(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 مرداد 1389- شماره 19702

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شهاب الدين صدر: غربي ها مقاومت ايران در دوران دفاع مقدس را از ياد برده اند
احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه سي بي اس: آمريكا و اروپا با تحريم ايران خود را تحريم كرده اند
بارش نور و موج سرور در سالروز ميلاد مهدي موعود(عج)
سقاي بي ريا: نظرات رهبر انقلاب براي رئيس جمهور جايگاه محوري دارد
داود اغلو: رأي منفي تركيه به تحريم ها عليه ايران رأي مثبت به ديپلماسي بود
سفير ايران در رم: حكم بازداشت خانگي معصومي نژاد و دميرچي لو لغو شد
رئيس سازمان حراست كل كشور: مديران بايد با هوشمندي از سرمايه هاي كشور مراقبت كنند
جانشين معاون عمراني وزير كشور: بودجه سنواتي شهرداري ها 2 برابر گذشته شده است
معاون اول رئيس جمهور: استان مركزي از مناطق هدف براي خلوت كردن پايتخت است
وزير كشور: اطلاعات جديدي از تروريست هاي حادثه زاهدان را بزودي اعلام مي كنيم
با حضور معاون وزير صنايع 5 واحد صنعتي در دزفول به بهره برداري رسيد
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور: وقفنامه دانشگاه آزاد به سازمان اوقاف ارائه نشده است
اخبار ادبي و هنري



شهاب الدين صدر: غربي ها مقاومت ايران در دوران دفاع مقدس را از ياد برده اند

نايب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي بر ناتواني دشمنان در مواجهه با جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف تاكيد كرد.
شهاب الدين صدر شامگاه دوشنبه در جمع شركت كنندگان در آئين گراميداشت ويژه نيمه شعبان در مسجد امام حسن مجتبي(ع) در جنوب تهران با اشاره به برخي تحليل هاي چهره هاي سياسي غرب در مورد ايران اظهار داشت: به گفته دشمنان جمهوري اسلامي حمله نظامي به ايران هيچ اثري ندارد.
وي افزود: آن دسته از كشورهاي اروپايي كه در حال اجماع براي وارد كردن فشارهاي اقتصادي و سياسي بر عليه ايران مي باشند، بايد بدانند كه ايران شديدتر از اين تحريم ها را در طول 8 سال جنگ تحميلي تحمل كرده است و اين فشارها تاثير چنداني بر كشورمان ندارد.
وي گفت: تمامي دستاوردهاي امروز كشور محصول تلاش هاي جوانان در طول هشت سال دفاع مقدس است.
نماينده مردم تهران در خانه ملت با تاكيد بر اين كه وضعيت امروز كشور در تمامي بخش ها با 30 سال گذشته بسيار متفاوت است افزود: اگر امروز به ايران بنزين نفروشند هيچ اتفاقي نخواهد افتاد زيرا توليد داخلي نياز كشور را پاسخ خواهد داد.
وي ادامه داد اگر آنها فروش بنزين به ايران را كاهش دهند ما نيز در نحوه فروش نفت تجديدنظر خواهيم كرد و اگر كشتي هاي ما را بازرسي كنند ما هم به طور قطع كشتي هاي آنها را مورد بازرسي قرار خواهيم داد و مقابله به مثل خواهيم كرد.
صدر در بخش ديگري از سخنانش به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 اشاره كرد و گفت: اشتباه برخي چهره هاي سياسي در وقايع اخير اين بود كه مرز خود را با دشمنان مشخص نكردند.
وي افزود: اختلاف ميان جريان هاي سياسي كشور به خود ملت ايران ارتباط دارد و ديگر كشورها حق دخالت در امور داخلي كشورمان را ندارند.
وي با تاكيد بر ايجاد وحدت و انسجام بيش از پيش ملت ايران بويژه در شرايط فعلي گفت: چنانچه ملت ايران متحد و يك پارچه باشند اگر تمامي دشمنان با يكديگر متحد شوند هيچ كاري نمي توانند بر عليه كشورمان انجام دهند.

 



احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه سي بي اس: آمريكا و اروپا با تحريم ايران خود را تحريم كرده اند

رئيس جمهور در مصاحبه با شبكه سي. بي.اس تاكيد كرد كه آمريكا و غرب با تحريم ايران، در واقع خود را تحريم كرده اند.
محمود احمدي نژاد در مصاحبه اي با خبرنگار شبكه سي. بي.اس در تهران پيرامون تحريم هاي اخير عليه ايران عنوان كرد: من فكر مي كنم سياست هاي آمريكا و اروپا خنده دار است. آنها گمان مي كنند مي توانند زندگي مردم ايران را تحت تاثير قرار دهند. آنها در واقع تحريم ها را بر ضد خود وضع كرده اند. ايران كشوري بزرگ و با جمعيت زياد است؛ ما منابع زيادي داريم و قادريم به آساني بر مشكلات فائق آييم.
رئيس جمهور در پاسخ به اين پرسش كه آيا فكر نمي كنيد براي مصالحه با آمريكا، فرصت را از دست داده ايد؟ گفت: من به آقاي جرج بوش نامه نوشتم، آن نامه فرصتي طلايي بود تا آمريكا سياست هاي خود را تغيير دهد و به دشمني ها ادامه ندهد. در سفرم به نيويورك اعلام كردم كه حاضرم با اوباما ملاقات كنم. بعد از انتخاب شدن اوباما نيز برايش پيغام فرستادم و در فرصت هاي متعدد ديگر نيز براي تغيير، اعلام آمادگي كرديم؛ بنابراين ما آماده كمك هستيم.
وي همچنين در بخش ديگري از اين گفت وگو درباره مسائل افغانستان اظهار داشت: ما از هيچ گروهي در افغانستان حمايت نمي كنيم. ما فقط از مردم اين كشور حمايت مي كنيم، ما خواستار تقويت امنيت در اين كشور هستيم و مي خواهيم كه مردم افغانستان خود كشورشان را اداره كنند؛ به اعتقاد ما ريشه همه مسائل و مصائب، مداخله آمريكا و ناتو است.

 



بارش نور و موج سرور در سالروز ميلاد مهدي موعود(عج)

سرويس فرهنگ و معارف-
ايران اسلامي در شب و روز ميلاد با سعادت مهدي موعود عجل الله تعالي فرجه الشريف، غرق در جشن و شادي و راز و نياز با حضرت حق و طلب تسريع در فرج آن حضرت بود.
به گزارش كيهان، مردم نقاط مختلف ايران در شب و روز نيمه شعبان و همزمان با ايام ولادت فرخنده حضرت حجت سلام الله عليه، ضمن آذين بندي مناطق مختلف و برپايي جشن هاي محلي و ملي، ايستگاه هاي صلواتي و همچنين برگزاري مسابقات فرهنگي، ارادت خود را به آستان حضرت مهدي(عج) نشان دادند.
بنابراين گزارش، مردم چشم انتظار فرج حضرت، در مساجد، تكايا و هيئات سراسر كشور با برپايي جلسات سخنراني و ذكر و اهداي صلوات به پيشگاه حضرت مهدي(عج) از خداوند تسريع در امر فرج ايشان را طلب كردند. جشن هاي مردمي با شكوه مردم در سراسر كشور و در هر شهر و روستايي كه با مراسم مولودي خواني مداحان اهل بيت(ع) نيز برگزار شد امسال با حضور پرشورتر از پيش جوانان همراه بود.
همچنين در بسياري از شهرهاي كشور نيز همايش ها و نشست هاي تخصصي با حضور كارشناسان حوزه و دانشگاه در خصوص رفع ابهامات و شبهات مربوط به مسأله انتظار و مهدويت در كنار تبيين خصوصيات دوران ظهور و منتظران حقيقي، برگزار شد.
قشرهاي مختلف مردم كه از روزهاي قبل براي جشن ميلاد موعود آماده شده بودند، دوشنبه شب و سه شنبه ضمن آذين بندي خيابان ها و معابر در كنار نورافشاني و چراغاني اماكن و خيابان ها با صلوات و ذكر «اللهم عجل لوليك الفرج» فضايي معنوي و روحاني به شهرهاي كشور بخشيدند.
شهرهاي مشهد و قم نيز ميزبان زائران و مجاوراني بود كه شب و روز ميلاد حضرت مهدي(عج) را در جوار حضرت رضا عليه السلام و حضرت معصومه(س) گذراندند. مسجد جمكران نيز ميزبان عاشقان و ارادتمندان حضرت صاحب الزمان بود تا در سه شنبه اي ديگر، با زمزمه دعاي توسل و دعاي كميل وارد شده در شب ميلاد حضرت، نماز امام زمان(عج) را با قلبي آكنده از مهر و اميد به ظهور آن حضرت اقامه كنند.
حرم حضرت عبدالعظيم حسني و همچنين امامزاده احمد بن موسي(ع) نيز ميزبان عاشقان و منتظراني بود كه شب ميلاد حضرت مهدي(عج) را با حضور در شيراز و شهر ري، متبرك كردند.
اخبار ارسالي از سراسر كشور نيز حاكي از افزايش چشمگير جشن هاي مردمي نيمه شعبان بوده است به طوري كه شهرها و روستاهاي كوچك نيز همگام با شهرهاي بزرگ، با برپايي جشن هاي با شكوهي عشق و علاقه خود را به امام منتظران نشان دادند.
اين در حالي است كه جشن هاي نيمه شعبان و دعا براي فرج حضرت مهدي(عج) تنها به ايران اسلامي ختم نشده است و مسلمانان در سراسر جهان در اين شب و روز به جشن و سرور و برپايي محافل ذكر و دعا پرداخته اند. علاوه بر كشورهاي اسلامي چون سوريه، لبنان، عراق و... مسلمانان كشورهايي چون ايتاليا، صربستان، انگلستان، فرانسه و... نيز با برپايي جشن هايي، ارادت خود را به خاندان اهل بيت(ع) و حضرت حجت(ع) نشان دادند.

 



سقاي بي ريا: نظرات رهبر انقلاب براي رئيس جمهور جايگاه محوري دارد

حجت الاسلام محمدناصر سقاي بي ريا به اعتقاد رئيس جمهور بر اينكه كارها بايد با هماهنگي رهبر معظم انقلاب انجام شود تاكيد كرد.
مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت كه اواخر تيرماه از ادامه همكاري با دولت استعفا داده بود و پس از گفت وگوي 3 ساعته با رئيس جمهور به دولت بازگشت در گفت وگو با فارس با بيان اينكه علت استعفاي بنده مشاهده برخي مشكلات بود، به جلسه خود با رئيس جمهور اشاره كرد و اظهار داشت: بنده استعفانامه ام را به رئيس جمهور تسليم كردم و منتظر پاسخ ايشان بودم كه مواضع و پاسخهاي رئيس جمهور بنده را به ادامه همكاري با دولت ترغيب كرد؛ بعد از بازگشت به دولت نيز كار خود را بلافاصله آغاز كردم و در اين مدت از دولت منقطع نبودم.
وي با بيان اينكه پاسخ رئيس جمهور به سؤالات بنده، نشان داد كه او همچنان در خط مستقيم حركت مي كند، اظهار داشت: بنده در ديدار با رئيس جمهور مسايل مختلفي را مطرح كردم و پاسخهاي خوبي از ايشان شنيدم كه نشان داد رئيس جمهور به اصول، پايبند است.
سقاي بي ريا يكي از مسائل مطرح شده در اين جلسه را مسئله حجاب عنوان كرد و ادامه داد: نظرات رئيس جمهور در مسئله حجاب قابل توجه است و وي در خصوص التزام به احكام شرعي اسلام ناب در همه زمينه ها اعتقاد كامل دارد.
وي اضافه كرد: نظرات مقام معظم رهبري براي رئيس جمهور جايگاه محوري دارد و به اعتقاد وي، كارها بايد با هماهنگي رهبر معظم انقلاب انجام شود.
سقاي بي ريا با اشاره به اعتراض رئيس جمهور به سليقه اي عمل كردن برخي دستگاهها افزود: ايشان گله داشت كه برخي دستگاهها در بعضي زمينه ها سياسي عمل مي كنند يعني نسبت به مسايل يكسان عمل نمي كنند و هماهنگي و وحدت رويه در همه دستگاهها وجود ندارد.
وي ادامه داد: به عنوان مثال در محيط داخلي برخي دانشگاهها آزادي كامل وجود دارد لذا دانشجويي كه در اين محيط، رشد و تربيت مي شود وقتي با حس آزادي كامل وارد محيط اجتماع مي شود، در خيابان با او برخورد مي شود؛ بنابراين بايد رفتارها و برخوردها يكسان باشد تا حس دوگانه و زمينه نارضايتي براي مردم به وجود نيايد.
حجت الاسلام سقاي بي ريا گفت: رئيس جمهور در اين جلسه به فرمايشات مقام معظم رهبري اشاره كرد و معتقد بود كه بايد با برخي حركات سازماندهي شده در زمينه دامن زدن به بدحجابي كه گسترده هم شده است، برخورد جدي شود ولي با مردم بايد به صورت ارشادي و امر به معروف و نهي از منكر به شكل صحيح آن رفتار شود.
مشاور رئيس جمهور اظهار داشت: اين عمل بايد به گونه اي باشد كه برآيند آن خواسته يا ناخواسته، نارضايي تراشي عمومي نباشد لذا بايد از راههاي معقول و طبق مقررات اسلام، امر به معروف و نهي از منكر به صورت تذكر لساني و ارشادي انجام گيرد.

 



داود اغلو: رأي منفي تركيه به تحريم ها عليه ايران رأي مثبت به ديپلماسي بود

وزير خارجه تركيه تأكيد كرد كه رأي منفي كشورش به تحريم ها عليه ايران در شوراي امنيت، در واقع رأي مثبت به ديپلماسي بود.
«احمد داود اغلو» وزير امور خارجه تركيه در مصاحبه با هفته نامه آمريكايي نيوزويك به سوالاتي درباره بيانيه هسته اي ميان ايران، تركيه و برزيل پاسخ داد.
وي در اين گفت وگو پيرامون هماهنگي موجود ميان آژانس انرژي اتمي و سازمان ملل با تركيه در رابطه با امضاي اين بيانيه، اظهار داشت: تركيه از همان آغاز در كنار متحدانش به فعاليت پرداخته است. در تمامي اين روند، از زماني كه البرادعي مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي ايده يك توافق را به ما ارائه داد، ما تلاش كرديم تا يك فضاي اعتماد ايجاد كنيم و آژانس بين المللي انرژي اتمي و سازمان ملل ما را تشويق كردند تا توافقنامه اي را با ايران ايجاد كنيم. اين چيزي نبود كه ما مي خواستيم خودمان انجام دهيم. داود اغلو در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است واشنگتن رأي منفي تركيه به قطعنامه 9192 را اقدامي عليه خود تلقي كند، گفت: ما چندين بار توضيح داده ايم كه اين رأي به عنوان نه به آمريكا نبوده است. اين رأي يك پله به ديپلماسي بوده است. خبرنگار نيوزويك در ادامه پرسيد: آيا سياست خارجي تركيه مي تواند رويكردها به سوي شرق را با خطر از دست دادن غرب، ادامه دهد؟
وزير خارجه تركيه در پاسخ به اين سوال عنوان كرد: ما بخشي از غرب هستيم، اگر غرب به ما به عنوان خارج از خود يا چيزي كه مي تواند آن را ببازد يا ببرد نگاه كند، ]بايد گفت[ منطق آنها غلط است. ما همانند ديگر كشورها حق يكساني براي صحبت كردن در ناتو داريم. هيچ كس حق ندارد اتحاد غرب را به عنوان قلمرو خود بنگرد و ديگران را خارج يا داخل آن بنامد. اگر ارزش هاي غرب قدرت نرم، اقتصاد، اتكاء متقابل و حقوق بشر باشد، ما از آنها دفاع مي كنيم، ما هم اكنون با يك آزمون مواجه هستيم. 9 شهروند غيرنظامي در آب هاي آزاد كشته شدند ]اشاره به اقدام صهيونيست ها در كشتار غير نظاميان كاروان آزادي[، آيا ما قصد داريم زماني كه حقوق بشر توسط شرقي ها و كشوري مسلمان نقض مي شود، صداي اعتراض خود را بلند كنيم اما در برابر تجاوز اسرائيل به حقوق بشر ساكت باشيم؟ اگر اين معيار دوگانه، ارزش غربي باشد، ما از آن دفاع نمي كنيم.

 



سفير ايران در رم: حكم بازداشت خانگي معصومي نژاد و دميرچي لو لغو شد

سفير كشورمان در ايتاليا از لغو حكم بازداشت خانگي حميد معصومي نژاد خبرنگار صدا و سيما در رم و علي دميرچي لو خبر داد.
سيدمحمدعلي حسيني روز سه شنبه ضمن تبريك ميلاد با سعادت امام زمان(عج) اعلام كرد: به دنبال پيگيري هاي انجام شده، دادستاني ميلان حكم بازداشت خانگي حميد معصومي نژاد خبرنگار صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا را لغو كرد.
وي افزود: «آرماندو اسپاتارو» دادستان ميلان دوشنبه حكم لغو حبس خانگي حميد معصومي نژاد را امضا كرد و اين حكم به تأييد خانم «كيارا والوري» بازپرس دادگاه ميلان نيز رسيده است. براساس اين حكم معصومي نژاد مانند گذشته و ديگر شهروندان، از آزادي انجام فعاليت هاي روزمره و كاري خود برخوردار خواهد شد ولي بدون اطلاع مقامات قضايي نبايد خاك ايتاليا را ترك كند.
وي گفت كه تلاش هاي مستمر سفارت جمهوري اسلامي ايران در اين راستا براي بسته شدن اين پرونده ادامه دارد.
همچنين سفير جمهوري اسلامي ايران در رم از لغو حكم حبس خانگي علي دميرچي لو تبعه ايراني بازداشت شده در ميلان خبر داد.
وي در گفت وگو با فارس، با يادآوري اين نكته كه اين حكم به معناي بسته شدن پرونده دميرچي لو نيست، خاطرنشان كرد: اقداماتي كه بايد براي تعيين تكليف نهايي اين پرونده در اسرع وقت صورت پذيرد مورد توجه مسئولان ذي ربط قرار دارد.
معصومي نژاد و دميرچي لو اسفند ماه سال گذشته به اتهامات واهي توسط پليس ايتاليا دستگير و زنداني شده بودند. دميرچي لو 9 ارديبهشت ماه سال جاري از زندان آزاد و وضعيت وي به حبس خانگي تبديل شد. همچنين معصومي نژاد در دهم ارديبهشت ماه وضعيت بازداشت وي به حبس خانگي با اجازه حضور در محل كارش در كانون مطبوعات خارجي در رم تبديل شد.

 



رئيس سازمان حراست كل كشور: مديران بايد با هوشمندي از سرمايه هاي كشور مراقبت كنند

رئيس سازمان حراست كل كشور بر هوشمندي، آگاهي و بصيرت مديران براي مراقبت از سرمايه هاي كشور تأكيد كرد.
«علي شمس» در جمع مديران آذربايجان شرقي گفت: نيروهاي حراست بايد با ايجاد آگاهي به عنوان گزينه نخست كاري خود و افزايش بصيرت در راستاي تأمين سلامت ساختار اداري نظام بكوشند.
وي افزود: تعامل سازمان هاي دولتي با حراست ها گامي به سوي تصميم سازي صحيح در دستگاه هاي اجرايي است.
شمس اظهار داشت: تلاش سازمان حراست كل كشور بر اين است تا با برنامه هاي هدفمند و تعامل تنگاتنگ با مديران نظام موانع موجود در راه خدمت رساني به مردم را از بين برده و دست هاي توطئه گر را از تشكيلات نظام اسلامي كوتاه نمايد.

 



جانشين معاون عمراني وزير كشور: بودجه سنواتي شهرداري ها 2 برابر گذشته شده است

جانشين معاون عمراني وزير كشور گفت: بودجه سنواتي شهرداري ها نسبت به سال گذشته 2 برابر و بودجه دهياري ها 4 برابر شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس ازنايين غلامحسين تابش فر بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح شهرداري شهر جديد التاسيس بافران اظهار داشت: در حال حاضر در كشور هزار و 91 شهر و 22 هزار و 500 دهياري وجود دارد كه در ايام سعيد و مسعود شعبان 2 تا 3 مورد نيز به اين آمار در كشور افزوده شده است.
وي با اشاره به عنايت ويژه مجلس به امر مديريت شهري ادامه داد: با توجه به نگاه ويژه مسئولان ونيز پيگيري هاي وزير كشور موفق شديم بودجه سنواتي شهرداري ها را به 2 برابر و بودجه دهياري ها را در برخي فصول تا چهار برابر نسبت به سال گذشته افزايش دهيم.جانشين معاون عمراني وزير كشور خاطرنشان كرد: همچنين در اين بودجه، موفق شديم سرفصل هايي را براي شهرهاي زير 25 هزار نفر و جديدالتاسيس ايجاد كنيم كه تاثير بسزايي در پيشرفت اين شهرها خواهد داشت.
وي افزود: در بحث ماده 136 و 137 واگذاري تصدي گري دولت، 14 وظيفه براي شهرداري ها در نظر گرفته شده كه پس از تصويب هيئت وزيران ابلاغ مي شود.

 



معاون اول رئيس جمهور: استان مركزي از مناطق هدف براي خلوت كردن پايتخت است

معاون اول رئيس جمهور، استان مركزي را يكي از استان هاي هدف براي خلوت كردن تهران عنوان كرد و گفت: «اين استان مي تواند از گزينه هاي خوب براي انتقال كارمندان و بازنشستگان از تهران باشد.»
به گزارش ايرنا محمدرضا رحيمي صبح روز سه شنبه در بدو ورود به استان مركزي در فرودگاه اراك در جمع خبرنگاران در مورد خروج دستگاه هاي دولتي از تهران گفت: «هر هفته مصوبه جديدي در هيئت دولت در مورد خروج دستگاه هاي دولتي تصويب مي شود و به دستور رئيس جمهور مصمم هستيم هرچه زودتر تهران را خلوت كنيم.»
وي با بيان اينكه تراكم جمعيت در تهران براي مردم مشكل ايجاد كرده است، گفت: «دولت مصمم است براي خلوت كردن تهران امتيازاتي به مهاجرين از تهران بدهد.»
به گفه رحيمي راه هاي مختلف براي خلوت كردن تهران در جلسات هيات دولت مطرح مي شود كه به زودي نتايج خوبي به مردم اعلام مي شود.
همچنين ديروز با حضور معاون اول رئيس جمهور كلنگ اجراي طرح آبرساني از سد كوچري به گلپايگان به زمين زده شد.
هدف ازاجراي اين طرح تامين بخشي از آب شهرستان گلپايگان در افق سال 1420 براساس مصوبات سفر دوردوم رئيس جمهور به اصفهان است.مدت اجراي اين طرح در صورت تامين اعتبار، سه سال پيش بيني شده است و اعتبار مورد نياز تكميل طرح 200 ميليارد ريال برآورد شده و اعتبار اوليه مصوبه آن نيز 30 ميليارد ريال است.

 



وزير كشور: اطلاعات جديدي از تروريست هاي حادثه زاهدان را بزودي اعلام مي كنيم

«مصطفي محمدنجار» وزير كشور در اردبيل اعلام كرد: به عنوان خدمتگزاران ملت ايران حادثه تروريستي زاهدان را بطور جدي پيگيري مي كنيم و در آينده نزديك اطلاعات جديدي را در اين باره در اختيار مردم ايران قرار خواهيم داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «مصطفي محمدنجار»، عصر دوشنبه در مراسم بهره برداري از شهرك حمل و نقل اردبيل به خبرنگاران گفت: تعدادي از عوامل حادثه تروريستي زاهدان دستگير شده اند.
وي افزود: مسببان اينگونه اعمال تروريستي بايد بدانند كه جمهوري اسلامي ايران به شدت و قاطعيت با اين جنايتكاران و عوامل داخلي و خارجي آن برخورد و آنان را به سزاي عمل ننگينشان خواهد رساند. وزير كشور با تاكيد بر اينكه ما همواره تلاش كرده ايم تا مرزهايمان براي همه همسايگانمان امن باشد گفت: از دولتمردان كشورهاي همسايه نيز انتظار داريم كه با مراقبت از مرزهاي مشترك خود با ايران از ايجاد ناامني در نقاط مرزي كشور جلوگيري كنند.
وي اضافه كرد: در پشت حوادث اخير در شهر زاهدان، صهيونيست ها و استكبار جهاني قرار دارند كه با ايادي خود در منطقه قصد دارند نا امني داخل افغانستان و ناامني كه گريبان خودشان را گرفته است را به داخل ايران منتقل نمايند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل، وزير كشور در مراسم معارفه «سيدحسين صابري» استاندار جديد اردبيل گفت: فتنه بعد از انتخابات رياست جمهوري، ارائه حركتهايي بود كه دشمنان نظام و انقلاب در سي سال گذشته عليه اين انقلاب انجام داده اند.
محمدنجار افزود: امروزه دشمنان در مقابله با نظام ما به جنگ نرم روي آورده اند و فتنه بعد از انتخابات نمودي از اين جنگ بود كه مردم ما در مقابله با اين تهديدات دشمنان تجربه هاي بزرگي را به دست آوردند.
وي گفت: هر چند كه فتنه بعد از انتخابات براي نظام و مردم هزينه هايي به دنبال داشت ولي صهيونيزم جهاني و ايادي آنها در داخل كشور بخوبي فهميدند و درك كردند كه ملت قهرمان و ولايي ايران شكست ناپذير است.
وي گفت: دشمنان قسم خورده ايران اسلامي از برخورد سخت با نظام ما نا اميد شده و هجوم عمده و توطئه خود را از طريق تهديد نرم انجام مي دهند ولي ملت ما آگاه و هوشيار بوده و تهديدات دشمن را خنثي مي كنند.
وي افزود: دشمنان ايران اسلامي در دشمني با اين نظام و انقلاب هر طرحي را كه رو كنند مردم ايران با هوشمندي طرحي ديگر در مقابل آنها قرار مي دهند و يأس و نااميدي را به اردوي آنها مستولي مي نمايند.
وي خطاب به مسئولين استان و كشور گفت: مردم قهرمان و هميشه در صحنه ايران اسلامي شايسته خدمات هرچه بيشتر مي باشند و مسئولين نبايد در حق اين مردم كوتاهي نمايند چرا كه همه ما بدهكار اين مردم مي باشيم.
وي افزود: رعايت عدالت، انجام خدمت بي منت، تلاش و كوشش شبانه روزي و ايجاد وحدت و همدلي در بين كارگزاران بايد در دستور كار مسئولين در سطح كشور باشد. وي با تبريك نيمه شعبان سالروز ولادت حضرت ولي عصر(عج) گفت: گسترش فلسفه انتظار و عدالت طلبي در جهان باعث وحشت استكبار جهاني شده و دشمنان بيشتر مخالفت هايشان با ايران اسلامي به خاطر موضوع ظهور منجي بشريت و موضوع انتظار است.
وي سفرهاي استاني دولت را در راستاي تحقق شعار عدالت ذكر كرد و گفت: اعتقاد دولت بر اين است كه امكانات و رفاه بايد با رعايت عدالت در تمامي مناطق مختلف كشور تقسيم شود و مناطقي كه از محروميت بيشتري رنج مي برند بايد از امكانات بيشتري برخوردار شوند.
وزير كشور اعلام كرد: اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها در نيمه دوم سال جاري قطعي است. وي افزود: طرح بزرگ هدفمند كردن يارانه ها نمود عيني اجراي عدالت در كشور است و مسلماً با هدفمند كردن يارانه ها اصلاح اساسي در ساختار اقتصادي كشور روي خواهد داد.
وي با اشاره به اهميت سرمايه گذاري گفت: مناطق مختلف كشور داراي قابليت هاي خاص براي سرمايه گذاري داخلي و خارجي بوده و اگر سرمايه گذاران احساس امنيت نموده و فضاي كار نيز براي آنها فراهم شود قطعاً نسبت به سرمايه گذاري اقدام خواهند كرد. وي با اشاره به تاريخ پرافتخار اردبيل گفت: نامگذاري روز چهارم مردادماه روز تشكيل حكومت صفويه به نام روز اردبيل اقدام مناسبي است كه در هر چه بهتر و با شكوهتر برگزار شدن اين روز بايد تلاش شود.
وي افزود: نقش اردبيل در ترويج مذهب شيعه غيرقابل انكار است و اين از افتخارات اين استان است كه باني تفكر و رسميت يافتن مذهبي است كه امروز پيروان آن در نقاط مختلف دنيا دشمنان قسم خورده اسلام را زمين گير كرده اند.
وزير كشور همچنين در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به جنايت هولناك زاهدان گفت: مسببان اين حادثه بايد بدانند ملت قهرمان ايران به جنايات آنها پاسخي قاطع مي دهد و سرسوزني از حق خود در اين رابطه نمي گذرد.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره براي تأمين امنيت كامل مرزهاي خود با كشورهاي همسايه تلاش كرده است و انتظار مي رود كشورهاي مقابل نيز با مراقبت بيشتر از مرزها اجازه بروز چنين ناامني ها را ندهند.
وي افزود: استكبار جهاني چند راهبرد را در منطقه دنبال مي كند كه فرافكني و اختلاف اندازي مذهبي، فرقه اي و قوميتي يكي از اين راهبردهاست كه با توسل به آن مي خواهند در داخل كشور به چنين مسايلي دامن بزنند ولي با هوشياري نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي تير آنها به سنگ خورده است.
وي تشييع پيكر جانباختگان جنايت زاهدان با حضور گسترده مردم، وحدت و همدلي مردم و به ويژه اهل سنت و شيعه را به نمايش گذاشت و اين حركت خود تودهني بزرگي براي نظام استكباري بود.
در اين مراسم از خدمات 20 ماهه دكتر منصور حقيقت پور استاندار سابق اردبيل تجليل شد.

 



با حضور معاون وزير صنايع 5 واحد صنعتي در دزفول به بهره برداري رسيد

دزفول- خبرنگار كيهان:
5 واحد توليدي، صنعتي در شهرك صنعتي شماره يك دزفول طي آييني با حضور معاون وزير صنايع و معادن، نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مقامات استاني و محلي به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما اين واحدها شامل كارخانه طيور دانه سلامت با ظرفيت توليد سالانه 60 هزار تن، واحد توليدي فوم پلي استيلن با توليد سالانه سه هزار و 500 تن، كارخانه توليد تابلوهاي برق فشار ضعيف با توليد سه هزار و 100 عدد، واحد توليد پوسته گيربكس پرايد و ماهك پژو و كارخانه 220 هزار قطعه و توليد سازه هاي فلزي پيچ مهره اي با ظرفيت توليد 9 هزار تن مي باشند.
براي ساخت اين واحدهاي توليدي، صنعتي كه 178 فرصت شغلي بطور مستقيم در منطقه فراهم كرده اند جمعاً افزون بر 77 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده كه از اين مبلغ 15 ميليارد و 800 ميليون ريال آن تسهيلات بانكي است. در جريان افتتاح هر يك از اين واحدها مهندس «خدامراد احمدي» معاون وزير و رئيس سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران با مديران اين واحدها گفت وگو و از نزديك در جريان مسايل و مشكلات آنها قرار گرفت.
برخي از مديران اين واحدها با طرح مشكلات واحدهاي صنعتي در دزفول اعلام كردند كه رغبت به سرمايه گذاري در اين شهرستان وجود دارد ليكن بايد از سوي مسئولان بيشتر مورد حمايت قرار گيرند. مهندس «بابك رياحي» مديرعامل كارخانه توليد تابلوهاي فشار ضعيف كه امروز به بهره برداري رسيد گفت: اين كارخانه بدون اينكه تسهيلاتي دريافت كند با 12 ميليارد ريال سرمايه بخش خصوصي احداث شده است.
معاون وزير صنايع و معادن همچنين از كارخانه در دست ساخت دود فام (كربن بلاك) دزفول در زميني به مساحت 12 هكتار، ديدن كرد و از نزديك در جريان مراحل ساخت اين واحد عظيم صنعتي قرار گرفت.
گام نخست ساخت اين واحد صنعتي با ظرفيت توليد 40 هزار تن كربن از مواد اوليه صنايع لاستيك سازي با اعتباري افزون بر 260 ميليارد ريال كه 100 ميليارد ريال آن تسهيلات بانكي است تا اواخر امسال به بهره برداري خواهد رسيد.

 



سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور: وقفنامه دانشگاه آزاد به سازمان اوقاف ارائه نشده است

تبريز- خبرنگار كيهان:
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با بيان اين كه اظهارنظر رسمي پيرامون وقف دانشگاه آزاد منوط به نظر رهبر انقلاب است گفت: وقفنامه دانشگاه آزاد به سازمان اوقاف ارائه نشده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي دوشنبه در حاشيه همايش سراسري مديران كل ادارات اوقاف و امور خيريه در تبريز گفت: با توجه به متوقف شدن بحث هاي مربوط به وقف دانشگاه آزاد اسلامي طبق نظر رهبر انقلاب اسلامي، بايد در انتظار اعلام نظر و نتيجه بررسي هاي حقوقي و كارشناسي كميته اي باشيم كه براساس نظر رهبري تشكيل شده است.
محمدي خاطرنشان كرد: وقف املاك عام المنفعه، بايد با نظر حاكم شرع باشد و حاكم شرع آن را قبول داشته و تأييد كند.وي همچنين با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: رسانه ها با طرح موضوع در جامعه و مصاحبه هاي مختلف مي توانند به گسترش اين فرهنگ كمك كنند.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور اطلاع رساني در مورد شرايط وقف را از ضروريات برشمرد و اظهار داشت: بايد با پرسشگري و طرح اهميت مسئله در جامعه حساسيت آفريني كرد و مردم را در برابر اين مسئله مسئوليت پذير كرد.همچنين با حضور سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور، كلنگ احداث دانشكده علوم قرآني تبريز در 61 هزار و 815 متر مربع زمين زده شد.

 



اخبار ادبي و هنري

فشار آمريكا به يك فيلمساز براي عذرخواهي از صهيونيست ها
اليور استون به دليل بيان سخنان ضد صهيونيستي در آمريكا مجبور به عذرخواهي از سخنان خود شد.
به گزارش ايسنا، لابي صهيونيستي به اصطلاح «ضد افترا»ي آمريكا كه حامي حقوق صهيونيست هاي آمريكاست، روز دوشنبه اليور استون، كارگردان صاحب نام آمريكايي را به دليل بيانات ضدصهيونيستي در گفت وگو با روزنامه تايم لندن به شدت مورد انتقاد قرار داد.
«آبراهام فاكس من» رئيس گروه حافظ حقوق صهيونيست هاي آمريكا درباره اظهارات اخير اليور استون گفت: استون بار ديگر خصلت فتنه جويانه اش را با بيانات ضد يهودي خود در مورد حضور جامعه يهود در عهد رسانه و نفوذ آنها در سياست خارجي آمريكا نمايان كرد. وي با سخنان دسيسه آميزش قدرت يهود و نفوذ آن را مورد اهانت قرار داد.
بنابر اعلام هاليوود ريپورتر، استون در پاسخ به سؤال ساندي تايمز در مورد اينكه چرا تمركز فيلم جديدش روي هولوكاست است، گفت: تسلط صهيونيست ها بر عرصه رسانه و اين كه آنها در همه زمينه ها نفوذ و تسلط دارند؛ به طوري كه در حال حاضر صهيونيست ها يكي از لابي هاي پرقدرت واشنگتن به شمار مي روند. رژيم صهيونيستي سالهاست كه سياست خارجي آمريكا را فاسد و مسموم كرده است.
تاكيد آيت الله نوري بر بهره گيري از قرآن در فيلم هاي تلويزيون
آيت الله نوري همداني گفت: رسانه ها به ويژه راديو و تلويزيون نقش مهمي در هدايت ديني مردم دارند و اصحاب رسانه بايد متوجه رسالت عظيم خود باشند.
حضرت آيت الله نوري همداني، از مراجع عظام تقليد اين مطلب را در ديدار مديركل، معاونان، مديران و برنامه سازان صداوسيماي مركز كرمان بيان كرد و گفت: هر كاري كه با روح و فكر مردم سروكار داشته باشد، بسيار مشكل تر و در عين حال موثرتر است.
وي همچنين بر بهره گيري از قصص قرآن و روايات اسلامي در توليد فيلم هاي تلويزيوني تاكيدكرد و گفت: با مطالعه بيشتر در قرآن و فرهنگ و تاريخ انبيا و اهل بيت مي توان فيلمهايي بسيار آموزنده با منشأ ديني توليد كرد.
توليدات ويژه هاليوود درباره مهدويت
هاليوود توليدات مفصلي را درباره مهدويت در دستور كار دارد، به گونه اي كه جنبه هاي تخيلي مهدويت را با تخريب هاي ويژه به صحنه آورده اند.
به گزارش مركز خبر حوزه، حجت الاسلام سعيدي امام جمعه قم، در حاشيه بازديد از نمايشگاه پنجمين نمايشگاه ملي فرهنگي هنري طليعه ظهور، گفت: امروز در هاليوود توليدات مفصلي درباره مهدويت صورت مي گيرد به گونه اي كه جنبه هاي تخيلي مهدويت را با تخريب هايي كه دارند به صحنه آوردند.
وي ادامه داد: فيلم و توليدات جالبي در زمينه مهدويت و امام زمان(عج) نداريم؛ در حالي كه در دنيا مفصل روي اين مساله كار مي كنند.
همچنين با بيان اين كه روز به روز شاهد تاثيرات بيشتر مساله مهدويت خواهيم بود، عنوان كرد: مردم بيشتر روي اين جهت تلاش كنند كه خواسته هاي امام زمان(عج) از امت چيست و متفكران راه رسيدن به آنرا به مردم نشان دهند.
سعيدي تاكيد كرد: بايد براي دفاع از مهدويت و مصون ماندن آن از خرافات و انحرافات، تهاجمي در اين عرصه وارد شويم و آثار جديدي به ويژه در رابطه با امام زمان(عج) توليد كنيم.
بزرگداشت روز كتاب و قرآن در هفته كتاب
دبير هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران 23 تا 30 آبان ماه سال جاري را زمان برگزاري اين دوره هفته كتاب اعلام كرد.
محمد الهياري ضمن اعلام، تاييد و نهايي شدن زمان برگزاري اين دوره از هفته كتاب در جلسات ستاد برگزاري، گفت: امسال با توجه به تاكيد مقام عالي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و نيز تاكيدي كه معاون محترم امور فرهنگي نموده اند روزي را با نام كتاب و قرآن نامگذاري خواهيم كرد و در اين روز فارغ از شعاري بودن و با نگاه عملياتي و اجرايي پيرامون مفاهم و موضوعات قرآني برنامه ريزي صورت خواهد گرفت.
بنابراين گزارش وي با اعلام خبر دعوت از نهادهاي قرآني براي حضور در ستاد هفته كتاب، ادامه داد: به منظور تقويت ستاد هفته كتاب در حوزه قرآني و بهره گيري از نظرات كارشناسي، از مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان فعاليت هاي قرآني جهاد دانشگاهي و انجمن فرهنگي ناشران قرآني كشور، به عنوان سه نهاد فعال در حوزه قرآن دعوت به عمل آمده است.
مرور خاطرات دفاع مقدس در «شب خاطره» حوزه هنري
صد و نود و چهارمين مراسم «شب خاطره» عصر روز پنجشنبه هفتم مردادماه از ساعت 18 در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود.
در اين برنامه با حضور چهره هاي فعال و برجسته انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و همچنين رزمندگان، خاطرات روزهاي جنگ تحميلي بيان مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14