(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 27 مرداد 1389- شماره 19720

فاجعه انساني در پاكستان20 ميليون سيل زده در انتظار كمك جهاني
رئيس پليس آگاهي تهران: تصويب قانون منع حمل سلاح سرد، آمار قتل را كاهش مي دهد
سرعت زياد سواري پژو حادثه آفريد
سقوط يك فروند هواپيماي جنگي اف 4 در بوشهر
سازمان ملي جوانان: مراكز همسريابي موجود مجوز فعاليت ندارند
باند سرقت شمش مس در سرچشمه رفسنجان متلاشي شد
براثر خشكسالي بيش از 140 رشته قنات در گناباد خشك شد
رهايي كودك 3 ساله آملي از چنگال آدم ربايان 100 ميليوني
فرود معجزه آسا
حوادث كوتاه از كشور
خليج هميشه فارس در نقشه هاي كويت
همسربا وفا
بزرگسالان انگليسي با عروسك به خواب مي روند
شهرداري رم از تظاهركنندگان ماليات مي گيرد
دستگيري سارق مسلح
راهزنان دم دار



موج دوم سيل در راه است
فاجعه انساني در پاكستان20 ميليون سيل زده در انتظار كمك جهاني

سازمان ملل در گزارشي درباره پيامدهاي فاجعه دردناك سيلاب هاي پاكستان به آغاز موج دوم مرگ و مير ناشي از انتشار بيماري ها و هرج و مرج ناشي از اين بحران در پاكستان خبر داد.
تلويزيون بي بي سي عربي در گزارشي از پيامدهاي سيلاب هاي گسترده كه تقريباً يك پنجم خاك پاكستان را درنورديده است، به مقوله انتشار بيماري ها و هرج و مرج ناشي از اين بحران پرداخت و افزود: دولت اسلام آباد نسبت به خطراتي كه بر اثر هرج و مرج ناشي از سيلاب ها امنيت، اين كشور را با تهديد مواجه مي سازد، هشدار داد.
اين گزارش حاكي است كه سازمان ملل با اشاره به آلودگي هاي حاصل از آب هاي سيل و ركود آب ها، نسبت به انتشار بيماري هاي واگيردار در بين 3 ميليون و 500 هزار كودك اين كشور سيل زده هشدار داد و افزود: بيماري هاي واگيرداري كه توسط آب هاي آلوده منتقل مي شوند، ميليون ها كودك را با تهديد مواجه مي سازد.
بنابراين گزارش، بان كي مون در جريان سفرش به پاكستان در بازديد از مناطق سيل زده اين كشور، سيلاب هاي پاكستان را بدترين فاجعه طبيعي خواند و افزود: «من هرگز تخريبات به وجود آمده و درد و رنجي را كه در اينجا مشاهده كردم، فراموش نمي كنم.»
دبيركل سازمان ملل تصريح كرد: من تاكنون شاهد فجايع طبيعي زيادي در سراسر جهان بوده ام اما هرگز فاجعه اي به چنين عظمت نديده بودم.
كي مون در ادامه از جامعه بين الملل خواست كمك هاي خود را هرچه سريعتر به 20 ميليون قرباني سيلاب عظيم پاكستان كه بدترين فاجعه طبيعي تاريخ اين كشور است، برسانند.
گزارشگر بي .بي .سي با پخش تصاويري از زمين هاي گسترده اين كشور كه با آب هاي سيل كاملا پوشيده شده اند، گفت: سيل هاي متوالي همچنان اين كشور را تهديد مي كنند كه در آن صورت تعداد قربانيان از ميان كشته شدگان، بيماران و زيان ديدگان و آوارگان نيز بيشتر مي شود.
«طيب علي دوجار»، معاون فرماندهي نيروي دريايي پاكستان با تأكيد بر اينكه اسلام آباد در حد توان به ياري سيل زدگان برخاسته است، افزود: مناطق بسيار وسيعي از پاكستان را سيل فرا گرفته است و تلاش هاي همه نيروهاي ما براي امدادرساني به شهروندان درجريان است ولي مجبوريم كه نيروهايمان را در مناطق مختلف تقسيم كنيم.
آغاز ماه مبارك رمضان در پاكستان با آوارگي بيش از 2 ميليون نفر از مردم سيل زده در مناطق مختلف اين كشور مواجه شده است، مردمي كه در نهايت فقر و وضعيت نامناسب بهداشتي چاره اي جز تحمل شرايط موجود را ندارند.
هشدار سازمان بهداشت جهاني
مقامات سازمان جهاني بهداشت نيز هشدار دادند: موج دوم مرگ و ميرهاي ناشي از سيلاب شديد در اين كشور با وجود خطر ابتلا به وبا و ساير بيماري هاي مرگبار اسهالي براي 5/3 ميليون كودك در جريان است.
بر اساس پيش بيني هاي اين كارشناسان از روي بلاياي طبيعي در گذشته مثل سونامي اقيانوس هند، اين بار دست كم 1400 نفر از آوارگان پاكستان بر اثر ابتلا به عفونت هاي ناشي از آب آلوده، جان خود را از دست خواهند داد و صدها هزار نفر به دليل عدم دسترسي به فوريت هاي پزشكي به اين بيماري ها مبتلا خواهند شد.
پيش بيني شده كه ظرف سه ماه آينده 140 هزار مورد ابتلا به وبا و ساير انواع بيماري هاي اسهالي شديد ناشي از آلودگي آب اتفاق مي افتد كه از اين تعداد 1400 مورد كشنده خواهد بود.
همچنين 350 هزار مورد ابتلا به سرخك، 350 هزار مورد ابتلا به اختلالات شديد تنفسي، 100هزار مورد مالاريا در اين دوره رخ خواهد داد كه آمار تلفات جاني را به دو برابر آمار فعلي كه تاكنون 1600قرباني داشته، افزايش خواهد داد.
به دليل نبود امكانات، دسترسي گروههاي امدادي به برخي مناطق آسيب ديده از سيل ميسر نيست و آوارگان روزهاست كه از نبود مواد غذايي و آب آشاميدني رنج مي برند.
دفتر هماهنگي امور بشردوستانه سازمان ملل روز دوشنبه اعلام كرده بود كه سيل هاي پاكستان فاجعه اي به مراتب گسترده تر از سونامي سال 2004 (1383ه.ش) اقيانوس هند به وجود آورده است.
به گزارش فارس، براساس اعلام سازمان ملل، اوضاع انساني و سطح نيازهاي مردم به اندازه اي است كه با زمان زمين لرزه سال 2005 (1384ه. ش) در بخش پاكستاني كشمير كه بيش از 73 هزار كشته و 5/3ميليون بي خانمان برجا گذاشت مقايسه مي شود.
بانك جهاني نيز در خصوص تاثيرات اين بلاي طبيعي بر اقتصاد اين كشور به شدت هشدار داده است و اعلام كرد كه تاثير اين بحران بر اقتصاد پاكستان بسيار بسيار زياد خواهد بود.
مرگ 1600پاكستاني
در سيل
منابع خبري از درگير شدن بيش از 20ميليون نفر از جمعيت پاكستان در جريان سيل اخير خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، بر اثر سيلاب اخير درپاكستان بيش از 1600نفر كشته شده اند و ميليون ها دلار ضررهاي مالي به اين كشور وارد شد.سيل شمال غرب پاكستان، كه آسيب هاي فراواني به ايالت هاي سند، پنجاب و بلوچستان وارد كرد، باعث از بين رفتن خانه و كاشانه بسياري از مايملك 20 ميليون پاكستاني و روستاها و زيرساخت هاي اقتصادي در اين كشور شده است.
همچنين آمارهاي رسمي حكايت از انتشار بيماري وبا در بين ساكنان مناطق سيل زده و به خصوص كودكان دارد.
براساس آمارهاي ارائه شده از سوي سازمان ملل تاكنون شش ميليون كودك، يتيم، بي خانمان و مجروح شده اند.
سيل ميراث فرهنگي پاكستان را تهديد مي كند
رئيس اداره ميراث فرهنگي ايالت سند پاكستان اعلام كرد: خطر سيل و طوفان هاي شديد، برخي ميراث فرهنگي چند هزارساله اين كشور را تهديد مي كند.
طبق اظهارات وي، شهر باستاني 5 هزار ساله «مونجو دارو» و آثار باستاني «آمري» در خطر نابودي قرار گرفته اند.
وزير كشور: كمك به مردم پاكستان را ادامه مي دهيم
وزير كشور با بيان اينكه تاكنون چند محموله كمك هاي مختلف به پاكستان ارسال شده است گفت:كمك هاي دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران، به مردم سيل زده پاكستان همچنان ادامه دارد.
مصطفي محمد نجار ديروز در حاشيه جلسه سازمان مديريت بحران افزود: آماده هستيم هرگونه كمك و همياري را با توجه به دستور خاص و اكيد رئيس جمهور به پاكستان انجام دهيم.وي ضمن ابراز همدردي با ملت سيل زده اين كشور، پاكستان را كشوري مسلمان، دوست و برادر مردم ايران دانست و گفت: براي اين كشور همسايه، اقدامات خوبي را انجام خواهيم داد؛ چرا كه با توجه به جلسه اي با رئيس جمهور، كمك هايي براي اين كشور تصويب شد كه در حال انجام است.
هلال احمر وجوهات مردم براي كمك به سيل زدگان پاكستان را جمع آوري مي كند
جمعيت هلال احمر با صدور اطلاعيه اي ملت نوعدوست كشورمان را براي كمك به مردم سيل زده پاكستان دعوت كرد.
متن اطلاعيه به شرح زير است:
جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد در ادامه كمك هاي ضروري به مردم نيازمند سيل زده در كشور پاكستان، ملت شريف و نوعدوست ايران را نيز در اين امر خير و خداپسندانه سهيم نمايد.
لذا از عموم مردم ايران اسلامي دعوت مي شود در راستاي كمك به سيل زدگان پاكستان، وجوهات نقدي خويش را به شماره حساب 99999بانك ملي شعبه مركزي به نام جمعيت هلال احمر واريز كنند.
همچنين واحد ارتباطات مردمي اداره كل روابط عمومي جمعيت هلال احمر با شماره تلفن 88662700 آماده پاسخگويي به سؤالات هموطنان در اين زمينه است.
نظر به آن كه جمعيت هلال احمر تاكنون طي چهار محموله، اقلام دارويي، چادر امدادي و موادغذايي را براي سيل زدگان پاكستان ارسال كرده است، از مردم عزيز كشورمان درخواست مي شود از فراهم كردن كمك هاي غيرنقدي اجتناب نمايند.

 



رئيس پليس آگاهي تهران: تصويب قانون منع حمل سلاح سرد، آمار قتل را كاهش مي دهد

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 778 تن از حاملان سلاح سرد در سومين روز از اجراي طرح برخورد با «حاملان سلاح سرد» در پايتخت خبر داد.
سردار ساجدي نيا، افزود: در سومين روز از اجراي طرح برخورد با حاملان سلاح سرد در پايتخت بالغ بر دو هزار و 64 قبضه قمه و چاقوي نامتعارف از سوي ماموران كشف و تعداد 778 تن از حاملان اين سلاح ها نيز دستگير شدند.
به گفته وي در اين راستا تعداد 712 دستگاه موتورسيكلت و 84 دستگاه خودرو توقيف و به پاركينگ منتقل شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: در روز سوم اجراي اين طرح ماموران نيروي انتظامي از 373 قهوه خانه بازديد به عمل آورده و با حاملان سلاح سرد در آنجا برخورد كردند.
به گزارش ايسنا وي تصريح كرد: با احتساب آمار سه روز اول اجراي اين طرح بيش از يكهزار و 200 تن از حاملان سلاح سرد در پايتخت دستگير شدند كه از اين افراد بيش از 3 هزار و 100 قبضه قمه و چاقوي غيرمتعارف كشف و حدود يكهزار و 300 دستگاه خودرو و موتورسيكلت حامل سلاح هاي سرد نيز توقيف شده است.
قانون منع حمل سلاح سرد
سرهنگ عباس علي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران در رابطه با تصويب قانون منع حمل سلاح سرد گفت: تصويب اين قانون سال هاست كه مورد درخواست پليس بوده است.
وي با بيان اينكه آماري درباره علت و نقش سلاح سرد در قتل هاي چهارماهه نخست سال جاري در دست نداريم، گفت: 40 درصد از قتل هاي غيربرنامه ريزي شده در سال گذشته به وسيله سلاح سرد رخ داده است كه اين عدد بسيار نگران كننده است.
محمديان افزود: در طرح برخورد با سلاح هاي سرد، پليس سعي ندارد كه با چاقوهاي آشپزخانه يا ناخن گيرهاي چاقودار برخورد كند بلكه سعي ما در برخورد با چاقوهاي نامتعارف، جنگي و رزمي است.
وي درباره روند تصويب قانون منع حمل سلاح سرد نيز گفت: سالهاست كه تصويب اين قانون مورد تاكيد و درخواست پليس بود كه اگر اين لايحه مطرح و قانوني شود آمار قتل ها به وسيله سلاح سرد كاهش مي يابد.

 



سرعت زياد سواري پژو حادثه آفريد

سرويس اجتماعي-
به دنبال برخورد يك دستگاه پژو 206 با گاردريل مقابل در غربي ورزشگاه آزادي تهران يك نفر كشته و دو تن به سختي مجروح شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان، روزگذشته ساعت 15/18 سرعت بالاي خودرو پژو 206 باعث شد تا كنترل آن از دست راننده خارج و به شدت به گاردريل برخورد و پس از آن به تير چراغ برق برخورد نمايد.
در اين حادثه مردي كه در صندلي جلو كنار راننده نشسته بود قبل از رسيدن نيروهاي امدادي در دم جان سپرد و راننده زن خودرو و سرنشين ديگر آن كه او نيز زن بود براثر جراحات وارده به بيمارستان فياض بخش منتقل شدند.گفتني است تصادف به حدي شديد بود كه نيروهاي امداد براي خروج سرنشينان خودرو مجبور به بريدن در ماشين شدند.

 



سقوط يك فروند هواپيماي جنگي اف 4 در بوشهر

مدير كل حوادث غيرمترقبه استانداري بوشهر از سقوط يك فروند هواپيماي جنگي F4 ساعت 10/10 دقيقه صبح ديروز در بوشهر خبر داد.
به گزارش فارس غلامرضا كشتكار ديروز در بوشهر اظهار داشت: اين هواپيما نزديكي جزيره شيف -بوشهر- دچار حادثه شد و سقوط كرد و خوشبختانه وضعيت جاني و جسماني خدمه اين هواپيماي جنگي سالم گزارش شده و خلبانان، قبل سقوط از هواپيما خارج و هم اكنون نيز به بيمارستان بوشهر انتقال داده شده اند.
معاونت سياسي استاندار بوشهر نيز در اين باره گفت: هواپيماي F4 ديروز در حال تمرين به دليل نقص فني حوالي شهرك صنعتي بوشهر سقوط كرد ولي تلفات جاني نداشت.
محمد حسن شنبدي افزود: اين هواپيما از سمت شهر برازجان به بوشهر در حركت بود و به دليل مشكلات فني سقوط كرد.
معاون استاندار بوشهر با بيان اينكه اين حادثه ساعت 10/10 دقيقه ديروز اتفاق افتاد گفت: به دليل اينكه هواپيما در منطقه بياباني سقوط كرد مشكلي براي كسي به وجود نيامد و 2 نفر از سرنشينان هواپيما نيز نجات يافتند. شنبدي اضافه كرد: با تلاش هاي صورت گرفته 2 نفر از سرنشينان هواپيما براي درمان به بيمارستان منتقل شدند و وضعيت جسماني آنها مطلوب گزارش شده است.

 



سازمان ملي جوانان: مراكز همسريابي موجود مجوز فعاليت ندارند

معاون فرهنگي سازمان ملي جوانان گفت: تمام مراكز همسريابي موجود در كشور مجوزي از سوي سازمان ملي جوانان ندارند و صرفاً با چشم سوداگري وارد ميدان شده اند.
پرويز كرمي در خصوص وضعيت فعاليت مراكز همسريابي در كشور اظهار داشت: تحت هيچ عنوان مراكز همسريابي موجود در كشور مجوزي از سوي سازمان ملي جوانان يا هيچ يك از نهادهاي دولتي ندارند.
وي در ادامه تصريح كرد: تمام اين مراكز غير قانوني هستند؛ از طرفي اين مراكز غير تخصصي بوده و هيچ گونه نظارتي بر عملكرد آنها نيست.
معاون فرهنگي و آموزشي سازمان ملي جوانان اعلام كرد: انواع مفسده هاي مختلف در كار مراكز همسريابي وجود دارد كه يكي از آنها مفسده مالي است چرا كه بيشتر به شغل شبيه شده است تا اينكه نيت خيرخواهانه و اجتماعي داشته باشند.
وي با اشاره به يكي از فعاليت هاي سازمان ملي جوانان در اين خصوص بيان داشت: وجود مؤسساتي كه بتوانند در توانمند شدن خانواده ها در امر ازدواج كمك كنند مورد توجه اين سازمان بوده است چرا كه سازمان ملي جوانان به عنوان متولي امر ازدواج در كشور به فعاليت در اين زمينه مي پردازد به همين منظور شبكه فعالان امر ازدواج «شفا» با كمك و نظارت اين سازمان در استان ها راه اندازي شده است.
معاون فرهنگي و آموزشي سازمان ملي جوانان تصريح كرد: 10 عنوان خدمت در شبكه «شفا» انجام مي شود كه يكي از اين خدمات كمك به همسرگزيني جوانان است كه اين كمك در راستاي تقويت و حمايت نقش خانواده هاست و نه اينكه رأساً و بدواً در اين زمينه كاري انجام دهند.
كرمي به وجود آمدن مراكز غيرقانوني همسريابي در كشور را به دليل خلأ يا ضعيف شدن نقش خانواده ها در موضوع ازدواج دانست و گفت: اين مراكز با چشم سوداگري براي پركردن اين خلأ وارد ميدان شده اند. در واقع اين مراكز مانند مراكز كاريابي و مراكز فروش مسكن صرفاً به دليل مسائل مالي شكل گرفته اند.

 



باند سرقت شمش مس در سرچشمه رفسنجان متلاشي شد

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان كرمان گفت: باند سرقت شمش مس در سرچشمه رفسنجان متلاشي و اعضاي آن دستگير شد.
به گزارش فارس از كرمان «علي رضا پرتور» در ارتباط با اين خبر گفت اعضاي باند 12 نفره كه زير پوشش كارگران نظافتچي در شركت مس سرچشمه اقدام به سرقت مي كردند، با تلاش ماموران انتظامي رفسنجان و پس از چند عمليات غافلگيرانه دستگير شدند.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان كرمان گفت: اين افراد پس از سرقت شمش هاي مس با استفاده از خودروي حمل زباله آن ها را از كارخانه خارج مي كردند.
وي با بيان اينكه در اين رابطه يك تن مس كشف و چهار خودروي سواري وانت توقيف شد، افزود: چهار نفر از اعضاي اين باند از اتباع بيگانه غيرمجاز هستند.

 



براثر خشكسالي بيش از 140 رشته قنات در گناباد خشك شد

خشكسالي هاي پياپي در گناباد واقع در جنوب خراسان رضوي موجب خشكيدن بيش از 140 رشته قنات در اين شهرستان شد.
به گزارش ايرنا به گفته مدير جهاد كشاورزي گناباد، دوره طولاني خشكسالي در اين شهرستان كه از 12 سال پيش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، موجب شد علاوه بر چشمه ها، تعداد 140 رشته قنات از مجموع 599 قنات گناباد كاملاً خشك شود و ديگر قنات ها نيز با كاهش 10 تا 90 درصدي ميزان آبدهي روبرو شود.
خشكسالي ها در گناباد و بجستان، اميد مردم را به ادامه حيات در روستاهايي مانند كلات، ديسفان، خانيك و مزار و مانند آن به يأس كشانده و تداوم اين وضعيت حيات اين روستاها را به خطر انداخته است.
مديرآب و فاضلاب روستايي گناباد نيز درباره تأثيرات خشكسالي گفت: براثر خشكسالي در سال هاي گذشته منابع آبي شهرستان دچار 35 درصد افت شده اند كه جهت جبران آن با توجه به تغيير محل تأمين آب و اجراي خط انتقال و مخازن جديد، اعتباري حدود 48 ميليارد ريال برآورد شده است.حسين عبدالله زاده افزود: با توجه به عدم بارندگي مناسب در چندين سال گذشته عمق حفاري چاههاي آب شرب و بهداشتي روستاهاي شهرستان از 120 متر به 300 متر افزايش يافته و كيفيت آب چاهها نيز به شدت افت كرده است.

 



رهايي كودك 3 ساله آملي از چنگال آدم ربايان 100 ميليوني

فرمانده انتظامي آمل از رهايي كودك سه ساله از چنگال آدم ربايان خبر داد.
محمد صادق پهلوان در گفت وگو با فارس در آمل گفت: بر اساس گزارش هاي رسيده در 18 مردادماه سال جاري مبني بر ربوده شدن يك كودك سه ساله در يكي از محلات شهرستان آمل براي رهايي طفل ربوده شده سه اكيپ سواره با هماهنگي فرماندهي انتظامي شهرستان وارد عمل شد.
وي افزود: در ادامه با ارائه راهكارها و دريافت پرينت تلفن و كنترل رفت و آمد مظنونان، والدين طفل بر سر قرار در زير پل روستاي كت پشت رفتند.
پهلوان با اعلام اينكه آدم ربايان از خانواده طفل مبلغ 100 ميليون تومان تقاضا كرده بودند كه والدين كودك با 30 ميليون تومان بر سر قرار رفتند و مبلغ اعلامي را داخل كيف در زير پل انداختند كه آدم ربا كيف را برداشته و از محل متواري شد.وي با تأكيد بر اينكه اين فرد به سه تير هوايي نيروي انتظامي توجه نكرده و به فرار خود ادامه داد، يادآور شد: تير چهارم به فرد اصابت كرده و زمين گير شد كه به بيمارستان منتقل و مورد عمل جراحي قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان آمل افزود: در بازجويي هاي به عمل آمده مشخص شد وي برادر زن همسايه والدين كودك است.
وي خاطرنشان كرد: بازجويي ها نشان داد خواهر اين فرد به دليل همسايه بودن با اين خانواده در روز واقعه و زمان ربايش طفل، مادر كودك را سرگرم كرده و با اطمينان از اينكه وي از كودك خود غافل شده است زمينه ربايش را فراهم كرده است.
پهلوان با اعلام اينكه مأموران در ادامه شناسايي ها كودك را كه در پارك طلايي آمل رها شده بود يافته و به خانواده اش تحويل دادند، اظهار داشت: مأموران دو نفر از متهمان به آدم ربايي با نام هاي خ- ش 30 ساله اهل نيشابور و شوهرش ع- الف 31 ساله را دستگير كردند.
فرمانده انتظامي آمل افزود: مجرمان پس از اعتراف به جرم خود تحويل دستگاه قضايي شدند.

 



فرود معجزه آسا

مسافران يك هواپيماي كلمبيايي در يك سانحه هوايي به طرز معجزه آسايي، جان سالم بدر بردند.
به گزارش «شينهوا» يك هواپيماي مسافري كلمبيا كه با 131 مسافر در حال پرواز بود، ناگهان مورد اصابت صاعقه قرار گرفت و مجبور به فرود اضطراري در جزيره سن اندريس كلمبيا شد.
فروداضطراري اين هواپيما به قدري ناگهاني و نامتعادل بود كه منجر به كشته شدن حداقل يك نفر و زخمي شدن 127 نفر شد.
اين هواپيما كه از نوع بوئينگ 737 بود پس از فرود اضطراري چند تكه شد و مسافران آن به طرز عجيبي از مرگ نجات يافتند.

 



حوادث كوتاه از كشور

تصادف منجر به مرگ
نايين- خبرنگار كيهان: يك دستگاه كاميونت فوتون در كيلومتر 30 محور نايين اردستان از عقب به شدت به خودرو سواري پژو برخورد كرد كه در اين حادثه 2 نفر از سرنشينان عقب سواري در دم كشته و 2 نفر ديگر مجروح شدند.كارشناسان علت حادثه را بي توجهي به جلو از سوي راننده كاميونت اعلام كردند.در اين حادثه مادر و عروس كشته و پدر و پسر مجروح شدند كه مجروحان بلافاصله به بيمارستان نايين انتقال يافتند.
كلاهبرداري از كشاورزان گندمكار
زنجان- خبرنگار كيهان: كلاهبردار حرفه اي كه به بهانه خريد گندم مبادرت به كلاهبرداري از كشاورزان خدابنده مي كرد دستگير شد. نامبرده به نام قدرت-الف اقدام به خريد گندم كرده اما از پرداخت وجه آن خودداري مي كرد.
دستگيري سارقان سنگ مزار
¤ سارقان سنگ مزار بقعه پيرمحمد زهرنوش واقع در شهرستان ابهرشناسايي و دستگير شدند. متهم به نام علي-د و 5 نفر همدست ديگر وي به سرقت مذكور و فروش سنگ مسروقه اعتراف كردند. ديگر همدستان متهم نيز دستگير شدند.
كشف مواد سوختي قاچاق
زاهدان- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي سراوان با متوقف كردن يك دستگاه تريلر نفت كش در محور خاش- سراوان 28 هزار و 300 ليتر گازوئيل قاچاق كشف كردند. محموله فوق در حال خروج از كشور بود.
آتش سوزي تاكسي سمند
قزوين- خبرگزاري فارس: يك دستگاه خودرو تاكسي سمند كه براي تعمير سيستم برق خود به يك باطري سازي در اين شهر رفته بود دچار حريق شد. در اين حادثه حريق اين خودرو دوگانه سوز پس از لحظاتي توسط حاضران خاموش شد.
برق گرفتگي مادر و دختر
برازجان- خبرنگار كيهان: دختر به نام ع-ص در شهر و حدتيه بخش سعدآباد برازجان دچار برق گرفتگي شد. مادر وي براي نجات جان دختر جوانش اقدام مي كند اما او نيز دچار برق گرفتگي شده و هر دو در كنار هم جان خود را از دست دادند.

 



خليج هميشه فارس در نقشه هاي كويت

استفاده يك موسسه دولتي كويت از واژه «خليج فارس» به جاي واژه مجعول خليج عربي در نقشه هاي خود، جنجال زيادي را در اين شيخ نشين به راه انداخت.
به گزارش شبكه خبري «العالم» به نقل از پايگاه اينترنتي «حوارنت»، اين مسئله باعث شد كه «وليد الطباطبايي» نماينده سلفي و ضد ايراني پارلمان كويت، بلافاصله از «شيخ احمد الفهد» معاون نخست وزير درباره اقدام يكي از موسسات دولتي كويت به استفاده از واژه خليج فارس به جاي عنوان مجعول خليج عربي در نقشه هاي خود طي تحقيقاتي كه اين موسسه در سال 2010 انجام داد توضيح بخواهد. وليد الطباطبايي كه حساسيت ويژه اي به نام خليج فارس دارد در اين مورد گفت: اين نقشه، جزو تحقيقات انجام شده در سال 2010 است كه اداره كل آمار كويت آن را در بخش برگزيده آمار ثبت كرده است.
اما آنچه كه جالب توجه به نظر مي رسد اين است كه در پايگاه اينترنتي ويژه اداره مركزي آمار كويت، در نقشه اين شيخ نشين، كه در صفحه سوم اطلاعات آماري آمده است، به جاي واژه مجعول خليج عربي، عنوان صحيح و بين المللي خليج فارس درج شده است.

 



همسربا وفا

مرد تورنتويي قصد دارد قبر همسرش را از قبر فعلي به مكان ديگري منتقل كند.
او زماني كه در اين تابستان به اين قبر سر زد متوجه شد كه در فاصله كمتر از يك متري اين قبر انبوهي از زباله قرار گرفته و تلاشهاي او براي انتقال اين زباله ها كه توسط شركت گراس وايد در اين مكان ريخته شده تاكنون به جايي نرسيده است.البته اين شركت چند وقتي است كه از اين مكان براي خالي كردن زباله هايش استفاده مي كند اما حجم اين زباله ها در اين اواخر افزايش چشمگيري يافته است و گزينه اي بجز انتقال قبر را براي گرانت وايب كانادايي باقي نگذاشته است. وايب قصد دارد با اين كار آرامش را به همسرش بازگرداند و نمي تواند جسد همسرش را در كنار تلي از زباله رها كند.

 



بزرگسالان انگليسي با عروسك به خواب مي روند

نتايج يك مطالعه جديد نشان مي دهد يك سوم بزرگسالان انگليسي در حالي به خواب مي روند كه عروسك خو درا در آغوش گرفته اند.
به گزارش شبكه ايران به نقل از تلگراف، براساس نتايج اين مطالعه جديد محققان، اين عروسك ها از جمله خرس هاي كوچك احساس امنيت، آرامش و راحتي را در افراد ايجاد مي كنند.
نتايج مطالعه اي كه به تازگي در اين زمينه انجام گرفته همچنين حاكي از آن است كه بيش از نيمي از انگليسي ها هنوز خرس هاي عروسكي خود را نگهداري مي كنند كه ميانگين سني اين خرس ها به 27سال مي رسد.طي اين بررسي كه از سوي يك هتل زنجيره اي انجام گرفته، 6 هزار نفر مورد بررسي قرار گرفته اند.
يكي از نكات جالب توجه در نتايج اين مطالعه آن است كه 25 درصد از مردان گفته اند خرس عروسكي خود را هنگام سفرهاي كاري نيز با خود به همراه دارند، زيرا اين عروسك ها آنان را به ياد خانه مي اندازد.يك روانشناس نيز در اين باره مي گويد: نوازش كردن اين عروسك به بخشي از روحيه ملي انگليسي ها تبديل شده است.

 



شهرداري رم از تظاهركنندگان ماليات مي گيرد

شهردار پايتخت ايتاليا گفت: از اين پس هر شخصي اقدام به برگزاري تظاهرات كند بايد ماليات پرداخت كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي خبرگزاري ايتاليايي زبان ادكرونوس، جاني الماننو گفت: در خصوص برگزاري اجتماع ها و تظاهرات (در رم) ماليات تعيين خواهيم كرد. برگزاركنندگان تظاهرات نيز بايد مبلغي را پرداخت كنند، نمي توانيم فقط ما پرداخت كننده باشيم.
شهردار رم در ادامه سخنانش تصريح كرد: در حال بررسي اتخاذ تصميمي هستيم تا در صورت برگزاري تظاهرات هاي گسترده بتوانيم سهم خدمات رساني را نيز از برگزاركنندگان آن دريافت كنيم.
الماننو افزود: دريافت مبلغي به عنوان سهم خدمات رساني در برابر برگزاري تظاهرات ملي كه در رم برگزار مي شوند، كاري درست و سنجيده باشد.
وي گفت: در صورت برگزاري يك تظاهرات، خيابان ها را نيز بايد دوباره پاكيزه كرده و خدمات ديگري را نيز بايد ارائه داد و فكر مي كنم شخصي كه اقدام به برگزاري تظاهرات مي كند، بايد هزينه خدمات رساني را نيز پرداخت كند.
الماننو گفت: در شش ماه در پايتخت ايتاليا 525 تظاهرات برگزار شده است.

 



دستگيري سارق مسلح

جوان 24ساله چاقو به دستي كه در تلاش بود از صحنه يك سرقت مسلحانه نافرجام در «ليك ويل» كانادا بگريزد، پس از 3 ساعت گروگان گيري به دام پليس افتاد.پليس سلطنتي كانادا اعلام كرد: وي به مدت 3ساعت چاقو را روي گلوي يك خدمتكار زن قرار داده بود، اما به گروگان آسيبي نرسيد.

 



راهزنان دم دار

خوروي يكي از توريست هاي پارك وحش «ناوسلي» در نزديكي شهر ليورپول مورد حمله سارقان دم دار قرار گرفت.
در اين حادثه سرنشينان خودرو كه فارغ از همه جا سرگرم استفاده از زيبايي طبيعت بودند ناگهان متوجه حمله ميمون شدند و فرار را بر قرار ترجيح دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14