(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 مرداد 1389- شماره 19718

35 ميليارد تومان براي پرداخت ديه نيازمندان
ممنوعيت بلندمرتبه سازي در تهران تا اعلام طرح تفصيلي جديد
برخورد پليس با حاملان سلاح سرد در قهوه خانه هاي تهران
اعضاي بدن يك دختر سوادكوهي به 6 نفر جان بخشيد
مراجعه روزانه 2 هزار نفر براي تعويض شناسنامه
قطع يك هفته اي آب در شهر قلعه گنج
تماشاي سريال تلويزيون زن بيمار را به كام مرگ فرستاد
قتل همسر به خاطر 200 هزار تومان
حوادث كوتاه از كشور
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران: تاكسي هاي سرويس مدارس حق سوار كردن بيش از 4 سرنشين ندارند
معاون فني مهندسي پليس راهنمايي و رانندگي: خودروسازان ملزم به نصب كيسه هوا شدند
كشف 830 كيلوگرم مواد مخدر در سيستان و بلوچستان
در محورهفتكل به باغملك برخورد دو خودرو پرايد 4 كشته برجاي گذاشت
طبق آمار سال گذشته 28درصد قتل ها خانوادگي است
آتش سوزي در مراتع شاهرود مهار شد
آسيب ديدگان سيل پاكستان به 20 ميليون نفر رسيد



از سوي دولت اختصاص يافت
35 ميليارد تومان براي پرداخت ديه نيازمندان

وزير دادگستري گفت: براي مساعدت به محكومان به ديه يا ديگر محكوميت هاي مالي غير از كلاهبرداري، 80 ميليارد تومان وام قرض الحسنه در بودجه امسال پيش بيني شده است.
سيدمرتضي بختياري با بيان اين مطلب افزود: دولت امسال 35 ميليارد تومان نيز براي پرداخت ديه به افرادي كه توان پرداخت آن را ندارند، اختصاص داده است.
وي به حيطه وظايف وزارتخانه متبوعش اشاره كرد و گفت: اقدامات بسيار خوبي درباره «كنوانسيون هاي حقوق كودك» و «مبارزه با فساد» صورت گرفته است.
وي در پاسخ به سوالي درباره فشارهاي خارجي اعمال شده بر دستگاه قضايي كشور گفت: فشارهاي داخلي و خارجي پس از صدور احكام امري طبيعي است و براي ما اقتدار و صلابت دستگاه قضايي اولويت دارد.
بختياري افزود: براي نمونه در موضوع حكم صادر شده براي خانم س-آ بايد اشاره كرد كه وي چندين تخلف از جمله قتل و زناي محصنه داشته است و از نظر قانون، قصاص بر ساير محكوميت هاي هر مجرمي اولويت دارد.
وي گفت: احكام صادر شده درباره اين فرد كاملا قانوني است اما دشمنان ايران اسلامي قصد دارند با موج آفريني، بي انصافي و بي مروتي موضوع را به شكلي ديگر جلوه دهند اما آنها از بصيرت و هوشياري مردم ما غافلند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، وزير دادگستري در پاسخ به سوالي درباره اختلاف اخير ميان دولت و مجلس درباره ابلاغ برخي قوانين گفت: اين گونه مسائل طبيعي است و نبايد آن را بزرگ كرد و به طور قطع اين اختلاف نظرها در جلسات خصوصي سران قوا حل مي شود و نياز به حساسيت زايي برخي رسانه ها نيست.
وي گفت: هم اكنون تعامل بسيار سازنده اي ميان روساي سه قوه وجود دارد و نمونه بسيار عالي در اين باره موضوع هدفمندسازي يارانه هاست كه بدون همكاري هر يك از سه قوه، اجراي آن با خلل مواجه خواهد شد.
وزير دادگستري افزود: دولت در هيچ موضوعي به اندازه قانون هدفمندسازي يارانه ها وقت نگذاشته و تاكيد شخص رئيس جمهور اين است كه مردم بايد در ابتداي اجراي اين قانون طعم شيرين اجراي عدالت را بچشند.
وي گفت: به سازمان تعزيرات حكومتي هم ماموريت داده شده است تا با كساني كه مي خواهند در اجراي اين قانون، چوب لاي چرخ بگذارند برخورد قانوني كند.
بختياري در پاسخ به سوالي درباره برخي جنجال هاي رسانه اي به سخنان آقاي مشايي نيز گفت: همگان اذعان دارند كه ملت ما بسيار بصير و آگاهند و تصميم گيري هايشان به موقع است.

 



چمران خواستار شد
ممنوعيت بلندمرتبه سازي در تهران تا اعلام طرح تفصيلي جديد

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه روز يكشنبه اين شورا پيشنهاد كرد بلندمرتبه سازي در تهران تا اعلام طرح تفصيلي جديد ممنوع شود.
به گزارش ايرنا، مهدي چمران با اشاره به بلندمرتبه سازي هاي بي رويه اي كه در مناطق شمالي شهر اتفاق مي افتد و اغلب اين ساخت و سازها با عدم تامين پاركينگ روبرو هستند، گفت: شهرداري تهران لايحه دو فوريتي مبني بر ممنوع شدن بلندمرتبه سازي تا قبل از اعلام رسمي طرح تفصيلي جديد براي بررسي و تصويب به شوراي شهر ارايه دهد.
معصومه ابتكار عضو كميسيون توسعه و عمران شورا نيز با اشاره به افزايش ساخت و ساز ساختمان هاي هرمي شكل و بلندمرتبه كه اغلب پاركينگ ندارند، اظهار داشت: بحث من ترافيك فوق العاده سنگين معابر پرترافيك در منطقه 1 و 2 است كه هم اكنون تمام كوچه هاي اين مناطق قفل شده است.
همچنين هيربد معصومي معاون شهرسازي شهرداري تهران با اعلام اينكه طرح تفصيلي تا دو ماه آينده اعلام مي شود، گفت: در ضوابط جديد بلندمرتبه سازي كه در شوراي عالي شهرسازي به تصويب رسيده است عرض معابر نيز در نظر گرفته شده است.
وي افزود: از سال 85 در هر جايي كه بلندمرتبه سازي تصويب شده 20 درصد پاركينگ اضافه براي ارباب رجوع نيز در نظر گرفته شده است.
در ادامه جلسه لايحه مجوز خريد املاك و اراضي سپاه در طرح بزرگراه شهيد شوشتري مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران در خصوص اين لايحه گفت: در كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر مقرر شد قيمت گذاري اين گونه اراضي كارشناسي شده باشد و همچنين قيمت املاكي كه در مناطق مختلف قرار دارد و بايد فروخته يا خريداري شوند مشخص شده واين اطلاعات در اختيار كميسيون قرار گيرد.
رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در خصوص اين لايحه گفت: براي تملك اراضي اعتباري كلي در بودجه مصوبه سال جاري در نظر گرفته شده است ولي هزينه خريد اين پروژه بيش از سقف اين اعتبار است از اينرو شهرداري براي خريد نياز به مجوز شوراي شهر دارد.
براساس اين گزارش بررسي لايحه فوق به دليل وجود برخي شبهات به جلسه آتي شوراي شهر موكول شد.

 



برخورد پليس با حاملان سلاح سرد در قهوه خانه هاي تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در اجراي طرح برخورد با حاملان سلاح سرد در قهوه خانه هاي پايتخت خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا گفت در ادامه اجراي طرح برخورد با حاملان سلاح سرد، ماموران پليس شامگاه شنبه طي يك عمليات منسجم با هماهنگي عوامل يگان امداد به قهوه خانه هايي كه از پيش شناسايي كرده بودند وارد شدند و حاملان چاقوهاي غيرمتعارف همچون قمه، شمشير و پنج بوكس را دستگير كردند.
وي افزود: در مجموع در نخستين روز اجراي طرح برخورد با حمل كنندگان سلاح سرد، 321 نفر دستگير شدند كه از اين افراد 708 قبضه قمه، 273 چاقوي نامتعارف و 2 قبضه سلاح گرم كشف شد.
ساجدي نيا گفت: 386 دستگاه موتورسيكلت و 9 دستگاه خودروي حامل سلاح هاي سرد نيز در اين طرح توقيف شدند.
به گزارش ايسنا در يكي از عمليات هاي شنبه شب ماموران يگان امداد با همكاري پايگاه هفتم پليس امنيت نسبت به برخورد با حاملان سلاح هاي سرد در قهوه خانه هاي خيابان شهيد رجايي جنوبي اقدام كردند. گزارش خبرگزاري ها حاكي است مردم با اظهار رضايت از برخورد قاطع پليس با حاملان سلاح هاي سرد از نيروي انتظامي تشكر كرده و خواستار استمرار اجراي طرح شدند.
مردم در گفت وگو با خبرنگاران گفتند: حاملان سلاح هاي سرد و نامتعارف با ايجاد مزاحمت براي مردم فضاي رعب و وحشت ايجاد كرده بودند و برخورد قاطع نيروي انتظامي با اين اراذل تا حدود زيادي امنيت را برقرار كرد.
گفتني است براساس تحقيقات 2 دانشگاه معتبر تهران 93 درصد مردم اين شهر خواهان برخورد با حاملان سلاح هاي سرد بوده و 87 درصد نيز خواستار شده اند كه پليس اين كار را انجام دهد.

 



اعضاي بدن يك دختر سوادكوهي به 6 نفر جان بخشيد

اعضاي اهدايي يك دختر 17 ساله سوادكوهي كه به دليل سانحه رانندگي دچار مرگ مغزي شده بود به شش نفر جان دوباره بخشيد.
به گزارش فارس از شهرستان سوادكوه، سميه قربان نژاد نوجوان 17 ساله سوادكوهي با اهداي اعضاي بدن خود شش نفر را به زندگي عادي بازگرداند.
وي در اثر يك سانحه رانندگي جان خود را از دست داده بود.
عزيز باقري سرپرست فرمانداري شهرستان سوادكوه و لهراسب رحمتي بخشدار مركزي شهرستان سوادكوه صبح ديروز با خانواده اين نوجوان ديدار كردند.
باقري در اين ديدار با بيان اين مطلب كه براي تسليت و تقدير به ديدن اين خانواده آمده است، افزود: انجام اين كار توسط اين بانوي 17 ساله در نوع خود قابل تقدير است.
وي افزود: اميدوارم اين عمل الگويي براي اهداي اعضا شود تا موجب احياي ديگران شود.
لهراسب رحمتي بخشدار مركزي شهرستان سوادكوه نيز با تسليت به خانواده قربان نژاد، گفت: اهداي عضو توسط اين دختر نوجوان نشانگر روح بلند ايشان است.
قدم علي قربان نژاد پدر مرحومه نيز با تشكر از حضور مسئولان و دوستان و آشنايان افزود: از دست دادن ايشان خواست خدا بود و چون خودش مي خواست اعضاي بدنش باعث نجات جان افراد ديگر شود، ما هم با اين درخواست موافقت كرديم و اميدواريم روحش غريق رحمت الهي شود.
مرحومه سميه يك هفته در كما بود و در گذشته فرم اهداي عضو را پر كرده بود.
يادآور مي شود، با رضايت خانواده؛ قلب، دو كليه، كبد و استخوان هاي چپ و راست پاي اين مرحومه به بيماران نيازمند اهدا شد.

 



مديركل ثبت احوال استان تهران اعلام كرد
مراجعه روزانه 2 هزار نفر براي تعويض شناسنامه

مديركل ثبت احوال استان تهران گفت: از اول تيرماه و همزمان با آغاز صدور شناسنامه هاي جديد، روزانه دو هزار نفر براي تعويض شناسنامه به ادارات و دفاتر 44 گانه ثبت احوال در استان مراجعه مي كنند.
سيداحمد قشمي افزود: در اين مرحله از تعويض شناسنامه ها، تنها شناسنامه چهار گروه تعويض و براي آنان شناسنامه جديد مكانيزه صادر مي شود.
وي تصريح كرد: اين گروه شامل كساني هستند كه نياز به تغيير نام و نام خانوادگي و ديگر تغييرات در شناسنامه دارند، كساني كه شناسنامه آنها مفقود شده، كساني كه بيش از 15 سال از تعويض شناسنامه هايشان گذشته و شناسنامه كساني كه اطلاعات مندرج در آن مخدوش شده و از درجه اعتبار ساقط است.
قشمي با اشاره به اين كه هيچ فراخواني براي تعويض شناسنامه همه مردم نداريم، اظهار داشت: زمان تعويض شناسنامه اين افراد در ادارات مختلف استان متفاوت و از يك روز تا 15 روز متغير است.
وي گفت: افراد واجد شرايط تعويض مي توانند در تهران به نواحي و مناطق ثبت احوال و در شهرستان ها به ادارات ثبت احوال مراجعه و مدارك لازم را براي تعويض شناسنامه ارايه كنند تا براي آنها شناسنامه جديد صادر شود.
قشمي در خصوص پايان اعتبار كارت هاي شناسايي ملي اظهار داشت: براساس مصوبه هيات دولت، اعتبار همه كارت هاي ملي كه اعتبار آنها امسال به اتمام رسيده تا پايان سال جاري تمديد شده است.
مديركل ثبت احوال استان تهران با بيان اين كه تقريبا همه واجدين شرايط استان تهران كارت ملي دارند، گفت: از سال آينده قرار است كارت هاي شناسايي هوشمند ملي براي همه مردم صادر و اين كارت ها جايگزين كارت هاي شناسايي ملي فعلي شود.

 



در گرماي 50 درجه اتفاق افتاد
قطع يك هفته اي آب در شهر قلعه گنج

مردم شهرستان قلعه گنج در گرماي بالاي 50 درجه بيش از يك هفته است كه با قطعي آب آشاميدني دست و پنجه نرم مي كنند.
به گزارش خبرگزاري مهر از كرمان شهر جديد التاسيس قلعه گنج همراه با ساير شهرهاي جنوب استان كرمان 13 سال است كه با بحران خشكسالي مواجه اند و امسال اين بحران بسيار حادتر شده و بيشتر رخ پيدا كرده است، مدير كل آب و فاضلاب استان كرمان در اين رابطه گفت: برخي چاه هاي آب آشاميدني قلعه گنج در اثر خشكسالي از مدار توليد آب خارج شده اند. براساس اين گزارش آب با فشار ضعيف در برخي ساعات روز در لوله ها جريان دارد و مردم از اين فرصت براي ذخيره سازي آب استفاده مي كنند. اكنون شهروندان قلعه گنجي با مشكل كمبود آب دست و پنجه نرم مي كنند.
از كار افتادن كولرهاي آبي در گرماي هواي بالاي 50 درجه، كاهش استحمام مردم، ايجاد مشكلات بهداشتي و زيست محيطي از جمله مشكلاتي است كه اين روزها شهروندان قلعه گنجي با آنها مواجه اند. مديركل آب و فاضلاب استان با بيان اينكه مجوز حفر 4 حلقه چاه جديد صادر شده است گفت: بزودي با حفر اين چاه ها مشكل كم آبي شهر قلعه گنج برطرف خواهد شد.

 



در هرمزگان
تماشاي سريال تلويزيون زن بيمار را به كام مرگ فرستاد

پرستاران پس از تزريق آمپول بيمار را به حال خود رها كرده و در ايستگاه پرستاري مشغول ديدن سريال تلويزيوني فاصله ها شدند. در اين فاصله بيمار به كما رفت و سرانجام جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاري مهر زن باردار 24 ساله در يكي از شهرهاي استان هرمزگان جمعه شب هفته گذشته به علت درد معده به تنها بيمارستان اين شهرستان مراجعه كرد. اما به دليل اينكه پزشك شيفت در بيمارستان حضور نداشت پرستاران با پزشك تماس گرفتند و كسب تكليف كردند. به گفته همراهان اين بيمار پزشك بدون معاينه و اطمينان از اينكه زمان وضع حمل اين زن جوان رسيده است دستور تزريق آمپول فشار را داد.
براساس اين اظهارات، پرستاران پس از تزريق آمپول بيمار را به حال خود رها كرده و در ايستگاه پرستاري مشغول ديدن سريال فاصله ها شدند تا در اين فاصله بيمار براي زايمان آماده شود.
به گفته يكي از نزديكان اين زن، بيمار به علت تشنج بيهوش شد. بيمار پس از سه روز بيهوشي در بيمارستان به اصرار بستگانش به بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس منتقل شد و در آنجا فوت كرد. البته نوزاد سالم به دنيا آمد.

 



در مهريز اتفاق افتاد
قتل همسر به خاطر 200 هزار تومان

مردي در شهرستان مهريز يزد به خاطر 200 هزار تومان همسر خود را به قتل رساند.
به گزارش فارس از يزد به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس استان يزد، مردي در مهريز پس از كشتن همسر خود دچار عذاب وجدان شد و خود را به پليس معرفي كرد.
براساس اين گزارش، اين فرد به نام عليرضا 29 ساله اهل زاهدان، ساكن مهريز كه همسر خود را به قتل رسانده بود، با حضور در اداره آگاهي مهريز بيان داشت: در خانه با همسرم به نام مهري دعوايمان شد و او را با دست خفه كردم و جسدش را درون چاه فاضلاب خانه انداختم و سپس به زاهدان رفتم و پس از مدتي به علت عذاب وجدان به مهريز بازگشتم.
در اين راستا ماموران آگاهي براي تحقيقات و بررسي هاي لازم به محل ياد شده مراجعه كردند و با حضور ماموران آتش نشاني و امداد و نجات استان يزد جسد را از چاه بيرون آوردند و براي سير ساير مراحل قانوني و معاينه به پزشكي قانوني انتقال دادند.
براساس تحقيقات انجام شده، 10 سال از ازدواج متهم با مقتول مي گذرد و در اين مدت قاتل همواره با همسرش بر سر مسائل خانوادگي و مالي دعوا داشتند.
در روز قتل، قاتل به خاطر اصرار همسرش در بازپرداخت مبلغ 200 هزار تومان پول قرضي در حالي كه مقتوله مشغول تماشاي تلويزيون بود از پشت سر، گردن او راگرفت و او را خفه كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ كودك در آسانسور
زاهدان- خبرگزاري فارس: دو كودك به هنگام بازي در آسانسور يكي از آپارتمان هاي زاهدان دچار حادثه شدند. يكي از كودكان كه دختر بچه چهارساله اي بود هنگام حركت آسانسور فاقد استاندارد و در كشويي بين ديوار آسانسور گرفتار شده و جان خود را از دست داد.
امحاي موادغذايي فاسد
¤ مقدار 5 تن و 34كيلوگرم موادغذايي، آرايشي و بهداشتي غيرقابل مصرف به ارزش 28ميليون و 700 هزار ريال از سطح شهر زابل جمع آوري و معدوم شد.
دستگيري اعضاي شركت هرمي
اهواز- خبرگزاري فارس: 17 نفر از اعضاي شركت هرمي گلدكوئيست كه با نام انتشارات فكر روز اقدام به فعاليت مي كردند دستگير شدند.اين افراد به صورت غيرقانوني با شعار فرهنگ، ثروت رايانه اقدام به تاسيس دفاتري در سطح شهر اهواز كرده و به صورت مخفيانه اقدام به عضوگيري و فعاليت مي كردند. اين افراد شامل 12نفر مرد و پنج نفر زن هستند.
دستگيري سارقان پاك خانه
رشت- خبرنگار كيهان:سارقان پاك خانه شهرستان فومن باتلاش پليس دستگير شدند.به دنبال اعلام شكايت هيئت امناي يكي از روستاهاي شهرستان فومن مبني بر به سرقت رفتن وسايل پاك خانه گورستان شهر، پليس وارد صحنه شد و 2 جوان 22 و 24 ساله را شناسايي و دستگير كرد.متهمان به سرقت از اين مكان اعتراف كردند. در بازرسي از منزل اين دو نيز يك دستگاه پروژكتور، آبگرمكن ديواري، روشويي و تعدادي شيرآلات كشف شد.
آتش سوزي در جنگل
رشت- خبرنگار كيهان:آتش سوزي در منطقه جنگلي جمال آباد لوشان به دليل نبود امكانات اطفاي حريق و تجهيزات لازم پس از 36 ساعت تلاش دستي نيروهاي امدادي مهار شد.حريق به دليل سهل انگاري برخي افراد محلي روي داد و به دليل وزش باد شديد كه موجب افزايش دامنه آتش شد ونيز صعب العبور بودن منطقه كوهستاني جمال آباد مهار آتش به كندي صورت گرفت.

 



مديركل آموزش و پرورش شهر تهران: تاكسي هاي سرويس مدارس حق سوار كردن بيش از 4 سرنشين ندارند

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: براساس قانون تاكسي هاي سرويس مدارس كه مسئوليت اياب و ذهاب دانش آموزان شهر تهران را برعهده دارند نبايد بيش از 4سرنشين داشته باشند.
زكريا يازرلو افزود: اگر سرويس هاي مدارس در خدمات رساني به دانش آموزان كم كاري كنند با آنها برخورد خواهيم كرد چرا كه اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران هيچ گونه كم كاري در زمينه خدمات رساني به دانش آموزان را تحمل نمي كند.
وي گفت: پيشنهادي از سوي سازمان تاكسيراني مبني بر تفكيك جنسيتي سرويس هاي مدارس مطرح شده است.
به گزارش فارس يازرلو گفت: در طرح تفكيك جنسيتي مقرر شده است كه راننده زن براي دانش آموزان دختر و راننده مرد براي دانش آموزان پسر پيش بيني شود كه اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران از اين طرح استقبال مي كند.

 



معاون فني مهندسي پليس راهنمايي و رانندگي: خودروسازان ملزم به نصب كيسه هوا شدند

معاون فني مهندسي پليس راهنمايي و رانندگي گفت: در 6ماهه دوم امسال تمام خودروسازان داخلي ملزم به نصب كيسه هوا در خودرو هستند.
سرهنگ عليرضا جهانگيري افزود: پس از اجراي اين قانون هيچ خودرويي بدون كيسه هوا و ترمز «اي بي اس» در كشور توليد نمي شود.
وي گفت: اين تصور كه وسايل ايمني مانند كيسه هوا و ترمز اي بي اس براي خودروهاي توليدي زينتي است بايد از ذهن خودروسازان داخلي پاك شود.
جهانگيري افزود: خودروسازان بايد در نظر داشته باشند كه ايمن كردن هر چه بيشتر خودروها براي آن ها الزام و وظيفه است.
به گزارش ايسنا پيش از اين رئيس پليس راهور گفته بود كه نصب كيسه هوا و ترمز اي بي اس از جمله مواردي هستند كه از سال دوم برنامه پنجم با تبديل شدن به قانون لازم الاجرا هستند.
به گزارش مهر سردار اسكندر مومني گفت: با الزامي شدن نصب اين تجهيزات در خودروها خودروسازان بايد تمام اقدامات لازم را جهت نصب آن در خودروها انجام دهند.

 



كشف 830 كيلوگرم مواد مخدر در سيستان و بلوچستان

فرماندار انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: 830 كيلوگرم ماده مخدر شامل ترياك و هرويين در شهرستان سيب سوران اين استان كشف شد.
به گزارش روز شنبه فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان، سرتيپ غلامعلي نكويي افزود: اين محموله مواد مخدر با تلاش ماموران انتظامي شهرستان سيب سوران و يگان تكاوري 127 در حوالي پاسگاه پسكوه كشف شده است.
وي ادامه داد: سوداگران مرگ قصد داشتند اين محموله مواد مخدر را پس از وارد كردن به كشور، به شهرستان خاش منتقل كنند كه با كار اطلاعاتي و شبانه روزي ماموران نيروي انتظامي شهرستان سيب سوران در منطقه مرزي شناسايي و زمين گير شدند.
او اظهار داشت: ماموران انتظامي در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه ضمن درگيري مسلحانه با اين قاچاقچيان مواد مخدر موفق شدند 630 كيلوگرم ترياك و 200 كيلوگرم هرويين را از يك دستگاه خودرو تويوتا متعلق به آنان كشف و ضبط كنند.

 



در محورهفتكل به باغملك برخورد دو خودرو پرايد 4 كشته برجاي گذاشت

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي خوزستان گفت: تصادف دو دستگاه خودرو در جاده هفتكل به باغملك چهار كشته برجاي گذاشت.
سيداسدالله موسوي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بر اثر تصادف دو دستگاه پرايد در مسير هفتكل به باغملك در ساعت 58 دقيقه بامداد يكشنبه چهار نفر كشته شدند.
اين مقام مسئول افزود: همچنين سه نفر از سرنشينان خودروها مجروح شدند كه در حال حاضر حال آنان مساعد گزارش شده است.
وي بيان داشت: دو تن از مجروحان با كمك نيروي اورژانس استان به بيمارستان گلستان و يك نفر نيز به بيمارستان امام خميني(ره) اهواز انتقال داده شدند.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي خوزستان افزود: اين دو دستگاه پرايد از رو به رو با هم تصادف كردند كه شدت تصادف منجر به مرگ چهار نفر در لحظه وقوع حادثه شد.

 



طبق آمار سال گذشته 28درصد قتل ها خانوادگي است

رئيس پليس آگاهي ناجا گفت: 28درصد قتل هاي سال گذشته توسط بستگان درجه يك به وقوع پيوسته است.
سردار سيدحسن بتولي افزود: از مجموع كل مقتولان زن در سال گذشته حدود 55درصد توسط بستگان درجه يك به قتل رسيدند.
وي تصريح كرد: بايد به علت وقوع اين گونه جرايم پرداخته شود و رسانه ها نبايد تنها به جنبه حادثه اي اخبار نگاه كنند بلكه علل و زمينه هاي وقوع اين حوادث نيز بايد مورد بررسي قرار گيرد.

 



آتش سوزي در مراتع شاهرود مهار شد

شاهرود - خبرنگار كيهان:
آتش سوزي در 80 هكتار از مراتع منطقه مجن واقع در شاهرود مهار شد.
رئيس اداره منابع طبيعي شاهرود با اعلام اين خبر گفت: پس از اين حادثه كه در نوع خود كم سابقه بود ماموران اين اداره به محل عزيمت و آتش را كه در منطقه كوهستاني و صعب العبور روي داده بود مهار كردند.
مرتضي معتمد افزود: در اين آتش سوزي 80 هكتار از مراتع روازه مجن طعمه حريق شد و خسارات سنگيني بر آنها وارد آمد.
وي گفت: آتش تعداد زيادي از درختان و درختچه هاي ارزشمند اين منطقه را خاكستر كرد.

 



آسيب ديدگان سيل پاكستان به 20 ميليون نفر رسيد

نخست وزير پاكستان اعلام كرد: تعداد آسيب ديدگان سيل شديد در اين كشور به مرز 20 ميليون نفر رسيده است.
به گزارش شبكه بي بي سي، يوسف رضا گيلاني، نخست وزير پاكستان در سخناني به مناسبت سالگرد استقلال پاكستان اعلام كرد: تعداد آسيب ديدگان سيل شديد در اين كشور به 20 ميليون نفر رسيده است.از سوي ديگر وزير اطلاع رساني پاكستان نيز با تاييد اين خبر، تاكيد كرده است كه امكان دسترسي سريع به تمام مناطق سيل زده و كمك به آسيب ديدگان در شرايط كنوني وجود ندارد.بنا بر اظهارات وي قرار است يك نهاد مستقل براي جذب كمك هاي مالي و نظارت به هزينه هاي مربوط به امدادرساني تشكيل شود.براساس آخرين گزارش ها تـعداد كشته هاي ناشي از سيل شمال پاكستان و اقليم كشمير و شمال شرق افغانستان به بيش از 2 هزار و 600 نفر رسيده است كه يك هزار و 600 نفر آن متعلق به مناطق شمال غربي پاكستان است.طبق گزارش الجزيره بر اثر وخامت اوضاع معيشتي سيل زدگان در پاكستان بيش از دويست نفر نيز در پنجاب دچار مسموميت غذايي شدند.طخبرنگار الجزيره با اشاره به ابتلاي بسياري از سيل زدگان پاكستان به بيماري هاي مختلف از جمله وبا و مسموميت هاي غذايي افزوده: هيچ توجهي به اوضاع سيل زدگان؛ بخصوص اوضاع بهداشتي آنها نمي شود و هلال احمر يا صليب سرخ بين المللي نيز در اين مناطق حضور ندارند.مدير يكي از بيمارستان ها در جنوب پنجاب مي گويد: روزانه بين دو هزار تا دو هزار و پانصد نفر به اين بيمارستان مراجعه مي كنند، كه بيشتر اين موارد اورژانسي و ناشي از ابتلاي افراد به التهابات دستگاه گوارش، بيماري هاي پوستي و مالاريا است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14