(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 مرداد 1389- شماره 19710

اعتراف به سرقت 200 خودرو در ساعات اوليه شب
محروميت 63 راننده از رانندگي
اتوبوس هاي دوپاي چيني
راه اندازي پايانه جديد اتوبوسراني در محل شهربازي قديم
راه اندازي آزمايشي بي آرتي در بزرگراه شهيد چمران
افتتاح 100 پروژه در منطقه 15
احداث 5كيلومتر مسير دوچرخه سواري در غرب تهران
جزئيات ثبت نام مشمولان و سربازان در دانشگاه ها
آتش سوزي در مجتمع پتروشيمي پرديس و جان باختن 5 نفر
3 كشته در تصادف محور سيرجان- بندرعباس
بالگرد 214 سازگار با اقليم كشور خريداري شد
پخش مواد مخدر براي معتاد كردن جوانان ورزشكار
اعضاي باند خانوادگي سرقت در نيشابور دستگير شدند
در ماه رمضان ساعت اجراي طرح ترافيك تغيير نمي كند
تصادف قطار در سرزمين اشغالي
ساعت قبله نما



اعتراف به سرقت 200 خودرو در ساعات اوليه شب

رئيس كلانتري 128 تهران نو با اعلام منهدم شدن باند سرقت معروف به «سرقت شب رو» گفت: اعضاي اين باند به سرقت 200 خودرو و وسايل داخل آن اعتراف كرده اند.
سرهنگ غلامرضا مينايي افزود: با تماس هاي مردمي در جريان شرارت هاي باندي به نام «شب رو» قرار گرفته و دستگيري اعضاي آن را در دستور كار قرار داديم.
وي افزود: سارقان عمدتا خودروهاي مردم را بين ساعت هاي 10 تا 12 شب به سرقت مي بردند و ماموران با توجه به سوابق و سرقت هاي مشابه به يكي از سارقان حرفه اي بنام حسن مشكوك شدند و به طور جدي متهم را تحت تعقيب قرار دادند.
رئيس كلانتري 128 تهران نو در ادامه افزود: ماموران حين گشت زني در سطح محدوده به راننده يك خودرو مشكوك شدند و در حالي كه وي قصد داشت در محله اي خلوت وسايل داخل يك خودرو را سرقت كند سريعا وارد عمل شده و متهم را دستگير كردند.
وي اظهار داشت: پس از انتقال متهم و خودرو به كلانتري، مشخص شد خودرو وي سرقتي و متهم كه با سرعت عمل ماموران پليس شوكه شد بود، به 200 فقره سرقت خودرو و وسايل داخل آن با همدستي 3 نفر ديگر اعتراف كرد.
رئيس كلانتري 128 تهران نو گفت: مجددا تحقيقات ويژه اي در اين زمينه آغاز و پليس سه متهم ديگر را به نام شروين، خداوردي و فصيحي دستگير كرد و در بازرسي از مخفيگاه متهمان دو دستگاه خودرو، 40 دستگاه ضبط خودرو، 4 دستگاه آمپلي فاير و 6 باند كشف شد.
سرهنگ مينايي به شهروندان توصيه كرد تا خودروي خود را در پاركينگ و جاي امن پارك كنند و از نصب تجهيزات ايمني غافل نباشند.

 



به جرم دستكاري پلاك خودرو انجام شد
محروميت 63 راننده از رانندگي

رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از محروميت رانندگي 63 راننده متخلف كه اقدام به دستكاري پلاك خودرو براي ورود به محدوده طرح ترافيك كرده بودند، خبر داد.
سرهنگ هادي هاشمي با بيان اين كه 137 ورودي، به محدوده طرح ترافيك وجود دارد كه بيش از 100 ورودي به دوربين كنترل مجهز است، افزود: در روزهاي نخست نصب دوربين، روزانه 120 هزار دستگاه خودرو به صورت غيرمجاز وارد محدوده شدند كه اين تخلفات ثبت و به منازل رانندگان متخلف ارسال شد.
وي گفت: خوشبختانه با اطلاع رساني و رعايت شدن مقررات، آمار تخلفات ورود غيرقانوني به محدوده طرح ترافيك به 25هزار تخلف كاهش يافت.
رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ افزود: در اوايل نصب دوربين ها، متاسفانه درصد كمي از رانندگان متخلف، براي اين كه از مقابل دوربين ها عبور نكنند، از خيابان ها و كوچه هاي اطراف كه عبور ممنوع بود، تردد مي كردند كه با استقرار ماموران راهنمايي و رانندگي در اين مكان ها، از اين تخلفات تا حد زيادي جلوگيري شد.
هاشمي گفت: در 20 روز گذشته، 584 راننده كه براي ورود به محدوده طرح ترافيك، از روش هاي نصب پارچه و يا نصب پلاستيك روي پلاك، گل مالي و بالا زدن صندوق عقب استفاده كرده بودند، ضمن توقف خودرو، به مراجع قضايي معرفي شدند.
رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ افزود: گواهينامه 63 نفر از اين رانندگان متخلف، اخذ شد و اين رانندگان 6 ماه تا 2 سال از رانندگي محروم شدند.
به گزارش ايسنا، هاشمي گفت: 65 دستگاه خودرو نيز به علت مخدوش بودن پلاك، به پاركينگ منتقل و پرونده رانندگان آنها نيز به مراجع قضايي ارسال شد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ افزود: با استقرار ماموران و كنترل بيشتر مبادي ورودي به محدوده طرح ترافيك، در صورت مشاهده اين گونه تخلفات، با متخلفان به شدت برخورد مي شود.
وي تاكيد كرد: رانندگاني كه با پوشاندن پلاك خودرو، به صورت غيرقانوني وارد محدوده طرح ترافيك مي شوند، پس از صدور قبض جريمه، به مراجع قضايي معرفي مي شوند.

 



اتوبوس هاي دوپاي چيني

اتوبوس هاي دوپاي چيني از روي اتومبيل ها در خيابان عبور خواهند كرد.
در سيزدهمين دوره نمايشگاه هاي تك پكن مدل هاي تكنولوژي جديد «اتوبوس هاي دوپا» يا «اتوبوس هاي سه بعدي پرسرعت» براي حل معضل ترافيك در اين كشور نمايش داده شدند.
به گزارش شهر، طرح اتوبوس هاي عظيم دوپا يا «اتوبوس هاي سه بعدي» كه قرار است براي اولين بار به صورت آزمايشي در منطقه «منتوگو» در پكن اجرا شود، براي اولين بار در ماه مه امسال در سيزدهمين نمايشگاه هاي تك پكن نمايش داده شد.
اين مدل كه توسط «شركت تجهيزات پاركنگ آينده شنژن هاشي» ارائه شده است، شبيه به يك تراموا يا مترويي است كه با دو پا بر روي خيابان مي ايستد به شكلي كه اتومبيل هاي عبوري خيابان مي توانند از زير محل نشستن مسافران اين اتوبوس ها عبور كنند. ارتفاع اين اتوبوس ها 4 تا 5/4متر است كه اتومبيل هايي با ارتفاع كمتر از دو متر مي توانند از زير طبقه دوم آن كه محل نشستن مسافران است عبور كنند.
اين اتوبوس ها كه با انرژي خورشيدي و برق حركت مي كنند مي توانند بين 1200 تا 1400 مسافر را با خود حمل كنند و تا سرعت 60 كيلومتر بر ساعت حركت كنند.
هزينه ساخت هريك از اين اتوبوس ها برابر با 50 ميليون يوآن برآورد مي شود كه تقريبا نزديك 7 ميليون دلار است.

 



راه اندازي پايانه جديد اتوبوسراني در محل شهربازي قديم

به منظور ساماندهي خطوط اتوبوسراني و كاهش ترافيك، پايانه جديد اتوبوسراني و تاكسيراني در شمال شرق منطقه يك در محل قديم شهربازي ميني سيتي احداث مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك منصور كتانباف قائم مقام شهردار اين منطقه با اعلام اين خبر اظهار داشت: با تملك زمين شهربازي محله ميني سيتي توسط شهرداري منطقه يك در اين مكان پايانه جديدي راه اندازي مي شود.
وي تاثير اين پايانه را بر روان سازي ترافيك وسايل نقليه در محورهاي اصلي منطقه بسيار موثر دانست و گفت: با شروع به كار پايانه فوق حجم ترافيكي در پايانه مركزي تجريش كاهش مي يابد و برخي خطوط اتوبوسراني به پايانه جديد منتقل مي شوند.
كتانباف تصريح كرد: در حال حاضر هشت خط از پايانه تجريش حذف و به پايانه شهيد دستواره و شهيد افشار منتقل شده كه با راه اندازي پايانه ميني سيتي بخش ديگري از خطوط نيز به اين پايانه منتقل خواهد شد.
وي احداث يك كنار گذر كندرو در مجاورت اين پايانه را از ديگر طرحها برشمرد كه طي دو ماه آينده به بهره برداري مي رسد.
كتانباف بازسازي پايانه تجريش را نيز قطعي اعلام كرد و از رسيدن اتوبوس هاي تندرو تا تجريش قبل از آغاز مدارس خبر داد.

 



راه اندازي آزمايشي بي آرتي در بزرگراه شهيد چمران

به دليل استقبال مردم در مراسم تست مسير اتوبوس هاي بي آرتي بزرگراه شهيد چمران، كه روز گذشته انجام شد، سرويس دهي در اين مسير به طور آزمايشي آغاز شد.
به گزارش تهران سما، جعفر تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اين كه عمليات اجرايي احداث اين خط و نصب ايستگاه ها و تجهيزات هوشمند آن انجام شده است، گفت: خط چهار سامانه اتوبوس هاي تندرو كه در فاز نخست از پارك وي آغاز و تا ميدان جمهوري ادامه مي يابد از مهمترين خطوط شمالي- جنوبي در اين سامانه است كه مي تواند حجم قابل توجهي از سفرهاي روزانه شهر را تحت پوشش خود قرار دهد.
وي از ادامه مسير اين خط از ميدان جمهوري تا ترمينال جنوب خبر داد و افزود: در صورت استقبال و تقاضاي شهروندان اين امكان وجود دارد كه اتوبوس ها در اين خط پس از پارك وي تا ميدان تجريش ادامه مسير دهند.
معاون شهردار تهران تصريح كرد: براي خدمات رساني مناسب به شهروندان چند خط «فيدر» تقويت كننده نيز پيش بيني شده كه همزمان با بهره برداري از خط چهار بي آرتي راه اندازي مي شوند.
وي افزود: اين خطوط مسيرهاي كوتاهي هستند كه مردم را از نقاط مجاور به خطوط بي آرتي مي رسانند و در محل هايي احداث مي شوند كه ميزان جابجايي مسافر زياد است.
تشكري هاشمي تصريح كرد: در مسير خط بي آرتي پارك وي تا ميدان جمهوري اتوبوس هاي چپ در به شهروندان خدمات رساني مي كنند و در تلاشيم تا با خدمات رساني مناسب در اين مسير شرايطي فراهم كنيم تا شهروندان براي سفرهاي خود اتوبوس تندرو را به وسايل نقليه شخصي ترجيح دهند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در ادامه گفت: در خط هفت سامانه اتوبوس هاي تندرو در خيابان وليعصر(عج) نيز 2/2 كيلومتر به طول اين خط اضافه شده است كه اميدواريم با تحقق اين مهم شاهد افزايش ميزان جابجايي و رضايتمندي شهروندان در اين مسير باشيم.

 



افتتاح 100 پروژه در منطقه 15

شهردار منطقه 15 از افتتاح يكصد پروژه فرهنگي، ورزشي، خدماتي و عمراني با حضور شهردار تهران در اين منطقه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مجتبي يزداني گفت: در اين مراسم پروژه هاي نيمه تمام مانند مجموعه ورزشي خانواده پس از 18 سال و همچنين مجموعه ورزشي پارك بامچال با عنوان شهداي تاكسيران بعد از هشت سال به بهره برداري مي رسد.
وي افتتاح پنج استخر و سه مجموعه ورزشي 1200 متري چند منظوره را از ديگر طرحها برشمرد و افزود: همچنين هفت سوله ورزشي و دو استخر و يك پرديس ويژه بانوان در اين منطقه افتتاح مي شود.
يزداني با تاكيد بر كاهش فاصله جنوب و شمال شهر تهران خاطرنشان كرد: با توجه به نياز منطقه، يك كلينيك تخصصي دندانپزشكي با 31 يونيت، اتاق جراحي، امكانات براي كودكان عقب مانده ذهني از جمله پروژه هاي در دست افتتاح است، همچنين پنج زمين چمن مصنوعي از 21 زمين در دست اجرا نيز افتتاح خواهد شد.
شهردار منطقه 15 افزود: با همكاري راهور منطقه مركز كنترل ترافيك مناطق 14، 15، 19، 16 و 20 نيز در اين منطقه راه اندازي شده است كه از طريق نصب 47 دوربين، ترافيك را كنترل خواهد كرد.
وي خاطرنشان كرد: پارك آموزش ترافيك، افتتاح پنج پل مكانيزه با هزينه پنج ميليارد تومان و هفت پل عابر پياده در سطح منطقه نيز ازديگر پروژه هاي منطقه است.
يزداني با اشاره به توجه به محله گرايي در اين منطقه گفت: تا پايان سال 13 محله از 17 محله منطقه داراي همه امكانات فرهنگي ورزشي، خدماتي و پارك خواهند شد كه تاكنون 13 محله به اين امكانات مجهز شده اند.
وي افزود: منطقه 15 با هشت كتابخانه شبانه روزي داراي بيشترين تعداد كتابخانه هاي شبانه روزي در مناطق است و همچنين محله طيب نيز كه پيش از اين مورد اعتراض شهروندان محله بود به امكانات فرهنگي ورزشي مجهز شده است.
يزداني با بيان اينكه تا پايان سال 90، امكان دسترسي همه شهروندان به همه امكانات محلات فراهم مي شود، گفت: در زمينه بهبود ناهنجاري هاي اجتماعي اقدامات زيادي شده است و از طريق طرح هبه نيز به بسياري از نيازمندان خدمات ارائه شده است.
وي افزود: ايجاد نمازخانه در همه سالن هاي ورزشي و همچنين مكان هاي عمومي و افتتاح 9 دارالقرآن از ديگر اقداماتي است كه در سطح محله انجام شده همچنين در دو سال گذشته از 96 پارك، 60 پارك بازپيرايي شده است كه تا پايان سال اين تعداد به 74 مورد خواهد رسيد.
يزداني با بيان اينكه در مجموع 120 ميليارد تومان براي پروژه هاي منطقه هزينه شده است، اظهار داشت: با توجه به تسهيلات خوبي كه براي بهبود بافت فرسوده انجام شده است 6 محله منطقه داراي بافت فرسوده داراي طرح منظر شهري شده است و تا نيمه رمضان 800 واحد مسكوني آماده تحويل مي شود.
شهردار منطقه 15 با بيان اينكه بيشترين بزرگراه هاي در حال احداث در اين منطقه است، خاطرنشان كرد: بزرگراه دولت آباد كه كمربندي شرقي را در محدوده قانوني منطقه ايجاد مي كند به بزرگراه شهيد شوشتري متصل و قصر فيروزه را به بزرگراه رسالت وصل خواهد كرد.
وي در مورد راه اندازي مركز تئاتر حرفه اي تهران در اين منطقه اظهار داشت: اين مركز كه بزرگترين و حرفه اي ترين مركز تئاتر در ايران است در محدوده فرهنگسراي خاوران با هفت سالن ويژه، دهه فجر امسال افتتاح مي شود.
يزداني در ادامه در مورد انتقال سنگ بري ها نيز گفت: محل جديدي براي سنگ بري ها در نظر گرفته شده است، ضمن آنكه نمايشگاه سنگ نيز در دست طراحي است. وي از ساماندهي تخته فروشي ها و اوراق فروشي ها نيز در آينده نزديك خبر داد.

 



احداث 5كيلومتر مسير دوچرخه سواري در غرب تهران

شهردار منطقه 5 تهران از احداث پنج كيلومتر مسير دوچرخه سواري در غرب تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 5، سعيد طلوعي افزود: به منظور نهادينه كردن فرهنگ دوچرخه سواري احداث سه مسير ديگر در برنامه هاي سالجاري پيش بيني شده است.
وي توسعه حمل ونقل عمومي را از اولويت برنامه هاي منطقه در كاهش ترافيك برشمرد و ادامه داد: احداث سه كيلومتر مسير دوچرخه سواري در حاشيه رود كن و ادامه اين مسير تا بزرگراه همت و همچنين مسير ايستگاه مترو اكباتان تا رود دره كن از جمله نقاط پيش بيني شده است.
شهردار منطقه 5 ادامه داد: به منظور ساماندهي و كاهش ترافيك مسيرهاي منتهي به ايستگاه مترو صادقيه، يك مسير دوچرخه سواري نيز در خيابان رز غربي پيش بيني شده است. همچنين با توجه به جمع آوري پايه هاي مونوريل احداث مسير در خيابان وليعصر(عج) نيز در دست مطالعه است.

 



از سوي معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي اعلام شد
جزئيات ثبت نام مشمولان و سربازان در دانشگاه ها

معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي گفت: براي سهولت در ثبت نام مشمولاني كه در دانشگاهها پذيرفته شوند چارچوبي تعريف و به مراجع ذيربط ابلاغ شده است.
سرهنگ حسن حلوايي افزود: براي تسهيل در ثبت نام مشمولاني كه در دانشگاهها پذيرفته شوند و به حداقل رساندن مراجعه آنان به سازمان وظيفه عمومي چارچوبي تعريف و به وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و واحدهاي وظيفه عمومي سراسر كشور ابلاغ شده است كه براساس آن ثبت نام مشمولان در دانشگاهها انجام مي شود.
وي گفت: متولدان سال 71 كه در موسسات و مراكز آموزش عالي پذيرفته مي شوند مي توانند با مراجعه به واحدهاي دانشگاهي پذيرفته شده براي ادامه تحصيل ثبت نام كنند.
سرهنگ حلوايي افزود: همه متولدان نيمه دوم سال 69 و 70 چنانچه ديپلم خود را به صورت حضوري اخذ كرده باشند مجاز به ثبت نام هستند و اگر اين متولدان ديپلم خود را به صورت آزاد و داوطلبانه اخذكرده باشند نمي توانند براي ادامه تحصيل در دانشگاه مربوط ثبت نام كنند.
معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي گفت: همه فارغ التحصيلان متوسطه كه قبل از اتمام 24 سالگي و تا شهريور امسال به صورت حضوري ديپلم خود را اخذ كنند نيازي به مراجعه به سازمان وظيفه عمومي ندارند.
سرهنگ حلوايي افزود: آن دسته از كساني كه در دوره كارداني فارغ التحصيل شده اند و در كارشناسي پيوسته همان رشته قبول شوند مي توانند بدون داشتن سنوات تحصيلي با يك سقف 2 ساله ثبت نام كنند.
وي گفت: آن دسته از مشمولاني كه به سازمان وظيفه عمومي مراجعه و برگ اعزام دريافت كرده اند، نيازي به مراجعه دوباره به وظيفه عمومي ندارند.
سرهنگ حلوايي افزود: دانشجوياني كه فارغ التحصيل دانشگاه شده اند و در مهلت 6 ماه بعد از فراغت قرار دارند نيازي به مراجعه سازمان وظيفه عمومي ندارند.
وي همچنين يادآور شد: كساني كه مدت تحصيل آنها در مقطع قبلي زياد شده است، براي مثال كسي كه دوره كارداني را به جاي 2 سال در مدت 4 سال به اتمام رسانده باشد نمي توانند ثبت نام كنند.
معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي گفت: دانشجوياني كه «اخراجي، انصرافي و ترك تحصيلي» هستند نيز مجاز به ثبت نام نيستند و دانشجوياني كه فارغ التحصيل مقطع كارداني و كارشناسي هستند نمي توانند در مقاطع پيوسته بالاتر ثبت نام كنند، اين افراد بايد حتما در دوره كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا به صورت ناپيوسته شركت كنند و نمي توانند از ابتدا دوباره شروع به تحصيل كنند.
معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي همچنين اظهار داشت: سربازاني كه درحين خدمت هستند چنانچه غيبت نداشته باشند و مجوز ترخيص از يگان خدمتي خود اخذ كنند مي توانند ثبت نام كنند.
وي در خصوص شرايط ثبت نام طلاب در دانشگاهها نيز گفت: طلاب چون داراي معافيت تحصيلي حوزه هستند با موافقت حوزه علميه مي توانند در دانشگاه پذيرفته شوند و اگر چنانچه از حوزه علميه به هر نحو انصراف دهند، ترك تحصيل كنند و يا اخراج شوند مجاز به ادامه تحصيل در دانشگاه نخواهند بود.
به گزارش فارس معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي اعلام كرد: هيچ يك از واحدهاي دانشگاهي كشور مجاز نيستند مشمولان غايب را در دانشگاه ثبت نام كنند و در صورت مشاهده چنين موردي به عنوان تخلف آن واحد دانشگاهي پيگيري خواهد شد.

 



آتش سوزي در مجتمع پتروشيمي پرديس و جان باختن 5 نفر

تركيدگي در خط لوله گاز ورودي به مجتمع پتروشيمي پرديس عسلويه، منجر به انفجار و آتش سوزي در اين واحد پتروشيمي شد.
اين حادثه ساعت 14 روز چهارشنبه هفته گذشته رخ داد و در پي آن 5 تن از كاركنان اين مجتمع جان خود را از دست دادند و سه نفر نيز مجروح شدند. آتش سوزي زماني رخ داد كه كاركنان مشغول برطرف كردن نشتي گاز بودند، اما ميزان نشتي افزايش يافت و موجب خروج گاز و آتش سوزي شد. با ابتكار عمل گروههاي ايمني، آتش نشاني و بهره برداري، از گسترش آتش سوزي جلوگيري و آتش يك ساعت بعد كنترل و مهار شد.
مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي پارس گفت: آتش سوزي صورت گرفته در مجتمع پتروشيمي پرديس مربوط به فاز قديمي اين مجتمع بوده و فاز جديد پتروشيمي كه هفته گذشته توسط رئيس جمهور افتتاح شد، دچار حريق نشد و هم اكنون درحال توليد است.
موسي سوري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان مطالب فوق افزود: فاز قديم واحد آمونياك مجتمع پتروشيمي پرديس به دليل فرسودگي خط و خطاي انساني دچار آتش سوزي و انفجار شد، كه به سرعت ستاد بحران در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس تشكيل شد و ظرف مدت يك ساعت اين حادثه مهار شد.
مديرعامل منطقه اقتصادي انرژي پارس (عسلويه) تصريح كرد: هم اكنون وضعيت در حالت عادي قرار داشته و با اقدامات صورت گرفته خطري در منطقه حادثه ديده احساس نمي شود.
وي در مورد خسارت هاي وارد شده نيز گفت: خسارت هاي وارد شده در دست بررسي است، ولي به طور حتم اين خسارت بسيار ناچيز بوده و در سوختگي عايق هاي برج تقطير گزارش شده است.
اين مقام مسئول ضمن تسليت به پنج خانواده اي كه عزيزان خود را در اين حادثه از دست دادند افزود: صنعت نفت يك صنعت حادثه خيز و توام با خطر است كه دراين حادثه نيز پنج نفر از كاركنان پتروشيمي پرديس، جان خود را از دست دادند.
سوري خاطرنشان كرد: فاز جديد پتروشيمي پرديس كه هفته گذشته توسط رياست جمهوري افتتاح شد، هم اكنون در حال توليد بوده و همچنان به كار خود ادامه مي دهد.
اين گزارش حاكي است: عزيز جهانگيري سبزي - سليمان اميري نرگسي - كاظم شريفي ريگي - آرمان قهرماني و مرتضي جمعه پور در اين حادثه جان خود را از دست دادند.

 



فرمانده پليس راه هرمزگان خبر داد
3 كشته در تصادف محور سيرجان- بندرعباس

فرمانده قرارگاه پليس راه هرمزگان از وقوع تصادفي در محور ترانزيتي بندرعباس- سيرجان خبر داد كه در پي آن سه تن از هموطنانمان جان خود را از دست داده اند.
به گزارش فارس «علي مجيدزاده» با بيان اينكه در پي تصادف يك دستگاه خودروي سواري پرايد با يك دستگاه كاميون تريلر ايويكو در محور سيرجان- بندرعباس، سه نفر از سرنشينان پرايد جان خود را از دست داده اند، اظهار داشت: اين حادثه ناگوار در محدوده گهكم واقع در محور ترانزيتي بندرعباس- سيرجان رخ داد.علت اين حادثه انحراف به چپ خودروي سواري پرايد اعلام شده است.

 



وزير بهداشت خبر داد
بالگرد 214 سازگار با اقليم كشور خريداري شد

وزير بهداشت از خريداري يك فروند بالگرد 214 سازگار با اقليم ايران براي جلوگيري از اتلاف مجروحان حوادث ترافيكي در جاده هاي كشور خبر داد.
مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اعلام اين خبر گفت؛ سرعت انتقال مصدومان تصادفات در نجات جان آنها خيلي موثر است. به طور مثال بروز يك تصادف در جاده پر ترافيك هراز منجر به بسته شدن جاده و نرسيدن به موقع آمبولانس شده و گاهي مرگ يك مجروح بر اثر يك خونريزي ساده از تبعات اين معضل است. بنابراين خريد اين بالگرد از ضروريات تجهيز اورژانس كشور خواهد بود.
به گزارش موج وي گفت: تا قبل از دولت نهم 600 اورژانس جاده اي و شهري در سطح كشور فعال بود كه در اين چند سال اين تعداد به هزار اورژانس ارتقاء يافته و براساس برنامه پنجم توسعه 600 اورژانس ديگر نيز به اين تعداد افزوده خواهد شد.
وزير بهداشت در پايان با اشاره به هوشمندسازي اورژانس بيمارستاني و پيش بيمارستاني كشور در آينده بر ساماندهي و ايجاد هماهنگي بيشتر در اورژانس كشور براي افزايش سرعت و دقت كارها تاكيد كرد.

 



پخش مواد مخدر براي معتاد كردن جوانان ورزشكار

اعضاي يك باند با اعتراف به فروش موادمخدر صنعتي در محدوده شرق و غرب تهران گفتند انگيزه اي جز معتاد كردن جوانان ورزشكار نداشتيم.
معاون تجسس كلانتري 128 تهران نو با اعلام خبر فوق گفت: مأموران پليس در تعقيب و گريزي باند معروف به كركس سياه كه كراك به ورزشكاران مي فروخت را شناسايي و دستگير كردند.
به گزارش فارس سروان اسفنديار احمدي افزود: با دستگيري 3 نفر از اعضاي اصلي اين باند مشخص شد متهمان وضع مالي خوبي داشته و آنان در تحقيقات اوليه اعتراف كردند كه انگيزه اي جز معتاد كردن جوانان ورزشكار نداشته اند.

 



اعضاي باند خانوادگي سرقت در نيشابور دستگير شدند

فرمانده انتظامي نيشابور از دستگيري اعضاي يك باند سرقت خانوادگي در اين شهرستان خبر داد.
«ابوالقاسم باروح» در گفت وگو با خبرنگار فارس در نيشابور اظهار داشت: در اين باند پدر، مادر و دو فرزند پسر و دو فرزند دخترشان اقدام به سرقت كفش، كيف، تلفن همراه از شهروندان مي كردند.
وي با اشاره به اين كه مرد خانواده در سطح شهرستان به نواختن موسيقي و اجراي آواز سنتي با لهجه زابلي اقدام مي كرد، گفت: سارقان با ورود به اماكن عمومي چون مساجد و محافل خانوادگي اقدام به سرقت مي كردند.
فرمانده انتظامي نيشابور تصريح كرد: در بازرسي ماموران واحد تجسس كلانتري 12 جمهوري از منزل سارقان، حدود 30 جفت كفش، 10عدد كيف، دو دستگاه ضبط صوت، دو عدد گوشي تلفن همراه كشف شد كه البته ميزان اموال دزدي بيش از اين بود كه به مالخران فروخته مي شده است.
وي با اشاره به اعتياد چند نفر از اعضاي باند، گفت: ده ها گرم انواع مواد مخدر نيز در اين باره كشف و پرونده سرقت به همراه مواد به مقام قضايي ارجاع شد.
به گفته فرمانده انتظامي نيشابور، همچنين دو مالخر كه اقدام به خريد اجناس سرقتي مي كردند نيز شناسايي و دستگير شدند.

 



در ماه رمضان ساعت اجراي طرح ترافيك تغيير نمي كند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از تغيير نكردن ساعت اجراي طرح ترافيك در ايام ماه رمضان خبر داد.
سرهنگ هاشمي گفت: امسال با توجه به طولاني بودن روز در ايام ماه مبارك رمضان هيچ گونه برنامه اي براي تغيير ساعت اجراي طرح ترافيك نداريم.
وي ادامه داد: در سال هاي گذشته با توجه به اينكه مدت روز در اين ايام كوتاه تر و بعد از غروب آفتاب معمولا بار ترافيكي كاهش مي يافت اقدام به كاهش مدت اجراي طرح ترافيك مي كرديم اما امسال چنين برنامه اي نخواهيم داشت.
به گزارش شهر، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه در ايام ماه رمضان بار ترافيكي در قبل از غروب آفتاب افزايش چشمگيري پيدا مي كند اظهار داشت: پليس در اين رابطه برنامه ريزي جهت روان سازي ترافيك كرده است و از شهروندان مي خواهيم با پليس در اين باره همكاري لازم را داشته باشند.

 



تصادف قطار در سرزمين اشغالي

مقامات رژيم صهيونيستي از كشته و زخمي شدن 37 نفر بر اثر برخورد يك قطار مسافربري سريع السير با يك دستگاه ميني بوس در جنوب سرزمين هاي اشغالي خبر دادند.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، مقامات اسرائيلي اعلام كردند بر اثر برخورد يك دستگاه قطار مسافري با ميني بوسي در نزديكي شهر «كريات گات» در جنوب سرزمين هاي اشغالي 7 نفر جان خود را از دست داده و 30 نفر زخمي شدند.
بنابراين گزارش، اين حادثه زماني رخ داد كه اين قطار مسافري كه عازم شمال سرزمين هاي اشغالي بود پس از برخورد با ميني بوس واگن اوليه آن از ريل خارج شد. مجروحان اين حادثه با بالگرد به دو بيمارستان در شهر بئرالسبع و عسقلان منتقل شدندپليس با اعلام اين كه تمامي كشته شدگان اين حادثه مسافران ميني بوس بوده اند، افزود: در اين حادثه به هيچ يك از مسافران قطار آسيبي نرسيده است.براساس تحقيقات اوليه، راننده اين ميني بوس به علامت ايست توجهي نكرد و روي ريل آهن گير افتاده بود كه قطار سريع السير با آن برخورد كرد.به دنبال اين حادثه وزير حمل و نقل رژيم صهيونيستي از ايجاد «پليس قطار» به منظور كنترل خطوط ريلي اين رژيم خبر داد.

 



ساعت قبله نما

به گزارش شيعه آنلاين، چندي پيش يك مهندس جوان فلسطيني به نام «ياسين شوق» يك ساعت مچي قبله نما توليد كرد تا مسلمانان بتوانند در هر نقطه اي از جهان كه قرار دارند، جهت قبله را پيدا كنند.
اين ساعت توليد شده توسط اين جوان فلسطيني يك اختراع شناخته شده و مورد تاييد و استقبال بسياري از موسسات، افراد و غيره قرار گرفته است.اين مهندس جوان در مورد انگيزه اين اختراع گفت: مي دانستم بسياري از مسلمانان جهان كه به كشورهاي مختلف سفر مي كنند، در آنجا با مساله تعيين جهت قبله مشكل دارند و همواره دچار اشتباه و يا شك و ترديد مي شوند. همين امر مرا به فكر انداخت تا اين ساعت قبله نما را توليد نمايم. ساخت اين ساعت حدود چهار سال به طول انجاميد.وي در ادامه افزود: پس از ساخت اولين نمونه از اين ساعت قبله نما، فورا آن را در سازمان بين المللي ثبت اختراعات وابسته به سازمان ملل متحد، ثبت كردم. پس از آن نيز اين اختراع را در موسسه بين المللي حمايت از مخترعان كه زير نظر وزارت اقتصاد و بازرگاني فرانسه است، به ثبت رساندم.مهندس «ياسين شوق» همچنين گفت: در طول چهار سالي كه بر روي توليد اين ساعت كار مي كردم، با مشكلات بسيار زيادي مواجه شدم. براي مثال چندين پيشنهاد از سوي يهوديان به من شد تا دست از اين كار بكشم و در مقابل ميليونها دلار پاداش دريافت كنم، اما پيشنهاد آنان را رد كرده و به كارم ادامه دادم. اين پيشنهادات بيشتر از سوي يهودياني كه در فرانسه، سوئيس و حتي سرزمين هاي اشغالي سكونت دارند، مطرح مي شد.اين مخترع جوان فلسطيني در پايان گفت: پيش از اين نيز دو اختراع ديگر در زمينه پزشكي داشتم. اول اينكه موفق شدم يك ليزر خاص بسيار كوچك پزشكي توليد كنم. آن اختراع را وزارت بهداشت سوئيس از بنده خريداري كرد. علاوه بر آن هم وسيله جديدي ساختم كه مانع انفجار ناگهاني در موتور خودرو و يا لوازم خانگي مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14