(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20  مرداد 1389- شماره 19714

حديث دشت عشق
سرانجام همسايه ها به هم رسيدند مصاف ايران و ارمنستان براي نخستين بار در تاريخ
اخبار كوتاه از فوتبال
عقب نشيني از مواضع قبلي درخصوص بازي هاي آسيايي علي آبادي: اميدوارم ششم شويم!
روز سوم جام استانكوويچ به پايان رسيد سقوط تيم ب بسكتبال كشورمان به رده چهارم
نوجوانان در آستانه اعزام به سنگاپورافشارزاده : آنها اميدهاي ورزش ايران هستند
اردوي تيم ملي وزنه برداري در مشكين شهر اردبيل باقري: مي توانيم دو مدال از مسابقات جهاني بگيريم
خواندني از ورزش ايران
اردوي تيم ملي واترپلو و شيرجه در اوكراين



حديث دشت عشق

«به ياد سردار روحاني شهيد «سيد احمد قاسميان»
پيشتاز جبهه پيكار روحانيت است

شهيد «سيد احمد قاسميان» سال 1317 در دماوند در خانواده اي مذهبي، روستائي و كشاورز ديده به جهان گشود. سنين كودكي و نوجواني را به فراگيري دروس ابتدائي و همينطور كشاورزي گذرانيد. در سن 18 سالگي بنا به توصيه پدر و برادر بزرگش كه ايشان هم روحاني بودند وارد تهران شد و در حوزه مشغول معرفت اندوزي و تحصيل شد. از همان ابتدا يكي از مردان و مريدان حضرت امام خميني(ره) و يكي از مبارزان اسلام بود و در قيام 15خرداد 40 جانفشاني هاي بسيار نمود. بعد از دروس حوزه وارد دانشكده الهيات شد و نزد اساتيدي چون شهيد مرتضي مطهري كسب فيض نمود و با جهد فراوان موفق به اخذ مدرك ليسانس شد. همزمان با انقلاب شكوهمند اسلامي ايران خطابه ها و سخنراني هاي پرشور در تكايا و مسجد حسيني كه تا زمان شهادت امام جماعت آنجا بود انجام داد. پس از چندي وارد اداره مبارزه با منكرات گرديد و به مبارزه با اشرار و خائنين و ديگر دشمنان انقلاب اسلامي پرداخت. هميشه شكرگزار خدا بود و به امام(ره) عشق مي ورزيد. در امور شخصي هيچگاه خدا را از ياد نمي برد و در كارهايش از سيره علي(ع) پيروي مي كرد. او در اكثر نهادهاي اسلامي و انقلابي مانند سپاه پاسداران، كميته انقلاب اسلامي، مسجد، بسيج و... فعاليت داشت و خدمات شايان توجهي ارائه داد.
سرانجام اين سيد بزرگوار در نخستين روز اسفند ماه سال 64 به همراه تني چند از ياران امام، از جمله شهيد محلاتي در هواپيمائي كه به جبهه هاي حق عليه باطل مي رفت مورد حمله موشكي صدام جنايتكار قرار گرفته و به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.

 



سرانجام همسايه ها به هم رسيدند مصاف ايران و ارمنستان براي نخستين بار در تاريخ

تيم فوتبال ايران امروز در ايروان با ارمنستان ديدار مي كند كه بازي با اين حريف اروپايي جدي ترين ديدار تداركاتي تيم كشورمان در ماه هاي گذشته به حساب مي آيد.
ارمنستان كه از سال 1990 پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي استقلال خودرا بدست آورد، از هزاران سال قبل در فراسوي كوه هاي آرارات به عنوان يكي از همسايگان ايران حضور داشته اما اين براي نخستين بار است كه اين دو همسايه باستاني در رشته فوتبال مقابل هم صف آرايي مي كنند. ارمنستان به عنوان يك تيم اروپايي كه در رده 96 فدراسيون بين المللي فوتبال قرار دارد، يك رقيب نسبتاً جدي براي فوتبال ايران به حساب مي آيد.
ارمنستان در دو بازي اخير خود با نتيجه 3بريك به بلاروس باخته و با همين نتيجه مقابل ازبكستان به برتري رسيده است. ايران كه در رده بندي جهاني فيفا در جايگاه 64 قرار دارد، آخرين حريف تداركاتي ارمنستان تا پيش از حضور اين تيم در مقدماتي جام ملت هاي اروپا به حساب مي آيد. تيم «واردن ميناسيان» در گروه دوم اين رقابت ها با تيم هاي روسيه، اسلواكي و جمهوري ايرلند همگروه است و سوم سپتامبر در نخستين ديدار خود در اين چارچوب در ايروان ميزبان ايرلند خواهد بود.
از سويي اين ديدار شايد سرنوشت را به گونه اي ديگر براي قطبي رقم بزند. فدراسيون فوتبال ايران عنوان كرده از اين مربي حمايت مي كند اما شواهد و قرائن نشان مي دهد كه رابطه چندان گرمي بين دو طرف وجود ندارد. ديدار با ارمنستان كه به قول قطبي تيم اسپانيا را به زحمت انداخته، مي تواند يك محك نسبتاً جدي براي فوتبال ايران به حساب بيايد.
بازي با تيم هاي باشگاهي واشاش و لاتزيو محك چندان خوبي براي فوتبال ايران نبود ضمن اينكه طبق اعلام فدراسيون فوتبال ارمنستان، آنها براي اين ديدار فقط هنريك مخيطاريان و آرتاك داشيان كه در ليگ اوكراين بازي مي كنند را به خدمت نخواهند داشت. پيروزي و شكست در اين ديدار بي ترديد بر نوع رابطه طرفين (فدراسيون فوتبال- قطبي) در فاصله پنج ماه به آغاز رقابت هاي جام ملت هاي آسيا تأثيرگذار خواهد بود.
از نكات جالب توجه ديدار ارمنستان و ايران، رويارويي آرتور يديگاريان و لوون پاچاكيان، بازيكنان ارمني پاس همدان و صنعت نفت آبادان، با بازيكنان ايران است. بازي تيم هاي فوتبال ايران و ارمنستان ساعت 21 به وقت محلي در ورزشگاه «هرازدان» ايروان برگزار خواهد شد.
- اسامي تيم ملي ايران به اين شرح است:
دروازه بانان:مهدي رحمتي، ابراهيم ميرزاپور و عليرضا حقيقي.
مدافعان: هادي عقيلي، حسن اشجاري، حنيف عمران زاده، سيد جلال حسيني، محمد نصرتي و سيدمحمد حسيني.
هافبك ها:جواد نكونام، خسرو حيدري، حميدرضا علي عسكر، قاسم حدادي فر، محمد نوري، فرزاد آشوبي، ايمان مبعلي، ميلاد زنيدپور و پژمان نوري
مهاجمان:هادي نوروزي، غلامرضا رضايي و كريم انصاري فر.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

عزيز محمدي: منشور اخلاقي وارد زندگي شخصي افراد نشد
سردار عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر گفت: در منشور اخلاقي به هيچ وجه نمي خواستيم وارد زندگي خصوصي اشخاص شويم و اين را ثابت كرديم.
پورحيدري مدير فني ماند
با وجود انتخاب رئيس كميته فني براي استقلال منصور پورحيدري همچنان مدير فني اين تيم است. فتح الله زاده در اين باره اظهار داشت: ناصر حجازي رئيس كميته فني است؛ اما منصور پورحيدري با همان سمت مدير فني و سرپرست به كار خود در استقلال ادامه مي دهد.
بازيكن 36ساله در آژاكس بازيكن پرور
آژاكس آمستردام همواره به عنوان يكي از باشگاههاي بازيكن ساز در فوتبال اروپا و جهان مطرح بوده است. اين باشگاه هلندي برخلاف سنت ديرينه اش در به خدمت گرفتن بازيكنان جوان و پرورش آنها بازيكني 36ساله را به خدمت گرفت.
حاج صفي جا ماند
تيم ملي ايران در حالي با 21بازيكن به ايروان رفت كه احسان حاج صفي بازيكن سپاهاني تيم ملي به دليل مشكلات خروجي نتوانست تيم ملي را همراهي كند. ديدار دوستانه ايران و ارمنستان امشب ساعت 30:20 به وقت ايران برگزار مي شود.
باز هم راي شكايت دايي صادر نشد
جلسه كميته استيناف فدراسيون فوتبال بازهم بدون نتيجه گيري درباره پرونده شكايت علي دايي از فدراسيون به پايان رسيد. در اين جلسه وكيل علي دايي حاضر شد و مسايلي را مطرح كرد كه براي بررسي اين مسائل قرار شد شنبه آينده در جلسه فوق العاده كميته استيناف راي شكايت علي دايي از فدراسيون فوتبال صادر شود.
سيدكا سرمربي جديد عراق
ولفگانگ سيدكا به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال عراق انتخاب شد. سيدكاي آلماني كه پيش از اين هدايت چند تيم آسيايي از جمله بحرين را در دست داشت، دوشنبه به عنوان سرمربي جديد تيم ملي عراق انتخاب شد. اين مربي 56 ساله با قراردادي يك ساله به ارزش 500 هزار دلار هدايت تيم ملي عراق را برعهده گرفت.
عذرخواهي عراقي ها از تيم زير 16ساله هاي كشورمان
ديدار تيم هاي فوتبال زير 16سال ايران و عراق در چارچوب تورنمنت چهارجانبه فوتبال اردن در حالي با تساوي يك- يك همراه شد كه در پايان آن مسابقه مسئولان تيم عراق در ديدار با سرمربي تيم ايران از وي به خاطر بازي خشن نفرات خود و همچنين اتفاقات ناجوانمردانه اي كه در جريان آن ديدار رخ داد، عذرخواهي كردند.
غيبت برهاني تا هفته هشتم
آرش برهاني كه از ناحيه عضله پا با مصدوميت شديد مواجه شده تا هفته هشتم رقابت هاي ليگ برتر دور از ميادين خواهد بود. در غياب برهاني مربيان استقلال از فرهاد مجيدي در خط حمله استفاده مي كنند.
عدم تاثير فدراسيون روي باشگاه ها
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: بيشترين تاثيري كه روي بازيكنان است توسط سازمان باشگاه صورت مي گيرد و مطمئنا فدراسيون نمي تواند روي باشگاهها تاثيرگذار باشد.
توافق بارسا و وردربرمن با اوزيل
مسئولان باشگاه بوندس ليگايي وردربرمن با درخواست بين 12 تا 15ميليون يورويي سران بارسا براي جذب اين ستاره 21ساله موافقت كرده اند.اين در حالي است كه سران باشگاه بارسلونا پيش از مذاكره بر سر مسائل شخصي با اوزيل، به تائيد گوارديولا نياز دارند.
كاپلو: دوست دارم تماشاگران ما را هو كنند
فابيو كاپلو سرمربي تيم ملي انگليس اظهار داشت: مايل هستم در بازي با مجارستان از طرف هواداران هو شويم. اگر اين اتفاق بيفتد، مطمئن باشيد، مي پذيرم. چون مي دانم چقدر حاميان تيم ملي از نتايج ما در جام جهاني دلخور و ناراحت هستند و از اين راه تخليه رواني مي شوند.
احتمال بازي دوستانه ايران و چك
سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال در سفر به جمهوري چك پيشنهاد برگزاري ديدار دوستانه بين تيم هاي ملي دو كشور را مطرح كرد.
جريمه 5 ميليوني سپاهان
كميته انضباطي باشگاه سپاهان را به دليل تخلف تماشاگرانش با جريمه نقدي 5 ميليون توماني روبرو كرد.در ديدار دو تيم سپاهان و ملوان بندرانزلي از سوي تماشاگران تيم اصفهان تخلفاتي مبني بر توهين به داور مسابقه صورت گرفت.
دردسرهاي بازوبند كاپيتاني در آلمان
تكليف بازوبند كاپيتاني تيم ملي فوتبال آلمان قبل از بازي دوستانه با دانمارك مشخص نخواهد شد. كاپيتان تيم ملي آلمان تا قبل از جام جهاني با ميشائيل بالاك بود. اما پس از آنكه وي دچار مصدوميت شد و حضور در پيكارهاي آفريقاي جنوبي را از دست داد كاپيتاني به فيليپ لام رسيد.اين بازيكن در خلال جام جهاني اظهار كرد دوست ندارد بازوبند را پس دهد. از آن زمان به بعد كشمكشي ميان دو مدعي فوق بوجود آمد و يواخيم لو نيز اظهار كرد تكليف اين موضوع را روشن خواهد كرد.

 



عقب نشيني از مواضع قبلي درخصوص بازي هاي آسيايي علي آبادي: اميدوارم ششم شويم!

رئيس كميته ملي المپيك اظهار اميدواري كرد كه كاروان ورزشي ايران بتواند در بازي هاي آسيايي گوانگجو مقام ششم را كسب كند.
محمد علي آبادي گفت: در بازي هاي آسيايي گوانگجو اميدواريم كه كاروان ورزشي ايران مقام ششم را به دست بياورد كه البته كسب مقام پنجم نيز دور از انتظار نيست.
علي آبادي با اشاره به چشم انداز كسب مقام چهارم دراين بازي ها و تغيير آن به كسب مقام ششم، دليل آن را نرسيدن منابع مالي عنوان كرد.

 



روز سوم جام استانكوويچ به پايان رسيد سقوط تيم ب بسكتبال كشورمان به رده چهارم

تيم «ب» بسكتبال كشورمان با متحمل شدن شكست مقابل قزاقستان درمسابقات جام استانكوويچ لبنان، رده دوم گروه خود را از دست داد و 2پله سقوط كرد.
سومين روز از سومين دوره مسابقات بسكتبال جام استانكوويچ لبنان با برگزاري چهار ديدار پيگيري شد. در ديدارهاي برگزار شده ديروز، تيم «ب» كشورمان كه در روز نخست بازي ها با قرعه استراحت روبه رو بود درمصاف با قزاقستان متحمل شكست شد.
درساير ديدارها نيز تيم هاي چين تايپه و فيليپين موفق به شكست حريفان خود شدند. ضمن اينكه تيم لبنان به خاطر حاضر نشدن سوريه در زمين مسابقه برنده معرفي شد. نتيجه ديدارهاي روز سوم مسابقات جام استانكوويچ لبنان به شرح زير است:
¤ عراق ...............................77 چين تايپه 86
¤ ايران 67................................ قزاقستان 80
¤ اردن 71................................... فيليپين 75
¤ لبنان 20.................................. سوريه صفر
درپايان ديدارهاي روز گذشته، شاگردان محمد كسايي پور كه پس از ديدار با ژاپن و پيروزي برابر اين تيم در رده دوم گروه خود قرارگرفته بودند به خاطر واگذاري نتيجه به قزاق ها به رده چهارم گروه A سقوط كردند. تيم هاي عراق، اردن، و سوريه نيز بدون كسب حتي يك امتياز در قعر گروه هايA وB قرارگرفته اند.

 



نوجوانان در آستانه اعزام به سنگاپورافشارزاده : آنها اميدهاي ورزش ايران هستند

دبيركل كميته ملي المپيك در آستانه اعزام كاروان ايران به نخستين دوره بازي هاي المپيك جهاني نوجوانان گفت: نسبت به نتيجه گيري در دومين دوره اين بازي ها خوش بين تريم و در عين حال به اين كاروان براي المپيك 2016 اميد داريم.
بهرام افشارزاده اظهار داشت: اين نخستين دوره بازي هاي المپيك جهاني نوجوانان است كه برگزار مي شود به همين دليل به همه رشته ها و ورزشكاران آنها اميدي بابت نتيجه گيري و مدال آوري نداريم.
وي افزود: هيچ يك از كشورها نمي توانند پيش بيني دقيقي از وضعيت خود در اين دوره از بازي ها داشته باشند چون اولين بار است كه المپيك جهاني نوجوانان برگزار مي شود. اما قدر مسلم كشورهايي كه روي ورزش پايه و دانش آموزي خود تاكيد زيادي دارند جزو موفق ترين ها در اين رويداد خواهند شد.دبيركل كميته ملي المپيك تاكيد كرد: در واقع نتايج به دست آمده در بازي هاي المپيك جهاني نوجوانان بيانگر چگونگي كار نهادهاي آموزشي (آموزش و پرورش) و كميته ملي المپيك و همكاري اين نهادها با يكديگر در كشورها است.
وي با تاكيد بر اينكه بازي هاي المپيك جهاني نوجوانان بهترين فرصت براي شناسايي استعدادها است، گفت: ورزشكاران اعزامي به سنگاپور مي توانند اميد اول ورزش ايران براي بازي هاي المپيك 2016 باشند. البته اگر استعداد آنها به جا شناخته شده و روي آنها سرمايه گذاري شود.
نخستين دوره بازيهاي المپيك نوجوانان از 23 مرداد تا 4 شهريور به ميزباني سنگاپور برگزار خواهد شد.

 



اردوي تيم ملي وزنه برداري در مشكين شهر اردبيل باقري: مي توانيم دو مدال از مسابقات جهاني بگيريم

اردوي سطح ارتفاع تيم ملي وزنه برداري از 9 مردادماه در مشكين شهر اردبيل اغاز شده و 11وزنه بردارحاضر در اين مرحله آماده سازي زير نظركورش باقري و محمد علي فلاحتي نژاد خود را براي حضوري شايسته در پيكارهاي جهاني 2010 آنتاليا ساخته و پرداخته مي كنند.
كورش باقري سرمربي تيم ملي وزنه برداري كشورمان درباره شرايط ملي پوشان و نحوه تدارك و ميزباني مشكين شهري ها گفت: خدا را شكر همه چيز براي تدارك و آماده سازي هر چه بهتر ملي پوشان در مشكين شهر فراهم شده و با توجه اينكه اردبيلي ها وزنه برداري را دوست دارند تا به امروز براي ما سنگ تمام گذاشته اند. خوشبختانه به جز وحيد ربيعي كه وضعيت كتفش نگران كننده است، بقيه بچه ها با انگيزه بالا براي حضور در پيكارهاي جهاني آنتاليا تلاش مي كنند و آماده هنرنمايي روي تخته هستند.
وي درباره ملي پوشان قديمي اما تازه وارد تيم ملي مثل اصغر ابراهيمي و محسن بيرانوند نيز خاطر نشان كرد: ابراهيمي نوسان زيادي در تمريناتش داشت كه با تمرينات اختصاصي كه به او داديم حالا روز به روز بهتر مي شود. محسن بيرانوند هم در حال حاضر خيلي وضعش بهتر از قبل است اما شخصا در دسته 105 كيلو گرم انگيزه و شرايط ركوردي براري را در اين وزن بهتر از ديگر ملي پوشان مي بينم.
باقري در مورد اينكه كدام يك از ملي پوشان از شانس بيشتري براي كسب مدال در جهاني آنتاليا برخوردارند گفت: در حال حاضر همانطور كه گفتم بچه ها همه در وضعيت خوبي بسرمي برند اما با تو جه به ركوردهاي ثبت شده در اردو هم اكنون شانس كيانوش رستمي و بهداد سليمي در صورت ادامه روند رو به رشدي كه دارند براي كسب افتخار در رقابتهاي مذ كور بيشتر است. البته بايد بدانيم كه وزنه برداري يك رشته ركوردي است و تا زماني كه بچه ها روز مسابقه وضعيت حريفانشان را نسبت به خود نسنجند و ركوردهاي شركت كننده ها مشخص نشود نمي توان چيزي را قطعا پيش بيني كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ پس از تاكيد و پيگيري مستمر سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني مبني بر راه اندازي هرچه زودتر شبكه ورزش، صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزش كشور پيگير اخذ و امضاء تفاهم نامه پيشنهادي سازمان صدا و سيما شد تا پس از آن اقدامات بعدي انجام گيرد.
¤ الك باكلف از روسيه در اسلحه فلوره، جيانگ ژائو از چين در اسلحه سابر و يرگيني بريوكوف در اسلحه اپه هدايت ملي پوشان شمشيربازي كشورمان را برعهده گرفتند.

 



اردوي تيم ملي واترپلو و شيرجه در اوكراين

دبير فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو از اعزام تيم هاي ملي به كرواسي و اوكراين خبر داد.
امير صديقي اظهار كرد: تيم ملي شنا براي كسب آمادگي بيشتر در اردوي كرواسي حضور دارد و اين اردو همچنان ادامه خواهد داشت. تيم ملي شيرجه هم تا 10 روز ديگر عازم اوكراين مي شود تا اردوي تمريني را برگزار كند. اين اردو يك ماهه است و قرار است در مسابقه هاي داخلي اوكراين به عنوان تيم ميهمان شركت كنيم.وي افزود: تيم واترپلو هم قرار است به اوكراين برود تا همزمان با ماه مبارك رمضان اردوي آماده سازي اي در اين كشور برگزار كند. ملي پوشان واترپلو هم خود را براي حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو آماده مي كنند. دبير فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو با اشاره به مسابقه هاي قهرماني باشگاه هاي آسيا در تهران گفت: اين رقابت ها 20 شهريور در مجموعه ورزشي آزادي برگزار خواهد شد. تاكنون يك تيم از تركمنستان اعلام آمادگي كرده اما پيش بيني ما اين است كه سه تيم ديگر نيز اعلام آمادگي كنند كه به همراه دو تيم از ايران، مسابقه هاي خود را انجام خواهند داد. البته تيم هاي شركت كننده تا 10 روز ديگر زمان دارند تا اعلام آمادگي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14