(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 مرداد 1389- شماره 19710

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آزمون تلخ براي اسرائيل (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
بوق (گفت و شنود)
گزارش خبري واكنش هاي متناقض كاخ سفيدبه پيشنهاد مناظره احمدي نژاد
هشدار مسئولان سابق اطلاعاتي آمريكا به اوباما اسرائيل با حمله به ايران نابود خواهد شد
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز:التماس براي مذاكره با ايران ، بن بست سياست هاي آمريكا را نشان مي دهد
حرف هاي كيهان پسند هاشمي رفسنجاني عليه موسوي و كروبي است (خبر ويژه)
وكيل كلاهبردار متواري شد (خبر ويژه)
مقامات احمق اسرائيل فقط حزب الله و حماس را جسورتر مي كنند (خبر ويژه)
واشنگتن تايمز: ايران متهم است چون ما مخفيانه بمب اتمي ساختيم و آدم كشتيم! (خبر ويژه)
پولت به جيب ما پارتي با هر كس كه دلت مي خواهد! (خبر ويژه)
77 درصد مردم خاورميانه حتي سلاح هسته اي را هم حق ايران مي دانند (خبر ويژه)



آزمون تلخ براي اسرائيل (يادداشت روز)

حادثه مرزي روستاي العديسه لبنان- روز سه شنبه گذشته- يعني دوازدهم مرداد ماه كافي بود تا بار ديگر اذهان به سوي درگيري رژيم صهيونيستي و مقاومت لبنان تمركز پيدا كند و ميدان بحث راجع به اهداف، پيامدها و چشم انداز اين حادثه داغ شود در اين ميان بسياري از تحليلگران آن را نشانه آشكار نزديك بودن جنگ ديگري در خاورميانه با محوريت رژيم صهيونيستي دانستند. براي نزديك تر شدن به واقعيت بهتر است ابتدا ماجرا را آنگونه كه واقع شده، روايت كنيم:
« در نقطه مرزي ميان فلسطين و لبنان، يك ايستگاه نگهباني رژيم صهيونيستي در آن سوي روستاي لبناني عديسه- يعني در داخل خاك فلسطين - درصدد برمي آيد كه براي برداشتن مانع از جلوي ديد دوربين پست نگهباني، چند قطعه درخت را در خاك لبنان قطع كند. به اين منظور آنان جرثقيلي آورده و مبادرت به قطع چند درخت در خاك لبنان مي نمايند. نيروهاي يونيفل كه در نوار مرزي جنوب لبنان حضور داشته اند به طرف اسرائيلي هشدار مي دهند و آنها را از اين كار بر حذر مي دارند كه با بي اعتنايي آنها مواجه مي شود. در اين بين يك يگان كوچك از ارتش لبنان كه نظاره گر صحنه بوده با شليك هوايي گلوله تانك هشدار مي دهند. طرف اسرائيلي متقابلاً با استفاده از يك تانك به داخل خاك لبنان شليك مي كند كه منجر به زخمي شدن سطحي يكي از مهندسان ارتش لبنان مي شود. پس از اين اقدام، اين نظامي لبناني با برداشتن يك قبضه آر پي جي و نظامي ديگر با برداشتن يك تيربار به طرف نيروهاي اسرائيلي حركت كرده و به سمت آنان شليك مي كنند اين شليك منجر به كشته شدن يك افسر اسرائيلي و زخمي شدن دو نظامي ديگر صهيونيستي مي گردد اين در حالي است كه در آن زمان در آن نقطه از مرز مجموعاً بيش از 10 نيروي اسرائيلي حضور نداشته اند. پس از اين اقدام صهيونيست ها كه بسيار وحشت زده شده بودند از طريق بلندگو اعلام مي كنند كه قصد درگيري ندارند و از طرف لبناني تقاضا مي كنند كه به تيراندازي خاتمه داده و اجازه دهند تا آنان سه نيروي زخمي و كشته خود را از صحنه -كه داخل خاك فلسطين بوده- خارج نمايند. آتش بس عملاً دقايقي بعد از شروع حادثه برقرار مي شود اما حدود دو ساعت بعد چند هلي كوپتر جنگي اسرائيلي به سوي آن يگان لبناني حمله ور مي شوند و در اين ميان همان مهندس ارتش لبنان به همراه دو سرباز و خبرنگار روزنامه لبناني الاخبار شهيد مي شوند و در نهايت بعد از حدود 4 ساعت ماجرا خاتمه پيدا مي كند. به محض آنكه خبر حمله شجاعانه آن دو عضو ارتش لبنان منتشر مي گردد مردم لبنان در خيابانها به شادي مي پردازند و حمايت خود را از ارتش اعلام مي كنند اما از آن طرف ساكنان غاصب فلسطين اشغالي بخصوص در استانهاي شمالي فلسطين به محض شنيدن خبر به سوي پناهگاهها هجوم مي آورند كه ارتش به آنان اطمينان مي دهد جنگي در كار نيست و موضوع تمام شده است. بعد از اين حادثه مقامات لبناني در يك موضع هماهنگ از ارتش حمايت مي كنند و حتي رئيس جمهور لبنان- در مقام فرمانده كل قوا- به يگانهاي ارتش دستور مي دهد كه چنانچه بار ديگر اسرائيلي ها دست به اقدام احمقانه اي زدند با تمام امكانات نظامي با آنان برخورد نمايند اما بازتاب اين حادثه در رژيم صهيونيستي شكاف عميق ميان سران تل آويو بود» اين خلاصه و در عين حال عين واقعيت صحنه اي است كه منشأ تعبيرها و تفسيرهاي گوناگوني شده است.
در اين خصوص نكاتي به نظر مي رسد:
1- اقدام اسرائيل در قطع چند درخت در داخل لبنان هر چند بدون ورود به خاك لبنان صورت گرفته، تجاوز عمدي به حساب مي آيد و از اين رو از نظر حقوقي مسئوليت هر چه پيش آمده، بعهده رژيم متجاوز صهيونيستي است اما بايد دانست كه اين كمترين كار اسرائيل طي دهها سال گذشته عليه كشورهاي همسايه فلسطين- و از جمله لبنان- بوده است و اسرائيلي ها به هيچ وجه گمان نمي كرده اند كه اين اقدام با چنين واكنشي از سوي ارتش لبنان مواجه شود.
2- مجموعه خبرها بيانگر آن است كه در اين ماجرا اسرائيلي ها قصد درگيري با لبنان نداشته اند كمااينكه طي ماههاي گذشته هيچ جابجايي نظامي در آن سوي مرز فلسطين با لبنان مشاهده نشده و اوضاع حالت عادي داشته است. با مرور خبر هم كاملاً معلوم است كه شليك دوم كه اسرائيل انجام داده به قصد زدن طرف لبناني نبوده كما اينكه تلفاتي نگرفته است و تنها پس از كشته شدن نيروهايش به نحو محدود وارد عمل شده است از اين موضوع مي توانيم نتيجه بگيريم كه فرضيه تست كردن ارتش لبنان يا تست كردن مقاومت لبنان از سوي رژيم صهيونيستي نمي تواند صحيح باشد اما البته نتيجه اين كار تست ارتش بود و در واقع تصور اسرائيل را درباره ارتش لبنان بهم ريخت.
3- در تاريخ لبنان سابقه نداشت كه ارتش به حمله رژيم صهيونيستي پاسخ دهد. اين ماجرا از يك سو ثابت كرد كه اگر اسرائيل دست به اقدامي بزند از اين پس با مقاومت جامع لبناني ها- ارتش و مقاومت و پيروان همه مذاهب لبناني- مواجه مي گردد و بر خلاف جنگ 33روزه، ارتش ديگر نظاره گر درگيري رژيم صهيونيستي و حزب اله نخواهد ماند از سوي ديگر اين ماجرا نشان داد كه ابهت ارتش اسرائيل در دل همه لبناني ها- از جمله ارتش آن- فرو ريخته است و ارتش لبنان احساس مي كند كه توان غلبه بر دشمن ديرينه را دارد. اين موضوعي است كه قطعاً اسرائيلي ها را بشدت نگران مي كند.
4- حوادث روز سه شنبه نشان داد كه درون رژيم تل آويو بشدت متزلزل است به گونه اي كه يك حادثه كوچك همه اركان اين رژيم را به لرزه درمي آورد در حاليكه حوادثي بسيار بزرگتر از اين تاثيري در كشورهاي ديگر بر جاي نمي گذارد. در اين حادثه همه مقامات اين رژيم به سخن درآمدند و براي مردمشان توضيح پي در پي دادند تا آنان را از نگراني درآورند در اين ميان روزنامه صهيونيستي «يديعوت احارنوت» روز 13 مرداد- يعني يك روز پس از حادثه- خطاب به سران اسرائيل نوشت: «موضع همه شما در اين حادثه احمقانه بود چرا كه ثابت كرديد در دام مي افتيد پس بهتر است دهانهايتان را ببنديد و بهانه بدست حزب الله ندهيد.»
5- موضع سيدحسن نصرالله- رهبر مقاومت لبنان- در اين حادثه از پختگي فوق العاده اي حكايت مي كرد. پس از وقوع حادثه، سيد با رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس دولت و فرمانده ارتش تماس گرفت و گفت مقاومت در اختيار ارتش است هر طور تصميم بگيرد از آن بعنوان «تصميم لبنان» حمايت خواهد كرد. در واقع اعلام آمادگي حزب الله، اين نكته را تثبيت كرد كه «مقاومت بخشي از ساختار قدرت لبنان است نه ساختاري موازي ساختارهاي ديگر» نكته ديگر اين بود كه سيد مسئوليت دفاع از حاكميت لبنان را يك وظيفه عمومي برشمرد نه وظيفه اي خاص مقاومت. نكته ديگر اين بود كه سيد مسئول اول دفاع از مرز و سرزمين لبنان را ارتش دانست البته ارتشي كه بايد از سوي ديگران حمايت شود. در واقع سيد براي هميشه اين سوال را پاسخ داد كه «آيا مقاومت تحت هر شرايطي موظف است به اقدام اسرائيل واكنش نشان دهد؟» اگر پاسخ اين سوال مثبت باشد كه نيست معني آن اين است كه حزب الله در زمين اسرائيل بازي خواهد كرد. در واقع سيد مي گويد ارتش بايد به هر اقدام اسرائيل پاسخ دهد ولي مقاومت برخورد خود را در سطحي كلان تر و اساسي تر و با رويكرد «انهدام اسرائيل» دنبال خواهد كرد.
6- براساس تجزيه و تحليل واقعه اي كه در روز 12 مرداد پيش آمد، رژيم صهيونيستي در صورت بقاء به احتمال خيلي زياد زودتر از سه سال قادر به ورود به درگيري جديد نيست از اين رو مي توان گفت حادثه ياد شده، اسرائيل را «تست» كرد. اما البته اين به آن معنا نيست كه بعد از سه سال جنگ واقع مي شود. اگر رژيم نامشروع تل آويو طي سه سال آينده دوام داشته باشد و بتواند اوضاع داخلي را آرام كند و يكسره به كار برنامه ريزي، پر كردن شكاف هاي عظيم اطلاعاتي، روزآمد كردن روش هاي جنگي و بخصوص توانا شدن در جنگ نامتقارن و احاطه به شيوه عمل حزب الله، بهبود ذهنيت منطقه اي و بين المللي نسبت به توانايي ارتش اسرائيل و سامان دادن به دهها مقوله ديگر بپردازد، منطقه به يك جنگ ديگر مبتلا مي شود اما آيا اسرائيل در شرايطي است كه بتواند اين همه دشواري را مديريت نمايد؟ پاسخ اين سوال بدون ترديد منفي است. البته نبايد احتمال دست زدن اسرائيل به «تجاوزي كور» را از نظر دور داشت ولي تصديق مي فرمائيد كه چنين جنگي قابل جاگيري و بررسي در معادلات امنيتي نيست.
7- حادثه روز 12 مرداد دو روز پس از شكست سفر ملك عبدالله به بيروت اتفاق افتاد اين دو حادثه به خوبي نشان داد كه اوضاع از دست رژيم صهيونيستي و شركاء تاريخي آن در منطقه و داخل لبنان خارج شده و اينك اين مقاومت است كه تعيين مي كند سرنوشت نهايي هر رخداد چه باشد.
8- واقعه روستاي عديسه در حكم مينياتوري بود كه وضع ايران و آمريكا را هم به تصوير كشيد. در واقع اين رخداد نشان داد كه يك اشتباه كوچك آمريكا در منطقه مي تواند پيامدهاي غيرقابل مهاري را به بار آورد و به اقتدار ايالات متحده آسيب جدي وارد كند. در اين روزها بعضي از «حمله نقطه اي» آمريكا عليه ايران حرف زده اند و بعضي از مقامات خارجي هم پيغام آورده اند كه ممكن است چند روز قبل از راه افتادن نيروگاه هزار مگاواتي بوشهر، حمله اي عليه آن به وقوع بپيوندد. حادثه روستاي عديسه اين سوال را فراروي آمريكايي ها قرار داده است « به چه دليل حمله نقطه اي، نقطه اي مي ماند و حريف آن را در نقاط مختلف پاسخ نمي دهد؟» اين حادثه اثبات كرد كه يك اقدام كوچك مي تواند به ميدان آمدن همه امكانات براي متوقف كردن دشمن را در پي داشته باشد. با اين وصف مي توانيم بگوئيم خيلي بعيد است كه آمريكايي ها بدون نگاه به شكست در چهار جنگ اخير- افغانستان، عراق، لبنان و غزه- در ميداني هزار بار سخت تر بخواهند بخت خود را بيازمايند و از اين رو مي توانيم با قاطعيت زيادي بگوئيم از حادثه آفريني جديد در صحنه نظامي خبري نيست مي ماند احتمال وقوع يك حادثه ديوانه وار كه ضريب آن بسيار پايين است.
9- حادثه روستاي مرزي عديسه نشان داد از اين پس اين اسرائيل است كه از لبنان مي ترسد و زمان هراس لبنان از اسرائيل به پايان رسيده است كما اينكه اين آمريكاست كه در انتظار حادثه عليه نيروهاي خود است. يك ژنرال برجسته آمريكايي سه روز پيش در گفت وگو با روزنامه آلماني اشپيگل اين سوال را مطرح كرد و عمق ترس آمريكا از ايران را به نمايش گذاشت:«تا چه زماني، ايراني ها ما را در خليج فارس تحمل خواهند كرد؟!»
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323


كيهان و خوانندگان
¤انتشار متن دعوتنامه از هوشنگ اميراحمدي بار ديگر نشان داد كه يك جريان مشكوك با دروغگويي و پشت هم اندازي سعي دارد پاي دشمنان حضرت امام و جمهوري اسلامي ايران را به درون نظام باز كند. شما را به خدا ديگر آقاي احمدي نژاد براي حفظ اين افراد در دولت چه دليلي دارد و چرا آنها را كنار نمي گذارد، ضمنا دست كيهان درد نكند كه راه دروغگويان و سوءاستفاده كنندگان را سد مي كند.
منيژه صادقي
¤ سپاس و تشكر مرا به خاطر افشاي هويت ضدانقلابي هوشنگ اميراحمدي پذيرا باشيد. چرا كه افشاگري هاي روزنامه كيهان موجب گرديد اين عنصر بدنام كه دو سال قبل به عنوان استاد مدعو به كليه دانشگاههاي كشور معرفي شده بود به فردي تبديل شود كه برخي حاميان ديروز وي امروزه مجبور باشند از او اعلام برائت كنند.
مجيد شاپوري
¤از سخنراني و صحبت هاي انقلابي سيدحسن نصرالله در تحقير آمريكا و رژيم اشغالگر قدس به وجد آمدم. بايد عوامل و سران فتنه خجالت بكشند كه همت خود را براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي گذاشته اند و كاري به كار اسرائيل ندارند.
گنجي
¤رژيم نژادپرست صهيونيستي با ممانعت از امدادرساني و كمك هاي جهاني به مردم درمحاصره غزه مرتكب جنايت جنگي شده كه بايد از طريق شكايت به مجامع بين المللي مانند دادگاه داوري لاهه تحت فشار قرار گيرد تا در اثر اين الزام به حقوق بشر و منشور سازمان ملل تمكين نمايد. سازمان هلال احمر و جمعيت صليب سرخ كشورمان بايد در اين راه پيشقدم بشوند. اگرچه چشم انداز روشني از عملكرد دادگاه لاهه و سازمانهاي بين المللي ندارم.
گودرزي از اصفهان
¤هر رزمنده باغيرت مسلمان، مثل يك بمب اتم است. اگر آمريكا هوس تجاوز به ايران كند، بدون شك نابود خواهد شد.
احمد شه ماري از قلعه حسن خان
¤پادشاه سعودي با اين همه خوش خدمتي به رژيم صهيونيستي و آمريكا بعيد نيست كه برنده آينده جايزه صلح نوبل شود.
رضايي از شهريار
¤جا دارد صدا و سيما از مناظره هاي ائمه معصومين(ع) كه در كتب ديني آمده و همچنين از صحنه هاي گوناگون دوران دفاع مقدس و حماسه 8 سال مقاومت مردم ايران در جنگ تحميلي سريال هاي متعدد به منظور تاثيرگذاري در جامعه توليد و پخش كند.
ايراني
¤ما بسيجيان عاشق، هر هفته را در انتظار زيارت مولايمان در نماز جمعه تهران مي گذرانيم. اما افسوس كه اين انتظار دير به دير به وقوع مي پيوندد.
يك عاشق ولايت
¤تحصيل در دانشگاه هاي بين المللي بسيار پرهزينه است. به طوري كه دو سال تحصيل فرزندم در دانشگاه بين المللي شيراز، 19 ميليون تومان شهريه در پي داشته است.
جمشيد خامسي از شيراز
¤متاسفانه بسياري از تيم هاي ورزشي ايراني در ميادين بين المللي از نام مخفف استفاده مي كنند كه بهتر است نام مقدس ايران نيز در آن مشخص شود.
علي ولايتي از كنگاور
¤سرمايه داراني كه در سال هاي پس از جنگ به آلاف و الوفي رسيدند، نبض اقتصادي كشور را به عهده دارند. بيشتر گراني ها هم به خاطر واسطه گري اين زالوصفتان است. از دولت محترم تقاضا مي شود براي جلوگيري از ادامه تبهكاري اين زالوهاي اقتصادي، در زمينه توليد و توزيع محصولات وساطت بيشتري كند.
حسين ابراهيمي
¤هنوز معضل سرقت مجسمه هاي مشاهير كشورمان از ميادين پايتخت ترميم نيافته كه باخبر شديم پرچم جمهوري اسلامي نصب شده در خيابان آزادي به سرقت رفته است. اهميت موضوع مي طلبد كه مسئولين محترم نيروي انتظامي حساسيت نشان داده و به قضيه فيصله بدهند.
محمودي
¤چرا همه تسهيلات جانبازان، منحصر به جانبازان بالاي 70درصد است؟
يك جانباز 25درصد
¤براي اينكه هر سال براي اقامه نماز جمعه و حضور بيشتر مردم در اين مراسم عبادي-سياسي تسهيلات بيشتري قائل بشوند برعكس موانعي را ايجاد مي كنند. بعنوان مثال مدتي است كه خط اتوبوس مخصوص نماز جمعه از پايانه خاوران برداشته شده و كسي پاسخگو نيست چرا؟
رحمانيان
¤جانباز 40درصد اعصاب و روان هستم، نسبت به كم بودن حقوق خويش اعتراض كردم مي گويند درس بخوان تا حقوق شما اضافه شود. شما بگوييد جانبازي كه روزي 15 عدد قرص اعصاب بخورد چگونه مي تواند ادامه تحصيل بدهد.
خلف وند جانباز انقلاب
از شهرستان درود
¤از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي تقاضا مي شود الحاق يك تبصره در مورد كسر شدن حق بيمه از اضافه كاري كارمند مشمول تامين اجتماعي را فراموش نكنند.
محمدعلي روحاني
¤مي خواستم سوال بكنم آيا تبليغ ارتباط غيرمشروع دختر و پسر در برخي سريال هاي تلويزيوني جمهوري اسلامي ترويج منكر نيست صدا و سيما اگر از تبليغ معروف عاجز است حداقل ترويج منكر نكند.
5587---0912
¤ در مراجعه به بانك ها مشاهده مي كنم بعضي از كارمندان بانك از روي عمد يا سهو از اسكناس ها بعنوان دفترچه يادداشت استفاده مي كنند.واقعا چه بايد گفت؟
چهاركامه
¤ چرا در آستانه ماه مبارك رمضان، همه ساله يكباره مايحتاج روزمره مردم گران مي شود، از مسئولان بازرگاني تقاضا مي شود نسبت به اين مهم توجه بيشتري شود.
رجبي
¤ سريال زير هشت عمدتا كينه و انتقام گيري را تبليغ مي كند آثار و پيام مثبت آن از آثار منفي آن كمتر است.
5587---0912
¤ در سواحل دريايي بندرعباس، برخي افراد حريم هاي اخلاقي را رعايت نمي كنند. به طوري كه استفاده از اين سواحل براي بسياري از خانواده ها امكان پذير نيست. لطفا رسيدگي شود.
مهدي شهري از بندرعباس
پاسخ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
در پاسخ به گزارش تلفني واصله در خصوص رسيدگي به چاپ كتاب «اسرار گياهان دارويي» به اطلاع مي رساند:
پس از پي گيريهاي انجام شده توسط اداره امور كتاب، مشخص شد اين كتاب با عنوان «اسرار گياهان دارويي» تاليف احمدحاجي شريفي توسط انتشارات حافظ نوين در سال 1382 به چاپ رسيده است و پس از بررسي هاي انجام شده مقرر شد به ناشر اعلام گردد در نوبت چاپ بعدي نسبت به اصلاح موارد مورد نظر اقدام نمايند.
پاسخ تاكسيراني شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 30/4/89 به اطلاع مي رساند:
آقاي عليرضا وحداني وش مالك تاكسي پيكان شماره
11-437ت36 در تاريخ 31/4/89 با استفاده از تسهيلات
000/000/50 ريالي بانك سپه شعبه 30 تير براي دريافت تاكسي جايگزين پژو معرفي و تاكسي جديد بنام ايشان آماده تحويل ميباشد. بديهي است به محض اسقاط تاكسي فرسوده در مركز اسقاط نامبرده مي توانند تاكسي خود را تحويل گيرند.

 



بوق (گفت و شنود)

گفت: سران فتنه رسما اعلام كردند كه طي 32 سال گذشته مشكل اصلي جمهوري اسلامي ايران آميختگي دين و سياست بوده است!
گفتم: از كجا شروع كردند و به كجا رسيدند؟!
گفت: سايت كلمه كه ارگان رسمي ميرحسين موسوي و منتشركننده نظرات سران فتنه است بعد از اعلام اين ديدگاه نوشته است جنبش سبز از «سياست پلورال» پيروي مي كند.
گفتم: اين كه گفتن نداره، همه ديدند كه با بهايي ها و منافقين و سلطنت طلب ها و ماركسيست ها و اسرائيل و آمريكا و انگليس ائتلاف كرده بودند.
گفت: پس منظورشون از «آزادي» يعني آزاد گذاشتن دست گروه هاي تروريستي و قدرت هاي استعماري در سرنوشت كشور؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو يك سكه دوزاري قورت داده بود، يكسره بوق آزاد مي زد!

 



گزارش خبري واكنش هاي متناقض كاخ سفيدبه پيشنهاد مناظره احمدي نژاد

سرويس سياسي-
به دنبال پيشنهاد رئيس جمهور كشورمان مبني بر آمادگي براي مناظره با همتاي آمريكايي خود، باراك اوباما پس از رد اين پيشنهاد از سوي سخنگوي كاخ سفيد و بازتاب هاي آن در رسانه هاي جهان با دستپاچگي گروهي از خبرنگاران را در دفتر خود جمع و آمادگي مشروط خود را براي گفت وگو با ايران اعلام كرد.
روزنامه آمريكايي واشنگتن پست در اين باره گزارش داد، باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا روز چهارشنبه تعدادي از خبرنگاران روزنامه هاي پرتيراژ آمريكايي را در كاخ سفيد جمع كرد و موضوع گفت وگو با ايران را مجددا مطرح كرد.
براساس اين گزارش، پيام جديد اوباما براي گفت وگو با ايران همزمان با تحت فشار قرار گرفتن تهران از طريق تحريم هاي سازمان ملل، مسيري را براي حل مسالمت آميز موضوع هسته اي اين كشور پيش رو قرار مي دهد.
اعلام آمادگي رئيس جمهور آمريكا براي گفت وگو با ايران در شرايطي مطرح شد كه «رابرت گيبس» سخنگوي كاخ سفيد روز سه شنبه درخواست ايران براي برگزاري مناظره رودررو ميان محمود احمدي نژاد و باراك اوباما را رد كرده بود.
«محمود احمدي نژاد» كه روز دوشنبه در جمع ايرانيان مقيم خارج از كشور سخن مي گفت، طي سخناني اظهار داشت: ما همواره اهل منطق و گفت وگو بوده ايم و هيچ گاه ايرانيان با شمشير جلو نرفته اند. وي خطاب به رئيس جمهور آمريكا گفت: من آخر شهريور براي شركت در مجمع عمومي به آمريكا خواهم رفت و بر همين اساس اعلام مي كنم كه آقاي اوباما قبول كند تا با من مثل دو مرد در مقابل رسانه ها گفت وگو كند تا مشخص شود كه راهكار چه كسي براي اداره جهان بهتر است.
رئيس جمهوري ايران همچنين روز چهارشنبه نيز در سفر به استان همدان بار ديگر بر آمادگي ايران براي مذاكره با آمريكا تاكيد كرد.
رئيس جمهور آمريكا در نشست با روزنامه نگاران در كاخ سفيد مدعي شد: بسيار مهم است كه يك مجموعه مشخص ازاقداماتي پيش روي ايرانيان قرار دهيم كه از نظر ما براي تسليحاتي نماياندن اهداف هسته اي آنها ضروري است.
روزنامه واشنگتن پست در ادامه نوشت: اوباما با اعلام اين پيام به مقامات ايران، همانند گذشته اين احتمال را همچنان مطرح نگاه داشت كه آمريكا توافقي را كه نشان دهد ايران برنامه هسته اي غيرنظامي خود را حفظ مي كند، خواهد پذيرفت با اين شرط كه ايران نيز گام هايي را در جهت ايجاد اطمينان درخصوص عدم تسليحاتي بودن اهداف هسته اي خود بردارد.
اوباما پيش از اين نيز اين شرط را مطرح كرده بود، اما خود بر حرفي كه زده بود پايبند نماند. رئيس جمهور آمريكا در نامه اي خطاب به «لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا» رئيس جمهور برزيل پيش از سفر وي به تهران به منظور شركت در نشست 3 جانبه تهران، آنكارا، برازيليا تاكيد كرد كه چنانچه توافقي درخصوص تبادل سوخت هسته اي حاصل شود، اين اقدام ايران اقدامي در جهت ايجاد اطمينان خواهد بود، اما بلافاصله پس از امضاي بيانيه 3 جانبه تهران درباره تبادل سوخت هسته اي راكتور تحقيقاتي تهران، دولت آمريكا در اقدامي خصمانه پيش نويس تحريم هاي ايران را به شوراي امنيت فرستاد و براي تصويب آن نيز سرسختانه تلاش كرد.
نشريه آمريكايي واشنگتن پست در ادامه گزارش خود در اين باره نوشت: پيشنهاد مذاكره با ايران همچنين شامل پيشنهادي براي گفت وگو درخصوص افغانستان نيز مي شود. اوباما روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در كاخ سفيد اعلام كرد كه از مسير جداگانه اي براي گفت وگو درخصوص موضوع افغانستان كه البته دو طرف نيز منافع متقابلي را در آن دارند، حمايت مي كند.
وي در ادامه از «حامد كرزي» رئيس جمهوري افغانستان خواست تا براي گفت وگو با طالبان زمينه سازي كند و تاكيد كرد: ايران نيز بايد بخشي از اين گفت وگوها باشد و همچنين مي تواند نقشي سازنده را در اين زمينه ايفا كند.
واشنگتن پست در ادامه تاكيد كرد: كاخ سفيد اين بار راهي غيرعادي را براي ابلاغ پيام هاي خود به تهران انتخاب كرد. يك گروه كوچك از خبرنگاران و روزنامه نگاران به نشستي در كاخ سفيد با موضوع «سياست ايران همراه با ستاد عالي امنيت ملي آمريكا» دعوت شدند و در نهايت نيز مشخص شد كه سخنران اين نشست اوباما است.
يكي ازمقامات كاخ سفيد كه نامي از وي برده نشده است، اعلام كرد: رئيس جمهور آمريكا در نظر دارد تا در آينده نشست هاي اينچنين بيشتري را به صورت غيررسمي و برنامه ريزي نشده برگزار كند.
 



هشدار مسئولان سابق اطلاعاتي آمريكا به اوباما اسرائيل با حمله به ايران نابود خواهد شد

سرويس سياسي-
جمعي از كارشناسان و مقامات سابق اطلاعاتي آمريكا با ارسال نامه اي به باراك اوباما هشدار دادند كه هرگونه حمله اي از سوي تل آويو به ايران نابودي كامل اسرائيل را در پي خواهد داشت.
به گزارش شبكه تلويزيوني راشا تودي مسئولان امنيتي آمريكايي در اين نامه با نام «جنگ با ايران» تصريح كردند كه ادعاهاي تل آويو درباره برنامه هسته اي ايران «مبالغه آميز» است.
پايگاه خبري المحيط نيز با بيان اينكه اين هيئت كارشناسي كه نام خود را «مسئولان امنيتي براي عقلانيت» ناميده اند، تصريح كرد: اين كارشناسان در نامه خود به اوباما اعلام كردند كه «جنگي كه اسرائيل ممكن است به دليل برنامه هسته اي، عليه ايران به راه بيندازد، به جنگي فراگير كشيده مي شود كه ممكن است در نهايت به نابودي كامل اسرائيل منتهي شود».
اين كارشناسان امنيتي آمريكايي در ادامه افزودند: اگر آمريكا ]در اين جنگ احتمالي[ دچار زيان هاي بزرگ شود، آمريكايي ها آنگاه درخواهند يافت كه اين زيان ها همه به دليل ادعاهاي مبالغه آميز اسرائيل درباره برنامه هسته اي ايران است و در اين هنگام ممكن است كه اسرائيل بخش بزرگي از جايگاه خود را در آمريكا از دست بدهد.
بنابراين گزارش، در ادامه اين نامه اشاره شده است كه «با توجه به تحولاتي كه از آغاز دوباره مذاكره ايران و جامعه بين المللي درباره تبادل اورانيوم در ماه آتي حكايت مي كند، احتمالات جنگ ]در منطقه[ افزايش يافته است».
مسئولان سابق اطلاعاتي آمريكا در ادامه از باراك اوباما درخواست كردند به «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي اعتماد نكند و در بيان دليل اين امر اعلام كردند كه نتانياهو قادر است با به دست آوردن حمايت كنگره بر عملكرد دولت آمريكا تاثير ]منفي[ بگذارد.
بنابراين گزارش، علاوه بر اين، در نامه مذكور به رژيم صهيونيستي نيز هشدار داده و اعلام شده است كه اسرائيل بايد از هرگونه حمله غافلگيركننده به ايران اجتناب كند.
در همين رابطه، «ميخائيل چوسودوفسكي» عضو مركز تحقيقاتي جهاني شدن در كانادا نيز در اين رابطه اعلام كرد: علت اينكه اسرائيل تاكنون به ايران حمله نكرده، اين است كه مقامات آن نياز مبرمي به حمايت نظامي و چراغ سبز آمريكا دارند.
وي افزود: از نظر تاكتيكي محال است كه اسرائيل بدون اجازه و اطمينان از حمايت آمريكا، حمله به ايران را آغاز كند.
چوسودوفسكي با اشاره به اينكه گزينه حمله نظامي به ايران هميشه از اواسط دهه 90 ميلادي مورد توجه سياستمداران آمريكا بوده است، افزود: پروژه حمله به ايران يك پروژه كاملا اسرائيلي نيست.
اين پژوهشگر روسي تاكيد كرد كه گزينه حمله نظامي به ايران از سال 2004 و زمان اشغال نظامي عراق از سوي آمريكا، اسرائيل و ناتو طرح ريزي شده بود.
وي هشدار داد: در صورتي كه اين جنگ آغاز شود، آتش آن همه منطقه از شرق مديترانه تا مرز چين را فرا خواهد گرفت.

 



سخنگوي جامعه روحانيت مبارز:التماس براي مذاكره با ايران ، بن بست سياست هاي آمريكا را نشان مي دهد

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز تاكيد كرد استكبار و به خصوص آمريكا به دليل اينكه در سياست هاي خود در بن بست قرار گرفته ، براي مذاكره التماس مي كند.
حجت الاسلام احمد سالك در گفتگو با فارس با اشاره به تحريم هاي اخير اروپا عليه ايران، اظهار داشت: در طول 30 سال اخير، استكبارجهاني كه شامل غرب، اروپا و رژيم صهيونيستي است هميشه از چند سياست تبعيت مي كند كه مهمترين آنها سياست چماق و هويج است.
وي با تاكيد بر اينكه استكبار به خصوص آمريكا حفظ اقتدار خود را با تهديد انجام مي دهد اما به دليل اينكه در سياست هاي خود در بن بست قرار گرفته براي مذاكره التماس مي كند، تصريح كرد: غرب در شرايط كنوني تحريم ها را ابزار قدرت خود قرار داده اما از طرف ديگر مي داند كه بازار مصرف توليدات آنها در كشورهاي آسيا به ويژه جمهوري اسلامي ايران است و ده ها شركت اروپايي با ايران در حال ساخت و ساز و تشكيلات هستند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه استكبار تلاش مي كند تا با تهديد، جمهوري اسلامي را سرميز مذاكره بنشاند، متذكر شد: غرب از طرف ديگر درصدد است تا رابطه خود را با ايران قطع نكند؛ بنابراين در اين خصوص دچار تناقض گويي مي شود كه از جمله آن مي توان به سخنان اشتون اشاره داشت. وي با تاكيد بر اينكه غرب به خوبي مي داند كشورهايي كه تحريم هاي سازمان ملل و آمريكا عليه ايران را اعمال كنند ديگر جايي در ايران نخواهند داشت، يادآور شد: آنها نمي خواهند اين رابطه قطع شود اما در عين حال مي خواهند ابرقدرتي خود را حفظ كنند كه سياست چماق و هويج در اين قضيه به خوبي ديده مي شود.
حجت الاسلام سالك بر همين اساس پيغام هاي مخفيانه آمريكا و همفكرانش براي مذاكره با ايران را يك جنگ رواني و نرم براي اعمال قدرت خود دانست و افزود: در يك دوره زماني قدرت در دست استكبار قرار داشت اما امروز جمهوري اسلامي محوريت اصلي در جهان را برعهده دارد از اين رو آنها عكس العملي برخورد مي كنند.
وي با اشاره به اينكه غرب از روي ناچاري هم بايد پرستيژ خود را حفظ كند و هم به التماس افتد، اضافه كرد: اين نوع برخورد غرب موجب تناقض گويي آنها مي شود.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در ادامه به راهبرد فشار و گفتگو توسط غرب، درخصوص روند مذاكرات ايران با اروپا اشاره كرد و گفت: جمهوري اسلامي با اقتدار و اشراف اطلاعاتي طرح مذاكره خود را ده ها بار مطرح كرد و درگذشته نيز چندين مسئله به صورت كتبي ارسال شد اما جواب مثبتي از ناحيه غرب شنيده نشده است.

 



حرف هاي كيهان پسند هاشمي رفسنجاني عليه موسوي و كروبي است (خبر ويژه)

انتقاد هاشمي رفسنجاني از تحريم هاي ضدايراني غرب و تاكيد بر اينكه ايران بر اين مسئله فائق مي آيد، باعث خشم يك سايت ضدانقلابي شد. سايت ايران گلوبال كه سال گذشته از حمله رژيم صهيونيستي به ايران حمايت كرده بود، به خاطر اظهارات اخير هاشمي، از موسوي و كروبي خواست دل به وي نبندند.
«ناصر-م» نويسنده ايران گلوبال مي نويسد: اين روزها هاشمي رفسنجاني رسماً حرفهاي كيهان پسند مي زند و تلويحاً عليه آقايان كروبي و موسوي موضع مي گيرد، چرا؟ بوي حلواي داغ اين بار از كدام سمت و سو به مشام هاشمي مي رسد؟ بر سر آن نامه و افشاگري هاشمي عليه يزدي چه آمد؟ بر سر سخنراني در نمازجمعه 26 تيرماه چه آمد؟ بر اسناد كاملا سري و محرمانه در لندن كه نزد پسرش مهدي به امانت مانده است، چه رفت؟ برگشت مهدي به ايران و ادامه تحصيل او و ادعا نامه هاي دادستاني عليه مهدي چه شد؟ پس از چند فشار ظاهري، هاشمي رفسنجاني به سرعت سنگرها را رها كرد و به سوي حاكميت رهسپار شد!
ايران گلوبال مي افزايد: شايد دل كندن از هاشمي براي بعضي ها آسان نباشد، چرا كه دلربايي هاي هاشمي بسيار فريبنده است! چرا كه خانواده رفسنجاني در عرصه سياست بسيار زرگرند و هر زمان مي توانند جوهر آماج سياست خود را برابر با نياز زمان و مكان نشان دهند! اما شكايت هاي هاشمي رفسنجاني از احمدي نژاد، به انتقاد از تحريم هاي غرب انجاميده است، چرا؟ به روشنفكراني كه تا چندي پيش همچنان به اسطرلاب هاشمي رفسنجاني دل بسته بودند، اينك بايد عميقاً تاسف خورد و به شكست سياست هاي آنها تسليت گفت، چرا كه هاشمي رفسنجاني- پس از بازي هاي سياسي، وزنه خويش را در خدمت حاكميت قرار داده است. او مي گويد در شرايط كنوني خواهيم توانست بر تحريم ها فائق آييم زيرا شرايط ايران امروز و جهان بدتر از سال 67 نيست. او همچنين مي گويد «رهبري مركز اصلي نظام است... در مواردي هم كه نظراتمان مختلف باشد طبعاً مطابق همين قانون اساسي من بايد كوتاه بيايم. رهبري تشخيص داده اند و قدرت اجرا هم دارند. بايد عمل كنند. حجت نزد ايشان است.»
اين سايت ضد انقلابي با بيان اينكه «هاشمي سنگر را رها كرده» اضافه مي كند: آقايان كروبي و موسوي! با احترام و تحسين بيكران شجاعت و مبارزه شما، به رفسنجاني اميد نبنديد. او در پي تهديدها سنگر را رها كرده است.
ايران گلوبال تاكيد مي كند: اپوزيسيون در ايران پراكنده است و از پذيرش مسئوليت شانه خالي مي كند شايد هم منتظر است آمريكا نيروها را در يكي از شهرهاي اروپا گرد آورد و متحد سازد.

 



وكيل كلاهبردار متواري شد (خبر ويژه)

وكيل يك زنداني جنايتكار پس از چند هفته جنجال تبليغاتي به بهانه اين پرونده و سرويس دادن به رسانه هاي بيگانه، از كشور گريخت و درصدد پناهندگي به يكي از كشورهاي غربي است.
محمد-م به بهانه وكالت «سكينه-م» در راستاي جنگ نرم راه اندازي شده از سوي سرويس هاي جاسوسي بيگانه و رسانه هاي آنها، طي چند هفته اخير تلاش كرد چهره اي ضدحقوق بشري از جمهوري اسلامي ترسيم كند و اين در حالي بود كه متهم ياد شده پس از ارتكاب زناي محصنه، شوهر خود را نيز ضمن جنايتي كشته بود. «محمد-م» پس از ارتكاب خيانت چندين مصاحبه توأم با دروغ پردازي و تحريف، ممنوع الخروج شد و حكم جلب وي صادر گرديد. اما در پي اين احضار توأم با تاخير، اين مهره استخدام شده از كشور گريخت و در تركيه از برخي كشورهاي اروپايي درخواست پناهندگي كرد. دروغ پراكني و سياه نمايي عليه جمهوري اسلامي به ابزار برخي عناصر شياد براي جلب توجه سرويس هاي جاسوسي بيگانه و مزدوري و پناهندگي تبديل شده است.
وكيل فراري بلافاصله پس از خروج از كشور با راديو فردا- ارگان رسمي سازمان سيا- و بي بي سي انگليس مصاحبه كرد. او به بي بي سي گفت « در صورت دريافت تضمين حاضرم به ايران برگردم. من احتمال مي دادم مرا بازداشت كنند و ممنوع الخروج شده ام بنابراين به طور غيرقانوني وارد تركيه شدم». اما در گفت وگو با راديو فردا اظهار داشت «من هيچ ابايي از هيچ محاكمه اي ندارم. به خاطر اينكه جرمي مرتكب نشده ام».
شايان ذكر است سرويس هاي جاسوسي آمريكا و انگليس و اسرائيل، از برخي وكلاي خاص اجاره اي براي مظلوم نمايي به نفع عناصر ضدانقلاب و جنجال عليه جمهوري اسلامي استفاده مي كنند. برخي از اين شبه وكلا نظير شيرين عبادي به خاطر جرايم ارتكابي گوناگون و خيانت به كشور اكنون متواري اند حال آن كه به دادگاه احضار يا جلب شده اند.

 



مقامات احمق اسرائيل فقط حزب الله و حماس را جسورتر مي كنند (خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي سران اين رژيم را مقاماتي احمق با تهديدهاي توخالي كه فقط دشمن را تحريم مي كند، توصيف كرد.
يديعوت آحارونوت در مقاله «رهبري احمقانه اسرائيل»، با اشاره به درگيري چند ساعته اخير با ارتش لبنان نوشت: اكنون اسرائيل مورد اعتراض شديد جامعه جهاني و محكوم است و به همين دليل نمي تواند در برابر حملات نيز به شكل كارآمد رفتار كند و در نجات گيلعاد شاليت نيز نتوانست به نتايج مطلوبي دست يابد؛ اما در مقابل حزب الله، توانسته است در جبهه لبناني ها از زمان حمله اسرائيل در سال 2006 تاكنون توان نظامي خود را احيا كند و قدرتمند تر از پيش آماده نبرد با دشمنانش باشد. با اين اوصاف چرا مقامات اسرائيل وانمود مي كنند كه دولت لبنان، ارتش و يونيفل از اسرائيل حمايت خواهد كرد؟ چرا ماموران گشت خود را به منطقه خطر مي فرستند؟ روزنامه صهيونيستي همچنين نوشت؛ دو حمله به شهرهاي ايلات و آشكلون و حمله به نيروهاي گشت در مرزهاي لبنان در عرض دو روز، نشان مي دهد كه اسرائيل عليه چه ايستادگي مي كند! مردم اسراييل درخطرند و اين گونه به نظر مي رسد كه دولت و نيروهاي دفاعي دوباره آمادگي لازم را ندارند. اين حملات ناشي از آسيب پذيري، ناتواني يا تمايل نداشتن اسراييل به حمايت از خود و سرانجام شكست سياست هاي استراتژيكي است كه در پايان نيز با تمركز بر اقدام دشمنان به همان تله اي خواهد افتاد كه با عقب نشيني از مرزهاي لبنان و غزه به دام آن افتاد. عقب نشيني از نوار غزه در سال 2005 سبب شكل گيري تقويت دولت حماس شد كه توانست از راه تونل هاي زيرزميني در مرز مصر به بندر ايلات حمله كند و آسيب پذيري نيروهاي نظامي ما را نشان دهد.
«يديعوت آحارونوت» نوشت: نام اين بازي بازدارندگي است. رهبران اسرائيلي كه هشدارها و تهديداتي توخالي مي دهند، احمق هايي هستند كه دشمن را دعوت به حمله مي كنند؛ اما تنها يك راه براي برخورد با دشمن وجود دارد؛ شكست آن.
شايان ذكر است اگر چه درگيري نظامي اخير در مرز لبنان چند ساعت بيشتر طول نكشيد اما توأم با شوك شديد در محافل سياسي، نظامي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي بوده است چرا كه اين محافل هرگز باور نمي كردند ارتش لبنان اين گونه با جديت و استحكام در برابر ارتش صهيونيستي قد علم كند. به همين دليل هم مقامات رژيم صهيونيستي اوضاع را به نسبت سال 2006 كه در جبهه دفاعي لبنان، تشتت بيشتري احساس مي شد، نگران كننده توصيف كرده اند.

 



واشنگتن تايمز: ايران متهم است چون ما مخفيانه بمب اتمي ساختيم و آدم كشتيم! (خبر ويژه)

شنيده ايد كه مي گويند كافر همه را به كيش خود پندارد. با همين قياس روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز سند محكي مبني بر انحراف برنامه هسته اي ايران به سمت اهداف نظامي رو كرد!
اين روزنامه براي اثبات انحراف در برنامه هسته اي ايران، انحرافات برنامه هسته اي آمريكا و رژيم صهيونيستي به سمت ساخت بمب اتمي پنهاني و استفاده از آن را مورد تاكيد قرار داد و با لحني ماليخوليايي نوشت: وزير دفاع مي گويد «هنوز براي وادار كردن ايران به عدم تعقيب برنامه بمب اتمي زمان وجود دارد». اما اگر ايران هنوز يك آزمايش اتمي انجام نداده، هيچ تضميني وجود ندارد كه بمبي در اختيار نداشته باشد آمريكا هم هنوز بمب اتمي خود را آزمايش نكرده بود كه هيروشيما را به وسيله آن نابود كرد. تجربه ما ثابت مي كند كه ايران نيازي به دست زدن به آزمايش اتمي ندارد تا به جنگ افزار اتمي دست يابد.
اين روزنامه آمريكايي اضافه كرد: ما براي جلوگيري از دستيابي ايران به بمب اتمي دير رسيده ايم. پروژه اتمي مانهاتن وقتي كه هنوز بمب اتم صرفا احتمالي در يك فرضيه بود، در دهه 1940 آزمايش شد و مقدمه اي براي طراحي دو بمب اتمي از اساس متفاوت شد كه تنها در عرض 3 سال ساخته شد. در اين 3 سال، آمريكا به طور مخفيانه به گسترش زيرساختاري جنگ افزارهاي اتمي و ساخت صدها بمب دست زد. اسرائيل نيز با گسترش پنهاني جنگ افزارهاي بسيار پيچيده اتمي ارتش خود را مجهز كرده است، بدون آن كه دست به آزمايش اتمي بزند. مردخاي وانونو كه از برنامه اتمي اسرائيل آسيب ديده و براساس پروژه مربوطه- ويسكانسين- (پروژه كنترل اتمي و موشك هاي دوربرد) پي برده ايم كه اسرائيل صدها بمب هسته اي شامل بمب نوتروني و كلاهك هاي گرمايشي هسته اي در اختيار دارد. با وجود اين اطلاعات چرا مي پنداريم كه ايران در طول 20 سال تلاش خود نمي تواند كاري كه ايالات متحده در سه سال و در دهه 1940 به انجام رساند را تكميل كند؟ چرا گمان مي كنيم كه ايران با منابع بسيار برتر از اسرائيل و با ياري روسيه، چين و كره شمالي نمي تواند جنگ افزارهاي اسرائيل را پشت سر بگذارد.
گفتني است اوباما به تازگي و به روال برخي مقامات مغرض غربي اعلام كرد ايران بايد ثابت كند برنامه هسته اي اين كشور نظامي نيست! و اين در حالي است كه آژانس پس از چند سال بازرسي فشرده و مداوم اعلام كرده كه در برنامه هسته اي ايران هيچ انحرافي مشاهده نشده است. از سوي ديگر ايران از قربانيان سلاح هاي كشتار جمعي به شمار مي رود و در طرف مقابل اين آمريكا و انگليس و فرانسه و آلمان هستند كه به تجهيز رژيم جنايتكار صدام؛ به انواع سلاح هاي شيميايي كمك رسانده اند.
پنج شنبه گذشته شصت وپنجمين سالگرد بمباران اتمي هيروشيما توسط دولت آمريكا بود. آمريكا با بمباران هيروشيما و ناكازاكي، ضمن قتل عام چندصد هزار نفر، بمب اتمي را هم به جهان معرفي كرد.

 



پولت به جيب ما پارتي با هر كس كه دلت مي خواهد! (خبر ويژه)

عوامل يك شركت هرمي در تلاشي تازه براي گسترش دامنه نفوذ خود در جامعه اعضاي خود را به يك پارتي بزرگ فرا خوانده اند.
به گزارش جهان، شركت هرمي «الف» كه به تازگي اخبار و گزارشاتي مبني بر فعاليت غيرقانوني و مشكوك اين شركت در برخي از سايت هاي خبري منتشر شده است، در حركتي قابل تامل كليه اعضاي خود را به شركت در يك پارتي شبانه فرا خوانده است. اين پارتي در هتل «ش» يكي از هتلهاي اطراف تهران طي روزهاي پاياني هفته آينده برگزار مي شود كه تقارن آن با آغاز ماه مبارك رمضان بسيار تامل برانگيز است.
عوامل شركت مذكور در تلاش براي ترغيب بيشتر به اين پارتي در تماسهاي تلفني از مخاطبان خواسته اند «با هر فردي كه دوست دارند» در اين پارتي شركت كنند، زيرا قرار است اين پارتي در سطح «بي نظير»ي در تهران برگزار شود!

 



77 درصد مردم خاورميانه حتي سلاح هسته اي را هم حق ايران مي دانند (خبر ويژه)

نظرسنجي يك موسسه مطالعاتي آمريكايي در6 كشور عربي خاورميانه از دفاع اكثريت مردم اين كشورها از برنامه هسته اي ايران و همچنين نااميدي از سياست هاي اوباما حكايت مي كند.
اين نظرسنجي كه در ميان حدود 4 هزار نفر و در كشورهاي مصر، لبنان، اردن، مراكش، عربستان و امارات صورت گرفت، به سفارش موسسه مطالعاتي بروكينگز در واشنگتن و توسط موسسه زاگبي و دانشگاه مريلند انجام شد. براساس نتايج اين نظرسنجي 63 درصد مردم منطقه از سياستهاي اوباما در ارتباط با خاورميانه مايوس هستند و فقط 15درصد به آن اميدوارند. اين در حالي است كه در نظرسنجي قبلي در ژانويه سال 2009 كه اوباما تازه وارد كاخ سفيد شده بود، 51 درصد مردم خاورميانه به او به ديده مثبت نگاه مي كردند و تنها 16درصد نظرسنجي شدگان در اين 6 كشور به اوباما نگاه منفي داشتند. اكنون 63 درصد مي گويند ادعاي نزديكي اوباما به جهان اسلام را باور نمي كنند.
61 درصد مردم در اين كشورهاي اسلامي گفته اند كه به شدت از سياست آمريكا در قبال مسئله فلسطين و رژيم صهيونيستي نااميد و مايوس هستند.
از سوي ديگر در اين نظرسنجي سؤالي مبتني بر پيش فرض غلط مطرح شده كه در عين حال موضع پاسخ دهندگان قابل تامل است. براساس نظرسنجي از شهروندان 6 كشور اسلامي مذكور، 77 درصد معتقدند ايران حق دارد تسليحات اتمي داشته باشد حال آن كه اين رقم در سال 2009، 53درصد بود.
همچنين 57 درصد معتقدند ايران مجهز به تسليحات اتمي، تحولي مثبت براي خاورميانه است حال آن كه در نظرسنجي سال 2009 اين رقم تنها 29درصد بود.
براساس اين نتايج مي توان حدس زد كه اكثريت بيشتري، از برنامه هسته اي صلح آميز ايران حمايت مي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14