(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20  مرداد 1389- شماره 19714

جانبازان مصدوم شيميايي در فعاليت هاي كشتي صلح ژاپن شركت مي كنند
دادستان تهران: عده اي با انتشار شايعات قصد تشويش افكار عمومي را دارند
نشست خيابان گمنام به خير گذشت
رئيس پليس راهور تهران: دوربين ها خودروهاي پلاك مخدوش را شناسايي مي كنند
آغاز طرح ضربتي جمع آوري متكديان و معتادان پرخطر پايتخت
سقوط جرثقيل 35 تني بر روي ساختمان در حال احداث
سردار ساجدي نيا: حاملان سلاح هاي سرد تحويل مراجع قضايي مي شوند
اسامي معلولان و مددجويان واجد شرايط دريافت تسهيلات مسكن
حوادث كوتاه از كشور
با عفو اولياي دم قاتل زرندي از طناب دار نجات يافت
بي خانماني 16 ميليون پاكستاني در سيل
بد بياري چترباز
در استان فارس سارقان با آب ميوه مسموم بار كاميون ها را به سرقت مي بردند
كارت سوخت سارق برازجاني را لو داد
توزيع كتاب هاي درسي از ابتداي شهريور
اعلام حالت فوق العاده در شهر هسته اي روسيه



جانبازان مصدوم شيميايي در فعاليت هاي كشتي صلح ژاپن شركت مي كنند

جانبازان مصدوم شيميايي ايران در ديدار با مسئولان سازمان كشتي صلح ژاپن در زمينه همكاري هاي مشترك صلح طلبانه با يكديگر موافقت كردند.
ايرنا، «هادي يعقوبي» و «مجيد ملك زاده» از جانبازان شيميايي به همراه «شهريار خاطري» مدير روابط عمومي و بين الملل انجمن حمايت از مصدومان سلاح هاي شيميايي كه خود از جانبازان انقلاب اسلامي است و براي شركت در شصت و پنجمين سالگرد حمله اتمي نظاميان آمريكايي به هيروشيما به ژاپن سفر كردند، با مسئولان سازمان كشتي صلح ژاپن در توكيو ديدار و درباره مسائل مورد علاقه دو طرف گفت وگو و به تبادل نظر پرداختند.
آقاي «كاوازاكي» رئيس كميته اجرايي و خانم «واتانابه» مسئول ارتباطات بين المللي اين سازمان ضمن ابراز خرسندي از حضور جانبازان ايراني در ژاپن، خواستار مشاركت مصدومان جانباز شيميايي ايران در برنامه هاي اين سازمان شدند.
طرفين در اين ديدار همچنين در خصوص جايگاه تشكل هاي مردمي در تحقق جهاني عاري از تسليحات كشتار جمعي بويژه سلاح هاي هسته اي را مورد تاكيد قرار دادند.
كشتي صلح ژاپن يكي از سازمان هاي بين المللي فعال در زمينه صلح و مبارزه با جنگ در دنيا محسوب مي شود كه برنامه هاي فعالان صلح در انجام سفرهاي سه ماهه به 20 كشور جهان را با حضور بيش از 800 نماينده از سراسر جهان از جمله بازماندگان بمباران اتمي هيروشيما و ناگاساكي برگزار مي كند.
براساس توافق انجمن حمايت از قربانيان سلاح هاي شيميايي و سازمان كشتي صلح، دو طرف توافق كردند كه تعدادي از مصدومان شيميايي ايران نيز در برنامه هاي آتي اين سازمان شركت كنند و به جمع داوطلبان آن ملحق شوند.
گفتني است در حال حاضر بيش از 65 هزار نفر از مصدومان شيميايي در ايران تحت پوشش مراقبت هاي درماني قرار دارند.

 



دادستان تهران: عده اي با انتشار شايعات قصد تشويش افكار عمومي را دارند

دادستان تهران گفت: حفظ استقلال و حاكميت قانون، دو اصل مهم است كه بر فعاليت هاي قوه قضاييه حاكم است و قضات هيچگاه از اين اصول عدول نخواهند كرد.
جعفري دولت آبادي در مراسم افتتاح ساختمان جديد معاونت نظارت بر زندان هاي دادسراي تهران با اعلام اين مطلب افزود: عده اي تلاش دارند با طرح مباحث غيرواقعي و انتشار شايعات، افكار عمومي را مشوش كنند.
وي در اين زمينه به مطالب غيرواقعي منتشره در روزهاي اخير درباره متواري شدن يك وكيل دادگستري و ادعاهاي رسانه هاي ضدانقلاب در خصوص نامبرده اشاره كرد و گفت: اين وكيل دادگستري به دليل اتهام سوءاستفاده مالي از مدتها پيش تحت تعقيب قرار داشت و متواري شدن وي به دامان كشورهاي خارجي نيز به همين دليل بوده است و مسلماً كانون وكلا نيز از چنين معدود افرادي تبري مي جويد.
دادستان تهران همچنين به مطالب روزهاي اخير سايت هاي معاند نظام در خصوص وضعيت برخي زندانيان اغتشاشات بعد از انتخابات هم اشاره كرد و افزود: عوامل فتنه و ضدانقلاب كه از اقدامات مذبوحانه خود در جريان اغتشاشات به جايي نرسيده اند، اين بار با طرح مباحث ساختگي و دروغ سعي در مشوش جلوه دادن اوضاع دارند چنانكه در روزهاي اخير درباره برخي از زندانيان نيز مباحث كذبي مطرح شده است.
وي افزود: بعنوان مثال به نقل از يك فرد زنداني، ادعاي هتك حرمت منتشر شده بود كه نامبرده در پي تحقيقات صورت گرفته اعلام كرد كه چنين مطلبي صحت ندارد.
جعفري همچنين به موضوع انتشار برخي مطالب در سايت هاي ضدانقلاب اشاره كرد و افزود: ضد انقلاب و عوامل فتنه سعي دارند دستگاه قضايي را با انتشار مطالب خلاف واقع و شايعه پراكني هاي خود وارد چالش رسانه اي و جنگ رواني بي حاصل كنند اما من از همين جا اعلام مي كنم آنان از اين طريق راه به جايي نخواهند برد.
دادستان تهران اضافه كرد: البته سكوت دادستاني تهران در قبال انتشار اين دروغ پردازي ها، دليلي بر نداشتن پاسخ به اين اكاذيب نيست، بلكه حاكي از هوشياري همكاران ما در قبال رويدادها است كه ضمن دقت در انجام وظايف، تلاش دشمنان را نيز در ايجاد جنگ رواني خنثي مي كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، جعفري با اشاره به موضوع مرخصي زندانيان نيز گفت: به رغم تبليغات مغرضانه برخي سايت ها، هيچگونه تغييري در سياست هاي اعطاي مرخصي به زندانيان ايجاد نشده و هم اينك نيز تعدادي از زندانيان اغتشاشات بعد از انتخابات در مرخصي هستند و جالب اين كه در زمان استفاده از مرخصي، همچنان برخي از اعمال و رفتارهايي را هم كه به خاطر آنها محكوم شده اند ادامه مي دهند و حتي بيانيه و اطلاعيه نيز صادر مي كنند كه به نوبه خود قابل رسيدگي خواهد بود.
دادستان تهران در ادامه اظهارات خود از اعطاي مرخصي به زندانيان در ماه مبارك رمضان خبر داد و افزود: البته براي موافقت با مرخصي شروطي درنظر گرفته شده است كه از جمله عدم ارتكاب جرم از طريق تشكيلاتي و ابراز ندامت از اعمال گذشته است زيرا اعطاي مرخصي امتيازي است كه در قبال تغيير رفتار و بروز نشانه هاي تحول به زنداني داده مي شود.
در اين جلسه كه با حضور معاونين دادستان و رؤساي نواحي دادسراهاي تهران برگزار شد، جعفري همچنين بر ضرورت نظارت مستمر بر زندان و زندانيان با هدف حفظ حقوق آنان تأكيد كرد و افزود: دادستان تهران هر هفته با حضور در زندان با زندانيان و خانواده هاي آنان ديدار مي كند و از نزديك در جريان روند رسيدگي به اتهامات آنان و بررسي درخواست هايشان قرار مي گيرد و لازم است كه رؤساي نواحي دادسراها هم در اين زمينه با حساسيت و اشراف كامل فعاليت كنند.
دادستان تهران اضافه كرد: فلسفه انتقال معاونت نظارت بر امور زندانها از دادسراي مركز به محل جديد، تقويت نظارت بيشتر دادسرا بر امور زندانها و نيز دسترسي سريع تر زندانيان به مسئولان قضايي است و اميدواريم با اجراي اين طرح برخي مشكلات و مسايل موجود در اين زمينه برطرف شود.
معاونت نظارت بر زندان دادسراي عمومي و انقلاب تهران از روز جاري در دادسراي شهيد مقدس در مجاورت زندان اوين فعاليت رسمي خود را آغاز كرد.

 



نشست خيابان گمنام به خير گذشت

حادثه نشست خيابان شهيد گمنام حد فاصل ميدان فاطمي تا گلها كه به منظور ايجاد شبكه فاضلاب حفاري شده بود، خسارت جاني در پي نداشت.
به گزارش ايرنا، بخشي از محدوده ياد شده كه براي ايجاد شبكه فاضلاب حفاري پوشانده شده بود در مقابل تالار بزرگ كشور نشست كرد و يك دستگاه اتوبوس در آن واژگون شد.
بنا به اين گزارش شركت آب و فاضلاب استان تهران اين محدوده را براي ايجاد شبكه فاضلاب در خيابان شهيد گمنام (فاطمي- گلها) حفاري كرده و براي تسهيل تردد خودروها پيلت هايي را به عنوان پوشش روي بخش هاي حفاري شده قرار داده است.
اين گزارش حاكيست در پي بروز اين حادثه بخشي از اين خيابان به عمق دو و نيم متر ريزش كرد و يك اتوبوس در حال تردد در آن واژگون شد.
«پدرام سوري» شهردار ناحيه 4 منطقه 6 تهران در اين باره گفت: اين حادثه هيچگونه خسارت جاني نداشته، ضمن آن كه اتوبوس ياد شده نيز از گودال خارج شده است.
براساس اين گزارش عوامل راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ براي پيشگيري از بروز حوادث احتمالي نيمي از طول خيابان شهيد گمنام را در حد فاصل ميدان فاطمي تا گلها بسته اند كه اين امر سبب كندي عبور و مرور در منطقه شده است.

 



رئيس پليس راهور تهران: دوربين ها خودروهاي پلاك مخدوش را شناسايي مي كنند

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از شهروندان خواست تا براي ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك پلاك خود را مخدوش نكنند؛ چرا كه دوربين هاي پلاك خوان قابليت شناسايي اين خودروها را دارند.
سرهنگ سيدهادي هاشمي گفت: دوربين هاي پلاك خوان قادر به شناسايي خودروهايي با پلاك مخدوش هستند بنابراين رانندگان تلاشي در انجام تخلفات نكنند.
وي اعلام كرد: با گذشت بيش از 20روز از اجراي طرح مكانيزه كردن محدوده طرح ترافيك، ميزان تخلفات رانندگان در اين محدوده بطور چشمگيري كاهش يافته و به يك ششم آمار اوليه رسيده است.
به گزارش ايرنا هاشمي يادآور شد: در روز ابتدايي اجراي اين طرح، آمار ورود خودروي غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك 125هزار دستگاه بود اما اكنون اين آمار به 20 تا 25هزار دستگاه خودرو رسيده است.

 



آغاز طرح ضربتي جمع آوري متكديان و معتادان پرخطر پايتخت

رئيس سازمان خدمات و رفاه شهرداري تهران از اجراي طرح ضربتي جمع آوري متكديان و معتادان پرخطر خبر داد.
به گزارش مهر، محمد جواد روزبهاني با اشاره به اجراي توافقنامه نيروي انتظامي و معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: از بامداد دوشنبه تمام واحدهاي گشت نيروي انتظامي اقدام به جمع آوري متكديان و معتادان پرخطر كردند و مددجويان را به مراكز ساماندهي اوليه سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهرداري تحويل دادند.
وي افزود: در مراكز نگهداري موقت تمام افراد جمع آوري شده پس از تكميل پرونده مددكاري به مقام قضايي معرفي شدند تا پس از رسيدگي معتادان پرخطر تحويل مراكز بازپروري تحت حمايت شهرداري شوند و متكديان حرفه اي نيز براي پيگيري امور قضايي به مراكز ساماندهي شهرداري بروند.
گفتني است تا ساعت 14 روز دوشنبه بيش از يك هزار و 200 معتاد و متكدي پرخطر تحويل مراكز ساماندهي آسيب ديدگان شهرداري شدند.

 



سقوط جرثقيل 35 تني بر روي ساختمان در حال احداث

بخشي از بازوي جرثقيل 35تني نصب شده بر روي ساختمان در حال احداث واقع در ميدان پيروز خيابان رحماني شكست و روي ديوار ساختمان مجاور سقوط كرد.
به گزارش پايگاه خبري 125 «عباس خراساني» فرمانده آتش نشانان اعزامي به محل حادثه در اين باره گفت: يك جرثقيل 35 تني كه روي يك ساختمان هفت طبقه قرار داده شده بود به علت نامعلومي از حال تعادل خارج شد و بخشي از بازوي آن بر روي ديوار حياط ساختمان مجاور سقوط كرد.
وي در ادامه افزود: با اطلاع از اين حادثه، آتش نشانان ايستگاه 89 در محل حادثه حضور يافتند و با استفاده از سيم بكسل و كابل، اين بخش از جرثقيل را از داخل حياط ساختمان مجاور خارج و محل را ايمن سازي كردند.
خراساني افزود: در اين حادثه به ساكنان اين منزل مسكوني آسيبي وارد نشده است.

 



سردار ساجدي نيا: حاملان سلاح هاي سرد تحويل مراجع قضايي مي شوند

سرويس اجتماعي-
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: به دنبال هماهنگي با سيستم قضايي و برابر قانون، حاملان سلاح سرد و سلاح هاي نامتعارف دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده مي شوند.
به گزارش كيهان سردار حسين ساجدي نيا ديروز در كنفرانس خبري و در جمع خبرنگاران افزود: با كساني كه سلاح هاي نامتعارفي چون چاقوهاي شكاري، قمه، شمشير و خنجر حمل مي كنند طبق قانون برخورد خواهد شد.
وي افزود: حمل اين گونه سلاح ها جرم محسوب شده و نحوه برخورد و ميزان حكم نيز در قانون تعريف شده است.
سردار ساجدي نيا در رابطه با روزه خواري نيز گفت: اگر در سطح شهر موردي از روزه خواري مشاهده شود همه همكاران تذكر خواهند داد و بعضاً اگر ثابت شود روزه خواري عمدي بوده با فرد خاطي برخورد خواهد شد.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به اين سؤال خبرنگار كيهان كه مكانيسم تشخيص روزه خواري عمدي از سهوي چيست با تصحيح سخن قبلي خود اظهار داشت: مأموران ما با هرگونه روزه خواري چه عمدي و چه سهوي برخورد خواهند كرد.

 



سازمان بهزيستي اعلام كرد
اسامي معلولان و مددجويان واجد شرايط دريافت تسهيلات مسكن

اسامي معلولان و مددجوياني كه در طرح «نهضت تامين مسكن معلولان و مددجويان» ثبت نام كرده و واجد شرايط دريافت تسهيلات شناخته شده اند، اعلام شد.
اسامي معلولان و مددجويان واجد شرايط دريافت تسهيلات مسكن از امروز بر روي سايت http://maskanbehzistinet قابل مشاهده است.
گفتني است، بيش از 015 هزار مددجوي سازمان بهزيستي در طرح «نهضت تامين مسكن معلولان و مددجويان» ثبت نام كرده اند و در اغلب استان ها ساخت واحدهاي مسكوني مددجويي آغاز شده است.
به گزارش ايسنا، اين طرح در راستاي اجراي آيين نامه تامين مسكن معلولان مصوب هيات وزيران و همچنين توافقنامه نهضت تامين مسكن مددجويان با اولويت زنان سرپرست خانوار منعقده بين وزارت رفاه و تامين اجتماعي، مسكن و شهرسازي و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مبني بر احداث و واگذاري سالانه 06 هزار واحد مسكوني ويژه معلولان و مددجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي كشور، دستورالعمل اجرايي ثبت نام و فرآيند اولويت بندي متقاضيان فاقد مسكن مصوب خردادماه جاري ستاد مسكن مددجويان سازمان در آستانه ميلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) ابلاغ شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

نظافتچي دزد از آب درآمد
رباط كريم - خبرگزاري فارس: سارقي كه با بيهوش كردن صاحبخانه جواهرات وي را به سرقت برده بود، دستگير شد.
سارق كه براي نظافت به منزل پيرزن 80 ساله اي به نام سيما-ع در رباط كريم رفته بود پس از خوراندن يك ليوان شربت مسموم و بيهوش كردن صاحبخانه، اقدام به سرقت حدود نيم كيلو طلا و جواهرات نامبرده كرد.
با شكايت مالباخته سارق به نام فاطمه-ف 30 ساله دستگير و در بازرسي از منزل وي حدود 300 گرم طلاجات مسروقه كشف شد.
مرگ 3 تعميركار لوله
برازجان - خبرنگار كيهان: تركيدگي لوله هاي انتقال آب سد كوثر به بوشهر جان 3 كارگر شركت آب بوشهر را گرفت. اين 3 تعميركار پس از ترميم تركيدگي لوله خط انتقال آب سد كوثر به بوشهر براثر تركيدگي دوباره لوله و شدت آب به ديواره هاي اطراف پرتاب شده و جان خود را از دست دادند.
جسد اين سه تن به نام هاي حسن حاجياني 25 ساله، سيدنبي الله دست مزد 37 ساله و ولي سراجي تحويل خانواده شان شد.
برق سارق را گرفت
گرگان - خبرنگار كيهان: سارقي كه در حال سرقت كابل برق روستاي ازداري «خانببين» (از توابع گلستان) بود بر اثر برق گرفتگي راهي بيمارستان شد.
اين حادثه نيمه شب و هنگامي كه اين سارق 23 ساله جهت سرقت سيم برق از تير چراغ برق بالا رفته بود اتفاق افتاد. سارق پس از سقوط از بالاي تير برق همدستانش را رها كرده و از محل متواري شدند.
ماموران انتظامي خانببين پس از اطلاع از حادثه بلافاصله در محل حضور يافته و متهم را كه مصدوم شده بود دستگير و جهت مداوا به بيمارستان انتقال دادند.

 



با عفو اولياي دم قاتل زرندي از طناب دار نجات يافت

درآستانه فرارسيدن ماه مبارك رمضان قاتلي درشهرستان زرند مورد عفو خانواده مقتول قرارگرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان رئيس دادگستري زرند اظهار داشت: سوم خرداد ماه سال گذشته بر اثر نزاعي كه در يكي از خيابان هاي شهر زرند بين دو جوان اتفاق افتاد، حجت قلي زاده به قتل رسيد.
وي افزود: پس از اين جريان پرونده اي در دادسراي انقلاب تشكيل و متهم به نام «حسين رضازاده» دستگير و براي سير مراحل قانوني به دادسرا ارجاع شد.
محمد محمدي تصريح كرد: پس از انجام تحقيقات لازم كيفرخواست تنظيم و طي مراحل قانوني به دادگاه كيفري استان انتقال داده شد و با توجه به اينكه طرفين پرونده فاقد هرگونه سابقه كيفري و خانواده هاي خوشنام منطقه بودند، اعضاي شوراي حل اختلاف روستا تصميم گرفتند، رضايت اولياي دم را اخذ كنند و در اين راستا جلسات متعددي را برگزار كردند.
وي گفت: در نهايت اولياي دم مرحوم «قلي زاده» رضايت خودشان را از قاتل اعلام كردند كه اميدواريم با اين رضايت زمينه آزادي قاتل فراهم شود.
غنجعلي قلي زاده پدر مقتول اظهار داشت: به واسطه ايام پربركت شعبان و فرارسيدن ماه مبارك رمضان و ماه رحمت الهي قاتل فرزندم را مورد عفو و بخشش قرار دادم و از اين حركت خرسندم و دوست دارم، حسين رضازاده را با نام فرزندم صدا بزنم و ديگر نزاعي در ميان دو خانواده نباشد.

 



بي خانماني 16 ميليون پاكستاني در سيل

بارش باران هاي سيل آسا و وقوع سيل و رانش زمين در پاكستان تاكنون بر بيش از 16 ميليون نفر اثر گذاشته و باعث كشته، مفقود و مجروح شدن هزاران تن شده است.
رسانه هاي پاكستان اعلام كردند كه مأموران ارتش و نيروهاي امدادگر براي تخليه سكنه در كناره هاي رودخانه سند به شدت درتلاشند؛ چرا كه در پي باراش هاي سيل آساي اخير اين رودخانه طغيان كرده و وضعيت قرمز در نواحي مذكور اعلام شده است.
بارش هاي فراوان و دامنه دار باران استان «خيبر- پاختونكاوا» در شمال غرب كشور را به شدت تحت تأثير قرار داده و حتي بالگردهاي امدادي هم براي كمك به ساكنان سيل زده اين ناحيه عمليات خود را به طور كامل به اتمام برسانند.
بنابر گزارش هاي رسيده ارتفاع آب در پنجاب پاكستان به بيش از سه متر رسيده و بيش از سه هزار نفر بي خانمان شدند. همچنين بيش از 558 هزار هكتار از اراضي و زمين هاي كشاورزي از بين رفته اند و دولت پاكستان بيم اين مسأله را دارد كه سال آينده اين كشور با قحطي گسترده مواجه شود.
سيلاب اخير اكثر ايستگاه هاي انتقال برق را منهدم كرده و نواحي سيل زدگان با مشكل قطعي برق مواجه هستند.
گفتني است، كارشناسان تخمين زدند كه اين سيلاب از زلزله سال 2005 ميلادي در اين كشور خانمان برانداز تر است؛ چرا كه زمين لرزه مذكور تنها به دو ميليون و 500 هزار نفر اثر مخرب بر جاي گذاشت و 73 هزار كشته در پي داشت، اما سيل اخير پاكستان را با خاك يكسان كرده است و هر روز بر تعداد تلفات، مفقودان و مجروحان آن افزوده مي شود.
برخي از رسانه هاي بين المللي از ايجاد شكاف بر روي سدهاي مناطق سيل زده در پي بارش هاي دامنه دار دو هفته اخير خبر داده و اعلام كرده اند كه نيروهاي امدادي اكثر سكنه نزديك به سازه ها را به مناطق امن منتقل كردند، اما تاكنون خبري در مورد حتمي بودن اين رويداد ارائه نشده است.

 



بد بياري چترباز

به دنبال سقوط نابهنگام يك چترباز سوئيسي بر روي كابل تيربرق، عمليات امداد و نجات براي نجات وي پس از چند ساعت با موفقيت به اتمام رسيد.
در اين حادثه چترباز سوئيسي دچار جراحات متعدد سطحي و سوختگي از ناحيه دست و پا شد.

 



در استان فارس سارقان با آب ميوه مسموم بار كاميون ها را به سرقت مي بردند

فرمانده انتظامي استان فارس از دستگيري دو سارق كاميون هاي حامل بار در استان فارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، علي مؤيدي دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از چندي پيش افرادي با بي هوش كردن رانندگان اقدام به سرقت كاميون هاي حامل بار در راه هاي منتهي به شهرستان شيراز مي كردند.
وي تصريح كرد: به دنبال اعلام شكايت تعدادي از رانندگان مبني بر سرقت بار و كاميون هايشان پليس آگاهي شهرستان مرودشت موفق به دستگيري دو سارق اين پرونده شد.
مؤيدي ادامه داد: سارقان با عناوين مختلف از رانندگان كاميون هاي مورد نظر درخواست كمك مي كردند و پس از سوار شدن به كاميون با تعارف كردن مواد خوراكي آغشته به مواد بي هوش كننده از جمله آب ميوه آنان را مسموم و بيهوش مي كردند.
وي افزود: سارقان پس از بيهوش كردن رانندگان، محموله كاميون به همراه اموال و مدارك و وجوه نقد همراه راننده را به سرقت برده و پس از آن كاميون و راننده آن را در حاشيه جاده هاي عبوري رها مي كردند.
فرمانده انتظامي فارس تصريح كرد: در اين رابطه سارقان كاميون هاي حامل گندم، پارچه، كود اوره، اسباب و اثاثيه منزل، 10 تن روغن نباتي را به سرقت برده بودند كه با اقدام به موقع پليس اموال مسروقه كشف و پس از طي مراحل قانوني به صاحبان آن بازگردانده شد.مؤيدي اضافه كرد: تمام افرادي كه اقدام به خريد اموال مسروقه كرده بودند، دستگير شدند.

 



كارت سوخت سارق برازجاني را لو داد

برازجان - خبرنگاركيهان:
كارت سوخت وانت بار، سارق برازجاني را به دام پليس انداخت.
نوجوان برازجاني به نام «د-ش» يك دستگاه وانت بار حامل آهن را از محله علي آباد اين شهرستان به سرقت برد. به گفته مالباخته درخودرو وانت بار دو ميليون تومان وجه نقد بود كه همراه با خودرو و بار آن به سرقت رفته است. بدنبال اين سرقت پرونده اي در اداره پليس تشكيل شد و موضوع تحت پيگرد قرار گرفت.
براساس اين گزارش سارق كه يك نوجوان 16ساله بود هنگام استفاده از كارت سوخت وانت بار سرقتي شناسايي و توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير شد.

 



توزيع كتاب هاي درسي از ابتداي شهريور

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي درسي از توزيع 140ميليون جلد كتاب درسي از اول شهريور ماه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين محي الدين بهرام محمديان در حاشيه اجلاس رئيسان آموزش و پرورش افزود: توزيع كتاب هاي درسي دوره راهنمايي و متوسطه از اول شهريور ماه در استانها و از 15 شهريور ماه در تهران آغاز مي شود. وي گفت: امسال حدود 70 عنوان كتاب جديد منتشر شده است كه براي تدريس آنها كلاس هاي ضمن خدمت براي معلمان برگزار مي شود.
به گزارش مهر بهرام محمديان ادامه داد: كتاب درسي دانش آموزان دوره ابتدايي مثل سال هاي گذشته از اول مهرماه و از طريق مدارس توزيع مي شود.

 



اعلام حالت فوق العاده در شهر هسته اي روسيه

مقام هاي روسيه به دليل بروز آتش سوزي سهمگين در اطراف شهر اوزرسك كه ميزبان يك نيروگاه بازفراوري هسته اي است حالت فوق العاده اعلام كردند.
اوزرسك كه در منطقه اورال روسيه قرار دارد جديدترين منطقه استراتژيك روسيه به حساب مي آيد كه به واسطه آتش سوزي هاي گسترده در برخي مناطق روسيه با خطرات جدي روبرو شده است.
آتش سوزي هاي سهمگين در روسيه پيشتر به شدت به يك سري تأسيسات نظامي لطمه وارد كرده و ديگر تأسيسات هسته اي روسيه را نيز در معرض خطر قرار داده است.مركز اسنژينسك كه سلاح هسته اي مي سازد در ديگر شهر منطقه اورال روسيه در حدود 925 مايلي شرق مسكو قرار دارد.وزارت شرايط فوق العاده روسيه نيز از سرويس هاي خود خواسته تا آتش سوزي هاي اطراف اين مركز را هرچه سريعتر خاموش كنند.ديگر مركز هسته اي مهم روسيه كه در 310 مايلي شرق مسكو قرار دارد نيز به دليل اين آتش سوزي ها در معرض خطر قرار گرفته است.مقام هاي روسيه پس از آنكه چندين مرتبه اعلام كردند كه اين آتش سوزي ها هيچ تهديدي براي تأسيسات هسته اي روسيه به حساب نمي آيند، اعلام كردند كه تمامي مواد راديو اكتيو و منفجره را از اين منطقه هسته اي خارج خواهند كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14