(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 مرداد 1389- شماره 19710

چاوز سفير پيشنهادي آمريكا را نپذيرفت
ترور ريش سفيدان حامي اشغالگران در افغانستان به اجرا درآمد
احمدي نژاد، اردوغان، نصرالله، اسد و چاوز5 شخصيت محبوب منطقه
تحركات نظامي جديد اسرائيل در مرز با لبنان
نابودي حماس ممكن نيست راهكار ديگري پيدا كنيد
ديدار زرداري و نخست وزير انگليس در لندن خشم مردم پاكستان را برانگيخت
اوباما از آيت الله سيستاني براي تشكيل دولت جديد استمداد كرد
كودتا در قرقيزستان با دخالت ارتش نافرجام ماند
تظاهرات عليه دولت صنعا در چند شهر يمن
واشنگتن نبايد عذرخواهي كندپدرم قهرمان بود !



چاوز سفير پيشنهادي آمريكا را نپذيرفت

پس از اظهارات مداخله جويانه سفير پيشنهادي واشنگتن براي كاراكاس، رئيس جمهور ونزوئلا از پذيرفتن وي امتناع كرد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، پس از اينكه «لري پالمر»، نامزد تصدي گري سمت سفير آمريكا در ونزوئلا اعلام كرد «روحيه ارتش ونزوئلا بسيار پايين است و شورشيان كلمبيايي نيز در ونزوئلا پناه گرفته اند»، هوگو چاوز، رئيس جمهور ونزوئلا تصريح كرد وي فاقد صلاحيت لازم براي سمت سفيري آمريكا در كاراكاس است.چاوز افزود: اظهارات ضد ونزوئلايي «پالمر» عملا وي را فاقد صلاحيت لازم براي اين سمت مي كند، به خصوص اينكه اين اظهارات از سوي كسي اعلام مي شود كه به عمر خود ونزوئلا را نديده است.

 



ترور ريش سفيدان حامي اشغالگران در افغانستان به اجرا درآمد

شبه نظاميان طالبان طرح ترور ريش سفيدان حامي اشغالگران در افغانستان را پس از افشاي اسناد جنگ به اجرا در آورد.
به گزارش خبرگزاري ها، اسامي ريش سفيداني كه با اشغالگران همكاري مي كنند در اسناد مربوط به جنگ افغانستان منتشر شده و طالبان با استفاده از اين اسناد طرح ترور آنها را به اجرا گذاشته است.
در همين حال به گزارش ايلنا، معاون شوراي فرمانداري ايالت قندهار گفت كه نامه هاي تهديد آميز از طرف طالبان براي 70 تن از ريش سفيدان ارسال شده است.روي يكي از اين نامه هاي تهديدآميز نوشته شده است: «براي مرگ تو تصميم خود را گرفته ايم، پنج روز فرصت داريد خاك افغانستان را ترك كنيد. در غير اين صورت، حق اعتراض نخواهيد داشت.»

 



براساس نظرسنجي يك موسسه آمريكايي مشخص شد
احمدي نژاد، اردوغان، نصرالله، اسد و چاوز5 شخصيت محبوب منطقه

«اردوغان»، چاوز»، «احمدي نژاد»، «نصرالله» و «اسد» به دليل مقابله با اسرائيل و آمريكا براساس نظرسنجي خود آمريكايي ها محبوب ترين شخصيت هاي خاورميانه شناخته شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، يكي از جديدترين نظرسنجي هاي آمريكايي در منطقه نشان داد كه نخست وزير تركيه، روساي جمهوري ونزوئلا و ايران، دبير كل حزب الله لبنان و رئيس جمهوري سوريه به ترتيب محبوبترين سياستمداران مردم منطقه هستند.
در اين نظرسنجي كه روز پنجشنبه موسسه «بروكينگز» آن را منتشر كرده است، «رجب طيب اردوغان»، «هوگو چاوز»، «محمود احمدي نژاد»، «سيد حسين نصرالله» و «بشار اسد»، به ترتيب محبوب ترين شخصيت هاي سياسي منطقه معرفي شده اند.
اين نظرسنجي در روزهاي 29 و 30 خرداد در كشورهاي لبنان، عربستان سعودي، امارات عربي متحده، مغرب و اردن با مشاركت 4000 تن انجام شده است.
شركت كنندگان «رجب طيب اردوغان» را به دليل مواضع اخير وي در حمايت از فلسطين و مردم غزه و مخالفت با سياست هاي رژيم صهيونيستي شخصيت سياسي محبوب خود اعلام كردند.
همچنين هوگو چاوز و محمود احمدي نژاد بخاطر سياست هاي ضد استكباري و ضدآمريكايي محبوب ترين افراد اين نظرسنجي پس از اردوغان شناخته شده اند.

 



چهار روز پس از جنگ افروزي جديد رژيم صهيونيستي صورت گرفت
تحركات نظامي جديد اسرائيل در مرز با لبنان

سرويس خارجي-
در حالي كه هنوز چند روز از جنگ افروزي جديد رژيم صهيونيستي از حمله به جنوب لبنان نمي گذرد، اين رژيم با تقويت نيروهايش در مرز خود را براي يك جنگ ديگر آماده مي كند.
نظاميان اسرائيلي بامداد روز گذشته در مرز بوابه فاطمه در منطقه كفركلا در جنوب لبنان به حالت آماده باش درآمدند.
همزمان با اين تحركات نظامي، جنگنده هاي اف16 اين رژيم با تجاوز به حريم هوايي لبنان در آسمان اين كشور مشغول گشت زني شدند. اين جنگنده ها در مناطق النبطيه، اقليم التفاح و مرجعيون به پرواز درآمدند.
پس از اين تجاوز به حريم هوايي لبنان و آماده باش واحدهاي نظامي اسرائيل، ارتش لبنان نيز بلافاصله به حالت آماده باش كامل درآمد و سربازان لبنان و رژيم صهيونيستي سلاح هاي خود را به سوي يكديگر نشانه گرفتند.
با مداخله فرمانده نيروهاي بين المللي پاسدار صلح (يونيفيل) مستقر در جنوب لبنان كه دو طرف را به آرامش و خويشتن داري فرا خواند بعد از 30دقيقه وضعيت آرام شد.
به خاطر درگيري روز سه شنبه هفته جاري ميان ارتش لبنان و نيروهاي اشغالگر اسرائيل در جنوب كه طي آن يك فرمانده گردان اسرائيلي و سه تن از سربازان لبنان كشته و تني چند از دو طرف زخمي شدند. وضعيت در منطقه جنوب لبنان به حال جنگي درآمد.
از سوي ديگر، دولت واشنگتن كه همواره حمايت خود را از رژيم صهيونيستي به اثبات رسانده بدون درنظر گرفتن تجاوز روز سه شنبه عليه تماميت ارضي لبنان بار ديگر از اين رژيم در تجاوز به خاك لبنان حمايت كرد.
فيليپ كراولي سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد كه واشنگتن همواره در كنار اسرائيل در برابر لبنان قرار دارد.
وي در عين حال مدعي شد كه ارتش لبنان حمله به نيروهاي اسرائيلي را آغاز كرده است.
همچنين در پي درگيري صهيونيست ها و ارتش لبنان يكي از اعضاي كنگره آمريكا از احتمال توقف ارائه كمك هاي نظامي به دولت لبنان خبر داد. در همين رابطه رئيس حزب توحيد لبنان طي اظهاراتي اعلام كرد كه يونيفيل در جنوب لبنان با موساد همكاري مي كند.
وئام وهاب تاكيد كرد، ارتش لبنان با مقاومت خود در برابر تجاوزات اسرائيل عملا بار ديگر ثابت كرد كه قادر به تامين امنيت مرزهاي داخلي كشور است.
وي اظهار داشت، از يونيفيل چه انتظاري مي توان داشت چرا كه اين نيروها ثابت كرده اند همكار موساد هستند و در دفاع از مرزهاي لبنان هيچ مقاومتي از خود نشان نمي دهند.
رئيس حزب توحيد لبنان در مورد دادگاه حريري نيز گفت، دادگاه حريري قانوني نيست چرا كه ميشل سليمان رئيس جمهور آن را تاييد نكرده و مجلس نيز با آن موافقت نكرده است.
از سوي ديگر حزب الله لبنان بار ديگر تاكيد كرد كه هر اقدام اسرائيل عليه لبنان با پاسخ كوبنده حزب الله مواجه خواهد شد.
شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل حزب الله لبنان اظهار داشت، هرگونه تجاوز به لبنان هر قدر كوچك هم كه باشد با پاسخ قاطعانه، به موقع و مناسب روبه رو خواهد شد.
وي افزود، اسرائيل براي حمله عليه لبنان هزينه هنگفتي پرداخت خواهد كرد.
ژنرال جان قهوه جي فرمانده ارتش لبنان نيز گفت، ذره اي در دفاع از مرزها و مقابله با اسرائيل كوتاهي نخواهيم كرد.اين در حالي است كه نبيه بري رئيس مجلس لبنان گفت، مقاومت براي لبنان يك نياز و يك ضرورت است و تا زماني كه اشغالگران و تهديدهاي اسرائيلي و طمع ورزي هاي آنها وجود دارد مقاومت هم وجود دارد.
ميشل عون رئيس جريان آزاد ملي لبنان نيز تاكيد كرد، مقاومت همچنان پابرجا و استوار به راه خود ادامه خواهد داد و هيچ چيز مانع ايستادگي آن نخواهد شد.

 



توصيه هاي رئيس پيشين سازمان اطلاعات اسرائيل به نتانياهو
نابودي حماس ممكن نيست راهكار ديگري پيدا كنيد

سرويس خارجي-
رئيس پيشين سازمان اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي گفت، نابودي حماس محال است و به جاي سركوب به فكر همزيستي با اين جنبش باشيد.
ژنرال «اوري سانحي» در گفت وگو با مجله جنگاور كه به مسائل مربوط به آسيب ديدگان ارتش صهيونيستي در جنگ مي پردازد با اعلام مطلب فوق افزود: بايد با حماس به همزيستي تن داد و مبارزه با اين جنبش نتيجه اي ندارد. وي تاكيد كرد، ما بايد به دنبال يك راهكار مناسب براي همزيستي با اين جنبش باشيم زيرا در غير اين صورت جامعه اسرائيل هيچگاه روي امنيت، آرامش و ثبات را نخواهد ديد.
اين مقام امنيتي رژيم صهيونيستي تصريح كرد، بايد از نتانياهو پرسيد كه آيا اقداماتش در مخالفت با حماس نتيجه اي تاكنون داشته و اگر چنين نبوده پس بايد راهكار ديگري را جست وجو كند.
اين ژنرال صهيونيست موضوع «گلعاد شاليت» اسير اسرائيلي نزد حماس را عنوان كرد و گفت، مسئله شاليت يكي ديگر از شكست هاي اسرائيل به حساب مي آيد و نشان مي دهد اسرائيل نتوانسته با حماس كنار بيايد و اين هم يكي ديگر از اشتباهاتي است كه اسرائيل مرتكب شده و بايد به خاطر آن بهاي سنگيني را پرداخت كند.
از سوي ديگر، شبكه نداي قدس به نقل از ديپلمات هاي غربي فاش كرد كه كاخ سفيد نگران است تاخير در آغاز مذاكرات مستقيم بين تشكيلات خودگردان و رژيم صهيونيستي زمينه شعله ور شدن انتفاضه ديگري را در فلسطين اشغالي فراهم سازد.
به گفته اين ديپلمات ها، دولت آمريكا دغدغه هاي ديگري همچون افغانستان و عراق را هم دارد اما نگراني دولت آمريكا از وضعيت مسئله فلسطين بسيار بغرنج تر است زيرا تحليلگران در مراكز تصميم گيري آمريكا بر اين باورند پايان دوره تعليق شهرك سازي كه نتانياهو آنرا اعلام كرده عملاً روند سازش هم متلاشي مي گردد و اين به آن معني است كه امكان بروز انتفاضه اي جديد و فروپاشي تمامي تلاش هاي آمريكا در خاورميانه بسيار بيشتر مي شود.
اين در حالي است كه جنبش حماس خواستار اتخاذ موضع قاطع كشورهاي عربي در قبال رژيم صهيونيستي و توقف مذاكرات مستقيم با اين رژيم شد.
«فوزي برهوم» سخنگوي حماس اظهار داشت، دولت نتانياهو با حماقت رفتار مي كند و مسئول بسياري از بحران هاي داخلي و منطقه اي است وي افزود، نتانياهو با عربده كشي و تهديد به جنگ عليه غزه درصدد است شرايط و فضاي لازم براي مذاكرات مستقيم را فراهم آورد كه مخالفت قاطع اعراب با اين رژيم، نتانياهو را در انجام مقاصدش ناكام مي گذارد. همچنين روزنامه الحيات به نقل از منابع فلسطيني، نامه سراپا تهديد رئيس جمهور آمريكا به محمود عباس را منتشر كرد كه در آن ابومازن تهديد شده است كه اگر مذاكرات مستقيم سازش با رژيم اشغالگر قدس را شروع نكند پيامدهاي بدي براي وي در برخواهد داشت.
باراك اوباما به عباس گفته اگر با درخواست آمريكا موافقت نكند روابط واشنگتن با تشكيلات قطع و هرگونه كمك به اين نهاد قطع خواهد شد.
اين در حالي است كه محمود عباس در صدر هيئتي سياسي، امنيتي وارد شهر ساحلي جده در غرب عربستان سعودي شد.
وي در جريان سفر دو روزه خود به اين كشور ملك عبدالله بن عبدالعزيز را در جريان آخرين تحولات مربوط به اوضاع سرزمين هاي فلسطيني قرار مي دهد.
به گفته منابع آگاه انتظار مي رود محور اصلي مذاكرات عباس با مقامات ارشد عربستاني در مورد فشارهاي آمريكا به سران تشكيلات خودگردان فلسطين به از سرگيري مذاكرات مستقيم با رژيم صهيونيستي باشد.
سران گروه هاي فلسطيني به دنبال تهاجم وحشيانه اين رژيم به ساكنان بي دفاع باريكه غزه هرگونه مذاكره مستقيم با اين رژيم را به حالت تعليق درآوردند.
ساير رويدادها
¤ هيئت علماي فلسطين روز جمعه را روز ياري قدس و الاقصي نامگذاري كرد و از تمام خطيبان جمعه خواست در خطبه هاي خود از جنايات صهيونيست ها در حق ملت فلسطين سخن بگويند.
¤ هيئتي به رياست يك اقتصاددان فلسطيني طي پنج روز آينده سندي جديد براي حل اختلافات طرف هاي فلسطيني تهيه و آن را به طرف هاي مختلف ارائه خواهد كرد.
¤ منابع رژيم صهيونيستي پس از درگيري اخير رژيم صهيونيستي و نيروهاي لبناني از افزايش تنش بين ايهود باراك وزير جنگ و گابي اشكنازي رئيس ستاد مشترك ارتش خبر دادند.
¤ تركيه از كاهش 90 درصدي جهانگردان اسرائيلي به تركيه پس از حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي غزه خبر داد.
¤ رئيس جمهور آمريكا با فروش موشك هاي پيشرفته به رژيم صهيونيستي موافقت كرد.

 



ديدار زرداري و نخست وزير انگليس در لندن خشم مردم پاكستان را برانگيخت

سرويس خارجي-
ديدار رئيس جمهور پاكستان با نخست وزير انگليس همزمان با متهم شدن اسلام آباد به حمايت از تروريسم از سوي ديويد كامرون، خشم مردم پاكستان را برانگيخت.
به گزارش خبرگزاري ها، «آصف علي زرداري» رئيس جمهور پاكستان پنجشنبه شب طي يك ميهماني غيررسمي در لندن با «ديويد كامرون» نخست وزير انگليس ديدار و گفت وگو كرد، اما اين ديدار به دليل اظهارات اخير ضدپاكستاني كامرون با حاشيه هاي فراوان همراه شد.
كامرون در سفر هفته گذشته خود به هند، با اشاره به انتشار اسنادي در سايت «ويكي ليكس» درباره همكاري اسلام آباد با طالبان گفته بود: «پاكستان در رويكرد خود عليه شبه نظاميان افراطي نبايد از سياست دوگانه استفاده كند.»
اين اظهارات خشم مردم و مقامات پاكستاني را برانگيخت و ماجرا به قدري حاد شد كه رئيس آژانس اطلاعاتي پاكستان زرداري را در سفر به انگليس همراهي نكرد. البته زرداري با اين توجيه ميهمان كامرون شد كه مي خواهد در گفت وگو با وي «عصبانيت اسلام آباد را از اظهارات اخير نخست وزير انگليس منعكس كند.»
البته بحران كنوني در پاكستان محدود به اظهارات كامرون نيست و سيل ويرانگري كه در اين كشور به راه افتاده و نيز شورش هاي شهر كراچي در پي ترور رهبر حزب «متحد قومي»، اوضاع سياسي اسلام آباد را بيش از پيش آشفته ساخته است.
روزنامه (The News) چاپ اسلام آباد در سرمقاله روز پنجشنبه خود با عنوان «بحران مشروعيت» نوشت: «اگر سفر زرداري به انگليس و فرانسه را از بعد بازتاب اين سفر در پاكستان ببينيم، آنگاه به راحتي درمي يابيم كه او خطاي محاسباتي بسيار فاحشي داشته است. در نتيجه سيل ويرانگري كه در 80 سال اخير بي سابقه بوده، هزاران نفر مرده اند و بيش از اين نيز كشته خواهند شد. او كمترين كاري كه در مقام رئيس جمهور مي توانست بكند، اين بود كه قبل از سفر با مردم داغديده سخن بگويد.»
اين روزنامه همچنين به اظهارات موهن كامرون عليه پاكستان اشاره كرد و هشدار داد كه سفر زرداري به لندن باعث خواهد شد نخست وزير انگليس در اين نوع سخن گفتن جري تر شود.
همچنين رسانه ها گزارش دادند كه رئيس جمهور پاكستان در لندن از سوي تظاهركنندگاني كه در برابر هتل محل اقامت وي «زرداري بيرون شو» شعار سر مي دادند مورد استقبال قرار گرفت. جنبش عدالت پاكستان شاخه انگليس با همكاري اتحاديه حقوقدانان مستقل اين تظاهرات را تدارك ديده بود. تظاهركنندگان پلاكاردهايي با مضاميني در رابطه با فساد مالي و شخصيتي زرداري حمل مي كردند.
«رابعه ضياء» رئيس شاخه جنبش عدالت با اشاره به ديدار رسمي زرداري با كامرون گفت: «پس از ايراد ياوه گويي هاي ديويد كامرون عليه پاكستان، زرداري نبايد به انگليس مي آمد، اما او حتي مي رود تا با كامرون ملاقات كند. اين اقدام به منزله اهانت به مردم پاكستان است.»
به هر صورت كامرون و زرداري با يكديگر ساعت ها گفت وگو كردند و اگرچه جزئيات اين ملاقات رسانه اي نشد، اما براساس گزارش منابع رسمي، مبارزه با تروريسم، جنگ در افغانستان، همكاري هاي تجاري و همچنين كمك به سيل زدگان پاكستاني از محورهاي اين گفت وگوي دوجانبه بود.

 



اوباما از آيت الله سيستاني براي تشكيل دولت جديد استمداد كرد

سرويس خارجي-
رئيس جمهور آمريكا در نامه اي به آيت الله سيستاني از ايشان تقاضا كرد كه با دخالت خود، بن بست سياسي موجود در راه تشكيل دولت عراق را برطرف سازد.
به گزارش خبرگزاري ها، «باراك اوباما» با ارسال نامه اي به آيت الله سيستاني، مرجع عالي شيعيان در عراق از ايشان درخواست كرد تا با مداخله خود بحران سياسي اين كشور را حل كند.
اوباما در اين نامه از آيت الله سيستاني تقاضا كرده است تا گروه هاي سياسي عراق را با مداخله مستقيم خود به پايان دادن به هرج ومرج در اين كشور دعوت كند.
رئيس جمهوري آمريكا در اين نامه ضمن اشماره به نقش مرجعيت شيعه در حل بحران سال 1385(2006) در عراق تصريح كرده است كه آيت الله سيستاني تنها كسي است كه مي تواند بحران كنوني در عراق را حل كند.
اوضاع سياسي عراق و ادامه بحران در اين كشور بعد از شكست سناريويي كه «جو بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا در سفر به عراق براي اين كشور ترسيم كرده بود از جمله دلايل اظهار عجز آمريكايي ها از ايفاي نقش مؤثر در عراق است.
بر اساس اين گزارش، آمريكايي ها همچنين از ناتواني خود در قبال حل اين بحران سياسي در عراق به علت تاخير در روند تشكيل دولت احساس سرخوردگي و ناتواني مي كنند.
آمريكايي ها اين مسئله را خصوصا با نزديك شدن زمان خروج نظاميان آمريكا كه اخيرا نيز توسط رئيس جمهوري آمريكا بر آن تاكيد شده است به صلاح واشنگتن نمي دانند.
هيئت هاي آمريكايي در عراق و سفير اين كشور به همراه فرمانده نظامي آمريكايي در عراق اين روزها تحركات ديپلماتيك گسترده اي را براي جهت دادن به روند تشكيل دولت عراق بر اساس منافع كاخ سفيد دنبال مي كنند.
ساير رويدادها
¤ مجلس سناي آمريكا به اتفاق آرا با انتصاب «جيمز جفري» به عنوان سفير جديد آمريكا در عراق موافقت كرد. وي جانشين كريستوفر هيل مي شود.
¤ وزارت خارجه آمريكا از ابتداي ماه آتي ميلادي و همزمان با پايان عمليات نظامي ارتش آمريكا در عراق، در مسئوليت سفارت اين كشور تغييراتي ايجاد كند.
¤ در جريان انفجارهاي عراق 30 نفر كشته و زخمي شدند.

 



كودتا در قرقيزستان با دخالت ارتش نافرجام ماند

رئيس جمهور قرقيزستان از تلاش هاي نافرجام گروه هاي مخالف براي راه اندازي يك كودتا در اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، «رزا اتونبايوا»، رئيس جمهور قرقيزستان ديروز اعلام كرد، دولت موفق به خنثي كردن تلاش هايي شده است كه درصدد بي ثبات كردن اواضاع، برهم زدن آرامش در پايتخت و در نتيجه به دست گرفتن غيرقانوني قدرت بود.
اين اظهارات يك روز پس از اين صورت مي گيرد كه هزاران نفر از مخالفان، با تجمع مقابل ساختمان پارلمان قرقيزستان در بيشكك خواستار آزادي «اومرات باريكتوباسوف» يكي از رهبران خود شدند. نيروهاي نظامي امنيتي براي كنترل اوضاع و با استفاده از باتوم و گاز اشك آور به زد و خورد با مخالفان پرداخته و شماري از تظاهركنندگان را دستگير كردند.
«باريكتوباسوف» كه روز پنجشنبه به همراه شش تن از نزديكانش دستگير شد، از سوي «اتونيايوا» متهم به انجام فعاليت هاي غيرقانوني با هدف سرنگوني دولت شده است.
وزارت خارجه قرقيزستان نيز اعلام كرد، برخي از تظاهركنندگان مسلح بوده و قصد ايجاد شورش و نا امني در پايتخت را داشتند كه همگي شناسايي و دستگير شدند.
گفتني است، جمهوري قرقيزستان طي يك سال گذشته شاهد وقوع خشونت هاي گسترده قومي و سياسي بوده طوري كه در اين مدت علاوه بر سقوط دولت غربگراي «باتي اف»، صدها نفر نيز كشته و مجروح شدند. اين كشور چند ماهي بود كه با برگزاريهاي انتخابات و تشكيل دولت پارلماني روي آرامش را به خود مي ديد.

 



تظاهرات عليه دولت صنعا در چند شهر يمن

مردم چندين شهر يمن در اعتراض به اوضاع اقتصادي و اجتماعي نابسامان اين كشور دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از «القدس العربي»، مردم چندين شهر يمن، خصوصا در جنوب اين كشور روز پنجشنبه در استان «تعز» واقع در جنوب يمن نسبت به سياست هاي دولت كه به فقير شدن مردم اين كشور منجر گرديده تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان به افزايش هزينه آب و برق و نابساماني هاي پولي در كشورشان و نيز قيمت مواد غذايي اعتراض كردند. اين اعتراض ها به درخواست احزاب معارض صورت گرفت.
در استان «لحج» و «الضالع» در جنوب يمن نيز هزاران نفر در تظاهراتي خواستار بهبودي اوضاع در استان هاي جنوبي شدند.
تظاهركنندگان با در دست داشت پلاكاردهايي خواستار جدايي از شمال يمن و آزادي فوري بازداشت شدگان استان هاي جنوبي شدند.
همچنين جنبش جنوبي در بيانيه اي مردم را به اجراي نافرماني مدني هر هفته دوشنبه در اعتراض به آنچه احكام ظالمانه «اشغالگر شمالي» مي خواند، دعوت كرده است.

 



فرزند خلبان آمريكايي كه به روي هيروشيما بمب انداخت
واشنگتن نبايد عذرخواهي كندپدرم قهرمان بود !

همزمان با شصت و پنجمين سالگرد حمله اتمي آمريكا به هيروشيما، فرزند عامل حمله از كشتار 140هزار ژاپني به دست پدرش دفاع كرد و او را قهرمان ناميد!
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز همزمان با برگزاري شصت و پنجمين سالگرد حمله اتمي آمريكا به هيروشيما در ژاپن «جيمز تيبتز»، پسر ژنرال «پاول وارفيلد تيبتز»، خلباني كه بمب اتمي را در سال 1945 بر سر مردم هيروشيما ريخت و دستكم 140هزار نفر را قتل عام كرد، اين اقدام پدر خود را مايه افتخار دانست! پسر 66 ساله خلبان آمريكايي همچنين با انتقاد از اعزام نماينده آمريكا به اين مراسم گفت: اقدام «باراك اوباما»، رئيس جمهور آمريكا كه نماينده اي را براي شركت در اين مراسم به ژاپن اعزام كرده به منزله يك عذرخواهي ناگفته است. من با اين كار مخالفم چرا كه اين كار معنايي ندارد؟
«تيبتز» كه پدرش در سال 2007 و در سن 92 سالگي مرد همچنين تصريح كرد، همه ساله از سوي طرفداران پدرش ده ها تماس تلفني دارد كه طي آن از خدمات او تشكر مي شود! گفتني است ديروز مراسم سالگرد كشتار مردم بيگناه هيروشيما در حالي برگزار شد كه نمايندگاني از 72 كشور جهان از جمله آمريكا در آن شركت داشتند. يادآور مي شود در حملات اتمي هيروشيما علاوه بر كشته شدن ده ها هزار نفر از مردم شهر نيز تقريبا به طور كامل نابود شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14