايط اضطراري شده است براي همين هم مي خواهند با فشار، هزينه هاي تصميم هاي ايران را بالا ببرند.»
اما تهديد و ارعاب نظامي. غرب خيال مي كند با جمعي از كودكان بازي مي كند! يا شايد پالس هاي غلطي كه از بازيگران سياسي سابقاً خاكستري - و اخيراً ذغالي- دريافت مي كند و آدرس هاي غلطي كه سابقه داران بلاهت در عمليات فروغ جاويدان! مي دهند، باعث بدفهمي در آن سو شده است. البته ما در وحشي گري نهفته پشت نقاب صلح و دست چدني پنهان شده در دستكش مخملي هيچ ترديدي نداريم اما اين هم واقعيتي مسلم براي جبهه مقابل است كه واكنش ايران مطلقاً قابل برآورد و پيش بيني نيست. مقامات كاركشته پنتاگون بهتر از هر كس مي دانند كه روزگار بزن دررويي سالهاست سپري شده است و اگر غير از اين بود در مواجهه با گروهك خودساخته طالبان در افغانستان، 9 سال پرخسارت و خجالت آور را سپري نمي كردند چه رسد به زورآزمايي با ايران كه مبنائاً با ماجراي افغانستان تفاوت مي كند. پنتاگون و سيا به همراه برادر خوانده هاي انگليسي خود هنوز نتوانسته اند از پس بحران هايي كه در افغانستان و عراق زاييده اند برآيند. وقتي اينها را به سرانجامي رساندند، آن وقت مي توانند به پنجه افكني با ايران فكر كنند.
ايران پاي ميز مذاكره به حريف اجازه نداد زمين و قواعد بازي را ديكته كند و حرف خود را با كياست و قاطعيت اندك اندك به كرسي نشاند، پس چگونه حاضر مي شود در آوردگاه جنگ كه ديگر خويشتنداري هاي ديپلماتيك هم معنا ندارد، مطابق نقشه دشمن و در سقف توقعات او بجنگد؟ خوب است براي طرف آمريكايي چرتكه بيندازيم يا محاسبه پيدا در ماشين حساب او را رؤيت كنيم. آنها خوب مي دانند كه نظاميانشان در منطقه اي به وسعت چند ميليون كيلومتر مربع- از عراق و افغانستان تا جنوب خليج فارس- يك هدف نظامي تمام عيار براي ايران محسوب مي شوند و بيش از آن كه بخواهند صيادي كنند، خود صيد پا گذاشته در دام به شمار مي آيند. مي دانند مفهوم اين رهنمود نظامي چند سال پيش كه «اگر ناوهاي آمريكايي دست از پا خطا كردند، حتما منهدمشان كنيد و البته اگر سالم به غنيمت بگيريد و بياوريد، بهتر است» يعني چه؟ مي فهمند كه ايراني ها اين بار نظاميان دستگير شده را با كادو بدرقه نمي كنند و اگر قرار هم باشد كت و شلوار به تن آنها پوشانده شود به احتمال قوي در همان چند روز اول، از تن چند هزار جنازه آنها لباس نظامي را درمي آورند. و مي دانند كه چنان جنگي در مرزهاي ايران و خليج فارس متوقف نمي ماند و قطعاً به آب هاي آزاد بلكه به عمق واشنگتن و لندن و تل آويو مي كشد. لفاظي ديپلمات ها و رسانه ها نيست كه كلي تندي كنند اما خط اتوي شلوارشان هم ساييده نشود. اگر جنگ درگيرد قواعد خود را دارد. فكرش را بكنيد نظاميان متجاوز انگليسي در حالي كه كادو مي گرفتند تا بروند رنگ بر رخسارشان نبود، حالا اگر آمريكايي ها وسط معركه جنگ به دام افتادند و به صورت گلّه اي به اسارتگاه در ايران منتقل شدند، رنگ به چهره جناب رابرت گيتس يا مايك مولن (رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا) باقي مي ماند؟
اين نوشته بيش از اين جاي بسط ندارد. كافي است تحليل 2 سال پيش توماس فريدمن ستون نويس صهيونيست و آمريكايي روزنامه هرالد تريبيون و از حاميان حمله به عراق را مرور كنيم كه نوشت «داستان اصلي در خاورميانه امروز اين است كه ايران با هوش و بي باك است و آمريكا، احمق و ضعيف با متحداني سست و متفرق. آيا سؤال ديگري هم داريد... رئيس جمهور بعدي قطعا يكي از چالش هاي بزرگ جنگ سرد را با ايران به ارث خواهد برد... ايهود ياري يكي از تحليلگران اسرائيلي نشريه جروزالم ريپورت اخيرا نوشت شبكه نفوذي كه ايران در اطراف خاورميانه از عراق تا لبنان ايجاد كرده، مي تواند اسرائيل را در صورتي كه به ضربه زدن به تهران بينديشد، مورد تهديد جدي قرار دهد و جبهه نبردي سخت را در لبنان، فلسطين و عراق و خليج فارس باز كند. اين يك راهبرد پيچيده براي بازدارندگي است... نتيجه آن كه آمريكا پس از 16 سال سياست دولت هاي كلينتون و بوش، در منطقه به دام افتاده است. ما در برابر ايران نه مشوقي داريم و نه تهديدي و بسيار بي كفايت عمل مي كنيم... ما آمريكايي ها به جنگ ايران نمي رويم و نبايد هم برويم.»
اما اگر منظور از تهديد نظامي به هم زدن محاسبات ايران و نشاندن پاي ميز مذاكره است كه خب، مذاكره آدابي دارد. وقتي ايران، هراسي از تهديد به دل راه نمي دهد، معلوم است كه نمي توان همين هارت و هورت را ابزار چانه زني پشت ميز مذاكره قرار داد. اين يك دور باطل اما كاهنده براي آمريكاست.
محمد ايماني

 



گزارش خبري - تحليلي كيهان
آمادگي براي مذاكره بدون پيش شرط با گروه وين ايران : بيانيه تهران مبناي مذاكرات است

سرويس سياسي -
ايران با ارسال نامه اي به آژانس بين المللي انرژي اتمي، آمادگي خود را براي گفت وگو بدون پيش شرط با گروه وين بر مبناي بيانيه تهران اعلام كرد.
بنا بر گزارش هاي دريافتي كيهان متن نامه ايران كه روز دوشنبه توسط علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي به يوكيا آمانو، مديركل اين آژانس تحويل شد 3 صفحه است كه صفحه اول آن نامه به آژانس و دو صفحه ديگر پيوست، پاسخ نامه 3 كشور روسيه، فرانسه و آمريكاست.
گزارش هاي موجود نشان مي دهد ايران در نامه خود تاكيد كرده آماده است بدون پيش شرط، در اولين زمان ممكن و بر مبناي بيانيه تهران درباره موضوع تبادل سوخت هسته اي با گروه وين به مذاكره بپردازد.
ايران تاكيد كرده است بيانيه تهران را مبنايي «سازنده» و «عادلانه» براي هرگونه مذاكره در آينده مي داند.
گروه وين به دليل مشكلات داخلي خود گفت وگوهاي فني با ايران را از اكتبر 2009 به اين سو قطع كرده است.
در پيوست دو صفحه اي اين نامه هم كه به پاسخ نامه هاي جداگانه 3 كشور اختصاص دارد، ايران ضمن تشريح تاريخچه راكتور تهران از اين موضوع كه غربي ها در اقدامي ضدانساني مسئله تامين سوخت راكتور تهران و توليد راديودارو براي بيماران سرطاني را براي رسيدن به اهداف سياسي خود گروگان گرفته ابراز تاسف شده است. ايران در ادامه اين نامه تاكيد كرده اصل را بر خريد سوخت راكتور تهران مي داند ولي در صورتي كه بيانيه تهران مبنا قرار بگيرد، آماده است مذاكرات درباره مبادله سوخت را آغاز نمايد.
يك مقام آگاه درباره جزئيات موضوع به كيهان گفت: «گفت وگو با گروه وين براي تامين سوخت راكتور تهران هيچ ربطي به مذاكرات با 1+5 ندارد و اعلام قبلي ايران مبني بر عدم از سرگيري مذاكرات تا نيمه ماه مبارك رمضان (اول سپتامبر) مربوط به گفت وگو با كاترين اشتون و نمايندگان گروه 1+5 است نه گروه وين لذا ايران آمادگي دارد از همين فردا مذاكرات با گروه وين را آغاز نمايد.»
اظهارات مقام هاي كشورمان
در همين زمينه، وزير امورخارجه كشورمان با اشاره به نامه ايران در پاسخ به سوالات گروه وين، ازآمادگي تهران در خصوص توافق نامه سوخت هسته اي خبر داد.
منوچهر متكي در جريان سفر خود به تركيه در گفت وگو با خبرنگاران در استانبول اعلام كرد: ايران آمادگي دارد تا فورا گفت وگوها با قدرت هاي غربي در خصوص توافقنامه تبادل سوخت هسته اي كه در ماه مي گذشته به امضا رسيد را آغاز كند.
متكي با اشاره به نامه ايران به گروه وين كه روز دوشنبه تسليم آژانس بين المللي شد گفت كه ايران مي تواند فورا مذاكرات در خصوص جزئيات تبادل سوخت را آغاز كند.
وي تصريح كرد: تمام جزئيات در خصوص اينكه چگونه تبادل سوخت بايد انجام شود، از طريق مذاكرات و گفت وگوها در وين حاصل خواهد شد.
متكي كه اين سخنان را پس از ديدار 3 جانبه با «سلسو آموريم» و «احمد داوداغلو» وزراي خارجه برزيل و تركيه مطرح كرد، ابراز اميدواري كرد كه هر دوي اين كشورها نيز در گفت وگوهاي ايران با گروه 1+5 حضور داشته باشند، اما اعلام كرد كه حضور اين كشورها به عنوان يك شرط براي انجام اين گفت وگوها مطرح نيست.
در همين حال، رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان نيز با تاكيد به اينكه بيانيه تهران مبناي خوبي براي اعتمادسازي طرفين است، به گروه وين توصيه كرد كه فرصت را بيش از اين از دست ندهد.
دكتر «علي اكبر صالحي» شامگاه يكشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت با اشاره به 9 سؤال مطرح شده از سوي گروه وين اظهار داشت: تركيه و برزيل پاسخ اين سؤال ها را داده اند، البته برخي از اين سؤالات فني، برخي حقوقي و برخي نيز سياسي بود.
صالحي افزود: پاسخ ايران به وين كلي و بر مبناي بيانيه تهران است و جزئيات پاسخ ايران زماني مطرح خواهد شد كه با گروه وين جلسه برگزار شود.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران نشست وزراي خارجه ايران، تركيه و برزيل در استانبول را بر مبناي بيانيه تهران عنوان كرد و گفت: ايران به اين بيانيه بعنوان ميثاق بين المللي متعهد است و آن را بهترين شيوه براي غني سازي مي داند.
صالحي خاطرنشان كرد: هرچند مي توان سوخت مورد نياز را تامين كرد اما بيانيه تهران فرصتي براي تعامل است و مي تواند مبناي خوبي براي اعتمادسازي طرفين باشد.
از سوي ديگر؛ «علي اصغر سلطانيه» نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به اينكه نامه جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به نامه گروه وين ساعت 2 بعدازظهر دوشنبه به وقت وين طي ملاقاتي خصوصي با يوكيا آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي به وي ابلاغ شد، گفت: پيام اصلي اين نامه آمادگي كامل ايران براي شركت در جلسه پيرامون تامين سوخت رآكتور تهران است.
وي اضافه كرد كه ايران آماده است بدون هيچ شرطي، در اولين فرصت كه طرف هاي ديگر آمادگي داشته باشند در وين و در چارچوب آژانس بين المللي انرژي اتمي، مذاكرات را پيرامون سوخت رآكتور تهران آغاز كند.
نماينده ايران در آژانس همچنين گفت كه آمانو در اين ملاقات ضمن استقبال از پاسخ و اقدام ايران تاكيد كرد كه نهايت تلاش خود را در اين زمينه مبذول خواهد داشت كه اين جلسه در اولين فرصت تشكيل و اين پروژه انسان دوستانه اجرايي شود.
نماينده ايران در آژانس همچنين اظهار داشت كه مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرده كه بلافاصله متن نامه ايران را به سه كشور آمريكا، روسيه و فرانسه منعكس خواهد كرد.
استقبال از نامه ايران
در همين ارتباط، رئيس سياست خارجه اتحاديه اروپا از اعلام آمادگي ايران براي از سرگيري مذاكرات درباره توافقنامه تبادل سوخت هسته اي اش استقبال كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، كاترين اشتون روز دوشنبه در يك كنفرانس خبري پس از تصويب تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا عليه ايران گفت: تا جايي كه من مي دانم از سرگيري مذاكرات مورد استقبال قرار خواهد گرفت، اما ما بايد جزييات را بررسي كنيم.
همچنين سخنگوي دبيركل سازمان ملل نيز در واكنش به نامه ايران به گروه وين گفت كه بان كي مون مشتاق آغاز مذاكرات ميان دو طرف است.
مارتين نسيركي روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: دبيركل پيوسته خواهان آغاز مذاكرات و توافق در اين زمينه بوده است.
وي افزود: در عين حال بحث نامه موضوعي است كه به گروه وين مربوط مي شود.
گفتني است؛ آژانس بين المللي انرژي اتمي در بيانيه اي دريافت نامه ايران در پاسخ به سؤالات گروه وين در خصوص توافقنامه تبادل سوخت هسته اي را تاييد كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني «سي ان ان»، «گيل تودور» سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه در بيانيه اي اعلام كرد: «يوكيو آمانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي، دوشنبه نامه اي از جانب دولت ايران در خصوص تامين سوخت هسته اي براي رآكتور تحقيقاتي تهران دريافت كرده است.
اين بيانيه افزود: اين نامه تسليم دولت هاي فرانسه، روسيه و آمريكا و همچنين دولت هاي برزيل و تركيه شده است.
بازتاب شكست 1929
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نشست سه جانبه استانبول را شكست قطعنامه 1929 دانستند.
علي اصغر زارعي نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت گو با ايرنا، گفت: نشست 3 جانبه استانبول با تاكيد دوباره بر بيانيه تهران در حقيقت به منزله شكست قطعنامه 1929 شوراي امنيت سازمان ملل بود.
«علي اصغر زارعي» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با عجولانه و غيرمنطقي خواندن قطعنامه 1929 شوراي امنيت اضافه كرد: نشست استانبول نشان داد كه ايران بر مواضع خود پافشاري مي كند و در مقابل زورگويي غرب حاضر به عقب نشيني نيست.
وي با تاكيد بر اين كه ايران ثابت كرده است كه توان پرداخت هزينه هاي برنامه هسته اي خود را دارد اظهار كرد: مصوبه اخير مجلس در خصوص تداوم برنامه هسته اي ايران و پافشاري دولت نشان مي دهد كه ملت ايران به طور يكپارچه در مقابل فشارهاي غرب ايستاده است.
همچنين فرهاد تجري نماينده قصرشيرين در مجلس شوراي اسلامي با بيهوده و بي اثر خواندن قطعنامه شوراي امنيت گفت: برگزاري نشست استانبول بايد درس عبرتي باشد براي آمريكا و غرب تا دست از زورگويي بردارند.
وي با تاكيد بر اين كه ملت ايران زورگويي را نمي پذيرد اظهار كرد: بهتر است غرب با واقع بيني با مسايل بين المللي برخورد كند و دست از زياده خواهي بردارد.
وي با اشاره به اين كه شوراي امنيت ابزار سوءاستفاده آمريكا است اضافه كرد: پافشاري غرب در استفاده نامناسب از شوراي امنيت و ساير سازمان هاي بين المللي باعث رسوايي و تخريب چهره اين نهادهاي بين المللي خواهد شد.
نماينده مردم رشت در مجلس نيز تاكيد كرد كه آمريكا از اتحاد ايران، تركيه، و برزيل ناراضي است. علي آقازاده در مورد تاثير نشست 3 جانبه استانبول بر بي اثر كردن قطعنامه چهارم شوراي امنيت عليه ايران، اظهار داشت: اين نشست مي تواند اعتماد اكثريت كشورها را نسبت به ايران در جهت استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي افزايش دهد.
وي ادامه داد: همكاري جمهوري اسلامي ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي و گروه 1+5 و همچنين راهبردهاي ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي نشانه باطل بودن قطعنامه چهارم شوراي امنيت است.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ روزنامه هاي دوم خردادي بعد از شكستي كه دامنگير فتنه گران شده به شدت دنبال القاء اختلاف بين دولت و مجلس هستند در ضمن تلاش دارند كه وانمود كنند بين اصولگرايان اختلاف هاي جدي وجود دارد. كيهان بايد در جهت خنثي سازي اين توطئه بصيرت بخشي كند.
6406---0912
¤ از اينكه دستگاه ديپلماسي كشور در مقابل سياست هاي مزورانه دولتمردان روسيه سكوت كرده و با اقدامي قاطع برخورد نمي كند گلايه مند هستيم و اعتراض داريم.
يك هموطن
¤ درخواست ما از كيهان اين است كه در مورد سناريو جديد آمريكا در خصوص خاورميانه و نقش روسيه در اين سناريو اطلاعات و آگاهي به مردم بدهد. به هر حال نياز به تحليل جامع توسط روزنامه شما احساس مي شود.
0362---0910
¤ از مدير مسئول محترم روزنامه به خاطر نوشتن مقاله هاي برحق در دفاع از انقلاب وارزشهاي اسلامي تشكر مي كنيم.
8270---0912
¤ در سالهاي گذشته در راديو و تلويزيون قبل از پخش اذان از زبان بعضي از شخصيت هاي شهيد مثل شهداي محراب و شهيد چمران دعاهايي پخش مي شد و ما با آنان همراهي مي كرديم. ولي الان برنامه اذان خيلي مختصر پخش مي شود.
البرزي
¤ با داشتن ليسانس مكانيك بيكار هستم و هيچ درآمدي ندارم خطاب به مسئولين كشور بنويسيد براي تحصيلكردگان بيكار كاري كنند.
1839---0938
¤ شهرداري تهران نماد سابق ميدان انقلاب كه بيانگر مقاومت و مبارزه ملت ايران بود را به يك نماد بي مفهوم و بي معنا تبديل كرده است چرا؟
عابد
¤ چرا در ساختمان سازي ها به جاي كارگران خارجي كه تخصص چنداني ندارند از كارگران و استادكاران ايراني كه بيكار نيز هستند استفاده نمي شود؟
1674---0912
¤ منتظر هستيم كه قول رياست محترم جمهوري و وزير كار در مورد حذف شركت هاي پيمانكار نيروي انساني جامه عمل بپوشد و شاهد اجراي اين وعده باشيم.
5661---0935
¤ در نهضت سوادآموزي حقوق رسمي ها هميشه به موقع پرداخت مي شود ولي نيروهاي قراردادي حقوق خود را با تاخير دريافت مي كنند.
محمدي
¤ از مسئولين صدا و سيما و دست اندركاران تهيه سريال آموزنده فاصله ها قدرداني مي كنم. اين فيلم موفق شده نيازها و مشكلات خانواده هاي امروز را به خوبي مطرح كند.
1077---0938
¤ مجموعه تفريحي شيخ صدوق در شهر ري مدت 2 سال است كه رها شده و كسي جوابگو نيست. اگر براي اين كار بودجه لازم منظور نشده چرا از ابتدا اين پروژه را شروع كردند.
1132---0919
¤ چرا فكري براي چراغ هاي روشن اماكن دولتي در ساعات غير اداري نمي شود؟ چراغ هاي فضاي باز دانشگاه پيام نور در ميني سيتي 24ساعته روشن هستند.
3728---0912
¤ آيا سزاوار است كه مردم ورامين در تمام عرصه هاي انقلاب حضور داشته باشند ولي در مورد خدمات شهري به آنها رسيدگي نشود. آيا اين جاده ورامين با اين وضع غير استاندارد در شأن مردم انقلابي اين منطقه است. چرا مسئولين كوتاهي مي كنند؟
محمدزاده
¤ ساخت و سازهاي غيراصولي و غيرقانوني در منطقه فرحزاد را با مسئولين بازرسي شهرداري در ميان گذاشته ام ولي هنوز ترتيب اثر نداده اند.
2428---0938
¤ پدرم كه صاحب مغازه در منطقه 10 تهران بود در سال 87 فوت كرد و ما او را در شهرستان خاك كرديم. نمي دانستيم كه بايد در تير ماه 88 اظهارنامه پركنيم به همين دليل پايه ماليات ما را از 270هزار تومان به يك ميليون تومان افزايش داده اند كه قادر به پرداخت آن نيستيم. از مسئولين امر درخواست مساعدت داريم.
5861---0912
¤ حدود 11ماه مي شود كه براي انشعاب برق ثبت نام كرده ام ولي هنوز بلاتكليف هستم و برق منزل ندارم. مي گويند تير برق ندارند. از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي مي شود.
4430---0937
¤ چرا هر چه فيلم مبتذل است به اسم اينكه در دوره حكومت دوم خردادي ها مجوز ارشاد وقت را گرفته در داخل قطارهاي شركت رجاء آن هم در سفر زيارتي به مشهد مقدس پخش مي شود؟
با حجب
¤ كوچه علومي در دو راهي قپان توسط مخابرات كنده شده و مدت چند هفته مي شود كه به حال خود رها شده است. بارها از طريق تماس تلفني و مراجعه مستقيم پيگيري كرده ايم ولي ترتيب اثر نمي دهند.
زيادزاده
¤ نمايندگي بيمه خدمات درماني بوئين زهرا در يك اتاق سه در چهار و فاقد هر نوع امكانات مستقر شده به طوري كه فضا براي ايستادن چند نفر مراجعه كننده هم وجود ندارد.
4307---0912
¤ خواهشمند است روز شهادت رئيس علي دلواري، به عنوان روز مبارزه با انگليس در تقويم ها ثبت شود.
يك شهروند
¤ از وزير آموزش و پرورش سؤال دارم كه بالاخره حكم معلمان حق التدريس اين وزارتخانه كي صادر مي شود؟
فريده خامسي
¤ در برخي ايستگاه هاي متروي تهران، كارت اعتباري عرضه نمي شود. با توجه به تأكيد مديريت مترو بر استفاده از اين گونه كارت ها، خواهشمند است نسبت به افزايش ايستگاه هاي عرضه كننده اين كارت ها اقدام شود.
فريبا كاسب
¤ تيتراژ بخش خبري 21 سيما فاقد نمادهاي انقلابي است. از مديريت اين بخش خبري تقاضا مي شود اين مورد اصلاح شود.
رضا نجفي
¤ مدت 4 سال است كه به عنوان كارمند شركتي در مركز 118 مشغول به كارم. از شركت مخابرات تقاضا مي شود اين گروه از كارمندان را نيز استخدام رسمي نمايد.
فاتح خامسان
¤ از وزارت آموزش و پرورش تقاضا مي شود مراكز طرف قرارداد با بيمه طلايي افزايش يابد.
محمد قريب
¤ تا پرچم حسين روي بام خانه هاست، باور كنيد حمله به ايران نمي كنند، اين گردبادهاي به غيرت درآمده تسليم رهبرند كه طوفان نمي كنند،. اي رهبر عزيز به پاي دفاع از حريمتان، مردم دريغ از سر و از جان نمي كنند.
3821---0912
¤ وضعيت بسيار نامطلوب دفن زباله هاي شهرداري پاوه طبيعت و كوهستان زيبا و همچنين دامداري و كشاورزي و از همه مهمتر سلامت و بهداشت ساكنين روستاهاي شمشير را با تهديد جدي مواجه ساخته است از مسئولين امر انتظاررسيدگي داريم.
3453---0918
¤ به جاي اينكه اين همه از سياست تيتر بزنيد از گراني و مشكلات مردم مطلب بنويسيد. متأسفانه از وزارت بازرگاني با آن دستگاه عريض و طويل هيچ مبارزه اي با گراني ديده نشد.
6041---0919
¤ مي خواستم اطلاع بدهم مشكل وانت پيكان هاي بدون پلاك كه در مسير كهورستان به لار فارس با سرعت زياد اقدام به حمل قاچاق مي كنند هنوز حل نشده است. مسئولين محترم نيروي انتظامي در اين مورد به مردم توضيح قانع كننده بدهند.
0507---0917
¤ ناامني و دزدي هاي باقرآباد قرچك ورامين بيداد مي كند. از مسئولين دستگاه قضا سؤال مي كنيم آيا اگر طبق قانون شرع با سارقين برخورد مي كردند بازهم اينگونه حوادث مردم را رنج مي داد؟
6827---0919
¤ مدتي است بازي قمار با تخته نرد در بعضي پارك ها و مغازه ها به صورت علني رواج يافته چرا مسئولين محترم نيروي انتظامي با اين منكر قطعي برخورد نمي كنند.
2931---0918
¤ لامپ هاي ساختمان هاي دولتي ازجمله بانك ها در طول شبانه روز روشن است چرا دولت كاهش مصرف برق را از خودش شروع نمي كند تا براي سايرين الگو بشود. حداقل در ساعات غيراداري لامپ ها را خاموش كنند.
0157---0916
¤ دولت براي كاهش مصرف برق به جاي اينكه استان ها و اداره جات را تعطيل كند ساعت كاري را كمتر بكند. با اين تدبير هم كار تعطيل نشده و هم صرفه جويي به عمل آمده است.
9225---0911
¤ انتخاب نام سالن اجلاس سران براي محل اجتماع مسئولين كشورهاي مدعو در مجموع نام مناسبي نيست. درخواستم اين است كه در نامگذاري اين محل تجديدنظر صورت گيرد و نام مناسب ديگري برگزيده و اعلام شود.
2291---0912
¤ در يكي از سريال هايي كه هر شب از تلويزيون پخش مي شود يكي از بازيگران شال سبز به خودش آويزان كرده است. با توجه به اينكه اين سريال در تابستان سال گذشته فيلم برداري شده بدون دليل و علت نمي تواند باشد.
4994---0936
¤ متأسفانه در همايش هايي كه برگزار مي شود چون جهت تشويق عادت به دست زدن شده صلوات فرستادن براي بعضي ها سخت گرديده و علاقه مندان به صلوات هم هم رنگ جماعت مي شوند و از اين ذكر مهم چشم پوشي مي كنند.
2705---0916
¤ بجاي پر كردن صفحات با ارزش روزنامه از افراد وطن فروش و مضر به حال جامعه از خاطرات فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس بنويسيد كه براي حفظ نظام و اسلام و دفاع از خاك كشور با جان خود سنگ تمام گذاشتند.
7781---0911
¤ سازمان تامين اجتماعي حق بيمه ساختمان را از متري 400 تومان به ده هزار تومان در هر متر افزايش داده است. وقتي دولت چنين گراني راه بيندازد از ديگران چه توقعي داشته باشيم.
زارع زاده از دزفول
¤ 6 ماه پيش يك دستگاه يخچال فريزر خارجي خريداري كرديم كه موتور آن سوخته است. اما شركت مربوطه هيچ اقدامي براي تعمير آن نمي كند. لطفاً رسيدگي شود.
اسدالهي
¤ خواهشمند است كه درمانگاه طوس در خيابان آقابالازاده شبانه روزي شود و يا حداقل تا ساعت 12 شب فعاليت كند.
محمدي
¤ بسيار جالب است كه در گوگل هم نام خليج فارس ثبت شده و هم نام جعلي آن. با اين كار خواسته اند قوانين بين المللي را دور بزنند. اما اين مسئله از ديد مسئولان كشورمان مغفول مانده است.
شجاعي از جم
¤ خرداد ماه به همراه يك خانم مسن به مسكو سفر كرديم. اما متأسفانه در هتل محل اقامت ما نسبت به زبان انگليسي آشنايي نداشتند و تلفن همراهمان نيز قطع شده بود. به همين دليل هيچ راهي براي برقراري ارتباط با خانواده مان در تهران نداشتيم. مشكل را با سفارت ايران در مسكو درميان گذاشتيم، ولي پاسخ دادند كه به ما مربوط نيست و هيچ كمكي نكردند. آيا سفارت خانه كشورمان، موظف به ياري رساني به دو خانم در يك كشور بيگانه نيست؟
شهناز خلف خاني
¤ دولت بهتر است جهت مقابله با احتكار، دلالي و گران فروشي اقلام مورد نياز مردم در ماه مبارك رمضان را از هم اكنون از طريق سازماندهي بسيج و نيروهاي مردمي در جامعه عرضه كند.
3685---0932
¤ روستائيان روستاي براشكفت در بويراحمد براي آب خوردن مشكل دارند در حاليكه در روستاهاي مجاور از آب شرب براي زراعت و پرورش نهال استفاده مي كنند. از مسئولين امور روستايي تقاضاي پيگيري و نصب كنتور آب داريم.
8315---0917
¤ تروريست هاي وحشي و حاميان جنايتكار آنها كه مصداق كامل «والذين كفروا بعضهم اولياء بعض» هستند تصور نكنند با اعمال وحشيانه و بمب گذاري ها مي توانند كار خود را جلو ببرند. قطعاً بدانند كه عاجز هستند چرا كه خداوند «مخزي الكافرين» است و آنچه كه نصيب مردم مي شود «احدي الحسنين» شهادت يا پيروزي است.
9092---0914
¤ اينجانب حسين هوشيار طي نامه اي از رئيس جمهور محترم درخواست رايانه كردم. مدتي بعد طي نامه اي به شماره 5855 و تاريخ 17/3/88 اعلام شد كه يك دستگاه رايانه اهدا مي شود ولي تا امروز چيزي دست ما را نگرفته است.از دفتر رياست جمهوري تقاضاي رسيدگي دارم.
7439---0917
¤ مسئوليني كه از بركت خون شهدا مسئوليت گرفته اند اگر مي خواهند شرمنده شهدا نباشند سري به مركز خريد سلطانيه ميدان شهيد مطهري شيراز بزنند و فكري به حال بي حجابي در اين محل و منطقه بكنند.
2705---0916
¤وقتي درون آمريكا فريادهاي جدايي از اتحاد زوري بلند شده گفتن ايالات متحده براي اين كشور واقعاً مسخره است!
8858---0919
¤ نقد عالمانه كيهان از فتنه و فتنه گران چهار چرخ آنان را اصطلاحاً پايين آورده فلذا نيازي نيست كه از تعابيري مثل پيرزن و... استفاده بشود و بهانه بدست آنان بدهد.
9309---0937
¤ به خاطر حوادث بعد از انتخابات سال 88 تصميم گرفته ام در مورد تاريخ انقلاب اسلامي و نقش احزاب و گروههاي سياسي و همچنين افراد و شخصيت ها مطالعه بكنم. براي اينكه سردرگم نشوم و اينكه از كجا بايد شروع بكنم از شما كيهاني ها درخواست راهنمايي دارم.
7258---0918
¤ شركت دست نشاط زرفان فارس يك سال پيش محصول گوجه فرنگي كشاورزان منطقه را خريداري كرده ولي تا امروز پول آنها را نداده است. از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي دارم.
6783---0917
¤ مسئولين مخابرات بارها اعلام كرده اند بابت تعويض سيم كارت هاي قديمي مبلغي دريافت نمي شود ولي بنده كه در سال 88 براي تعويض سيم كارت قديمي خود مراجعه كردم مبلغ 5 هزار تومان از طريق قبض تلفن كم كردند. متأسفانه بين آنچه كه مسئولين مي گويند با آنچه كه عمل مي شود تضاد كامل وجود دارد.
6795---0912

 



گفت و شنود (ماست)

گفت: يكي از مدعيان اصلاحات كه به آمريكا پناهنده شده است در مصاحبه با راديو فردا گفت؛ اگر آمريكا به جاي حمله نظامي به ايران از اصلاح طلبان حمايت كند به اهداف خود رسيده است.
گفتم: نتانياهو هم مي گفت كه اصلاح طلبان بزرگترين سرمايه اسرائيل در داخل ايران هستند.
گفت: بوش هم تأكيد كرده بود كه آمريكا براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران بايد از اصلاح طلبان حمايت كند.
گفتم: اوباما هم اعتراف كرده بود كه هدف اصلي قطعنامه 1929 حمايت از اصلاح طلبان در داخل ايران است.
گفت: با همه اين حرفها، هنوز هم موسوي و كروبي و خاتمي وطن فروشي خودشون رو انكار مي كنند!!
گفتم: يارو مجري مسابقه 20 سوالي شده بود. يكي از شركت كنندگان كه پاسخ مسابقه اش ماست بود، پرسيد؛ جانداره؟ مجري گفت؛ نه! پرسيد؛ توي جيب جا ميگيره؟ مجري باهوش!! جواب داد؛ آره! اما جيبت ماستي ميشه!
 



درخواست دو نماينده مجلس براي اخراج سفير انگليس

دو نماينده مجلس شوراي اسلامي خواستار اخراج سفير انگليس از ايران شدند.
محمدكريم عابدي عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در گفت وگو با ايسنا، در واكنش به اظهارات و دروغ پردازي هاي سفير انگليس در خصوص فعاليت هاي هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران، با تاكيد بر اين كه اين دروغ پردازي ها در عراق نيز انجام شد كه نهايتا با تحريك آمريكا توسط انگليس حمله به اين كشور صورت گرفت، ادامه داد: همان جريان دروغ پردازي دوباره تكرار مي شود، كه اين بار سفير انگليس اين كار را انجام مي دهد؛ لذا وي به عنوان يك دروغ گو، عنصر نامطلوبي است و اگر عذرخواهي نكند بايد اخراجش در دستور كار وزارت خارجه قرار گيرد.
اسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم با يادآوري خواسته نمايندگان براي تعطيلي سفارت انگليس در تهران گفت: هر كاري كه انگليس انجام مي دهد جز ضرر براي كشور، چيز ديگري ندارد و طرح دروغي نظير حركت ايران به سمت توليد سلاح هسته اي - علي رغم تاكيدات مقام معظم رهبري به عنوان ولي فقيه و يك عالم ديني مبني بر حرام بودن اين مسئله - نشان دهنده خباثت انگليسي هاست.
وي افزود: بازرسان آژانس نيز بارها كارهاي ما را رصد كردند و بر حقانيت فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ما تاكيد داشتند، لذا اين اظهارنظر نشان مي دهد يكسري تحركات ديگري توسط اين كشور دنبال مي گردد كه وزارت خارجه بايد در جهت اخراج اين سفير اقدام كند.
كوثري هم چنين دروغ پردازي اين كشورها را از خباثت آنها عنوان كرد و گفت: اين در حاليست كه هيچ امر خلافي از ما سر نزده و ما تنها به دنبال اورانيوم غني شده مورد نياز كشور هستيم.

 



وزير امور مالي تركيه: تحريم هاي آمريكا و اروپا عليه تهران را اجرا نخواهيم كرد

وزير امور مالي تركيه تاكيد كرد كشورش از اقداماتي كه آمريكا و اتحاديه اروپا عليه تهران اتخاذ كرده اند، پيروي نخواهد كرد.
مهمت سيمسك، وزير امور مالي تركيه در گفت وگو با روزنامه فايننشال تايمز گفت: ما قطعنامه سازمان ملل را بطور كامل اجرا خواهيم كرد، اما وقتي درخواست كشورهاي انفرادي براي تحريم هاي اضافي به ميان مي آيد مجبور به انجام اين كار نيستيم.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سيمسك با بيان اين كه «تسهيل تجارت هايي كه در قطعنامه سازمان ملل ممنوع نشده است همچنان ادامه خواهد داشت» افزود كه در صورتي كه يك معامله تجاري نيازمند تامين بودجه باشد ما بايد راهي براي پرداخت هزينه آن پيدا كنيم.
تركيه كه عضو غيردائم شوراي امنيت سازمان ملل است به دور چهارم قطعنامه هاي شوراي امنيت كه در ماه ژوئن عليه ايران اعمال شد راي منفي داد.

 



سردار جزايري: عقبه استراتژيك جمهوري اسلامي ايران تا عمق ايالات متحده امتداد دارد

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، گفت عقبه هاي استراتژيك جمهوري اسلامي ايران تا عمق ايالات متحده آمريكا امتداد دارد.
سردار مسعود جزايري، معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در گفت وگو با فارس، با اشاره به قدرت ايران در عرصه هاي استراتژيك، نظامي و دفاعي اظهار داشت: كشوري مثل ايران هيچ واهمه اي از قدرت هاي رو به افول ندارد.
وي با بيان اينكه ايران با دقت تحركات دشمن در منطقه را زير نظر دارد، افزود: اينگونه تحركات نظامي آمريكايي ها و برخي كشورهاي اروپايي و رژيم صهيونيستي در آب هاي منطقه چيز جديدي نيست و به دفعات شاهد آن بوده ايم.
جزايري در ادامه گفت: دشمن به توانمندي و اقتدار نظامي و سياسي ايران به خوبي واقف است و از عقبه هاي استراتژيك ما تاحدودي مطلع است لذا قادر نيست به اقدام عجولانه و شتاب زده اي عليه جمهوري اسلامي دست بزند.
وي افزود: عقبه هاي استراتژيك جمهوري اسلامي ايران تا عمق ايالات متحده آمريكا امتداد دارد.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: مشكلات آمريكايي ها و صهيونيست ها و ظرفيت سياسي، اقتصادي و نظامي آنها در حدي نيست كه بتوانند بحران جديدي را در منطقه مديريت كنند.
وي اظهارات و تحركات اخير آمريكايي ها را بلوف سياسي دانست و در ادامه افزود: قطعا آينده براي دشمن، آينده روشني نخواهد بود.
جزايري خاطرنشان كرد: دشمن سناريوهاي زيادي را طراحي كرده است ولي قادر به اجراي موفق آنها نيست. ايران نيز طرح هاي دقيق مقابله با تهديدهاي احتمالي را با دقت پيش بيني كرده است و با جرات مي توان گفت با قدرت از مرزهاي كشور و انقلاب اسلامي حراست خواهد كرد.
وي در پايان گفت: آمريكا فقط مي تواند نخستين شليك را انجام دهد اما قطعا آخرين شليك كننده نخواهد بود و دورنماي اين موضوع براي تهران كاملا روشن است.

 



نشان درجه يك هنري! به 2 عامل كودتاي مخملي (خبر ويژه)

در مراسمي رسمي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاونان هنري و مطبوعاتي اين وزارتخانه و سخنگوي وزارت امور خارجه از دو تن از عوامل پروژه «ناتوي فرهنگي» و «كودتاي مخملي» تقدير گشت و «نشان درجه يك هنري» به آنان اهداء شد. اين نشان كه در مراسم «عصري با هنرمندان» به «بهروز غريب پور» (مديرعامل پيشين خانه هنرمندان و از شركاء سياسي رامين جهانبگلو و كيان تاجبخش) تعلق گرفت، يكي از بالاترين نشان هاي رسمي جمهوري اسلامي است. يكي از شرايط دريافت نشان، كوشش در جهت «پيرايش جامعه از فرهنگ منحط بيگانه» و «گسترش فرهنگ غني ايراني اسلامي» است و دارنده آن را از امتيازات ويژه اي برخوردار مي كند. همچنين «نشان درجه يك هنري» به «مريم زندي» (عكاس ضدانقلاب و همكار رسانه هاي اپوزيسيون برانداز) نيز تعلق گرفت، اما زندي در پاسخ به دعوت نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نوشت كه اين نشان را قبول نمي كند، چون جمهوري اسلامي دوستان و همكارانش (يعني روزنامه نگاران جاسوس) را به زندان انداخته و اشتياقي ندارد كه چنين نشاني را در كارنامه اش داشته باشد! با اين حال «بهروز غريب پور» با اجابت اين دعوت، اين نشان را دريافت كرد!
اهداء «نشان درجه يك هنري» به «بهروز غريب پور» در حالي صورت مي گيرد كه از سال 1385 نقش مؤثر وي در پروژه كودتاي مخملي افشا شده است و همين افشاگري ها سرانجام به استعفاي اجباري وي در سال 1386 از مديريت عامل خانه هنرمندان ايران انجاميد. غريب پور كه در عصر اصلاحات، مشاور فرهنگي «غلامحسين كرباسچي» (شهردار تهران) و مدير «فرهنگسراي بهمن» به شمار مي رفت، سال ها در پوشش برگزاري برنامه هاي فرهنگي و هنري با سفارتخانه هاي كشورهاي سوئيس، فرانسه، هلند، لهستان، چك و... ارتباطات گسترده اي داشت. از سال 1383 وي از «رامين جهانبگلو» (جاسوس تابلودار CIA) براي برگزاري جلسات سياسي- فرهنگي در خانه هنرمندان دعوت كرد و اين جلسات كه گاهي با حضور سفير لهستان براي تئوريزه كردن «استراتژي جنگ نرم» تشكيل مي شد، تا هنگام بازداشت جهانبگلو نيز به اتهام «اقدام عليه امنيت ملي» ادامه داشت.
يكي از مهمترين اقدامات مشترك غريب پور و جهانبگلو دعوت از 3 تن از «رهبران كودتاي مخملي اروپاي شرقي» و يكي از جاسوسان آمريكايي- كانادايي به خانه هنرمندان بود. «الكساندر اسمولار» و «آدام ميچنيك» (رهبران فروپاشي لهستان) به همراه «آگنش هلر» (از رهبران فروپاشي مجارستان) كه اسناد جاسوسي آنان براي CIA سالهاي پيش در رسانه هاي جهان منتشر شد، يكماه پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال 1384 به تهران آمدند و ضمن توهين به انقلاب اسلامي، در خانه هنرمندان پيرامون «گذار به دموكراسي» و شيوه دگرگون كردن نظام هاي سياسي سخنراني كردند. همچنين غريب پور سال ها امكانات خانه هنرمندان را به پيشبرد برنامه هاي «كيان تاجبخش» (عامل جرج سوروس و جاسوس CIA) اختصاص داد. تاجبخش با هماهنگي و همكاري مديرعامل وقت خانه هنرمندان در اسفند 1383 از رئيس مجلس سناي كشور هلند- كه بودجه 15 ميليون يورويي براي براندازي جمهوري اسلامي را تصويب و تاييد كرده- براي حضور در خانه هنرمندان دعوت كرد. تاجبخش در سال 1386 و 1388 دوبار بازداشت شد و به جاسوسي براي آمريكا اعتراف كرد و سرانجام در دادگاه حوادث پس از انتخابات مجرم شناخته شد.
با اين همه، اهداء «نشان درجه يك هنري» به «بهروز غريب پور» نشان از نفوذ يك جريان مرموز و مشكوك در پشت صحنه سياستگذاري هاي فرهنگي دولت دارد؛ جرياني كه هنوز ابعاد عملكرد و شناسنامه كامل آن افشا نشده و از قضا مي كوشد تا با سوءاستفاده از تابلوي اصول گرايي، پروژه كودتاي ايدئولوژيك عليه انقلاب اسلامي را پيش ببرد. از وزير فرهنگ و معاونان وي كه مواضع انقلابي دارند، انتظار ويژه مي رود تا تسليم اين جريان نفوذي نشوند و نگذارند برخي عناصر نفوذي آنان را ناخواسته به سوي ليبراليسم فرهنگي و حمايت از كارگزاران پروژه ناتوي فرهنگي و جنگ نرم بكشانند.
روزنامه كيهان براي اولين بار طي سلسله مقالاتي از 3 سال پيش (خرداد 1386) به افشاگري هاي مستند و مفصل پيرامون همراهي و همكاري نزديك «خانه هنرمندان ايران» با پروژه كودتاي مخملي پرداخت كه اين افشاگري ها پس از 2 ماه سبب بركناري «بهروز غريب پور» شد. ابعاد تكان دهنده اين افشاگري حتي سبب شد تا دادستان وقت كل كشور يكي از مشاوران ويژه خود را مأمور رسيدگي به اقدامات ضد مردمي غريب پور و ابعاد وابستگي وي به بيگانگان كند. با ادامه فعاليت مشكوك خانه هنرمندان، روزنامه كيهان مجدداً طي مقاله اي 3 قسمتي (15 تا 17 مرداد 1386) به بررسي جامع عملكرد «خانه هنرمندان ايران» و ارتباطات گسترده آن با محافل جاسوسي غرب و سفارتخانه هاي خارجي پرداخت. ضمناً، كيهان با انتشار كتاب «شواليه هاي ناتوي فرهنگي»- نيز اسناد و زواياي ديگري از پروژه اي با عنوان «مثلث شوم دولت اصلاحات» شامل «خانه هنرمندان ايران»، «دفتر پژوهش هاي فرهنگي» و «انجمن ايرانشناسي فرانسه» را منتشر كرد.
گفتني است از آنجا كه بر اساس رويه قانوني موجود، امكان استرداد نشان هاي دولتي پيش بيني شده است، انتظار مي رود كه وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي «نشان درجه يك هنري» را از «بهروز غريب پور» پس بگيرد.





 



دفاع آيت الله حائري از برخورد حاكميتي با مفاسد اجتماعي (خبر ويژه)

آيت الله حائري شيرازي بر لزوم برخورد انتظامي و قضايي با مفاسد اجتماعي و بدحجابي در كنار كار فرهنگي تاكيد كرد.
در پي انتشار مصاحبه اي از آيت الله حائري و سوء برداشت برخي رسانه ها، وي در توضيحي اعلام كرد «اگر آمريكا شيطان بزرگ است شيطان گفته ثم لاتينهم من بين ايديهم و من خلفهم و عن ايمانهم و عن شمائلهم ما در ميان چهار راه شياطين هستيم، توطئه دشمن از راه برخورد غلط واقع مي شود و از راه تعطيل مطلق برخورد هم واقع مي شود. عبور از توطئه با تكميل برخورد است. اگر منظور رئيس جمهور اين است كه بدون كار فرهنگي نيرو نمي تواند اثر مثبت داشته باشد و به تنهايي كافي نيست، حق با رئيس جمهور است ولي اگر از كلام ايشان استنباط مي شود كه به هيچ عنوان نيروهاي حكومتي نمي توانند در اين موضوع وظيفه اي داشته باشند مطلقا حق با معترضين است. اينجانب از مطالب رئيس جمهور آن صورتي را درك كردم كه با تكميل برخورد و كار فرهنگي مي توان اثر مثبت بيشتري بر جامعه گذاشت.»

 



مشاور بوش: جنگ با ايران كمر آمريكا را مي شكند (خبر ويژه)

مشاور شوراي امنيت ملي در دولت بوش اعلام كرد درگيري نظامي با ايران كمر آمريكا را مي شكند.
فلينت لورت با بيان اينكه هيچ بهانه اي براي جنگ با ايران وجود ندارد، گفت: آمريكا در دوران پس از جنگ سرد، همواره خود را به عنوان تنها قدرت مسلط جهان و ابرقدرتي كه صرف حضورش، دليلي براي نگراني ساير كشورها باقي نمي گذارد، به جهانيان معرفي كرد اما، اين وجهه با تهاجم به عراق به شدت زير سوال رفت و مخدوش شد. تبعات و پيامدهاي راهبردي براه انداختن تهاجمي نامشروع و غيرقانوني عليه جمهوري اسلامي براي آمريكا بيش از جنگ عراق خواهد بود.
به گزارش پايگاه اينترنتي «ريس فور ايران»، لورت افزود: جنگ افروزي عليه ايران علاوه بر تشديد فشارها بر آمريكا و مخدوش تر كردن وجهه كاخ سفيد در سطح بين المللي، كمر آمريكا را خواهد شكست. اين اقدام درست به مثابه اشتباه انگليس در حمله به مصر و محاصره كانال سوئز در سال 1956 خواهد بود كه براي هميشه به ادعاي انگليس در رابطه با جايگاه اين كشور به عنوان ابرقدرت جهان پايان داد.
وي تأكيد كرد: آمريكا در صورت حمله به اهداف هسته اي ايران، متحمل تاوان و تبعات منطقه اي و بين المللي آن مي شود.

 



سيا و موساد سر كار بودند پيشرفت هسته اي ايران شتاب گرفت (خبر ويژه)

يك پايگاه خبري صهيونيستي اعلام كرد: پيشرفت هاي هسته اي ايران ادامه دارد و اين كشور با موفقيت سازمان هاي جاسوسي و اطلاعاتي غرب را مهار كرده است.
دبكا فايل نوشت: ايران توانسته سازمان هاي اطلاعاتي غرب و موساد را شكست داده و در موارد گوناگون اوضاع را به نفع خود تغيير دهد. در حالي كه دستگاه هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل دل خود را به اطلاعات اين طرف و آن طرف و نيز مسئله شهرام اميري خوش كرده بودند، پيشرفت هاي هسته اي ايران ادامه داشته و جمهوري اسلامي برنامه هاي خود در اين زمينه را با سرعت و دقت به پيش برده است.
در ادامه اين گزارش آمده است: دستگاه اطلاعاتي ايران توانسته است تلاش مأموران اطلاعاتي غرب و اسرائيل را خنثي كند. جمهوري اسلامي به راحتي پيشرفت هاي سريع هسته اي خود را ادامه دهد. پيشرفت بالاي هسته اي ايران به حدي رسيده است كه يك مقام عالي رتبه آمريكايي اخيراً اذعان داشت «اين كه روزي صبح از خواب بلند شويم و موفقيت هاي آتي ايران هسته اي را از راديو بشنويم تعجبي ندارد».
ابراز تأسف اين پايگاه اينترنتي نزديك به محافل اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در حالي است كه محافل رسانه اي معتقدند تحريم ها عليه ايران نيز به اعتبار بي توجهي به آنها نخواهند توانست مانع از شتاب حركت ايران شوند.
خبرگزاري رويتر در اين باره نوشت: با وجود تلاش هاي غرب در اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران، خيلي از شركت هاي خارجي هرگز زيربار قبول قطع همكاري با ايران نمي روند. آنها همچنان در صدد حفظ روابط اقتصادي خود با ايران هستند.

 



تيله نيندازيد، من خودم تيله بازم! (خبر ويژه)

يكي از كمونيست هاي فراري از رواج پديده تيله اندازي در ميان اپوزيسيون خبر داد. جمشيد اسدي با بيان اين كه «در جواني در اردوگاه چپ بودم اما اكنون باورهاي من بسيار دگرگون گشته اند و ديگر نه به مبارزه طبقاتي اعتقاد دارم و نه به ماترياليسم تاريخي و پيروي از حزب پيشرو پرولتاريا»، نوشت: يكي از نكاتي كه از سال هاي حضور در كنفدراسيون CIS و سپس سازمان اتحاد و حزب رنجبران به يادم مانده، حكايت تيله است. آري همين تيله كوچك شيشه اي بازيچه سال هاي كودكي. در آن سالها در جلسات و گفت وگو مي گفتيم رفيق جان تيله نينداز! يعني چه؟ يعني بحثي خارج از موضوع جلسه مطرح نكن كه تمامي شركت كنندگان را همچون كودكان در پي تيله به دنبال خود بكشاند و موضوع از دستور خارج شود. البته بارها اين اتفاق مي افتاد و رفقا، برخي از سر سادگي و برخي از سر شيطنت، تيله مي انداختند و اي بسا موفق مي شدند كه بحث را از موضوع اصلي به جاي ديگري و بيراهه بكشانند. حالا مدتي است كه گفته ها و اشاره هاي بسياري از دوستان آشنا و بيگانه در اپوزيسيون مرا دوباره به ياد تيله مي اندازد.
وي آنگاه در قبال بحث «مذمت تندروي در ميان اپوزيسيون» به شگرد تيله اندازي متوسل شد و نوشت: اين كه برخي كوشندگان اپوزيسيون بگويند ما در اوايل انقلاب بسيار تندروي كرديم و نتايج بدي گرفتيم و حتي به اسم اپوزيسيون هم نبايد تندوري كرد، نوعي تيله انداختن است.
اسدي خشونت گريزي و مسالمت جو خواندن جنبش سبز را نوعي تيله اندازي در برابر بحث انتقاد از بي عملي موسوي و كروبي و عدم ارائه استراتژي از سوي آنها عنوان كرد و در عين حال در توجيه وابستگي و نوكري براي بيگانگان نوشت: «گفتن اينكه ما نبايد از لج جمهوري اسلامي و مخالفت با آن، تن به استعمار و وابستگي به كشورها بدهيم، تيله اندازي است»(!)

 



عصبانيت سيا نيوز از هاشمي رفسنجاني (خبر ويژه)

اظهارات اخير آيت الله هاشمي رفسنجاني باعث آزردگي خاطر سايت گويا نيوز-تبليغاتچي علني سازمان سيا- شد.
هاشمي رفسنجاني اخيراً گفته بود«مهمترين هدف دلسوزان نظام در شرايط فعلي بايد مراقبت از اصل نظام جمهوري اسلامي باشد و همه بايد در اين مسير حركت كنيم.» در پي اين اظهارنظر، گويا نيوز در مطلبي به قلم ناصر مستشار (از طرفداران علني حمله نظامي به ايران) نوشت: همان بهتر كه افرادي همچون رفسنجاني ها در جنبش سبز شركت نداشته باشند وگرنه آشكار مي شود كه جنبش دنبال مبارزه با حكومت اسلامي نيست. از همان اول هم هويدا بود كه در هاشمي پتانسيل مبارزه جدي عليه حكومت اسلامي وجود ندارد چرا كه خود يكي از مسئولان عملكرد 20ساله اول جمهوري اسلامي است. به جنبشي كه رفسنجاني ها پرچمدارش باشند، بايد به ديده شك و ترديد نگاه كرد. خانم ]...[ از بستگان هاشمي رفسنجاني در روز انتخابات گفت احتمال تقلب زياد است و مردم بايد فرداي انتخابات به خيابان بريزند. باز هم بگوييد زنان ضعيفه هستند! كاش هاشمي نصف شهامت حاج خانم ]...[ را كه فرمان بيرون آمدن را صادر كرد، داشت.

 



فرقي نمي كند يا به ما امتياز بدهيد يا به آمريكا (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا به نقل از يكي از اصلاح طلبان فراري فاش كرد آمريكا با تهديد نظامي مي خواهد از حاكميت ايران امتياز بگيرد يا حاكميت را وادار به دادن امتياز به رقباي داخلي خود كند.
راديو فردا در تحليل سخنان مايكل هايدن رئيس سابق سيا مبني بر اينكه احتمال حمله نظامي وجود دارد و اين بدترين گزينه نيست، از قول عليرضا نامور حقيقي نوشت: ايران براي مقابله با تحريم و جنگ احتمالي دو راه بيشتر ندارد يكي اينكه با آمريكا سازش كند. ديگر اينكه مصالحه داخلي كند ]![ و از نيروهاي معترض بعد از انتخابات دلجويي نمايد. يعني يا بايد به دولت هاي خارجي امتياز بدهد يا به رقباي داخلي.
اين مهره فراري توضيح نداد كه به چه دليل رژيم هاي مستكبر خارجي و اپوزيسيون داخلي را يكي مي بيند اما در عين حال گفت: بخشي از جناح هاي محافظه كار و جمهوري خواه در آمريكا مايلند دولت اوباما را به سمت جنگ سوق بدهند و از اين طريق سياست هاي اجتماعي دولت اوباما مانند بيمه همگاني را با مشكل مواجه كنند. دموكرات ها معمولاً وقتي وارد جنگ مي شوند معلوم و مشخص نيست كه در انتخابات بعدي بتوانند رأي بياورند چون از جنبه بودجه مشكلات جدي پيدا خواهند كرد و سياست هاي رفاهي شان با مشكلات جدي مواجه خواهد شد.
شايان ذكر است دولت آمريكا در روزگار قدرت اصلاح طلبان، از آنها به عنوان متحدان خود كه بايد حمايت شوند ياد كرد. بوش بارها گفته بود ما از اصلاح طلبان در ايران حمايت مي كنيم، ما به كمك آنها توانستيم برنامه هسته اي ايران را تعطيل كنيم.

 



هلاكت 6 افسر نظامي اسرائيل در روماني (خبر ويژه)

هلي كوپتر نظامي رژيم صهيونيستي با 6 سرنشين و چند افسر ارشد در كشور روماني سقوط كرد. بنابر اعلام سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي اين چرخبال مشغول تمرين هوايي بود و به احتمال قوي همه 6 سرنشين آن كشته شده اند.
اين گزارش مي افزايد: هلي كوپتر سرنگون شده از نوع سيكورسكي سي اچ 53 بود و در 120 كيلومتري بخارست سقوط كرده است. سرهنگ خلبان نيروهاي ذخيره «ابنر گولدمن» 48 ساله، سرهنگ دانيل شيپنباور 43 ساله، سرگرد ياهل كشت 33 ساله، سرگرد ليئورشاي 28 ساله، سروان همافر نيرلاكريف 25 ساله و سرجوخه همافر اورن كهن 24 ساله به همراه راهنماي رومانيايي، سرنشينان اين چرخبال سرنگون شده هستند. سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي از سرنگوني اين چرخبال نظامي آن هم در تمرين هوايي ابراز تعجب كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14