(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20  مرداد 1389- شماره 19714

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آمادگي براي ورود به ماه مهماني خدا در كلام رهبري
 سرلشكر فيروزآبادي: اظهارات مشايي انحراف و جرم عليه امنيت ملي است
سخنگوي وزارت خارجه: هيچ مذاكره دوجانبه اي با آمريكا انجام نخواهد شد
نمايندگان مجلس طرح 2 فوريتي «مقابله به مثل» ارائه مي دهند
امير سياري: صفر تا صد طراحي زير دريايي ها در داخل كشور انجام مي شود
پخش مباحث اخلاقي آيت الله جوادي آملي از شبكه قرآن سيما در ماه مبارك رمضان
آيت الله خاتمي در همايش سراسري بسيج ادارات: اصلاح نظام اداري بيشترين نقش را در رضايتمندي مردم دارد
آژانس بين المللي انرژي اتمي: آبشار دوم غني سازي 20 درصد ، تحت نظارت كامل است
مركز امنيت آمريكاي جديد: اوباما بايد از جنبش سبز حمايت كند
ناخشنودي هيئت منصفه مطبوعات از راي صادره در مورد مديرعامل سابق ايرنا
اعتراض رسا به سوء استفاده كروبي از نام اين خبرگزاري
اصلاح و پوزش



آمادگي براي ورود به ماه مهماني خدا در كلام رهبري

اشاره:
به مناسبت پايان شعبان المعظم و در آستانه ورود به ماه مبارك رمضان، پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي، بخشي از بيانات رهبر معظم انقلاب را در جمع كاركنان وزارت اطلاعات در تاريخ 13/07/1383، به اين شرح منتشر كرده است:
الآن ماه شعبان متأسفانه دارد تمام مي شود. ماه شعبان، ماه دعا و ماه عبادت است. در همين صلواتي كه در مفاتيح مقرر است: «الّذي كان رسول الله (صلّي الله عليه وآله) يدأب في صيامه و قيامه في لياليه و ايّامه بخوعا لك في اكرامه واعظامه الي محلّ حمامه»؛ پيغمبر تا دم مرگ، تا آخر عمر، ماه شعبان را بزرگ مي داشت و در مقابل ماه شعبان خضوع مي كرد و عادت داده بود خودش را به صيام و قيام در ماه شعبان. در دنباله اين صلوات هست كه: «اللّهم فاعنّا علي الاستنان بسنّته فيه»؛ از خدا مي خواهد كه ما را هم موفق بدار كه همان سنت پيغمبر را در ماه شعبان رعايت كنيم. اين ماه شعبان - حتماً مي دانيد ديگر - دالان و دهليز ماه رمضان است. ماه رمضان تالار ضيافت الهي است؛ يك تالار عظيم كه اگر كسي وارد آن تالار شد و به خود فرصت داد و همت كرد كه از آنچه در آن جا خداي متعال آماده كرده، به خودش بهره اي برساند، بهره فراواني خواهد برد كه آن بهره در ماه شوال و ماه هاي ديگر سال نيست؛ فقط مخصوص ماه رمضان است. انواع و اقسام ضيافتهاي الهي: رحمت الهي، عزت الهي، توفيق الهي، قرب الهي، استغناي ناشي از تفضل الهي، رزق مادي، رزق معنوي، همه در ماه رمضان است؛ اينها را سر سفره ماه رمضان گذاشته اند. بعضي ها مي آيند و به اين سفره نگاه نمي كنند و از وسط اين سفره و اشياي آن عبور مي كنند و مي روند و هيچي هم گيرشان نمي آيد؛ بعضي ها يك چيز مختصري برمي دارند؛ يك روزه ا ي مي گيريم ما؛ يك مختصركي، يك چيزي؛ اما بعضي ها نه، حسابي مي نشينند سر اين سفره و از رحمت الهي كيسه خودشان را پر مي كنند؛ عزت مي خواهند، دنيا مي خواهند، آخرت مي خواهند؛ رفع گرفتاري مي خواهند، گشايش در زندگي مي خواهند، استغناي طبع مي خواهند، صفات و خلق حسنه مي خواهند؛ هرچه مي خواهند، براي خودشان و براي ديگران برمي دارند.
براي اين كه انسان بتواند وقتي وارد اين تالار شد، چشمش باز باشد، غافل نشود، دچار گيجي و گولي نشود كه سرش را بيندازد پايين و از اين در وارد شود و از آن در بيرون برود؛ نگاهي به دوروبر كند واستفاده اي ببرد و براي اين كه اين آمادگي در من و شما پيدا شود، اين ماه رجب و شعبان را قرار داده اند؛ رجب يك جور، شعبان يك جور ديگر. رجب، بيشتر ماه نماز است؛ شعبان، بيشتر ماه دعا و روزه است؛ اين مناجات شعبانيه را ببينيد. من يك وقتي از امام (رضوان الله عليه) پرسيدم در اين دعاهاي مأثوري كه وجود دارد، شما كدام دعا را بيشتر از همه خوشتان مي آيد و دوست داريد. فرمودند: دعاي كميل و مناجات شعبانيه. اتفاقاً هر دو دعا هم مال ماه شعبان است؛ دعاي كميل كه مي دانيد اصلاً ورود اصلي اش مال شب نيمه شعبان است، مناجات شعبانيه هم كه از ائمه نقل شده، متعلق به ماه شعبان است. لحن اين دو دعا به هم نزديك است؛ هر دو عاشقانه است. در مناجات شعبانيه: «و ان ادخلتني النّار اعملت اهلها انّي احبّك»؛ جهنم هم كه من را ببري، فرياد مي كشم تو را دوست دارم. و در دعاي كميل: «لان تركتني ناطقا لاضجّن اليك بين اهلها ضجيج الاملين و لاصرخنّ اليك صراخ المستصرخين و لابكينّ بكاء الفاقدين»؛ اگر به من در جهنم اجازه بدهي و نطق را از من نگيري، فرياد مي كشم؛ فرياد اميدواران، فرياد دلدادگان و فرياد دلباختگان را.
بايد با اينها مأنوس بشويم و قدري دلمان را نرم كنيم. اين دل چيز عجيبي است؛ گاهي اوقات به وسيله اي كه انسان را به اوج آسمانها و اوج معنويت مي برد، تبديل مي شود؛ گاهي هم به عكس، به سنگ سنگيني تبديل مي شود كه بسته شده به پاي انسان و انسان را تا اعماق آب، تا اعماق دره فرو مي برد؛ غرق مي كند؛ پدر انسان را درمي آورد. اگر دل را به پول و به شهوت جنسي و به مقام و به اين چيزها داديد، اين همان سنگ سنگين است؛ دل ديگر نيست. در آن صورت:
ده بود آن، نه دل كه اندر وي
گاو و خر بيني و ضياع و عقار
آن دلي كه انسان در آن عشق اتومبيل فلان جور دارد، آن دل نيست، گاراژ است! بنگاه معاملاتي است! آن دلي كه همه اش در آن ميل جنسي موج مي زند، ديگر دل نيست، آن عشرتخانه است. شاعر، آن زمان كه ضياع و عقار و زمين و ملك و گاو و خر در زندگي نقش داشته، از اينها نام برده و مي گويد دلي كه اينها در آن باشد، آن جا طويله است! ده است! دل، نيست؛ دل جاي خداست؛ جاي نور است.

 



با انتقاد شديد از طرح مكتب ايراني
سرلشكر فيروزآبادي: اظهارات مشايي انحراف و جرم عليه امنيت ملي است

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با انتقاد شديد از طرح موضوعاتي چون مكتب ايراني تاكيد كرد: اين قبيل اظهارات را انحراف و جرم عليه امنيت ملي و حمله به اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي مي دانيم.
به گزارش خبرگزاري فارس، سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در جلسه دفاع از رساله دكتراي يكي از دانشجويان دانشكده امنيت ملي دانشگاه عالي دفاع ملي با عنوان «بررسي تبيين تاثير فرهنگ و تفكر بسيجي بر امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران» به تشريح اهداف و راهبردهاي جريان نوظهور ابرسرمايه داري در جهان پرداخت و گفت: راهبرد ابرسرمايه داري اين است كه هيچ اتحادي را در بين كشورهاي جهان برنمي تابد و تلاش مي كند آمريكا و مركزيت ابرسرمايه داري به عنوان تنها اداره كننده جهان تلقي شود تا بتوانند راهبردهاي خود را از اين طريق به اجرا بگذارند، بنابراين با هر نوع اتحاد و اجماع در بين كشورهاي جهان و شكل گيري و وقوع آن مقابله و در آن اخلال ايجاد مي كند.
دولت نهم و دهم دقيقا در مقابل سياست ابرسرمايه داري حركت كرد
وي با بيان اين كه شعار اين طرح كه با رويكرد عدم تحقق هرگونه اتحاد و اجماع منطقه اي مي باشد اين بود كه اگر با اسرائيل هم نيستيد با ايران هم نباشيد، گفت: لذا مشخص گرديد كه نقطه ضعف ابرسرمايه داري اين است كه اتحاد بين كشورهاي جهان ايجاد نشود.
فيروزآبادي در ادامه سخنان خود اضافه كرد: حال ببينيد دولت نهم و دهم، دقيقا در مقابل اين سياست ابرسرمايه داري حركت كرد و نزديكي كشورهاي عربي، نزديكي با كشورهاي اسلامي و ارتباطات و مبادلات صميمي را تا حضور كشورهاي عربي در رزمايش هاي بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ارتش جمهوري اسلامي ايران ادامه داده تا ما را از خودشان بدانند.
جريان مشكوك و مرموزي از دفتر رئيس جمهور سر درآورده است
عضو شوراي عالي امنيت ملي كشور در ادامه تحليل راهبرد ابرسرمايه داري گفت: حال چگونه است كه اين وسط يك آقايي پيدا مي شود از دفتر رئيس جمهور كه معلوم نيست شأنش در قانون چيست و مي آيد يك بحث هايي را مطرح مي كند كه در جهت سياست هاي راهبرد ابرسرمايه داري است. امام(ره) آمده است بحث مكتب اسلام ناب محمدي(ص) را مطرح و كشور جمهوري اسلامي ايران را براساس اين مكتب بنا كرده و فرموده اند جمهوري اسلامي نه يك كلمه كمتر نه يك كلمه بيشتر. ايشان شعار وحدت اسلامي و وحدت كلمه را مبناي آزادي مسلمانان قرار داد و فرمود وحدت اسلامي است كه باعث عزت و قدرت مسلمانان مي شود.
حرف هاي مشايي خنثي كننده زحمات امام(ره) و رهبري
«اما وقتي فردي مي آيد در آن جايگاه مي گويد مكتب ايراني، يعني كشورهاي اسلامي، حساب ما از شما جداست، كشورهاي عربي حساب ما از شما جداست اين در جهت تجزيه جهان اسلام است اين حرفها در جهت خنثي كردن خون هاي شهدا و زحمت هايي است كه امام (ره) و رهبري عزيز انقلاب براي اتحاد جهان اسلام كشيده اند.»
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با خطاب قراردادن استادان و پژوهشگران حاضر در جلسه در توجه به روند پياده سازي راهبردهاي ابرسرمايه داري در جهان ادامه داد: اين حرف هاي كوچكي نيست، نمي دانم چطوري كسي جرأت مي كند و به خود اين اختيار را مي دهد در حالي كه هيچ حكم و حق قانوني ندارد اين حرفها را بزند، اينها جرم است.
فيروزآبادي ضمن توجه دادن قوه قضائيه به اين گونه امور بيان داشت: ورود تئوريسين ها و نظريه پردازان جنگ نرم و جاسوسان سيا به كشور را چه كسي اجازه داده است؟ وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي بايد پاسخگو باشند و قوه قضائيه بايستي رسيدگي كند. چرا قوه قضائيه به اين جرايم رسيدگي نمي كند، اينها جرايم امنيت ملي هستند، اين اظهارات اركان نظام را مورد هدف قرار مي دهند، وقتي كسي مكتب ايراني را در نفي و كنار گذاشتن مكتب اسلام ناب محمدي(ص)، اراده مي كند و ايران را در مقابل جمهوري اسلامي ايران بيان مي كند مگر جز ادامه راه فتنه گران است؟
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه ما به مليت ايراني خود افتخار مي كنيم، اما اين قبيل اظهارات را انحراف و جرم عليه امنيت ملي و حمله به اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي مي دانيم كه دارد توسط يك شخصي به اسم مشايي زده مي شود، گفت: علما فرياد مي زنند اما مثل اينكه، ايشان افسارگسيخته است، يك بار مي گويد با علم رياضي مي شود رفت به بهشت، كدام عالم الهي در طول تاريخ چنين حرفي رازده و يا كدام يكي از آيات قرآن و روايات اهل بيت معصومين(ع) دلالت بر اين دارد، مگر از بهشت و مسيرهاي نيل به آن به جز اولياء حق كسي مي تواند تعبيري ارائه كند و تازه آن هم الهام الهي است، يك آقايي مي آيد در جمع رياضي دانها مي گويد رياضي دان ها بهتر بهشت را مي فهمند، يعني خوب بالاخره لازمه رسيدن به بهشت فهم رياضي است، شهيد دستغيب (رحمه الله عليه) مي فرمودند: آدم باش تا شفاعتت كنند، حيوان را نمي شود شفاعت كرد. بايد آدم باشي تا به بهشت بروي، با خوي حيواني نمي تواني خود را به بهشت ببري.
طرح هاي عملياتي
براي پاسخ به هرگونه تهاجم  تدوين و تمرين شده است
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه ايران نقاط ضعف دشمن را شناسايي و طرح هاي عملياتي براي پاسخ را تهيه، آموزش و ساماندهي كرده است.
سرلشگر سيدحسن فيروزآبادي ديروز در حاشيه مراسم بزرگداشت سرلشگر خلبان شهيد عباس بابايي و حسين لشكري در جمع خبرنگاران گفت: رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح آمريكا چون يك نظامي است و رئيس ستاد هم هست اگر نگويد كه برنامه نظامي روي ميز است، در واقع كار خودش تعطيل است. ضمن اين كه اين حرف را در طول ماه ها و ساليان سال ديگر مقامات سياسي و رئيس جمهوري هاي آمريكا هم گفته اند، ولي هيچ گاه در برابر آمادگي، بازدارندگي و ابهت نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي به خود جرات نداده است كه دست از پا خطا كند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح اضافه كرد: گفته هاي رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح آمريكا راجع به طرح نظامي ايران حرفي مفتي است، او در واقع از كار خود به عنوان رياست ستاد مشترك دفاع كرده است، نه اينكه ايران را تهديد كند.
وي در جواب پرسش خبرنگاري مبني بر آمادگي نيروهاي مسلح هم بيان كرد: آمادگي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران نسبت به هر زمان ديگر در بهترين وضعيت قرار دارد و ما در بيش از 10 سال تهديدات فرامنطقه اي آمريكا و ابر سرمايه داري را براي انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران ارزيابي و نقاط ضعف و قوت دشمن را شناسايي و طرح هاي عملياتي را تهيه، آموزش و ساماندهي كرده ايم.
وي افزود: در حال حاضر اين طرح ها آماده است و به محض اين كه اعلام كنيم، هر كدام از نيروها و بخش ها كه مامور عمليات هستند دست به كار خواهند شد.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: جمهوري اسلامي به دنبال جنگ با هيچ كشوري در عالم نيست و نمي خواهد وارد جنگ شود، بلكه ما به دنبال توليد علم و پيشرفت كشور و ارتقاء فرهنگي بشر هستيم.
وي با ابراز تاسف براي آمريكايي ها و شرايط سختي كه براي مردم فلسطين، عراق و افغانستان ايجاد كرده اند، افزود: اين شرايط و نيز برنامه اي كه براي پاكستان هم در دست دارند جز خسارت مالي و تحميل بودجه بيش از هزار ميليارد دلاري در سال، عايدي ديگري براي ملت آمريكا نداشته است و آنها بايد اين را پيش خود برانداز كنند.
سرلشكر فيروزآبادي با خطاب قرار دادن سران آمريكا و فرماندهان نظامي اين كشور اظهار كرد: ما وضع كشور شما را مي دانيم، وضع شما در افغانستان وضع خوبي نيست و شما نتوانستيد از عهده آن برآييد. اين در حالي است كه اين كشور سال ها در جنگ بوده و سيستم حكومتي و نظامي آن به هم ريخته بود و اين كشور اسير فتنه هاي وهابي شده بود. شما آنجا را بمباران كرديد و نيرو وارد كرديد، اما نتوانستيد حريف همان ملت دست بسته بشويد و به سراغ مردم پاكستان رفته ايد، هنوز از پابندي كه در عراق به خود بسته ايد، نتوانسته ايد خارج شويد، ولي دوباره حرف از تهديدات جديد مي زنيد كه خواسته ابر سرمايه داري است.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص تحريم سپاه پاسداران هم گفت: تحريم فرماندهان سپاه و اين كه آنها اسم افراد را مشخص مي كنند و آنها را براي مسافرت به كشورها تحريم مي كنند؛ خلاف تفكر خود آنها يعني همان حقوق بشر و تفكر اومانيستي غرب است.

 



سخنگوي وزارت خارجه: هيچ مذاكره دوجانبه اي با آمريكا انجام نخواهد شد

رامين مهمان پرست بر عدم انجام مذاكره دوجانبه با آمريكا از سوي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه روز سه شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي، در پاسخ به اين پرسش كه پيش شرط تهران براي مذاكره با واشنگتن چيست؟ گفت: جمهوري اسلامي ايران بنا ندارد وارد مذاكره دوجانبه با آمريكا شود و كسي نيز تاكنون اين حرف را اعلام نكرده است.
مهمان پرست افزود: موضوع بحث با آمريكا در خصوص بحران هاي بين المللي در سطح جهان، بررسي ريشه هاي اين بحران ها و راه حل هاي آنها است.
وي درباره اظهارات هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا كه از آمادگي كشورش براي تعامل با ايران خبر داده است؟ اظهار داشت: ملت ما اهل گفت وگو و منطق است و همواره نشان داديم كه براي تثبيت حقوق ملت با منطق قوي خود آماده دفاع از كشور، منافع و حقوق ملت هستيم.
مهمان پرست گفت: براي تثبيت حقوق ملت آماده ايم منطق خود را در حضور مردم و رسانه هاي دنيا مطرح كنيم.
مهمان پرست در اين نشست همچنين درباره گفت وگوهاي ايران و گروه وين (آمريكا، روسيه، فرانسه و آژانس بين المللي انرژي اتمي) اظهار داشت: ما منتظر پاسخ گروه وين و تعيين تاريخ و محل برگزاري جلسه با اعضاي اين گروه هستيم و فكر مي كنيم مي توان بحث تبادل سوخت را در فاصله زماني خيلي كوتاهي دنبال كرد.
وي افزود: ما براي مذاكره در رابطه با تبادل سوخت و تامين سوخت رآكتور تهران براساس بيانيه تهران آماده برگزاري نشست هستيم.
مهمان پرست در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه در صورت وقوع جنگ عليه لبنان آيا جمهوري اسلامي وارد عمل خواهد شد گفت: آنچه رژيم صهيونيستي بايد خوب متوجه شود كه فكر مي كنم تا اندازه اي متوجه شده، اين است كه تعدي به هر كشوري در منطقه و هر ملت مسلماني در منطقه با عكس العمل بسيار شديد همه كشورهاي منطقه مواجه خواهد شد.

 



براي برخورد با كشورهاي تحريم كننده ايران
نمايندگان مجلس طرح 2 فوريتي «مقابله به مثل» ارائه مي دهند

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس از پيگيري ارائه طرح 2 فوريتي «مقابله به مثل» با كشورهاي تحريم كننده ايران خبر داد.
حجت الاسلام سيدناصر موسوي نماينده مردم فلاورجان در گفت وگو با فارس، با اشاره به اعمال تحريم هاي جديد عليه كشورمان گفت: جمعي از نمايندگان مجلس پيگير طرحي 2 فوريتي هستند تا براساس آن با كشورهايي كه با جمهوري اسلامي ايران برخورد داشته و استكبار را در اعمال تحريم ها همراهي كرده اند، برخورد شود.
وي افزود: ايران بايد با اين كشورها مقابله به مثل كند، مخصوصا در رابطه با ورود كالاهاي اين كشورها از مبادي قانون به داخل، قطعا بايد جلوگيري شود.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد: وقتي كشورمان با آنها مقابله به مثل كند، اين كشورها به خود مي آيند ولي اگر آنها هر آنچه كه دوست داشتند عليه كشورمان گفته و هرچه دلشان خواست تصويب كنند، زيبنده كشورمان نيست كه اقدمات آنها بي پاسخ بماند.
موسوي ادامه داد: در اين رابطه تعدادي از نمايندگان در حال تهيه اين طرح هستند البته در اين رابطه همفكري و رايزني هايي هم صورت گرفته است اما همزمان با پايان يافتن تعطيلات مجلس پيگيري ها در اين رابطه ادامه خواهد داشت.
پرويز سروري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم در گفت وگو با فارس با اشاره به اقدامات اخير مسئولان كره جنوبي مبني بر اعمال تحريم عليه ايران، گفت: كشورهايي كه در اين موضوع با آمريكاي جهانخوار همكاري كنند، در ليست سياه ايران قرار خواهند گرفت و اقدامات محدود كننده جدي برايشان در نظر خواهيم گرفت.
وي با توجه به سطح روابط اقتصادي ايران و كره در خاورميانه، اظهار داشت: ما به كشورها به خصوص كره اي ها هشدار مي دهيم كه منافع ملي خود را با منافع آمريكايي ها پيوند نزنند و بدانند كه در صورت تحريم، اقدامات تنبيهي از طرف ايران اعمال خواهد شد.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اينكه تحريم ها پس از انقلاب باعث رشد و خودكفايي ما در بسياري از زمينه ها شده است، افزود: تحريم ها در موقعيت كنوني بر كشور ما فشارهايي وارد خواهد كرد، اما در نهايت باعث مي شود در زمينه هايي كه به خودكفايي كامل نرسيده ايم، ورود پيدا كنيم.

 



امير سياري: صفر تا صد طراحي زير دريايي ها در داخل كشور انجام مي شود

فرما نده نيروي دريايي ارتش گفت كه صفر تا صد طراحي زيردريايي هاي اين نيرو در داخل كشور انجام مي شود.
امير حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در برنامه گفت وگوي ويژه خبري با بيان اينكه توان ساخت زيردريايي در انحصار كشورهاي معدودي است، اظهار داشت: شايد اين كشورها توان توليد زيردريايي در مقياس بزرگتر را هم داشته باشند اما اينكه ما توانستيم در كوتاه مدت به توانمندي توليد و ساخت زيردريايي برسيم و در منطقه حرف نخست را بزنيم براي ملت ما افتخار است. وي افزود: نيروي دريايي در سال هاي قبل از انقلاب و تا پايان دوران دفاع مقدس توان استفاده از زيردريايي را نداشت و ما در دهه 70 به فكر استفاده از زيردريايي افتاديم، تجربه دوران دفاع مقدس نشان داد كه در چرخه تجهيزات دفاعي نبايد به ديگران متكي باشيم و براي حضور در دريا به دنبال خريد زيرسطحي برويم بلكه بايد خود توان توليد آن را داشته باشيم تا توان ما در محيط محدود خلاصه نشود.
سياري در ادامه تصريح كرد: صفر تا صد طراحي زيردريايي ها در كشور انجام مي شود و اين توانمندي با تلاش و ابتكار متخصصان ما بوجود آمده است و به مرور تعداد زيردريايي هاي خود را افزايش مي دهيم. الحاق ناوشكن جماران به نيروي دريايي بازتاب زيادي داشت و دشمنان مان سعي كردند آن را زير سؤال ببرند و ساخت زيردريايي هم بازتاب وسيعي خواهد داشت و دشمنان باور نمي كنند كه ما در كوتاه مدت به اين توانمندي رسيده ايم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به فن آوري و تسليحات زيردريايي هاي ايراني گفت: زيردريايي ها از نظر فن آوري در بين همه سلاح ها و تجهيزات موجود حرف اول را مي زند و براي دشمنان مان دستيابي به اين توان در كوتاه مدت غيرقابل قبول است به همين دليل كارخانه ساخت آن را نشان داديم.
سياري با بيان اينكه براي استفاده از زيردريايي بايد از فن آوري روز برخوردار باشيم در غير اين صورت نمي توانيم نقش مؤثري داشته باشيم، اظهار داشت: بنابراين تمام سامانه هاي مورد نياز از جمله سامانه هاي تحرك، رانش، سلاح، مخابرات، سونار و كشف هدف متناسب با نياز كشور تعريف و توليد شده است همچنين استفاده از زيردريايي نيازمند توانمندي كاركنان زيردريايي است، همه كاركنان زيردريايي هاي ما در نيروي دريايي آموزش ديده اند و داشتن روحيه سلحشوري، توكل بالا به خداوند، شناخت محيط و لايه هاي آن و توان حفظ موضع در زير دريا از جمله ويژگي هاي آنان است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش در بخش ديگري از سخنانش در خصوص اولويت هاي نيروي دريايي خاطرنشان كرد: ما براي انجام مأموريت ها بايد آمادگي خود را حفظ كنيم و آن را ارتقا دهيم بنابراين نمي توانيم به توانمندي هاي موجود بسنده كنيم و بايد متناسب با تهديدات روز توان رزمي خود را ارتقا دهيم و حفظ مرزهاي آبي، حفظ منابع نظام در آب هاي سرزميني و فلات قاره و حفظ منافع كشور در آبهاي آزاد از جمله مأموريت هاي نيروي دريايي است.
سياري در ادامه با اشاره به اسكورت يك كشتي در خليج عدن اظهار داشت: حدود دو هفته پيش يك كشتي را در خليج عدن اسكورت كرديم و همزمان شش فروند كشتي خارجي به ما ملحق شدند تا آنها را با اسكورت خود به باب المندب برسانيم. ما به كشورهاي منطقه و همسايه كمك مي كنيم و در مأموريت خود با نيروي دريايي سپاه هماهنگي كامل داريم.
وي ادامه داد: نيروي دريايي در كنار عمليات كلاسيك توانايي اجراي عمليات نامتقارن را هم دارد و از مؤلفه هاي قدرتي متفاوتي برخوردار است. همانطور كه شاهد بوديم در عمليات تركيبي بين نيروهاي ارتش در رزمايش ولايت 88 نيروي دريايي از پشتيباني هوايي برخوردار بود و پدافند هوايي نيز در اين رزمايش در عمليات تركيبي نقش خود را نشان داد و نيروي زميني در عمليات تركيبي به خوبي در سواحل جنوب مستقر شد و در ادامه عمليات دفاع از مرزها را انجام داد.

 



پخش مباحث اخلاقي آيت الله جوادي آملي از شبكه قرآن سيما در ماه مبارك رمضان

با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، فصل ضيافت الهي و بهار قرآن، سلسله مباحث حكيم متأله و استاد علامه آيت الله جوادي آملي از سيماي جمهوري اسلامي به شرح زير پخش مي شود.
1- برنامه «نسيم معرفت» (سلسله دروس اخلاق) هر روز ساعت 20/11 صبح از شبكه قرآن و معارف سيما به استثناي جمعه ها
2- ادامه برنامه «صهباي تسنيم» (تفسير سوره مباركه اسراء) هر روز ساعت 30/12 از شبكه چهارم سيما

 



آيت الله خاتمي در همايش سراسري بسيج ادارات: اصلاح نظام اداري بيشترين نقش را در رضايتمندي مردم دارد

عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان با بيان اينكه اصلاح نظام اداري بيشترين نقش را در رضايتمندي مردم دارد، گفت: اگر نظام اداري سالم باشد رضايت مردم را به دنبال خواهد داشت كه اگر مشكلي در آن به وجود بيايد نظام آسيب مي بيند.
به گزارش فارس، آيت الله سيد احمد خاتمي در همايش سراسري مسئولين بسيج ادارات سپاه هاي استاني سراسر كشور و فرماندهان و شوراي بسيج وزارتخانه ها، بدنه اداري كشور را تابلوي نظام اسلامي دانست و گفت: مردم نظام اسلامي را در چهره كارمندان اداري مي بيند و اگر اين كارمندان خوب يا بد عمل كنند، نتيجه كار آنها در سبد نظام اسلامي ريخته خواهد شد.
خاتمي با بيان اينكه بايد به مسئله سلامت نظام اداري با يك نگاه استراتژيك نگريسته شود، افزود: اگر نظام اداري سالم باشد رضايت مردم را به دنبال خواهد داشت كه اگر مشكلي در آن به وجود بيايد نظام آسيب مي بيند.
وي فساد اداري را خوره هر نظامي دانست و گفت: يكي از مهمترين عوامل سقوط هر نظامي در دنيا فساد اداري آن است و شهيد بهشتي نيز يكي از مهمترين عوامل سقوط هر نظامي را فساد نظام اداري آن مي دانستند.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان با تاكيد بر اينكه در بدنه اداري كشور افراد پاك، مومن و خدمتگزار فراوان هستند، تصريح كرد: نبايد اگر در خصوص فساد اداري صحبت مي كنيم دست به سياه نمايي بزنيم و حق افراد پاك را ضايع كنيم. اما فساد اداري هر اندازه كه باشد زياد است چرا كه ما مدعي نظام اسلامي هستيم و اين فساد پاي اسلام هم نوشته خواهد شد و كار به جايي مي رسد كه حرف از ناكارآمدي نظام مي زنند.
خاتمي مردم را سرمايه هر نظام مي دانست و افزود: هر نظامي در دنيا چه حق باشد چه باطل، اگر پشتوانه مردمي نداشته باشد سقوط مي كند.

 



آژانس بين المللي انرژي اتمي: آبشار دوم غني سازي 20 درصد ، تحت نظارت كامل است

سرويس سياسي-
آژانس بين المللي انرژي اتمي طي گزارشي با اعلام راه اندازي آبشار دوم سانتريفيوژها در نطنز از نظارت كامل خود بر آن خبر داد.
پيش تر موسسه علوم و امنيت بين الملل(ISIS) نيز گزارش داده بود كه ايران استفاده از تجهيزات اضافي كه اوايل سال جاري براي غني سازي موثرتر اورانيوم نصب كرده بود را آغاز كرده است.
آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه اعلام كرد كه ايران در حال استفاده از يك مجموعه دوم يا «آبشار» از ماشين هاي سانتريفيوژ در سايت نطنز براي غني سازي اورانيوم تا 20 درصد است.
در همين ارتباط، جيل تئودور سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: زماني كه بازرسان آژانس هفدهم ژوئيه(26 تيرماه) از تاسيسات هسته اي ايران بازديد كردند ايران در حال تزريق مواد هسته اي به دو آبشار 164 سانتريفيوژي متصل به يكديگر بود.
به گزارش آسوشيتدپرس، تئودور با اين ادعا كه اين اقدام ايران نقض قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل است تصريح كرد: ايران در ماه مارس آژانس را در جريان قصد خود براي متصل كردن دو زنجيره سانتريفيوژها قرار داده است.
در عين حال، به عقيده كارشناسان در تهران انتشار جهت دار و متناوب اخباري از اين دست توسط منابعي مانند موسسه علوم و امنيت بين المللي و خبرگزاري هايي كه وابستگي شناخته شده اي به صهيونيست ها داشته اند در شرايط فعلي كاملا معنادار است. يك كارشناس در اين باره به كيهان گفت: « خبرگزاري آسوشيتدپرس مطابق روال هميشگي خود تلاش مي كند در آستانه مذاكرات با انتشار اخبار جهت دار فضاي مذاكرات را تحت تاثير قرار دهد». اين كارشناس در عين حال تاكيد كرد كه هرگونه غني سازي در ايران تحت نظارت كامل آژانس قرار دارد و چنين اخباري نمي تواند موضع ايران را در مذاكرات وين تغيير دهد.

 



مركز امنيت آمريكاي جديد: اوباما بايد از جنبش سبز حمايت كند

مركز امنيت آمريكاي جديد در بررسي استراتژي «درگيرسازي عمومي» دولت اوباما پيشنهاد داد اوباما بايد يك برنامه استراتژيكي و ارتباطاتي پياده كند تا از جنبش سبز حمايت كرده و نظام ايران را تضعيف نمايد.
به گزارش مشرق، مركز امنيت آمريكاي جديد (CNAS) طي گزارشي تحت عنوان «دست دراز شده آمريكا» به بررسي سياست خارجي آمريكا و ديپلماسي عمومي اين كشور در جهان پرداخته كه بخش هايي از اين گزارش ويژه به ايران اختصاص يافته است.
در بخشي از اين گزارش كه تحت عنوان كلي «استراتژي درگيرسازي عمومي دولت اوباما» به رشته تحرير درآمده، ادعا شده است: «آمريكا در امور داخلي ايران دخالت نمي كند. تعهد ما- مسئوليت ما- اين است كه براي برقراري حقوقي كه بايد جهاني و متعلق به همه بشريت باشند، به پا خيزيم. اين حقوق شامل حق آزادي بيان، حق برگزاري تجمعات بدون ترس و واهمه؛ حق برخورداري برابر از عدالت، و بيان عقايد بدون ترس از انتقام از خود و يا خانواده، هستند.»
در اين گزارش، «تعديل نفرت و عداوت عمومي بلند مدت نسبت به آمريكا و ايجاد فضاي سياسي براي وارد شدن در فرايند درگيري با نظام»، «ممانعت از استفاده نظام ايران از احساسات ضد آمريكايي به عنوان بهانه اي براي امتناع از همكاري با آمريكا»، «اجتناب از تضعيف جنبش سبز كه مي تواند از طريق اعلام آشكار اتحاد با معترضان بوجود آيد» و «كسب حمايت هاي بين المللي از تحريم ها، يا حتي حمله نظامي، در صورتي كه مذاكرات هسته اي به شكست بينجامد» به عنوان اهداف دولت اوباما براي درگير ساختن افكار عمومي ايران عنوان شده است.
در بررسي ديپلماسي عمومي آمريكا تاكيد شده است: دولت آمريكا تاكنون بر روي طناب راه مي رفت و مطمئن نبود كه آيا سخن گفتن عليه نقض حقوق بشر، به جنبش سبز ياري مي رساند يا بدان آسيب مي زند. هر چه زمان مي گذرد مشخص مي شود كه ايران با ميل و اختيار خود برنامه هاي هسته اي اش را متوقف نخواهد كرد، بنابراين دولت آمريكا بايد درگيرسازي عمومي استراتژيك را از نو سازماندهي كند تا براي تحريم هاي بيشتر جلب حمايت كند، و به پيگيري مسائل حقوق بشر ادامه دهد و در همين حين از تضعيف مشروعيت داخلي جنبش سبز نيز اجتناب كند. همچنين در بخش ديگري از اين گزارش با صراحت به اوباما پيشنهاد داده شده است: اوباما يك برنامه ارتباطات استراتژيك و تكنولوژي ارتباطاتي پياده سازد تا از جنبش سبز حمايت كرده و رژيم ايران را تضعيف نمايد، اما نمي توانيم سياست هايمان را بر اين اساس استوار كنيم كه رژيم ايران به زودي فرو خواهد پاشيد و يا اينكه استراتژي ارتباطاتي دولت آمريكا موازنه ها را در داخل ايران برهم خواهد زد.

 



فضائلي اعلام كرد
 ناخشنودي هيئت منصفه مطبوعات از راي صادره در مورد مديرعامل سابق ايرنا

عضو هيئت منصفه مطبوعات اعلام كرد كه اين هيئت از راي صادره توسط دادگاه تجديدنظر درباره مديرعامل سابق ايرنا كه خلاف نظر هيئت منصفه مطبوعات بود، ناخشنود است.
رئيس شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران برخلاف نظر هيئت منصفه مطبوعات كه «محمدجعفر بهداد» مديرعامل سابق ايرنا را مجرم تشخيص نداده بود، وي را به هفت ماه حبس تعليقي محكوم كرده است.
«مهدي فضائلي» در گفت وگو با ايرنا در اين باره گفت: خارج از بحث حقوقي مربوط به اين موضوع و اين كه قاضي در صدور راي مستقل و جايگاه او قابل احترام است، اين راي مورد اعتراض هيئت منصفه مطبوعات واقع شد و اين هيئت در جلسه اخير به اتفاق ناخشنودي خود را از راي اعلام كردند.
وي افزود: قانون در اين زمينه كه آيا قاضي مي تواند خلاف نظر هيئت منصفه راي صادر كند، صراحتي ندارد.
فضائلي ادامه داد: در قانون آمده است كه قاضي مي تواند در صورتي كه هيئت منصفه متهم را مجرم شناخت، او را تبرئه كند اما عكس اين موضوع در قانون نيامده است.
وي تاكيد كرد: اين نخستين بار است كه قاضي خلاف نظر هيئت منصفه و در حالي كه هيئت فرد را مجرم نشناخته است، او را مجرم تشخيص داده و راي صادر مي كند.
اين عضو هيئت منصفه مطبوعات تاكيد كرد: اكنون بايد ديوان عالي كشور درباره راي صادره از سوي قاضي پرونده اظهارنظر كند تا معلوم شود راي صادر شده به لحاظ حقوقي درست است يا خير.
فضائلي اظهار داشت: در صورتي كه نظر اين ديوان درباره راي صادره مشخص شود، مي تواند مبناي عمل دادگاه هاي بعدي قرار گيرد.
وي درباره راه برون رفت از اين سكوت قانون نيز گفت: در پيش نويس نظام جامع رسانه ها بخش مفصلي به هيئت منصفه مطبوعات و شرح وظايف آن اختصاص دارد و در صورتي كه مراحل قانوني خود راطي كند مي تواند راهگشا باشد.

 



اعتراض رسا به سوء استفاده كروبي از نام اين خبرگزاري

خبرگزاري رسا با صدور اطلاعيه اي نسبت به سوءاستفاده از نام اين خبرگزاري اعتراض كرده و خواستار جلوگيري از اين اقدام شد.
اين خبرگزاري در اين اطلاعيه با اشاره به سابقه تاسيس خود آورده است: خبرگزاري رسا با هدف انعكاس اخبار حوزه هاي علميه جهان تشيع، مراجع تقليد و علما در سال 82 كار خود را به صورت پايگاه اطلاع رساني آغاز كرد و در سال 85 با دريافت مجوز رسمي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، به عنوان خبرگزاري رسا به كار خود ادامه داد. در ادامه اين بيانيه آمده است: چند روزي است كه يكي از گروه هاي مرتبط با سران فتنه سال گذشته و مستقر در خارج از كشور با سوءاستفاده از نام «رسا» فعاليت خود را آغاز كرده است و در همين مدت نيز نشان داده كه مسير نادرست تقابل با نظام و مردم را دنبال مي كند. خبرگزاري رسا با تاكيد بر مسير پرافتخار خود در انعكاس اخبار حوزه هاي علميه، مراجع تقليد و علما و همراهي با نظام اسلامي، برائت و ناخرسندي خود را از اين جعل و سوءاستفاده ابراز مي دارد. در بخش پاياني اين بيانيه يادآوري شده است: اگر چه از مسئولان اين رسانه فتنه جو انتظار احترام به قانون و نام و نشان ثبت شده خبرگزاري رسا دور از واقع است اما تقاضاي ما از همكاران رسانه اي داخل كشور اين است كه در اخبار و مطالب خود اكيداً از استفاده از عنوان «رسا» كه متعلق به اين خبرگزاري است، براي اشاره به اخبار اين رسانه فتنه جو و حركت هاي همسان خودداري نمايند.

 



اصلاح و پوزش

نويسنده مقاله سياسي صفحه 12 امروز- پرسشي از مخالفان توافق وين- آقاي «شهاب اسفندياري» است كه نام ديگري چاپ شده است. بدينوسيله ضمن پوزش از نويسنده محترم، اين اشتباه سهوي كه از جانب سرويس سياسي بوده تصحيح مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14