(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 مرداد 1389- شماره 19709

ديدار دادستان تهران با زندانيان
قاچاق سالانه 150 ميليارد تومان دارو در كشور
مجسمه اميركبير نصب مي شود
 اعلام نرخ سرويس مدارس تهران طي هفته آينده
فراخوان اعزام مشمولان عضو هيئت علمي دانشگاه ها
انهدام 130 هزار حلقه سي دي مبتذل در اهواز
7 كشته و 13 مجروح در حادثه كاروان عروسي
استقرار افسران در مرزهاي مشترك ايران، افغانستان و پاكستان
موافقت محيط زيست با احداث سد در منطقه حفاظت شده
حضور سازمان بهشت زهرا(س) در جشنواره مشاركت شهروندي و خدمات شهري
متلاشي شدن باند ديوار چين در تهران
شهردار شهر زهره در حمله مسلحانه مجروح شد
آتش سوزي در كارخانه نئوپان خلخال
مديرعامل هما: بوئينگ جايگزين توپولف مي شود
بخشدار كجور مازندران: خسارت سيل كجور از مرز 2 ميليارد تومان عبور كرد
دستگيري راننده شيطان صفت در نياوران تهران



ديدار دادستان تهران با زندانيان

عباس جعفري دولت آبادي، دادستان عمومي و انقلاب تهران در ادامه ملاقات هفتگي خود با خانواده هاي زندانيان با جمع ديگري از آنان ديدار كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي تهران، در اين ديدار اعضاي خانواده 11 تن از زندانيان درخواست هاي خود را با دادستان در ميان گذاشتند و وي در هر مورد دستور بررسي و رسيدگي صادر كرد.براساس اين گزارش، دادستان، همچنين پيش از ملاقات با خانواده ها با حضور در زندان اوين با 17 تن از زندانيان ملاقات كرد.
دادستاني تهران همچنين ادعاهاي مطرح شده در سايت هاي ضد انقلاب را مبني بر اعمال محدوديت در تعداد ملاقات كنندگان خانواده هاي زندانيان با متهمان و محكومين زنداني را رد كرد.

 



وزارت بهداشت خبر داد
قاچاق سالانه 150 ميليارد تومان دارو در كشور

مديركل نظارت بر امور دارويي و مواد مخدر وزارت بهداشت گفت: رقم واقعي قاچاق سالانه دارو در مجموع كل چرخه دارويي و مكمل هاي غذايي و دارويي كشور 80 تا 150 ميليارد تومان است.
دكتر محمدرضا شانه ساز افزود: درصد قاچاق دارو و مكمل هاي دارويي به كشور از آنچه كه سازمان جهاني بهداشت در كشورهاي در حال توسعه 10 تا 15 درصد اعلام كرده كمتر است.
وي افزود: با برنامه هاي خوبي كه طي 4 سال اخير انجام شده درصد قاچاق دارو از 20 تا 25 درصد سال هاي گذشته در كشور به زير 10 درصد رسيده است.
شانه ساز با اشاره به نتايج خوب اجراي طرح سامانه برچسب اصالت دارو در كشور اظهار داشت: علاوه بر اجراي برخي برنامه هاي سنتي مقابله با قاچاق دارو كه در همه كشورها انجام مي شود اجراي فاز اول سامانه برچسب اصالت دارو براي تشخيص داروي قاچاق از اصلي نتايج بسيار پرباري به همراه داشت.
به گزارش مهر، وي تاكيد كرد: اين سامانه به نوعي همه مردم را بازرسان وزارت بهداشت در زمينه كنترل قاچاق دارو كرده است و خيلي از كشورها مي توانند از اين طرح كه براي نخستين بار در سطح جهان در كشور ايران انجام شده است، الگوبرداري كنند.

 



مجسمه اميركبير نصب مي شود

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به نظرات مختلف درباره محل نصب مجسمه اميركبير گفت: اين مجسمه كه 600 كيلو برنز خالص براي ساخت آن به كار رفته است، در يكي از بوستان هاي بزرگ شهر نصب مي شود.
محمد جواد شوشتري در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: مجسمه اميركبير به تازگي از ايتاليا وارد ايران شده است و هم اكنون در محل نمايشگاه خدمات شهري در بوستان گفت وگو تهران قرار دارد.
وي با اشاره به اين كه هنوز جانمايي مشخصي براي نصب اين مجسمه صورت نگرفته است، خاطرنشان كرد: در بحث جانمايي براي نصب اين مجسمه نگران موضوعاتي همچون سرقت مجسمه نيستيم و مردم خودشان از اين مجسمه مراقبت مي كنند.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران در ادامه درباره روند پيگيري پرونده سرقت مجسمه هاي تهران گفت: نمي توانيم بگوييم اين موضوع فراموش شده است چرا كه برخي موضوعات پليسي وجود دارد كه پاسخ يافتن در مورد آن زمان زيادي مي برد.
شوشتري با بيان اين كه شهرداري ساخت و نصب جايگزين اين مجسمه ها را در شهر آغاز كرده است، افزود: تاكنون هشت مجسمه از مجموع 12 مجسمه سرقتي جايگزين شده است و چهار مجسمه ديگر نيز در مراحل ساخت قرار دارد.
به گفته وي، از آنجا كه قالب برخي از اين مجسمه ها از بين رفته است، در ساخت جايگزين آنها ممكن است امكان ساخت مشابه مجسمه وجود نداشته باشد از اين رو مجسمه اي جديد ساخته و نصب خواهد شد.

 



سخنگوي شوراي شهر خبر داد
 اعلام نرخ سرويس مدارس تهران طي هفته آينده

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران با رد برخي اخبار درباره تعيين نرخ سرويس مدارس براي سال تحصيلي آينده گفت: نرخ سرويس مدارس هم اكنون در كميسيون توسعه و عمران اين شورا مورد بحث قرار گرفته و هفته آينده پس از تصويب در شوراي شهر اعلام خواهد شد.
«خسرو دانشجو» در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: هرگونه افزايش يا اعلام نرخ سرويس مدارس از سوي رسانه ها شايعه است و شوراي شهر هنوز به جمع بندي نهايي نرسيده است.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به فرصت يك و نيم ماهه باقي مانده تا آغاز فصل مدارس گفت: زمان براي اعلام نرخ سرويس مدارس دير نشده است و با اعلام آن در هفته آينده مدارس شهر تهران مي توانند براي سرويس مدارس در سال تحصيلي 90-89 برنامه ريزي كنند.
دانشجو در عين حال گفت كه برخي شرايط براي سرويس مدارس همچون داشتن برگه معاينه فني و بيمه شخص ثالث قطعي شده است و تمامي سرويس هاي مدارس بايد در سال تحصيلي آينده بيمه و معاينه فني داشته باشند.
وي همچنين ممنوعيت بكارگيري رانندگان مرد در سرويس مدارس دخترانه را رد كرد.

 



فراخوان اعزام مشمولان عضو هيئت علمي دانشگاه ها

سازمان وظيفه عمومي ناجا طي اطلاعيه اي مشمولان عضو هيئت علمي دانشگاه ها سهميه سال 1389 را براي اعزام به دوره آموزش خدمت وظيفه عمومي فراخواند.
سازمان وظيفه عمومي ناجا در اين اطلاعيه از مشمولان عضو هيئت علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و دانشگاههاي آزاد اسلامي، امام صادق(ع)، شاهد و جامع علمي كاربردي سهميه سال 1389 كه عضويت آنان مورد تاييد ستاد كل نيروهاي مسلح قرار گرفته خواسته است كه خود را براي اعزام به دوره آموزشي خدمت وظيفه عمومي معرفي كنند.
مشمولان عضو هيئت علمي بايد تا روز شنبه مورخه 16/5/89 ساعت 9صبح با در دست داشتن اصل برگه اعزام به خدمت و برگه اعلام محل مراجعه (برگه سفيد)، به مركز آموزشي شهيد مدرس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي واقع در كيلومتر 28بزرگراه تهران- كرج جنب پارك جهان نما مراجعه كنند.
گفتني است مشمولان در صورت عدم مراجعه، غايب محسوب خواهند شد.

 



انهدام 130 هزار حلقه سي دي مبتذل در اهواز

اهواز - خبرنگار كيهان:
با حضور معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز و ماموران نيروي انتظامي اين شهرستان حدود 130 هزار حلقه سي دي و دي وي دي غيرمجاز منهدم شد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري خوزستان، معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز در حاشيه اين برنامه گفت: از ابتداي امسال و در راستاي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و مقابله با اراذل و اوباش و ترويج كنندگان فساد و فحشا در جامعه، جمع آوري سي دي و دي وي دي هاي غيرمجاز از سطح شهرستان اهواز به اجرا درآمد.
فرزاد فرهادي راد افزود: به همين منظور با همكاري نيروي انتظامي، 128 هزار و 722 حلقه سي دي و دي وي دي غيرمجاز، مستهجن و مبتذل جمع آوري و بالغ بر 100 نفر متهم در اين ارتباط دستگير و پس از تشكيل پرونده، محاكمه و مجازات شدند.
فرهادي راد ادامه داد: طبق قانون جديد مبارزه با ترويج كنندگان محصولات فرهنگي غيرمجاز، براي اين افراد مجازات هاي سنگيني در نظر گرفته شده است.
سرپرست دادسراي انقلاب اهواز تصريح كرد: مرتكبين اين جرايم، علاوه بر مجازات هاي نقدي و حبس، به محروميت اجتماعي تا 10 سال محكوم شده اند.
فرهادي راد با بيان اين كه پليس و دستگاه قضايي با متخلفان در اين زمينه به طور جدي برخورد مي كند، گفت: قانونگذار براي دارندگان اين محصولات نيز مجازات هايي در نظر گرفته است و چنانچه محصولات صوتي وتصويري غيرمجاز يا مستهجن و مبتذل در دست فردي كشف شود، با وي برخورد خواهد شد.

 



7 كشته و 13 مجروح در حادثه كاروان عروسي

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
كاروان عروسي با بجا گذاشتن 7 كشته و 13 مجروح بر اثر حادثه رانندگي به مقصد نرسيد.
يك دستگاه ميني بوس حامل اقوام داماد كه از اليگودرز عازم خانه عروس در انديمشك بود دچار سانحه رانندگي شد كه در اثر آن 7 تن كشته و 13 نفر ديگر از سرنشينان آن مجروح شدند.
اين حادثه در حدود 50 كيلومتري جنوب خرم آباد بين يك دستگاه كاميون با ميني بوس حامل كاروان عروس روي داد و مجروحان به بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد انتقال يافتند.
كارشناس پليس راه علت تصادف را انحراف به چپ كاميون اعلام كرد.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر خبر داد
استقرار افسران در مرزهاي مشترك ايران، افغانستان و پاكستان

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا از استقرار افسران مرزي در مرز مشترك ايران، افغانستان و پاكستان خبر داد.
سردار حميدرضا حسين آبادي در حاشيه اختتاميه اولين اجلاس رئيسان پليس مبارزه با موادمخدر كشورهاي عضو اكو گفت: افسران مرزي در مرزهاي تايباد و اسلام قلعه در مرزهاي مشترك ايران و افغانستان و در مرز ميرجاوه و تفتان در مرزهاي مشترك ايران و پاكستان مستقر مي شوند.
حسين آبادي افزود: در اين اجلاس بر لزوم تبادل اطلاعات مربوط به شبكه هاي فرامرزي قاچاق مواد مخدر تاكيد شد و كشورهاي شركت كننده در اين اجلاس از تبادل اطلاعات از طريق واحد برنامه ريزي مشترك تهران (JPC) ميان كشورهاي عضو اكو استقبال كردند.
به گزارش ايسنا وي با اشاره به اينكه يك لابراتور تخصصي و پژوهشي موادمخدر در مركز پليس مبارزه با موادمخدر ايران راه اندازي شده است، افزود:كشورهاي عضو اكو نيز از اين لابراتور استفاده مي كنند.

 



موافقت محيط زيست با احداث سد در منطقه حفاظت شده

معاون دفتر ارزيابي سازمان حفاظت محيط زيست درباره ساخت سد «مراش» در داخل منطقه حفاظت شده انگوران، گفت: محيط زيست با احداث اين سد در منطقه حفاظت شده انگوران موافقت مشروط كرده است.
عليرضا رحمتي درباره احداث سد مراش در استان زنجان گفت: كميته ارزيابي زيست محيطي با احداث سد مراش در داخل منطقه حفاظت شده انگوران موافقت مشروط كرده است.
وي در ادامه افزود: اين سد در داخل منطقه حفاظت شده قرار دارد و با توجه به اين كه در شوراي ساماندهي مناطق طرح شده بود و نتيجه را به تصميم كميته ارزيابي موكول كرده بودند، قرار شد از معادن قرضه (شن و ماسه) داخل منطقه برداشتي نداشته باشند و مايحتاج خود را از بيرون منطقه تأمين كنند.
معاون دفتر ارزيابي زيست محيطي در ادامه با بيان اين كه در كميته ارزيابي زيست محيطي 7 پروژه مورد بررسي قرار گرفته است، افزود: منطقه ويژه اقتصادي يك هزار هكتاري زنجان يكي از پروژه هايي بود كه در كميته ارزيابي زيست محيطي مطرح شد و توانست موافقت مشروط را كسب كند.
وي در ادامه گفت: با توجه به موافقت مشروط محيط زيست با پروژه منطقه ويژه اقتصادي زنجان واحدهاي صنعتي تا كد «ج» مي توانند در اين منطقه استقرار يابند.
به گفته رحمتي منظور از استقرار واحدهاي صنعتي در كد «ج» صنايع كم آب بر و غيرآلاينده است.
وي گفت: منطقه ويژه اقتصادي زنجان شامل واحدهاي صنعتي، خدماتي و تجاري است.
معاون دفتر ارزيابي زيست محيطي تصريح كرد: طرح منطقه ويژه اقتصادي زنجان متعلق به سازمان مناطق آزاد ويژه اقتصادي است و مجري آن سازمان همياري شهرداري هاي استان است.
به گزارش فارس، وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين كه منطقه مورد نظر در منطقه حفاظت شده قرار دارد صحت دارد؟ اظهار داشت: منطقه ويژه اقتصادي يك هزار هكتاري زنجان در نزديكي منطقه حفاظت شده سرخ آباد قرار دارد و به همين دليل بود كه كميته ارزيابي با اين پروژه موافقت مشروط كرد.

 



حضور سازمان بهشت زهرا(س) در جشنواره مشاركت شهروندي و خدمات شهري

سازمان بهشت زهرا(س) با غرفه «شهري در آسمان» در نخستين جشنواره مشاركت شهروندي و خدمات شهري حضور مي يابد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بهشت زهرا(س)، مهندس فاضل گفت: اين سازمان در نظر دارد با ايجاد فضاي متفاوت و مبتني بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و احياي ياد معاد، در اين غرفه، مخاطبان را در همهمه زندگي شهري به ياد شهدا و يادآوري بازگشت انسان به حيات جاويدان دعوت كند.
وي در ادامه افزود: در بخش پاياني غرفه مخاطبان با خدمات يك آرامستان مدرن آشنا مي شوند.
مهندس فاضل با اشاره به برنامه هاي متنوع فرهنگي غرفه سازمان بهشت زهرا(س) از برگزاري مسابقات فرهنگي و اهداي هداياي نفيس خبر داد.
گفتني است غرفه «شهري در آسمان» در بوستان گفتگو فردا از ساعت 18 تا 23 ميزبان تهراني هاست.

 



فرماندهي انتظامي تهران بزرگ خبر داد
متلاشي شدن باند ديوار چين در تهران

فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از متلاشي شدن باند ديوار چين در پايتخت خبر داد.
سرتيپ دوم پاسدار حسين ساجدي نيا گفت: پليس طي اقداماتي كه در سال جاري انجام داده با باندهاي بزرگ زورگيري درتهران از جمله باند ديوار چين برخورد و آنان را متلاشي كرده است.
باند ديوار چين با توسل به شيوه هاي گوناگون شامل پنچر كردن لاستيك عقب خودرو و درگيري هاي ساختگي در حوالي برخي مراكز اقتصادي وتجاري به كيف قاپي و زورگيري از مردم مبادرت مي كردند.
حسين ساجدي نيا گفت: اقدمات پليس موجب شد تا در طول چهار روز هفته گذشته 60 نفر از اراذل و اوباش نامدار تهران شناسايي و دستگير شوند كه اين امر با همكاري مردم با پليس حاصل شد.وي گفت: در شهر 10 ميليوني تهران وقوع برخي جرايم به علت بيكاري و اعتياد موضوعي نيست كه امنيت پايتخت را به مخاطره بياندازد.
به گزارش ايرنا وي كاهش احساس امنيت در ميان مردم تهران را به واسطه پخش فيلمي از صدا و سيما اعلام كرد و گفت: پليس مدتي پيش فيلمي را در اختيار صدا و سيما گذاشت تا با انتشار آن از طريق رسانه ملي به مردم نشان دهد كه پليس در كوتاهترين زمان آمادگي برخورد با زورگيران و اراذل و اوباش را دارد اما انتشار اين فيلم نتيجه معكوس داشت به نحوي كه برخي با وقوع يك جرم در سطح يك منطقه احساس ناامني مي كنند.

 



شهردار شهر زهره در حمله مسلحانه مجروح شد

هنديجان- خبرنگار كيهان:
شهردار شهر زهره از توابع شهرستان هنديجان حين خدمت مورد سوءقصد مسلحانه قرار گرفت و از ناحيه پا مجروح شد.
سوءقصدكنندگان در اين اقدام با استفاده از سلاح گرم به سوي «عبدالحسين قنواتي» آتش گشودند و از محل حادثه متواري شدند. به گزارش منابع آگاه سوءقصدكنندگان پس از ساعاتي دستگير و تحويل مقامات قضايي شده اند كه با تشكيل پرونده اي تحقيقات از آنها درباره انگيزه اين عمل آغاز شده است.
لازم به ذكر است «عبدالحسين قنواتي» شهردار شهر زهره از نيروهاي جوان و كارآمد منطقه است كه طي مدت مسئوليت خود منشأ خدمات زيادي براي شهر زهره شده است.

 



آتش سوزي در كارخانه نئوپان خلخال

اردبيل- خبرنگار كيهان:
آتش سوزي در كارخانه نئوپان شهرستان خلخال 300ميليون ريال خسارت بر جاي گذاشت.
آتش سوزي كه در محل نگهداري و جمع آوري هيزم در بالادست اين كارخانه رخ داد بيش از 500 تن هيزم خريداري شده براي تبديل به نئوپان را از بين برد.
علت دقيق اين آتش سوزي كاملا مشخص نيست اما پيش بيني مي شود بيش از 300 ميليون ريال خسارت به اين مجموعه وارد شده است.
آتش سوزي بعد از سه ساعت تلاش و كوشش ماموران آتش نشاني شهرهاي خلخال، شاهرود، هشتجين و كوثر با استفاده از ماشين آلات راه و ترابري و شهرداري مهار شد.

 



مديرعامل هما: بوئينگ جايگزين توپولف مي شود

مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران از جايگزيني هواپيماهاي بوئينگ ام دي به جاي توپولف هاي شركت زيرمجموعه خود خبر داد و گفت: اگر نتوانيم تا پايان فرصت پنج ماهه هواپيماي ملكي بخريم، ناوگان استيجاري غربي به جاي توپولف هاي ملكي تامين خواهيم كرد.
فرهاد پرورش با بيان اينكه در هر فرصتي به دنبال نوسازي ناوگان هستيم، گفت: بخش دولتي بايد اعتبارات و تسهيلات خريد هواپيما را بپردازد؛ در حال حاضر نيز شرايط براي واردات هواپيما فراهم است و مي توان هواپيما خريد اما فرآيند جايگزيني ناوگان توپولف شركت هواپيمايي ايران ايرتور بر سر راه است و به شدت پيگيري مي شود.
مديرعامل هما درباره تامين نشدن منابع بانكي براي جايگزيني 13 فروند ناوگان توپولوف ايران ايرتور گفت: پيگيري براي دريافت تسهيلات دولتي به منظور خريد هواپيما انجام مي شود اما اگر تا پايان فرصت داده شده، نتوانيم هواپيماي ملكي بخريم، ناوگان استيجاري غربي به جاي توپولوف هاي ملكي تامين خواهيم كرد.
به گفته وي از ماه آينده به تدريج هواپيماهاي بوئينگ ام دي جايگزين توپولوف ها مي شوند.
پرورش اظهار داشت: واردات هواپيما در شرايط تحريم آسان نيست اما طي 30 سال اخير توانسته ايم از بحران ها و تحريم ها عبور كنيم.
مديرعامل شركت هواپييمايي جمهوري اسلامي ايران گفت: با توجه به حذف نام شركت هواپيمايي ايران اير تور از فهرست بورس، واگذاري اين شركت از طريق فرابورس يا مزايده انجام مي شود و خصوصي سازي اين شركت منتفي نشده بلكه نوع واگذاري آن در حال بررسي است.
وي درباره نتيجه بازديد كارشناسان سافا از ناوگان شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران گفت: بر اين اساس پرواز چند نوع هواپيما از جمله ايرباس 320 و بوئينگ 747 به اروپا ممنوع شده اما اين پروازها با ناوگان ايرباس جايگزين انجام مي شود و هيچ يك از پروازهاي هما به اروپا تاكنون لغو نشده و همچنان ادامه دارد.
پرورش درباره مشكل سوخت گيري ناوگان هوايي ايران در برخي از فرودگاه هاي اروپايي گفت: مشكلاتي در اين زمينه وجود داشت كه با تغيير قراردادها برطرف شده و در حال حاضر مشكلي نداريم.

 



بخشدار كجور مازندران: خسارت سيل كجور از مرز 2 ميليارد تومان عبور كرد

بخشدار كجور مازندران گفت: ميزان خسارات سيل در كجور بسيار گسترده تر از حد انتظار است، به طوري كه تاكنون 2 ميليارد تومان خسارت اعلام شده است.
به گزارش فارس از كجور، شمسعلي نورمحمدي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش باران در بخش كجور نوشهر كه منجر به وقوع سيل شديد شده است، خسارات بسيار وسيعي را به اهالي اين منطقه وارد كرده است.
وي افزود: وسعت و ميزان خسارات وارده سيل در كجور بسيار گسترده است و نقاط وسيع تري از كجور را دربرگرفت، باغ ها و به مزارع و منازل مردم خسارات هنگفتي وارد كرده است.
نورمحمدي ادامه داد: سيل پنج هكتار از باغ هاي لوبيا در روستاي گت كش را تخريب كرده است و لوله هاي آب كشاورزي 15 هكتار ديگر نيز كه به علت وقوع سيل از بين رفته بودند، در معرض خطر جدي قرار دارد.
بخشدار كجور بيان داشت: سيل در روستاي مونج دويست كانال آب كشاورزي و چند دهنه پل و در روستاي پيده بخش هايي از اراضي كشاورزي و همچنين مزارع برنج در منطقه خورشيدآباد و آبگرفتگي دو منزل مسكوني در روستاي گيل كلا خسارات جدي وارد و يا آنها را تخريب كرده است.
وي به ميزان خسارات وارده سيل در بخش كجور اشاره كرد و گفت: سيل تنها در روستاي كندلوس 2 ميليارد تومان خسارات به منازل و مزارع و گرمابه وارد كرده است كه با احتساب خسارات وارده به ديگر روستاها اين رقم بسيار فراتر از اين مقدار مي شود.

 



دستگيري راننده شيطان صفت در نياوران تهران

ماموران نيروي انتظامي توانستند طي يك عمليات غافلگيركننده راننده شيطان صفت را دستگير كنند.
21 تيرماه سال جاري دختر جواني با مراجعه به شعبه دوم دادياري دادسراي جنايي تهران طي شكايتي اعلام كرد كه راننده يك دستگاه خودروي سواري پرايد نوك مدادي در اتوبان صدر وي را سوار خودرو كرده و با تغيير مسير به سمت كاشانك قصد تعرض به وي را داشته است.
راننده پس از مقاومت دختر جوان با سرقت كيف حاوي وجه نقد و اموال ديگر وي پا به فرار گذاشت.
با شكايت دختر جوان ساسان 25ساله كه در يك آژانس تاكسي در محدوده نياوران كار مي كرد شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ كارآگاه علي اكبرپور رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در اين باره گفت: برخي از بزه ديدگان براي حفظ آبروي خود از ثبت شكايت خودداري مي كنند كه اين موضوع افراد خطاكار و مجرم را براي انجام و تكرار جرم تحريك و جري مي كند.
به گزارش ايسنا وي افزود: مجرم با اولين جنايت خود و در صورت عدم پيگيري قانوني فرد مقابل اين جرات و جسارت را براي بار دوم و همين طور دفعات بعدي پيدا مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14