(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 27 مرداد 1389- شماره 19720

پنتاگون افزايش توان نظامي چين را نگران كننده خواند
هلاكت 5 نظامي ناتو در ناآرامي هاي افغانستان
60 شهيد و 200 مجروح در تازه ترين عمليات تروريستي بغداد
فرياد هزاران يوناني عليه نتانياهو جنايتكار جنگي بايد محاكمه شود
بازار داغ فساد دولتي در روسيه!
ترور شاهزاده امنيتي عربستان براي چهارمين بار نافرجام ماند
افشاي شكنجه اسيران فلسطيني رسوايي تازه براي رژيم صهيونيستي
بازداشت مخالفان دولت در بحرين به 94 نفر رسيد
اعتراض مردم كره جنوبي به رزمايش 11 روزه واشنگتن - سئول
مقر فرماندهي حزب الله در جنگ 33 روزه به روي مردم گشوده شد
رئيس جمهور روسيه براي تحكيم مناسبات به پكن مي رود
چها رسوي پنج قاره



پنتاگون افزايش توان نظامي چين را نگران كننده خواند

وزارت دفاع آمريكا در حالي كه سالانه 500 ميليارد دلار در امور نظامي هزينه مي كند، هزينه 150 ميليارد دلاري چين در اين حوزه را «نگران كننده» خواند.
به گزارش فارس، براساس ارزيابي صورت گرفته در گزارش ساليانه پنتاگون، هزينه هاي دفاعي چين در سال 2009 به حدود 150 ميليارد دلار رسيده است.
وزارت دفاع آمريكا در اين گزارش افزايش توان نظامي چين را موجب ايجاد سوء تفاهم در ميان ساير كشورهاي دنيا دانسته و آورده است؛ «پكن در حال افزايش توان نظامي خود براي تبديل شدن به يك قدرت نظامي در جهان است. اين اقدام چين به صورت مخفيانه صورت مي گيرد كه مي تواند باعث ايجاد سوءتفاهم بين ساير كشورهاي جهان شود.»

 



هلاكت 5 نظامي ناتو در ناآرامي هاي افغانستان

پنج نظامي آمريكايي و ناتو طي انفجارهاي جداگانه در شرق و غرب افغانستان به هلاكت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري ها، دو انفجار جداگانه در شرق افغانستان به هلاكت دو تفنگدار آمريكا و دو نظامي ناتو انجاميد. انفجار ديگري در غرب افغانستان رخ داد كه به هلاكت يك تفنگدار آمريكايي انجاميد. طي ماه جاري ميلادي (17 روز اخير) 15 نظامي آمريكايي در افغانستان كشته شدند. در جنوب افغانستان نيز دو انفجار جداگانه رخ داد كه جمعا هفت نفر كشته و همين تعداد زخمي شدند. گزارش ها حاكي است، اختلافات بر سر استراتژي افغانستان نيز ابعاد تازه اي گرفته است؛ در حالي كه برخي معتقدند نيروهاي آمريكايي نبايد طبق استراتژي «باراك اوباما» در تابستان سال آينده افغانستان را ترك كنند، سخنگوي كاخ سفيد اين تصميم را غيرقابل تغيير اعلام كرد.


 



60 شهيد و 200 مجروح در تازه ترين عمليات تروريستي بغداد

انفجار انتحاري ميان داوطلبان عضويت در ارتش عراق در پايتخت اين كشور، 60 شهيد و 200 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتد پرس، صبح ديروز فردي ناشناس وارد جمعيت داوطلبان پيوستن به ارتش عراق در بغداد شد و بمب همراه خود را منفجر كرد. اين انفجار كه منابع خبري آن را خونين ترين انفجار طي هفته هاي اخير دانستند، مقابل ساختمان وزارت دفاع سابق عراق رخ داد و به شهادت 60 نفر و جراحت 200 تن ديگر انجاميد. در اين محل كه هم اكنون لشكر 11 ارتش عراق مستقر است، هر هفته 250 نفر به عضويت نيروهاي نظامي درمي آيند. حداقل دو تن از شاهدان عيني به خبرگزاري مذكور گفتند كه يك خودرو نيز در اين محل منفجر شده است و همين باعث شد بر تعداد تلفات افزوده شود. در ميان شهدا، حداقل سه نفرشان سرباز هستند.
خبر ديگر اينكه به گزارش خبرگزاري ايلنا، در پي اظهارات «نوري مالكي» نخست وزير عراق و رئيس فهرست «دولت قانون»، مبني بر اينكه فهرست «العراقيه» متعلق به سني ها است، اين فهرست نيز به آن واكنش نشان داد؛ العراقيه تحت رهبري «اياد علاوي» اعلام كرد كه مذاكرات خود را با ائتلاف «دولت قانون» بر سر تشكيل دولت آتي متوقف كرده است و مالكي بايد از العراقيه عذرخواهي كند.
در اين حال به گزارش خبرگزاري مهر، يك هيئت آمريكايي به رياست «جفري فلتمن» ديروز با «هوشيار زيباري» وزيرخارجه عراق در بغداد ديدار و در مورد روابط بغداد- واشنگتن با وي گفت وگو كرد. در واقع، مأموريت فلتمن كه معاون «هيلاري كلينتون» وزيرخارجه آمريكا است، بررسي نوع روابط سياسي طرفين در شرايط پس از عقب نشيني آمريكا است.
در همين رابطه، از آمريكا نيز خبر رسيد، «مايكل كوربين»، معاون وزيرخارجه آمريكا در امور خاورميانه، طي يك كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد: آمريكا دو كنسولگري جديد در بصره و اربيل ايجاد خواهد كرد. كوربين افزود: دو شعبه جديد سفارت آمريكا در عراق، در شهرهاي كركوك و موصل ايجاد خواهد شد.وي خاطرنشان كرد: دو كنسولگري و شعب سفارت، دستيابي به همه عراقي ها و تلاش براي حمايت از مشاركت آنان در مرحله پس از خروج نظامي را فراهم خواهد كرد.
گفتني است اين چهار شهر از مراكز نفتي عراق نيز هستند. طرح آمريكا نشان مي دهد كه اين كشور قصد دارد يك لشكر ديپلماتيك را به جاي لشكرهاي نظامي خود در عراق جايگزين كند.
به اعتقاد كارشناسان، هدف تروريست ها و عوامل اصلي و هدايت كننده اين حملات، تضعيف نقش ارتش عراق پس از خروج اشغالگران از اين كشور است. به زعم كساني كه اين حملات را ترتيب مي دهند، بسياري از جوانان ديگر جرأت نمي كنند به ارتش بپيوندند. فقط آمريكا از حملات اين چنيني نفع مي برد.



 



فرياد هزاران يوناني عليه نتانياهو جنايتكار جنگي بايد محاكمه شود

سرويس خارجي -
ده ها هزار يوناني در ادامه تظاهرات ضداسرائيلي در حالي كه نخست وزير رژيم صهيونيستي در كاخ نخست وزيري يونان سرگرم گفت وگو بانخست وزير اين كشور بود خيابان هاي اطراف را تحت كنترل درآوردند و از مقامات قضايي خواستند دستور بازداشت نتانياهو را به عنوان جنايتكار جنگي صادر كند.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در حالي سفر دو روزه خود به يونان را آغاز كرد كه با شعارهاي «قاتل از يونان برو گم شو» «جنايتكار جنگي بايد محاكمه گردد»، «قاتل كودكان فلسطيني در يونان جايي ندارد» و «مرگ بر اسرائيل» از او استقبال شد.
تظاهركنندگان كه از مردم يونان و فعالان حامي فلسطين تشكيل شده بودند در گرماي 41 درجه شهر آتن راهپيمايي اعتراضي خود را از كاخ نخست وزيري يونان آغاز و مقابل سفارت رژيم صهيونيستي تجمع كردند.
انجمن همبستگي باملت فلسطين با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه دعوت كردن از رژيمي كه دستش به خون كودكان، زنان، پيرمردان نوارغزه و انديشمندان و آزاديخواهان كاروان آزادي غزه و هزاران بي گناه ديگر آلوده است چه معنايي دارد.
اين انجمن از مردم دعوت كرد كه در محكوميت اقدام دولت يونان و اعلام انزجار از نخست وزير قاتل رژيم صهيونيستي به تجمعات اعتراضي خود تا لحظه اخراج نتانياهو از يونان ادامه دهند.
اتحاديه ها و سنديكاهاي مختلف يوناني نيز به نشانه اعتراض به سفر نخست وزير رژيم صهيونيستي به يونان با شركت در تظاهرات خشم و نفرت خود را از حضور نتانياهو در كشورشان اعلام كردند.
گفتني است كنفرانس خبري مشترك «جرج پاپااندرئو» نخست وزير يونان و بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اشغالگر قدس تحت تاثير تظاهرات و اعتراضات بيرون از كاخ نخست وزيري قرار گرفت و صرفا چند دقيقه بيشتر طول نكشيد و طرفين سريعا از كنفرانس خبري خارج شدند.

 



بازار داغ فساد دولتي در روسيه!

مي گويند، در روسيه چيزي معادل نصف توليد ناخالص داخلي اين كشور به جيب كارمندهاي فاسد دولت مي رود!
در واقع، تحقيقات «انجمن وكيلان حقوق بشر» كه براساس آمار رسمي و شهادت افراد مختلف از بين 6600 شاكي كه به اين انجمن مراجعه كرده اند، نشان مي دهد كه «بازار فساد» دولتي در روسيه داغ است و 50 درصد توليد ناخالص داخلي را شامل مي شود! و اينكه، رقم متوسط رشوه اي كه دولتي ها مي گيرند از آغاز سال 2010 دو برابر شده و به 44 هزار روبل (1500 يورو) رسيده است! با اين حال، اين رقم در ارتباط با برخي اشكال فساد- از خريد منصبي در پليس راه (40 هزار يورو) گرفته تا خريد يك سمت قاضي در دادسراي محلي (7800 يورو) و يا خريد «رابط» براي تاثيرگذاري بر حكم صادره (26 هزار يورو)- مي تواند به سرعت افزايش پيدا كند. در اين گزارش همچنين مي خوانيم كه، مثلا درآمد بازرسان پليس راه به لطف همين رشوه گيري ها به حدود 3900 يورو رسيده است، در حالي كه حقوق متوسط آنها زير 600 يورو است! به اين شكل، روسيه طبق رده بندي «سازمان شفافيت بين المللي» رده 146 را از بين 180 كشور به خود اختصاص داده است. طبق گزارشات، بازار رشوه گيري در روسيه در سال 2006 كه آخرين ارقام رسمي ارائه شده، به 200 ميليارد يورو مي رسيده، كه با درآمد بودجه اين كشور برابري مي كند! براساس آخرين نظرسنجي مركز مستقل «لوادا»، روس ها معتقدند كه مبارزه عليه فساد دولتي يكي از شكست هاي عمده «ولاديمير پوتين» است.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



ترور شاهزاده امنيتي عربستان براي چهارمين بار نافرجام ماند

ترور معاون وزير كشور عربستان در امور امنيتي براي چهارمين بار پياپي نافرجام ماند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، شاهزاده «محمدبن نايف بن عبدالعزيز» معاون امور امنيتي وزير كشور و مرد شماره 4 عربستان از يك حادثه سوء قصد جان سالم به در برد.
براساس اين گزارش كه راديو رژيم صهيونيستي آن را منتشر كرده است، اين چهارمين باري است كه شاهزاده محمدبن نايف مورد سوءقصد قرار مي گيرد.
اين در حالي است كه منابع امنيتي، انگشت اتهام خود را متوجه تشكيلات القاعده در عربستان كرده و آن را مسئول ترور معرفي كرده اند.
هنوز گروه يا سازماني، مسئوليت اين عمليات را بر عهده نگرفته و دولت عربستان نيز تاكنون آن را تائيد نكرده است.
از آنجا كه در ساختار رقابتي قدرت در اين كشور وي دشمناني دارد، از اين رو برخي از كارشناسان بر اين باورند كه در مورد برنامه هاي ترور وي به تنهايي نمي توان القاعده را مسئول دانست، چرا كه حريم امنيتي كه وي براي خود قائل مي شود، بسيار قوي است و به سادگي نمي توان از آن گذشت.
شاهزاده محمدبن نايف بن عبدالعزيز از شاهزادگان متنفذ عربستان و از چهره هاي مخوف امنيتي آل سعود است كه به دليل فعاليت هايش، مورد حمايت سازمان هاي اطلاعاتي غرب و به خصوص آمريكاست.
اين شاهزاده آل سعود، نفر چهارم دربار پادشاهي سعودي به شمار مي رود و سيطره عجيبي بر بسياري از امور در عربستان دارد.
وي كه در سال 1959در عربستان متولد شده است، تاكنون چهار بار از ترور جان سالم به در برده است و دشمني وي با شيعيان عربستان نيز زبانزد خاص و عام در اين كشور پادشاهي است.
محمدبن نايف بن عبدالعزيز، در تار و مار كردن گروه القاعده در عربستان بسيار مؤثر بود و از جمله مهره هاي طلايي آمريكا در شبه جزيره عربستان است.
اولين سوء قصد عليه اين شاهزاده عربستاني در سال 2004 به وسيله يك خودروي بمب گذاري شده در مقابل وزارت كشور صورت گرفت. سوء قصد دوم نيز در يمن صورت گرفت كه قرار بود با موشك هواپيماي او هدف قرار گيرد. سومين سوءقصد در جده صورت گرفت كه طي آن يك عامل انتحاري كه قصد داشت با او ملاقات كند با انفجار تلفن همراهش قصد كشتن او را كرد كه نافرجام ماند.

 



افشاي شكنجه اسيران فلسطيني رسوايي تازه براي رژيم صهيونيستي

سرويس خارجي-
يك افسر سابق رژيم صهيونيستي تصاويري از عمليات شكنجه وحشيانه فلسطينيان به دست جلادان صهيونيست را در اختيار پايگاه اينترنتي «فيس بوك» قرار داده است و رسوايي ديگري را براي اسرائيل رقم زد.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در اين باره نوشت، يك افسر سابق ارتش رژيم صهيونيستي كه خود را «ايدن اسدود» معرفي كرده مجموعه اي از تصاويري مربوط به شكنجه اسيران فلسطيني در زندان اسرائيل در اختيار پايگاه فيس بوك قرار داده و از اين طريق رسانه هاي جهاني آن را منتشر كرده اند.
اين افسر اسرائيلي كه خود يكي از شكنجه گران است در خاطرات خود از نحوه شكنجه اسيران چشم بسته گفته است. روزنامه مصري«المصريون» با انعكاس اين خبر نوشت، تصاوير منتشر شده از سوي يك نظامي صهيونيست كه با لبخند و تمسخر در كنار فلسطينيان شكنجه شده ايستاده و در پايگاه اينترنتي فيس بوك قرار داده شده يادآور وحشي گري چند سال قبل نظاميان آمريكايي در زندان ابوغريب برضد شهروندان غيرنظامي عراقي است.
«جواد عمادي» مشاور قانوني وزارت امور اسرا و آزادگان در تشكيلات خودگردان فلسطين اقدام اين نظامي صهيونيستي را نقض قوانين بين المللي و حقوق بشر دانست و گفت كه ارتش اسرائيل بايد اين نظامي را به علت جناياتي كه مرتكب شده يا در آن سهيم بوده مجازات كند.
گفتني است چندي پيش دونالد بوستروم خبرنگار سوئدي در روزنامه آفتون بلادت جنايت رژيم صهيونيستي در شكنجه، آزار و اذيت و قاچاق اعضاي بدن اسراي فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي را افشا كرد كه باعث واكنش هاي گسترده جهاني شد.
از سوي ديگر يك دادگاه در بيت المقدس رژيم صهيونيستي را به خاطر شهادت رساندن يك دختربچه 10 ساله فلسطيني در سال 2007 گناهكار و مسئول شناخت. رژيم صهيونيستي در سال هاي اخير جنايات بي شماري در حق مردم مظلوم فلسطين اعمال كرده كه نمونه آن در جنگ اخير غزه بود كه صدها كشته و مجروح بجاي گذاشت همچنين نظاميان رژيم صهيونيستي دوشنبه شب در درگيري با مبارزان فلسطيني يك عضو جهاد اسلامي را به شهادت رساندند.
اين درگيري در شرق شهر خان يونس در جنوب نوار غزه صورت گرفت و نيروهاي صهيونيست اجازه ندادند پيكر اين شهيد جهاد اسلامي به پشت جبهه منتقل شود. در ادامه سياست هاي تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي يك موسسه حقوقي فلسطينيان در گزارشي اعلام كرد كه ماه گذشته رژيم صهيونيستي 124 منزل و تأسيسات فلسطينيان را تخريب كرد.
همچنين شهرك نشينان صهيونيست روز دوشنبه 250 اصله درخت زيتون را در نابلس ريشه كن كردند.
بولدوزرهاي رژيم صهيونيستي نيز به همراه يورش شهرك نشينان شروع به خاكبرداري اراضي اين منطقه كردند.
عباس نماينده
ملت فلسطين نيست
جنبش حماس با رد مذاكرات مستقيم و غيرمستقيم سازش با رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه فلسطيني ها رئيس تشكيلات خودگردان را نماينده خود براي مذاكره نمي دانند.
فوزي برهوم سخنگوي حماس در يك كنفرانس مطبوعاتي تصريح كرد كه عباس براي مذاكره با رژيم صهيونيستي مشروعيت ندارد و ملت فلسطين كسي را براي مذاكره به نمايندگي از خود تعيين نكرده است.
وي افزود، گروه هاي فلسطيني تمام توطئه كنندگان عليه ملت فلسطين را رسوا خواهند كرد.
دبيركل جبهه مبارزه مردمي فلسطين نيز گفت، مردم فلسطين با تمام قوا در برابر هرگونه گفت وگوي مستقيم و غيرمستقيم ميان حكومت خودگردان فلسطين و دشمن صهيونيستي خواهند ايستاد.وي افزود، آنهايي كه گفت وگو خواهند كرد نماينده مردم فلسطين و به دنبال خواسته هاي اين مردم نيستند.
مانور مشترك
آمريكا و رژيم صهيونيستي
شبكه اول تلويزيون رژيم صهيونيستي با انتشار بخش هايي از مانور مشترك ارتش رژيم صهيونيستي و آمريكا براي اولين بار تصاويري از تفنگداران آمريكايي را كه در حال انجام اين رزمايش بودند به نمايش گذاشت.
در اين رزمايش كه در منطقه نقب برگزار شد نحوه اشغال يك روستا مشابه آنچه كه در جنوب لبنان و نوار غزه وجود دارد تمرين شد. رئيس اداره همكاري با ارتش هاي خارجي در ارتش رژيم صهيونيستي با اشاره به همكاري نظامي فعال تل آويو با ارتش آمريكا تأكيد كرد كه اين همكاري مي تواند جايگزين بسيار مناسبي براي همكاري با فرماندهي نظامي اروپايي باشد. فرمانده واحد آمريكايي حاضر در اين مانور نيز با ابراز خرسندي از انجام اين مانور آن را براي هماهنگي بين دو ارتش بسيار ضروري دانست.
تلويزيون رژيم صهيونيستي در پايان گزارش خود تأكيد كرد روابط بين دو ارتش هرگز در چارچوب برگزاري رزمايش باقي نخواهد ماند و در جنگ هاي بعدي نظاميان آمريكايي دوشادوش نظاميان اسرائيلي خواهند جنگيد.

 



بازداشت مخالفان دولت در بحرين به 94 نفر رسيد

منابع خبري از محاكمه 94 متهم به اعمال خشونت در بحرين در روزهاي آينده خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، دولت بحرين در آستانه انتخابات پارلماني اين كشور با به وجود آوردن جو پليسي و بازداشت هاي گسترده، تلاش مي كند كه نامزدهاي مخالف را از صحنه انتخابات دور كند.
براساس اين گزارش، تلويزيون دولتي بحرين با اعلام بازداشت و دستگيري 94 نفر از مخالفان دولت در سال جاري ميلادي خاطر نشان كرد: اين افراد متهم به آتش زدن 79 خودرو و 37 پست برق در تظاهرات سال گذشته ميلادي در اين شيخ نشين هستند.
اين بازداشت ها در حالي صورت مي گيرد، كه هنوز افراد دستگير شده در مورد اتهامات خود بي اطلاع هستند.
وزارت كشور بحرين نيز روز دوشنبه با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه هفت نفر را در استان هاي مختلف اين شيخ نشين به اتهام اعمال خشونت آميز دستگير و زنداني كرده است.
سازمان امنيت بحرين نيز از بازداشت يك جوان 18 ساله و دو تن از دوستانش به دلايل امنيتي در روزهاي اخير خبر داد.
اين در حالي است كه بيشتر افراد بازداشت شده داراي تابعيت بحرين و شيعه هستند.

 



اعتراض مردم كره جنوبي به رزمايش 11 روزه واشنگتن - سئول

مردم كره جنوبي در اعتراض به برگزاري رزمايش مشترك سئول - واشنگتن مقابل سفارت آمريكا تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز همزمان با دومين روز رزمايش نظامي 11 روزه سئول - واشنگتن در درياي زرد، گروهي از مردم كره جنوبي در پايتخت اين كشور مقابل سفارت آمريكا تجمع كردند. تظاهركنندگان با دروغ خواندن ادعاهاي مقامات كشورشان مبني بر «دفاعي بودن اين رزمايش» از برگزاركنندگان اين رزمايش بزرگ خواستند هر چه زودتر آن را متوقف كنند.در همين رابطه رهبر تظاهركنندگان در مصاحبه با شبكه خبري فرانسه گفت: واشنگتن و سئول مدعي اند كه اين رزمايش دفاعي است اما وقتي به ابعاد و بزرگي اين مانور نگاه كنيد متوجه مي شويد كه اين رزمايش براي حمله است تا دفاع.گفتني است، بيش از 56 هزار نظامي كره جنوبي و 30 هزار نظامي آمريكايي مانور 11 روزه اي را از روز دوشنبه با هدف ارعاب كره شمالي آغاز كرده اند.
چين نيز پيش از اين از برگزاري دومين رزمايش مشترك آمريكا و كره جنوبي كه در كمتر از يك ماه و به بهانه غرق شدن ناوچه چئونان برگزار مي شود انتقاد كرده است.

 



مقر فرماندهي حزب الله در جنگ 33 روزه به روي مردم گشوده شد

سرويس خارجي -
حزب الله لبنان يكي از مقرهاي نظامي خود را كه در عمق 70 متري زمين مورد جنگ 33 روزه عليه رژيم صهيونيستي احداث كرده بود، براي بازديد عموم پرده برداري كرد.
حزب الله مقر نظامي خودرا كه محل مديريت نظامي اين جنبش در جنگ 33 روزه سال 2006 عليه اسرائيل بود و همچنين تعداد زيادي از موشك هايي را كه عليه مناطق صهيونيست نشين در طول اين جنگ از اين مقر شليك شده بود به خبرنگاران نشان داد.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از منابع خبري لبنان، حزب الله بنا به دلايل امنيتي در حال حاضر قصد دارد تعدادي از اسرار نظامي خود را آشكار كند.
اين مقر نظامي كه در زير تپه ملتيا در منطقه اقليم التفاح قرار دارد در زير يك مركز سري فرماندهي نظامي اسرائيلي تاسيس شد كه اين رژيم در دوره اشغال لبنان ايجاد كرده بود.
از اين مقر نظامي حزب الله، تنها تعداد محدودي از رهبران ارشد مقاومت مطلع بودند و از بالاترين تدابير اطلاعاتي براي حفاظت از اين اماكن استفاده مي شده است.
منابع خبري لبنان اعلام كردند كه طي هفته گذشته بيش از 550 هزار نفر از اين مكان بازديد كرده اند و در اين بين تعداد زيادي از بازديدكنندگان توريست ها و خبرنگاران خارجي هستند.
حزب الله براي راهنمايي بازديدكنندگان خارجي از اين مقر مترجم هاي آشنا به زبان هاي انگليسي، فرانسوي، آلماني، اسپانيولي و ديگر زبان ها را در اين محل مستقر كرده است.
گفتني است مقامات ارشد نظامي رژيم صهيونيستي بارها نسبت به توانمندي بالاي نظامي حزب الله اذعان كرده اند و كارشناسان نظامي منطقه معتقدند يكي از دلايل اصلي ترس و نگراني اسرائيل از حمله مجدد به لبنان وجود سلاح هاي پيشرفته نظامي به ويژه موشك هاي پيشرفته اين جنبش است كه قادر است نقاط مختلف سرزمين هاي اشغالي را هدف قرار دهد.
از سوي ديگر، افشاي نقش رژيم صهيونيستي در ترور رفيق حريري نخست وزير فقيد لبنان از سوي سيدحسن نصرالله و آگاهي از توان بالاي اطلاعاتي حزب الله تعجب ناطران سياسي منطقه را برانگيخته است.
به همين دليل كارشناسان سياسي و نظامي منطقه معتقدند هدف حزب الله از رونمايي يكي از مقرهاي نظامي خود در جنوب لبنان و موشك هاي پيشرفته به دليل تاكيد بيشتر اين جنبش بر توانمندي نظامي و اطلاعاتي است.
افشاگري اخير سيدحسن نصرالله درباره نقش اسرائيل در ترور حريري و تلاش براي ايجاد فتنه، اختلاف و جنگ داخلي از سوي اين رژيم تحركات سياسي زيادي را در داخل و خارج لبنان به وجود آورده است.
تشكيل جلسه اضطراري دولت لبنان، رايزني هاي دو جانبه و چند جانبه بين مقامات لبناني و واكنش هاي كشورهاي منطقه نسبت به اين موضوع همگي در راستاي اطلاع رساني جديد حزب الله صورت گرفته است.
در همين رابطه سعدالدين حريري با رئيس مجلس لبنان و پس از آن با معاون سياسي سيدحسن نصرالله ديدار و گفت وگو كرد.
محافل نزديك به نخست وزير لبنان اظهار داشتند كه اين ديدار كه تا ساعات اوليه صبح ادامه داشت بسيار مثبت و سازنده بود.
اين منابع تاكيد كردند، شرايط كنوني لبناني ادامه ارتباط نخست وزير با رهبران حزب الله را مي طلبد و اين ارتباط هرگز قطع نخواهد شد.
از سوي ديگر، سعدالدين حريري طي يك نشست با خبرنگاران اظهار داشت كه لبنان بيشترين ضرر را از جانب دشمن اسرائيل متحمل شده است.
وي تاكيد كرد: در شرايط كنوني نبايد يكديگر را متهم كنيم و فقط بايد حقايق روشن شود.
حريري گفت، بايد اطلاعات جديدي كه درباره احتمال دست داشتن اسرائيل در ترور پدرم مطرح شده مورد بررسي قرار گيرد.
«عمر مسقاوي» وزير سابق دولت لبنان كه در جلسه حريري شركت داشت گفت، حريري هميشه اميدوار بوده كه اسرائيل متهم واقعي ترور پدرش بوده باشد.
امين حصيط سرتيپ بازنشسته ستاد مشترك ارتش لبنان نيز گفت: اگر دادگاه ترور رفيق حريري اسناد و شواهد دبيركل حزب الله لبنان را نپذيرد صلاحيت خود را براي رسيدگي اين پرونده از دست مي دهد.
محمد فنيش وزير حزب الله در دولت لبنان نيز طي اظهاراتي اعلام كرد كه نبايد شاهدان دروغين در پرونده ترور حريري را ناديده بگيريم.وي تاكيد كرد، حزب الله بدين خاطر اين شواهد را ارائه كرد كه به دنبال روشن شدن واقعيت، تحقق عدالت و برقراري ثبات در كشور است.

 



رئيس جمهور روسيه براي تحكيم مناسبات به پكن مي رود

رئيسان جمهور روسيه و چين در گفت وگويي تلفني مسئله سفر ماه آينده مدودف به پكن و برخي مسايل دوجانبه را مورد بررسي قرار دادند.
به گزارش فارس، دفتر مطبوعاتي كرملين روز گذشته اعلام كرد، «ديميتري مدودف» رئيس جمهور روسيه در گفت وگويي تلفني با «هوجين تائو» همتاي چيني خود، مسئله سفر ماه سپتامبرش به پكن را مورد مذاكره قرار داد.
در اعلاميه دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري روسيه آمده است: «در جريان مباحثات رئيسان دو دولت، همكاري هاي تنگاتنگ موجود ميان وزارتخانه هاي دو كشور مثبت ارزيابي شد و از توسعه آتي اين روابط حمايت به عمل آمد.»
در ادامه اين اعلاميه عنوان شد: «مدودف در رابطه با پيامدهاي غمبار بلاياي طبيعي با همتاي چيني خود ابراز همبستگي كرده و آمادگي مسكو را براي ارائه كمك هاي لازم اعلام كرد.»
رئيس جمهور چين نيز در اين گفت وگو نگراني پكن را درباره مسئله آتش سوزي روسيه اعلام و اظهار اميدواري كرد مسكو بتواند به خوبي از عهده مهار اين بحران برآيد.

 



چها رسوي پنج قاره

آرزوي مرگ ملكه انگليس!
نخست وزير استراليا به طور تلويحي مرگ ملكه انگليس را براي نجات كشورش از سلطنت انگليسي ها آرزو كرد.
«جوليا گيلارد» گفت، تغيير در حكومت سلطنتي انگليس (مرگ ملكه) زمان مناسبي براي مردم استراليا براي رسيدن به حكومت جمهوري خواهد بود.
حفاري هاي جديد زير مسجد الاقصي
روزنامه صهيونيستي معاريو از طرح جديد صهيونيستي مبني بر حفر تونل هاي جديد در زير مسجد الاقصي خبر داد.
صهيونيست ها در اين طرح تلاش خواهند كرد تا از طريق احداث تونل هاي جديد محله الشرف را كه پيش از اين مصادره شده بود به ديوار براق و مسجد الاقصي مرتبط كنند.
كاهش محبوبيت اوباما
جديدترين نظرسنجي پايگاه گالوپ نشان مي دهد كه محبوبيت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا به پايين ترين ميزان خود از زمان آغاز رياست جمهوري وي رسيده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14