(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 مرداد 1389- شماره 19709

سخني با ششمين استاندار اردبيل
طي سال گذشته يك ميليون گردشگر خارجي به حرم رضوي مشرف شدند
برگزاري يادواره 3 سردار شهيد خراسان در مشهد
پژواك
با معرفي نفرات برتر جشنواره موسيقي آواي انتظار در بناب به كار خود پايان داد
درخشش هنرمندان هرمزگاني در جشنواره هنرهاي تجسمي
اجراي طرح يادمان شهداي گمنام در دانشگاه تبريز
را ه اندازي نخستين مسجد «نت» كشور در اراك
تبديل خانه تاريخي هاشمي به موزه مردم شناسي
استانداري چهارمحال و بختياري سهميه اشتراك تمامي نشريات كشوري را قطع كرد
استاندار خبر داد اختصاص 10 ميليارد ريال تسهيلات به توسعه صنايع دستي در گيلان
معاون اطلاعات و اخبار شبكه طبرستان: جنگ جهاني سوم جنگ رسانه هاست
انتقاد نماينده بوئين زهرا از عملكرد سازمان گردشگري قزوين
با تزريق اعتبار 30ميليون توماني كارگاه هاي صنايع دستي در يزد تجهيز مي شوند
هنرمند كاشاني رتبه چهارم جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي را كسب كرد
سينماي اردستان 30 سال ديگر به بهره برداري مي رسد!



سخني با ششمين استاندار اردبيل

سيدحسين صابري استاندار سابق لرستان با تصويب هيئت دولت به عنوان ششمين استاندار استان اردبيل معرفي شد. آغاز به كار استاندار جديد اردبيل فرصتي شد تا از زبان مردم ولايت مدار و انقلابي اردبيل كه سالهاي متمادي پا به پاي انقلاب اسلامي همدل و همراه بوده اند، با اين خدمتگزار عزيز اندك سخني بگوييم. آقاي استاندار، اين مردم از آنهايي كه مسئوليت اجرايي استان را تقبل مي نمايند انتظار دارند ضمن آنكه حركت در خط ولايت را وظيفه اي بزرگ براي خود قلمداد مي نمايند براي پيشرفت و توسعه استان از هيچ كوششي دريغ ننمايند و براي رساندن منطقه به آنچه كه استحقاقش بوده وهست شب و روز نشناسد و به نوعي خود را وقف اين مردم و منطقه كند.
مردم اردبيل اميدوارند كه ششمين استاندار استان آنها در كنار مردم و همراه با آنها براي جبران عقب ماندگي ها و كاستن از محروميت ها و تقويت نقاط مثبت بكوشد چرا كه در اين صورت بدون شك اقدامات مؤثر استاندار مورد حمايت مردم خواهد بود و پشتيباني مردم از استاندار نيز بهترين و بالاترين موهبتي خواهد بود كه خداوند متعال در ادامه خدمت در اين استان حسيني به وي عطا خواهد كرد.
اما آنچه در اين ميان قابل توجه است، اظهارات جناب استاندار در ميان اصحاب مطبوعات است. سيدحسين صابري در كمتر از يك هفته از شروع فعاليت خود در استان اردبيل در جمع خبرنگاران گفت: نقادي از طرف خبرنگاران بسيار مطلوب بوده و نقد سازنده خوب است چرا كه ما دنبال خبرنگار بله قربان گو نيستيم بلكه دوست داريم با همدلي و همراهي، فضا و گستره خوب اطلاع رساني را در استان شاهد باشيم.
اينكه استاندار جديد اردبيل از همان ابتداي شروع به كار در استان ادعا مي كند كه پذيراي نقد سالم و سازنده مي باشد خود جاي سپاسگزاري دارد.
اميد آن داريم اين تفكر استاندار در بين ديگر مسئولين استان نيز از يك جايگاه مناسب برخوردار باشد و همه مسئولين اين استان در برابر نقد سالم و سازنده موضعگيري ننمايند و از كساني كه در راستاي خدمت به مردم و انعكاس حقايق موجود در جامعه تلاش مي كنند روي برنگردانند و نقدهاي اصولي و صحيح را به جان بخرند و از انتقادهاي سازنده در جهت اصلاح امور استان استفاده كنند.
اردبيل- نادر پرستار

 



طي سال گذشته يك ميليون گردشگر خارجي به حرم رضوي مشرف شدند

مشهد- خبرنگار كيهان:
مديركل روابط عمومي آستان قدس رضوي گفت: طي سال گذشته كمتر از يك ميليون نفر گردشگر خارجي به حرم مطهر رضوي وارد شدند.
محمد ضرابي در همايش ويژه مسئولان فرودگاه هاي كشور كه در مركز نمايشگاه ها و همايش هاي آستان قدس رضوي برگزار شد، افزود: طي سال گذشته يك ميليون و 430 هزار نفر گردشگر خارجي وارد ايران و به طور متوسط روزانه 2هزار و پانصد گردشگر خارجي به حرم مطهر رضوي مشرف شده اند.
وي بيان كرد: در سال گذشته همچنين 850 نفر از شخصيت هاي بين المللي به حرم مطهر رضوي مشرف شده اند.
ضرابي با بيان اين كه فرودگاه هاي كشور، مبادي ورود زائران به حرم مطهر رضوي هستند، تصريح كرد: بايستي با مشاركت جمعي مسئولان فرودگاهي، اطلاع رساني دقيقي نسبت به ورود زائران و هماهنگي براي ايجاد محيطي امن داشت.
وي متذكر شد: طي سال گذشته 21 ميليون زائر به مشهد مقدس سفر كرده اند و حدود 200 ميليون تشرف در 16 ورودي حرم مطهر رضوي به ثبت رسيده است.
مديركل روابط عمومي آستان قدس رضوي در خصوص خدمات آستان قدس رضوي براي هر زائر در حرم مطهر رضوي خاطرنشان كرد: براي هر زائري كه به حرم مطهر رضوي مشرف مي شود بين 10تا 15هزار تومان به طور نامحسوس هزينه مي شود.
گفتني است اين همايش به مدت سه روز در مركز نمايشگاه ها و همايش هاي آستان قدس رضوي با حضور مسئولان فرودگاه هاي كل كشور برگزار شد.

 



برگزاري يادواره 3 سردار شهيد خراسان در مشهد

سرويس شهرستان ها:
يادواره شهيدان جليل محدثي فر، محمدرضا سمندري و امير نظري ناظرمنش (س ه تن از سرداران بزرگ خراسان در دفاع مقدس) در مشهد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سلسله همايش هاي ياد امام و شهدا مدير امور سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي در اين همايش گفت: متأسفانه سرداران بزرگ و تأثيرگذار خراسان در دوران هشت سال دفاع مقدس به درستي به مردم معرفي نشده اند.
سرتيپ سيد مهدي بخاري زاده افزود: من از نزديك اين سرداران شهيد را مي شناختم و عمق اخلاص و شجاعت آنها را در سال هاي دفاع مقدس و در جبهه هاي جنگ ديده بودم.
مصطفي صداقت دبير مجموعه يادواره امام و شهدا نيز گفت: اين يادواره با هدف بزرگداشت سرداران شهيد جليل محدثي فر فرمانده گردان غواصي ياسين، محمدرضا سمندري و امير نظري ناظرمنش معاونان اين گردان غواصي از سوي فرهنگسراي پايداري سازمان فرهنگي هنري شهرداري مشهد برگزار شد.

 



پژواك

آذربايجان شرقي ميزبان شعر پايداري
تبريز- خبرنگار كيهان:چهارمين جشنواره استاني شعر پايداري استان آذربايجان شرقي، مهرماه امسال در تبريز برگزار مي شود. اين جشنواره در چهار حوزه شعر دفاع مقدس (جايزه ادبي مرحوم قيصر امين پور)، بهره گيري شعر دفاع مقدس از مضامين و مفاهيم عاشورايي (جايزه ادبي مرحوم حسن حسيني)، شعر مقاومت ملل (جايزه ادبي قدس) و شعر كودك و نوجوان دفاع مقدس، برگزار مي شود.
عكس هايي با عنوان ما آماتوريم
كاشان- خبرنگار كيهان:به همت حوزه هنري كاشان و با حضور جمعي از مسئولان شهرستان و اعضاي حوزه هنري، نمايشگاه عكس با عنوان «ما آماتوريم» در نگارخانه آزادي كاشان برپا شد.
در اين نمايشگاه 28 عكس در قطع 40*30 كه حاصل تجربه يك ساله هاني پورمحمديان و اميد دهقان دو هنرجوي جوان حوزه هنري است در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.
شب شعر خليج هميشه فارس
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: شب شعر خليج هميشه فارس توسط انجمن شعر و ادب فارسي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فيروزآباد فارس برگزار شد. در اين شب شعر 15 نفر از شاعران سروده هاي خود را قرائت كردند. در اين شب شعر موسيقي سنتي و اجراي زنده آهنگ هاي انقلابي به اجرا درآمد.
برگزاري جشنواره تئاتر بسيج
گرگان- خبرنگار كيهان: نهمين جشنواره تئاتر بسيج استان گلستان هفته اول مهرماه امسال برگزار مي شود. اين جشنواره با هدف اعتلاي ارزش هاي دفاع مقدس و حضور بسيجيان در عرصه هنر در پنج موضوع با همكاري سازماني بسيج هنرمندان و معاونت فرهنگي و اجتماعي سپاه نينواي استان گلستان برگزار مي شود.
برپايي نمايشگاه كاريكاتور اعتياد
سرويس شهرستانها: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان فيروزكوه نمايشگاه كاريكاتور اعتياد و موادمخدر را در سالن انتظار ترمينال برگزار كرد.
اين نمايشگاه با موضوع راههاي پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي از نگاه طنز در قالب كاريكاتور و موادمخدر برگزار شد و در آن حدود 25 قطعه كاريكاتور در زمينه موادمخدر و اعتياد به نمايش درآمد.
بزگزاري جشنواره تئاتر مهر
كاشان- خبرنگار كيهان:ششمين جشنواره سراسري تئاتر مهر، مهرماه امسال در كاشان برگزار مي شود.
اين جشنواره جهت ارتقاي كيفي تئاتر كشور، حمايت از گروه هاي فعال نمايش، ايجاد رقابت سالم در بين هنرمندان كشور و شناسايي و پرورش استعدادهاي نمايشي برگزار مي شود.
موضوع آثار ارسالي آزاد و با تكيه بر محور اصلي «توجه به هويت و فرهنگ ايراني و اسلامي» است اما پذيرش نمايشنامه هايي با موضوعات فرهنگ ايثار، شهادت و آموزش شهروندي از اولويت برخوردار خواهد بود.

 



با معرفي نفرات برتر جشنواره موسيقي آواي انتظار در بناب به كار خود پايان داد

بناب- خبرنگاركيهان:
با معرفي نفرات برتر، دومين جشنواره موسيقي آواي انتظار در شهرستان بناب به كار خود پايان داد.
داوري اين جشنواره را در بخش موسيقي اصيل محمود نامدار و حسن كرماني و در بخش موسيقي عاشيق حسن اسكندري عهده دار بود.
بازبيني آثار شركت كننده در جشنواره 5تير ماه انجام شد كه 19نفر در بخش موسيقي سنتي تكخواني و تكنوازي و 11نفر در بخش موسيقي عاشيق ها شركت كرده بودند.
از اين تعداد 17نفر در بخش موسيقي سنتي و 11نفر در بخش موسيقي عاشيق به مرحله نهايي راه يافتند و در بخش آواز بهمن محمديان- افشين صادقيان و حبيب آبرون رتبه هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش موسيقي سنتي زير 20سال مقام اول مشتركاً به حامد شيخ مقدسي با ساز تنبك و بهنام تركماني با ساز سه تار و مقام دوم مشتركاً به امين بشيرپور و حسام رهبري رسيد.
رامين بروشك با ساز سه تار مقام اول، حسين خاكزاد با ساز سه تار مقام دوم و رحمان نيكجو با ساز ني و سعيد فردوسي با ساز ويولون مشتركاً مقام سوم بخش موسيقي سنتي بالاي 20سال را از آن خود نمودند.
و سرانجام درموسيقي عاشيق ها بهمن صبوري و نادر واحدپور مشتركاً مقام اول، كريم اميري و سيف اله قلي پور مشتركاً مقام دوم و بهار آموسي مقام سوم را كسب كردند.
گفتني است اين جشنواره به مدت 2 روز و ازهفتم الي هشتم مرداد ماه در بناب برگزار شد. شهرستان بناب در استان آذربايجان شرقي قراردارد.


 



درخشش هنرمندان هرمزگاني در جشنواره هنرهاي تجسمي

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
حضور هنرمندان رشته هاي مختلف هنرهاي تجسمي استان هرمزگان در جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان مسلمان با كسب مقام همراه بود.
دربخش كاريكاتور «بابك اسماعيلي» موفق به كسب مقام دوم شد و «اميرحسين حيدري» در بخش عكس، و «سارا عباسي» در بخش گرافيك مورد تقدير قرارگرفتند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان با ابراز خرسندي و عرض تبريك به جامعه هنري گفت: هنرمندان هرمزگان به يك قطب جشنواره هنرهاي تجسمي كه در استان گلستان برگزارشد، تبديل شدند.
وي افزود: اين هنرمندان به دليل برخورداري از ذهنيتي خلاق، ناب و بكر در تمام جشنواره هاي كشوري حضوري موفق و افتخارآفرين دارند.
همايون اميرزاده تصريح كرد: انجمن هنرهاي تجسمي استان هرمزگان جزو انجمن هاي پيشرو، فعال و موفق استان است و تاكنون توانسته با برنامه ريزي مناسب نسبت به جذب و آموزش علاقمندان با بهترين روش ها اقدام كند.

 



اجراي طرح يادمان شهداي گمنام در دانشگاه تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
طرح يادمان شهداي گمنام دانشگاه تبريز در زميني به وسعت بيش از 5هزار مترمربع و در يكي از بهترين مكان هاي قابل رؤيت دانشگاه تبريز اجرا مي شود.
رئيس دانشگاه تبريز، با اعلام مطلب فوق گفت: اجراي طرح آغاز شده و در محل تدفين 5 شهيد گمنام اجرا مي شود و 6 ميليارد ريال براي آن هزينه خواهد شد كه در صورت تخصيص، ظرف 18 ماه به پايان مي رسد.
«محمدتقي علوي» افزود: طراحي يادمان فوق در 18 ماه و توسط افراد صاحب ذوق صورت گرفته و شامل المان اصلي يادمان، محوطه، نمازخانه، وضوخانه، نورپردازي و تاسيسات جانبي است و امور فني دانشگاه كليه مراحل طراحي را زيرنظارت داشته است.

 



را ه اندازي نخستين مسجد «نت» كشور در اراك

اراك- خبرنگار كيهان:نخستين مسجد «نت» كشور در مسجدجامع «حاج آقا صابر اراك» راه اندازي شد.
در سايت اين مسجد نت، كه به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي راه اندازي شده است، موضوع هاي علمي، ديني، اخلاقي، جست وجوي قرآن، شناخت عترت و زندگي ائمه، قرآن كريم، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه، شهر حديث، شهر سايت، كتابخانه ديجيتال، دانلود رايگان و مهدويت در دسترس كاربران قرار مي گيرد.
علي اكبر شعباني فرد استاندار مركزي، در مراسم راه اندازي اين مسجد نت مبلغ يكصد ميليون تومان براي گسترش فعاليت هاي پايگاه اينترنتي آن اهدا كرد و گفت: استانداري مركزي آماده حمايت از ساير مساجد نت در استان است.

 



تبديل خانه تاريخي هاشمي به موزه مردم شناسي

كاشان- خبرنگاركيهان:
سرپرست اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري آران و بيدگل از ايجاد موزه مردم شناسي در خانه تاريخي هاشمي اين شهرستان خبر داد.
عليرضا محسني تبار گفت: اين بناي تاريخي به مساحت حدود 800 مترمربع قرار است در آينده در بين پروژه هاي مرمتي ميراث فرهنگي با كاربري خانه هنرمندان و موزه مردم شناسي قرارگيرد.به گفته وي، خانه تاريخي هاشمي در محله سركوچه يخچال و دربند با قدمت قاجاريه يكي از خانه هاي منحصر به فرد از لحاظ معماري گودال باغچه است.وي افزود: اين بنا با معماري خاص داراي فضاهايي چون شاه نشين، مطبخ، بادگير، اتاق هاي سه دري و زيرزمين (سرداب) است.

 



استانداري چهارمحال و بختياري سهميه اشتراك تمامي نشريات كشوري را قطع كرد

شهركرد- خبرنگاركيهان:
استانداري چهارمحال و بختياري در اقدامي بي سابقه و تأمل برانگيز سهميه اشتراك تمامي نشريات كثيرالانتشار كشوري را قطع كرد.
استانداري استان با ارسال نامه اي با امضاي مديركل اداري و مالي به دفاتر سرپرستي نشريات كثيرالانتشار كشوري و از جمله كيهان در شهركرد از آنان خواست كه از تاريخ 1/5/89 از ارسال تمامي روزنامه ها به استانداري استان خودداري كنند.
در نامه مذكور، صرفه جويي در هزينه هاي مصرفي ادارات و استفاده دستگاههاي دولتي از نشريات الكترونيكي علت قطع سهميه اشتراك روزنامه ها اعلام شده است.
براساس اخبار دريافتي اعمال اين تصميم فقط مختص به جرايد كثيرالانتشاربوده و نشريات محلي استان از آن مستثني شده اند كه اين موضوع با دلايل مطرح شده درنامه يادشده درتناقض آشكار است.
اين اقدام استانداري در طول مدت 31 سال از پيروزي انقلاب اسلامي بي سابقه بوده و تعجب و تأمل اصحاب مطبوعات كثيرالانتشار را برانگيخته است.

 



استاندار خبر داد اختصاص 10 ميليارد ريال تسهيلات به توسعه صنايع دستي در گيلان

رشت - خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان هنرهاي دستي و سنتي اين استان را منحصر بفرد خواند و تصريح كرد: تنوع صنايع دستي و هنرها و فرهنگهاي اين منطقه در كشور و دنيا كم نظير است.
روح الله قهرماني چابك در مراسم گشايش نمايشگاه بزرگ صنايع دستي گيلان در عمارت كلاه فرنگي رشت، توسعه صنايع دستي را زمينه ساز گسترش فرهنگ كارآفريني و ارتقاء معيشت خانوارهاي هنرمند دانست.
وي با تاكيد بر حمايت از هنرمندان صنايع دستي و تداوم آن گفت: فرهنگ، هنر، ذوق و انديشه هنرمندان گيلاني در صنايع دستي آنها نمايان است.
عزيزي مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي گردشگري گيلان هم در اين مراسم با اعلام كسب رتبه اول توسط هنرمندان صنايع دستي استان در نمايشگاه بين المللي تهران افزود: در حال حاضر بيش از 4 هزار هنرمند گيلاني داراي كارت شناسايي و عضو صنايع دستي گيلان هستند.
به گفته وي در گيلان هم اكنون بيش از 60 نوع رشته هنرهاي صنايع دستي و سنتي از قبيل سفالگري، رشتي دوزي، نمدمالي، حصيربافي، زنبيل بافي، سوزن دوزي و چوب تراشي وجود دارد و هنرمندان در اين بخشها فعاليت مي كنند.
وي از اختصاص و پرداخت بيش از 10 ميليارد ريال تسهيلات به بخش توسعه صنايع دستي در گيلان خبر داد و افزود: 2 ميليارد و 800 ميليون ريال اعتبار نيز از محل تسهيلات صندوق مهر امام رضا (ع) از سوي استاندار گيلان براي حمايت از صنايع دستي استان تخصيص يافته است.

 



معاون اطلاعات و اخبار شبكه طبرستان: جنگ جهاني سوم جنگ رسانه هاست

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
معاون اطلاعات و اخبار صدا و سيماي شبكه استاني طبرستان گفت: جنگ جهاني سوم، جنگ رسانه ها است.
تقي صمدي در همايش آموزش و پرورش و رسانه در كانون فرهنگي تربيتي كياكلا اظهار داشت: استكبار جهاني در جنگ رسانه اي با استفاده از رسانه ها براي تكميل و ارتقاء سياست خارجي، فشار بر كشور هدف، ايجاد ناامني و نارضايتي مردم از حاكميت گام برمي دارد.
وي با اشاره به ضرورت وحدت و همگرايي در ميان اصحاب رسانه با هدف ناكام گذاشتن دشمن در راستاي تقابل با جمهوري اسلامي گفت: مخاطب گرايي، شرافت، صداقت و امانتداري در حفظ هويت ديني و فرهنگي، ايجادتعامل فردي و گروهي با ساختارهاي نظام، پاي بندي به اخلاق و هنجارهاي پذيرفته شده و مصالح و منافع ملي و ديني، دشمن شناسي و تنوير افكار عمومي از جمله وظايف و رسالت خبرنگاران متعهد در رسانه هاي جمهوري اسلامي است.

 



انتقاد نماينده بوئين زهرا از عملكرد سازمان گردشگري قزوين

قزوين- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم بوئين زهرا در مجلس شوراي اسلامي گفت: از هزينه كرد حوزه گردشگري استان به هيچ وجه راضي نيستم و آنها خوب عمل نكردند.
روح الله عباسپور درجلسه شوراي برنامه ريزي استان قزوين كه درسالن باغستان برگزارشد، اظهارداشت: ما بايد روي بخش هايي كه مي تواند مصداق عدالت باشد، كاركنيم و به بخش هايي كه فراگير است و همه زواياي جامعه مانند روستا و شهر را تحت تاثير قرار مي دهد، توجه جدي تري داشته باشيم.
وي ادامه داد: بحث ورزش يكي از اين موارد است، زماني كه در بحث ورزش سرمايه گذاري مي شود، همه بخش هاي جامعه بهره مند مي شوند.
عباسپور عنوان داشت: ما نسبت به ورزش، گردشگري و برخي دستگاهها انتقاداتي داريم و مي خواهيم كه وقتي اين اعتبارات اختصاص مي يابد نظارتي نيز بر هزينه كرد آن صورت گيرد، اكنون فصل پنجمي به تربيت بدني استان اختصاص داده شده ولي از اين 70 ميليون، اعتبار در يك نقطه متمركز شده است، در صورتي كه لازم است همه بخش هاي جامعه از اعتبارات بهره مند شوند.وي با اشاره به پراكندگي فعاليت هاي فرهنگي دستگاهها اعلام كرد: حوزه علميه، سازمان تبليغات، اداره كل اوقاف و در واقع دستگاههاي فرهنگي ما پراكنده عمل مي كنند كه لازم است در اين زمينه تذكر داده شود تا انسجامي به عمل آيد.

 



با تزريق اعتبار 30ميليون توماني كارگاه هاي صنايع دستي در يزد تجهيز مي شوند

يزد- خبرنگاركيهان:
امسال براي تجهيز كارگاههاي صنايع دستي در استان يزد 30ميليون تومان هزينه مي شود.
معاون صنايع دستي يزد با اعلام اين خبر گفت: اين اعتبار براي تجهيز كارگاه هاي سه رشته مختلف صنايع دستي پيش بيني شده است.
محمد بهشتي نژاد افزود: اين كارگاهها در رشته هاي سفال، تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي و چلنگري هزينه مي شود.
به گفته وي تجهيز كارگاه ها در اين بخش تنها شامل خريد وسايل و تجهيزات موردنياز مي باشد كه در سه شهر يزد، ميبد و تفت استقرار دارند.
وي افزود: تجهيزات و دستگاه هاي خريداري شده به صورت اماني در اختيار كارگاه هاي موردنظر قرار مي گيرند.

 



هنرمند كاشاني رتبه چهارم جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي را كسب كرد

كاشان- خبرنگار كيهان:
مدرس فرهنگسراي معراج سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان در هفدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان موفق به كسب رتبه چهارم شد.
اين جشنواره در قالب 9 رشته شامل نقاشي، طراحي، سفال، خوشنويسي، كاريكاتور، گرافيك و حجم با حضور هنرمندان هنرهاي تجسمي از 30 شهر و 16 كشور جهان در شهرستان گلستان برگزار شد.
در اين رقابت ها زهرا فريدوني در بخش نقاشي موفق به كسب مقام چهارم شد. اين هنرمند ماه گذشته هم در جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان استان اصفهان رتبه نخست را كسب كرده بود.

 



سينماي اردستان 30 سال ديگر به بهره برداري مي رسد!

با توجه به اظهارات معاونت سينماي وزارت ارشاد مبني بر اينكه 100 سينما در سال آينده به بهره برداري مي رسد. سينماي اردستان پس از 30 سال 50% پيشرفت فيزيكي را به خود اختصاص داده است.
با توجه به اظهارات اين مقام مسئول و رشد ساخت و ساز در كشور نتيجه مي گيريم كه سينماي اردستان 30 سال ديگر افتتاح مي شود. در اين خصوص نظر رئيس اداره ارشاد اسلامي اردستان را جويا شديم.
بصيرت گفت: سينماي اردستان كه در اختيار بخش خصوصي بوده به علت بدهي ها توسط بانك هاي عامل توقيف شده است. وي در ادامه افزود: طبق هماهنگي هاي صورت گرفته با مسئولين وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي، مقرر شد كه اين سينما پس از خريداري از بخش خصوصي با تزريق اعتبارات استاني تكميل و به بهره برداري برسد، كه اميدواريم مردم اردستان با حمايت مسئولين در كمتر از 30 سال به اين آرزوي ديرينه برسند.
اردستان- خبرنگار كيهان

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14