(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30  مرداد 1389- شماره 19722

قاليباف: مدعيان انقلاب اسلامي منهاي روحانيت هيچ نسبتي با انقلاب ندارند
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران: 75 راننده با پلاك مخدوش از رانندگي محروم شدند
مديركل زندان ها و اقدامات تاميني استان: آخرين فراري حادثه بمب گذاري در زندان ايلام دستگير شد
راه اندازي 374 دارالقرآن در محله هاي تهران
سارق سابقه دار وقت ناهار به گيشه بانك ها دستبرد مي زد
پنجمين روز طرح مبارزه با حاملان سلاح سرد 186 قبضه سلاح سرد كشف شد
رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي خبر داد
دستگيري سارق ميلياردي در تبريز
كشته شدن سارق ترانس هاي برق طرقبه شانديز
كشته شدن 2 كارگر حين گودبرداري يك مدرسه
دستگيري دختر پسرنما در اصفهان
كشف محموله بزرگ انواع سلاح غيرمجاز در اسكو
تمديد تسهيلات تشويقي ساخت و ساز تا پايان ديماه
پيوند اعضاي بدن يك كودك مرگ مغزي به 5 بيمار
درگذشت يكي از مسن ترين زنان جهان در بوشهر
حوادث كوتاه از كشور
دنبال مكاني براي نماز خواندن



قاليباف: مدعيان انقلاب اسلامي منهاي روحانيت هيچ نسبتي با انقلاب ندارند

شهردار تهران گفت: مدعيان انقلاب اسلامي منهاي روحانيت هيچ نسبتي با انقلاب ندارند.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمد باقر قاليباف، در مراسم افطار ائمه جماعات شهرداري تهران كه درتالارايران زمين برگزار شد، با تاكيد بر ضرورت حضور روحانيت در بخش هاي مختلف جامعه تصريح كرد: به عنوان فرزند انقلاب بارها پيام عظيم حضرت امام(ره) به روحانيت در روزهاي پايان جنگ را مطالعه كرده ام. هشدار ايشان كاملا دقيق است كه نگذاريد انقلاب به سمت حذف روحانيت پيش برود. امروز نيز مدعيان انقلاب اسلامي منهاي روحانيت كساني هستند كه هيچ نسبتي با انقلاب ندارند.
وي اظهار داشت: اكنون كه به بركت وجود امام راحل(ره) و خون شهداو صدها سال مبارزه روحانيت و مراجع و مردم، نظام مقدس جمهوري اسلامي شكل گرفته است بايد قدر اين نعمت را دانست و با حفظ و صيانت از آن امكان زندگي در سايه نعمت جمهوري اسلامي را فراهم كرد.
قاليباف افزود: گاهي حواسمان نيست دركجا هستيم و از چه نعمتي برخورداريم، اين فرصت عظيمي است كه انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايجاد كرده تا باور ديني در دل جوانان شكوفا شود و در خلوت خود به اين مفهوم برسند كه از بعد معنوي و مادي تنها در سايه اسلام است كه مي توانند رشد كنند و اين مهم ترين مسئوليتي است كه بر عهده ماست.
شهردار تهران با اشاره به نقش روحانيت در شكل گيري انقلاب اسلامي تاكيد كرد: اكنون دشمنان نظام در تلاشند تا جمهوري اسلامي را بدون روحانيت نشان دهند و بين ولايت فقيه و مردم فاصله بيندازند و باورهاي مردم به ولايت را كاهش دهند، ما بايد تلاش كنيم سطح تعلق مردم به اسلام، روحانيت، نظام و انقلاب بالا رود، ازاينرو نيازمند اجماع و وحدت نخبگان علمي و ديني هستيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مظلوميت روحانيت در طول ساليان گذشته گفت: در مورد مظلوميت روحانيت همين بس كه اگر منصفانه نگاه كنيم در مي يابيم قشر روحاني با آن كه در تمامي صحنه هاي انقلاب پيشرو بوده اما ازنظر مادي از اقشار محروم جامعه است.
شهردار تهران ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نيز چنين بود، با آنكه روحانيت حضوري بسيار چشمگير در جبهه ها داشتند و شهداي زيادي را تقديم انقلاب كردند ولي اين ايثار و فداكاري در افكار عمومي به خوبي منعكس نشد و روحانيت آماج حملات دشمن نيز قرار گرفت. البته اين موضوع ريشه در عناد تاريخي دشمنان ما با روحانيت دارد.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران: 75 راننده با پلاك مخدوش از رانندگي محروم شدند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران اعلام كرد: 75 راننده متخلف كه با مخدوش كردن پلاك قصد ورود به محدوده طرح ترافيك را داشتند به مدت 2 ماه تا 2 سال از رانندگي محروم شدند.
سرهنگ سيدهادي هاشمي افزود: گواهينامه تعدادي ديگر از رانندگان متخلف نيز براي هميشه باطل شد.
وي گفت: طي يك ماه گذشته هزار و 540 دستگاه خودرو كه با دستكاري پلاك، گل مالي، انداختن پارچه بر روي پلاك و غيره قصد ورود به محدوده طرح ترافيك را داشتند توقيف و به مرجع قضايي معرفي شدند.
سرهنگ هاشمي تاكيد كرد: چنين كارهايي يك اقدام مجرمانه است و چنين رانندگاني ماجراجو هستند، از اين رانندگان تست هاي پزشكي و رواني اخذ مي شود و به مرجع قضايي معرفي مي شوند.
بيش از 300 دوربين در 103معبر ورودي طرح ترافيك از 28 تير نصب شده است.
همچنين به گزارش فارس، سرهنگ هاشمي در مراسم آموزش ترافيكي به مربيان مهدكودك هاي تهران در جمع خبرنگاران گفت: براساس يك مطالعه ميداني در شهر تهران تغيير ساعات كار باعث كاهش 13درصدي ترافيك خواهد شد.

 



مديركل زندان ها و اقدامات تاميني استان: آخرين فراري حادثه بمب گذاري در زندان ايلام دستگير شد

مديركل زندان ها و اقدامات تاميني استان ايلام گفت: سومين و آخرين فراري حادثه بمب گذاري فروردين ماه زندان مركزي ايلام با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير شد.
عليرضا بابايي عصر چهارشنبه با اعلام اين خبر به ايرنا اظهار داشت: متهم مذكور ظهر امروز در كرمانشاه دستگير و تحويل مقامات قضايي شد.
وي گفت: دو زنداني فراري ديگر در همان روزهاي نخست حادثه بمب گذاري زندان توسط نيروهاي انتظامي و اداره كل اطلاعات استان ايلام دستگيرشده بودند.
21 فروردين ماه سال جاري عده اي مجرم ضمن تهيه مواد انفجاري و تخريب بخشي از ديوار زندان مركزي شهر ايلام، سه نفر از مجرمان را فراري داده و باعث مجروح شدن تعدادي از شهروندان و سلب آرامش مردم شده بودند كه با اقدام ماموران اطلاعاتي به دام افتادند.
با تلاش ماموران نيروي انتظامي، امنيتي و بسيج، در همان لحظات نخست حادثه، يكي از سه زنداني فراري حادثه بمب گذاري زندان مركزي شهر ايلام دستگير شد و دستگيري دو زنداني ديگر در دستور كار قرار گرفت كه پس از چند روز يكي ديگر از آنان در يكي از مناطق حاشيه اي شهر ايلام شناسايي و بازداشت شد.
افزون بر اين، دو دستگاه خودرويي كه در حادثه بمب گذاري مورد استفاده قرار گرفته بودند نيز همان روز حادثه در خيابان خرمشهر و بلوار فارابي شناسايي و توقيف شد.
در خودروهاي مذكور مقادير زيادي فشنگ، سيستم كنترل بمب، سلاح كلاشينكف و نارنجك جاسازي شده بود.
با دستگيري اين زنداني، اكنون تمام زندانيان فراري اين حادثه توسط نيروهاي دستگاه امنيتي دستگير و تحويل دستگاه قضايي شده اند.

 



راه اندازي 374 دارالقرآن در محله هاي تهران

رئيس مركز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران با تشريح فعاليتهاي شهرداري در ماه مبارك رمضان از راه اندازي 374 دارالقرآن در محله هاي شهر تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام ناصحي با اشاره به برنامه هاي قرآني مركز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران در ايام ماه مبارك رمضان گفت: امسال علاوه بر برگزاري مراسمهاي ويژه سخنراني و مداحي در مساجد و نشر و توزيع هزاران جلد كتاب به مناسبت ماه مبارك رمضان، مسابقات اينترانتي قرآني و ديني و محافل انس با قرآن كريم تحت عنوان «كاروان تلاوت نور» برگزار مي شود.
وي افزود: سلسله محافل انس با قرآن كريم با عنوان «كاروان تلاوت نور» سنتي است كه براساس آن مركز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران به منظور ترويج فرهنگ قرآني در جامعه در ليالي ماه رمضان در مساجد شاخص و محوري اين محافل قرآني را برگزار مي كند.
ناصحي با بيان اينكه اين مراسم در بيش از يكصد مسجد جامع، با حضور قاريان بين المللي، حافظان برتر و گروه هاي تواشيح ممتاز برگزار مي شود، افزود: اين محافل را مي توان برگ زريني بر اقدامات و برنامه هاي مركز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران برشمرد.
وي تصريح كرد: اين محافل در تمامي مناطق شهر تهران، همزمان سه يا چهار محفل هر شب بعد از نمازمغرب و عشا اجرا مي شود.
ناصحي با اشاره به ديگر اقدامات شهرداري تهران در اين زمينه اظهار داشت: راه اندازي يكي بزرگترين مراكز قرآني كشور به نام «باغ قرآن» در منطقه 21 از ديگر اقداماتي است كه با هدف آموزش علوم قرآني ساخته شده است.
وي افزود: در اين مجموعه، برنامه هاي آموزشي-تخصصي قرائت و حفظ قرآن تحت نظارت استادان بين المللي قرآن انجام مي شود و با توجه به ابزارهاي جديد و امكانات آموزشي متنوع خود فضاي مناسبي براي عموم شهروندان با رده هاي سني مختلف جهت آموزش و فعاليتهاي قرآني است.
ناصحي ادامه داد: همچنين يك فرهنگسرا به نام قرآن با همه امكانات مربوط به قرآن در اختيار شهروندان تهران و علاقه مندان به مجموعه برنامه هاي قرآني است.
وي خاطر نشان كرد: راه اندازي 374 دارالقرآن در محله هاي شهر تهران، براي آموزش و روخواني و مفاهيم قرآن و آموزش احكام اسلامي و مسابقات ديني براي كودكان و نوجوانان از ديگر اقدامات است، چرا كه معتقديم فعاليتهاي قرآني در بخش هاي مختلف در صحنه اداره جامعه نقش آفريني مي كند و سطوح مختلف اجتماع بايد از دستاوردهاي آن بهره مند شوند.

 



سارق سابقه دار وقت ناهار به گيشه بانك ها دستبرد مي زد

سارقي كه از غيبت متصديان امور بانكي شعبات بانكي استفاده كرده و وجوه نقد را به سرقت مي برد دستگير شد.
محرم، 40 ساله با حضور در شعبه هاي بانكي پس از مراجعه به بانك به عنوان مشتري شروع به پر كردن فيش هاي بانكي بر روي گيشه بانك مي كرد و همزمان نيز متصدي بانك را تحت نظر داشت تا محل نگهداري پول ها و به ويژه تراول چك ها را مورد شناسايي قرار دهد.
وي پس از شناسايي كشوي محل پول ها به بهانه اين كه منتظر نوبت مراجعه به گيشه بانكي است در داخل بانك مي نشست تا در لحظه اي كه كارمند بانك از پشت گيشه بلند شده و در محل حضور نداشت از غيبت كارمند استفاده كرده با سرقت پول ها متواري مي شد غافل از اين كه تمام مراحل سرقت توسط دوربين هاي بانكي ضبط مي شود.
سارق كه معتاد بوده و از سوي خانواده نيز طرد شده بود در سال هاي 77، 78، 81 و 84 به اتهام ارتكاب جرايم مختلف سرقت، جعل اسناد دولتي و حمل مواد مخدر دستگير و روانه زندان شده بود.
وي با مراجعه مجدد به يكي از شعب بانكي كه يك بار از آن سرقت كرده بود توسط كارمند بانك شناسايي و با حضور ماموران پليس دستگير شد.
به گزارش فارس، سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از همه متصديان امور بانكي شعبات سراسر تهران كه بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته اند خواست تا براي شناسايي متهم به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



پنجمين روز طرح مبارزه با حاملان سلاح سرد 186 قبضه سلاح سرد كشف شد

در پنجمين روز از اجراي طرح مبارزه با حاملان سلاح هاي سرد در پايتخت 186 قبضه انواع چاقو، قمه و شمشير كشف شد.
در اين ارتباط 169 نفر به عنوان افراد يكه سلاح سرد حمل مي كردند در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگير شدند.
مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران با تأكيد بر اينكه اجراي اين طرح با توجه به درخواست هاي مكرر شهروندان آغاز شده است و با قوت ادامه مي يابد، از همكاري دستگاه قضايي براي اجراي اين طرح در تهران تقدير كرد.به گزارش ايرنا آمارها نشان مي دهد ميزان جرايم خشن در پايتخت با اجراي اين طرح كاهش يافته است.

 



رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي خبر داد
دستگيري سارق ميلياردي در تبريز

رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي گفت: ماموران پليس آگاهي تبريز موفق شدند ضمن دستگيري سارق حرفه اي 45فقره سرقت به ارزش ريالي بيش از يك ميليارد ريال را كشف كنند.
به گزارش فارس قنبر مداحي ديروز در تبريز اظهار داشت: در پي اعلام شكايت مبني بر وقوع چندين فقره سرقت مغازه، خودرو و موتورسيكلت در مناطق مختلف ماموران انتظامي موفق شدند سارق حرفه اي به نام «محمد-ز» داراي سابقه كيفري را در حين سرقت شناسايي و دستگير كنند.
رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي تصريح كرد: متهم در بازجويي ها به ارتكاب 45 فقره سرقت طي سه ماهه اول سال جاري از نقاط مختلف اين شهرستان اعتراف كرد.
همچنين مداحي از دستگيري قاتلي كه با هدف انتقام جويي اقدام به قتل زني 55 ساله كرده بود، توسط ماموران پليس آگاهي تبريز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، وي گفت: در پي تماس تلفني يكي از شهروندان با مركز فوريت هاي پليسي 110 تبريز مبني بر ورود مشكوك 2 نفر مرد و زن به خانه همسايه ايشان كه زني 55ساله و تنها است و شنيده شدن صداي داد و فرياد از منزل خانم مذكور بلافاصله ماموران پليس آگاهي تبريز به منظور اطلاع از صحت و سقم موضوع به محل اعلام شده اعزام شدند.
وي ادامه داد: ماموران به منزل زن 55ساله به نام «ر- ب» وارد شده و مشاهده كردند كه جسد وي در حالي كه از ناحيه پشت گردن زخمي شده در وسط اتاق افتاده است.
مداحي تصريح كرد: ماموران بلافاصله اقدام به بازرسي اتاق ها و زيرزمين متروكه منزل كرده و دو نفر به نام «ا-م» 29ساله و «م-ك» 27ساله كه با هم زن و شوهر بودند را در حالي كه در يكي از انبارهاي متروكه زيرزمين خانه مذكور مخفي شده بودند دستگير كردند.
وي خاطرنشان كرد: در بازجويي ها «ا-م» ضمن قبول اتهام وارده اقرار كرد كه با انگيزه انتقام جويي مرتكب قتل شده است و علت رفتار خود را اغفال همسرش توسط مقتول اعلام كرد.
رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي ادامه داد: در تحقيقات تكميلي همسر قاتل ضمن تاييد اظهارات وي گفت: مقتول از مدت ها قبل خانه خود را به مركز فساد تبديل كرده و زنان محله را اغفال مي كرد كه من هم از گزند او در امان نمانده و مرتكب خيانت به همسرم شدم كه پس از سه ماه همسرم از موضوع مطلع و به منظور گرفتن انتقام من با برنامه ريزي و همفكري همديگر اقدام به قتل وي كرديم.

 



كشته شدن سارق ترانس هاي برق طرقبه شانديز

فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان طرقبه شانديز گفت: تعقيب و گريز دزدان ترانس هاي برق شهرستان طرقبه شانديز يك كشته و مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش فارس، محسن عرفاني ديروز اظهار داشت: در پي غافلگيري دزدان ترانس برق چاه هاي شبكه آب آشاميدني شهرستان طرقبه شانديز توسط پليس و واژگون شدن خودروي سارقان يك نفر كشته و يك نفر نيز به شدت مجروح شد.
فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان طرقبه شانديز گفت: در پي وقوع چندين فقره تخريب و سرقت ترانس و سيم كابل برق مربوط به چاه موتورهاي سازمان آب در حوزه استحفاظي شهرستان مشهد- چناران و طرقبه شانديز و خروج چاه موتورها از مدار آب دهي كه منجر به قطع آب شهرستان حداقل به مدت 24 ساعت مي شد، نيروي انتظامي شهرستان با بسيج نيروها در محل هاي احتمالي، با كمين و مراقبت ويژه توانست 2 نفر از سارقان كه در حال پايين آوردن ترانس برق چاه آب بودند را شناسايي كنند.
وي افزود: سارقان به دليل رعب و وحشت حاصله از دستگيري به ايست مأموران توجهي نكرده و با خودرو سواري متواري شدند كه درنهايت مأموران با رعايت قانون به كارگيري سلاح مبادرت به تيراندازي هوايي و سپس تيراندازي به لاستيك خودرو كردند كه در اين درگيري يكي از سارقان فوت و سارق ديگر مصدوم شده و به بيمارستان منتقل شد.

 



كشته شدن 2 كارگر حين گودبرداري يك مدرسه

سرويس اجتماعي
براثر ريزش ديوار يك مدرسه در بلوار دريا واقع در سعادت آباد 2 كارگر كشته و 4كارگر ديگر مجروح شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان به نقل از اورژانس تهران اين حادثه در پروژه مدرسه سازي امام جعفر صادق در بلوار دريا واقع در منطقه سعادت آباد تهران رخ داد كه طي آن 2 كارگر 23 و 25 ساله زيرآوار كشته شدند.
اين حادثه زماني رخ داد كه كارگران براي توسعه حياط مدرسه مشغول گودبرداري غيراصولي بودند.
گفتني است عمليات امداد نجات از ساعت 40/9 تا يك بعدازظهر طول كشيد و 2 مصدوم حادثه توسط اعضاي اورژانس در محل مداوا شده و 2 مصدوم ديگر نيز به بيمارستان حضرت رسول منتقل شدند.

 



دستگيري دختر پسرنما در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دختر فراري كه با ظاهري پسرانه پس از مضروب كردن يك راننده اقدام به سرقت خودروي وي كرده بود، 48ساعت پس از وقوع سرقت دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: شهروندي كه از ناحيه كتف و صورت مورد اصابت سلاح سرد قرار گرفته بود با مراجعه به كلانتري 12 اين فرماندهي گفت: در ساعات پاياني شب در حال بازگشت به منزل بودم كه دو پسر جوان تحت عنوان مسافر سوار خودرو شدند اما پس از طي مسافتي يكي از آنها به وسيله چاقو ضربه اي به صورت و به بازويم زد و بعد از اين كه كنترل خودرو را از دست دادم به كمك همدستش مرا پايين آورده و خودرو را به سرقت بردند.
سرهنگ محسن عقيلي اظهار داشت: دو سارق در كمتر از 48 ساعت پس از وقوع سرقت شناسايي و دستگير شدند.
وي با بيان اين كه پس از دستگيري متهمان، مشخص شد كه يكي از آنان دختر است، گفت: اين دختر كه «نيلوفر-ع» نام داشته و 24 سال دارد مدتي است كه از يكي از استان هاي جنوبي كشور فرار و به علت اعتياد شديدي كه داشته در اصفهان دست به سرقت مي زده است.
وي درباره ديگر متهم پرونده اعلام كرد: همدست وي نيز يك پسر جوان 20 ساله به نام «امير-ف» است كه او هم از خانه فرار كرده در پارك با اين دختر آشنا شده و براي تامين مواد اعتيادآور شيشه خود دست به اين عمل مجرمانه مي زد.

 



كشف محموله بزرگ انواع سلاح غيرمجاز در اسكو

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان اسكو از كشف محموله بزرگ انواع سلاح غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش فارس، هوشنگ اشرفي ديروز در تبريز از توقيف خودروي نيسان وانت و كشف 74 قبضه سلاح شكاري غيرمجاز خبر داد.
وي افزود: در پي اطلاع از فعاليت گسترده فردي به نام «ك-م» در زمينه نگهداري و فروش انواع سلاح غيرمجاز مأموران انتظامي اقدام به انجام عمليات كنترلي نامحسوس كردند.
اشرفي ادامه داد: با تلاش مأموران اطلاع حاصل شد كه نامبرده اقدام به خريد انواع سلاح غيرمجاز كرده و با استفاده از خودروي نيسان قصد انتقال سلاح ها به انبار مخفي و فروش و توزيع آنها در سطح شهرستان را دارد.
فرمانده انتظامي شهرستان اسكو تصريح كرد: مأموران به محض مشاهده خودرو به راننده دستور توقف دادند اما راننده بي اعتنا به دستورات پليس با سرعت زياد از محل متواري شد و مأموران نيز اقدام به تعقيب وي كرده و با استفاده از شگردهاي ويژه پليسي خودرو را متوقف و به داخل يگان منتقل كردند.
وي افزود: در بازرسي از داخل خودرو 74 قبضه سلاح شكاري كه به طرز ماهرانه اي در زير بار صنعتي جاسازي شده بود كشف شد و متهم به همراه سرنشين به نام «ناصر-ك» 19 ساله اهل و ساكن اروميه دستگير شد.

 



تمديد تسهيلات تشويقي ساخت و ساز تا پايان ديماه

معاون مالي و اداري شهرداري تهران از تمديد تسهيلات تشويقي به منظور رونق ساخت و ساز در شهر تهران به ميزان 20درصد تا پايان دي ماه سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، معاون مالي و اداري شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: متقاضيان دريافت پروانه ساختماني در صورت پرداخت نقدي عوارض مرتبط با صدور پروانه شامل عوارض زيربنا، تغيير كاربري، پذيره، پيش آمدگي بالكن و حق تشرف مشمول 20درصد جايزه خوش حسابي مي شوند.
حسين محمدپورزرندي تصريح كرد: مودياني كه فرم اعلام عوارض آنها توسط واحد صدور پروانه شهرسازي قبل از بيستم مردادماه 1389 صادر شده است و تاكنون پرداختي نداشته اند در صورت دارا بودن اعتبار و پرداخت نقدي مشمول اين 20درصد جايزه خوش حسابي مي شوند.
به گفته وي تسهيلات تشويقي شامل تعاوني هاي مسكن نيز خواهد بود.
وي در ادامه به وزارتخانه ها، موسسات و دستگاه هاي دولتي اشاره كرد و گفت: به نهادهاي دولتي نيز در صورت پرداخت نقدي عوارض ياد شده به ميزان 10درصد جايزه خوش حسابي تعلق خواهد گرفت.

 



پيوند اعضاي بدن يك كودك مرگ مغزي به 5 بيمار

سرويس شهرستان ها:
اعضاي بدن يك كودك هشت ساله مرگ مغزي شده در مشهد به زندگي پنج بيمار حياتي دوباره بخشيد.
به گزارش روز پنج شنبه روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مشهد، اعضاي بدن مرحوم «فواد سوسني» كه از بيمارستان طالقاني به مركز مديريت پيوند اعضا معرفي شده بود، پس از رضايت خانواده وي به بيماران نيازمند پيوند زده شد.
براساس اين گزارش، كليه هاي اين كودك مرگ مغزي شده به يك دختر 14 ساله از گناباد و يك پسر 11 ساله از مشهد پيوند زده شد.كبد زنده ياد سوسني هم در بيمارستان نمازي شيراز به دختر 9 ساله اي از روستاي جهادآباد كازرون پيوند و قرنيه هاي وي نيز جهت پيوند به بيمارستان خاتم الانبياء مشهد ارسال شد تا به بيماران نيازمند اهدا شود.

 



درگذشت يكي از مسن ترين زنان جهان در بوشهر

نازبس فروتن يكي از مسن ترين زنان جهان صبح جمعه در سن 118 سالگي درگذشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، «نازبس فروتن» بامداد ديروز نهم رمضان و در پي يك بيماري كه از سه روز پيش مبتلا شده بود در بين فرزندان و نوه هاي خود در تنگ ارم استان بوشهر جان به جان آفرين تسليم كرد و به رحمت ايزدي پيوست.
مسن ترين زن جهان در هنگام مرگ 82 فرزند، نوه، نتيجه و نبيره داشت و هيچگاه به خاطر بيماري در بيمارستان بستري نشده بود.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف سلاح سرد
اصفهان- خبرگزاري فارس: در بازرسي از منزل فردي در اصفهان كه اقدام به نگهداري سلاح سرد شامل قمه، قداره و شمشير كرده بود، بيش از 80 قبضه انواع سلاح سرد كشف شد.
تصادف خونين
زاهدان- خبرگزاري فارس: برخورد يك دستگاه وانت تويوتاي حامل سوخت قاچاق با يك دستگاه وانت تويوتاي حامل اتباع غيرمجاز بيگانه به كشته شدن 7 تن از اتباع بيگانه و مجروح شدن راننده تويوتاي حامل سوخت شد. علت اين تصادف انحراف به چپ خودروي حامل اتباع غيرمجاز اعلام شد.
دستگيري كلاهبرداران
زنجان- خبرگزاري فارس: دو كلاهبردار كه خاك معمولي را به ارزش 25 ميليون تومان به جاي خاك نقره فروخته بودند، دستگير شدند و هر دو متهم روانه زندان شدند.
كشف مشروبات الكلي
بناب- در پي اجراي طرح مبارزه با كالاي قاچاق و با تلاش ماموران پليس آگاهي بناب مقدار 14هزار و300 بطري انواع مشروبات الكلي خارجي كه در دستگاه خودرو كاميون جاسازي شده بود كشف شد.
مشروبات الكلي از آذربايجان غربي بارگيري و به استان اردبيل و ساير استان هاي ديگر حمل مي شد در اين رابطه دو متهم دستگير شدند.
سرقت از وسايل داخل خودرو
راميان- خبرگزاري فارس: ماموران آگاهي شهرستان راميان استان گلستان حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به مردي 30ساله كه داراي يك كيسه پلاستيكي بود مشكوك شده و وي را مورد بازرسي قرار دادند.
در بازرسي از كيسه پلاستيكي انواع مدارك شناسايي مانند گواهينامه، بيمه، دفترچه هاي بانكي و ديگر مدارك كشف و متهم براي انجام بازجويي به پليس آگاهي شهرستان منتقل شد.
در بازجويي هاي تخصصي، متهم به 60 فقره سرقت وسايل داخل خودرو در شهرستان هاي آزادشهر، گنبدكاووس و راميان اعتراف كرد.

 



دنبال مكاني براي نماز خواندن

مسلمانان نيويوركي در واكنش به موج حملات افراطيون عليه ساخت يك مسجد در منطقه منهتن نيويورك گفته اند: ما فقط دنبال محلي براي نماز خواندن هستيم.
مسلمانان ساكن بخش جنوبي منهتن به رسانه هاي غربي گفته اند كه معمولاً نمازهاي روزانه خود را در زيرزمينهاي شلوغ يا خيابانها به جا مي آورند و آنان نمي خواهند در مقابل مخالفان ساخته شدن مسجد بايستند بلكه فقط در آمريكا دنبال مكاني هستند كه بتوانند توام با آرامش در آن نماز بخوانند.
رسانه هاي آمريكايي كه عمدتاً تحت كنترل اسرائيلي ها و صهيونيست هاي افراطي هستند در ماههاي اخير تبليغات سنگيني را عليه ساخت اين مساجد در منطقه منهتن به راه انداخته اند.
منطقه منهتن نيويورك عملاً تحت كنترل و مالكيت صهيونيست ها است و حضور پرشمار آنان در اين منطقه كاملاً مشهود است .
صهيونيست ها در هفته هاي اخير با انتشار نظرسازيهاي مختلف و تحت فشار قرار دادن مقامهاي نيويورك و حتي كاخ سفيد كوشيده اند مانع از ساخت اين مسجد شوند.بيش از 8 ميليون مسلمان در آمريكا زندگي مي كنند كه حقوق مذهبي آنان كاملاً ناديده گرفته شده است و اغلب آنان چنان تحت فشار رسمي بيروني و يا حتي نوعي ترس دروني قرار گرفته اند كه مسلمان بودن خود را هم پنهان مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14