(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 10 مرداد 1389- شماره 19705

حديث دشت عشق
عطش سپاهان براي برتري مقابل ملوان پيروزي به ايستگاه قم رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
مس در خانه هم شكست خورد برتري استيل آذين و ذوب آهن در آغاز هفته دوم
امروز آغاز واليبال AVC كاپ آسيا آرزوي دومين قهرماني در اروميه
جام حبيبي و موحد شروع شد حضور 8 تيم خارجي و 84 هزار دلار جايزه نقدي
گران قيمت ترين تيم هاي ورزشي جهان معرفي شدند منچستر اول، رئال مادريد ششم
امارات، آخرين شانس جهاني شدن هندبال ايران
رقابت تيم ملي بسكتبال با چين در ديدار رده بندي جام استانكوويچ
چهارمين شكست تيم ملي واترپلو



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «محمد معلمي»
عشق آمد برادرم را برد
سردار شهيد «محمد معلمي»- فرزند رجبعلي- در ماه جمادي الثاني سال 1340 در خانواده اي فرهنگي، آگاه و متدين، در نوقاب از توابع شهرستان گناباد، ديده به جهان گشود. دوران طفوليت را در همان نوقاب گذرانيد.
تحصيلات ابتدايي را گذراند و براي ادامه تحصيل به گناباد رهسپار شد و در مدرسه ملامظفر به ادامه تحصيل پرداخت. محمد به همراه برادرانش در ماههاي تعطيل سال به سر كوره هاي آجرپزي مي رفتند تا از طريق كاركردن، در آن شرايط دشوار بتوانند روزگار خويش را بگذرانند. در سال دوم دبيرستان ترك تحصيل كرد و به عضويت سپاه درآمد.
محمد به واسطه محيط خانوادگي و شغل پدرش، كه روحاني مورد احترامي در روستا و شهرستان بود، در سالهاي قبل از انقلاب، خيلي سريع جذب فعاليت ها و محيط هاي سياسي فعال آن زمان شد و با پخش اعلاميه و نوارهاي سخنراني به همراه فعاليت در كنار پدر، سهم بسياري در بالا بردن روحيه انقلابي و ارتقاء آگاهي انقلابي جوانان و نوجوانان روستا ايفا كرد.
او سرانجام در 24 فروردين سال 1365 در حاليكه سمت معاونت گردان لشكر ويژه شهدا را بر عهده داشت در منطقه مريوان با شركت در عمليات والفجر 9 بر اثر اصابت تركش به ناحيه سر و پهلو و قطع يك پايش به جمع شهيدان گلگون كفن انقلاب اسلامي پيوست.

 



عطش سپاهان براي برتري مقابل ملوان پيروزي به ايستگاه قم رسيد

هفته دوم ليگ برتر فوتبال ايران يك شنبه دهم مرداد با برگزاري شش ديدار به پايان مي رسد.
در مهمترين بازي هاي اين روز سپاهان در اولين بازي خانگي خود به مصاف ملوان بندرانزلي خواهد رفت و پيروزي نيز پس از غلبه بر تراكتورسازي در بازي اي كه برگزاري يك ديدار بدون تماشاگر را برايش به دنبال داشت، نخستين نمايش خارج از خانه اش را در برابر شاگردان محمود ياوري در قم انجام خواهد داد.
تراكتورسازي- راه آهن
(ساعت 30:17)
تراكتورسازها كه دو بازي خانگي از حمايت تماشاگران شان محروم خواهند بود، پس از شكست در آن بازي نمي خواهند اولين ديدار خانگي خود را با نتيجه اي غير از برد به پايان برسانند. در آن سوي ميدان به گفته كربكندي ميزبان بدون تماشاگر با بازي در خانه ميهمان براي اين تيم هيچ فرقي ندارد و آنها در هر شرايطي بازي خود را انجام خواهند داد. شاگردان كربكندي پس از متوقف كردن قهرمان فصل قبل مي خواهند با دست پر از ورزشگاه يادگار امام بازگردند.
پيكان- شاهين بوشهر (ساعت15:18)
پيكاني ها پس از ارائه يك بازي خوب و نزديك مقابل ذوب آهن، مدعي قهرماني در فصل قبل و در نهايت قبول شكست دو بر يك مي خواهند اولين سه امتياز خود را در ليگ دشت كنند. آنها براي اين كار شاگردان حميد استيلي را پيشرو خواهند داشت كه در بازي قبل باختي خانگي را به تيم تازه صعود كرده نفت آبادان تقديم كرده اند و ديگر دوست ندارند در دومين بازي نيز امتياز از دست بدهند.
نفت تهران- شهرداري تبريز (ساعت15:18)
دو تيمي كه به طور مستقيم از ليگ يك به ليگ برتر صعود كردند بايد در دومين گام به مصاف هم بروند. نكته مشترك دو تيم نمايش نسبتا خوبي بود كه در هفته اول بازي ها داشتند. نفت در انزلي موفق شد ملوان را متوقف كند و شهرداري هم توانست در برابر آبي هاي پايتخت بازي خوبي انجام دهد و عليرغم باخت توانست دو گل وارد دروازه استقلالي ها كند.
سپاهان- ملوان انزلي (ساعت15:18)
امير قلعه نويي دوست ندارد با يدك كشيدن عنوان مدافع قهرماني در دومين بازي نيز بدون برد بماند. رضا عنايتي كه انگار فقط در تيم هاي قلعه نويي پايش به گلزني باز مي شود در اين بازي هم عصاي دست اصفهاني ها خواهد بود. در آن سو ملوان با پژمان نوري و محسن مسلمان اميدوار به كسب امتياز از حريف قدرتمند خود هستند.
نفت آبادان- سايپا (ساعت45:20)
نفتي ها كه به مهلت كم خود براي آماده سازي و انجام نقل و انتقالاتشان خيلي معترض بودند و به سازمان ليگ مي گفتند اگر دو بازي اول مان را عقب نيندازيد قطعا آن ها را واگذار خواهيم كرد، در نخستين نمايش خود توانستند شاهيني ها را در زمين خودشان شكست دهند تا نشان دهند زماني كه فكر مي كنند مي بازند نيز بازي را مي برند چه برسد به وقتي كه از برد خود مطمئن باشند! اما در مقابل آن ها شاگردان محمد مايلي كهن بازي خواهند كرد كه توانسته اند بازي اول خود را ببرند و با آمادگي كامل در هواي گرم آبادان به فكر امتيازگيري از شاگردان آلفرد كاسيميرو باشند.
صباي قم- پيروزي (ساعت45:20)
شاگردان علي دايي براي اينكه بتوانند از پيروزي خود مقابل تراكتورسازي دفاع كنند بايد در اولين آزمون خارج از خانه خود به مصاف صبا بروند. سرخپوشان كه كريم باقري را براي سه هفته از دست داده اند مي توانند براي اولين بار در اين بازي از مهاجم جديد خود «هروه» استفاده كنند. در طرف مقابل محمود ياوري مي خواهد باخت هفته قبل مقابل سايپا را جبران كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ساخت فيلم زندگي كريم باقري
فيلم مستند داستاني «ستاره زمين سبز» نيمه شعبان همزمان با بازي پيروزي و تراكتورسازي كليد خورد. فيلم مروري است بر زندگي «كريم باقري» از دوران كودكي تا رسيدن به اوج در زمين فوتبال. در اين فيلم علاوه بر نگاهي به زندگي حرفه اي اين بازيكن، در اين فيلم تلاش مي شود تا پنجره اي از تلاش انساني دوست داشتني و سخت كوش را به روي دنيا باز شود تا دوستداران و هواداران فوتبال و خصوصاً كريم باقري، از رموز موفقيت او مطلع شوند.
تعطيلي 14روزه ليگ فوتسال
بعد از برگزاري هفته سوم ليگ برتر فوتسال، اين رقابت ها با وقفه اي 14روزه مواجه خواهد شد. استارت ليگ 89 از روز پنجشنبه اين هفته با برگزاري 2 مسابقه در اصفهان و شيراز زده خواهد شد.
تيم جوانان مسافر اسلواكي
تيم فوتبال جوانان براي برپايي اردو و برگزاري ديدار تداركاتي دوشنبه راهي اسلواكي مي شود. شاگردان علي دوستي براي برپايي اردو و برگزاري دو ديدار دوستانه با تيم جوانان اسلواكي به اين كشور مي روند. اين تيم ابتدا به وين مي رود و سپس با اتوبوس مسير 70كيلومتري تا اسلواكي را طي مي كند.
صدور كارت تمام بازيكنان ليگ برتر
كارت بازي تمام بازيكنان تيم هاي ليگ برتري صادر شده است. سازمان ليگ پيش از اين اعلام كرده بود در صورتي كه باشگاه ها سقف پرداخت ها را در امضاي قرارداد با بازيكنان و مربيان رعايت نكنند براي بازيكنان متخلف كارت بازي صادر نمي شود.
توافق برزيل و آرژانتين
فدراسيون هاي فوتبال برزيل و آرژانتين تفاهم نامه همكاري امضا كردند. تيكسيرا و گرون دونا، رؤساي فدراسيون هاي فوتبال برزيل و آرژانتين، پس از نشستي در برزيل توافق كردند، سالانه دو ديدار دوستانه با يكديگر انجام دهند. طبق قوانين فيفا اين بازي ها بايد به صورت رفت و برگشت انجام شود. بنابراين يك ديدار در ريودوژانيرو و ديدار دوم در بوينوس آيرس برگزار خواهد شد.
حقوق تيموريان، هفته اي 15 هزار پوند
آندرانيك تيموريان هافبك ايراني شاغل در ليگ برتر انگليس با باشگاه بلكبرن به توافق رسيد. قرارداد اين بازيكن مراحل نهايي خود را طي مي كند و گفته مي شود كه او دستمزدي معادل 15 هزار پوند را از باشگاه بلكبرن دريافت خواهد كرد.
غيبت سه هفته اي برهاني
مهاجم تيم فوتبال استقلال تهران حداقل 3 هفته دور از ميادين فوتبال خواهد بود. برهاني از ناحيه عضله چهار سر ران پاي خود دچار كشيدگي شده است كه براي رفع آن نياز به 2 هفته فيزيوتراپي است. به اين ترتيب برهاني حداقل 3 هفته از ميادين دور خواهد بود و اين نمي تواند خبر خوشايندي براي آبي پوشان باشد.
كفاشيان: مربي منشوري نداريم
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال صراحتاً اعلام داشت كه براي اين فصل مربي منشوري نداريم و تمام مربيان بدون هيچ محدوديتي مي توانند به كار خود ادامه دهند زيرا پس از بررسي هاي جامع فدراسيون مشخص شد كه مربي متخلف نداريم و تمام افراد شاغل در مجموعه فوتبال مي توانند به كار خود ادامه دهند.
حمله بيلاردو به مارادونا
مشاور و مدير داخلي تيم ملي فوتبال آرژانتين گفت: مارادونا دهانش را ببندد بهتر است، در غير اين صورت حرف مي زنم. كارلوس سالوادور بيلاردو بازيكن و مربي پيشين فوتبال آرژانتين تصريح كرد: مارادونا نمي داند چه مي گويد يا چه مي كند. او در توهم شهرت جهاني است و تصور مي كند چنان شهرت دارد كه اگر فوتبال آرژانتين را نابود هم بكند بازهم همه برايش دعا مي خوانند و عاشقش مي مانند.
تمديد قرارداد رونالدينيو با ميلان
مهاجم برزيلي ميلان ايتاليا قرارداد خود را تا پايان سال 2014 تمديد مي كند. روبرتو ده آسيس، برادر و وكيل رونالدينيو عنوان كرد: رونالدينيو به زودي قراردادش را با ميلان تا پايان سال 2014ميلادي تمديد مي كند.
تقدير سپاهان از لئون استپانيان
لئون استپانيان بازيكن سال هاي نه چندان دور سپاهان تا روزهاي آينده براي هميشه ايران را به مقصد وطنش ارمنستان ترك مي كند. به همين منظور باشگاه سپاهان امروز قبل از بازي با ملوان در ورزشگاه فولاد شهر از زحمات و تلاش هاي اين بازيكن سابق زردهاي ايران تجليل و قدرداني مي كند.

 



مس در خانه هم شكست خورد برتري استيل آذين و ذوب آهن در آغاز هفته دوم

هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر با پيروزي تيم هاي استيل آذين و ذوب آهن اصفهان آغاز شد.
در چارچوب رقابت هاي هفته دوم ليگ برتر روز گذشته دو ديدار در تهران و كرمان برگزار شد كه طي آن تيم هاي استيل آذين و ذوب آهن برابر حريفان خود به برتري رسيدند. در تهران استيل آذين با نمايشي مطلوب موفق شد از سد پاس همدان بگذرد. گلهاي استيل آذين را در اين بازي حسين كاظمي ، محمد غلامي ( 2 گل) به ثمر رساندند. شاگردان تومباكوويچ با اين پيروزي 6 امتيازه شدند. اما در كرمان تيم مس نتواسنت مقابل چشم هواداران خود سه امتياز را كسب كند. شاگردان مرفاوي با نتيجه دو بريك برابر ذوب آهن شكست خوردند تا از دو بازي گذشته خود حتي يك امتياز نيز بدست نياورند. گل هاي ذوب آهن را در اين بازي اسماعيل فرهادي و محمد قاضي به ثمر رساندند و تك گل مس نيز توسط احمد حسن زاده زده شد.

 



امروز آغاز واليبال AVC كاپ آسيا آرزوي دومين قهرماني در اروميه

دومين دوره مسابقات واليبال AVC كاپ آسيا در شرايطي از امروز به ميزباني اروميه آغاز مي شود كه تيم ملي ايران به عنوان مدافع عنوان قهرماني به دنبال كسب دوباره اين مقام است هرچند كه فتح دوباره آن را هدف اول قرار نداده است.
براساس تصويب مديران كنفدراسيون واليبال آسيا (AVC) هشت برتر رقابت هاي جام ملت هاي مردان آسيا در سال هاي زوج برگزاركننده يك دوره مسابقات تحت عنوان AVC كاپ آسيا هستند. بر اين اساس اولين دره رقابتهاي AVC كاپ آسيا دو سال پيش در تايلند برگزار شد. در همين راستا از امروز (يكشنبه) نيز كشورمان در شهر اروميه ميزبان دومين دوره اين مسابقات است.
مسابقات واليبال AVC كاپ آسيا تا 16 مردادماه ادامه خواهد داشت. اگر تيم ملي كشورمان بتواند به مرحله نهايي اين رقابت ها صعود كند و در روز پاياني هم حريف فيناليست خود را شكست دهد، براي دومين بار فاتح جام AVC كاپ آسيا خواهد شد. ضمن اينكه سرمربي و بازيكنان تيم ملي كشورمان نيز در صورت قهرماني، به افتخاري ديگر هم دست پيدا خواهند كرد.
حسين معدني پس از انتصاب به عنوان سرمربي تيم ملي، نخستين جام قهرماني را در اولين دوره همين رقابت هاي AVC كاپ آسيا بدست آورد. معدني در مدت زمان حضور در راس تيم ملي نايب قهرماني جام ملت هاي مردان آسيا، سهميه پيكارهاي جهاني و همچنين شركت در مسابقات جايزه بزرگ FIVB را هم براي واليبال كشورمان را كسب كرده است. اما قهرماني در اروميه وي را به دومين جام طلايي در دوران سرمربيگري مي رساند.
همچنين قهرماني در مسابقات AVC 2010 كاپ آسيا دومين قهرماني براي تيم ملي كشورمان در اين سال به حساب مي آيد. چرا كه حدود يك ماه پيش ملي پوشان كشورمان موفق شدند در رقابتهاي جام رياست جمهوري قزاقستان، روسيه را شكست داده و صاحب عنوان نخست شوند. با اين همه سرمربي تيم ملي قهرماني در AVC كاپ آسيا راهدف اصلي خود و تيمش نمي داند. حسين معدني به دنبال اين است تا در جريان اين مسابقات به شناخت بيشتر و بهتري از تيمش براي حضور در پيكارهاي جهاني و بازي هاي آسيايي دست يابد. برنامه ديدارهاي روز نخست اين رقابت ها به شرح زير است:
يكشنبه 10/5/89
¤ استراليا............ قزاقستان (گروه B- ساعت 10)
¤ چين تايپه.......... چين (گروه A- ساعت 30:13)
¤ كره جنوبي......... ژاپن (گروه B- ساعت 30:15)
¤ ايران ..................... هند (گروه A- ساعت 18)

 



جام حبيبي و موحد شروع شد حضور 8 تيم خارجي و 84 هزار دلار جايزه نقدي

اولين دوره مسابقات بين المللي كشتي آزاد جام «امامعلي حبيبي و عبدالله موحد» در قائمشهر آغاز شد.
در اين رقابت ها كه از امسال در تقويم فدراسيون جهاني كشتي جاي گرفته، هشت كشور گرجستان، روسيه، آمريكا، بلغارستان، قزاقستان، ارمنستان، آذربايجان و بلاروس به همراه 64 كشتي گير ايراني با يكديگر پيكار مي كنند.
اين مسابقات در سالن 1500 نفره امامعلي حبيبي قائمشهر برگزار مي شود. رادوسلاو وليكوف و كريل ترزيف (هر دو از بلغارستان)، ترول دلاگنف از آمريكا و رضوان گاجيف از بلاروس از جمله كشتي گيران خارجي حاضر در اين رقابت ها هستند كه مدال جهاني يا المپيك را در كارنامه دارند.
در رقابت هاي روز شنبه كشتي گيران سه وزن 55، 66، 96 كيلوگرم مبارزه كردند كه در 55 كيلو 19 نفر، در 66 كيلو 18 نفر و در 96 كيلو 17 نفر به روي تشك رفتند.
مسابقات چهار وزن 60، 74، 84، 120 كيلو نيز امروز انجام مي شود. در اين دوره از جام «حبيبي و موحد» به نفرات اول تا سوم به ترتيب 5، 3 و 2 هزار دلار جايزه داده مي شود كه مجموع جوايز 84 هزار دلار است.
امامعلي حبيبي دارنده چهار مدال طلاي جهان و المپيك (يك طلاي المپيك و 3 طلاي جهان) و اولين طلايي تاريخ ورزش ايران در المپيك است.
عبدالله موحد نيز با كسب شش طلاي جهان و المپيك (يك طلاي المپيك و 5 طلاي جهان) پرافتخارترين كشتي گير ايران از لحاظ مرغوبيت مدال محسوب مي شود.

 



گران قيمت ترين تيم هاي ورزشي جهان معرفي شدند منچستر اول، رئال مادريد ششم

نشريه اقتصادي فوربس در تازه ترين گزارش خود به معرفي گران قيمت ترين تيم هاي ورزشي جهان پرداخت.
بر اين اساس تيم فوتبال منچستريونايتد را با ارزش 83/1 ميليارد دلار به عنوان گران قيمت ترين تيم ورزشي جهان معرفي كرد. همچنين درآمد اين تيم نيز معادل 459 ميليون دلار اعلام شده است.
در رده دوم نيز تيم فوتبال آمريكايي دالاس كوبو يز با ارزش 65/1 ميليارد دلار قرار گرفت و يك تيم از رشته بيسبال به نام نيويورك يانكيز نيز با ارزش 6/1 ميليارد دلار سوم شد.
اما از 50 تيم ورزشي گران قيمت جهان 34 تيم در رشته ورزشي فوتبال آمريكايي، 9 تيم در رشته فوتبال، سه تيم در رشته بيسبال، دو تيم در رشته اتومبيلراني و دو تيم نيز در رشته بسكتبال فعاليت مي كنند. به اين ترتيب مي توان نتيجه گرفت كه بر خلاف تصور عمومي تعداد باشگاه هاي گران قيمت در رشته فوتبال آمريكايي بسيار بيشتر از ساير رشته هاي ورزشي و از جمله فوتبال است.
در ميان تيم هاي فوتبال نيز منچستريونايتد(1)، رئال مادريد(6)، آرسنال (8)، بارسلونا (24)، بايرن مونيخ (27)، ليورپول(41)، آث ميلان (43)، يوونتوس (47) و چلسي (48) قرار گرفته اند.از نكات جالب در اين رده بندي مي توان به ادعاي تيم منچستريونايتد اشاره كرد. اين تيم مدعي داشتن بيش از 333 ميليون نفر هوادار در سراسر جهان شده است!

 



امارات، آخرين شانس جهاني شدن هندبال ايران

تيم هندبال جوانان امارات با شكست مقابل كره جنوبي از راهيابي به ديدارنهايي مسابقات هندبال قهرماني جوانان آسيا بازماند تا حريف تيم كشورمان درديدار رده بندي اين رقابت ها شود.
دومين و آخرين ديدار از مرحله نيمه نهايي دوازدهمين دوره رقابت هاي هندبال قهرماني جوانان آسيا درتهران جمعه شب بين دو تيم كره جنوبي و امارات برگزار شد كه طي آن هندباليست هاي كره جنوبي با اختلاف 13گل و نتيجه 44 بر 31 تيم امارات را از پيش رو برداشتند تا امروز يكشنبه ساعت 18 در ديدارنهايي مسابقات با تيم قطر روبه رو شوند.
بدين ترتيب هندباليست هاي جوان كشورمان براي كسب عنوان سوم اين رقابت ها و دريافت جواز ورود به مسابقات جهاني امروز ساعت 16 بايد برابر تيم امارات صف آرايي كنند.
تيم هندبال جوانان ايران درمرحله مقدماتي موفق به شكست تيم امارات شده بود.دوازدهمين دوره رقابت هاي هندبال قهرماني جوانان آسيا با حضور هفت تيم در تهران پيگيري مي شود.

 



رقابت تيم ملي بسكتبال با چين در ديدار رده بندي جام استانكوويچ

ملي پوشان بسكتبال كشورمان با قرار گرفتن در رده چهارم مرحله مقدماتي تورنمنت بين المللي جام استانكوويچ، امروز آخرين ديدار خود در چارچوب اين رقابتها را مقابل تيم چين برگزار مي كند.
مرحله مقدماتي تورنمنت بين المللي بسكتبال جام استانكوويچ روز جمعه در شهر «ليوژو» به پايان رسيد. در پايان اين مرحله از رقابت ها تيم ملي بسكتبال كشورمان به خاطر متحمل شدن شكست در هر سه ديدار خود، در آخرين رده جدول رده بندي قرار گرفت.تورنمنت بين المللي بسكتبال جام استانكوويچ يكشنبه با برگزاري ديدارهاي مرحله نهايي و رده بندي به پايان مي رسد. در اين روز از مسابقات تيم ملي كشورمان براي كسب عنوان سومي به مصاف چين مي رود. برنامه ديدارهاي امروز به شرح زير است: (ساعت ها به وقت محلي است)
رده بندي:
¤ ايران- چين (ساعت 16)
فينال:
¤ استراليا- اسلووني (ساعت 30:19)

 



چهارمين شكست تيم ملي واترپلو

ملي پوشان واترپلو كشورمان جمعه شب چهارمين باخت پياپي خود در رقابت هاي جام جهاني واترپلوي روماني را متحمل شدند.
تيم ملي واترپلوي ايران كه براي حضور در چهارمين دوره رقابت هاي جام جهاني واترپلو در اوراداي روماني به سر مي برد، در ديدار با كرواسي چهارمين شكست پياپي دراين مسابقات را تجربه كرد.
برپايه اين گزارش، ملي پوشان واترپلو ايران در ديدار با تيم كرواسي، صدرنشين گروه B با نتيجه 23 بر 2 شكست خوردند. اين تيم پيش از اين در دور مقدماتي رقابت ها با نتايج 26 بر يك مقابل روماني، 26 بر يك مقابل اسپانيا و 26 بر 4 مقابل استراليا شكست خورده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14