(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20  مرداد 1389- شماره 19714

توصيه به مسلمانان اروپا با خرماي اسرائيلي افطار نكنيد
ماهاتيرمحمد : مسلمانان با كسب دانش روز غربي ها را تحقير كنند
ميانجيگري مسعود بارزاني براي نزديك كردن مواضع مالكي و حكيم
سيد حسن نصرالله : اين هم سند ترور حريري كار اسرائيل است
وزير دادگستري لبنان از دستگيري 150 جاسوس موساد خبر داد
گفت وگوهاي فرمانده ناتو و رئيس ستاد ارتش پاكستان با كرزاي در كابل
تدابير ويژه ماه رمضان در بيت المقدس براي جلوگيري از ورود شهادت طلبان فلسطيني
مذاكرات افسران ارشد كره شمالي با هيئت نظامي سازمان ملل
تظاهركنندگان در اسكندريه خواستار استعفاي حسني مبارك شدند
با هدف صرفه جويي پنتاگون دستور كاهش نيرو و تعطيلي پايگاه ها را صادر كرد



توصيه به مسلمانان اروپا با خرماي اسرائيلي افطار نكنيد

جمعيت هاي مختلف حامي فلسطين در اروپا همزمان با فرارسيدن ماه مبارك رمضان از مسلمانان خواستند از خوردن خرماي اسرائيلي خودداري كنند.
جمعيت بلژيكي هماهنگ كننده تحريم اسرائيل اعلام كرد كه برنامه تحريم خرماهاي صادراتي رژيم صهيونيستي تنها بلژيك را دربر نمي گيرد بلكه شامل انگليس، فرانسه و هلند نيز خواهد شد.مسئول اين برنامه گفت: ما مي خواهيم با اين اقدام يكي از منابع مهم درآمد اسرائيل را نابود كنيم.وي افزود: اين اقدام براي دومين سال صورت مي گيرد و مسئولان شهرداري بروكسل سال گذشته با اين اقدام مخالفت كردند اما فعالان حامي فلسطين امسال توانستند اجازه اين برنامه را بگيرند.گفتني است80 درصد مصرف كنندگان خرماي بلژيك مسلمان هستند. سود صادرات خرما براي رژيم صهيونيستي سالانه 50 ميليون يور برآورد شده است.

 



ماهاتيرمحمد : مسلمانان با كسب دانش روز غربي ها را تحقير كنند

نخست وزير پيشين مالزي گفت: مسلمانان با كسب دانش روز غربي ها را تحقير كنند.
به گزارش ايرنا ماهاتيرمحمد نخست وزير پيشين مالزي در مراسم دهمين سالگرد تاسيس دانشگاه اسلامي مالزي افزود: در بسياري از نقاط جهان از جمله عراق و افغانستان مسلمانان تحقير مي شوند.
وي اضافه كرد: غربي ها از ما مي خواهندكه در فرودگاه ها كفش هايمان را براي بازرسي از ترس همراه نداشتن بمب از پا در آوريم.ماهاتيرمحمد، ضعف مسلمانان را مجهز نبودن به دانش روز عنوان كرد.وي افزود: اگر يك ميليارد و 600 ميليون مسلمان طبق دستور اسلام به دنبال فراگيري دانش روز بودند، هرگز اتفاقي شبيه بوسني و هرزگوين در جهان اسلام روي نمي داد.ماهاتيرمحمد، مسلمانان جهان را به فراگيري علوم روز از جمله علوم دفاعي فرا خواند و از آنها خواست تا با كسب دانش دفاعي در مقابل غرب ايستادگي كنند.

 



ميانجيگري مسعود بارزاني براي نزديك كردن مواضع مالكي و حكيم

به دنبال توافق مالكي و بارزاني بر سر چگونگي تشكيل دولت جديد، رئيس منطقه كردستان عراق از «عمار حكيم» براي پيوستن به اين رايزني ها دعوت كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه كويتي «الوطن»، منابع آگاه در ائتلاف ملي عراق از تلاش «مسعود بارزاني» رئيس منطقه كردستان براي نزديك كردن رويكردهاي دو ائتلاف «دولت قانون» و «ملي» خبر دادند.
پيش از اين «نوري مالكي» نخست وزير عراق و رهبر ائتلاف دولت قانون توانست با بارزاني درباره يك نقشه راه براي تشكيل دولت جديد به توافق برسد.
با اين همه اما «عمار حكيم» رهبر ائتلاف ملي همچنان بر مواضع خود مبني بر كنار كشيدن مالكي از كانديداتوري نخست وزيري اصرار مي ورزد و اگر مالكي و حكيم از مواضع خود كوتاه نيايند، بعيد است عراق از بن بست سياسي موجود خارج شود.
عمار حكيم روز گذشته در گفت وگو با روزنامه گاردين باز تأكيد كرد كه «در صورتي كه مالكي از نخست وزيري چشم پوشي كند و ائتلاف دولت قانون نامزد ديگري براي نخست وزيري جايگزين كند» ائتلاف دولت قانون و ملي با يكديگر «اتحاد ملي» را تشكيل داده و بعد ساير احزاب به آنها خواهند پيوست.
با گذشت پنج ماه از اعلام نتايج انتخابات پارلماني عراق گروه هاي سياسي اين كشور هنوز نتوانسته اند دولت جديد را تشكيل داده و درباره انتخاب رئيسان سه گانه (رئيس جمهور، نخست وزير و رئيس پارلمان) به توافق برسند.
خبر ديگر اينكه «محمد الفيصل» رئيس كانون وكلاي عراق به العالم گفت: «آمريكا همواره از پرداخت غرامت به 500 هزار آسيب ديده عراق طفره مي رود.»آمريكا در حمله به عراق بيش از آنكه نظاميان بعثي را هدف قرار دهد، به روي مردم بي گناه آتش گشود. بعد از فشارهاي قانوني و مردمي، سرانجام پارلمان عراق قانوني براي پرداخت غرامت به آسيب ديدگان تصويب كرد اما اين قانون هنوز اجرا نشده است.

 



سيد حسن نصرالله : اين هم سند ترور حريري كار اسرائيل است

سرويس خارجي-
دبيركل حزب الله لبنان با ارائه مدارك و اسناد متعدد به افشاي جزئيات دخالت رژيم صهيونيستي در ترور رفيق حريري نخست وزير پيشين لبنان پرداخت.
سيد حسن نصرالله در يك كنفرانس خبري در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي از دخالت صهيونيست ها در ترور رفيق حريري پرده برداشت.
وي افزود، در سال 1999 نيروهاي امنيتي مقاومت توانستند فردي به نام «احمد نصرالله» را در جنوب بيروت بازداشت كنند كه براي صهيونيست ها جاسوسي كرد.
در بازجويي هايي كه از اين شخص صورت گرفت مدارك، اسناد و تصاويري كه معلوم شد وي براي صهيونيست ها جمع آوري كرده بود ضبط شد ولي چون در آن زمان موضوع رفيق حريري و ترور وي چندان مورد توجه نبود به اين موضوع توجه خاصي نداشتيم.
سيد حسن نصرالله گفت، احمد نصرالله بعداً اعتراف كرد كه با مرحوم حريري تماس گرفته و به دروغ به وي گفته كه حزب الله براي ترور شما برنامه ريزي كرده، وي با صهيونيست ها در ارتباط بود و حتي اسامي برخي افراد حزب الله همچون شهيد مغنيه را به آنها داده بود. دبيركل حزب الله تصريح كرد، من در آن برهه نوار اعترافات احمد نصرالله را در اختيار سوري ها قرار داده بودم. اين شخص پس از مدتي كه البته من دلايل آن را نمي دانم از زندان سوريه فرار كرد و به فلسطين اشغالي رفت و هم اكنون اين جاسوس در اسرائيل در كنار خانواده خود زندگي مي كند.
سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان خود اظهار داشت، اسرائيل در تلاش بود كه رفيق حريري را متقاعد كند كه حزب الله قصد ترور وي را دارد. وي افزود: پيش از ترور رفيق حريري اسرائيل از مزدورانش خواسته بود اوضاع و تحولات در اطراف منزل نخست وزير و فرمانده ارتش لبنان را بررسي كنند.
دبيركل حزب الله لبنان خطاب به كميته ترور رفيق حريري اين سؤال را مطرح كرد كه چرا كميته تحقيق بين المللي از جاسوسان اسرائيلي در لبنان بازجويي نمي كند تا سرنخ هاي جديدي در اين باره كشف شود.
سيد حسن نصرالله گفت، جاسوساني كه در لبنان بازداشت شده اند به بمب گذاري، ارتباط و تماس با اسرائيل و كار گذاشتن دوربين اعتراف كرده اند. دبيركل حزب الله لبنان به دستگيري محمود رافع جاسوس اسرائيلي پرداخت كه از سال 1993 جاسوسي خود براي رژيم صهيونيستي را آغاز كرده بود و در سال 2005 دستگير شد و در اعترافات خود به عمليات بمب گذاري اعتراف كرد كه به شهادت «علي ديب» و «جهاد جبرئيل» و دو نفر ديگر منتهي شد.
سيد حسن نصرالله تصريح كرد: اين جاسوس به بمب گذاري در برخي مناطق حساس لبنان اعتراف كرده است.
وي همچنين تأكيد كرد، كارشناسان فني حزب الله در بررسي تمامي اين بمب ها از جمله بمبي كه باعث شهادت رفيق حريري شد اين حقيقت را تأييد كرده اند كه همه اين بمب ها اسرائيلي بوده اند.
وي اظهار داشت، بايد از محمود رافع پرسيد كه چه كسي اين صهيونيست ها را به داخل لبنان راه داده است. اگر دادگاه بين المللي رفيق حريري واقعاً به دنبال درك حقيقت باشد بايد اين سؤالات را از محمود رافع بپرسد.
دبيركل حزب الله لبنان ماهيت ديگر جاسوسان رژيم صهيونيستي را در اين كنفرانس خبري فاش كرد و افزود، صهيونيست ها كاملا بر لبنان مسلط هستند و اسرائيل از طريق جاسوسان خود امكانات فني و ارتباطاتي را داخل لبنان كرده است تا بتواند مكالمات را شنود كرده و اطلاعاتي را جمع آوري كند، جاسوسان اسرائيلي كه در مخابرات بوده اند، كاملا اين موضوع را تأييد كرده اند.
وي همچنين گفت، اسرائيل يكي از مهم ترين سازندگان هواپيماهاي شناسايي است و بسياري از اطلاعات را از طريق آنها جمع آوري مي كند و تصاويري كه در اختيار ما قرار گرفته نشان مي دهد كه آنها دقيقاً رفت و آمد خودروها و حتي مردم را زير نظر دارند و مسير حركت مرحوم حريري دقيقاً در كنترل صهيونيست ها بود.
دبيركل حزب الله تأكيد كرد وقتي همه اين اطلاعات را كنار هم قرار مي دهيم پازل ترور رفيق حريري كاملتر مي شود.
وي اظهار داشت، در تمامي تصاوير گرفته شده توسط هواپيماهاي اسرائيلي نيروهاي حزب الله همه در آن مناطق حضور دارند و اين نشان مي دهد كه اين عمليات كاملا برنامه ريزي شده بود و رژيم صهيونيستي از ابتدا درنظر داشت كه حزب الله را مقصر جلوه دهد.
سيد حسن نصرالله گفت، فردي به نام «عنسان الجد» كه جاسوس اسرائيل بوده اعتراف كرده كه با صهيونيست هايي كه مسئوليت عمليات اجرايي و ميداني را بر عهده داشته اند در ارتباط بوده و حتي به منزل او تردد مي كردند. اين جاسوس اسرائيلي در روز و ساعتي كه رفيق حريري ترور شده در منطقه ترور مشاهده شده است.
اين درحالي است كه عنسان پيش از آنكه نيروهاي لبناني وي را دستگير كنند از لبنان گريخته است.
وي تأكيد كرد اين اسناد و شواهد بايد مورد توجه دادگاه قرار بگيرد. به نظر مي رسد كه پس از گذشت پنج سال از ترور رفيق حريري نقش اسرائيل در اين ترور فراموش شده كه بايد دوباره اين موضوع مورد بازنگري قرار گيرد. دبيركل حزب الله تصريح كرد، بي توجهي به اسناد حزب الله، سياسي بودن دادگاه را ثابت مي كند.
سيدحسن نصرالله در ادامه كنفرانس خبري به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت: وي در مورد نقش سوريه در اين مسئله گفت، ابتدا انگشت اتهام به سوي سوريه نشانه رفت ولي بعداً چهار افسر لبناني بازداشت شدند علت خصومت آمريكا و رژيم صهيونيستي با سوريه به دليل حمايتي است كه از حزب الله مي كند.
دبيركل حزب الله در مورد دادگاه بين المللي لاهه گفت: ما به اين دادگاه اعتماد نداريم اگر دولت لبنان گروهي خاص يا كميته اي خاص تشكيل دهد ما آماده ايم اين اطلاعات را در اختيار آنها قرار دهيم. از نظر ما دولت لبنان نبايد ساكت بنشيند و وظيفه دارد حقايق ترور را مشخص كند ما هرگاه چنين دادگاهي تشكيل شود اين اطلاعات را در اختيار آن و دولت لبنان قرار مي دهيم.
سيد حسن نصرالله در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران كه اظهار داشت چرا حزب الله پيش از اين اطلاعات و اسناد خود را ارائه نكرده بود گفت، ما مي خواهيم دلايلي را ارائه دهيم كه دادگاه بين المللي از اسرائيل غافل نباشد و فقط به حزب الله و سوريه توجه نكند.
وي تصريح كرد، هدف ما گشودن باب جديدي در تحقيق است و مي خواهيم بگوييم كه حزب الله مظلوم واقع شده ولي ساكت نمي نشيند و نمي گذارد دادگاه بين المللي عاملي براي فتنه انگيزي در لبنان باشد.
دبيركل حزب الله لبنان همچنين گفت، ما با اين افشاگري مي خواهيم افكار عمومي و مردم لبنان را آگاه كنيم و اصرار داريم كه حقايق روشن شود.
سيد حسن نصرالله خاطرنشان كرد، روابط حزب الله با سعدالدين حريري در حال حاضر خوب است و در آينده هم ادامه خواهد داشت و براي روشن شدن حقيقت ماجراي ترور پدرش همكاري كامل خواهيم كرد.

 



وزير دادگستري لبنان از دستگيري 150 جاسوس موساد خبر داد

سرويس خارجي-
وزير دادگستري لبنان فاش كرد شمار افرادي كه در اين كشور به نفع رژيم صهيونيستي جاسوسي مي كردند و اينك بازداشت شده اند بالغ بر 150 نفر است.
پس از سخنراني سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان و افشاي جزئيات دخالت رژيم صهيونيستي در ترور رفيق حريري نخست وزير فقيد لبنان، «ابراهيم نجار» وزير دادگستري لبنان نيز طي اظهاراتي اعلام كرد كه بيش از 150 جاسوس اسرائيلي الآن در اختيار مقامات قضايي لبنان قرار دارند.وي افزود: وزارت دادگستري پرونده اي را در اين زمينه آماده كرده است تا آن را به وزارت خارجه ارجاع دهد و اين وزارتخانه نيز آن را به شوراي امنيت سازمان ملل ارائه كند.
نجار همچنين به ارتش لبنان درباره شايعه پراكنان در مورد دست داشتن نظاميان در پرونده جاسوسي براي رژيم صهيونيستي هشدار داد و گفت كه امكان احضار اين افراد براي تحقيق و بازجويي و همچنين اتخاذ اقدامات لازم در اين زمينه وجود دارد.
انتظار مي رود با اظهارات جديد نصرالله موضوع جاسوسان اسرائيلي در لبنان از لحاظ قضايي، سياسي و امنيتي وارد مرحله جديدي شود. وليد جنبلاط رهبر حزب سوسياليست ترقي خواه لبنان نيز طي اظهاراتي اعلام كرد، موضوع كشف مزدوران و جاسوسان اسرائيلي بايد در صدر تلاش هاي امنيتي، اطلاعاتي و نظامي قرار گيرد چون دشمن در طبقات مختلف قومي و طايفه اي نفوذ كرده است و همه گروه هاي سياسي بايد درباره اهميت مبارزه با اين امر بدون هيچ اغماضي اجماع نظر داشته باشند.
«ميشل عون» رهبر جريان آزاد ملي لبنان نيز گفت، اطلاعات و مدارك ارزشمند دبيركل حزب الله لبنان درباره دست داشتن اسرائيل در ترور رفيق حريري مسير جديدي براي تحقيق درباره اين ترور گشود.
روزنامه الدستور چاپ اردن نيز در تحليلي تحت عنوان ضربه اي دردناك به موساد نوشت، شناسايي يكي پس از ديگري جاسوس ها و مزدوران موساد در لبنان ضربه اي دردناك به اين سازمان تروريستي رژيم صهيونيستي است.
اين روزنامه افزود: شناسايي و دستگيري اين جاسوس ها در عين حال از نفوذ اين سازمان خطرناك در تاروپود جامعه لبنان به ويژه در شبكه ارتباطات پرده برمي دارد.
ساير رويدادها
¤ هواپيماهاي جنگي رژيم صهيونيستي با بي اعتنايي به قطعنامه 1701 شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز گذشته بار ديگر حريم هوايي لبنان را نقض كردند.
¤ نمايندگان كنگره آمريكا در حمايت از رژيم صهيونيستي كمك 100 ميليون دلاري به ارتش لبنان را بلوكه كردند.

 



گفت وگوهاي فرمانده ناتو و رئيس ستاد ارتش پاكستان با كرزاي در كابل

فرمانده ناتو و رئيس ستاد ارتش پاكستان در كابل درباره اوضاع امنيتي افغانستان و افزايش تلفات غيرنظاميان با حامد كرزاي گفت وگو كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، «ديويد پترائوس» فرمانده كل نيروهاي خارجي در افغانستان و «پرويز اشفق كياني» رئيس ستاد مشترك ارتش پاكستان روز دوشنبه با حامد كرزاي رئيس جمهوري افغانستان ديدار و درباره مسائل مختلف به مذاكره پرداختند.دفتر سخنگوي افغانستان در بيانيه اي موضوع ديدار اين دو مقام ناتو و پاكستان را با كرزاي مسائل مطرح شده در اجلاس كميسيون مشترك پاكستان و ناتو در كابل برگزار گرديد عنوان شده است.
اين بيانيه همچنين مي افزايد: رئيس ستاد مشترك ارتش پاكستان براي شركت در نشست نوبتي كميسيون مشترك سه جانبه كه با هدف مبادله اطلاعات درباره فعاليت تروريست ها در خاك پاكستان و افغانستان برگزار مي شود به كابل سفر كرده است.
خبر ديگري از افغانستان حاكي از آن است كه دو نظامي آمريكايي با حمله يك زنداني افغاني كشته شدند.
برپايه اين گزارش، يك فرد افغاني در بازداشتگاه نيروهاي آمريكايي در جنوب افغانستان پس از گرفتن سلاح سربازان آمريكايي و خلع سلاح آنان، اين دونظامي را به هلاكت رساند. گفته مي شود كه اين فرد بازداشت شده، با تيراندازي ديگر سربازان آمريكايي كشته شده است.گفتني است طي دو روز گذشته با لحاظ كردن اين دو سرباز كشته شده، 15نظامي آمريكايي در افغانستان به هلاكت رسيده اند.

 



تدابير ويژه ماه رمضان در بيت المقدس براي جلوگيري از ورود شهادت طلبان فلسطيني

سرويس خارجي-
فرماندهي پليس رژيم اشغالگر طي دستوري به نيروهاي پليس اعلام كرد كه محدوديت هاي شديدي را در مورد ورود و خروج نمازگزاران فلسطيني به مسجدالاقصي در ايام ماه مبارك رمضان اعمال كنند.
براساس دستور فرماندهي پليس صهيونيستي در ايام ماه مبارك رمضان مردان فلسطيني پايين تر از 50 سال و زنان زير 45 سال حق ورود به مسجدالاقصي و برپايي نماز در اين مسجد را ندارند.
همچنين دستور داده شده است كه خانواده هاي فلسطيني اهل شهر قدس در خلال ماه رمضان حق ديد و بازديد از خويشاوندان خود را ندارند و در صورت مشاهده بازداشت خواهند شد.
رژيم صهيونيستي از ترس عمليات شهادت طلبانه فلسطيني ها نيروهاي نظامي بيشتري را در اطراف شهر قدس به ويژه مبادي ورودي اين شهر و مسجدالاقصي مستقر كرده است.
اين تدابير امنيتي ويژه در شرايطي صورت مي گيرد كه سياست هاي يهودي سازي شهر قدس آهنگ تند تري به خود گرفته تا جايي كه نهادهاي صهيونيستي اعلام كردند كه 150 قبر در گورستان مأمن الله را تخريب كرده اند و اين تخريب ها علاوه بر تخريب 150 قبري بود كه روزهاي گذشته تخريب شده است.
با تمام قدرت مقابله مي كنيم
جنبش جهاد اسلامي فلسطين خبر توقف حملات موشكي به مواضع رژيم صهيونيستي در مناطق مجاور نوارغزه را تكذيب كرد.
خالد البطش از رهبران برجسته جهاد اسلامي با تأكيد بر اين مسئله كه مقاومت فلسطين با تمام قوا به مبارزه با رژيم صهيونيستي ادامه مي دهد اظهار داشت، ما هرگز حملات موشكي را متوقف نخواهيم كرد و تا زماني كه تجاوزات و سياست هاي زورگويانه رژيم صهيونيستي ادامه داشته باشد مقاومت هم وجود دارد.
اين اظهارات درحالي صورت مي گيرد كه مركز پژوهش هاي بين المللي موسوم به گروه بين المللي بحران كه در آمريكا، بلژيك و اردن دفتر دارد گزارش جديدي را در رابطه با احتمال بروز جنگ در منطقه خاورميانه منتشر كرد و به رژيم صهيونيستي هشدار داد كه از درگيري با جبهه مقاومت در منطقه بپرهيزد.
در اين گزارش كه با عنوان «اسرائيل و محور مقاومت» به چاپ رسيده مجموعه اي از توصيه ها براي مقابله با جنگ به رژيم صهيونيستي شده است گروه بين المللي بحران با يادآوري جنگ 2006 لبنان و جايگاه قدرتمند حزب الله در صحنه لبنان از رژيم صهيونيستي خواسته به هيچ بهانه اي وارد جنگ با مقاومت منطقه نشود و آتش جنگ را روشن نكند. چرا كه ضررهاي آن متوجه خود رژيم صهيونيستي خواهد شد. در اين گزارش به سران تل آويو توصيه شده كه از ريسك كردن بپرهيزند و وارد غائله اي نشوند كه تيشه به ريشه خود آنان خواهد زد.
لجاجت ورزي اسرائيل
با سازمان ملل
پس از آنكه بان كي مون دبيركل سازمان ملل از رژيم صهيونيستي خواست كه با كميته تحقيق بين المللي درباره ناوگان آزادي نهايت همكاري را كنند و از افسران اسرائيلي بازجويي شود رژيم صهيونيستي تهديد كرد كه از هيئت تحقيقات خارج خواهد شد و به هيچ وجه اجازه بازجويي از افسران نظامي اين رژيم را نخواهد داد.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در اين باره گفت، اسرائيل در هيچ يك از نشست هاي كميته كه بخواهد از افسران اسرائيلي بازجويي كند شركت نخواهد كرد.
در حمله كماندوهاي اسرائيلي به ناوگان آزادي غزه در 31 مه (10 خرداد) 9 تبعه ترك كشته و بيش از 70 فعال بين المللي زخمي شدند.
سازمان ملل متحد براي بررسي ابعاد جنايت رژيم صهيونيستي كميته تحقيق چهار نفره اي را تشكيل داده است.
موافقت با مذاكره
محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با از سرگيري مذاكرات سازش با اشغالگران موافقت كرد.
با وجود مخالفت ملت فلسطين، محمود عباس با اشاره به فشار آمريكا و بسياري از رهبران جهان براي از سرگيري مذاكرات مستقيم سازش با رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه مذاكره خواهم كرد.
وي در عين حال تصريح كرد كه به بن بست هاي موجود در جريان مذاكرات پايان خواهد داد.
محمود عباس ابراز اميدواري كرد كه جرج ميچل فرستاده ويژه آمريكا به منطقه خاورميانه در سفر جديدش به منطقه مسائل جديدي را با خود به همراه آورده باشد.
گفتني است محمود عباس پيشنهادهايي را در رابطه با توقف شهرك سازي، تعيين مرجعيت مذاكرات، نشست سه جانبه با آمريكا عنوان كرده كه از سوي باراك اوباما پذيرفته نشده است.
ساير رويدادها
¤ موسسه توسعه قذافي اعلام كرد كه توافقنامه اي ميان اين موسسه و آژانس امداد و كاريابي آوارگان فلسطيني (آنروا) براي ساخت 1250 واحد مسكوني در غزه به امضا رسيده است.
¤ هيئت پزشكي 67 نفره مالزي براي درمان بيماران به غزه رفت.
¤ 200 نهاد اروپايي حامي فلسطين براي تحريم كالاهاي صهيونيستي در اروپا فعاليت خود را آغاز كرد.
¤ اتحاديه مهندسان اردن در اعتراض به سياست هاي دولت اردن در حمايت از رژيم صهيونيستي در مقابل وزارت گردشگري تحصن كردند.
¤ فدراسيون دانشمندان آمريكايي به وجود 80 كلاهك اتمي اسرائيل اذعان كرد.
¤ تشكيلات خودگردان توافق با صهيونيست ها براي كم كردن صداي اذان مساجد كرانه باختري را رد كرد.

 



مذاكرات افسران ارشد كره شمالي با هيئت نظامي سازمان ملل

مذاكرات افسران ارشد كره شمالي و فرماندهي سازمان ملل، تحت رهبري آمريكا در مرز كره جنوبي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، اين مذاكرات كه چهارمين دور از گفت وگوهاي نظامي آمريكا و كره شمالي محسوب مي شود، در حالي برگزار مي شود كه طرفين همچنان درباره مسئله غرق شدن كشتي جنگي كره جنوبي هنوز اختلاف نظر دارند.
بر پايه اين گزارش، تاكنون سه بار نظاميان ارتش هاي دو كشور با يكديگر در روستاي «پالمونجوم» درباره روابط طرفين و مسئله غرق شدن كشتي جنگي كره اي «چيونان» بحث و تبادل نظر كرده اند.در اين مذاكرات، طرفين درباره اعزام تيم تحقيقاتي كره شمالي به كره جنوبي براي تحقيق درباره كشتي غرق شده، گفت وگو كردند.از سوي ديگر، ارتش كره شمالي در اعتراض به تمرينات ضد زيردريايي كره جنوبي، روز دوشنبه 130 گلوله توپ در آب هاي مجاور مرز دريايي مورد مناقشه دو كره شليك كرد.
در همين حال، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، بدون اشاره به تحركات جاسوسي و نظامي واشنگتن در شبه جزيره كره، كه مهم ترين عامل بي ثباتي در منطقه به شمار مي رود، گفت: اينكه كره شمالي چه هدفي را از اين آتشباري دنبال مي كند، روشن نيست و اين اقدام كره شمالي، موجب برهم خوردن آرامش در منطقه خواهد شد.
كره شمالي نيز اعلام كرده است تا زماني كه آمريكا در منطقه به تاخت و تاز خود ادامه دهد، صلح و آرامش وجود نخواهد داشت.

 



تظاهركنندگان در اسكندريه خواستار استعفاي حسني مبارك شدند

مردم اسكندريه در اعتراض به گراني موادغذايي در آستانه ماه رمضان، عليه رژيم مصر شعار دادند و خواستار استعفاي حسني مبارك شدند.
به گزارش روزنامه «المصريون»، افزايش سرسام آور بهاي موادغذايي در مصر گرچه ازسوي اعضاي مجلس اين كشور، مورد انتقاد قرار گرفته است با اين حال مردم اسكندريه با برپايي تظاهراتي عليه دولت و پارلمان شعار دادند.
در اين تظاهرات كه از سوي مخالفان رژيم مبارك به رهبري «جبهه مردمي آزاد» در اسكندريه برگزار شد، تظاهركنندگان با در دست داشتن ظروف آشپزخانه، شعارهاي ضددولتي سر دادند.
نمايندگان پارلمان مصر (الشعب) چند روز پيش دولت را متهم به ناتواني در كنترل قيمت ها و رها كردن بازار بدون نظارت دقيق، متهم كرده بودند.
برپايه اين گزارش تظاهركنندگان با شعارهاي ضد دولتي مسئوليت مستقيم اوضاع فعلي مصر را به گردن حسني مبارك رئيس جمهور فرتوت اين كشور انداختند و خواستار كناره گيري وي از قدرت شدند.
اين در حالي است كه زد و بندهاي دولتي، فساد و رشوه خواري و بي لياقتي مسئولان باعث شده است كه 38 تن گوشت فاسد و ده ها تن تخم مرغ و ساير موادغذايي تاريخ گذشته وارد مصر شود.
«ايمن نور» از مخالفان برجسته حسني مبارك نيز در يك كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد كه دلايل و مستنداتي دارد كه نشان مي دهد، تعدادي از مسئولان رده بالاي دولت مصر با تشكيل اتاق سياه، عمليات جانشيني جمال مبارك را در مصر فرماندهي مي كنند. در همين حال طرفداران حسني مبارك، در تلاشي آشكار، تبليغات گسترده اي براي ادامه حكومت او به عمل آورده اند كه جانشيني جمال مبارك در راستاي آن است.

 



با هدف صرفه جويي پنتاگون دستور كاهش نيرو و تعطيلي پايگاه ها را صادر كرد

به دنبال ناتواني واشنگتن در تامين بودجه بخش نظامي خود، وزير دفاع آمريكا از حذف هزاران شغل در پنتاگون خبر داد.
به گزارش ايسنا، «رابرت گيتس» با اشاره به بزرگترين اصلاحات در پنتاگون طي يك دهه اخير اذعان كرد: «حقايق شرايط اقتصادي و مالي سخت باعث مي شود تا حساب هر دلارمان را داشته باشيم.»
وي اعلام كرد كه قصد دارد يك فرماندهي مهم، 50 سمت ژنرالي و آدميرالي را از ارتش حذف كرده و استفاده از مقاطعه كاران را نيز كاهش دهد. بودجه امور دفاعي آمريكا از سال 2001 به اين سو، هر ساله دو برابر شده و هم اكنون به 700 ميليارد دلار رسيده است.وزير دفاع آمريكا به خبرنگاران گفت: «فرهنگ استفاده از پول هاي بي پايان بايد جاي خود را به فرهنگ تعادل بدهد.»
وي گفت: پيشنهاد كرده تا مقر «نورفولك» فرماندهي نيروهاي مشترك آمريكا در ويرجينيا تعطيل شود.
براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، فعاليت اين فرماندهي نظارت بر آموزش و تقويت ارتباط ميان سرويس هاي نظامي آمريكاست.
گيتس چند سال پيش هشدار داده بود كه آمريكا اگر مي خواهد دچار بحران نشود بايد پايگاه هاي نظامي خود را در سراسر جهان به يك سوم كاهش دهد.
پنتاگون اخيرا اعلام كرده كه قصد دارد 100 ميليارد دلار در هزينه هاي «امور عملياتي» خود طي پنج سال آينده صرفه جويي كند.
با اين اوصاف، مي توان به راحتي نتيجه گرفت آمريكا كه از عهده هزينه هاي نظامي «جاري» خود برنمي آيد و دست به «رياضت اقتصادي» مي زند، بعيد است «توان» گشودن يك جبهه جديد در هر نقطه از دنيا را داشته باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14