(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30  مرداد 1389- شماره 19722

حديث دشت عشق
سپاهان در اصفهان باخت، ملوان در انزلي هفته پنجم به كام ذوب آهن ، پيروزي و استقلال
اخبار كوتاه از فوتبال
تاجيك آخرين تكواندوكار ايران در گوانگجو
وعده رئيس سازمان تربيت بدني به سفير چين سعيدلو: تا 15 سال آينده با چين رقابت مي كنيم
25ميليون تومان وروديه ليگ برتري هاي واليبال
آمريكا و انگليس پايين تر از كاروان ورزشي كشورمان هستند ايران در مكان سيزدهم المپيك نوجوانان
سرمربي چيني شمشيربازي هفته آينده در تهران
محروميت عجيب سامان طهماسبي توسط فيلا
خواندني از ورزش ايران
خبرهاي المپيك نوجوانان



حديث دشت عشق

به ياد خبرنگار طلبه شهيد «سيدمحمد حسين نواب»
آن را كه خبر شد خبري باز نيامد

براي آخرين بار وقتي مي خواست عازم بوسني و هرزگوين شود تا به مسلمانان مظلوم آن ديار كمك نمايد، محضر مقام معظم رهبري رسيد. معظم له از ايشان پرسيدند: چند وقت مي خواهي در بوسني بماني و او گفت: براي خدمت مي روم و قصد برگشتن ندارم. آقا فرمودند: به اين فهم و شعور تو غبطه مي خورم!
طلبه مخلص و ناب، سيدمحمد حسين نواب، شاگرد فاضل مدرسه حقاني قم بود كه دانش و بينش را در آن حوزه از استادان فرزانه آموخت. علاوه بر اين، از محضر مفسر فرزانه آيت الله جوادي آملي كسب فيض كرد. در جنگ تحميلي رژيم بعث عليه ايران اسلامي وظيفه خويش را انجام داد و اكنون نوبت امدادرساني و خدمات فرهنگي به مردم ستمديده و جنگ زده بوسني فرا رسيده بود. او به عنوان خبرنگار كيهان در بوسني مشغول فعاليت شد و تاثير بسياري در روحيه مبارزاتي و انتقال فرهنگ شهادت به مردم آن سامان داشت. صفحه آخر زندگي اش توسط مزدوران كروات در بوسني و هرزگوين ورق خورد و راستي بايد گفت: شهادت يار مي شناسد نه ديار!
طلبه و خبرنگار بسيجي شهيد «سيدمحمد حسين نواب»، سال 1345 در شهرضاي اصفهان متولد شد و در 8/6/1373 در بوسني و هرزگوين به دست صرب هاي جنايتكار به شهادت رسيد.

 



سپاهان در اصفهان باخت، ملوان در انزلي هفته پنجم به كام ذوب آهن ، پيروزي و استقلال

سرويس ورزشي-
پرونده هفته پنجم رقابت هاي ليگ برتر با پيروزي تيم هاي استقلال و پيروزي، سومين تساوي استيل آذين و ناكامي سپاهان در دربي اصفهان بسته شد.
شب پاياني هفته پنجم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور پنجشنبه با برگزاري دو ديدار به پايان رسيد كه در يكي از اين ديدارها تيم فوتبال پيروزي با برتري 3 بر 2 برابر راه آهن شهرري دوازدهمين امتيازش در اين مسابقات را بدست آورد و به رده دوم جدول رده بندي ليگ برتر صعود كرد.
گل هاي پيروزي را در اين ديدار دو بازيكني به ثمر رساندند كه فصل گذشته در تيم صبا حضور داشتند و از تازه واردان تيم دايي به حساب مي آمدند.
همچنين در تبريز تيم فوتبال شهرداري با گل دقيقه 89 علي كريمي برابر تيم صنعت نفت آبادان به پيروزي 3 بر 2 دست يافت و ضمن كسب نخستين پيروزي خود در رقابت هاي ليگ برتر، دومين شكست متوالي را به زردپوشان آباداني كه تا پايان هفته سوم ليگ برتر صدرنشين بودند، تحميل كرد.
اما قبل از برگزاري اين دو ديدار چهارشنبه شب نيز 6 بازي در شهرهاي مختلف برگزار شد كه با ثبت نتايج جالب توجه اي همراه بود. در اصفهان تيم سپاهان با يك گل مغلوب همشهري خود ذوب آهن شد. اين شكست در حالي براي سپاهاني ها رقم خورد كه شاگردان امير قلعه نويي در 4 هفته ابتدايي ليگ عملكرد مطلوبي نداشتند. در تهران تيم استيل آذين با تساوي يك- يك برابر مس كرمان متوقف شد.
نبود علي كريمي در تركيب تيم استيل آذين مشهود بود و تماشاگران حاضر در ورزشگاه نيز با درك اين موضوع خواهان بازگشت كريمي بودند. در تهران تيم استقلال با سه گل پيكان را شكست داد تا نخستين پيروزي خانگي اين تيم بدست آيد. از سوي ديگر پيكان نيز يك شكست ديگر در كارنامه اش به ثبت رسيد تا محمد احمدزاده از پنج بازي خود در ليگ دهم تنها يك امتياز كسب كرده باشد.
نتايج كامل ديدارهاي هفته پنجم رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ فولاد خوزستان صفر- صباي قم صفر
¤ استقلال تهران 3- پيكان قزوين صفر
گل ها: پژمان منتظري (60)، ميلاد ميداوودي (64) و فرهاد مجيدي (78) براي استقلال
¤ ذوب آهن اصفهان يك- سپاهان اصفهان صفر
گل: محمدرضا خلعتبري (27) براي ذوب آهن
¤ ملوان بندرانزلي 2- سايپا كرج 3
گل ها: مهرداد اولادي (41 و 55) براي ملوان- ابراهيم صادقي(5)، مرتضي ابراهيمي (48) و جابر انصاري (85) براي سايپا
¤ شاهين بوشهر صفر- تراكتور تبريز صفر
¤ پاس همدان يك- نفت تهران يك
گل ها: اكمل كولماتف (59) براي پاس همدان- مارسيو خوزه (42) براي نفت تهران
¤ استيل آذين تهران يك- مس كرمان يك
گل ها: سياوش اكبرپور (87) براي استيل آذين- كيوان امرايي (51) براي مس كرمان
¤ شهرداري تبريز 3- صنعت نفت آبادان 2
گل ها: ميثم بائو (34)، سعيد دقيقي (79) و علي كريمي (89) براي شهرداري- روح الله عرب (45) و اميد شريفي نسب (80) براي صنعت نفت
¤ راه آهن شهرري 2- پيروزي 3
گل ها: رودريگو لوپز (56) و حميد هدايتي (68) براي راه آهن- اميرحسين فشنگچي (41) و محمد نوري (49و 62) براي پيروزي
در جدول گلزنان ادينهو (مس) با 6 گل زده در صدر ايستاده و پس از او نيز نام محسن بياتي نيا (صبا) و محمد غلامي (استيل آذين) با 5 گل زده ديده مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

انتقادات تند مايلي كهن از صدا و سيما
سرمربي تيم فوتبال سايپا در پايان ديدار تيم هاي سايپا و ملوان با انتقاد از رفتارهاي برخي گزارشگران، آنها را دلالان ميكروفون بدست دانست و مدعي شد ميكروفون ها در بخش ورزش صدا و سيما خريد و فروش مي شود.
به گزارش فارس مايلي كهن در قسمتي از صحبت هايش گفت: اگر امكان داشته باشد به صدا و سيما رفته و از ضرغامي و پورمحمدي نيز شكايت مي كنم. در پاسخ به ادعاي مايلي كهن ذكايي دبير شوراي سياستگذاري و هماهنگي ورزش صدا و سيما گفت: اميدوارم مايلي كهن براي اتهام هايي كه مي زند، مدرك داشته باشد.
بازگشت كريمي به تمرينات استيل آذين
علي پروين از بازگشت علي كريمي به اردوي استيل آذين خبر داد. سرمربي اسبق تيم ملي و باشگاه پيروزي كه به تماشاي ديار استيل آذين و مس رفته بود گفت: درباره كريمي از مالك باشگاه استيل آذين پرسيدم و او گفت با توجه به بررسي هاي انجام شده و با مساعدت مديريت تيم، قرار است كريمي تا دو سه روز آينده به اين تيم برگردد.
استقبال سرد از قطبي در ورزشگاه آزادي
در بازي تيم هاي پيروزي و راه آهن هنگامي كه افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران به استاديوم آزادي آمد با استقبال سردي از سوي هواداران باشگاه پرسپوليس روبرو شد. اين اتفاق در حالي افتاد داد كه بعد از ورود افشين قطبي به جايگاه ويژه استاديوم آزادي فقط كريم باقري و حبيب كاشاني با او احوال پرسي و ديده بوسي كردند.
قلعه نويي: همه با ما بد هستند
امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال سپاهان با انتقاد از جوي كه عليه تيمش بوجود آمده اظهار داشت: نگران سپاهان و وضعيت اين تيم نيستم چون مطمئنم كه با آماده شدن خط هافبك اين تيم روز به روز به شرايط آرماني مي رسد. اما حرف اصلي من اين است كه يك ايران عليه سپاهان هستند و در اصفهان هم افرادي هستند كه دوست ندارند تيم نتيجه بگيرد. ما شديم هووي همه و هر كس هر كاري در اين فوتبال مي كند به گردن قلعه نويي و تيمش مي اندازد.
اعتراض تماشاگران به گران شدن بليت ها
پنجشنبه شب تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادي در بين دو نيمه بازي تيم هاي پيروزي و راه آهن به خاطر افزايش قيمت بليت ها به شدت به رئيس سازمان ليگ اعتراض كردند. قيمت بليت هاي بازي هاي ليگ برتر 100 درصد افزايش يافته و تماشاگران از اين شرايط ناراضي هستند.
احتمال بركناري احمدزاده از سرمربيگري پيكان
هيئت مديره باشگاه پيكان قزوين روز يكشنبه در مورد نتايج اين تيم تشكيل جلسه مي دهد. پيكان يكشنبه شب در ششمين ديدار اين فصل به مصاف تيم پرستاره استيل آذين مي رود و در صورتي كه نتواند در اين ديدار نتيجه بگيرد احتمال بركناري احمدزاده وجود دارد.
غيبت دو هفته اي جباري
مجتبي جباري هافبك تيم فوتبال استقلال به دليل شكستگي بيني دو بازي آينده را از دست داد. بدين ترتيب اين بازيكن در ديدارهاي نفت و سپاهان غايب است.
واعظ آشتياني براي جانشيني آجورلو آمد؟!
مالك و رئيس هيئت مديره باشگاه استيل آذين در احكامي جداگانه اميررضا واعظي آشتياني مديرعامل سابق باشگاه استقلال تهران و امير مهريزي مديرعامل سابق باشگاه استيل آذين را به عنوان اعضاي جديد اين باشگاه منصوب كرد. حضور مديرعامل سابق باشگاه استقلال در هيئت مديره استيل آذين در شرايطي است كه زمزمه هاي مديرعاملي واعظ در اين باشگاه خصوصي شنيده مي شود.
واكنش مظلومي به اعتراض نيمكت نشين ناراضي
پرويز مظلومي سرمربي استقلال تهران در واكنش به اعتراض اميرحسين صادقي نسبت به نيمكت نشيني گفت: معتقدم يك بازيكن بايد در زمين حرفش را بزند نه آن كه بخواهد براي حل مشكلش مصاحبه كرده و يا با تماشاچيان صحبت كند. من هم به اين موضوع اهميتي نمي دهم. بازيكنان بايد خودشان را در زمين به سرمربي تيم ثابت كنند.
پورحيدري مديرفني اراكي ها
باشگاه همياري اراك از تيم هاي ليگ يكي منصور پورحيدري سرپرست و مديرفني استقلال را به عنوان گزينه مدير فني تيم خود در نظر گرفته است. گفته مي شود در صورت جدايي پورحيدري از استقلال غلامحسين مظلومي به عنوان سرپرست جاي او را مي گيرد.
ووووزلا وارد واژه نامه آكسفورد شد
واژه ووووزلا كه در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي بيش از هر واژه ديگري به كار رفت، در آخرين نسخه ي مشهورترين واژه نامه دنيا در فهرست اسمي جديد قرار گرفت و از اين پس به عنوان واژه اي جديد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در توضيح ارائه شده براي ووووزلا در مقابل اين واژه نوشته شده است: وسيله اي پلاستيكي و بلند به شكل شيپور است كه به هنگام دميدن صداي بسيار بلندي توليد مي كند. از اين وسيله در جام جهاني آفريقاي جنوبي استفاده شد.

 



تاجيك آخرين تكواندوكار ايران در گوانگجو

آخرين ديدار انتخابي تيم ملي تكواندو براي حضور در بازيهاي آسيايي برگزار شد و طي آن حسين تاجيك با برتري مقابل رقيب خود جواز سفر به گوانگجو را دريافت كرد.
در حالي كه پنج عضو از تيم شش نفره ايران براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو پيش از اين انتخاب شده بودند، آخرين مبارزه انتخابي بين حسين تاجيك و كوروش رجلي پنجشنبه در خانه تكواندو برگزار شد. سيدمحمد پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو شاهد برگزاري اين ديدار بود.
در اين ديدار كه برخلاف مبارزات هفته قبل با هوگوي الكترونيكي برگزار شد، دو تكواندوكار در ابتدا سنگين و كم تحرك ظاهر شدند. تاجيك راند اول را 2 بر يك به سود خود خاتمه داد. در راند دوم اين رجلي بود كه با ضربه «دولياچاگي» سه امتياز به حساب خود واريز كرد. تاجيك هم دو امتياز گرفت تا در پايان راند دوم نتيجه 5 بر 4 به سود رجلي تغيير كند.
كم تحركي دو تكواندوكار سنگين وزن كشورمان در حالي كه مبارزه به دقايق پاياني نزديك مي شد جاي خود را به سرعت و رد بدل شدن تكنيك هاي مختلف داد. راند سوم با خرابي هاي مكرر تابلو امتيازات همراه بود. ابتدا رجلي برتري راند دوم خود را حفظ كرد و 6 بر 4 پيش افتاد ولي تاجيك كه نمي خواست موقعيت حضور در بازيهاي آسيايي را از دست بدهد با اجراي تكنيك روي سر حريف سه امتياز گرفت و 7 بر 6 پيش افتاد.
در 30 ثانيه پاياني به اندازه تمام وقت هاي قبلي امتياز رد و بدل شد. در نهايت حسين تاجيك نفر سوم جهان در سال 2009 و نفر اول رنكينگ فدراسيون جهاني موفق به برتري 17 بر 14 شد و جايگاه خود را در تيم ملي براي سفر به بازيهاي آسيايي تثبيت كرد.
پيش از اين حضور رضا نادريان، محمد باقري معتمد، عليرضا نصرآزاداني، فرزاد عبدالهي و يوسف كرمي در تركيب اصلي تيم ملي جهت حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو قطعي شده بود.

 



وعده رئيس سازمان تربيت بدني به سفير چين سعيدلو: تا 15 سال آينده با چين رقابت مي كنيم

رئيس سازمان تربيت بدني مدعي شد ورزش ايران تا 15 سال آينده با چين رقابت خواهد كرد.
علي سعيدلو درديدار با سفير چين در تهران گفت: در ورزش آسيا و جهان چين همواره يكي از مدعيان بوده و خواهد بود. در بازي هاي آسيايي با اختلاف زياد كاروان ورزشي شما در صدر قرار مي گيرد. تلاش خود را آغاز كرده ايم تا با توسعه زيرساخت ها در 10 تا 15 سال آينده به حدي از رشد در ورزش قهرماني برسيم كه بتوانيم با شما رقابت كنيم؛ هر چند كشورهايي مثل ژاپن و كره جنوبي رقابت نزديكي با هم براي رسيدن به چين دارند؛ ولي اين پتانسيل را در ورزش خود مي بينيم كه با توسعه زيرساخت ها و كشف استعدادهاي خوبي كه در سراسر ايران در رشته هاي مختلف وجود دارد، در دو دهه آينده به سطح اول رقابت با چين و ساير مدعيان آسيايي برسيم.

 



25ميليون تومان وروديه ليگ برتري هاي واليبال

طبق اعلام سازمان ليگ فدراسيون واليبال تيمهاي ليگ برتري بايد با پرداخت 25ميليون تومان وروديه به حساب فدراسيون آمادگي رسمي و قطعي خود را براي شركت در ليگ 89 اعلام كنند.
وروديه مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور در فصل 89 نسبت به دوره پيشين اين رقابتها 5 ميليون تومان افزايش داشته و 25 ميليون تومان تعيين شده است.منوچهر پورحسن رئيس سازمان ليگ فدراسيون واليبال طي نامه اي به تمام تيمهايي كه در پايان فصل گذشته مسابقات ليگ برتر موفق به بقا يا كسب سهميه اين رقابتها شدند اعلام كرده بايد اين مبلغ را به حساب فدراسيون واليبال و سازمان ليگ واريز كنند تا حضور آنها در ليگ سال جاري به صورت رسمي تائيد شود.
پورحسن درباره اين موضوع گفت: به غير از دو تيم سقوط كرده به دسته اول تمام تيمهايي كه در پايان ليگ 88 موفق به بقا در اين دسته از مسابقات شدند و دو تيمي كه از رقابتهاي دسته اول صعود كردند ليگ برتري محسوب مي شوند.

 



آمريكا و انگليس پايين تر از كاروان ورزشي كشورمان هستند ايران در مكان سيزدهم المپيك نوجوانان

كاروان ورزشي ايران در ميانه رقابتهاي المپيك سنگاپور در مكان سيزدهم قرار گرفت.
ستاد برگزاري رقابت ها و كميته المپيك در اين رقابت ها تصميم گرفته است جدول مدالي كشورهاي شركت كننده را اعلام نكنند، اما برخي از مراكز اطلاع رساني با رده بندي مدالي كشورهاي شركت كننده ايران را در پايان هشتمين روز رقابت ها در مكان سيزدهم قرار دادند. تيم ايران تاكنون در اين دوره از رقابت ها دو مدال طلا توسط عليرضا كاظمي نژاد در وزنه برداري، كاوه رضايي در تكواندو، دو مدال نقره توسط محمد سليماني در تكواندو و مهران شيخي در كشتي و يك مدال برنز توسط يوسف قادريان در كشتي فرنگي كسب كردند. بدين ترتيب كاروان ورزشي ايران تاكنون در مقام سيزدهم قرار دارد.
در اين دوره از رقابت ها تا به حال تيم چين با كسب 13مدال طلا، 7 نقره و دو برنز اول است، تيم روسيه با كسب 10مدال طلا، 8 نقره و 4 برنز در مكان دوم قرار دارد و تيم كره جنوبي با كسب 5مدال طلا، دو نقره و دو برنز سوم است.
تاكنون كه در نيمه رقابت ها قرار داريم برخي از نتايج نيز به صورت شگفت آور اتفاق افتاده است. به گونه اي كه تيم آذربايجان با كسب 5 مدال طلا و يك نقره در مكان چهارم رقابت ها قرار دارد اما، در عوض تيم هايي مثل انگلستان، آلمان، آمريكا و فرانسه كه در هر دوره از بازيهاي المپيك از جمله تيم هاي برتر اين دوره از بازي ها محسوب مي شود تاكنون به ترتيب مكان هاي 14، 16، 17 و 19را به خود اختصاص داده اند.

 



سرمربي چيني شمشيربازي هفته آينده در تهران

رئيس فدراسيون شمشيربازي گفت: مربي چيني اسلحه سابر هفته آينده وارد ايران مي شود.
فضل اله باقرزاده اظهار كرد: «ونگ» مربي چيني تيم ملي اسلحه سابر ايران هفته آينده مي آيد تا كارش را آغاز كند. با آمدن او و حضور «اولگ» مربي روس اسلحه فلوره شرايط كاري ملي پوشان بهتر مي شود. وقتي اين كادر مربيگري را در كنار «بيركوف» مربي روس اسلحه اپه قرار دهيم مي بينيد كه تمام توان خود را براي گوانگجو به كار بسته ايم.
رئيس فدراسيون شمشيربازي با تاكيد بر اين كه نفرات اعزامي به بازي هاي آسيايي گوانگجو تقريبا همان كساني هستند كه به آسيايي كره جنوبي اعزام شده اند، خاطرنشان كرد: براي بازي هاي گوانگجو 12 نفر (چهار نفر در هر اسلحه) مي توانيم اعزام كنيم. از اين نفرات، 98 درصد همان ملي پوشاني هستند كه به آسيايي كره جنوبي اعزام شده اند.

 



محروميت عجيب سامان طهماسبي توسط فيلا

فدراسيون جهاني كشتي سامان طهاسبي را به مدت سه ماه از حضور در ميادين محروم كرد.
سامان طهماسبي دارنده دو مدال برنز كشتي فرنگي جهان در وزن 84 كيلوگرم به دلايل عجيب و نامعلومي تا مهرماه امسال (24 سپتامبر) حق حضور در هيچ رويدادي را ندارد.
اين محروميت سه ماهه كه از سوي فيلا اعمال شده از دوم تيرماه آغاز شده و تا 2 مهر به پايان مي رسد.
طهماسبي در اين ايام در مسابقات كشوري آذربايجان شركت كرد ولي به ايران بازگشت. حال مشخص نيست اين محروميت با اعتراض آذربايجاني ها اعمال شده يا اين كه اعتراض از جاي ديگري بوده است.
فيلا دليل محروميت طهماسبي را تخطي از مقررات نقل و انتقال (ترانسفر) اعلام كرده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ كاروان تيم ملي بسكتبال در صورت تهيه بليت امروز راهي اردوي ليتواني مي شود.
¤ تيم واليبال جوانان ايران اواسط شهريور ماه براي برپايي اردوي تداركاتي عازم صربستان مي شود.
¤ در تازه ترين رده بندي اتحاديه ي بين المللي دوچرخه سواري در بخش تورهاي آسيايي، مهدي سهرابي، حسين عسگري و قادر ميزباني سه ركابزن پتروشيمي تبريز در مكان هاي اول تا سوم قرار دارند.

 



خبرهاي المپيك نوجوانان

¤ وزنه بردار سنگين وزن كشورمان مدال طلاي وزن 84+ كيلوگرم مسابقات وزنه برداري نخستين دوره بازيهاي المپيك نوجوانان در سنگاپور را برگردن آويخت تا كاروان ورزشي ايران صاحب دومين مدال طلا در اين دوره از بازيها شود. عليرضا كاظمي نژاد پس از اين قهرماني مدال طلاي خود را به موزه آستان قدس رضوي اهدا كرد.
¤ تيم ملي بسكتبال سه نفره ايران از صعود به مرحله يك هشتم نهايي المپيك نوجوانان بازماند.
¤ المپيك نوجوانان سنگاپور امروز عرصه رقابت ورزشكاران كشورمان در 6 رشته ورزشي خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14