(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 مرداد 1389- شماره 19709

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تأديب تل آويو فقط در چند ساعت (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
كوپه (گفت و شنود)
رئيس شوراي امنيت سازمان ملل متحد: 1+5 مذاكره بر پايه بيانيه تهران را پذيرفت
حمايت قاطع ايران و سوريه از مقاومت لبنان در برابر رژيم صهيونيستي
سخنگوي شوراي نگهبان: تحريم ها مغاير صريح حقوق بين الملل است
پناه به توالت فرنگي براي 2 ميليارد تومان پولشويي كثيف (خبر ويژه)
آن قدر از آدم هاي خردگرا و ميانه رو خوشمان مياد كه نگو! (خبر ويژه)
بولتن سازي براي شيخ آلت دست منافقين (خبر ويژه)
غير از اسرائيل و آمريكا و انگليس به هيچ جا وابسته نيستيم! (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: در شكستن تحريم ها چين بي پروا و روسيه جنون آميز عمل مي كنند (خبر ويژه)



تأديب تل آويو فقط در چند ساعت (يادداشت روز)

درگيري چند ساعته ارتش لبنان با رژيم صهيونيستي كه در پي تجاوز آشكار صهيونيست ها به خاك لبنان به وقوع پيوست سوالات و گمانه زني هاي مختلفي را در بر داشته است.
از دو روز پيش كه اين اتفاق رخ داد بازتاب آن درصدر اخبار رسانه ها و مطبوعات كماكان رو به افزايش است.
در اين ميان، سوال كليدي اين است كه آيا اين رخداد از جنگ احتمالي در منطقه خبر مي دهد؟ آيا صهيونيست ها با حمله به روستاي العديسه در جنوب لبنان و شليك گلوله به يك پايگاه ارتش اين كشور، درصدد هستند تا شيپور جنگ را به صدا درآورند؟
اينكه پشت پرده تجاوز صهيونيست ها به مناطق مرزي لبنان چيست و آيا رژيم صهيونيستي قادر به تدارك يك جنگ نظامي هست يا نه؟ از ديگر سوالاتي است كه پيرامون اين مسئله وجود دارد.
اما قبل از ورود به بحث ناگزير بايد به صحنه اين درگيري نگريست. در اين ماجرا رسانه هاي غربي- و از جمله خبرگزاري رويترز وابسته به محافل صهيونيستي- به مانند هميشه به صحنه آمدند و دقايقي پس از درگيري با پيش دستي وانمود كردند كه شروع كننده درگيري و تنش ارتش لبنان بوده است!
اين ادعاي واهي در حالي است كه نظاميان صهيونيست تلاش مي كردند با قطع درختان داخل اراضي لبنان در منطقه العديسه دوربين هايي براي نظارت و جاسوسي نصب كنند و پس از مواجه شدن با نيروهاي نظامي لبنان بسوي يك پايگاه ارتش اين كشور در منطقه هجير واقع در وادي سلوكي گلوله شليك كردند.
بنابراين با توجه به موقعيت سوق الجيشي روستاي العديسه و همچنين پايگاه نظامي ارتش لبنان، آنچه در بدو امر به نظر مي رسد اين است كه نظاميان صهيونيست چشم طمع به تصرف العديسه و آن پايگاه نظامي داشتند.
با نگاه دقيق و موشكافانه به صحنه درگيري و در نظر داشتن تحولات منطقه اي و تحركات رژيم صهيونيستي در چندماه گذشته ذكر نكاتي دراين باره قابل اعتناست:
1- نظاميان صهيونيست در درگيري دو روز پيش با مقاومت ارتش لبنان روبرو شده و پاسخي دندان شكن دريافت كردند به نحوي كه پس از چند ساعت از شروع درگيري نظاميان صهيونيست از طريق بلندگو از ارتش لبنان درخواست آتش بس مي نمايند تا جنازه يك افسر اين رژيم و زخمي هاي خود را از كارزار جنگ بيرون كنند.
به نظر مي رسد رژيم صهيونيستي دراين درگيري به دنبال تست زدن توان نظامي ارتش لبنان و محك سربازان لبناني بود كه البته واكنش غيرمنتظره اي را دريافت كرد.
صهيونيست ها براي اولين بار پي بردند كه ارتش لبنان قادر است به قوت پاسخي در خور به جنايات و تجاوزات آنها بدهد.
رژيم صهيونيستي پس از جنگ 33 روزه 2006 با حزب الله لبنان و جنگ 22روزه 2008 با گروه هاي جهادي فلسطين اين بار در جنگي يك روزه مغلوب ارتش لبنان مي شود از همين روي، با توجه به اينكه درگيري دو روز پيش صهيونيست ها با ارتش لبنان- و نه حزب الله- بود و بيش از يك روز هم به درازا نكشيد نشان از آن دارد كه از يك طرف توان دفاعي اين رژيم كاهش يافته و از طرف ديگر با به صحنه آمدن ارتش لبنان در كنار حزب الله، توان و قدرت جريان مقاومت افزايش يافته است؛ اتفاقي كه صهيونيست ها آن را در ارزيابي هاي خود برآورد نكرده بودند و يا در پي ارزيابي و آزمون آن بودند.
2- شايد رژيم صهيونيستي به دنبال فشار محكوميت هاي بين المللي در جريان محاصره غزه و حمله به كاروان آزادي، در پي آن بود تا به نحوي پاي حزب الله را به جنگي ناخواسته باز كند، كه البته در درگيري دو روز پيش نتوانست از اين ترفند طرفي ببندد.
حزب الله با اشراف بر اوضاع و احوال به گستاخي و تجاوز رژيم صهيونيستي هشدار داد و با حمايت از ارتش كشورش، اين بار صبر كرد تا ارتش لبنان به تجاوزگري صهيونيست ها پاسخ قاطعي بدهد. اين در حالي است كه ناظران و تحليلگران با توجه به دو جنگ قبلي رژيم صهيونيستي طي 4 سال گذشته معتقدند اين رژيم در موقعيتي نيست كه بتواند جنگ جديدي را سر و سامان دهد. تحليل غالب كارشناسان اين است كه شايد طي روزهاي آينده اوضاع متشنج و ناآرام باشد اما اين مسئله سبب بروز جنگ از سوي اسرائيل نخواهد شد.
3- مقامات تل آويو با تجاوز به خاك لبنان، پازل اشتباهاتشان را تكميل كردند و در ادامه جنگ و محاصره غزه و حمله به ناوگان آزادي بار ديگر طي دو سال گذشته ماهيت تجاوزطلبانه شان را ناخواسته و براساس ارزيابي ها و تحليل هاي غلط به رخ افكار عمومي جهان كشيدند.
البته صهيونيست ها مي پنداشتند با به راه انداختن يك درگيري مرزي با ارتش لبنان به خواسته اوليه شان يعني انحراف افكار عمومي نسبت به سخنان اخير سيدحسن نصرالله دست مي يابند، چرا كه دبير كل حزب الله لبنان چندي پيش در سخناني افشاگرانه سناريوي جديد صهيونيست ها در خصوص اتهام حزب الله لبنان در ترور رفيق حريري را نقش برآب كرد.
اما خروجي اين درگيري نتيجه معكوسي داشت چون اولاً اين درگيري آنطور كه صهيونيست ها مي خواستند پيش نرفت و آنها بصورتي عجزآلود خواستار آتش بس شدند، ثانياً سيد حسن نصرالله سه شنبه شب در سخناني پس از اتمام درگيري ميان تل آويو و ارتش لبنان بار ديگر نسبت به توطئه صهيونيست ها كه سعي دارند از طريق يك رأي دادگاه به اصطلاح بين المللي حزب الله را به ترور حريري متهم نمايند، هشدار داد.
4- جالب اينجاست مقامات صهيونيستي درحالي تلاش داشتند كه با به راه انداختن يك درگيري مرزي با ارتش لبنان، اوضاع داخلي را به سود خودشان تغيير بدهند و از شرايط پرفشار خارجي رها شوند كه به محض پاسخ ارتش لبنان به تجاوزگري اين رژيم، ساكنان مناطق صهيونيست نشين در شمال سرزمين هاي اشغالي با مشاهده شليك موشك هاي لبنان از شدت ترس و رعب و وحشت به پناهگاه ها سرازير شدند و اوضاع بلبشويي در داخل سرزمين هاي اشغالي بوجود آورد اما در ديگر سو، مردم جنوب لبنان علي رغم خبر درگيري ارتش اين كشور با نظاميان صهيونيستي خود را آماده شنيدن سخنان سيدحسن نصرالله كرده بودند كه قرار بود در جشن چهارمين سالگرد پيروزي لبنان در جنگ 33 روزه سخنراني كند كه همين طور هم شد.
از بعد بيروني و فراتر از سرزمين هاي اشغالي هم اوضاع به زيان اسرائيل چرخش پيدا كرد و مقامات تل آويو نه تنها بر نفرت جهاني خود افزودند بلكه از سوي ديگر اتحاد حزب الله و ارتش لبنان آنطور به نمايش آمد كه نشان داد اسرائيلي ها در توطئه تفرقه و درگيري ميان گروه هاي لبناني و تضعيف نقش حزب الله ناكام مانده اند.
5- رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه 2006 قصد داشت «جريان مقاومت» را ترور نمايد و با حذف اين جريان آنچه كه «خاورميانه بزرگ» نام نهاده بود نشانه برود اما درگيري دو روز پيش نشان داد كه نه تنها جريان مقاومت حذف شدني نيست بلكه امروز ارتش لبنان مشي مقاومت را برگزيده و در كنار حزب الله، بيش از پيش اين توان و قدرت را يافته اند كه رژيم صهيونيستي را به چالش جدي و مضمحل كننده بكشانند.
دبيركل حزب الله نيز در سخنان دو روز پيش خود، افسران و نظاميان ارتش لبنان را برادران حزب الله در معناي انساني، و نمادي از كرامت لبناني ها در معناي ملي توصيف و تاكيد مي كند: «من با صراحت مي گويم در هر مكاني كه دشمن صهيونيستي به ارتش تجاوز كند و دست مقاومت به آن برسد، مقاومت كوتاه نخواهد آمد و دستي كه براي تجاوز به ارتش دراز شود را قطع خواهيم كرد.»
6- و بالاخره بايد گفت؛ رژيم صهيونيستي در باتلاقي از چالش ها و بحران ها دست و پا مي زند كه هر روز بيشتر در آن فرو مي رود و عنقريب است كه ملت هاي آزاده و مستقل در اقصي نقاط عالم، جهان پس از اسرائيل را تجربه كنند.
خيزش و خروش افكار عمومي دنيا عليه صهيونيست ها كه از پس از جنگ غزه هر روز بر دامنه آن افزوده مي شود، محكوميت هاي بين المللي سران كودك كش تل آويو كه از جمله گزارش قاضي گلدستون بر آن دلالت دارد، اختلافات داخلي مقامات صهيونيستي و احزاب آنها با يكديگر، بحران عدم مشروعيت رژيم صهيونيستي در صحنه تصميم گيري ها و معادلات منطقه اي و بين المللي، تمركز كشورها بر مسئله پرونده هسته اي اين رژيم كه در كنفرانس اخير بازنگري NPT 918 كشور نسبت به استانداردهاي دوگانه در اين باره و در اختيار داشتن كلاهك هاي هسته اي اسرائيل اعتراض كردند و... و همچنين از سوي ديگر، افزايش توانمندي جريان مقاومت و گسترش آن در ميان منطقه در برابر رژيم صهيونيستي باعث شده است تا همه اين موارد حكايت از آن داشته باشد كه رژيم به سوي فروپاشي و اضمحلال حركت مي كند.
و البته همه اينها ناشي از تفكر بيداري اسلامي و ايستادگي در برابر چپاولگري، غارت، افزون طلبي و زياده خواهي رژيم جعلي صهيونيستي است. احياي اين تفكر و ارائه راه حل محو رژيم صهيونيستي از جغرافياي جهان كه امروز افكار عمومي دنيا آن را به خوبي درك كرده و بر تحقق آن پافشاري مي كند مرهون امام خميني(ره) است كه همواره مي فرمودند؛ اين غده سرطاني بايد از بين برود.
اين نكته را هم بايد افزود كه توفيقات امروز حزب الله كه هر روز بيشتر و بيشتر مي شود به خاطر حركت در راه امام راحل عظيم الشأن است. از همين روي است كه در زيارتنامه شهيد سيدعباس موسوي دبيركل حزب الله لبنان مي خوانيم: «السلام عليك و علي من التزمت بنهجه و سرت علي هديه و اخلصت لولايته و احبك و احببته علي الامام الخميني العظيم».
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323


كيهان و خوانندگان
¤ اين روزها باز هم بحث هايي درباره مذاكره با آمريكا مطرح شده است. آيا با اين همه كارشكني، خيانت و جنايت آمريكا عليه ايران و اسلام، باز هم مي توان با آن مذاكره كرد؟
مقدم از تبريز
¤ برخي از افراد، در هنگام حضور در كشورهاي خارجي عليه كشورمان لجن پراكني مي كنند و به سادگي به كشور بازمي گردند. لازم است كه از ورود مجدد اين دسته از افراد به ايران جلوگيري شود.
عليمرداني
¤ لازم است كشورهايي كه در تحريم ايران مشاركت مي كنند، با اقدام متقابل ايران رو به رو شوند و در تردد كشتي هاي آن ها از تنگه هرمز محدوديت ايجاد شود.
چاوشي از آمل
¤ براي استحكام هرچه بيشتر نظام و ناكامي دشمنان قسم خورده يك راه اساسي و كليدي وجود دارد و آن پياده كردن عدالت در تمام عرصه هاي مديريتي است و در ضمن در اين راه بايد مقاومت كرد.
2422---0938
¤ افشاي كمك ميلياردي سران سعودي به سران فتنه، نشان مي دهد كه اسلام آمريكايي و اسلام سعودي دو روي يك سكه هستند و هدف مشتركشان سركوب اسلام ناب محمدي(ص) و اسلام ظلم ستيز است.
يك هموطن
¤ براي پيشرفت هسته اي، بهترين راه، افزايش سرعت اقدامات عملياتي در داخل به موازات آن انجام اقدامات ديپلماسي با رويكردي تهاجمي و فعال در خارج است. در غير اين صورت، غربي ها بر ما و متحدان ما در منطقه بيشتر فشار خواهند آورد.
يك هموطن
¤ از مسئولان تقاضا مي شود مبارزه با بدحجابي را با جديت بيشتري دنبال كنند. اين وضعيت غيرقابل تحمل است.
يك شهروند
¤ بايد دقت مي شد كه در همايش ايرانيان خارج نشين كه در تهران برگزار شد بعضي از افراد معلوم الحال و ناهمگون كه ويژگي آنان فرصت طلبي است شركت داده نمي شدند.
محمودي
¤ ديوان داوري لاهه كه يك نهاد بين المللي است بايد راسا نسبت به موضوع غيرانساني ممانعت رژيم اشغالگر قدس از امدادرساني جهاني و مردمي به ساكنين در حصر غزه از خود واكنش نشان مي داد. كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي بايد نسبت به اين سكوت مرگبار مجامع بين المللي فرياد بزنند و پيگير موضوع باشند.
گودرزي
¤ روزنامه كيهان در آگاهي بخشي به اقشار مختلف جامعه نقش ويژه اي داشته و دارد. انشاءالله نزد خداوند و امام زمان(عج) مأجور باشيد.
6563---0935
¤ تعطيلات طويل المدت مجلس شوراي اسلامي و برخي ارگان هاي دولتي با شعار همت و كار مضاعف در تضاد است. لازم است كه چنين مواردي بررسي و برطرف گردد.
سليمان بلغار
¤ پس از سال ها انتظار بالاخره استخدام فرهنگيان حق التدريسي عملي شد كه جاي تقدير از دولت دارد، اما متأسفانه سابقه كاري در نظر گرفته نشده و به مناطقي دور از محل زندگي انتقال يافته ايم كه مشكل ساز است.
الهام بادي
¤ ظهرها قطار مترو از مبدأ گلشهر بسيار كمياب است. به طوري كه در هر ساعت يك يا دو قطار مي آيد. اين در حالي است كه طبق گفته مسولين مربوطه ، هر 15 دقيقه يك قطار بايد حركت نمايد.
محمدتقي گذري
¤ به عنوان يك جوان معتقدم ريشه بسياري از مشكلات خانوادگي از جمله طلاق و بي بند و باري فرهنگ غربي است.
يك هموطن از همدان
¤ در شهر سربندر مدتي است كه آب بدبو و بدمزه شده است. اين شهر با كمبود امكانات تفريحي و فضاي سبز مواجه است. همچنين آسفالت خيابان ها مشكل دارد و نظافت به درستي انجام نمي شود. از مسئولين امور تقاضاي رسيدگي دارم.
يك هموطن از سربندر
¤ پدرم پس از سي سال شاطري در يك نانوايي، بدون پاداش بازنشسته شده است. آيا اين انصاف است؟
يك شهروند از تهران
¤ پارك اسفند در خيابان خزانه به پاتوق معتادان و اراذل و اوباش تبديل شده است. لطفاً رسيدگي شود.
محمدي
¤ محيط زيست چهارراه سامدين تا چهارراه گلستاني در تهران به شدت آلوده است. لطفاً رسيدگي شود.
دريايي
¤ چند شب پيش در يكي از شبكه هاي بيگانه (بي بي سي فارسي) درباره ازدواج در اسلام بحث مي كردند و از شدت بي سوادي كاملاً موضوع را در تضاد با آموزه هاي اسلامي جلوه مي دادند. آن ها مردم را ساده و مثل خودشان نادان فرض كرده اند.
غلامرضا جنت خواه دوست
¤ در روستاي تركان و روستاهاي اطراف آن، به دليل كمبود ذخيره آب، به كرات آب قطع مي شود و در زندگي اهالي اخلال ايجاد مي كند. تقاضاي رسيدگي داريم.
قانع از روستاي تركان مرو دشت
¤ در سايت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران نوشته شده است كه اين سازمان مجبور به پذيرش رسميت رژيم صهيونيستي شده تا بتواند براي مسافران ويزا بگيرد. آيا چنين ادعايي واقعيت دارد؟ اگر واقعيت دارد چرا هيچ كسي واكنشي نشان نمي دهد؟
يك خواننده كيهان
¤ در خبرها خوانديم كه يك خرس با چنگ و دندان فرزند خود را از دست شكارچيان نجات داد. از آن طرف در كشور فرانسه مادري هشت فرزند خود را بعد از زايمان با قساوت تمام مي كشته و استخوان هاي آنان را در داخل كيسه اي جمع مي كرده است. مصيبت بار تر اينكه بعضي از افراد خودباخته در داخل شيفته غربي ها هستند.
9915---0912
¤ پيشنهاد مي شود هر شب از تلويزيون به مدت ده دقيقه از ساعت 50/10 تا 11شب از يكي از شبكه ها ترجيحا شبكه 3 درس اخلاق يكي از مراجع يا ديگر علما پخش شود.
0046---0912
¤ علي رغم اينكه فرماندار آستانه اشرفيه به اتفاق تعدادي از مسئولين محلي در منزل شهيد علي اصغر اكبري در روستاي سياه كوچه حضور پيدا مي كنند و قول مساعد براي آسفالت كردن چند كوچه را كه منزل شهدا در آن واقع بوده مي دهند مع الوصف تا كنون هيچ كاري انجام نشده است.
تمريز
¤ در تقاطع خيابان هاي خرداد و جامي در شهرستان نجف آباد به دليل عدم رعايت استانداردهاي لازم تصادف هاي متعدد و خطرناكي بوجود مي آيد. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
8661---0913

 



كوپه (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: حالا كه تشت وابستگي موسوي و خاتمي و كروبي به سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه با سر و صداي رسواكننده از بام افتاده، برخي از مدعيان اصلاحات دنده عقب گرفته اند.
گفت: يعني چي؟!
گفتم: سعي مي كنند همكاري خود با سران فتنه را انكار كنند.
گفت: ولي تمامي اسناد و شواهد نشان مي دهد كه همه آنها دستشان در يك كاسه بوده است.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو با قطار به شمال مي رفت، توي كوپه از شخصي كه در صندلي روبرويش نشسته بود پرسيد؛ شما داريد از شمال تشريف مي آوريد؟ خوش گذشت؟! دريا چطور بود؟!

 



رئيس شوراي امنيت سازمان ملل متحد: 1+5 مذاكره بر پايه بيانيه تهران را پذيرفت

سرويس سياسي
نماينده روسيه و رئيس دوره اي شوراي امنيت اعلام كرد كه مذاكرات آتي ميان ايران و گروه 1+5 بر مبناي بيانيه تهران انجام خواهد شد.
به گزارش واحد مركزي خبر از نيويورك، «ويتالي چوركين» كه به تازگي كشورش رياست شوراي امنيت سازمان ملل را برعهده گرفته است، با سودمند خواندن رايزني هاي اخير براي از سرگيري مذاكرات ميان گروه پنج به علاوه يك و جمهوري اسلامي ايران گفت اين رايزني ها با محوريت پيشنهاد تركيه و برزيل براي مبادله اورانيوم با ميله هاي سوخت مورد نياز راكتورهاي تحقيقاتي در جريان است كه به آن خوشبينيم.
چوركين تلاش براي مذاكرات جديد ميان ايران و كشورهاي پنج به علاوه يك متوقف شده از اكتبر سال گذشته و همچنين فراهم شدن شرايط براي تبادل سوخت هسته اي را مسيرهاي ديپلماتيك موجود در موضوع هسته اي ايران خواند.
رئيس دوره اي شوراي امنيت افزود: اين تلاش ها راه حل ديپلماتيك را نويد مي دهند و مسكو نيز معتقد است موضوع هسته اي ايران بايد از راهكارهاي غيرنظامي و ديپلماتيك حل شود.
سفير روسيه در پايان با اعلام حمايت دستگاه ديپلماسي كشورش از پيشنهاد برزيل و تركيه مبني بر تبادل سوخت راكتور تهران گفت، وزارت امور خارجه روسيه اخيرا به گفت وگوهاي كارشناسي در مورد تبادل سوخت هسته اي پيوسته است و به آن خوشبين هستيم.
برزيل: تحريم بي فايده است
به گزارش نووستي «لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا» با اعلام اين كه اعمال تحريم عليه ايران به رغم اثبات حسن نيت هسته اي اين كشور بسيار غيرمنتظره بود، گفت كه اين تحريم ها راه به جايي نمي برد.
وي افزود: «سندي كه ما (برزيل و تركيه) با رئيس جمهوري ايران امضا كرديم تقريبا كلمه به كلمه همان اصولي را تكرار مي كند كه رئيس جمهوري آمريكا در جريان گفت وگو با من بر آنها پافشاري مي كرد.»
لولا پيش از اين نيز گفته بود كه قدرت هاي عضو شوراي امنيت سازمان ملل با اعمال دور جديد تحريم ها عليه ايران فرصتي تاريخي را از دست دادند.
وي افزود: «اين فرصت زماني مناسب براي مذاكره بود و كساني كه تمايلي به گفت وگو نداشتند آنهايي بودند كه فكر مي كنند اعمال زور همه چيز را حل خواهد كرد.»
تداوم يكجانبه گرايي آمريكا
در ادامه خصومت ورزي ايالات متحده عليه ملت ايران، وزارت خزانه داري آمريكا روزسه شنبه نام چند شخصيت حقيقي و حقوقي ديگر را به ليست تحريم هاي خود اضافه كرد.
به گزارش رويترز، وزارت خزانه داري آمريكا علاوه بر اعلام نام 21 شركت نام چند نفر از فرماندهان سپاه پاسداران ايران را نيز به ليست تحريم هاي خود اضافه كرد.
علاوه بر اين، وزارت خزانه داري آمريكا نام شركت در شش كشور جهان را كه مدعي است متعلق به ايران هستند را نيز به ليست تحريم هاي خود اضافه كرده است.
براساس اين گزارش، اغلب اين شركت ها در آلمان، ايران و ژاپن مستقر هستند.
 



در گفت وگوي تلفني احمدي نژاد و بشار اسد صورت گرفت
حمايت قاطع ايران و سوريه از مقاومت لبنان در برابر رژيم صهيونيستي

رؤساي جمهور ايران و سوريه بر ضرورت حمايت از لبنان و مقاومت در برابر اقدامات تجاوزگرانه رژيم صهيونيستي تاكيد كردند.
دكتر احمدي نژاد در مكالمه تلفني عصر سه شنبه خود با بشار اسد همتاي سوري خود با بيان اينكه رژيم صهيونيستي به دنبال ماجراجويي جديد است، اظهار داشت: به رغم تكاپوي دشمنان شرايط دو كشور و خط مقاومت از لبنان، سوريه تا ايران مستحكم تر از گذشته شده است.
رئيس جمهور اقدامات رژيم صهيونيستي را از روي ضعف و تشنج اعصاب دانست و گفت: اين رژيم خيال مي كند با ماجراجويي هاي جديد مي تواند وجهه و هيمنه پوشالي خود را بازسازي كند، اما در اشتباه است.
وي همچنين ضرورت حفظ آمادگي و مراقبت بيشتر را مورد تاكيد قرار داد و گفت: از آنجايي كه رژيم صهيونيستي در بن بست كامل قرار دارد، احتمال دارد چنين تصور كنند كه با ماجراجويي جديد مي تواند خودش را نجات دهد اما بدون ترديد همه طراحي هاي فتنه انگيز و ضدمردمي آنها در منطقه با شكست مواجه خواهد شد.
احمدي نژاد تصريح كرد: هر ماجراجويي جديدي قطعاً به ضرر اين رژيم تمام خواهد شد.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: تلاش دشمنان براي ايجاد مشكل در منطقه و بخصوص در لبنان، عراق و سوريه با ايستادگي و مقاومت و البته همدلي ملت هاي منطقه خنثي خواهد شد.
رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه دو ملت ايران و سوريه همواره در كنار هم خواهند ماند خاطرنشان كرد: دشمنان سالها تلاش كرده اند كه سوريه را در موضوعات مختلف متهم كنند، اما بدنبال هوشمندي و ايستادگي و همدلي با شكست مواجه شدند.
بشار اسد: اسرائيل متشنج است
بشار اسد، رئيس جمهور سوريه نيز در اين مكالمه تلفني با محكوم كردن تهاجم رژيم صهيونيستي به لبنان اظهار داشت: اقدام اين رژيم نشان دهنده تشنج شديدي است كه به آن دچار شده است.
وي با بيان اينكه ايران و سوريه داراي روابط درازمدت و استراتژيك با يكديگر هستند، هماهنگي بيشتر دو كشور در مقابل اقدامات تجاوزطلبانه رژيم صهيونيستي را موجب ناكامي هرچه بيشتر اين رژيم دانست.
بشار اسد خاطرنشان كرد: بدون شك اقدامات رژيم صهيونيستي در تجاوز به حقوق ساير ملت ها به نفع مقاومت و ملت هاي منطقه تمام خواهد شد به طوري كه امروز وضعيت مقاومت بسيار مطلوب تر از گذشته است.
پاسخ به تجاوز رژيم صهيونيستي بايد سريع باشد
احمدي نژاد همچنين در مكالمه تلفني با ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان با تسليت شهادت جمعي از مردم رشيد لبنان در تهاجم رژيم صهيونيستي اظهار كرد: اقدام رژيم صهيونيستي نشان دهنده نااميدي، سرخوردگي و بي برنامگي اين رژيم است و بايد جامعه بين المللي به سرعت در برابر اين تجاوز آشكار عكس العمل نشان دهد.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه رژيم صهيونيستي براي ماندگاري خود نياز به ماجراجويي مستمر دارد، گفت: رژيم صهيونيستي قصد دارد با تحركات ايذايي و ايجاد درگيري هاي مقطعي و فتنه و اختلافات داخلي موجوديت خود را تثبيت كند، اما اين ماجراجويي ها بيش از اين كه نشانه قدرت و توانايي باشد، نشانه ضعف و ناتواني اين رژيم است.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: اقدام تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي نشان داد كه اين رژيم هرگز به دنبال صلح و آرامش نيست و از موضع تسلط و قدرت به مسائل نگاه مي كند و قصد دارد موضع عرب را در منطقه تضعيف كند و البته همه اين ها از روي ضعف و درماندگي است.
رئيس جمهور با بيان اين كه رژيم صهيونيستي با بحران مشروعيت مواجه شده است، اظهار كرد: اقدامات تجاوزگرانه نه تنها براي رژيم صهيونيستي مشروعيت ايجاد نخواهد كرد بلكه نامشروع بودن اين رژيم را بيش از گذشته نمايان تر مي كند.
احمدي نژاد گفت: البته عده اي معتقدند رژيم صهيونيستي با اين گونه اقدامات تلاش مي كند خودش را از زير بار فشار سنگين سياسي كه به دنبال حمله ضد انساني به كشتي حامل كمك هاي بشردوستانه به غزه بوجود آمده است، خارج كند.
رئيس جمهور در ادامه با تأكيد بر حمايت جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت لبنان اظهار كرد: ملت ايران همواره در كنار دولت و ملت شجاع لبنان قرار خواهد داشت.
سليمان: ارتش لبنان قاطعانه ايستاد
ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان نيز در اين مكالمه تلفني با قدرداني از مواضع حمايت آميز جمهوري اسلامي ايران با ارائه گزارشي از آخرين وضعيت منطقه و تحركات رژيم صهيونيستي اظهار كرد: وضعيت آرام لبنان در روزهاي اخير موجب شده كه رژيم صهيونيستي به اين اقدام تجاوزكارانه دست بزند كه با ايستادگي و مقاومت قاطع ارتش لبنان مواجه گرديد.
وي افزود: مسئوليت خسارت هاي وارد شده و كشته و زخمي شدن مردم لبنان بر عهده رژيم صهيونيستي است و در اين زمينه شكوائيه اي به شوراي امنيت سازمان ملل ارائه خواهيم داد.

 



سخنگوي شوراي نگهبان: تحريم ها مغاير صريح حقوق بين الملل است

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: تحريم ها در صحنه بين المللي از جمله عليه ايران مغاير صريح حقوق بين الملل است.
به گزارش ايرنا «عباسعلي كدخدايي» روز سه شنبه در همايش هم انديشي حقوقدانان بسيجي كشور در مشهد افزود: حقوق بين الملل براي ايجاد صلح و امنيت مطرح شده و تحريم با اين امر مغايرت صريح دارد.
وي گفت: كشورهاي استكباري در زمان تشكيل جامعه ملل نتوانستند توسل به جنگ و تحريم هاي اقتصادي را منع كنند از اين رو به گونه اي در فصل هفتم منشور سازمان ملل توسل به زور را با عنوان دفاع مطرح كرده و آن را در جامعه بين المللي جا انداختند.
كدخدايي افزود: بالا بودن هزينه هاي جنگ سبب شد تا مستكبران تحريم را جايگزين اقدام نظامي و توسل به زور كنند.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: دامنه تحريم ها در قطعنامه 1929 شوراي امنيت عليه ايران وسيع تر شده اما مانند ساير تحريم ها براي مستكبران كاميابي به دنبال ندارد.
به گزارش فارس معاون اول قوه قضائيه نيز در حاشيه اين همايش گفت: يكي از مهمترين وظايف سازمان بسيج حقوقدانان اين است كه مدعي ناقضان حقوق بشر در دنيا باشد.
حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم رئيسي افزود: امروز اروپائيان و آمريكايي ها متهم هستند و به هيچ عنوان نمي توانند پرچمدار حقوق بشر باشند زيرا خود اولين ناقضان آن هستند و بايد پاسخگوي جامعه بشري بوده و مقابل ديدگان آنها محاكمه شوند.
نخستين همايش هم انديشي حقوقدانان بسيجي كشور با اهداف ارتقاي كارآمدي، حفظ انسجام حقوقدانان بسيجي، تبيين جايگاه تشكل هاي مردم نهاد در صيانت از منافع ملي و تحليل مهمترين مسايل سياست داخلي و بين المللي روزهاي 12 تا 15 مرداد ماه جاري در مشهد برگزار شده است.

 



پناه به توالت فرنگي براي 2 ميليارد تومان پولشويي كثيف (خبر ويژه)

شبكه دولتي انگليس (BBC) و ارگان حلقه لندن (جرس) در اقدامي مشترك و تصادفي اعترافات برخي عناصر دستگير شده در آشوب هاي خياباني را زير سؤال بردند.
در حالي كه بي بي سي تلاش مي كرد ضمن مصاحبه با برخي عناصر ضدانقلاب، اعترافات مستند برخي عناصر آشوبگر يا طراحان آشوب را زير سؤال برد، سايت «جرس» مدعي شد حمزه كرمي از مديران سايت ضدانقلابي و فتنه انگيز «جمهوريت» در ايام انتخابات، مورد شكنجه واقع شده و اعترافات وي تحت فشار بوده و بنابراين اعتبار ندارد. اين ادعا در حالي مطرح مي شود كه نزديك يك سال از اعترافات مستند حمزه كرمي- دستيار مهدي هاشمي در اداره سايت جمهوريت و مديركل سياسي دفتر رئيس جمهور از سال 74 تا 78 در دو دولت سازندگي و اصلاحات- مي گذرد و از سوي ديگر، 3 ماه نيز از حكم دادگاه تجديدنظر براي نامبرده (11سال حبس) سپري شده است. برخي خبرها حاكي است كرمي از سوي برخي افراد خاص و آلوده به «خيانت سياسي» ، به شدت تحت فشار قرار گرفته تا اعترافات قبلي خود را تكذيب كند و در ازاي آن از برخي حمايت ها و اغماض ها! نسبت به افشاگري دادگاه برخوردار شود.
نكته جالب در اين ميان ارتباط اتفاقي! سايت جرس و حلقه لندن با مهدي هاشمي است. جرس در فضاسازي خود مي كوشد پاي آقاي هاشمي را به وسط بكشد و از آن طرف با زيركي مهدي هاشمي را تبرئه كند. سايت وابسته به مهاجراني و كديور كه با كمك بولتن سازاني چون باستاني و گنجي (البته با اسامي مستعار) اداره مي شود، ادعا كرده سر كرمي را در توالت فرنگي فرو برده اند تا اتهاماتي را مطرح و از جمله «به روابط نامشروع با يكي از بستگان طراز اول جنبش سبز و دو نفر از بستگان طراز اول يكي از مقامات عاليه بي بصيرت اقرار كند. او بارها امتناع مي كند تا اينكه در بار بيستم به خواست بازجويان تن مي دهد و آنچه را مي خواستند مي نويسد و امضا مي كند. از ديگر موارد شكنجه، اختلاس و فساد مالي مهدي هاشمي بوده است.» جرس اما در اقدام ناشيانه خود توضيح نمي دهد كه اولا ادعاي روابط نامشروع در كدام دادگاه از سوي كرمي مطرح يا در كجاي حكم صادره عليه او مورد استناد قرار گرفت و ثانيا آيا مي توان اسناد موجود براي خيانت هاي مهدي هاشمي را با قصه سازي توالت فرنگي انكار و كتمان كرد و ثالثا چرا اين حضرات كلي قصه بافي كرده اند كه لابلاي آن سوءاستفاده از بودجه سازمان بهينه سازي مصرف سوخت براي ايجاد فضاي تقلب و فتنه و آشوب در انتخابات را كتمان و انكار كنند؟ آيا جرسي ها قرار شده از خارج باري را كه ديگر مهدي كروبي هم حاضر نيست به دوش كشد، به دوش بكشند؟
گفتني است كرمي در دادگاه تاكيد كرده بود: مهدي هاشمي اعتقادي به هزينه شخصي براي انتخابات نداشت و با وجود گوشزد كردن من نپذيرفت كه استفاده از پول بيت المال براي اين منظور جرم است... گرداننده واقعي سايت جمهوريت مهدي هاشمي بود و من تنها مدير اسمي آن بودم. پرسنل سايت با چاپ شب نامه درستادهاي ميرحسين موسوي و توزيع آنها، به تضعيف نظام مي پرداختند. سازمان بهينه سازي مصرف سوخت بايد در جهت كاهش و بهينه سازي مصرف سوخت كار مي كرد. البته شركتهاي مختلفي هم با اين سازمان قرارداد داشتند كه از جمله اين شركتها شركتي با مديريت امير-الف بود كه كار اين شركت نيز ساخت تيزرهاي تبليغاتي و در كل تبليغ بود. همه روساي اين شركتهايي كه با سازمان بهينه سازي قرارداد داشتند از دوستان مهدي هاشمي بودند و آمادگي گرفتن پول تحت عنوان بهينه سازي و تبليغات انتخاباتي براي كانديداي مدنظر مهدي هاشمي را داشتند. يك شركت 500 ميليون تومان براي چاپ يك ميليون جلد كتاب پول دريافت كرده بود در حالي كه تنها 25 هزار جلد كتاب چاپ شد و مابقي پول صرف تبليغات مورد نظر مهدي هاشمي شد. او معتقد به پولشويي بود. وي پولها را از سازمان بهينه سازي دريافت مي كرد و آنها را مكررا به دلار و ريال تبديل مي كرد. وقتي كه دليل اين كار را از وي پرسيديم، گفت كه با اين كار كسي نمي تواند منشأ پولها را كشف كند. با فشار مهدي هاشمي از سازمان بهينه سازي مصرف سوخت به منظور تبليغات در دوره نهم انتخابات رياست جمهوري پول برداشت مي شد. اين پولها معادل 2 ميليارد تومان بود.
وي گفته بود: سايت جمهوريت ابتدا قرار بود از كانديدايي در انتخابات حمايت و نسبت به دولت نهم نيز نقدهايي داشته باشد ولي با فشارهاي مهدي هاشمي، اين سايت تبديل به سايت تضعيف كننده سازمانهاي نظامي از جمله بسيج، سپاه و سازمانهاي دولتي شد و حتي اين سايت خدمات دولت رانيز پول پاشي معرفي مي كرد و كار به جايي كشيد كه اين سايت برخلاف واقعيت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقين كرد. مهدي هاشمي حتي مطالب تندتري را براي انتشار به ما مي داد كه البته ما اين گزارش ها را هرگز منتشر نكرديم. او به خود من 320 ميليون تومان پول داد كه البته حاضرم بخشي از آنها را كه در اختيارم هست بازگردانم ولي بخش ديگر را بين پرسنل توزيع كردم.

 



آن قدر از آدم هاي خردگرا و ميانه رو خوشمان مياد كه نگو! (خبر ويژه)

عضو مركزيت حزب افراطي «اعتماد ملي» مي گويد «احتمال پيوند تاكتيكي اصلاح طلبان با اصولگرايان خردگرا و ميانه رو دور از دسترس نيست.»
محمدجواد حق شناس مدير مسئول روزنامه توقيف شده اعتماد ملي و از مقامات وزارت كشور خاتمي به ايلنا گفت: تفكر اصلاح طلبي در طول سه دهه گذشته از پايه هاي اساسي فعاليت ها و گفتمان هاي سياسي كشور بوده است.
وي با بيان اينكه احتمال پيوند تاكتيكي در ميان اصلاح طلبان و بخش ميانه رو اصولگرا دور از دسترس نيست، گفت: اين پيوند مي تواند پيرامون منافع و امنيت ملي، حقوق اساسي مردم و ديدگاههاي به جا مانده از امام(ره) و انقلاب تعريف شود و براي حصول آنها تلاش گردد.
وي توضيح نداد كه آشوبگري، خيانت، وطن فروشي و همكاري علني طيف اصلي و موثر جبهه اصلاحات- به استثناي برخي طيف هاي منتقد و منزوي اين جبهه- با گروهك هاي برانداز و قدرت هاي بيگانه، چه وجه مشتركي مي تواند با اصولگرايان خردگرا و ميانه رو داشته باشد و چگونه مي توان خردگرايي و ميانه روي را با مواضع ضدانقلابي و ساختارشكنانه افراطيون مدعي اصلاح طلبي جمع كرد؟ و ثانيا «ديدگاههاي به جا مانده از امام(ره)» چه نسبتي- جز تضاد و نفي- مي تواند با عملكرد افراطيون داشته باشد و ثالثا منظور از پيوند تاكتيكي چيست؟ يعني چيزي شبيه استفاده انتحاري كه از كروبي كردند؟!
گفتني است به واسطه حضور افراطيون، حزب، ستاد انتخاباتي و روزنامه كروبي تبديل به اتاق تيمي و مركز تجمع انواع عناصر گروهكي قائل به ساختارشكني و معارضه با حاكميت شده بود.
در عين حال طيف خاكستري جريان نفاق تلاش مي كرد با نزديكي به برخي اصولگرايان و طرح پروژه هاي فريبي چون «دولت ائتلافي» و « دولت وحدت ملي» در جبهه اصولگرايان انشعاب درست كند و از آن سو پروژه بزرگ براندازي در پوشش انتخابات را با موفقيت به پيش ببرد كه البته با هوشياري اصولگرايان و مردم و مكر الهي، ماجرا كاملا برعكس سناريوي پيش بيني شده پيش رفت.

 



بولتن سازي براي شيخ آلت دست منافقين (خبر ويژه)

يك عضو گروهك ادوار تحكيم از ارائه بولتن به آقاي منتظري در سال هاي پاياني عمر وي خبر داد.
«محمد-ص» عضو پيشين گروهك تحكيم و ادوار تحكيم ضمن اشاره به ملاقات مكرر اين 2 گروهك با منتظري تاكيد كرد: يكي از اين ملاقات ها در سال 86 بود كه به همراه جمعي از دوستان ادوارتحكيم و دفترتحكيم به قم و بيت آيت ا... منتظري رفتيم. اتاقي مملو از بولتن هاي خبري. سراغ برخي دوستان غايب را گرفتند. آن زمان 3 تن از دوستان پلي تكنيك از سوي محاكم قضايي محكوم شده بودند. او روزانه اخبار خارجي و داخلي را دريافت مي كرد.
نويسنده مطلب سايت ضدانقلابي خودنويس توضيح نداد كه «بولتن»هاي ياد شده توسط كدام تيم تهيه و در اختيار آقاي منتظري قرار مي گرفت؟
كاناليزه شدن دفتر و دادن اطلاعات غلط به منتظري، يكي از اتفاقات عبرت آموزي بود كه باعث شد وي از مقابله جمهوري اسلامي با گروهك تروريستي منافقين انتقاد كند اما حضور باند تروريست و آدم كش مهدي هاشمي در حلقه اول اطرافيان خود را نبيند بلكه از آنها تا پاي معارضه با انقلاب و امام هم دفاع كند. اين روند بولتن سازي و كاناليزاسيون منتظري كار را به جايي رساند كه وي حتي از منافقين تروريست قاتل 72 شهيد مظلوم انقلاب- و از جمله شهيد محمد منتظري- دفاع كرد و به همين خاطر از سوي گروهك كانون مدافعان حقوق بشر (وابسته به شيرين عبادي) مورد ستايش قرار گرفت!
عناصري نظير كديور در اين اواخر موفق شدند فتوايي از آقاي منتظري عليه برنامه هسته اي ايران بگيرند. كديور در نامه خود برنامه هسته اي كشورمان را به عنوان يك تهديد به تصوير كشيده و با جنگ طلب معرفي كردن جمهوري اسلامي، خواستار فتواي منتظري شده بود! منتظري هم با توجه به فضاسازي مفصل كديور در نامه خود، 22 مهر 88 پاسخ داد «ساخت و نگهداري سلاح هاي كشتار جمعي ممنوع مي باشد و اگر كشوري در اين جهت گام بردارد نه تنها مرتكب اسراف شده بلكه موجب تهديد براي كشورهاي ديگر و در نتيجه بي اعتمادي گرديده و بسا موجب تيرگي روابط شود. در اين فرض خود سردمداران آن كشور بايد از هرگونه اقدام در جهت آن سلاح ها پرهيز كنند و اگر نكردند مردم از حاكمان بخواهند كه پرهيز كنند و در صورت تخلف ديگر كشورها، به هر شكل از آنان ممانعت نمايند»!!
شايان ذكر است اوايل دي ماه سال گذشته نيز دو تن از اعضاي گروهك نهضت آزادي از مراودات و مشورت هاي خاص به آقاي منتظري و دريافت مطالب سرّي نظام از وي خبر داده بودند. عبدالعلي بازرگان دوم دي 88 در سايت ملي- مذهبي نوشت: «آيت الله منتظري در برابر كسي ايستاد كه حاصل عمر او ]امام خميني[ حساب مي شد و كمتر از «حضرت امام» درباره ايشان نگفته بود... در خانه آيت الله منتظري همواره به روي مخالفان باز بود. ما نيز در نهضت آزادي بيانيه هاي خود از جمله عليه ولايت فقيه و ادامه جنگ را براي ايشان مي برديم]!![... در سال 67 پس از عمليات مرصاد، تعدادي از زندانيان كه بيشتر آنها از مجاهدين ]گروهك تروريستي منافقين[ بودند به اعدام محكوم شدند. فقط آيت الله منتظري از حقوق اين نيروها كه از جمله فرزند او را ]در ماجراي جنايت تروريستي 7 تير[ كشته بودند، دفاع كرد».
عضو گروهك نهضت آزادي با «هولناك» خواندن بركناري آقاي منتظري از قائم مقامي رهبري در زمان حضرت امام، به ملاقات خود با آقاي منتظري در حول و حوش همان ايام اشاره كرده و نوشته بود «نگارنده حامل بيانيه و پيامي از تهران از ناحيه پدر و دوستان نهضت آزادي در امور جاري براي آقاي منتظري بودم. در اين ملاقات خصوصي ماجرا را ناباورانه با جزئيات از ايشان دريافت كردم، ناباورانه از اين جهت كه ايشان صادقانه]!![ و غيرسياستمدارانه، اصل حكم و جزئيات را به عضوي از يك حزب مخالف اطلاع مي دهد. اين دلالت بر صفا و سادگي مي كرد»!
ابراهيم يزدي رئيس گروهك نهضت آزادي نيز در گفت وگو با راديو زمانه از صميميت ويژه با منتظري خبر داده و گفته بود «من به ايشان توصيه كردم بهتر است اندكي مماشات و صبر كند تا امور به ايشان واگذار شود. معمولا به ديدن ايشان مي رفتم و يادم هست در زمستان سال 67 ]يكي دو ماه قبل از بركناري آقاي منتظري[ در ديداري كه با ايشان در قم داشتم، ايشان به من لطف داشت و نامه هايي را كه با آقاي خميني مبادله كرده بودند، براي من خواند».
ذكر اين نكته نيز حاكي از لطف نيست كه آشوبگران تحريك شده از سوي آمريكا و رژيم صهيونيستي در تظاهرات روز قدس سال گذشته، ضمن حرمت شكني روزه و تظاهر به روزه خواري، شعار مي دادند «روحاني واقعي-منتظري،صانعي»

 



غير از اسرائيل و آمريكا و انگليس به هيچ جا وابسته نيستيم! (خبر ويژه)

شماري از عناصر فراري كاملا پاك و خوش سابقه! اعلام كردند به دنبال راه اندازي شبكه ماهواره اي «مردمي و مستقل» هستند. آنها خود را بنياد «ايران ندا» معرفي كرده اند.
در نامه اي كه از سوي گروه مذكور منتشر شده، اسامي عناصر بدسابقه و مرتبط با محافل اطلاعاتي صهيونيستي و انگليسي و آمريكايي ديده مي شود از جمله: داريوش آشوري، رامين جهانبگلو، رضا علامه زاده، مهدي جامي، مهرانگيز كار، كاظم علمداري و چند همكار دم دستي روزنامه هاي زنجيره اي.
اين گروه مدعي شده اند به حزب و تشكيلات سياسي خاصي وابستگي ندارند و هدفشان صرفا روشنگري و ارتقاي رسانه اي فرهنگ ايران است.
اين اقدام در حالي است كه به تازگي اقدام حلقه جرس براي دريافت كمك هاي مالي از برخي دولت هاي اروپايي و آمريكايي براي راه اندازي شبكه ماهواره اي با شكست مواجه شد چرا كه گفته شده شبكه جرس در بحبوحه آشوب ها تبديل به حلقه اي «نيم سوز»! شده است.

 



نيويورك تايمز: در شكستن تحريم ها چين بي پروا و روسيه جنون آميز عمل مي كنند (خبر ويژه)

يك مقام آمريكايي از دولت چين به خاطر عدم همراهي جدي در تحريم ايران انتقاد كرد.
به گزارش نيويورك تايمز، رابرت اينبورن مشاور ويژه منع گسترش سلاح هاي هسته اي در دولت آمريكا از چين خواست مقررات تحريم را رعايت نمايد و دنبال بهره برداري از اين وضعيت نباشد.
نيويورك تايمز در يك گزارش ضمن نقل اين صحبت از اين مقام آمريكايي، يادآوري كرده كه چين روابط سياسي و اقتصادي خوبي با دولت ايران دارد و همواره خواهان حل مسالمت آميز مسئله هسته اي ايران بوده است. چين به تازگي اعلام كرد كه با تحريم هاي شديد اتحاديه اروپا عليه ايران موافق نيست و از تصميم ايران براي مذاكره با غرب بر سر تبادل سوخت هسته اي اش استقبال مي كند.
نيويورك تايمز اضافه مي كند: چين همچنين از دولت آمريكا به خاطر تحميل تحريم هاي جديد علاوه بر تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل، انتقاد كرد و گفت؛ آمريكا نبايد يك جانبه و خارج از مصوبات شوراي امنيت قدم بردارد. رابرت اينبورن از دولت چين مي خواهد كه در سيستم بين المللي مسئوليت پذير باشد. وي در عين حال مسئوليت چين را در پيروي از مفاد قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران و سوء استفاده نكردن از محدوديت هاي ناشي از تحريم، گوشزد كرد. مقامات آمريكايي معتقدند كه شركت هاي چيني با وجود مقررات تحريم هاي جديد عليه ايران، باز هم «بي پروا» در صنايع نفت و گاز ايران سرمايه گذاري مي كنند.
نيويورك تايمز در گزارش ديگري، انتقاد مشابهي را متوجه روسيه كرد و با جنون آميز خواندن تظاهر مسكو به همراهي با غرب و در عين حال نقض تحريم ها نوشت: يك مقام اتاق بازرگاني مسكو با بي اعتنايي به تحريم هاي اضافي و يكجانبه كنگره آمريكا و اتحاديه اروپا، به نشريه بلومبرگ مي گويد شركت هاي نفتي تحت كنترل دولت روسيه از جمله گازپروم، درباره تحويل بنزين به ايران در ماه جاري و يا ماه آينده به گفتگو با تهران مشغول هستند. اين رويداد پس از آن رخ داده است كه ايران و روسيه با صدور بيانيه مشتركي اعلام كرده اند در حال «توسعه و گسترش همكاري» در حوزه نفتي هستند.
نيويورك تايمز اضافه مي كند: به نظر مي رسد بر سر مهار اقتصادي ايران ابهامات بسيار و رفتارهاي ضد و نقيضي در رويكرد روسيه نسبت به ايران وجود دارد. لئون پانتا رئيس سيا در مصاحبه تلويزيوني چند هفته پيش خود اين سوال را مطرح كرد كه آيا تحريم ها جلوي «بلند پروازي هاي ايران» را خواهند گرفت يا خير، با شفافيت پاسخ داد «احتمالاً خير.» آقاي پانتا دلايل خود را با جزئيات بيان نكرد اما جوانب جنون آميز، همانطور كه آقاي گيتس به طعنه درباره روسيه و اروپا در شرح تهديد و تحريم ايران ياد كرده بود، به نظر عامل مهمي مي رسد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14