(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 10 مرداد 1389- شماره 19705

استخرشناي قاين به تعطيلات تابستاني رفت!
توسط وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي كار ساخت بيمارستان هزار تختخوابي مشهد آغاز شد
165 اتوبوس كولردار به ناوگان اتوبوسراني اراك پيوست
كوتاه از ورزش شهرستان ها
 تامين برق شهرهاي شوشتر و گتوند براي 30 سال آينده
در تبريز مسابقات سراسري قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان كشور برگزار شد
استاندار گيلان: آزادراه رشت- قزوين 6 بانده مي شود
روشندلان گنبدكاووس خواستار توجه به مشكلات و مسائل خود شدند
رئيس اداره كار بابلسر و فريدونكنار خبر داد ايجاد دفتركاريابي در فريدونكنار
تهاجم 80 شبكه ماهواره اي فارسي زبان به ارزش هاي اخلاقي و ديني
دبير كميته فرهنگي و تبليغي كميسيون مبارزه با قاچاق ارز و كالا در آذربايجان غربي:
كار مصادره و جمع آوري كالاهاي قاچاق و فاقد باركد ايراني از ماه جاري آغاز مي شود
افزايش 20 درصدي ساخت مسكن مددجويان در دولت نهم و دهم
در بردسكن اتفاق افتاد ترك زودهنگام مناطق ييلاقي توسط عشاير به دليل گرماي زياد
مخالفت با انتقال كارگاه هاي موزائيك سازي اصفهان به خارج از شهر
خريد 106 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان در قزوين
كميته امداد هرمزگان امسال 3 هزار فرصت شغلي ايجاد مي كند



استخرشناي قاين به تعطيلات تابستاني رفت!

تنها استخر سرپوشيده قاين كه در اثر وزش طوفان اواخر ارديبهشت 89 دچار حادثه ريزش سقف كاذب شد و خساراتي به آن وارد گرديد با گذشت بيش از 2 ماه از وقوع طوفان هنوز در تعطيلات تابستاني بسر مي برد.
مجموعه آبي فرهنگ قاين كه نقش بسيار مؤثري در غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان و آموزش فن شنا بعنوان يك رشته مفرح و مورد تاكيد براي جوانان و نوجوانان شهرستان دارد بدليل عدم توجه كافي و تعلل مسئولان مربوط، فصل تابستان را بلااستفاده ماند.
شاهين مسئول استخرقاين در گفت وگو با خبرنگار ما گفت از زمان ريزش سقف استخر چندين طرح جهت تعمير وبازسازي به اداره كل نوسازي مدارس خراسان جنوبي ارائه داده ايم كه به لحاظ فني ايراداتي به طرح ها گرفته شده ولي اقدامي در بازسازي و تعيين تكليف استخر صورت نگرفته و تنها استخر شهرستان در ايام فراغت و تعطيلات گرم تابستاني همچنان تعطيل مانده است.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد مسئولان آموزش و پرورش و ورزش شهرستان در جهت تخصيص اعتبار 650 ميليون ريالي مورد نياز استخر هرچه سريعتر اقدام نمايند تا عمليات تعمير و بازسازي استخر از اوايل مردادآغاز و امكان ارائه خدمات به شهروندان و قراردادهاي استخر با ادارات و بخش خصوصي تا پايان مرداد فراهم شود.
قاين - خبرنگار كيهان

 



توسط وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي كار ساخت بيمارستان هزار تختخوابي مشهد آغاز شد

مشهد- خبرنگار كيهان:
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سفري يك روزه كلنگ طرح ساخت بيمارستان هزار تختخوابي را در اراضي زكرياي مشهد به زمين زد.
در دور دوم سفر هيئت دولت به استان خراسان رضوي در سال 1387، طرح احداث« منطقه ويژه درماني مشهد» جزو مصوبات سفر قرار گرفت كه پس از گذشت 2 سال، كلنگ بيمارستان هزارتختخوابي كه يكي از بخش هاي اين منطقه است، شامگاه پنج شنبه به زمين زده شد.
مرضيه وحيد دستجردي، همچنين در اين منطقه از تاسيس دانشگاه بين المللي علوم پزشكي مشهد خبر داد و گفت: دانشكده هاي پزشكي، دندانپزشكي، پرستاري، پيراپزشكي و كليه رشته هاي پزشكي در اين مكان در نظر گرفته خواهند شد.

 



165 اتوبوس كولردار به ناوگان اتوبوسراني اراك پيوست

اراك - خبرنگار كيهان:
فرماندار اراك گفت: 165 دستگاه اتوبوس كولردار براي جابجايي شهروندان اراكي در 18 خط به ناوگان اتوبوسراني اين شهر پيوست.
محمدحسين آصفري گفت: براي خريد هر دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات دور دوم سفر هيئت دولت به استان مركزي يكصد ميليون تومان هزينه شده است.
وي افزود: ناوگان حمل و نقل شهري اراك با 160 دستگاه اتوبوس در 60 خط فعاليت دارد كه روزانه به طور متوسط 180 هزار نفر از شهروندان را جا به جا مي كند.

 



كوتاه از ورزش شهرستان ها

برگزاري مسابقات كشتي با چوخه
چناران- خبرنگار كيهان: چهاردهمين دوره مسابقات كشتي با چوخه استان هاي خراسان جام تجليل از پيشكسوتان و پهلوانان، در سالن تختي چناران به كار خود پايان داد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مسابقات 137 چوخه كار در قالب 11 تيم از استان هاي خراسان رضوي- شمالي و جنوبي به زورآزمايي مقابل هم پرداختند كه در پايان، تيم چناران قند اول را در خانه نگه داشت و تيم هاي فاروج و سرخس قندهاي بعدي را همراه خود بردند، تيم اسفراين هم به عنوان تيم اخلاق اين دوره از مسابقات انتخاب شد.
صعود به قلل مرتفع ايران
دزفول- خبرنگار كيهان: بيش از 100 كوهنورد دزفولي در قالب گروه هاي كوهنوردي سالار و بانوان شكوه، بانوان ستاره، بسيج، چكاد و مخابرات دزفول به ترتيب به توچال تهران، اشترانكوه لرستان، سبلان اردبيل، بام ايران دماوند و الوند همدان صعود كردند.
اين برنامه كوهنوردي هر يك بين سه تا چهار روز به طول انجاميد.
كسب مقام سوم در مسابقات تكواندو
بابل- خبرنگار كيهان: عاطفه ايرانلو دانشجوي دانشگاه صنعتي بابل توانست در مسابقات تكواندو المپياد ورزشي كشور كه در سمنان برگزار شد، در وزن 62 كيلو با نتيجه 11بر2 در برابر تكواندوكاري از دانشگاه تهران به برتري برسد و مقام سوم اين دوره از پيكارها را كسب كند.
رقابت جودوكاران در آمل
¤ در مسابقات جودو قهرماني نوجوانان مازندران كه به ميزباني آمل برپا شد، سيد ربيع طالبيان در وزن 60- كيلوگرم و سجاد پير فيروز جايي در وزن 66+ كيلوگرم توانستند به مدال طلا دست يابند و تيم بابل در مكان سوم استان جاي گرفت.
اعزام پيشكسوتان پرس سينه به اوكراين
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: مسابقات انتخابي بين المللي پرس سينه جهت حضور در مسابقات بين المللي پرس سينه كه در كشور اوكراين برگزار مي شود، با حضور ورزشكاران پيشكسوت ورزش بدن سازي و پرس سينه انجام شد و ورزشكاران اعزامي از فيروزآباد فارس به نام هاي حشمت اله پيروي، علي رضا مرادي و غلامرضا فروغ به عضويت تيم اعزامي ايران درآمدند.
صعود به آزادكوه
كرج- خبرنگار كيهان: بيش از 250 نفر از بسيجيان سپاه سيدالشهداء استان تهران در قالب 5 گروه سازماندهي شده از سطح شهرستان استان تهران به ارتفاعات 4387 متري آزاد كوه استان مازندران با رمز ياوران ولايت صعود كرده و پرچم جمهوري اسلامي ايران را بر فراز اين قله نصب كردند.
احداث استاديوم فوتبال
مسجد سليمان- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان از احداث استاديوم فوتبال توسط اين شركت در اين شهر خبر داد.
صفرعلي رئيسي ظرفيت اين استاديوم را 20هزار نفر اعلام كرد و گفت: هم اكنون مطالعات مشاور پروژه به اتمام رسيده و نقشه هاي اجرايي طرح نيز تهيه و تكميل شده است.
وي خاطرنشان كرد: با انجام اين پروژه اين شهر جهت برگزاري مسابقات رسمي آماده مي شود.
معرفي برترين ورزشكاران
شاهرود- خبرنگار كيهان: دهمين المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان دختر سراسر كشور با قهرماني تهران به پايان رسيد.
اين المپياد فرهنگي ورزشي در 3 شهر و در دانشگاههاي سمنان- پيام نور دامغان و دانشگاه صنعتي شاهرود با حضور 12 تيم و 1200 ورزشكار، مربي و سرپرست بمدت 7 روز در رشته هاي بسكتبال- فوتسال- واليبال- هندبال- تنيس روي ميز- بدمينتون- شنا- دووميداني- كاراته- تيراندازي- شطرنج و تكواندو با محوريت دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار شد و در رشته هاي هندبال پيام نور با نتيجه 25بر20 مازندران را شكست داد و قهرمان شد و در رده بندي تربيت معلم پس از شكست دانشگاه شيراز دوم شد.
كسب مقام سوم تنيس روي ميز
زنجان- خبرنگار كيهان: براي نخستين بار راكت به دستان جهاد كشاورزي استان زنجان مقام سوم كشوري تنيس روي ميز را كسب كردند.
مسابقات كشوري وزارت جهاد كشاورزي در رشته تنيس روي ميز كه در استان اردبيل با شركت تيم هاي ستادي و استاني برگزار شد در نهمين دوره اين مسابقات، تيم تنيس روي ميز سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان پس از سازمان دامپزشكي كشور و استان خوزستان، براي نخستين بار مقام آورد و بر سكوي سوم ايستاد.
جمال انصاري، محمدحسن سروش نيا و فيروز نظري، راكت بدستان تيم بودند و سرپرستي تيم را رضا اوجاقيان برعهده داشت.
برگزاري مسابقات پينگ پنگ
زنجان- خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني پينگ پنگ نونهالان استان زنجان با حضور تيم هاي شهرستانهاي زنجان در دو قسمت تيمي و انفرادي برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات تيم زنجان الف مقام اول و تيم زنجان ب مقام دوم و تيم شهرستان ايجرود توانست مقام سوم را از آن خود نمايند.
شايان ذكر است كه در ديدارهاي انفرادي نونهالان نيز ابوالفضل اميري توانست مقام اول را از آن خود كند و به ترتيب مسعود رسولي و عليرضا قديمي و سيد هادي غلامي زنجاني مقام دوم تا مشتركاً سوم را كسب كردند.
برترين هاي نوجوانان و جوانان پينگ پنگ باز
¤ مسابقات انتخابي نوجوانان و جوانان پينگ پنگ استان زنجان با حضور ورزشكاران در اين رده سني مذكور برگزار شد و در نهايت نفرات برتر بشرح ذيل به رده بندي دسته يك استان راه يافتند.
رده سني نوجوانان:
مهرداد بيات، ابوالفضل اميري، سعيد عباسي، مسعود كاظمي، ابوالفضل بهرامي، حسين شاه محمدي.
رده سني جوانان:
حسن خالقي، محمود حيدري، مهرداد بيات، محمدرضا جباري مقام هاي برتر را كسب كردند.
انتخاب دومين داور بين المللي پينگ پنگ
¤ مجيد طبياني دومين داور پينگ پنگ استان زنجان توانست با حضور در كلاسهاي داوري بين المللي كه در فدراسيون برگزار شده بود با قبولي در امتحانات به عنوان دومين داور بين المللي در استان زنجان معرفي شود.

 



نماينده مردم شوشتر خبر داد
تامين برق شهرهاي شوشتر و گتوند براي 30 سال آينده

اهواز - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم شهرستان هاي شوشتر و گتوند در مجلس گفت: با پروژه هايي كه شركت برق منطقه اي خوزستان در اين شهرها انجام داده است مردم اين شهرها براي 30 سال ديگر دغدغه تامين برق نخواهند داشت.
سيد محمد سادات ابراهيمي در مراسم بهره برداري از پست 33/132 كيلوولت شهيد چمران شوشتر افزود: مصرف برق مردم در بخش خانگي در خوزستان بسيار بالاست كه استان بايد با صرفه جويي در مصرف اين انرژي به پايداري شبكه برق كمك كنند.
وي اظهار داشت: براي احداث كامل پست 33/132 كيلو ولت شهيد چمران شوشتر در مجموع 100 ميليارد ريال هزينه پيش بيني شده كه اميدواريم مرحله دوم آن نيز به سرعت به پايان برسد.
به گزارش خبرنگار كيهان زمان آغاز پروژه احداث فاز اول پست 33/132 كيلو ولت شهيد چمران شوشتر 15 فروردين ماه امسال بوده كه با تلاش شبانه روزي كاركنان برق در 21 تيرماه آماده بهره برداري شد.
هزينه مرحله اول پروژه در مجموع 14 ميليارد ريال بود كه با تامين اعتبارات لازم مرحله دوم اين پست تابستان سال آينده تكميل به بهره برداري مي رسد.

 



در تبريز مسابقات سراسري قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان كشور برگزار شد

تبريز - خبرنگاركيهان:
بيست وهشتمين دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان كشور دوشنبه در تالار معلم تبريز برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين جواد بهشتي مديركل دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: در مرحله مقدماتي مسابقات حدود 6 ميليون نفر دانش آموز شركت داشتند.
هم چنين معاون قرآن و عترت دفتر گسترش فرهنگ نماز و قرآن وزارت آموزش و پرورش از انتشار كتاب گزارش «زين سبز باغ» كه در اين مراسم رونمايي شد، خبر داد.
محمدرضا مصيب زاده، گفت: اين كتاب در رابطه با 27 دوره مسابقات قرآني دانش آموزان است. گفتني است پيش از آغاز مسابقات كشوري قرآن و نهج البلاغه در تبريز، صدها دانش آموز قرآني در مسير پاستور جديد تا تالار معلم اين شهر، دست به راهپيمايي زدند كه طي آن با شعارهاي قرآني، خواستار جاري شدن فرهنگ مهدوي و قرآني در جامعه شدند.

 



استاندار گيلان: آزادراه رشت- قزوين 6 بانده مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
آزادراه رشت- قزوين از 4 باند به 6 باند تبديل مي شود.
استاندار گيلان با اعلام اين خبر گفت: با توجه به رشد سرمايه گذاري در اين استان و اجراي طرحهاي بزرگ عمراني و هم چنين گردشگر پذير بودن منطقه، آزادراه 4 بانده رشت- قزوين كه در اواخر سال گذشته به بهره برداري رسيده بود 6 بانده مي شود.
قهرماني چابك كه از منطقه آزاد تجاري-صنعتي انزلي ديدن مي كرد افزود: جاده قديم رشت- قزوين نيز كه محل تردد خودروهاي سنگين و ترانزيت كالا است 4 بانده مي شود.
عضو هيئت مديره منطقه آزاد تجاري- صنعتي انزلي در ادامه، از اين منطقه به عنوان تابلوي بين المللي توسعه شمال كشور نام برد و با اشاره به برخي مزيتها و وجود امكانات و تاسيسات زيربنايي و حمل و نقل در گيلان، موقعيت منطقه آزاد و تجاري-صنعتي انزلي براي سرمايه گذاري را منحصر به فرد دانست.
استاندار گيلان افزود: مسئولان منطقه آزاد انزلي بايد با پرهيز از موازي كاري در اجراي طرحها، اولويت گذاري در صرف اعتبارات و توجيه پذيري طرحهاي اقتصادي، به دنبال يافتن راهكارهاي مناسب براي جذب بيشتر سرمايه گذاران بخش خصوصي باشند.

 



روشندلان گنبدكاووس خواستار توجه به مشكلات و مسائل خود شدند

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:
فرماندار شهرستان گنبدكاووس گفت: با توجه به اينكه امكان ادامه تحصيل در مقاطع راهنمايي و متوسطه در گلستان براي افراد نابينا وجود ندارد، لذا توجه به امكانات لازم در اين حوزه ضروري به نظر مي رسد.
«غلامعلي سوسرايي» در جمع اعضاي انجمن نابينايان با اشاره به وجود 950 روشندل و كم بينا در اين شهرستان، گفت: كسب مدال طلا توسط نابينايان اين شهرستان در مسابقات و فعاليتهاي نابينايان در عرصه هاي ورزشي، قرآني و فرهنگي نشان از توانمندي بالاي اين عزيزان است لازمه شكوفايي اين استعدادها تاسيس مدارس ويژه نابينايان را در استان ضروري مي كند.
وي در پايان افزود: عدم وجود مدارس ويژه نابينايان براي عزيزان روشندل مشكلاتي را فراهم نموده است كه بايد در راستاي حل مشكلات اقدام جدي صورت گيرد.
فرماندار گنبدكاووس همچنين خواستار مناسب سازي خيابان هاي اصلي شهر گنبدكاووس براي تردد نابينايان شد.
اعضاي انجمن نابينايان شهرستان گنبدكاووس در اين ديدار با اشاره به برخي مشكلات و مسايل نابينايان شهرستان خواستار رسيدگي آنان از سوي مسئولان ذيربط شدند.

 



رئيس اداره كار بابلسر و فريدونكنار خبر داد ايجاد دفتركاريابي در فريدونكنار

فريدونكنار- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره كار بابلسر و فريدونكنار گفت: در فريدونكنار دفتر كاريابي ايجاد مي شود.
كامران اصغري ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بايد فريدونكنار را پايلوت و بستر اساسي ورود سرمايه گذاران بخش خصوصي در عرصه هاي مختلف به همه شناساند.
وي يادآور شد: بخاطر عدم حضور مدير دستگاه ها در جلسات، در آن جلسه نمي توان به نتايج مطلوب رسيد و از سال 83 معرفي به كار و كاريابي به واحدهاي كارگري به بخش خصوصي واگذار شد و نظارت امور به عهده اداره كار و امور اجتماعي است كه بصورت جدي و مطلوب دنبال مي شود.
رئيس اداره كار بابلسر و فريدونكنار بيان داشت: تعداد كارگر در صنوف و واحدهاي توليدي و خدماتي به عنوان شاخص اصلي استقرار اداره كار در فريدونكنار تلقي مي شود.
اصغري تاكيد كرد: بايد كارگروه تخصصي در شهرستان ايجاد شود تا پتانسيل هاي بخش هاي محوري مانند شيلات و تعاون و همه دستگاه هاي اجرايي را سنجيده و در راستاي تحقق آنها فعاليت كند.وي با بيان اينكه جوانان جوياي كار تحصيل كرده در بابلسر و فريدونكنار بسيار هستند، اظهار داشت: نظارت بر بنگاه هاي اقتصادي زودبازده در تعاون، شيلات، بهزيستي، كميته امداد و همه ادارات بايد انجام شود و در اعطاي تحصيلات امور نظارت بايد با جديت دنبال شود.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفين اعلام كرد |
تهاجم 80 شبكه ماهواره اي فارسي زبان به ارزش هاي اخلاقي و ديني

شيراز-خبرنگاركيهان:
80 شبكه ماهواره اي فارسي زبان با ترويج فساد و فحشا، ارزش هاي اخلاقي و ديني ما را مورد تهاجم قرار مي دهند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اظهار اين مطلب در جمع فعالان فرهنگي شيراز گفت: از سوي ديگر شبكه هاي اينترنتي و لوح هاي فشرده نيز در ترويج بي اخلاقي و بي عفتي تلاش مي كنند. سرتيپ محمدرضا نقدي با بيان اين كه نظام جمهوري اسلامي در شرايط كنوني درگير يك تهاجم فرهنگي بي سابقه در طول تاريخ بشريت است افزود: در شرايطي كه دشمن درصدد گرفتن ايمان و باورهاي عميق ارزشي جامعه ماست نبايد مردم را در مقابل اين تهاجم وحشيانه بي دفاع گذاشت. وي افزود: در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم بديهي ترين امر اتحاد و يكپارچگي است و بايد تمام امكانات را بسيج و از جزيره اي عمل كردن در عرصه فرهنگي اجتناب كرد.
وي گفت: يكپارچگي و تعاملات ما در عرصه فرهنگي بسيار ضعيف است و تا زماني كه در اين عرصه از تمام ظرفيت هاي جامعه استفاده نكرده و متحد عمل نكنيم نتيجه اي عايد كشور نخواهد شد. وي اضافه كرد: كساني كه امروز عليه نظام و ارزشها در رسانه ها قلم مي زنند يا جواناني كه با ظواهري خلاف شئون اسلامي در جامعه ظاهر مي شوند از سوي دشمن تصرف شده اند.
وي به وضعيت فرهنگي شيراز نيز اشاره كرد و گفت: بيشتر مطبوعات شيراز معارض با ارزشها هستند و بايد براي اين امر نيز فكري كرد.

 



دبير كميته فرهنگي و تبليغي كميسيون مبارزه با قاچاق ارز و كالا در آذربايجان غربي:
كار مصادره و جمع آوري كالاهاي قاچاق و فاقد باركد ايراني از ماه جاري آغاز مي شود

اروميه- خبرنگار كيهان:
دبير كميته فرهنگي و تبليغي كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز آذربايجان غربي در گفتگو با خبرنگاران گفت: از مردادماه با پايان يافتن فرصت اطلاع رساني، ماموران سازمان بازرگاني موظف هستند همه كالاهاي فاقد باركد ايراني و قاچاق را از بازار جمع آوري و مصادره كنند.
عبدالرضا اصغري با اشاره به برنامه هاي پيش بيني شده براي سالم سازي بازار و كالاهاي مصرفي مردم اظهار داشت: تمركز بر عمليات رواني براي اطلاع رساني درباره تبعات قاچاق و ايجاد تزلزل براي قاچاقچيان و همسوسازي نهادهاي سياست گذار و اجرايي در حوزه هاي فرهنگي و اطلاع رساني درباره پديده ضداقتصادي قاچاق و به چالش كشيدن عوامل موثر در قاچاق و نهادينه كردن فرمان مقام معظم رهبري در انجام تبليغات هوشمندانه از برنامه هاي اين كميته است.
وي يادآور شد: جدا كردن صف قاچاقچيان از مردم و حمله تبليغاتي عليه قاچاقچيان دانه درشت و استفاده از اعترافات قاچاقچيان جهت آگاهي بخشي و برنامه ريزي مستمر براي برندهاي داخلي و اطلاع رساني هدفمند درباره پرونده هاي مهم قاچاق را دنبال مي كنيم.
اصغري همچنين اثرگذاري مستمر در افكار درباره پديده ضدفرهنگي و ضداجتماعي قاچاق و بهره گيري از ظرفيت هاي علمي و ديني و فرهنگي مردم براي حمايت از كالاهاي داخلي و مذمت كالاهاي قاچاق را يادآور شد.

 



بهزيستي طبس اعلام كرد
افزايش 20 درصدي ساخت مسكن مددجويان در دولت نهم و دهم

طبس - خبرنگار كيهان:
مسئول روابط عمومي بهزيستي طبس گفت: طي 5 سال گذشته 201 واحد مسكوني از سوي اين سازمان ساخته و به مددجويان تحت پوشش واگذار شده است.
جعفر فولادي مقدم افزود: از اين تعداد 62 مورد در بخش ديهوك، 80 مورد بخش دستگردان و 59 مورد در بخش مركزي طبس بوده است.
وي گفت: 120 واحد به مبلغ 9 ميليارد و 600 ميليون ريال از محل اعتبارات پروژه هاي مقام معظم رهبري و 81 واحد به مبلغ 3 ميليارد و 240 ميليون ريال از اعتبارات سازمان بهزيستي براي ساخت مسكن مددجويان هزينه شده است.
فولادي افزود: طي اين مدت، در بخش اورژانس اجتماعي تأمين 38 مورد جهيزيه و هزينه تحصيلي 295 دانش آموز و 60 دانشجو از جمله خدمات ارايه شده به مددجويان بوده است.

 



در بردسكن اتفاق افتاد ترك زودهنگام مناطق ييلاقي توسط عشاير به دليل گرماي زياد

بردسكن- خبرنگاركيهان:
مسئول اداره امور عشايري شهرستان بردسكن در خراسان رضوي از كوچ زودرس عشاير اين شهرستان از مناطق ييلاقي به دليل گرماي بيش از حد خبر داد.
علي اكبر خاكشور گفت: به دليل افزايش بيش از حد گرما در شهرستان بردسكن اكثر چشمه سارها و چاه هاي مالداري مناطق ييلاقي عشاير خشك شده و اين امر باعث كوچ زودرس عشاير از مناطق ييلاقي شده است و عشاير براي تاليف دام هاي خود مجبور به اجاره ته چر مزارع شده اند كه اين امر بار مالي زيادي را براي عشاير دربر داشته است.
وي ادامه داد: علاوه بر ضرر و زيان عشاير بر اثر گرما كار آبرساني توسط اين اداره به مناطق عشايري نسبت به مدت مشابه سال قبل به 2 برابر افزايش پيدا كرده است به طوري كه 2 دستگاه تانكر سيار اين اداره روزانه بيش از 72 هزار ليتر آب به مناطق عشايري حمل مي كنند.
وي گفت عشاير مي بايست تا نيمه شهريورماه در مناطق ييلاقي به سر مي بردند ولي گرماي بيش از حد هوا باعث شد 2 ماه زودتر مناطق ييلاقي را ترك و كوچ كنند.

 



مخالفت با انتقال كارگاه هاي موزائيك سازي اصفهان به خارج از شهر

اصفهان- خبرنگاركيهان:
به رغم تلاش و پيگيري شهرداري اصفهان، متأسفانه برخي سازمان ها با انتقال كارگاه هاي موزائيك سازي مخالفت مي كنند.
شهردار منطقه2 اصفهان با اشاره به معضلات زيست محيطي و بهداشتي كه اين كارگاه ها براي ساكنان ايجاد كرده است، اظهار داشت: عليرغم همكاري استانداري و سازمان مسكن و شهرسازي با شهرداري اما هنوز انتقال اين كارگاهها با مشكل مواجه است.
محمد فيض با بيان اينكه شهرداري زميني در بختيار دشت براي انتقال كارگاه هاي موزائيك سازي مهيا كرده است، افزود: برخي از سازمان ها به دليل اين كه محل مذكور كمتر از شعاع 50كيلومتر است با انتقال اين كارگاه ها مخالفت مي كنند.
وي آمادگي كامل شهرداري را براي انتقال موزائيك سازان به مكان مناسبي اعلام كرد و گفت: اميد است با همكاري سازمان ها، انتقال اين كارگاه ها تاييد و تغيير كاربري محل جديد به كاربري كارگاهي انجام شود.

 



خريد 106 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان در قزوين

قزوين - خبرنگاركيهان:
مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني استان قزوين گفت: از ابتداي برداشت محصول گندم كشاورزان استان قزوين تاكنون بيش از 106هزار تن گندم دراستان خريداري و تحويل سيلوها شده است.
فرهاد مهديار در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان گفت: با خريد 106 هزار تن گندم مازاد برنياز كشاورزان تاكنون 211 ميليارد ريال به كشاورزان پرداخت شده است.
وي افزود: سال گذشته 122 هزار تن محصول گندم از كشاورزان استان خريداري شد و امسال نيز پيش بيني مي شود بيش از 250هزار تن گندم از كشاورزان خريداري شود.
مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني استان قزوين يادآور شد:درحال حاضر 9 مركز دولتي و خصوصي كار خريد محصول كشاورزان را از 29خرداد ماه آغاز كرده اند كه اين كار تا پايان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 



كميته امداد هرمزگان امسال 3 هزار فرصت شغلي ايجاد مي كند

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) هرمزگان گفت: اين كميته در سال جاري 3 هزار فرصت شغلي در راستاي اشتغال افراد تحت پوشش ايجاد مي كند.
مهدي مجلس آرا با اشاره به برنامه هاي در دست اجراي اين كميته افزود: استان هرمزگان در سال جاري از جانب دولت موظف شده 40 هزار فرصت شغلي را در استان ايجاد كند و در همين راستا كميته امداد نيز تعدادي از اين عدد را تعهد كرده است.
وي افزود: براي ايجاد اشتغالزايي برنامه اي 5 ساله را از سال جاري در كميته امداد استان اجرايي كرده ايم كه طي آن اطلاعات افراد جوياي شغل درون 4 برگ فرم پر شده و وارد سايت مربوطه مي شود. مجلس آرا اظهار داشت: پيش بيني مي شود در5 سال آينده بتوانيم زمينه اشتغال حدود 50درصد از افراد متقاضي ثبت نام شده در طرح مذكور را فراهم آوريم.
وي در پايان گفت: تاكنون توسط كميته امداد تعداد 15 هزار فرصت شغلي در استان ايجاد شده است كه اميد مي رود در همين راستا ظرف 5 سال آينده تعداد 15هزار فرصت ديگر نيز در هرمزگان ايجاد شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14