(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 مرداد 1389- شماره 19718

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پدافند غيرعامل قضايي(يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
دستورالعمل -گفت و شنود
مشكلات اصولگرايان زماني آغاز مي شود كه از چتر ولايت خارج شوند
آيت الله مهدوي كني: مبادا براي جذب مخالفان ، موافقان انقلاب را از دست بدهيم
آيت الله مصباح يزدي: برخي ها از روي عمد به اختلاف افكني اقدام مي كنند
7 هزار سال تمدن ايران به برزيل مي رود
روان درماني يا دستور العمل 140 جناب جين! (خبر ويژه)
تار عنكبوت تحريم با كوچك ترين نسيم پاره مي شود (خبر ويژه)
بوش هم نتوانست با ايران بجنگد اوباما كه...! (خبر ويژه)
بساط شراب و كشف حجاب كه نشد لااقل آواز شجريان را دريغ نكنيد! (خبر ويژه)
حالا هم كه بعد 13 سال مي خواهيم اصلاحات را بشناسيم، ملاك نداريم! (خبر ويژه)
راز شب نامه هاي ستون پنجم صدام فاش شد (خبر ويژه)



پدافند غيرعامل قضايي(يادداشت روز)

اين نوشته در پي واكاوي مشكل و معضلي است كه از قضا در ماه مبارك رمضان نسبت به ديگر ايام سال سرنوشتي ديگر مي يابد و ظهور و بروز آن براي شكل گيري و عينيت در جامعه كمرنگ مي شود. در اين يادداشت سخن از معضلي به نام «افزايش جرم و جنايت» در ميان است.
از همين روي، از آنجائيكه موضوع افزايش جرايم مقوله خطير و حساس «امنيت اجتماعي» را تحت الشعاع قرار مي دهد و شيوع چالشي جدي به نام ناامني را در بردارد همواره اين پرسش كليدي در ميان است كه چه بايد كرد تا قوس منحني افزايش جرايم رو به پايين ميل نمايد؟
جالب و جاي تأمل است كه هر سال در كشور ما پس از ماه مبارك رمضان از سوي مقامات انتظامي و قضايي اين خبر اعلام مي شود كه ميزان جرايم و تخلفات در طول ماه رمضان كاهش چشمگيري داشته است.
خب، بي درنگ با شنيدن اين خبر آنچه كه به ذهن هر فردي خطور مي كند اين است كه علت و سبب كاهش جرايم در اين ماه الهي چيزي جز سيطره معنويت بر جامعه و تاثير عنصر «ايمان» بر فرد نيست.
اين اتفاق و رويداد مهم نبايد تنها خبري و رسانه اي شود و به مانند حجم انبوهي از اخبار كه همه روزه بر خروجي خبرگزاري ها و شبكه هاي خبري قرار مي گيرد از آن به سادگي عبور كرد.
براي اينكه ميزان جرايم در جامعه و بخصوص در شهرها و كلان شهرها كاهش يابد- و يا در برخي موارد دست كم افزايش نيابد- هزينه بسيار سنگيني بايد بر بيت المال بار شود و مجموعه اي از نيروهاي انتظامي، امنيتي و قضايي به صحنه بيايند تا مانع ارتكاب جرم از سوي بزهكاران و مجرمان شوند.
علاوه بر آن در بعضي از موارد علي رغم تمام تلاش ها و فعاليت هاي انجام شده، نتيجه كار بر بهبود امور دلالت ندارد.
براي مبارزه با افزايش جرايم و تامين امنيت اجتماعي معمولا بر دو روش پافشاري مي شود؛ الف) پيشگيري و تاكيد بر كارهاي فرهنگي ب) اقدامات ضربتي و انجام طرح هاي موقت كه موثرترين راه استفاده توامان از هر دو راهكار است و به نظر مي رسد در شرايط كنوني مسئولان از هر دو شيوه ياد شده براي كاهش آمار جرايم بهره مي برند.
از سويي موضوع پيشگيري از وقوع جرم در دستور كار قوا و نهادهاي مختلف نظام است و از سوي ديگر طرح هاي موقت و برخوردهاي انتظامي و قضايي پيگيري مي شود.
درباره پيشگيري از وقوع جرم آنچه محرز است اين است كه بند پنجم از اصل 156 قانون اساسي، پيشگيري از وقوع جرم و اصلاح مجرمان را جزو وظايف ذاتي و لاينفك قوه قضاييه معرفي مي كند.
بنابراين اتفاقي كه در سطح جامعه رخ داده اين واقعيت است كه تا صحبت از جرم و مجرم و پيشگيري از وقوع جرم مي شود معمولا افكارعمومي دستگاه قضا را به عنوان تنها مسئول و پاسخگو مي شناسند. حتي در سطح رسانه اي، با پيش كشيده شدن بحث جرم و مجرم و در سوي مقابل تامين امنيت اجتماعي، گزارش ها، يادداشت ها و مقالات بر قوه قضاييه تمركز دارد و گويي اين تنها دستگاه قضايي است كه بايد در اين كارزار خطير و حساس ايفاي نقش نمايد. اگر طرح هاي موقت و ضربتي نيز به اجرا در بيايد قطع نظر از اينكه معمولا جماعتي به بهانه كار فرهنگي و اتخاذ تصميمات ريشه اي با آن مخالفت مي نمايند؛ اولا همانطور كه از نامش پيداست موقتي است و ثانيا نيروي انتظامي با حجم گسترده اي از جرايم متعدد و مختلف روبروست كه معمولا دراين راه با مشكلات عجيب و غريبي بايد دست و پنجه نرم كند.
مع الوصف، اتفاق مباركي كه روي داد تدوين لايحه پيشگيري از وقوع جرم بود كه پس از چند سال بالاخره در سال گذشته به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد و البته اكنون هنوز جامه قانون بر تن نكرده و به دنبال ايرادات شوراي نگهبان نهايتاً در مجمع تشخيص مصلحت است.
در اين لايحه، مقنن سعي كرده بود تا با تشكيل شوراي عالي پيشگيري كه در آن مسئولان و مديران ارشد از هر سه قوه و نهادهاي مختلف حضور داشته باشند به موضوع پيشگيري به صورت جزيره اي نگاه نكند و در همين راستا، مسئولان از جمله رئيس قوه قضائيه، معاون اول رئيس جمهور، دادستان كل كشور، رئيس سازمان صدا و سيما، فرمانده نيروي انتظامي، رئيس سازمان زندان ها، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، فرمانده بسيج و مسئولين ديگر با همكاري صميمانه و همسو و بدون موازي كاري به تحقق عيني پيشگيري از وقوع جرم كمك كنند.
اين نكته را بايد افزود كه عمده ايرادات شوراي نگهبان ناظر به مغاير بودن تشكيل شوراي عالي پيشگيري از وقوع جرم و تركيب اعضاي آن با اصول متعدد قانون اساسي در زمينه اختيارات، وظايف و استقلال قوا بود.
بنابراين اكنون تجربه اي كه از دو روش فوق براي تأمين امنيت اجتماعي و مبارزه با افزايش جرم و جنايت وجود دارد اين است كه علي رغم تمامي اين اقدامات و تلاش هاي گسترده نهادهاي مختلف كماكان مقوله جرايم از چالش هاي جدي جامعه محسوب مي شود.
به نظر مي رسد افزون بر پيگيري شيوه پيشگيري از وقوع جرم و برطرف كردن مشكلات حقوقي و قانوني لايحه پيشگيري از وقوع جرم بايد از طريق ديگري همت گمارد تا به سمت كاهش جرايم مختلف در سطح جامعه با شتاب حركت كرد.
گفتني است؛ از يكسو، نبايد تنها به اقدامات قضايي و انتظامي بسنده كرد و از سوي ديگر نبايد مشمول بروكراسي و تشريفات دست و پاگير اداري شد.
همانطور كه درصدر يادداشت به علت كاهش جرايم در ماه مبارك رمضان اشاره شد بايد به سمتي حركت كرد كه مؤلفه «پيشگيري» در حوزه دروني اتفاق بيفتد. تحقق عملي كليد واژه هايي چون «تقوا»، «ايمان»، «مسئوليت پذيري اخلاقي» و در يك كلام «دين» نقش بسزايي در اين زمينه دارد.
بنابراين آنچه ضرورت دارد تا تهديدات قضايي كه همانا جرم و جنايت است از جامعه رخت بربندد مي توان تحت عنوان «پدافند غيرعامل قضايي» صورت بندي و شكل دهي كرد. با اين توضيح كه پدافند غيرعامل هر اقدام غير مسلحانه اي است كه موجب كاهش آسيب ها در هنگام جنگ و رويارويي با دشمن مي شود و پدافند غيرعامل قضايي هر اقدام غيرقضايي است كه موجب كاهش جرم و جنايت مي شود.
ناگفته پيداست كه اگر مسئولان مربوطه و بخصوص سازمان پدافند غيرعامل بر اهميت پدافند غيرعامل قضايي متمركز شوند هزينه دستگاه هاي قضايي و انتظامي در امر مبارزه با افزايش جرايم كاهش مي يابد، ورودي پرونده ها به قوه قضاييه با منحني نزولي مواجه خواهد شد و به تبع آن اطاله دادرسي نيز كاهش خواهد يافت و در نهايت ضريب اعتماد عمومي به دستگاه قضا افزايش خواهد يافت.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323


كيهان و خوانندگان
¤از طرفداران ايران اسلامي و نظام ولايت فقيه در خارج از كشور هستم. هر شب از طريق اينترنت كيهان را مي خوانم و از مطالب ستون اخبار ويژه و صفحه معارف لذت مي برم. از اينكه از همان ابتدا در مورد جريان فتنه بعد از انتخابات خيلي خوب روشنگري كرديد تشكر مي كنم. مي خواستم سوال بكنم آيا در مورد فتنه سبز كتاب جامعي تاكنون چاپ شده يا نه لطفا معرفي نماييد.
دكتر مهدي زاده
¤چندين سال است كه پاي دولت آقاي احمدي نژاد ايستاده ايم و از اين ايستادگي لذت مي بريم ولي بنويسيد كه شيريني اين ايستادگي با مواضع آقاي مشايي به تلخي تبديل مي شود. چرا آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري در مورد مسئول دفتر خود تجديدنظر نمي كند.
روحي پور
¤مواضع هوشيارانه و درخور تحسين مسئولين و دلسوزان نظام در مقابل بعضي گفتار ناصواب و خلاف مصالح ملي و مسير انقلاب نشان داد نسبت ها و پست ها در جمهوري اسلامي مصونيت گفتار نمي آورد و هر كس در هر سمتي بايد نسبت به آنچه كه مي گويد و انجام مي دهد پاسخگو باشد. انتظار مي رود منبعد افراد منسوب در حد و اندازه خود و متناسب با مسئوليتي كه بر عهده آنان گذاشته شده اظهارنظر بكنند.
محمودي
¤ آقاي مشايي با سخنان خودش فقط باعث تلف شدن وقت مردم، مسئولان و رسانه ها مي شود. خواهشمند است دست از اين صحبت ها بردارد تا از اتلاف وقت ديگران كاسته شود.
كفاشچي
¤اينكه اكثر توليدي هاي كشور مانتوهاي چسبان و كوتاه روانه بازار مي كنند و برعكس مانتو مناسب و در شأن خانم هاي متعهد ايراني كمتر يافت مي شود تصادفي نيست بلكه دست هايي در كار مي باشد كه سياستشان مبارزه با حجاب است.
حسن موسوي
¤افت ولتاژ و نوسان مكرر برق در بخش مرزي و گرمسير موسيان باعث شده خيلي از دستگاههاي خنك كننده ساكنين اين منطقه بسوزد و زندگي مردم با وجود دماي بالاي 50 درجه و مصادف بودن با ماه مبارك رمضان با مشكل جدي مواجه شود. اميدوارم مسئولين امر نسبت به رفع معضل مساعدت ويژه داشته باشند.
جابري
¤مدتي است كه شركت سايپا به بهانه هاي مختلف اقدام به اعلام فروش محصولات ويژه خود مي كند در صورتي كه هيچ تغييري در قيمت ها وجود ندارد. فقط نيمه شعبان، 27 رجب (بعثت) سيزده رجب و بهانه اي براي اعلام فروش شده است. درخواست مي شود در اصلاح قيمتها نيز بكوشند.
بخت آور
¤از وزير محترم نفت درخواست مي شود نسبت به اجراي قانون تغيير عضويت نيروهاي شركتي با 10 سال سابقه كار به قراردادي اقدام نمايند. اينجانب 10 سال است كه در شركت گاز استان گلستان به عنوان نيروي شركتي مشغول بكارم و هيچ تغييري در تبديل عضويت خود نمي بينم.
جانباز 15% شيميايي- قاسمعلي آلوستاني فر
¤در آتش سوزي مسجد ارك دچار 45درصد سوختگي شدم و قرار شد كه به بنده ديه پرداخت شود. اما مبلغ پرداخت شده بسيار ناچيز بود و بيمارستان هايي هم كه براي درمان بنده موظف شده اند، بسيار بد برخورد مي كنند به وظايف درماني خود به خوبي عمل نمي كنند.
فرهادي
¤ معمولا از ساعت 23 تونل توحيد بسته شده و موجب به وجود آمدن ترافيك سنگيني در خيابان هاي اطراف مي شود. از مسئولان مربوطه خواهشمند است كه از اين اقدام خودداري شود.
غلامي
¤ چند ماه است كه پياده رو خيابان حبيب الله، واقع در ستارخان كنده كاري شده اما هنوز براي ترميم آن اقدامي نشده است. از شهرداري محترم تهران تقاضاي رسيدگي مي شود.
ذوالفقاري
¤ در كوچه ها و خيابان هاي شهرستان تسوج، از توابع استان آذربايجان شرقي سطل زباله وجود ندارد و اين فقدان سبب افزايش آلودگي محيطي در اين شهرستان شده است. از شهرداري محترم اين شهرستان خواهشمند است رسيدگي شود.
يك شهروند از تسوج
¤ با افزايش حق ويزيت پزشكان در سال جاري، اقشار مستضعف براي درمان خود دچار مشكلات فراواني هستند. از وزارت بهداشت تقاضاي رسيدگي به اين مسئله مي شود.
علي حسيني از تهران
¤ با توجه به سنگين بودن هزينه درمان ناباروري، از وزارت بهداشت خواهشمند است حداقل بخشي از آن توسط بيمه پرداخت شود.
سهيلا گزاني
¤ با داشتن مدرك فوق ديپلم در مرحله اول آزمون استخدامي آموزش و پرورش قبول شدم ولي به دليل معلوليت از ناحيه پا در مرحله دوم يعني مصاحبه ردم كردند. سوال مي كنم سه درصد سهميه استخدامي معلولين كه مجلس شوراي اسلامي تصويب كرده چه مي شود؟ اين چه قانوني است كه ضمانت اجرايي ندارد.
علي نوري
از شهرستان بردسكن
¤ مدتي است كه در سه راه امين حضور موارد كيف قاپي و زورگيري صورت مي گيرد اما ناجا اقدام درخور توجهي نمي كند. درخواست رسيدگي داريم.
8692---0912
¤ دولت از پول نفتي كه متعلق به تمام مردم ايران است به اقلامي چون نان، برق، آب و... يارانه پرداخت مي كند با اين وصف وجود سه ميليون افغاني غيرقانوني در كشور و استفاده آنها از اين يارانه چه معنايي دارد؟
6195---0912
¤ با اين كه همسرم فرهنگي است، اما مدارس اصفهان فرزندم را شامل قانون تخفيف ثبت نام فرهنگيان نمي دانند و مي گويند كه هر دو والدين بايد فرهنگي باشند. لطفاً به اطلاع مسئولان برسانيد تا رسيدگي نمايند.
افتخاري
¤ در شهرستان بهشهر استان مازندران در بعضي از خيابانهاي فرعي برخي افراد براي فرار از خرج تالارهاي عروسي مراسم جشن خود را در معابر عمومي برپا مي كنند كه براي عابرين ايجاد مزاحمت مي كنند، وقتي به ناجا مي گوييم كار آنها را موجه جلوه مي دهند. از مسئولين ذي ربط درخواست رسيدگي داريم.
7458---0911
¤ ما كشاورزان دشت قزوين از دولت محترم تقاضا داريم سهميه بنزين موتورسيكلت هاي ما را افزايش دهد. وسيله كاري ما همين موتورسيكلت ها هستند.
2521---0919
جوابيه روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 8/4/89 روزنامه تحت عنوان «فعاليت كاميون ها در شب» به اطلاع مي رساند: پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام نموده تردد وسايل نقليه سنگين فقط شب ها در سطح شهر تهران مجاز مي باشد.»
جوابيه روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخه 17/3/89 روزنامه تحت عنوان «فروشندگان مواد مخدر در خيابان هاشمي» به اطلاع مي رساند: فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام نموده ضمن توجيه پرسنل، در خصوص برخورد قاطعانه در اجراي طرح هاي عملياتي؛ مامورين موفق به دستگيري تعدادي از فروشندگان مواد مخدر در منطقه به همراه مقاديري از انواع مواد مخدر گرديده اند.»

 



دستورالعمل -گفت و شنود

گفت: بالاخره متوجه نشديم كه ماجراي شكايت 7 نفر از اعضاي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين عليه يكي از سرداران سپاه چه بوده است؟!
گفتم: به افشاگري سردار مشفق درباره پشت صحنه فتنه گران و روابط آنها با بيگانگان اعتراض داشته اند.
گفت: يعني مي گويند اطلاعاتي كه سردار مشفق ارائه كرده واقعيت ندارد؟
گفتم: با وجود آنهمه اسناد و مدارك موجود، معلوم است كه كاسه ليسي خود و سران فتنه براي بيگانگان را نفي نمي كنند.
گفت: پس علت اصلي شكايتشان چيست؟
گفتم: اينگونه شكايت كردن ها يكي از دستورالعمل هاي «جين شارپ» به عوامل كودتاي مخملي است(دستورالعمل بند 140).
گفت: پس چرا حالا كه فتنه شكست خورده به فكر استفاده از اين دستورالعمل افتاده اند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! بدجوري دچار توهم شده اند.... از ديوانه اي پرسيدند براي مقابله با گرمي هوا چه دستورالعملي داريد؟ گفت؛ بايد دستجمعي به طرف خورشيد فوت كنيم!!

 



جمعي از صاحب نظران تأكيد كردند
مشكلات اصولگرايان زماني آغاز مي شود كه از چتر ولايت خارج شوند

سرويس سياسي-
گروهي از صاحب نظران و فعالين سياسي با تأكيد بر ضرورت حفظ وحدت و يكپارچگي در ميان جريان اصولگرا، پيشبرد اهداف اين جريان را در گرو تبعيت از رهبري دانسته و هشدار دادند كه مشكلات اصولگرايان زماني آغاز مي شود كه از چتر ولايت خارج شوند.
در همين رابطه معاون پارلماني رئيس جمهور بااشاره به لزوم اتحاد در ميان اصولگرايان اظهار داشت: كليه اصولگرايان بايد حول محور و رهنمودهاي رهبري و ولايت انسجام و وحدت داشته باشند و اجازه ندهند اختلاف نظرهاي موجود به تنازع و تقابل منجر شود.
حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني در تشريح وضعيت فعلي اصلاح طلبان به فارس گفت: رقباي اصلي اصولگرايان جريان اصلاحات و فتنه هستند كه تلاش مي كنند شكاف بين اصولگرايان را افزايش داده و عده اي از آنان را به خود نزديك كنند.
معاون پارلماني رئيس جمهور اضافه كرد: اصلاحات شرايط بازگشت به فضاي سياسي كشور و حاكميت را از دست داده از اين رو درصدد جذب دسته اي از اصولگرايان است تا به شكل ديگري براي ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي بازگردند و اصولگرايان بايد اين نكته را مد نظر قرار دهند.
وي به همكاري دولت و مجلس در مسير واحد و تحت امر رهبر فرزانه انقلاب اشاره و تصريح كرد: اصولگرايان مي توانند مجدداً با همكاري هاي فشرده و منسجم كارنامه قابل قبولي در عرصه هاي اقتصادي و سياسي به مردم ارائه دهند به طوري كه هم درعرصه بين المللي جايگاه و عزت نظام جمهوري اسلامي را حفظ كنند و هم در عرصه اصلاحات ريشه اي اقتصادي مانند هدفمندسازي يارانه ها و همچنين به عينيت رساندن فناوري هاي پيشرفته از جمله مباحث هسته اي دستاوردهاي درخشاني به جامعه ارائه كنند.
معاون پارلماني رئيس جمهور به لزوم تبعيت از رهبري در جريان اصولگرايي اشاره كرد و گفت: اصولگرايان زير چتر بزرگي به نام ولايت و رهبري جمع شده اند و با تبعيت از رهنمودهاي معظم له مي توانند فعاليت هاي سياسي خود را پيش ببرند و مشكلات زماني براي آنها آغاز مي شود كه از اين محدوده خارج شوند.
اين فعال سياسي اصولگرا اختلاف نظر بين مجلس و دولت را طبيعي دانست و بيان كرد: اختلافات بايد در فضايي صميمي و كارشناسي حل شود نه اينكه در جهت تنازع و تلاش براي حذف افراد باشد، زيرا بحث قدرت طلبي و باندبازي آفتي است كه جريان اصولگرا بايد از آن پرهيز كند.
علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس هم در گفتگو با فارس با اشاره به مهمترين اولويت هاي حال حاضر جريان اصولگرايي، اظهار داشت: بديهي است كه اولويت اول اصولگرايان و بلكه همه گروه هاي سياسي كشور حفظ وحدت كلمه است اما وحدت زماني خوب است كه اصول نيز حفظ شود.
مهدي كوچك زاده ديگر نماينده مردم تهران در مجلس نيز با انتقاد از برخي اظهارنظرهاي تند كه موجب ايجاد اختلاف در ميان مسئولين مي شود خاطرنشان كرد: امروز اگر فساد، كجي يا نادرستي در سياست كشور در هر رده اي ديده مي شود، كساني كه خود را خودي مي دانند و خودي هم هستند بدانند با اين نحوه پرخاش، توهين و درشت گويي دل طرفشان جذب سخن آنها نخواهد شد.
دعوت به تقواي سياسي در اين برهه از زمان كه انوار و بركات ماه رمضان نيز زمينه مناسبي براي آن به شمار مي رود البته راهكار برون رفت از وضعيت موجود در نظر علماي دين است.
آيت الله سيداحمد خاتمي در همين ارتباط با بيان اينكه از مصاديق بارز تقواي سياسي ولايت مداري است ابراز داشت: آن چنان كه رواياتي در همين موضوع رسيده است، تخريب ولايت از مصاديق بارز بي تقوايي است و تقواي سياسي تلاش در جهت وحدت جامعه است.
وي با تأكيد بر اينكه تقواي سياسي يعني نقد منصفانه و مؤدبانه خاطرنشان كرد: به كاربردن ادبيات توهين به بهانه نقد، با تقواي سياسي سازگار نيست. بايد نقد منصفانه داشت، اما توهين نكرد.
حجت الاسلام سالك سخنگوي جامعه روحانيت نيز با بيان اينكه چشم مردم به مسئولان و عملكرد آنها است ابراز اميدواري كرد كه خروجي ماه مبارك رمضان پيروزي بر نفس اماره، پيروزي بر فرهنگ نفاق و پيروزي بر دشمنان اسلام باشد.
 



آيت الله مهدوي كني: مبادا براي جذب مخالفان ، موافقان انقلاب را از دست بدهيم

آيت الله مهدوي كني نسبت به ديدگاه هايي كه به نام جذب مخالفان در نااميد و طرد كردن دوستان هستند هشدار داد.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز تهران در گفتگو با «مشرق» با ابراز نگراني از اختلافاتي كه در جبهه اصول گرايان به وجود آمده است، درباره مسيرهاي رسيدن به وحدت گفت: اصولي كه اصولگرايان به آن معتقد و پايبند هستند اولا بايد مشخص شود و تنها به نام گذاري بسنده نشود يعني اصولگرايان بايد بنشينند و اصول مشترك را بازنگري و سپس به آن متعهد و نسبت به آن هم پيمان شوند.
آيت الله مهدوي كني در ادامه افزود: در مرحله بعد با توجه به اصول مشترك و مورد قبول، موارد جزئي و فرعي و اجرايي مورد اختلاف را بر اصول عرضه و ارزيابي كنند و با اين كار موارد اختلاف را كاهش دهند و با تعامل و تقريب حتي المقدور به اجماع برسند.
در پايان چنانچه مواردي از اختلاف باقي ماند به لحاظ مصالح عاليه نظام و حفظ اهداف متعالي به روش معمول و عقلايي، توصيه هاي امام و رهبري و نظر پيشكسوتان را بپذيرند و با جذب حداكثري به توافق عملي برسند.
عضو مجلس خبرگان رهبري يكي از الزامات وحدت اصولگرايان را عبور از سليقه هاي شخصي عنوان كرد و تأكيد كرد: در اين پروژه وحدت، آنچه اهميت دارد و نقش كليدي را بازي مي كند گذشت از سليقه هاي شخصي و پاسداري از هدف اصلي است. اختلاف سليقه در مسائل جزيي و اجرايي بدون تعامل و گذشت امكان پذير نمي باشد و چنانچه هر شخص يا گروهي بر تشخيص و خواسته هاي خود تعصب و حساسيت نشان دهد اصول گرايي آن فرد مورد ترديد قرار مي گيرد.
مگر آنكه اصولگرايي را به تعصب هاي جاهلي و مالكيت فردي تفسير كنيم و از اصول مشترك دست برداريم. در نتيجه چنين افرادي نمي توانند در صف اصولگرايان باقي بمانند.
دبير جامعه روحانيت مبارز تهران در ادامه گفت: با طي اين مراحل صف ها قهرا مشخص مي شود و سره از ناسره و خودي از غيرخودي تفكيك مي گردد و افراد نفوذي شناخته شده و تكليف آنها معلوم مي شود.
رئيس دانشگاه امام صادق به جريان هاي اصولگرا توصيه كرد مبادا با بزرگ نمايي اختلاف سليقه ها، اين اختلافات جزيي را به دشمني و صف آرايي تبديل كنند.
آيت الله مهدوي كني با ستايش از بصيرت مردم مسلمان ايران اسلامي افزود: مردم انقلابي ايران صف آرايي هاي دوستان انقلاب را برنمي تابند. مردم ايران پايبند اصولند و اگر به شخص يا گروهي بيشتر اظهار علاقه مي كنند به خاطر پايبندي به آن اصول است و اگر احساس كنند فرد ياگروهي اصول انقلاب را ابزار پيشرفت شخصي وگروهي قرار داده و يا به هردليلي اصول را به خود اختصاص داده و ديگران را نفي مي كند موضع ديگري اتخاذ خواهند كرد.
تاريخ و تجربه انقلاب نشان داده كه مردم شاخص را در حفظ اصول قطعي مي دانند و با آن معامله نمي كنند و انحراف از آن را تحمل نمي كنند. برخي گمان دارند كه شاخص خود آنها هستند و اين اشتباهي بزرگ است كه عده اي مرتكب شدند و خود را از مردم جدا كردند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با توصيه اصولگرايان به حفظ مرزبندي ها با دشمنان نظام اسلامي و استفاده از ادبيات اسلامي و انقلابي تاكيد كرد: توصيه ديگر من آن است كه اصولگرايان بايستي ادبيات مشترك را حفظ كنند و آنها كه از ادبيات انقلاب و امام پيروي نمي كنند سخت در اشتباهند و بر خود و انقلاب ستم مي كنند و خودآگاه يا ناخودآگاه به انقلاب و مملكت ضربه مي زنند هر چند به خيال خود حسن نيت داشته باشند.
توليت مدرسه مروي تاكيد كرد: چنانچه بارها گفته ايم در مسائل سياسي تنها حسن نيت كافي نيست، روش صحيح و انتخاب درست مهم است. برخي گمان دارند كه با ادبيات ديگران مي توان ناراضيان و مخالفان را جذب كرد و اينها سخت در اشتباهند. «و لن ترضي عنك اليهود و لاالنصاري حتي تتبع ملتهم» يهود و نصاري هرگز از شما خوشنود و راضي نمي شوند مگر آن كه دست ها را بالا ببريد و تسليم آنها شويد. مبادا به خاطر جذب مخالفان، طرفداران واقعي را از دست بدهيم.
مبادا به به به و چه چه برخي مغرور شويم و فريب آنها را بخوريم. آنها پشتوانه مردمي ندارند. آنها در روز گرفتاري شما را تنها خواهند گذاشت و شعارهاي مقطعي و نامأنوس با اصول انقلاب در درازمدت سر از ناكجاآباد درمي آورد.
آيت الله مهدوي كني در پايان تأكيد كردند: نكته مهم ديگري كه لازم است در حفظ اصولگرايي رعايت شود توجه به نصايح مراجع عظام و علما و روحانيت است كه پشتوانه نظام و پشتيبان انقلاب و رهبري هستند. اين اصلي است كه حضرت امام(قدس سره) و مقام معظم رهبري همواره به آن تاكيد داشته اند.
و اين مهمترين اصل و شاخص اصولگرايي است و غفلت از آنها اصولگرايي را زير سؤال مي برد و اين همان نقطه است كه دشمنان انقلاب رصد كرده اند كه ميان روحانيت و مسئولين فاصله و اختلاف ايجاد كنند. بنابراين دولت و ملت و ساير مسئولين هوشيار باشند و فاصله را كم كنند و بهانه به دست دشمن ندهند.

 



آيت الله مصباح يزدي: برخي ها از روي عمد به اختلاف افكني اقدام مي كنند

رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) گفت: اختلاف سليقه در جامعه مشكل ساز نيست، اما اگر اختلاف بر سر مسائل اعتقادي و ارزش هاي ديني باشد، شوخي بردار نيست و آتش دوزخ در انتظار اختلاف افكنان است.
به گزارش ايسنا، حضرت آيت الله مصباح يزدي،شنبه شب طي سخناني در دفتر مقام معظم رهبري در قم با اشاره به مساله وحدت، اظهار كرد: گاهي چنين القا مي شود كه وحدت يك ارزش مطلق بوده و هرچه انسان ها با هم متحدتر شوند، امري مطلوب است؛ در صورتي كه اين گونه نبوده؛ بلكه وحدتي مطلوب است كه داراي هدفي ارزشمند باشد.
وي ايجاد وحدت در راه حق را مطلوب دانست و افزود: اين كه افرادي با هم اتحاد كنند تا ظلمي را رواج دهند قابل قبول نبوده و نامطلوب است.
عضو خبرگان رهبري با تاكيد بر اين كه وحدت بدون قيد و شرط مطلوب نيست، گفت: اگر در جامعه اختلاف بر سر مسائل جزئي باشد مشكل ساز نيست، اما اگر اختلافي ايجاد شود كه ارزش هاي ديني و مسائل اعتقادي را زير سوال ببرد مشكل ساز بوده و شوخي بردار نيست و خداوند هم در قرآن براي اختلاف افكنان وعده آتش ابدي را داده است.
مصباح يزدي با تاكيد بر افزايش بصيرت و شناخت، تاكيد كرد: البته مسير روشن بوده و آن راه انبياء و اولياء است و كسي نمي تواند در اين زمينه بهانه اي بياورد.
رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره) در ادامه سخنان خود با بيان اين مطلب كه برخي ها از روي عمد به اختلاف افكني اقدام مي كنند، گفت: آنان مي دانند كه عمل آن ها نادرست است، اما با لجبازي و عناد بيجا در مقابل حق ايستادگي مي كنند، كه اين امر نادرست بوده و امري ناشايست است.
وي در بخش ديگري سخنان خود با اشاره به نحوه برخورد با افراد گمراه، تصريح كرد: امروز بايد با تحقيق در مسائل اعتقادي و استفاده از علم و منطق در اثبات اعتقادات شيعه كوشيد و اين يك وظيفه اصلي مي باشد، البته بايد توجه داشت كه ديگران و اهل عناد را تحريك نكنيم.

 



7 هزار سال تمدن ايران به برزيل مي رود

وزير فرهنگ كشور برزيل در ديدار با رئيس سازمان ميراث فرهنگي، خواستار برگزاري نمايشگاه هفت هزار سال تمدن در اين كشور شد.
رئيس كل موزه ملي ايران به ديدار حميد بقايي با وزير فرهنگ كشور برزيل در حاشيه سي و چهارمين اجلاس كميته ميراث جهاني اشاره كرد و گفت: وزير فرهنگ برزيل در اين ديدار، با اشاره به استقبال مردم آمريكاي لاتين از نمايشگاه هفت هزار سال تمدن موزه ملي خواست تا اين نمايشگاه در كشور برزيل نيز برگزار شود.
آزاده اردكاني در توضيح اين مطلب گفت: بر اساس مذاكره هاي دو طرف قرار شد اين نمايشگاه سال 2013 در برزيل برگزار شود.
اين مقام مسئول تصريح كرد: پيش از برزيل، چين نيز در نوبت انتظار براي برگزاري دو نمايشگاه چيني هاي آبي و سفيد و شكوه پارسي است.

 



روان درماني يا دستور العمل 140 جناب جين! (خبر ويژه)

شكايت چند عضو دستگير شده حزب مشاركت و سازمان مجاهدين عليه يكي از سرداران سپاه، اقدامي نمايشي و در راستاي اجراي دستورالعمل140جين شارپ است.
اخيرا بهزاد نبوي، تاج زاده، رمضان زاده، عرب سرخي، صفايي فراهاني و ميردامادي با انتشار نامه اي مدعي شكايت از سردار مشفق به خاطر سخنراني روشنگر وي درباره عقبه فتنه و آشوب در احزاب افراطي شده بودند. اين گروه دخيل در كودتاي مخملين نافرجام كه ننگ بازي ميداني در سناريوي سازمان هاي جاسوسي آمريكا، انگليس و اسرائيل را به جان خريده و حاضر شده بودند كشور را مطابق ميل دشمنان انقلاب به اغتشاش و آشوب بكشانند، اكنون با ژست حق به جانب- و در راستاي بازسازي روحي جبهه درهم شكسته سبز- از سردار مشفق شاكي شده اند كه چرا پشت پرده فتنه را لو داده و در سياست دخالت كرده است! اين در حالي است كه به گزارش شبكه دانشجو، اين شيوه نخ نماي شكايت متهمان، دستورالعمل 140از مجموعه جين شارپ (از تئوريسين كودتاي مخملين) به شمار مي رود. براساس اين بند، (محكمه نمايش)، تلاش مي شود روحيه سربازان كودتاي مخملي از طريق القاي مقاومت و پيروزي كاذب بالا رود و از طرف ديگر مانع از افشاگري هاي بيشتر شوند. در واقع اين شگرد، همان شگرد فرار به جلو است و اين در حالي است كه اغلب عناصر آشوبگر دستگير شده به همراه ديگر اعضاي جريان فتنه كه در بيرون از زندان به سر مي برند، به شدت دچار سرخوردگي و آشفتگي روحي هستند چرا كه تصور مي كردند مهندسي كودتاي مخملي بي عيب و نقص است و به همين دليل از تدبير و مهارت جمهوري اسلامي در جمع كردن بساط فتنه شوكه شده اند.

 



تار عنكبوت تحريم با كوچك ترين نسيم پاره مي شود (خبر ويژه)

اقدام توأم با تأخير روسيه در راه اندازي نيروگاه بوشهر، باعث نگراني و ترديد بيشتر محافل آمريكايي نسبت به همراهي مسكو در تحريم ها عليه ايران شده است. روزنامه نيويورك تايمز در تحليلي اعلام كرد: اين اقدام روسيه تلاش هاي ديپلمات هاي آمريكا براي توقف برنامه هسته اي ايران را نقش برآب مي كند، نيويورك تايمز با اشاره به اينكه «شركت روس اتم اعلام كرده متخصصين مقادير زيادي از سوخت هسته اي را از انبار در رآكتور قرار مي دهند و 21 ماه اوت (شنبه هفته آتي) اولين مرحله از آن خواهد بود.»، نوشت: آمريكا از روسيه درخواست كرده بود تا مانع از اتمام ساخت اين نيروگاه شوند اما با پاسخ منفي روس ها مواجه شد. روس ها مي گويند در دهه 1990 ارزش قرارداد تكميل نيروگاه بوشهر يك ميليارد دلار بود و ديگر در برهه كنوني اين مبلغ سودآور نيست.
بوستون گلوب، ديگر روزنامه آمريكايي نيز نوشت: روسيه با اقدام خود قدرت ايران براي مقابله با تحريم هاي بين المللي را افزايش داد.
اين روزنامه تأكيد كرد: راه اندازي نيروگاه بوشهر منعكس كننده اختلاف بين مسكو و واشنگتن در راه فشار بر جمهوري اسلامي در جهت عقب نشيني تهران در برنامه هاي هسته اي اش مي باشد. در اين بين تعلل روس ها نيز با آغاز فعاليت اين نيروگاه به اتمام مي رسد.
اين روزنامه در بخشي ديگر از تحليل خود نوشت: در هر حال ايالات متحده در حالي كه تلاش مي كند ايران را در انزواي سياسي و اقتصادي قرار دهد تا اين كشور مجبور به مصالحه در زمينه غني سازي اورانيوم شود، اقدام روسيه را علامتي اشتباه مي پندارد.
«بوستون گلوب» از قول يك ديپلمات مستقر در وين كه مايل به افشاي نامش نبود نوشت: روس ها در هفته هاي اخير با همكاري هاي خود با ايران نگراني ها را افزايش داده بودند.
روزنامه واشنگتن تايمز هم با انتقاد از اقدام روسيه تأكيد كرد: روسيه به عنوان حريف دوران جنگ سرد، سياست هاي كليدي آمريكا را به چالش مي گيرد.
واشنگتن تايمز با اشاره به فروش 250 هزار بشكه بنزين به ايران از سوي شركت روسي لوك اويل با وجود اعلام توقف فروش نوشت: اين اقدام هم تلاش هاي ايالات متحده در اعمال فشار بر ايران را به چالش كشيده است.
جان مك كين، سناتور جمهوري خواه گفت: «شايد دولت احساس مي كند كه ارتباط خود را با روسيه گسترش داده و شايد هم روابط بهتر شده باشد ولي در رفتار روسيه بهبودي ديده نمي شود كه در واقع حتي بدتر نيز شده است.»
ديويد كرامر معاون دستيار وزارت خارجه در دوران بوش هم به واشنگتن تايمز گفت: تمام تعارف و نزاكتي كه در نيويورك ميان روسيه و آمريكا و بر سر ايران شاهد بوديم گويي رفته رفته ناپديد مي شود.
واشنگتن تايمز مي نويسد: به نظر مي رسد ارتباطات ايران و روسيه در برخي جهات گرم تر نيز مي شود. هدرهار لبرت مديرسابق شبكه امنيت ملي و نطق نويس سياست خارجي پرزيدنت كلينتون معتقد است ما نمي توانيم از روسيه توقع داشته باشيم كه هر چه ما مي خواهيم انجام دهد و آنچه خوشمان نمي آيد انجام ندهد.

 



بوش هم نتوانست با ايران بجنگد اوباما كه...! (خبر ويژه)

يك هفته نامه آلماني وضعيت آمريكا در قبال پيشرفت برنامه هسته اي ايران را وضعيت دولتي درمانده و عاجز توصيف كرد.
دي سايت با اشاره به جنجال هاي گاه به گاه درباره تهديد نظامي عليه ايران مي نويسد: اسرائيل نمي تواند به ايران حمله كند هرچند كه مي خواهد و آمريكا هم نمي خواهد چنين جنگي رخ بدهد. ايران بيش از 50 تاسيسات اتمي دارد كه برخي از آنها در زيرزمين و بسيار مستحكم هستند. اين تاسيسات را در ايران نمي توان در يك بعدازظهر گردشي و تفريحي- كاري كه سال 1981 عليه عراق شد- انجام داد. براي اين كار، جنگ هوايي بايد هفته ها ادامه پيدا كند و توان تلافي جويي ايران در خليج فارس مهار شود. همان گونه كه رام ايمانوئل رئيس ستاد اوباما گفته «اسرائيلي ها نمي توانند جلوي برنامه اتمي ايران را بگيرند. حتي جرج بوش هم از جنگ عليه حكومت اسلامي خودداري كرد.»
دي سايت اضافه كرد: اگر حمله اي راه بيفتد، جنگي واقعي را به دنبال خواهد داشت اما آمريكا جنگي را در افغانستان و جنگ نصفه و نيمه ديگري را در عراق دارد. آمريكا، برخلاف اسرائيل، بايد در مقياس جهاني بينديشد. درباره قيمت هاي رو به افزايش نفت در اقتصادي بسيار لرزان، درباره حمله هاي انتقامي ايران در افغانستان و عراق، درباره بسته شدن راه نفت در خليج فارس كه شاهرگ نفت جهان است، درباره حمله هاي تروريستي در آمريكا، درباره جبهه دوم و سوم عليه اسرائيل با حمله هاي موشكي حزب الله در شمال و حماس در جنوب. اقدام اسرائيل ممكن است پاي سوريه را به جنگ بكشد، كشوري كه تقريبا متحد تركيه است. كدام رئيس جمهور مايل است در اين حالت حركت اول را بكند؟ دست آخر اينكه واشنگتن مي داند كه بايد جلوي اسرائيل را بگيرد. چه مي ماند؟ مطمئنا بمب ايران تهديد عليه موجوديت اسرائيل و پايان سلطه آمريكا در خاورميانه است. تصوركردني نيست كه آمريكا و اسرائيل اين پيامدها را بپذيرند. اما جنگ هم تصورناكردني است.

 



بساط شراب و كشف حجاب كه نشد لااقل آواز شجريان را دريغ نكنيد! (خبر ويژه)

رسانه هاي بيگانه و ضد انقلاب كه در طول سال گذشته علناً عليه ارزش ها و باورهاي ديني ملت ايران موضع مي گيرند، نگران تكليف «آواز ربنا» سر سفره افطار ملت ايران شده اند.
رسانه هاي ضد دين چون بي بي سي، گويانيوز، راديو فردا، روزنت، بالاترين، راديو زمانه و... به همراه رسانه هاي نفاق جديد مانند جرس و كلمه طي روزهاي گذشته از اينكه آواي ربناي محمدرضا شجريان از سيماي جمهوري اسلامي پخش نمي شود، ابراز ناخرسندي كرده و با الحاني مزورانه گفته اند «آواي شجريان، آوايي روحاني است كه حتي غيرمذهبي ها را تكان مي دهد» (بي بي سي).اين رسانه ها البته ترجيح مي دهند يادآور اين حقيقت نشوند كه وي با خيانت به همين ملت متدين ايران كه حماسه هايي چون 9 دي و 22بهمن را آفريدند، سر از رسانه هايي چون صداي آمريكا و بي بي سي درآورد و عقده هاي مستكبران دنيا را عليه نظام اسلامي خالي كرد.
القاي تأسف و تحّسر براي پخش نشدن آواز شجريان در حالي است كه رسانه هاي ياد شده به صراحت و به صورت مكرر به فحاشي يا تحريف و توهم پراكني عليه قرآن، نبوت و عصمت پيامبر(ص) پرداخته و بي بي سي انگليس با به ميدان آوردن يك عروسك خيمه شب بازي (اكبر پونز) حتي منكر وجود امام زمان(عج) شريف شد و همزمان مجيد محمدي عضو فراري و بد نام حلقه كيان با تأكيد بر اينكه جنبش سبز دنبال كشف حجاب و ترويج شراب خواري بود، اعلام كرد مشكل اصلي اين جريان نه قانون اساسي و نه رهبري، بلكه اسلامگرايي مردم ايران است. حالا بايد پرسيد اين رسانه هاي سرسپرده به شيطان، چه شده كه ياد ربناي شجريان افتاده اند؟! به قول عبيد زاكاني:
مژدگانا كه گربه عابد شد
عابد و زاهد و مسلمانا!

 



حالا هم كه بعد 13 سال مي خواهيم اصلاحات را بشناسيم، ملاك نداريم! (خبر ويژه)

قائم مقام حزب اعتماد ملي خواستار آسيب شناسي و بازتعريف اصلاحات شد اما گفت: متاسفانه هنوز معيار و ملاك مشخصي نداريم تا طبق آن اشتباهات گذشته را مشخص كنيم.
رسول منتجب نيا در گفت وگو با ايلنا اظهار داشت: بارها در دوران اصلاحات لزوم تعريف كامل از اصلاحات را به دوستان متذكر شدم. معتقدم در مرحله اول هر حزب، گروه و هر جبهه اي، بايد قبل از آغاز فعاليت سياسي-اجتماعي، هويت تشكيلات خود را براي اعضا كاملا مشخص كرده و تعريف صحيح و جامعي از آن تشكل داشته باشد و وجه افتراق و امتياز آن تشكل را با ساير تشكل ها، براي خودشان كاملا مشخص كنند.
وي ادامه داد: در مرحله دوم بايد هويت اين تشكيلات براي جامعه بطور كامل تعريف شود. به صرف اينكه جمعيتي دور هم جمع شده و تشكيلاتي بدون اينكه هويت آن مشخص باشد، برپا كنند، كار درستي نيست. اين گونه اقدامات موجب مي شود كه با گذشت چندين سال هنوز مرز بين اين گروه و آن گروه مشخص نباشد.
وي افزود: در دوران اصلاحات بارها اين قاعده كلي را به دوستان متذكر شدم كه تعريف خود از اصلاحات را كاملا مشخص كنند تا مردم با علم و شناخت كامل آنها را انتخاب كنند.
وي با بيان اينكه اين آسيب شناسي به دو صورت ممكن است، انجام شود، ادامه داد: يك مورد آن آسيب شناسي دروني است كه خود اصلاح طلب ها بايد بدون جار و جنجال و بدون رسانه اي كردن موضوعات، مشكلات گذشته خود را مورد بررسي قرار دهند و تلاش كنند اگر اشتباهي در گذشته از آنها سر زده آن را جبران كنند و اين نوع آسيب شناسي ضروري است.
وي در ادامه به انتقادات برخي اصلاح طلبان در مصاحبه ها و يادداشت هاي خود عليه جريان اصلاحات اشاره كرد و گفت: اظهارات اين دوستان در مصاحبه ها و يادداشت ها سبب مي شد كه رقبا بلافاصله از آن اظهارات به نفع خود سوءاستفاده كنند و بيان كنند كه اصلاح طلبان پشيمان شده يا دچار مشكل شده اند.
وي خاطر نشان كرد: «در بازتعريف اصلاحات ابتدا لازم است تعريف جامعي از اصلاحات صورت بگيرد و بعد، آن تعريف، محور آسيب شناسي ما قرار گيرد. متاسفانه هنوز معيار و ملاك مشخصي نداريم كه طبق آن اشتباهات گذشته را از لحاظ فكري و عملي مشخص كنيم».
لزوم تعريف اصلاحات حرفي است كه مدعيان اصلاح طلبي از 13 سال پيش تكرار مي كنند اما هنوز هم از محتواي اين تعريف خبري نيست الا اينكه عملكرد خيانت آلود جبهه اصلاحات را معنا و محتواي ادعاي اصلاحات بگيريم و از آن برداشت رويكردي التقاطي و منافقانه در راستاي دين زدايي، دور زدن قانون اساسي، خيانت به كشور و ملت و خط امام، و نرمش با دشمنان و بعضاً هماهنگي در اجراي پروژه هاي براندازي بكنيم.
سالها پيش محمد خاتمي تصريح كرده بود اصلاحات بي تعريف مانده و گاه تنه به تنه ليبراليسم زده است مانند اصطلاح «چپ» كه امام آن را قبول نداشت.
نكته مهم تر از لزوم تعريف اصلاحات اذعان قائم مقام اعتماد ملي است به اين نكته كه «هنوز معيار و ملاك مشخصي نداريم كه طبق آن اشتباهات گذشته را آسيب شناسي و مشخص كنيم». خوش بينانه ترين قضاوت از اين سخن آن است كه مدعيان اصلاح طلبي در اين 13 سال سردرگم بوده و به همين دليل از سوي دشمنان انقلاب بازي داده شده اند. اما اگر واقع بينانه قضاوت كنيم نتيجه اين سخن آن خواهد بود كه حضرات از قانون اساسي و اسلام و آرمان هاي انقلاب و خط امام رويگردان شده اند وگرنه ادعا نمي كردند ملاك و معيار مشخصي براي آسيب شناسي و مشخص كردن اشتباهات وجود ندارد.
طيف تندرو جريان مدعي اصلاح طلبي غير از خيانت هاي روزگار حاكميت بر دولت و مجلس، سال گذشته نيز به بهانه انتخابات، پروژه فتنه و آشوب براي براندازي را در خدمت قدرت هاي بيگانه به اجرا گذاشت و در قواره هاي ضدانقلاب معاند ظاهر شد.

 



راز شب نامه هاي ستون پنجم صدام فاش شد (خبر ويژه)

فرمانده سابق گارد رياست جمهوري عراق اعلام كرد هدف ما از راه انداختن جنگ با ايران، حمايت از نهضت آزادي و باز گرداندن آنها به قدرت بود.
سرلشكر رعد الحمداني در گفتگو با روسيا اليوم اظهارداشت: براساس دستوراتي كه به ما ابلاغ شد فلسفه جنگ اين بود كه نيروهاي ملي گرا، مانند بازرگان از اين طريق بتوانند حكومت را در تهران در دست بگيرند و ما را از عوارض انقلاب در ايران نجات دهند.
وي افزود: قرار بود نيروهاي عراقي 10 تا 20 كيلومتر در عمق خاك ايران و در طول هزار و سيصد و پنجاه كيلومتر مرزدو كشور نفوذ كنند تا سران ايران نيروهاي خود را به طرف مرزها اعزام نمايند. اين شرايط مي توانست به نهضت آزادي، مهدي بازرگان و ديگر افراد نخبه در ايران اجازه بدهد كه كنترل تهران را در دست بگيرند.
فرمانده سابق گارد رياست جمهوري عراق در ادامه ادعاهاي خود گفت: اين فلسفه آغاز جنگ در آن زمان بود. اين مسئله به ما ابلاغ شده بود. ما تمرين هايي را براي عبور از مرزها و رفتن تا عمق 20 كيلومتري خاك ايران انجام داديم. اين هدف با اهدافي كه ما در دانشكده هاي نظامي در مورد دفاع از عراق در برابر تهديدات ايران آموخته بوديم، تفاوت فراواني داشت.
وي گفت: واقعيت اين است كه سران عراق تصور مي كردند جنگ بيش از چهار تا شش هفته طول نخواهد كشيد. براساس همين ارزيابي، عراق پس از آن، مجبور شد به آتش بس تن دهد.
شايان ذكر است گروهك نهضت آزادي در دوران جنگ تحميلي به عنوان ستون پنجم ارتش صدام عمل مي كرد و تلاش مي كرد با شب نامه پراكني، شايعه سازي، منفي بافي و سياه نمايي، ايران را در برابر مهاجمان وادار به تسليم كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14