(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 مرداد 1389- شماره 19710

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امام جمعه قم: دشمن نمي تواند شكافي بين رهبري دولت و ملت ايجاد كند
200 مصوبه ، دستاورد سفر استاني رئيس جمهور به همدان
آيت الله نوري همداني: دريافت ديركرد اقساط بانكي نوعي رباست
جناح مخالف انگليس: سخنان كامرون درباره برنامه هسته اي ايران يك افتضاح سياسي است
رحيميان: پيروان حزب شيطان در مجمع روحانيون مبارز نفوذ كرده اند
با حضور 220 شركت داخلي و خارجي دهمين نمايشگاه بين المللي خودروي مشهد آغاز به كار كرد
هوشنگ اميراحمدي زودتر از موعد ايران را ترك كرد
آمريكا هنوز به خاطر بمباران هيروشيما و ناكازاكي عذرخواهي نكرده است
مشاور رهبري در امور بين الملل با دبيركل حزب الله و مقامات لبنان ديدار كرد
در حاشيه مسابقات گانري نيروي هوايي سرلشكر صالحي:
ارتش هرگونه تهاجم به خاك كشور را به شدت سركوب مي كند
استفاده محافظان كروبي از گاز اشك آور و تير هوايي عليه مردم معترض



 



امام جمعه قم: دشمن نمي تواند شكافي بين رهبري دولت و ملت ايجاد كند

امام جمعه موقت قم تاكيد كرد: دشمنان بدانند موضع رهبري نظام، ملت و دولت يكي است و دشمن نمي تواند تحت عنوان طرفداري از ملت، شكافي بين رهبري، دولت و ملت ايجاد كند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «سيدهاشم حسيني بوشهري» در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم با اشاره به ادعاي اخير رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا مبني بر وجود طرح حمله به ايران در واشنگتن افزود: اين نخستين تهديد عليه ملت ايران نيست، اين تهديدها و تحريمها از سال 59 بر ايران تحميل شده اما ملت و دولت ايران امروز از هر زمان قويتر است.
وي اظهار داشت: اين تهديدات و جنگ رواني دشمنان در راستاي متزلزل كردن اتحاد ملت و منعفل كردن و عقب نشيني ملت است اما آنها بايد بدانند كه ملت هوشيار ايران انسجام خود را در سطح مسئولان و قوا در سطح عموم حفظ كرده و در برابر اين تهديدات ايستادگي مي كند.
خطيب جمعه قم اضافه كرد؛ اقدامات نابخردانه دشمنان باعث شد تا در طول انقلاب ملت آبديده شوند و اين بار هم مثل هميشه دشمن متحمل شكست سخت خواهد شد، چرا كه مردم ايران اين تهديدات را به فرصت تبديل مي كنند.
حسيني بوشهري افزود: امروز ملت ما در زمينه موشكي، فناوري هسته اي، سلولهاي بنيادي، و ... با بهره گيري از ظرفيت جوانان خود، گوي سبقت را از ديگران ربوده و اين پاسخي به تحريمهاي استكبار جهاني است.
وي در بخش ديگر سخنانش با ارزيابي مثبت از برگزاري همايش ايرانيان خارج از كشور تاكيد كرد: افراد مراقب سخناني كه مي گويند باشند تا دشمنان از اين سخنان بهره برداري نكنند و نبايد نگراني و تشويش در جامعه ايجاد كرد، بلكه بايد مراقب بود تا بهانه بدست دشمنان نداد و دوستان را نيز نگران نكرد.
امام جمعه موقت قم همچنين درباره حملات رژيم صهيونيستي به مردم بي گناه لبنان گفت: رژيم صهيونيستي زماني تلاش داشت تا در قتل حريري، حزب الله را مقصر نشان دهد و هدفش ايجاد اختلاف بود، اما با تدبير رهبر حزب الله و جنگي كه عليه اين كشور به راه انداختند مسئله اختلاف از بين رفت.
حسيني بوشهري افزود: چرا سران كشورهاي عرب در برابر حملات اسرائيل به لبنان سكوت كرده اند، چرا روند سازش را در پيش گرفته اند، اينها يا دشمن را نشاخته اند يا دشمن آنها را خام كرده است.
وي در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به نزديك بودن حلول ماه رمضان افزود: دولت اگر رضايت مردم را مي خواهد بايد جلوي گرانفروشي را بگيرد و با گرانفروشان برخورد كند و بكوشد تا در بازار كالا بوفور وجود داشته باشد و فقرا به اندازه توانشان از امكانات بهره مند شوند.
امام جمعه موقت قم از صدا و سيما نيز خواست تا در ايام ماه مبارك رمضان زمانبندي پخش سريالها را به گونه اي برنامه ريزي كند كه تداخلي با حضور مردم در مساجد و اقامه نماز آنها نداشته باشد.

 



200 مصوبه ، دستاورد سفر استاني رئيس جمهور به همدان

همدان-خبرنگاركيهان:
معاون اول رئيس جمهور گفت: در دور سوم سفر هيات دولت به استان همدان بيش از 200 مصوبه به تصويب رسيد.
«محمدرضا رحيمي» در جمع خبرنگاران با بيان اينكه دور سوم سفرهاي استاني هيات دولت رويكرد فرهنگي دارد گفت: در اين سفر بيش از دو هزار و 250 ميليارد ريال براي فعاليت هاي بخش فرهنگ پايتخت تاريخ ايران زمين به تصويب رسيد. وي به تشريح مصوبات هيات دولت در همدان به شرح ذيل پرداخت:
- ارتقا فرهنگ عمومي و توسعه كمي و كيفي فعاليت ها و فضاهاي فرهنگي با تاكيد بر معارف، معيارها و ارزش هاي والاي اسلامي
- توسعه و سازماندهي فعاليت هاي فرهنگي، ديني و ترويج فرهنگ پايداري و توسعه زيرساخت هاي فرهنگي ايثارگران و تكميل و توسعه زيرساخت هاي ورزشي و افزايش نشاط و شادابي جوانان و نوجوانان
- اختصاص مبلغ 55 ميلياردريال براي فعاليت هاي قرآني، فرهنگي و احداث موزه هنرهاي معاصر و مرمت و احياي آثار و بناهاي تاريخي طي سالهاي 89 و 90
- اختصاص مبلغ 100 ميلياردريال براي توسعه صدا و سيماي استاني، نصب فرستنده هاي تلويزيوني، توسعه و تجهيز واحدهاي سيار و ايجاد دفاتر نمايندگي خبري طي سال هاي 1389 و 1390
- تامين تسهيلات ارزان قيمت براي احداث سيلو و انبارهاي مكانيزه در استان
- اختصاص مبلغ 320 ميلياردريال تسهيلات قرض الحسنه به متقاضيان جهت طرح هاي خوداشتغالي طي امسال
- اختصاص مبلغ 11 هزار و 500 ميلياردريال تسهيلات بانكي جهت تامين سرمايه در گردش و اتمام طرحهاي نيمه تمام توليدي
- اختصاص مبلغ 600 ميلياردريال تسهيلات به منظور تقويت بخش تعاون استان
- تامين اعتبار براي خريد يا احداث 1000 واحدمسكوني شهري براي نيازمندان
- اختصاص مبلغ 5/22 ميلياردريال براي تعمير 3000 واحد مسكوني محرومان و معلولان
- اختصاص مبلغ 56 ميليارد ريال براي تامين وسايل كمك توانبخشي معلولين و تجهيز اردوگاه فرهنگي تربيتي آنان
- اختصاص مبلغ 800 ميليارد ريال براي نوسازي ناوگان فرسوده حمل و نقل طي سال هاي 1390 تا 1394
- اختصاص مبلغ 960 ميلياردريال براي خريد ماشين آلات راهداري و نوسازي ناوگان فرسوده حمل و نقل طي سال هاي 1390 تا 1394
- مطالعه اتصال ريلي شهرهاي اسدآباد و تويسركان به راه آهن غرب و تامين اعتبار لازم جهت تسريع در اجراي راه آهن ملاير به همدان و تخصيص اعتبار مورد نياز راه آهن اراك ملاير
- تامين 200 ميليارد ريال براي ارتقاي شاخص هاي توسعه عمران، توسعه و تجهيز ايستگاههاي آتش نشاني، كمك به دهياري ها و ارتقاء فضاي سبز و كمك به مأموريت هاي وزارت كشور در استان
- اختصاص 500 دستگاه تاكسي و 70 دستگاه اتوبوس جهت بهسازي ناوگان حمل و نقل عمومي استان طي سالهاي 1390 و 1391
- مطالعه و اجراي قطار شهري كلانشهر همدان پس از طي مراحل قانوني (كارگروه ماده 32)
- اختصاص مبلغ 500 ميلياردريال براي كمك به ساماندهي و احياي بافتهاي فرسوده شهري استان و توانمندسازي و ساماندهي سكونتگا ه هاي غيررسمي استان و كمك به طرحهاي هادي روستايي
-اختصاص 200 ميليارد ريال جهت توسعه زيرساخت هاي مخابراتي و ارتقاء فيبرنوري و وضعيت پست شهرستان هاي استان طي سالهاي 89 و 90
-گازرساني به حداقل 185 روستا تا پايان سال 1393
-اختصاص مبلغ 100 ميلياردريال به منظور اجراي عمليات آب و خاك تعاوني هاي توليد استان و اجراي شبكه هاي آبياري و زهكشي.
-تخصيص مبلغ چهارصد ميلياردريال به منظور تكميل زيرساخت هاي صنعتي و كمك به شهرك ها و نواحي صنعتي استان طي سالهاي 89 تا 91
- احداث، تكميل و تجهيز 100 سالن ورزشي و 150 نمازخانه و كتابخانه و 12 استخر شناي آموزشي طي سال هاي 89 تا 91
- احداث يك اردوگاه دانش آموزي كشوري طي سال هاي 1389 و 1390
- تخريب و بازسازي مدارس خشتي و گلي در استان طي سالهاي 1389 و 1390
- تامين اعتبار تكميل بيمارستان قلب همدان و توسعه اورژانس استان و احداث خوابگاه 400 نفره دانشجويي براي دانشگاه علوم پزشكي در سال 1390
- اختصاص مبلغ 80 ميليارد ريال براي احداث، تكميل و تجهيز ساختمانهاي دانشگاههاي پيام نور و احداث دانشكده و احداث پژوهشكده در دانشگاه ملاير.
- اختصاص 300 ميلياردريال جهت توسعه قضايي استان و ماموريت هاي وزارت دادگستري طي سالهاي 89 تا 93
- اختصاص مبلغ 100 ميلياردريال جهت تكميل باغ موزه دفاع مقدس و كنگره سرداران و 8000 شهيد استان همدان در سال 89
- اختصاص مبلغ 50 ميلياردريال به ارتش جمهوري اسلامي براي احداث اماكن فرهنگي و تجهيز اماكن آموزشي در شهرك ها و پادگان هاي ارتش در استان همدان توسط استان
- اختصاص مبلغ 15 ميلياردريال جهت كمك به توسعه تحقيقات كشاورزي و بنياد ملي نخبگان استان در سال 89
تشكيل مجتمع آموزشي
در روستاهاي كشور
وزير آموزش و پرورش در همدان گفت: مجتمع هاي آموزشي با نام «ترنم ولايت براي پيشرفت عدالت» در روستاهاي كشور تشكيل مي شود.
«حميدرضا حاجي بابايي» كه در جمع فرهنگيان استان همدان سخن مي گفت، افزود: در اين طرح چند روستا براي ارائه آموزش با يكديگر ادغام شده و با يك مديراداره مي شوند.
وي ادامه داد: همه امكانات يك مدرسه ممتاز مانند كارگاه و آزمايشگاه و... در اين مجتمع وجود داشته و به اينترنت متصل مي شوند.
از سوي ديگر خبرگزاري فارس به نقل از حاجي بابايي اعلام كرد:
در آينده نزديك مراكز تربيت معلم به دانشگاه تبديل مي شود و حقوق استادان 20 درصد افزايش پيدا مي كند.
واگذاري اشياي تاريخي
به ميراث فرهنگي
هشت هزار قطعه شيء تاريخي مكشوفه از سوي وزارت اطلاعات به سازمان ميراث فرهنگي واگذار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از همدان، حميد بقايي، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با اعلام اين خبر در همدان، افزود: اين تعداد اشياء تاريخي كشف شده مربوط به استان همدان بوده و اكنون به سازمان واگذار شده است.
در همين حال خبرگزاري فارس به نقل از حجت الاسلام والمسلمين «حيدر مصلحي» اعلام كرد: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) 15 نفر از اعضاي اصلي باند بزرگ قاچاق اشياي عتيقه كشور در همدان شناسايي و دستگير شدند. به گفته مصلحي اعضاي اين باند در استان هاي همدان، كرمانشاه، لرستان، خوزستان و تهران فعاليت مي كردند.
افتتاح چند طرح عمراني
و تفريحي
به گزارش همين منبع خبري مدرن ترين مجموعه آبي و تفريحي غرب كشور با حضور معاون اول رئيس جمهور در همدان به بهره برداري رسيد. همچنين با حضور وزير جهاد كشاورزي 28 پروژه عمراني، كشاورزي، خدماتي و صنعتي با اعتباري بالغ بر 8 ميليارد و 924 ميليون تومان در تويسركان به بهره برداري رسيد.
افزايش بيمه فعالان قرآني
مشاور قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز گفت: بيمه فعالان قرآني كشور در سال جاري دو برابر مي شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «عليرضا سعيدي»، در آيين تلاوت قرآن با حضور قاريان برجسته بين المللي در مسجد مهديه همدان افزود: موضوع بيمه قاريان در مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني، به صورت جدي دنبال مي شود.
وي همچنين گفت: 300 نمايشگاه قرآني در 300 شهر كشور امسال براي ايجاد انگيزه اي مضاعف در جهت انتشارات بيشتر در حوزه هاي قرآني، برگزار مي شود.
اظهارات رئيس جمهوري در جمع فرهيختگان استان همدان
رئيس جمهور گفت: برخي رسانه هاي بيگانه مي خواهند حرف ها به گوش جهانيان نرسد.
به گزارش خبرگزاري فارس محمود احمدي نژاد كه در جمع فرهيختگان استان همدان با اشاره به انفجار ترقه در جمع استقبال كنندگان همداني گفت برخي رسانه هاي بيگانه آن را بسيار بزرگ جلوه داده بودند، اذعان داشت: برخي رسانه ها اين ترقه را ترور خواندند و سپس اعلام كردند كه رئيس جمهور به منطقه نامعلومي برده شده است كه اين باز نشات گرفته از افكار رسانه هاي غربي است.
وي اظهار داشت: برخي از طرفي مي خواهند حرف ها به گوش جهانيان نرسد و از سويي به بيان آرزوي خود مي پردازند در حالي كه نمي دانند احمدي نژاد قطره اي از درياي بي كران ملت است و خادم اين ملت هرگز با تلنگر آنها نمي شكند.
احمدي نژاد اضافه كرد: برخي خواهان ايجاد التهاب در كشور هستند و تحريم ها را بالا مي برند تا فشار زيادي به دولت وارد كنند اما نمي دانند در صورت زياده روي از آن سو سقوط مي كنند.
وي با تاكيد بر تصميم دولت براي اجراي هدفمند كردن يارانه ها گفت: برخي در اين زمينه كارشكني مي كنند كه در اين ارتباط ستادي تشكيل شده تا جلوي اجراي اين طرح را بگيرد. رئيس جمهور تاكيد كرد: مطالبه دولت بايد همگاني شود و روزانه پيگيري شود به طوري كه به ارزش و دستور كار زندگي تبديل شود.
احمدي نژاد تصريح كرد: براي اجراي عدالت محكم ايستاده ايم و كوتاه نمي آئيم. البته اجراي عدالت كار سختي است و رسالت پيامبران بوده و فقط كار رئيس جمهور يا دولت نيست بلكه بايد به صورت يك تكليف و خواسته عمومي در بيايد و عدالت طلبي، در دستور كار روزمره همه مردم قرار بگيرد.
رئيس جمهور در جمع مديران استان همدان نيز گفت: برخي از نهادها در كشور اگرچه ضروري هستند اما اقتباسي بوده و برآمده از نيازهاي ما نيستند و بايد براي رفع اين مشكل متكي به ارزش هاي بومي خود باشيم. همچنين احمدي نژاد در كارگروه تخصصي فرهنگ و هنر اين استان گفت: آنچه در برابر هجمه فرهنگي دشمن مي تواند موثر و كارساز باشد، توليدات فرهنگي برجسته انديشه و معرفت هاي الهي و نشر و ترويج چنين ارزش هايي است.

 



آيت الله نوري همداني: دريافت ديركرد اقساط بانكي نوعي رباست

آيت الله نوري همداني با اشاره به دريافت ديركرد اقساط در نظامات پولي و بانكي آن را نوعي ربا دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، آيت الله حسين نوري همداني ظهر پنج شنبه در شانزدهمين دوره از سلسله نشست هاي خانواده قرآني الگوي جامعه اسلامي با اشاره به مشكلات ربا در نظامات اقتصادي اظهار داشت: يكي از گرفتاري هاي بانكها دريافت ديركرد در اقساط بانكي است كه در اين راستا مي توان گفت متاسفانه بانكهايش كشور هنوز صددرصد اسلامي نشده اند.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: دريافت يكبار جريمه ديركرد كه آن هم در ضمن عقد قرارداد قيد شده باشد از نظر شرعي مشكلي ندارد اما دريافت ديركرد اقساط رباست و از نظر شرعي اين كار حرام است.
به گزارش ايرنا وي همچنين چهارشنبه شب در «همايش ائمه جماعات و مسئولان هيئت امناي مساجد مشهد» افزود: روحانيون و مبلغان همانطور كه در زمان نهضت انقلاب و دوران مبارزات ستمشاهي مردم را تشويق به حضور گسترده در صحنه مي كردند هم اكنون نيز رسالت خطيري در آماده نگه داشتن آنان براي دفاع از آرمان هاي نظام و ولايت فقيه دارند.
وي اضافه كرد: جايگاه امامت در دين مبين اسلام بسيار بالا است و اساس اين دين مبين و مذهب تشيع امامت و محبت اهل بيت عصمت و طهارت(ع) است.

 



جناح مخالف انگليس: سخنان كامرون درباره برنامه هسته اي ايران يك افتضاح سياسي است

سرويس سياسي-
در پي سخنان اخير نخست وزير انگليس كه مدعي شده بود ايران سلاح هسته اي در اختيار دارد، جناح مخالف انگليس سخنان ديويد كامرون را اشتباه بزرگ و افتضاح سياسي دانست.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، جناح مخالف انگليس پنج شنبه گذشته ديويد كامرون نخست وزير اين كشور را متهم كرد درباره ايران و برنامه هسته اي اين كشور مرتكب اشتباه شده است.
در همين زمينه، حزب كار انگليس ديويد كامرون رئيس حزب محافظه كار را ابله سياست خارجي توصيف كرده و با انتقاد از سخنان وي درباره برنامه هسته اي ايران وي را متهم كرد كه با سخنان خود گند زده و افتضاح به بار آورده است.
نخست وزير انگليس چندي پيش كه در شهر هوو در جنوب شرقي كشورش سخنراني مي كرد اعلام كرده بود كه اروپا با استفاده از نفوذ تركيه مي تواند برخي مشكلات از جمله روند صلح خاورميانه و مسئله ايران را كه سلاح هسته اي در اختيار دارد حل و فصل كند.
كريس برايانت نماينده حزب كار در پارلمان انگليس نيز با اشاره به اظهارات كامرون اعلام كرد: ديويد كامرون اكنون بايد اذعان كند كه يكبار ديگر در زمينه سياست خارجي مرتكب اشتباه شده است.
از سوي ديگر؛ دفتر نخست وزيري انگليس مدعي شده كه اظهارات ديويد كامرون اشتباه نبوده است چرا كه منظور او تلاش براي جلوگيري از ساخت سلاح هسته اي در ايران بوده است.

 



رحيميان: پيروان حزب شيطان در مجمع روحانيون مبارز نفوذ كرده اند

عضو هيئت موسس مجمع روحانيون مبارز نسبت به فريب وانحراف برخي از تشكل هاي سياسي از جمله مجمع روحانيون مبارز از سوي جريان فتنه تاكيد كرد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان نماينده ولي فقيه در بنيادشهيد روز پنج شنبه در افتتاحيه يازدهمين نشست ساليانه اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل كه در گلزار شهداي شهر اصفهان برگزار شد، در خصوص جريان فتنه گفت: جريان فتنه توانست عده اي را با نام امام خميني(ره) و در واقع استفاده ابزاري از نام بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي فريب دهد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: دستگاه هاي جاسوسي و پيروان حزب شيطان خودشان حزب تشكيل نمي دهند بلكه در حزب ها و تشكل هايي كه وجود دارد نفوذ مي كنند يعني اسب زين كرده راسوار مي شوند و اين همان بلايي بود كه بر سر مجمع روحانيون، مجمع محققين و مجاهدين خلق آمد.
رحيميان خاطرنشان كرد: نفوذ در بيوت كساني كه ذي نقش هستند مانند مرجعيت ديني از جنس اين پديده است بنابراين آنها براي تاثيرگذاري بايد در اين نقاط نفوذ كنند.
نماينده ولي فقيه در بنيادشهيد، طرف ديگر خط شيطان را خطي كه امام خميني(ره) پايه گذاري كرد برشمرد و اين خط را باعث پيشرفت و قدرت گرفتن جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و افزود:دنبال كردن خط شيطان مساوي با نابودي آنها است اما واقع قضيه اين است كه دشمن به چيزي كمتر از نابودي ما راضي نمي شود و اين حرف قرآن است.
وي با بيان اينكه جنگ اكنون جنگ مرگ و زندگي است و طبق قرآن جنگ نهايي جنگ بين شيعه و يهود خواهد بود، اظهار داشت: جنگ بين اسلام علوي و ولايي كه در راس آن امام زمان(عج) است با اسلام آمريكايي آل سعود در خواهد گرفت.
رحيميان اضافه كرد: آيات اول سوره اسراء كه مبين فساد جهاني يهود هم است و همچنين علائم ديگر نشان مي دهد كه مشخصات اين جنگ چگونه است اما در نهايت در جنگ حق و باطل تا زماني كه حزب الله و حزب حق روي اصولش بايستد پيروزي با او خواهد بود.
رحيميان همچنين تاكيد كرد: جريان حماس و جنبش جهاد اسلامي زماني كه رنگ و بوي اسلام ناب متاثر از مكتب امام(ره) گرفتند و رويكرد خود نسبت به قبل از يك رويكرد ناسيوناليستي بود راتغيير دادند، معادلات را در منطقه عوض كردند.
وي در ادامه با بيان اينكه بنا به فرموده امام خميني(ره) جنگ حق و باطل جنگي هميشگي بوده و تا ابد ادامه خواهد داشت، در خصوص حمله احتمالي آمريكا به ايران گفت: حمله نظامي بيش از آنكه براي ما ضرر داشته باشد براي آنها مضر است چرا كه ما را مستحكم تر مي كند.

 



با حضور 220 شركت داخلي و خارجي دهمين نمايشگاه بين المللي خودروي مشهد آغاز به كار كرد

مشهد- خبرنگاركيهان:
دهمين نمايشگاه بين المللي خودرو در مشهد با حضور 220 شركت داخلي و خارجي شامگاه روز چهارشنبه آغاز به كار كرد كه تا فردا ادامه خواهد داشت.
مديرعامل نمايشگاه بين المللي مشهد، اظهار داشت: شركت كنندگان داخلي از استان هاي تهران، فارس، آذربايجان شرقي و غربي، همدان، مركزي، خوزستان، خراسان رضوي و شمالي و جنوبي، كرمان، سيستان و بلوچستان و... در اين نمايشگاه حضور دارند.
سيدمحمد سيدي در خصوص شركت كنندگان خارجي نيز گفت: 25شركت از كشورهاي آلمان، امارات، هند، انگليس، ژاپن، فرانسه، چين، كره جنوبي، لهستان و مالزي در اين نمايشگاه به ارائه محصولات خود پرداخته اند.
مديرعامل نمايشگاه بين المللي مشهد افزود: زمينه فعاليت شركت كنندگان در خصوص خودروسازي، قطعه سازي، خدمات پس از فروش بازرگاني، طراحي و مهندسي، نشريات تخصصي، ماشين آلات، تجهيزات قطعه سازي، ابزارسازي، روغن و رنگ خودرو، سيستم هاي ايمني، صوتي و تصويري و ماشين آلات راهسازي مي باشد.
ايرج نديمي معاون حقوقي، امور مجلس و استان هاي وزارت صنايع و معادن در حاشيه افتتاح اين نمايشگاه از تصويب طرح صيانت از صنعت در مجلس شوراي اسلامي به منظور حمايت از صنعتگران خبر داد.
همچنين به گزارش فارس، رئيس سازمان گسترش و نوسازي ايران نيز در مراسم افتتاح اين نمايشگاه گفت: براساس سند توسعه خودرو كه در پايان سال قبل به تدوين نهايي رسيد توليد خودرو براي افق 1404 در كشور 2برابر شده و به3 ميليون دستگاه در سال مي رسد.
مجيد هدايت، 95درصد خودروهاي مصرفي امروز را ساخت داخل دانست و افزود: در حال حاضر سالانه 5/1ميليون خودرو در كشور توليد مي شود كه اين عدد در افق 1404 برابر مطالعات بازار و بررسي نيازهاي آينده به 3 ميليون خودرو مي رسد.
وي تصريح كرد: بيش از 40 سال بر روي صنعت خودرو تلاش و فعاليت انجام شد تا توانستيم به رقم 5/1ميليون برسيم و اكنون درنظر داريم طي سه برنامه پنج ساله اين رقم را به 2 برابر برسانيم.
وي افزود: براساس سند توسعه خودرو در پايان سال 1404 تعداد خودروهاي تجاري به 100هزار مي رسد و از هر 4 خودرو يك عدد براي صادرات درنظر گرفته مي شود يعني 25درصد توليدات صادر مي شود.
هدايت گفت: اگر همه كساني كه در تلاش براي صنعت خودرو هستند با تمام توان كار كنند و هدف همه آنها ارتقاي كيفيت توليدات باشد رضايت تمامي مردم را كسب مي كنيم و ديگر نيازي به مخالفت با واردات نيست چون آنگاه ديگر اقبالي از سوي مردم براي خريد ماشين خارجي نمي بينيم.

 



هوشنگ اميراحمدي زودتر از موعد ايران را ترك كرد

در پي افشاگري كيهان و اعتراض به دعوت از هوشنگ اميراحمدي براي شركت در همايش ايرانيان مقيم خارج از كشور، يك خبر موثق حاكي از آن است كه وي ديروز ايران را به مقصد آمريكا ترك كرده است.
گفتني است شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور در واكنش به انتشار دعوتنامه اين شورا از هوشنگ اميراحمدي براي شركت در دومين همايش ايرانيان خارج كشور، جوابيه اي به كيهان ارسال داشته و در آن سند منتشر شده در كيهان روز پنجشنبه را «جعلي»! ناميده است! اين در حالي است كه شوراي ياد شده ابتدا دعوت از ميهمانان همايش را از طريق «ايميل» به اطلاع آنها مي رسانده و در آن تاكيد مي كرده است كه براي تهيه بليط هواپيما، اعلام روز حركت و رزرو هتل محل اقامت با دفتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در كشور محل سكونت و يا شماره تلفن هاي قيد شده در «ايميل» تماس بگيرند. كيهان متن كامل «ايميل» ارسال شده براي هوشنگ اميراحمدي را به چاپ رسانده و نشان داده بود ادعاي آقايان كه دعوت از وي را تكذيب كرده بودند، صحت ندارد.
جالب آن كه «شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور» در جوابيه خود كپي يكي از كارت هاي صادر شده براي ورود ميهمانان به همايش را نيز ضميمه جوابيه كرده است و حال آن كه اين كارت ها در ايران صادر مي شود و بعد از ورود ميهمانان در اختيار آنها قرار مي گيرد.
متن كامل جوابيه شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور همراه با توضيحات كيهان در شماره فردا منتشر مي شود.

 



آمريكا هنوز به خاطر بمباران هيروشيما و ناكازاكي عذرخواهي نكرده است

سرويس سياسي-
پس از 65 سال از حمله اتمي ارتش آمريكا به شهرهاي هيروشيما و ناكازاكي، واشنگتن هنوز از توكيو عذرخواهي نكرده است.
به گزارش شبكه TV.5 فرانسه، نهم اوت سال 1945، جهان شاهد حمله اتمي آمريكا به ژاپن بود. از آن تاريخ تاكنون كاخ سفيد از مردم ژاپن به ويژه ساكنان شهرهاي هيروشيما و ناكازاكي عذرخواهي نكرده است.
قرار است در شصت وپنجمين سالگرد اين حمله سرانجام سفير واشنگتن در توكيو به طور رسمي از مردم ژاپن عذرخواهي كند.
بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد كه براي شركت در شصت وپنجمين سالگرد حمله اتمي آمريكا به ژاپن، راهي اين كشور شده است، در سخناني در اين باره خواستار از بين بردن تمام سلاح هاي هسته اي در جهان شد.
حمله اتمي آمريكا در ششم و نهم ماه اوت 1945به شهرهاي هيروشيما و ناكازاكي بيش از 210هزار كشته بر جاي گذاشت.

 



مشاور رهبري در امور بين الملل با دبيركل حزب الله و مقامات لبنان ديدار كرد

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل با سفر به لبنان با دبيركل حزب الله و ديگر مقامات اين كشور ديدار كرد.
«علي اكبر ولايتي» روز چهارشنبه با سفر به لبنان با سران اين كشور از جمله «سيدحسن نصرالله» دبيركل حزب الله لبنان، «ميشل سليمان» رئيس جمهوري لبنان و «نبيه بري» رئيس پارلمان اين كشور ديدار كرد.
مشاور عالي رهبري در امور بين الملل در اين سفر با اعلام حمايت از لبنان در مقابل تجاوزگري رژيم صهيونيستي تاكيد كرد كه موضوع ترور «رفيق الحريري» نخست وزير فقيد لبنان و تشكيل دادگاه ويژه در دادگاه جنايي بين المللي بهانه است و اين دادگاه «دستاويزي براي اسرائيل و متحدان آن است.»
ولايتي كه روز گذشته به دعوت «سازمان اسلامي مطبوعات» در «كنفرانس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي» شركت كرد، در ديدارهاي خود با سران لبناني با ابلاغ سلام رهبري و رئيس جمهوري ايران به سران و ملت لبنان، بر تحكيم مناسبات دو جانبه تاكيد كرد.
علي اكبر ولايتي در اين سفر، چهارشنبه شب با سيدحسن نصرالله ديدار كرد.
در بيانيه اي كه دفتر روابط عمومي حزب الله منتشر كرد؛اعلام كرد كه «ولايتي در ديدار خود با سيدحسن نصرالله كه با حضور غضنفر ركن آبادي سفير ايران در بيروت انجام شد، دو طرف مسائل و تحولات سياسي در لبنان، منطقه و بين الملل را بررسي كردند.»
پس از اين، مشاور عالي مقام معظم رهبري در سفر خود به لبنان، با ميشل سليمان رئيس جمهوري اين كشور ديدار و حمايت ايران از لبنان در مقابل رژيم صهيونيستي را اعلام كرد.
علي اكبر ولايتي با ابلاغ سلام رهبري و رئيس جمهوري ايران و با تمجيد از مقاومت و واكنش ارتش لبنان در تنش مرزي اخير با رژيم صهيونيستي، تصريح كرد كه ايران در مقابل تجاوزات رژيم صهيونيستي از لبنان حمايت مي كند.
سپس ولايتي در كنفرانس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي حضور يافت و اعلام كرد: ما معتقديم كه روابط برادرانه ايران و لبنان بويژه بعداز تجاوز اخير صهيونيست ها به اين كشور بسيار مهم است. ما حمايت كامل خود را از مقاومت و دولت لبنان در برابر اين تجاوز اعلام مي كنيم و بر اين عقيده ايم كه روابط دو كشور نتايجي مهم و مثبت براي برقراري ثبات در منطقه خواهد داشت.
ولايتي با اشاره به دادگاه جنايي بين المللي ويژه ترور رفيق الحريري نخست وزير اسبق لبنان، اين دادگاه را در دست صهيونيست ها و هم پيمانان آن دانست و گفت كه آنها پيش از اين در طول چهار سال گذشته سوريه را به اين ترور متهم مي كردند، اما الان انگشت اتهام به سوي مقاومت اسلامي و حزب الله لبنان نشانه گرفته اند.
وي افزود: همچنانكه برادران ما در حزب الله هرگونه ارتباط خود را با مسئله ترور حريري اعلام كردند ما معتقديم كه دادگاه جنايي بين الملل ابزار دست آمريكا و اسرائيل شده است. وي در اين سفر همچنين با «نبيه بري» رئيس پارلمان و «علي الشامي» وزيرخارجه لبنان نيز ديدار و گفت وگو كرد.

 



در حاشيه مسابقات گانري نيروي هوايي سرلشكر صالحي:
ارتش هرگونه تهاجم به خاك كشور را به شدت سركوب مي كند

فرمانده كل ارتش از آمادگي كامل براي مقابله با تهديدات احتمالي خبر داد و تاكيد كرد كه ارتش هرگونه تهاجم به خاك كشور را به شدت سركوب خواهد كرد.
امير سرلشكر عطاءالله صالحي ديروز در حاشيه اجراي سومين مرحله از مسابقات گانري نيروي هوايي در همدان، با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ابراز رضايت از برگزاري مراحل مختلف اين مسابقات گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران از هر فرصتي براي برگزاري رزمايش هاي متعدد زميني، دريايي و هوايي استفاده مي كند و امروز نيز شاهد برگزاري يكي ديگر از رزمايش هاي مهم نيروي هوايي بوديم.
صالحي با بيان اينكه امروز تمامي خلبان هاي نيروي هوايي در داخل كشور آموزش مي بينند، اين امر را يكي از مهم ترين دستاوردهاي اين نيرو دانست و افزود: طي اين چند روز شاهد بوديم كه چطور خلبانان جوان نيروي هوايي با مهارت و جسارت آخرين تجربيات خود را به اجرا گذاشتند و اين براي ملت ايران يك افتخار بزرگ است.
وي همچنين به موضوع نگهداري و تعمير جنگنده هاي ارتش توسط متخصصان فني نيروي هوايي اشاره كرد و آن را يكي از مهمترين دستاوردهاي اين نيرو دانست كه جنگنده ها را براي انجام پروازهاي برد بلند و برد كوتاه و نيز عمليات هاي متعدد سرپا و آماده نگه مي دارند.
فرمانده كل ارتش همچنين با بيان اينكه اينگونه رزمايش ها براي حفظ آمادگي رزمي نيروها برگزار مي شود، تاكيد كرد: اين رزمايش ها هيچ تهديدي براي كشورهاي دوست محسوب نمي شود بلكه همه مي دانند كه چه كساني كشور ما را تهديد مي كنند و ما همواره خود را براي مقابله با آنها آماده مي كنيم.
صالحي در پايان خاطرنشان كرد: ما روي پاي خود ايستاده ايم و هر تهاجمي به خاك كشور را به شدت سركوب خواهيم كرد.
در همين حال، امير خلبان سيدمحمد علوي معاون عمليات نيروي هوايي ارتش از پايان مرحله اصلي مسابقات گانري اين نيرو خبر داد و افزود: اين مرحله از مسابقات با عنوان «مدافعان حريم ولايت» كه به مدت 3 روز برگزار شد، با موفقيت كامل تيم هاي شركت كننده به پايان رسيد كه در آن هر يك از تيم ها به مدت 30 دقيقه با انواع مهمات از جمله بمب، راكت و مسلسل اهداف از پيش تعيين شده را با دقت كامل مورد اصابت قرار دادند.
علوي همچنين از انجام موفقيت آميز عمليات برد بلند توسط هواپيماي راهبردي سوخو 24 در اين مسابقات خبر داد و گفت: همچنين تيراندازي در شب توسط اين جنگنده ها با موفقيت به انجام رسيد كه اين توانمندي طي چند ماه گذشته در خلبانان نيروي هوايي ايجاد شده است و براي اولين بار هواپيماي سوخو 24 عمليات تيراندازي در شب را بدون اينكه اهداف براي آنها مشخص شده باشد و تنها با در اختيار داشتن مختصات هدف به اجرا در آورد.
وي شناسايي اهداف در شب را به دليل تاريكي يك توانمندي بسيار مهم دانست كه خلبانان نيروي هوايي توانستند اين عمليات را با موفقيت پشت سر بگذارند.
وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود به كارگيري پهپادهاي اين نيرو در مسابقات رامورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: اين پرنده هاي بدون سرنشين جهت شناسايي منطقه به كارگيري شدند كه تصاوير و اطلاعات را به صورت آنلاين به مركز فرماندهي و كنترل نيروي هوايي ارسال مي كردند.
علوي با بيان اينكه خوشبختانه اين مسابقات در طول يك هفته و با وجود انجام صدها سورتي پرواز بدون هيچگونه مشكلي انجام شد، گفت: خلبانان جوان نيروي هوايي طي اين مدت توانمندي بالايي از خود نشان دادند و فردا (روز شنبه) نيز تمامي جنگنده ها به پايگاه هاي اصلي خود باز خواهند گشت.
گفتني است؛ خبر پايان رزمايش نيروي هوايي جمهوري اسلامي ايران در شبكه تلويزيوني سي سي تي وي كشور چين بازتاب داشت.
اين شبكه گزارش داد: اين رزمايش هوايي كه با عنوان فدائيان رهبري ناميده شد و تصاوير مربوط به آن از بين تصاوير پخش شده از شبكه خبر سيماي جمهوري اسلامي ايران انتخاب شده بود توانايي خلبانان در هدف قرار دادن دشمن فرضي تحت شرايط پرواز در اتفاع پايين را مورد آزمايش قرار داد.
بنا بر اين گزارش خلبانان ورزيده اي كه در مرحله پاياني اين تمرين نظامي شركت داشتند از پايگاه هاي هوايي مختلفي در سراسر ايران براي شركت در اين رزمايش حضور پيدا كرده بودند.
بنا به گفته مقامات نظامي ايران در اين رزمايش هوايي چهل وسه هواپيماي جنگي شركت كردند.

 



استفاده محافظان كروبي از گاز اشك آور و تير هوايي عليه مردم معترض

محافظان كروبي در مواجهه با اعتراض مردم، به سوي شركت كنندگان در يك مراسم ترحيم، گاز اشك آور پرتاب و تيرهوايي شليك كردند.
مهدي كروبي كه جهت شركت در مراسم ترحيم يكي از همشهريانش روز پنجشنبه به مسجد نور ميدان فاطمي رفته بود با واكنش شديد مردم روبرو شد و حاضران در مراسم ترحيم با سر دادن شعارهايي خواستار خارج شدن وي از مسجد شدند.
به دنبال اين اعتراض، حاضران در اين مراسم قصد داشتند به صورت فيزيكي كروبي را از مسجد بيرون كنند كه با مقابله محافظان او روبرو شدند.
محافظان كروبي با استفاده از افشانه گاز اشك آور و كشيدن سلاح حاضران در مسجد نور را تهديد كردند.
با وجود اين اعتراضات كروبي وارد مسجد شد و متعاقب آن عده اي از حاضران در مسجد مراسم ترحيم را به نشانه اعتراض ترك كرده و در مقابل مسجد تجمع كردند.
پس از پايان مراسم ترحيم و هنگامي كه كروبي قصد خروج از مسجد را داشت، تجمع كنندگان مقابل مسجد شعارهايي را عليه وي از جمله «كروبي حيا كن، اين نظام را رها كن» و «مرگ بر منافق» سر دادند.
محافظان كروبي براي خارج كردن وي از جمع مردمي كه به شدت نسبت به اقدامات كروبي عليه نظام در ايام پس از انتخابات خشمگين بودند، تير هوايي شليك كرده و وي را سوار خودرو كردند.
اين چندمين بار است كه كروبي در هنگام حضور بين مردم با اعتراضات شديد نسبت به عملكرد خود در ايام پس از انتخابات روبرو مي شود.
كروبي پيش از اين گفته بود كه به دليل اعتراضات مردمي حتي نمي تواند سر قبر پدر خود حاضر شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14