(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 مرداد 1389- شماره 19709

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كشف توطئه هاي طراحي شده مستكبران در حمايت از رژيم صهيونيستي در منطقه
تجليل پرشور از شهيده مريم فرهانيان درسراسر كشور
سنگيني شأن قرآن و عترت
نماينده ولي فقيه در سپاه: مقابله با هر حركتي كه به انقلاب صدمه بزند به سپاه مربوط است
سرلشكر جعفري در تجمع بزرگ خواهران بسيجي: امروز بيشترين تهديدات دشمن از جبهه فرهنگي است
مشايي : اميراحمدي را دعوت نكرده ايم ! متن دعوت نامه دركيهان امروز
درخواست پادشاه عمان براي انتقال فناوري ايران به جهان اسلام
مشايي: مكتب ايران بايد به جاي مكتب اسلام تبليغ شود
فرمانده نيروي زميني ارتش: آمريكا توان حمله نظامي به ايران را ندارد
حجت الاسلام ميرمحمدي: توان دفاعي ايران دشمن را زمينگير كرده است



وزير اطلاعات خبر داد
كشف توطئه هاي طراحي شده مستكبران در حمايت از رژيم صهيونيستي در منطقه

وزير اطلاعات از «كشف توطئه هاي طراحي شده مستكبران در حمايت از رژيم صهيونيستي در منطقه » خبر داد.
به گزارش ايسنا حجت الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي طي سفر استاني به همدان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: خبر خوشحال كننده اي براي مردم دارم و آن اين است كه با اشراف خوب اطلاعاتي دستگاه هاي اطلاعاتي كشور نسبت به فعاليت استكباري، بخش عمده اي از توطئه هاي طراحي شده آن ها كشف شده است. از جمله براي زنده نگه داشتن رژيم صهيونستي فعاليت هايي در منطقه داشتند كه به فعاليت آن ها دسترسي يافته و اطلاعات را به مسوولان داده ايم.
وي خاطرنشان كرد: مقاومت و پايداري مردم به نتيجه و ثمر رسيده و هر روز با شكسته شدن طرح ها و نقشه آن ها در منطقه روبه رو هستيم و مستكبران مجبورند هر روز با طرح جديدي به منطقه بيايند.
وي تاكيد كرد: دشمن متوجه شده طرح هايش در منطقه بي نتيجه مي ماند.
وزير اطلاعات درباره اقدام تروريستي زاهدان نيز گفت: مشخص است اين اقدام تروريستي توسط چه گروهي بوده، افرادي نيز دستگير شده اند، نكته قابل توجه اين است كه سرويس هاي اطلاعاتي كه پشتيباني كننده هستند بايد توجه داشته باشند همه اطلاعات آن ها را داريم، دستگيري هايي كه داشته ايم در تاييد اعترافات ريگي، اين است كه به دليل ضربه هايي كه خورده اند به دنبال انجام اقداماتي هستند.
وي هم چنين اظهار كرد: حركت سنگيني در مباحث فرهنگي در كشور اتفاق افتاده است؛ از جمله محموله هاي ضدفرهنگي مستهجني بدون اين كه مشخص شود از كجا ارسال مي شود، توزيع شده است. وزارت اطلاعات با يك سري اقدامات، بخشي از سر نخ ها و سر شاخه هاي اين حركت را شناسايي كرده ولي حركت، حركت گسترده اي است. گستردگي اين حركت به گونه اي است كه شبكه هاي ماهواره اي افراد خود را در داخل براي اين اهداف هدايت مي كنند.
وي همچنين درباره وهابي ها و اقدامات آنان در ايران گفت: وقتي بحث وهابي ها را مطرح مي كنيم از پرورش دهندگان وهابي ها نبايد غافل شويم. حركتي در منطقه صورت گرفته براي جلوگيري از رشد و توسعه اسلام. با آن كه سرويس هاي اطلاعاتي در اطراف ما فعال اند، ولي اشراف كامل نسبت به آن ها داريم.
مصلحي ادامه داد: وزارت اطلاعات با اشراف كامل به برنامه هاي سرويس هاي اطلاعاتي دشمن حتي در فضاي علمي، براي ايرانياني كه به خارج مي روند و درگير چنين مواردي مي شوند، نظارت دارد و سعي مي كند با اين اقدام دشمن مبارزه كند و هشدارهاي لازم را براي جلوگيري از فريب آنان بدهد.
وي هم چنين خبر داد: بيش از 8 هزار و 800 قطعه شيء تاريخي از قاچاقچيان كشف شده كه از بعد اطلاعاتي كاري پيچيده بود.
وي افزود: اين اشياء از استان هاي همدان، تهران، لرستان و خوزستان كشف شد كه انجام آن حركت بسيار خوب و پيچيده اطلاعاتي بود.
وي ادامه داد: اين مجموعه كشف شده به ميراث فرهنگي كشور بازگشت كه بيانگر تمدن و فرهنگ ايران است.

 



تجليل پرشور از شهيده مريم فرهانيان درسراسر كشور

سرويس سياسي-
روز گذشته در تعداد زيادي از شهرهاي كشور همايش هايي در تجليل از شهيده مريم فرهانيان برگزار شد.
بر اساس گزارش هاي دريافتي كيهان يكي از بزرگترين همايش ها در تجليل از اين شهيد سرافراز در بيرجند برگزار شده است. شهيد مريم فرهانيان از معدود شهداي زن دفاع مقدس است كه در متن صحنه هاي نبرد حضور داشته و در نبرد رويارو با دشمن به شهادت رسيده است. مهري سويزي، مشاور وزير آموزش و پرورش ديروز در آيين بزرگداشت اين شهيد در بيرجند گفت: «براي دفع آماج ضد فرهنگي، لازم است تا پيوند جامعه را با آرمان هاي سه گانه انقلاب مستحكم تر كنيم و مهم ترين سلاح براي استفاده در اين آوردگاه، حفظ حجاب و عفت است.» سويزي به زندگي سراسر مبارزاتي شهيده مريم فرهانيان اشاره كرد و افزود: «حال كه از وي به عنوان نماد رشادت و مجاهدت زن ايراني ياد مي شود، بهتر است مسئولان و متوليان فرهنگي جامعه، ابعاد مختلف زندگي وي و نيز چنين بانواني را به عنوان الگو به بانوان ما معرفي كنند».
همچنين به منظور گراميداشت زنان شهيد استان قزوين و شهيد مريم فرهانيان يادواره شهدا با حضور سردار مير فيصل باقرزاده در حسينيه شهيد مطهري برگزار شد. سردار باقرزاده در اين يادواره كه با حضور بيش از 500 نفر از خانواده هاي شهدا برگزار شد با اشاره به اينكه زنان در دوران دفاع مقدس نقش مهم و تاثيرگذاري داشته اند گفت: «اگر مادران شهدا فرزندانشان را با الگوهاي اسلامي تربيت نمي كردند شايد اين همه رشادت ها و حماسه سازيها رخ نمي داد و از طرفي حضور زنان به طور مستقيم در دفاع مقدس نيز بسيار مهم بود و شهداي زن نمونه بارز عفت و پاكدامني اين ملت است«. وي ادامه داد: «اطاعت محض از امام و رهبري-تزكيه نفس و انس با ولايت و قرآن از جمله عواملي بود كه روحيه شهادت طلبي را در رزمندگان تقويت مي كرد و جوانان ما با همين روحيه در برابر دشمن تا دندان مسلح ايستادگي كردند و حماسه آفريدند.» رئيس بنياد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس كشور در اين يادواره شهدا بر لزوم قدرشناسي از شهدا و خانواده هاي آنان تاكيد كرد.
همايش هايي از اين دست در بسياري از شهرهاي ديگر كشور مانند ساري، ايلام، قزوين، آبادان، قم (با حضور زهرا سامري از همرزمان اين شهيد) و ... برگزار شده است.
مريم فرهانيان كيست؟
مريم فرهانيان يكي از 18 خواهر امدادگر داوطلب بود كه در سالهاي اوليه دفاع مقدس در بيمارستانهاي منطقه به مداواي مجروحان پرداخت و سرانجام مردادماه 63 با شليك خمپاره دشمن به فيض شهادت رسيد. وي جزو زناني بود كه با آغاز جنگ تحميلي درشهر آبادان را ترك نكرد و دوشادوش برادران رزمنده به دفاع ازخاك كشورش پرداخت. شهيده مريم فرهانيان درسن 17 سالگي در بيمارستان امام خميني (ره) آبادان مشغول امداد گري شد و به مدت سه سال به كار امدادگري و پرستاري از مجروحين جنگ در بيمارستان هاي مختلف آبادان ادامه داد كه در اين مدت يك بار به شدت زخمي شد و به اجبار در بيمارستان بستري شد.اين شهيد بزرگوار در غروب سيزدهم مرداد ماه سال 1363 در حالي كه همراه با دو تن از خواهران همكار خود بر مزار شهيدي كه بنا به وصيت مادر شهيد كه از آنان قول گرفته بود هر سال به جاي او بر سر مزار پسر شهيدش حاضر شوند، در حالي كه راهي بهشت زهرا شده بودند مورد اصابت تركش خمپاره دشمن بعثي قرار گرفتند و دو خواهر همراه او زخمي شدند و مريم به فيض شهادت نايل شد.
درخواست رئيس جمهور براي معرفي شهيده مريم فرهانيان
در خبري ديگر رئيس بسيج خواهران گفت: رئيس جمهور از استانداري خوزستان و سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خواست كه موضوع معرفي شهيد فرهانيان را با جديت كامل دنبال كنند. مينو اصلاني در گفت وگو با فارس با اشاره به نامه سازمان بسيج خواهران به رئيس جمهور براي پيگيري سازمان هاي مختلف در زمينه معرفي شهيد مريم فرهانيان به جامعه، اظهار داشت: در پي اين نامه رئيس جمهور از استانداري خوزستان و سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خواستند كه اين موضوع را با جديت كامل دنبال كنند. وي در ادامه گفت: سازمان بسيج خواهران در اين راستا با توزيع 100 هزار بروشور از زندگي نامه شهيد مريم فرهانيان در سطح مراكز علمي و پژوهشي اقدام به معرفي اين شخصيت تاثيرگذار در دوران دفاع مقدس كرده است. رئيس بسيج خواهران با اشاره به اتمام فيلم برداري مستند شهيد مريم فرهانيان تصريح كرد: اين مستند كه به همت گروه توليدي برنامه سپاه انجام شده است در 13 مرداد در يكي از شبكه هاي سيما پخش خواهد شد. اصلاني در خصوص كتاب خاطرات شهيد فرهانيان افزود: اين كتاب كه در حدود 400 صفحه است در روز 13 مرداد رونمايي خواهد شد.

 



سنگيني شأن قرآن و عترت

معناي ابتدائي حديث شريف «لو احبّن ي جبل لتهافت»
قرآن كريم چون معادل با عترت است، از چند راه مي شود درباره قرآن سخن گفت؛ چه اينكه از چند راه مي شود درباره عترت سخن گفت. وجود مبارك اميرالمؤمنين(ع) كه مي فرمايد:لو احبّن ي جبل لتهافت(1)؛ اگر كوه بخواهد ولاي علي و محبت علي را داشته باشد، متلاشي مي شود؛ اين يك معناي ابتدائي يا مياني دارد كه مرحوم سيد رضي آن را در شرح نهج البلاغه خودش، بعد از بيان كردن اين جمله به عنوان شرح ذكر فرمود.
كه يعني اگر كوه محبت علي بن ابيطالب(ع) را داشته باشد، مبتلا به رخدادهاي تلخ خواهد شد؛ حكومت هاي اموي ها و مرواني ها و عباسي هاي روزگار با او درگير مي شوند، اين بايد اين بلاها را تحمل بكند و متهافت و متلاشي مي شود؛ لو احبّن ي جبل لتهافت، اين يك معناي ابتدائي براي اين حديث است.
سنگيني درك نمودن جايگاه امامت
اما معناي دقيق اين حديث نوراني اين است كه وجود مبارك حضرت امير(ع) كه عدل قرآن است، برابر بخش مياني سوره مباركه حشر سخن مي گويد. اگر خداي سبحان فرمود: لو انزلنا هذا القرآن علي جبل لرأيته خاش عاً متصدّ عاً م ن خشيه اللّه(2)، حقيقت ولايت هم اينچنين است، حقيقت امامت هم اينچنين است. كوه اگر بخواهد ولايت را و امامت را تحمل كند، مقدور كوه نيست. اينكه بخش پاياني سوره مباركه احزاب را عده اي بر ولايت حمل كردند، بر همين جهت است؛ كه انّا عرضنا الامانهً علي السّماوات و الأرض و الج بال فابين ان يحم لنها و اشفقن م نها(3)، كوهها و سلسله جبال توان تحمل بار ولايت و امامت را ندارند، همين است كه ا باي سلسله جبال، اباي اشفاقي است و نه اباي استكباري. ا باي استكباري آن است كه انسان بتواند و ابا كند، نظير ابي و استكبر(4) كه كار ابليس بود. اما اباي اشفاقي اين است كه واقعاً مقدور او نيست. سلسله جبال نمي توانند امانت الهي را تحمل بكنند! گفتند: اين امانت حقيقت قرآن است، گفتند: اين امانت حقيقت دين است، گفتند: اين امانت حقيقت ولايت است و مانند آن؛ همه اينها قابل تطبيق است. آن معنا و آن حقيقت را كوه نمي تواند تحمل كند.
شما مي بينيد با افرادي كه مثلاً دانش آموزند، يا دانشگاهي اند؛ در آموزش و پرورش يا دانشگاه تلاش و كوشش مي كنند، درس مي خوانند؛ وقتي مطالبي كه مربوط به اساتيد باشد، آنجا القاء كنيد؛ اينها يا نمي فهمند، يا اگر فهميدند سرشان درد مي آيد. مطلب كه سنگين شد، فشار مي آورد روي قوه مدركه و فاهمه. فرمود: كوه مقدورش نيست كه ولايت را حمل بكند؛ برابر آيه پاياني سوره احزاب از يك سو، برابر آيه مياني سوره مباركه حشر از سوي ديگر ولايت اينچنين است؛ لو احبّن ي جبل لتهافت.
سنگيني حقيقت قرآن همانند سنگيني شأن ولايت
اگر چنانچه ولايت مثل قرآن است، سلسله جبال نمي توانند ولايت را تحمل كنند، ما از آيات قرآن مي توانيم به مقام امامت پي ببريم؛ آنچه در اين نوبت مطرح است اين است كه: همانطوري كه جريان ولايت صعب و مستصعب است، درباره قرآن هم مي توان گفت كه حقيقت قرآن، معارف بلند قرآن هم صعب و مستصعب است. در روايات فراواني ائمه(ع) فرموده اند: انّ ع لمنا(5)، يك؛ انّ حديثنا (6)، دو؛ انّ امرنا (7)، سه؛ صعب مستصعب لا يحتم له الا نبيّ مرسل، او ملك مقرّب، او عبد ا متحن اللّّه قلبه ل لتّوي. فرمود: امر ما، شأن ما، علم ما، مقام ما صعب است؛ خيلي سنگين است. «مستصعب» از آن صعب، صعب تر است. مي گويند: زيادي اين حروف نشانه زيادي آن معناست. فرق بين قدرت و اقتدار هم همين است. «مقتدر» به كسي مي گويند كه از قادر، قادرتر باشد. اقتدار بالاتر از قدرت است، اقتراب بالاتر از قرب است، مستصعب دشوارتر از صعب است.
ايمان و تقوي، شرط تحمل حقيقت قرآن و عترت
فرمود: امر ما دشوار است، هيچ كسي اين امر را احتمال نمي كند. «احتمال» يعني تحمل؛ «تحمل» يعني حمل كردن، يعني بردن اين بار؛ نظير بار امانت. لا يحتم له؛ مگر فرشته مقرب يا نبي مرسل، يا بنده سالك صالحي كه قلبش با تقواي الهي امتحان خوبي داده باشد، كه من يعظّ م شعائ ر اللّه فانّها م ن تقوي القلوب(8). اگر كسي تقيّ القلب بود؛ اين مي تواند بار امامت، امر امامت، حديث امامت و علم امامت را تحمل كند در حد خودش.
در زيارت جامعه يكي از برجسته ترين و مهم ترين آرزوهاي زائر اين است كه ما به ذات أقدس اله عرض مي كنيم؛ در جوار بارگاه ملكوتي امام معصوم(ع) از خداي سبحان مي خواهيم و به اينها هم عرض مي كنيم: محتم ل ل ع لم كم(9). بعضي ها مشهد مشرف مي شوند؛ حالا يا مشهد خراسان، يا مشهد نجف، يا مشهد كربلا و سوغاتي شان يك مقدار مهر و تسبيح است و امثال ذلك. اما در اين زيارت جامعه به ما آموختند كه در حضور امام از ذات أقدس اله بخواهيم: من آمدم اينجا كه علم ببرم، من محتم ل ل ع لم كم؛ علم شما را من احتمال بكنم، تحمل بكنم، بفهمم. همان علمي كه شما فرموديد: لا يحتم له الا ملك مقرّب ا نب يّ مرسل، او عبد ا متحن اللّه قلبه ل لتّقوي؛ اين جمله دعا است. جمله دعا گرچه به صورت خبر نقل بشود، ولي به داعيه انشاء القاء مي شود. اين جمله، جمله خبريه نيست كه احتمال صدق و كذب بدهد؛ ولو به صورت خبر ذكر شده است، اما دعا انشاء است؛ ما داريم انشاء مي كنيم. زيارت انشاء است، در اين بخش هاي مهم. ما در آنجا از ذات أقدس اله به بركت آن مشهد شريف تحمل علم مي طلبيم.
خب؛ فرمودند: امر ما كار دشواري است. چون اين ذوات مقدّس معادل با قرآنند، پس انّ امر القرآن صعب مستصعب لا يحتم له الا ملك مقرّب، او نب يّ مرسل، او عبد ا متحن اللّه قلبه ل لتّقوي. حقيقت قرآن، معناي قرآن بسيار دشوار است؛ زيرا قرآن و عترت همتاي همند، يك. عترت را هر كسي نمي فهمد، دو؛ پس قرآن را هر كسي نمي فهمد، سه. راه فهمش هم ايمان و تقوا است و امثال ذلك.
آماده سازي دل براي آموختن معارف قرآن
آنچه را كه ما در درس و بحث از اساتيد مي شنويم، يا از كتاب ها مي خوانيم؛ اينها ممد است و معد، اينها علم نيست! اين (عين) و (لام) و (ميم)، يك حقيقتي دارد كه نه در كتاب است، نه در درس و بحث. درس و بحث و گفتن و شنيدن كارهاي فيزيكي است؛ علم يك امر متافيزيكي است، يك حقيقت است، يك نور است، فهم يك معناي مجرد است. مگر يك حقيقت مجرد در آهنگ هاي گفتاري يا رفتاري يا شنيداري قابل تحمل است؟! اينها همه علل معده است.
«حرث فيزيكي» يك كشاورز، و «زرع متافيزيكي» خداي سبحان براي جان دادن به بذرها
مي بينيد ذات أقدس اله فرمود: شما يك سلسله كارهاي فيزيكي و مادي انجام مي دهيد، مثلاً يك كشاورز يك مقدار بذر را بعد از شيار به دل خاك مي سپارد؛ همه اينها جابجا كردن كارهاي مادي است. اين بذرها را از انبار به مزرعه مي برد، يك مقدار آب بهش مي دهد، يك مقدار كود بهش مي دهد، همين! اما آنكه اين بذر را حيات بدهد، زنده كند؛ مرده را زنده كند، اين بذر جامد را كه جماد است، حيات گياهي عطا بكند؛ اين كار كشاورز نيست. در سوره مباركه اذا وقع فرمود: كار شما حرث است، نه زرع. كار شما اين است كه يك مشت گندم را از انبار به مزرعه مي بريد، يك قدري آب بهش مي دهيد؛ همين! حيات بخشي زرع است. ا انتم تزرعونه ام نحن الزارعون. ا فرأيتم ما تحرثون؛ كار شما حرث است، بذر است، نقل دانه، جابجا كردن است، از انبار به مزرعه بردن است، شيار كردن است و آب دادن؛ همه اينها كارهاي مادي است. اما آنكه بتواند مرده را زنده كند، شما نيستيد. نه شما مي دانيد و نه مي توانيد در دل خاك اثر بگذاريد، يك جامدي را نامي كنيد. افرأيتم ما تحرثون. ا انتم تزرعونه ام نحن الزّارعون (01).
رعايت تقوا، راز نهادينه شدن علم در قلب انسان
علم هم حيات بخشي است؛ نور كه يقذ فه اللّه ف ي قلب من يشآء(11). ما اگر بخواهيم در خدمت قرآن كريم باشيم، بايد با كوثر ايمان اين زمينه دل را آماده كنيم تا معارف قرآن در اين دل جا بگيرد. وگرنه يك سلسله اصطلاحات را ممكن است ياد بگيريم، و بعد هم طولي نمي كشد كه اين سلسله اصطلاحات از يادمان مي رود؛ مشمول همان حديث تلخ نسيان قرآن مي شويم كه از ياد ما هم واقعاً مي رود، در دوران پيري و فرتوتي اينها از بين مي رود. اما اگر بخواهد غرس بشود، و علّم الانسان ما لم يعلم (21) بشود؛ چاره اي جز همان تقواي دين نيست. اگر امر امامت صعب مستعصب است، لا يحتم له مگر فرشته مقرب، مگر انبياي الهي، مگر مؤمنان با تقوا؛ و اگر اينها عدل قرآن كريمند، پس انّ امر القرآن صعب مستصعب لا يحتمم له در بخش تفسير، در بخش تأويل، در بخش تعبير، در بخش عمل الا ملك مقرّب او نب يّ مرسل، او عبد ا متحن اللّه قلبه ل لتّقوي كه ان شآء الله همه ما اميدواريم كه وارد اين بخش سوم بشويم، يعني عبدي باشيم كه ا متحن اللّه قلوبنا ب التّقوي.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي در جلسه درس اخلاق در ديدار با مديران و مسئولان جامعه القرآن، طلاب حافظ قرآن، دانشجويان و اقشار مختلف مردم قم-8/9/6831
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نهج البلاغه/ كلمات قصار/111 (2) سوره حشر/ آيه 12 (3) سوره احزاب/ آيه 27
(4) سوره بقره/آيه 43 (5)بحارالانوار/جلد 52/ صفحه 59 (6) الامالي للصدوق/صفحه 4
(7) مستدرك الوسائل/جلد 21/ صفحه 792 (8) سوره حج/ آيه 23
(9) من لايحضره الفقيه/جلد2/ صفحه 416 01- واقعه- 36 و 46
(11)- مصباح الشريعه، ص 61 (21)- علق-5

 



نماينده ولي فقيه در سپاه: مقابله با هر حركتي كه به انقلاب صدمه بزند به سپاه مربوط است

حجت الاسلام سعيدي مقابله با هر حركتي كه بخواهد به انقلاب صدمه بزند را مربوط به سپاه دانست.
حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در حاشيه همايش مسئولين نمايندگي ولي فقيه در سپاه هاي استاني و سازمان بسيج مستضعفين در جمع خبرنگاران گفت: جايگاه نمايندگي ولي فقيه درسپاه تابعي از جايگاه سپاه در نظام اسلامي است.
وي افزود: همه پاسداران بايد نسبت به شناخت جريانات داخلي و خارجي كاملا آگاه باشند و حركت آنها را رصد كنند زيرا هر حركت آنها كه بخواهد به انقلاب صدمه بزند به نوعي به سپاه مربوط مي شود.
سعيدي در ادامه تصريح كرد: بصيرت افزايي و تعميق معنويت در ساختار و سازمان سپاه به عهده نمايندگي ولي فقيه است.
نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه امروز ملت ايران رسالت سنگيني را بر دوش دارد، گفت: ايران توانسته قدرت استكباري آمريكا را به چالش بكشد و اين به دليل متغيرهايي است كه پس از پيروزي انقلاب به وجود آمده است و اين پيروزي ها هزينه اي را هم دارد.
وي با يادآوري اينكه ملت و رهبري ايران با پذيرش اين هزينه ها به پيش مي روند، گفت: دفاع از ملت فلسطين و ملتهاي آزاديخواه و قطع دست استكبار خواسته همه مسلمانان است.
سعيدي در ادامه خاطرنشان كرد: مردم بايد براي ادامه راه گوش به فرمان رهبري باشند و خواص بايد رهبري را همراهي كنند. همچنين دولتمردان بايد در آمادگي كامل به سر ببرند و رسانه ها هم در آگاه كردن مردم به خوبي نقش خود را ايفا كنند.
سعيدي با اشاره به رسانه ها و روزنامه هاي معترض گفت: روزنامه هايي كه معترضند ولي اصل نظام و انقلاب را قبول دارند بايد رهبري را در اين مسير همراهي كنند.
نمايندگي ولي فقيه در سپاه در پايان با اشاره به وضعيت فتنه گران داخلي اظهار داشت: فتنه گران بعد از چندين ماه فهميده اند كه نه در بين مردم جاي دارند و نه در بين بزرگان، آنها بايد از كارهاي خود دست بردارند و به جرم خود اعتراف كنند تا در محاكمه آنها تخفيفي صورت بگيرد.

 



سرلشكر جعفري در تجمع بزرگ خواهران بسيجي: امروز بيشترين تهديدات دشمن از جبهه فرهنگي است

فرمانده كل سپاه بيشترين تهديدات دشمن را در آن مقطع، متعلق به جبهه فرهنگي و معطوف به باورهاي مردم ارزيابي كرد.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران صبح روز گذشته در مراسم كوهپيمايي 5 هزار نفري خواهران بسيجي كه به همت سپاه محمد رسول الله(ص) و بسيج خواهران به مناسبت سالروز شهادت شهيده مريم فرهانيان و روز بسيج زنان در ارتفاعات تپه نورالشهدا برگزار شد، وظيفه شناسي را مهمترين مؤلفه در توسعه انقلاب و جامعه اسلامي دانست و با اشاره به اهميت فعاليت و تلاش در عرصه فرهنگي گفت: امروز توجه به مسائل فرهنگي بيش از گذشته بايد در جامعه ما مدنظر قرار بگيرد.
جعفري ضمن تجليل از مقام شهيد مريم فرهانيان با بيان اينكه همين حس وظيفه شناسي بود كه موجب شد تا اين خواهر فداكار در عرصه هاي مختلف دفاع مقدس با تمام تلاش وارد شود و در همين راه به شهادت برسد، افزود: همه ما به عنوان پاسداران انقلاب اسلامي بايد به اين نكته مهم توجه داشته باشيم.
وي تأكيد كرد: ابتدا بايد انقلاب و اهداف آن را بشناسيم و سپس وظايف يك زن مسلمان و انقلابي را از آن استنتاج كنيم.
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه انقلاب اسلامي از بدو پيروزي و در مقاطع مختلف با انواع تهديدات روبرو بوده است، اظهار داشت: امروز پس از گذشت 3 دهه از پيروزي انقلاب ما با تهديدات دشمن در همه زمينه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، نظامي و امنيتي روبرو هستيم اما در اين مقطع بيشترين تهديدات در جبهه فرهنگي و با هدف قرار دادن باورها و ايمان مردم مسلمان ايران صورت مي گيرد به طوري كه رهبر معظم انقلاب از واژه «جنگ فرهنگي» در اين مقطع استفاده فرمودند.
وي با تأكيد بر اينكه امروز براي مقابله با هجمه هاي دشمن نياز به تربيت و توسعه ارزش هاي انساني داريم، خاطرنشان كرد: آنچه براي ما تعيين كننده است اين است كه بدانيم تكليف ما در قبال جامعه اسلامي چيست.
جعفري ساختن جامعه اسلامي را از اهداف دهه چهارم انقلاب دانست و با تاكيد بر اينكه ما بايد روز به روز سرعت خود را به سمت ساختن اين جامعه اسلامي بيشتر كنيم، گفت: تا اين كار صورت نگيرد انقلاب كامل نشده و به اهداف متعالي خود نرسيده است.
وي خاطرنشان كرد: امروز انقلاب با شتاب بيشتري نسبت به گذشته در جهت توسعه ارزش هاي انساني و اسلامي حركت مي كند و دنيا نيز تشنه اين ارزش ها است كه از طريق قشرهاي مختلف جامعه اسلامي ما به جهانيان عرضه مي شد.
فرمانده كل سپاه ترويج و توسعه ارزش هاي انساني را جوهره اصلي انقلاب دانست و گفت: امر به معروف و نهي ازمنكر تلاش و مجاهدت براي ارتقاي سطح معنوي، روحي و رفاهي جامعه از وظايف هر نيروي انقلاب است كه بايد به آن توجه لازم را داشته باشد.
گفتني است پس از سخنان فرمانده كل سپاه و انجام مراسم صعود 5 هزار نفري به ارتفاعات كلكچال، از تنديس شهيده مريم فرهانيان رونمايي شد.

 



مشايي : اميراحمدي را دعوت نكرده ايم ! متن دعوت نامه دركيهان امروز


در پي يادداشت روز دوشنبه كيهان-11/5/89- با عنوان «آنجا چه خبر است؟!» كه در آن ضمن تاكيد بر ضرورت گردهمايي ايرانيان مقيم خارج از كشور نسبت به هويت برخي از دعوت شدگان، سوابق سوء چند تن از دست اندركاران برپايي همايش و نمونه هايي از تناقض اين همايش با ارزشهاي اسلامي و انقلابي و منافع ملي انتقاد شده بود، افراد بدسابقه اي كه از قضا حضور خود آنها در ميان دست اندركاران همايش ياد شده مورد اعتراض بود و در مقابل مستندات مطرح شده در يادداشت كيهان پاسخي نداشتند و از سوي ديگر طي چند روز اخير با اعتراض گسترده اي روبرو شده بودند، به گونه اي ناشيانه دست به فرافكني زده و به زعم خود كوشيده اند مستندات ارائه شده از سوي كيهان را كه اثبات كننده خط انحرافي آنان است، تحت الشعاع قرار دهند. يكي از موارد اعتراض در يادداشت كيهان، دعوت از هوشنگ اميراحمدي، ضدانقلاب تابلودار مقيم آمريكا و معروف به «دلال رابطه» بود. كيهان با اشاره به بخشي از سوابق هوشنگ اميراحمدي از جمله، رابطه وي با سازمان «سيا»، و اهانت هاي مكرر او به اسلام وانقلاب و امام و تبليغات گسترده عليه جمهوري اسلامي ايران و... پرسيده بود كه دست اندركاران همايش ياد شده با چه انگيزه اي از اين ضدانقلاب شناخته شده براي شركت در همايش دعوت كرده اند؟!
و اما، دست اندركاران همايش ايرانيان مقيم خارج از كشور كه ظاهراً هيچيك از چند مورد اعتراض در يادداشت كيهان را قابل انكار نمي دانستند و از سوي ديگر دست خود را رو شده مي ديدند، در اقدامي ناشيانه- كه خنده دار نيز هست- ابتدا دعوت از هوشنگ اميراحمدي را انكار كردند ولي از آنجا كه حضور وي در همايش قابل انكار نبود، دست به ترفند ناشيانه ديگري زده و اعلام كردند هوشنگ اميراحمدي به دعوت مسئولان همايش به ايران نيامده است! و روزنامه دولتي ايران در شماره ديروز خود از قول اسفنديار رحيم مشايي، جانشين رئيس جمهور در شوراي ايرانيان خارج از كشور كه مسئوليت برپايي همايش و دعوت از ميهمانان را بر عهده دارد، نوشت «حضور اميراحمدي ربطي به نهاد رياست جمهوري ندارد»! و توضيح نداد كه مگر همايش ياد شده، حمام عمومي است كه هر كس بتواند بدون دعوت قبلي سرش را پائين انداخته و وارد آن شود؟! و اگر چنين است، آنهمه هزينه هنگفت- از كيسه بيت المال- براي حفاظت و تأمين امنيت همايش و صدور كارت ويژه ميهمانان و... براي چه بوده است؟!
كيهان قبل از ورود هوشنگ اميراحمدي به خبر دعوت وي از سوي مسئولان همايش دست يافته بود و حتي نسخه اي از دعوتنامه اي كه دبيرخانه همايش در تاريخ 7 جولاي 2010-16تيرماه 1389- از طريق ايميل براي هوشنگ اميراحمدي ارسال شده بود را در اختيار داشت ولي ترجيح داديم تا پايان همايش از انتشار آن خودداري كنيم. اما، اكنون كه آقاي مشايي دعوت از وي را انكار مي كند، متن دعوتنامه را براي ارزيابي ميزان صداقت و راستگويي آقايان به دست چاپ مي سپاريم.
گفتني است آقاي مشايي در مصاحبه خود بي آن كه متوجه باشد به انگيزه اصلي دعوت از هوشنگ اميراحمدي اشاره كرده است كه تاسف آور و به شدت سؤال برانگيز است، و در فرصتي ديگر به آن خواهيم پرداخت و همچنين، درباره تلاش دست اندركاران همايش براي جلوگيري از درز خبر دعوت از هوشنگ اميراحمدي- بعد از انتشار يادداشت كيهان- و توصيه به وي كه در همايش آفتابي نشود- كه شد!- گفتني هاي ديگري نيز هست كه به بعد موكول مي كنيم.

 



در ديدار سردار وحيدي و سلطان قابوس صورت گرفت
درخواست پادشاه عمان براي انتقال فناوري ايران به جهان اسلام

پادشاه عمان در ديدار با وزير دفاع كشورمان خواستار انتقال فناوري ايران به سراسر جهان اسلام شد.
سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي، وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران كه براي انجام يك ديدار رسمي دو روزه به عمان سفر كرده است، با سلطان قابوس پادشاه عمان ديدار و گفت وگو كرد.
سلطان قابوس در اين ديدار با ابراز رضايت از روند مطلوب مناسبات دفاعي ميان ايران و عمان، اين روابط را ناشي از اعتماد متقابل ميان دو كشور دانست و بر توسعه هرچه بيشتر آن تاكيد كرد.
سلطان قابوس، با ابراز خرسندي از رشد ايران در زمينه علمي و فناوري، تصريح كرد: اين روند بايد به جهان اسلام تسري يابد.
وي با بيان اينكه نيروي انساني متخصص و ماهر تسريع كننده رشد و تعالي كشورها محسوب مي شود، بر ضرورت توسعه همكاري پژوهشي و علمي ميان كشورهاي اسلامي تاكيد كرد.سردار وحيدي نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام هاي گرم دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران از حمايت هاي سلطان قابوس براي توسعه روابط دوجانبه بويژه در بخش دفاعي، تشكر و قدرداني كرد.
وزيردفاع جمهوري اسلامي ايران، تشريك مساعي و همگرايي ميان كشورهاي منطقه را زمينه ساز حل بحران ها و مشكلات منطقه و جهان اسلام دانست.
سردار وحيدي، پرهيز از اختلاف و تلاش براي ايجاد وحدت و برقراري امنيت دسته جمعي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: كشورهاي منطقه از ظرفيت و توانمندي بالايي براي حفظ ثبات وامنيت برخوردار هستند.
وزيردفاع، با اشاره به پروژه ايران هراسي محافل صهيونيستي، روابط خوب و حسنه ايران و كشورهاي منطقه را نشان ناكامي و عقيم ماندن اين پروژه ذكر كرد. وي، حضور نمايندگان نيروهاي مسلح عمان در رزمايش هاي جمهوري اسلامي ايران و فعاليت هاي كميته دوستي نظامي ايران و عمان را نمونه خوب همكاري فيمابين توصيف كرد.
وزيردفاع كشورمان در پايان اظهار اميدواري كرد در اين سفر افق هاي جديدي از همكاري دفاعي ميان دو كشور ترسيم شود.

 



مشايي: مكتب ايران بايد به جاي مكتب اسلام تبليغ شود

رييس دفتر رييس جمهور گفت عقيده دارد بايد از اين به بعد به جاي مكتب اسلام از مكتب ايران سخن گفت.
اسفنديار مشايي، جانشين رييس جمهور در شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور كه در مراسم اختتاميه همايش ايرانيان خارجي سخن مي گفت، اظهار داشت: «منحني ايران رو به اوج است و منحني مقابل ايرانيان رو به افول است؛ بنابراين بايد آگاه بود و دانست كه كندي و گام هاي كوچك براي ايران سم است. وقت اين است كه گام هايي بلند برداشته شود. امروز روز اقتدار ايراني است».
اين همايش كه با هزينه هاي كلان و با دعوت از عناصر مسئله دار برگزار شده و هيچ خروجي قابل ذكري نداشته (مثل همايش قبلي)، اعتراض هاي شديدي را برانگيخته است.
مشايي ادامه داد: «من خطاب به شما و به همه ايرانيان در هرجا كه زندگي مي كنند عرض مي كنم كه باور عميقي دارم كه دوره بسيار بزرگي براي ايران آغاز شده است. ما در فصل جديدي از ايران قرار داريم. زمان شكوفايي و رشد مجدد ايران فرا رسيده است و همه شواهد و قرائن گواهي اين موضوع است. به همين دليل چندان به استدلال نياز ندارد كه ايران رو به تعالي است و شب سياهي كه چند صد سال پيش بر روي اين سرزمين سايه افكنده بود اكنون رو به پايان است». جانشين رييس جمهور در شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور اضافه كرد: «احساس عزت ايراني از منظر سلطه و قدرت نيز قدرت و سلطه ممكن است غرورآور باشد، اما احساس عزت ايراني ناشي از احساس سلطه نيست. ما از اينكه سرزميني را به زير سلطه آورده باشيم، احساس عزت نمي كنيم. حس عزت ايراني جور ديگري است و اين موضوع بسيار جاي كار داشته و قابل بحث است».
وي كه معروف به بيان سخنان بي محتوا و مداخله ناشيانه در مباحث تخصصي است در ادامه اظهاراتش مدعي شد: «من بر مكتب ايراني اصرار دارم، زيرا اين مكتب دريافت ناب از حقيقت، توحيد و اسلام است. بايد مكتب ايراني را به دنيا معرفي كنيم . درواقع من باور دارم كه واژه ايراني ذكر است زيرا كه ذكر واژه اي مرتبط با روح مومن است مومني كه به جهان باور كرده و به دنبال ارزش هاي متعالي است». وي ادامه داد:«برخي ها از من خرده مي گيرند كه چرا نمي گويي مكتب اسلام و مي گويي مكتب ايران؟ از مكتب اسلام دريافت هاي متنوعي وجود دارد اما دريافت ما از حقيقت ايران و حقيقت اسلام، مكتب ايران است و ما بايد از اين به بعد مكتب ايران را به دنيا معرفي كنيم». مشايي نگفته است كه اظهارات او در اين مورد با ادعاهاي معروف و شناخته شده نهضت آزادي و جبهه ملي چه نسبتي دارد؟!
جانشين رييس جمهور در شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور كه قبلا مدعي دوستي با مردم اسراييل شده بود، اضافه كرد: «انسان محور است و آفرينش با انسان معنا پيدا مي كند اگر كسي قدر آسمان را مي شناسد بايد در زمين نيز قدرشناس باشد و بايد قدر انسان را بداند زيرا زماني كه قدر انسان شناخته شود مي توان قدر خدا را نيز دانست. حتي اگر كشورهايي از منظر اجتماعي براي انسان اهميت بيشتري قائلند مي بايست چشم ها و گوش هايمان را ببنديم؟ و چيزي نديده و نشنويم؟ اين همان گوهر ايران است و اگر چشم هايمان را ببنديم درواقع چشممان را بر حقيقت ايراني بسته ايم. درواقع بايد از گوهر ايراني در هر كجاي اين دنيا دفاع كنيم. ما بايد از مهرباني و محبت در هر كجا و از هر كسي كه باشد دفاع كنيم». مشايي سپس در سخناني عجيب ادامه داد: «در برخي جاها انسان براي خدا نفي مي شود كه به نظر من اين انحراف است و در مكتب ايران وجود دارد چرا كه در مكتب ايران انسان براي خدا هضم نمي شود».
مشايي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره تلويحي به بحث مذاكره با آمريكا با بيان اينكه ما در مذاكرات هسته اي فهميده ايم كه انجام مذاكرات با اروپا فايده اي ندارد، اضافه كرد: «در واقع اروپايي ها نه سر و نه ته كرباسند خود نيز اين موضوع را مي گويند. آنها ما را تحريم هاي اضافه مي كنند اما نمي فهمند كه منطق اين كار كجاست. قيمتي براي اروپا نمانده است و اروپا تحقير شده است و از نظر ما كل اروپا كوچك شده و يك راي مستقل ندارد».

 



فرمانده نيروي زميني ارتش: آمريكا توان حمله نظامي به ايران را ندارد

امير پوردستان با اشاره به شكست آمريكا در عراق و افغانستان تاكيد كرد كه آمريكا توان باز كردن جبهه سومي را در مقابل كشور قدرتمند جمهوري اسلامي ايران ندارد.
امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در گفت وگو با ايرنا و در پاسخ به ادعاي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا مبني بر طرح حمله نظامي عليه ايران اظهار داشت: تهديد نظامي مسئولان آمريكايي عليه جمهوري اسلامي ايران چيز تازه اي نيست ما مطمئن هستيم كه نيروهاي آمريكايي در يك شرايط بسيار بد نظامي به سر مي برند.
امير سرتيپ پوردستان خاطرنشان كرد: آمار تلفات، خودكشي ها و بي انضباطي هاي سربازان آمريكايي حاكي از ناكامي هاي اين كشور درعراق و افغانستان است.
وي در عين حال تاكيد كرد: اگر بخواهد تهديدي عليه جمهوري اسلامي ايران عملي بشود نيروهاي مسلح ما آمادگي كامل براي مقابله در زمين، هوا و دريا را دارند.
امير پوردستان با اشاره به شكست آمريكا در عراق و افغانستان گفت: آمريكا توان باز كردن جبهه سومي در مقابل كشور قدرتمند جمهوري اسلامي ايران را ندارد.
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در ادامه افزود: ما آموزش هاي عملي را به صورت شبانه و روزانه و تيراندازي با كاليبرهاي مختلف، در دستور كار گذاشته ايم و با توسل به آموزش سعي كرده ايم كه توانمندي هاي خود را بالا ببريم.
امير پوردستان خاطرنشان كرد: از رصد لحظه به لحظه دشمنان و نيروهاي فرامنطقه اي غافل نبوده ايم و منطبق با تهديدات و دكتريني كه تعريف شده رزمايش هاي خودمان را سازماندهي و به مرحله اجرا گذاشته ايم.
وي تاكيد كرد: نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي در حال حاضر از يك آمادگي رزمي و توان دفاعي بسيار بالايي برخوردار است و هرگونه تهديدي با پاسخ كوبنده ايران مواجه مي شود.

 



حجت الاسلام ميرمحمدي: توان دفاعي ايران دشمن را زمينگير كرده است

نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام كرد كه توان دفاعي و آمادگي نظامي جمهوري اسلامي ايران دشمنان را زمينگير كرده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت دفاع، حجت الاسلام والمسلمين «سيدجمال الدين ميرمحمدي» ديروز در نخستين همايش بصيرت روحانيون در وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اعلام اين مطلب افزود: به دليل همت و هوشياري مردم است كه توطئه هاي دشمنان به ويژه در زمان انتخابات خنثي شد، زيرا خداوند سه عامل رهبري فرزانه، ايمان و كار و تلاش را بر ايران اسلامي ارزاني داشته است.
ميرمحمدي با اشاره به اينكه هجمه هاي دشمنان را از طريق باورهاي ديني مردم خنثي كنيم، تصريح كرد: دشمنان در طول 30 سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي چالش هاي فراواني را به وجود آوردند كه با رهبري امام(ره) و مقام معظم رهبري برطرف شد و كشور ثبات خود را پيدا كرد. رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع با اشاره به سخن مقام معظم رهبري كه فرمودند «عقب ماندگي درد و بيماري بزرگ و سختي است كه بايد به خود بياييم و اين بيماري را رفع كنيم» افزود: علاج اين بيماري «همت مضاعف و كار مضاعف» است كه رهبري فرزانه انقلاب به خوبي اين درد را شناسايي و نامگذاري كردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14