(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20  مرداد 1389- شماره 19714

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شليك اسناد (يادداشت روز)
فتنه گران براي فرار از مجازات دست به عمليات رواني زده اند
محله (گفت و شنود)
ولايتي: ايران به دولت آمريكا اعتماد ندارد
موسي قرباني: تهديدات و تحريم ها عليه ملت ايران نتيجه اقدامات سران فتنه است
سرتيپ احمدي مقدم : نيروي انتظامي با هنجارشكنان در ماه رمضان برخورد مي كند
كيهان و خوانندگان
اعتصاب غذا پاي اينترنت با چيپس و كباب و ريحان! (خبر ويژه)
نگراني امنيتي آمريكا از نتايج تازه ترين نظرسنجي در خاورميانه (خبر ويژه)
تاثير معكوس تحريم ها سرعت دادن به برنامه هسته اي ايران است (خبر ويژه)
هرچه ايران زيرك است آمريكا شلوغ كاري مي كند (خبر ويژه)
فيگارو: پس از 9 سال جنگ در دره هاي افغانستان گم شده ايم (خبر ويژه)
ريزش در نظام توي سرمان بخورد خودمان چند شقه شديم! (خبر ويژه)



شليك اسناد (يادداشت روز)

1- سيدحسن نصرالله كه در سخنراني روز سه شنبه گذشته به مردم لبنان قول داده بود تا اسناد و مدارك خود را مبني بر دخالت رژيم صهيونيستي در ترور رفيق حريري ارايه كند، دوشنبه شب طي يك سخنراني چند ساعته، مستندات مربوطه را براي خبرنگاران تشريح كرد. در اين كنفرانس خبري دبيركل حزب الله لبنان دلايل و قرائني را مطرح كرد كه بطور واضح به اقدام اسرائيلي ها در تحت نظر قرار دادن مناطق و مسيرهايي كه حريري براي تردد انتخاب كرده بود، مي پردازد.
همچنين نصرالله گزارش كاملي از پروازهاي جنگي نظاميان اسرائيلي در روز ترور و پرواز هواپيماي جاسوسي اين رژيم در اطراف سواحل بيروت ارايه مي كند.
اين سخنراني از 2 جنبه اهميت فوق العاده اي داشت؛ اول آنكه در طول بيش از 20سال جنگ بين رژيم صهيونيستي و مقاومت حزب الله لبنان، اين حزب براي اولين بار اينگونه به ارايه اسناد و مدارك امنيتي عليه اسرائيل جنايتكار مي پردازد.
دوم اينكه؛ اسرائيل و آمريكا از طريق كيفرخواستي كه از سوي دادگاه بين المللي عليه حزب الله صادر شده و طي آن مقاومت به دست داشتن در ترور حريري متهم شده است، به دنبال آن هستند تا جايي كه شده، حزب الله را در موضع انفعال قرار داده و با تغيير شرايط سياسي و اجتماعي لبنان- در زعم باطل خود- مقدمات انحلال و يا ممنوعيت فعاليت اين حزب را در لبنان فراهم آورند.
به همين دليل نصرالله در ديدارها و تماس هاي خود با رهبران مذهبي و شخصيت هاي سياسي لبنان، آنان را در جريان اين توطئه قرار داده و تلاش كرد با رو كردن اسناد و مدارك و طرح دلايل منطقي و روشن، ضمن آنكه اسرائيل را مسئول مستقيم ترور حريري معرفي كند، دامان حزب الله را از اين اقدام تروريستي مبرا نمايد.
اسناد، مدارك و دلايل آنقدر مستدل و قوي ارايه شده كه سردرگمي سران رژيم صهيونيستي را به دنبال داشته و آنها را به فرافكني وادار كرده است. نصرالله تاكيد مي كند؛ شواهد و اسناد موجود نشان مي دهد رژيم اشغالگر قدس در ترور حريري دخالت داشته و بمبي كه در سال 2005 منجر به اين عمليات تروريستي شد، بمبي اسرائيلي بوده است. ضمن آنكه اطلاعات جاسوسان دستگير شده در لبنان نيز اين فرضيه را ثابت مي كند.
شايد برخي، سخنان اخير دبيركل حزب الله لبنان را اينگونه تفسير كنند كه نصرالله با طرح اسناد و شواهد در واقع قصد دارد حزب الله را از مظان اتهام دور كرده و براي مقابله با تصميم احتمالي دادگاه مبني بر متهم كردن برخي از اعضاي حزب الله در اين ترور، اقدام به اين كار كرده است. ولي سؤالي كه مطرح مي شود آن است كه اين همه اسناد، دلايل و قرائن روشني كه وي در كنفرانس مطبوعاتي ارايه كرده تاكنون كجا بوده و چرا دادگاه بين المللي و ماموران تحقيق هيچ تلاشي براي دستيابي به آنها نكرده اند؟!
دادگاه بين المللي پس از تبرئه سوريه- كه چاره اي جز آن نداشت- بي درنگ انگشت اتهام خود را به سوي حزب الله نشانه رفت و كوچكترين اشاره احتمالي به دخالت اسرائيل در ترور حريري نكرد!
عدم بي طرفي اين دادگاه و ماموران تحقيق و اتهام بي دليلي كه به حزب الله زده شد، نصرالله را وادار كرد تا اسناد و دلايل خود را رو كند. كمترين نتيجه اين كار، بخشيدن اعتبار لازم به مظنون بودن اسرائيل در ترور حريري بود. امري كه ديگر دادگاه بين المللي نمي تواند از آن شانه خالي كند و حالا رژيم صهيونيستي بايد به عنوان متهم رديف اول به دادگاه فراخوانده شود.
2- اين روزها غير از پرونده ترور حريري، مسائل ديگري نيز گريبانگير سران رژيم اسرائيل شده است؛ بروز اختلاف ميان آنان در باره اينكه مسئول حمله وحشيانه به كاروان آزادي چه كسي است؟ اين حمله در 31 ماه مي گذشته در آبهاي بين المللي مديترانه صورت گرفت و طي آن تعدادي از فعالان حقوق بشر كه براي مردم بي پناه غزه غذا و دارو مي بردند به دست كماندوهاي ارتش اسرائيل به شهادت رسيدند. اين فاجعه موجي از نفرت جهاني را عليه رژيم جعلي صهيونيستي برانگيخت و عمق انزواي سياسي اين رژيم را دوچندان كرد. واكنش گسترده مردم جهان باعث شد تا شوراي امنيت براي بررسي اين جنايت تشكيل جلسه دهد ولي آمريكا مانع صدور قطعنامه درباره محكوميت اسرائيل شد.
به دنبال اين ماجرا رژيم صهيونيستي كه اين روزها دست به هر تلاشي مي زند تا از انزواي سياسي خارج شده و از سيبل حمله افكار عمومي جهان فرار كند، با تشكيل يك كميته صوري به تحقيق درباره اين جنايت پرداخت.
كميته اي كه تاكنون به دعوت از نتانياهو براي اداي توضيحات! بسنده كرده است. نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز با فرار از مسئوليت حمله به كاروان آزادي به اين كميته مي گويد: در زماني كه من در سفر آمريكا بودم، اين حمله با مسئوليت ايهود باراك - وزير جنگ اسرائيل - صورت گرفته است.
در مقابل باراك نيز اعلام كرده كه ماجراي حمله كماندوهاي اسرائيلي به كاروان آزادي را قبلا با نتانياهو هماهنگ كرده و وي در جريان جزئيات اين حمله قرار داشته است.
شايد هدف اتهام زني نخست وزير اسرائيل به وزير جنگ خود اين است كه اگر نتواند افكار عمومي را نسبت به اين جنايت متقاعد كند، نهايتا با كمترين زيان يعني بركناري وزير جنگ موضوع فيصله يابد.
3- دهه 1990 يك دهه استثنايي براي رژيم صهيونيستي بود. در همين دوره، شيمون پرز - قاتل كودكان لبناني در قانا (1996) - جايزه صلح نوبل دريافت مي كند! اما با آغاز هزاره سوم و انتفاضه الاقصي اين دوره به پايان مي رسد. احداث ديوار حايل و محكوميت در دادگاه لاهه و مجمع عمومي سازمان ملل، جنگ 33 روزه و شكست از مقاومت حزب الله لبنان، جنگ 22 روزه و شكست از جنبش حماس، محاصره غزه و كشتار هزاران زن و كودك فلسطيني در اين باريكه، رسوايي در ماجراي ترور محمود المبحوح و دست آخر حمله به كاروان آزادي باعث شد تا اجماعي جهاني هم بين ملتها و هم در ميان دولتهاي آزادانديش عليه اين رژيم جعلي به وجود آيد. تير آخر را سيدحسن نصرالله در كنفرانس اخير خود زد و دست عوامل صهيونيستي را نيز در ترور حريري رو كرد.
رژيم اشغالگر قدس امروز در ضعيف ترين و شكننده ترين شرايط ممكن در عمر منحوس خود قرار دارد و حتي حاضر است براي خروج از اين وضعيت و انزوايي كه به شدت در آن گير افتاده، بار ديگر بر مذاكرات مستقيم با تشكيلات خودگردان اصرار و پافشاري كند تا شايد عكس هايي كه از نتانياهو و محمودعباس در كنار هم چاپ مي شود، روزنه اي براي فرار از نفس تنگي مهلك اين رژيم باشد.
دستان قدرتمند حزب الله، حماس و همه گروههاي مقاومت فلسطيني و مردم مظلوم اين سرزمين، گلوي اسرائيلي ها را به شدت فشرده و تا قطع كامل نفس هاي مسموم اين غده سرطاني چيز زيادي باقي نمانده است.
حميد اميدي

 



فتنه گران براي فرار از مجازات دست به عمليات رواني زده اند

سرويس سياسي-
هفت تن از عوامل اصلي فتنه 88 كه در پرتو رفتار سؤال برانگيز قوه قضائيه در مرخصي هاي بي حد و مرز به سر مي برند، اخيراً در ادامه جنايات گذشته خود به تنظيم شكايتي عليه سربازان گمنام امام زمان(عج) پرداخته و سعي دارند با استفاده از جنگ رواني جاي شاكي و متهم را عوض كنند.
اين اقدام گستاخانه آنان اگرچه در سايه رفتار و سكوت مبهم قوه قضائيه صورت گرفته است اما كارشناسان مسائل حقوقي و سياسي را بر آن داشته تا لب به سخن گشوده و با اظهارنظرهاي جداگانه به تحليل عمل مجرمانه جديد فتنه گران بپردازند.
يك كارشناس ارشد مسائل حقوقي با بيان اينكه جريان فتنه به دنبال انتقال اتهامات خود به ديگران است، گفت: اين جريان با شكايت عليه نهادها و افراد مختلف و به دنبال آن فضاسازي رسانه اي داخلي و خارجي به دنبال بالا بردن هزينه هاي نظام در برخورد با اقدامات غيرقانوني رخ داده در ايام پس از انتخابات است تا ديگر كسي در كشور جرأت افشاگري در خصوص اين مسائل را نداشته باشد.
حسين اسماعيلي در گفت وگو با فارس با بيان اينكه عوامل فتنه با اينگونه اقدامات مي خواهند وضعيت خود را از احتضار موجود خارج كنند، خاطرنشان كرد: اينگونه اقدامات از منظر حقوقي نيز قابل بررسي است، چون عوامل فتنه در نامه هاي خود بحث افترا را مطرح مي كنند و افترا از منظر حقوقي به جرمي گفته مي شود كه به كسي نسبت داده شده ولي نتوانند آن را ثابت كنند. اين درحالي است كه جرم اين فتنه گران يا ثابت شده يا در حال رسيدگي است بنابراين انتشار نامه هاي مزبور معنايي ندارد.
وي در ادامه به اتفاقات رخ داده در روزهاي بعد از انتخابات رياست جمهوري دهم اشاره كرد و گفت: اين جريان بعد از نااميدي از اردوكشي هاي خياباني، سوءاستفاده از فضاي مجازي و ساير اقدامات غيرقانوني خود در طول يك سال گذشته، به جنگ رسانه اي و اتهام زني عليه نهادها و افراد دلسوز كشور روي آورده تا از اين طريق بتوانند خود را احياء كنند.
اين كارشناس مسائل حقوقي در ادامه در خصوص وظايف دستگاه قضايي در قبال اينگونه اقدامات نيز خاطرنشان كرد: قوه قضاييه با رياست آيت الله آملي لاريجاني مي داند كه كار قضا مستقل از جناح هاي سياسي است، به ويژه اينكه اين جناح سياسي مدعي خود متهم به برخي اقدامات غيرقانوني باشد.
اسماعيلي با بيان اينكه پروند افرادي چون بهزاد نبوي و حجاريان در موضوع انفجار دفتر نخست وزيري همچنان مختومه نشده است، تصريح كرد: اين پرونده به دستور رئيس قوه قضاييه مي تواند اعاده بررسي شود، اما در اين شرايط شاهد هستيم كه برخي تلاش مي كنند با فضاسازي هاي رسانه اي اتهامات خود را پاك كنند.
پروژه جديد فتنه گران
عضو كميسيون قضايي مجلس هم خاطرنشان كرد: نيروهاي امنيتي در فتنه اخير واقعاً بازويي توانمند براي نظام بوده و كشور را از چنگال بيگانگان، نفوذي ها و كساني كه با چهره اسلامي وارد نظام شده و در حال حاضر دنبال ضربه زدن به نظام هستند، نجات دادند.
حجت الاسلام ذاكر اضافه كرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) هيچ اقدام غيرقانوني اي كه با اين گونه ادعاها و پرونده سازي همسو باشد، انجام نداده اند؛ آنها با خداوند، امام راحل و مقام معظم رهبري پيمان بسته اند لذا با طرح اين گونه موضوعات تضعيف نخواهند شد.
ذاكر در ادامه تأكيد كرد: طرح ادعاهاي واهي از سوي فتنه گران محكوميت ديگري را براي آنان پيش خواهد آورد چرا كه آنها به عزيزان ما يعني نيروهاي امنيتي اتهام وارد كرده اند.
وي تصريح كرد: شكايت از نيروهاي امنيتي پروژه جديد فتنه گران براي ضربه زدن به نظام است.
انتظار ملت برخورد قاطع
و سريع است
ميثم ميرزايي تبار مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس هم در گفت وگو با فارس، در خصوص ارزيابي خود از نامه 7 متهم فتنه اخير به رئيس قوه قضائيه، گفت: اصلاح طلبان پس از فتنه سال 88 و به ويژه در شرايط فعلي كشور قصد دارند با نامه نگاري و انجام اينگونه اقدامات صورت مسئله فتنه گري خود را پاك كنند.
وي افزود: از22خرداد تا 22 بهمن سال 88 ناآرامي هايي در كشور پديد آمد و هزينه هاي جاني و مالي را براي ملت ايران در پي داشت كه اين اغتشاش گري با ليدري همين جريان فتنه گر صورت گرفت.
اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: اصلاح طلبان و از جمله 7 متهم اصلي اغتشاشات اخير كه اكنون به خود اجازه داده اند به رئيس قوه قضائيه و بر عليه سربازان گمنام امام زمان(عج) نامه نگاري كنند، مطمئناً اعتقادي به نظام اسلامي نداشته و همواره درصدد اين هستند كه نظام اسلامي را به چالش بكشند.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس تأكيد كرد: مطمئناً ملت ايران از دستگاه قضايي كشور انتظار دارد تا سران اصلي فتنه كه اكنون در مرخصي به سر برده و از رأفت اسلامي استفاده كرده اند، با آنان قاطعانه و جدي برخورد شود.
كاشفي مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي هم با تأكيد بر اينكه ديگر بايد از جايگاه اقتدار اسلامي با اينگونه افراد برخورد شود، اظهار داشت: امروز تأمين امنيت، عزت و آسايش ملي ملت ايران مديون سربازان گمنام امام زمان(عج) است و يقيناً ملت ايران اجازه نخواهد داد كه خدشه اي بر چهره اين عناصر خدوم نظام اسلامي وارد شود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: انتظار ملت ايران و جنبش دانشجويي از دستگاه قضايي كشور اين است كه هرچه سريعتر با فتنه گري جديد كه در قالب توهين، افترا و نشر اكاذيب بوده برخورد قاطع و لازم را صورت دهد تا بيش از اين فتنه گران از اين فضا سوءاستفاده نكنند.
خاطرنشان مي شود بهزاد نبوي، امين زاده، رمضان زاده، صفايي فراهاني، ميردامادي، عرب سرخي و تاج زاده كه همگي از عوامل اصلي فتنه 88 بودند و جرمشان هم در دادگاه به اثبات رسيده است، اخيراً در سايه رفتار سؤال برانگيز قوه قضائيه جسور شده و به شكايت عليه سربازان گمنام امام زمان(عج) دست زده اند.

 



محله (گفت و شنود)

گفت: گروه هاي ضد انقلاب به موسوي و كروبي و خاتمي اعتراض كرده اند كه چرا جنبش سبز را به بن بست كشانده ايد؟!
گفتم: آخه پشه خودش چي هست كه سنگ كليه اش باشه؟!
گفت: خطاب به سران فتنه نوشته اند، چرا هيچ راهكار و برنامه اي براي برون رفت از بن بست كنوني ارائه نمي دهيد؟!
گفتم: راه درون رفت را اسرائيل و آمريكا و انگليس به سران فتنه ارائه كرده بودند، حالا چرا راه برون رفت را از سران فتنه مي خواهند؟!
گفت: يكي از همين گروه ها خطاب به موسوي و خاتمي و كروبي نوشته است، شما كه در ميان مردم ايران هيچ جايگاهي نداشتيد چرا رهبري جنبش را برعهده گرفتيد و آنهمه شعار داديد؟!
گفتم: خبرنگار صدا و سيما از شخصي پرسيد نظرتان درباره بهداشت اين محله چيست؟ يارو گفت؛ با تشكر از رياست محترم صدا و سيما، كارگردان برنامه، تهيه كننده، مجري، دوربين دار، حمل و نقل، افكت و صدابردار، بنده اهل اين محل نيستم!!

 



ولايتي: ايران به دولت آمريكا اعتماد ندارد

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل گفت كه ايران به دولت آمريكا اعتماد ندارد چرا كه آمريكايي ها همواره رفتارهاي متناقضي از خود نشان مي دهند.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در ادامه سفر به دمشق با معاون رئيس جمهور و وزير امورخارجه سوريه ديدار و گفت وگو كرد.
علي اكبر ولايتي در ديدار با فاروق الشرع، معاون رئيس جمهور سوريه به گفت وگو درباره مسائل منطقه اي و بين المللي، روابط دو جانبه دو كشور و اهميت حفظ رشد و توسعه اين روابط در عرصه هاي مختلف پرداخت.
به گزارش خبرگزاري سوريه اين ديدار بر اهم دستاوردها و تحولات خاورميانه و توجه به شيوه خصمانه اسرائيل در حمله اخير به خاك لبنان و ناكامي آن در تحقق اهدافش متمركز بود.
وليد المعلم وزيرخارجه سوريه هم در ديدار با ولايتي به بررسي روابط دو جانبه و ممتاز دو كشور، راه هاي تقويت آن و تحولات منطقه پرداخت.
روزنامه الحيات - چاپ لندن - نيز نوشت، ولايتي در جريان كنفرانس خبري در سفارت تهران در دمشق بر نبود هرگونه اختلاف بر سر مواضع ايران و سوريه درباره عراق تاكيد كرد و گفت:مسئله تشكيل دولت عراق و مسائل داخلي اين كشور به ملت آن مربوط است و هرگونه تصميم گيري آن ها مورد احترام ما خواهد بود. ما خواهان سعادت ملت عراقيم و اميدواريم كه در سريع ترين زمان ممكن اشغالگران ازآن خارج شوند. در رايزني با مسئولان سوري دريافتيم كه مواضع آن ها مثل گذشته و هماهنگ با ايران است. وي درباره اظهارنظرهاي اخير هيلاري كلينتون - وزيرخارجه آمريكا - درباره آمادگي براي شروع مذاكرات با تهران نيز بيان كرد: ايران به دولت آمريكا اعتماد ندارد چرا كه آمريكايي ها هم زمان رفتارهاي متناقضي ازخود نشان مي دهند. آن ها تمامي تلاش شان را براي تصويب يك قطعنامه ضد ايراني در شوراي امنيت سازمان ملل به كار بستند و قوانيني را در مخالفت با ايران به تصويب رساندند و از دوستان اروپايي شان هم خواستند كه از آن ها تقليد كنند؛ اما اعمال فشارهاي آمريكايي ها بر اراده ما در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي براساس قوانين آژانس بين المللي انرژي اتمي و معاهده NPT تاثيري نخواهد داشت.
 



موسي قرباني: تهديدات و تحريم ها عليه ملت ايران نتيجه اقدامات سران فتنه است

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس علت شكل گيري فضاي تهديد و تحريم در شرايط كنوني عليه كشورمان را نتيجه اقدامات فتنه گران دانست.
موسي قرباني در گفت وگو با باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: هر وقت آمريكا و استكبار با سد محكمي در درون نظام بر عليه منافع و اهداف شيطاني خود برمي خورد، توطئه ها را عليه نظام جمهوري اسلامي افزايش مي دهد.
وي با اشاره به بيانات رهبرمعظم انقلاب درخصوص داشتن بصيرت و اتحاد مسئولان نظام، گفت: اتحاد و يكدلي و همبستگي شخصيت هاي درون نظام موجب مي شود هيچگاه دشمن نتواند ضربه اي به كشور و ملت ايران وارد كند.
قرباني با بيان اينكه عملكرد سران فتنه و فتنه گران دشمنان را به طمع انداخت، گفت: خطاي بزرگ آمريكا و سران فتنه اين بود كه گمان كردند تعداد زيادي به آن ها راي دادند در حالي كه مردم به شعارهاي آنان مبني بر پيروي از آرمان هاي حضرت امام(ره) راي داده بودند.
وي افزود: بعد از آنكه سران فتنه چهره واقعي خود را بعد از انتخابات با اقدامات هنجارشكنانه، غيرقانوني و برخلاف انديشه ها و آرمان حضرت امام(ره) و رهبر فرزانه انقلاب نمايان كردند ، آرا و پايگاه خود را از دست داده و مردم در راهپيمايي باشكوه و دشمن شكن «9دي» و «22بهمن»، پاسخ روشني به آمريكا و سران فتنه دادند.
موسي قرباني با بيان اينكه آمريكا و اروپايي ها و بسياري از كشورها نتايج انتخابات را براساس نظرسنجي ها از قبل پيش بيني مي كردند، گفت: آنها نوعي مسابقه براي نزديك شدن به ايران راه انداخته بودند و به هر قيمتي مي خواستند قبل از برگزاري انتخابات با ايران مذاكره كنند، تا بعد از انتخابات مجبور نباشند از موضع ضعف با جمهوري اسلامي مذاكره كنند، اما با كمال تاسف اين فضاي بسيار ارزشمند و فرصت تاريخي به وسيله فتنه گران از بين رفت.
اين نماينده مجلس درخصوص سران فتنه گفت: آنها از مسير حق به شدت منحرف شدند و كسي كه به مسير انحراف كشيده شود، واقعيت ها و حقايق را نمي بيند. حجت الاسلام قرباني گفت: ملت بزرگ ايران از فتنه گران كه ارزش هاي نظام و انقلاب و امام خميني(ره) را زير پا گذاشت، متنفر است.

 



سرتيپ احمدي مقدم : نيروي انتظامي با هنجارشكنان در ماه رمضان برخورد مي كند

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران تامين امنيت، افزايش خدمات و برخورد با هنجارشكنان را از مهم ترين برنامه هاي اين نيرو در ماه مبارك رمضان عنوان كرد.
به گزارش ايرنا سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم در مراسم معارفه فرمانده جديد نيروي انتظامي استان كرمانشاه گفت:نيروي انتظامي بايد با تمام توان، خود را براي خدمت رساني به مردم در ماه رمضان آماده كند و به مردم هم توصيه مي كنم كه شأن اين ماه را رعايت كنند. وي افزود: در وهله اول نيروي انتظامي را به همراهي با مردم و روزه داران فرا مي خوانيم و در صورتي كه افرادي رعايت نكنند بايد با دست قانون آنها را همراهي كرد و اصناف نيز در همين چارچوب بايد تلاش و فعاليت كنند. در اين آيين سرتيپ «كريم كشوري» به عنوان فرمانده نيروي انتظامي استان كرمانشاه معرفي و از خدمات پنج ساله اميراحمد گراوند تقدير شد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ يكي از فرقه هاي وهابي عربستان از اظهارات اخير آقاي رحيم مشايي مسئول دفتر رياست جمهوري در دامن زدن به مسائل ملي گرايي به وجد آمده و گفته است بعد از 30 سال يكي از مسئولين نظام جمهوري اسلامي ماهيت اصلي انقلاب كه ملي گرايي است را برملا كرده. آيا وقت آن نرسيده كه از به كار گيري فردي كه چنين هزينه هاي سنگيني بر دولت تحميل مي كند بازنگري شود.
گل محمد نورايي
¤ آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري بر چه مبنايي اصرار دارد كه از مسئول دفتر خود با همه هزينه اي كه براي دولت بوجود مي آورد استفاده كند و پست هاي متعدد در اختيار او بگذارد، چرا به خيرخواهي خيرخواهان توجه نمي شود.
جويني
¤ به عنوان جوان 32 ساله كه دو مرتبه راي خود را به آقاي احمدي نژاد داده ام اين حق را براي خود قائل مي دانم كه بپرسم چرا رئيس جمهور محترم تا اين حد از آقاي مشايي دفاع مي كند و اصولگرايي را زير سوال مي برد.
سجادي پور از همدان
¤ گسترش دانشگاههاي تك جنسيتي علاوه بر اينكه باعث سلامت روحي دانشجو مي شود موجب تمركز و پيشرفت در درس هم مي شود. در كشور اسلامي بايد فرهنگ اسلامي حاكم باشد نه فرهنگ غرب و اومانيسم.
0799---0912
¤ از مسئولين بپرسيد چرا سود سهام عدالت تعدادي از فرهنگيان را پرداخت نكرده اند.
1780---0912
¤ پيشنهاد مي كنم يك ستوني در روزنامه باز شود كه به صورت علمي روي سريال هايي كه در حال پخش است كار شود در صورتي كه نواقصي دارند اصلاح و يا اگر مناسب نيست از ادامه پخش آن جلوگيري شود.
دكتر هدي
¤ ماشين ريو اتوماتيك تازه تحويل داده شده بنده بعد از 2 هزار كيلومتر كاركرد خراب شده است. با كلي التماس و خواهش اتومبيل را تحويل گرفتند. بعد از گذشت دو هفته مي گويند بايد قطعات از كشوره كره بيايد. آيا اين انصاف است؟
4810---0912
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود دولت الكترونيك را هم در گرماي 50 درجه اهواز راه اندازي نمايد تا مردم ساعتها پشت درب اداره تشخيص هويت معطل نشوند تا با دستگاههاي سه دهه قبل به انگشت نگاري بپردازند.
ابراهيم اقبال زاده
¤ از مديران برنامه هاي شبكه هاي مختلف سيما بويژه برنامه كودك درخواست مي شود دلهاي نونهال پاك سيرت را با غبار شيطاني رقص و آواز و موزيك و موسيقي حرام تيره و تار نكنند.
حجتي از اصفهان
¤ در تاريخ 7/5/ در سواحل شمالي طرح سالم سازي دريا در نوشهر بودم كه يك فروند هواپيما كه احتمالا شخصي بود چند بار بالاي منطقه شناي بانوان پرواز و به اجراي نمايش پرداخت از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
5986---0919
¤ در اماكن عمومي پر رفت و آمد ، افراد معلوم الحالي اقدام به فروش فيلم هاي مستهجن مي نمايند. از نيروي انتظامي درخواست مي شود نسبت به جمع آوري آنها اقدام نمايد.
9093---0912
¤ از وزارت آموزش و پرورش درخواست مي شود در مورد اجراي الحاقيه استخدامي در رشته تربيت بدني براي آموزشياران نهضت سوادآموزي اطلاع رساني كند.
2175---0936
¤ از شركت اتوبوسراني تهران و حومه تقاضا مي شود نسبت به تامين اتوبوس از ساعت 20 تا 22 براي نسيم شهر - رباط كريم اقدام نمايد تا مردم مجبور نشوند با سواري بالاي 300-1200 تومان و با كلي معطلي به محل سكونت خود برگردند.
جمعي از اهالي محل
¤ در بعضي از مناطق مسكوني شهرستان قم سراسر درب ساختمان ها با برچسب هاي تبليغاتي پوشيده شده و شهر چهره زشتي پيدا كرده است. چرا اجازه داده ميشود كه چند شركت بخاطر منافع شخصي خود حقوق شهروندي را زير پا بگذارند.
رحماني
¤ از اداره برق منطقه 17 شهريور درخواست مي شود نسبت به نصب پايه تيربرق روشنايي كوچه شهيد داود مهدوي منشعب از خيابان شهيد شهميرزادي اقدام نمايند.
نجاتي
¤ از شهرداري كرج درخواست مي شود نسبت به آسفالت كوچه مخابرات مركزي كه دو دهه بدون آسفالت است واقع در شهرك ملك آباد گلستان 20 اقدام نمايند.
جمعي از اهالي محل
¤ شهرك طالقاني از بخشهاي شهرستان بندر ماهشهر با 40 هزار نفر جمعيت بيمارستان ندارد. مسئولين رسيدگي نمايند.
6856---0916
¤ چرا خطوط بي آرتي از شمال به جنوب است من كه دانشجوي دانشگاه شهيد بهشتي هستم هميشه مجبورم از تاكسي استفاده كنم و هيچ شركت واحدي در اين مسير نيست. از شهرداري و شركت اتوبوسراني تهران و حومه درخواست مي شود فكري هم براي اين مسير نمايند.
1264---0935
¤ چند سال است كه ساكن شهرك مسكوني پرديسان قم هستم مسئولين در ساخت مسكن همت مي نمايند اما امكانات ديگر مثل مسجد، فضاي سبز، مجتمع تجاري و نانوايي و ... متولي ندارد و برخي از شهركها از اين امكانات بي بهره اند.
9133---0919
¤ از شهردار نورآباد دلفان درخواست مي شود كه با آسفالت و جدول كشي خيابان زير تپه باستاني منتهي به قبرستان قديم (الفت آباد) و ايجاد پارك محله اي و فضاي سبز در تپه هاي مشرف بر منطقه ، غبار محروميت را از اين محله فراموش شده پاك كنند.
6860---0919
پاسخ وزارت راه
با عنايت به مطلب مندرج در صفحه 9 ستون كيهان و خوانندگان آن روزنامه مورخ 13/5/89 در خصوص (درخواست آسفالت راه اصلي تكاب - سقز) به آگاهي مي رساند:
(براساس اعلام نظر اداره كل راه و ترابري استان آذربايجان غربي جهت آسفالت محور تكاب به سقز در حال انتخاب پيمانكار بوده كه عمليات اجرايي آن در آينده نزديك توسط پيمانكار منتخب آغاز خواهد شد)
شماره تلفن هاي 82244090 و 82244091 واحد ارتباط مردمي روابط عمومي وزارت راه و ترابري بطور 24 ساعته آماده دريافت پيشنهادات و انتقادات سازنده شما هموطنان گرامي جهت پاسخگويي مي باشد.
پاسخ وزارت راه
با عنايت به مطلب مندرج در صفحه 2 آن روزنامه ستون كيهان و خوانندگان مورخ 17/4/89 در اعتراض به طولاني شدن ساخت بزرگراه بندرعباس-سيرجان به اطلاع مي رساند: (عمليات اجرايي دو قطعه از مسير 324 كيلومتر محور بندرعباس-سيرجان از سال 1385 و قطعات ديگر در سال 1386 جهت انتخاب پيمانكار به مناقصه گذاشته شد و تاكنون 200 كيلومتر از مسير مذكور كه بخش هايي از آن صعب العبور نيز بوده تكميل و با نصب تابلو و علائم، گاردريل و خط كشي زير عبور ترافيك قرار گرفته است. باقيمانده ساخت محور مذكور با بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيكي در صورت تامين و ابلاغ اعتبار مورد نياز تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد).
¤ در تاريخ 20/4/89 بر اثر افت ولتاژ و نوسان شديد برق چند وسيله برقي منزل ما در شهرك وحدت كرج سوخت مدتي است موضوع خسارت وارده را پي گيري مي كنم ولي نتيجه نگرفتم آيا بهتر نيست دولت رعايت حقوق شهروندي را ابتدا از خودش شروع كند.
5681-0919
¤ در آموزش و پرورش نيروهاي حق التدريس با پنج سال سابقه به استخدام رسمي درآمده اند درحالي كه نيروهاي پيماني 7ساله هنوز رسمي نشده اند. چرا؟
4795-0916
¤ از وزير محترم كار بپرسيد قضيه استخدام نيروهاي تحت پوشش پيمانكار نيروي انساني چه شد؟ در شهرداري مسجدسليمان قرارداد جديدي با پيمانكار بسته شد.
6285-0916
¤ افزايش حق بيمه كارگران ساختماني كه از كارفرمايان هنگام دريافت جواز ساخت دريافت مي شود از هر متر 400 تومان به ده هزار تومان افزايش يافته كه اين كار مانع ساخت و ساز در بافت هاي فرسوده مي شود. لطفاً مسئولين پاسخ دهند.
2232-0935
¤ مدتي است كه در فرم ثبت نام اينترنتي وام ازدواج در استان خوزستان هيچ بانكي فعال نيست لطفاً رسيدگي كنيد.
3281-0916
¤ آيا اين با عدالت سازگاري دارد كه عده اي دوبار سهام عدالت بگيرند ولي كارمندان دولت هنوز هيچ سهامي نگرفته باشند.
2382-0936
¤ اگر امكان دارد شما رابه خدا يك فكري براي نيروهاي شركتي كه در بانك ها مشغول به كارند كنيد.
4615-0938
¤ از مطالب كيهان براي نصب در تابلو اعلانات مسجد استفاده مي كنيم لطف كنيد حديث دشت عشق و گفت و شنود را در جاي ديگر چاپ كنيد تا امكان نصب براي ما مقدور باشد.
8517-0918
¤ از دفتر رياست محترم جمهوري درخواست مي شود كه نسبت به اجراي مصوبه هيئت وزيران درباره نيروهاي شركتي كه قرار شد به قرارداد با شركت هاي دولتي تبديل شوند اقدام نمايند.
7956-0917
¤ از وضعيت بحراني تنها پل شوشتر و اتلاف وقت چندين ساله مردم گزارش تهيه كنيد گويا اينجا فراموش شده است.
5779-0916
¤ از شهرداري درخواست مي شود فكري براي مغازه هايي كه اقدام به انحصاري نمودن پياده رو و خيابان هاي جلوي مغازه خود مي كنند، بكند. هر روز دعواي پارك كردن ماشين را داريم.
4566---0912
¤ وقتي مسئولين امر در وزارت بهداشت نمي توانند قانون كسر ساعت كار براي پرستاران را اجراء كنند حداقل وعده و وعيد ندهند و بي جهت توقع ايجاد نكنند.
1952-0919
¤ پيشنهاد مي كنم كتاب ارزشمند خدمات متقابل «ايران و اسلام» اثر گرانقدر شهيد مطهري كه جوابگوي بسياري از سؤال ها مي باشد به صورت پاورقي در كيهان چاپ شود.
1347-0912
¤ وضع حجاب و فضاي فرهنگي در مجموعه غار عليصدر خراب است. رسيدگي به اين معضل همت و تلاش مسئولين فرهنگي استان را مي طلبد كه اميدوارم توجه ويژه داشته باشند.
0424-0912
¤ براي اينكه سرمايه گذاري هاي مردم به سمت توليد و كارهاي مفيد كشيده شود به اعتقاد بنده بايد دو كار صورت بگيرد. اول اينكه ربا در جامعه برداشته شود. راه دوم اين است كه با تدبير دولت هيچ نوع سرمايه گذاري در امر خريد زمين انجام نگيرد و اين راه دوم زماني شدني است كه هر كس در ايران به دنيا مي آيد صاحب مقداري زمين باشد.
ايراني
¤ اخيرا در برخي پارك ها و بوستان هاي شهر تهران برخي از خانم ها حجاب را رعايت نمي كنند . چرا با اين هنجارشكني ها برخورد لازم نمي شود.
6406-0912
¤ مطابق فتواي تمام مراجع خريدوفروش آلات موسيقي حرام است. مع الوصف تعداد زيادي از مغازه هاي خيابان جمهوري در تهران بازار فروش اين آلات شده است چرا؟
7029-0912
¤ آيا منطقي است كه كارمندان دولت به شگردهاي مختلف از تهران به شهرستان ها انتقال داده شوند آن وقت هزاران نفر افغاني با استفاده از انواع يارانه ها زندگي راحتي در پايتخت داشته باشند.
8771-0919
¤ اخيرا از شبكه قرآن سيما برنامه اي پخش مي شود كه در اين برنامه خانم ها حضور پيدا كرده و به صورت زنده و مثل آقايان با صوت و لحن اقدام به خواندن قرآن مي كنند. سؤال بنده اين است كه آيا اين كار شرعي است؟
يك هم وطن
¤ از مسئولان تقاضا مي شود معوقات قبل از 79 بازنشسته ها پرداخته شود.
محمود شهبازي از مشكين شهر
¤ برپايي نمايشگاه هاي فصلي عفاف و حجاب در تمام شهرهاي كوچك و بزرگ و پوشش دادن برنامه هاي متنوع آن مي تواند قدم بزرگي در ترويج و گسترش فرهنگ انقلاب باشد.
2852-0918
¤ طبق آمار اعلام شده از سوي سازمان هاي رسمي دولت، ماليات پرداختي اصناف در سال 88 معادل 1160 ميليارد تومان بوده در حالي كه در همان سال مبلغ 2190 ميليارد تومان ماليات از كارمندان دريافت شده است.
چرا بايد به خاطر وجود ضعف در سيستم مالياتي كشور طبقه اصناف و برخوردار جامعه هم بيشتر از منافع و تسهيلات بهره مند شوند و هم ماليات كم تري به دولت پرداخت بكنند.
9570-0916
¤ جدول روزنامه را آسان تر كنيد در ضمن جدول سودوكو هم چاپ كنيد.
8517-0918
¤ خودرو سمند اي اف 7 را در شهريور سال88 خريدم كه تنها يك ماه خودرو در دست من بود و بقيه ايام را در تعميرگاه ايران خودرو ولي آنها از تعمير صحيح خودرو ام طفره مي روند چرا هيچ نظارتي در اين مراكز نيست؟!
7549-0916
¤بوستان هجرت واقع در منطقه18 تبديل به محل تجمع معتادان و مصرف موادمخدر شده است. لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ يك كارگر بيمه تأمين اجتماعي هستم كه در حين كار دچار آسيب ديدگي شدم و پزشك حكم از كار افتاده برايم صادر كرد. اما بيمه اين حكم را 40درصد نوشته و مي گويد پرداخت مستمري از كار افتادگي با حداقل 65درصد انجام مي شود. با اين اوصاف نه به درستي توان كار دارم و نه از حق بيمه از كارافتادگي برخوردار هستم.
نظري
¤چرا قانون انتقال از كلان شهرها، در مورد بازنشسته ها اجرا نمي شود؟
يك فرهنگي
¤ ساختار قبرهاي قطعات جديد بهشت زهرا(س) به گونه اي است كه بوي تعفن اموات تجزيه شده از آن ها به بيرون درز مي كند و موجب آلودگي فضا و به خطر افتادن سلامتي زائرين قبور مي شود. لطفاً رسيدگي شود.
عابديني
¤ شهرستان تسوج از توابع استان آذربايجان غربي، با داشتن 19هزار نفر جمعيت و 13روستا، از داشتن بسياري از امكانات از جمله آب آشاميدني سالم، آب كشاورزي، كارخانه يا شركت توليدي محروم است. از دولت محترم تقاضا مي شود كه نسبت به اين مسئله توجه شود.
يك شهروند از تسوج
¤ برخي از شركت ها ترفندهاي جديدي براي كلاهبرداري پيدا كرده اند. به طوري كه چند روز پيش از يكي از شركت ها با من تماس گرفتند و گفتند كه يك دوربين برنده شده ام و قرار است به طور رايگان بفرستند. اما بعد معلوم شد كه هدفشان تحميل خريد بوده است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي به اين موارد و از روزنامه كيهان تقاضاي پرداختن به اين مسئله در گزارش هايش دارم.
وكالتي
¤ سخنان اخير رئيس جمهور فرانسه مبني بر اين كه بايد تابعيت مسلمانان مقيم اين كشور پس گرفته شود، نشان دهنده عمق نژادپرستانه بودن آن دولت است. جالب اين است كه ساركوزي خودش اصليت غيرفرانسوي دارد و يك يهودي بلغاري الاصل است. متأسفانه امروز چنين افراد فاسد و نژادپرستي بر اروپا حاكم هستند.
حسن مهاجري از آلمان
¤ ميدان ورودي شهر بندرعباس به نام ميدان باباغلام خشك و فاقد گل و گياه مي باشد و چهره زشتي به شهر داده است. چنين كوتاهي و قصور از مسئولين شهرداري بندرعباس پذيرفتني نيست. براي جبران هر چه زودتر دست به كار شوند.
4384-0919
¤ در شهر اهواز مشكلات و اختلال هاي برق مناطق مرفه نشين در چند دقيقه مرتفع مي شود ولي در محله كيان شهر بعد از چند هفته مشكل برق به وجود آمده حل نشده است.
5519-0916
¤ مي خواستيم كيهان درخصوص اخبار مربوط به خريد زمين هاي نوار مرزي با جمهوري آذربايجان توسط صهيونيست ها و ميزان صحت و سقم آنها گزارش تهيه كرده و به اطلاع خوانندگان روزنامه برساند.
8516-0919
¤ از مسئولين وزارت راه و ترابري بابت تعريض جاده ورامين تشكر مي كنيم ولي عرض مي شود سزاوار نيست اين جاده ارتباطي و پرتردد تبديل به مكانيكي و صافكاري كنار خيابان بشود.
2390-0912
¤ از بنياد شهيد استان گلستان بابت طرح جشن تولد شهدا كمال امتنان را دارم.
0676-0911
¤ لطفا از سرانجام برج هاي دوقلوي غيرقانوني شيراز ما را مطلع نمائيد.
1645-0917
¤ تقاضا دارم سوابق سران فتنه و افراد درجه يك، دو و سه آنها را در روزنامه درج كنيد.
1908-0916
¤ از فرمانداري و بخشداري صومعه سرا تقاضا مي شود نسبت به دستور آسفالت كوچه شهيد كاظمي روستاي كسما مساعدت نمايند كوچه هاي با كمتر از جمعيت كوچه شهيد كاظمي چند سال است آسفالت شده ولي اين كوچه هنوز آسفالت نگرديده است.
2546-0911
¤ چرا دستگاه هاي مسئول اقدام به دستگيري مفسدان اقتصادي و محاكمه آنها نمي كنند؟
7105-0919
¤ درحالي كه زمين هاي روستائيان اسناد مالكيت دارند تعدادي واحد مسكوني واقع در تهرانسر بلوار گلها كوچه سوم و شهيد جعفري فاقد سند شش دانگ مي باشند از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
2259-0912
¤ شهر بندري امام خميني(ره) مشكلات عديده اي دارد كه از مسئولين آن درخواست مي شود در جهت رفع مشكلات آن از جمله: فراهم كردن امكانات تفريحي، رفع شوري و بودار بودن آب شرب و رفع معايب خيابان ها و كوچه ها اقدام نمايند.
7898-0916
¤ در بسياري از كوچه ها و خيابان هاي شهرستان تسوج از توابع آذربايجان غربي سطل زباله وجود ندارد و اين مسئله سبب آلودگي محيط آن ها مي شود. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند از تسوج
¤ از مسئولان سازمان بسيج مستضعفان تقاضا مي شود كه نسبت به راه اندازي پايگاه فرهنگي بسيج در شهرستان تسوج از توابع استان آذربايجان غربي اقدام شود تا به اين وسيله براي گسترش فرهنگ ناب انقلاب اسلامي تلاش بيشتري صورت گيرد.
آخونديان
¤ يكي از اقدامات مثبت اين دولت در سال هاي اخير، تعديل حقوق بازنشسته ها بود. به طوري كه بنده در زمان بازنشستگي، حقوقم نصف دريافتي بازنشسته هاي تأمين اجتماعي بود. ولي آقاي احمدي نژاد، حقوق امثال بنده را افزايش داد.
كاشاني
¤ عدم جواب دهي متوليان امور به مردم مراجعه كننده لطمه به اعتماد عمومي ملت نسبت به انقلاب و نظام مي زند. از مقامات مسئول عاجزانه مي خواهيم كه ستادي را تشكيل داده و آن را ملزم به رسيدگي به كوتاهي هاي به وجود آمده توسط دستگاه هاي اجرايي بكنند.
8496-0937
¤ ميادين ميوه و تره بار تهران به رغم منافع فراواني كه براي شهروندان دارند، اما براي همسايگان خود مشكلات فراواني را ايجاد مي كنند. ترافيك سنگين، كمبود جاي پارك خودرو، بالا بودن قيمت كالاها در فروشگاه هاي اطراف (به دليل بالاتر بودن ماليات در اين مناطق) و... از جمله مسائلي است كه مردم محله هاي داراي ميدان تره بار از آن در رنج هستند.
خانلري
¤ به دليل فقدان جاده كمربندي در شهرستان ساري، خيابان 22بهمن ساري جاده ارتباطي شرق و غرب استان مازندران شده است و به دليل ظرفيت پائين آن، هميشه با راه بندان مواجه است.
اسماعيل شيخي
¤ مدتي است كه هر روز در جنگل هاي استان گيلان، به خصوص در گردنه حيران آتش سوزي ايجاد مي شود. به نظر مي رسد كه تعمدي در كار است. لطفاً رسيدگي شود.
يك هموطن از گيلان
¤ پوشش خانم هاي كارآموز در هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران بسيار نامناسب است. از حراست اين سازمان تقاضاي رسيدگي مي شود.
اكبري
¤ آيا در قوانين جديد راهنمايي و رانندگي ميان حقوق عابران پياده اي كه طبق قانون از خطوط عابر پياده، چراغ سبز و محل هايي غير از اين عبور مي كنند تفاوتي وجود دارد؟ آيا رانندگان به صرف داشتن بيمه نامه مي توانند با اين سه نوع عابر يك جور برخورد كنند؟
كاشاني
¤ از شهرداري كرج درخواست مي شود نسبت به آسفالت كوچه مخابرات مركزي واقع در شهرك ملك آباد- گلستان بيست اقدام نمايند.
جمعي از اهالي محل
¤ مدتي است كه فرماندار شهرستان بجستان جابجا شده اند ولي جايگزين وي هنوز معرفي نشده است از استاندار خراسان رضوي درخواست مي شود در انتصاب فرماندار جديد تسريع نمايند.
جمعي از اهالي شهرستان بجستان
¤ چرا مسئولين و متوليان ايجاد رشته كار و دانش پاسخگوي دانش آموخته هاي بيكار اين رشته در جامعه امروزي نيستند؟
8872---0937
¤ كيهان افتخار داد و صفحه معارف روزنامه را به چاپ تمثال و فرمايشات آيت ا... مجتبي تهراني مزين كرد كه از اين بابت جاي تشكر دارد.
3685---0932
¤ همه مراحل استخدامي سازمان آتش نشاني را با موفقيت پشت سرگذاشتم اما فقط به علت كوررنگي كه ظاهراً تأثيري در كار آتش نشاني ندارد پذيرفته نشده ام. لطفاً اعتراض بنده به اين شيوه گزينش نيرو را چاپ كنيد.
5916---0912
¤ در اداره دادگستري شهرستان بابل سرويس بهداشتي قابل استفاده براي مراجعين وجود ندارد. در اين هواي گرم از يك پنكه سقفي هم دريغ شده است. بنويسيد تكريم ارباب رجوع در اين اداره معني و مفهوم خود را از دست داده است.
0787---0911
¤ به كيهان پيشنهاد مي كنم ستوني را براي معرفي چهره هاي برجسته شهرستاني ها و روستايي هاي دورافتاده كشور در عرصه هاي مختلف اختصاص بدهد.
0310---0919
¤ در روزنامه ها به موضوع پيشرفت هاي علمي دانشجويان شهرستاني كمتر پرداخته ميشود درحالي كه انعكاس مطالب و اخبار مربوط به شهرستان ها بايد در اولويت اول قرار بگيرد. از اين بابت گله مند هستيم.
3859---0935
¤ با وجود كمبود امكانات در شهرستان ها، نمي توان از ساكنان كلان شهرها انتظار مهاجرت داشت. پس بهتر است دولت ابتدا امكانات شهرستان ها را افزايش دهد و سپس براي منتقل كردن مردم تلاش نمايد.
ابراهيمي
¤پيشنهاد مي شود كتابي با موضوع جنگ نرم و تهاجم فرهنگي در مقاطع تحصيلي راهنمايي و دبيرستان تدريس شود تا آگاهي جوانان و نوجوانان افزايش يابد.
آخونديان از آذربايجان شرقي
¤ خواهشمنداست بر تورهاي مسافرتي نظارت بيشتري صورت گيرد. در بسياري از اين تورها به ويژه تورهاي مربوط به دوبي، فيليپين و اروپاي شرقي ثروت هاي بسياري از كشور خارج مي شود.
بهمن
¤ در منطقه گردنه حيران امكانات نظافتي ضعيف است به طوريكه زباله ها جمع آوري نمي شود. در هنگام آتش سوزي نيز براي مهار آتش اقدام عاجل صورت نمي گيرد.
يك هموطن
¤ شركت هاي خودروسازي، به ويژه سايپا، دائم براي فروش ويژه محصولات خود تبليغ مي كنند. اما هيچ اطلاعي از شرايط و قيمت اين محصولات نمي دهند.
بخت آور از تهران
¤ نامگذاري شبكه هاي استاني سيما، براساس فرهنگ بومي يا آثار باستاني انجام مي شود. اما متأسفانه اين مسئله در مورد نامگذاري شبكه استان گلستان رعايت نشده و اين شبكه سبز ناميده شده است.
ابراهيم مهرباني
¤ از مسئولان تقاضا مي شود فكري به حال صف هاي طولاني سي ان جي در شهرستان بانه نمايند.
خامسي از بانه
¤ عوارض آزادراه تهران- رشت ناعادلانه است. خواهشمند است نسبت به تعديل اين هزينه اقدام شود.
شعيب زكايي از گيلان
¤ خواهشمند است در اتوبوس هاي خصوصي كولر ايجاد شود و همه ايستگاه هاي اتوبوس نيز داراي نيمكت و سرپناه باشند.
سعادت خالص از تهران

 



اعتصاب غذا پاي اينترنت با چيپس و كباب و ريحان! (خبر ويژه)

عجب مخمصه فلاكت باري شده اين جنجال اعتصاب غذا و روزه سياسي براي بقاياي فتنه سبز!
در پي بي نتيجه ماندن اين بازي و بي اعتنايي مطلق نظام، فتنه گراني چون موسوي و عبدا... نوري و كروبي و شماري از سران گروهك نهضت آزادي مجبور شدند حفظ آبرو كنند و از چند بازداشت شده آشوب ها كه مدعي اعتصاب غذا بودند درخواست كنند «چون جنبش به آنها نياز دارد» اعتصاب؟! خود را بشكنند آنها هم كه بازي خورده و به سرعت به غلط كاري افتاده بودند، اطاعت امر كرده و مدعي شدند اعتصاب نكرده را مي شكنند! سايت كلمه دراين باره از قول آشوبگران بازداشتي نوشت: به احترام رهبران جنبش و شخصيت ها به اعتصاب غذا پايان مي دهيم.
بدين ترتيب يك گرفتاري بزرگ هم از دوش بازيگران نمايش اعتصاب، هم معركه گيران فتنه- كه متهم بودند فقط بلدند اظهار نگراني كنند و خود دست به اعتصاب غذا نمي زنند- و هم محافل خارج نشين كه حاضر نبودند براي چند ساعت جلوي شكمشان را بگيرند برداشته شد! جالب اينكه «ن-ك» كاريكاتوريست خارج نشين به دنبال انتقاد از موسوي و كروبي به خاطر عدم همراهي با شبه اعتصابيون، ديروز- مقارن با انتشار خبر پايان اعتصاب غذا- شير شد و نوشت: «من نمي توانم از سران جنبش بخواهم كه اعتصاب غذا بكنند، يا روزه سياسي بگيرند، اما خودم چيزي بخورم. من هم با دوستان همراه شده ام. همين چند روز پيش بود كه همسر يكي از همين دوستان به من گفت چرا براي همدلي با اين گروه، من هم دست به اعتصاب غذا نمي زنم. اما ديده ام چه بر سر كساني مي آيد كه به مدتي طولاني اعتصاب غذا كرده اند. ]![ من تا حد توانم تا روزي كه دوستانم اعتصاب غذاي شان را نشكسته اند ]![ غذا نخواهم خورد. اين را هم مي دانم كه بعد از سكته سال پيش، چنين كاري بي دردسر نخواهد بود. اميدوارم همسر اين دوست عزيز كه به هر طريقي با شوهرش در تماس است، از او بخواهد خودش را زجر ندهد، اما اگر مي خواهد راهش را ادامه بدهد تا به نتيجه اي برسد، تا روزي كه غذا نخورد، همراهش هستم. من حق ندارم از دوستم بخواهم كه جانش را از دست بدهد! اين چه درخواستي است؟ اما به تصميمش احترام مي گذارم، ولي اميدوارم كه هم او و هم ديگران اعتصابشان را بشكنند»!
اما ماجرا به همين جا ختم نشد. صرف ادعاي منافقين جديد در برخي حزب هاي افراطي نظير حزب مشاركت مبني بر دعوت به «روزه سياسي» با اعتراض تند بي دين هاي بي نقاب روبرو شد كه سال گذشته ترجيح داده بودند در بحبوبه تظاهرت روز جهاني قدس- جمعه آخر ماه مبارك رمضان- تظاهر به روزه خواري كنند. سايت صهيونيستي بالاترين در اين زمينه با انتقاد از دعوت به روزه سياسي نوشت: حزب مشاركت در بيانيه خود مي گويد «آنان كه در تظاهرات 25 خرداد سال گذشته به خيابان آمدند اكنون به نشانه همبستگي با زندانيان روزه گرفته و دعاي افطار براي پيروزي مي خوانند». تعيين روزه سياسي مورد قبول بخش بزرگي از جنبش نيست. نه با اعتصاب غذا سازگار است و نه با تكثر جنبش سبز. اين است كه حزب مشاركت مي گويد صدها هزار معترض، روزه گرفته اند. ما در يك سال گذشته انتقادات مشابهي داشتيم اما به خاطر جو حاكم و پرهيز از متهم شدن به تفرقه اندازي سكوت كرديم اما تا كجا بايد ادامه پيدا كند؟ مي گوييم نه غزه نه لبنان، مي گويند هم غزه هم لبنان. مي گوييم اعتصاب غذا، مي گويند روزه مي گويند اسلام رحماني و قانون اساسي. به راستي تفرقه انداز كيست؟ آنها كه به مصادره گفتار و كردارشان معترضند يا آنها كه خواسته ها و حرف هاي ديگران را در جهت اهداف سياسي خود تغيير مي دهند؟ چرا و تا كي بايد نيروهاي سكولار اين روند را تحمل كنند.
بالاترين در مطلب ديگري نوشت: ماه رمضان نزديكه. در اين ماه مسلمان ها يك ماه از اذان صبح تا مغرب چيزي نمي خورن. اما اين روزها هوا گرم و طولاني است. ما كه مسلمان نيستيم تا روزه بگيريم. اما آيا ما حاضريم به خاطر مبارزه هيچي نخوريم و گشنگي بكشيم؟ نه حاضر نيستيم! ما فقط كارهاي بي خطر مي كنيم. مثلاً پاي اينترنت، قبل از 22 بهمن يا عاشورا مردم رو تحريك مي كنيم بيان بيرون- يه شبه رژيم رو براندازي كنن. اونوقت خودمون خبر آپ لود مي كنيم؛ دستگيري 50 نفر، كشته شدن 2 نفر، وعده ما فلان روز انتقام شهدا! گاهي هم با چيپس و پفك به جنگ آپ لود كردن خبر ميريم!
سايت خودنويس هم ترجيح داد به خاطر ابراز نگراني كروبي براي بازداشت شده ها، با او كلنجار برود و بنويسد: اين روزها آنها در اعتصاب بودند و من هم از آنجا كه جنبش تغيير فاز داده، هر شب در كبابي سر كوچه! سران جنبش هم كه در نگراني به سر مي برند من هم تصميم گرفتم مثل آنها و مثل شيخ شجاع نگران شوم! پدرم مي گفت آخوند مرده خوب است اما كروبي براي من شده بود شيخ شجاع! افشاگري مي كرد، توپ را توي زمين مي انداخت! غوغا مي كرد! همه منتظر يك حركت جديد بوديم كه يهو 22خرداد امسال، توپ را برگردون زد تو زمين خودمان! بزرگان جنبش اين روزها براي اعتصاب غذا حرف هايي زدند كه به قول زهرا رهنورد مرغ پخته كه چه عرض كنم لولوي آب پز هم خندش ميگيره! نگران شدند بعد از اين همه روز و درخواست كردند كه اعتصاب را بشكنن! آخه عزيز من! وجداني تحليل سياسي كردي اين حرفو زدي؟؟؟ كروبي جان، بي خيال! نگران بچه ها نباش! شما اين دفعه توپ رو كه نزدي هيچ با لگد زدي توپاي بچه هاي خودمون!




 



نگراني امنيتي آمريكا از نتايج تازه ترين نظرسنجي در خاورميانه (خبر ويژه)

مشاور پيشين امنيت ملي كاخ سفيد به استناد نظرسنجي اخير در 6 كشور اسلامي گفت: از منظر افكار عمومي جهان اسلام، اوباما بازنده اصلي است و اين در حالي است كه محبوبيت ايران افزايش يافته است.
به گزارش «ريس فور ايران» فلينت لورت گفت: نظرسنجي جديد موسسه زاگبي نشان مي دهد مباحثي كه در مورد «جايگاه ايران در خاورميانه» در آمريكا مطرح مي شد، تحريف شده و غيرواقعي است. يكي از اين افسانه هاي خلاف واقع و خطرناك انزواي ايران در سطح منطقه اي و بين المللي است.
وي اضافه كرد: نتايج نظرسنجي امسال در چند كشور عرب اسلامي نمي تواند به مذاق افرادي كه خواستار انزواي ايران در ميان همسايگانش در منطقه و مدعي حمايت كشورهاي عربي از اقدام نظامي اسرائيل و آمريكا عليه ايران بودند، خوش بيايد. در اين نظرسنجي كه از شهروندان كشورهاي مصر، اردن، عربستان، امارات، لبنان، و مغرب صورت گرفته، 77 درصد آنها از حق ايران در برخورداري از برنامه هسته اي ]تسليحات هسته اي[ حمايت مي كنند و در واقع مخالف برخي تبليغات ضدايراني هستند. طبق همين نظرسنجي 88 درصد پاسخ دهندگان اسرائيل و 77 درصد آنها آمريكا را بزرگ ترين تهديد براي جهان مي دانند و تنها 10 درصد، از ايران به عنوان تهديد نام برده اند.
مشاور پيشين امنيت ملي كاخ سفيد اضافه كرد: اگر آمريكايي ها واقعا مايلند بدانند كه بازنده اصلي سال جاري از منظر افكار عمومي عرب كيست، بد نيست بدانند كه نتايج اين نظرسنجي نشان مي دهد اين فرد كسي جز باراك اوباما نيست، چرا كه مقبوليت سياست هاي وي در قياس با سال گذشته از 51 درصد به 16 درصد در سال جاري رسيده است و نظر منفي اعراب به سياست هاي رئيس جمهوري آمريكا، طي يك سال، از 23 درصد به 67 درصد افزايش يافته است.

 



تاثير معكوس تحريم ها سرعت دادن به برنامه هسته اي ايران است (خبر ويژه)

رسانه هاي آمريكايي احتمال اثرگذاري تحريم ها بر مواضع منطقي و مشروع جمهوري اسلامي ايران را زير سوال مي برند.
به نوشته وال استريت ژورنال «آمريكا و اروپا همه فشار خود را وارد مي كنند اما مشكل دراين است كه بعيد است اين فشارها باعث شود رهبري حكومت ايران برنامه هسته اي را رها كند. با وجود اينكه برخي شركت هاي غربي همكاري با ايران را كاهش داده اند اما شركت هاي ديگري از هم اكنون سعي مي كنند اين خلأ را پر كنند. گزارش هفته پيش بنياد دفاع از دموكراسي در واشنگتن تاكيد مي كند كه 18 شركت بزرگ سرمايه گذاري در عرصه انرژي ايران حضور دارند از جمله شركت هايي از تركيه، هند، روسيه و چين.»
نيويورك تايمز هم در گزارشي با اشاره به دعوت آمريكا به مذاكره پس از بلند كردن چماق تهديد و تحريم نوشت: نمي توان با قطعيت تاثير تحريم ها بر ايران را تاييد كرد. فشار اقتصادي ممكن است ايران را بر سر ميز مذاكره برگرداند اما گروه ديگري معتقدند تحريم ها برعكس ممكن است اثر معكوس داشته باشد و موجب شود ايران برنامه هسته اي خود را سرعت بخشد. ترس ديگري هم در اين ميان وجود دارد و آن اينكه ايران بتواند مانند گذشته راه هاي دور زدن تحريم ها را دست و پا كند. هم اكنون با همكاري برخي شركت ها براي تامين بنزين مورد نياز ايران ناكارايي تحريم ها زير سوال رفته است.

 



هرچه ايران زيرك است آمريكا شلوغ كاري مي كند (خبر ويژه)

«ايراني ها عاقل و باهوشند و اوباما مانند بوش نتوانسته جلوي پيشرفت برنامه هسته اي ايران و نفوذ اين كشور در منطقه خاورميانه را بگيرد.»
پايگاه خبري- تحليلي «اگزمينر» در تحليل ناكارآمدي سياست دولت هاي قبلي و فعلي آمريكا در مواجهه با جمهوري اسلامي ايران نوشت: اوباما نيز مانند بوش در مورد ايران وارث مشكلاتي حاد و بزرگ است. او نتوانسته جلوي نفوذ ايران را در منطقه بگيرد بلكه در مورد برنامه هسته اي ايران نيز كند حركت كرده است.
به نوشته اين پايگاه خبري آمريكايي ،از يك سو نظامي گري آمريكا به خاطر استمرار حضور نيروهاي ايالات متحده در عراق و افغانستان بي نتيجه مانده است. همچنين هرگونه حمله به ايران در حالي كه آمريكا هنوز هزينه هاي دو نبرد ديگر را پرداخت مي كند بسيار دردناك است. اينها همه دلايل تغيير موضع اوباما در قبال ايران در هفته گذشته مي باشد. او در جمع برخي خبرنگاران از تمايل خود براي گفت وگو با ايران سخن گفت. حقيقت اين است كه هم در زمان بوش و هم در زمان اوباما پيشنهاد حمله به تاسيسات اين كشور ارائه شده بود كه با مخالفت فرماندهان نظامي مواجه شد و سران ايران نيز از اين مسئله به خوبي آگاه هستند.
در ادامه اين گزارش تاكيد شده است: آنچه بايد به خاطر سپرده شود اين است كه دولت ايران بازيگردان باعقل و باهوشي است و پيشنهاد اوباما زماني از سوي اين كشور پذيرفته مي شود كه مشوق هاي مناسبي در آن لحاظ شده باشد. ماه گذشته كه برزيل و تركيه درخواست سال قبل آمريكا به ايران در زمينه مبادله سوخت هسته اي را پيش كشيدند واشنگتن از دنبال گيري آن سر باز زد و حال نبايد اين فرصت را از دست دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در انتهاي اين گزارش آمده است: اوباما كه شلوغ كاري را از بوش به ارث برده است اگر مي خواهد مشكلش با ايران حل و فصل شود بايد اقدام هاي بيشتري را به نفع ايران انجام دهد زيرا اين كشور در مذاكرات خود در مورد مسائل مختلف فراست و زيركي اش را نمايان ساخته است.

 



فيگارو: پس از 9 سال جنگ در دره هاي افغانستان گم شده ايم (خبر ويژه)

مرگ 8 تبعه آمريكا، انگليس و آلمان در افغانستان، انتقادها از اين اشغالگري بي سرانجام را در محافل غربي شدت بخشيد.
به گزارش راديو فرانسه كشته شدن 10 نفر در افغانستان در مطبوعات فرانسه انعكاس سنگيني داشته است به خصوص كه كشته شده ها غير از دو افغاني همه «غربي» بوده اند. روزنامه لوموند تحليل مي كند كه «خبر تكان دهنده قتل 8 تبعه غربي، نوعي روحيه جبرگرايي و تسليم را در محافل ديپلماتيك غربي متبادر مي كند كه ناشي از بدتر شدن اوضاع است. اكنون هيچ كس در افغانستان امنيت ندارد.
سرمقاله نويس فيگارو هم نوشت: مدت ها پرسش هايي را درباره افغانستان مدام مطرح مي كنيم، اما از يافتن پاسخ، عاجزيم. جنگي كه در پاييز سال 2001 توسط آمريكا و متحدانش آغاز شد، اينك در پيچ و خم دره هاي هندوكش، راه گم كرده است و با وجود اين كه باراك اوباما در نظر دارد كه خروج نيروهاي خود را از تابستان سال آينده شروع كند، اما هيچكس قادر نيست پايان اين جنگ را پيش بيني كند. در واقع زمان بندي خروج نيروهاي خارجي از افغانستان هيچ دليل يا توجيه خاصي ندارد، مگر اين كه بپذيريم كه همه اميدها از دست رفته و ماندن در اين كشور هيچ ثمري نخواهد داشت.
فيگارو اضافه كرد: واگذار كردن جنگ در افغانستان قابل تصور نيست. بدون شك بايد استراتژي را تغيير داد تا ميان مردم افغانستان و طالبان فاصله بيفتد اما افكار عمومي جهان بي صبرتر از آن است كه منتظر نتايج تغيير روش باشد و اين كار هم به زمان زيادي نياز دارد. افزون بر همه اينها اين روش تاكنون بسيار پرهزينه بوده و سالانه حدود صد ميليارد دلار خرج برداشته است.

 



ريزش در نظام توي سرمان بخورد خودمان چند شقه شديم! (خبر ويژه)

نه تنها نتوانستيم به اسم جنبش سبز در صفوف حكومت ريزش ايجاد كنيم بلكه خودمان هم در طرف اپوزيسيون دچار نزاع ها و اختلافات شديد شده ايم.
اين تعبير تعبيري است كه طي هفته هاي اخير در ميان محافل ضدانقلاب حامي فتنه سبز فراوان گفته و نوشته مي شود. سايت خودنويس در اين زمينه نوشت: امروز بر خلاف يك سال پيش، از هم گسيختگي آشكاري در ميان جبهه اپوزيسيون ديده مي شود. حركت سال گذشته اكنون در جذب دچار رخوت، ناكارآمدي و انشقاق آشكاري است. كمااينكه در اين مدت نه تنها نتوانسته به ريزش آشكار در جريان حاكم دست پيدا كند كه به عينه ميان صفوف مخالفان حكومت هم اختلاف بارزي ايجاد شده است. نه جنبش به يك شكل ديكتاتورگونه هدايت شده و متاسفانه تجربه سال هاي اخير نشان داده كه اصلاح طلبان در رسيدن به يك تفكر منسجم و يك حركت متحد ناتوان عمل مي كنند. اين مسئله در انتخابات 88 نيز محسوس بود. البته حضور آن روز ما هم در انتخابات، انتخاب ميان بد و بدتر بود نه به معناي تاييد موسوي يا كروبي به عنوان صالح. پس از بحث تقلب هم فكر مي كرديم هدف مشتركي وجود دارد اما پس از گذشت يك سال و با افزايش سقف خواسته ها، نمايندگان تفكرات گوناگون به اين نتيجه رسيدند كه تفكرات اصلاح طلبان به هيچ وجه آنها را به سر منزل مقصود نمي رساند. لذا سعي كردند راه خود را بروند. در اين سو اصلاح طلبان نيز كه از گذشته درس نگرفتند همچنان بر مواضع احساسات گرايانه پاي فشردند همانگونه كه در پيش از انتخابات عمل كرده بودند.
اين سايت ضد انقلابي همچنين نوشت: شايد بشود جنبش سبز را زاييده يك نگاه هيجان محور توصيف كرد. مي شود با هيجان جماعتي را به دور خود جمع كرد اما پس از آن براي نگهداشتن آن جمع برگرد يك محور، نياز به شناخت و آگاهي هست. يكي از توانمندي هايي كه مي توانست وجود داشته باشد و ندارد، ضعف نمايندگان جنبش سبز در بسط آگاهي و نگاه تحليل گر است. اگر هم زماني از همياري ميان طيف روشنفكر و سران جنبش استفاده نشد متاسفانه به دليل عدم وجود زبان مشترك بين مردم و روشنفكران و در عين حال اختلافات تفكري و ديدگاهي ميان سياسي گرايان و روشنفكران، لاجرم به اختلافات موجود بيشتر دامن زد. اين زمينه اختلافات تا حدي جلو رفت كه امروز آنچه كه بيشتر از گفتمان- در ميان خيل طرفداران- به چشم مي خورد، حذف و تندروي است، تندروي و تفكرات به دور از منطق در نقد نگرش هاي مخالف است. بخشي از سبزها كه نمي خواهد ناكارآمدي سيستم جذب خود را ببيند، ديگر اعضاي جنبش را به خود فروشي و وطن فروشي متهم مي كند. ما امروز مثل يك تيم فوتبال شده ايم كه فرصت هاي خود را از دست رفته مي بيند و صرفاً چشم به از دست دادن امتياز از سوي حريف دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14